Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
ocrammarco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Ok ok wellicht verwoorde ik het niet helemaal tacktisch maar neem aan dat je het wel begrijpt? Dat je dus sneller verblind word hoe meer het licht op oog hoogte is? Dit geld overigens ook voor achter op komend verkeerd waar de SUV's vaak ook breder zijn en dus ook via de zijspiegels verblind word.

Ofwel ik hekel het feit dat de schuld legging bij de tegenliggers word gelegd door je. Ook als de verlichting binnen de regels is kan het nog steeds hinderlijk zijn natuurlijk.
Jawel ik begrijp je wel, Ik betrap mezelf ook weleens in het kijken van lichtstralen maar dan kijk ik snel weg om niet verblind te worden.

De fabrikant produceert en de wetgever (overheid) geeft er goedkeuring voor.

Bovendien vind ik dat de verlichting van de 01 behoorlijk laag aan de voorzijde zit, dit om verblinden tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 19:44
Muro01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:59:
[...]
Er zijn mensen die met een "nep account" aan zichzelf verhuren en dan de kilometers ontlopen, maar ik weet niet zeker of LC dit ok vindt.
Los van het feit dat dit niet mag, waarom zou je dit doen? Als je het ‘huurt’ van jezelf betaal je toch ook per km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06 07:36
juwlez schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:23:
[...]

Los van het feit dat dit niet mag, waarom zou je dit doen? Als je het ‘huurt’ van jezelf betaal je toch ook per km?
Nee, tarief per uur/dag dat jezelf kunt bepalen (€0) en servicefee voor L&C (vooralsnog €0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
Wat is het meeste dat jullie geladen hebben op een paal in KW?
Ik had gisteren 16,2kW.
Vond ik best veel aangezien er nog +- 8km te gaan was (in pure) voordat ik ging laden, zou +-10% zijn en het was niet erg koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
Rmaxx schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:59:
Ik had gisteren 16,2kW.
Vond ik best veel aangezien er nog +- 8km te gaan was (in pure) voordat ik ging laden, zou +-10% zijn en het was niet erg koud.
17kWh, maar volgens mij rondt Vandebron af op hele kWh's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqsPVmHasfoYmsPd0H1h9HnFhEY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Tp69EzmShRrYUvjxqctbPHsK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:59:
Ik had gisteren 16,2kW.
18,7 kWh, maar toen was hij echt helemaal leeg en heb ik nog een kwartier voorverwarmd.

Normaal zit ik bij een lege accu en voorverwarmen op 17 kWh. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcwqXWLtJ_vmmLJWt--dtzj5NU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7hnHAK8d4uLdyyU1kocLfC1B.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Even een "gewetensvraag". Ik ga met de Krokus met mijn hele schoonfamilie op wintersport, incl mijn buren/schoonouders. Als ik zelf "gewoon" ga rijden, rijd ik zeg ongeveer 2000km => dat is obv 0,15 p/km 300e. Maar als ik nou "ruil" van auto en mijn buren/schoonouders de Lynk verhuur, dan ben ik toch veel goedkoper uit? En doe dan toch volgens de regels niks verkeerd? Of zie ik iets over het hoofd :-) ?

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Clipstra schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:15:
Even een "gewetensvraag". Ik ga met de Krokus met mijn hele schoonfamilie op wintersport, incl mijn buren/schoonouders. Als ik zelf "gewoon" ga rijden, rijd ik zeg ongeveer 2000km => dat is obv 0,15 p/km 300e. Maar als ik nou "ruil" van auto en mijn buren/schoonouders de Lynk verhuur, dan ben ik toch veel goedkoper uit? En doe dan toch volgens de regels niks verkeerd? Of zie ik iets over het hoofd :-) ?

Ja, dat mag, maar alleen de huurder mag rijden. Dus als jij achter het stuur zit en je hebt een ongeluk ben je niet gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Ja, dat mag, maar alleen de huurder mag rijden. Dus als jij achter het stuur zit en je hebt een ongeluk ben je niet gedekt.
[/quote]

Uiteraard zal ik dan ook echt ruilen, en niet alleen op papier..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Wel zonde als je die 2000km dan niet in die heerlijke wagen kan rijden (of hebben je buren/schoonouders ook een 01?).

Zelf ben ik laatst ook naar de wintersport geweest, helaas ook niet in "onze" 01, die heeft geen winterbanden. Ik heb in die week de private lease auto van mijn ouders meegenomen, die had nog 5000km "over" uit zijn kilometerbundel en is wel voorzien van winterbanden. Mijn ouders hebben in die week de L&C gehuurd via de L&C app (ze wilden hem het liefst houden ;) )

Let wel even op dat de potentiële huurder tijdig een account aanmaakt! Je moet eerst nog "goedkeuring" krijgen voordat je een 01 kunt huren. Daar kan een dag (of weekend) overheen gaan (creditcard controle, ID controle). Alle bestuurders/huurders moeten dus een account hebben!

Onderweg van bestuurder (huurder) wisselen mag alleen als de huur beëindigd wordt en dan een nieuwe huur gestart wordt op naam van de andere bestuurder/huurder. Dat laatste (wisselen onderweg) is ook al eens hier ter sprake gekomen. Het is te hopen dat het systeem van L&C werkt op dat moment. [Toen ik mijn 01 terug kreeg aan het einde van de huurperiode, lag het systeem van L&C eruit, na een uurtje werkte het gelukkig wel en konden we de auto alsnog afmelden.] Ook moet je van te voren weten wanneer je huur start/stopt (te vroeg of te laat terug brengen kan volgens mij ook tot extra administratiekosten leiden.. Daarnaast weet ik niet hoe het zit met huur van A naar B (kan beëindigen op een andere locatie dan waar de huur gestart is?)
Het is overigens ook verstandig om telkens de tank helemaal vol te hebben (bij start huur en bij beëindigen huur). Zo voorkom je dat de brandstof bij de huurder in rekening wordt gebracht tegen de L&C tarieven (ja, ok, die krijg jij als "eigenaar van je 01" natuurlijk ooit weer terug, maar voorkomen is beter.....)

Allemaal dingen om even rekening mee te houden!

Tot slot, als er ooit servicefee in rekening wordt gebracht door L&C, dan is het hele wisselen volgens mij niet echt "rendabel" meer. Nu is het nog servicefee vrij en kun je voor een laag bedrag verhuren (kan voor 0 euro tarief). Het zou mij niets verbazen als ze straks per km "iets" gaan rekenen, of een starttarief afhankelijk van de huurperiode. Wellicht zelfs iets met bijvoorbeeld 1 uur waarin max 50km zit of 1 dag met maximaal 200km ofzo).

Voor jezelf is het ook nog handig als je bijhoudt wie / wanneer in de 01 rijdt. Mocht er een bekeuring binnenkomen na verloop van tijd, dan weet je wie er reed op dat moment.

[ Voor 4% gewijzigd door cyberdj op 25-01-2022 13:16 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
cyberdj schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:13:
Wel zonde als je die 2000km dan niet in die heerlijke wagen kan rijden (of hebben je buren/schoonouders ook een 01?).

Zelf ben ik laatst ook naar de wintersport geweest, helaas ook niet in "onze" 01, die heeft geen winterbanden. Ik heb in die week de private lease auto van mijn ouders meegenomen, die had nog 5000km "over" uit zijn kilometerbundel en is wel voorzien van winterbanden. Mijn ouders hebben in die week de L&C gehuurd via de L&C app (ze wilden hem het liefst houden ;) )

Let wel even op dat de potentiële huurder tijdig een account aanmaakt! Je moet eerst nog "goedkeuring" krijgen voordat je een 01 kunt huren. Daar kan een dag (of weekend) overheen gaan (creditcard controle, ID controle). Alle bestuurders/huurders moeten dus een account hebben!

Onderweg van bestuurder (huurder) wisselen mag alleen als de huur beëindigd wordt en dan een nieuwe huur gestart wordt op naam van de andere bestuurder/huurder. Dat laatste (wisselen onderweg) is ook al eens hier ter sprake gekomen. Het is te hopen dat het systeem van L&C werkt op dat moment. [Toen ik mijn 01 terug kreeg aan het einde van de huurperiode, lag het systeem van L&C eruit, na een uurtje werkte het gelukkig wel en konden we de auto alsnog afmelden.] Ook moet je van te voren weten wanneer je huur start/stopt (te vroeg of te laat terug brengen kan volgens mij ook tot extra administratiekosten leiden.. Daarnaast weet ik niet hoe het zit met huur van A naar B (kan beëindigen op een andere locatie dan waar de huur gestart is?)
Het is overigens ook verstandig om telkens de tank helemaal vol te hebben (bij start huur en bij beëindigen huur). Zo voorkom je dat de brandstof bij de huurder in rekening wordt gebracht tegen de L&C tarieven (ja, ok, die krijg jij als "eigenaar van je 01" natuurlijk ooit weer terug, maar voorkomen is beter.....)

Tot slot, als er ooit servicefee in rekening wordt gebracht door L&C, dan is het hele wisselen volgens mij niet echt "rendabel" meer. Nu is het nog servicefee vrij en kun je voor een laag bedrag verhuren (kan voor 0 euro tarief). Het zou mij niets verbazen als ze straks per km "iets" gaan rekenen, of een starttarief afhankelijk van de huurperiode. Wellicht zelfs iets met bijvoorbeeld 1 uur waarin max 50km zit of 1 dag met maximaal 200km ofzo).

Voor jezelf is het ook nog handig als je bijhoudt wie / wanneer in de 01 rijdt. Mocht er een bekeuring binnenkomen na verloop van tijd, dan weet je wie er reed op dat moment.
Het systeem geeft waarschuwingen als de huur op een andere plek wordt beëindigd als waar die is gestart. Je kunt echter wel “doorklikken” en de huur toch beëindigen. Op basis van de voorwaarden wordt dan wel een boete van €50 in rekening gebracht voor de verhuurder. Maar als je aan bekenden verhuurt kunt die dus weer terugstorten.

De volgende bestuurder moet de auto dan ook weer huren maar dan is de vraag of dat kan en je de auto op je de juiste plek in de app ziet. Of dat de verhuurder dan weer een nieuwe verhuurdersessie moet starten om de startlocatie te updaten.

Plus je huurders moeten dan dus 2x 5 foto’s maken om huur te beëindigen en nieuwe huur te starten.

Al met al denk ik erg veel gedoe om tijdens een reis de lynk ter verhuren aan meer dan 1 bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Clipstra schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:15:

Volgens de regel zal je goed zitten mits je dan zelf niet in de auto gaat rijden of steeds nieuwe huurperiodes voor nieuwe berijders start. Om de gewetensvraag te beantwoorden. Ik vind dat je fout zit. Je wentelt kosten af op Lynk & Co en daarmee andere gebruikers en uiteindelijk ook jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Volgens de regel zal je goed zitten mits je dan zelf niet in de auto gaat rijden of steeds nieuwe huurperiodes voor nieuwe berijders start. Om de gewetensvraag te beantwoorden. Ik vind dat je fout zit. Je wentelt kosten af op Lynk & Co en daarmee andere gebruikers en uiteindelijk ook jezelf.
Wellicht 1st nog even ten overvloede, maar het doel is dus wel om de gehele wintersport ieder dan in zijn "eigen" auto te rijden tm thuiskomst. Dus ik in hun Tiguan en zij in "mijn" 01.

Tsja fout zitten... Ik vind het meer gebruik maken van de mogelijkheden. Op deze manier doe ik dus niks fouts maar bespaar ik wel 300e. Zo gaat het met de belastingdienst toch ook? Gebruik maken vd mogelijkheden...

Kijk als het om 50/100 euro zou gaan, is het wellicht de moeite niet, maar ik vind 300e toch serieus geld om dit in overweging te nemen.. op deze manier heb je dan toch al een groot deel van de winterbanden "terugverdiend"..

[ Voor 4% gewijzigd door Clipstra op 25-01-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Clipstra schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:45:
[...]
Dus ik in hun Tiguan en zij in "mijn" 01.
Gelet op de eerdere technische uitdagingen is het dus in feite alleen goed mogelijk om de auto voor de hele vakantieperiode te verhuren. Dan doe je volgens mij helemaal niks verkeerd. Maar dat betekent dus wel dat alleen de huurder in de auto mag rijden. Stel dus dat je vader de auto huurt, dan mag je moeder of de buren er dus niet in rijden. Dat kan bij langere ritten nog wel een probleem zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NXIABgldAo2EhW8uplHc1fxb78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ORuQP3F36tDgH77kdrCnzPn2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Oizo1981 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Gelet op de eerdere technische uitdagingen is het dus in feite alleen goed mogelijk om de auto voor de hele vakantieperiode te verhuren. Dan doe je volgens mij helemaal niks verkeerd. Maar dat betekent dus wel dat alleen de huurder in de auto mag rijden. Stel dus dat je vader de auto huurt, dan mag je moeder of de buren er dus niet in rijden. Dat kan bij langere ritten nog wel een probleem zijn. [Afbeelding]
Dank dat is een waardevolle aanvulling! Onder normale omstandigheden rijdt mijn schoonvader altijd zelf het hele stuk, dus dat zal dan geen probleem zijn. Dit jaar hebben we zelfs nog een tussenstop/overnachting dus dan voorzie ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVN78
  • Laatst online: 13-04 22:07
Is er een manier om (tijdelijk) de kofferbak eerder te laten stoppen met openen. Ik weet dat dit handmatig kan door op de kop in de koffer te drukken of op de ab. Ik zou dat graag echter instellen zodat ik die niet vergeet in te drukken.
Skikoffer is net 1 cm te lang op de laatste stand :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
JVN78 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:24:
Is er een manier om (tijdelijk) de kofferbak eerder te laten stoppen met openen. Ik weet dat dit handmatig kan door op de kop in de koffer te drukken of op de ab. Ik zou dat graag echter instellen zodat ik die niet vergeet in te drukken.
Skikoffer is net 1 cm te lang op de laatste stand :-)
zie https://leermakers.net/ly...go_door%27s_opening_angle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-04 16:47
Sinds gisteren iets vreemds aan de hand. De What's app berichten worden nu plotseling voorgelezen in het Engels!! Erg onhandig dus.
Nog meer 'ervaringsdeskundigen' op dit forum die bekend zijn met dit fenomeen? (Ik was toevallig even bij de club in Amsterdam vandaag, zij hadden hier nog niets van vernomen. Kon ook geen automatische update zijn van de stem van Frank...:-(
Anyway, hoe krijg ik het Nederlands terug in de What's app functie? Wie het weet mag het aandragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
PkZZP schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:30:
Sinds gisteren iets vreemds aan de hand. De What's app berichten worden nu plotseling voorgelezen in het Engels!! Erg onhandig dus.
Nog meer 'ervaringsdeskundigen' op dit forum die bekend zijn met dit fenomeen? (Ik was toevallig even bij de club in Amsterdam vandaag, zij hadden hier nog niets van vernomen. Kon ook geen automatische update zijn van de stem van Frank...:-(
Anyway, hoe krijg ik het Nederlands terug in de What's app functie? Wie het weet mag het aandragen :-)
Lijkt mij iets van de instellingen van je telefoon? Frank leest bij mij geen whatsapp berichten voor? Dat kan volgens mij alleen via Apple CarPlay/Siri of Android Auto, dus als de taal niet goed staat zul je daar moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 19:44
Oizo1981 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 06:40:
[...]

Nee, tarief per uur/dag dat jezelf kunt bepalen (€0) en servicefee voor L&C (vooralsnog €0).
Ja begrijp ik maar de gemaakte km gaan toch van de 1250 p/m af..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
meermarco schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:24:
[...]

Ik bedoel wat anders idd. Ik bedoel dat de hele optie steeds random uit gaat.
https://imgshare.io/image...926-A2B8-3A9C2A5D3C49.jpg

Ik moet hem dan aanzetten. Dan werkt het een paar dagen of soms 1x en dan gaat ie weer uit :-(
Is dit bij jou ooit opgelost? Ik heb de auto sinds begin januari en merk dit ook op inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06
kasper79 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Is dit bij jou ooit opgelost? Ik heb de auto sinds begin januari en merk dit ook op inderdaad!
Ja. Sinds de update van november heb ik geen software issues meer. Zelfs CarPlay nu altijd connected etc. Maar sensoren staan nu netjes altijd aan. Vind ze wel traag. Soms passeer je een auto in een smalle straat. En als de auto voorbij is ineens allemaal toeters en bellen 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
meermarco schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:57:
[...]

Ja. Sinds de update van november heb ik geen software issues meer. Zelfs CarPlay nu altijd connected etc. Maar sensoren staan nu netjes altijd aan. Vind ze wel traag. Soms passeer je een auto in een smalle straat. En als de auto voorbij is ineens allemaal toeters en bellen 🤭
Dan vraag ik me af of ik een update heb gekregen bij afleveren, aangezien ik dit probleem nog steeds heb. Ik weet niet eens of OTA werkt moet ik zeggen… in het menu “system updates” doet in ieder geval niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
cyberdj schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:13:

In het buitenland wisselen van account is niet mogelijk zover ik weet, ik ben veel in België en als ik daar ben kan ik niet mijn 01 "te huur" zetten omdat ik niet in NL ben "NL kenteken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
kasper79 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:04:
[...]

Dan vraag ik me af of ik een update heb gekregen bij afleveren, aangezien ik dit probleem nog steeds heb. Ik weet niet eens of OTA werkt moet ik zeggen… in het menu “system updates” doet in ieder geval niets
OTA werkt (nog) niet. Voor een update moet de auto naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 01:37:
[...]

In het buitenland wisselen van account is niet mogelijk zover ik weet, ik ben veel in België en als ik daar ben kan ik niet mijn 01 "te huur" zetten omdat ik niet in NL ben "NL kenteken".
Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
juwlez schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Niet als je de auto verhuurt. Daarom was mijn post om te kijken of mijn bedachte constructie "mag" en mij dus eventueel 300e zou besparen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
juwlez schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Nee, dat is nou net voor veel mensen de reden om te verhuren aan bijv. partner. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMoiK-HCJFA8wpLIXpU5hT-MRNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xvAbAjfGTZxqUaeJWWIS4WEW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
kasper79 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:04:
[...]

Nee, bij mij ook niet hoor. HElaas kan ik je niet de versie geven, zodat je het kan vergelijken. Want er staat geen SW versie. Ik had nooit issues. Na een update medio sep? ging het mis. Nu met de NOV update alles echt weer prima. JE kan bellen, en vragen of je de nieuwste versie hebt. Ze houden dat ergens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 10:01
Oizo1981 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:08:
[...]

Niet als je de laste update hebt gehad daar zit namelijk de optie OTA wel in alleen gebruiken ze het nog niet.
Mijn auto is november weg geweest voor sensor probleem en kreeg update. Mike van Lynk gaf aan dat in deze software versie niet heel veel zat alleen de optie OTA toegevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 12:34
PkZZP schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:30:
Heb dit ook wel eens gehad, bij mij kwam het door de hoeveelheid Engelse woorden in het bericht dat alles in het Engels werd gedaan, maar heb ook wel eens gehad dat Google dacht dat het Nederlands was en het Engels toen dus ook door de Nederlandse stem gedaan werd. Of is het bij jou echt iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdskie
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
[...]

Kun je voor een new user even vertellen waar OTA voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Ferdskie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Kun je voor een new user even vertellen waar OTA voor staat?
Over The Air softwareupdate. Dus een update die je zelf als gebruiker kan downloaden en installeren in de auto zonder dat de auto naar de garage moet.
De 01 zou daarover beschikken maar functioneert nog niet of is niet aangezet door L&C.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8yNg09nlp0ieA_Qh5k9p_jctCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xLlCwAgETf7g5A1uvhgLcPep.png?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door Oizo1981 op 26-01-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_coin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-02-2023
Iemand al ervaring met EUR 500 membership op de eenmanszaak/BV? Met teruggave maandelijkse btw heb je relatief veel auto voor EUR 413 ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fast_coin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:09:
Iemand al ervaring met EUR 500 membership op de eenmanszaak/BV? Met teruggave maandelijkse btw heb je relatief veel auto voor EUR 413 ex btw
Volgens mij rekent Lynk & Co € 500 ex als je de auto op naam van je onderneming huurt.

https://www.lynkco.com/nl-nl/business

Als je een eenmanszaak hebt is het voordeliger om de auto privé te huren en dan de BTW in aftrek te nemen en dan jaarlijks een BTW correctie te maken.

https://www.belastingdien...gebruik_van_de_priveauto/

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 1027889 op 26-01-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:18
Muro01 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 01:37:
[...]

Klopt, maar je kan wel je auto te huur zetten op een adres in Nederland en vanaf datzelfde adres kan iemand 'm huren. Da's de loophole die ik heb gebruikt onlangs om naar Frankrijk te rijden met vrienden. Ik wilde het stuk niet alleen rijden, dus heb de auto voor een deel van de rit aan ze verhuurt. Ging prima (op wat random gedoe met de app na, maar dat is niet locatiegebonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
Iemand al eens een lekke band gehad? En uitgezocht wie opdraait voor deze kosten?

Vandaag was ik de pechvogel. Waarschijnlijk had mijn vrouw een stoeprand gepakt. Lekke band en onherstelbaar. Afgesleept naar Volvo dealer. Werd daar verteld dat de factuur bij mij in rekening gebracht zal worden.

Ik zal erin duiken, maar dit is wel een dure hobby bij de 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
jbbuist schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:17:
Iemand al eens een lekke band gehad? En uitgezocht wie opdraait voor deze kosten?

Vandaag was ik de pechvogel. Waarschijnlijk had mijn vrouw een stoeprand gepakt. Lekke band en onherstelbaar. Afgesleept naar Volvo dealer. Werd daar verteld dat de factuur bij mij in rekening gebracht zal worden.

Volgens de voorwaarden valt een lekke band onder de verzekering. Met dus wel de €500 administratiekosten (waarvan mondeling gezegd wordt dat bij een lager schadebedrag alleen het werkelijke bedrag gerekend wordt, maar de letterlijke voorwaarden stellen dat altijd €500 aan administratiekosten wordt gerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
dixet schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Volgens de voorwaarden valt een lekke band onder de verzekering. Met dus wel de €500 administratiekosten (waarvan mondeling gezegd wordt dat bij een lager schadebedrag alleen het werkelijke bedrag gerekend wordt, maar de letterlijke voorwaarden stellen dat altijd €500 aan administratiekosten wordt gerekend)
Precies, klinkt logisch. Maar dan zou de afwikkeling logischerwijs bij Lynk&Co liggen en niet direct vanuit Volvo Dealer met de klant.

Dit wordt een interessante kwestie omdat ik de schade van plan ben te claimen bij de creditcard maatschappij. Dus de afwikkeling is voor mij dan erg van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
[...]

Is er een manier waarop ik kan zien welke update ik heb en wat de “nieuwste” versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79

De auto staat toch niet op jouw naam? Lijkt me dat ze dit met L&C afhandelen?

Als je echt bij elk krasje 500€ mag aftikken zijn ze hun klanten zo weer kwijt vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj

Als de band echt kapot is, zal het waarschijnlijk wel rond EUR300,- gaan kosten. De banden zijn behoorlijk duur, daar zal nog montage bijkomen.
Is de velg wel nog in orde?
Ik ga er wel vanuit dat je (uiteindelijk) de rekening via L&C krijgen. Mochten ze gewoon 500 in rekening brengen, dan zou ik zeker de onderliggende factuur opvragen.

Welke creditcard heb je? Ben benieuwd hoe zij reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
cyberdj schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Als de band echt kapot is, zal het waarschijnlijk wel rond EUR300,- gaan kosten. De banden zijn behoorlijk duur, daar zal nog montage bijkomen.
Ik ga er wel vanuit dat je (uiteindelijk) de rekening via L&C krijgen. Mochten ze gewoon 500 in rekening brengen, dan zou ik zeker de onderliggende factuur opvragen.

Je zou qua kosten zomaar gelijk kunnen hebben. Velg in orde, net een snee halverwege de wang van de band Bij de Volvo Dealer hadden ze mijn gegevens al vanuit de aflevering van de wagen. Toen werd mij meegedeeld dat ze dit direct bij mij in rekening gaan brengen (overigens wel op een nette manier). Ik ben benieuwd of dat ook zo zal verlopen.

Ik heb een Creditcard bij ANWB waar 750 onder gedekt zou zijn.

Typerend; Bij de dealer zien ze in principe nooit Lynk&Co rijders. Werd door enkele heren gevraagd van hoe en waarom Lynk&Co. Ze waren oprecht benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 12:34

Had heel toevallig gister een lekke band, L&C gebeld, doorverbonden met ANWB, die waren er binnen een half uur, bleek een schroef in m'n band te zitten, snel opgelost. Heb alleen geen idee wat L&C hiervoor gaat rekenen maar zou zelf denken: niks. Ben in ieder geval niet van plan hiervoor te betalen, dit zou nl. ook bij een eigen Wegenwacht lidmaatschap niks extra's gekost hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
crispo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Had heel toevallig gister een lekke band, L&C gebeld, doorverbonden met ANWB, die waren er binnen een half uur, bleek een schroef in m'n band te zitten, snel opgelost. Heb alleen geen idee wat L&C hiervoor gaat rekenen maar zou zelf denken: niks. Ben in ieder geval niet van plan hiervoor te betalen, dit zou nl. ook bij een eigen Wegenwacht lidmaatschap niks extra's gekost hebben..
Dat valt onder de pechhulp van L&C Assistance en dat kost dus inderdaad niets. Als de band vervangen moet worden is het een andere verhaal. L&C ziet dat als buitensporige slijtage voor rekening gebruiker. Ik zou inderdaad wel verwachten dat je een rekening krijgt van L&C en niet van de lokale Volvo garage. Lijkt me niet de bedoeling dat jij “eigenaar” van de band wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8P4894ys3-V79cUPpaQb9cJ0ZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5bQLPtxLYaEMgMwvUfLEHgAj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
Oizo1981 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Dat valt onder de pechhulp van L&C Assistance en dat kost dus inderdaad niets. Als de band vervangen moet worden is het een andere verhaal. L&C ziet dat als buitensporige slijtage voor rekening gebruiker. Ik zou inderdaad wel verwachten dat je een rekening krijgt van L&C en niet van de lokale Volvo garage. Lijkt me niet de bedoeling dat jij “eigenaar” van de band wordt.

[Afbeelding]
Thnx! Was deze sheet alweer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
cyberdj schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Bij PL was dit altijd voor de lease. Hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-07-2023
Vandaag wat vervelend nieuws over mijn levering.
Had de wagen besteld op 11/1 en de levering was gepland vandaag tussen 14 en 15u, vanmorgen kreeg ik nog een whatsapp berichtje van de transporteur met de vraag of tussen 11 en 12u ook zou lukken, prima.
Dan om 12:10 nog niets gezien, zelf maar ge-whatsapped en kreeg dan te horen dat de Volvo garage had laten weten dat de wagen nog niet klaar was en L&C contact gaat opnemen voor een nieuwe levering.

Een uurtje later telefoon van L&C met dezelfde boodschap maar nog geen zicht op een nieuwe afleverdatum. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto-mdk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
Weet iemand hoe het zit met een partner op hetzelfde adres die nog geen drie jaar haar (Nederlandse) rijbewijs heeft. Mag die dan met de auto rijden? Ikzelf zal de regelmatige bestuurder zijn, maar zij zal zo nu en dan met de auto weg moeten/willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
crypto-mdk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:47:
Weet iemand hoe het zit met een partner op hetzelfde adres die nog geen drie jaar haar (Nederlandse) rijbewijs heeft. Mag die dan met de auto rijden? Ikzelf zal de regelmatige bestuurder zijn, maar zij zal zo nu en dan met de auto weg moeten/willen.
Nee, huisgenoten mogen alleen erin rijden als ze ook voldoen aan de 21 jr/3 jr rijbewijs eisen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C__5pEknlq_o3a7P0CX7Xkg6Vls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fcIsDZXC8WTarl3t3ulz4VMc.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dT7YaAx9QoP7dfkYz4BAh2VSARQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lZfAtbK4zmexbvIU0tIUmoZq.jpg?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Oizo1981 op 27-01-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto-mdk
Alleen als ik dit lees dan voldoet ze wel. Ze heeft al twintig jaar een geldig rijbewijs, alleen geen Nederlands rijbewijs. Dat is namelijk pas sinds een jaar. Ik denk dat ik het maar moet gaan vragen aan ze.

[ Voor 13% gewijzigd door crypto-mdk op 27-01-2022 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivooot
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-04 12:01
Gister ook de auto besteld :D nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 02:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8M1A4tXuu3DLQUCXozfOhXctIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4O8wbaDPDrkf5f5ni3lyJDrh.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas gisteren steentje tegen het ruit op de snelweg. Super klein maar ik denk beter nu fixen voordat het erger wordt.
Nu de vraag, ik denk dat zo een mini sterretje niet meer dan 500 euro is. Dus dit ga ik zelf moeten bekostigen.
Ik betaal de auto met de ANWB credit card, zou dit gedekt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sakurakilla schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:25:
[Afbeelding]

Helaas gisteren steentje tegen het ruit op de snelweg. Super klein maar ik denk beter nu fixen voordat het erger wordt.
Nu de vraag, ik denk dat zo een mini sterretje niet meer dan 500 euro is. Dus dit ga ik zelf moeten bekostigen.
Ik betaal de auto met de ANWB credit card, zou dit gedekt zijn?
Wat wil je er aan fixen? Dit is gewoon een miniputje, daarvan ga je er nog een heleboel krijgen kan ik je vertellen. Lekker laten zitten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 02:01
Hooglander1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Wat wil je er aan fixen? Dit is gewoon een miniputje, daarvan ga je er nog een heleboel krijgen kan ik je vertellen. Lekker laten zitten.
Dacht ik zelf ook aan, als je vanaf de zijkante kijkt. Komt het niet door de laag glas heen. Dus is eingelijk alleen aan de voorzijde van het glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-04 12:54
Ivooot schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:57:
Gister ook de auto besteld :D nu al zin in!
Mag ik vragen wanneer jij je aangemeld had voor de wagen?
Ikzelf wacht sinds 11-01 op een bestellink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenobarbe
  • Laatst online: 29-03 18:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16j9cbS6QvmfPagq4chLSze5yYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XObpGe7JfSm0xuLAFQzhyFVE.png?f=fotoalbum_large

Zojuist deze poll van de ASN bank ingevuld op het internet en dit was het resultaat dat ik terugkreeg.
Je vraagt je dan wel af wanneer de interesse in die deelauto dan echt van de grond gaat komen in Nederland, of is het dan alweer voorbij in 2030?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.S.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10-2023
Toobeus4u schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Ik mag komende donderdag mijn auto ophalen in Diemen, heb bijgehouden wat de datums zijn geweest:
- 3-12 aangemeld
- 4-12 vul je profiel in
- 16-12 gebeld
- 27-12 bestelmail ontvangen en bestelling gedaan
- 3-1 winterbanden aangevraagd
- 19-1 afleverdatum bevestigd
- 3-2 ophalen met gemonteerde winterbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivooot
  • Laatst online: 03-04 12:01
Toobeus4u schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Uiteraard, 30-12 een proefrit gereserveerd en gelijk aangemeld voor de wachtlijst. 10-01 de mail ontvangen om te bestellen :) (van de week ook nog even gebeld, de levertijd zou nu rond de 6 weken zijn. )

[ Voor 9% gewijzigd door Ivooot op 28-01-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

crypto-mdk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:47:
Ik begrijp dat je vriendin een buitenlands rijbewijs heeft en die heeft omgezet in een Nederlands rijbewijs. Als dat zo is, ze dat buitenlandse rijbewijs al meer dan 3 jaar heeft gehad en de omzetting naar Nederlands is goedgekeurd ... is het helemaal goed en hoef je helemaal niets te gaan vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto-mdk
Ruytertje schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Ik begrijp dat je vriendin een buitenlands rijbewijs heeft en die heeft omgezet in een Nederlands rijbewijs. Als dat zo is, ze dat buitenlandse rijbewijs al meer dan 3 jaar heeft gehad en de omzetting naar Nederlands is goedgekeurd ... is het helemaal goed en hoef je helemaal niets te gaan vragen ;)
Ze heeft hem helaas niet omgezet maar opnieuw gehaald, maar ik ben tot dezelfde conclusie gekomen. Met name vanwege onderstaande. Buitenlandse rijbewijzen worden duidelijk geaccepteerd als je maar aan de eis voldoet van een geldig rijbewijs in Nederland.

Aan eis 1 voldoet ze, buitenlands rijbewijs heeft ze veel langer dan de drie jaar en ze is dus ook ouder dan 21. Eis 2 voldoet ze met haar nieuwe Nederlandse rijbewijs ook. Eis 3 voldoet ook.
Om je te Abonneren moet u,

• 21 jaar of ouder zijn, en ten minste 3 (drie) jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs, en
• Een geldig rijbewijs hebben binnen Nederland, en
• Woonachtig zijn in Nederland
RIJBEWIJS

Het is jouw verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor de geldigheid van jouw rijbewijs. Wanneer jouw rijbewijs is uitgegeven buiten Nederland, dan is het jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het geldig is in Nederland en geldig blijft voor de duur van de Overeenkomst. Het is jouw verantwoordelijkheid om ons te informeren over verandering van jouw rijbewijs gedurende de looptijd van de Overeenkomst, zoals verlenging, afloop enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Laatst online: 18-04 12:54
G.S. schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Ik mag komende donderdag mijn auto ophalen in Diemen, heb bijgehouden wat de datums zijn geweest:
- 3-12 aangemeld
- 4-12 vul je profiel in
- 16-12 gebeld
- 27-12 bestelmail ontvangen en bestelling gedaan
- 3-1 winterbanden aangevraagd
- 19-1 afleverdatum bevestigd
- 3-2 ophalen met gemonteerde winterbanden
Ivooot schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Uiteraard, 30-12 een proefrit gereserveerd en gelijk aangemeld voor de wachtlijst. 10-01 de mail ontvangen om te bestellen :) (van de week ook nog even gebeld, de levertijd zou nu rond de 6 weken zijn. )
Thanks voor de reacties.

Had al gebeld, maar meer info over wanneer ik een bestel mail ga krijgen hadden ze niet.

Ik wacht nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 30-05 19:09
Beste members,
pas een keer per ongeluk profiel aangemaakt in de auto.
Ik wil echter met gastprofiel werken ivm opstartsnelheid.
Echter komt nu vaak mijn profiel tevoorschijn en zijn mijn instellingen op gastprofiel weg, zeer vervelend.
Ik heb mijn profiel al diverse malen gedeletet maar blijft maar terugkomen.
Heeft iemand de tip om mijn profiel voor "altijd" te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Een paar weken geleden kreeg ik ‘zomaar’ betaald over een verhuur van september. En veel meer mensen op dit forum. Zijn er mensen die recent ook nog betaald zijn voor de verhuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Nordkapp schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:06:
Beste members,
pas een keer per ongeluk profiel aangemaakt in de auto.
Ik wil echter met gastprofiel werken ivm opstartsnelheid.
Echter komt nu vaak mijn profiel tevoorschijn en zijn mijn instellingen op gastprofiel weg, zeer vervelend.
Ik heb mijn profiel al diverse malen gedeletet maar blijft maar terugkomen.
Heeft iemand de tip om mijn profiel voor "altijd" te verwijderen?
Heb je niet ergens ingesteld dat je profiel gekoppeld is aan een sleutel? Dan laadt dat iedere keer als je de auto opent met die sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Oizo1981 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Heb je niet ergens ingesteld dat je profiel gekoppeld is aan een sleutel? Dan laadt dat iedere keer als je de auto opent met die sleutel.
Dank voor de tip!
Was idd gekoppeld aan sleutel, wel raar dat hij dat soms wel en soms niet deed.
Hopelijk blijft het nu goed.
Als mijn carplay nu automatisch gaat koppelen ben ik helemaal happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricIJs
  • Laatst online: 01-06-2024
Afgelopen donderdag ging de 01 niet meer open. Geen reactie meer op sleutels en ook toen ik met fysieke sleutel in de auto stapte bleef alles op zwart.

De 12 volt accu bleek leeg te zijn. Had auto 4 dagen niet gebruikt en blijkbaar was iets onverhoopt aan blijven staan. Staat mij ook nog vaag bij dat zondag het grote scherm nog aan stond toen ik uitstapte en op slot deed, maar weet ik niet meer 100% zeker. Ga ik vanaf nu dus beter op letten.

Goed geholpen door L&C en ANWB. De ANWB dame moest wel binnen door auto naar achterklep kruipen om die open te maken want de 12V accu zit onder de mat in de bagageruimte.

Ik kreeg van zowel de ANWB en L&C de tip om 20-30 minuten op de brandstofmotor te rijden om de 12v accu weer goed vol te laden. Heeft iemand een idee waarom dat dit beter is?

Er zijn mensen die weken rondrijden zonder dat de brandstofmotor aangaat: dan wordt de 12V accu toch ook opgeladen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Nordkapp schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Dank voor de tip!
Was idd gekoppeld aan sleutel, wel raar dat hij dat soms wel en soms niet deed.
Hopelijk blijft het nu goed.
Als mijn carplay nu automatisch gaat koppelen ben ik helemaal happy :)
Wanneer gekoppeld laadt hij alleen dat profiel met die sleutel als je de sleutel in de ruimte waar je drinkbekers neer kan zetten neerlegt, dacht ik. Zou verklaren waarom hij het soms wel en soms niet deed.

Carplay / Android Auto koppelt idd wel automagisch als je geen profielen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
pushnoi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Wanneer gekoppeld laadt hij alleen dat profiel met die sleutel als je de sleutel in de ruimte waar je drinkbekers neer kan zetten neerlegt, dacht ik. Zou verklaren waarom hij het soms wel en soms niet deed.

Carplay / Android Auto koppelt idd wel automagisch als je geen profielen gebruikt.
Nee hoor als een profiel aan de sleutel is gekoppeld laadt hij dat profiel als je met de die sleutel de auto opent. Daar hoef je hem niet voor in de bekerhouder te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Oizo1981 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:57:
[...]

Nee hoor als een profiel aan de sleutel is gekoppeld laadt hij dat profiel als je met de die sleutel de auto opent. Daar hoef je hem niet voor in de bekerhouder te leggen.
Ging vandaag goed.
Wat ik al aangaf enige issue voor mij is nog dat CarPlay automatisch moet koppelen dat lukt soms wel vaak niet als dat een keer goed is ben ik een gelukkig mensch!
Gisteren kastje geplaatst van EuropeTrack ,werkt perfect kan ik 19 cent per kilometer op de zaak boeken , ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
  • Laatst online: 16-06-2022
Had gisteren het probleem dat de auto niet wilde starten (gelukkig hebben we nog een auto, dus konden wel naar onze afspraak), maar dan zit je daar dus gewoon! Eigenlijk bizar voor een gloednieuwe auto. Had de hele dag ook melding dat SOS service niet beschikbaar was. Paar uur later lukte het wel de auto te starten, maar gaf hij melding Hyrbide motor service vereist. Na vannacht aan de lader te hebben gehad vandaag niks aan de hand. Zal morgen even melding maken hiervan. Meer mensen meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsentel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
EricIJs schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:04:
Afgelopen donderdag ging de 01 niet meer open. Geen reactie meer op sleutels en ook toen ik met fysieke sleutel in de auto stapte bleef alles op zwart.
Heb ik met de kerstvakantie ook gehad, ook een dag of 5 stil gestaan. Met ANWB aan de startkabels gelegd en daarna geen problemen meer gehad. Tijdens de winterbandenwissel hebben ze het nagekeken, maar het antwoord was: Er is een update gedaan. Misschien dat er iets aan is blijven staan waardoor 12v accu leeggelopen is. Dat zal nu verholpen zijn. Ik hoop het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsentel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
Wat is bij jullie het verbruik bij volledig elektrisch rijden? Bij mij staat in het display 26kwh/100km. Jammer trouwens dat je niet over langere afstand het gemiddeld verbruik kan zien.

Dat is met een gemiddelde energieprijs van 0,35 9,10 euro per 100km

maar als ik volledig opgeladen een rit maak van 41km, dan kom ik aan met nog zo'n 13km over. Hij heeft dan dus zo'n 81% van de accu verbruikt. Met een capaciteit van 17,6 zou dat 14,3kwh moeten zijn. Dat rekent door naar zo'n 34kwh/100km. Wat weer neerkomt op zo'n 11,90 euro per 100km. Ik heb dus het vermoeden dat die 26kwh/100km inclusief benzineverbruik is.

Nu lees ik over het (pure) benzine verbruik verschillende cijfers (zelf nog niet goed kunnen testen), maar over de xc40 lees ik 1:12

Met een benzineprijs van 2,14 zit het omslagpunt tussen de 4,3 en 5,5l/100km (1:23 - 1:18). In mijn geval eerder 1:18. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar minder van onder de indruk ben, dan van een gecombineerd verbruik van 1,2l/100km (maar daar moet het elektrisch verbruik natuurlijk nog bij opgeteld worden).

e.e.a gaat natuurlijk weer anders uitpakken als het warmer wordt of als de energieprijzen wijzigen (en thuis vs. publiek laden).

In ieder geval: Het voordeel van elektrisch rijden in deze auto lijkt in de praktijk niet enorm groot. Ik vraag me zelfs af of het voordeel groot genoeg is om een laadpaal terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand zonneschermen achterin de auto gehangen en zo ja welke? Ik ben aan het kijken naar oprolbare zonneschermen achterin voor mijn dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
  • Laatst online: 16-06-2022
jsentel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:38:
Wat is bij jullie het verbruik bij volledig elektrisch rijden? Bij mij staat in het display 26kwh/100km. Jammer trouwens dat je niet over langere afstand het gemiddeld verbruik kan zien.

maar als ik volledig opgeladen een rit maak van 41km, dan kom ik aan met nog zo'n 13km over. Hij heeft dan dus zo'n 81% van de accu verbruikt. Met een capaciteit van 17,6 zou dat 14,3kwh moeten zijn. Dat rekent door naar zo'n 34kwh/100km. Wat weer neerkomt op zo'n 11,90 euro per 100km. Ik heb dus het vermoeden dat die 26kwh/100km inclusief benzineverbruik is.

Nu lees ik over het (pure) benzine verbruik verschillende cijfers (zelf nog niet goed kunnen testen), maar over de xc40 lees ik 1:12

Met een benzineprijs van 2,14 zit het omslagpunt tussen de 4,3 en 5,5l/100km (1:23 - 1:18). In mijn geval eerder 1:18. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar minder van onder de indruk ben, dan van een gecombineerd verbruik van 1,2l/100km (maar daar moet het elektrisch verbruik natuurlijk nog bij opgeteld worden).

e.e.a gaat natuurlijk weer anders uitpakken als het warmer wordt of als de energieprijzen wijzigen (en thuis vs. publiek laden).

In ieder geval: Het voordeel van elektrisch rijden in deze auto lijkt in de praktijk niet enorm groot. Ik vraag me zelfs af of het voordeel groot genoeg is om een laadpaal terug te verdienen.
Volledig op electrisch rijden is ongeveer de helft goedkoper dan op benzine rijden is mijn ervaring. (Globaal genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 16:28

BPi

Dark Vision schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Volledig op electrisch rijden is ongeveer de helft goedkoper dan op benzine rijden is mijn ervaring. (Globaal genomen)
Daar kom ik ook op uit (grove schatting). Met veel thuisladen, af en toe gratis op bestemmingladen en verder aan publieke paal, met ca 70% van de afstanden elektrisch rijden is de Lynk erg aantrekkelijk qua verbruikskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist

Het weer is inderdaad sterk van invloed op de elektrische range.

Vorig jaar heb ik eerder een calculatie gedaan en terug gerekend naar de kosten per kilometer. Toen kwam elektrisch rijden per kilometer ongeveer 2 cent lager uit dan benzine. In de tussentijd zijn beide tarieven flink veranderd.

Een laadpaal kan sowieso niet uit voor een PHEV. Het verschil in laadtijd is zo weinig dat de enige reden om de aanschaf van een laadpaal te verdedigen is dat het extra comfort bied.

Elektrisch rijden heeft in mijn optiek alleen financieel voordeel als je gebruik maakt van zonnepanelen. Gelukkig is er nog sprake van de salderingsregeling wat het extra interessant maakt.

P.s. Bij volledig elektrische auto’s kun je snelladen. Ik heb in November een XC40 P8 Recharge als leenauto mee gehad. Ik ben geschrokken van de laadtarieven van snelladen. Dat is relatief veel hoger dan de actuele brandstofprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Oizo1981 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:57:
[...]

Ah. Nou hoe dan ook -- ik zou vooral die profielen niet gebruiken want ze werken voor geen meter =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi

Vergeet ook niet dat je meer verbruikt tijdens het laden dan de daadwerkelijke accucapaciteit. Toen ik het eens checkte was het van 0 naar 100 iets van 17.42 kw. Of het uit kan hangt allemaal natuurlijk af van wat je per kwh betaalt, maar ik weet wel dat de auto een stuk relaxter rijdt als de accu wel vol zit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
pushnoi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Ah. Nou hoe dan ook -- ik zou vooral die profielen niet gebruiken want ze werken voor geen meter =)
Sinds eind september maak ik gebruik van twee profielen die afzonderlijk gekoppeld zijn aan een eigen sleutel. Dit bevalt verder goed. Afgezien dat we vorige maand bij beide profielen ineens tijdens het rijden merkten dat hij naar het gastprofiel overschakelt.

Dit probleem lijkt sterk erop dat er een certificaat vernieuwd moet worden omdat er opnieuw een handmatige inlog is vereist voor het profiel. Sinds ik dit heb gedaan is het probleem voorbij. Enige wat softwarematig moet worden geblokkeerd is dat er tijdens rijden niet naar het gastprofiel geschakeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
jbbuist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Sinds eind september maak ik gebruik van twee profielen die afzonderlijk gekoppeld zijn aan een eigen sleutel. Dit bevalt verder goed. Afgezien dat we vorige maand bij beide profielen ineens tijdens het rijden merkten dat hij naar het gastprofiel overschakelt.

Dit probleem lijkt sterk erop dat er een certificaat vernieuwd moet worden omdat er opnieuw een handmatige inlog is vereist voor het profiel. Sinds ik dit heb gedaan is het probleem voorbij. Enige wat softwarematig moet worden geblokkeerd is dat er tijdens rijden niet naar het gastprofiel geschakeld kan worden.
En maak je dan ook gebruik van Android Auto / Apple Carplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 12:49
jbbuist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:31:
[...]

Het weer is inderdaad sterk van invloed op de elektrische range.

Vorig jaar heb ik eerder een calculatie gedaan en terug gerekend naar de kosten per kilometer. Toen kwam elektrisch rijden per kilometer ongeveer 2 cent lager uit dan benzine. In de tussentijd zijn beide tarieven flink veranderd.

Een laadpaal kan sowieso niet uit voor een PHEV. Het verschil in laadtijd is zo weinig dat de enige reden om de aanschaf van een laadpaal te verdedigen is dat het extra comfort bied.

Elektrisch rijden heeft in mijn optiek alleen financieel voordeel als je gebruik maakt van zonnepanelen. Gelukkig is er nog sprake van de salderingsregeling wat het extra interessant maakt.

P.s. Bij volledig elektrische auto’s kun je snelladen. Ik heb in November een XC40 P8 Recharge als leenauto mee gehad. Ik ben geschrokken van de laadtarieven van snelladen. Dat is relatief veel hoger dan de actuele brandstofprijzen.
Zonnepanelen icm elektrische auto maken nu alleen iets uit als je meer opwekt dan je verbruikt. Mijn panelen dekken mijn eigen verbruik en warmtepomp, de lynk&co zorgt voor extra verbruik. Juist zonder saldering heeft t niet veel zin die panelen. Als dat straks veranderd dan kan jeje eigen verbruik verhogen met een elektrische auto.

Ik vind t wel gek om te lezen dat elektrisch gelijk is aan benzine qua kosten. Ik rij nu 20kwh/100km, stel 10% laadverlies, 22kwh/100km. 2euro/liter benzine, 6l/100km. Voordat die 22kwh duurder is dan 6 liter zit je uit m'n hoofd op 55 cent per kwh ofzo. Nu zijn de prijzen gestegen, maar hier kan je wel onder blijven natuurlijk. Gemiddelde laadpaal hier is 34 cent, thuis zit ik nog op 22 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
pushnoi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:16:
[...]

En maak je dan ook gebruik van Android Auto / Apple Carplay?
Ja, Apple CarPlay. 9/10x werkt dat bij de start. De enkele keer dat het niet wordt gestart, dan maak ik vanuit de Lynk Bluetooth verbinding met de telefoon. (Dat werk veel beter dan connectie maken vanuit de telefoon naar de auto) En voilà het werkt alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
kevout schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Zonnepanelen icm elektrische auto maken nu alleen iets uit als je meer opwekt dan je verbruikt. Mijn panelen dekken mijn eigen verbruik en warmtepomp, de lynk&co zorgt voor extra verbruik. Juist zonder saldering heeft t niet veel zin die panelen. Als dat straks veranderd dan kan jeje eigen verbruik verhogen met een elektrische auto.

Ik vind t wel gek om te lezen dat elektrisch gelijk is aan benzine qua kosten. Ik rij nu 20kwh/100km, stel 10% laadverlies, 22kwh/100km. 2euro/liter benzine, 6l/100km. Voordat die 22kwh duurder is dan 6 liter zit je uit m'n hoofd op 55 cent per kwh ofzo. Nu zijn de prijzen gestegen, maar hier kan je wel onder blijven natuurlijk. Gemiddelde laadpaal hier is 34 cent, thuis zit ik nog op 22 cent.
Kleine nuance, de berekening was op basis van publieke laadpalen. Het opgegeven verbruik is volgens Lynk&Co op elektrisch 25kWh/100km. Thuisladen is ten alle tijden met of zonder PV interessanter. Ik heb zelf overcapaciteit met de PV, ongeveer 2200 kWh op jaarbasis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
jbbuist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Ja, Apple CarPlay. 9/10x werkt dat bij de start. De enkele keer dat het niet wordt gestart, dan maak ik vanuit de Lynk Bluetooth verbinding met de telefoon. (Dat werk veel beter dan connectie maken vanuit de telefoon naar de auto) En voilà het werkt alsnog.
Dat is iig zeker niet mijn ervaring. Het bluetooth uit/aan truukje ken ik, maar werd ik horensdol van. Het zou natuurlijk kunnen dat mijn auto toe is aan een software update, en dat het recentelijk beter werkt, maar toen ik het testte was het drama. Was eerder andersom, 9 van de 10 keer startte de boel niet automagisch. En als het dat wel deed dat duurde het een eeuwigheid, voor de korte ritjes was ik dan vaak al op bestemming.

Zonder profiel werkt het overigens feilloos. Ik ben sowieso geen fan van profielen op Android (want ja -- de auto draait gewoon op Android). Wat men hier het 'gastaccount' noemt is gewoon het hoofdaccount. De rest wordt er altijd bovenop geladen, dit duurt dus altijd langer dan normaal. Ik zie de meerwaarde er ook niet van tbh (als je de auto niet uitleent iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
jbbuist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Wij hebben een week of 2 geleden ook opnieuw moeten inloggen met het wachtwoord. Voor beide profielen (allebei gekoppeld aan een aparte sleutel) was dit het geval.
Soms pakt de auto het gastprofiel (ondanks dat ik met mijn sleutel in de auto zit) en ook carplay is een verhaal apart! Laatst had ik mijn profiel geladen, maar de carplay van mijn vrouw was actief. Ik kon alleen mijn carplay actief krijgen (die het eigenlijk nooit doet) door op haar Iphone BT uit te zetten en zelf handmatig te koppelen.
Sinds die tijd koppelt carplay regelmatig(er) maar vaak wel pas na een tijdje. Laatst zelf pas na een minuut of 10 :o Toen kon ik overigens met geen mogelijkheid meer overschakelen naar DAB+ (je hoorde wel de "ping" dat je een zender selecteerde) echter bleef carplay gewoon doorlopen. Carplay pakte overigens de uitzending (TuneIn radio) van eerder op de dag weer op (ik zat dus om 18:00u te luisteren naar het nieuws van 14:00u). De uitzending was met geen mogelijkheid uit te krijgen (op mijn Iphone was de TuneIn app niet meer actief en ik kon alleen vanuit het vergrendelscherm pauzeren. Deed ik dat, dan sprong hij meteen weer aan overigens. Pas toen ik mijn Iphone helemaal uitzette stopte de muziek _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 12:27
Zijn hier nog Lynkers die in de periode voor 10-02-22 t/m 20/02/22 een Lynk incl winterbanden/sneeuwkettingen vrij hebben staan? Ik sta zelf nog op de wachtlijst helaas,,

Helaas zit de filter optie winterbanden niet in de app, dat in combinatie met het gebrek aan een chat functie maakt het niet bruikbaar voor een wintersport boeking bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
6pack15 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:19:
Zijn hier nog Lynkers die in de periode voor 10-02-22 t/m 20/02/22 een Lynk incl winterbanden/sneeuwkettingen vrij hebben staan? Ik sta zelf nog op de wachtlijst helaas,,

Helaas zit de filter optie winterbanden niet in de app, dat in combinatie met het gebrek aan een chat functie maakt het niet bruikbaar voor een wintersport boeking bijv.
Hoe bestel je de optie winterbanden eigenlijk? Gewoon bellen of ....??
(denk er nog over na om een weekje te gaan namelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 12:49
jbbuist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Kleine nuance, de berekening was op basis van publieke laadpalen. Het opgegeven verbruik is volgens Lynk&Co op elektrisch 25kWh/100km. Thuisladen is ten alle tijden met of zonder PV interessanter. Ik heb zelf overcapaciteit met de PV, ongeveer 2200 kWh op jaarbasis.
Ja idd, bij overcapaciteit zeker t meest interessant nu met saldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
PkZZP schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ja gewoon bellen, maar je moet wel snel zijn, want er zit weinig ruimte meer in de afspraken (bij mij in de buurt althans). Ik ben net op tijd voor de Krokus en heb het 2 weken geleden aangevraagd.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 10:50
Hi, vraag voor het deelautogebruik. Ik zag laatst in mijn buurt een Lynk&Co rijden dus ik heb de app maar toegevoegd aan mijn collectie van deelmobiliteitsapps. Als ik een 'proefreservering' maak zie ik een base fee van €5,-/uur, en service fee €0,-/u. Dat is goed vergelijkbaar met de andere deelauto's in de wijk. Maar wat betaal ik als lener nu aan verbruikskosten?

Bij de boeking staat 'fuel costs will be added/substracted based on consumption'. En ergens in de voorwaarden vind ik dat hiervoor een marktconform tarief wordt gerekend. In tegenstelling tot de andere deelauto's werkt Lynk&Co dus niet met een km-prijs? En wat is dat marktconforme tarief? Alleen over de benzine of ook de elektra? Moet ik de auto zelf met een eigen laadpas weer aan de stekker hangen? Of niet? Dit zijn wat vragen die ik niet kan vinden in de FAQ, maar toch graag wil weten voor ik een auto zou lenen en kiezen voor de andere alternatieven in mijn wijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Martijn-HK op 31-01-2022 17:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:33
Martijn-HK schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:03:
Hi, vraag voor het deelautogebruik. Ik zag laatst in mijn buurt een Lynk&Co rijden dus ik heb de app maar toegevoegd aan mijn collectie van deelmobiliteitsapps. Als ik een 'proefreservering' maak zie ik een base fee van €5,-/uur, en service fee €0,-/u. Dat is goed vergelijkbaar met de andere deelauto's in de wijk. Maar wat betaal ik als lener nu aan verbruikskosten?

Bij de boeking staat 'fuel costs will be added/substracted based on consumption'. En ergens in de voorwaarden vind ik dat hiervoor een marktconform tarief wordt gerekend. In tegenstelling tot de andere deelauto's werkt Lynk&Co dus niet met een km-prijs? En wat is dat marktconforme tarief? Alleen over de benzine of ook de elektra? Moet ik de auto zelf met een eigen laadpas weer aan de stekker hangen? Of niet? Dit zijn wat vragen die ik niet kan vinden in de FAQ, maar toch graag wil weten voor ik een auto zou lenen en kiezen voor de andere alternatieven in mijn wijk.
De huurder betaald niet per kilometer, alleen het vast uurtarief en de brandstofkosten. Tank je precies evenveel als je hebt verbruikt betaal je alleen het uurtarief.
Het verschil wordt verrekend tegen op dit moment €2 per liter.
Elektra wordt niet verrekend, de verhuurder is er op dit moment dus bij gebaat hem elektrische leeg mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 10:50
IwanvA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:29:
[...]
De huurder betaald niet per kilometer, alleen het vast uurtarief en de brandstofkosten. Tank je precies evenveel als je hebt verbruikt betaal je alleen het uurtarief.
Het verschil wordt verrekend tegen op dit moment €2 per liter.
Elektra wordt niet verrekend, de verhuurder is er op dit moment dus bij gebaat hem elektrische leeg mee te geven.
Oké, dank voor je snelle reactie. Bijzonder dat er dus een incentive is om de auto elektrisch leeg mee te geven. Maar ook wel begrijpelijk vanuit verhuurders kant, anders rijd ik de eerste ca. 60km op zijn/haar laadpas/electrakosten. Dus niet vanuit gaan dat je de eerste 60km geen verbruikskosten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelD
  • Laatst online: 27-11-2024
Zijn er mensen die de 01 wilden hebben en na het ontvangen van de bestelmail toch niet hebben besteld? En wat is de reden daar dan van?
“Geeft” Lynk dan de auto vrij aan een andere wachtende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:59

Toevallig net het verbruik over januari berekend:
Totaal liters 30,22
Totaal KWh 168,69
Totaal kosten 108,63
L/km 0,031
KWh/km 0,173
€/km 0,112

Dit is aan publieke laadpalen met een laadpas van Vandebron. Overigens valt mij op dat een constante snelheid van 100 km/u op benzine de auto 5 tot 6 L/100km haalt. Het lijkt te lonen op lange ritten op de snelweg de power modus aan te zetten en de batterij te gebruiken / sparen voor stad en binnenwegen. Al met al wint deze auto het van onze Passat uit 2017 op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
PkZZP schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Denk er wel aan dat het je EUR 450,- kost. Best veel voor een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
cyberdj schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Denk er wel aan dat het je EUR 450,- kost. Best veel voor een week :)
Helemaal waar....maar ja, na al die ellende met Covid ...(het wordt of zon of de sneeuw :-) Keuze moet nog gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:16
6pack15 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:19:

Ik misschien. Dochter heeft arm gebroken. Weten vrijdag of we wel of niet gaan. Heb eigen banden/velgen én centrax kettingen én dakdragers thule edge én dakkoffer (wel vergoeding uiteraard). PB maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2024
TiemenSoeteman schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Toevallig net het verbruik over januari berekend:
Totaal liters 30,22
Totaal KWh 168,69
Totaal kosten 108,63
L/km 0,031
KWh/km 0,173
€/km 0,112

Dit is aan publieke laadpalen met een laadpas van Vandebron. Overigens valt mij op dat een constante snelheid van 100 km/u op benzine de auto 5 tot 6 L/100km haalt. Het lijkt te lonen op lange ritten op de snelweg de power modus aan te zetten en de batterij te gebruiken / sparen voor stad en binnenwegen. Al met al wint deze auto het van onze Passat uit 2017 op benzine.
Afgelopen week bewust 45L in tank gegooid en trip op reset. Lange rit buitenland, terugweg niet opgeladen vertrokken. Teller staat op 1049Km 4.3L/100Km 2 dagen centrum (elke avond opgeladen) heen en terugweg 450km snelweg heen volledig opgeladen terug niet. Nog 80km op range (brandstof) 0 elektrisch.

Edit: rijd altijd 100km/u Max en in hybrid mode. Centrum alleen maar elektrisch gereden.
Konden gratis gebruik maken van stopcontact garage van hotel.

[ Voor 8% gewijzigd door Tebs op 01-02-2022 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:42
Is er iemand bekend met het te laat inleveren van de Lynk na een huursessie? In de voorwaarden kan ik niks vinden over een eventuele boete of oplossing. De huurder is nu al 4 uur te laat. De auto is helaas ook niet terug te vinden via de app. Net met de pechhulp gebeld maar ondanks dat je "Welkom bij Lynk&Co" hoor blijkt het gewoon de ANWB te zijn. Zij kunnen dus helemaal niks. Best wel een rot situatie. Morgen een heel eind rijden voor het werk. Hopelijk zetten ze hem voor de ochtend nog terug. Anders heb ik echt een probleem.
Pagina: 1 ... 51 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.