Kredietcheck doen ze na de bestelling obv je adres.Hardred schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:27:
[...]
Is dit trouwens ook zo als mevrouw van de klantenservice handmatig de bestellink naar mij heeft gestuurd? Neem aan van wel toch? Als de aflevering telefonisch wordt ingepland..
Had namelijk maar eens gebeld waar die bleef aangezien ik hem afgelopen maandag had moeten krijgen volgens een eerder gesprek met K.S
Hij rijdt nog gewoon.. Zo nog eens kijken of de melding blijft, auto hangt nu aan de laderBPi schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:31:
[Afbeelding]
Zie hier in het kleine boekje de aanwijzing. Call us!
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
In het boekje staan ook een heleboel foutmeldingen. Dit is dus het boekje onder de armleuning.cyberdj schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:42:
[...]
Hij rijdt nog gewoon.. Zo nog eens kijken of de melding blijft, auto hangt nu aan de lader
Deze weergaven ken ik overigens niet. Bij mij staan deze energie indicatoren niet in een cirkel maar midden boven 🧐
Aangepast: Gevonden ✔
[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 28-11-2021 19:45 ]
Ahhh ja.Anoniem: 1027889 schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:34:
[...]
Kredietcheck doen ze na de bestelling obv je adres.
Had inderdaad al het een en ander gelezen over die manier. Maar neem aan dat ik er dan al doorheen ben aangezien de aflevering al ingepland is telefonisch + email.
Of is er dan alsnog kans dat het hele feest niet doorgaat? Ben zelf helemaal "schoon" maar lees ook hier en daar dat mensen die dat ook waren, ook zijn afgewezen, dat zou natuurlijk erg zonde zijn

Domme vraag misschien maar is het pechnummer wel verschillend van het reguliere infonummer? Het infornummer is voor zover ik begrepen heb alleen doordeweeks bereikbaar.BPi schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:31:
[Afbeelding]
Voor zover ik heb begrepen heb je in de auto twee knoppen op het plafond. De ene is nood/gevaar voor jezelf of een ander (ongeval of risico op ongeval). Je wordt dan heel snel via centrale naar hulpdiensten doorgeschakeld (112). De andere knop is voor pech en storingen. Je komt dan bij technische hulpafdeling terecht (anwb? Volvo service?).Pindakaasisbah schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:53:
[...]
Domme vraag misschien maar is het pechnummer wel verschillend van het reguliere infonummer? Het infornummer is voor zover ik begrepen heb alleen doordeweeks bereikbaar.
De “call us” knop verbindt naar het nummer van de lynk & co pechhulp: +31 20 721 96 90BPi schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:06:
[...]
Voor zover ik heb begrepen heb je in de auto twee knoppen op het plafond. De ene is nood/gevaar voor jezelf of een ander (ongeval of risico op ongeval). Je wordt dan heel snel via centrale naar hulpdiensten doorgeschakeld (112). De andere knop is voor pech en storingen. Je komt dan bij technische hulpafdeling terecht (anwb? Volvo service?).
(Ook handig om in je telefoon te zetten als de als de app weer eens niet werkt)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mXqDxvVcLr3oVj4ouFDHVHxh.jpg?f=user_large)
Heb op de “call us” knop gedrukt. Werd vrijwel direct te woord gestaan. Dame aan de lijn heeft de ANWB op me afgestuurd, die waren er in 30 min. De ANWB man had de Lync & Co nog niet eerder gehad met problemen, echter vond ik hem niet al te enthousiast.
ANWB heeft me niet kunnen helpen en gaf aan dat ik er wel gewoon mee naar de garage kan rijden. Opnieuw op de “call us” knop gedrukt en de heer aan de lijn (ook weer direct iemand aan de lijn) heeft me de contact gegevens van de dichtstbijzijnde L&C servicepunt gegeven. Daar mag ik me morgen dan melden. (20 min van mijn woonplaats).
De bereikbaarheid is dus prima, ondersteuning ook (in de L&C app zie je de Case die ze aangemaakt hebben terug [helaas zonder verdere details]). Per SMS hebben ze me voorzien van de gegevens van het servicepunt (Volvo dealer). Enige minpunt is dat ik er zelf naartoe moet rijden (ik bel eerst even morgenvroeg, misschien willen ze hem toch ophalen, doen ze ook als je service aan je 01 nodig hebt).
Wordt vervolgd!
ANWB heeft me niet kunnen helpen en gaf aan dat ik er wel gewoon mee naar de garage kan rijden. Opnieuw op de “call us” knop gedrukt en de heer aan de lijn (ook weer direct iemand aan de lijn) heeft me de contact gegevens van de dichtstbijzijnde L&C servicepunt gegeven. Daar mag ik me morgen dan melden. (20 min van mijn woonplaats).
De bereikbaarheid is dus prima, ondersteuning ook (in de L&C app zie je de Case die ze aangemaakt hebben terug [helaas zonder verdere details]). Per SMS hebben ze me voorzien van de gegevens van het servicepunt (Volvo dealer). Enige minpunt is dat ik er zelf naartoe moet rijden (ik bel eerst even morgenvroeg, misschien willen ze hem toch ophalen, doen ze ook als je service aan je 01 nodig hebt).
Wordt vervolgd!
Bij mij staat er ook na inschakeling ''disabled'' maar als ik vervolgens in de auto kom is het zo heet dat ik het gevoel heb op vakantie te zijn.
t_captain schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:27:
Heeft iemand wel eens de standkachel (app: “climate control”) aan het werk gekregen? In de app staat “disabled” als hij niet aan de kabel ligt.
Kabel aangesloten, dan is dat “disabled weg”. Maar als ik op climate control druk, krijg ik alleen een scherm met een ventilatortje in het middel, maar geen enkele manier om het in te schakelen.
Goed om te horen dat de bereikbaarheid van het pechnummer beter is dan het algemene nummer.
Ik zag eerder een bericht dat iemand een kapotte achterruitenwisser had in een autowas.
Is er hier nog iemand zonder problemen naar een autowas geweest?
Ik ben al verschillende malen naar een wasstraat geweest met beiden wagens. Is steeds goed verlopentoka402 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:52:
Ik zag eerder een bericht dat iemand een kapotte achterruitenwisser had in een autowas.
Mijn ruitenwissers staan op automatisch afgesteld. Maar dit is alleen het geval op de voorruit. Achter moet ik ze handmatig blijven bedienen. Is dit bij jullie ook zo?
Ik ben zonder problemen een aantal keren naar een sleep wasstraat geweest. Even alles dicht doen, ruitenwissers van automatische stand af, de versnelling in neutraal zetten en natuurlijk een plastic hoesje om de ruitenwisser achter (maar dat doet het personeel bij mijn wasstraat)toka402 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:52:
En de auto hold functie uitzetten in de wasstraatMXdar2 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:11:
[...]
Ik ben zonder problemen een aantal keren naar een sleep wasstraat geweest. Even alles dicht doen, ruitenwissers van automatische stand af, de versnelling in neutraal zetten en natuurlijk een plastic hoesje om de ruitenwisser achter (maar dat doet het personeel bij mijn wasstraat)
maar je auto stond er wel stil bijFreezerator schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:30:
[...]
En de auto hold functie uitzetten in de wasstraatDaar stond ik de 1e keer even niet bij stil

Update:cyberdj schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:18:
Heb op de “call us” knop gedrukt. Werd vrijwel direct te woord gestaan. Dame aan de lijn heeft de ANWB op me afgestuurd, die waren er in 30 min. De ANWB man had de Lync & Co nog niet eerder gehad met problemen, echter vond ik hem niet al te enthousiast.
Wordt vervolgd!
De Volvo dealer was niet blij met mij, ik was wel blij dat ik eerst even gebeld had en niet voor niks een half uur zou zijn gereden
Ze hadden nog geen specifieke opdracht van L&C gekregen en konden mij daarom niet verder helpen. Wederom contact met L&C gehad en een uurtje geleden hebben ze me teruggebeld. De dealer komt de auto 14-12 al halen
De komende 2 weken mag ik dus gewoon doorrijden met de melding in het scherm.
Zal wel een sensortje zijn dan...cyberdj schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:40:
[...]
Wat is de ervaring hier met het uitbetalen na verhuur? Inmiddels is mijn eerste (en ook laatste) verhuur inmiddels 5 weken geleden, maar een uitbetaling heeft nog niet plaatsgevonden.. het zou naar een externe partij zijn geëscaleerd.. maar dat is ook weer 2,5 week geleden.
Verder heb ik de auto een week geleden ingeleverd (abonnement gestopt). Geen enkele bevestiging en/of afrekening ontvangen. De auto zie ik nog in de app staan. De auto wordt ook gebruikt (door de dealer?). Laatst kwam ik de auto tegen en was er gewoon Bluetooth verbinding met de auto mogelijk.. met alle mogelijkheden van dien..
Verder heb ik de auto een week geleden ingeleverd (abonnement gestopt). Geen enkele bevestiging en/of afrekening ontvangen. De auto zie ik nog in de app staan. De auto wordt ook gebruikt (door de dealer?). Laatst kwam ik de auto tegen en was er gewoon Bluetooth verbinding met de auto mogelijk.. met alle mogelijkheden van dien..
Vorige week bestellink gekregen voor levering in december. Ik zit nog tot 1 mei in het buitenland. Wil nu niet bestellen, maar wel op de lijst blijven. Via de site kreeg ik dit niet voor elkaar. Via skype gebeld. Binnen 5 seconden iemand aan de lijn die mij prima heeft geholpen. De klantenservice maakt klaarblijkelijk grote stappen voorwaarts.
Ben heel benieuwd hoe ze daarop reageren. Keep us posted.wimaj janssen schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:40:
Vorige week bestellink gekregen voor levering in december. Ik zit nog tot 1 mei in het buitenland. Wil nu niet bestellen, maar wel op de lijst blijven. Via de site kreeg ik dit niet voor elkaar. Via skype gebeld. Binnen 5 seconden iemand aan de lijn die mij prima heeft geholpen. De klantenservice maakt klaarblijkelijk grote stappen voorwaarts.
Ik had besteld met levering in januari en wordt zojuist gebeld dat levering van 10-20 december mogelijk is. Later kan niet, dan moet de order geannuleerd worden en moet ik dus opnieuw bestellen. Er zou 3 weken zitten tussen bestellen en levering.
Hoeveel dagen zit er tussen datum kenteken en aflevering?
Hoeveel dagen zit er tussen datum kenteken en aflevering?
[ Voor 16% gewijzigd door Hollanda op 29-11-2021 19:17 ]
Is dat ooit anders dan? Bij mijn weten bestaan er geen aut achterruitenwissers (alleen interval). Vreemde vraag dus.....Ph1412 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:32:
Mijn ruitenwissers staan op automatisch afgesteld. Maar dit is alleen het geval op de voorruit. Achter moet ik ze handmatig blijven bedienen. Is dit bij jullie ook zo?
Beetje rare reactie van de Volvo dealer....het is toch (weer) slordigheid en "niet aan de afspraken houden" van L&C? Die ervaring zal hij wellicht al vaker hebben gehad maar dat lijkt me jou niet te verwijten.cyberdj schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:40:
[...]
Update:
De Volvo dealer was niet blij met mij, ik was wel blij dat ik eerst even gebeld had en niet voor niks een half uur zou zijn gereden![]()
Ze hadden nog geen specifieke opdracht van L&C gekregen en konden mij daarom niet verder helpen. Wederom contact met L&C gehad en een uurtje geleden hebben ze me teruggebeld. De dealer komt de auto 14-12 al halen![]()
Ik heb het na enkele weken maar weer eens geprobeerd (acceptabele wachttijd en zoals vrijwel altijd een prettige medewerker) want in mijn app staat al sinds die tijd dat delen "binnenkort mogelijk is". Nou werkte die functie allang bij mij (dat wil zeggen; mensen konden lenen, notificaties werken nog steeds niet en zelfs na akkoord van mij regent het bij de leners nog steeds fouten (betalen, door het "fotomenu", auto openen en nog talloze andere errors en ik ben er zelf ook nog steeds niet in geslaagd via het account van mijn vrouw). Vreemd genoeg konden leners (ondanks de mededeling dat ik niet kan delen) WEL leenaanvragen doen. App verwijderen, opnieuw inloggen; niets helpt. L&C gaf 750km voor de overlast en binnen twee weken zou de technische dienst het opgelost moeten hebben....lees=zoals bij alle euvels hiervoor moet ik na 2 weken WEER bellen en dan is het rara vaak binnen een dag verholpen (althans de 3 grotere connectiviteitsprobelemen). De rest van de app en auto zit nog steeds boordevol software fouten, onvolkomenheden en connectiviteitsstoringen die komen & gaan. De medewerker vond ook dat er veel te weinig (lees niet) gecommuniceerd wordt over de problemen en ging het (opnieuw) aankaarten
[ Voor 44% gewijzigd door hjsanders1 op 29-11-2021 19:45 ]
Hier exact hetzelfde. Als ik dan zeg dat ik niks met de externe partij te maken heb zeggen ze: ja maar wij kunnen hun ook niet bellen ofzo. Wat wilt u? Mijn geld! Maar ja dat kan niet. Probeer het over een week nog eens. Maar ik was de enige????? Niet dus. Had ik ook niet verwacht.Misterxx2 schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:35:
Wat is de ervaring hier met het uitbetalen na verhuur? Inmiddels is mijn eerste (en ook laatste) verhuur inmiddels 5 weken geleden, maar een uitbetaling heeft nog niet plaatsgevonden.. het zou naar een externe partij zijn geëscaleerd.. maar dat is ook weer 2,5 week geleden.
Het is nog 1 grote puinhoop bij L&C waar het dit soort zaken aangaat. Eind augustus heb ik een auto geprobeerd te huren van ze (de mijne was er nog niet). Tot aan het openen van de auto lukte het (volgens de techneut die ik aan de lijn kreeg (uiteraard) de software van de auto).....de 30 euro die het kostte werd vervolgens 2(!?) maanden later geïncasseerd en een factuur werd per mail verstuurd. Verzoek was een mail te sturen....na 5 weken wacht ik nog steeds op antwoord.meermarco schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:40:
[...]
Hier exact hetzelfde. Als ik dan zeg dat ik niks met de externe partij te maken heb zeggen ze: ja maar wij kunnen hun ook niet bellen ofzo. Wat wilt u? Mijn geld! Maar ja dat kan niet. Probeer het over een week nog eens. Maar ik was de enige????? Niet dus. Had ik ook niet verwacht.
Hang nu aan de lijn. Aardige dame. Maar die kan er 'niet' bij. Is 2e lijn, en die zijn druk etc. Ze gaat alsnog proberen door te verbinden.
Nou ben iets verder. Er zit een bug in de app, die de betalingen doorgeeft aan de betaalpartij. Dit zal waarschijnlijk bij elke verhuursessie gebeuren. Een oplossing was er nog niet, en ze weten ook niet wanneer. Maar 2021 is onwaarschijnlijk. Wat een gedoe zeg. En maar niet terug gebeld worden ook.
Nou ben iets verder. Er zit een bug in de app, die de betalingen doorgeeft aan de betaalpartij. Dit zal waarschijnlijk bij elke verhuursessie gebeuren. Een oplossing was er nog niet, en ze weten ook niet wanneer. Maar 2021 is onwaarschijnlijk. Wat een gedoe zeg. En maar niet terug gebeld worden ook.
In aanvang van deze lange draad was het leuk en interessant. Nu staat het iedere dag vol met gezeur en geklaag van mensen die blijkbaar iedere dag niets anders te doen hebben. Het leuke is dan weer wel dat de mensen die vol ongeduld op hun auto aan het wachten zijn, die klagende meute links laat liggen. Tot dat deel zou ik zeggen 'hou vol, je gaat straks van een geweldige auto genieten'. Ik kan het weten want ik doe dat al maanden

Even een andere ervaring.
Gisterochtend om 9 uur werd mijn auto op een trailer opgehaald om winterbanden te krijgen. Kreeg keurig bij vertrek vanaf de garage een smsje dat ze onderweg waren om de auto op te pikken, en zelfs een smsje toen hij 'veilig was aangekomen' bij de garage.
Einde van de middag hetzelfde, berichtje dat de auto onderweg was en een half uurtje later werd de sleutel weer afgeleverd. Dit keer waren ze rijdend met de auto gekomen (met een andere collega in een andere auto). Al met al geen omkijken naar.
Mooiste was nog dat de auto volledig gewassen was en van binnen schoongemaakt; daarnaast werd hij met meer benzine afgeleverd dan waarmee hij de ochtend was opgehaald (waarschijnlijk omdat ze de auto terug hadden gereden).
Onwijs luxe ervaring waarmee de 450 euro voor de winterbanden een heel stuk schappelijker is.
Gisterochtend om 9 uur werd mijn auto op een trailer opgehaald om winterbanden te krijgen. Kreeg keurig bij vertrek vanaf de garage een smsje dat ze onderweg waren om de auto op te pikken, en zelfs een smsje toen hij 'veilig was aangekomen' bij de garage.
Einde van de middag hetzelfde, berichtje dat de auto onderweg was en een half uurtje later werd de sleutel weer afgeleverd. Dit keer waren ze rijdend met de auto gekomen (met een andere collega in een andere auto). Al met al geen omkijken naar.
Mooiste was nog dat de auto volledig gewassen was en van binnen schoongemaakt; daarnaast werd hij met meer benzine afgeleverd dan waarmee hij de ochtend was opgehaald (waarschijnlijk omdat ze de auto terug hadden gereden).
Onwijs luxe ervaring waarmee de 450 euro voor de winterbanden een heel stuk schappelijker is.
Eens het halen en brengen werkt prima. Ik kreeg zelfs een gratis leenauto. JE wordt netjes op de hoogte gehouden. vertrokken, is er bijna, is er. De meeste software fouten zijn ook wel uit de auto (in mijn geval). Nu nog een goede verhuur/huur ervaring en het is klaar. Het verhuren/huren was HET onderscheidende vermogen. En veel mensen in de buurt willen hem wel huren. Maar ja, dat OF werkt dus nog niet, OF ik krijg niet betaaldvistu schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:38:
Even een andere ervaring.
Nee ik snap je punt volkomen, maar niet iedereen geeft om het lenen, en als dat het geval is dan kan je het als een heel luxe auto met goede service voor een heel mooie prijs zien. De responsiviteit aan de telefoon is de afgelopen week geweldig verbeterd naar mijn idee, en sowieso denken ze goed mee, vanuit die ervaringen denk ik dat het een kwestie van tijd is totdat delen ook probleemloos gaat. Overigens heb ik door voorgaande ook heel sterk het idee dat de prijzen op een gegeven moment omhoog zullen gaan, maar ik hoop dat ik daar geen gelijk in krijgmeermarco schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:42:
[...]
Eens het halen en brengen werkt prima. Ik kreeg zelfs een gratis leenauto. JE wordt netjes op de hoogte gehouden. vertrokken, is er bijna, is er. De meeste software fouten zijn ook wel uit de auto (in mijn geval). Nu nog een goede verhuur/huur ervaring en het is klaar. Het verhuren/huren was HET onderscheidende vermogen. En veel mensen in de buurt willen hem wel huren. Maar ja, dat OF werkt dus nog niet, OF ik krijg niet betaald
@Ruytertje
Hier dan maar even wat positiefs van een Newbee om het tij weer enigszins te keren
De auto is gister geleverd, 4 weken (!!!) eerder dan verwacht.
En in één woord: gewéldig! Wat een luxe, overal is aan gedacht:
koelvak voor blikje drinken, knopje voor de achterbak, keyless entry, apple CarPlay zonder verplicht usb draadje, panoramadak dat zowaar open kan (looking at you Peugeot
), prachtige schermen, stoelen zitten heerlijk en zijn verwarmbaar en elektrisch verstelbaar, twee laadkabels waaronder eentje voor thuis, ontgrendelbaar met telefoon, volledig te personaliseren en hij rijdt nog ook
.
Ik ben een gelukkig mensch.
Hier dan maar even wat positiefs van een Newbee om het tij weer enigszins te keren
De auto is gister geleverd, 4 weken (!!!) eerder dan verwacht.
En in één woord: gewéldig! Wat een luxe, overal is aan gedacht:
koelvak voor blikje drinken, knopje voor de achterbak, keyless entry, apple CarPlay zonder verplicht usb draadje, panoramadak dat zowaar open kan (looking at you Peugeot
Ik ben een gelukkig mensch.
[ Voor 3% gewijzigd door FlapJacks op 30-11-2021 13:59 . Reden: Typo ]
Oops, I did it again.
Het is inderdaad een geweldige auto, alle toeters en bellen die er op zitten en dan voor die prijs. Super goede deal! De auto zelf ga je inderdaad van genieten!Ruytertje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:31:
In aanvang van deze lange draad was het leuk en interessant. Nu staat het iedere dag vol met gezeur en geklaag van mensen die blijkbaar iedere dag niets anders te doen hebben. Het leuke is dan weer wel dat de mensen die vol ongeduld op hun auto aan het wachten zijn, die klagende meute links laat liggen. Tot dat deel zou ik zeggen 'hou vol, je gaat straks van een geweldige auto genieten'. Ik kan het weten want ik doe dat al maanden
Ik denk dat het goed is als de mensen die aan het wachten zijn niet één, maar meerdere verhalen/ervaringen horen. Waarom mensen bestempelen als "klagende meute" en daar je ongenoegen over uiten? Die mensen die klagen doen dat toch ook niet over de personen hier die super positief zijn?
Was jij je auto langer of korter dan een werkdag kwijt? Vervangend vervoer zou namelijk alleen gelden als de auto langer dan een werkdag weg is. Ben benieuwd!meermarco schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:42:
[...]
Eens het halen en brengen werkt prima. Ik kreeg zelfs een gratis leenauto. JE wordt netjes op de hoogte gehouden. vertrokken, is er bijna, is er. De meeste software fouten zijn ook wel uit de auto (in mijn geval). Nu nog een goede verhuur/huur ervaring en het is klaar. Het verhuren/huren was HET onderscheidende vermogen. En veel mensen in de buurt willen hem wel huren. Maar ja, dat OF werkt dus nog niet, OF ik krijg niet betaald
Yes! Nadat ik gebeld twee weken geleden, net de mail om te bestellen. 3-5 weken wordt er een zwarte versie thuis geleverd, heel mooi!
Ook al een Tesla rijden dus lekker stil rijden zo. Thuis drie fase lader voor de Tesla. Deze kan Ik toch niet gebruiken voor de Lync en co? Kan het niet zo snel vinden online.
Ook al een Tesla rijden dus lekker stil rijden zo. Thuis drie fase lader voor de Tesla. Deze kan Ik toch niet gebruiken voor de Lync en co? Kan het niet zo snel vinden online.
Pcies! Zo is het maar net. Het heeft niets met klagen te maken maar met het delen van (helaas vaak) negatieve ervaringen waar anderen wellicht ook wat mee kunnen. Dat de auto ook positieve kanten heeft lijkt me logisch; dat is namelijk “gewoon” waar je voor betaald en tov van andere merken zit daar niets bijzonders bij (begrijp me goed, ik vind het een hele fijne auto maar ik begrijp werkelijk waar niet waar sommigen het nogal overdreven positieve vandaan halen. Wat deze auto kan/doet kunnen vrijwel alle auto’s van rond de 40.000 euro alleen is de 01 iets luxer uitgerust. Daartegenover staat dat je niets te kiezen hebt en dus in eenheidsworst rijdt. Vind ik geen enkel probleem maar dat vertegenwoordigd in de markt wel een bepaalde waarde en dus is het allemaal niet zo bijzonder). Wat de auto wel bijzonder maakt is de mogelijk om te delen en dus ook bij te dragen aan minder milieu belasting & auto’s in NL. Dat werkt echter niet/zeer matig en helaas lijkt het overgrote deel daartoe niet bereid (zie de poll op FB). Het is nogal logisch dat die beroerde ervaringen dus gedeeld worden om anderen wellicht een aantal vragen en/of acties te besparen….Misterxx2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:01:
[...]
Het is inderdaad een geweldige auto, alle toeters en bellen die er op zitten en dan voor die prijs. Super goede deal! De auto zelf ga je inderdaad van genieten!
Ik denk dat het goed is als de mensen die aan het wachten zijn niet één, maar meerdere verhalen/ervaringen horen. Waarom mensen bestempelen als "klagende meute" en daar je ongenoegen over uiten? Die mensen die klagen doen dat toch ook niet over de personen hier die super positief zijn?
Nee, alleen standaard laden max 3,7Kw per uur als ik het goed hebWackmack schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:19:
Yes! Nadat ik gebeld twee weken geleden, net de mail om te bestellen. 3-5 weken wordt er een zwarte versie thuis geleverd, heel mooi!
Kan volgens mij alleen aan een 1fase gehangen worden. Correct me if I’m wrongWackmack schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:19:

Oops, I did it again.
Wat betaal je voor de thuis levering als ik vragen mag?Wackmack schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:19:
150e. dus natuurlijk direct gedaan. Wat een service en niet al te duur.sakurakilla schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:20:
[...]
Wat betaal je voor de thuis levering als ik vragen mag?
Hoor net dat de lader aan mijn huis weg gaat dus ik moet een nieuwe lader bestellen.
Zou mooi zijn, als dezelfde laadpaal ook de Tesla en de Lync en co kan bedienen. Miss via een verloop.
[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 30-11-2021 18:02 ]
Aansluiting is zelfde, hij zal alleen langzamer laden dan de snelheid waarmee het laadpunt hem zou kunnen laden, zelfde verhaal bij publiek laden.Wackmack schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:19:
Laadaansluiting is Type 2, dus kan gewoon. Zal echter langzamer laden. Zelfde verhaal als je een USB-C poort op je telefoon hebt en op je laptop, en de lader van je laptop gebruikt om je telefoon op te laden. Lader kan sneller, maar telefoon kan niet sneller. Zal desalniettemin opladen.
[ Voor 20% gewijzigd door matthewtje op 30-11-2021 19:46 . Reden: Betere toelichting in één reactie op meerdere vragen ]
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Volgensmij is dat nu €150. Voor mij was dit tijdens bestellen op 20/11 wel zo.sakurakilla schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:20:
[...]
Wat betaal je voor de thuis levering als ik vragen mag?
Laadaansluiting is Type 2, dus kan gewoon. Zal echter langzamer laden. Zelfde verhaal als je een USB-C poort op je telefoon hebt en op je laptop, en de lader van je laptop gebruikt om je telefoon op te laden. Lader kan sneller, maar telefoon kan niet sneller. Zal desalniettemin opladen.hjsanders1 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:22:
[...]
Nee, alleen standaard laden max 3,7Kw per uur als ik het goed heb
Zie mijn reactie hierboven
[ Voor 3% gewijzigd door matthewtje op 30-11-2021 19:46 . Reden: Betere toelichting in één reactie op meerdere vragen ]
Zie mijn reactie hierboven.FlapJacks schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:47:
[...]
Kan volgens mij alleen aan een 1fase gehangen worden. Correct me if I’m wrong
Dikke prima dus, nu helemaal zin in de Lynkmatthewtje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:34:
[...]
Aansluiting is zelfde, hij zal alleen langzamer laden dan de snelheid waarmee het laadpunt hem zou kunnen laden, zelfde verhaal bij publiek laden.
Laadaansluiting is Type 2, dus kan gewoon. Zal echter langzamer laden. Zelfde verhaal als je een USB-C poort op je telefoon hebt en op je laptop, en de lader van je laptop gebruikt om je telefoon op te laden. Lader kan sneller, maar telefoon kan niet sneller. Zal desalniettemin opladen.
Ach hij klaagde zelf steen en been. En nu mogen anderen dat blijkbaar niet meer.Misterxx2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:01:
[...]
Het is inderdaad een geweldige auto, alle toeters en bellen die er op zitten en dan voor die prijs. Super goede deal! De auto zelf ga je inderdaad van genieten!
Wat betreft de auto. Super auto voor mooie prijs. Zie je het als extra auto die je veel zou willen verhuren: dan heb je er niks aan
In de ochtend gehaald. In de late middag weer terug. Leenauto is een beetje random. Ik kreeg er een omdat dat de auto was van de ‘ophaler’. Die liet die auto staan en ging met de mijne naar de dealer.Pindakaasisbah schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:18:
[...]
Was jij je auto langer of korter dan een werkdag kwijt? Vervangend vervoer zou namelijk alleen gelden als de auto langer dan een werkdag weg is. Ben benieuwd!
Grappig om te horen, heb een collega die bewust de Model 3 heeft genomen na vergelijkingen omdat die “het breedst is” en dus het meest makkelijk met de kids.Wackmack schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:13:
[...]
Dikke prima dus, nu helemaal zin in de LynkVoor weekendjes weg is die een stuk makkelijker dan een model 3. Dat is echt passen en meter met drie kids onder de 6 jaar.
Is deze breder wat interieur betreft? Heb nooit direct de vergelijking zelf gemaakt (om het on-topic te houden)
[ Voor 10% gewijzigd door matthewtje op 30-11-2021 23:47 ]
De Model 3 is inderdaad veel breder:matthewtje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:44:
[...]
Grappig om te horen, heb een collega die bewust de Model 3 heeft genomen na vergelijkingen omdat die “het breedst is” en dus het meest makkelijk met de kids.
Is deze breder wat interieur betreft? Heb nooit direct de vergelijking zelf gemaakt (om het on-topic te houden)
Interieurbreedte achter:
Lynk & Co 01: 1410 mm
Tesla Model 3: 1440 mm
Technische specs Lynk & Co 01 versus Tesla Model 3: https://www.autoweek.nl/c...php?id1=102909&id2=102081
Weer even een update mbt de Mattenloods.nl matten, worden vandaag vanuit Polen verstuurd naar Mattenloods.nl. Voor de mensen die deze besteld hebben, verwachting is dat ze woensdag geleverd worden.Peter Vinke schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:53:
[...]
Vandaag bij Mattenloods langs geweest om de proefmatten te passen. Wat niet genoemd wordt in de video is dat de matten die gemaakt gaan worden van dezelfde kwaliteit gaan worden zoals Mattenloods ze ook levert voor de Tesla. (Premium matten en iets donkerder dan de proefmatten in de video).
Verder krijgen ze het blauwe stiksel zoals bij de mat rechts voor te zien is. Hieronder een filmpje van het passen en een korte toelichting bij het passen.
YouTube: Lynk & Co 01 proefmatten passen bij Mattenloods.nl
Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.
Mooie combideal met rubberen matten; direct besteld dus! Dank voor de info & inspanningen in dezePeter Vinke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:09:
[...]
Weer even een update mbt de Mattenloods.nl matten, worden vandaag vanuit Polen verstuurd naar Mattenloods.nl. Voor de mensen die deze besteld hebben, verwachting is dat ze woensdag geleverd worden.
Bij kwam de dealer met een....01(!) maar geen sprake van dat ik die auto zou mogen gebruiken. Volgens de chauffeur zou dat een voorwaarde van L&C zijn geweest ten tijde van de aankoop. Vreemd maar zo werd het echt tegen me gezegd. De auto heeft zelfs de gehele tijd op mijn terrein gestaan omdat het parkeren bij ons in de straat niet vrij is. Er stond dus nog wel steeds een 01 op het terrein ;-).meermarco schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:02:
[...]
In de ochtend gehaald. In de late middag weer terug. Leenauto is een beetje random. Ik kreeg er een omdat dat de auto was van de ‘ophaler’. Die liet die auto staan en ging met de mijne naar de dealer.
Ga je die er dan samen inleggen?hjsanders1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:10:
[...]
Mooie combideal met rubberen matten; direct besteld dus! Dank voor de info & inspanningen in deze
Misschien maar de standaard matten zijn dermate belabberd/onhandig dat ik graag voor een paar tientjes meer heel wat meer gemak & comfort ontvang. Ik denk dat "Frank" bij L&C ook de matten heeft geregeld
hjsanders1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:48:
[...]
Misschien maar de standaard matten zijn dermate belabberd/onhandig dat ik graag voor een paar tientjes meer heel wat meer gemak & comfort ontvang. Ik denk dat "Frank" bij L&C ook de matten heeft geregeld!
Mee eens.
Die rubberen matten spreken mij erg aan. Die velours matten hebben dan weer een betere maat - zeker achter.
De auto is net weer teruggebracht na een succesvolle verhuursessie. 6 uur voor €60,- aan iemand die wou proefrijden, maar niet naar Amsterdam rijden. Scheelt mij mooi weer 10% van de huurprijs deze maand.
Tip voor andere gebruikers: de foto's moeten in portrait stand genomen worden anders pakt de app ze niet.
Tip voor andere gebruikers: de foto's moeten in portrait stand genomen worden anders pakt de app ze niet.
Nu hebben we de keuze maar het gaat meer om de weekendjes weg. In de model 3 kan relatief weinig door het model. Straks hebben we de luxe om te kiezen, hoe fijn is datmatthewtje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:44:
[...]
Grappig om te horen, heb een collega die bewust de Model 3 heeft genomen na vergelijkingen omdat die “het breedst is” en dus het meest makkelijk met de kids.
De Fiat Panda van de vrouw is binnen 1 min verkocht via ikwilvanmijnautoaf, ook fijn zeg. De Panda wordt thuis opgehaald en de Lynk wordt thuis gebracht
Laat svp even weten of je ook betaald heb gekregen. 👍niekvanprooijen schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:03:
De auto is net weer teruggebracht na een succesvolle verhuursessie. 6 uur voor €60,- aan iemand die wou proefrijden, maar niet naar Amsterdam rijden. Scheelt mij mooi weer 10% van de huurprijs deze maand.
Vorige keer ging dat prima na een week of 3. Neem aan dat dat nog steeds goed gaat.meermarco schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:01:
[...]
Laat svp even weten of je ook betaald heb gekregen. 👍
:strip_exif()/f/image/rYjnk6fmphoOnuCMXm43vnz3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wacht al 2 maanden op een betaling van bijna 100 euro. Vaak contact over gehad met ze maar elke keer loze beloftes. We gaan het regelen, we gaan het doorzetten.. bla bla bla. Begin er echt gek van te worden. Denk dat ik dat bij LC niet moet proberen
Zouden de winterwielen van een volvo v40 ook op de lynk passen? Ik heb het topic doorzocht maar kom er niet achter. De maten van de volvo zijn steek 5*108 en et 52,4. Van de lynk kan is de steek gelijk, maar de et 45.
Ik heb nog een mooi nieuw setje winterwielen liggen op lm velgen, vandaar de vraag.
En om de vraag voor te zijn: ik durf dit best aan, ook al is de auto gehuurd. 👍
Ik heb nog een mooi nieuw setje winterwielen liggen op lm velgen, vandaar de vraag.
Baassii schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:51:
Zouden de winterwielen van een volvo v40 ook op de lynk passen? Ik heb het topic doorzocht maar kom er niet achter. De maten van de volvo zijn steek 5*108 en et 52,4. Van de lynk kan is de steek gelijk, maar de et 45.
Shovel87 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:54:
[...]
Tijdje geleden kwam ik dit tegen op fb:
[Afbeelding]
Gisteren de auto mogen halen en direct een mooie rit kunnen maken.
Vooral nog bekend worden met alle instellingen van het scherm etc. De rijervaring is echter geweldig
Auto was bij aflevering wel afgetankt, alleen helaas niet opgeladen.
Tijdens het rijden (remmen dan vooral) de accu wel wat op kunnen laden, die stroom wordt uiteraard in hybride stand direct weer benut.
Vannacht aan de lading gezet bij een laadpaal in de straat.
Het laadrapport roept vragen op.
--> Geladen volume: 19,91 kWh
Hoe is dat te verklaren als de accucapaciteit: 17,6 kWh, effectief 14,1 kWh is?
Is er zoveel verlies aan warmte etc?
Vooral nog bekend worden met alle instellingen van het scherm etc. De rijervaring is echter geweldig
Tijdens het rijden (remmen dan vooral) de accu wel wat op kunnen laden, die stroom wordt uiteraard in hybride stand direct weer benut.
Dat is vrij fors ja. Ik zit meestal van 0-100% 16,8-17,0 kWh. Dat komt dus overeen met ca. 20% laadverlies dat redelijk normaal schijnt te zijn. Als ik pre heating gebruik ga ik daar (uiteraard) wel overheen (ca. 18,7 - 18,9 kWh).RamonTW schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:06:
Gisteren de auto mogen halen en direct een mooie rit kunnen maken.
Volgens mij verschilt het wel per laadpaal wat het laadverlies is. Ik zou even afwachten of dat bij volgende keren laden ook zo veel is.
[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 02-12-2021 10:48 ]
Dit lijkt me een uitstekende ontwikkeling en hopelijk op tijd voor de huidige Lynk&co 01 rijders.
Schade vrije jaren koppelen aan je rijbewijs.
Schade vrije jaren koppelen aan je rijbewijs.
Bel svp nogmaals en laat een 2e lijn het oppakken. Anders blijf je wachten. Ik kreeg nu iig iets meer info. En dat ze verwcachten het in 2021 niet voor elkaar te krijgendexterd83 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:43:
Ik wacht al 2 maanden op een betaling van bijna 100 euro. Vaak contact over gehad met ze maar elke keer loze beloftes. We gaan het regelen, we gaan het doorzetten.. bla bla bla. Begin er echt gek van te worden. Denk dat ik dat bij LC niet moet proberen
De brandstofmeting in de tank is wel nauwkeurig. Bij mij is de oprit een lichte helling, graad of 5. Als ik de auto vooruit, met de neus omhoog parkeer heb ik 54% brandstof. Achteruit geeft de app 59% aan. Paar keer geprobeerd. Als een eventuele huurder hem achteruit de oprit op zet is hij dus €3,70 minder duur uit.
Dus altijd achteruit parkeren voor dat je hem gaat verhuren, dan maak je of beetje winst, of je speelt quiteIwanvA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:07:
De brandstofmeting in de tank is wel nauwkeurig. Bij mij is de oprit een lichte helling, graad of 5. Als ik de auto vooruit, met de neus omhoog parkeer heb ik 54% brandstof. Achteruit geeft de app 59% aan. Paar keer geprobeerd. Als een eventuele huurder hem achteruit de oprit op zet is hij dus €3,70 minder duur uit.
Sensor zit dus aan voorkant van de auto binnen de tank. Vast handig om te weten voor enkele huurders die gaan onderverhuren en niet met extra kosten opgezadeld willen wordenIwanvA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:07:
Ik zit in exact dezelfde situatie. Meerdere malen bellen heeft niets opgeleverd. Ze kunnen niets veranderen en weten niet wanneer de wagen geleverd gaat worden. Ondertussen staan m’n wagen al een maand buiten of in een loods.Bennie87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:22:
Ben erg benieuwd wanneer ik gebeld ga worden. Mijn timeline:
27 sept aangemeld
29 okt mail om te bestellen
29 okt bestelling gedaan
12 November “groene kaart” in de bus
En nu wachten om gebeld te worden voor aflevering.
Heb gekozen voor aflevering in de club in Amsterdam. Puur omdat ik er anders toch nooit meer zal komen gezien ik in zuid-limburg woon. Maar wellicht dat dat zorgt voor een trage aflevering?
Anoniem: 1027889
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. 18 oktober besteld en zag iedereen een auto krijgen behalve ik. Vaak gebeld en uiteindelijk een e-mail gestuurd en daarin de situatie uitgelegd en gevraagd wanneer ik de auto kan ophalen. Dag later gebeld met een afleverdatum.Gary Highland schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:40:
[...]
Ik zit in exact dezelfde situatie. Meerdere malen bellen heeft niets opgeleverd. Ze kunnen niets veranderen en weten niet wanneer de wagen geleverd gaat worden. Ondertussen staan m’n wagen al een maand buiten of in een loods.
Ik heb Rokin gekozen als delivery hub (want lekker dichtbij met OV).Anoniem: 1027889 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:48:
[...]
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. 18 oktober besteld en zag iedereen een auto krijgen behalve ik. Vaak gebeld en uiteindelijk een e-mail gestuurd en daarin de situatie uitgelegd en gevraagd wanneer ik de auto kan ophalen. Dag later gebeld met een afleverdatum.
Volgens de dame die ik sprak kwam het door personeelstekort, geplande proefritten, parkeerplekken tekort enz enz. Ze kon me in ieder geval niet verder helpen. Ik heb ook een mail gestuurd en mijn situatie uitgelegd maar het is nog steeds oorverdovend stil.
Ik heb ook een aflevering op het Rokin. Uitgelegd dat ze zelf beloofd hebben om binnen 5 weken te leveren en dat het gek is dat mensen die later bestellen wel geleverd worden.Gary Highland schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:11:
[...]
Ik heb Rokin gekozen als delivery hub (want lekker dichtbij met OV).
Volgens de dame die ik sprak kwam het door personeelstekort, geplande proefritten, parkeerplekken tekort enz enz. Ze kon me in ieder geval niet verder helpen. Ik heb ook een mail gestuurd en mijn situatie uitgelegd maar het is nog steeds oorverdovend stil.
Misschien helpt het als je de e-mail stuurt naar lynkcosales@lynkco.com, dit e-mail adres staat verborgen op de site.
Dank voor de tip! 👍🏻Anoniem: 1027889 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:18:
[...]
Misschien helpt het als je de e-mail stuurt naar lynkcosales@lynkco.com, dit e-mail adres staat verborgen op de site.
22 november besteld - zojuist keurig conform afgespraak afgeleverd.
Eerste indruk is echt fenomenaal wat betreft uiterlijk en interieur. Voelt van binnen meer luxe dan mijn vorige auto (model 3)
.
Nog geen tijd gehad om stukje mee te rijden. Maar zodra ik stukje gereden heb zal ik ook even m'n indrukken delen.
Eerste indruk is echt fenomenaal wat betreft uiterlijk en interieur. Voelt van binnen meer luxe dan mijn vorige auto (model 3)
Nog geen tijd gehad om stukje mee te rijden. Maar zodra ik stukje gereden heb zal ik ook even m'n indrukken delen.
Heb de auto sinds 19 november. En vandaag eerste storing. Rechter paneel op stuurwiel doet niets meer. Iemand anders ook ervaring mee?
Wat fijn, dus de levertijd is verbetert nu dan de opgegeven 4-6 weken? Welke versie heb jij besteld?Requiem19 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:23:
22 november besteld - zojuist keurig conform afgespraak afgeleverd.
Eerste indruk is echt fenomenaal wat betreft uiterlijk en interieur. Voelt van binnen meer luxe dan mijn vorige auto (model 3).
Iemand last van t volgende: ik krijg n leenverzoek, accepteer en vervolgens:strip_exif()/f/image/JOBBfuqRvRgNsru20yIfLwIo.jpg?f=fotoalbum_large)
In mijn app (en in de suto) staat nu ook dat delen niet beschikbaar is
:strip_exif()/f/image/lWBqWce4jLmVCCttszqzYcJ1.jpg?f=fotoalbum_large)
maar leners kunnen em dus wel selecteren.....
:strip_exif()/f/image/JOBBfuqRvRgNsru20yIfLwIo.jpg?f=fotoalbum_large)
In mijn app (en in de suto) staat nu ook dat delen niet beschikbaar is
maar leners kunnen em dus wel selecteren.....
[ Voor 25% gewijzigd door edsub op 03-12-2021 20:49 ]
Vandaag winterbanden wissel.
Auto keurig opgehaald, en met een uur of twee weer teruggebracht.
Kreeg vlak voor t ophalen sms bericht dat ze eraan kwamen. En een belletje dat ze em weer terug kwamen brengen.
Nieuwe winterwielen zo lijkt t (dus geen winterbanden op mn zomervelgen)
En de auto keurig gewassen
Door Volvo Arendsen uit Zevenaar 👍👍
Kreeg vlak voor t ophalen sms bericht dat ze eraan kwamen. En een belletje dat ze em weer terug kwamen brengen.
Nieuwe winterwielen zo lijkt t (dus geen winterbanden op mn zomervelgen)
Weet je zeker dat t nieuwe velgen zijn?edsub schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:33:
Vandaag winterbanden wissel.
Nieuwe winterwielen zo lijkt t (dus geen winterbanden banden op mn zomervelgen)
Bij mij is gewisseld op de velg.
Ok dus net gebeld door een Zweeds nummer, kon de 17e auto halen op Rokin locatie, maar heb gevraagd voor de 18e op een zaterdag.Bennie87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:22:
Ben erg benieuwd wanneer ik gebeld ga worden. Mijn timeline:
27 sept aangemeld
29 okt mail om te bestellen
29 okt bestelling gedaan
12 November “groene kaart” in de bus
En nu wachten om gebeld te worden voor aflevering.
Heb gekozen voor aflevering in de club in Amsterdam. Puur omdat ik er anders toch nooit meer zal komen gezien ik in zuid-limburg woon. Maar wellicht dat dat zorgt voor een trage aflevering?
Dus nog eventjes geduld, maar de belofte deze maand nog komen ze dus wel na!
Hele vriendelijke gozer aan de telefoon ook trouwens!
Niet 100%. Mijn auto is pas net 2 wkn oud, maar als t de 'oude' velgen zijn hebben ze ze wel HEEL GOED schoongemaakt....Oizo1981 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:43:
[...]
Weet je zeker dat t nieuwe velgen zijn?
Bij mij is gewisseld op de velg.
Hopelijk helpt het en blijven bellen! Hopelijk tref je de juiste medewerker. De aanhouder wint
Vanavond vanuit de auto naar klantenservice geprobeerd te bellen (na 19u). Je komt dan bij de Lynk&Co Assistance, afgehandeld door de ANWB Alarmcentrale.BPi schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:31:
[Afbeelding]
Daar kunnen ze je, zo bleek, niet helpen met bijv issues met autodelen.
Morgen dus maar weer bellen....
Je kunt de lynk&Co op IEDER Type 2 laadpunt aansluiten (simpel: als de stekker past)FlapJacks schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:47:
[...]
Kan volgens mij alleen aan een 1fase gehangen worden. Correct me if I’m wrong
Hij gebruikt echter alleen fase 1 omdat de onboard lader 1 fase is (en de meegeleverde kabel alleen op fase 1 bedraad is)
Bij mij waren ze niet schoongemaakt. Maar toen ze nieuw waren zaten er bij mij een paar gekleurde stickertjes op. Mss kun je het daar aan zienedsub schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:47:
[...]
Niet 100%. Mijn auto is pas net 2 wkn oud, maar als t de 'oude' velgen zijn hebben ze ze wel HEEL GOED schoongemaakt....
Is er een manier om regeneratief remmen hoger of lager te zetten? Hij rolt wel erg door als je van het gas gaat. Ben van m’n vorige auto wel echt gewend geraakt aan 1 pedal driving :-).
Als ik deze optie niet zie voor het automatisch inloggen, heb ik dan een oudere software versie? Ik moet namelijk elke keer met pincode inloggen en dat is wel vervelend.Muro01 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:59:
Hallo mensen,
ik leer elke dag weer wat bij over de auto.
Dat vervelende elke keer weer inloggen als je de auto ging starten is voorbij.
Ik kwam toevallig erachter dat je ook via de sleutel kunt inloggen, gewoon even via de voorkeuren andere aanmeldmethoden kiezen en dan de autosleutel methode kiezen.[Afbeelding]
[Afbeelding]
De pook nog een keer naar je toe trekken als je hem in D hebt gezet! Remt niet af naar 0 maar wel bijna.Requiem19 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:15:
Is er een manier om regeneratief remmen hoger of lager te zetten? Hij rolt wel erg door als je van het gas gaat. Ben van m’n vorige auto wel echt gewend geraakt aan 1 pedal driving :-).
[ Voor 16% gewijzigd door SgtCaffran op 03-12-2021 23:33 ]
Hoppa, thanks! Moet nog een hoop uitzoeken 😄.SgtCaffran schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:30:
[...]
Als ik deze optie niet zie voor het automatisch inloggen, heb ik dan een oudere software versie? Ik moet namelijk elke keer met pincode inloggen en dat is wel vervelend.
[...]
De pook nog een keer naar je toe trekken als je hem in D hebt gezet! Remt niet af naar 0 maar wel bijna.
Je bedoelt de B stand?SgtCaffran schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:30:
[...]
De pook nog een keer naar je toe trekken als je hem in D hebt gezet! Remt niet af naar 0 maar wel bijna.
Dan is regeneratief remmen idd actief.
Als je op lagere snelheid (50 ofzo) van t gas gaat, wat bijremt en daarna voet van t rem pedaal haalt dan remt de auto zelf af naar 0. Vergt oefening!
Op t profiel inlog scherm kun je aan de linkerkant je sleutel koppelen aan je profiel.SgtCaffran schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:30:
[...]
Als ik deze optie niet zie voor het automatisch inloggen, heb ik dan een oudere software versie? Ik moet namelijk elke keer met pincode inloggen en dat is wel vervelend.
[...]
Daarna log je automatisch met je profiel in.
Betekent praktisch wel dat je andere familieleden dus een van de andere sleutels moet geven (anders gaan hun aanpassingen in jouw profiel!)
Ik merk btw dat mn stoel op deze manier niet altijd naar mijn stand gaat (niet handig maar op te lossen met de voorkeurknop in de deur)
Blauw, geen trekhaak. Ik heb wel even met de klantenservice gebeld om te zeggen dat ik nogal haast had ivm inleveren lease auto.TjardaRV schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:40:
[...]
Wat fijn, dus de levertijd is verbetert nu dan de opgegeven 4-6 weken? Welke versie heb jij besteld?
👌edsub schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:50:
[...]
Je bedoelt de B stand?
Dan is regeneratief remmen idd actief.
Als je op lagere snelheid (50 ofzo) van t gas gaat, wat bijremt en daarna voet van t rem pedaal haalt dan remt de auto zelf af naar 0. Vergt oefening!
Het vergt mij na 2.5 jaar oefening om dit juist niet meer te gebruiken. One pedal driving werkt mega prettig als je het eenmaal gewend bent.
Wel jammer dat hij boven de 50 dus niet remt.
Ik heb die knop dus niet... Zal volgende keer in de auto eens noteren welke software versie er op staat!edsub schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:57:
[...]
Op t profiel inlog scherm kun je aan de linkerkant je sleutel koppelen aan je profiel.
Daarna log je automatisch met je profiel in.
Betekent praktisch wel dat je andere familieleden dus een van de andere sleutels moet geven (anders gaan hun aanpassingen in jouw profiel!)
Je kunt proberen t systeem te resetten, als t dan opnieuw opstart zou je n nieuwe versie update moeten krijgen.SgtCaffran schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:44:
[...]
Ik heb die knop dus niet... Zal volgende keer in de auto eens noteren welke software versie er op staat!
Loste bij mij veel van de verbindings problemen op.
Hij remt wel boven de 50 (en zonder de rem aan te raken), maar alleen heel gelijkmatig (voor mijn gevoel net wat meer als met een diesel van t gas af gaan).Requiem19 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:40:
[...]
👌
Het vergt mij na 2.5 jaar oefening om dit juist niet meer te gebruiken. One pedal driving werkt mega prettig als je het eenmaal gewend bent.
Wel jammer dat hij boven de 50 dus niet remt.
Zoals eerder gemeld werkt delen bij mij plotseling helemaal niet meer.
Terwijl potentiële leners de auto wel kunnen zien. Als ik een aanvraag bevestig gaat er dan weer wat fout (lener krijgt geen bevestiging en aanvraag wordt door Lynk&Co in naam van de lener geannuleerd).
Begint nu toch ergerlijk te worden. Klantenservice is er alleen nog op werkdagen tot 18u en de pech hulp (ANWB) kan je er niet mee helpen (anders dan door verbinden naar de, nu gesloten, klantenservice).
Terwijl potentiële leners de auto wel kunnen zien. Als ik een aanvraag bevestig gaat er dan weer wat fout (lener krijgt geen bevestiging en aanvraag wordt door Lynk&Co in naam van de lener geannuleerd).
Begint nu toch ergerlijk te worden. Klantenservice is er alleen nog op werkdagen tot 18u en de pech hulp (ANWB) kan je er niet mee helpen (anders dan door verbinden naar de, nu gesloten, klantenservice).
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.