Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Heeft iemand al eens gehad dat de achterlichten bleven branden?
Auto geparkeerd, lampen waren uit, kofferbak open, lampen springen aan. Lader aangesloten, auto afgesloten en een minuut of 5 later zie ik dat de lampen nog steeds branden. Bij auto geweest, lader eraf, auto aangezet, auto weer uit, lader er weer aan, auto afgesloten en nog steeds branden ze.
Na een minuut of 5 gaan ze dan alsnog uit.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
cyberdj schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:00:
Heeft iemand al eens gehad dat de achterlichten bleven branden?
Auto geparkeerd, lampen waren uit, kofferbak open, lampen springen aan. Lader aangesloten, auto afgesloten en een minuut of 5 later zie ik dat de lampen nog steeds branden. Bij auto geweest, lader eraf, auto aangezet, auto weer uit, lader er weer aan, auto afgesloten en nog steeds branden ze.
Na een minuut of 5 gaan ze dan alsnog uit.
Is de kofferbak goed dicht? Bij klikken op de ab heb ik wel eens gehad dat de klep nog net niet dicht was toen ik de laadklep opende.. dan heb je dat ook geloof ik.. zie je in de app wel dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Rmaxx schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Is de kofferbak goed dicht? Bij klikken op de ab heb ik wel eens gehad dat de klep nog net niet dicht was toen ik de laadklep opende.. dan heb je dat ook geloof ik.. zie je in de app wel dan
yes, dat is m :X

Locked, something is open geeft de app aan. Dan vermoed ik dat er iets "tussen" zit waardoor die niet helemaal netjes sluit.

In de app staat inderdaad dat de kofferbak nog open is. Ik ga eens even kijken.

update: was inderdaad niet goed dicht. Wel vreemd. Kabel eruit gepakt, kofferbak dichtgedaan (knopje ingedrukt binnenzijde klep), kabel aangesloten, afgesloten. Er zat dus wel redelijk wat tijd tussen sluiten kofferbak en op slot doen van de auto (anderhalve minuut ongeveer). Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het laadklepje geopend is door 3x op het kofferbak openen symbool van de afstandsbediening is geklikt en dat dan toch op een of andere manier ook de kofferbak weer ontgrendeld is, maar niet open gegaan is. It wasn't me (ik druk altijd naast het stuur op het knopje om de laadaansluiting open te doen, anderen in huis doen het anders ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door cyberdj op 17-01-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 07:37

BPi

pushnoi schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:48:
Heeft iemand het al eens voorelkaar gekregen om die bandenspanning te kalibreren oid? Wanneer je dit doet geeft ie aan dat je tussen de 20 en 60 minuten moet rijden voordat ie een fatsoenlijke meting heeft, maar de keren dat ik dit probeerde gaf ie elke x na een minuut of 15 aan dat het niet gelukt was.
Ondertussen wel iemand ervaring?
Vorige week winterbanden gemonteerd gekregen en nu de melding dat de spanning te laag is. Dan zal ik na op spanning brengen ook moeten calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
cyberdj schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:51:
[...]

yes, dat is m :X

Locked, something is open geeft de app aan. Dan vermoed ik dat er iets "tussen" zit waardoor die niet helemaal netjes sluit.

In de app staat inderdaad dat de kofferbak nog open is. Ik ga eens even kijken.

update: was inderdaad niet goed dicht. Wel vreemd. Kabel eruit gepakt, kofferbak dichtgedaan (knopje ingedrukt binnenzijde klep), kabel aangesloten, afgesloten. Er zat dus wel redelijk wat tijd tussen sluiten kofferbak en op slot doen van de auto (anderhalve minuut ongeveer). Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het laadklepje geopend is door 3x op het kofferbak openen symbool van de afstandsbediening is geklikt en dat dan toch op een of andere manier ook de kofferbak weer ontgrendeld is, maar niet open gegaan is. It wasn't me (ik druk altijd naast het stuur op het knopje om de laadaansluiting open te doen, anderen in huis doen het anders ;) )
Als je drukt op de knop (voor het klepje) stopt de klep met sluiten.. dannis hij net nog niet helemaal dicht geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
RvL01 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar rijders die een grote afstand hebben gereden. Wintersport naar Oostenrijk of Frankrijk zullen een aantal van de 01 rijders wel gedaan kunnen hebben.
Denk hier aan de algehele ervaring, verbruik brandstof en mogelijkheden voor laden.

Hebben we members die hier hun verhaal over kunnen doen ?
Ritje Oostenrijk toch wel iets minder zuinig gereden dan dat ik zo lees hier op het forum.
Verbruik eerder richting 1:12 / 1:13 benzine
De accu is natuurlijk snel leeg en heb ik verder ook niet meer aan de lader gehad voordat ik weer thuis was.

En keurig aan de snelheid gehouden. Duitsland is een aaneenschakeling van Bauwstelle, dus 80, 100, 120. Daar waar het harder mocht 130 (soms 140). En ja 1 keer kort getest en 220 op de teller gezien.

Ook nog niet veel verder dan tussen de 50 en 60 km gekomen op een volle accu. Misschien allemaal ritjes met wind tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-05 19:09
Mijn laadstekker wil niet altijd meteen”lossen”
Moet ik deur een paar keer open dicht doen.
Dan wil hij pas.
Iemand ervaring mee of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Nordkapp schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:48:
Dan wil hij pas.
Het is hier ooit ter sprake gekomen, er zijn zelfs mensen die de ANWB ervoor hebben moeten bellen. Zelf heb ik me aangewend om de auto van het slot te halen (hand achter handgreep) en dan direct de stekker eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HankN
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-05-2022
Sinds vrijdag rijd ik een Lynk 01. Het meeste lukt wel om in te stellen.
Behalve Digitale sleutel. Activering mislukt na 10 keer nog steeds niet gelukt.
De code staat op de onderkant van de keytag met grijze haast onleesbare letters.
Na invulling code staat er server erroor(httpcode=500)body=error body (code=2, message no key exist for the requested engraved TagID), exception=null. en Rittenlogboek inschakelen . Ik heb het aangezet bij de instellingen maar zie niets verschijnen in de app Mijn Paginas Rittenlogboek staat geen ritten om weer te geven periode 17 tm 23 jan 2022.
Iemand die dit ook heeft gehad of iemand die oplossing hiervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 15:01
Tebs schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Klopt (dank voor het meedenken trouwens), ik heb de stoel verwarming eerder al eens voordat er iemand instapt ingeschakeld. Het lijkt een software probleem omdat de knoppen zelf niet reageren, alsof de optie is uitgeschakeld.
Mijn auto is eind december binnengebracht met hetzelfde issue. Software update mocht niet baten en ik kreeg hem weer terug zonder fix. Ik heb de 24e een nieuwe afspraak,ben benieuwd of ze er nu wel wat mee kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
HankN schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:08:
Sinds vrijdag rijd ik een Lynk 01. Het meeste lukt wel om in te stellen.
Behalve Digitale sleutel. Activering mislukt na 10 keer nog steeds niet gelukt.
De code staat op de onderkant van de keytag met grijze haast onleesbare letters.
Na invulling code staat er server erroor(httpcode=500)body=error body (code=2, message no key exist for the requested engraved TagID), exception=null. en Rittenlogboek inschakelen . Ik heb het aangezet bij de instellingen maar zie niets verschijnen in de app Mijn Paginas Rittenlogboek staat geen ritten om weer te geven periode 17 tm 23 jan 2022.
Iemand die dit ook heeft gehad of iemand die oplossing hiervoor heeft.
Rittenlogboek werkt nog niet!

Digitale sleutel heb ik “gewoon” via de app gedaan terwijl ik in de auto zat. Bluetooth moet dan wel aanstaan. Je hebt de keytag niet nodig voor de koppeling.

Waar ik zelf mee heb zitten klooien is het schuifje achter mijn telefoon. Die moet groen zijn (naar rechts schuiven).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtkAG9iPeiIdrM2BQirytKBghgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1x5izfKpyLBVPNoemYVndkbh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-06 23:03
Nordkapp schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:48:
Dan wil hij pas.
De volgorde is altijd auto ontgrendelen, stekker aan autozijde er uit, dan met laadpaal stoppen en de stekker uit de laadpaal.

Lukt dat niet? Auto weer op slot doen en hele sequentie opnieuw doen. Dat werkt bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Baassii schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:13:
[...]

De volgorde is altijd auto ontgrendelen, stekker aan autozijde er uit, dan met laadpaal stoppen en de stekker uit de laadpaal.

Lukt dat niet? Auto weer op slot doen en hele sequentie opnieuw doen. Dat werkt bij mij altijd.
Doe het precies andersom, maar werkt ook altijd. Paal uit/stoppen, los van paal, auto ontgrendelen, kabel van auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Rmaxx schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:33:
[...]

Doe het precies andersom, maar werkt ook altijd. Paal uit/stoppen, los van paal, auto ontgrendelen, kabel van auto.
Ik doe het random. Als ik aan een publieke paal sta, stop ik wel altijd eerst de laadsessie. Wat ik wel altijd doe (zoals ik al eerder zei) is vrijwel direct na ontgrendelen van het voertuig ik de kabel uit de auto trek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Helaas is "mijn auto" nog niet zichtbaar in de app. Meer mensen die dat niet hebben, die hem de afgelopen 7 dagen hebben opgehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nordkapp
Clipstra schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:11:
Helaas is "mijn auto" nog niet zichtbaar in de app. Meer mensen die dat niet hebben, die hem de afgelopen 7 dagen hebben opgehaald?
De mijne ook nog niet, heb hem vrijdag opgehaald.
Ik denk dat ik het bij afhalen had moeten vragen maar vergeten.
Ik ga morgen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05 17:28
RamonTW schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Ritje Oostenrijk toch wel iets minder zuinig gereden dan dat ik zo lees hier op het forum.
De accu is natuurlijk snel leeg en heb ik verder ook niet meer aan de lader gehad voordat ik weer thuis was.

En keurig aan de snelheid gehouden. Duitsland is een aaneenschakeling van Bauwstelle, dus 80, 100, 120. Daar waar het harder mocht 130 (soms 140). En ja 1 keer kort getest en 220 op de teller gezien.

Ook nog niet veel verder dan tussen de 50 en 60 km gekomen op een volle accu. Misschien allemaal ritjes met wind tegen?
Dat is het verbruik dat je kunt/mag verwachten. Zuiniger kan maar zodra je boven de ca 100 gaat kun je dat gevoeglijk vergeten. Voor bijna 2000kg en een SUV achtige zou het ook wel heel bijzonder zijn als dit anders was. Bij mij (dus) exact hetzelfde verbruik zonder ook maar echt een beetje hard/door te rijden (dus 120/130+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckkat
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-04-2023
Same here 7 januari opgehaald en nog geen auto beschikbaar in de app.
Gisteren met zweden contact gehad en details en printscreens aangeleverd. Oplossing blijft tot nu toe uit..
Nordkapp schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:21:
[...]

De mijne ook nog niet, heb hem vrijdag opgehaald.
Ik denk dat ik het bij afhalen had moeten vragen maar vergeten.
Ik ga morgen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

ckkat schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:13:
Same here 7 januari opgehaald en nog geen auto beschikbaar in de app.
Gisteren met zweden contact gehad en details en printscreens aangeleverd. Oplossing blijft tot nu toe uit..

[...]
Bellen met de Nederlandse klantenservice? Ik heb hetzelfde probleem gehad en zij konden dit direct oplossen en de auto koppelen aan mijn iPhone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckkat
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-04-2023
Apart nu al 5 verschillende mensen aan de lijn gehad die niks konden betekenen.
Weet je wat ze gedaan hebben?
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Bellen met de Nederlandse klantenservice? Ik heb hetzelfde probleem gehad en zij konden dit direct oplossen en de auto koppelen aan mijn iPhone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Aangemeld op app.
Hoefde niet te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 12:48
Bij mij is de auto wel gekoppeld aan de app, maar werken alle functies niet. Wordt waarschijnlijk een software update van de auto om dat te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06 07:36
RamonTW schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Wat kan helpen is om de accu niet helemaal leeg te rijden maar bij circa 10% “accu sparen” aan te zetten. Als je hem helemaal leegrijdt zal de accu weer met de benzinemotor worden opgeladen tot een bepaald percentage. Dat levert een hoger verbruik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 16:31
Oizo1981 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:40:
[...]
Als je hem helemaal leegrijdt zal de accu weer met de benzinemotor worden opgeladen tot een bepaald percentage. Dat levert een hoger verbruik op.
Dit wordt hier vaker beweerd, maar waar komt die informatie vandaan? Ik kan daar in de Car Guide niets over vinden en zou het ook een erg onhandig ontwerp vinden. Als het handig is een bepaald % in de accu te hebben zou ik zeggen dat de auto al voor hij helemaal leeg is overschakelt op bezine, zodat dit percentage er in blijft in plaats van dat het weer bijgeladen moet worden.

In het instellingenmenu zit wel de optie om de accu te laden met de benzinemotor, maar die moet je wel expliciet aanzetten. Dat doet hij (volgens mij) nooit automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
  • Laatst online: 16-06-2022
Oizo1981 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Wat kan helpen is om de accu niet helemaal leeg te rijden maar bij circa 10% “accu sparen” aan te zetten. Als je hem helemaal leegrijdt zal de accu weer met de benzinemotor worden opgeladen tot een bepaald percentage. Dat levert een hoger verbruik op.
Onzin.

Onzin waarom? Op dergelijke kreten zit niemand te wachten en dus graag in het vervolg een wat meer onderbouwing.

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 18-01-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:01
dixet schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Dit wordt hier vaker beweerd, maar waar komt die informatie vandaan? Ik kan daar in de Car Guide niets over vinden en zou het ook een erg onhandig ontwerp vinden. Als het handig is een bepaald % in de accu te hebben zou ik zeggen dat de auto al voor hij helemaal leeg is overschakelt op bezine, zodat dit percentage er in blijft in plaats van dat het weer bijgeladen moet worden.

In het instellingenmenu zit wel de optie om de accu te laden met de benzinemotor, maar die moet je wel expliciet aanzetten. Dat doet hij (volgens mij) nooit automatisch
Als je hem op accu sparen zet en de auto staat gewoon in de hybride modus, gaat hij zeker af en toe de accu laden. Vaak nadat je weer een stuk elektrische hebt gereden. Dit is heel sterk te zien in het verbruik, ook stijgt de soc van de accu. Als je de grafieken van het verbruik er dan voor zet zie je ook gewoon dat het elektrische verbruik negatief is.
Laatste rit heb ik het accu sparen bij 60 % al aangezet, toch werd de accu een beetje opgeladen en was het elektrische verbruik negatief, het brandstofverbruik was erg hoog.
Echte logica mis ik nog, maar heb de auto pas 2000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Uiteraard wordt het brandstofverbruik hoger als je de accu bijlaadt tijdens het rijden. Je hebt energieverlies natuurlijk. Deze functie gebruik je daarom ook niet voor de kosten, maar omdat je niet asociaal stinkend een stad wil inrijden als je na een lang stuk snelweg bij een stad aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 08:23
Geer72 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:47: Deze functie gebruik je daarom ook niet voor de kosten, maar omdat je niet asociaal stinkend een stad wil inrijden als je na een lang stuk snelweg bij een stad aankomt.
Geer is om te gieren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
IwanvA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Als je hem op accu sparen zet en de auto staat gewoon in de hybride modus, gaat hij zeker af en toe de accu laden. Vaak nadat je weer een stuk elektrische hebt gereden. Dit is heel sterk te zien in het verbruik, ook stijgt de soc van de accu. Als je de grafieken van het verbruik er dan voor zet zie je ook gewoon dat het elektrische verbruik negatief is.
Laatste rit heb ik het accu sparen bij 60 % al aangezet, toch werd de accu een beetje opgeladen en was het elektrische verbruik negatief, het brandstofverbruik was erg hoog.
Echte logica mis ik nog, maar heb de auto pas 2000km.
Als je accu sparen aanzet (bv bij 60%) dan houd hij dat ten alle tijde vast. Het regeneratief remmen (stroom opwekken bij gas los / remmen) komt dan bij die 60% op. Maar de auto gaat NIET extra bijladen om de accu vol te krijgen op de verbrandingsmotor. De functie is niet anders dandat je met een lege accu gaat rijden in hybride mode. Uiteraard KAN het wel, maar dat moet je apart inschakelen en dan zal het brandstofverbruik hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:01
Dark Vision schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Als je accu sparen aanzet (bv bij 60%) dan houd hij dat ten alle tijde vast. Het regeneratief remmen (stroom opwekken bij gas los / remmen) komt dan bij die 60% op. Maar de auto gaat NIET extra bijladen om de accu vol te krijgen op de verbrandingsmotor. De functie is niet anders dandat je met een lege accu gaat rijden in hybride mode. Uiteraard KAN het wel, maar dat moet je apart inschakelen en dan zal het brandstofverbruik hoger zijn.
Dat is niet mijn ervaring, met constante snelheid rijden en accu sparen aan gaat hij echt met de benzinemotor de accu een beetje opladen. Verbruik gaat hard omhoog en het elektrische verbruik gaat negatief schrijven.
Dit stopt na een paar minuten en je hebt er een beetje elektrische capaciteit bij. En dit gebeurt ECHT (blijkbaar nodig voor nadruk) wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
https://www.volkskrant.nl...to-nieuwe-stijl~bf14cb3f/

"Een 10 voor het front van de 01."

Hotseknots slaat op het merkwaardige slingeren bij de LKA - dat herken ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2024
eBait schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Mijn auto is eind december binnengebracht met hetzelfde issue. Software update mocht niet baten en ik kreeg hem weer terug zonder fix. Ik heb de 24e een nieuwe afspraak,ben benieuwd of ze er nu wel wat mee kunnen...
Opmerkelijk, lijkt namelijk duidelijk een software probleem. Ik had sinds die dag wel weer de optie om telefoon als sleutel te gebruiken. Ik zag ergens de optie voor update software maar vermoed dat, dat niet werkt / niet voor besturingssysteem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Beste Members,
Voorverwarmen is gelukt met de app na enkele pogingen.
Verwarmd voor tot 22 graden.
Is dit in te stellen tot 18 graden?
Is meer dan genoeg.
En moet dit niet afslaan als je de auto opend?
En kan je de app refreschen?(als ik het goed zeg)
De vrouw is met de auto weg maar volgens de app nog geparkeerd thuis.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Morgen naar de plaatselijke garage om de koplampen wat lager te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Vandaag met de aanhanger gereden, plenty power maar de auto rook wel wat verhit en bleef naroken uit de uitlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
IwanvA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Dat is niet mijn ervaring, met constante snelheid rijden en accu sparen aan gaat hij echt met de benzinemotor de accu een beetje opladen. Verbruik gaat hard omhoog en het elektrische verbruik gaat negatief schrijven.
Dit stopt na een paar minuten en je hebt er een beetje elektrische capaciteit bij. En dit gebeurt ECHT (blijkbaar nodig voor nadruk) wel.
Ah, je hebt het over een paar minuten. Dat is in mijn optiek niet echt noemenswaardig, want dat kan maar weinig doen qua opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
Nordkapp schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:22:
Morgen naar de plaatselijke garage om de koplampen wat lager te stellen
Volgens L&C mag dat officieel niet, maar ben benieuwd naar je ervaring hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
Dark Vision schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Onzin.

[mbr]Onzin waarom? Op dergelijke kreten zit niemand te wachten en dus graag in het vervolg een wat meer onderbouwing.[/]
Excuses. Gaan we doen!
Terugkomend hierop; de auto gaat zich niet automatisch opladen op de motor, dat doet hij alleen bij gas los / remmen of op commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:35
Geer72 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:24:

Hotseknots slaat op het merkwaardige slingeren bij de LKA - dat herken ik ook wel.
Kunnen ze dat niet met software update fixen dan lijkt me van wel. Ik vind ook dat hij erg hard remt hoop dat ze dat met ene update in de toekomst oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Fibrenl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Kunnen ze dat niet met software update fixen dan lijkt me van wel. Ik vind ook dat hij erg hard remt hoop dat ze dat met ene update in de toekomst oplossen.
Remt idd erg hard, in regeneratiestand is beter te doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Nordkapp schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:35:
[...]

Remt idd erg hard, in regeneratiestand is beter te doseren.
Ik bedoel als hij in adaptive cruisecontrol staat dan remt hij soms erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Yes de auto is sinds vandaag zichtbaar in de app :-) Ik lees/zie dat je de auto ook kunt voorverwarmen, ik zie in de app alleen de mogelijkheid om dit uit en aan te zetten. Je kunt dus geen timer ofzo zetten. Overigens staat hij bij mij nu aan, maar wil niet echt meer uit. Zonde van de stroom..

Ik lees hierboven over het feit dat je kunt aangeven dat je de accu op een bepaald % kunt "vast zetten", zodat hij hem dus niet helemaal leeg rijdt, zodat bijv als je weet dat je in een stad/dorp komt, je daar puur elektrisch kunt rijden. Mijn vraag is, waar zit dit?

Klopt dat de accu idd via de "Power Mode" beetje bij beetje extra accucapaciteit toevoegt?

Het is me overigens opgevallen dat als ik "scherm" van het panodak open heb (voor extra lichtinval), dit weer dicht gaat als je de auto afsluit met het "knopje" op de deur. Bij sluiten via de sleutel is dit niet het geval, raar.

Als laatste kwam ik er vandaag achter dat de rechterknopjes op het stuur ook een soort van "touchpad" is, dus je hoeft niet perse te drukken, swippen (zowel horizontaal als verticaal) volstaat dan ook.. Maar ik vind het wel irritant, dat beide kunnen, want ik wil(de) graag drukken, waardoor hij soms al dingen deed zonder dat ik al "gedrukt" had. Maar waarom zou je beide hebben, dat werkt mijn ogen alleen maar verwarrend. En de linkerkant heeft dit niet, die werkt dus alleen maar met drukken. Ook vreemd in mijn ogen.

Kleine zeur dingen, want ik verder nog steeds super blij met de auto, hij rijdt heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Ondertussen wel iemand ervaring?
Vorige week winterbanden gemonteerd gekregen en nu de melding dat de spanning te laag is. Dan zal ik na op spanning brengen ook moeten calibreren.
Mn vrouw heeft vanmorgen de spanning gecheckt. Die was conform specificatie in de deur. Kalibreren aan en 50 kilometer gaan rijden. Melding is niet terug gekomen.
Was wel handig dat ze dit even zouden hebben teruggekoppeld na de wissel.
Ook weet ik niet of er een software update heeft plaatsgevonden. Tevens een afgebroken pinnetje van hoedenplank niet hersteld. Punten waren wel aangegeven vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Clipstra schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:09:

Het is me overigens opgevallen dat als ik "scherm" van het panodak open heb (voor extra lichtinval), dit weer dicht gaat als je de auto afsluit met het "knopje" op de deur. Bij sluiten via de sleutel is dit niet het geval, raar.
Indien je kort je hand voor het knopje houdt (zeg maar swipt) blijft je verduistering open. Houd je je hand langer op de knop, dan activeer je het scherm (en mocht je het dak of ruiten ook nog open hebben, dan sluiten die ook). Hand dus niet te lang op sluitknop houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9R8P8hx31XkTAhV-m4VE5B5_8aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClHSS2CLu5ipThhXnjv8Ayhb.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt overigens met de afstandsbediening ook zo. Lang indrukken sluit openstaande ramen en doet dak verduistering dicht.

Andersom werkt trouwens (met afstandsbediening) ook. Lang indrukken ontgrendelknop opent de ramen (fijn in de zomer).

[ Voor 25% gewijzigd door cyberdj op 18-01-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
cyberdj schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:30:
[...]

Indien je kort je hand voor het knopje houdt (zeg maar swipt) blijft je verduistering open. Houd je je hand langer op de knop, dan activeer je het scherm (en mocht je het dak of ruiten ook nog open hebben, dan sluiten die ook). Hand dus niet te lang op sluitknop houden.

[Afbeelding]

Werkt overigens met de afstandsbediening ook zo. Lang indrukken sluit openstaande ramen en doet dak verduistering dicht.

Andersom werkt trouwens (met afstandsbediening) ook. Lang indrukken ontgrendelknop opent de ramen (fijn in de zomer).
Dit is een instelling in de auto. Daarin kun je aangeven dat hij het zonnedak AUTOMATISCH moet sluiten als de auto op slot gaan (zodat de auto minder heet wordt van binnen in de zomer bv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
About2Break schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:28:
Carplay en AA kunnen geen kaart tonen in het scherm achter het stuur.
Apple CarPlay doet het wel in combinatie met Apple Maps. Ik gebruik normaliter Waze, maar die deed af en toe moeilijk de laatste tijd. Zodoende kwam ik erachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-06 15:04
Ik rijd de auto nu ongeveer 4 maanden maar heb veel issues ermee en sinds kort zelfs een gevaarlijk probleem.

Tijdens het rijden logt de auto uit mijn profiel en gaat de stoel naar de stand van mijn vriendin. Lees; ik zit klem tussen stoel en stuur. Dit is nu inmiddels zo'n 4 keer gebeurd waarbij ik 2 keer heel snel op de memory knop moest drukken om niet mid-corner met een klem stuur te komen zitten.

Nu heb ik sinds afgelopen oktober meerdere keren gemaild en gebeld met Lynk om de problemen aan te geven en verzocht om een update maar ik heb letterlijk nooit reactie ontvangen. Ik vraag me af hoe anderen hier dat ervaren, ik lees meerdere mensen die hun auto voor een update hebben gebracht. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05 17:28
El Polo Diablo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:42:
Ik rijd de auto nu ongeveer 4 maanden maar heb veel issues ermee en sinds kort zelfs een gevaarlijk probleem.

Tijdens het rijden logt de auto uit mijn profiel en gaat de stoel naar de stand van mijn vriendin. Lees; ik zit klem tussen stoel en stuur. Dit is nu inmiddels zo'n 4 keer gebeurd waarbij ik 2 keer heel snel op de memory knop moest drukken om niet mid-corner met een klem stuur te komen zitten.

Nu heb ik sinds afgelopen oktober meerdere keren gemaild en gebeld met Lynk om de problemen aan te geven en verzocht om een update maar ik heb letterlijk nooit reactie ontvangen. Ik vraag me af hoe anderen hier dat ervaren, ik lees meerdere mensen die hun auto voor een update hebben gebracht. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?
Blijven bellen (mail heeft geen enkel effect) en vragen om ACTIE! Plannen ze dezelfde dag geen update in; L&C Zweden bellen....die doen tenminste WEL wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:12
ton_adam schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Apple CarPlay doet het wel in combinatie met Apple Maps. Ik gebruik normaliter Waze, maar die deed af en toe moeilijk de laatste tijd. Zodoende kwam ik erachter.
Klopt, geen volledige kaart, maar wel de route aanwijzingen. Wat mij betreft ook prima is. Het is eerder wachten tot men in Carplay de optie krijgt om 2 apps naast elkaar weer te geven op het grote scherm, maar dat is een discussie voor in een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15

Toevallig ditzelfde probleem deze week 2x voor het eerst meegemaakt. Vanochtend gebeld, binnen 2 minuten iemand aan de lijn. Er is een werkplaats afspraak gemaakt voor over anderhalve week om het te gaan onderzoeken + software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Dark Vision schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:42:
[...]

Dit is een instelling in de auto. Daarin kun je aangeven dat hij het zonnedak AUTOMATISCH moet sluiten als de auto op slot gaan (zodat de auto minder heet wordt van binnen in de zomer bv).
klopt (deels). Bij mij staat de functie uit, echter wanneer ik lang op de deurhendel druk bij vergrendelen, gaat ie toch dicht. Het werkt overigens alleen als het dak gesloten is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBzt492Jpv85t7Yelo1hMAZuBT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMZBBrnsNv3Yowd1M2rfpEFt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
IwanvA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Dit gebeurt alleen als de accu nagenoeg leeg is -- het systeem wil er altijd een beetje stroom in hebben, denk ook wel slim, de meeste winst pak je bij lage snelheden. Volgens mij doet dit systeem dat niet als je boven een bepaald percentage zit... maar kan het verkeerd hebben hoor. Let er ook weer niet zoveel op, en het meeste doe ik elektrisch.

Overigens zijn die verschillende standen (hybride, power, pure) niet veel anders dan de hoogte bepalen wanneer de ICE daadwerkelijk bijspringt. Misschien dat het gasrespons wel iets hoger is bij power, maar ik merk geen verbetering qua vermogen tov van plankgas bij alle standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjvsvd
  • Laatst online: 28-02-2022
Hallo allemaal,
heeft een van jullie ervaring met de winterbanden in combi met sneeuwkettingen?

En toevallig iemand een set sneeuwkettingen te leen/te huur/te koop?
Is voor periode 18feb/27feb in de buurt van Amsterdam/Haarlem zou mooi zijn... anders ook goed
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl

Blijf gewoon bellen en als tip gebruik tijdelijk je profielen niet, ook ivm veiligheid systeem is veel sneller, en met memoryknop kan je gewoon je stoel op juiste instelling zetten. En helaas zal je dan even geen andere kleur automatische krijgen maar veiligheid lijkt me het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 00:46
jjvsvd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:24:
Hallo allemaal,
heeft een van jullie ervaring met de winterbanden in combi met sneeuwkettingen?

En toevallig iemand een set sneeuwkettingen te leen/te huur/te koop?
Is voor periode 18feb/27feb in de buurt van Amsterdam/Haarlem zou mooi zijn... anders ook goed
Dank!
Is al eerder uitgelegd, even zoeken dus.

Afhankelijk of wij zelf wel/niet gaan heb ik alle winterbenodigdheden wel/niet te huur. Stuur maar een PB bij interesse.
edsub schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:18:
GEVONDEN: Juiste en aerodynamische dakdrager voor de Lynk&Co 01

De Thule Wingbar Edge 9585 (dat is de set met een M en een L stang).
Je zet deze vast mbv rubberomklede staalband OM de langsrails.
Weinig windgeruis, low fit en citycrash tested....

Misschien niet t goedkoopste, maar past erg mooi.
Ik was niet zeker van de maat, dus heb ik de gekocht bij een zaak-met-service (Paddock One in Elst).

Hij had in alu alleen de set met twee L stangen op voorraad, maar deze stangen blijk je prima te kunnen inkorten (1 schroefje eruit, voet eraf, alu afkorten en omgekeerd weer in elkaar zetten). Hebben ze voor mij gedaan in Elst.
Als je dus een L + L set (nr 9583) op marktplaats ziet zou je dit dus ook zelf kunnen doen, scheelt maar zo bijna de helft....

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Let op:het gaat dus om de Wingbar Edge in de 958X serie, niet die uit de 959X serie!!
Voor de liefhebber: ik heb nog een L + L set beschikbaar en kan deze ook aanpassen naar L + M zodat deze past op de 01.

[ Voor 67% gewijzigd door Hollanda op 19-01-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 17:23
Nordkapp schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:51:
Vanmiddag auto opgehaald in Diemen.
Rijd heerlijk maar windruis linker voorraam iemand ervaring mee?
En dan een domme vraag denk ik,
Hoe sluit je de app aan op de auto? heb iphone en app geladen
Ik hoor het graag!
Ook last van windruis linker voorraam hier.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
cyberdj schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Het windgeruis is de linkerspiegel, is al vaker ter sprake gekomen en benoemd in reviews op Youtube. Niets aan te doen..

Koppeling met app, wordt door L&C gedaan, maar duurt doorgaans 1 werkdag. Maandagmiddag dus nog eens kijken of het werkt!
Weet zelf niet zo zeker of dit het ook echt is, ik heb eerder het gevoel dat er iets bij m'n rubbers boven m'n raam zit. Als ik zowel links als rechts ruit op dezelfde hoogte 'omlaag' doe, komt er links een geweldig irritant geluid uit en rechts hoor ik vrijwel niks. Ook als het regent/mijn auto nat is, vormt zich bij het linkerraam een soort van waterpatroon door de wind, en dat heb ik rechts ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Michielleendert schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:27:
Hi, het is mij maar 1 van de 5!keer gelukt de auto te laden met de 220v lader die in het gewone stopcontact gaat. Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Of is er iemand die de gouden tip heeft? Ik zie niks in de gebruiksaanwijzing wat helpt.
Checken of achter het (geaarde) stopcontact alle draden goed zitten aangesloten (en uiteraard de aardedraad) en dat deze anderzijds ook op je geleider zit aangesloten in de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 09:10
Bij ons was er iets in de auto stuk, bij een beurt onderdeel vervangen en sindsdien laadt hij gewoon. In begin dus steeds sloeg het laden af. Na reparatie dus niet meer en gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-06 15:04
Uiteindelijk heb ik via de 'Call us' knop in de auto vrijwel direct iemand te pakken gekregen van Lynk&co en is er een afspraak gemaakt om de auto op te komen halen het de problemen te onderzoeken.

De 'call us' truuk was een tip van de volvo man die de auto destijds afleverde schoot me ineens te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unzip
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-01-2022
Ik heb bijna 10 dagen geleden een zakelijke bestelling gedaan via de website, maar na 2 calls altijd met het kluitje in het riet gestuurd. Heeft iemand een zicht over de wachttijd voor je nog maar (zakelijk) contact krijgt ? En daarmee gerelateerd de wachttijd tot levering (maandelijks abbo) op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Zojuist bij de plaatselijke garage geweest ivm verblinden tegenliggers.
Linkerkoplamp stond idd (veel) te hoog.
Afstellen was fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
Hebben meer mensen dit mbt CarPlay: een bv huurder heeft ook gebruik gemaakt van CarPlay in m’n auto, maar nu zie ik zijn telefoon / naam ook in lijstje staan met CarPlay devices. Die wil ik verwijderen, dat kan door over z’n naam swipen, maar komt elke keer terug… iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Vision op 21-01-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Nordkapp schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:41:
Met een afspraak via lynk? Of op eigen beweging? Maakt mij niet uit hoor, maar ik heb ze eens gebeld voor een schroef in de band en zelfs daarvoor moest het via een dealer 20km verderop.. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
Rmaxx schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Met een afspraak via lynk? Of op eigen beweging? Maakt mij niet uit hoor, maar ik heb ze eens gebeld voor een schroef in de band en zelfs daarvoor moest het via een dealer 20km verderop.. 7(8)7
Eigen initiatief,
Denk dat we daar niet zo benauwd over moeten doen.
Scheelt per slot van rekening L&C veel geld en moeite
Als we zelf kleine problemen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Geer72 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:24:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmM8FhkkH2UMHtVLykmI6c0HONk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMwR5m0i0W5Wd028Ti4VC0rP.jpg?f=fotoalbum_large

Wtf? 7(8)7 .. :F zou hij echt niet weten hoe een handrem werkt??

[ Voor 3% gewijzigd door Rmaxx op 21-01-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:31:
[...]

[Afbeelding]

Wtf? 7(8)7 .. :F zou hij echt niet weten hoe een handrem werkt??
Dat viel mij ook meteen op. Maar ik denk dat de testauto ingesteld zo ingesteld was, dat hij altijd parkeert op de parkeerrem. Dan snap ik de opmerking wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Dat viel mij ook meteen op. Maar ik denk dat de testauto ingesteld zo ingesteld was, dat hij altijd parkeert op de parkeerrem. Dan snap ik de opmerking wel.
Je mag van een journalist die autos reviewed toch wel iets meer kennis verwachten niet? Dat 1 knop 2 dingen doet betekent sowieso niet dat de andere knop geen functie heeft. Hij typt hier dat 1 knop geen functie heeft, ik denk dat hij de handrem niet omhoog heeft getrokken maar enkel ingedrukt! Hahaha 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Nordkapp schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Eigen initiatief,
Denk dat we daar niet zo benauwd over moeten doen.
Scheelt per slot van rekening L&C veel geld en moeite
Als we zelf kleine problemen oplossen.
Gelijk heb je, zeker als het voor de veiligheid noodzakelijk is. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Nordkapp schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:41:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTDkyh6XODCzDeqCxgw-4xsfdkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QaeISUsKqnXYSKtCi2sEEolH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xu2W4VdQ9pfuibqJ8XC4alJhWWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJ9dpwTBgH9ED5Gx13uyuBa0.jpg?f=fotoalbum_large

Heb eens gekeken hoe hoog de lichten staan, maar dat viel wel mee.
Bestuurderskant zo'n 45 cm en passagierskant 60 cm.

Net zoals de mensen klaagden toen de halogeen/xenon lampen uitkwamen, en nu de LED lampen zijn uitgekomen zijn ze een doorn in het oog van de mensen.

Mensen staren in de verlichting omdat het nieuwe type verlichting is, en dan vinden ze het te sterk en seinen ze met groot lichten.

Zoals je ziet kun je ze flink duidelijk maken met je eigen groot lichten dat je de juiste verlichting voert 😉👊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
Muro01 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net zoals de mensen klaagden toen de halogeen/xenon lampen uitkwamen, en nu de LED lampen zijn uitgekomen zijn ze een doorn in het oog van de mensen.

Mensen staren in de verlichting omdat het nieuwe type verlichting is, en dan vinden ze het te sterk en seinen ze met groot lichten.

Zoals je ziet kun je ze flink duidelijk maken met je eigen groot lichten dat je de juiste verlichting voert 😉👊
Mijn linkerkoplamp stond ( veel) te hoog,
De garagist vertelde mij dat hij speciale apparatuur aan heeft moeten schaffen voor de moderne verlichting, komt heel precies.
Was voor mij kleine moeite voor tegenliggers groot plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag op de snelweg een steen op de voorruit. Mooi sterretje. Hebben al meer mensen dit aan de hand gehad en ervaringen over de afhandeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Anoniem: 1027889 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:55:
Vanmiddag op de snelweg een steen op de voorruit. Mooi sterretje. Hebben al meer mensen dit aan de hand gehad en ervaringen over de afhandeling?
ja, er is al eens iemand die hier melding heeft gemaakt van een ruitvervanging. Kostte EUR 500,-
Zoek maar eens op "ruit" in dit draadje

[ Voor 5% gewijzigd door cyberdj op 22-01-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyberdj schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:14:
[...]

ja, er is al eens iemand die hier melding heeft gemaakt van een ruitvervanging. Kostte EUR 500,-
Zoek maar eens op "ruit" in dit draadje
Ruit hoeft niet vervangen te worden, alleen sterretje repareren. Kost normaal ongeveer € 100. Dan gaat het mij toch geen € 500 kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Anoniem: 1027889 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ruit hoeft niet vervangen te worden, alleen sterretje repareren. Kost normaal ongeveer € 100. Dan gaat het mij toch geen € 500 kosten?
Vast niet, maar wel zsm laten fixen, anders moet ie wellicht wel vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyberdj schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Vast niet, maar wel zsm laten fixen, anders moet ie wellicht wel vervangen worden.
Ik heb al gebeld in de auto maar moet maandag met de klantenservice bellen, alleen zij kunnen hiervoor een afspraak maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
Anoniem: 1027889 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:44:
[...]

Ik heb al gebeld in de auto maar moet maandag met de klantenservice bellen, alleen zij kunnen hiervoor een afspraak maken.
Ik vermoed dat je goedkoper uit bent als je zelf carglass regelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn DR
  • Laatst online: 02-02-2022
Hoi, sinds 3 dagen blij eigenaar van de 01.
Vraagjes voor diegenen die al langer rijden:
*Mijn laatste rit had geen internetverbinding, dus ook geen Spotify. Dit midden in de stad. Gebeurt dit vaker en duurt dit lang?
* Vervalt internet zonder extra abonnement voor month to month? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
* Parkeerhulp uitparkeren bij vertrek is vaak niet beschikbaar. Waarom is dit zo? Heeft dit ook met de internetverbinding te maken misschien? Of dienen er meer subsystemen op te starten, waardoor je er de eerste 3 minuten nooit wat aan hebt? Dan is uitparkeren niet echt een toegevoegde waarde :D
Hoor graag wat je weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Stijn DR schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:23:
Hoi, sinds 3 dagen blij eigenaar van de 01.
Vraagjes voor diegenen die al langer rijden:
*Mijn laatste rit had geen internetverbinding, dus ook geen Spotify. Dit midden in de stad. Gebeurt dit vaker en duurt dit lang?
* Vervalt internet zonder extra abonnement voor month to month? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
* Parkeerhulp uitparkeren bij vertrek is vaak niet beschikbaar. Waarom is dit zo? Heeft dit ook met de internetverbinding te maken misschien? Of dienen er meer subsystemen op te starten, waardoor je er de eerste 3 minuten nooit wat aan hebt? Dan is uitparkeren niet echt een toegevoegde waarde :D
Hoor graag wat je weet!
Volgens mij is die internetverbinding idd redelijk onbetrouwbaar. Geen idee of dat aan de hardware ligt, of de gekozen provider. Overigens rijd ik toch altijd met Android Auto dus last heb ik er niet van.

Was het niet zo dat het kunnen maken van een wifi hotspot niet alleen betaald werd? Ding houdt zelf wel internet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn DR
  • Laatst online: 02-02-2022
Ontvangststreepjes in top menu stonden op 0 met een kruisje erdoorheen. Dus lijkt me echt systeem internet dat er uit lag. Spotify is ook een systeem app. Had het niet over wifi hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desheba
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08-2022
pushnoi schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Ik vermoed dat je goedkoper uit bent als je zelf carglass regelt :D
Net even de voorwaarden gelezen gezien ik zelf geïnteresseerd ben in een LC 01 en daarin staat toch duidelijk dat glas schade gecoverd is. Misschien heb ik het dan verkeerd gelezen of is dit een verschil tussen de Belgische en Nederlandse voorwaardes van de verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Stijn DR schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:44:
Ontvangststreepjes in top menu stonden op 0 met een kruisje erdoorheen. Dus lijkt me echt systeem internet dat er uit lag. Spotify is ook een systeem app. Had het niet over wifi hotspot.
Ik snap dat je het daar niet over had, maar wat ik begrepen heb is dat het aan kunnen bieden van die hotspot een betaalde service gaat worden, maar internet op het apparaat zelf niet (dus inclusief spotify). Mits dat ding daadwerkelijk ontvangst heeft natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
desheba schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:41:
[...]

Net even de voorwaarden gelezen gezien ik zelf geïnteresseerd ben in een LC 01 en daarin staat toch duidelijk dat glas schade gecoverd is. Misschien heb ik het dan verkeerd gelezen of is dit een verschil tussen de Belgische en Nederlandse voorwaardes van de verzekeraar.
Glasschade is gedekt maar valt wel onder de €500 administratiekosten bij schade. Je betaalt dus de daadwerkelijk reparatiekosten als deze lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

pushnoi schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Ik snap dat je het daar niet over had, maar wat ik begrepen heb is dat het aan kunnen bieden van die hotspot een betaalde service gaat worden, maar internet op het apparaat zelf niet (dus inclusief spotify). Mits dat ding daadwerkelijk ontvangst heeft natuurlijk.
Is bij iemand de hotspot beschikbaar? Ik zie wel de naam van de hotspot in het het maar kan hem niet aanzetten en "mag niet aan de instellingen komen" 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Is bij iemand de hotspot beschikbaar? Ik zie wel de naam van de hotspot in het het maar kan hem niet aanzetten en "mag niet aan de instellingen komen" 🤷‍♂️
Ben je ingelogd met je L&C profiel in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Ben je ingelogd met je L&C profiel in de auto?
Ah dat zou het kunnen zijn. Heb de profielen nog niet gebruikt, omdat ik ook niet deel 🤔

Dan kun je er toch vanuit gaan dat de standaard gebruiker de "eigenaar" is, dus aan deze instelling mag komen net als vele andere instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Ah dat zou het kunnen zijn. Heb de profielen nog niet gebruikt, omdat ik ook niet deel 🤔

Dan kun je er toch vanuit gaan dat de standaard gebruiker de "eigenaar" is, dus aan deze instelling mag komen net als vele andere instellingen
Nee, voor gebruik van de hotspot moet je om de een of andere reden zijn ingelogd met profiel. Is ongeveer het enige dat niet werk in “gastmodus”, naast (waarschijnlijk) het rittenlogboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Nee, voor gebruik van de hotspot moet je om de een of andere reden zijn ingelogd met profiel. Is ongeveer het enige dat niet werk in “gastmodus”, naast (waarschijnlijk) het rittenlogboek.
🤦‍♂️ tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-06 23:03
Als er iemand zit te wachten op de Lynk, kan hij/zij die van mij ook een maand huren. Ik mag voorlopig niet rijden vanwege een gescheurde achillespees. :-( Hij staat in Utrecht, op naam van Karel

Stuur ff een DM als je hem wilt met jouw naam in de Lynk app, dan maken we een goede prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door Baassii op 23-01-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-06 20:28
Muro01 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet alleen daar mee te maken maar ook dat je in een normale auto recht in de lichten van SUV's kijkt. Ik vind het bloed irritant en ik rij vaak over (snel)wegen zonder licht en middenscheiding dus het is echt niet nieuw voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 15:01
Tebs schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Opmerkelijk, lijkt namelijk duidelijk een software probleem. Ik had sinds die dag wel weer de optie om telefoon als sleutel te gebruiken. Ik zag ergens de optie voor update software maar vermoed dat, dat niet werkt / niet voor besturingssysteem is.
Het issue is opgelost. Ik had ook al opgemerkt dat de passagiers-airbag op "off" stond. Blijkbaar zorgt deze instelling er ook voor dat de stoelverwarming niet werkt. De knop hiervoor zit aan de zijkant van je dashboard aan de passagierszijde (enkel zichtbaar met de deur open).

Auto is in ieder geval weer voorzien van de laatste software en deze lijkt op het eerste gevoel wat vlotter, dat is fijn. Verder weer topservice qua brengen / halen informatievoorziening en vriendelijke chauffeur regio Utrecht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Op You Tube staan heel interessante filmpjes voor ons,
Tips en Tricks van Thom Lõv
Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Heb de auto nu dikke week, bevalt erg goed.
Ben er al wel achter dat het 20 of 25 duizend kilometer per jaar wordt.
Zouden er andere abonnementen in de maak zijn of zal ik moeten leven met 15 cent per kilometer (ook niet heel erg)
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
ocrammarco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Niet alleen daar mee te maken maar ook dat je in een normale auto recht in de lichten van SUV's kijkt. Ik vind het bloed irritant en ik rij vaak over (snel)wegen zonder licht en middenscheiding dus het is echt niet nieuw voor me.
"recht in de lichten van SUV's kijkt"

I rest my case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Nordkapp schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:51:
Heb de auto nu dikke week, bevalt erg goed.
Ben er al wel achter dat het 20 of 25 duizend kilometer per jaar wordt.
Zouden er andere abonnementen in de maak zijn of zal ik moeten leven met 15 cent per kilometer (ook niet heel erg)
Iemand enig idee?
Nou ja ik heb ook berekend dat het per duizend kilometer meer 150 euries extra gaat kosten.

Er zijn mensen die met een "nep account" aan zichzelf verhuren en dan de kilometers ontlopen, maar ik weet niet zeker of LC dit ok vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HankN
  • Laatst online: 05-05-2022
Vandaag 200 km gereden. Ging weg en bij brandstof stond 220km . Gaandeweg werd dat meer tot ongeveer 260. Op de terugweg begon ik met 220 en eindigde ik op 190. Ik heb veel op adaptieve cruise control gereden en steeds op B stand. Ik heb de auto sinds 14 januari en heb hem nog niet opgeladen met elektra. Zou dat betekenen dat ik 170 km gratis gereden heb? LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:59:
[...]
Er zijn mensen die met een "nep account" aan zichzelf verhuren en dan de kilometers ontlopen, maar ik weet niet zeker of LC dit ok vindt.
L&C vindt er in ieder geval wel iets van:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPSTM403MPZcKvMcNRHClIIo28I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h0HdpcbxKdmGoZfzhIaOC0l8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Oizo1981 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:17:
[...]

L&C vindt er in ieder geval wel iets van:[Afbeelding]
Het is net als door rood rijden. Het mag niet, het gebeurt toch. Soms krijg je een bekeuring, soms niet. Soms gebeuren er ook vreselijke ongelukken. (het is maar een voorbeeld 🙃)

Het risico als je je niet aan de spelregels houdt kan dus een “boete” zijn (auto inleveren, geen Lynk & Co meer).
Persoonlijk vind ik 0,15/km niet te veel en ga ik me geen ellende op de hals halen (net als ik overigens ook nooit door rood rijdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-06 20:28
Muro01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:54:
[...]

"recht in de lichten van SUV's kijkt"

I rest my case...
Ok ok wellicht verwoorde ik het niet helemaal tacktisch maar neem aan dat je het wel begrijpt? Dat je dus sneller verblind word hoe meer het licht op oog hoogte is? Dit geld overigens ook voor achter op komend verkeerd waar de SUV's vaak ook breder zijn en dus ook via de zijspiegels verblind word.

Ofwel ik hekel het feit dat de schuld legging bij de tegenliggers word gelegd door je. Ook als de verlichting binnen de regels is kan het nog steeds hinderlijk zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:17:
[...]

L&C vindt er in ieder geval wel iets van:[Afbeelding]
Ok dat wist ik niet...
Goed dat ze het aanpakken 👍
Pagina: 1 ... 50 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.