Dat woordje "dus" klopt niet helemaal. Je kan je huidige contract meeverhuizen. Wanneer je nog een meerjarig contract heb zou ik dat zeker doen. En anders heel gauw paneeltjes plaatsen!Technomancer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:32:
Ik ga binnenkort verhuizen en moet dus een nieuw energiecontract aanvragen.
Goeie, ik ga eens kijken. Heb nu een contract voor onbepaalde tijd.dixet schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Dat woordje "dus" klopt niet helemaal. Je kan je huidige contract meeverhuizen. Wanneer je nog een meerjarig contract heb zou ik dat zeker doen. En anders heel gauw paneeltjes plaatsen!
een contract voor onbepaalde tijd voor stroom? Dan heb je waarschijnlijk een variabel tarief? Die gaat dan vanzelf omhoog binnkort als het al neit gestegen is.Technomancer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:
[...]
Goeie, ik ga eens kijken. Heb nu een contract voor onbepaalde tijd.
Waar @dixet op doelt is dat je een energie contract kunt hebben waarbij je de tarieven voor x jaar (max 3 meestal) hebt vastgezet.
Computer says no
Dus vrij/variabel.. klopt dan idd, stroom is naar +-50ct gegaan . Ik ga dus laden bij de paal voor 22ct en mijn zonnepanelen maar laten terugleveren. Kijk voor de grap eens naar de gasprijzenTechnomancer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:
[...]
Goeie, ik ga eens kijken. Heb nu een contract voor onbepaalde tijd.

Hoe kun jij dan laden bij 'de paal' voor 22 cent? Nog een doorlopend contract met tarieven van vorig jaar?Rmaxx schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Dus vrij/variabel.. klopt dan idd, stroom is naar +-50ct gegaan . Ik ga dus laden bij de paal voor 22ct en mijn zonnepanelen maar laten terugleveren. Kijk voor de grap eens naar de gasprijzen.. kun je beter in je auto gaan wonen
..
Helaas ook variabel, maar vattenfall in limburg is nog 22ct.. dus dan maar aan de publike paal he?Technomancer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:44:
[...]
Hoe kun jij dan laden bij 'de paal' voor 22 cent? Nog een doorlopend contract met tarieven van vorig jaar?
Ik zit ook bij Vattenfall.. hoewel ik een variabel contract heb, hebben ze de prijs nog steeds op 0,24 euro staan tot eind juli 2022. Dus dan is het voor mij niet duurder geworden dan in 2021. Weet niet hoe dat kan, op de site staat iets over groot inkopen en subsidies van overheid ofzo. Maar als ik op onafhankelijke prijsvergelijkers ga kijken dan komt Vattenfall er nooit goedkoop uit, vreemd. Misschien is dit alleen voor bestaande klanten?
Update: nagevraagd en die 24 cent geldt inderdaad alleen voor bestaande klanten. Dus dan is het voor mij denk ik het beste om bij Vattenfall te blijven en alles mee te verhuizen.
Wellicht was dit offtopic hoor, maar wel interessant in het kader van of het goedkoper is om elektrisch te rijden met de Lynk
Update: nagevraagd en die 24 cent geldt inderdaad alleen voor bestaande klanten. Dus dan is het voor mij denk ik het beste om bij Vattenfall te blijven en alles mee te verhuizen.
Wellicht was dit offtopic hoor, maar wel interessant in het kader van of het goedkoper is om elektrisch te rijden met de Lynk
[ Voor 26% gewijzigd door Technomancer op 06-01-2022 13:07 ]
Met het oog op de komende zomervakantie (rondreis door Europa) gezocht naar meer laadruimte.
Gevonden met Thule Wingbar en een Hapro Carver 8.5 dakkoffer.
De klemmen van de Wingbar passen wel, maar de kapjes moesten even bewerkt worden. Blijkbaar heeft de 01 een brede rail...
Zit solide vast en kan er makkelijk weer afgehaald worden.
Nu nog een plekje vinden voor de koffer als ie niet op de auto zit 🤔
Weet iemand de kleurcode van het blauw op de zwarte 01? Een mooie striping misstaat niet op de koffer 👌✌️
:strip_exif()/f/image/6oo9rAGPqMxQXTVJ2050MNsU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PX9MKoFNnN1i3EapYvLRE3xf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U0c7zEEDkJYHfmTW30bTYuJs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k4AYC1wtOPlP7McF02CV0uhr.jpg?f=fotoalbum_large)
De klemmen van de Wingbar passen wel, maar de kapjes moesten even bewerkt worden. Blijkbaar heeft de 01 een brede rail...
Weet iemand de kleurcode van het blauw op de zwarte 01? Een mooie striping misstaat niet op de koffer 👌✌️
:strip_exif()/f/image/6oo9rAGPqMxQXTVJ2050MNsU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PX9MKoFNnN1i3EapYvLRE3xf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U0c7zEEDkJYHfmTW30bTYuJs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k4AYC1wtOPlP7McF02CV0uhr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HiOPOCmIjyWI36WsB38t6dUH.jpg?f=fotoalbum_large)
Rondreis...veel extra kilometers á 15 dent :-)niekvanprooijen schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:17:
Met het oog op de komende zomervakantie (rondreis door Europa) gezocht naar meer laadruimte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt.PkZZP schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:22:
[...]
Rondreis...veel extra kilometers á 15 dent :-)
Tenzei je nog km over hebt van vorige maanden toch?PkZZP schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:22:
[...]
Rondreis...veel extra kilometers á 15 dent :-)
Lijkt mij stug, want wij rijden allemaal tot volle tevredenheid per maand meer kilometers (die indruk krijg je toch wel :-)sakurakilla schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:36:
[...]
Tenzei je nog km over hebt van vorige maanden toch?
Zeker weten, ik zit al op 9000km in 4 maanden 😕PkZZP schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:44:
[...]
Lijkt mij stug, want wij rijden allemaal tot volle tevredenheid per maand meer kilometers (die indruk krijg je toch wel :-)
Toen ik mijn auto ging halen vroeg ik aan de dame of het mogelijk was op den duur mijn contract om te zetten naar een zakelijk contract, zij antwoorden met nee maar gaf wel een tip. Verhuur de auto aan jezelf of kennis.
Doe er je voordeel mee. Verhuur de auto aan je vriendin / vrouw / vriend / man of iets wat er op lijkt.
Kan, alleen dan moet een van bovengenoemde de auto besturen, mag niet woonachtig zijn op hetzelfde adres, gaat in de loop van 2022 servicefee betalen, eigen risico gaat naar 1000 euro en zo zijn er nog wat haken en ogen. Nu is er nog geen servicefee, maar stel het wordt dadelijk EUR 0,12 per km (ik noem maar wat) dan is het de vraag of het de rompslomp waard is!TissueAndLube schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:41:
[...]
Toen ik mijn auto ging halen vroeg ik aan de dame of het mogelijk was op den duur mijn contract om te zetten naar een zakelijk contract, zij antwoorden met nee maar gaf wel een tip. Verhuur de auto aan jezelf of kennis.
Doe er je voordeel mee. Verhuur de auto aan je vriendin / vrouw / vriend / man of iets wat er op lijkt.
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Ik heb nu dus de auto zakelijk aan mezelf verhuurd voor 1 euro per dag. Moest 28 euro betalen + 100 euro borg. Vooralsnog inderdaad geen service fee.cyberdj schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Kan, alleen dan moet een van bovengenoemde de auto besturen, mag niet woonachtig zijn op hetzelfde adres, gaat in de loop van 2022 servicefee betalen, eigen risico gaat naar 1000 euro en zo zijn er nog wat haken en ogen. Nu is er nog geen servicefee, maar stel het wordt dadelijk EUR 0,12 per km (ik noem maar wat) dan is het de vraag of het de rompslomp waard is!
Waar heb je dit vandaan?cyberdj schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:51:
[...]
[…] mag niet woonachtig zijn op hetzelfde adres, […]
Interessant. Graag meer info.TissueAndLube schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:11:
[...]
Ik heb nu dus de auto zakelijk aan mezelf verhuurd voor 1 euro per dag. Moest 28 euro betalen + 100 euro borg. Vooralsnog inderdaad geen service fee.
Op welke manier doe je dat precies? Wel interessant om bv de zomervakantie te doen wanneer je in 1x 3000km maakt.TissueAndLube schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:11:
[...]
Ik heb nu dus de auto zakelijk aan mezelf verhuurd voor 1 euro per dag. Moest 28 euro betalen + 100 euro borg. Vooralsnog inderdaad geen service fee.
Ben ook wel benieuwd, over een huur auto moet je namelijk ook gewoon bijtelling betalen, maakt het een stuk minder interessant lijkt me.Dark Vision schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:37:
[...]
Op welke manier doe je dat precies? Wel interessant om bv de zomervakantie te doen wanneer je in 1x 3000km maakt.
Voor vakanties met veel Km’s is die manier nu nog mogelijk. (Netjes is anders).
Qua jezelf verhuren zakelijk.
https://www.belastingtips...lling_door_splitsen_auto/
Wellixht kan dus wel privé contract en dan jezelf zakelijk verhuren. Maar andersom dus niet zomaar.
Qua jezelf verhuren zakelijk.
https://www.belastingtips...lling_door_splitsen_auto/
Wellixht kan dus wel privé contract en dan jezelf zakelijk verhuren. Maar andersom dus niet zomaar.
Ben benieuwd wat de belasting inspecteur daarvan vind als je (zeer zeldzaam) gecontroleerd wordt. Persoonlijk overweeg ik het juist andersom door de auto privé te huren van Lynk en voor zakelijke ritten te huren (40-50 euro per dag). Zonder mijn woonwerkverkeer blijf ik wel onder die 1250 km per maand.TissueAndLube schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:11:
[...]
Heeft iemand al ontdekt of het mogelijk is de radio automatisch op dezelfde zender aan te zetten bij het opnieuw starten? Of een Spotify playlist? Nu moet ik hem vaak aanzetten terwijl ik al onderweg ben omdat het even duurt voor de interface helemaal opgestart is.
Je moet de radio altijd opnieiw ‘aan’ zetten. Ik gebruik de knop in de midden console hiervoor, als ik een seconde of 30 op weg ben.TiemenSoeteman schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:09:
Heeft iemand al ontdekt of het mogelijk is de radio automatisch op dezelfde zender aan te zetten bij het opnieuw starten? Of een Spotify playlist? Nu moet ik hem vaak aanzetten terwijl ik al onderweg ben omdat het even duurt voor de interface helemaal opgestart is.
Staat prachtig op YouTube😉👌meermarco schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:15:
Oh wow. Ik had me vrij snel aangemeld maar nog niks over proefrit. Maar goed. Heb geen haast. Juni/juli is prima.
Iemand een idee van de euroNcap crashtest score?
Net binnen geweest bij de Lynk & Co club in Berlijn. Heel cool gedaan. Jammer genoeg alleen de blauwe versie binnen staan, wilde de zwarte aan mijn vriendin laten zien.
Mooie combi, ik ga ook op zoek naar een wingbar.niekvanprooijen schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:17:
...
Heb zelf een thule Motion XXL dakkoffer hier op de foto op mijn vorige auto.
:strip_exif()/f/image/NjfqBGZVVklUnCSg3Paq8d5c.jpg?f=fotoalbum_large)
De dakdragers van de BMW passen in ieder geval voor geen mogelijkheid. Heb jij toevallig van jou dakdragers ook maten of een typenummer?
De dakkoffer heb ik aan het plafond van mijn garage gehangen met twee spanbanden.
:strip_exif()/f/image/zyqdiHsmH4nickr2K2IbAsVE.jpg?f=fotoalbum_large)
Bastjean
Top! Dat aan het plafond had ik gisteren ook maar bedacht:Bastjean schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:59:
[...]
Mooie combi, ik ga ook op zoek naar een wingbar.
[Afbeelding]
De dakdragers van de BMW passen in ieder geval voor geen mogelijkheid. Heb jij toevallig van jou dakdragers ook maten of een typenummer?
De dakkoffer heb ik aan het plafond van mijn garage gehangen met twee spanbanden.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/gW5CMcsq9HTP2fHWKbPkw7rZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Even met een paar houtjes gefixt.
Ik heb geen typenummer of maten helaas. Was via marktplaats en ben er heen gereden om te passen.
Dat is wel een mooi filmpje inderdaad. Vooral die airbag bij de zijdelingse botsing die uit de armsteun komt kende ik nog niet. Overigens heb ik nu wel besloten nooit te gaan botsen. Wat een klappen zeg! 😳
YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of Lynk & Co 01 2021
Zeer mooie vorige auto, vanwaar de overstap als ik vragen mag? Voelt dat niet als n stap(je) terug?Bastjean schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:59:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier kun je belasting technisch mee in de problemen komen omdat 1 euro per dag geen realistische huurprijs is.TissueAndLube schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:11:
[...]
Netjes hoor!niekvanprooijen schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik kwam ook nog deze tegen, iemand ervaring mee?misku schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:57:
[...]
Netjes hoor!welke thule wingbar heb je gekocht, zie er meerdere namelijk.
Wat ik heb gedaan is een nieuw account aangemaakt met een ander e-mailadres. Verder heb ik een e-sim gekocht bij SimYo met 5 euro beltegoed. Zo heb je een tweede nummer om in te vullen voor het nieuwe account. Auto delen aangezet en prijs aangepast naar 1 euro per dag ( wel raar dat dit kan!) en op mijn andere account de aanvraag geaccepteerd. Ik heb nu de auto verhuurd voor 28 dagen a 28 euro + 100 euro borg. 28 dagen is het maximum. Vooralsnog geen service fee. Toen ik mijn auto ging halen zou dat in de toekomst 7 euro gaan worden per dag of per boeking, dat wist de dame niet. Ik las wel ergens binnen dit forum dat iemand had gehoord dat dit 22.50 zou worden. Als dat zo is heb ik een probleem.Dark Vision schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:37:
[...]
Op welke manier doe je dat precies? Wel interessant om bv de zomervakantie te doen wanneer je in 1x 3000km maakt.

Realistisch of niet, ik mag zelf de huurprijs bepalen ( wat op zich wel raar is, een minimum zou wel logisch zijn). Ik zie het eerder als een “ maas in de regels van Lynk”. Ik ben ook geen eigenaar van de auto.Oizo1981 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:38:
[...]
Hier kun je belasting technisch mee in de problemen komen omdat 1 euro per dag geen realistische huurprijs is.
[ Voor 4% gewijzigd door TissueAndLube op 08-01-2022 02:15 ]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gaat gebeuren aangezien ik geen eigenaar ben van de auto. Ik snap wel dat ik de grens opzoek.Deveon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:55:
[...]
Ben benieuwd wat de belasting inspecteur daarvan vind als je (zeer zeldzaam) gecontroleerd wordt. Persoonlijk overweeg ik het juist andersom door de auto privé te huren van Lynk en voor zakelijke ritten te huren (40-50 euro per dag). Zonder mijn woonwerkverkeer blijf ik wel onder die 1250 km per maand.
Zover ik weet verward u huurauto met leaseauto. In dit geval gaat het natuurlijk om huren. Of het het waard is zal ook liggen aan de hoeveelheid gereden kilometers.Oid schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Ben ook wel benieuwd, over een huur auto moet je namelijk ook gewoon bijtelling betalen, maakt het een stuk minder interessant lijkt me.
[ Voor 9% gewijzigd door TissueAndLube op 08-01-2022 02:22 ]
Volgens mij ligt de app van Lynk er weer uit, ik kan niet inloggen.
Ik heb zojuist www.allestoringen.nl gemaild met de vraag of Lynk kan worden toegevoegd aan hun website.
Ik heb zojuist www.allestoringen.nl gemaild met de vraag of Lynk kan worden toegevoegd aan hun website.
Van Lynk mag je zelf de huurprijs bepalen. Als je alles puur privé doet heb je met de belastingdienst niets te maken. Als je de auto echter zakelijk betaald en privé van je eigen zaak huurt heb je mi een probleem. Als er geen sprake is van een reële huurprijs prikt de belastingdienst namelijk door die constructie heen. https://www.belastingtips...lling_door_splitsen_auto/TissueAndLube schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 02:14:
[...]
Realistisch of niet, ik mag zelf de huurprijs bepalen ( wat op zich wel raar is, een minimum zou wel logisch zijn). […]. Ik ben ook geen eigenaar van de auto.
[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 08-01-2022 07:16 ]
Een bedrijf is ook geen eigenaar van een leaseauto. De belastingdienst kijkt puur of jij als privé-persoon de beschikking hebt over een auto die gefinancierd is door je werkgever. Als dat zo is en je gebruikt die auto ook voor privé kilometers moet je bijtelling betalen. Die bijtelling kun je alleen ontlopen als je als privé persoon een regulier huurtarief aan je bedrijf betaald (zie bovenstaande link). De hoofdregel is als volgt: stel je een auto ter beschikking aan een werknemer dan moet de werkgever een bijtelling in de loonadministratie verwerken.TissueAndLube schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 02:19:
[...]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gaat gebeuren aangezien ik geen eigenaar ben van de auto. Ik snap wel dat ik de grens opzoek.
Van een ‘ter beschikkingstelling’ is sprake als de werknemer de auto naar eigen inzicht mag gebruiken; dus zowel zakelijk als privé.
[ Voor 17% gewijzigd door Oizo1981 op 08-01-2022 07:51 ]
TissueAndLube schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 02:12:
[...]
Wat ik heb gedaan is een beetje nieuw account aangemaakt met een ander e-mailadres. Verder heb ik een e-sim gekocht bij SimYo met 5 euro beltegoed. Zo heb je een tweede nummer om in te vullen voor het nieuwe account. Auto delen aangezet en prijs aangepast naar 1 euro per dag ( wel raar dat dit kan!) en op mijn andere account de aanvraag geaccepteerd.
TissueAndLube schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 02:14:
[...]
Ik zie het eerder als een “ maas in de regels van Lynk”.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h0HdpcbxKdmGoZfzhIaOC0l8.jpg?f=user_large)
https://www.lynkco.com/nl...-conditions/account-terms
[ Voor 33% gewijzigd door Oizo1981 op 08-01-2022 07:20 ]
Bijtelling gaat over privé gebruik van een zakelijke middel. Als je de zakelijke auto via Lynk aan privé verhuurd hoef je geen bijtelling te gebruiken. Verder loont het niet om de Lynk en Co zakelijk te rijden gezien de bijtelling (35000*0,22) fors hoger is dan de kosten van €500 per maand. Er is fiscaal geen voordeel en als je 19ct/km rekent wel.Oid schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Ben ook wel benieuwd, over een huur auto moet je namelijk ook gewoon bijtelling betalen, maakt het een stuk minder interessant lijkt me.
Ik heb audio issues die bij de garage niet konden worden opgelost. Al ruim een maand. Nu moet ik drie weken wachten voordat er nog een keer iemand naar kan kijken. Dan ben ik de auto opnieuw een dag kwijt. Ze hebben dan geen idee of het dan wel gaat lukken en het is volgens lynk mogelijk dat het nog wel enkele maanden gaat duren.
De klantenservice helpt me er niet echt mee en vertelt doodleuk dat ik wegens de lage prijs niet moet zeuren.
Ik vind de auto mooi en wil die graag blijven rijden, maar niet het exemplaar wat ik heb. Ik wil wisselen, maar dat mag niet van lynk. Zou opzeggen en direct een nieuwe aanvragen een optie zijn?
Op persoonlijke titel, geweldige wagen, vreselijke organisatie. Wat een domper dat ze hun zaakjes qua service zo wisselvallig op orde hebben
De klantenservice helpt me er niet echt mee en vertelt doodleuk dat ik wegens de lage prijs niet moet zeuren.
Ik vind de auto mooi en wil die graag blijven rijden, maar niet het exemplaar wat ik heb. Ik wil wisselen, maar dat mag niet van lynk. Zou opzeggen en direct een nieuwe aanvragen een optie zijn?
Op persoonlijke titel, geweldige wagen, vreselijke organisatie. Wat een domper dat ze hun zaakjes qua service zo wisselvallig op orde hebben
Die donkere gebruiken wij al jaren op een Ford Focus station. Zijn dus niet specifiek Lynk & Co, maar werken verder prima!misku schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:12:
[...]
ik kwam ook nog deze tegen, iemand ervaring mee?
Never underestimate the power of stupid people in large groups
@TissueAndLube waarom zou je de auto weer van jezelf huren? Dan betaal je toch 'dubbel'?
Het onderscheid tussen privé en zakelijk zonder bijtelling of 19ct/km. Of puur omdat je boven de kilometerbundel uit komt. Als ik van de zomer naar Spanje rijd komen er zo 3000 km bij op en dat is best prijzig met 15ct/km. Door voor een fractie door te huren kan je daarmee voordeliger uit zijn (omdat er geen servicekosten zijn).Coenen schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:33:
@TissueAndLube waarom zou je de auto weer van jezelf huren? Dan betaal je toch 'dubbel'?
Ik denk dat sommige van jullie een niet bestaande loophole hebben gevonden mbt bjitelling / beschikbaar stellen van een auto van de werkgever. Als het voor jullie (en jullie boekhouder) werkt dan is het prima toch...
Lease, huur, koop dat boeit allemaal niet voor de bijtelling. Beschikbaar hebben van een auto via de werkgever is het criteria. Wil je dan daar niet privé mee rijden zal je een formulier moeten insturen en kilometers moeten bijhouden.TissueAndLube schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 02:21:
[...]
Zover ik weet verward u huurauto met leaseauto. In dit geval gaat het natuurlijk om huren. Of het het waard is zal ook liggen aan de hoeveelheid gereden kilometers.
Het truckje gaat met name op voor wie werkt voor een opdrachtgever in plaats van werkgeverOid schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:51:
Ik denk dat sommige van jullie een niet bestaande loophole hebben gevonden mbt bjitelling / beschikbaar stellen van een auto van de werkgever. Als het voor jullie (en jullie boekhouder) werkt dan is het prima toch...
Dit dus. Daarom wil ik de auto verhuren aan mijn vriendin die als zelfstandige werkt. En afhankelijk van wat de servicekosten gaan worden. Want 7,50 is nog wel te doen maar met 22,50 prijzen ze zich echt uit de markt.Deveon schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:26:
[...]
Het truckje gaat met name op voor wie werkt voor een opdrachtgever in plaats van werkgever
Wintersportplannen? Sneeuwkettingen nodig? Door een gescheurde acchillespees zit de wintersport er voor mij niet meer in. Ik heb voor de lynk wel goede sneeuwkettingen liggen. Als jij wel op wintersport gast en kettingen nodig hebt, kun je die van mij wel huren. Ik woon in Utrecht.
Je hoeft alleen geen bijtelling te betalen als er sprake is van een reële huurprijs.Deveon schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:52:
[...]
Bijtelling gaat over privé gebruik van een zakelijke middel. Als je de zakelijke auto via Lynk aan privé verhuurd hoef je geen bijtelling te gebruiken. Verder loont het niet om de Lynk en Co zakelijk te rijden gezien de bijtelling (35000*0,22) fors hoger is dan de kosten van €500 per maand. Er is fiscaal geen voordeel en als je 19ct/km rekent wel.
Heb je ook winterbanden? Ik heb vorige week met Lynk gebeld met de vraag of een Lynk ruilen door members onderling, zonder allerlei bijbetalingen en zonder verhoging eigen risico van €500,- naar €1000,- mogelijk gemaakt kan worden. Ze vonden dit bij Lynk een goed idee, maar op dit moment erg omslachtig. Ik ga deze of volgende week nog eens bellen om te kijken of ze dit al besproken hebben. Dat ik betaal voor jouw gebruik van winterbanden en sneeuwkettingen is logisch. Niet voor administratie kosten die ze willen doorvoeren van €21,10 per dag….Baassii schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:36:
Wintersportplannen? Sneeuwkettingen nodig? Door een gescheurde acchillespees zit de wintersport er voor mij niet meer in. Ik heb voor de lynk wel goede sneeuwkettingen liggen. Als jij wel op wintersport gast en kettingen nodig hebt, kun je die van mij wel huren. Ik woon in Utrecht.
Ik heb geen winterbanden, weet dat het in sommige landen wel verplicht is tenminste M&S banden te hebben, maar heb ze zelf niet.MaartenBreda schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Heb je ook winterbanden? Ik heb vorige week met Lynk gebeld met de vraag of een Lynk ruilen door members onderling, zonder allerlei bijbetalingen en zonder verhoging eigen risico van €500,- naar €1000,- mogelijk gemaakt kan worden. Ze vonden dit bij Lynk een goed idee, maar op dit moment erg omslachtig. Ik ga deze of volgende week nog eens bellen om te kijken of ze dit al besproken hebben. Dat ik betaal voor jouw gebruik van winterbanden en sneeuwkettingen is logisch. Niet voor administratie kosten die ze willen doorvoeren van €21,10 per dag….
Ah Jammer👍Baassii schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:24:
[...]
Ik heb geen winterbanden, weet dat het in sommige landen wel verplicht is tenminste M&S banden te hebben, maar heb ze zelf niet.
Gezocht in dit topic en online, maar nog niet echte een antwoord kunnen vinden. Wat zijn in de praktijk de verbruikskosten van de Link & Co, dus laadkosten en benzine kosten samen. En daarbij uitgaan van ongeveer 50% van de tijd electrisch kunnen rijden.
Even mijn situatie, enkele reis naar het werk is 100km, meest snelweg. Kan zowel thuis als op het werk laden.
Even mijn situatie, enkele reis naar het werk is 100km, meest snelweg. Kan zowel thuis als op het werk laden.
Dat is nogal afhankelijk van wat je thuis en op je werk voor stroom betaald.ThatGuy2303 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:27:
Gezocht in dit topic en online, maar nog niet echte een antwoord kunnen vinden. Wat zijn in de praktijk de verbruikskosten van de Link & Co, dus laadkosten en benzine kosten samen. En daarbij uitgaan van ongeveer 50% van de tijd electrisch kunnen rijden.
Weer een storing op de app... (hier ook? Laatste bericht is van meer dan 20 uur geleden)
Mn auto is niet aan het laden, 0% accu, kan 0 km rijden en de kilometerstand is n/a 🤨
Iemand al duidelijkheid over de (extra) groene kaart voor de caravan? Ik heb ze er in december over gebeld. De afdeling waar ik naar doorverbonden werd gaf aan dat ik daarvoor bij de caravanverzekering moest zijn. Ik heb ze gewezen op de regels mbt de groene kaart in een aantal landen. Ze zouden nog wat gaan uitzoeken...
Mn auto is niet aan het laden, 0% accu, kan 0 km rijden en de kilometerstand is n/a 🤨
Iemand al duidelijkheid over de (extra) groene kaart voor de caravan? Ik heb ze er in december over gebeld. De afdeling waar ik naar doorverbonden werd gaf aan dat ik daarvoor bij de caravanverzekering moest zijn. Ik heb ze gewezen op de regels mbt de groene kaart in een aantal landen. Ze zouden nog wat gaan uitzoeken...
[ Voor 6% gewijzigd door BPi op 09-01-2022 19:12 ]
Ik heb een vergelijking gemaakt met onze vorige Audi A3 (30 uit 2018) waarbij ik ben uitgegaan van een verbuik van 1/17 voor de A3.Oizo1981 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:30:
[...]
Dat is nogal afhankelijk van wat je thuis en op je werk voor stroom betaald.
Het verbuik voor langere ritten, in ons geval een familie bezoek met afstand 115 km heen en 115 km terug, scheelt ons uiteindelijk 98 ct. Dat is wel berekend met laden aan een laadpaal na 1 rit en dezelfde laadkosten voor de heen rit. Dus minst gunstige berekening.
Ook dat is dus erg afhankelijk van het tarief dat je aan een laadpaal en dat is erg verschillend per regio en abonnement etc.Original187G schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:36:
[...]
Ik heb een vergelijking gemaakt met onze vorige Audi A3 (30 uit 2018) waarbij ik ben uitgegaan van een verbuik van 1/17 voor de A3.
Het verbuik voor langere ritten, in ons geval een familie bezoek met afstand 115 km heen en 115 km terug, scheelt ons uiteindelijk 98 ct. Dat is wel berekend met laden aan een laadpaal na 1 rit en dezelfde laadkosten voor de heen rit. Dus minst gunstige berekening.
Mijn woon-werkverkeer v.v. is 50 km. Samen met omwegen etc red ik het principe op een laadbeurt per dag aan een openbare laadpaal voor ongeveer € 3,70 (€ 0,2178 / kWh). Mijn vorige auto reed ongeveer 1 op 12. Bij 50 km kostte me dat dus € 7,50 (€ 1,80/liter). Ik ben dus de meeste dagen ongeveer de helft goedkoper uit. Op langere ritten (met benzine gebruik) zal dit dichterbij elkaar liggen. Als ik in een regio zou wonen waar een openbare laadpaal € 0,45 / kWh kost, zou ik dus praktisch even duur uit zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 09-01-2022 21:20 ]
Wow, waar vindt je zo'n goedkope openbare laadpaal?Oizo1981 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:58:
[...]
openbare laadpaal voor ongeveer € 3,70 (€ 0,2178 / kWh).
Vattenfall in Limburg en BrabantBPi schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:20:
[...]
Wow, waar vindt je zo'n goedkope openbare laadpaal?
Ja hier ookBPi schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:10:
Weer een storing op de app... (hier ook? Laatste bericht is van meer dan 20 uur geleden)
Heb ik ook eerder al eens gevraagd maar ik denk dat hier geldt: hoe meer vragen hoe beter...TissueAndLube schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 05:47:
Volgens mij ligt de app van Lynk er weer uit, ik kan niet inloggen.
Een korte vraag; dacht dat ik mij had aangemeld bij L&K voor een auto in april maar kan dit nergens terugvinden. Lijkt erop dat je niet meer kan aanmelden op de website, hebben meerdere mensen deze ervaring? Zijn er nog andere suggesties/opties?
/f/image/gF2nGPM3B74kvX6wehpAQ62L.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door juwlez op 10-01-2022 10:37 ]
Wat bedoel je hiermee? Ik heb de eerdere discussie kennelijk gemist. Je caravan (met eigen kenteken) is toch apart verzekerd? Welke aparte regels en in welke landen?BPi schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:10:
Dank alvast!
Dit weekend voor het eerst de afneembare trekhaak gemonteerd. Minder handig dan de semi automatische trekhaak op de V60, maar goed te doen. Toen gereden met mijn aanhanger (dubbelasser, alu, eigen gewicht 600 kg). Toegegeven, gewicht van de lading was hooguit 200 kg, maar toch: het reed probleemloos. Op sommige stukken zelfs gewoon elektrisch gereden.
Wat betreft de klachten over de software: ik begin er een beetje aan te wennen (standaard eerst de lane keeping uitzetten) en voor sommige zaken (bellen, spotify) carplay gebruiken; werkt sneller, betrouwbaar en via siri bijna foutloos. Navigatie blijf ik via de L&C doen; groter scherm, werkt redelijk en weergave op bestuurdersscherm is toch wel erg fijn.
De app blijft een vreemd ding. Meestal gewoon goed, maar soms... Nu weer een melding dat hij staat te laden terwijl hij al uren van de lader af is. Komt wel weer goed.
Ik heb de Aldi rubberen matten van 13,99 gekocht en aangepast aan de maten van de L&C. Gewoon boven op de stoffen matten gelegd. Kan niet schuiven door de structuur onder de rubberen matten. Werkt perfect.
Al met al blijft mijn ervaring positief.
Wat betreft de klachten over de software: ik begin er een beetje aan te wennen (standaard eerst de lane keeping uitzetten) en voor sommige zaken (bellen, spotify) carplay gebruiken; werkt sneller, betrouwbaar en via siri bijna foutloos. Navigatie blijf ik via de L&C doen; groter scherm, werkt redelijk en weergave op bestuurdersscherm is toch wel erg fijn.
De app blijft een vreemd ding. Meestal gewoon goed, maar soms... Nu weer een melding dat hij staat te laden terwijl hij al uren van de lader af is. Komt wel weer goed.
Ik heb de Aldi rubberen matten van 13,99 gekocht en aangepast aan de maten van de L&C. Gewoon boven op de stoffen matten gelegd. Kan niet schuiven door de structuur onder de rubberen matten. Werkt perfect.
Gebeld en keurig de groene kaart in de mail ontvangen.BPi schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:10:
Gebeld met? L&C? Verzekeraar die op groene kaart staat?Ferdskie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:33:
[...]
Gebeld en keurig de groene kaart in de mail ontvangen.
Is er een mogelijkheid om te zien -of na te vragen bij de eigenaar voor ik er niet meer onderuit kan- of een auto die je wilt lenen (huren) winterbanden heeft?
Ik heb een auto met winterbanden nodig voor 2 dagen, en aangezien de Lynk & Co ook op de long list staat als opvolger van onze huidige auto, lijkt het mij wel leuk om een een L&C te lenen via de app. Tot enigszins mijn verbazing staan er meer dan genoeg aangeboden in en rond Eindhoven, dus keuze & kans genoeg op zich.
Ik lees in dit topic dat meerdere users winterbanden hebben als optie, maar helaas is er geen filter voor winterbanden.
Ik heb een auto met winterbanden nodig voor 2 dagen, en aangezien de Lynk & Co ook op de long list staat als opvolger van onze huidige auto, lijkt het mij wel leuk om een een L&C te lenen via de app. Tot enigszins mijn verbazing staan er meer dan genoeg aangeboden in en rond Eindhoven, dus keuze & kans genoeg op zich.
Ik lees in dit topic dat meerdere users winterbanden hebben als optie, maar helaas is er geen filter voor winterbanden.
Waarom koopt iedereen nieuwe automatten?wigwam2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:52:
Gelukkig was hij vanmorgen vroeg weer online waardoor ik met warme en ontdooide auto om 7 uur weg kon rijden. Yes!dixet schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:55:
[...]
Ja hier ook. App vind dat ik uitgelogd ben en kan niet meer inloggen. Ook nu, maandagochtend, nog niet
Het meest opmerkelijke vind ik dat ik de auto wel kon openen via de app. Dus niet alle functionaliteiten liggen er dan uit.
Hoe of welke trekhaak heb jij gemonteerd? ging dit via L&C of heb je zelf eentje gevonden die past?wigwam2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:52:
Dit weekend voor het eerst de afneembare trekhaak gemonteerd. Minder handig dan de semi automatische trekhaak op de V60, maar goed te doen. Toen gereden met mijn aanhanger (dubbelasser, alu, eigen gewicht 600 kg). Toegegeven, gewicht van de lading was hooguit 200 kg, maar toch: het reed probleemloos. Op sommige stukken zelfs gewoon elektrisch gereden.
Omdat de meegeleverde matten een 'drama' zijn... dun en glijden weg! Vooral achter heb je op zeker nieuwe nodig (uit een stuk en die dus over de tunnel loopt)GroeneThee schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:59:
[...]
Waarom koopt iedereen nieuwe automatten?
Trekhaak moet via Lynk & co tenzij je de auto koopt.sakurakilla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:57:
[...]
Hoe of welke trekhaak heb jij gemonteerd? ging dit via L&C of heb je zelf eentje gevonden die past?
Ah ok. Maar dat is dan eigenlijk toch iets wat L&C zou moeten vervangen/leveren?PkZZP schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:02:
[...]
Omdat de meegeleverde matten een 'drama' zijn... dun en glijden weg! Vooral achter heb je op zeker nieuwe nodig (uit een stuk en die dus over de tunnel loopt)
Niet dat ik niet die paar 10-tjes niet zou willen uitgeven maar toch.
Ik vind de meegeleverde matten prima. Achter zijn ze inderdaad wat te klein waardoor ze schuiven. Dat heb ik opgelost met een stukje klittenband. Ik heb nog geen enkele auto gehad met achterin standaard een doorlopende mat over de middentunnel.GroeneThee schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:09:
[...]
Ah ok. Maar dat is dan eigenlijk toch iets wat L&C zou moeten vervangen/leveren?
Niet dat ik niet die paar 10-tjes niet zou willen uitgeven maar toch.
Ah snap ik, maar de vraag is dan.Oizo1981 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:08:
[...]
Trekhaak moet via Lynk & co tenzij je de auto koopt.
Als je de auto zonder trekhaak koopt, kun je zelf een aftermarket trekhaak moniteren erop?
Voortschrijdend inzicht (ze zijn er wel ;-) en een stuk dikker ook! (Maar voor de rest een top auto, en zeer weinig software problemen. Mag ook wel eens naar voren komen :-) Super tevreden derhalve.Oizo1981 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:22:
[...]
Ik vind de meegeleverde matten prima. Achter zijn ze inderdaad wat te klein waardoor ze schuiven. Dat heb ik opgelost met een stukje klittenband. Ik heb nog geen enkele auto gehad met achterin standaard een doorlopende mat over de middentunnel.
Bij koop is dat geen probleem. Zijn zat aftermarket mogelijkheden. Ook de M2M trekhaak is niet af-fabriek maar wordt er naderhand onder gehangen.sakurakilla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:24:
[...]
Ah snap ik, maar de vraag is dan.
Als je de auto zonder trekhaak koopt, kun je zelf een aftermarket trekhaak moniteren erop?
Ik ben benieuwd welke kettingen je hebt gekocht. Ik de carguide wordt enkel gesproken over een sneeuwsokBaassii schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:36:
Heb jij een link naar een aftermarket trekhaak die wel zou passen?Oizo1981 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:36:
[...]
Bij koop is dat geen probleem. Zijn zat aftermarket mogelijkheden. Ook de M2M trekhaak is niet af-fabriek maar wordt er naderhand onder gehangen.
Gewoon even informeren bij trekhaakcentrum.nl of zo’n partij. Vaste haak voor een XC40 kost zo’n €600 dus zal vergelijkbaar zijn.sakurakilla schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:54:
[...]
Heb jij een link naar een aftermarket trekhaak die wel zou passen?
Voor de bandenmaat 235/45R20 zijn de volgende mogelijkheden:JVN78 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:12:
[...]
Ik ben benieuwd welke kettingen je hebt gekocht. Ik de carguide wordt enkel gesproken over een sneeuwsok
Loopvlakkettingen:
Weissenfels Trak Auto TA39 (EUR 360,-)
RUD Centrax N894 (EUR 368,-)
König K-SUMMIT XL K55 (EUR 427,-)
Weissenfels M91 AUTOMATIKA - N894 (EUR 418,-)
Je kunt natuurlijk een traditionele ketting proberen, met waarschijnlijk schade aan je velgen tot gevolg, of aanlopende kettingen (met mogelijk aanspraak op je eigen risico bij L&C à EUR 500,-)
Husky Professional 247 (EUR 104,-)
[ Voor 87% gewijzigd door cyberdj op 11-01-2022 09:02 ]
Nieuw hier, en opzoek naar info over de 01.
Gelukkig al veel kunnen lezen, maar alle 192 pagina's is nog niet gelukt
Wellicht staat mij vraag er dan ook wel tussen maar heb ik die gemist:
Mijn huidige auto staat veel stil, dus zou ik de 01 oom zeker in willen zetten om te verhuren, maar hoe groot (of klein) is de vraag daar naar? Kunnen jullie je maandlasten al echt verminderen dankzij de verhuur?
Alvast bedankt!
Mijn huidige auto staat veel stil, dus zou ik de 01 oom zeker in willen zetten om te verhuren, maar hoe groot (of klein) is de vraag daar naar? Kunnen jullie je maandlasten al echt verminderen dankzij de verhuur?
Alvast bedankt!
Volgens mij valt het mee van wat ik zo lees. En als er wordt verhuurd, duurt het behoorlijk lang voordat je je geld krijgt.Merlijn12 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:35:
Alvast bedankt!
Welkom!Merlijn12 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:35:
Alvast bedankt!
Op dit moment verloopt de verhuur nog niet vlekkeloos (zacht uitgedrukt). De huurders zijn veelal mensen die eens een 01 willen uitproberen. Daarnaast zijn er nog problemen met de uitbetaling van de huurkosten (er zijn al enkelen die weken op hun geld wachten). Het verlagen van de maandlasten is dus waarschijnlijk nog een illusie op dit moment
precies dit. Ik wacht op ongeveer 170 euro. Eerste verhuur oktober....Kun je nagaan.cyberdj schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:37:
[...]
Welkom!
Op dit moment verloopt de verhuur nog niet vlekkeloos (zacht uitgedrukt). De huurders zijn veelal mensen die eens een 01 willen uitproberen. Daarnaast zijn er nog problemen met de uitbetaling van de huurkosten (er zijn al enkelen die weken op hun geld wachten). Het verlagen van de maandlasten is dus waarschijnlijk nog een illusie op dit moment
HLN (grote krant in België) heeft het vandaag in een uitgebreid artikel over de L&C 01:
“Deze auto met alles erop en eraan is een uitweg voor de dure elektrische wagen”.
Gek om onze wagen te zien op de frontpage
.
https://www.hln.be/drive/...n-lynkenco-1-br~a7c5bae4/
Artikel zit achter paywall maar ik kan het wel samenvatten:
L&C-concept
- Vandaag is een nieuwe benzine-auto lastig aan te raden, want over enkele jaren moet iedereen kiezen voor elektrisch. Maar elektrische wagens zijn flink duurder dan klassieke modellen.
- Als je geen salariswagen hebt, is een auto leasen als particulier best ingewikkeld. Je kent de uiteindelijke kosten niet, en zit vast aan een lang contract.
- Een concept zoals Poppy (betalen per minuut) slaat niet overal aan want “het is niet mijn wagen”.
- L&C maakt een einde aan al deze nadelen. Een eigen auto die je maandelijks kan opzeggen. Met een hoger gebruiksgemak want service komt aan huis.
- Om een stilstaande auto te vermijden, kan je een 01 onderverhuren. Dat is geen verplichting.
- De prijs van 500 euro per maand valt beter mee dan je denkt: je moet rekening houden met aankoopprijs, overnameprijs, verzekeringen, belastingen, onderhoud, … en je kan compenseren met huurinkomsten.
Nadelen L&C-concept
- Prijs is alsnog te hoog voor een groot deel van de bevolking.
- Kilometerbeperking
- Kinderziektes, zoals autodelen dat niet altijd werkt
Auto pluspunten
- Krachtigere batterij dan de XC40
- Luxegevoel met alle denkbare opties
- Weelderig veel beenruimte achterin, hoewel een compacte SUV
- Zeer comfortabel rijgevoel: echte gezinswagen
Auto minpunten
- Geen sportieve auto
- Fors accelereren duurt lang
“Deze auto met alles erop en eraan is een uitweg voor de dure elektrische wagen”.
Gek om onze wagen te zien op de frontpage
https://www.hln.be/drive/...n-lynkenco-1-br~a7c5bae4/
Artikel zit achter paywall maar ik kan het wel samenvatten:
L&C-concept
- Vandaag is een nieuwe benzine-auto lastig aan te raden, want over enkele jaren moet iedereen kiezen voor elektrisch. Maar elektrische wagens zijn flink duurder dan klassieke modellen.
- Als je geen salariswagen hebt, is een auto leasen als particulier best ingewikkeld. Je kent de uiteindelijke kosten niet, en zit vast aan een lang contract.
- Een concept zoals Poppy (betalen per minuut) slaat niet overal aan want “het is niet mijn wagen”.
- L&C maakt een einde aan al deze nadelen. Een eigen auto die je maandelijks kan opzeggen. Met een hoger gebruiksgemak want service komt aan huis.
- Om een stilstaande auto te vermijden, kan je een 01 onderverhuren. Dat is geen verplichting.
- De prijs van 500 euro per maand valt beter mee dan je denkt: je moet rekening houden met aankoopprijs, overnameprijs, verzekeringen, belastingen, onderhoud, … en je kan compenseren met huurinkomsten.
Nadelen L&C-concept
- Prijs is alsnog te hoog voor een groot deel van de bevolking.
- Kilometerbeperking
- Kinderziektes, zoals autodelen dat niet altijd werkt
Auto pluspunten
- Krachtigere batterij dan de XC40
- Luxegevoel met alle denkbare opties
- Weelderig veel beenruimte achterin, hoewel een compacte SUV
- Zeer comfortabel rijgevoel: echte gezinswagen
Auto minpunten
- Geen sportieve auto
- Fors accelereren duurt lang
Als je enkele pagina's terugzoekt waren er een aantal die een geschikte dakdrager hadden gevonden. Volgensmij Thule Wingbar Edge 9585 maat M/L ofzoiets.Bastjean schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:59:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Zie mijn reactie hierbovenmisku schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:12:
[...]
ik kwam ook nog deze tegen, iemand ervaring mee?
Interesse is groot, dus je kan idd aanmelden voor wachtlijst en je accountgegevens aanvullen en dan word je op, voor zover ik weet momenteel, korte termijn gebeld voor het definitief maken van je "bestelling"juwlez schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:36:
Een korte vraag; dacht dat ik mij had aangemeld bij L&K voor een auto in april maar kan dit nergens terugvinden. Lijkt erop dat je niet meer kan aanmelden op de website, hebben meerdere mensen deze ervaring? Zijn er nog andere suggesties/opties?
[Afbeelding]
Vind je? Ik vind het zeker niet tegenvallen komende van 400+ pk....Requiem19 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:37:
Pff ja, dat acceleren is inderdaad wel een dingetje. Verder nog steeds echt heel blij met m'n 01!
K to the KillaZ
Ligt wat mij betreft ook echt aan de rijmodus, in Power vind ik het een stuk fijner dan in Hybrid. De overgang van EV naar de ICE merk ik dan wel echt duidelijk. Maar met een minder zwaar rechtervoetje is het ruim voldoendeKillaZ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:53:
[...]
Vind je? Ik vind het zeker niet tegenvallen komende van 400+ pk....
In het artikel werd vermeld dat de respons bij forse acceleratie eerder traag is.donny_p schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:08:
[...]
Ligt wat mij betreft ook echt aan de rijmodus, in Power vind ik het een stuk fijner dan in Hybrid. De overgang van EV naar de ICE merk ik dan wel echt duidelijk. Maar met een minder zwaar rechtervoetje is het ruim voldoende
Ik heb daar persoonlijk geen last van want ik rijd ontspannen
Trouwens, puur elektrisch gaat de auto voor mij snel genoeg vooruit mits je goed doseert… ik zie de achterliggers vaak genoeg verdwijnen in de achterspiegel
Anoniem: 1027889
Vandaag het eerste issue aangemaakt. Probeer al een week mijn creditcard te wijzigen op de site maar Lynk & Co heeft een storing. De helpdesk deed nogal laconiek over het niet meer kunnen incasseren met andere woorden dat komt wel. Ik heb toch maar gevraagd om een betaallink, ben benieuwd hoe snel die komt.
Ik kan mijn cc ook niet wijzigen, heb speciaal een ING platinumkaart genomen, maar krijg hem niet aan mijn account gekoppeld. Ik heb mijn 01 sinds 18 nov en heb nog geen euro betaaldAnoniem: 1027889 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:47:
Vandaag het eerste issue aangemaakt. Probeer al een week mijn creditcard te wijzigen op de site maar Lynk & Co heeft een storing. De helpdesk deed nogal laconiek over het niet meer kunnen incasseren met andere woorden dat komt wel. Ik heb toch maar gevraagd om een betaallink, ben benieuwd hoe snel die komt.
Anoniem: 1027889
Ok ik heb een Revolut creditcard, daar is één keer € 500 afgeschreven, maar door problemen met storten op die card heb ik maar een ING creditcard aangevraagd. Even een betaalmethode wijzigen gaat al lastigcyberdj schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:52:
[...]
Ik kan mijn cc ook niet wijzigen, heb speciaal een ING platinumkaart genomen, maar krijg hem niet aan mijn account gekoppeld. Ik heb mijn 01 sinds 18 nov en heb nog geen euro betaald
Zeker mee eens dat hij zoals hij is snel genoeg is, alhoewel ik soms het gevoel heb dat bij accelereren op Pure mode in bochten de elektromotor niet al het vermogen geeft. Daarnaast heb ik soms dat m'n voet nét ietsjes te zwaar is en de verbrandingsmotor opeens erbij springt. Dit is echter uiteraard mijn eigen schuld.redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:24:
[...]
In het artikel werd vermeld dat de respons bij forse acceleratie eerder traag is.
Ik heb daar persoonlijk geen last van want ik rijd ontspannen. De 01 is vooral gericht op comfort.
Trouwens, puur elektrisch gaat de auto voor mij snel genoeg vooruit mits je goed doseert… ik zie de achterliggers vaak genoeg verdwijnen in de achterspiegel. (Dan bedoel ik bij optrekken naar legale snelheden.)
Wat ik liever zou zien, is verschillende instelbare "zwaartes" van de B-modus, ik vind de B stand nu maar wat magertjes remmen en mag van mij heel wat aggresiever (a la Tesla) zodat je zo goed als "one pedal driving" kan rijden.
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.