Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsentel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
kevout schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Ik vind t wel gek om te lezen dat elektrisch gelijk is aan benzine qua kosten. Ik rij nu 20kwh/100km, stel 10% laadverlies, 22kwh/100km. 2euro/liter benzine, 6l/100km. Voordat die 22kwh duurder is dan 6 liter zit je uit m'n hoofd op 55 cent per kwh ofzo. Nu zijn de prijzen gestegen, maar hier kan je wel onder blijven natuurlijk. Gemiddelde laadpaal hier is 34 cent, thuis zit ik nog op 22 cent.
Het verbaast mij ook enigzins. Nu haal ik de 20kwh niet en ik constateer dat ik dus op een ritje van 40km zo'n 15kwh moet laden. Dat is geen 26kwh die de auto bij mij aangeeft. Mijn elektrisch verbruik ligt dus vrij hoog. Op zich ook niet gek als het gros van die 40km 130 km/u op de snelweg is. Wellicht dat dit hoge verbruik nog door het weer komt. Zal in de zomer wel beter worden.

Daartegenover staat dat ik voor gemiddeld 0,35 per kwh moet laden, dan komt het wel in de buurt van de kosten met benzine.

Maakt in principe niets uit. Rij liever elektrisch.
jbbuist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:40:
[...]
Ja, Apple CarPlay. 9/10x werkt dat bij de start. De enkele keer dat het niet wordt gestart, dan maak ik vanuit de Lynk Bluetooth verbinding met de telefoon. (Dat werk veel beter dan connectie maken vanuit de telefoon naar de auto) En voilà het werkt alsnog.
Draadloos carplay werkt bij mij vaker niet dan wel. Moet zeer regelmatig connecten. Heb maar een kabeltje vanuit de midden console gelegd, daarmee ben ik sneller en zekerder.

Bovendien werkt draadloos opladen ook slecht, want mijn iphone denkt de hele tijd dat er betaald moet worden.

En daarnaast merkte ik ook een aanzienlijke vertraging en slechte geluidskwaliteit aan de andere kant van de lijn met draadloos carplay.
TiemenSoeteman schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Al met al wint deze auto het van onze Passat uit 2017 op benzine.
Dank voor het delen. Dat klinkt redelijk zuinig.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de passat (GTE) die ik nog steeds heb, toch een betere auto vindt. Niet zozeer op gebied van capaciteit, maar de overschakeling van elektrisch naar benzine is soepeler, de lane assist zit beter in elkaar en zo zijn er nog wel wat features die ik in de lynk toch minder vind. De extra pk's t.o.v. de GTE zijn ook niet echt merkbaar. En waarom is dat dode punt op 95 km/u er nog steeds niet uit!?

Maargoed... is ook wel nog steeds een prijsklasse verschil en ben misschien meer VAG gewend dan Volvo. En ben wel erg happy met hoger rijden in een SUV model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:17:
Is er iemand bekend met het te laat inleveren van de Lynk na een huursessie? In de voorwaarden kan ik niks vinden over een eventuele boete of oplossing. De huurder is nu al 4 uur te laat. De auto is helaas ook niet terug te vinden via de app. Net met de pechhulp gebeld maar ondanks dat je "Welkom bij Lynk&Co" hoor blijkt het gewoon de ANWB te zijn. Zij kunnen dus helemaal niks. Best wel een rot situatie. Morgen een heel eind rijden voor het werk. Hopelijk zetten ze hem voor de ochtend nog terug. Anders heb ik echt een probleem.
Boetes staan als bijlage bij de leenvoorwaarden.
Bij geblaat inleveren €50 (of €30) per uur met een maximum van €500 (of €300).
Niet helemaal duidelijk dus wat de hoogte van de boete is.

Tip: je kunt de lener beoordelen na afloop huur. Maar ik heb op Facebook ook een lener gezien waarbij de app eruit lag en de auto dus niet met de telefoon kon openen. Ook knap lullig.

https://owscd-lynkco.azur...568330CDBE9846FC8079E446B

[ Voor 8% gewijzigd door Oizo1981 op 01-02-2022 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
jsentel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:35:
En waarom is dat dode punt op 95 km/u er nog steeds niet uit?
Zal ook niet opgelost worden want heeft een hardware matige oorzaak: elektromotor is gekoppeld aan de 2e en 4e versnelling en moet dan dus even ontkoppelen. Je kunt het trouwens eenvoudig vermijden door niet volgas tot 95 km/u te rijden maar bijvoorbeeld bij 70 km/u al even het gaspedaal te “liften”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14
jsentel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:35:
[...]

Het verbaast mij ook enigzins. Nu haal ik de 20kwh niet en ik constateer dat ik dus op een ritje van 40km zo'n 15kwh moet laden. Dat is geen 26kwh die de auto bij mij aangeeft. Mijn elektrisch verbruik ligt dus vrij hoog. Op zich ook niet gek als het gros van die 40km 130 km/u op de snelweg is. Wellicht dat dit hoge verbruik nog door het weer komt. Zal in de zomer wel beter worden.

Daartegenover staat dat ik voor gemiddeld 0,35 per kwh moet laden, dan komt het wel in de buurt van de kosten met benzine.

Maakt in principe niets uit. Rij liever elektrisch.

[...]

Draadloos carplay werkt bij mij vaker niet dan wel. Moet zeer regelmatig connecten. Heb maar een kabeltje vanuit de midden console gelegd, daarmee ben ik sneller en zekerder.

Bovendien werkt draadloos opladen ook slecht, want mijn iphone denkt de hele tijd dat er betaald moet worden.

En daarnaast merkte ik ook een aanzienlijke vertraging en slechte geluidskwaliteit aan de andere kant van de lijn met draadloos carplay.

[...]

Dank voor het delen. Dat klinkt redelijk zuinig.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de passat (GTE) die ik nog steeds heb, toch een betere auto vindt. Niet zozeer op gebied van capaciteit, maar de overschakeling van elektrisch naar benzine is soepeler, de lane assist zit beter in elkaar en zo zijn er nog wel wat features die ik in de lynk toch minder vind. De extra pk's t.o.v. de GTE zijn ook niet echt merkbaar. En waarom is dat dode punt op 95 km/u er nog steeds niet uit!?

Maargoed... is ook wel nog steeds een prijsklasse verschil en ben misschien meer VAG gewend dan Volvo. En ben wel erg happy met hoger rijden in een SUV model.
Nu ligt t verbruik iets hoger idd, +-23kwh. En ik rij veel provinciale weg, scheelt ook veel.
Ik rij 'm nu 6 maanden, dus heb ook de warme periode meegemaakt. Dan zakt t zo tot onder de 20kwh als jeje best doet. Ik merk dat onder de 10 graden buiten een kleine terugval is, maar rond de 5 graden en lager gaat 't harder naar beneden qua rijbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Is er iemand bekend met het te laat inleveren van de Lynk na een huursessie? In de voorwaarden kan ik niks vinden over een eventuele boete of oplossing. De huurder is nu al 4 uur te laat. De auto is helaas ook niet terug te vinden via de app. Net met de pechhulp gebeld maar ondanks dat je "Welkom bij Lynk&Co" hoor blijkt het gewoon de ANWB te zijn. Zij kunnen dus helemaal niks. Best wel een rot situatie. Morgen een heel eind rijden voor het werk. Hopelijk zetten ze hem voor de ochtend nog terug. Anders heb ik echt een probleem.
Auto al terug? Dat is het nadeel dat lynkco zo slecht bereikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:53
Dit heb ik wel eens meegemaakt ja! Auto kwam 3 dagen later terug. Alleen niet op eigen kracht, maar op een sleepwagen.. Auto was qua "computer" helemaal de weg kwijt ;).

Ik hoop dat het voor je mee valt allemaal. Anders mijn tip om elke manier van communicatie die je met hen hebt via de mail achteraf vast te leggen en ook de tijdsduur allemaal te noteren.
Hele communicatie met L&C heeft mij meer dan 5 uur gekost. Hier ben ik achteraf voor gecompenseerd.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-08 21:34
Net contact gehad met Lynk. Ze vertelde dat ze de huursessie gaan beëindigen wanneer ze geen contact kunnen krijgen met de huurder. De auto moet ik in dat geval zelf ophalen.

Update: Lynk heeft de booking nu handmatig beëindigd.
Kreeg via mijn app dat de auto is "terug gebracht" door de huurder en dat de sessie is beëindigd.

Update: De auto staat helemaal in Keulen. Dit voelt echt heel erg slecht!
meermarco schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:34:
[...]

Auto al terug? Dat is het nadeel dat lynkco zo slecht bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:59:
Net contact gehad met Lynk. Ze vertelde dat ze de huursessie gaan beëindigen wanneer ze geen contact kunnen krijgen met de huurder. De auto moet ik in dat geval zelf ophalen.

Kreeg via mijn app dat de auto is "terug gebracht" door de huurder en dat de sessie is beëindigd.

[...]
damn, balen! Keulen.. Kun je dus ook nog zien dat je daar komt. Wie gaat dat betalen? Hopelijk is de auto verder in orde..
Laat maar weten hoe het afgelopen is.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dexterd83
Ja erg balen. Lynk is nu bezig om te kijken naar een oplossing. Hopelijk hoor ik snel van ze. Ik zal updates hier blijven posten.
cyberdj schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:03:
[...]

damn, balen! Keulen.. Kun je dus ook nog zien dat je daar komt. Wie gaat dat betalen? Hopelijk is de auto verder in orde..
Laat maar weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:14:
Ja erg balen. Lynk is nu bezig om te kijken naar een oplossing. Hopelijk hoor ik snel van ze. Ik zal updates hier blijven posten.

[...]
Op basis van de eerder geposte boeteoverzicht staat er voor het terughalen van de auto een bedrag van €25. Is natuurlijk absurd laag.
Hoop dat L&C met een oplossing komt!

Ik zou me ook niet helemaal prettig voelen om daar in Keulen op een of ander adres (priveterrein?) mijn auto op te gaan halen. Voor hetzelfde geld staan ze jou daar op te wachten en kun je de fysieke sleutel overhandigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Oizo1981 op 01-02-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Lynk heeft laten weten dat ik op hun kosten de taxi mag gebruiken. Dat is wel erg netjes! Ik snap wel dat dit voor hun ook een rot situatie is. Het voelt alleen niet goed om hier gebruik van te maken. Heb mijn afspraken kunnen verzetten. De taxi naar Keulen zou natuurlijk wel kunnen haha (grapje)
Oizo1981 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:19:
[...]

Op basis van de eerder geposte boeteoverzicht staat er voor het terughalen van de auto een bedrag van €25. Is natuurlijk absurd laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-01 18:17
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:59:

[...]
Vreemd verhaal, zou gelijk ook even checken of de auto helemaal in orde is. Geen idee of the katalysator van de L&C ook waardevolle metalen bevat maar misschien hebben ze daar iets mee gedaan.

Wel goed om te horen dat ze de huursessie hebben kunnen beindigen. Bij mij staat in de app nog een huursessie open van 16 december en dat is schijnbaar moeilijk te verwijderen door L&C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexterd83
Goede tip! Mijn pa kwam ook met een goed idee. Laat Lynk&Co wel uitzoeken of de auto inmiddels niet in Duitsland gesignaleerd staat. Je weet immers niet wat er mee gebeurd is. Niet dat als ik Duitsland binnen rij, de politie mij gelijk aan de kan zet.

Tot op heden niks meer gehoord van Lynk. Als ze voor 15.00 niet met een update komen dan bel ik maar weer eens terug.
Sang-Drax of X schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Vreemd verhaal, zou gelijk ook even checken of de auto helemaal in orde is. Geen idee of the katalysator van de L&C ook waardevolle metalen bevat maar misschien hebben ze daar iets mee gedaan.

Wel goed om te horen dat ze de huursessie hebben kunnen beindigen. Bij mij staat in de app nog een huursessie open van 16 december en dat is schijnbaar moeilijk te verwijderen door L&C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 17:46
Hollanda schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:43:
[...]

Ik misschien. Dochter heeft arm gebroken. Weten vrijdag of we wel of niet gaan. Heb eigen banden/velgen én centrax kettingen én dakdragers thule edge én dakkoffer (wel vergoeding uiteraard). PB maar.
Even vanuit een andere regio, een korte vraag. Welke maat Centrax kettingen heb je/gaan er onder de winterbanden van Link&Co?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
PkZZP schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Even vanuit een andere regio, een korte vraag. Welke maat Centrax kettingen heb je/gaan er onder de winterbanden van Link&Co?
zie eerder bericht, hierin staat naast de RUD Centrax ook nog andere mogelijke kettingen
cyberdj schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Voor de bandenmaat 235/45R20 zijn de volgende mogelijkheden:

Loopvlakkettingen:
Weissenfels Trak Auto TA39 (EUR 360,-)
RUD Centrax N894 (EUR 368,-)
König K-SUMMIT XL K55 (EUR 427,-)
Weissenfels M91 AUTOMATIKA - N894 (EUR 418,-)

Je kunt natuurlijk een traditionele ketting proberen, met waarschijnlijk schade aan je velgen tot gevolg, of aanlopende kettingen (met mogelijk aanspraak op je eigen risico bij L&C à EUR 500,-)
Husky Professional 247 (EUR 104,-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Yes, nieuwe baan met een nieuwe auto. #teamzwart hier binnenkort....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dexterd83
Inmiddels contact gehad met een aardige dame van Lynk&Co. Onduidelijk is wanneer ik de auto terug krijg maar ze gaan hem voor mij ophalen uit Duitsland. Ze kunnen de huurder helaas niet meer bereiken. Het blijft dus allemaal erg onduidelijk. Er is wel een onderzoek gestart. Als ze meer info hebben nemen ze contact met ons op. De huurkosten en alle boetes die zij heeft gekregen krijg ik als verhuurder betaald. Als ze de kosten niet kunnen verhalen bij de huurder dan Krijg ik het geld van Lynk zelf.

Nu afwachten hoe ik de auto terug ga krijgen. In mijn account zie ik dat ze meer dan 6000 KM hebben gereden! Hopelijk heb ik geen "witte" achterbank.

Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Hey Oizo, Nog bedankt voor je reactie. Heb jij toevallig ook een andere link kunnen vinden? Ik kan dit nergens terug vinden op de site of in de voorwaarden. Misschien kijk ik verkeerd hoor.

Thnx!
Oizo1981 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:34:
[...]

Boetes staan als bijlage bij de leenvoorwaarden.
Bij geblaat inleveren €50 (of €30) per uur met een maximum van €500 (of €300).
Niet helemaal duidelijk dus wat de hoogte van de boete is.

Tip: je kunt de lener beoordelen na afloop huur. Maar ik heb op Facebook ook een lener gezien waarbij de app eruit lag en de auto dus niet met de telefoon kon openen. Ook knap lullig.

https://owscd-lynkco.azur...568330CDBE9846FC8079E446B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:44
6000KM? Hoe lang had je de auto verhuurd?

In elk geval positief dat Lynk&Co de auto ophaald. Krijg je in de tussentijd wel iets van vervangend vervoer? Wel rot zeg dat dit zoveel gedoe opleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dexterd83
Net iets meer dan 3 weken. Verdeeld over 2 huursessies en een extra verlenging. Momenteel heb ik geen vervangend vervoer gekregen. Wel zeggen ze de taxi te vergoeden naar "belangrijke" afspraken. Hier ga ik alleen geen gebruik van maken. Het is mij totaal onduidelijk wat belangrijke afspraken zijn en hoeveel km ik krijg vergoed. Aangezien de communicatie en uitbetaling bij Lynk niet goed gaan durf ik het niet aan. Dan maar een uur fietsen voor het werk.
Freezerator schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:02:
6000KM? Hoe lang had je de auto verhuurd?

In elk geval positief dat Lynk&Co de auto ophaald. Krijg je in de tussentijd wel iets van vervangend vervoer? Wel rot zeg dat dit zoveel gedoe opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:20:
Net iets meer dan 3 weken. Verdeeld over 2 huursessies en een extra verlenging. Momenteel heb ik geen vervangend vervoer gekregen. Wel zeggen ze de taxi te vergoeden naar "belangrijke" afspraken. Hier ga ik alleen geen gebruik van maken. Het is mij totaal onduidelijk wat belangrijke afspraken zijn en hoeveel km ik krijg vergoed. Aangezien de communicatie en uitbetaling bij Lynk niet goed gaan durf ik het niet aan. Dan maar een uur fietsen voor het werk.

[...]
Misschien

[...]

[...]
Misschien kun je de naam van de huurder even delen om ons te behoeden voor een vergelijkbaar drama? Ik wil graag verhuren, maar liefst aan goede huurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Je krijgt bij een huursessie enkel de voornaam en daar heb je natuurlijk bijzonder weinig aan. In dit geval ging het om ene Yvonne.
We mogen toch wel aannamen dat de huurder gelijk is geblokkeerd van het platform? Daarbij heeft ze van mij 1 ster gekregen.
Baassii schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:30:
[...]

Misschien
[...]

[...]

Misschien kun je de naam van de huurder even delen om ons te behoeden voor een vergelijkbaar drama? Ik wil graag verhuren, maar liefst aan goede huurders.

[ Voor 3% gewijzigd door dexterd83 op 01-02-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Zojuist deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVYNZYtfJXMXbE2ac48qJnrF96o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NyDYQ3g5ge6yiTNVSnfvjC1.jpg?f=fotoalbum_large
Benieuwd of die er morgen ook nog is.
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:01:
Hey Oizo, Nog bedankt voor je reactie. Heb jij toevallig ook een andere link kunnen vinden? Ik kan dit nergens terug vinden op de site of in de voorwaarden. Misschien kijk ik verkeerd hoor.
[...]
https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-conditions/sharing

Dit is de link naar de voorwaarden voor autodelen. Daar moet de lener dus mee akkoord zijn gegaan. Helemaal onderaan die pagina wordt verwezen naar bijlage 3 vergoedingen en beboetingen. Dat is de eerder gelinkte bijlage.

[ Voor 27% gewijzigd door Oizo1981 op 01-02-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Super! Bedankt voor je reactie.
Oizo1981 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:12:
[...]

https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-conditions/sharing

Dit is de link naar de voorwaarden voor autodelen. Daar moet de lener dus mee akkoord zijn gegaan. Helemaal onderaan die pagina wordt verwezen naar bijlage 3 vergoedingen en beboetingen. Dat is de eerder gelinkte bijlage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
PkZZP schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Centrax 894
Baassii schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:30:
Ik mag toch hopen dat je van het platform wordt geweerd als je een auto niet netjes terugbrengt op het afgesproken moment en de ophaallocatie?

[ Voor 29% gewijzigd door Hollanda op 01-02-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Hollanda schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Centrax 894

[...]

Ik mag toch hopen dat je van het platform wordt geweerd als je een auto niet netjes terugbrengt op het afgesproken moment en de ophaallocatie?
Dat kan in ieder geval wel.
8.2. EISEN EN VERPLICHTINGEN VAN LENERS

Om als Lener gebruik te kunnen maken van de Dienst en een P2P-contract te sluiten, moet U als Lener:
[...]
- er geen gegronde klachten tegen U zijn ingediend door andere Gebruikers,
[...]

Als Lener bent U verantwoordelijk voor het naleven van het bovenstaande en garandeert U dat U gedurende de gehele periode waarin U als Gebruiker van het Platform bent geregistreerd, zult blijven voldoen aan de bovenstaande eisen. Als Lener bent U aansprakelijk jegens Ons en eventuele derden voor alle schade en kosten die het gevolg zijn van het feit dat U als Lener niet volledig voldoet aan de voornoemde eisen. Wij behouden ons het recht voor een Lener niet langer weer te geven op het Platform in geval van inbreuk op dit artikel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Iemand van de ANWB/Lynk&Co/Volvo dealer heeft om ongeveer 17.00 contact met mij opgenomen. Onduidelijk wie het precies was maar hij zou vanavond de reservesleutel komen ophalen en naar Duitsland rijden. Op de vraag of hij wist wanneer hij er ongeveer was kreeg ik een geïrriteerd antwoord: Hoezo, je bent toch thuis?

Via zijn telefoonnummer zie ik dat hij uit Drenthe komt. Hij heeft dus een rit van meer dan 6 uur voor de boeg. Dus ik neem zijn reactie niet kwalijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:59
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:48:
Iemand van de ANWB/Lynk&Co/Volvo dealer heeft om ongeveer 17.00 contact met mij opgenomen. Onduidelijk wie het precies was maar hij zou vanavond de reservesleutel komen ophalen en naar Duitsland rijden. Op de vraag of hij wist wanneer hij er ongeveer was kreeg ik een geïrriteerd antwoord: Hoezo, je bent toch thuis?

Via zijn telefoonnummer zie ik dat hij uit Drenthe komt. Hij heeft dus een rit van meer dan 6 uur voor de boeg. Dus ik neem zijn reactie niet kwalijk :P
Reservesleutel? Hij kan toch met z'n telefoon de auto ontgrendelen als jij de volvo/lynk&co/anwb meneer even voor een 0-tarief de auto verhuurt? Scheelt hem een flinke omrit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:48:

Ik neem aan dat ze met z’n tweeën komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:47:
Inmiddels contact gehad met een aardige dame van Lynk&Co. Onduidelijk is wanneer ik de auto terug krijg maar ze gaan hem voor mij ophalen uit Duitsland. Ze kunnen de huurder helaas niet meer bereiken. Het blijft dus allemaal erg onduidelijk. Er is wel een onderzoek gestart. Als ze meer info hebben nemen ze contact met ons op. De huurkosten en alle boetes die zij heeft gekregen krijg ik als verhuurder betaald. Als ze de kosten niet kunnen verhalen bij de huurder dan Krijg ik het geld van Lynk zelf.

Nu afwachten hoe ik de auto terug ga krijgen. In mijn account zie ik dat ze meer dan 6000 KM hebben gereden! Hopelijk heb ik geen "witte" achterbank.

Spannend!
Jeetje, wat rottig voor je. Hopelijk komt je auto snel en in goede staat terug. Wel mooi verhaal

Hoe weet je dat er meer dan 6000 km is getreden? Waar in je account zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Dat hoop ik wel voor hem haha
Oizo1981 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:06:
[...]

Ik neem aan dat ze met z’n tweeën komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Ja het is echt een rot situatie. Je kunt in je app onder "info over de auto" het aantal gereden km's zien
superfunki schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Jeetje, wat rottig voor je. Hopelijk komt je auto snel en in goede staat terug. Wel mooi verhaal

Hoe weet je dat er meer dan 6000 km is getreden? Waar in je account zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Oizo1981 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:19:
[...]

Ik zou me ook niet helemaal prettig voelen om daar in Keulen op een of ander adres (priveterrein?) mijn auto op te gaan halen. Voor hetzelfde geld staan ze jou daar op te wachten en kun je de fysieke sleutel overhandigen.
Pardon? Als iemand je auto huurt en NIET terugbrengt moet je je auto ZELF ophalen? Uhm. Goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Ze zijn helaas niet langsgekomen om de sleutel op te halen. Het niet na kunnen komen van afspraken past wel helemaal in het straatje van Lynk&Co. Ook geen telefoontje gehad. Als ik bel naar het nummer waar ze mee belde, krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is. Zo zit je de hele avond te wachten. Had verwacht morgen weer met de auto naar het werk te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:11:
Ze zijn helaas niet langsgekomen om de sleutel op te halen. Het niet na kunnen komen van afspraken past wel helemaal in het straatje van Lynk&Co. Ook geen telefoontje gehad. Als ik bel naar het nummer waar ze mee belde, krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is. Zo zit je de hele avond te wachten. Had verwacht morgen weer met de auto naar het werk te kunnen.
Zijn we wel van L&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Wow. Ik lees net dat je niet zelf naar DL hoeft. Bizar. En dit weerhoudt mensen dus voor verhuur. Ze hadden gewoon een andere lynkco moeten geven aan jou. De auto ophalen. En die helemaal nakijken en dan weer in de vloot zetten. Dit is wel een heel vreemd verhaal. Klinkt alsof er spannende dingen zijn gebeurt met je auto. Wellicht gestolen CC. Vraag me af hoe waterdicht de rijbewijs controle is. Heb je de huurder gezien toen ze de auto kwamen halen? Ik zet hem altijd zo dat ik de huurder eerst even ontmoet. Al zegt dat natuurlijk ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Toen ik op nam zei hij. Hallo met... van Lynk&Co. Als ik het nummer google dan krijg ik Volvo/ANWB Assen, Drenthe te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Dat is wel een goede vraag…..heb je de locatie via streetview bekeken?

[ Voor 10% gewijzigd door meermarco op 01-02-2022 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Ja, had gelijk gekeken via streetview. Het lijkt een klein beetje op een achterstandsbuurt. Deutz-Mülheimer Str in Köln.
meermarco schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:16:
[...]

Dat is wel een goede vraag…..heb je de locatie via streetview bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Damm wat een verhaal.

Ik krijg de mijne ergens over 2 weken maar als je dit leest en je überhaupt al twijfelde over verhuren dan is dat voorlopig een no go.

Vraag me echt af wat ze met die auto van plan waren, zou het ook zo zijn dat toen de huur beëindigd werd door Lynk zelf dat de auto dan direct uit gaat of bij de eerst mogelijke stop/start hij niet meer aan gaat? Dan was misschien de auto nog niet op de eindbestemming.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
robbinonline schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 00:04:
Damm wat een verhaal.

Ik krijg de mijne ergens over 2 weken maar als je dit leest en je überhaupt al twijfelde over verhuren dan is dat voorlopig een no go.

Vraag me echt af wat ze met die auto van plan waren, zou het ook zo zijn dat toen de huur beëindigd werd door Lynk zelf dat de auto dan direct uit gaat of bij de eerst mogelijke stop/start hij niet meer aan gaat? Dan was misschien de auto nog niet op de eindbestemming.
Sowieso dat de huurders niet reageren is vaag. Maar goed. Hier zie je weer waarom het idee leuk is. Maar zonder goede support van lynkco werkt het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
pushnoi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Dat is iig zeker niet mijn ervaring. Het bluetooth uit/aan truukje ken ik, maar werd ik horensdol van. Het zou natuurlijk kunnen dat mijn auto toe is aan een software update, en dat het recentelijk beter werkt, maar toen ik het testte was het drama. Was eerder andersom, 9 van de 10 keer startte de boel niet automagisch. En als het dat wel deed dat duurde het een eeuwigheid, voor de korte ritjes was ik dan vaak al op bestemming.

Zonder profiel werkt het overigens feilloos. Ik ben sowieso geen fan van profielen op Android (want ja -- de auto draait gewoon op Android). Wat men hier het 'gastaccount' noemt is gewoon het hoofdaccount. De rest wordt er altijd bovenop geladen, dit duurt dus altijd langer dan normaal. Ik zie de meerwaarde er ook niet van tbh (als je de auto niet uitleent iig).
Probleem wat ik nu plots heb ik dat ik de Bluetooth settings niet meer kan aanpassen, alles is in de settings onder Bluetooth grey out. Maar niet uit of ik auto aan heb uit. Of met profiel inlog of niet. Als ik net de auto start en snel naar settings ga is het 40 sec wel te bedienen en dan als systeem opgestart is niet meer. En is te snel weg om iets te doen. Reset ook al gedaan maar helaas. Lynk gebeld 1,5 geleden maar blijft lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
robbinonline schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 00:04:
Damm wat een verhaal.

Wat ze gewoon hadden moeten melden in het begin is dat het verhuren nog gewoon beta is en voor 90% niet werkt. Dan had iedereen het geweten maar nu gaan ze live en 5 maanden later geven ze aan dat het beta is en bla bla bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:38:
Je krijgt bij een huursessie enkel de voornaam en daar heb je natuurlijk bijzonder weinig aan. In dit geval ging het om ene Yvonne.
We mogen toch wel aannamen dat de huurder gelijk is geblokkeerd van het platform? Daarbij heeft ze van mij 1 ster gekregen.

[...]
Ok dus de naam "YVONNE" met dikke rode letters blokkeren voor heel Nederland.
Sorry voor al die andere Yvonne's 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01

[...]
Dit is te gek voor woorden gewoon, sowieso 3 weken verhuren klopt al niet helemaal.
Goed ik snap wel dat het financieel heel aantrekkelijk is en moeilijk te weerstaan maar kom op nou, je snapt toch wel dat het te mooi is om waar te zijn.

Ten eerste gaan ze je wagen uitleven, ten tweede je weet niet of het dealers zijn of "drugrunners".
Als je kenteken hier en daar op de politie radar staat "ANPR camera's" waardoor je steeds aan de kant wordt gezet.

Ik kan talloze horrorverhalen vertellen, sowieso de slechte contact bij LC kan alles vertragen voor je als het in de weekenden iets gebeurt.

Ach ik hou er wel over op anders klink ik te negatief voor sommigen hier.
Ik verhuur mijn auto toch niet aan niemand, en betaal lekker 500 pm en heb tenminste geen hoofdpijn.

Ik hoop wel dat het allemaal mee valt voor je Dexter👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 15:34
dexterd83 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:37:
Ja, had gelijk gekeken via streetview. Het lijkt een klein beetje op een achterstandsbuurt. Deutz-Mülheimer Str in Köln.

[...]
Lekker dan, heel benieuwd naar wat er met de auto is gebeurd en als er wel schade is of rare dingen mee zijn gedaan, hoe lynk dit gaat oppakken.
Overigens ook exact de reden waarom mensen de sleutel niet mogen meegeven, nu heeft lynk de "huurder" buitengesloten door de huur te beeindigen, maar als ze de sleutel hebben heeft dat dus geen zin(ja, die mensen zijn er)

Iniedergeval sterkte voor nu, mooi klaarmee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
Muro01 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Dit is te gek voor woorden gewoon, sowieso 3 weken verhuren klopt al niet helemaal.
Goed ik snap wel dat het financieel heel aantrekkelijk is en moeilijk te weerstaan maar kom op nou, je snapt toch wel dat het te mooi is om waar te zijn.

Ten eerste gaan ze je wagen uitleven, ten tweede je weet niet of het dealers zijn of "drugrunners".
Als je kenteken hier en daar op de politie radar staat "ANPR camera's" waardoor je steeds aan de kant wordt gezet.

Ik kan talloze horrorverhalen vertellen, sowieso de slechte contact bij LC kan alles vertragen voor je als het in de weekenden iets gebeurt.

Ik verhuur mijn auto toch niet aan niemand, en betaal lekker 500 pm en heb tenminste geen hoofdpijn.

Buurman wou hem wel 4. Weken huren ivm trekhaak en vakantie. Voor 50 euro per dag en geen km beperking ook een suoerdeal voor hem. Maar goed. Aan vreemden wordt het dus oppassen. Zeker zonder de medewerking van lynkco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEA
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-10-2023

HEA

Vrijdag kan ik onze (mijn vrouw en ik worden de bestuurders) wagen ophalen. Heb intensief alle reacties gelezen. mijn conclusie(s) hieruit zijn: ik maak geen profiel aan (zal als "gast" rijden) / zal de geheugenknoppen 1 en 2 gebruiken / via android auto kunnen bellen en spotify kunnen afspelen / lane keeping niet nodig, maar begrijp dat deze elke keer opnieuw moet worden uitgezet?! Ik wil vooral genieten van de auto en niet verstrikt raken in allerlei technische snufjes....we rijden hoofdzakelijk kortere stukjes (binnen de elektrische range), dus neem ik aan vooral in de pure mode en B stand of is toch hybride beter cq zuiniger? Ik zou graag reactie krijgen op deze conclusies, misschien zit ik er compleet naast en kan ik via jullie adviezen straks nog meer genieten van de auto?!! Alvast dank!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dexterd83
Ik zou je dan toch graag willen herinneren aan het deelconcept van Lynk&Co. Deze vrouw heeft de auto 2 keer gehuurd en eenmaal verlengd. Na de eerste huursessie is de auto netjes terug op de plaats gezet en is een paar uur later weer opgehaald. Als huurder wordt je eerst uitvoerig gekeurd door Lynk&Co. Creditcard, foto/filmpje en je rijbewijs.

Wanneer een huurder een auto van iemand leent met een eigen risico van 1000 euro, dan kan ik me niet voorstellen dat ze de auto compleet gaat uitleven zoals jij aangeeft. Jij leent de auto zelf ook toch? Leef jij de auto dan helemaal uit?

Je zult verbaasd staan hoeveel zzp'ers voor een opdracht tijdelijk een auto nodig hebben (Berekenen de kosten gewoon naar de klant toe). Vergeet ook niet dat niet iedereen zomaar even een Lynk abonnement "kan" of "wil" aangaan. Er zitten nogal wat haken en ogen aan en je hebt ook een wachttijd.

Stel iemand heeft de auto 2 weken nodig voor een opdracht. Ga maar eens kijken voor een huurauto (zonder reclame stickers).

Voorbeeldje.

Bij ons in de buurt zijn meerdere autoverhuur bedrijven.

Renault Kadjar
1 week
1200 KM vrij
250 euro borg
1000 euro eigen risico.
Prijs voor 1 week: 470 euro.

Lynk&Co (Bijna full options)
1 week
Onbeperkt aantal KM's
Geen borg
1000 euro eigen risico
Prijs voor 1 week: vanaf 290 euro.

Dit is dan toch een prima prijs voor een "luxe" auto?

Het lijkt een beetje alsof je met je reactie wilt zeggen dat ik naïef ben geweest. Ik denk daar anders over :)
Belachelijke aanname. Het lijkt me niet aantrekkelijk om een Lynk&Co (vol trackingsoftware) te huren als dealer.
Muro01 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:28:
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door dexterd83 op 02-02-2022 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexterd83
Vanmiddag een telefoontje gekregen van Lynk&Co. Ze hebben nog geen idee hoe ze de auto kunnen ophalen in Duitsland. Ik gaf aan dat er gisteravond niemand is komen opdagen om de autosleutel op te halen. Dat moest dan een communicatiefout tussen ons zijn geweest. Ik vertelde dat ik het gesprek heb opgenomen. Hij bood meteen zijn excuses aan.

Ook heb ik gevraagd of ik vervangend vervoer kon krijgen. Dit kon hij helaas niet zeggen en ik moest met het algemeen nummer van Lynk bellen. Dat had ik vanmorgen en vanmiddag al geprobeerd. Ik zou worden teruggebeld maar helaas niks meer gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
HEA schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:09:
lane keeping niet nodig, maar begrijp dat deze elke keer opnieuw moet worden uitgezet?!
Ik hoor hier vaker dat mensen de lane keeping aid niet willen gebruiken, maar wat is daar het probleem mee? Ik ben er zelf netter door gaan rijden. Voorheen "vergat" ik wel eens na een inhaalactie de richtingaanwijzer te gebruiken :o . Omdat de auto me nu waarschuwt heb ik mezelf vrij snel aangeleerd om wel richting aan te geven.

De auto laat het stuur trillen en je voelt stevige stuurweerstand, maar als je gewoon doorzet wissel je gewoon van rijbaan. De enige plekken waar deze "hulp" me dwars zit is bij invoegstroken die overgaan in een spitsstrook. Daar rij je rechtdoor over een doorgetrokken streep waardoor hij je wil corrigeren.

Je kan trouwens bij de instellingen ook aangeven hoe je gewaarschuwd wilt worden: met een trilling, geluid of tegensturen. Blijft die instelling ook niet bewaard? ik zou dit zelf kunnen testen, maar vragen is makkelijker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:29
dixet schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Ik hoor hier vaker dat mensen de lane keeping aid niet willen gebruiken, maar wat is daar het probleem mee? Ik ben er zelf netter door gaan rijden. Voorheen "vergat" ik wel eens na een inhaalactie de richtingaanwijzer te gebruiken :o . Omdat de auto me nu waarschuwt heb ik mezelf vrij snel aangeleerd om wel richting aan te geven.

De auto laat het stuur trillen en je voelt stevige stuurweerstand, maar als je gewoon doorzet wissel je gewoon van rijbaan. De enige plekken waar deze "hulp" me dwars zit is bij invoegstroken die overgaan in een spitsstrook. Daar rij je rechtdoor over een doorgetrokken streep waardoor hij je wil corrigeren.

Je kan trouwens bij de instellingen ook aangeven hoe je gewaarschuwd wilt worden: met een trilling, geluid of tegensturen. Blijft die instelling ook niet bewaard? ik zou dit zelf kunnen testen, maar vragen is makkelijker O-)
Onwenselijk op een smalle 60 weg met enkel aan de rechterzijde belijning. Als er een brede tegenligger aan komt drukt de Lynk je richting die tegenligger als je de ruimte rechts wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
IwanvA schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Onwenselijk op een smalle 60 weg met enkel aan de rechterzijde belijning. Als er een brede tegenligger aan komt drukt de Lynk je richting die tegenligger als je de ruimte rechts wilt gebruiken.
Mijn ervaring is dat je daar makkelijk doorheen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
Mirved schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:38:
[...]

Klopt, maar is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
IwanvA schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Klopt, maar is wel irritant.
Maar is irritant genoeg reden om deze functie standaard uit te zetten wat ik hier bij veel mensen lees?

En volgens mij zet je daarmee ook de dode-hoekwaarschuwing uit, dat is onderdeel van de rijbaanassistent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IwanvA
dixet schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Maar is irritant genoeg reden om deze functie standaard uit te zetten wat ik hier bij veel mensen lees?

En volgens mij zet je daarmee ook de dode-hoekwaarschuwing uit, dat is onderdeel van de rijbaanassistent
Voor mij wel, ik gebruikte mijn knipper al consequent ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-09 14:21
Vrijdag kan ik onze (mijn vrouw en ik worden de bestuurders) wagen ophalen. Heb intensief alle reacties gelezen. mijn conclusie(s) hieruit zijn: ik maak geen profiel aan (zal als "gast" rijden) / zal de geheugenknoppen 1 en 2 gebruiken / via android auto kunnen bellen en spotify kunnen afspelen / lane keeping niet nodig, maar begrijp dat deze elke keer opnieuw moet worden uitgezet?! Ik wil vooral genieten van de auto en niet verstrikt raken in allerlei technische snufjes....we rijden hoofdzakelijk kortere stukjes (binnen de elektrische range), dus neem ik aan vooral in de pure mode en B stand of is toch hybride beter cq zuiniger? Ik zou graag reactie krijgen op deze conclusies, misschien zit ik er compleet naast en kan ik via jullie adviezen straks nog meer genieten van de auto?!! Alvast dank!!
Lekker gaan genieten,is heerlijke auto
Geen profiel aanmaken en de 2 knoppen gebruiken, de rest komt wel.
Op YouTube staan leuke filmpjes met tips en tricks.
Wij merken geen verschil tussen pure en hybrid we rijden wel heel rustig.
We komen elektrisch 2 keer zover als onze vorige auto outlander PHEV.
Veel plezier met de auto, gaat zeker niet teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 13-09 14:21
Mirved schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:38:
[...]

Ja super irritant en levensgevaarlijk.
Helaas bij elke rit uitzetten, jammer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oizo1981
Nordkapp schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Ja super irritant en levensgevaarlijk.
Helaas bij elke rit uitzetten, jammer.
Levensgevaarlijk vind ik redelijk sterk uitgedrukt. Je weet op een gegeven moment wel wanneer de auto de neiging heeft om terug te sturen. Als je de handen gewoon aan het stuur hebt kun je dat makkelijk “opvangen”. Is niet eens een correctie maar gewoon je eigen richting blijven volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrissie4
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-03-2022
Allemaal onzin, gewoon auto ophalen en rijden volgens de instructies die ze geven van Lynk & Co.
Mijn ervaring (ik rij de auto nu al 3 maanden) is dat de mensen van Lynk & Co veel betere adviezen geven dan de mensen die steen en been klagen op dit forum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ferdskie
  • Laatst online: 04-11-2024
Chrissie4 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:31:
[...]

Allemaal onzin, gewoon auto ophalen en rijden volgens de instructies die ze geven van Lynk & Co.
Mijn ervaring (ik rij de auto nu al 3 maanden) is dat de mensen van Lynk & Co veel betere adviezen geven dan de mensen die steen en been klagen op dit forum.
Wij noemen dat eigenlijk ervaringen uitwisselen.
Een probleem voor de één kan voor de ander totaal geen issue zijn. Als je het echt allemaal onzin vindt moet je misschien dit forum niet bezoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrissie4
Ferdskie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Wij noemen dat eigenlijk ervaringen uitwisselen.
Een probleem voor de één kan voor de ander totaal geen issue zijn. Als je het echt allemaal onzin vindt moet je misschien dit forum niet bezoeken.
Juist wel, tussen de onzin berichten door staan ook ervaringen die wel degelijk van belang zijn zoals deel ervaringen die eindigen in Keulen ;)

Maar er wordt hier een onjuist beeld van de auto gegeven. Alle zaken die de persoon in kwestie benoemt kloppen gewoon niet en zijn gebaseerd op ervaringen van onjuist gebruik of in een extreem geval aan een defect.

Ik kan ook wel gaan klagen dat ik niet goed kan snijden met een lepel (L&C zou zeggen gebruik een mes).
Dus nogmaals gewoon de auto gebruiken volgens de instructies en dan werkt ie perfect! En dus zeker niet je vooraf druk gaan maken om workarounds om de ervaringen van onjuist gebruik te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dexterd83 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:28:
Vanmiddag een telefoontje gekregen van Lynk&Co. Ze hebben nog geen idee hoe ze de auto kunnen ophalen in Duitsland. Ik gaf aan dat er gisteravond niemand is komen opdagen om de autosleutel op te halen. Dat moest dan een communicatiefout tussen ons zijn geweest. Ik vertelde dat ik het gesprek heb opgenomen. Hij bood meteen zijn excuses aan.

Ook heb ik gevraagd of ik vervangend vervoer kon krijgen. Dit kon hij helaas niet zeggen en ik moest met het algemeen nummer van Lynk bellen. Dat had ik vanmorgen en vanmiddag al geprobeerd. Ik zou worden teruggebeld maar helaas niks meer gehoord.
Jeetje wat slecht. Ze hadden gewoon een leenauto moeten geven.

Stel hij komt niet goed terug. Kost dat jou dan de 500 euro ‘administratiekosten ’ ?

En je klinkt hier redelijk rustig. Is zou echt woedend zijn op lynkco. Vooral dat niet nakomen van afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
De auto is hier gisteren opgehaald voor weer een softwareupdate ivm het automatisch verstellen van de stoelen tijdens het rijden. Dit gebeurde af en toe en gaf listige situaties.

Of dat probleem is opgelost is nog de vraag omdat het sporadisch gebeurde. De app werkt helaas nog niet en het delen kan ook nog niet. Heel in het begin kreeg ik bij de registratie een melding dat de auto in Zweden stond geregistreerd. Meerdere keren hierover met Lynk&co gebeld maar geen oplossing. De man van Volvo die de auto kwam ophalen en terugbrengen belde bij het terugbrengen terplaatste Lynk&co en het was toen ineens heel duidelijk dat er bij het initiele inladen van de software iets niets goed is gegaan en ze wist hoe het opgelost moest worden. Er zal een nieuwe afspsraak gemaakt moeten worden om die software weer in te laden. wordt vervolgd.

Hij wist ook nog te vertellen dat er inmiddels 3000 geleverd zijn, en dat in de autowereld 2500 leveringen een soort mijlpaal is omdat dat in de regel betekend dat mensen de auto dagelijks kunnen zien rijden wat op zijn beurt weer zorgt voor meer bekendheid en vraag.

Ook zei hij dat het rijden in de Pure stand zorgt voor de grootste elektrische range omdat de auto dan elektrische veelvreters zoveel mogelijk uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
El Polo Diablo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:09:
De auto is hier gisteren opgehaald voor weer een softwareupdate ivm het automatisch verstellen van de stoelen tijdens het rijden. Dit gebeurde af en toe en gaf listige situaties.

Of dat probleem is opgelost is nog de vraag omdat het sporadisch gebeurde. De app werkt helaas nog niet en het delen kan ook nog niet. Heel in het begin kreeg ik bij de registratie een melding dat de auto in Zweden stond geregistreerd. Meerdere keren hierover met Lynk&co gebeld maar geen oplossing. De man van Volvo die de auto kwam ophalen en terugbrengen belde bij het terugbrengen terplaatste Lynk&co en het was toen ineens heel duidelijk dat er bij het initiele inladen van de software iets niets goed is gegaan en ze wist hoe het opgelost moest worden. Er zal een nieuwe afspsraak gemaakt moeten worden om die software weer in te laden. wordt vervolgd.

Hij wist ook nog te vertellen dat er inmiddels 3000 geleverd zijn, en dat in de autowereld 2500 leveringen een soort mijlpaal is omdat dat in de regel betekend dat mensen de auto dagelijks kunnen zien rijden wat op zijn beurt weer zorgt voor meer bekendheid en vraag.

Ook zei hij dat het rijden in de Pure stand zorgt voor de grootste elektrische range omdat de auto dan elektrische veelvreters zoveel mogelijk uitschakelt.
Dat verschuiven van de stoel was dat alleen als je bent ingelogd met een profiel of ook in “gastmodus”?

In totaal nu 3.669 01’s op kenteken. De drempel van 2.500 was op 1 december bereikt.
(https://datastudio.google...yobIhcMjOInnXG1mKvM6Njit8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Oizo1981 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Dat verschuiven van de stoel was dat alleen als je bent ingelogd met een profiel of ook in “gastmodus”?

In totaal nu 3.669 01’s op kenteken.
(https://datastudio.google...yobIhcMjOInnXG1mKvM6Njit8)
Het gebeurde omdat tijdens het rijden ik werd uitgelogd uit mijn profiel en de auto naar het gastprofiel over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:17:
Ik zou je dan toch graag willen herinneren aan het deelconcept van Lynk&Co. Deze vrouw heeft de auto 2 keer gehuurd en eenmaal verlengd. Na de eerste huursessie is de auto netjes terug op de plaats gezet en is een paar uur later weer opgehaald. Als huurder wordt je eerst uitvoerig gekeurd door Lynk&Co. Creditcard, foto/filmpje en je rijbewijs.

Wanneer een huurder een auto van iemand leent met een eigen risico van 1000 euro, dan kan ik me niet voorstellen dat ze de auto compleet gaat uitleven zoals jij aangeeft. Jij leent de auto zelf ook toch? Leef jij de auto dan helemaal uit?

Je zult verbaasd staan hoeveel zzp'ers voor een opdracht tijdelijk een auto nodig hebben (Berekenen de kosten gewoon naar de klant toe). Vergeet ook niet dat niet iedereen zomaar even een Lynk abonnement "kan" of "wil" aangaan. Er zitten nogal wat haken en ogen aan en je hebt ook een wachttijd.

Stel iemand heeft de auto 2 weken nodig voor een opdracht. Ga maar eens kijken voor een huurauto (zonder reclame stickers).

Voorbeeldje.

Bij ons in de buurt zijn meerdere autoverhuur bedrijven.

Renault Kadjar
1 week
1200 KM vrij
250 euro borg
1000 euro eigen risico.
Prijs voor 1 week: 470 euro.

Lynk&Co (Bijna full options)
1 week
Onbeperkt aantal KM's
Geen borg
1000 euro eigen risico
Prijs voor 1 week: vanaf 290 euro.

Dit is dan toch een prima prijs voor een "luxe" auto?

Het lijkt een beetje alsof je met je reactie wilt zeggen dat ik naïef ben geweest. Ik denk daar anders over :)

[...]

Belachelijke aanname. Het lijkt me niet aantrekkelijk om een Lynk&Co (vol trackingsoftware) te huren als dealer.

[...]
De deelconcept is niet verplicht, daar wil ik jou aan herinneren.

Nee ik leef de auto niet uit, want ik moet hem na 4 jaar teruggeven .

Zoals ik eerder al zei, ik snap de financiële aantrekkingskracht.

En ja ik vind je een beetje naïef, maar dat is geen aanval op je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dixet schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Top👍 dat wist ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
El Polo Diablo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Het gebeurde omdat tijdens het rijden ik werd uitgelogd uit mijn profiel en de auto naar het gastprofiel over gaat.
Work around: Zet je stand in gast hetselfde als in je profiel. Als je dan uitgelogd wordt gebeurt er iig niks met je stoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
wildcheese schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:35:
[...]

Als het geluid zacht is, is de oplossing bij mij om via Google maps de dame te laten spreken (kan via instellingen - play test sound. Dan herstelt het volume zich.

Bij de andere verbindingsproblemen - een kabeltje helpt dan ook :)
Dit deed ik eigenlijk ook altijd, begon best irritant te worden want het gebeurde steeds vaker tot op een gegeven moment altijd! Maar sinds ik een paar weken geleden op m'n telefoon de 'android auto' melding op stil heb gezet, is dit niet meer voorgekomen. Of er is gewoon een update van een van de apps geweest en het is toevallig, hebben jullie dit probleem nog wel?

Overigens zat ik net een review van een XC40 te lezen, blijkbaar is er bij Volvo ook nog wel het een en ander mis in de software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
crispo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Dit deed ik eigenlijk ook altijd, begon best irritant te worden want het gebeurde steeds vaker tot op een gegeven moment altijd! Maar sinds ik een paar weken geleden op m'n telefoon de 'android auto' melding op stil heb gezet, is dit niet meer voorgekomen. Of er is gewoon een update van een van de apps geweest en het is toevallig, hebben jullie dit probleem nog wel?

Overigens zat ik net een review van een XC40 te lezen, blijkbaar is er bij Volvo ook nog wel het een en ander mis in de software..
Waar werkt software wel goed als je verschillende partijen hebt die software maken? Bij mijn tv werkt ook niet alles optimaal met de interface naar Sonos, PS5, AppleTV, etc. En als alles dan uiteindelijk een keer werkt komt een van de partijen weer met een SW update en werken er dingen weer niet. Zolang autofabrikanten nog geen telefoons, OS, en apps (of andersom) maakt blijft het een instabiel systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
Chrissie4 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Juist wel, tussen de onzin berichten door staan ook ervaringen die wel degelijk van belang zijn zoals deel ervaringen die eindigen in Keulen ;)

Maar er wordt hier een onjuist beeld van de auto gegeven. Alle zaken die de persoon in kwestie benoemt kloppen gewoon niet en zijn gebaseerd op ervaringen van onjuist gebruik of in een extreem geval aan een defect.

Ik kan ook wel gaan klagen dat ik niet goed kan snijden met een lepel (L&C zou zeggen gebruik een mes).
Dus nogmaals gewoon de auto gebruiken volgens de instructies en dan werkt ie perfect! En dus zeker niet je vooraf druk gaan maken om workarounds om de ervaringen van onjuist gebruik te omzeilen.
Wat een ONZIN; de auto zit BOMVOL software issues (in mijn geval allemaal bevestigd en geëscaleerd door L&C). Dat je daar nog niet mee te maken hebt gehad en/of gewoon veel zaken niet gebruikt is uiteraard wat anders. Welk beeld de lezer daarvan vormt en/of de gebruiker desondanks tevreden is, is eveneens een andere kwestie. Maar dat alle issues in een "extreem geval" een defect zouden betreffen is complete onzin en zet posters van dergelijke berichten weg als onbenullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrissie4
hjsanders1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Wat een ONZIN; de auto zit BOMVOL software issues (in mijn geval allemaal bevestigd en geëscaleerd door L&C). Dat je daar nog niet mee te maken hebt gehad en/of gewoon veel zaken niet gebruikt is uiteraard wat anders. Welk beeld de lezer daarvan vormt en/of de gebruiker desondanks tevreden is, is eveneens een andere kwestie. Maar dat alle issues in een "extreem geval" een defect zouden betreffen is complete onzin en zet posters van dergelijke berichten weg als onbenullen.
Wat een ONZIN, volgens mij leeft u in een eigen wereld vol met bugs. Ik ben software developer en rijd de auto al ruim 4 maanden. En ik gebruik alle zaken, maar je kan L&C niet verwijten dat bijv. de Spotify interface niet optimaal werkt in Apple Carplay. Maar ben benieuwd wie hier de onbenul is, diegene die niet snapt waarom dingen niet werken of diegene die geen problemen ervaart ;)

PS. als mij stoel zomaar gaat bewegen onder het rijden dan lijkt me dit een defect en is mijn ogen een extreem geval. De enige software issue dat L&C mij bevestigde is de stem van Frank (maar daar wordt aan gewerkt volgens hun).

[ Voor 10% gewijzigd door Chrissie4 op 03-02-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Chrissie4 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Wat een ONZIN, volgens mij leeft u in een eigen wereld vol met bugs. Ik ben software developer en rijd de auto al ruim 4 maanden. En ik gebruik alle zaken, maar je kan L&C niet verwijten dat bijv. de Spotify interface niet optimaal werkt in Apple Carplay. Maar ben benieuwd wie hier de onbenul is, diegene die niet snapt waarom dingen niet werken of diegene die geen problemen ervaart ;)

PS. als mij stoel zomaar gaat bewegen onder het rijden dan lijkt me dit een defect en is mijn ogen een extreem geval. De enige software issue dat L&C mij bevestigde is de stem van Frank (maar daar wordt aan gewerkt volgens hun).
Stem van Frank en de manier van opdracht omzetten in actie

Deelsoftware brak.

Rittenlogboek

Het traag reageren van parkeersensoren. Je bent soms een auto al lang voorbij en dan ineens gaan ze zijparkeeesensoren aan

Airco die soms ineens zomaar heel hard aangaat en niet meer reageert. Totdat auto uit/aan.

Scherm blijft soms hangen in de startup modus.

Waarbij de parkeersensoren voor mij het grootste issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
meermarco schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Stem van Frank en de manier van opdracht omzetten in actie

Deelsoftware brak.

Rittenlogboek

Het traag reageren van parkeersensoren. Je bent soms een auto al lang voorbij en dan ineens gaan ze zijparkeeesensoren aan

Airco die soms ineens zomaar heel hard aangaat en niet meer reageert. Totdat auto uit/aan.

Scherm blijft soms hangen in de startup modus.

Waarbij de parkeersensoren voor mij het grootste issue is.
Op het rittenlogboek na herken ik geen van deze problemen. Kan je aangeven waar het rittenlogboek staat in de car guide, dan zal ik deze ook eens gaan testen.

EDIT: bij mij zit er geen rittenlogboek op

[ Voor 3% gewijzigd door Chrissie4 op 03-02-2022 14:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
[...]

In ons huishouden rijden wij 2 lynk&co wagens. Ik zelf rij er al 8 maanden mee rond en mijn zoon 4 maanden. Net als iedereen hebben wij wat op en aanmerking op de software maar echt al die problemen kennen wij niet. Oke delen gaat niet lekker maar willen wij ook niet en soms valt de app uit.
Toch zijn wij nog super tevreden over de wagens.
Ik zelf kom uit een tesla en daar veel meer problemen mee gehad.
Natuurlijk zijn er groei problemen en zijn ze soms slecht bereikbaar en moeten ze voor elke nieuwe situatie iets uit de kast trekken maar geloof me tesla is niet beter en heeft al jaren ervaring.
Ik heb de begin periode van Lynk&co mee gemaakt en dat was dramatisch hoe het contact was en terugkoppelingen. Vergeleken met toen is het al super geworden. Natuurlijk kan het nog veel beter maar wij geven hun de tijd en rijden ondertussen tevreden rond en hopen in de nabije toekomst dat ze ook geheel electrische wagens gaan aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Chrissie4 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Op het rittenlogboek na herken ik geen van deze problemen. Kan je aangeven waar het rittenlogboek staat in de car guide, dan zal ik deze ook eens gaan testen.

EDIT: bij mij zit er geen rittenlogboek op
Die is in de laatste iOS update (van deze week) onzichtbaar gemaakt omdat het nooit goed werkte

https://leermakers.net/lynkco/?q=topic:Journey_log

[ Voor 5% gewijzigd door meermarco op 03-02-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
meermarco schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Die is in de laatste iOS update (van deze week) onzichtbaar gemaakt omdat het nooit goed werkte
Dan hoop ik niet dat je een membership hebt afgesloten op basis van deze functionaliteit, want dan zou ik ook flink balen;)

[ Voor 6% gewijzigd door Chrissie4 op 03-02-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Basss schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:31:
[...]

In ons huishouden rijden wij 2 lynk&co wagens. Ik zelf rij er al 8 maanden mee rond en mijn zoon 4 maanden. Net als iedereen hebben wij wat op en aanmerking op de software maar echt al die problemen kennen wij niet. Oke delen gaat niet lekker maar willen wij ook niet en soms valt de app uit.
Toch zijn wij nog super tevreden over de wagens.
Ik zelf kom uit een tesla en daar veel meer problemen mee gehad.
Natuurlijk zijn er groei problemen en zijn ze soms slecht bereikbaar en moeten ze voor elke nieuwe situatie iets uit de kast trekken maar geloof me tesla is niet beter en heeft al jaren ervaring.
Ik heb de begin periode van Lynk&co mee gemaakt en dat was dramatisch hoe het contact was en terugkoppelingen. Vergeleken met toen is het al super geworden. Natuurlijk kan het nog veel beter maar wij geven hun de tijd en rijden ondertussen tevreden rond en hopen in de nabije toekomst dat ze ook geheel electrische wagens gaan aanbieden.
Als
Je niet deelt en de parkeersensoren werken toevallig wel is het idd een hele fijne wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
meermarco schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Als
Je niet deelt en de parkeersensoren werken toevallig wel is het idd een hele fijne wagen
klopt inderdaad hier werkt alles wel. In het begin wel uitval verlichting gehad maar dat is gelijk opgelost met vervangwagen, en herstelling bij volvo in Brugge.
Maar kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat er veel problemen zijn.
Ben er vorige week nog mee naar Parijs geweest en was weer een genoegen om er mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de auto ben ik zeer tevreden. Enige issue is het connecten van mijn iPhone met CarPlay via bluetooth maar dat lijkt de laatste tijd ook beter te werken. En ook de software is traag als je een eigen profiel hebt.

De klantenservice is drama.

Ben al weken bezig om mijn creditcard aan te passen. Heb inmiddels maar een keer handmatig € 500 betaald per bank. Ondanks herhaalde verzoeken geen betalingsbewijs ontvangen.

Vorige week maandag ook een melding gemaakt van een sterretje in de voorruit tot op vandaag geen enkele reactie.

Bestellen en gedoe rond aflevering was ook geen feest.

Conclusie super fijne auto met maar een paar (vervelende) issues en blij zijn als je niet teveel contact moet hebben met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:30:

Ben al weken bezig om mijn creditcard aan te passen. Heb inmiddels maar een keer handmatig € 500 betaald per bank. Ondanks herhaalde verzoeken geen betalingsbewijs ontvangen.
Het is mij vorige week gelukt om dit via de L&C-website te doen (dus niet de L&C app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0162
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-08-2022
Hey

Ff een kort vraagje hier heb me 2 weken geleden ingeschreven ongeveer en wordt op een wachtlijst geplaatst voor een Auto.

Iemand enig idee wanneer je ook daadwerkelijk een bestellink ontvangt? Lynk &co geeft aan na bestelling aan dat ze voor levering 4 tot 6 weken nodig hebben

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
D0162 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:38:
Hey

Ff een kort vraagje hier heb me 2 weken geleden ingeschreven ongeveer en wordt op een wachtlijst geplaatst voor een Auto.

Iemand enig idee wanneer je ook daadwerkelijk een bestellink ontvangt? Lynk &co geeft aan na bestelling aan dat ze voor levering 4 tot 6 weken nodig hebben

Thnx!
De beller is sneller, vaak na het bellen ontvang je de bestellink vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-04 12:54
De 11e van Jan aangemeld, en gisteren mail gehad met: "zeker rond 14 Feb ontvang je een bestel mail".

Werd bij mij ook 2 weken aangeven, is dus bijna 5 weken voordat ik kan bestellen. Heb de klantservice 5 keer aan de lijn gehad, iedereen had net een ander verhaal steeds.

We wachten nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberdj schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Het is mij vorige week gelukt om dit via de L&C-website te doen (dus niet de L&C app).
Helaas via de website nog steeds een melding dat het niet mogelijk is.
We ondervinden enkele technische problemen en kunnen uw betalingsmethode momenteel niet updaten, maar we werken er hard aan om dit te verhelpen. Kom over een paar dagen nog eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itshim
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-02-2023
Al een hele tijd meegelezen op dit forum, laat ik ook maar eens even een berichtje plaatsen.
Eind deze maand mag ik mijn L&C ophalen in Diemen. Van bestelling tot (de eerst mogelijke) levering duurde 3,5 week. Wilde hem alleen zelf iets later hebben.

Aan de telefoon is mij verteld dat de "overdracht/uitleg" een uur kan duren, in de bevestigingsmail staat 20-30 minuten. Ik moet ook ergens nog een kind uit school ophalen (voor het eerst in mijn L&C, dat dan weer wel ;)) Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Itshim schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:20:
Al een hele tijd meegelezen op dit forum, laat ik ook maar eens even een berichtje plaatsen.
Eind deze maand mag ik mijn L&C ophalen in Diemen. Van bestelling tot (de eerst mogelijke) levering duurde 3,5 week. Wilde hem alleen zelf iets later hebben.

Aan de telefoon is mij verteld dat de "overdracht/uitleg" een uur kan duren, in de bevestigingsmail staat 20-30 minuten. Ik moet ook ergens nog een kind uit school ophalen (voor het eerst in mijn L&C, dat dan weer wel ;)) Wat zijn jullie ervaringen?
Ik was in een kwartiertje op weg. Had me wel al uitgebreid ingelezen en was bekend met de XC40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsK_JVFSHFKf77fPZ-YmZwwDoQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jA50u57pcvFHAYdMha65vBqg.jpg?f=fotoalbum_large
Het is niet eens weekend 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
Chrissie4 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Ik gebruik de wagen ook precies zoals het moet. Heb een defect en in dat geval ben je het haasje. Niet zo extreem als het geval met die auto in Duitsland maar de klantenservice is dramatisch. En de app werkt inderdaad niet altijd, delen werkt niet goed, registratie mogelijkheden niet, verschillende bugs. Maar het afdoen als eigen verantwoordelijkheid is niet helemaal op z'n plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22

BPi

Paar uur later weer aanwezig...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Jeetje even 2 dagen niet gekeken op het forum en wat een toestand allemaal. Het lijkt wel een beetje de "goede" tegen de "slechte".

Ook ik gebruik de auto als auto, heb geen profiel aangemaakt en heb nergens last. Ook alleen maar lof over de klantenservice. Van aanmelden tot leveren was binnen 3 weken gepiept. Afspraak voor de winterbanden ging soepel (hopelijk de afhandeling ook). Draadloos Android auto werkt als een dolle. Ik heb 1x gehad dat de app de verwarming niet meer wilde uitzetten. Verder nog 0,0 problemen en een zeer tevreden rijder!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

[...]

Jij loopt hier al maanden te klagen en zeuren dat het allemaal maar niks is. Doe die wagen weg als hij je niet bevalt of stop hier eens met je gebral. Heb je niks beters te doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ferdskie
  • Laatst online: 04-11-2024
Jammer dat het in dit forum ook de kant op gaat waar sommigen het nodig vinden om elkaar eens flink te laten weten wat ze er van vinden.
Lees gewoon mee en geef een nuttige tip waar mogelijk en laat het anders voor wat het is!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chrissie4
Ferdskie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:57:
Jammer dat het in dit forum ook de kant op gaat waar sommigen het nodig vinden om elkaar eens flink te laten weten wat ze er van vinden.
Lees gewoon mee en geef een nuttige tip waar mogelijk en laat het anders voor wat het is!
Er is de laatste tijd aardig wat discussie over het delen van misinformatie omdat mensen hier op gaan acteren. Hetzelfde zie ik hier. Nieuwe gebuikers gaan acteren op horrorverhalen en zien af van het L&C concept of gaan er al vanuit dat ze workarrounds nodig hebben voordat ze de auto hebben. Als feedback heb ik gegeven dat de auto weinig problemen kent en de meeste ervaringen te wijten zijn aan externe factoren en/of incidentele fabrieksfouten (uitvallen van verlichting, schrapend geluid bij sturen, plotseling verstellen stoel tijdens het rijden). Deze fabrieksfouten treden helaas wel eens op, maar van wat ik lees worden deze problemen netjes opgelost. (Ikzelf heb nog geen defecten gehad, overigens had ik dat wel bij m'n nieuwe Volvo V40 D4 (eerste jaar 3x gebruik moeten maken van de garantie)).

Dus ik blijf bij mijn advies voor nieuwe gebruikers, eerst de auto in ontvangst nemen (met bijbehorende instructies van L&C) en gewoon gaan genieten. Het is geen wonderauto met een superlaag verbruik, maar wel een hele fijne auto met veel opties en met de mogelijkheid om te delen. En als de auto toch niet bevalt kan je 'm gewoon weer inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
Ik heb de auto net voor kerst in ontvangst genomen en heb ook te maken met diverse zaken die hier al (uitgebreid) besproken zijn.
Soms is dat storend, maar bij mij overheerst nog steeds een heel positief gevoel bij deze mooie auto en verheug ik me nog telkens op de ritten die ik met de auto maak.

Ik rijd overwegend elektrisch en laad thuis op aan het stopcontact. Dat gaat perfect en is goedkoop, in verband met een langlopend contract voorlopig nog tegen € 0,15 per kwh. Tot nu toe één keer aan een laadpaal opgeladen, om dat eens in combinatie met een laadpas uit te proberen. Kosten € 1,57 :)
Lange afstanden probeer ik altijd te starten met een volle accu. Ik ben er nog niet achter wat dan het zuinigst is, op de snelweg eerst op pure de accu leegrijden en dan op hybride/power overschakelen of al tussentijds overschakelen naar één van die twee. Komend weekend een rit van 180 km vv, dus een mooie gelegenheid om dat te bekijken.

In mijn enthousiasme had ik meteen een profiel aangemaakt en gekoppeld aan de key tag. Daarna duurde het inderdaad regelmatig lang voordat het systeem was opgestart.
Daarom wil ik gebruik gaan maken van het gastprofiel. Mijn profiel heb ik ontkoppeld van de key tag, maar het lukt me niet om het te verwijderen uit het systeem van de auto. Iemand een idee hoe dat moet?
Daarnaast heb ik gemerkt dat Android Auto op het gastprofiel geen verbinding maakt terwijl het op mijn profiel (als ik inlog) feilloos werkt. Vreemd omdat de instellingen hetzelfde zijn. Tips daarover zijn welkom.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Al meer nieuws? En al een vervangende auto wellicht op kosten Lynkco?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muro01
Kensingtonnie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:44:
Ik heb de auto net voor kerst in ontvangst genomen en heb ook te maken met diverse zaken die hier al (uitgebreid) besproken zijn.
Soms is dat storend, maar bij mij overheerst nog steeds een heel positief gevoel bij deze mooie auto en verheug ik me nog telkens op de ritten die ik met de auto maak.

Ik rijd overwegend elektrisch en laad thuis op aan het stopcontact. Dat gaat perfect en is goedkoop, in verband met een langlopend contract voorlopig nog tegen € 0,15 per kwh. Tot nu toe één keer aan een laadpaal opgeladen, om dat eens in combinatie met een laadpas uit te proberen. Kosten € 1,57 :)
Lange afstanden probeer ik altijd te starten met een volle accu. Ik ben er nog niet achter wat dan het zuinigst is, op de snelweg eerst op pure de accu leegrijden en dan op hybride/power overschakelen of al tussentijds overschakelen naar één van die twee. Komend weekend een rit van 180 km vv, dus een mooie gelegenheid om dat te bekijken.

In mijn enthousiasme had ik meteen een profiel aangemaakt en gekoppeld aan de key tag. Daarna duurde het inderdaad regelmatig lang voordat het systeem was opgestart.
Daarom wil ik gebruik gaan maken van het gastprofiel. Mijn profiel heb ik ontkoppeld van de key tag, maar het lukt me niet om het te verwijderen uit het systeem van de auto. Iemand een idee hoe dat moet?
Daarnaast heb ik gemerkt dat Android Auto op het gastprofiel geen verbinding maakt terwijl het op mijn profiel (als ik inlog) feilloos werkt. Vreemd omdat de instellingen hetzelfde zijn. Tips daarover zijn welkom.
Precies dat, ik heb laatste tijd snelle opstart met mijn eigen profiel.
Soms begin ik al te rijden en tijdens de rit begint auto Android vanzelf draadloos.

Ik heb de indruk dat de auto steeds beter wordt, en dat mag ook weleens gezegd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dexterd83
Gisteren vertelde LC dat ze de auto op transport naar Nederland hebben gezet. De auto zou nu moeten zijn aangekomen bij Logicx. Ze vroegen ook of ik de sleutels aangetekend via post kon verzenden. Helaas zit ik op mijn werk en kan ik de sleutels pas morgen op de post doen. Dus krijgen ze die waarschijnlijk dinsdag pas binnen. We zitten dus nog een tijdje zonder auto.

Het is wel gek dat ik de auto sinds een aantal dagen niet meer kan tracken. Wel kan ik de laatste locatie zien. En dat is nog steeds Duitsland.

Het lijkt er een beetje op dat LC mij geen vervangende auto kan/wil geven. Ze blijven het hebben over taxi kosten die ik kan declareren. Dit voelt alleen niet goed en ik ga daar dus ook geen gebruik van maken.

Hopelijk gaan ze me geen 500 euro afschrijven aankomende maand. Ben er wel helemaal klaar mee. Ik mis mijn 01.
meermarco schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Al meer nieuws? En al een vervangende auto wellicht op kosten Lynkco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het grote voordeel van het concept zou juist moeten zijn dat ze eenvoudig jou een nieuwe andere kunnen geven terwijl zij zelf aan de slag gaan om de auto te terug te halen. Blijkbaar willen ze toch dat de vaste berijders hun vaste auto behouden.
Pagina: 1 ... 52 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.