Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06 07:36
SgtCaffran schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:44:
[...]

Ik heb die knop dus niet... Zal volgende keer in de auto eens noteren welke software versie er op staat!
Software versie kun je nergens zien. Die optie heeft er trouwens altijd al in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 07:37

BPi

edsub schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:33:
Vandaag winterbanden wissel.
Auto keurig opgehaald, en met een uur of twee weer teruggebracht.
Kreeg vlak voor t ophalen sms bericht dat ze eraan kwamen. En een belletje dat ze em weer terug kwamen brengen.
Nieuwe winterwielen zo lijkt t (dus geen winterbanden op mn zomervelgen)
En de auto keurig gewassen
Door Volvo Arendsen uit Zevenaar 👍👍
Hoe heb je de winterbanden besteld?
Mail, bestelformulier, bellen? En hoeveel tijd ging er overheen tot levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Wie heeft de mattensets van Mattenloods besteld en in gebruik?

Hoe tevreden ben je over de pasvorm van de wintermatten? Heb je gaatjes gemaakt om ze vast te zetten of heb je ze los liggen?
Op de gewone matten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
BPi schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:10:

Hoe tevreden ben je over de pasvorm van de wintermatten? Heb je gaatjes gemaakt om ze vast te zetten of heb je ze los liggen?
Op de gewone matten?
Ik heb ze niet maar ze zitten vast met de reguliere bevestigingspunten.

Volgens mij was er net een levering onderweg naar een aantal leden hier. Misschien kunnen die hun ervaring delen als de matten binnen zijn.

Edit: Sorry, dacht dat het om de velours matten ging.

[ Voor 4% gewijzigd door Pindakaasisbah op 04-12-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 13:16
Oizo1981 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:51:
[...]

Bij mij waren ze niet schoongemaakt. Maar toen ze nieuw waren zaten er bij mij een paar gekleurde stickertjes op. Mss kun je het daar aan zien
Vrij zeker dat t winterwielen (nwe velgen dus) zijn.
1. TE schoon
2. Geen restanten van oud balancerings lood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
BPi schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:02:
[...]

Hoe heb je de winterbanden besteld?
Mail, bestelformulier, bellen? En hoeveel tijd ging er overheen tot levering?
Twee weken terug gebeld en direct n afspraak gemaakt voor 3/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05 17:28
edsub schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:54:
Iemand last van t volgende: ik krijg n leenverzoek, accepteer en vervolgens[Afbeelding]

In mijn app (en in de suto) staat nu ook dat delen niet beschikbaar is
[Afbeelding]

maar leners kunnen em dus wel selecteren.....
Bekend probleem volgens CS (bij mij al weken het geval en delen werkte daarvoor uiteraard ook al niet goed maar ik kon wel zelf instellingen etc doen), gemeld bij L&C (750km "cadeau" ter compensatie.....als ze dat bij issues blijven doen kan ik heeeeeeeel veeeeeel km's "gratis" rijden), geëscaleerd naar technische dienst en weer twee weken wachten (waarna je weer moet bellen om echt wat geregeld te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marien20
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik heb de Lynk&Co gekozen als mijn nieuwe leaseauto, dus via de leasemaatschappij van het bedrijf waar ik werk. Ik krijg hem waarschijnlijk in januari. Ik rijd nu Volvo, ik ga er eigenlijk vanuit dat het onderhoud/de service via mijn gebruikelijke Volvo-garage gaat verlopen.
Ik zie hier op het forum allemaal huurders. Ben ik de enige die hem in de lease krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Marien20 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:19:
Ik zie hier op het forum allemaal huurders. Ben ik de enige die hem in de lease krijg?
Ja O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:29
edsub schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:57:
[...]

Op t profiel inlog scherm kun je aan de linkerkant je sleutel koppelen aan je profiel.
Daarna log je automatisch met je profiel in.
Betekent praktisch wel dat je andere familieleden dus een van de andere sleutels moet geven (anders gaan hun aanpassingen in jouw profiel!)
Yes, gevonden! De optie om je account aan je sleutel te koppelen voor automatisch inloggen staat dus niet bij het inlog scherm zelf. Je moet na het inloggen naar je profiel pagina, het icoon met het poppetje rechtsonder in het hoofdscherm. Dat scherm lijkt enorm op het inlog scherm maar heeft de voorkeur knop wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
SgtCaffran schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:08:
[...]

Yes, gevonden! De optie om je account aan je sleutel te koppelen voor automatisch inloggen staat dus niet bij het inlog scherm zelf. Je moet na het inloggen naar je profiel pagina, het icoon met het poppetje linksonder in het hoofdscherm. Dat scherm lijkt enorm op het inlog scherm maar heeft de voorkeur knop wel.
👍👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Het is weer weekend en de app werkt weer eens niet.
Klimaatregeling doet het niet, ontgrendelen werkt niet.
App gedeinstalleerd daarna opnieuw geïnstalleerd.
Begint nu wel vervelend te worden.
Maar om het positief af te sluiten het rijdt nog steeds geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

syjq8ak schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:43:
Meteen bij mezelf even gekeken maar bij mij werkt alles normaal. Ik snap niet hoe dat telkens bij iedereen verschillend kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06
Klopt. Hier hetzelfde. Maandag rond 09:00 zal Björn zijn pc vast weer aanzetten voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24
Eerste ritje van 150km, halverwege waarschuwibgslampje dat er een motorcheck nodig was. En motor begon te haperen. Wilde naar het eerste moment rijden om te stoppen en tien verdween de melding weer.

Geeft niet perse heel veel vertrouwen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
meermarco schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:29:
[...]

Klopt. Hier hetzelfde. Maandag rond 09:00 zal Björn zijn pc vast weer aanzetten voor ons.
Ben inmiddels wel benieuwd of iemand hier CS over heeft gesproken want dat "weekendeuvel" is uiteraard erg vreemd en moet wel haast bewust zo gekozen zijn. Ook hier zou even communiceren dat de "servers eruit liggen" o.i.d. welkom zijn (en L&C volgens mij veel negatieve exposere/opmerkingen/reclame schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Ruytertje schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:02:
[...]

Meteen bij mezelf even gekeken maar bij mij werkt alles normaal. Ik snap niet hoe dat telkens bij iedereen verschillend kan zijn.
Je hebt dus getest of voorwarmen, knipperen etc het doet? De app lijkt het namelijk wel gewoon te doen maar dat is dus niet het geval als je daadwerkelijk iets probeert te laten uitvoeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
Requiem19 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:05:
Eerste ritje van 150km, halverwege waarschuwibgslampje dat er een motorcheck nodig was. En motor begon te haperen. Wilde naar het eerste moment rijden om te stoppen en tien verdween de melding weer.

Geeft niet perse heel veel vertrouwen :).
Bekijk het positief: Sommige andere auto’s zouden stil komen te staan maar de 01 lost motormanagementproblemen gewoon on the fly op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Pindakaasisbah schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:51:
[...]

Bekijk het positief: Sommige andere auto’s zouden stil komen te staan maar de 01 lost motormanagementproblemen gewoon on the fly op.
True:-).

Ritje terug (140km) ging prima.

Eerste snelle vergelijking met m’n vorige (lease) auto Model 3:

L&C is:
- Stiller qua windruis / banden
- stuk comfortabeler geveerd
- Mooier (van buiten)

UI werkt allemaal wel stuk clunkier, maar doet het niet onaardig. Voor het geld is het echt een heel goede auto. Blije bestuurder :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsub
Hier net zo, sinds gistermiddag. Voorafgaand aan mijn rit van 13u gisteren nog kunnen pre-conditionen. Daarna niks meer op afstand. Ook geen ontgrendelen etc. Toch een reden om altijd de echte sleutel mee te nemen, anders sta je toch mooi te kijken bij je dichte auto..... En wat te denken als dit gebeurd in een deelsessie, vervelend voor lener en deler. Zie dan je auto maar weer terug te krijgen.
Laadstatus werd nog wel goed weergegeven, tot zojuist. Auto is nu onderweg, maar volgens de app nog aan t laden....

Sinds donderdagavond reeds t issue dat ik niet meer kan delen (dwz. de optie hebben. Nog nooit een leen aanvraag goed kunnen beantwoorden) of lenen. Ondanks dat zowel auto als app aangeven dat delen niet kan c.q. 'uit' staat, zien anderen de auto wel beschikbaar staan.

Dat er zaken op connectiviteits vlak nog niet vlekkeloos gaan, OK. Ik heb nl wel t idee dat men probeert op te lossen (iets dat ik in 3 jaar DS 7 heb gemist, en dat waren echt wel grotere issues).

Ik zou t waarderen als Lynk&Co iets van n status van de services zou publiceren. Dan weet je iig waar je aan toe bent.

Heb al te vaak de app opnieuw geïnstalleerd of de auto gereset.... Waarna ik ook mn middenscherm configuratie alsnog met de hand 'mag' herstellen, dat zit kennelijk niet in de app....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
hjsanders1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:20:
[...]

Ben inmiddels wel benieuwd of iemand hier CS over heeft gesproken want dat "weekendeuvel" is uiteraard erg vreemd en moet wel haast bewust zo gekozen zijn. Ook hier zou even communiceren dat de "servers eruit liggen" o.i.d. welkom zijn (en L&C volgens mij veel negatieve exposere/opmerkingen/reclame schelen)
Je kan alleen doordeweeks bellen. Als ik dat doe en zeg het werkt weer: oh mooi. Dan zal het wel
Tijdelijk zijn geweest. Fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
Zijn er hier toevallig mensen die (net zoals ik) van een E-Golf overstappen naar de 01?

Ben benieuwd naar bevindingen, mee- en tegenvallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-04 16:47
BPi schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:10:

Op de gewone matten?
.
Wel besteld, maar nog niets gehoord!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo007
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
edsub schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:59:
[...]

Hier net zo, sinds gistermiddag. Voorafgaand aan mijn rit van 13u gisteren nog kunnen pre-conditionen. Daarna niks meer op afstand. Ook geen ontgrendelen etc. Toch een reden om altijd de echte sleutel mee te nemen, anders sta je toch mooi te kijken bij je dichte auto..... En wat te denken als dit gebeurd in een deelsessie, vervelend voor lener en deler. Zie dan je auto maar weer terug te krijgen.
Laadstatus werd nog wel goed weergegeven, tot zojuist. Auto is nu onderweg, maar volgens de app nog aan t laden....

Sinds donderdagavond reeds t issue dat ik niet meer kan delen (dwz. de optie hebben. Nog nooit een leen aanvraag goed kunnen beantwoorden) of lenen. Ondanks dat zowel auto als app aangeven dat delen niet kan c.q. 'uit' staat, zien anderen de auto wel beschikbaar staan.

Dat er zaken op connectiviteits vlak nog niet vlekkeloos gaan, OK. Ik heb nl wel t idee dat men probeert op te lossen (iets dat ik in 3 jaar DS 7 heb gemist, en dat waren echt wel grotere issues).

Ik zou t waarderen als Lynk&Co iets van n status van de services zou publiceren. Dan weet je iig waar je aan toe bent.

Heb al te vaak de app opnieuw geïnstalleerd of de auto gereset.... Waarna ik ook mn middenscherm configuratie alsnog met de hand 'mag' herstellen, dat zit kennelijk niet in de app....
Hier ook een niet werkende app. Maar ik weet bijna zeker dat het probleem niet in de app zit, maar in de auto zelf, of althans de connectivity.

Hoe dan? Ik had sinds gisteren hetzelfde als hierboven. Geen communicatie met de auto. Vandaag een lener, gisteren ingeboekt. Lener kreeg auto met telefoon niet open, ik was gelukkig thuis, dus heb reservesleutel afgegeven. Toen met de sleutel auto open was, was dit ook zichtbaar op de app van de lener... 🤔

Je zou zeggen, dan geeft de auto dus wel een commando terug, maar je kunt 'm niets zenden... Althans, daar heeft het wel alle schijn van, want ik zag eerder dat de auto terug was' einde boeking' in mijn app, dan dat de voordeurbel ging om de sleutel terug in te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 17:23
Heeft iemand al geprobeerd de auto te lenen met een N26 debit creditcard (CC)? Mijn vriendin heeft alleen deze CC en mocht zij hem een keer lenen zou dat mooi kunnen werken... Anders moet ze gaan betalen voor een CC. Voorheen al een vraag omtrent gratis CC in dit forum gezien en beantwoord dat N26 een gratis CC aanbiedt, maar nooit iets gezien/gehoord dat dit ook werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door matthewtje op 05-12-2021 23:46 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
PkZZP schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:47:
[...]

.
Wel besteld, maar nog niets gehoord!!!
Same here….nog even wachten vrees ik…..geen cadeautje geweest van de Sint in elk geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsub
matthewtje schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:45:
Heeft iemand al geprobeerd de auto te lenen met een N26 debit creditcard (CC)? Mijn vriendin heeft alleen deze CC en mocht zij hem een keer lenen zou dat mooi kunnen werken... Anders moet ze gaan betalen voor een CC. Voorheen al een vraag omtrent gratis CC in dit forum gezien en beantwoord dat N26 een gratis CC aanbiedt, maar nooit iets gezien/gehoord dat dit ook werkt.
Heb ergens gelezen dat n andere pre-paid credit card wel werkte.
Let wel op, als je wil lenen wordt er €100 gereserveerd. Denk dat je dat bedrag er dan wel op moet hebben staan.
Probeer het eens met een Lynk&Co bezitter (even via dm afspreken dat de aanvraag niet moet worden geaccepteerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Het niet kunnen sturen van opdrachten naar de auto is een issue dat breed/ breder speelt hoor ik net van CS. Ze snappen de urgentie (ivm link naar delen en pre-heating nu t overal kouder is)
"It's being worked on"...
Ze konden geen verwachte oplostijd geven "hopefully in the next couple of hours".
**UPDATE: Nog steeds niet gefixt (6/12 einde dag).

Mijn huidige issue met delen staat hier los van, daar lijken ze echt in het duister te tasten. Ik zou n reactie moeten verwachten "in a couple of days". Niet echt acceptabel (we hebben het immers over een van de usp's) maar meer dan ze dat laten weten gaat natuurlijk ook niet.
**UPDATE: teruggebeld door NL CS over t deel issue dat ik heb. Screenshots gestuurd. Er wordt dus echt aan gewerkt!
**UPDATE2: Goed nieuws: Delen werkt (naar verluidt hebben ze wat 'dingen uit en weer aan gezet' bij mij)!! Slecht nieuws: Lener kan de auto niet ontgrendelen (kan ik zelf ook niet, zie issue hierboven).

Lynk&Co is m.i. echt van goede wil, maar t groeit ze nu even boven de pet denk ik. Ik kan er ook niet boos om worden.

[ Voor 87% gewijzigd door edsub op 06-12-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 00:46
Is er hier een verhuurder die er nu winterbanden op heeft zitten en de auto wil uitlenen van donderdag tot maandag?

[ Voor 5% gewijzigd door Hollanda op 06-12-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
bongo007 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:32:
[...]

Hier ook een niet werkende app. Maar ik weet bijna zeker dat het probleem niet in de app zit, maar in de auto zelf, of althans de connectivity.

Hoe dan? Ik had sinds gisteren hetzelfde als hierboven. Geen communicatie met de auto. Vandaag een lener, gisteren ingeboekt. Lener kreeg auto met telefoon niet open, ik was gelukkig thuis, dus heb reservesleutel afgegeven. Toen met de sleutel auto open was, was dit ook zichtbaar op de app van de lener... 🤔

Je zou zeggen, dan geeft de auto dus wel een commando terug, maar je kunt 'm niets zenden... Althans, daar heeft het wel alle schijn van, want ik zag eerder dat de auto terug was' einde boeking' in mijn app, dan dat de voordeurbel ging om de sleutel terug in te leveren...
Let ff op met afgeven van de sleutel aan n lener:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4J8NS6wFbotoRn0rSrPRe5rQj2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gh0dQ02LJyZRSLfvF7vg6c4q.jpg?f=fotoalbum_large

Zou wel eens n verzekerings issue kunnen zijn waarbij de uitlener in de problemen komt zodra de lener niet te goede trouw blijkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Vanochtend de auto opgehaald in Diemen. Het stond helemaal vol met 01's daar, vandaag gingen ze er 42 uitleveren! Alles leek goed georganiseerd bij de Lynk & Co hub. De rit naar huis een big smile op mn gezicht, wat een toffe auto. Lichtjaar verschil met mijn 'oude' 3-serie uit het vorige decennium, nog even wennen waar alle knopjes en functies verstopt zitten :P Winterbanden zaten er nog niet onder dus daar hoop ik zsm een afspraak voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
Is het mogelijk om de winterbanden via de app of site te bestellen? Heb de optie nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
dennis.passage schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:18:
Is het mogelijk om de winterbanden via de app of site te bestellen? Heb de optie nog niet gevonden.
Ik geloof van niet, je zal even moeten bellen met de klantenservice. Dan krijg je daarna gelijk een bevestiging per mail. Kan trouwens alleen als je auto-bestelling ook bevestigd is, dus ze koppelen het al wel aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-01 18:17
donny_p schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:09:
Vanochtend de auto opgehaald in Diemen. Het stond helemaal vol met 01's daar, vandaag gingen ze er 42 uitleveren! Alles leek goed georganiseerd bij de Lynk & Co hub. De rit naar huis een big smile op mn gezicht, wat een toffe auto. Lichtjaar verschil met mijn 'oude' 3-serie uit het vorige decennium, nog even wennen waar alle knopjes en functies verstopt zitten :P Winterbanden zaten er nog niet onder dus daar hoop ik zsm een afspraak voor te krijgen.
Nice bij de Venserweg 7?
Hoe ben je daar gekomen? Want wij waren van plan om met OV te gaan maar lijkt erop dat het nog een stukje lopen is vanaf het trein of metro station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Sang-Drax of X schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:50:
[...]

Nice bij de Venserweg 7?
Hoe ben je daar gekomen? Want wij waren van plan om met OV te gaan maar lijkt erop dat het nog een stukje lopen is vanaf het trein of metro station.
Ik was zelf met de auto, dus qua OV-bereikbaarheid kan ik er weinig over zeggen. Het is een grote hal op een bedrijventerrein dus ik zou er inderdaad rekening mee houden dat je een stukje moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Sang-Drax of X schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:50:
[...]

Nice bij de Venserweg 7?
Is maar een klein stukje lopen. 10-15 min max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
dennis.passage schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:18:
Gewoon bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
matthewtje schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:45:
Ik huur de Lynk met de n26 kaart. Gaat helemaal prima. (y) Wel zorgen dat er 500 euro op staat natuurlijk. (Edit: je vraag ging om lenen, daar heb ik geen ervaring mee)

[ Voor 5% gewijzigd door MXdar2 op 06-12-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Laatst online: 12-02 23:52
Heeft iemand al sneeuwkettingen besteld/uitgezocht?
Is ook zo'n verplichting naast winterbanden als je op wintersport gaat en de praktijk dat je de kettingen niet gebruikt.

Wat is jullie tip? Huren (bij volvo?) of kopen (vanaf 100,-)?

En passen die dan? Lees ook iets bij Volvo dat 'normale' kettingen niet mogen/kunnen. Zou dan loopvlak kettingen moeten zijn en die zijn stukje duurder

[ Voor 24% gewijzigd door RamonTW op 06-12-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

hjsanders1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:16:
[...]

Same here….nog even wachten vrees ik…..geen cadeautje geweest van de Sint in elk geval
Vanmiddag besteld en ze waren binnen.
Waarschijnlijk dus dinsdag of woensdag levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Dat ga ik ook maar even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
RamonTW schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:32:
Heeft iemand al sneeuwkettingen besteld/uitgezocht?
Is ook zo'n verplichting naast winterbanden als je op wintersport gaat en de praktijk dat je de kettingen niet gebruikt.

Wat is jullie tip? Huren (bij volvo?) of kopen (vanaf 100,-)?

En passen die dan? Lees ook iets bij Volvo dat 'normale' kettingen niet mogen/kunnen. Zou dan loopvlak kettingen moeten zijn en die zijn stukje duurder
Obv bandenmaat is kopen bij sneeuwkettingenwereld goedkoper.
Maar zijn er nog eisen aan de dikte van de schakels. Standaard is 16mm, bij mijn vorige auto (DS 7) mocht dat max 9mm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Kon niet zo snel vinden of het hier al eens besproken is, maar er vallen me twee dingen op qua 'bereik':

- Laatst voor het eerst getankt en het display gaf daarna aan dat ik 690 km kon rijden (op benzine dus). Ik heb toen een ritje gemaakt van ongeveer 50 km (snelweg en een stukje 80 km-weg). Nergens harder gereden dan 105 op de cruise en hele lichte voet gebruikt. Ik zag de reikwijdte rap afnemen naar 540 km o.i.d. Dat zou betekenen dat ik tijdens een rit van 50 km, 150 km achteruit ben gegaan qua bereik. Is dat normaal? Ik heb bij vorige auto's ook weleens gemerkt dat je aan het begin na een tankbeurt heel snel bereik verliest maar dat dit zich later wat stabiliseert, maar weet niet of dat bij deze auto ook zo is. Ik heb sowieso de indruk dat de reikwijdte op benzine vrij snel omlaag gaat (in stapjes van 10 km) tijdens het rijden, maar wellicht dus dat dit halverwege ofzo wat stabiliseert.

- We weten allemaal dat de accu met het koude weer minder ver komt, maar ik trof de auto vanmorgen met een lege accu aan terwijl er gisteren nog 30 km bereik op de teller stond. Er is elke dag mee gereden tot nu toe dus hij staat niet lang stil o.i.d. Kan het zijn dat de vrieskou van afgelopen nacht ervoor gezorgd heeft dat de accu van 30 km naar 0 km is gegaan? Dat vind ik dan ook niet erg betrouwbaar want ik heb hem bewust niet aan de lader gehangen vannacht omdat het nog niet nodig leek. Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

Tja, de 01 nu 5 wkn in bezit, en al ruim 2.000 km gereden (dus mnd 1 al ver over de 1.250km limiet...).
Positief: stil, goede vol-elektr. actieradius, ruim, design, snel (tijdens Autobahnrit verrast door acceleratie).

Mijn mindere indrukken: Techniek, vooral software, laat je nogal eens in de steek. Opstarten van schermen in auto verloopt érg traag; voordat je kunt wegrijden obv navi ben je soms enkele minuten verder... Koppeling Android auto (ik) en Apple Carplay (vrouw) werkt onverklaarbaar; soms wel, soms niet... Tijdens rijden al aantal malen alle schermen kort uitgevallen en alle gebruikersinstellingen weg. Standkachel bedienen via app werkt regelmatig niet (en uitgerekend ook vanmorgen niet, toen de hele auto onder sneeuw lag ;-( En aantal functies werkt soms wel, soms niet. En ook hier weer; onduidelijk wat hiervan de reden is.

Zijn overkomelijke ergernissen, maar zijn er wel veel.
Wat ons onlangs echter wél heeft laten schrikken: bij snelheid 80km/u (snelweg+werkzaamheden) schoot er plots iemand voor onze auto. Auto reageerde met zeer felle remingreep, ergste was dat achterwielen kort blokkeerden (hoezo ABS) en kont even uitbrak!! Zou niet moeten mogen, toch? Was 'hartslag 200' momentje voor mijn vrouw en ik...

Kortom: als auto rijdt en alles werkt, rijdt hij prima. Maar nu we ons steeds vaker gaan ergeren aan bugs, komt het moment dat we voorzichtig al hebben nagedacht over opzeggen van het abo en - met enige spijt - toch maar weer te kiezen voor 'proven technology'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
Technomancer schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:59:
Kon niet zo snel vinden of het hier al eens besproken is, maar er vallen me twee dingen op qua 'bereik':

- Laatst voor het eerst getankt en het display gaf daarna aan dat ik 690 km kon rijden (op benzine dus). Ik heb toen een ritje gemaakt van ongeveer 50 km (snelweg en een stukje 80 km-weg). Nergens harder gereden dan 105 op de cruise en hele lichte voet gebruikt. Ik zag de reikwijdte rap afnemen naar 540 km o.i.d. Dat zou betekenen dat ik tijdens een rit van 50 km, 150 km achteruit ben gegaan qua bereik. Is dat normaal? Ik heb bij vorige auto's ook weleens gemerkt dat je aan het begin na een tankbeurt heel snel bereik verliest maar dat dit zich later wat stabiliseert, maar weet niet of dat bij deze auto ook zo is. Ik heb sowieso de indruk dat de reikwijdte op benzine vrij snel omlaag gaat (in stapjes van 10 km) tijdens het rijden, maar wellicht dus dat dit halverwege ofzo wat stabiliseert.

- We weten allemaal dat de accu met het koude weer minder ver komt, maar ik trof de auto vanmorgen met een lege accu aan terwijl er gisteren nog 30 km bereik op de teller stond. Er is elke dag mee gereden tot nu toe dus hij staat niet lang stil o.i.d. Kan het zijn dat de vrieskou van afgelopen nacht ervoor gezorgd heeft dat de accu van 30 km naar 0 km is gegaan? Dat vind ik dan ook niet erg betrouwbaar want ik heb hem bewust niet aan de lader gehangen vannacht omdat het nog niet nodig leek. Vreemd?
Mijn ervaring is dat het idd veel sneller daalt dan de aangegeven kms, elektrisch ook trouwens.. vandaag weg met 72km, na 10km staat er 48.. normaal gereden, geen stoplichten, 1 maar stond toevallig op groen. 30/50/80 km wegen. Op benzine (lege accu) ging van 300 naar 30km ook enorm snel, moest nog 10km maar ben toch maar gaan tanken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Rmaxx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:14:
[...]

Mijn ervaring is dat het idd veel sneller daalt dan de aangegeven kms, elektrisch ook trouwens.. vandaag weg met 72km, na 10km staat er 48.. normaal gereden, geen stoplichten, 1 maar stond toevallig op groen. 30/50/80 km wegen. Op benzine (lege accu) ging van 300 naar 30km ook enorm snel, moest nog 10km maar ben toch maar gaan tanken...
Maar het gekke is dat dit weer niet strookt met de zuinigheid die deze auto zou moeten hebben. Als ik 100 rij op de cruise dan verbruikt ie 1 op 16/17, plus gecombineerd met elektrisch rijden lijkt het allemaal behoorlijk zuinig. Maar hoe verhoudt zich dat dan tot het snel afnemen van rijbereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoe werkt bij jullie de verwarming in de auto? Bij een brandstof auto komt de warmte van de motor en ik merk bij de 01 dat het eigenlijk relatief koud is in de auto op het moment dat je elektrisch rijdt. Gister 2x een ritje van 35km gemaakt, waarbij het pas warm werd op de terugweg toen de accu leeg (na ca 60 km) was en de auto op brandstof over ging.

Zet meestal de stoelverwarming aan, daar krijg ik echter geen warme voeten van ;)

Ik heb ook het idee dat de performance van de airco wat minder is tijdens puur elektrisch rijden.

Nog meer mensen die dit ervaren?

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
HBV schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:07:
Tja, de 01 nu 5 wkn in bezit, en al ruim 2.000 km gereden (dus mnd 1 al ver over de 1.250km limiet...).
Positief: stil, goede vol-elektr. actieradius, ruim, design, snel (tijdens Autobahnrit verrast door acceleratie).

Mijn mindere indrukken: Techniek, vooral software, laat je nogal eens in de steek. Opstarten van schermen in auto verloopt érg traag; voordat je kunt wegrijden obv navi ben je soms enkele minuten verder... Koppeling Android auto (ik) en Apple Carplay (vrouw) werkt onverklaarbaar; soms wel, soms niet... Tijdens rijden al aantal malen alle schermen kort uitgevallen en alle gebruikersinstellingen weg. Standkachel bedienen via app werkt regelmatig niet (en uitgerekend ook vanmorgen niet, toen de hele auto onder sneeuw lag ;-( En aantal functies werkt soms wel, soms niet. En ook hier weer; onduidelijk wat hiervan de reden is.

Zijn overkomelijke ergernissen, maar zijn er wel veel.
Wat ons onlangs echter wél heeft laten schrikken: bij snelheid 80km/u (snelweg+werkzaamheden) schoot er plots iemand voor onze auto. Auto reageerde met zeer felle remingreep, ergste was dat achterwielen kort blokkeerden (hoezo ABS) en kont even uitbrak!! Zou niet moeten mogen, toch? Was 'hartslag 200' momentje voor mijn vrouw en ik...

Kortom: als auto rijdt en alles werkt, rijdt hij prima. Maar nu we ons steeds vaker gaan ergeren aan bugs, komt het moment dat we voorzichtig al hebben nagedacht over opzeggen van het abo en - met enige spijt - toch maar weer te kiezen voor 'proven technology'....
Goede samenvatting en exact mijn ervaringen/ergernissen (blijft voor mij een raadsel waarom sommigen blijven roepen/schrijven dat ALLES werkt, dan kan volgens mij niet en komt volgens mij vooral door niet gebruiken/zien van bepaalde functies). Ik rijd vrij weinig en ben er niet echt van afhankelijk omdat ik andere opties van vervoer heb. Zou dat niet het geval zijn dan ging ik idd (ook) op zoek naar een alternatief. Vanmorgen nog een issue ontdekt; met de temperatuur rond de nul graden heeft de 01 een behoorlijk ondermaatse verwarming; het duurt erg lang eer deze de auto op een beetje temperatuur gebracht heeft (en dan heb ik hem met 19,5-20 graden nog vrij laag staan). Ik had verwacht dat dit toch meer op Volvo niveau zou zijn. Het ontbreken van een standverwarming op brandstof vind ik ook een misser van jewelste (zeker vandaag en zeker icm de matige verwarming op "electra). Ook vreemd omdat Volvo's dit in de regel volgens mij wel hebben. Dat de auto vervolgens helemaal niet kan verwarmen zonder aan een lader te staan komt daar nog eens bovenop.....een hybride staat volgens mij meer niet dan wel aan een lader (nog even daargelaten dat voorverwarmen via de app voor de zoveelste keer niet werkt). L&C maar weer eens bellen en vragen om opheldering/tijdspad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
cyberdj schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:36:
Hoe werkt bij jullie de verwarming in de auto? Bij een brandstof auto komt de warmte van de motor en ik merk bij de 01 dat het eigenlijk relatief koud is in de auto op het moment dat je elektrisch rijdt. Gister 2x een ritje van 35km gemaakt, waarbij het pas warm werd op de terugweg toen de accu leeg (na ca 60 km) was en de auto op brandstof over ging.

Zet meestal de stoelverwarming aan, daar krijg ik echter geen warme voeten van ;)

Ik heb ook het idee dat de performance van de airco wat minder is tijdens puur elektrisch rijden.

Absoluut het geval; zie ook mijn relaas hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Technomancer schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:17:
[...]

Maar het gekke is dat dit weer niet strookt met de zuinigheid die deze auto zou moeten hebben. Als ik 100 rij op de cruise dan verbruikt ie 1 op 16/17, plus gecombineerd met elektrisch rijden lijkt het allemaal behoorlijk zuinig. Maar hoe verhoudt zich dat dan tot het snel afnemen van rijbereik?
Er klopt van de aangegeven actieradius vaak geen snars, veranderd ook continu (soms neemt deze heel hard af soms niet) en is dus eigenlijk hetzelfde als de rest van de software; er valt geen peil op te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Technomancer schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:17:
[...]

Klopt, maar door wisselen van veel electrisch en soms benzine is met simpelweg tanken en naar je kms kijken ook niet zo makkelijk.. ik weet alleen dat ik mn auto bijna dagelijks aan de lader heb terwijl ik 1x in de 2 a 3 dagen zou moeten doen obv 60-70km bereik. Heb nu een stroommeter ertussen gehangen en ga het eens bijhouden in kwh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Ja wel interessant om eens in de gaten te houden. Ik heb nog steeds het gevoel dat de auto wel zuinig rijdt, maar ik kan het niet rijmen met dat supersnel afnemende rijbereik. Als er meer bevindingen zijn op dit vlak (of eens navragen bij L&C) dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:01
Technomancer schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:59:

Heb het zelfde is hij ook voor weg geweest, na update is het wel iets beter maar zoals jij ook aangeeft klopt er geen ... Van soms na 10 km 60 km van tank inhoud af. Maar soms ook plots 70 km erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
qua rijbereik ben ik best tevreden. Zit nu op 772 km en als ik kijk naar het benzineverbruik, heb ik 14 liter verbruikt. Hier zit dan een rit van 220km puur op benzine in.

Elektrisch ben ik zeker niet ontevreden. Gister voor het eerst de accu echt leeggereden. Bij vertrek 90% accu (62km rijbereik). Na 57km schakelde de 01 over naar hybride. Op de snelweg was het dan benzine, in de bebouwde kom tot ca 40km/u elektrisch, daarboven ook benzine.

Bij thuiskomt (20:00u) zat er nog 1% in de accu en gaf het display aan 7:30u nodig te hebben om op te laden. Dat klopt exact, om 3:30u geeft mijn Youless energie monitor aan dat het verbruik van 2700 watt teruggaat naar 600 watt. De 01 “verbruikt” dus ongeveer 2,1 Kw/h tijdens het opladen en dat 7,5u lang (15,75 Kw/h in totaal, ca EUR 4,-).

We steken de auto trouwens thuis wel bijna altijd in zodat we doorgaans met een volle accu op pad gaan. Ook als we 5 km verderop boodschappen hebben gedaan gaat hij daarna gewoon aan de stroom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 28-05 14:09
cyberdj schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:36:

Wat bij mij helpt is om in dat geval de eco mode uit te zetten van de verwarming (in het midden onderin het scherm op het verwarmingsdingetje klikken, en dan daar de ECO knop uitzetten). Was echt een stuk comfortabeler, ook veel minder last van beslagen ruiten tijdens de regenachtige dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Mikey NL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:26:
[...]

Wat bij mij helpt is om in dat geval de eco mode uit te zetten van de verwarming (in het midden onderin het scherm op het verwarmingsdingetje klikken, en dan daar de ECO knop uitzetten). Was echt een stuk comfortabeler, ook veel minder last van beslagen ruiten tijdens de regenachtige dagen.
Dat klopt, maar dan zul je inderdaad wel merken dat de battery wel sneller leeg is, en dus minder verder “Pure” kunt rijden…
Het is links- of rechtsom!

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Mikey NL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:26:
[...]

Dat is nog wel een goede tip (en erg vreemd dat deze "default" aanstaat want daar heb ik hem nooit op gezet)! Ga ik proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:18
hjsanders1 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:43:
[...]

Dat is nog wel een goede tip (en erg vreemd dat deze "default" aanstaat want daar heb ik hem nooit op gezet)! Ga ik proberen :)
Ja, heel vaag inderdaad. Leuke is dat als je ECO uit zet je de stoelverwarming automatisch kan laten starten. Heb 'm nu op de bestuurdersstoel aangezet met een timer dat ie na 30minuten weer uitgaat. Zodra ik nu instap gaat de stoelverwarming aan, toch lekker het komende halfjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
Wij gaan over een paar weken met de Lynk & Co naar Duitsland.

Ik neem dat ik het beste zelf een Umweltplakette / milieusticker kan bestellen ergens en op de vooruit plakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:19
Vanochtend mijn blauwe opgehaald. Tot zo ver blij met de keuze. Kom van een 530d F11 af die veel te weinig km reed afgelopen jaar. Auto is vanmiddag toegevoegd in mijn app. Staat nu aan de lader, kreeg hem mee met lege accu. Op de terugweg bij de mattenloods een mattenset en rubbematten meegenomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Vandaag de matten van mattenloods ontvangen. Mocht je ze ook besteld hebben, dan komen ze waarschijnlijk morgen. Hieronder het resultaat, erg mooi, top kwaliteit. Mooi ook het blauwe stiksel. Achtermat kun je het beste even een beetje vouwen om hem mooi gelegd te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SOcEnPw40CRgB_2gG7s5ZZhoXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzOAFyPLVrJp2TgGjiVe7vBx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCTju4NwX59IDs_WYdXifXQFUkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76ZfSLlLpaXgyr2wK2VMDEiR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LmVqeXtaMhpQLzWY3kB9u0Z_3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUbTWdJ9Mo4038bpjYrnH2Os.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laj1FCO1Ihm7z_08LiYs2Gxuo1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmLHO4H6jnbKliWFiBZQwp1g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZJqAzz-ti3T6bzBXXuKVxXYdjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twMa4P6PTS6Y54FqDO6bkloU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bb-YHtf7Y60AJTb_DVHvMGfRpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7L2LYNh3YavLKpcWzyClo0ba.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjJQWUkruAogBdCJb2p1X6GCY4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVlcq4xnHGB0I7CFV1HbFpW3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muIlBD0du00-HJk--yNzgf9tLj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zl56cjcVArWEbL0lqh7b3cL2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door Peter Vinke op 07-12-2021 15:27 ]

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 00:29
ton_adam schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:05:

Ik neem dat ik het beste zelf een Umweltplakette / milieusticker kan bestellen ergens en op de vooruit plakken?
Ja inderdaad!

Bij het inleveren van mijn 01 heb ik deze sticker laten zitten, werd zelfs gewaardeerd door de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
hjsanders1 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:36:
[...]

Goede samenvatting en exact mijn ervaringen/ergernissen (blijft voor mij een raadsel waarom sommigen blijven roepen/schrijven dat ALLES werkt, dan kan volgens mij niet en komt volgens mij vooral door niet gebruiken/zien van bepaalde functies).
Nou tot afgelopen weekend werkte bij mij alles (behalve delen, dat gebruik ik simpelweg niet) maar sindsdien kan ik niet meer pre-heaten (ook niet knipperen of toeteren op afstand), en dat is toch best wel jammer 's ochtends vroeg.... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj

Ik heb hem de laatste keer hier besteld:

https://www.vwe.nl/Particulier/Milieusticker#Bestellen

Je kunt hem ook in Duitsland bij een Tüv station halen, daar is ie de helft goedkoper. Vaak wordt er dan wel met een stift op de sticker geschreven. Ziet er lelijk uit..
Toen ik overigens een keer bij de Tüv stond, had men "geen tijd" en moest ik maar wachten (30 min) of een afspraak maken. Je bent ook nog eens afhankelijk van de openingstijden.

Overigens: mocht je naar Frankrijk gaan, dan heb je daar ook een sticker nodig. Die heb ik vorige week besteld (https://www.certificat-air.gouv.fr/en/) Kost EUR 4,21 en ligt binnen ongeveer een week in de brievenbus. Er zijn ook andere aanbieders die de Franse sticker aanbieden, echter dan ben je 3x zoveel kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx

yes, ff online bestellen heb je hem in 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Peter Vinke schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:23:
Vandaag de matten van mattenloods ontvangen. Mocht je ze ook besteld hebben, dan komen ze waarschijnlijk morgen. Hieronder het resultaat, erg mooi, top kwaliteit. Mooi ook het blauwe stiksel. Achtermat kun je het beste even een beetje vouwen om hem mooi gelegd te krijgen.
jammer dat er geen mat onder het gaspedaal doorloopt, of in ieder geval iets verder, om wat vuil te vangen.
Doen de rubber xc40 matten wel dacht ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
vistu schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:46:
[...]

Ja, heel vaag inderdaad. Leuke is dat als je ECO uit zet je de stoelverwarming automatisch kan laten starten. Heb 'm nu op de bestuurdersstoel aangezet met een timer dat ie na 30minuten weer uitgaat. Zodra ik nu instap gaat de stoelverwarming aan, toch lekker het komende halfjaar.
Zeker handig maar ik hoop over een half jaar toch geen stoelverwarming meer nodig te hebben ;) ! Benieuwd of die dan ook sneller aan gaat dat via het scherm (dat kan namelijk pas als de hele boel is opgestart en duurt meestal wel even)

[ Voor 11% gewijzigd door hjsanders1 op 07-12-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Vanmiddag mijn 01 opgehaald, rijdt geweldig. Helaas gelijk bij thuiskomst het eerste probleem ontdekt. Met de granny lader wilt mijn 01 niet laden, de transformator aan de stekker-kant licht wit op zodra ik hem erin doe, en na een seconde of twee wordt hij rood. Aan de auto-kant blijft het lampje bij de oplaadpoort constant groen branden. Op het dashboard geeft hij aan “Not charging. Check cable connection.” E.e.a. geprobeerd met verschillende stekker(punten) en auto aan/uit zetten, maar mocht niet baten..

Klantenservice gebeld en ze gaven aan dat ik het moest proberen via een publieke lader. Als dit zou werken, lag het aan de thuislader - als dit ook niet zou werken dan lag het aan de auto. Gelukkig bij de publieke lader geen problemen. Dit heb ik teruggekoppeld en vervolgens is er voor mij een afspraak gemaakt met de dichtsbijzijnde aangesloten Volvo dealer waar ik morgen langs mag rijden om een andere thuislader te testen. Als deze wel werkt is mij toegezegd door Klantenservice dat ik die meekrijg, en dat vervolgens Lynk & Co vervanging/terugzending/wat dan ook nodig mocht zijn, regelt. Hopen op het beste.

[ Voor 3% gewijzigd door matthewtje op 07-12-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

matthewtje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:12:
Vanmiddag mijn 01 opgehaald, rijdt geweldig. Helaas gelijk bij thuiskomst het eerste probleem ontdekt. Met de granny lader wilt mijn 01 niet laden, de transformator aan de stekker-kant licht wit op zodra ik hem erin doe, en na een seconde of twee wordt hij rood. Aan de auto-kant blijft het lampje bij de oplaadpoort constant groen branden. Op het dashboard geeft hij aan “Not charging. Check cable connection.” E.e.a. geprobeerd met verschillende stekker(punten) en auto aan/uit zetten, maar mocht niet baten..

Klantenservice gebeld en ze gaven aan dat ik het moest proberen via een publieke lader. Als dit zou werken, lag het aan de thuislader - als dit ook niet zou werken dan lag het aan de auto. Gelukkig bij de publieke lader geen problemen. Dit heb ik teruggekoppeld en vervolgens is er voor mij een afspraak gemaakt met de dichtsbijzijnde aangesloten Volvo dealer waar ik morgen langs mag rijden om een andere thuislader te testen. Als deze wel werkt is mij toegezegd door Klantenservice dat ik die meekrijg, en dat vervolgens Lynk & Co vervanging/terugzending/wat dan ook nodig mocht zijn, regelt. Hopen op het beste.
Probeer eens een ander contactpunt. Mijn bestaande stopcontact buiten deed het ook niet. Nu met een dikke kabel onder garagedeur door naar binnen op de wasmachine groep. Dat gaat prima als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
matthewtje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:12:

Neem aan dat het een stopcontact met randaarde is en geen stekkerdoos oid ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Refresh foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Rmaxx op 07-12-2021 17:16 . Reden: Refresh ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Rmaxx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:15:
[...]

Neem aan dat het een stopcontact met randaarde is en geen stekkerdoos oid ertussen?
Zeker. Mijn vorige auto met thuislader ook op hetzelfde stopcontact gebruikt en nooit problemen ondervonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
BPi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:14:
[...]

Probeer eens een ander contactpunt. Mijn bestaande stopcontact buiten deed het ook niet. Nu met een dikke kabel onder garagedeur door naar binnen op de wasmachine groep. Dat gaat prima als tijdelijke oplossing.
Helaas diversen geprobeerd, contactpunt bij garage roldeur deed het niet en ook naast het huis niet. Beide zijn geaard en hebben voorheen (en nog steeds) andere auto’s met granny laders opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Vandaag eindelijk naar het Rokin om de auto te halen. Wat een heerlijke auto om in te rijden. De komende dagen lekker alles uitproberen en kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
vistu schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:46:
[...]

ECO ook uitgezet, nu wordt het vrijwel direct aangenaam in de auto. Het doet wel nogal wat met het rijbereik! Net 8,5 km gereden (2x koud 4,25 km /gem snelheid 55 km/u/ verwarming 23 graden, AUTO aan, A/C aan) en maar liefst 18% accu verbruikt. Rijbereik zou dan op 47 km uitkomen. Denk dat ik ECO maar weer aanzet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Peter Vinke schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd. Ik heb de combi zomer/winter besteld en die komt morgen :Y

Winterbanden ook besteld. Benieuwd hoe snel ze kunnen leveren.
Opnemen deden ze wel snel. Melding dat ik met Lynk&co belde en meteen iemand aan de lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GJR10
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-09-2022
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:06:
Vandaag eindelijk naar het Rokin om de auto te halen. Wat een heerlijke auto om in te rijden. De komende dagen lekker alles uitproberen en kijken hoe het bevalt.
Ook vandaag de auto opgehaald (in Diemen). Was op zich allemaal prima geregeld, je meld je, krijgt kentekenbewijs en de sleutels en mag m alvast zelf gaan bekijken&ontdekken. Dan komt er nog iemand bij die evt vragen beantwoord, loop je alles na en tekent de overeenkomst. Ze namen verder niet heel uitgebreid de tijd dus ik was al snel op pad 😇. Auto bevalt erg goed, rijdt heerlijk en tot op heden zeer tevreden over. Komende dagen alle snufjes verder ontdekken 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03-2024
GJR10 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:12:
[...]

Ook vandaag de auto opgehaald (in Diemen). Was op zich allemaal prima geregeld, je meld je, krijgt kentekenbewijs en de sleutels en mag m alvast zelf gaan bekijken&ontdekken. Dan komt er nog iemand bij die evt vragen beantwoord, loop je alles na en tekent de overeenkomst. Ze namen verder niet heel uitgebreid de tijd dus ik was al snel op pad 😇. Auto bevalt erg goed, rijdt heerlijk en tot op heden zeer tevreden over. Komende dagen alle snufjes verder ontdekken 😎
Gisteren is de auto afgeleverd door Friso van Volvo Bluekens. Hij nam alle tijd👌 Vandaag eens geheel elektrisch naar het werk rijden. Zin in👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
edsub schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:37:
Het niet kunnen sturen van opdrachten naar de auto is een issue dat breed/ breder speelt hoor ik net van CS. Ze snappen de urgentie (ivm link naar delen en pre-heating nu t overal kouder is)
"It's being worked on"...
Ze konden geen verwachte oplostijd geven "hopefully in the next couple of hours".
**UPDATE: Nog steeds niet gefixt (6/12 einde dag).

Mijn huidige issue met delen staat hier los van, daar lijken ze echt in het duister te tasten. Ik zou n reactie moeten verwachten "in a couple of days". Niet echt acceptabel (we hebben het immers over een van de usp's) maar meer dan ze dat laten weten gaat natuurlijk ook niet.
**UPDATE: teruggebeld door NL CS over t deel issue dat ik heb. Screenshots gestuurd. Er wordt dus echt aan gewerkt!
**UPDATE2: Goed nieuws: Delen werkt (naar verluidt hebben ze wat 'dingen uit en weer aan gezet' bij mij)!! Slecht nieuws: Lener kan de auto niet ontgrendelen (kan ik zelf ook niet, zie issue hierboven).

Lynk&Co is m.i. echt van goede wil, maar t groeit ze nu even boven de pet denk ik. Ik kan er ook niet boos om worden.
UPDATE3: Het op afstand kunnen ontgrendelen, pre-conditionen, knipperen en claxonneren werkt sinds gistermiddag 7/12 weer.
Ook een lener kan de auto nu ontgrendelen.
Gisteravond eerste succesvolle leensessie gehad (alleen voor familie, nul-tarief dus alleen brandstof wordt gerekend).

Nu maar hopen dat eea blijft functioneren 🤞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsub
cyberdj schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb hem de laatste keer hier besteld:

https://www.vwe.nl/Particulier/Milieusticker#Bestellen

Je kunt hem ook in Duitsland bij een Tüv station halen, daar is ie de helft goedkoper. Vaak wordt er dan wel met een stift op de sticker geschreven. Ziet er lelijk uit..
Toen ik overigens een keer bij de Tüv stond, had men "geen tijd" en moest ik maar wachten (30 min) of een afspraak maken. Je bent ook nog eens afhankelijk van de openingstijden.
Duitse millieusticker besteld voor €7,39 (€5,99 + €1,40 verzenden) bij https://www.feinstaubplakette.shop
Wel kiezen voor buitenlands kenteken en foto/scan van voor- en achterkant van de kentekencard uploaden (je mag ook faxen 😂).

Wordt laser-geprint

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Tip voor de mensen die nog gaan bestellen. Kies voor aflevering in Diemen in plaats van Rokin. In Diemen kunnen ze 40 tot 80 auto's per dag afleveren en in Amsterdam maar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:49:
Tip voor de mensen die nog gaan bestellen. Kies voor aflevering in Diemen in plaats van Rokin. In Diemen kunnen ze 40 tot 80 auto's per dag afleveren en in Amsterdam maar 4.
Ssst! Niet doorvertellen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Er is toch iets niet goed met de accu volgens mij hoor. Hele nacht aan de lader gehangen, vanmorgen gaf ie aan 68 km bereik te hebben. Mijn vrouw is er een stukje mee gaan rijden (20 km) en daarna was de accu leeg. En dat terwijl hij in hybrid-mode staat en op de snelweg dus overschakelt naar benzine.

Paar dagen geleden ook al; 's avonds nog 30 km over op de accu en de volgende ochtend was ie leeg..

Hebben meer mensen dit? Ik zal eens contact opnemen met L&C.. Kan zo te zien ook niet met ze chatten, alleen bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Technomancer op 08-12-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Laatst online: 24-04 00:01
Overdag bij 100km/u haal ik net 50km op een volle accu (A'dam - Vianen). Het gekke is wel dat hij van de lader af gaat met 72km, de straat uit en dan is het nog maar 63km, en dan vrij rap naar 50km, daarna gaat het vrij geleidelijk. Ben Telsa gewend, die was een stuk nauwkeuriger. Is dit standaard gedrag van een 01 of moet ik mij zorgen maken?

Heb vandaag een case laten maken voor het soms aanblijven van lane/highway assist. Als ik deze uitschakel blijft hij soms toch geactiveerd. Als ik dan naar links will sturen moet je hem doordrukken, als of lane/highway assist nog is geactiveerd. Laatste 4 ritten is dat ineens nieuw... Tot zelfs zo erg dat het stuur niet vanzelf terug draait. Ik nam de afslag van de snelweg, einde bocht, liet ik het stuur los om recht uit te rijden, maar die bleef gewoon naar rechts staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
bas_vdl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:48:
Overdag bij 100km/u haal ik net 50km op een volle accu (A'dam - Vianen). Het gekke is wel dat hij van de lader af gaat met 72km, de straat uit en dan is het nog maar 63km, en dan vrij rap naar 50km, daarna gaat het vrij geleidelijk. Ben Telsa gewend, die was een stuk nauwkeuriger. Is dit standaard gedrag van een 01 of moet ik mij zorgen maken?
Als je een paar posts terug kijkt dan zie je dat ik datzelfde euvel benoemd heb. De accu begint op ongeveer 70 km en loopt dan pijlsnel terug. In mijn geval is ie nu zelfs na 20 km al leeg, of zonder überhaupt gereden te hebben. Hetzelfde geldt voor benzine, dat loopt ook razendsnel terug. Ik heb de indruk dat dit eerst niet zo was, dus ik vind het wel raar en hou het in de gaten.

Overigens net gebeld met L&C, moest in het Engels. Uitgelegd dat de batterij erg snel leeg gaat en kreeg eerst te horen dat dit kan liggen aan mijn rijgedrag maar nogmaals verteld dat dit niet zo is, want de accu loopt als het ware vanzelf leeg of houdt het na een km of 20 al voor gezien en dit was eerst niet zo. Dus nu wordt er een ticket aangemaakt en gaan ze kijken of hij voor onderhoud opgehaald moet worden. Nou leuk, ik was heel enthousiast maar na een paar weken lijken de problemen nu toch te gaan beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Technomancer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:33:
Er is toch iets niet goed met de accu volgens mij hoor. Hele nacht aan de lader gehangen, vanmorgen gaf ie aan 68 km bereik te hebben. Mijn vrouw is er een stukje mee gaan rijden (20 km) en daarna was de accu leeg. En dat terwijl hij in hybrid-mode staat en op de snelweg dus overschakelt naar benzine.

Paar dagen geleden ook al; 's avonds nog 30 km over op de accu en de volgende ochtend was ie leeg..

Hebben meer mensen dit? Ik zal eens contact opnemen met L&C.. Kan zo te zien ook niet met ze chatten, alleen bellen.
Geen idee wat de oorzaak is maar dit euvel wordt ook door meerderen op FB aangegeven. Blijkbaar iets wat bij koude zich pas 3092oordoet (denk ik). Chatten hebben ze al maanden geleden uitgezet gelukkig lijkt de CS via de tel (veel) beter bereikbaar dan enkele weken terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Eerste ritje woonwerk heel goed bevallen. I.v.m. waarschijnlijk defecte grannylader vannacht aan de publieke laadpaal opgeladen, voordat ik vertrok voorverwarming aangezet via de app, ging foutloos. Eenmaal bij auto aangekomen gaf hij 75km elektrische range aan, 20km naar werk gereden en iets minder dan 75% van de batterij over (airco wel in ECO stand, maar als je voorverwarming hebt gebruikt is het totaal niet koud in de auto). Op basis van mijn gereden afstand zou dat betekenen een range van 70-80km, vind ik top gezien de aangegeven actieradius van 69km en de temperatuur dezer dagen. Nu nog de vraag of de elektrische range vanmiddag hetzelfde zal zijn gezien de opmerkingen hierboven van mede Tweaker(s). Uiteraard ben ik me bewust (vanuit vorige auto) dat range ook afhankelijk is van buitentemperatuur en accutemperatuur.

Morgenochtend bij Volvo langs voor het probleem met de laadkabel, vanochtend Volvo hierover nog gebeld om zeker te weten dat ik niet als 'verrassing' daar aan kom (wat een andere Tweaker ervaarde), en ze waren weliswaar op de hoogte. Ziet er voor zover goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1

Heb vandaag een case laten maken voor het soms aanblijven van lane/highway assist. Als ik deze uitschakel blijft hij soms toch geactiveerd. Als ik dan naar links will sturen moet je hem doordrukken, als of lane/highway assist nog is geactiveerd. Laatste 4 ritten is dat ineens nieuw... Tot zelfs zo erg dat het stuur niet vanzelf terug draait. Ik nam de afslag van de snelweg, einde bocht, liet ik het stuur los om recht uit te rijden, maar die bleef gewoon naar rechts staan.
Van de aangegeven actieradius (maar ook de rijstatestieken) klopt regelmatig geen bal....gelukkig hoeft het ook minder nauwkeurig dan in een Tesla (je hebt immers een verbrandingsmotor erbij) maar vreemd/irritant is het wel. Qua software in elk geval het zoveelste; geen peil op de trekken; soms wel goed soms niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Same, 50km op volle accu is voor mij tot nu toe ook de max geweest.

Ik zit nu na 400km en 2x een ritje van 150km wel op een prima totaal benzineverbruik van 4,4l per 100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Requiem19 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:04:
[...]

Ik zit nu na 400km en 2x een ritje van 150km wel op een prima totaal benzineverbruik van 4,4l per 100km.
Vind 50km range overigens wel redelijk te verwachten in deze temperatuur als je grotendeels snelweg rijdt en dus 100+km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Requiem19 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:04:
[...]

Zelf berekend met het tanken erbij? Want ook die cijfers zijn in de 01 behoorlijk onbetrouwbaar. Daarbij zegt het weinig tot niets; afhankelijk van de keren dat je laadt (en hoe je rijdt) zakt het brandstofverbruik. Maar elektra is vaak/inmiddels bijna net zo duur of duurder als brandstof (en blijkbaar gaat de meesten het daarom) en draagt dus niet(s) bij. In een aantal gevallen kan een lager brandstofverbruik dus zomaar kostbaarder zijn.... Zeker in de kou waar de elektrisch rijden zomaar een stuk minder efficiënt kan zijn dan rijden met een verbrandingsmotor

[ Voor 7% gewijzigd door hjsanders1 op 08-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Ik rij alleen elektrisch in de stad en zodra ik de snelweg opga schakel ik naar benzine. Altijd zeer rustig rijden, langzaam optrekken, uit laten rollen, accuspaarstand aan etc. En toch is de accu sinds een paar dagen na enkele km's leeg. Ik wou dat ik 50 km kon halen.. Toen ik de auto net had, speelde dit niet. Dus of het komt door het koude weer (maar dan nog is dit veel te extreem) of er is iets mis met de accu.

Overigens vind ik dit dus ook van de benzine-indicator. Na een verse tankbeurt geeft ie 690 km aan en dit loopt razendsnel terug naar 500 km. Uiteraard kijk ik ook naar de indicators voor het gemiddelde gebruik en dan zit ik nog aan de zuinige kant, maar ik vind het wel vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de auto aan de laadpaal staan. Ben benieuwd hoe het elektrisch rijden vanavond gaat. Stukje van 25 km naar huis dat moet prima gaan.

Net nog even gebeld met Lynk & Co omdat de auto niet zichtbaar was in de app. Binnen een minuut iemand aan de telefoon die meteen de auto aan de app heeft kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
matthewtje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:07:
[...]

Vind 50km range overigens wel redelijk te verwachten in deze temperatuur als je grotendeels snelweg rijdt en dus 100+km/h
Exact, m'n Tesla Model 3 gaf met 80% laden iets van 430km range aan, maar in praktijk was dat dan 300-330 ofzo. Dus zo gek is het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
matthewtje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:07:
[...]

50km (zeker met snelweg erbij) is een (hele) nette range idd. Uit (omvangrijke) berekeningen/testen van autojournalisten bij diverse EV's kwam men gemiddeld niet verder dan ca 50% van de beloofde actieradius bij koud (lager dan ca 10 graden) weer en bij "normaal" weer tot ca 75%

[ Voor 3% gewijzigd door hjsanders1 op 08-12-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Technomancer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:33:

Dat ‘dus’ is niet waar. Hij rijdt ook by hybrid zoveel mogelijk electrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Mijn ervaring is dat hij boven een bepaalde snelheid toch al snel op benzine overgaat, zeker met de stand accu sparen aan. Kan het ook goed in de gaten houden met de metertjes en balkjes waar je binnen moet zien te blijven voordat hij overschakelt (wordt een soort spelletje). Maar dat maakt voor het verhaal verder niet uit, vanmorgen was de accu vol en na een ritje van 20 km was hij leeg. Dat lijkt me in alle gevallen veel te snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
meermarco schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:25:
[...]

Dat ‘dus’ is niet waar. Hij rijdt ook by hybrid zoveel mogelijk electrisch.
Zou wel een mooie feature zijn als de auto zelf een snelweg zou "herkennen" :). Tot ca.130 (en waar mag je dat nog?) rijdt 01 volgens mij elektrisch als je een beetje met beleid versneld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJR10
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-09-2022
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:11:
Ik heb nu de auto aan de laadpaal staan. Ben benieuwd hoe het elektrisch rijden vanavond gaat. Stukje van 25 km naar huis dat moet prima gaan.

Net nog even gebeld met Lynk & Co omdat de auto niet zichtbaar was in de app. Binnen een minuut iemand aan de telefoon die meteen de auto aan de app heeft kunnen koppelen.
Weet iemand toevallig ook of je partner ook de auto toegevoegd kan hebben in de app (bij mijn auto)? Bij mij was ie dezelfde dag nog toegevoegd. Partner ook een account aangemaakt en in de auto toegevoegd als gebruiker.

Of wordt ie alleen aan de 'eigenaar' toegevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
GJR10 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:01:
[...]

Weet iemand toevallig ook of je partner ook de auto toegevoegd kan hebben in de app (bij mijn auto)? Bij mij was ie dezelfde dag nog toegevoegd. Partner ook een account aangemaakt en in de auto toegevoegd als gebruiker.

Of wordt ie alleen aan de 'eigenaar' toegevoegd?
Dat kan helaas niet. Alleen de eigenaar (vooralsnog)
Pagina: 1 ... 42 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.