Laad jij met de granny? Ik heb gemerkt dat bij een publieke paal laden met meer vermogen al een betere start levert, bijv 78km ipv 72, en dan ook iets minder snel terugloopt. De kou heeft ook veel invloed, vooral als het snachts onder 0 is geweest.Technomancer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:11:
Ik rij alleen elektrisch in de stad en zodra ik de snelweg opga schakel ik naar benzine. Altijd zeer rustig rijden, langzaam optrekken, uit laten rollen, accuspaarstand aan etc. En toch is de accu sinds een paar dagen na enkele km's leeg. Ik wou dat ik 50 km kon halen.. Toen ik de auto net had, speelde dit niet. Dus of het komt door het koude weer (maar dan nog is dit veel te extreem) of er is iets mis met de accu.
Overigens vind ik dit dus ook van de benzine-indicator. Na een verse tankbeurt geeft ie 690 km aan en dit loopt razendsnel terug naar 500 km. Uiteraard kijk ik ook naar de indicators voor het gemiddelde gebruik en dan zit ik nog aan de zuinige kant, maar ik vind het wel vreemd allemaal.
In hybride mode schakelt ie niet over naar benzine op de snelweg.Technomancer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:33:
Er is toch iets niet goed met de accu volgens mij hoor. Hele nacht aan de lader gehangen, vanmorgen gaf ie aan 68 km bereik te hebben. Mijn vrouw is er een stukje mee gaan rijden (20 km) en daarna was de accu leeg. En dat terwijl hij in hybrid-mode staat en op de snelweg dus overschakelt naar benzine.
Paar dagen geleden ook al; 's avonds nog 30 km over op de accu en de volgende ochtend was ie leeg..
Hebben meer mensen dit? Ik zal eens contact opnemen met L&C.. Kan zo te zien ook niet met ze chatten, alleen bellen.
Herkenbare punten lees ik hier. Het valt mij ook dat de auto vaak 'slechts' een 3G verbinding heeft waar mijn telefoons een 4G verbinding hebben. Zeker met het laden van je profiel heeft dit denk ik invloed. Ook de kaarten van de ingebouwde here navigatie zijn niet volledig actueel (waar waze en maps bepaalde wegen al lang hebben toegevoegd).HBV schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:07:
Mijn mindere indrukken: Techniek, vooral software, laat je nogal eens in de steek. Opstarten van schermen in auto verloopt érg traag; voordat je kunt wegrijden obv navi ben je soms enkele minuten verder... Koppeling Android auto (ik) en Apple Carplay (vrouw) werkt onverklaarbaar; soms wel, soms niet... Tijdens rijden al aantal malen alle schermen kort uitgevallen en alle gebruikersinstellingen weg. Standkachel bedienen via app werkt regelmatig niet (en uitgerekend ook vanmorgen niet, toen de hele auto onder sneeuw lag ;-( En aantal functies werkt soms wel, soms niet. En ook hier weer; onduidelijk wat hiervan de reden is.
...
T.a.v. het voorverwarmen via de app, mocht je de auto op je eigen oprit hebben staan laden. Je kan ook in de auto het voorverwarmen aanzetten. Dan moet je in het swipe menu dat je krijgt door van boven het scherm te swipen één van de items verwijderen en dan kan je preconditioneren toevoegen en aanzetten:
:strip_exif()/f/image/V7zlkvpitH2i7ESJSz887hFY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door About2Break op 08-12-2021 20:00 ]
:strip_exif()/f/image/iGCAwlfoXksNofsg1M32UF5j.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmiddag even een mooi fotootje gemaakt💛🖤
Vandaag voor het eerst elektrisch naar mijn werk en terug. 55 kilometer in de B-stand, dit haalde hij net. Er zit veel snelweg bij, dat wel. Het was ook nog eens best koud. Bij vertrek stond de teller op 75 km elektrisch. Na 100 meter werd dit al 66 km. Ik heb de auto opgeladen met de granny kabel. Morgen ga ik het eens hybride rijden.
Mijn app werkt eigenlijk helemaal nog niet, nu heb ik de auto gisterenmiddag ontvangen, dus wacht nog even voordat ik ga bellen. Helaas kan ik dus ook de auto niet even van te horen voorverwarmen. Andere gegevens zijn ook nog niet te benaderen. Hopelijk morgen goed nieuws en anders toch maar bellen.
Anoniem: 1027889
Ik heb de auto gisteren opgehaald in Amsterdam. Vanmiddag was de auto nog niet gekoppeld aan de app en heb meteen gebeld. Telefonisch geregeld binnen paar minuten.MaartenBreda schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:16:
[Afbeelding]
Vanmiddag even een mooi fotootje gemaakt💛🖤
Vandaag voor het eerst elektrisch naar mijn werk en terug. 55 kilometer in de B-stand, dit haalde hij net. Er zit veel snelweg bij, dat wel. Het was ook nog eens best koud. Bij vertrek stond de teller op 75 km elektrisch. Na 100 meter werd dit al 66 km. Ik heb de auto opgeladen met de granny kabel. Morgen ga ik het eens hybride rijden.
Mijn app werkt eigenlijk helemaal nog niet, nu heb ik de auto gisterenmiddag ontvangen, dus wacht nog even voordat ik ga bellen. Helaas kan ik dus ook de auto niet even van te horen voorverwarmen. Andere gegevens zijn ook nog niet te benaderen. Hopelijk morgen goed nieuws en anders toch maar bellen.
Vanavond een heerlijke warme auto toen ik naar huis reed. Gratis opgeladen bij mijn werk en volledig elektrisch naar huis gereden (geen snelweg). Ongeveer 30 kilometer inclusief omweg via de supermarkt en nog ongeveer 55% batterij over.
Ik heb een profiel aangemaakt en dat start nog best snel op. Niet hinderlijk dat het even duurt. So far tevreden over de auto.
Alleen de “eigenaar” kan worden toegevoegdGJR10 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:01:
[...]
Weet iemand toevallig ook of je partner ook de auto toegevoegd kan hebben in de app (bij mijn auto)? Bij mij was ie dezelfde dag nog toegevoegd. Partner ook een account aangemaakt en in de auto toegevoegd als gebruiker.
Of wordt ie alleen aan de 'eigenaar' toegevoegd?
Dat is best vreemd. Ik laad met een laadstation thuis (32A) maar 78km heeft de auto bij mij nog nooit aangegeven. De kou is uiteraard van invloed maar dat geldt voor elke batterij/EV. Overigens geldt dat ook voor rijden op brandstof (benzine/diesel) maar dat nemen we veel minder goed waar (omdat we minder op de actieradius gefocust zijn denk ik). Maar ook daar kan het zomaar 10-20% schelenRmaxx schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:13:
[...]
Laad jij met de granny? Ik heb gemerkt dat bij een publieke paal laden met meer vermogen al een betere start levert, bijv 78km ipv 72, en dan ook iets minder snel terugloopt. De kou heeft ook veel invloed, vooral als het snachts onder 0 is geweest.
Temperatuur en rijgedrag (verbruik in kwh/km) zijn van invloed op de aangegeven actieradius. Als je altijd pedal to the medal rijdt en geen profijt neemt van B stand zou de actieradius veel kleiner moeten zijn en kom je in de praktijk ook minder ver. Er zal bijna niemand zijn die de aangegeven actieradius volledig kan uitrijden, gezien airco, stoelverwarming, display, e.d. allemaal ook energie verbruiken.
Overigens nog terugkoppeling op mijn eigen ervaring: Bij het instappen na werk vanmiddag niks aan de hand m.b.t. opeens veel lagere accustand (wat andere Tweakers blijkbaar ervaren). In de ochtend van thuis naar werk (20km) is de accu van 100% naar 71% gegaan, vervolgens terug naar huis van 71% naar 31% en toen nog heen en weer naar privébestemmingen circa 15km, toen kwam hij onder iets van de 10% en schakelde hij al snel over naar benzine als ik een beetje te veel gas gaf. Desalniettemin dus circa 65km kunnen rijden. Dit zijn voornamelijk 60- en 80-wegen en ik heb uiteraard airco en stoelverwarming (in ECO-stand) gebruikt (en Apple CarPlay + draadloos opladen). Voor mij voldoende range.
Enige hinderlijke wat ik momenteel ondervind is dat in mijn straat enkele dwazen wonen die het normaal vinden om op een elektrische parkeerplaats te parkeren met hun benzine autotje (gezien waarschijnlijk defecte granny lader, laad ik nu tijdelijk aan de publieke laadpaal) en dat ik handmatig in de auto of op mijn telefoon de Bluetooth verbinding tot stand moet brengen omdat anders m'n Apple CarPlay het niet pakt. En anderzijds het niet kunnen voorverwarmen zonder aan de kabel te staan... Maar dat wordt misschien nog allemaal verbeterd met OTA updates hoop ik (behalve het mensen+parkeren probleem dan
).
Overigens nog terugkoppeling op mijn eigen ervaring: Bij het instappen na werk vanmiddag niks aan de hand m.b.t. opeens veel lagere accustand (wat andere Tweakers blijkbaar ervaren). In de ochtend van thuis naar werk (20km) is de accu van 100% naar 71% gegaan, vervolgens terug naar huis van 71% naar 31% en toen nog heen en weer naar privébestemmingen circa 15km, toen kwam hij onder iets van de 10% en schakelde hij al snel over naar benzine als ik een beetje te veel gas gaf. Desalniettemin dus circa 65km kunnen rijden. Dit zijn voornamelijk 60- en 80-wegen en ik heb uiteraard airco en stoelverwarming (in ECO-stand) gebruikt (en Apple CarPlay + draadloos opladen). Voor mij voldoende range.
Enige hinderlijke wat ik momenteel ondervind is dat in mijn straat enkele dwazen wonen die het normaal vinden om op een elektrische parkeerplaats te parkeren met hun benzine autotje (gezien waarschijnlijk defecte granny lader, laad ik nu tijdelijk aan de publieke laadpaal) en dat ik handmatig in de auto of op mijn telefoon de Bluetooth verbinding tot stand moet brengen omdat anders m'n Apple CarPlay het niet pakt. En anderzijds het niet kunnen voorverwarmen zonder aan de kabel te staan... Maar dat wordt misschien nog allemaal verbeterd met OTA updates hoop ik (behalve het mensen+parkeren probleem dan
[ Voor 194% gewijzigd door matthewtje op 08-12-2021 21:52 . Reden: foutje en bericht was poef weg ]
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Voorverwarmen zonder kabel gaat (zeer) waarschijnlijk niet gebeuren (volgens L&C; nagevraagd). Vreemd genoeg hebben ze in tegenstelling tot alle(?) Volvo PIH geen brandstofstandkachel. En vermoedelijk vergt het voorverwarmen teveel van de EV accu zonder aan de lader te staan. Samen met het ontbreken van stuurverwarming in dit jaargetijde wel jammer (zeker bij wat kortere ritten)matthewtje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:47:
Temperatuur en rijgedrag (verbruik in kwh/km) zijn van invloed op de aangegeven actieradius. Als je altijd pedal to the medal rijdt en geen profijt neemt van B stand zou de actieradius veel kleiner moeten zijn en kom je in de praktijk ook minder ver. Er zal bijna niemand zijn die de aangegeven actieradius volledig kan uitrijden, gezien airco, stoelverwarming, display, e.d. allemaal ook energie verbruiken.
Overigens nog terugkoppeling op mijn eigen ervaring: Bij naar huis rijden vanmiddag niks aan de hand m.b.t. opeens veel lagere accustand. Van thuis naar werk (20km) 100% naar 71%, vervolgens terug naar huis van 71% naar 31% en toen nog heen en weer naar privébestemming circa 15km, toen kwam hij onder 15% en schakelde hij al snel over naar benzine. Desalniettemin dus 65km kunnen rijden. Dit zijn voornamelijk 60- en 80-wegen en ik heb uiteraard airco en stoelverwarming (in ECO-stand) gebruikt (en Apple CarPlay + draadloos opladen).
Enige hinderlijke wat ik momenteel ondervind is dat in mijn straat enkele dwazen wonen die het normaal vinden om op een elektrische parkeerplaats te parkeren met hun benzine autotje en dat ik handmatig in de auto of op mijn telefoon de Bluetooth verbinding tot stand moet brengen omdat anders m'n Apple CarPlay het niet pakt. En anderzijds het niet kunnen voorverwarmen zonder aan de kabel te staan... Maar dat wordt misschien nog allemaal verbeterd met OTA updates (hoop ik).
Ik zat gisteren op de 19,41kWh geladen terwijl ik tussendoor nog een (volledig elektrisch) testritje van enkele km's heb gemaakt met/voor de familie én 's ochtends voor 5-10 minuten de voorverwarming heb laten draaien alvorens het wegrijden. Die 19,91kWh is dus dan wel fors denk ik, waar het aan ligt geen idee.RamonTW schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:06:
Gisteren de auto mogen halen en direct een mooie rit kunnen maken.
Vooral nog bekend worden met alle instellingen van het scherm etc. De rijervaring is echter geweldig
Auto was bij aflevering wel afgetankt, alleen helaas niet opgeladen.
Tijdens het rijden (remmen dan vooral) de accu wel wat op kunnen laden, die stroom wordt uiteraard in hybride stand direct weer benut.
Vannacht aan de lading gezet bij een laadpaal in de straat.
Het laadrapport roept vragen op.
--> Geladen volume: 19,91 kWh
Hoe is dat te verklaren als de accucapaciteit: 17,6 kWh, effectief 14,1 kWh is?
Is er zoveel verlies aan warmte etc?
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Zou hij te vaak het verbruik bepalen? Dus laatste paar honderd meter zuinig rijden door oa snelheid verminderen/afremmen heel zuinig weer te geven. Op basis van dat verbruik loopt hij na vullen tank enorm op qua bereik. Vervolgens ga je weer rijden en schiet hij meer naar werkelijk verbruik omdat de motor moet werken?Technomancer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:11:
Overigens vind ik dit dus ook van de benzine-indicator. Na een verse tankbeurt geeft ie 690 km aan en dit loopt razendsnel terug naar 500 km. Uiteraard kijk ik ook naar de indicators voor het gemiddelde gebruik en dan zit ik nog aan de zuinige kant, maar ik vind het wel vreemd allemaal.
Het zou dan nog wel extreem zijn.
Volgens mij is dat redelijk normaal; ca 17Kw capaciteit en 10-20% laadverlies. Maar ik zal eens gaan proberen te meten wat dat voorverwarmen nou daadwerkelijk aan Kw kost. Ennuh, die OTA gaan er (volgens CS van L&C) nog lang niet komen.....matthewtje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:55:
[...]
Ik zat gisteren op de 19,41kWh geladen terwijl ik tussendoor nog een (volledig elektrisch) testritje van enkele km's heb gemaakt met/voor de familie én 's ochtends voor 5-10 minuten de voorverwarming heb laten draaien alvorens het wegrijden. Die 19,91kWh is dus dan wel fors denk ik, waar het aan ligt geen idee.
[ Voor 5% gewijzigd door hjsanders1 op 08-12-2021 22:07 ]
Lijkt mij sterk dat voorverwarmen teveel van de EV accu vraagt. Immers als ik geheel elektrische rijd wordt er ook gewoon elektrisch verwarmd. Het klinkt meer dat ze (Lynk) het niet willen dan dat het technisch niet kan.hjsanders1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:54:
[...]
Voorverwarmen zonder kabel gaat (zeer) waarschijnlijk niet gebeuren (volgens L&C; nagevraagd). Vreemd genoeg hebben ze in tegenstelling tot alle(?) Volvo PIH geen brandstofstandkachel. En vermoedelijk vergt het voorverwarmen teveel van de EV accu zonder aan de lader te staan. Samen met het ontbreken van stuurverwarming in dit jaargetijde wel jammer (zeker bij wat kortere ritten)
Zou goed kunnen. Ik zou het in elk geval (erg) prettig vinden ook al omdat een hybride volgens mij niet altijd aan een lader hangt (de mijne in elk geval niet)Freezerator schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:38:
[...]
Lijkt mij sterk dat voorverwarmen teveel van de EV accu vraagt. Immers als ik geheel elektrische rijd wordt er ook gewoon elektrisch verwarmd. Het klinkt meer dat ze (Lynk) het niet willen dan dat het technisch niet kan.
Vandaag mijn 01 mogen ophalen in diemen.
Slechts 1 woord voor deze auto: geweldig. Ondanks de kleine kinderziektes van software die het her en der nog niet lekker doet, mag ik zeker niet klagen.
Tevens heb ik mij laten vertellen dat je voor de optie winterbanden slechts een keer 450,- hoeft te betalen voor de gehele duur dat je de 01 bij hun huurt(tot ze versleten zijn), kan iemand dit bevestigen?
Dat is namelijk iets anders dan 1 seizoen. Ik ga dit sowieso nog even navragen bij CS.
Tevens nog de vraag; iemand hier ervaring met een wel heel lage actieradius van de brandstoftank? Stond bij ophaallocatie met een volle tank waarvan het dashboard zei dat er nog 460km mee gereden kon worden. of klopt dit?
Overigens mijn tijdlijn:
- 2 november aangemeld.
- 18 november aangemeld op de telefonische urgentielijst.
- 26 november besteld + afleverafspraak ingepland(3 uur na bestelling om 19:50, vrijdagavond).
- 8 december opgehaald.
Slechts 1 woord voor deze auto: geweldig. Ondanks de kleine kinderziektes van software die het her en der nog niet lekker doet, mag ik zeker niet klagen.
Tevens heb ik mij laten vertellen dat je voor de optie winterbanden slechts een keer 450,- hoeft te betalen voor de gehele duur dat je de 01 bij hun huurt(tot ze versleten zijn), kan iemand dit bevestigen?
Dat is namelijk iets anders dan 1 seizoen. Ik ga dit sowieso nog even navragen bij CS.
Tevens nog de vraag; iemand hier ervaring met een wel heel lage actieradius van de brandstoftank? Stond bij ophaallocatie met een volle tank waarvan het dashboard zei dat er nog 460km mee gereden kon worden. of klopt dit?
Overigens mijn tijdlijn:
- 2 november aangemeld.
- 26 november besteld + afleverafspraak ingepland(3 uur na bestelling om 19:50, vrijdagavond).
- 8 december opgehaald.
Website geeft toch vrij duidelijk € 450,- per seizoen aanHardred schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:14:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RQxdAvF0NjXtgPm2m83XFK92.jpg?f=user_large)
Er zit maar een 42 liter brandstoftank in dus 460km (zonder electra/EV dus) is niet een hele gekke actieradius. Daarnaast klopt er van die actieradius vaak niet veel (fluctueert enorm en neemt dus niet lineair met verbruik/snelheid af). Helaas doen de rijstatieken het (ook) niet dus ook op die manier is niet goed te sien hoe & wat qua verbruik/actieradius. Dat moet dan eigenlijk “ouderwets” met de hand….Hardred schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:14:
Vandaag mijn 01 mogen ophalen in diemen.
Overigens mijn tijdlijn:
- 2 november aangemeld.
- 8 december opgehaald.
Iedereen is altijd blij met de volle tank bij levering, echter moet je hem uiteindelijk ook weer met een volle tank inleveren wanneer je afscheid gaat nemen van "jouw" 01Hardred schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:14:
.... Stond bij ophaallocatie met een volle tank ...
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Maar ik begrijp uit berichten dat soms de accu wel en soms de accu niet is opgeladen. Dat maakt voor de weergegeven actieradius best veel uit.cyberdj schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:09:
[...]
Iedereen is altijd blij met de volle tank bij levering, echter moet je hem uiteindelijk ook weer met een volle tank inleveren wanneer je afscheid gaat nemen van "jouw" 01
Nee want actieradius benzine en actieradius elektrisch worden apart weergegeven.hjsanders1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:20:
[...]
Maar ik begrijp uit berichten dat soms de accu wel en soms de accu niet is opgeladen. Dat maakt voor de weergegeven actieradius best veel uit.
Echt? Weer wat geleerd, was me nog niet opgevallen omdat ik eigenlijk pas naar de actieradius/benzinemeter kijk als de accu leeg isOizo1981 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:22:
[...]
Nee want actieradius benzine en actieradius elektrisch worden apart weergegeven.
Dat dacht ik dus ook. Vertelde het aan hem en hij zei nee, dus dat is raar. Maargoed, ik laat het CS nog wel bevestigen voor de zekerheid.dixet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:53:
[...]
Website geeft toch vrij duidelijk € 450,- per seizoen aan[Afbeelding]
Eenmalig lijkt me (erg) onwaarschijnlijk, zeker gezien de mededeling op de website. Helaas is dat bij CS vaker het geval dat de kennis beperkt blijkt te zijn. Een dame van CS vertelde me gisteren nog dat alleen de bodemplaat gedeeld zou zijn met de Volvo XC40 terwijl dat toch echt ook bijna alle techniek is. Ze hield echter vol van nietHardred schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:36:
[...]
Dat dacht ik dus ook. Vertelde het aan hem en hij zei nee, dus dat is raar. Maargoed, ik laat het CS nog wel bevestigen voor de zekerheid.
Haha ja dat leek mij nou ook, 450,- voor een setje winterbanden, alleen was dit iemand die in die loods de auto aan mij uitlegde.hjsanders1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:39:
[...]
Eenmalig lijkt me (erg) onwaarschijnlijk, zeker gezien de mededeling op de website. Helaas is dat bij CS vaker het geval dat de kennis beperkt blijkt te zijn. Een dame van CS vertelde me gisteren nog dat alleen de bodemplaat gedeeld zou zijn met de Volvo XC40 terwijl dat toch echt ook bijna alle techniek is. Ze hield echter vol van niet
Haha alleen de bodemplaat? Volgensmij de gehele aandrijflijn + motor uit een xc40 T5.
Ach ja, ze doen hun best bij CS
Ja dat viel me ook al op inderdaad. Alleen toch in hybride stand 90km +/- gereden, en de brandstoftank bleef op 460 staan en de accu wijzigde ook nauwelijks, toch jammer dat dat niet helemaal lekker werkt nog, maar wellicht komt dat noghjsanders1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:30:
[...]
Er zit maar een 42 liter brandstoftank in dus 460km (zonder electra/EV dus) is niet een hele gekke actieradius. Daarnaast klopt er van die actieradius vaak niet veel (fluctueert enorm en neemt dus niet lineair met verbruik/snelheid af). Helaas doen de rijstatieken het (ook) niet dus ook op die manier is niet goed te sien hoe & wat qua verbruik/actieradius. Dat moet dan eigenlijk “ouderwets” met de hand….
Bedankt voor je reactie!
Ze doen zeker hun best, lijken gelukkig bereikbaarder en worden (zonder te vragen) steeds guller met compensaties; ik heb inmiddels 750km en 5 euro per gemiste deelmogelijkheid gekregenHardred schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:44:
[...]
Haha ja dat leek mij nou ook, 450,- voor een setje winterbanden, alleen was dit iemand die in die loods de auto aan mij uitlegde.
Haha alleen de bodemplaat? Volgensmij de gehele aandrijflijn + motor uit een xc40 T5.
Ach ja, ze doen hun best bij CS
Bijna alles behalve de bodemplaat zou ik juist denken, de Lynk&Co 01 is tenslotte iets van 10cm langer dan de XC40.hjsanders1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:39:
[...]
Een dame van CS vertelde me gisteren nog dat alleen de bodemplaat gedeeld zou zijn met de Volvo XC40 terwijl dat toch echt ook bijna alle techniek is. Ze hield echter vol van niet

Volgens mij wel, dat hangt af van hoeveel lading er nog in de accu zit, hoe snel je accelereert, of je accu sparen aan hebt staan, etc. In de classic theme kun je dit goed zien aan het blauwe balkje. Als je ook maar een beetje accelereert ga je hier al buiten en schakelt de benzinemotor bij. Ook als je een hogere snelheid gaat rijden (op de snelweg). Maar volgens mij hangt dat ook af van hoeveel accu en hoeveel benzine je hebt. Ik denk dat de auto dat zelf regelt in die stand. Dat is tenminste bij mijn auto zo, jij zal het misschien anders ervaren.Chrissie4 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:55:
[...]
In hybride mode schakelt ie niet over naar benzine op de snelweg.
Yep ik laad met de granny, maar voorheen kon ik dan een stuk verder komen met de accu. Het lijkt idd met het koude weer te maken te hebben, maar ik vind het wel erg overdreven dat je 's avonds nog 30 km kunt rijden en 's ochtends niks meer. Of dat je begint met 68 km en dat dit na een ritje van 20 km ook alweer leeg is. Dat komt niet overeen met de verhalen van andere gebruikers hier, dus ik laat er toch maar even naar kijken.Rmaxx schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:13:
[...]
Laad jij met de granny? Ik heb gemerkt dat bij een publieke paal laden met meer vermogen al een betere start levert, bijv 78km ipv 72, en dan ook iets minder snel terugloopt. De kou heeft ook veel invloed, vooral als het snachts onder 0 is geweest.
Is idd wel erg extreem.. en -10 is het ook nog niet... twr illustratie: vandaag gestart met 75 (pure), na 200m rijden 68 ... na 10km nog 80% accu over.. zou betekenen 50 maar dat zal in de praktijk eerder 40 worden vrees ik...Technomancer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:49:
[...]
Yep ik laad met de granny, maar voorheen kon ik dan een stuk verder komen met de accu. Het lijkt idd met het koude weer te maken te hebben, maar ik vind het wel erg overdreven dat je 's avonds nog 30 km kunt rijden en 's ochtends niks meer. Of dat je begint met 68 km en dat dit na een ritje van 20 km ook alweer leeg is. Dat komt niet overeen met de verhalen van andere gebruikers hier, dus ik laat er toch maar even naar kijken.
Via CS? Ik bel me suf, en wacht sinds september al op mijn 'verhuur' geld. Ja hopelijk ergsn in jan/feb/mrthjsanders1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:49:
[...]
Ze doen zeker hun best, lijken gelukkig bereikbaarder en worden (zonder te vragen) steeds guller met compensaties; ik heb inmiddels 750km en 5 euro per gemiste deelmogelijkheid gekregen. Nu nog (forse) verbeteringen in app & software
Zojuist mijn 01 opgehaald op de nieuwe locatie in Diemen.
Er waren behoorlijk veel auto's daar..
Ik had gekozen voor de zwarte kleur, heb een nieuwe auto gekregen waarvan hij 2km gereden is.
Met android auto, is het mogelijk om de google maps op de kleine display (bij de stuur) weer te geven, het is mij wel gelukt met de ingebouwde navigatie
Auto stond meteen in de app en delen was meteen beschikbaar.
Er waren behoorlijk veel auto's daar..
Ik had gekozen voor de zwarte kleur, heb een nieuwe auto gekregen waarvan hij 2km gereden is.
Met android auto, is het mogelijk om de google maps op de kleine display (bij de stuur) weer te geven, het is mij wel gelukt met de ingebouwde navigatie
Auto stond meteen in de app en delen was meteen beschikbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door sakurakilla op 09-12-2021 14:15 ]
Dat meen je niet, ik heb over verschillende zaken maandenlang contact gehad met het CCC en nooit enige vorm van compensatie mogen ontvangen... Goede geregeld hoor :-) (en een tikkeltje jaloers ;-))hjsanders1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:49:
[...]
Ze doen zeker hun best, lijken gelukkig bereikbaarder en worden (zonder te vragen) steeds guller met compensaties; ik heb inmiddels 750km en 5 euro per gemiste deelmogelijkheid gekregen. Nu nog (forse) verbeteringen in app & software
De november verkoopcijfers staan nog niet op de site, maar in oktober waren er 578 Lynk's geregistreerd (1836 nu totaal in 2021). Over een paar maandjes kunnen we allemaal zwaaien naar elkaar op de weg 
https://www.bovag.nl/Bova...oktober-2021.pdf?ext=.pdf
Auto bevalt overigens super, ik merk inderdaad ook dat de accu nu snel op raakt met dit koude weer. Denk dat ik nog geen 30km heb kunnen rijden op een volle accu. Rit naar huis vanuit Diemen (+/- 80km) met lege accu had ik een gemiddeld verbruik van 1 op 10 gemiddeld. Moet zeggen dat ik onderweg niet echt op het verbruik heb gelet
Auto bevalt overigens super, ik merk inderdaad ook dat de accu nu snel op raakt met dit koude weer. Denk dat ik nog geen 30km heb kunnen rijden op een volle accu. Rit naar huis vanuit Diemen (+/- 80km) met lege accu had ik een gemiddeld verbruik van 1 op 10 gemiddeld. Moet zeggen dat ik onderweg niet echt op het verbruik heb gelet
Dat is eigenlijk het "grappige" ik heb slechts (voor de zoveelste keer een softwareissue dat wel) aangegeven dat de deelfunctie het niet deed en 1,5 week later opnieuw (omdat mensen blijkbaar wel een leenaanvraag konden doen). Ongevraagd kreeg ik die compensaties aangebodendennis.passage schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:49:
[...]
Dat meen je niet, ik heb over verschillende zaken maandenlang contact gehad met het CCC en nooit enige vorm van compensatie mogen ontvangen... Goede geregeld hoor :-) (en een tikkeltje jaloers ;-))
Volgens een "tooltje" op google (staat op het Facebook forum) zouden er al ruim 2500 op kenteken staan. Er zit dus (blijkbaar?) flink wat vertraging in de Bovag cijfersdonny_p schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:03:
De november verkoopcijfers staan nog niet op de site, maar in oktober waren er 578 Lynk's geregistreerd (1836 nu totaal in 2021). Over een paar maandjes kunnen we allemaal zwaaien naar elkaar op de weg
Ik ben ook een flinke verhuur misgelopen (7 dagen voor €35) en dat zijn ze nu aan het uitzoeken (had Ivo aan de lijn). Wat heb jij gezegd of gedaan voor die compensatie? Ben ik wel benieuwd naar. En ik wacht ook nog op mijn eerste uitbetaling :dennis.passage schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:49:
[...]
Dat meen je niet, ik heb over verschillende zaken maandenlang contact gehad met het CCC en nooit enige vorm van compensatie mogen ontvangen... Goede geregeld hoor :-) (en een tikkeltje jaloers ;-))
Niets, zoals eerder gezegd kreeg ik die ongevraagd aangeboden (en ik word ook niet boos, onbeleefd en/of paniekerig). Ik spreek wel steeds mijn afkeur uit over het tempo van oplossen van softwareproblemen en de totaal afwezige communicatie daaromtrent. Dat wordt steeds volmondig beaamdBaassii schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:37:
[...]
Ik ben ook een flinke verhuur misgelopen (7 dagen voor €35) en dat zijn ze nu aan het uitzoeken (had Ivo aan de lijn). Wat heb jij gezegd of gedaan voor die compensatie? Ben ik wel benieuwd naar. En ik wacht ook nog op mijn eerste uitbetaling :
Dat was ook het onderwerp (oa, had er nog meer) van mijn veelvuldige contacten met het CCC... Had 3 topics die ik wekelijks naar ze mailde en direct ook telefonisch opvolgde...Zal ze weer eens bellen, want er zijn enkele zaken niet lekker gelopen met de oplossingen...hjsanders1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:05:
[...]
Dat is eigenlijk het "grappige" ik heb slechts (voor de zoveelste keer een softwareissue dat wel) aangegeven dat de deelfunctie het niet deed en 1,5 week later opnieuw (omdat mensen blijkbaar wel een leenaanvraag konden doen). Ongevraagd kreeg ik die compensaties aangeboden
Ik had na ettelijke keren er na 45min wachten en eruit worden gegooid de moed al opgegeven. CS is vriendelijk maar weet & kan (bar) weinig. Soms kreeg ik de technische dienst en dan was het vaak (veel) sneller opgelost. Mailen heeft geen/weinig zin. Zelfs mails op verzoek worden na vele weken niet beantwoord. Omdat ik steeds huuraanvragen ontving die ik niet kon/kan accorderen toch maar weer eens opnieuw geprobeerd en nu ging het 2x vrij vlot. Ik heb (op verzoek) zelfs een bevestigingsmail gekregen van mijn 750km compensatie (en datzelfde bericht stond ook ineens in de app). Net zoals met de problemen van de software van auto & app dus; soms gaat het goed maar helaas vaker (nog) nietdennis.passage schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:49:
[...]
Dat was ook het onderwerp (oa, had er nog meer) van mijn veelvuldige contacten met het CCC... Had 3 topics die ik wekelijks naar ze mailde en direct ook telefonisch opvolgde...Zal ze weer eens bellen, want er zijn enkele zaken niet lekker gelopen met de oplossingen...
Heeft iemand de journey log al werkend in de app? Onderstaande stappen heb ik uitgevoerd maar nog geen ritten in mijn logboek te zien.
Hoe
Om Journey Log te laten werken, moet je Uploaden van ritgegevens inschakelen in de auto. Dat doe je als volgt:
Log in.
Ga naar Instellingen > Verbinden en schakel Uploaden van ritgegevens in.
Ritgegevens worden vanaf nu opgeslagen als je tijdens het rijden bent ingelogd.
Hallo Lynk & Co rijders, ik heb ook intresse en ga hem dan via lease rijden. Afspraak voor een testrit kan pas in februari en even een huren lukt ook niet door problemen met de CC in de app.
Graag wil ik weten of er al gezinnen van 5 gebruik maken van de 01 en of het past met 3 tieners op de achterbank. Persoonlijk vond ik de XC40 te krap maar deze schijnt meer ruimte te bieden?
Hoe breed is de achterbank? In mijn huidige V60 is die 130cm en dat heb je toch wel nodig willen er 3 op de achterbank een beetje comfortabel zitten.
Graag hoor ik jullie mening/reactie.
Graag wil ik weten of er al gezinnen van 5 gebruik maken van de 01 en of het past met 3 tieners op de achterbank. Persoonlijk vond ik de XC40 te krap maar deze schijnt meer ruimte te bieden?
Hoe breed is de achterbank? In mijn huidige V60 is die 130cm en dat heb je toch wel nodig willen er 3 op de achterbank een beetje comfortabel zitten.
🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12
Iemand die weet of google maps (android auto) ook op de bestuurdersdisplay.te weergeven is?
Kan niet, alleen Carplay (een beetje)sakurakilla schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:33:
Iemand die weet of google maps (android auto) ook op de bestuurdersdisplay.te weergeven is?
Het stond ooit wel aan (en werkte toen ook niet) maar het is bewust (Bij navraag L&C) uitgezet omdat het niet werkte (je zag soms dus nog wel registraties). Nu kun je dus niets meer zien en L&C weet ook niet wanneer het wel weer werkt/aangezet wordtmeermarco schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:47:
Nee werkt niet.
hjsanders1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:54:
[...]
Dat is best vreemd. Ik laad met een laadstation thuis (32A) maar 78km heeft de auto bij mij nog nooit aangegeven. De kou is uiteraard van invloed maar dat geldt voor elke batterij/EV. Overigens geldt dat ook voor rijden op brandstof (benzine/diesel) maar dat nemen we veel minder goed waar (omdat we minder op de actieradius gefocust zijn denk ik). Maar ook daar kan het zomaar 10-20% schelen
:strip_exif()/f/image/hLb8oZmp9lAxkDgTuobvnu1I.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie al waar het in zit; je "start" in Pure. Dat doe ik nooit (nog meer handelingen in een vrij traag opstartend scherm/systeem). Sinds een week 2 vreemde/nieuwe problemen;
- FM & Spotify starten (veel) trager op de Carplay. Lijken wel last van kou te hebben
- De auto schakelt in hybride stand (accu "vol") bij matige snelheid & niet accelererend ineens over op de brandstofmotor (snelheid ca 70/80 km/u). In Pure wil elektrisch rijden wel maar in Hybride op dat moment niet om vervolgens ca 2 km later toch weer elektrisch te gaan rijden in de Hybride stand. In de Volvo V60 PIH had ik dit ook wel eens maar dan gaf de auto aan dat het systeem tijdelijk niet beschikbaar was en ging Pure ook niet. Ik nam aan dat de normale accu dan geladen moest worden ofzo. Vreemd dus. Iemand dezelfde/soortgelijke ervaringen (helpt bij CS van L&C)
Matten van de mattenloods ontvangen en die zien er prima uit en de rubber exemplaren passen ook zeer behoorlijk :-)!
- FM & Spotify starten (veel) trager op de Carplay. Lijken wel last van kou te hebben
- De auto schakelt in hybride stand (accu "vol") bij matige snelheid & niet accelererend ineens over op de brandstofmotor (snelheid ca 70/80 km/u). In Pure wil elektrisch rijden wel maar in Hybride op dat moment niet om vervolgens ca 2 km later toch weer elektrisch te gaan rijden in de Hybride stand. In de Volvo V60 PIH had ik dit ook wel eens maar dan gaf de auto aan dat het systeem tijdelijk niet beschikbaar was en ging Pure ook niet. Ik nam aan dat de normale accu dan geladen moest worden ofzo. Vreemd dus. Iemand dezelfde/soortgelijke ervaringen (helpt bij CS van L&C)
Matten van de mattenloods ontvangen en die zien er prima uit en de rubber exemplaren passen ook zeer behoorlijk :-)!
[ Voor 3% gewijzigd door hjsanders1 op 10-12-2021 15:17 ]
Adviseer je om die samen te gebruiken, of is het ook een goede optie om alleen de rubberen XC40 matten over de originele matten te leggen?hjsanders1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:50:
Ik zou ze (zoals ik eigenlijk altijd al deed bij mijn Volvo's) of of gebruiken. Alleen al vanwege de veiligheid; je kun maar 1 mat vastzetten op de pinnen (voorin dan). Achter kun je makkelijker "on top off" doen maar wellicht ligt het dan minder mooi. De matten zijn natuurlijk maar een vrij beperkt onderdeel van de gehele auto maar voor het geld vind ik het toch een behoorlijk spectaculaire verbetering (met name achterin)!ton_adam schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:58:
[...]
Adviseer je om die samen te gebruiken, of is het ook een goede optie om alleen de rubberen XC40 matten over de originele matten te leggen?
Ik tik de schakelaar altijd 2x omhoog, hoef er niet echt op te wachten eigenlijk.... display volgt wel vaak pas na een paar sec. En heel soms pakt hij hem niet en dan doe ik het tijdens het rijden nog eens. Maar als extra handeling ervaar ik het doorgaans niet, gaat al bijna automatischhjsanders1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:50:
Ik zie al waar het in zit; je "start" in Pure. Dat doe ik nooit (nog meer handelingen in een vrij traag opstartend scherm/systeem). Sinds een week 2 vreemde/nieuwe problemen;
Klopt, als ik de auto van Hybrid naar Pure zet dan neemt de actieradius van de electromotor iets toe. Nooit begrepen waarom dat is, net alsof je in Pure mode wat extra bereik tot je beschikking hebt. Uiteindelijk maakt het denk ik niet veel uit omdat de actieradius toch heel rap terugloopt, zeker met dit koude weer. Ik heb ook hetzelfde dat de auto in hybrid mode vrij snel de benzinemotor erbij schakelt, ook al trek ik langzaam op en rij ik niet snel. Daarover had ik al wat discussie met mensen hierboven, want die ervaren dat niethjsanders1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:50:
In Pure gaat de Airco op Eco (en blijkbaar niet terug als je weer naar Hybrid gaat) en laat de auto de gehele elektrisch actieradius zien. In Hybrid houdt tie nog wat "reserve" achterRmaxx schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:27:
[...]
Ik tik de schakelaar altijd 2x omhoog, hoef er niet echt op te wachten eigenlijk.... display volgt wel vaak pas na een paar sec. En heel soms pakt hij hem niet en dan doe ik het tijdens het rijden nog eens. Maar als extra handeling ervaar ik het doorgaans niet, gaat al bijna automatisch. Snap alleen niet waarom pure en hybrid idd een paar km schelen in bereik, en dan zou ik juist verwachten dat hybrid meer km te bieden heeft eigenlijk...
Volgens mij staat de airco standaard op eco, ook in hybrid mode?hjsanders1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:29:
[...]
In Pure gaat de Airco op Eco (en blijkbaar niet terug als je weer naar Hybrid gaat) en laat de auto de gehele elektrisch actieradius zien. In Hybrid houdt tie nog wat "reserve" achter
Ok, apart....dan is het enige verschil dat het moment van bijspringen door de benzine motor verder weg ligt?Technomancer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:30:
[...]
Volgens mij staat de airco standaard op eco, ook in hybrid mode?
Bij laden via motor hoort de motor uiteraard aan te springen zodra er geladen moet worden. Dat is/was bij mij niet het geval. Ook is de actieradius vrij normaal maar wel een flink stuk minder dan bij 10+ gradenTechnomancer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:29:
[...]
Klopt, als ik de auto van Hybrid naar Pure zet dan neemt de actieradius van de electromotor iets toe. Nooit begrepen waarom dat is, net alsof je in Pure mode wat extra bereik tot je beschikking hebt. Uiteindelijk maakt het denk ik niet veel uit omdat de actieradius toch heel rap terugloopt, zeker met dit koude weer. Ik heb ook hetzelfde dat de auto in hybrid mode vrij snel de benzinemotor erbij schakelt, ook al trek ik langzaam op en rij ik niet snel. Daarover had ik al wat discussie met mensen hierboven, want die ervaren dat nietHet maakt daarbij wel uit of je accu sparen aan hebt staan, en in de Pure mode heb je wat meer ruimte om elektrisch te rijden voordat de benzinemotor erbij komt. Maar het is alles bij elkaar wel vaag en niet consistent. Sowieso nu met het koudere weer ervaar ik zoals eerder gezegd een enorme aderlating wat bereik betreft, zelfs zo erg dat de accu na ongeveer 20 km al leeg is. Daar heb ik een issue voor aan laten maken, maar tot nu toe nog niets over gehoord. Het issue staat wel in de app, maar je kunt niet bekijken wat erin staat.. Wordt vervolgd.
Ja, maar dat zou meer bereik opleveren toch? Als je eerder benzine 'hulp' krijgt ? .. of hij verdeelt het vernogen anders wellicht .naja raadsels..hjsanders1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:31:
[...]
Ok, apart....dan is het enige verschil dat het moment van bijspringen door de benzine motor verder weg ligt?
20km is wel echt een issue vrees ik, ik haal op 20km +- 50-60% over.. niet top maar met koud weer.. ala danTechnomancer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:29:
[...]
. Sowieso nu met het koudere weer ervaar ik zoals eerder gezegd een enorme aderlating wat bereik betreft, zelfs zo erg dat de accu na ongeveer 20 km al leeg is. Daar heb ik een issue voor aan laten maken, maar tot nu toe nog niets over gehoord. Het issue staat wel in de app, maar je kunt niet bekijken wat erin staat.. Wordt vervolgd.
Bedoel je hier de optie 'Accu sparen' mee? Dat heb ik niet ervaren als 'laden via de motor', alleen dat je wat minder 'ruimte' krijgt om elektrisch te rijden, de benzinemotor gaat sneller aan.hjsanders1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:32:
[...]
Bij laden via motor hoort de motor uiteraard aan te springen zodra er geladen moet worden. Dat is/was bij mij niet het geval. Ook is de actieradius vrij normaal maar wel een flink stuk minder dan bij 10+ graden
Nee, accu sparen is volgens mij gewoon accu niet gebruiken door de 01.Technomancer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:37:
[...]
Bedoel je hier de optie 'Accu sparen' mee? Dat heb ik niet ervaren als 'laden via de motor', alleen dat je wat minder 'ruimte' krijgt om elektrisch te rijden, de benzinemotor gaat sneller aan.
Wat bedoel je dan met je reactie op mijn post over laden via benzinemotor? Dat heb ik ook niet aanstaan voor zover ik weet hoorhjsanders1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:41:
[...]
Nee, accu sparen is volgens mij gewoon accu niet gebruiken door de 01.
Verkeerd gelezen denk ikTechnomancer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:43:
[...]
Wat bedoel je dan met je reactie op mijn post over laden via benzinemotor? Dat heb ik ook niet aanstaan voor zover ik weet hoor

Dank!hjsanders1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:20:
[...]
Ik zou ze (zoals ik eigenlijk altijd al deed bij mijn Volvo's) of of gebruiken. Alleen al vanwege de veiligheid; je kun maar 1 mat vastzetten op de pinnen (voorin dan). Achter kun je makkelijker "on top off" doen maar wellicht ligt het dan minder mooi. De matten zijn natuurlijk maar een vrij beperkt onderdeel van de gehele auto maar voor het geld vind ik het toch een behoorlijk spectaculaire verbetering (met name achterin)!
Ik had begrepen dat de rubberen matten niet vast te zetten zijn. Maar ik lees nu:
Is dat makkelijk te doen?"Het goede van deze matten is dat de gaten niet zijn voorgemaakt. Je kan deze op elke willekeurige plek aanmaken op de mat."
Er zitten (heel netjes) ringen bij om (na het maken van het gat) te borgen zeg maar. Het maken van een gat is zonder een pons/gatenmaker ietsje lastiger maar volgens mij prima zonder te doen (nog niet gedaan maar ik heb al die gereedschappen wel thuis dus ik weet niet hoe het zonder zal zijn)ton_adam schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:24:
[...]
Dank!
Ik had begrepen dat de rubberen matten niet vast te zetten zijn. Maar ik lees nu:
[...]
Is dat makkelijk te doen?
[ Voor 3% gewijzigd door hjsanders1 op 10-12-2021 16:27 ]
Manmanmanmanman.. dit wordt wel wat zocyberdj schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:31:
Het is weekend!
Iets met Björn en zijn pc?
[Afbeelding]

Hallo allemaal,
Ik sta op het punt om de L&C te bestellen. Op het aanmeldingsformulier moet ik een ID-nummer van mijn rijbewijs opgeven. Ik ga ervan uit dat dit mijn rijbewijs-nummer is maar zou iemand dat kunnen bevestigen? Of is het toch mijn BSN?
Alvast bedankt
Ik sta op het punt om de L&C te bestellen. Op het aanmeldingsformulier moet ik een ID-nummer van mijn rijbewijs opgeven. Ik ga ervan uit dat dit mijn rijbewijs-nummer is maar zou iemand dat kunnen bevestigen? Of is het toch mijn BSN?
Alvast bedankt
Mijne doet het wel…..zelfs via shortcuts waarvan L&C zelf zegt/stelt dat dat (nog) niet werkt. Bjorn heeft dus niet alle PC’s uitgezetcyberdj schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:31:
Het is weekend!
[Afbeelding]

Bij mij werkt de klimaatregeling op afstand.cyberdj schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:31:
Het is weekend!
[Afbeelding]
Zelfde hiercyberdj schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:31:
Het is weekend!
[Afbeelding]
Edit: ook de cases zijn verdwenen uit de app overige functies zijn ook niet beschikbaar
:strip_exif()/f/image/ofnIXdMXwPKTeBgdhSWu2og4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door martydejouwer op 11-12-2021 10:06 ]
Ik probeer de auto uit te lenen aan iemand, maar krijg telkens een foutmelding bij de lener dat de betaling fout gaat, terwijl er bij die gene wel autorisaties worden gemaakt op cc. Is dat een bekend issue?
Ook staat dat er servicekosten en verzekering wordt berekend aan de lener, kan nergens vinden hoeveel dat is. Iemand enig idee?
Ook staat dat er servicekosten en verzekering wordt berekend aan de lener, kan nergens vinden hoeveel dat is. Iemand enig idee?
Toevallig hier hetzelfde probleem al een aantal weken. Contact met cc hierover: er zijn problemen met de betaling provider en de data hierdoor komt de transactie niet tot stand.. schijnt bij een aantal banken en typen credit card voor te komen. Ze verzamelen cases voor analyse.superfunki schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:07:
Ik probeer de auto uit te lenen aan iemand, maar krijg telkens een foutmelding bij de lener dat de betaling fout gaat, terwijl er bij die gene wel autorisaties worden gemaakt op cc. Is dat een bekend issue?
Ik heb de bank nagemeten het is 133 cm, en beenruimte is echt goed achterin, ik ben 1,87 en kan prima achter mezelf zitten. Kofferbak is niet de grootste (vloer is vrij hoog) maar voor een gezin lijkt mij prima. Aanstaande zondag heb ik de eerste uitleen actie van mijn auto, ben benieuwd of alles lukt.JHoorn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:05:
Hallo Lynk & Co rijders, ik heb ook intresse en ga hem dan via lease rijden. Afspraak voor een testrit kan pas in februari en even een huren lukt ook niet door problemen met de CC in de app.
Ik probeer nu al twee dagen een account aan te maken zonder geluk. Krijg de verificatie code maar niet. Maakt niet uit of ik Gmail of een andere domain gebruik. Iemand ook last hiervan?
Ik heb zojuist een auto proberen te huren, maar die zie ik nergens staan. Hoe en met wie kan ik dan het beste contact opnemen?
Dat zelfde is het geval bij iemand die mijn auto wil huren, die kan ook geen account aanmaken door het ontbreken van de verificatie code mailtje.sakurakilla schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:46:
Ik probeer nu al twee dagen een account aan te maken zonder geluk. Krijg de verificatie code maar niet. Maakt niet uit of ik Gmail of een andere domain gebruik. Iemand ook last hiervan?
Ligt aan de situatie, het is mij niet duidelijk of het om een geaccepteerde boeking gaat en of je de boeking of de auto niet kunt vinden.exelletor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:09:
Ik heb zojuist een auto proberen te huren, maar die zie ik nergens staan. Hoe en met wie kan ik dan het beste contact opnemen?
Ik heb een reservering gemaakt en die is bevestigd. Nu heb ik een lopende boeking, kan ik de auto niet vinden, zie ik 0 contactmogelijkheden en ben ik te laat voor mijn afspraak (frustraties, ik weet het).Sang-Drax of X schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:20:
[...]
Ligt aan de situatie, het is mij niet duidelijk of het om een geaccepteerde boeking gaat en of je de boeking of de auto niet kunt vinden.
Ach bij mij is dit al het geval sinds ik de auto heb sinds een paar dagen geleden. De auto staat wel in "My Cars" maar alles staat op "disabled" of "not available"cyberdj schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:31:
Het is weekend!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/NG9lvKaTt1UAC0B01AFF1dbS.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm heb het delen nog nooit gebruikt maar ik zou verwachten dat de contact gegevens van de eigenaar ergens staan.exelletor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:25:
[...]
Ik heb een reservering gemaakt en die is bevestigd. Nu heb ik een lopende boeking, kan ik de auto niet vinden, zie ik 0 contactmogelijkheden en ben ik te laat voor mijn afspraak (frustraties, ik weet het).
Ik las hierboven dat Lynk&Co CS de Thule Evo Wingbar dakdragers aanbeveelt.
Nu is dat volgens mij alleen een serie, met nogal een paar verschillende voeten.
Iemand 'de gouden tipc voor welke Thule dakdrager (liefst met n aerodynamisch profiel) op de auto past?
(Ik had nog Lidl dragers liggen die enkele jaren terug prima op een BMW 5 gingen, die passen absoluut slecht op de 01)
Nu is dat volgens mij alleen een serie, met nogal een paar verschillende voeten.
Iemand 'de gouden tipc voor welke Thule dakdrager (liefst met n aerodynamisch profiel) op de auto past?
(Ik had nog Lidl dragers liggen die enkele jaren terug prima op een BMW 5 gingen, die passen absoluut slecht op de 01)
Dit is bij mij ook. Afgelopen dinsdag de auto ontvangen. Inmiddels is er een ticket aangemaakt.Sang-Drax of X schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:28:
[...]
Ach bij mij is dit al het geval sinds ik de auto heb sinds een paar dagen geleden. De auto staat wel in "My Cars" maar alles staat op "disabled" of "not available"
[Afbeelding]
Ik heb nog een setje thule wingbars liggen met voetjes voor de v40, die passen ook op de v60 en 50. Als die op de lynk passen kun je ze van me overnemen. Ik kan het volgend weekend proberen, zit nu in Fr.edsub schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:46:
Zoek op Thule in het forum, is al meermaals benoemd.edsub schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:46:
Uit mijn hoofd: Voet 775 en stang 7113 (126cm).
Heb een tijdje terug V70 dragers geprobeerd, die passen niet.
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Kan iemand mij vertellen of er een banden reparatie set bij de auto hoort?
Hij is een maand geleden afgeleverd en toen hebben we er geen kunnen vinden. De man van Volvo die hem kwam brengen ging het nakijken en zou wat laten weten. Ook gebeld met L&C daar werd mij verteld dat ik dit met de Volvo moest regelen. Die heb ik inmiddels al drie keer gebeld en elke keer wordt ik vriendelijk te woord gestaan en krijg te horen dat ik wordt terug gebeld.
Maar intussen ben ik een maand verder en nog geen setje en/of antwoord.
Hij is een maand geleden afgeleverd en toen hebben we er geen kunnen vinden. De man van Volvo die hem kwam brengen ging het nakijken en zou wat laten weten. Ook gebeld met L&C daar werd mij verteld dat ik dit met de Volvo moest regelen. Die heb ik inmiddels al drie keer gebeld en elke keer wordt ik vriendelijk te woord gestaan en krijg te horen dat ik wordt terug gebeld.
Wordt in NL niet meegeleverd.Ferdskie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:46:
Kan iemand mij vertellen of er een banden reparatie set bij de auto hoort?
:strip_exif()/f/image/WNJHY224OC2TpD9rRFA2acls.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, er is geen contactmogelijkheid tussen huurder en verhuurder.Sang-Drax of X schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:33:
[...]
Hmm heb het delen nog nooit gebruikt maar ik zou verwachten dat de contact gegevens van de eigenaar ergens staan.
Die zullen te smal zijn denk ik.Hollanda schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:27:
Ik had gezocht maar heb zelf de wingbar edge.
Voor de lynk is iets van 127cm nodig ....
Contactmogelijkheden zijn er niet. Auto kun je benaderen in het scherm “lenen” en dan “reserveringen”:exelletor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:25:
[...]
Ik heb een reservering gemaakt en die is bevestigd. Nu heb ik een lopende boeking, kan ik de auto niet vinden, zie ik 0 contactmogelijkheden en ben ik te laat voor mijn afspraak (frustraties, ik weet het).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d7QRwaRWy2AhWnlHvCcT7XXe.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 11-12-2021 21:08 ]
De service- en verzekeringskosten zijn vooralsnog €0. Op termijn zal L&C hier een fee voor rekenen. Hoogte is nog niet bekend.superfunki schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:07:
In België ben je beter af zie ikOizo1981 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:02:
[...]
Wordt in NL niet meegeleverd.
[Afbeelding]

Dat las ik. Die voet 775 is met n soort bandje om de dakreling zag ik. Dat zie ik niet zitten.cyberdj schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:47:
[...]
Zoek op Thule in het forum, is al meermaals benoemd.
Uit mijn hoofd: Voet 775 en stang 7113 (126cm).
Heb een tijdje terug V70 dragers geprobeerd, die passen niet.
Bovendien is de 775 doir Thule inmiddels vervangen door de 7104
Ik zoek een aanklembare voet, zoals de 7104.
Zoiets dus:
:strip_exif()/f/image/VLvsFDvjfytFk7bbch8Nbbq4.jpg?f=fotoalbum_large)
Van belang is dan de pasvorm rond de rand/richeltje van de dakreling.....
[ Voor 4% gewijzigd door edsub op 11-12-2021 23:10 ]
Thx voor je reactie. Klopt mijn vermoeden dat de locatie alleen bijgewerkt wordt wanneer de auto rondom de "thuislocatie" zweeft? Vanmiddag heb ik de huur ook door laten lopen, omdat er bij het beëindigen van de huur de melding getoond werd dat de auto elders bevond en er een boete in rekening gebracht kon worden. Net kreeg ik die melding niet en warempel, er staat een blauwe Lynk&Co op de plek die de app aangeeft.Oizo1981 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:04:
[...]
Contactmogelijkheden zijn er niet. Auto kun je benaderen in het scherm “lenen” en dan “reserveringen”:
[Afbeelding]
Morgen zal ik nog een poging wagen om zo'n ding te lenen. Ik huur gemiddeld zo'n vijf keer per week bij verschillende aanbieders, maar Lynk en Co spant wel de kroon qua (tot nu toe) benodigde inspanning. En dan moet ik maandag nog contact zoeken om mijn geld voor de reservering terug te krijgen.

Is dit lidmaatschap iets om over na te denken als optie voor korte termijn? Stel ik wil ~6mnd een auto rijden?
Ja, waarom niet?J03llV schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:26:
Is dit lidmaatschap iets om over na te denken als optie voor korte termijn? Stel ik wil ~6mnd een auto rijden?
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.