• Chrissie4
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 27-11 23:55
Oizo1981 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:22:
[...]

Waarom zou je als M2M klant de duurdere E5 benzine tanken? Àls E10 al tot problemen leidt zijn de kosten voor L&C? Enige reden die ik kan bedenken is dat E5 iets zuiniger zou zijn maar daar heb ik persoonlijk met eerdere auto’s nooit iets van gemerkt.
Misschien zijn er M2M klanten die de auto op den duur willen overnemen?

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:33
Oizo1981 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:22:
[...]

Waarom zou je als M2M klant de duurdere E5 benzine tanken? Àls E10 al tot problemen leidt zijn de kosten voor L&C? Enige reden die ik kan bedenken is dat E5 iets zuiniger zou zijn maar daar heb ik persoonlijk met eerdere auto’s nooit iets van gemerkt.
Wat? Meen je dat serieus? Het is bewezen slecht om E10 in een auto te laten zitten als deze lange tijd stilstaat. Met een PHEV die vrijwel uitsluitend elektrisch gereden wordt, komt dat op hetzelfde neer, de ICE onderdelen worden immers niet gebruikt.

En dat het niet jouw eigendom is, betekent niet dat je er niet zuinig mee om kan gaan. Als je toch vrijwel nooit benzine tankt, is die meerprijs van eens per zoveel maanden een keer wat E5/premium tanken een druppel op de totale kosten van de auto.

Lekker makkelijk gedacht... de potentiële problemen doorschuiven naar L&C "omdat het niet jouw auto is"... wat een wereld leven we in zeg, sjonge jonge.

• Chrissie4
MooDyBLueS schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:13:
[...]

Ligt eraan. Wij hebben een EV als eerste auto (Kia e-Soul) en het is sterk afhankelijk waar je heengaat of je er mee uit de voeten kan, qua vakantie en weekendjes weg heb ik het dan over. België en Frankrijk zijn namelijk nog vrij waardeloos qua snelladen. Spanje schijnt beter te zijn, maar dan moet je er wel eerst zien te komen.

Ik heb in Noord-Frankrijk eens 3 snelladers achter me moeten laten omdat die het niet deden of alleen met één specifiek pasje werkte wat ik niet had (van de stuk of 8). Dan vergaat het plezier je snel kan ik je vertellen. Publiek laden in deze landen is al net zo dramatisch. Regelmatig gehad dat het laden maar met 2,1 kW ging terwijl het volgens specs veel sneller zou moeten kunnen. Of het stopte na 10-20% bijladen ineens. Joost mag weten waarom. In Nederland, Duitsland en Denemarken niks van dit soort problemen.

Dus ja, enerzijds kijken we naar een EV als 2e auto, maar anderzijds overwegen we ook een PHEV (vandaar dat ik in dit topic zit): in NL gewoon zoveel mogelijk elektrisch rijden en er daarnaast Euro 98 ingooien om niet het E10 probleem te krijgen van lang in de tank laten zitten. En dan toch het gemak hebben om ermee op vakantie te gaan zonder laadstress te krijgen of zonder je vakantiebestemming te moeten afstemmen op je EV. Wij zijn namelijk toch wel 2x per jaar binnen Europa met de auto te vinden en vaak ook nog 1/2 weekendjes weg iets dichter bij huis.

En het argument van MRB is een beetje vreemd, want we hebben het hier over een abonnementsvorm en als iemand al naar een EV kijkt als alternatief voor de Lynk&Co, dan zal dat voor het gros PL worden. Kijkend naar de prijzen zit je met een beetje vergelijkbare EV toch ook al snel op € 500/mnd of nog meer. De beste deal en meest vergelijkbare auto uit mijn hoofd is de Kia e-Niro DynamicPlusLine (niet eens de ExecutiveLine) en dan zit je op € 504/mnd voor 60mnd en 15.000 km/jr. De meer vergelijkbare ExecutiveLine is € 559/mnd.

Zelfs al zou de prijs gelijk zijn, dan heb je dus met de Lynk&Co meer flexibiliteit.
Zucht, was ik echt zo onduidelijk? Als je op vakantie gaat met de Lynk & Co of een paardentrailer trekt dan haal je geen 1:50 dus dan was het voorbeeld niet van toepassing. Nogmaals als je een gemiddeld verbruik hebt van 1:50 dan rij je alleen electrisch en als ik dat had zou ik eens achter m'n oor krabben of ik wel de juiste auto had.

• Oizo1981
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 16:57
Chrissie4 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:37:
[...]

Zucht, was ik echt zo onduidelijk? Als je op vakantie gaat met de Lynk & Co of een paardentrailer trekt dan haal je geen 1:50 dus dan was het voorbeeld niet van toepassing. Nogmaals als je een gemiddeld verbruik hebt van 1:50 dan rij je alleen electrisch en als ik dat had zou ik eens achter m'n oor krabben of ik wel de juiste auto had.
Zoals gezegd rij ik wekelijks ca. 150 km met een paardentrailer en dagelijks korte ritten. Gemiddeld verbruik over 8.500 km (incl een vakantie naar Oostenrijk zonder laden) is 1:50.

Lynk & co 01 | blauw | sinds 18 aug 2021 | 9.500 km

• Chrissie4
MooDyBLueS schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:37:
[...]

Wat? Meen je dat serieus? Het is bewezen slecht om E10 in een auto te laten zitten als deze lange tijd stilstaat. Met een PHEV die vrijwel uitsluitend elektrisch gereden wordt, komt dat op hetzelfde neer, de ICE onderdelen worden immers niet gebruikt.

En dat het niet jouw eigendom is, betekent niet dat je er niet zuinig mee om kan gaan. Als je toch vrijwel nooit benzine tankt, is die meerprijs van eens per zoveel maanden een keer wat E5/premium tanken een druppel op de totale kosten van de auto.

Lekker makkelijk gedacht... de potentiële problemen doorschuiven naar L&C "omdat het niet jouw auto is"... wat een wereld leven we in zeg, sjonge jonge.
Sorry hoor, maar dit is niet doorschuiven, dit zit in de membershipprijs inbegrepen. En waar stopt het? Mag ik wel in de regen rijden? (de auto zou eerder kunnen gaan roesten) Mag ik wel naar Belgie? (de wegen zijn daar een stuk slechter en de ophanging zou wel eens sneller kunnen slijten), etc, etc

• wildcheese
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:53
MooDyBLueS schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:37:
[...]

onzin

https://www.autovisie.nl/...rs-opgelet-tank-geen-e10/

• Chrissie4
Oizo1981 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:40:
[...]

Zoals gezegd rij ik wekelijks ca. 150 km met een paardentrailer en dagelijks korte ritten. Gemiddeld verbruik over 8.500 km (incl een vakantie naar Oostenrijk zonder laden) is 1:50.
Dat is dan een uitzonderlijke krappe prestatie _/-\o_
8.500 km met minder dan 4x een volle tank.

• kevout
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:31
MooDyBLueS schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:13:
[...]

Ligt eraan. Wij hebben een EV als eerste auto (Kia e-Soul) en het is sterk afhankelijk waar je heengaat of je er mee uit de voeten kan, qua vakantie en weekendjes weg heb ik het dan over. België en Frankrijk zijn namelijk nog vrij waardeloos qua snelladen. Spanje schijnt beter te zijn, maar dan moet je er wel eerst zien te komen.

Ik heb in Noord-Frankrijk eens 3 snelladers achter me moeten laten omdat die het niet deden of alleen met één specifiek pasje werkte wat ik niet had (van de stuk of 8). Dan vergaat het plezier je snel kan ik je vertellen. Publiek laden in deze landen is al net zo dramatisch. Regelmatig gehad dat het laden maar met 2,1 kW ging terwijl het volgens specs veel sneller zou moeten kunnen. Of het stopte na 10-20% bijladen ineens. Joost mag weten waarom. In Nederland, Duitsland en Denemarken niks van dit soort problemen.

Dus ja, enerzijds kijken we naar een EV als 2e auto, maar anderzijds overwegen we ook een PHEV (vandaar dat ik in dit topic zit): in NL gewoon zoveel mogelijk elektrisch rijden en er daarnaast Euro 98 ingooien om niet het E10 probleem te krijgen van lang in de tank laten zitten. En dan toch het gemak hebben om ermee op vakantie te gaan zonder laadstress te krijgen of zonder je vakantiebestemming te moeten afstemmen op je EV. Wij zijn namelijk toch wel 2x per jaar binnen Europa met de auto te vinden en vaak ook nog 1/2 weekendjes weg iets dichter bij huis.

En het argument van MRB is een beetje vreemd, want we hebben het hier over een abonnementsvorm en als iemand al naar een EV kijkt als alternatief voor de Lynk&Co, dan zal dat voor het gros PL worden. Kijkend naar de prijzen zit je met een beetje vergelijkbare EV toch ook al snel op € 500/mnd of nog meer. De beste deal en meest vergelijkbare auto uit mijn hoofd is de Kia e-Niro DynamicPlusLine (niet eens de ExecutiveLine) en dan zit je op € 504/mnd voor 60mnd en 15.000 km/jr. De meer vergelijkbare ExecutiveLine is € 559/mnd.

Zelfs al zou de prijs gelijk zijn, dan heb je dus met de Lynk&Co meer flexibiliteit.
Precies dit. Kosten technisch is er geen betere deal nu. Ik heb nu t beste van 3 werelden, lage brandstof kosten net als een ev, lagere maandlasten dan ev en geen beperking in kilometers als ik t nodig heb.

• Oizo1981
Chrissie4 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:50:
[...]

Dat is dan een uitzonderlijke krappe prestatie _/-\o_
8.500 km met minder dan 3x een volle tank.
In theorie ruim 4x volle tank (8.500 km / 50 = 170 liter / 42 l tankinhoud = 4,04).
In praktijk circa 6 x getankt in 3 maanden want ik rij hem nooit helemaal leeg.

[Voor 14% gewijzigd door Oizo1981 op 24-11-2021 15:44]

• Geer72
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:43
Volvo gaat de Lynk (17.6kWh) voorbij nu met een 18.8 kWh batterij:

https://www.autovisie.nl/...ken-een-zeldzaamheid-adv/

[Voor 16% gewijzigd door Geer72 op 24-11-2021 15:54]

• Oizo1981
Was al langer bekend: alleen voor de -60 en -90. Niet voor de XC40.
Oizo1981 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

De upgrade van de actieradius geldt volgens mij alleen voor de XC60 en XC90?
Bron:
https://www.autoweek.nl/a...g-inhybride-aandrijflijn/

[Voor 29% gewijzigd door Oizo1981 op 24-11-2021 16:04]

• Geer72
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:43
Ok, inderdaad. De Lynk blijft dan ook daarin de betere keuze :-)

• A_Biertje
  • Laatst online: 30-11 20:53
Goedenavond, hierbij mijn eerste reactie op dit forum. Vorige week met pijn in mijn hart door privéomstandigheden mij L&C 01 ingeleverd. Auto werd thuis opgehaald met een giga autotrailer zie foto's. Bij het ophalen werd de auto niet nagelopen en hoefde ik niets te ondertekenen? Verder kan ik de auto na een week nog steeds volgen! Ben benieuwd hoe de verdere afhandeling gaat.

• Oizo1981
A_Biertje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:01:
Goedenavond, hierbij mijn eerste reactie op dit forum. Vorige week met pijn in mijn hart door privéomstandigheden mij L&C 01 ingeleverd. Auto werd thuis opgehaald met een giga autotrailer zie foto's. Bij het ophalen werd de auto niet nagelopen en hoefde ik niets te ondertekenen? Verder kan ik de auto na een week nog steeds volgen! Ben benieuwd hoe de verdere afhandeling gaat.[Afbeelding]
Mijn directe voorganger :) dan heb je er zo'n 3 maanden mee gereden? Ik heb de L-050-XD

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:33
Sunit_ehT schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:04:
Een vriend van mij had mijn 01 gehuurd.
Die chinese fuel flow meters zijn wel erg nauwkeurig :+

[Afbeelding]

Hij heeft ruim 400 km gereden. Vraag me toch serieus af waar het verdienmodel van Lynk nu in zit.
Het zijn 400 'gratis' km's. Terwijl de M2M prijs op 15 ct ligt voor de meer km's.

Zouden ze binnenkort met servicekosten komen?
Ho.. wacht… dus mijn vrouw sluit een contract af met L&C en vervolgens huur ik die van haar en ga er 3000km per maand in rijden en is dit goedkoper dan 3000x0,15? Dan wordt deze auto ineens een stuk interessanter.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Oizo1981
EiT schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:12:
[...]

Ho.. wacht… dus mijn vrouw sluit een contract af met L&C en vervolgens huur ik die van haar en ga er 3000km per maand in rijden en is dit goedkoper dan 3000x0,15? Dan wordt deze auto ineens een stuk interessanter.
Dat klopt voor zolang het (nog) duurt. Kilometers van de huurder worden niet in rekening gebracht. Voor die 3.000 km betaal je dan alleen de benzinekosten. De huurprijs kun je zelf op € 0 zetten.
L&C vermeld dat er op termijn servicekosten in rekening worden gebracht, maar dat lijkt meer een bedrag per reservering, niet per kilometer.

Mij lijkt dat ergens iets fout is gegaan of niet doordacht is. In het begin van de lancering werd aangekondigd dat de kilometers die een huurder reed, in mindering zouden komen op de 1.250 km bundel. Ergens in de zomer is dit gewijzigd en is expliciet in de voorwaarden opgenomen dat de huurderskilometers niet uit de bundel gaan. Maar volgens mij zijn ze dus ergens gaandeweg vergeten dat die kilometers dan helemaal niet worden betaald (de auto slijt natuurlijk wel...)

[Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 24-11-2021 19:21]

• cyberdj
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:56
Oizo1981 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:00:
[...]

Ik rij overall na 8.500 km ook 1:50. Volledig elektrisch is voor ons niet handig omdat ik ook regelmatig een paardentrailer erachter heb hangen. Bovendien rijden wij veel korte afstanden <50 km. Voor ons is hybride de ideale combinatie om dagelijks volledig elektrisch te rijden, genoeg power voor een paardentrailer (wekelijks). En geen range anxiety bij langere (vakantie)ritten.
Ook ik heb de Lynk genomen in verband met de mogelijkheid om met een gerust hart een (behoorlijke) aanhanger/ caravan te kunnen trekken. Afstanden die wij afleggen zijn ook meestal niet meer dan maximaal 65 per dag, lukt dus wel op 1 lading. Zal dus ook grotendeels elektrisch rijden worden, alleen de vakanties niet (wintersport, en met de caravan in de zomer).

Heb je trouwens je winterbanden al? Is er nog "iets" geregeld qua kosten, of was het gewoon de volle mep? Wij hebben voor begin januari een weekje wintersport gepland, helaas dan wel zonder de Lynk&Co (ik leen de wagen van mijn pa, zijn PL overeenkomst loopt in maart af en hij heeft nog heel wat km's in zijn bundel over en er zitten winterbanden op ;) ). Eens kijken hoe hem de L&C bevalt, hij mag dan een weekje van mij huren >:)

• GJR10
  • Laatst online: 10:43
Even een update wbt doorlooptijden,

5-11 aangemeld
19-11 link om te bestellen
20-11 besteld
24-11 gebeld door L&C voor aflevering
7-12 afspraak aflevering

Gaat dus lekker vlot allemaal 👌

• edsub
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-11 23:16
RamonTW schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:48:
[..]
Het gecommuniceerde adres is overigens wel het witte gebouw. Wellicht dat afleveren daar dan toch plaats vindt en de voorraad in de loods staat. Volgende week maar afwachten.
Wij waren op 15/11 de eersten die op de nieuwe lokatie in Diemen konden afhalen.
Laatste afhaal bericht vermelde nog de Verrijn Stuartweg. Ik had echter een mailtje daarvóór gekregen met t adres Venserweg 7 (die ik natuurlijk niet had gezien).
Lokaties zijn 500m uit elkaar.

https://goo.gl/maps/dw8BTAJNZNRGvk2t7

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Oizo1981 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:15:
[...]

Dat klopt voor zolang het (nog) duurt. Kilometers van de huurder worden niet in rekening gebracht. Voor die 3.000 km betaal je dan alleen de benzinekosten. De huurprijs kun je zelf op € 0 zetten.
L&C vermeld dat er op termijn servicekosten in rekening worden gebracht, maar dat lijkt meer een bedrag per reservering, niet per kilometer.

Mij lijkt dat ergens iets fout is gegaan of niet doordacht is. In het begin van de lancering werd aangekondigd dat de kilometers die een huurder reed, in mindering zouden komen op de 1.250 km bundel. Ergens in de zomer is dit gewijzigd en is expliciet in de voorwaarden opgenomen dat de huurderskilometers niet uit de bundel gaan. Maar volgens mij zijn ze dus ergens gaandeweg vergeten dat die kilometers dan helemaal niet worden betaald (de auto slijt natuurlijk wel...)
Kun je dit eens toelichten? Hoezo benzinekosten? De huurder gooit toch zelf brandstof in de auto?

Ik kan hem in theorie dus 2 weken per maand zelf rijden, en 2 weken verhuren aan mijn vrouw?

• Talkshowhost
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 17:45
GJR10 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:47:
Even een update wbt doorlooptijden,

5-11 aangemeld
19-11 link om te bestellen
20-11 besteld
24-11 gebeld door L&C voor aflevering
7-12 afspraak aflevering

Gaat dus lekker vlot allemaal 👌
Mooi dat er ook positieve ervaringen zijn. Ik heb besteld op 18 oktober en Lynk & Co heeft werkelijk geen idee wanneer ze gaan leveren. De auto heeft de status dispatched en zweeft ergens op transport in België of Nederland. Meerdere keren contact gehad met de klantenservice en dat brengt mij ook niet verder. Ze geven ook aan dat het onmogelijk is dat mensen die in november besteld hebben al een auto hebben of een afleverdatum 8)7

• MaartenBreda
  • Registratie: oktober 2021
  • Nu online
Talkshowhost schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:07:
[...]

Mooi dat er ook positieve ervaringen zijn. Ik heb besteld op 18 oktober en Lynk & Co heeft werkelijk geen idee wanneer ze gaan leveren. De auto heeft de status dispatched en zweeft ergens op transport in België of Nederland. Meerdere keren contact gehad met de klantenservice en dat brengt mij ook niet verder. Ze geven ook aan dat het onmogelijk is dat mensen die in november besteld hebben al een auto hebben of een afleverdatum 8)7
Ik heb op 18 november besteld en op maandag 6
december wordt de Lynk bij mij thuis afgeleverd 👍

• Oizo1981
EValentino schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:06:
[...]

Kun je dit eens toelichten? Hoezo benzinekosten? De huurder gooit toch zelf brandstof in de auto?
Benzinekosten worden (in theorie, zie hieronder) verrekend. Als de huurder een volle tank leeg rijdt wordt er 42l * €1,80 = € 75,60 extra in rekening gebracht. Als de huurder de auto met een halfvolle tank meeneemt en vervolgens vol getankt inlevert, wordt er €37,80 in mindering gebracht op het huurbedrag. Elektriciteit wordt niet verrekend.
Ik kan hem in theorie dus 2 weken per maand zelf rijden, en 2 weken verhuren aan mijn vrouw?
Ja dat klopt. Enige nadeel is dat als je vrouw hem huurt zij ook de enige is die er in mag rijden. En ieder keer als je huurt en inlevert moet je foto’s maken.

Mijn vriendin heeft de afgelopen 4 dagen de auto gehuurd en circa 200 km elektrisch gereden:
Nou heeft ze ook ongeveer 20 km op benzine gereden maar die worden dus niet verrekend. Het systeem werkt dus zeker nog niet feilloos 8)7

Die kilometers tellen dus niet mee in mijn maandbundel.

[Voor 50% gewijzigd door Oizo1981 op 24-11-2021 21:29]

• Sunit_ehT
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:35
EiT schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:12:
[...]
Zo werkt het inderdaad op dit moment wel. Maar..... het kan zomaar zijn dat ze wel kunnen zien dat de huurder en verhuurder op hetzelfde adres wonen en dat daardoor het niet als huur wordt gezien.
Ik weet het niet hoor, maar dat zou ik me kunnen voorstellen.

• Oizo1981
Sunit_ehT schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:42:
[...]

Zo werkt het inderdaad op dit moment wel. Maar..... het kan zomaar zijn dat ze wel kunnen zien dat de huurder en verhuurder op hetzelfde adres wonen en dat daardoor het niet als huur wordt gezien.
Ik weet het niet hoor, maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
Dat lijkt me sterk. Er staat nergens dat je niet aan iemand op hetzelfde adres mag verhuren. Je maakt gewoon gebruik van de app voor het starten en beëindigen van de huur. Dus dat kunnen ze niet hard maken (of ze moeten de voorwaarden wijzigen).

Ik weet dat er zelfs mensen zijn die aan zichzelf verhuren. Dat gaat mij dan weer net te ver en riekt voor mij een beetje naar misbruik.

• Talkshowhost
Oizo1981 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:53:
[...]

Dat lijkt me sterk. Er staat nergens dat je niet aan iemand op hetzelfde adres mag verhuren. Je maakt gewoon gebruik van de app voor het starten en beëindigen van de huur. Dus dat kunnen ze niet hard maken (of ze moeten de voorwaarden wijzigen).

Ik weet dat er zelfs mensen zijn die aan zichzelf verhuren. Dat gaat mij dan weer net te ver en riekt voor mij een beetje naar misbruik.
In theorie zou ik de auto kunnen verhuren aan mijn onderneming, deze staat op een ander adres ingeschreven. Maar dat gaat voor mij te ver.

• Sunit_ehT
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:35
Oizo1981 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:53:
[...]

Er staat ook in de voorwaarden dat iedereen in de auto mag rijden die op hetzelfde adres ingeschreven is. Dat wekt dan toch weer de indruk dat verhuur aan iemand op hetzelfde adres dan mogelijk van huur kan worden uitgesloten. Al staat dat laatste dan weer nergens in de voorwaarden.

Ik verwacht overigens dat ze binnenkort wel met die service fee gaan komen, die dan de kosten voor de extra km's dekt. Wellicht zelfs gekoppeld aan het aantal km's. Dat ze er nu nog niets voor rekenen is m.i. geen blijvend voordeeltje.

Waarom zou aan jezelf verhuren misbruik zijn, maar aan je huisgenoot verhuren (en zelf als passagier meerijden) dan niet?
Talkshowhost schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:01:
[...]
In theorie zou ik de auto kunnen verhuren aan mijn onderneming, deze staat op een ander adres ingeschreven. Maar dat gaat voor mij te ver.
Waarom zou dat te ver gaan? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, geen oordeel verder.

• Talkshowhost
Sunit_ehT schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:54:
[...]

Er staat ook in de voorwaarden dat iedereen in de auto mag rijden die op hetzelfde adres ingeschreven is. Dat wekt dan toch weer de indruk dat verhuur aan iemand op hetzelfde adres dan mogelijk van huur kan worden uitgesloten. Al staat dat laatste dan weer nergens in de voorwaarden.

Ik verwacht overigens dat ze binnenkort wel met die service fee gaan komen, die dan de kosten voor de extra km's dekt. Wellicht zelfs gekoppeld aan het aantal km's. Dat ze er nu nog niets voor rekenen is m.i. geen blijvend voordeeltje.

Waarom zou aan jezelf verhuren misbruik zijn, maar aan je huisgenoot verhuren (en zelf als passagier meerijden) dan niet?

[...]

Waarom zou dat te ver gaan? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, geen oordeel verder.
Ondanks dat het misschien niet uitgesloten is volgens de voorwaarden voelt het voor mij niet goed en als een vorm van misbruik. Verhuur aan een partner vind ik voor mijzelf ook een grensgeval. Misschien ben ik wel te braaf :P

• Crywolf01
  • Laatst online: 30-11 23:11
Talkshowhost schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat er verwarring bij je is over het woord bestelling, in ieder geval dacht ik ook dat ik hem besteld had, maar je bent dan slechts aangemeld, ..ik weet het ..vaag..

Als je dan op een andere lijst plaatsen, krijg je een uitnodiging om definitief te bestellen. En dan komt die snel............ Ik geef straks een update hieronder.

• Talkshowhost
Crywolf01 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:43:
[...]

Ik denk dat er verwarring bij je is over het woord bestelling, in ieder geval dacht ik ook dat ik hem besteld had, maar je bent dan slechts aangemeld, ..ik weet het ..vaag..

Als je dan op een andere lijst plaatsen, krijg je een uitnodiging om definitief te bestellen. En dan komt die snel............ Ik geef straks een update hieronder.
Ik ben benieuwd.

Ik heb op 18 oktober een e-mail ontvangen om te bestellen. Dit gedaan en toen dezelfde dag een orderbevestiging ontvangen.

De aanmeld e-mail heb ik al eerder ontvangen en toen ook meteen aangemeld.

[Voor 6% gewijzigd door Talkshowhost op 24-11-2021 23:51]

• Crywolf01
update wbt doorlooptijden:

12 sept aangemeld
eind oktober zelf contact opgenomen met de vraag : "waar blijft die?"
"welke termijn kan ik verwachten ?"

18 november uitnodiging voor een definitieve bestelling

23 november definitief besteld.
En.......
Vandaag 24 november een belletje deze avond van een Engels sprekende dame dat ik hem op 7 december kan komen ophalen in Diemen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Talkshowhost
Crywolf01 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:54:

12 sept aangemeld

En.......
Vandaag 24 november een belletje deze avond van een Engels sprekende dame dat ik hem op 7 december kan komen ophalen in Diemen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jij bent nummer 10 die later dan mij heeft besteld en al wel een afleverdatum of auto heeft. Heel bizar. De groene kaart heb ik al weken in huis. Bestelling is bevestigd en helemaal akkoord. Alleen de auto zwerft nog ergens in het niemandsland tussen België en Nederland en Lynk weet ook niet waar.

• BPi
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:52
Talkshowhost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:09:
[...]

Jij bent nummer 10 die later dan mij heeft besteld en al wel een afleverdatum of auto heeft. Heel bizar. De groene kaart heb ik al weken in huis. Bestelling is bevestigd en helemaal akkoord. Alleen de auto zwerft nog ergens in het niemandsland tussen België en Nederland en Lynk weet ook niet waar.
Vriendelijk vragen of ze je eerst een (andere) auto willen leveren en daarna gaan zoeken naar de verloren schat. 🧐

• Bennie87
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:50
Talkshowhost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:09:
[...]

Precies dit, maar ik vertik het om te bellen dat heb ik al te vaak gedaan, en dan krijg je toch alleen te horen ja binnen 2 - 3 weken.

Gewoon rustig wachten.. en al vast voorbereiden met alle infor van hier.

• Talkshowhost
BPi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:00:
[...]

Vriendelijk vragen of ze je eerst een (andere) auto willen leveren en daarna gaan zoeken naar de verloren schat. 🧐
Al voorgesteld maar niet mogelijk volgens de klantenservice.

• Talkshowhost
Bennie87 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:02:
[...]

Precies dit, maar ik vertik het om te bellen dat heb ik al te vaak gedaan, en dan krijg je toch alleen te horen ja binnen 2 - 3 weken.

Gewoon rustig wachten.. en al vast voorbereiden met alle infor van hier.
Ik vertik het juist om te wachten als de gecommuniceerde levertijd is verstreken en mensen die in november besteld hebben al een afleverdatum hebben.

• BPi
Talkshowhost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:06:
[...]

Al voorgesteld maar niet mogelijk volgens de klantenservice.
Proberen via het Zweedse nummer? Misschien zijn de mensen achter dat nummer meewerkender.

Volgens mij zijn er net heel veel mensen gestart in binnen en buitenland. Ik heb het idee dat ze nu ineens mail aan het bijwerken. Zo kreeg ik de afgelopen dagen 2 keer een evaluatie van de proefrit (was eind augustus) en de factuur van de bestelling (eind oktober).
Ik verwacht dan ook nog wel een reactie over het niet lukken van de rijbewijscheck ivm huren (begin september). :O

• Talkshowhost
BPi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:16:
[...]

Proberen via het Zweedse nummer? Misschien zijn de mensen achter dat nummer meewerkender.

Volgens mij zijn er net heel veel mensen gestart in binnen en buitenland. Ik heb het idee dat ze nu ineens mail aan het bijwerken. Zo kreeg ik de afgelopen dagen 2 keer een evaluatie van de proefrit (was eind augustus) en de factuur van de bestelling (eind oktober).
Ik verwacht dan ook nog wel een reactie over het niet lukken van de rijbewijscheck ivm huren (begin september). :O
Ik heb gisteren een behulpzame medewerker gevonden die het voor mij gaat uitzoeken en mij terugbellen. Dat is gisteren nog niet gelukt dus hopelijk vandaag meer informatie.

Ik begreep al wel dat veel mensen van callcenters uit rest van Europa nu in Maastricht ingeschakeld worden. Mijn ervaring so far is dat die mensen niet teveel moeite doen. Je moet geluk hebben dat je een Nederlandse medewerker aan de lijn krijgt.

• Tjakko
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:12
Crywolf01 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:54:

12 sept aangemeld

En.......
Ik werd ook in het Engels gebeld voor de aflevering, en om kwart voor 9 savonds. Lijkt er op dat ze een tandje bij zetten op de customer service. Jammer dat de genen die al veel eerder besteld hebben daar niet van profiteren. Je zou toch “wie het eerste komt, wie het eerste maalt” verwachten maar dat is niet het geval!

• Crywolf01
Zou het niet kunnen zijn , dat het hem in de kleur zit?

Toevallig een blauwe besteld, misschien zijn die volop leverbaar en de zwarte niet?

• Talkshowhost
Crywolf01 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:36:
Zou het niet kunnen zijn , dat het hem in de kleur zit?

Toevallig een blauwe besteld, misschien zijn die volop leverbaar en de zwarte niet?
Ik heb een zwarte besteld maar de auto is er alleen lukt het om onverklaarbare redenen niet om af te leveren.

• Oizo1981
Talkshowhost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:38:
[...]

Ik heb een zwarte besteld maar de auto is er alleen lukt het om onverklaarbare redenen niet om af te leveren.
Ik heb dit bij een iemand anders gezien. Die heeft uit ellende de order maar geannuleerd. Vervolgens nieuwe bestelling geplaatst en toen binnen 1 maand geleverd.

Geen idee waarop het hangt bij jou. Ik las op Fb dat ze kennelijk problemen hebben om teruggebrachte auto’s opnieuw aan een account te koppelen. Vandaar dat ze er waarschijnlijk niet happig op zijn om jou een andere 01 uit te leveren.

• hjsanders1
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 17:23
Er is een nieuwe iOS update sinds vannacht (1.4.0). Ik zie echter geen enkele verandering. Delen van auto staat al weken “uit” in mijn app. Zien anderen wel verbeteringen in de nieuwe app-update?

• Oizo1981
hjsanders1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:01:
Er is een nieuwe iOS update sinds vannacht (1.4.0). Ik zie echter geen enkele verandering. Delen van auto staat al weken “uit” in mijn app. Zien anderen wel verberingen in de nieuwe app-update?

Ik zie geen wijzigingen (autodelen werkte bij mij al)

• Talkshowhost
Oizo1981 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:01:
[...]

Ik heb dit bij een iemand anders gezien. Die heeft uit ellende de order maar geannuleerd. Vervolgens nieuwe bestelling geplaatst en toen binnen 1 maand geleverd.

Geen idee waarop het hangt bij jou. Ik las op Fb dat ze kennelijk problemen hebben om teruggebrachte auto’s opnieuw aan een account te koppelen. Vandaar dat ze er waarschijnlijk niet happig op zijn om jou een andere 01 uit te leveren.
De aanhouder wint. Ik ben net gebeld door Lynk & Co en 7 december mag ik de auto ophalen :o

• cyberdj
Talkshowhost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:33:
[...]

De aanhouder wint. Ik ben net gebeld door Lynk & Co en 7 december mag ik de auto ophalen :o
Eindelijk ;)

Verlaat sinterklaas-"cadeau"

• PkZZP
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 14:18
hjsanders1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:01:
Er is een nieuwe iOS update sinds vannacht (1.4.0). Ik zie echter geen enkele verandering. Delen van auto staat al weken “uit” in mijn app. Zien anderen wel verberingen in de nieuwe app-update?
Om die laatste update te verkrijgen, moet je de oude app eerst in zijn geheel verwijderen of is er een update functie ergens verscholen? (die ik in de app versie 1.3.0 heb staan)

• hjsanders1
PkZZP schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:51:
[...]

Om die laatste update te verkrijgen, moet je de oude app eerst in zijn geheel verwijderen of is er een update functie ergens verscholen? (die ik in de app versie 1.3.0 heb staan)
Nee, zoals met alle apps gaat dat (nogal willekeurig) automatisch of kun je dat zelf doen via de appstore. Maar als je dar niet weet vraag ik me af of je wel een iphone hebt…..

• Talkshowhost
PkZZP schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:51:
[...]

Als je een iPhone hebt ga je naar de App Store en zoek je de app op en klik je vervolgens op bijwerken. Dit was bij mij de optie.

• GJR10
  • Laatst online: 10:43
[...]

Kijk dat zijn goed berichten, hopelijk geven ze jou niet de 'mijne' ;) ben ook 7-12 aan de beurt :)

• Janssen1985
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 07:04
Oizo1981 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:45:
[...]

Op Facebook heeft iemand deze: John Aarsen US $15.72 | TPARTS|For Tesla Model 3/Y Car Back Seat IPAD Mobile Phone Holder Mount Accessories Parts
https://a.aliexpress.com/_vbhPii[Afbeelding]
Heeft er iemand inmiddels al wat aanvullingen gevonden? Ik had zelf de InCarBrite gevonden, maar vond deze nogal aan de prijs vandaar.

• Oizo1981
Vandaag winterbanden gemonteerd en software-update.
Winterbanden zijn Continental WinterContact TS850P 235/45 R 20 V XL

Alleen jammer dat ze velgen niet even gepoetst hebben >:)

Ten aanzien van software-update. Ik maak geen gebruik van profiel en dus moest ik alles weer opnieuw instellen. Beetje jammer dat je de instellingen niet op een usb-stick kunt opslaan ofzo. In 10 minuten stond alles weer zoals ik het wil.
Enige wijziging die ik zie dat de drivemodes van volgorde zijn veranderd. Was: Hybrid, Power, Pure en is nu: Pure, Hybrid, Power.

NB Mijn vorige softwareversie is er 15 oktober ingezet

[Voor 26% gewijzigd door Oizo1981 op 26-11-2021 10:23]

• BPi
BPi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:16:
[...]

En vanmorgen een vragenlijst over Lynk, hoe ik ze ken, hoe ik ze ben gaan volgen, de auto, tevredenheid etc.
Het lijkt erop dat ze een beetje op stoom gaan komen.

• RamonTW
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 17:10
Oizo1981 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:

Alleen jammer dat ze velgen niet even gepoetst hebben >:)
Voor 450,- kan je ook niet alles verwachten toch?

Laatst al discussie over de kosten in forum gezien. Consumentenprijs zijn de banden (google) tussen 220,- en 240,- per stuk. Auto staat op prijzig rubber.

• SaHaRaU
  • Laatst online: 01-12 20:34
MaartenBreda schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:13:
[...]

Ik heb op 18 november besteld en op maandag 6
december wordt de Lynk bij mij thuis afgeleverd 👍
Wij hebben twee weken geleden besteld en gaan ‘m dinsdag ophalen.

• matthewtje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13:48
5 november denk ik ingeschreven.. Dat is de meest oude mail die ik zo terug kan vinden, met onderwerp "Alles in één: de 01."
15 november (maandag) een mail gehad "Nog heel even..." waarin werd aangegeven dat er getracht werd diezelfde week nog een mailtje te versturen met de bestellink.
19 november (vrijdag) om 16:00 nog niks gehad, dus de klantenservice gebeld. Eenmaal iemand aan de lijn de situatie uitgelegd en deze persoon zou me direct een bestellink versturen via de mail.
19 november (vrijdag) om 16:33 de bestellink gehad, zoals beloofd.
20 november (zaterdag) 12:54 de bestelling definitief kunnen plaatsen.

25 november (donderdag, vandaag) 20:20 gebeld voor aflevering ophalen. De eerste datum die de (Engels sprekende) vrouw aanbood was 7 december. Hiermee akkoord gegaan en dus nu afwachten tot 7 december.

[Voor 9% gewijzigd door matthewtje op 25-11-2021 21:03]

• matthewtje
Overigens fun fact:

Registraties t/m 14 november 2021 van de 01: 99
Nu is 'ie ge-update naar t/m 22 november 2021, nu staat de teller op 402.

Zijn er dus 303 op kenteken gezet in de periode tussen 14 en 22 november.

• Crywolf01
[...]

Gefeliciteerd, wordt nog druk dan op 7 december!! ,zien we allemaal elkaar :)

• bram01
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 29-11 15:24
BPi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:58:
[...]

En vanmorgen een vragenlijst over Lynk, hoe ik ze ken, hoe ik ze ben gaan volgen, de auto, tevredenheid etc.
Het lijkt erop dat ze een beetje op stoom gaan komen.
De belangrijkste vragen stonden er niet tussen zoals bv de slechte bereikbaarheid of het niet beantwoorden van vragen.
Waardeloze enquête, past wel bij de organisatie

[Voor 4% gewijzigd door bram01 op 26-11-2021 07:53]

• matthewtje
bram01 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:32:
[...]

De belangrijkste vragen stonden er niet tussen zoals bv de bereikbaarheid of het beantwoorden van vragen.
Waardeloze enquête
Heb die mail ook gehad maar heb de auto nog niet eens (en ook niet proefgereden) 😂

• BPi
[...]

De belangrijkste vragen stonden er niet tussen zoals bv de slechte bereikbaarheid of het niet beantwoorden van vragen.
Ja, echt hoogdravend of diepgaand was het niet. Vooral mogelijkheden om wat toe te lichten miste ik.

• edsub
Oizo1981 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:

Alleen jammer dat ze velgen niet even gepoetst hebben >:) [Afbeelding]

Ten aanzien van software-update. Ik maak geen gebruik van profiel en dus moest ik alles weer opnieuw instellen. Beetje jammer dat je de instellingen niet op een usb-stick kunt opslaan ofzo. In 10 minuten stond alles weer zoals ik het wil.
Enige wijziging die ik zie dat de drivemodes van volgorde zijn veranderd. Was: Hybrid, Power, Pure en is nu: Pure, Hybrid, Power.
Die software update stond er bij mij denk ik al op sinds levering op 15/11.

• edsub
Sinsd gisteren iets vreemds. Ik heb ingesteld dat Android auto automatisch start.
Dat werkte op zich goed.
Ik heb de auto instellingen eergisteren gereset (omdat delen nog niet werkt, je probeert wat...) En daarna AA ook weer gekoppeld (en natuurlijk aangegeven dat AA automatisch moet starten).
Gisteren bij de eerste rit alles ok.
Bij de 2e en 3e rit startte AA niet EN kon ik AA ook niet starten via het icoon.
Bij verbindingsinstellingen/AA blijkt er ook geen (AA) koppeling met mn telefoon actief te zijn (staat wel in t rijtje maar is ook niet te kiezen), terwijl de BT koppeling er wel degelijk is....

Als ik opnieuw AA reset en koppel (of BT uit/aan) werkt AA voor die ene rit, daarna hetzelfde issue.

Komt dit bekend voor bij iemand?
Zo ja, hoe heb je t opgelost?

• syjq8ak
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 11:31
edsub schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:31:
Sinsd gisteren iets vreemds. Ik heb ingesteld dat Android auto automatisch start.
Dat werkte op zich goed.
Ik heb de auto instellingen eergisteren gereset (omdat delen nog niet werkt, je probeert wat...) En daarna AA ook weer gekoppeld (en natuurlijk aangegeven dat AA automatisch moet starten).
Gisteren bij de eerste rit alles ok.
Bij de 2e en 3e rit startte AA niet EN kon ik AA ook niet starten via het icoon.
Bij verbindingsinstellingen/AA blijkt er ook geen (AA) koppeling met mn telefoon actief te zijn (staat wel in t rijtje maar is ook niet te kiezen), terwijl de BT koppeling er wel degelijk is....

Als ik opnieuw AA reset en koppel (of BT uit/aan) werkt AA voor die ene rit, daarna hetzelfde issue.

Komt dit bekend voor bij iemand?
Zo ja, hoe heb je t opgelost?
Ja daar heb ik ook last van, Bluetooth uitschakelen en/of profiel uitschakelen helpt dan bij mij.
Ook soms het geluid heel zacht, ook dan dezelfde handeling.

• wildcheese
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:53
syjq8ak schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:13:
[...]

Ja daar heb ik ook last van, Bluetooth uitschakelen en/of profiel uitschakelen helpt dan bij mij.
Ook soms het geluid heel zacht, ook dan dezelfde handeling.
Als het geluid zacht is, is de oplossing bij mij om via Google maps de dame te laten spreken (kan via instellingen - play test sound. Dan herstelt het volume zich.

Bij de andere verbindingsproblemen - een kabeltje helpt dan ook :)

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17:39
wildcheese schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:35:
[...]

Als het geluid zacht is, is de oplossing bij mij om via Google maps de dame te laten spreken (kan via instellingen - play test sound. Dan herstelt het volume zich.

Zelfde alleen dame van Flitsmeister laten spreken lost het voor mij op.

• Tjakko
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:12
Wellicht nog een tip voor degene die hun prive auto willen verkopen, vanochtend heb ik binnen 2 uur mijn auto verkocht voor een meer dan redelijke prijs via Auto Vendi. Had meerdere verkoopsites aangeschreven maar Auto Vendi was het snelst en had tevens het hoogste bod. Auto wordt kosteloos thuis opgehaald.

• C4veman
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15:48
[...]

Grappig ik mag ook 7 december langs om hem op te halen.

• BPi
wildcheese schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:35:
[...]

Yep, klinkt bekend.

• cyberdj
Heeft iemand "Radioline" al aan de praat gekregen?

Middels de QR code op het middenscherm heb ik een account aangemaakt via mijn Iphone, echter inloggen lukt me niet in de auto. Heb mijn wachtwoord al eens aangepast, maar ook dan krijg in in de auto een melding dat username/pwd onjuist zijn.

• edsub
cyberdj schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:09:

Middels de QR code op het middenscherm heb ik een account aangemaakt via mijn Iphone, echter inloggen lukt me niet in de auto. Heb mijn wachtwoord al eens aangepast, maar ook dan krijg in in de auto een melding dat username/pwd onjuist zijn.
Radionline nog niet gebruikt, maar kreeg eergisteren na een reset van de auto wel n update ervan binnen....

• matthewtje
[...]

Moet nu wel zeggen dat ik de indruk heb dat de klantenservice op een veel hoger niveau zit. De enkele keren dat ik gebeld heb de afgelopen week (3 keer) had ik in alle drie de gevallen binnen 20 seconden iemand aan de lijn. In één geval zelfs direct.

• Oizo1981
cyberdj schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:09:

Heb er even naar gekeken maar is na een maand toch betaald? Dan zijn er genoeg gratis apps via carplay

• Hollanda
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Tjakko schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:38:
Wellicht nog een tip voor degene die hun prive auto willen verkopen, vanochtend heb ik binnen 2 uur mijn auto verkocht voor een meer dan redelijke prijs via Auto Vendi. Had meerdere verkoopsites aangeschreven maar Auto Vendi was het snelst en had tevens het hoogste bod. Auto wordt kosteloos thuis opgehaald.
Ben benieuwd. Heb ook een aanvraag ingediend.

Vraag: is de trekhaak aftermarket en dus ook later te installeren (op eigen kosten)? Ik installeer hem liever zelf op eigen kosten want 40 p/mnd is wel errug veel, dan heb je de trekhaak zeker na 1,5 jaar terugbetaald.

• Oizo1981
Hollanda schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:59:
[...]

Ben benieuwd. Heb ook een aanvraag ingediend.

Vraag: is de trekhaak aftermarket en dus ook later te installeren (op eigen kosten)? Ik installeer hem liever zelf op eigen kosten want 40 p/mnd is wel errug veel, dan heb je de trekhaak zeker na 1,5 jaar terugbetaald.
Trekhaak is niet af-fabriek en wordt naderhand geïnstalleerd. Kan via lynk alleen direct bij eerste aflevering en niet naderhand (moet je nieuwe auto bestellen mèt trekhaak). Kan in theorie dus ook best aftermarket. Alleen mag je zelf geen wijzigingen aanbrengen aan een M2M auto en moet je voor een trekhaak toch echt wat rigoreuze aanpassingen doen.

[Voor 9% gewijzigd door Oizo1981 op 26-11-2021 17:56]

• BPi
Oizo1981 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:54:
[...]

Trekhaak is niet af-fabriek en wordt naderhand geïnstalleerd. Kan via lynk alleen direct bij eerste aflevering en niet naderhand (moet je nieuwe auto bestellen mèt trekhaak). Kan in theorie dus ook best aftermarket. Alleen mag je zelf geen wijzigingen aanbrengen aan een M2M auto en moet je voor een trekhaak toch echt wat rigoreuze aanpassingen doen.
De trekhaak is erg netjes weggewerkt. Je ziet niet zomaar dat er ergens iets verstopt zit. Op het moment dat je er iets aanhaakt valt wel erg op dat er een trekhaak onder de auto zit 🧐

• Wim H
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12:03
RamonTW schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:15:
[...]

Voor 450,- kan je ook niet alles verwachten toch?

Laatst al discussie over de kosten in forum gezien. Consumentenprijs zijn de banden (google) tussen 220,- en 240,- per stuk. Auto staat op prijzig rubber.
En goed rubber als je mij vraagt..
Ik heb deze banden de afgelopen 7 jaar gebruikt onder beide modellen van de Mazda CX5.
Behalve afgelopen jaar, elk jaar via de Autobahn naar Oostenrijk en geen klachten.
Zowel op snelheid als in de sneeuw prima.

• RamonTW
  • Laatst online: 17:10
BPi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:35:
[...]

De trekhaak is erg netjes weggewerkt. Je ziet niet zomaar dat er ergens iets verstopt zit. Op het moment dat je er iets aanhaakt valt wel erg op dat er een trekhaak onder de auto zit 🧐
heb je ook al een groene kaart voor je caravan aan kunnen vragen?

• cyberdj
RamonTW schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:56:
[...]

ah ja.. dat moet ik ook nog doen.. Bij mijn vorige leaseauto's kon ik gewoon de verzekeraar op de groene kaart bellen. Mocht iemand al een groene kaart hebben aangevraagd voor de caravan of aanhanger, laat even weten hoe je het gedaan hebt!

• BPi
RamonTW schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:56:
[...]

Goed punt, helemaal niet aan gedacht. Volgens mij nooit gehad 🤔
Bij geen van mn auto's of caravans de afgelopen 8 jaar.

• Muro01
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 13:34
Oizo1981 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:26:
[...]

Heb er even naar gekeken maar is na een maand toch betaald? Dan zijn er genoeg gratis apps via carplay
Kost na een maand ook aanzienlijk, iets van 50 euro per maand dacht ik zo uit mijn hoofd...

• BPi
BPi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:01:
[...]

Ja, echt hoogdravend of diepgaand was het niet. Vooral mogelijkheden om wat toe te lichten miste ik.
Ze gaan echt los daar op kantoor. Aan het begin van de avond deze vragenlijst binnengekregen:
"Hoe was jouw Lynk & Co experience?"
Hoe bevalt de auto, zou je hem aanbevelen...

• Oizo1981
BPi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:39:
[...]

Goed punt, helemaal niet aan gedacht. Volgens mij nooit gehad 🤔
Bij geen van mn auto's of caravans de afgelopen 8 jaar.
Aparte groene kaart voor caravan is alleen verplicht in bepaalde landen. Voor andere landen is de groene kaart van het trekkend voertuig voldoende.
Groene kaart verplicht

De groene kaart voor caravans is verplicht in de volgende gevallen:

Je gaat op vakantie naar Polen, Duitsland, Kroatië of Spanje, én:
het totale gewicht (leeggewicht + laadvermogen) van je caravan is zwaarder dan 750 kilogram. Indien dit het geval is, krijgt jouw caravan een eigen (Nederlands) kenteken. Deze kaart heb je ook nodig als je met jouw caravan door deze landen rijdt.

[Voor 35% gewijzigd door Oizo1981 op 26-11-2021 23:19]

• Lion123
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14:06
Vandaag besteld, 3 uur en 11 hele minuten later een belletje van een Zweedse mevrouw, dat ik de auto 8 december op kan halen😄
Al las ik in hun algemene voorwaarden iets over een kredietcheck, moet ik hiervoor uiteindelijk nog iets aanleveren of hoe zit dat, weet iemand dat? Betaal met een ING creditcard.

• Oizo1981
Lion123 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:49:
Vandaag besteld, 3 uur en 11 hele minuten later een belletje van een Zweedse mevrouw, dat ik de auto 8 december op kan halen😄
Al las ik in hun algemene voorwaarden iets over een kredietcheck, moet ik hiervoor uiteindelijk nog iets aanleveren of hoe zit dat, weet iemand dat? Betaal met een ING creditcard.
Kredietcheck is dan al gebeurd.

• Lion123
Oizo1981 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:55:
[...]

Duidelijk. Dankjewel!
Allemaal wel erg vlot geregeld zo, echt top.
Kijk ernaar uit om de auto in ontvangst te nemen!

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
Heeft iemand wel eens de standkachel (app: “climate control”) aan het werk gekregen? In de app staat “disabled” als hij niet aan de kabel ligt.

Kabel aangesloten, dan is dat “disabled weg”. Maar als ik op climate control druk, krijg ik alleen een scherm met een ventilatortje in het middel, maar geen enkele manier om het in te schakelen.

• hjsanders1
t_captain schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:27:
Heeft iemand wel eens de standkachel (app: “climate control”) aan het werk gekregen? In de app staat “disabled” als hij niet aan de kabel ligt.

Kabel aangesloten, dan is dat “disabled weg”. Maar als ik op climate control druk, krijg ik alleen een scherm met een ventilatortje in het middel, maar geen enkele manier om het in te schakelen.
Ja en is hier ook al tig keer besproken. Pas sinds kort kan dit via de (iOS in elk geval) app maar dan alleen via "mijn auto" (volgens de ontwikkelaar, maar volgens mij werkt het ook via "shortcuts" (1e scherm, swipe naar rechts). Enige manier om echt te checken is naar de auto toe. Ook dit werkt namelijk weer zo buggy als wat; soms lijkt het niet te werken volgens de app en in de auto wel. En andersom gebeurd ook. En dat is al de constatering na pas een paar pogingen......

• Chrissie4

Ja, geen probleem

[Voor 28% gewijzigd door Chrissie4 op 27-11-2021 12:41]

• Baassii
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 15:34

Werkt bij mij prima als de kabel is aangesloten. Wel altijd via ‘mijn auto’ naar de climate comtrol toe. Ik kom ieder morgen in een lekker warm lynkje..

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
Ik zie wel de ventilator op dat scherm, maar niet de slider eronder. Software update van de auto nodig?

• MXdar2
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:07:
Ik zie wel de ventilator op dat scherm, maar niet de slider eronder. Software update van de auto nodig?
Uit eerdere berichten hier, heb je waarschijnlijk een update van je app nodig.

• edsub
Als ik de radio aan heb, auto uitzet gaat de radio netjes pas uit als ik t portier open.
MAAR: als ik terugkom voor de volgende rit, gaat de radio niet automatisch aan. In de display staat dan n nummer (wss het DAB+ kanaal ofzo). Een druk op de play knop (op scherm of middenconsole) start de radio wel, en ook op de juiste zender.

Bestaat er een instelling dat de radio bij de volgende rit de instelling (zender + volume) van de laatste rit overneemt? (En ik dus niet op play hoef te drukken)

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17:39
edsub schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:12:
Als ik de radio aan heb, auto uitzet gaat de radio netjes pas uit als ik t portier open.
MAAR: als ik terugkom voor de volgende rit, gaat de radio niet automatisch aan. In de display staat dan n nummer (wss het DAB+ kanaal ofzo). Een druk op de play knop (op scherm of middenconsole) start de radio wel, en ook op de juiste zender.

Bestaat er een instelling dat de radio bij de volgende rit de instelling (zender + volume) van de laatste rit overneemt? (En ik dus niet op play hoef te drukken)
Nope is er helaas niet dus altijd op play drukken. Hoop dat dit in een update veranderd.

• Sang-Drax of X
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01-12 17:54
Hmm wij komen ook op 7 december een auto ophalen in Diemen :)

22 Okt Aangemeld.
22 Nov Uitnoding voor definitieve bestelling en direct ook gedaan.
25 Nov Gebeld door L&C en een afspraak voor 7 december gemaakt.

Geen idee hoe bereikbaar het afhaaladres in Diemen is aangezien het op papier vrij afgelegen ligt.

• Sang-Drax of X
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01-12 17:54
Oizo1981 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:20:
[...]

Benzinekosten worden (in theorie, zie hieronder) verrekend. Als de huurder een volle tank leeg rijdt wordt er 42l * €1,80 = € 75,60 extra in rekening gebracht. Als de huurder de auto met een halfvolle tank meeneemt en vervolgens vol getankt inlevert, wordt er €37,80 in mindering gebracht op het huurbedrag. Elektriciteit wordt niet verrekend.

[...]

Ja dat klopt. Enige nadeel is dat als je vrouw hem huurt zij ook de enige is die er in mag rijden. En ieder keer als je huurt en inlevert moet je foto’s maken.

Mijn vriendin heeft de afgelopen 4 dagen de auto gehuurd en circa 200 km elektrisch gereden:[Afbeelding]
Nou heeft ze ook ongeveer 20 km op benzine gereden maar die worden dus niet verrekend. Het systeem werkt dus zeker nog niet feilloos 8)7

Die kilometers tellen dus niet mee in mijn maandbundel.
Hmm dus helemaal geen servicekosten of verzekeringskosten als de verhuurprijs op 0 euro staat. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat L&C wat kosten bij de huurder in rekening brengt, maar dat lijkt dus (nog) niet het geval te zijn.

• Oizo1981
Sang-Drax of X schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:58:
[...]

Hmm dus helemaal geen servicekosten of verzekeringskosten als de verhuurprijs op 0 euro staat. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat L&C wat kosten bij de huurder in rekening brengt, maar dat lijkt dus (nog) niet het geval te zijn.
Ook als de verhuurprijs op een ander bedrag staat (anders dan €0) worden er geen servicekosten in rekening gebracht door L&C. dit zal met de opstartfase te maken hebben. De grote vraag is natuurlijk of de servicekosten straks per boeking op per kilometer worden gerekend en hoe hoog die dan zijn.

• Lion123
Oizo1981 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:55:
[...]

Is dit trouwens ook zo als mevrouw van de klantenservice handmatig de bestellink naar mij heeft gestuurd? Neem aan van wel toch? Als de aflevering telefonisch wordt ingepland..
Had namelijk maar eens gebeld waar die bleef aangezien ik hem afgelopen maandag had moeten krijgen volgens een eerder gesprek met K.S

• cyberdj

Kent iemand deze melding?

• BPi

Zie hier in het kleine boekje de aanwijzing. Call us!
Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee