C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Ik wist dat het een grote auto is maar het voelt voor mij nog alsof ik in een tank rij vergeleken met de VW Golf.
Ben wel prettig verrast door de auto. Alles zit er op en er aan en werkt ook prettig. Ontzettend luxe auto. Ben vooral blij met zaken als ACC, Lane keeping assist, automatisch dimmende spiegels, dode hoek waarschuwing, draadloos opladen en keyless entry.
Wel vind ik de lichten van de auto vrij hoog, ik heb steeds het idee dat ik bij huizen en auto's vol naar binnen schijn. Weet iemand of dit in te stellen is?
Nee verlichting is niet handmatig aan te passen. Wordt automatisch aangepast aan de hand van de belading van de auto en de weg- en weersomstandigheden.SgtCaffran schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:58:
Wel vind ik de lichten van de auto vrij hoog, ik heb steeds het idee dat ik bij huizen en auto's vol naar binnen schijn. Weet iemand of dit in te stellen is?
De Lynk heeft AFS verlichting.
AFS LICHT: KOPLAMPEN: WERKING
Advanced Frontlighting System (AFS)
Het dimlicht vormt slechts een compromis op basis van alle mogelijke lichtverdelingen. Daarom is met het Advanced Frontlighting System een dynamisch lichtsysteem ontwikkeld, dat afhankelijk van de snelheid en stuuruitslag een optimale verlichting van de weg mogelijk maakt. Voor de realisering hiervan is een VarioX®-projectiemodule met een roterende trommel tussen de lichtbron en lens nodig. Karakteristiek voor de trommel is dat deze enerzijds verschillende contouren heeft en anderzijds om de eigen lengteas draaibaar is. Met behulp van een stappenmotor kan de trommel binnen milliseconden in de benodigde stand worden gedraaid.
STADSLICHT
Bij het stadslicht, dat bij snelheden tot 55 km/h wordt geactiveerd, voorkomt de horizontale licht-donker-grens verblinding van andere verkeersdeelnemers. Bovendien biedt de verbrede voorveldverlichting het vroegtijdig herkennen van bijv. voetgangers langs het trottoir.
LICHT VOOR SECUNDAIRE WEGEN
Tussen 55 en 100 km/u wordt het licht voor secundaire wegen ingeschakeld, dat vergelijkbaar is met de conventionele dimlichtverdeling. De VarioX®-module realiseert een asymmetrische lichtverdeling die verblinding van tegenliggers vermijdt. De licht-donkergrens wordt verhoogd om de linkerkant van de weg beter te verlichten en een grotere reikwijdte te bereiken.
SNELWEGLICHT
Bij snelheden vanaf 100 km/h wordt het snelweglicht geactiveerd. De reikwijdte van de lichtverdeling is ontworpen voor brede bochten bij hoge snelheden.
GROOTLICHT
Het grootlicht van de AFS komt overeen met het conventionele grootlicht. Hierbij is geen bescherming tegen verblinding van andere verkeersdeelnemers nodig.
BOCHTENLICHT
Het dynamische bochtenlicht is ook onderdeel van het Advanced Frontlighting System. Afhankelijk van de stuuruitslag draaien de koplampen tot 15° mee en maken zo een optimale verlichting van de bocht mogelijk.
LICHT VOOR SLECHT WEER
Met het licht voor slecht weer wordt een bredere verspreiding van het licht gerealiseerd en daarmee het zicht bij regen, mist of sneeuw verbeterd. Om ook de zelfverblinding te verminderen, wordt de verlichting voor veraf verminderd.
Verschillende foutcodes, reservering CC komt er even te staan maar verdwijnt dan vervolgens weer...
Gebeld met L&C die wisten niet precies waar het aan lag 🤷♂️
Net nog eens geprobeerd, weer foutmelding maar kreeg wel een bevestigingsmail dat de order is ontvangen 😎🥳GJR10 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:45:
Hier ook gisteren bestellink ontvangen maar ook problemen tijdens het bestelproces....
Verschillende foutcodes, reservering CC komt er even te staan maar verdwijnt dan vervolgens weer...
🤞GJR10 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:56:
[...]
Net nog eens geprobeerd, weer foutmelding maar kreeg wel een bevestigingsmail dat de order is ontvangen 😎🥳
Idem, ik word maandag teruggebeld..GJR10 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:45:
Hier ook gisteren bestellink ontvangen maar ook problemen tijdens het bestelproces....
Ik heb de auto gisteren opgehaald. Er is nog aantal zaken dat het niet doet. Uiteraard is de auto nog niet zichtbaar in de app. Ik weet dat dat even duurt. Maar behalve dat.
- ik kan geen apps downloaden; server onbereikbaar meldt ie En nog wel enkele andere zaken waar blijkbaar servertoegang voor nodig is, zoals check van softwareversie
- Selfie: kan camera niet vinden.
- PAS: kan ik niet aanzetten. Toch wel heel prettig het te hebben, want auto voelt inderdaad ongemakkelijk groot bij inparkeren.
Komt dit vanzelf goed? Wat zijn jullie ervaringen? Auto zou laatste versie software moeten hebben, waaronder OTA is mij verzekerd aan Rokin.
[ Voor 9% gewijzigd door Geer72 op 20-11-2021 13:48 ]
BPi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:12:
[...]
Ik heb hier ook geleende Milenco spiegels liggen. Zitten normaal op v90 en voorheen v60. Ben benieuwd...
:strip_exif()/f/image/2mtQ5KJ3x1EXrEmQgBVerjv8.jpg?f=fotoalbum_large)
Past erg mooi 👌
Uiteindelijk dus gelukt, maar staan nu echter twee reserveringen in mijn besteloverzicht bij Lynk en Co, dus maandag maar even nabellen. Dan kan ik gelijk vragen of ze al weten wanneer ik hem (ongeveer) kan ophalen.
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Ik heb ook al zeker 10 keer geprobeerd maar kom er echt niet doorheen. Heb ook dezelfde foutmeldingen... Zal morgen nog wel even proberen, ben er nu wel even klaar meematthewtje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:40:
Yes, vandaag kunnen bestellen. Wel veel gedoe gehad met diverse foutmeldingen, uiteindelijk ongeveer 10 keer geprobeerd te bestellen. Foutmeldingen waren o.a. ANT-112 en PAW-013, de rest heb ik niet onthouden.
Uiteindelijk dus gelukt, maar staan nu echter twee reserveringen in mijn besteloverzicht bij Lynk en Co, dus maandag maar even nabellen. Dan kan ik gelijk vragen of ze al weten wanneer ik hem (ongeveer) kan ophalen.
Auto reserveren > vervolgens 'loading' op een witte pagina > dan pagina ID check pagina van ING/Mastercard met ook een laad-animatie > dan wit beeld > dan terug naar de Lynk en Co app en vervolgens de hierboven genoemde melding. Wel 100 euro van de CC gereserveerd (die binnen enkele minuten gelukkig weer is ingetrokken). Verhuurder krijgt de melding dat de aanvraag is geannuleerd vanwege een betalingsfout.
Iemand die als probeersel een auto wil verhuren voor 0 euro of 1 cent (zonder dat ik hem daadwerkelijk gebruik)? Dan kan ik uitsluiten dat het aan verhuurder/auto van verhuurder ligt.
NB. aan specifiek mijn CC ligt het niet omdat anderen bij mij thuis, ook met ING CC, dezelfde fout krijgen. Het gaat wel steeds om hetzelfde voertuig.
Wat bij mij ook hielp (denk ik dan) was verschillende browsers en apparaten proberen. Op mijn MacBook met Safari kwam ik niet eens voorbij de tweede pagina (NAW gegevens, geslacht, rijbewijs/paspoort) omdat de ‘Doorgaan’ knop “greyed out” bleef. Dit had ik weer niet op mijn iPhone met Safari maar liep daarbij weer vast na het machtigen van creditcardbetaling met de genoemde foutmeldingen/foutcodes. Ook kwam ik zover met de Microsoft Edge browser op MacBook, maar na diverse keren is het me op laatstgenoemde manier gelukt.donny_p schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:22:
[...]
Ik heb ook al zeker 10 keer geprobeerd maar kom er echt niet doorheen. Heb ook dezelfde foutmeldingen... Zal morgen nog wel even proberen, ben er nu wel even klaar mee
Hier hetzelfde probleem.. mijn vrouw wil mijn auto huren maar ervaart precies dezelfde issues.Stijnonlijn schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:53:
Zijn er mensen die een auto kunnen huren met een ING CC? Ervaar al de hele week problemen waarbij ik de melding krijg: kan reserveringsaanvraag niet versturen?
Auto reserveren > vervolgens 'loading' op een witte pagina > dan pagina ID check pagina van ING/Mastercard met ook een laad-animatie > dan wit beeld > dan terug naar de Lynk en Co app en vervolgens de hierboven genoemde melding. Wel 100 euro van de CC gereserveerd (die binnen enkele minuten gelukkig weer is ingetrokken). Verhuurder krijgt de melding dat de aanvraag is geannuleerd vanwege een betalingsfout.
Iemand die als probeersel een auto wil verhuren voor 0 euro of 1 cent (zonder dat ik hem daadwerkelijk gebruik)? Dan kan ik uitsluiten dat het aan verhuurder/auto van verhuurder ligt.
NB. aan specifiek mijn CC ligt het niet omdat anderen bij mij thuis, ook met ING CC, dezelfde fout krijgen. Het gaat wel steeds om hetzelfde voertuig.
Digitale sleutel opnieuw aanmaken, cc transactie wordt niet voltooid en bij mij worden door betalingsproblemen de reserveringen geannuleerd.
De creditcard card is het probleem niet (drie stuks geprobeerd) aan de verhuurder kant (ik) ligt het probleem ook niet.
App al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd etc.. best wel frustrerend..
Zijn er succesverhalen in de afgelopen 2 weken?
[ Voor 30% gewijzigd door Oizo1981 op 21-11-2021 09:05 ]
Misschien is de iOS app de boosdoener, wat gebruiken jullie?Oizo1981 schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:05:
Afgelopen 2 weken regelmatig verhuurd aan mijn vriendin (abn cc). Af en toe wel 2 pogingen nodig of app herinstalleren.
En wat nog erger is: het gebrek aan informatie.
Wij gebruiken ook de IOS app.martydejouwer schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:26:
[...]
Misschien is de iOS app de boosdoener, wat gebruiken jullie?
:strip_exif()/f/image/ia4tlaEoPbinBvQXTcVN6Aiq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door IsmaelK op 21-11-2021 13:51 ]
Zo'n koplamp met een dergelijk systeem (AFS) heeft ook nog een basis afstelling die met behulp van een schroevendraaier aangepast kan worden. Waar deze zich bevind onder de Link & Co durf ik niet te zeggen.SgtCaffran schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:58:
Auto is gisteren bij ons thuis afgeleverd! Wat. Een. Bak.
Ik wist dat het een grote auto is maar het voelt voor mij nog alsof ik in een tank rij vergeleken met de VW Golf.
Ben wel prettig verrast door de auto. Alles zit er op en er aan en werkt ook prettig. Ontzettend luxe auto. Ben vooral blij met zaken als ACC, Lane keeping assist, automatisch dimmende spiegels, dode hoek waarschuwing, draadloos opladen en keyless entry.
Ik adviseer je om langs een garage/(Volvo)dealer te rijden om het daar te laten controleren/ af te stellen.
Dan ben ik gelukkig niet de enige.. ik heb het probleem gemeld en ze gingen het doorzetten maargoed... we gaan het zien.martydejouwer schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:44:
[...]
Hier hetzelfde probleem.. mijn vrouw wil mijn auto huren maar ervaart precies dezelfde issues.
Digitale sleutel opnieuw aanmaken, cc transactie wordt niet voltooid en bij mij worden door betalingsproblemen de reserveringen geannuleerd.
De creditcard card is het probleem niet (drie stuks geprobeerd) aan de verhuurder kant (ik) ligt het probleem ook niet.
App al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd etc.. best wel frustrerend..
Op de website staat ook een foutmelding (zonder code) met de strekking dat ze problemen ondervinden en dat ik het over een paar dagen weer moet proberen. Tot nu toe zonder succes.
Elke auto heeft weer n iets andere lichtbundel. Zeker als je van een niet-led auto komt is de bak licht van de lynk wel n grote upgrade. Ik zou pas om service vragen bij Lynk als je lichtsignalen krijgt van tegenliggers. Ik denk trouwens niet dat je zo terecht kunt bij een Volvo garage.BluRay schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:01:
[...]
Zo'n koplamp met een dergelijk systeem (AFS) heeft ook nog een basis afstelling die met behulp van een schroevendraaier aangepast kan worden. Waar deze zich bevind onder de Link & Co durf ik niet te zeggen.
Ik adviseer je om langs een garage/(Volvo)dealer te rijden om het daar te laten controleren/ af te stellen.
Gisteravond nog een keer geprobeerd en het lijkt zowaar gelukt, althans, de bestelling staat vandaag nog steeds in mijn account net als de reservering op mijn CC. Alle mislukte pogingen verdwijnen vanzelf weer. Geen bevestigings mail of melding gehad naderhand, gewoon weer een aantal keer geprobeerd op goed gelukmatthewtje schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:48:
[...]
Wat bij mij ook hielp (denk ik dan) was verschillende browsers en apparaten proberen. Op mijn MacBook met Safari kwam ik niet eens voorbij de tweede pagina (NAW gegevens, geslacht, rijbewijs/paspoort) omdat de ‘Doorgaan’ knop “greyed out” bleef. Dit had ik weer niet op mijn iPhone met Safari maar liep daarbij weer vast na het machtigen van creditcardbetaling met de genoemde foutmeldingen/foutcodes. Ook kwam ik zover met de Microsoft Edge browser op MacBook, maar na diverse keren is het me op laatstgenoemde manier gelukt.
Ja hier. Alles werkte afgelopen zaterdag. Zelfs de brandstofverrekening.IwanvA schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:02:
Volgens mij is het bij iedereen wat betreft verhuur erg rustig de afgelopen twee weken. Net alsof er achter de schermen wat gebeurt. Ook vanuit de huurders weinig (geen) geslaagde sessies. Misschien zijn ze bezig de service kosten te implementeren?
Zijn er succesverhalen in de afgelopen 2 weken?
[ Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 22-11-2021 10:54 ]
[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 22-11-2021 10:54 ]
Gewoon de waarheid. Het is weekend en weer!!!!! Is de auto niet bereikbaar. En ja hoor. Maandag later in de ochtend is de auto er weer. Is toch gewoon opvallend en slecht dat in het weekend de auto vaak niet bereikbaar is. Dat is oo nodig voor de verhuur. Maar dat is reeds opgeven. Nu vroor het. Dus ook die feature werkt dan niet. Mag je dat niet melden?
En maak het niet persoonlijk. Tel tot 10.
[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 22-11-2021 10:55 ]
Gisterenavond opnieuw geprobeerd en dezelfde foutmelding (013).
Vanochtend opnieuw geprobeerd, maar nu m'n adres aangepast. Ipv huisnummer 22-2 (wat je in Amsterdam vaak gebruikt om je appartement aan te duiden) nu gewoon huisnummer 22 gebruikt als adres. EN HOPPA.
Wellicht toeval, of wellicht een error ergens in de back end van hun systeem waardoor toevoegingen bij huisnummers zorgen voor een foutmelding. Wellicht handig voor anderen
Mijn post is *geknipt*, maar ik zal het netjes verwoorden:meermarco schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:18:
[...]
Gewoon de waarheid. Het is weekend en weer!!!!! Is de auto niet bereikbaar. En ja hoor. Maandag later in de ochtend is de auto er weer. Is toch gewoon opvallend en slecht dat in het weekend de auto vaak niet bereikbaar is. Dat is oo nodig voor de verhuur. Maar dat is reeds opgeven. Nu vroor het. Dus ook die feature werkt dan niet. Mag je dat niet melden?
En maak het niet persoonlijk. Tel tot 10.
Het zou mij behagen als er opbouwende informatie gegeven wordt over de auto en de maatschappij, in plaats van enkel geklaag als "Hij doet het weer niet!" of "Prutsers". Wat hebben de andere forumleden aan deze informatie?
Dat niet alles goed werkt bij de 01 en bij Lynk&Co is inmiddels wel duidelijk. Welkom in de wondere wereld van Early-adaptors. Mijn mening: hoort er bij. Kan je er niet tegen of verwacht je een perfect product/bedrijf: zoek je heil ergens anders.
** Knip, dit "op de man spelen" gedeelte kan je dus beter achterwege laten **
*back to the 01*.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 22-11-2021 17:55 ]
Yup.. overigens is het een redelijk bekende uitspraak dat een auto huren voor dag goedkoper is dan 4 nieuwe banden... Verschil is natuurlijk wel dat de 01 vol hangt met camera's, sensoren en GPS terwijl de gemiddelde auto op Snappcar dat niet heeft.MaartenBreda schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:52:
Kees van der Spek nu op RTL-5…zou dit ook met de Lynk en Co kunnen gebeuren? Verhuur hier gaat via Snappcar.[Afbeelding]
Denk echt dat als je de auto verhuurd aan onbekenden, je de grip toch enigszins kwijt bent. Net als de mensen die hun auto via Snappcar verhuurden. Is echt wel iets om bij Lynk te melden denk ik zo…Deveon schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:33:
[...]
Yup.. overigens is het een redelijk bekende uitspraak dat een auto huren voor dag goedkoper is dan 4 nieuwe banden... Verschil is natuurlijk wel dat de 01 vol hangt met camera's, sensoren en GPS terwijl de gemiddelde auto op Snappcar dat niet heeft.
Erg veel zin in.
Heb het wel vreemd gevonden dat sommige mensen zo lang moeten wachten terwijl andere 2 weken na bestellen al de afspraak krijgen.
Leuk! Ik heb de auto nu 2 maanden of zo. Erg tevreden mee.OriDrory schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:01:
Heb eindelijk na 5 weken een belletje gekregen dat ik volgend weekend de auto mag ophalen.
Erg veel zin in.
...
Mijn vrouw belde gisteren hoe ze de tankklep open moest doen. Nu is dat vrij simpel, gewoon indrukken als de auto niet op slot is. Maar ik zei, er zit geen tankdop meer in. Wauw, na deze auto kan het alleen nog omlaag gaan zei ze, dat is mijn gevoel ook een beetje. :-)
Enige heel klein dingetje wat ik nog wel mis, omdat ik af en toe met kinderen rij, is een knopje dat ze achterdeur niet van binnen kunnen open doen. Er zit wel een mechanisch kinderslot op, maar dat is dan weer zo definitief.
UPDATE: Vandaag in BN De Stem: https://www.bndestem.nl/e...sC8PZWuqdSfH84paRPTaSDyn0
Ik vind het voor het voortdurende gepruts van L&C en dan met name de software nog (heel) erg vriendelijk! (iOS) App updates (hoewel die vrijwel geen verbeteringen gaven) zijn inmiddels ook zo goed als afwezig dus verbeteringen op dat vlak lijken vooralsnog niet (snel) te gaan komenniekvanprooijen schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:57:
[mbr]*knip* Hou het graag vriendelijk... *knip*[/]
Wow, goed dat je het zegt. Bij m'n XC40 was dat knopje bij de ramen in de bestuurdersdeur er ook voor om kinderslot te activeren. Eigenlijk geen seconde over nagedacht dat dat knopje op de Lynk & Co niet hetzelfde zou doen.ton_adam schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:14:
[...]
Leuk! Ik heb de auto nu 2 maanden of zo. Erg tevreden mee.
Mijn vrouw belde gisteren hoe ze de tankklep open moest doen. Nu is dat vrij simpel, gewoon indrukken als de auto niet op slot is. Maar ik zei, er zit geen tankdop meer in. Wauw, na deze auto kan het alleen nog omlaag gaan zei zei, dat is mijn gevoel ook een beetje. :-)
Enige heel klein dingetje wat ik nog wel mis, omdat ik af en toe met kinderen rij, is een knopje dat ze achterdeur niet van binnen kunnen open doen. Er zit wel een mechanisch kinderslot op, maar dat is dan weer zo definitief.
Daarom heb ik een doorzoekbare versie gemaakt. Doe er je voordeel mee, als je er behoefte aan hebt.
https://leermakers.net/lynkco/
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Cool, thanks!!!getty schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:03:
Ik ben/was af en toe de weg kwijt in de Car Guide op de site van Lynk & Co.
Daarom heb ik een doorzoekbare versie gemaakt. Doe er je voordeel mee, als je er behoefte aan hebt.
Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.
Het was/is opbouwend. Eerst zelfs nog een grapje over een server die in het weekend bij het naar his gaan per ongeluk wordt uitgezet. Na weken van ellende wordt je daar best ‘gek’ van. En early adapters: zover ik weet ben ik geen beta tester. Anders zou ik graag wat korting ontvangen. Ja dat er af en toe iets mis gaat: kan gebeuren. Dat er totaal niet over wordt gecommuniceerd is gewoon slecht. En dan zeggen( Alain Visser) we zijn te druk om een status pagina bij te houden. Uhm. Dat zal juist zorgen voor veel minder belletjes. Nu denkt iedereen: hey logboek werkt niet. Als er staat: logboek werkt niet. Wordt ergens q1 opgelost. Zouden veel mensen niet bellen. Hetzelfde met de software issues en oplossingen.niekvanprooijen schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:15:
[...]
Mijn post is *geknipt*, maar ik zal het netjes verwoorden:
Het zou mij behagen als er opbouwende informatie gegeven wordt over de auto en de maatschappij, in plaats van enkel geklaag als "Hij doet het weer niet!" of "Prutsers". Wat hebben de andere forumleden aan deze informatie?
Dat niet alles goed werkt bij de 01 en bij Lynk&Co is inmiddels wel duidelijk. Welkom in de wondere wereld van Early-adaptors. Mijn mening: hoort er bij. Kan je er niet tegen of verwacht je een perfect product/bedrijf: zoek je heil ergens anders.
[mbr]** Knip, dit "op de man spelen" gedeelte kan je dus beter achterwege laten **[/mbr]
*back to the 01*.
v.w.b. de korting: Ik begrijp je reactie omdat je het concept niet ten volle kunt benutten nu. Verhuur in het weekend was onmogelijk doordat de server eruit lag. Ga echter eens kijken wat je voor vergelijkbaars kunt krijgen voor EUR 500,- Bijzonder weinig denk ikmeermarco schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:29:
[...]
Het was/is opbouwend. Eerst zelfs nog een grapje over een server die in het weekend bij het naar his gaan per ongeluk wordt uitgezet. Na weken van ellende wordt je daar best ‘gek’ van. En early adapters: zover ik weet ben ik geen beta tester. Anders zou ik graag wat korting ontvangen. Ja dat er af en toe iets mis gaat: kan gebeuren. Dat er totaal niet over wordt gecommuniceerd is gewoon slecht. En dan zeggen( Alain Visser) we zijn te druk om een status pagina bij te houden. Uhm. Dat zal juist zorgen voor veel minder belletjes. Nu denkt iedereen: hey logboek werkt niet. Als er staat: logboek werkt niet. Wordt ergens q1 opgelost. Zouden veel mensen niet bellen. Hetzelfde met de software issues en oplossingen.
Voor een vergelijkbare XC40, T5, met slechts 44km elektrisch bereik (te weinig voor onze situatie met 25/30 km enkele reis), 15000km/jr mag je 749,- aftikken (ok, die heeft wel winterbanden en een trekhaak en een fysieke dealer waar je in geval van problemen direct terecht kunt).
Mij is het de EUR 540,-/mnd (incl trekhaak) wel waard, ik heb niet de intentie om de auto te verhuren (hoogstens aan vrienden en familie, echter dan voor een minimaal bedrag). Gevoelsmatig bespaar ik nu EUR 170,- per maand (ik reken voor de winterbanden voor het gemak ook nog EUR 40,- per maand). Als de auto nou helemaal niets meer deed, dan mag je korting claimen (waarschijnlijk krijg je dan vervangend vervoer), nu is het mijn bescheiden mening (gelukkig mag iedereen wat dat betreft haar/zijn eigen mening hebben) dat we weinig te klagen hebben (voor mij is korting dus niet nodig).
Je hebt wel een punt qua berichtgeving aan de buitenwereld. Ik lees echter al maanden mee hier en weet wat er speelt qua kinderziektes. Dat heeft me echter niet weerhouden
[ Voor 12% gewijzigd door cyberdj op 22-11-2021 21:32 ]
Het verhuurconcept werkt gewoon nog niet goed. Dat is 6 maanden na de ' echte launch' en je nr1 USP best slecht.
BEn ik tevreden? Jazeker. Na de laatste update werkt het meeste echt prima. Behalve de verhuur en de app functies (zoals klimaatregeling). Kan ik een betere auto vinden voor 500 euro per maand? Ook niet. Ik sprak de dealer laatst. En die vertelde dat er een B&B eigenaar 2 Lynkco's had 'genomen'. Om te verhuren aan gasten, en ook voor de horeca etc. Ook bij KOOP was niet verteld dat de verhuur niet goed werkte. Dus die baalde wel.
Fijn om te zien dat je overall toch positief bentmeermarco schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:09:
Klopt. Maar dan zeggen klagen dat er zoveel mensen bellen...Tja, dan heb je je prio;s niet op orde. En ja, het is een prima deal tov een Volvo. Maar TOV anders gewoon geen auto, of nog goedkoper uit willen zijn...
Het verhuurconcept werkt gewoon nog niet goed. Dat is 6 maanden na de ' echte launch' en je nr1 USP best slecht.
BEn ik tevreden? Jazeker. Na de laatste update werkt het meeste echt prima. Behalve de verhuur en de app functies (zoals klimaatregeling). Kan ik een betere auto vinden voor 500 euro per maand? Ook niet. Ik sprak de dealer laatst. En die vertelde dat er een B&B eigenaar 2 Lynkco's had 'genomen'. Om te verhuren aan gasten, en ook voor de horeca etc. Ook bij KOOP was niet verteld dat de verhuur niet goed werkte. Dus die baalde wel.
Ik twijfel ook om nog een 2e te nemen en dan de (kleine) prive auto weg te doen. Dan zal er wel 1 semi-permanent de verhuur in gaan, want uiteindelijk wil je niet meer betalen dan dat je er nu 1 gebruikt en 1 kleine prive auto hebt
Een onderverhuurder moet vooraf en na het onderverhuren foto's maken (heb ik begrepen) om schade uit te sluiten, hierbij ontstaan al een aantal vragen. Heeft iemand al toevallig contact gehad met Lynk & Co omtrent (de oplossingen van) deze "problemen", los van het feit dat onderverhuren nog niet goed werkt?
- Hoe worden er "foutloze" fotos genomen als het donker is als de auto aan het begin/einde van de onderverhuurperiode is? (Niet alle mobiele telefoons hebben een even goede flits/camera en mogelijke schade hoeft niet zichtbaar te zijn)
- Hoe wordt er voorkomen dat ik ervoor moet betalen als er schade op de auto zit die niet op de foto's van de onderverhuurder zichtbaar is, en achteraf door mij wordt ontdekt?
- Hoe wordt voorkomen dat de auto wordt onderververhuurd door een onschuldig vrouwtje, die vervolgens werkt voor criminelen en de katalysator eruit schroeft, waar ik ook pas veel later achter kom? (Kees van der Spek: Oplichters Opgepakt)
- Wat als een onderverhuurder om welke reden dan ook de auto niet terug kan brengen/niet terug brengt en ik heb de auto de volgende ochtend persé nodig?
- Ik zag dat voor de benzineprijs 1,80 EUR wordt gerekend per liter. Als de benzineprijzen overal hoger dan 2 EUR zijn, en de onderverhuurder rijdt hem leeg maakt hij er "winst" op omdat hij maar 1,80 EUR moet betalen, en ik hem weer vol moet tanken voor 2 EUR+ per liter. Dan maak ik er een euro verlies op per 5 liter..
Daarnaast zullen er vast nog wel meer vraagtekens bij zitten die ik niet zo 1 2 3 uit mijn hoofd kan verzinnen...
[ Voor 4% gewijzigd door matthewtje op 22-11-2021 22:34 ]
Vandaag eerste keer uit werk in het donker gereden. Heb wel 10 keer groot licht gekregen dus zit toch niet helemaal goed!Oizo1981 schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:20:
[...]
Elke auto heeft weer n iets andere lichtbundel. Zeker als je van een niet-led auto komt is de bak licht van de lynk wel n grote upgrade. Ik zou pas om service vragen bij Lynk als je lichtsignalen krijgt van tegenliggers. Ik denk trouwens niet dat je zo terecht kunt bij een Volvo garage.
Zal eens de volvo dealer bellen die hem hebben geleverd, kijken of er er even naar kunnen kijken of dat het via Lynk Co moet.
Verder erg tevreden mee!
Alleen de zon is gratis, natuurlijk loop je een risico met verhuren van je auto.. Echter is risico altijd kans maal impact. Hoe vaak verwacht je dat bovenstaande gaat voorkomen?matthewtje schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:33:
Ik hoop binnenkort mijn 01 op te halen maar durf hem nog niet te onderverhuren.
Een onderverhuurder moet vooraf en na het onderverhuren foto's maken (heb ik begrepen) om schade uit te sluiten, hierbij ontstaan al een aantal vragen. Heeft iemand al toevallig contact gehad met Lynk & Co omtrent (de oplossingen van) deze "problemen", los van het feit dat onderverhuren nog niet goed werkt?
- Hoe worden er "foutloze" fotos genomen als het donker is als de auto aan het begin/einde van de onderverhuurperiode is? (Niet alle mobiele telefoons hebben een even goede flits/camera en mogelijke schade hoeft niet zichtbaar te zijn)
- Hoe wordt er voorkomen dat ik ervoor moet betalen als er schade op de auto zit die niet op de foto's van de onderverhuurder zichtbaar is, en achteraf door mij wordt ontdekt?
- Hoe wordt voorkomen dat de auto wordt onderververhuurd door een onschuldig vrouwtje, die vervolgens werkt voor criminelen en de katalysator eruit schroeft, waar ik ook pas veel later achter kom? (Kees van der Spek: Oplichters Opgepakt)
- Wat als een onderverhuurder om welke reden dan ook de auto niet terug kan brengen/niet terug brengt en ik heb de auto de volgende ochtend persé nodig?
- Ik zag dat voor de benzineprijs 1,80 EUR wordt gerekend per liter. Als de benzineprijzen overal hoger dan 2 EUR zijn, en de onderverhuurder rijdt hem leeg maakt hij er "winst" op omdat hij maar 1,80 EUR moet betalen, en ik hem weer vol moet tanken voor 2 EUR+ per liter. Dan maak ik er een euro verlies op per 5 liter..
Daarnaast zullen er vast nog wel meer vraagtekens bij zitten die ik niet zo 1 2 3 uit mijn hoofd kan verzinnen...
Foto's 'avonds is wel een issue. Ik heb nu meerdere keren verhuurd aan mijn vriendin maar als het donker is zijn er echt geen goede foto's van de auto te maken. Nu is dat voor mij geen probleem maar als je verhuurd aan onbekenden vind ik dat wel een ding. Bovendien hoef je geen foto van het interieur te maken. Bij een vuile auto betaalt de lener 100 euro boete plus schoonmaakkosten maar hoe toon je dat aanmatthewtje schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:33:
Bij te laat terugbrengen betaalt de lener 50 euro/uur boete met een maximum van 500 euro. (of 30 euro/uur / max 300 euro??? blijkt niet duidelijk uit de boetetabel)- Wat als een onderverhuurder om welke reden dan ook de auto niet terug kan brengen/niet terug brengt en ik heb de auto de volgende ochtend persé nodig?
alle boetes
[ Voor 31% gewijzigd door Oizo1981 op 23-11-2021 08:50 ]
Het is wel handig voor aanstaande kopers die een Lynk op het oog hebben. Aan de hand van zowel de positieve als de negatieve ervaringen kun je dan een compleet beeld opbouwen.niekvanprooijen schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:15:
[...]
Mijn post is *geknipt*, maar ik zal het netjes verwoorden:
[mbr]** Knip, dit "op de man spelen" gedeelte kan je dus beter achterwege laten **[/mbr]
*back to the 01*.
Gezien de dingen die Lynk niet voor elkaar krijgt (basics), laat ik ze nog even lekker links liggen, en bedank ik iedereen die de negatieve dingen wel durft te vermelden!
Een merk ophemelen is niet nodig, daarvoor hebben ze immers een marketing afdeling
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Niet vaak neem ik aan en hoop ik, maar één keer kan al genoeg zijn dat ik met een eigen risico zit van 500,- die ik moet aftikken als ik niet kan bewijzen dat het toch echt door de onderverhuurder is gedaan.Deveon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:35:
[...]
Alleen de zon is gratis, natuurlijk loop je een risico met verhuren van je auto.. Echter is risico altijd kans maal impact. Hoe vaak verwacht je dat bovenstaande gaat voorkomen?
Ook ik krijg vandaag de dag dezelfde foutcode... (DOG-003) Bij het bestellen van de auto. Intussen al meer bekend wat of waar het probleem lag? De helpdesk kan me maar niet helpen... Anders dan dat ze uit moeten zoeken...
[ Voor 9% gewijzigd door kevin.curacao op 23-11-2021 10:43 ]
Heeft iemand al ervaring met deze afleverlocatie?
Op google maps lijkt het gewoon een soort kantoorpand. Ben benieuwd in wat voor setting ik terecht kom.
In augustus daar opgehaald in dat witte “kantoorgebouw”. Nu zijn ze kennelijk verhuisd naar een oude fabrieksloods 100 m verderop. Zie kaartje. Bovenaan staat de huidige locatie. Rode pijl staat bij oude locatie.RamonTW schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:24:
Volgende week kan ik de auto halen op locatie Verrijn Stuartweg 3 1112 AW Diemen
Op google maps lijkt het gewoon een soort kantoorpand. Ben benieuwd in wat voor setting ik terecht kom.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wUtwgApgXRrzzcxuK5ZhTBpl.jpg?f=user_large)
Nieuw:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BXnlOpQ6W5y0aB1cHadlbRKb.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3qCFyIR6OnPQZs9aHa5rU3jN.jpg?f=fotoalbum_large)
Oud:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qDXOtKsVpaUO3vSlJybJaRTO.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aveIYofyKhxbLPaKCHaNxSHT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Oizo1981 op 23-11-2021 11:36 ]
Dank je, ziet er bijzonder uit zoveel zelfde auto's op een rij.Oizo1981 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:33:
[...]
In augustus daar opgehaald in dat witte “kantoorgebouw”. Nu zijn ze kennelijk verhuisd naar een oude fabrieksloods 100 m verderop. Zie kaartje. Bovenaan staat de huidige locatie. Rode pijl staat bij oude locatie.
Het gecommuniceerde adres is overigens wel het witte gebouw. Wellicht dat afleveren daar dan toch plaats vindt en de voorraad in de loods staat. Volgende week maar afwachten.
[ Voor 17% gewijzigd door RamonTW op 23-11-2021 11:51 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Hachy op 23-11-2021 12:00 ]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
De onboard charger van de 01 lijkt inderdaad maar 1-fase 16A (dus 3,7kW) te zijn en er zit geen snellaad aansluiting op. Op 22kW laadpalen krijg je hierdoor dus ook 3,7kW.matthewtje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:46:
[...]
Meeste EV’s kunnen snelladen met 50KW voor de goedkopere/oudere EV’s tot ondertussen zelfs 250KW+. Nu gaat het natuurlijk niet om snelladen maar de moderne EV’s kunnen idd vaak met de maximale 11 of 22KW capaciteit laden op normale laadpalen/type 2.
De 01 is inderdaad 1 fase en haalt maar 3.7KW. Meeste publieke laadpalen zijn 11 of 22KW en de 01 is inderdaad in dat geval een sloom schildpadje dat eigenlijk overbodig lang eraan staat. Weet eerlijk gezegd niet waarom er voor een 1 fase systeem is gekozen in de 01 in plaats van de 3 fase die je tegenwoordig bij zo goed als alle nieuwe (PH)EV’s ziet… is dit vele malen duurder om te maken?
Voor thuis & overnight is dat best wel oke, als je een stad ofzo bezoekt is het niet echt de moeite om te laden, tenzij je een hotel pakt ofzo en er echt langer tijd verblijft.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Verrijn Stuartweg 3E?RamonTW schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:24:
Volgende week kan ik de auto halen op locatie Verrijn Stuartweg 3 1112 AW Diemen
Dat was een klein halletje, met twee 01's erin. Ze trekken een heel uur uit om je de hele auto te laten zien.
Als je aankomt is 3E wat lastig te vinden - voor mij althans :-), het ligt aan de achterkant van het pand, dus parkeerplaats oplopen. Er staat ook wel ergens een bordje van Lynk & Co.
Ik ben met de metro gekomen. Was iets van 10 minuten lopen meen ik mij te herinneren.
Veel plezier volgende week!
Ah! Zo te zien was ik in September op de oude locatie dan.Oizo1981 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:33:
[...]
In augustus daar opgehaald in dat witte “kantoorgebouw”. Nu zijn ze kennelijk verhuisd naar een oude fabrieksloods 100 m verderop. Zie kaartje. Bovenaan staat de huidige locatie. Rode pijl staat bij oude locatie. [Afbeelding]
Nieuw:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oud:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kreeg de dag voor aflevering een mailtje dat ik naar het nieuwe adres moest komen (Venserweg 7). Dat is dus inderdaad de loods. Niet te missen overigens (ligt langs het spoor).RamonTW schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:48:
[...]
Dank je, ziet er bijzonder uit zoveel zelfde auto's op een rij.
Het gecommuniceerde adres is overigens wel het witte gebouw. Wellicht dat afleveren daar dan toch plaats vindt en de voorraad in de loods staat. Volgende week maar afwachten.
:strip_exif()/f/image/6SC5kzi3EmpjMWkKtJe6IVa2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door cyberdj op 23-11-2021 13:13 ]
Held!!getty schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:03:
Ik ben/was af en toe de weg kwijt in de Car Guide op de site van Lynk & Co.
Damn.
Let op: Alleen het reguliere M2M membership is € 500,- incl. BTW. Als je het zakelijke pakket neemt is het € 500,- excl. BTW!JDStens schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:31:
[...]
Net alles afgerond en het is inderdaad 500 inclusief. Zal wel iets mis zijn gegaan op de website qua tekst. Dank nogmaals!
Screenshot: https://www.dropbox.com/s...%20at%2013.45.27.png?dl=0
[ Voor 12% gewijzigd door Pindakaasisbah op 23-11-2021 13:46 ]
Wow dat is super snel!Requiem19 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:33:
Wow, gisteren mijn bestelling er doorheen gekregen en volgende vrijdag wordt de auto bezorgd.
Damn..
[ Voor 8% gewijzigd door donny_p op 23-11-2021 14:16 ]
Mocht hij zonder winterbanden worden geleverd en je hebt ze snel nodig, dan even de "Lynk&co" werkplaats via de achterdeur benaderen (lees: Volvo dealer bellen). Grote kans dat het snel te regelen is.donny_p schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:46:
[...]
Wow dat is super snel!Ik zie wel wat voortgang in mijn account onder bestelling, bij 'Membership details' zie ik het VIN-nummer staan. Ik heb vanochtend even gebeld aangezien ik hem op winterbanden afgeleverd wil hebben. Ik kreeg wel gelijk een bevestiging per mail maar verwacht niet dat dat gaat lukken. Ik hoop voor de kerst hem wel te hebben dus inmiddels mijn eigen auto in de verkoop gedaan.
Anoniem: 1027889
Nice, zo hoort hetRequiem19 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:33:
Wow, gisteren mijn bestelling er doorheen gekregen en volgende vrijdag wordt de auto bezorgd.
Damn..
Hier 18 oktober besteld en Lynk & Co heeft geen idee waar de auto is. Een afdeling gaat het nu uitzoeken en hopelijk hoor ik vandaag meer

kleine update over L&C en leveringen (40 stuks per dag!
Heb het zelf tijdens proefrit gepoogd. Maar niet succesvol. Auto bijna een bestelwagen ingeparkeerd. Die wegreed toen het bijna gelukt was. En een andere poging ging vol de stoeprand op het gras in bij een boom.Pindakaasisbah schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:54:
Ik zoek me al twee uur rot naar een filmpje waarin de Semi Assisted Parking (SAP) van de 01 te zien is. Gisteren zag ik 'm ergens voorbij komen maar geen idee meer waar. Heeft iemand een link naar dit filmpje?
Was eigenlijk wel hilarisch

Sinds hij hier voor de deur staat nog niet geprobeerd. Ik hoop dat de versie sinds eind augustus verbeterd is.
[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 23-11-2021 15:00 ]
Uitparkeren heb ik hem dan ook maar laten doen.
Werkt bij mij 9 van 10 keer uitstekend. Volgens mij gaat het mis als je hem te snel laat gaan (rem en gas bedien je zelf). Hier wel een filmpje van het systeem in de XC40 (werkt exact hetzelfde):YouTube: Demo of Volvo Park Assist Pilot Parallel Parking in a Tight SpotBPi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:59:
[...]
Heb het zelf tijdens proefrit gepoogd. Maar niet succesvol. Auto bijna een bestelwagen ingeparkeerd. Die wegreed toen het bijna gelukt was. En een andere poging ging vol de stoeprand op het gras in bij een boom.
Was eigenlijk wel hilarisch![]()
Sinds hij hier voor de deur staat nog niet geprobeerd. Ik hoop dat de versie sinds eind augustus verbeterd is.
Alleen heeft de Volvo ook de optie om haaks te parkeren, die heeft de lynk zover mij bekend niet: alleen parallel parkeren. Of is iemand al gelukt om haaks te parkeren? Deze tekst in de handleiding lijkt erop te wijzen dat ook dat mogelijk is:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MTkY7d427a3qPuQVDTAmNsqh.jpg?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Oizo1981 op 23-11-2021 15:47 ]
Pindakaasisbah schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:54:
Ik zoek me al twee uur rot naar een filmpje waarin de Semi Assisted Parking (SAP) van de 01 te zien is. Gisteren zag ik 'm ergens voorbij komen maar geen idee meer waar. Heeft iemand een link naar dit filmpje?
Iemand bekend wat mij als eenmanszaak tegen zou houden om het particuliere pakket als zakelijk te boeken? Staat er bijvoorbeeld benoemd dat je specifiek als privé persoon tekent?Pindakaasisbah schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:44:
[...]
Let op: Alleen het reguliere M2M membership is € 500,- incl. BTW. Als je het zakelijke pakket neemt is het € 500,- excl. BTW!
Screenshot: https://www.dropbox.com/s...%20at%2013.45.27.png?dl=0
Werkt hier perfect geen problemen of klachten, gast ook best vlot dacht eerst k parkeer zelf sneller in maar denk het toch niet.BPi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:59:
[...]
Heb het zelf tijdens proefrit gepoogd. Maar niet succesvol. Auto bijna een bestelwagen ingeparkeerd. Die wegreed toen het bijna gelukt was. En een andere poging ging vol de stoeprand op het gras in bij een boom.
Was eigenlijk wel hilarisch![]()
Ik wilde hem zelf ook op mijn eenmanszaak zetten, had een M2M contract voor € 500 inclusief btw gekregen op mijn bedrijfsnaam maar uiteindelijk bedacht dat ik hem particulier ga rijden en de €0,19 kilometervergoeding pak, bleek voor mij toch interessanter dan zakelijk rijden maar dat verschilt wellicht bij jou.Deveon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:15:
[...]
Iemand bekend wat mij als eenmanszaak tegen zou houden om het particuliere pakket als zakelijk te boeken? Staat er bijvoorbeeld benoemd dat je specifiek als privé persoon tekent?
Filmpje van XC90 daarover heb ik ook zitten bekijken. Zou hij ook haaks parkeren als bij langsparkeren minder dan 3 meter beschikbaar is? Zoals je met een Smartje kanOizo1981 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:12:
[...]
Werkt bij mij 9 van 10 keer uitstekend. Volgens mij gaat het mis als je hem te snel laat gaan (rem en gas bedien je zelf). Hier wel een filmpje van het systeem in de XC40 (werkt exact hetzelfde):YouTube: Demo of Volvo Park Assist Pilot Parallel Parking in a Tight Spot
Alleen heeft de Volvo ook de optie om haaks te parkeren, die heeft de lynk zover mij bekend niet: alleen parallel parkeren. Of is iemand al gelukt om haaks te parkeren? Deze tekst in de handleiding lijkt erop te wijzen dat ook dat mogelijk is:[Afbeelding]

Terwijl er ook ergens een filmpje was van de lynk die ook haaks in parkeert zal eens zoeken waar ik die gezien heb als ik hem nog kan vinden.BPi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:21:
[...]
Filmpje van XC90 daarover heb ik ook zitten bekijken. Zou hij ook haaks parkeren als bij langsparkeren minder dan 3 meter beschikbaar is? Zoals je met een Smartje kan
Ben benieuwd wat hij doet als je achteruit een brede oprit op rijdt of bij haaks parkeren twee vakken naast elkaar vrij zijn. Staat de auto dan ook in het midden?Fibrenl schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:02:
[...]
Terwijl er ook ergens een filmpje was van de lynk die ook haaks in parkeert zal eens zoeken waar ik die gezien heb als ik hem nog kan vinden.
Haaks parkeren kan hij ook. Direct na het ophalen gecontroleerd. Eigenlijk hoef je er niks voor te doen en lijkt hij uit zichzelf te herkennen wat voor een vak het is. Het was wel een lege parkeerplaats, maar netjes in het vak!Fibrenl schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:02:
[...]
Terwijl er ook ergens een filmpje was van de lynk die ook haaks in parkeert zal eens zoeken waar ik die gezien heb als ik hem nog kan vinden.
Ik bedoel op deze manier kan hij dat ook?Stijnonlijn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:38:
[...]
Haaks parkeren kan hij ook. Direct na het ophalen gecontroleerd. Eigenlijk hoef je er niks voor te doen en lijkt hij uit zichzelf te herkennen wat voor een vak het is. Het was wel een lege parkeerplaats, maar netjes in het vak!
YouTube: Automatische inparkeerhulp
[ Voor 8% gewijzigd door Fibrenl op 23-11-2021 19:01 ]
Dat hele inschrijvings-proces vond ik maar een vaag gedoe.
Ik maar wachten en wachten... totdat ik twee weken geleden maar eens bedacht te gaan bellen.
Daar haken mensen snel af, denk ik, bijna de hele ochtend in de wacht gestaan.
Maar ..uiteindelijk een Engels sprekende dame aan de telefoon die vertelde dat ze mij op een andere lijst kon plaatsen (?!!) Eerst zien dan geloven, :-) .........maar kreeg afgelopen vrijdag dan toch de uitnodiging om een 01 definitief te bestellen..
Toch nog een paar dagjes gewacht omdat ik op dit forum, begreep dat er veel problemen waren met het bestellen.
Maar eerlijk is eerlijk, geen problemen gehad , ging snel en vlekkeloos.
Wel vreemd dat je alleen via credit card kan betalen. Kan dat later veranderd worden in automatische incasso?
Ook de ophaal locatie blijkt alleen dat adres in Diemen te zijn. Terwijl er eerder andere opties genoemd waren, zoals lokale Volvo dealers. Ben benieuwd hoe dat zal gaan met het onderhoud...
Ik zou willen zeggen blijf jullie ervaringen posten, leren we allemaal van.
Ben benieuwd wanneer ik hem kan komen ophalen, maar heb er nu al zin in :-)
27 sept aangemeld
29 okt mail om te bestellen
29 okt bestelling gedaan
12 November “groene kaart” in de bus
En nu wachten om gebeld te worden voor aflevering.
Heb gekozen voor aflevering in de club in Amsterdam. Puur omdat ik er anders toch nooit meer zal komen gezien ik in zuid-limburg woon. Maar wellicht dat dat zorgt voor een trage aflevering?
[ Voor 5% gewijzigd door Bennie87 op 23-11-2021 19:23 ]
In adam ophalen lijkt me snelst, anders gaat hij eerst naar geleen per vrachtwagen. Die kwamen hem bij mij brengen (was toen nog gratisoptie..naja 1 euro dan). Kom ze regelmatig tegen in het zuiden.. snap ik ook wel, top auto.Bennie87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:22:
Ben erg benieuwd wanneer ik gebeld ga worden. Mijn timeline:
27 sept aangemeld
29 okt mail om te bestellen
29 okt bestelling gedaan
12 November “groene kaart” in de bus
En nu wachten om gebeld te worden voor aflevering.
Heb gekozen voor aflevering in de club in Amsterdam. Puur omdat ik er anders toch nooit meer zal komen gezien ik in zuid-limburg woon. Maar wellicht dat dat zorgt voor een trage aflevering?
Ik heb ook af en toe wel een glitch in de software, maar mijn neef van de UT vond dat ik toch vooral niet moet zeuren. "het ziet er toch supervet uit Oompie'. Ach, ik wordt oud denk ik. Telefoon werkt perfect, navi en spotify ook, dus ik ben er echt heel ok mee. Zelfs voorverwarmen nu het kouder wordt werkte vanmorgen heel fijn!
De lynk zou zomaar eens een blijvertje kunnen worden bij mij. Heeft er al iemand geprobeerd zijn huurlynk over te nemen? Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen hiermee.
Ophaallocaties zijn alleen Amsterdam Rokin of Diemen. Sommige mensen krijgen niet beide opties te zien. Zal te maken hebben met drukte.Crywolf01 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:06:
Goed dat de mensen hier een topic zijn begonnen, ik had mij ingeschreven in september en had niets meer gehoord, en kan nu lering trekken uit jullie ervaringen.
Dat hele inschrijvings-proces vond ik maar een vaag gedoe.
Ik maar wachten en wachten... totdat ik twee weken geleden maar eens bedacht te gaan bellen.
Daar haken mensen snel af, denk ik, bijna de hele ochtend in de wacht gestaan.
Maar ..uiteindelijk een Engels sprekende dame aan de telefoon die vertelde dat ze mij op een andere lijst kon plaatsen (?!!) Eerst zien dan geloven, :-) .........maar kreeg afgelopen vrijdag dan toch de uitnodiging om een 01 definitief te bestellen..
Toch nog een paar dagjes gewacht omdat ik op dit forum, begreep dat er veel problemen waren met het bestellen.
Maar eerlijk is eerlijk, geen problemen gehad , ging snel en vlekkeloos.
Wel vreemd dat je alleen via credit card kan betalen. Kan dat later veranderd worden in automatische incasso?
Ook de ophaal locatie blijkt alleen dat adres in Diemen te zijn. Terwijl er eerder andere opties genoemd waren, zoals lokale Volvo dealers. Ben benieuwd hoe dat zal gaan met het onderhoud...
Ik zou willen zeggen blijf jullie ervaringen posten, leren we allemaal van.
Ben benieuwd wanneer ik hem kan komen ophalen, maar heb er nu al zin in :-)
Andere optie is thuis (of willekeurig welk adres) laten afleveren. Kostte in het begin €1. Nu volgens de voorwaarden €100, maar er zijn ook mensen die vreemd genoeg €50 of €150 moeten betalen. Ophalen bij een Volvo dealer is geen optie, ook niet geweest. Bij thuislevering wordt de auto gebracht door een regionale Volvo garage (aantal geselecteerd per regio).
[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 23-11-2021 20:43 ]
Eén op vijftig....(ergo: vrijwel enkel en alleen op 'stroom' aan huis??)Baassii schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:37:
Ik heb de lynk nu 2 maanden en al veel te veel kilometers gereden :-) Maakt niet uit hoor, eigen keuze, ik zal wel een lekker rekeningetje krijgen. Maar wat.een.bak. zeg. En ik rij al 7000 km 1 op 50 of beter. Hiervoor had ik Audi, VW, Alfa of Jaguar. Halen het allemaal niet bij deze. (hoewel.... de shaguar een geval apart was)
Ik heb ook af en toe wel een glitch in de software, maar mijn neef van de UT vond dat ik toch vooral niet moet zeuren. "het ziet er toch supervet uit Oompie'. Ach, ik wordt oud denk ik. Telefoon werkt perfect, navi en spotify ook, dus ik ben er echt heel ok mee. Zelfs voorverwarmen nu het kouder wordt werkte vanmorgen heel fijn!
De lynk zou zomaar eens een blijvertje kunnen worden bij mij. Heeft er al iemand geprobeerd zijn huurlynk over te nemen? Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen hiermee.
Jammer genoeg niet alles aan huis geladen. Veel aan de paal op het werk en op een pleintje hier. Maar nog steeds: 0,32 per kwh valt alleszins mee. Jammer dat de panelen op het huis niet kunnen mee leveren nu. Daar werken we nog aan. Maar zoals een Brabantse vriend van me zegt: 'da's wel heul goeiekoop allemaal' (En nu hop ik maar dat er niemand enorm beledigd is omdat een Utrechter een Brabander imiteert)PkZZP schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:52:
[...]
Eén op vijftig....(ergo: vrijwel enkel en alleen op 'stroom' aan huis??)
Heb je gebeld en iets gezegd ofzo? Dat wil ik ook!Requiem19 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:33:
Damn..
Nou... sinds kort rijdt er bij mij in de wijk een, een blauwe en ik werd ook getriggerd door de koplampen. De felheid trok mijn aandacht, evenals de gekke vorm die uit twee delen bestaat. Maar inderdaad, ik vond ze zelfs in mijn gedimde achteruitkijkspiegel flink feller dan die van andere weggebruikers. Ik heb er zelf niet heel goed naar kunnen kijken voordat ik afsloeg, maar het zal mij niks verbazen als die erg hoge en ietwat gekke positionering toch niet in de smaak valt bij tegenliggers, het viel mij immers in de achteruitkijkspiegel al op.SgtCaffran schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:54:
[...]
Vandaag eerste keer uit werk in het donker gereden. Heb wel 10 keer groot licht gekregen dus zit toch niet helemaal goed!
Zal eens de volvo dealer bellen die hem hebben geleverd, kijken of er er even naar kunnen kijken of dat het via Lynk Co moet.
Verder erg tevreden mee!
In je filmpje gaat hij er voorwaarts in, dat deed hij niet. Achterwaarts wel op de manier in het filmpje.Fibrenl schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:01:
[...]
Ik bedoel op deze manier kan hij dat ook?
YouTube: Automatische inparkeerhulp
Ik heb na bijna 10.000 km nog geen enkel signaal van andere weggebruikers gehad over de verlichting. Zelfs niet bij gebruik van het automatisch grootlicht.MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:57:
[...]
Nou... sinds kort rijdt er bij mij in de wijk een, een blauwe en ik werd ook getriggerd door de koplampen. De felheid trok mijn aandacht, evenals de gekke vorm die uit twee delen bestaat. Maar inderdaad, ik vond ze zelfs in mijn gedimde achteruitkijkspiegel flink feller dan die van andere weggebruikers. Ik heb er zelf niet heel goed naar kunnen kijken voordat ik afsloeg, maar het zal mij niks verbazen als die erg hoge en ietwat gekke positionering toch niet in de smaak valt bij tegenliggers, het viel mij immers in de achteruitkijkspiegel al op.
Wat zijn een beetje de verbruik cijfers hier in dit topic?PkZZP schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:52:
[...]
Eén op vijftig....(ergo: vrijwel enkel en alleen op 'stroom' aan huis??)
Ik zet max in op de accu, altijd thuis laden en als nodig ook publieke paal (is sowieso goedkoper dan tanken), nu na 4000km: 1l/100km
Ik vraag me af als je 1:50 vebruikt of je dan niet beter een 100% electrische auto had kunnen nemen. Die laden veel sneller op en zijn gunstiger in de wegenbalsting. Ik rij niet vaak maar grote afstanden per rit (150-270km) en ik heb niet altijd de mogelijk en/of tijd om te laden. Meestal staat de auto stil. Mijn verbruik gemiddeld staat nu op 1:18.kevout schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:18:
[...]
Wat zijn een beetje de verbruik cijfers hier in dit topic?
Ik zet max in op de accu, altijd thuis laden en als nodig ook publieke paal (is sowieso goedkoper dan tanken), nu na 4000km: 1l/100km
[ Voor 3% gewijzigd door Chrissie4 op 24-11-2021 12:51 ]
Ik rij overall na 8.500 km ook 1:50. Volledig elektrisch is voor ons niet handig omdat ik ook regelmatig een paardentrailer erachter heb hangen. Bovendien rijden wij veel korte afstanden <50 km. Voor ons is hybride de ideale combinatie om dagelijks volledig elektrisch te rijden, genoeg power voor een paardentrailer (wekelijks). En geen range anxiety bij langere (vakantie)ritten.Chrissie4 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:49:
[...]
Ik vraag me af als je 1:50 vebruikt of je dan niet beter een 100% electrische auto had kunnen nemen. Die laden veel sneller op en zijn gunstiger in de wegenbalsting. Ik rij niet vaak maar grote afstanden per rit (150-270km) en ik heb niet altijd de mogelijk en/of tijd om te laden. Meestal staat de auto stil. Mijn verbruik gemiddeld staat nu op 1:18.
Die chinese fuel flow meters zijn wel erg nauwkeurig
:strip_exif()/f/image/MSKFT6SZw7K3sg3WuEiwcN7u.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij heeft ruim 400 km gereden. Vraag me toch serieus af waar het verdienmodel van Lynk nu in zit.
Het zijn 400 'gratis' km's. Terwijl de M2M prijs op 15 ct ligt voor de meer km's.
Zouden ze binnenkort met servicekosten komen?
Ligt eraan. Wij hebben een EV als eerste auto (Kia e-Soul) en het is sterk afhankelijk waar je heengaat of je er mee uit de voeten kan, qua vakantie en weekendjes weg heb ik het dan over. België en Frankrijk zijn namelijk nog vrij waardeloos qua snelladen. Spanje schijnt beter te zijn, maar dan moet je er wel eerst zien te komen.Chrissie4 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:49:
[...]
Ik vraag me af als je 1:50 vebruikt of je dan niet beter een 100% electrische auto had kunnen nemen. Die laden veel sneller op en zijn gunstiger in de wegenbalsting. Ik rij niet vaak maar grote afstanden per rit (150-270km) en ik heb niet altijd de mogelijk en/of tijd om te laden. Meestal staat de auto stil. Mijn verbruik gemiddeld staat nu op 1:18.
Ik heb in Noord-Frankrijk eens 3 snelladers achter me moeten laten omdat die het niet deden of alleen met één specifiek pasje werkte wat ik niet had (van de stuk of
Dus ja, enerzijds kijken we naar een EV als 2e auto, maar anderzijds overwegen we ook een PHEV (vandaar dat ik in dit topic zit): in NL gewoon zoveel mogelijk elektrisch rijden en er daarnaast Euro 98 ingooien om niet het E10 probleem te krijgen van lang in de tank laten zitten. En dan toch het gemak hebben om ermee op vakantie te gaan zonder laadstress te krijgen of zonder je vakantiebestemming te moeten afstemmen op je EV. Wij zijn namelijk toch wel 2x per jaar binnen Europa met de auto te vinden en vaak ook nog 1/2 weekendjes weg iets dichter bij huis.
En het argument van MRB is een beetje vreemd, want we hebben het hier over een abonnementsvorm en als iemand al naar een EV kijkt als alternatief voor de Lynk&Co, dan zal dat voor het gros PL worden. Kijkend naar de prijzen zit je met een beetje vergelijkbare EV toch ook al snel op € 500/mnd of nog meer. De beste deal en meest vergelijkbare auto uit mijn hoofd is de Kia e-Niro DynamicPlusLine (niet eens de ExecutiveLine) en dan zit je op € 504/mnd voor 60mnd en 15.000 km/jr. De meer vergelijkbare ExecutiveLine is € 559/mnd.
Zelfs al zou de prijs gelijk zijn, dan heb je dus met de Lynk&Co meer flexibiliteit.
Waarom zou je als M2M klant de duurdere E5 benzine tanken? Àls E10 al tot problemen leidt zijn de kosten voor L&C? Enige reden die ik kan bedenken is dat E5 iets zuiniger zou zijn maar daar heb ik persoonlijk met eerdere auto’s nooit iets van gemerkt.MooDyBLueS schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:13:
[...]
Dus ja, enerzijds kijken we naar een EV als 2e auto, maar anderzijds overwegen we ook een PHEV (vandaar dat ik in dit topic zit): in NL gewoon zoveel mogelijk elektrisch rijden en er daarnaast Euro 98 ingooien om niet het E10 probleem te krijgen van lang in de tank laten zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door Oizo1981 op 24-11-2021 13:26 ]
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.