Wel zonde als je die 2000km dan niet in die heerlijke wagen kan rijden (of hebben je buren/schoonouders ook een 01?).
Zelf ben ik laatst ook naar de wintersport geweest, helaas ook niet in "onze" 01, die heeft geen winterbanden. Ik heb in die week de private lease auto van mijn ouders meegenomen, die had nog 5000km "over" uit zijn kilometerbundel en is wel voorzien van winterbanden. Mijn ouders hebben in die week de L&C gehuurd via de L&C app (ze wilden hem het liefst houden

)
Let wel even op dat de potentiële huurder tijdig een account aanmaakt! Je moet eerst nog "goedkeuring" krijgen voordat je een 01 kunt huren. Daar kan een dag (of weekend) overheen gaan (creditcard controle, ID controle). Alle bestuurders/huurders moeten dus een account hebben!
Onderweg van bestuurder (huurder) wisselen mag alleen als de huur beëindigd wordt en dan een nieuwe huur gestart wordt op naam van de andere bestuurder/huurder. Dat laatste (wisselen onderweg) is ook al eens hier ter sprake gekomen. Het is te hopen dat het systeem van L&C werkt op dat moment. [Toen ik mijn 01 terug kreeg aan het einde van de huurperiode, lag het systeem van L&C eruit, na een uurtje werkte het gelukkig wel en konden we de auto alsnog afmelden.] Ook moet je van te voren weten wanneer je huur start/stopt (te vroeg of te laat terug brengen kan volgens mij ook tot extra administratiekosten leiden.. Daarnaast weet ik niet hoe het zit met huur van A naar B (kan beëindigen op een andere locatie dan waar de huur gestart is?)
Het is overigens ook verstandig om telkens de tank helemaal vol te hebben (bij start huur en bij beëindigen huur). Zo voorkom je dat de brandstof bij de huurder in rekening wordt gebracht tegen de L&C tarieven (ja, ok, die krijg jij als "eigenaar van je 01" natuurlijk ooit weer terug, maar voorkomen is beter.....)
Allemaal dingen om even rekening mee te houden!
Tot slot, als er ooit servicefee in rekening wordt gebracht door L&C, dan is het hele wisselen volgens mij niet echt "rendabel" meer. Nu is het nog servicefee vrij en kun je voor een laag bedrag verhuren (kan voor 0 euro tarief). Het zou mij niets verbazen als ze straks per km "iets" gaan rekenen, of een starttarief afhankelijk van de huurperiode. Wellicht zelfs iets met bijvoorbeeld 1 uur waarin max 50km zit of 1 dag met maximaal 200km ofzo).
Voor jezelf is het ook nog handig als je bijhoudt wie / wanneer in de 01 rijdt. Mocht er een bekeuring binnenkomen na verloop van tijd, dan weet je wie er reed op dat moment.
[
Voor 4% gewijzigd door
cyberdj op 25-01-2022 13:16
]