Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-04 16:25
matthewtje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:23:
[...]

Zeker mee eens dat hij zoals hij is snel genoeg is, alhoewel ik soms het gevoel heb dat bij accelereren op Pure mode in bochten de elektromotor niet al het vermogen geeft. Daarnaast heb ik soms dat m'n voet nét ietsjes te zwaar is en de verbrandingsmotor opeens erbij springt. Dit is echter uiteraard mijn eigen schuld.

Wat ik liever zou zien, is verschillende instelbare "zwaartes" van de B-modus, ik vind de B stand nu maar wat magertjes remmen en mag van mij heel wat aggresiever (a la Tesla) zodat je zo goed als "one pedal driving" kan rijden.
One pedal rijdt inderdaad heerlijk.

Als het een troost mag zijn, zelfs bij BEV’s is goede one pedal eerder de uitzondering dan de regel. Ik heb nagenoeg alle elektrische compacte SUV’s gereden (testritten) en voor mijn gevoel beheersen enkel Tesla en Hyundai one pedal volledig (iPedal op Ioniq 5). Ford MME komt in de buurt. VW-producten zijn om te huilen.

De 01 doet het lang niet zo slecht, zeker bij lage snelheden en rustig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 20:17
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:47:
Vandaag het eerste issue aangemaakt. Probeer al een week mijn creditcard te wijzigen op de site maar Lynk & Co heeft een storing. De helpdesk deed nogal laconiek over het niet meer kunnen incasseren met andere woorden dat komt wel. Ik heb toch maar gevraagd om een betaallink, ben benieuwd hoe snel die komt.
Ook gemerkt ja, servicedesk gaf aan dat je ingegeven betaal gegevens niet kunt wijzigen. Het verandert wel in de app maar effectief gebeurt er niets .

Lijkt me riskant voor hen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
matthewtje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Interesse is groot, dus je kan idd aanmelden voor wachtlijst en je accountgegevens aanvullen en dan word je op, voor zover ik weet momenteel, korte termijn gebeld voor het definitief maken van je "bestelling"
Ik heb me op 23 december aangemeld als "member" volgens mij kreeg ik nog geen week later een mail dat ik hem kon bestellen, uiteraard gedaan, en kan hem 14 januari al op halen. Het kan dus wel erg snel. Volgens mij komt dat omdat je na je aanmelding als member meteen moet bellen (dus meteen ook die 23 ste gedaan) zodat ze je "goedkeuren" en dus door kan naar het volgende "hokje"/ wachten op de bestellink/mail als je hem ook echt daadwerkelijk wilt bestellen..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-10-2024
KillaZ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Vind je? Ik vind het zeker niet tegenvallen komende van 400+ pk.... :)
In hybrid is de reactietijd (zelfs voor een "Volvo") vrij traag idd. Zowel automaat als omschakeling lijken daar debet aan. In mijn V60 PIH 2014 was dit zeker niet slechter (maar deze had ook meer systeemvermogen). Chippen van de auto zou wel helpen denk ik. Maar idd is het nou niet direct een sportwagen dus zo nodig vind ik het niet (L&C afficheert zich in China overigens wel nadrukkelijk als sportwagenmerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-02 23:13
KillaZ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Vind je? Ik vind het zeker niet tegenvallen komende van 400+ pk.... :)
Dit dus inderdaad. Als ik even snel wil inhalen of even extra gas wil geven is het vermogen er zo(in power mode), en dan rij ik echt wel aardig sportief. En laten we ook niet vergeten dat het evengoed een auto is van 1954kg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-10-2024
Hoewel de V60 285pk had en de 01 iets minder woog deze wel ongeveer hetzelfde (volgens AW is de V60 zelfs 50kg zwaarder). Dat zou dus niet (heel) veel verschil moeten maken. De sprinttijden 0-100 verschillen echter wel aanzienlijk (6,1 om 7,9 seconden) misschien vanwege de 4 wielaandrijving die de V60 had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-02 23:13
hjsanders1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:16:
Hoewel de V60 285pk had en de 01 iets minder woog deze wel ongeveer hetzelfde (volgens AW is de V60 zelfs 50kg zwaarder). Dat zou dus niet (heel) veel verschil moeten maken. De sprinttijden 0-100 verschillen echter wel aanzienlijk (6,1 om 7,9 seconden) misschien vanwege de 4 wielaandrijving die de V60 had?
De 4WD is inderdaad een factor die er voor zorgt dat jouw auto op dat moment veel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Is er al iemand die zich heeft verdiept in het updaten van de navigatie?
Ik dacht dat het online navigatie was zoals google maps, dat lijkt niet zo te zijn.

In ieder geval staat de nieuwe weg van Zwolle naar Dalfsen er nog niet in.
Nu moet ik zeggen dat Apple kaarten daar ook lang over gedaan heeft.

Hoe dan ook, iemand een idee hoe dit bijgewerkt wordt? Ik heb nog niets kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Ok ik heb een Revolut creditcard, daar is één keer € 500 afgeschreven, maar door problemen met storten op die card heb ik maar een ING creditcard aangevraagd. Even een betaalmethode wijzigen gaat al lastig :D
Het gaat niet bedoel je =)
Ik heb een andere creditcard eraan gehangen, maar het wordt nog netjes gehaald van m'n vorige.

Laatst iemand over gesproken -- blijkt een bug te zijn in hun systeem, en zou binnenkort zijn opgelost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHoorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 21:38
RamonTW schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:38:
Is er al iemand die zich heeft verdiept in het updaten van de navigatie?
Ik dacht dat het online navigatie was zoals google maps, dat lijkt niet zo te zijn.

In ieder geval staat de nieuwe weg van Zwolle naar Dalfsen er nog niet in.
Nu moet ik zeggen dat Apple kaarten daar ook lang over gedaan heeft.

Hoe dan ook, iemand een idee hoe dit bijgewerkt wordt? Ik heb nog niets kunnen ontdekken.
Navigatie is hetzelde als Volvo; HERE
https://www.here.com/comp...ing-lynk-co-01-suv-europe

Als de updates net zo snel komen als in mijn V60 dan zit je nog wel even met oude kaarten. Eerstvolgende update voor mijn systeem staat op 04-2022 en huidige kaart is van 02-2021.

🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:14
Hurray! Payday!

Ik kreeg net een mail van Lynk dat het payday is en dat mijn eerste verhuurvergoeding wordt overgemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEt9f-J8Bmnc7pCzYU35kZAPb60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XRWAZlSIRO23KwfrmEyLiKVW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 20:30
Baassii schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:33:
Hurray! Payday!

Ik kreeg net een mail van Lynk dat het payday is en dat mijn eerste verhuurvergoeding wordt overgemaakt.
Same here! Dat mijn volgende betalingen ook maar snel mogen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 09:00
Hurray! Payday!

[Afbeelding]
Dat is lekker Karel!😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
JHoorn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Als de updates net zo snel komen als in mijn V60 dan zit je nog wel even met oude kaarten. Eerstvolgende update voor mijn systeem staat op 04-2022 en huidige kaart is van 02-2021.
Waarom zou je de autonavigatie willen gebruiken als je Google Maps al via Airplay of Android auto hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:42
Carplay en AA kunnen geen kaart tonen in het scherm achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 22:16
Hurray! Payday!

[Afbeelding]
Jaloers. Van wanneer was de verhuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
About2Break schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:28:
Carplay en AA kunnen geen kaart tonen in het scherm achter het stuur.
Als dat alles is..

Lijkt me een makkelijke keuze; iets wat matig werkt en er leuk uitziet vs iets wat wel 100% werkt, maar wellicht 5% minder fancy is..

Was bij mijn ingeleverde VW Allspace niet anders (en in de S60 die ik 1.5 week ter beschikking had)

Maar bedankt in ieder geval, dat is dus een "zorg" minder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Ik heb even een vraag mbt het laden via een gewoon stopcontact thuis. Ik heb gelezen dat je op moet passen dat de stoppen er niet uitvliegen. Hoe weet ik of een bepaalde groep dit laden aankan?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
cyberdj schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:52:
[...]

…. Ik heb mijn 01 sinds 18 nov en heb nog geen euro betaald :)
Leest L&C stiekem mee? Vandaag is voor het eerst EUR 540,- (incl trekhaak) geincasseerd.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Clipstra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:44:
Ik heb even een vraag mbt het laden via een gewoon stopcontact thuis. Ik heb gelezen dat je op moet passen dat de stoppen er niet uitvliegen. Hoe weet ik of een bepaalde groep dit laden aankan?

Bedankt alvast
Het beste is een vrijwel lege groep te gebruiken. Dus waar verder niets “zwaars” op zit. Ik gebruik de garagegroep, waar in principe alleen de TL buizen van de garage opzitten en een vuilwaterpomp die eens in de week 2 minuten water wegpompt (in de praktijk kan het dus zijn dat als ik dan ook de auto aan het laden ben dat de zekering omspringt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Clipstra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:44:

Bedankt alvast
Kijken welke apparaten zijn aangesloten op de groep. Dan vermogen optellen en je weet wat je over hebt. Het is ‘maar’ 10A. Dus er kan best wel wat bij op die groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
meermarco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:15:
[...]

Jaloers. Van wanneer was de verhuur?
6 september 1973 🤣 nee hoor, 3 november. Wacht nu nog op die van december en hoop dat ze veel reclame gaan maken voor de verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Baassii schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:52:
[...]

6 september 1973 🤣 nee hoor, 3 november. Wacht nu nog op die van december en hoop dat ze veel reclame gaan maken voor de verhuur.
Mijne is ook betaald! eerst de mail, en nu ook al het geld op de rekening (worldpay). Dat is van de verhuur van OKTOBER. Begin december (150 euro) is nog niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-04 16:47
Advies gevraagd: ik heb een nieuwe iPhone, maar krijg de 'oude' niet uit het systeem. Iemand een idee om een 'schone' install te doen?
Thx in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
PkZZP schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:48:
Advies gevraagd: ik heb een nieuwe iPhone, maar krijg de 'oude' niet uit het systeem. Iemand een idee om een 'schone' install te doen?
Thx in advance.
Toevallig hetzelfde afgelopen weekend hetzelfde ervaren. Mijn nieuwe iPhone gewoon toegevoegd en de oude onverwijderd in het systeem gelaten. Lijkt verder geen probleem te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:42
Clipstra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:19:
[...]

Als dat alles is..

Lijkt me een makkelijke keuze; iets wat matig werkt en er leuk uitziet vs iets wat wel 100% werkt, maar wellicht 5% minder fancy is..

Was bij mijn ingeleverde VW Allspace niet anders (en in de S60 die ik 1.5 week ter beschikking had)

Maar bedankt in ieder geval, dat is dus een "zorg" minder :-)
Het is ook niet het einde van de wereld. Maar van een auto die op android automotive draait en een permanente internetverbinding heeft zou je verwachten dat deze ook Google maps als optie heeft of dat i.i.g. de andere keuze up to date kaarten heeft. Ik vind het wel handig om ook in het instrumentencluster de kaart te kunnen zien maar android auto werkt voor mij ook prima, al zijn er soms wel eens momenten dat deze niet direct draadloos wil verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
jbbuist schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Toevallig hetzelfde afgelopen weekend hetzelfde ervaren. Mijn nieuwe iPhone gewoon toegevoegd en de oude onverwijderd in het systeem gelaten. Lijkt verder geen probleem te geven.
Dat dacht ik ook, maar nu laadt hij niet alle contacten meer (te vol: zegt het apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

cyberdj schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Ik kan mijn cc ook niet wijzigen, heb speciaal een ING platinumkaart genomen, maar krijg hem niet aan mijn account gekoppeld. Ik heb mijn 01 sinds 18 nov en heb nog geen euro betaald :)
Ik kreeg vandaag netjes (op eigen verzoek) een instructie om € 500 te betalen die niet geïncasseerd kon worden van mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:28
Kan de app ook op een tweede telefoon geladen worden of gaan er dan gekke dingen gebeuren?
Bijvoorbeeld als ik zelf niet thuis ben( en mijn iPhone ook niet) en mijn vrouw wil de auto voorverwarmen voor het boodschappen doen.
Ik mag hem morgen ophalen zin an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:01
Nordkapp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:33:
Kan de app ook op een tweede telefoon geladen worden of gaan er dan gekke dingen gebeuren?
Bijvoorbeeld als ik zelf niet thuis ben( en mijn iPhone ook niet) en mijn vrouw wil de auto voorverwarmen voor het boodschappen doen.
Kan maar op 1 telefoon gelijktijdig geactiveerd zijn.
Als je wilt wisselen, moet de inlog geverifieerd worden met een SMS code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-05 14:47
Nordkapp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:33:
Als je inlogt op een tweede telefoon wordt je op de andere telefoon uitgelogd. Bovendien ontvang je bij inloggen een verificatiecode op het hoofdnummer. Dus erg praktisch is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
PkZZP schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Dat dacht ik ook, maar nu laadt hij niet alle contacten meer (te vol: zegt het apparaat)
Goh, Dat is niet mijn ervaring. Ik heb zowel de mijne als die van mijn vrouw geconfigureerd. Wel eigenaardig dat verwijderen niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckkat
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-04-2023
Members! De winterbanden voor de wintersport brengt mij op de vraag; zouden 19 inch 235/55 XC90 >2015 versie passen op de Lynk en CO? Dat is bijna goedkoper dan huren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
JHoorn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Versie in mijn auto is HERE 2020Q3.R4.007
Het is een wonder dat ik daarmee in Oostenrijk ben aangekomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmaas85
  • Laatst online: 21-06-2024
Hi,

Sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een Lynk & Co. Erg blij mee. Wat een bak! Wel wat kleine kinderziektes, maar die neem ik voor lief. Wel een vraag over de reiscamera. Het lukt mij maar niet om de foto's en video's vanuit de auto op mijn telefoon te krijgen. Tips & Tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
jbbuist schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Goh, Dat is niet mijn ervaring. Ik heb zowel de mijne als die van mijn vrouw geconfigureerd. Wel eigenaardig dat verwijderen niet gaat.
Inmiddels het hele zaakje gedeelte. Nu enkel en alleen de nieuwe iPhone. Maar hij blijft zeggen 'teveel contacten - kunnen niet volledig ingeladen worden-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
RamonTW schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Maar je bent er wel lekker even uit :-) en dat is niet bij iedereen het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
  • Laatst online: 16-06-2022
[...]

Hier dezelfde versie. Heb Lynk een mailtje gestuurd hoe dat gaat m.b.t. updates. Als ik reactie heb dan post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
setje velgen op marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1796805796

Maar ja, om die nou aan te schaffen en er eigen winterbanden op te gaan zetten gaat wat ver.. (en het mag eigenlijk ook niet eens)

Rekensom
EUR 800,- velgen
EUR 900,- 4 stuks A merk Winterbanden
EUR 100,- montage

Totaal 1800,- Daar kun je ze bij L&C 4 seizoenen voor huren.

Bijkomend nadeel van eigen set: na 4 jaar (40dKm) zijn ze ook wel “op” waarschijnlijk en krijg je voor de velgen ook niet meer heel veel terug. Daarnaast is het ook nog maar de vraag of je 4 jaar de 01 houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
cyberdj schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:16:
setje velgen op marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1796805796

Maar ja, om die nou aan te schaffen en er eigen winterbanden op te gaan zetten gaat wat ver.. (en het mag eigenlijk ook niet eens)

Rekensom
EUR 800,- velgen
EUR 900,- 4 stuks A merk Winterbanden
EUR 100,- montage

Totaal 1800,- Daar kun je ze bij L&C 4 seizoenen voor huren.

Bijkomend nadeel van eigen set: na 4 jaar (40dKm) zijn ze ook wel “op” waarschijnlijk en krijg je voor de velgen ook niet meer heel veel terug. Daarnaast is het ook nog maar de vraag of je 4 jaar de 01 houdt.
Dat is in ieder geval niet duur! Benieuwd waarom de verkoper ze wegdoet? Moet wel een L&C koper zijn die deze velgen niet mooi vond o.i.d.?
Als je de 01 gekocht hebt zou ik dit wel een heel interessante optie vinden om de winterbanden op aparte velgen te hebben (zomerbanden in de opslag totdat je eigen zomerbanden versleten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Oizo1981 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:29:
[...]

Dat is in ieder geval niet duur! Benieuwd waarom de verkoper ze wegdoet? Moet wel een L&C koper zijn die deze velgen niet mooi vond o.i.d.?
Als je de 01 gekocht hebt zou ik dit wel een heel interessante optie vinden om de winterbanden op aparte velgen te hebben (zomerbanden in de opslag totdat je eigen zomerbanden versleten zijn.
Goedkoop of niet, volgens de voorwaarde mag alleen Lynk & Co ze eronder plaatsen.
Zou zelf niet bij een ongeval betrokken willen zijn, waarbij je je winterbanden er zelf hebt onder laten geplaatst. Vraag mij af hoe Lynk & Co daar dan mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Als je de auto bezit is het anders natuurlijk. Maar wat goedkoop! Als ik hem zou bezitten zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
GroeneThee schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Goedkoop of niet, volgens de voorwaarde mag alleen Lynk & Co ze eronder plaatsen.
Zou zelf niet bij een ongeval betrokken willen zijn, waarbij je je winterbanden er zelf hebt onder laten geplaatst. Vraag mij af hoe Lynk & Co daar dan mee omgaat.
Zoals ik al zei in mijn reactie "als je de 01 gekocht hebt". Dan mag je er gewoon andere velgen onder leggen hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 14-01-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Oizo1981 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Zoals ik al zei in mijn reactie "als je de 01 gekocht hebt". Dan mag je er gewoon andere velgen onder leggen hoor.
Je hebt gelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Oizo1981 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:29:
[...]

Of er staat ergens een L&C op blokjes nu... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:13
Heeft iemand de auto al door de wasstraat gehaald?
Dit is de eerste keer dat ik een auto met zoveel sensors rij.

In de handleiding staat het volgende

Klap de zijspiegels in.
Sluit de ramen en het schuifdak volledig.
Zorg ervoor dat de automatische stand niet is geselecteerd voor de ruitenwissers.
Zorg ervoor dat de laadklep niet per ongeluk geopend kan worden door op een knop op de auto of autosleutel te drukken.
Deactiveer Auto Hold.
Schakel de motor uit.

Ik zou de auto ook gewoon in neutraal kunnen laten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

sakurakilla schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:09:

Klap de zijspiegels in.
Zorg ervoor dat de automatische stand niet is geselecteerd voor de ruitenwissers.
Zorg ervoor dat de laadklep niet per ongeluk geopend kan worden door op een knop op de auto of autosleutel te drukken.
Deactiveer Auto Hold.
Schakel de motor uit.

Ik ben vorige week door de wasstraat gegaan. Auto in neutraal, auto hold uit, automatische ruitenwissers uit. Alleen de piepjes heb ik maar genegeerd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 18:18
Anoniem: 1027889 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Ik ben vorige week door de wasstraat gegaan. Auto in neutraal, auto hold uit, automatische ruitenwissers uit. Alleen de piepjes heb ik maar genegeerd :D
Same here...al zie ik het in de zomer wel gebeuren dat ik het dakraam vergeet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:13
Anoniem: 1027889 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Auto hold staat normaal altijd uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Vanmiddag auto opgehaald in Diemen.
Rijd heerlijk maar windruis linker voorraam iemand ervaring mee?
En dan een domme vraag denk ik,
Hoe sluit je de app aan op de auto? heb iphone en app geladen
Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sakurakilla schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Auto hold staat normaal altijd uit toch?
Auto hold staat bij mij standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nordkapp schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:51:
Ik hoor het graag!
Je bedoelt dat je de auto wilt terugzien in je Lynk app op je telefoon? Dit wordt meestal binnen een werkdag na aflevering geleverd. Anders maandag even met de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
sakurakilla schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:09:

Klap de zijspiegels in.
Deactiveer Auto Hold.
Schakel de motor uit.

In de meeste wasstraten waar de auto doorheen getrokken wordt moet de auto zelfs in N en motor aan laten. In de N kun je de auto geloof ik standaard niet uitzetten maar moet je de stop knop langer inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:19
Rmaxx schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Of er staat ergens een L&C op blokjes nu... oOo
Geen blokjes maar bredere banden. Ik heb ze overgenomen voor een mooi prijsje 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Anoniem: 1027889 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Je bedoelt dat je de auto wilt terugzien in je Lynk app op je telefoon? Dit wordt meestal binnen een werkdag na aflevering geleverd. Anders maandag even met de klantenservice bellen.
Ik had dezelfde vraag, want nu kan ik niet zien hoe het met het laden gaat. Morgen dan maar eens kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Ik hoor het graag!
Ik vond de auto juist behoorlijk stil, al kwam het geluid wat ik hoor ook linksvoor. Maar ik vind het stiller dan de VW Allspace die ik hiervoor reed (en ook als de S60 die ik 9 dagen gehad heb, ter overbrugging). Ik zal straks een stukje posten met mijn 1ste indruk (als iemand daar op zit te wachten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Hollanda schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Geen blokjes maar bredere banden. Ik heb ze overgenomen voor een mooi prijsje 😉
Ah dus jij kent of bent een koper? Das de eerste hier. Hij mag idd ook wel bredere sloffen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Ik hoor het graag!
Het windgeruis is de linkerspiegel, is al vaker ter sprake gekomen en benoemd in reviews op Youtube. Niets aan te doen..

Koppeling met app, wordt door L&C gedaan, maar duurt doorgaans 1 werkdag. Maandagmiddag dus nog eens kijken of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
En dan weer een waarschijnlijk domme vraag,
Weet iemand hoe je de routebegeleiding op het hele scherm krijgt, ook boven het stuur bedoel ik.
Ben nogal digibeet vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Hierbij mijn 1ste indruk over de auto (komend uit een VW Allspace/Tiguan) obv mijn terug rit naar huis (110km)

+ Rijgedrag, vering, sturen etc nog fijner dan de VW
+ Alle gagdets etc werken allemaal prima
+ Blij met de draadloze Andriod auto op het mooie grote scherm, waarbij het voor mij nieuw is (en een leuke toevoeging is) dat er tussen de meters in het dasboard de volgende afslag getoond wordt dus stiekem toch een heel klein beetje navigatie via Andriod tussen de tellers :-)
+ Sfeerverlichting vind ik altijd leuk
+ Hulp systemen werken prima en via het "Classic" thema kun je mooi zijn dat er een auto "gespot" wordt voor de ACC
+ Kwaliteit van het interieur is echt mooi/goed
+ Mooi/goed geluid
+ Wat ik echt cool vind, is dat als je temperatuur lager zet het draaiknopje eventjes blauw oplicht, zet je hem warmer licht het rood op. Leuk!

- Beenruimte is ok, wel kleiner dan mijn vorige auto. Wat vooral minder is, is de hoogte (laagte) van de achterbank, hierdoor zit je er minder comfortabel (onderbenen worden niet ondersteund)
- De opties/mogelijkheden van de rijgegevens bij de VW is beter. Hier heb 3 ritgegeven 1) lange tijd (geen idee hoe lang dit was, maar wel echt lang paar duizend km 2) tankbeurt 3) rit gegevens. Nu heb je er 2 en moet je dat steeds zelf resetten. Bovendien wil ik graag zien hoeveel km op 1 liter rijd, ipv hoeveel ltr p 100km :-) Is dat misschien nog aan te passen?
- Ik mis mijn stuurverwarming :-( Heb je zo'n volle, "zweedse" auto en zit er geen stuurverwarming op..
- Instelling stoelverwarming; waarom moet dat zo'n enorme tegel tonen als je erop drukt?: Waarom niet gewoon van stand veranderen bij indrukken van de knop?
- Ik heb een Samsung Flip 3, die is nog niet echt vrienden met het draadloos laden, ik moet de "sweet" spot nog even goed zoeken denk ik

? Ik lees bij Lynl & Co dat je tijdens het rijden "journey" foto's kan maken, maar bij mij geeft ie aan dat dat niet kan. Moet ik ergens iets aanpassen?

Kortom ik ben zeer zeer tevreden en schat de auto nog hoger in dan ik al gedacht/verwacht had obv alle reviews/tests. Nu ben ik nog benieuwd naar het verbruik. En het rijkbereik op enkel de elektro motor. Zoals ik hem nu gebruik heb ik totaal geen last van de software, aangezien ik de auto alleen als auto gebruik.

Hopelijk is maandag ook mijn auto zichtbaar/toegevoegd aan mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Nordkapp schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:18:
En dan weer een waarschijnlijk domme vraag,
Weet iemand hoe je de routebegeleiding op het hele scherm krijgt, ook boven het stuur bedoel ik.
Ben nogal digibeet vandaar de vraag.
Zie https://www.lynkco.com/nl...app_in_the_driver_display

Werkt volgens mij alleen als je het thema “clear” of “vivid” hebt geselecteerd. (Niet bij “classic” of “blaze”).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-05 12:07
Gisteren mijn Lynk verhuurd voor bijna 5 dagen (320.00). Toen ik ''toevallig'' uit het raam keek zag ik dat 2 mannen de auto in stapten. De gene die mijn Lynk heeft gehuurd met CC was een blonde vrouw. Dat voelde wel een beetje vreemd. Kon er helaas niet snel heen lopen omdat ik op 3 hoog zit. Dit is volgens mij tegen de regels in toch? Alleen de huurder mag rijden.

Afgelopen maandag trouwens mijn eerste uitbetaling gekregen van Lynk. Dit was van een aantal huursessies in oktober. Hopelijk hebben ze mijn bankrekening nu juist gekoppeld en krijg ik sneller uitbetaald. Toevallig had ik de auto de hele week niet nodig. Dit scheelt dan mooi op de huurprijs!

Maar het blijft apart om je auto weg te zien rijden. Het voelt toch een beetje als je eigen auto haha. Voor de huursessie heb ik zelf ook foto's en filmpjes gemaakt van het interieur en exterieur.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 15:00
dexterd83 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:11:
Gisteren mijn Lynk verhuurd voor bijna 5 dagen (320.00). Toen ik ''toevallig'' uit het raam keek zag ik dat 2 mannen de auto in stapten. De gene die mijn Lynk heeft gehuurd met CC was een blonde vrouw. Dat voelde wel een beetje vreemd. Kon er helaas niet snel heen lopen omdat ik op 3 hoog zit. Dit is volgens mij tegen de regels in toch? Alleen de huurder mag rijden.

Afgelopen maandag trouwens mijn eerste uitbetaling gekregen van Lynk. Dit was van een aantal huursessies in oktober. Hopelijk hebben ze mijn bankrekening nu juist gekoppeld en krijg ik sneller uitbetaald. Toevallig had ik de auto de hele week niet nodig. Dit scheelt dan mooi op de huurprijs!

Maar het blijft apart om je auto weg te zien rijden. Het voelt toch een beetje als je eigen auto haha. Voor de huursessie heb ik zelf ook foto's en filmpjes gemaakt van het interieur en exterieur.

Ben benieuwd!
Dit weekend maar goed het nieuws in de gaten houden, wie weet komt je auto wel langs bij een ramkraak of overval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
crispo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:32:
[...]

Dit weekend maar goed het nieuws in de gaten houden, wie weet komt je auto wel langs bij een ramkraak of overval :)
Of de inhoud van je katalysator wordt verwijderd.. (zie reportage van Kees van der Spek van een aantal weken geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-05 12:07
Misschien wel alle twee! haha

cyberdj schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Of de inhoud van je katalysator wordt verwijderd.. (zie reportage van Kees van der Spek van een aantal weken geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
dexterd83 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:56:
Misschien wel alle twee! haha

[...]
Of de katalysator wordt vakkundig leeggehaald 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Weet iemand of je de instellingen lanekeepingaid en verkeersbordeninfoatie permanent uit kan zetten?
Ik vind dit zeer irritante opties.
Heb de auto nu 2 dagen, rijd erg fijn.
Ik kom uit een outlander PHEV maar dit is wel veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Nordkapp schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:13:
Weet iemand of je de instellingen lanekeepingaid en verkeersbordeninfoatie permanent uit kan zetten?
Niet. Staat bij iedere herstart aan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4Xo8XdGyUcUe0-n6Vcp42oPPoA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l2eXC8K6C4thIwFG2ul61y0Z.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdskie
  • Laatst online: 04-11-2024
Nordkapp schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:13:
Zou inderdaad heel fijn zijn als dit standaard uitgezet kan worden maar is vooralsnog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Oizo1981 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:11:
[...]

Zie https://www.lynkco.com/nl...app_in_the_driver_display

Werkt volgens mij alleen als je het thema “clear” of “vivid” hebt geselecteerd. (Niet bij “classic” of “blaze”).
Is gelukt , thanks, werkt inderdaad niet bij alle thema’s en ook wel beetje omslachtig maar wel heel leuk en handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Nordkapp schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Is gelukt , thanks, werkt inderdaad niet bij alle thema’s en ook wel beetje omslachtig maar wel heel leuk en handig.
Is één keer instellen op “bij route” en dan verschijnt de kaart iedere keer als je een route start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 14:23
Zijn er ook personen hier die de auto hebben gekocht? Of is het huur model van l&k te interessant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL01
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:21
[...]

Ik ben wel benieuwd naar rijders die een grote afstand hebben gereden. Wintersport naar Oostenrijk of Frankrijk zullen een aantal van de 01 rijders wel gedaan kunnen hebben.
Denk hier aan de algehele ervaring, verbruik brandstof en mogelijkheden voor laden.

Hebben we members die hier hun verhaal over kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
RvL01 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar rijders die een grote afstand hebben gereden. Wintersport naar Oostenrijk of Frankrijk zullen een aantal van de 01 rijders wel gedaan kunnen hebben.
Denk hier aan de algehele ervaring, verbruik brandstof en mogelijkheden voor laden.

Eind februari kan ik het je vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Beste Menbers,
Weet iemand of er grootlicht assistent op onze auto's zit?
En zo ja hoe te activeren?
Er knipperde meerdere mensen naar mij zou de verlichting te hoog staan?
Merkte gisterenavond wel dat de koplampen meedraaien in de bochten, erg gaaf!
Derde dag nu, geen vervelende dingen tegengekomen, zeer fijne auto.
Nog veel te ontdekken, dinsdag een rit met de aanhanger in de planning ben benieuwd.
Hopelijk maandag aanmelding op de app,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Nordkapp schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:46:
Beste Menbers,
Draaien aan de linker stengel, voorbij de hoogste stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
[...]

Ik ben nu 3 keer naar Frankrijk op en neer gereden, ongeveer 2000 km heen en weer, super reisauto. Verbruik zal rond de 1 op 17 hebben gelegen. Ik ben wel steeds met een volle accu gaan rijden. Ik zette die dan op de spaarstand rond Parijs, zodat ik de drukke delen op de accu kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 10:44
[...]

Gisteravond teruggekomen van een week wintersport in de Savoie. Gemiddeld 1:14,7 gereden. Alleen vanuit Nederland met een volle accu vertrokken, en in hybrid stand leeg gereden. Auto reed heerlijk, deelfunctionaliteit was ruk met app crashes, vreemde meldingen en foutmeldingen. Genoeg power in de bergen, en ondanks lage temperaturen onderweg (en sneeuw heen) goed comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielleendert
  • Laatst online: 05-02-2022
Hi, het is mij maar 1 van de 5!keer gelukt de auto te laden met de 220v lader die in het gewone stopcontact gaat. Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Of is er iemand die de gouden tip heeft? Ik zie niks in de gebruiksaanwijzing wat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Michielleendert schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:27:
Hi, het is mij maar 1 van de 5!keer gelukt de auto te laden met de 220v lader die in het gewone stopcontact gaat. Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Of is er iemand die de gouden tip heeft? Ik zie niks in de gebruiksaanwijzing wat helpt.
5x zelfde stopcontact? Het luistert nogal nauw dat het een goede geaarde aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Baassii schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Ik ben nu 3 keer naar Frankrijk op en neer gereden, ongeveer 2000 km heen en weer, super reisauto. Verbruik zal rond de 1 op 17 hebben gelegen. Ik ben wel steeds met een volle accu gaan rijden. Ik zette die dan op de spaarstand rond Parijs, zodat ik de drukke delen op de accu kon doen.
Ik blijf domme vragen stellen maar hoe zet je hem in spaarstand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_olis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-04 15:16
Hallo allemaal!

Ik heb een paar vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen!

Kun je alleen in Amsterdam of Antwerpen een proefrit maken? Beide liggen niet echt in de buurt.
Hoe werkt het met elektrisch laden? Zelf 0 ervaring mee. Heb thuis en op het werk geen laadpaal. Kan ik wel snelladen op een tankstation? En hoe lang duurt dit? (Afhankelijk van het aantal watt)
Zijn alle functies alleen te gebruiken als je een Android telefoon hebt? Of werkt het ook prima bij een iOS device?
Verzekering en belasting is inbegrepen zag ik. Krijg je alle documentatie dan thuis opgestuurd?
Kun je alleen betalen met creditcard? Of kun je ook je bankrekening koppelen?

Alvast bedankt voor de info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Nordkapp schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Ik blijf domme vragen stellen maar hoe zet je hem in spaarstand ?
Zet de drive mode in Pure (knop op het middenconsule)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
S_olis schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:00:
Hallo allemaal!

Kun je alleen in Amsterdam of Antwerpen een proefrit maken? Beide liggen niet echt in de buurt.
Hoe werkt het met elektrisch laden? Zelf 0 ervaring mee. Heb thuis en op het werk geen laadpaal. Kan ik wel snelladen op een tankstation? En hoe lang duurt dit? (Afhankelijk van het aantal watt)
Zijn alle functies alleen te gebruiken als je een Android telefoon hebt? Of werkt het ook prima bij een iOS device?
Verzekering en belasting is inbegrepen zag ik. Krijg je alle documentatie dan thuis opgestuurd?

In het kort mijn reactie punt voor punt:

Volgens mij wel, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar een proefrit is niet nodig hoor, het is een top auto ;-)

Je kunt gewoon thuisladen via een geaard stopcontact. Voor laden aan een paar of langs de weg heb je een laadpas nodig. Dus kun je via verschillende bedrijven aanvragen (ook gratis, zelf heb ik EV. Nog niet gebruikt overigens)

Apple zou, uiteraard, ook moeten werken, maar geen ervaring mee

Kopie kentekenbewijs ligt in de auto. Voor de rest eigenlijk geen idee.

Ik heb aangegeven via Bankrekening, maar aangezien ik hem pas 3 dagen heb, ook hier nog geen ervaring mee.

Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
S_olis schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:00:
Hallo allemaal!

Spaarstand is niet Pure. In de rijstanden Hybride en Power kun je de accu sparen voor later om bijvoorbeeld in de stad of milieuzone te rijden. Dit kan via de snelkoppeling in het drop down menu of in het gewone menu bij autostatus.

De 01 ondersteunt geen snelladen. Je kunt laden bij openbare laadpalen. De beperking in tijd zit aan de kant van de auto. Aan een laadpaal volladen duurt ongeveer 4,5 uur.
Laden aan een gewoon geaard stopcontact kan ook en duurt ongeveer 7,5 uur.

Proefrit kan in Amsterdam op het Rokin of in Den Haag kun je een afspraak maken dat ze naar je toe komen. Maastricht was eerst ook mogelijk maar staat nu niet meer op de site.

Alle functies werken prima met iPhone. (Tenminste even goed als Android).

Je krijgt een kopie groene kaart en kentekenbewijs. Dat is in het algemeen voldoende.

Betalen kan inmiddels ook via automatische incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Mis ik iets? Wil graag per juni deze auto gaan huren en heb nu een account aangemaakt en aangegeven dat ik de zwarte variant wil op maandelijkse basis. Maar heb nu alleen een bevestigingsmail gehad dat ik lid ben van de club. Kan nergens aangeven dat ik echt de auto wil gaan huren of zo. Komt dat later pas, sta ik nu in de queue? En zo ja, kan ik dan ook kiezen dat ik pas per datum x wil gaan huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2024
Sinds vandaag kan ik de passagiers stoel niet meer verwarmen. De knop opent de stand opties wel, maar als ik druk blijft deze uit staan.

De passagiers stoel werkt gewoon.

Ik heb ook geprobeerd om de eco stand uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Palthe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:40:
Mis ik iets? Wil graag per juni deze auto gaan huren en heb nu een account aangemaakt en aangegeven dat ik de zwarte variant wil op maandelijkse basis. Maar heb nu alleen een bevestigingsmail gehad dat ik lid ben van de club. Kan nergens aangeven dat ik echt de auto wil gaan huren of zo. Komt dat later pas, sta ik nu in de queue? En zo ja, kan ik dan ook kiezen dat ik pas per datum x wil gaan huren?
Je krijgt vanzelf een mail als je kunt bestellen. Om het een beetje te bespoedigen kun je ook zelf bellen. Dan kun je ook aangeven per wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Tebs schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:02:
Sinds vandaag kan ik de passagiers stoel niet meer verwarmen. De knop opent de stand opties wel, maar als ik druk blijft deze uit staan.

De passagiers stoel werkt gewoon.

Ik heb ook geprobeerd om de eco stand uit te zetten.
morgen nog eens proberen en anders bellen met L&C en een issue aanmaken >:) Zat er wel iemand op de stoel? Kan me voorstellen dat het "drukgevoelig" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Palthe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:40:
Ik zou nog even bellen, had ik ook gedaan (op advies van klantenservice L&C zelf)..

Maar wil je hem "hebben" of echt alleen huren voor een paar weken? Dan kun je beter opzoek gaan naar een "eigenaar" waar je hem van kunt huren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
cyberdj schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:13:
[...]

morgen nog eens proberen en anders bellen met L&C en een issue aanmaken >:) Zat er wel iemand op de stoel? Kan me voorstellen dat het "drukgevoelig" is.
Niet drukgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Clipstra schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Ik zou nog even bellen, had ik ook gedaan (op advies van klantenservice L&C zelf)..

Maar wil je hem "hebben" of echt alleen huren voor een paar weken? Dan kun je beter opzoek gaan naar een "eigenaar" waar je hem van kunt huren..
Hebben/leasen voor een langere periode. Het is dit of private lease Hyundai Ioniq 5 waarbij de laatste een emotionele keuze zou zijn en de L&C de verstandige. Kom van zakelijke lease Model 3, maar de L&C lijkt me een zeer complete auto. Wellicht wat minder emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Laatst online: 05-09-2024
Klopt (dank voor het meedenken trouwens), ik heb de stoel verwarming eerder al eens voordat er iemand instapt ingeschakeld. Het lijkt een software probleem omdat de knoppen zelf niet reageren, alsof de optie is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Palthe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:32:
[...]

Hebben/leasen voor een langere periode. Het is dit of private lease Hyundai Ioniq 5 waarbij de laatste een emotionele keuze zou zijn en de L&C de verstandige. Kom van zakelijke lease Model 3, maar de L&C lijkt me een zeer complete auto. Wellicht wat minder emotie.
De Ioniq private lease zal vast een stuk duurder zijn. Naast het feit dat je een contract voor (veel) langere tijd aangaat. Maar goed dat zijn uiteraard je eigen afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
Even een actieradius update (PURE mode):

Bij vertrek 72km rijbereik.
Traject: 10,4 km (30/50/60/70km weggetjes)
Rijbereik bij stop: 60km

Erg netjes vind ik! (ik lees wel eens anders, dus vandaar even mijn bevindingen)

[ Voor 27% gewijzigd door Dark Vision op 17-01-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
Dat heb ik ook! Dus had L&C gebeld, mijn auto gaat binnenkort naar garage om koplampen bij te stellen (en software-update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
Beste Menbers,
Merkte gisterenavond wel dat de koplampen meedraaien in de bochten, erg gaaf!
Derde dag nu, geen vervelende dingen tegengekomen, zeer fijne auto.
Nog veel te ontdekken, dinsdag een rit met de aanhanger in de planning ben benieuwd.
Hopelijk maandag aanmelding op de app,
Groot licht assistentie staat standaard uit, die zet je aan door de linkerlichtbedieningspook omhoog te draaien (gaat automatisch weer terug). Niet iets wat je heel makkelijk per ongeluk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmaas85
  • Laatst online: 21-06-2024
Rij nu sinds een kleine maand de Lynk & Co. Eigenlijk over alles heel positief, behalve het brandstofverbruik en het aantal kilometers. Het lijkt alsof de telling niet klopt. Soms schieten het nog te rijden km's omhoog en de andere keer weer heel snel omlaag. Als ik terugreken verbruikt hij meer dan ik rij. Dat is wel raar toch? Aangezien het logboek ook nog niet werkt kan ik het lastig achterhalen. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

lmaas85 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:16:
Rij nu sinds een kleine maand de Lynk & Co. Eigenlijk over alles heel positief, behalve het brandstofverbruik en het aantal kilometers. Het lijkt alsof de telling niet klopt. Soms schieten het nog te rijden km's omhoog en de andere keer weer heel snel omlaag. Als ik terugreken verbruikt hij meer dan ik rij. Dat is wel raar toch? Aangezien het logboek ook nog niet werkt kan ik het lastig achterhalen. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Het aantal km dat je op benzine zou kunnen rijden, klopt inderdaad niet. Ik denk dat het aantal km's berekend wordt in samenhang met de batterij. Dat gaat dus nooit lukken. Je kan beter gewoon naar het balkje kijken dat er ook onder staat. Die geeft een betrouwbaarder beeld van de hoeveelheid benzine die er in je tank zit. Je weet dan zelf wel wanneer het tijd wordt om te gaan tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ruytertje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Het aantal km dat je op benzine zou kunnen rijden, klopt inderdaad niet. Ik denk dat het aantal km's berekend wordt in samenhang met de batterij. Dat gaat dus nooit lukken. Je kan beter gewoon naar het balkje kijken dat er ook onder staat. Die geeft een betrouwbaarder beeld van de hoeveelheid benzine die er in je tank zit. Je weet dan zelf wel wanneer het tijd wordt om te gaan tanken.
Dat geldt ook voor het verbruik dat hij aangeeft. Die lijkt hij te berekenen door je verbruikte benzine te delen op alle gereden kilometers, dus inclusief de elektrisch gereden kilometers.
Pagina: 1 ... 49 ... 174 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.