Antwoordnummer of ook weer Voorschieten? Ik kon de auto laten reinigen na een verhuursessie. Eerst voorschieten. Dan nooit het geld terug krijgen?dexterd83 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:22:
Gisteren vertelde LC dat ze de auto op transport naar Nederland hebben gezet. De auto zou nu moeten zijn aangekomen bij Logicx. Ze vroegen ook of ik de sleutels aangetekend via post kon verzenden. Helaas zit ik op mijn werk en kan ik de sleutels pas morgen op de post doen. Dus krijgen ze die waarschijnlijk dinsdag pas binnen. We zitten dus nog een tijdje zonder auto.
Het is wel gek dat ik de auto sinds een aantal dagen niet meer kan tracken. Wel kan ik de laatste locatie zien. En dat is nog steeds Duitsland.
Het lijkt er een beetje op dat LC mij geen vervangende auto kan/wil geven. Ze blijven het hebben over taxi kosten die ik kan declareren. Dit voelt alleen niet goed en ik ga daar dus ook geen gebruik van maken.
Hopelijk gaan ze me geen 500 euro afschrijven aankomende maand. Ben er wel helemaal klaar mee. Ik mis mijn 01.
[...]
Precies dat ja.Deveon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:25:
Het grote voordeel van het concept zou juist moeten zijn dat ze eenvoudig jou een nieuwe andere kunnen geven terwijl zij zelf aan de slag gaan om de auto te terug te halen. Blijkbaar willen ze toch dat de vaste berijders hun vaste auto behouden.
Klopt, ik moet alles voorschieten.
meermarco schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:56:
[...]
Antwoordnummer of ook weer Voorschieten? Ik kon de auto laten reinigen na een verhuursessie. Eerst voorschieten. Dan nooit het geld terug krijgen?
Dat niet kunnen tracken en de laatste positie lijkt mij dat ze de alarm hebben uitgeschakeld ivm transport.dexterd83 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:22:
Gisteren vertelde LC dat ze de auto op transport naar Nederland hebben gezet. De auto zou nu moeten zijn aangekomen bij Logicx. Ze vroegen ook of ik de sleutels aangetekend via post kon verzenden. Helaas zit ik op mijn werk en kan ik de sleutels pas morgen op de post doen. Dus krijgen ze die waarschijnlijk dinsdag pas binnen. We zitten dus nog een tijdje zonder auto.
Het is wel gek dat ik de auto sinds een aantal dagen niet meer kan tracken. Wel kan ik de laatste locatie zien. En dat is nog steeds Duitsland.
Het lijkt er een beetje op dat LC mij geen vervangende auto kan/wil geven. Ze blijven het hebben over taxi kosten die ik kan declareren. Dit voelt alleen niet goed en ik ga daar dus ook geen gebruik van maken.
Hopelijk gaan ze me geen 500 euro afschrijven aankomende maand. Ben er wel helemaal klaar mee. Ik mis mijn 01.
[...]
Hij is binnen, in 3 weken besteld, 39k betaald, de 500 reservering teruggestort gekreken, en nu de sleutel.
Ik ben zeer tevreden over de eerste indruk.
Wel een vraagje.. ik zie mijn auto niet staan in de app onder “mijn auto”
De app zegt “zo te zien heb je nog geen auto toegevoegd in je account”
Iemand een idee hoe ik dat kan doen?
Verwijderd
Lynk & Co regelt dat en als het goed is kun je maandag de auto zien in de app. Als dit niet zo is even bellen met de klantenservice en dan regelen ze het.Mrsjonnie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 07:40:
Hij is binnen, in 3 weken besteld, 39k betaald, de 500 reservering teruggestord gekreken, en nu de sleutel.
Gistermiddag weer met LC gesproken omtrent een vervangende auto.
Het verhaal om alles met de taxi te doen blijf ik raar vinden.
Deze medewerker begreep het wel, en stelde voor om een auto te huren op kosten van LC.
Ze moest het alleen nog even voorleggen bij haar leidinggevende.
Ook vertelde ze erbij dat echter alle 01’s momenteel waren uitgegeven en dat precies daar het probleem zat.
Ondertussen kreeg ze akkoord. Ik zou de huurauto dan wel zelf moeten regelen.
Toen ik vroeg met welke prijs ik rekening moest houden kon ze me dit niet vertellen. Ze vertelde me dat ze uit frustratie nog vroeg aan haar collega’s: “Kan ik de klant nu terug bellen of niet?”. Ze had me gisteren al meerdere keren gesproken en nu moest ze weer terugbellen. Voor haar ook erg vervelend.
Ook vertelde ze dat iedereen het op de werkvloer het over mij en de 01 had. Aandacht is er dus wel.
Iets later belde weer een andere medewerker van LC met de mededeling dat ze tóch ineens een 01 bij de Volvo dealer in Apeldoorn hadden staan. Niet bepaald om de hoek.
Ik moest hem dan wel zelf gaan ophalen. Ze hadden mijn naam alvast doorgegeven aan de dealer.
Voor het terugbrengen van de auto ging hij wel iets “proberen” te regelen (dat kennen we).
Als ik nog vragen had, dan kon ik vanaf maandag weer terecht. Het was namelijk bijna sluitingstijd.
Treinkosten naar Apeldoorn zou ik dan waarschijnlijk kunnen declareren (was nog niet duidelijk).
Uiteindelijk heb ik vanmorgen besloten om de auto niet op te gaan halen in Apeldoorn.
De grens is bij ons bereikt. De afgelopen week heeft het me zoveel stress en energie gekost. Als ik zo op de week terug kijk, is het eigenlijk te belachelijk voor woorden. Je krijgt nergens bevestiging van op papier. Je moet alles zelf uitzoeken, regelen en noteren.
Alles gaat bij hun via telefonische afspraken waarbij de telefonische helpdeskmedewerker fungeert als doorgeefluik.
Sinds afgelopen maandag hebben we een nieuw kantoor. Helaas heb ik daar weinig van kunnen genieten. Alles was deze week in het teken van LC. Zodra je er zelf niet achteraan “blijft” gaan, blijft het vanaf hun kant gewoon stil. Behalve op je Creditcard, want die weten ze wel te vinden.
Gisteravond kreeg ik ook bericht van de ANWB.
Datum transportopdracht: vrijdag, 4 februari 2022
Status: Aangemeld
Resterende dagen: 7
Wat ze precies bedoelen met 7 resterende dagen is mij niet geheel duidelijk. Gisteren belde ook iemand van de ANWB dat hij me niet kon vertellen wanneer de auto terug kwam. LC zelf gokt op ongeveer 2 weken. Ze wisten niet of er ook nog politie naar moest kijken.
Om er toch nog een positieve draai aan te geven wil ik nog wel benadrukken dat we zelf heel erg blij zijn met de 01.
De auto heeft een aantal kleine bugs, maar dat heeft bij ons het rijplezier nooit beïnvloed.
Mijn broertje kwam vanmorgen deze compleet zwarte 01 tegen in Twente. “Poah wa een mooi ding!”
:strip_exif()/f/image/koLSZ84BGNVIZJjzss22TtvH.jpg?f=fotoalbum_large)
Fijn weekend iedereen!
Het verhaal om alles met de taxi te doen blijf ik raar vinden.
Deze medewerker begreep het wel, en stelde voor om een auto te huren op kosten van LC.
Ze moest het alleen nog even voorleggen bij haar leidinggevende.
Ook vertelde ze erbij dat echter alle 01’s momenteel waren uitgegeven en dat precies daar het probleem zat.
Ondertussen kreeg ze akkoord. Ik zou de huurauto dan wel zelf moeten regelen.
Toen ik vroeg met welke prijs ik rekening moest houden kon ze me dit niet vertellen. Ze vertelde me dat ze uit frustratie nog vroeg aan haar collega’s: “Kan ik de klant nu terug bellen of niet?”. Ze had me gisteren al meerdere keren gesproken en nu moest ze weer terugbellen. Voor haar ook erg vervelend.
Ook vertelde ze dat iedereen het op de werkvloer het over mij en de 01 had. Aandacht is er dus wel.
Iets later belde weer een andere medewerker van LC met de mededeling dat ze tóch ineens een 01 bij de Volvo dealer in Apeldoorn hadden staan. Niet bepaald om de hoek.
Ik moest hem dan wel zelf gaan ophalen. Ze hadden mijn naam alvast doorgegeven aan de dealer.
Voor het terugbrengen van de auto ging hij wel iets “proberen” te regelen (dat kennen we).
Als ik nog vragen had, dan kon ik vanaf maandag weer terecht. Het was namelijk bijna sluitingstijd.
Treinkosten naar Apeldoorn zou ik dan waarschijnlijk kunnen declareren (was nog niet duidelijk).
Uiteindelijk heb ik vanmorgen besloten om de auto niet op te gaan halen in Apeldoorn.
De grens is bij ons bereikt. De afgelopen week heeft het me zoveel stress en energie gekost. Als ik zo op de week terug kijk, is het eigenlijk te belachelijk voor woorden. Je krijgt nergens bevestiging van op papier. Je moet alles zelf uitzoeken, regelen en noteren.
Alles gaat bij hun via telefonische afspraken waarbij de telefonische helpdeskmedewerker fungeert als doorgeefluik.
Sinds afgelopen maandag hebben we een nieuw kantoor. Helaas heb ik daar weinig van kunnen genieten. Alles was deze week in het teken van LC. Zodra je er zelf niet achteraan “blijft” gaan, blijft het vanaf hun kant gewoon stil. Behalve op je Creditcard, want die weten ze wel te vinden.
Gisteravond kreeg ik ook bericht van de ANWB.
Datum transportopdracht: vrijdag, 4 februari 2022
Status: Aangemeld
Resterende dagen: 7
Wat ze precies bedoelen met 7 resterende dagen is mij niet geheel duidelijk. Gisteren belde ook iemand van de ANWB dat hij me niet kon vertellen wanneer de auto terug kwam. LC zelf gokt op ongeveer 2 weken. Ze wisten niet of er ook nog politie naar moest kijken.
Om er toch nog een positieve draai aan te geven wil ik nog wel benadrukken dat we zelf heel erg blij zijn met de 01.
De auto heeft een aantal kleine bugs, maar dat heeft bij ons het rijplezier nooit beïnvloed.
Mijn broertje kwam vanmorgen deze compleet zwarte 01 tegen in Twente. “Poah wa een mooi ding!”
:strip_exif()/f/image/koLSZ84BGNVIZJjzss22TtvH.jpg?f=fotoalbum_large)
Fijn weekend iedereen!
Ik heb gebeld met de helplijn via button in de auto. Kreeg keurig iemand aan de lijn. Schijnt een controle te zijn of het SOS systeem werkt. Daarna was de melding ook weg en het 3-hoekje ook.
Oké Thanks,LynkenCo1968 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:21:
Ik heb gebeld met de helplijn via button in de auto. Kreeg keurig iemand aan de lijn. Schijnt een controle te zijn of het SOS systeem werkt. Daarna was de melding ook weg en het 3-hoekje ook.
Ga ik morgen proberen.
Ik laat het weten hier.
Ovegerens, heerlijke auto.
Wat een bizar verhaal dexter, knap dat je zo rustig weet te blijven! In welke regio woon je? Ik zou mijn C01 best wel kunnen sharen hoor evt.dexterd83 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:52:
…
Fijn weekend iedereen!
Thanks! We komen zelf uit omgeving Twente. Mocht je in de buurt wonen dan kom ik hem graag een aantal keer van je huren.
SanderY schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:20:
[...]
Wat een bizar verhaal dexter, knap dat je zo rustig weet te blijven! In welke regio woon je? Ik zou mijn C01 best wel kunnen sharen hoor evt.
Helaas niet in de buurt, ik woon in Amsterdam en twee a drie dagen in de week staat ‘ie op mn werk in Zutphen. Lijkt me niet heel praktisch voor je helaas, anders had ik deze C01 graag ter beschikking gesteld aan je! ✌🏼dexterd83 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:55:
Thanks! We komen zelf uit omgeving Twente. Mocht je in de buurt wonen dan kom ik hem graag een aantal keer van je huren.
[...]
Ik ben helemaal voor het supporten van een startup en de onvolkomenheden die daar soms bij komen kijken.. maar persoonlijk had ik deze case toch wel echt anders opgepakt.
Dit had een mooi voorbeeld kunnen zijn om te tonen dat je gerust je auto kan delen, want als ‘ie niet op tijd terug komt regelen ze het voor je!
Die dagen dat de auto stil staat op mn werk kosten me wel parkeergeld, dus dan zou delen perfect zijn, zelfs zonder verdienmodel. Het idee is dat zo’n auto dan toch ingezet kan worden en we uiteindelijk minder auto’s nodig hebben.
Maar ik zou het ook niet tof vinden als ik naar huis wil en dan de auto ergens in Duitsland blijkt te staan! En dat je dan zelf de auto maar weer moet gaan halen.. toen ik dat las dacht ik wel, nou daar moeten ze eerst maar eens laten zien dat zij echt in dit concept geloven en achter hun members staan.
Hopelijk komt er nog een passende oplossing en reactie voor je dexter.
Verhuren blijft een ding... ik zou het best willen verhuren als ik weet wie de huurder is en ook rechtsreeks contact kan hebben over beschikbaarheid en bijvoorbeeld afspraken kan maken over eigen spullen in de auto (boodschappen krat, kinderstoelen etc.). Mijn motor heb ik de afgelopen jaren meermaals verhuurd via een platform. Daarbij ben ik in controll in de afspraken.
Ik heb het al eens aangegeven via Co:lab. Natuurlijk geen reactie (teleurstellend).
Voor de rijders in Breda: Zojuist een set Thule dakdragers gehaald. 2x L, dus nog eentje in te korten (iemand met goede zaag? 😇).
Deze set is, afhankelijk van beschikbaarheid voor een kleine vergoeding te leen. Eventueel met (tot) 3 thule fietsendragers.
Ik heb het al eens aangegeven via Co:lab. Natuurlijk geen reactie (teleurstellend).
Voor de rijders in Breda: Zojuist een set Thule dakdragers gehaald. 2x L, dus nog eentje in te korten (iemand met goede zaag? 😇).
Deze set is, afhankelijk van beschikbaarheid voor een kleine vergoeding te leen. Eventueel met (tot) 3 thule fietsendragers.
Ben ik echt de enige die hier niets te zien krijgt?Ferdskie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:47:
In de app bij[Afbeelding]
Krijg ik al 3 maanden het volgende te zien
[Afbeelding]
Iemand een idee?
Bij lynk&co zijn ze er ook nog niet uit.
Daar wacht ik al 2 maanden op antwoord.
Gisteren bij Lynk in A’dam geweest nadat ik al geruime tijd hier meelees. Direct de knoop doorgehakt en er een besteld.
Zie er naar uit! Nu eens uitzoeken of ik met een 15 meter granny charger uit de voeten kan of toch aan de paal moet. Mochten jullie tips hebben hoor ik graag.
Zie er naar uit! Nu eens uitzoeken of ik met een 15 meter granny charger uit de voeten kan of toch aan de paal moet. Mochten jullie tips hebben hoor ik graag.
Is vanzelf uitgegaanNordkapp schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Oké Thanks,
Ga ik morgen proberen.
Ik laat het weten hier.
Ovegerens, heerlijke auto.
Is vanzelf uitgegaanNordkapp schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:34:
Wat zou dit zijn?
Brand ook geel gevaren driehoekje
Hebben ze iets gezegd over levertijden? Mijn leasecontract loopt binnenkort af namelijk.De zolder schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:58:
Gisteren bij Lynk in A’dam geweest nadat ik al geruime tijd hier meelees. Direct de knoop doorgehakt en er een besteld.
Bij keuze voor een blauwe 8-10 weken een zwarte duurt iets langer 9-12.
15 meter granny? Bedoel je geen 5 meter?De zolder schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:58:
...
Ik heb een aparte groep in de meterkast gemaakt en een digitaal tellerwerkje er naast (uitlezen via de good old homewizard aan de homey), dan nog in de meterkast een "werkschakelaar" die twee polen onderbreekt. Een (3 fase) laadpaalready kabel tot aan binnenzijde garagemuur, door de kruipruimte. Vanuit een verdeeldoos draden door de muur naar een kwalitatieve waterbestendige "schuco" Contactdoos. Dan op de muur een houder waar je de stekker uit de auto in kan "parkeren" https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title en een speciaal systeem om de kabel van de lader mee vast te zetten met een slot https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title.
Nu alleen nog een keer een haak/beugel voor de kabel als hij thuis blijft hangen.
Handige van dit systeem is:
- spanning van stopcontact te halen met/zonder granny er aan
- granny kan niet (eenvoudig) worden gestolen
- granny eenvoudig mee te nemen op reis (sleuteltje pakken en los).
- autostekker slingert niet rond op de oprit.
-... de beperkte kosten
-... eenvoudig zelf aanleggen
Thanks! Zoiets waren wij ook over aan denken, scheelt uitzoekwerk
Nee hoor, ik heb die hele knop "instellingen" nietFerdskie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:44:
[...]
Ben ik echt de enige die hier niets te zien krijgt?
Zou je kunnen toelichten waarom je mogelijk een 15 meter granny nodig denkt te hebben? Mogelijk kunnen we meedenken in oplossingen.De zolder schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:58:
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Als je bijvoorbeeld 20-30km dorp/stadsverkeer hebt, vervolgens veel snelweg, en vervolgens weer 20-30km dorp/stadsverkeer, dan kan je in dorp/stad beste elektrisch rijden en zodra je op de snelweg komt benzine gaan rijden (accu sparen aanzetten en benzinemotor inschakelen door even goed het gas in te trappen). Dit is dus alleen van toepassing als je de elektrische accu écht leeg gaat rijden tijdens je tripje. Het is een bekend feit dat vaker accelereren/remmen voorkomt in dorp/stadsverkeer en daardoor slurpt een benzinemotor meer.Kensingtonnie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:44:
Ik ben er nog niet achter wat dan het zuinigst is, op de snelweg eerst op pure de accu leegrijden en dan op hybride/power overschakelen of al tussentijds overschakelen naar één van die twee. Komend weekend een rit van 180 km vv, dus een mooie gelegenheid om dat te bekijken.
Als je bijvoorbeeld maar 5km dorp/stadsverkeer hebt, vervolgens 50km snelweg en dan weer 5km dorp/stadsverkeer, dan kan je ervoor kiezen om ook een deel van de snelweg elektrisch te rijden en 'op tijd' het accusparen aan te zetten, zodat je bij aankomst van dorp/stadsverkeer de auto elektrisch leeg kan rijden.
Kijk je wel onder “Mijn pagina’s”?dixet schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:53:
[...]
Nee hoor, ik heb die hele knop "instellingen" niet
De cijfertjes fwimcmatthewtje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:42:
[...]
Als je bijvoorbeeld 20-30km dorp/stadsverkeer hebt, vervolgens veel snelweg, en vervolgens weer 20-30km dorp/stadsverkeer, dan kan je in dorp/stad beste elektrisch rijden en zodra je op de snelweg komt benzine gaan rijden (accu sparen aanzetten en benzinemotor inschakelen door even goed het gas in te trappen). Dit is dus alleen van toepassing als je de elektrische accu écht leeg gaat rijden tijdens je tripje. Het is een bekend feit dat vaker accelereren/remmen voorkomt in dorp/stadsverkeer en daardoor slurpt een benzinemotor meer.
Als je bijvoorbeeld maar 5km dorp/stadsverkeer hebt, vervolgens 50km snelweg en dan weer 5km dorp/stadsverkeer, dan kan je ervoor kiezen om ook een deel van de snelweg elektrisch te rijden en 'op tijd' het accusparen aan te zetten, zodat je bij aankomst van dorp/stadsverkeer de auto elektrisch leeg kan rijden.
Ik heb op de heenweg eerst op pure gereden tot de accu leeg was. Dat was na 55 km, waarvan 50 km snelweg. Daarna hybride. Een paar keer geswitcht naar power, maar dat leverde volgens het systeem een hoger benzineverbruik op. De laatste 15 km (80 km en stad) kon ik weer elektrisch rijden, in B. Op de snelweg netjes 100/105 gereden in D, met acc. Accusparen niet actief gebruikt.
Op de plaats van bestemming de accu voor 75% gratis op kunnen laden (ging errrug langzaam). Eerste 30 km van de terugweg op pure (dus stad/80km/snelweg) daarna met nog wat accureserve over overgeschakeld naar hybride. Laatste 5 km weer op pure. Op de snelweg 120/125 gereden in D, met acc.
Op de heenweg lag het gemiddeld verbruik volgens het systeem rond de 1 op 26, op de terugweg rond 1 op 15,5.
Ik heb nu 1389 km met de auto gereden, waarvan ongeveer 750 km snelweg. Volgens het systeem met een gemiddeld verbruik van 1 op 25. Tot 1210 km heb ik in totaal 46 liter benzine getankt.
In het hele verhaal zijn de kwh niet meegenomen, die hou ik niet bij. Maar over de hele linie ben ik dik tevreden
XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |
Als je deze neemt https://www.amazon.nl/dp/B09KGW2J62 kan je de haspel er meteen overheen doen.BPi schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:06:
[...]
15 meter granny? Bedoel je geen 5 meter?
Ik heb een aparte groep in de meterkast gemaakt en een digitaal tellerwerkje er naast (uitlezen via de good old homewizard aan de homey), dan nog in de meterkast een "werkschakelaar" die twee polen onderbreekt. Een (3 fase) laadpaalready kabel tot aan binnenzijde garagemuur, door de kruipruimte. Vanuit een verdeeldoos draden door de muur naar een kwalitatieve waterbestendige "schuco" Contactdoos. Dan op de muur een houder waar je de stekker uit de auto in kan "parkeren" https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title en een speciaal systeem om de kabel van de lader mee vast te zetten met een slot https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title.
Nu alleen nog een keer een haak/beugel voor de kabel als hij thuis blijft hangen.
Handige van dit systeem is:
- spanning van stopcontact te halen met/zonder granny er aan
- granny kan niet (eenvoudig) worden gestolen
- granny eenvoudig mee te nemen op reis (sleuteltje pakken en los).
- autostekker slingert niet rond op de oprit.
-... de beperkte kosten
-... eenvoudig zelf aanleggen
:strip_exif()/f/image/vuzaGLzeWidMiXmCm1nkIea6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door m_a_rnix op 07-02-2022 12:00 ]
Zeker als het regende was het soms een slangengevecht om de kabel fatsoenlijk op te bergen. Maar voor nog geen 6 euro hang hij nu snel en goed en blijf ik droog(er)
https://www.gamma.nl/asso...anghouder-grijs/p/B453589
https://www.gamma.nl/asso...anghouder-grijs/p/B453589
Het is dus goed mogelijk de auto op te laden via een normaal stopcontact?
Moet ik nog ergens aan denken, ben echt een leek op dit gebied

Kun je vertellen wat jij daar te zien krijgt?
Je krijgt een "granny"/"thuis"-lader standaard bij de 01. Die stop je in een 230v stopcontact. Moet wel geaard zijn. Vervolgens laadt hij via dat stopcontact op, dat is zeker goed mogelijk. Je kan een stekker bijvoorbeeld onder de garagedeur laten doorlopen, of aan de buitenkant een stopcontact monteren (bijvoorbeeld een IP44 wandcontactdoos)D0162 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:27:
Het is dus goed mogelijk de auto op te laden via een normaal stopcontact?
Het laden duurt wel even (de 01 heeft een 1-fase lader) en je moet uiteraard opletten met regeltjes: Je auto moet wel op eigen terrein staan, of de kabel mag niet op de openbare/gemeentelijke weg liggen (bijvoorbeeld parkeerplek direct naast je tuin zou nog gaan, maar als er een stoepje tussen zit en je dat moet overbruggen, dan mag dit weer officieel niet.
Eventuele andere optie die ik ook voorbij zag komen:m_a_rnix schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:59:
[...]
Als je deze neemt https://www.amazon.nl/dp/B09KGW2J62 kan je de haspel er meteen overheen doen.
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1
Dat is top dat gaat me nog net lukken denk ikmatthewtje schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:45:
[...]
Je krijgt een "granny"/"thuis"-lader standaard bij de 01. Die stop je in een 230v stopcontact. Moet wel geaard zijn. Vervolgens laadt hij via dat stopcontact op, dat is zeker goed mogelijk. Je kan een stekker bijvoorbeeld onder de garagedeur laten doorlopen, of aan de buitenkant een stopcontact monteren (bijvoorbeeld een IP44 wandcontactdoos)
Het laden duurt wel even (de 01 heeft een 1-fase lader) en je moet uiteraard opletten met regeltjes: Je auto moet wel op eigen terrein staan, of de kabel mag niet op de openbare/gemeentelijke weg liggen (bijvoorbeeld parkeerplek direct naast je tuin zou nog gaan, maar als er een stoepje tussen zit en je dat moet overbruggen, dan mag dit weer officieel niet.
Nu maar wachtten op de bestellink van LC
thnx!
De electrotechneuten hebben mij (nadrukkelijk) aangeraden om wel voor een kwaliteitsstopcontact te kiezen. Mindere kwaliteit kan, bij de lange relatief hoge belasting waar de granny voor zorgt, er wel eens voor zorgen dat de contactdoos gaat smelten. Ook de automaat in de groepenkast en de aardlek moeten ruimte hebben voor het vermogen.matthewtje schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:45:
[...]
Je krijgt een "granny"/"thuis"-lader standaard bij de 01. Die stop je in een 230v stopcontact. Moet wel geaard zijn. Vervolgens laadt hij via dat stopcontact op, dat is zeker goed mogelijk. Je kan een stekker bijvoorbeeld onder de garagedeur laten doorlopen, of aan de buitenkant een stopcontact monteren (bijvoorbeeld een IP44 wandcontactdoos)
Als je de wasmachine niet gebruikt tijdens laden, dan zou dat stopcontact moeten kunnen voldoen.
En zo hangt het nu. Na een stormige dag en veel weg te vegen rommel 🧐 ik mis dus nog een mooie haak voor de kabel.
:strip_exif()/f/image/9di9zwJ0Pl2iBcOgBjD4JOQJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door BPi op 09-02-2022 19:42 . Reden: Foto van de aansluiting ]
Voor alle mensen met (terechte) klachten en issues, weer een voorbeeld hoe groen het gras bij de buren kan zijn: https://www.autoweek.nl/r...5-quattro-s-edition-2020/
Wel (weer) een auto die +/- 3x zo duur is ook nog. Ook leuk om te zien hoe de discussie eronder verloopt, het is overal hetzelfde
Wel (weer) een auto die +/- 3x zo duur is ook nog. Ook leuk om te zien hoe de discussie eronder verloopt, het is overal hetzelfde
Die was ik nog niet tegen gekomen. De andere die werd voorgesteld had ik wel gezien. Die had een wat onhandig ophangsysteem voor de stekker. Die ik nu heb heeft een handig clipje om in te drukkenm_a_rnix schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:59:
[...]
Als je deze neemt https://www.amazon.nl/dp/B09KGW2J62 kan je de haspel er meteen overheen doen.
[Afbeelding]
Dus ook “instellingen”:Ferdskie schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Kun je vertellen wat jij daar te zien krijgt?
:strip_exif()/f/image/EJSIAh0bvORRh7IGH4GqNnij.jpg?f=fotoalbum_large)
Instellingen kiezen levert bij mij al lang deze melding op:
"Je moet het misschien nog eens proberen"
BPi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:43:
[...]
Instellingen kiezen levert bij mij al lang deze melding op:
"Je moet het misschien nog eens proberen"
![]() | ![]() |
Ik mis de optie om snel antwoord op issues te krijgen.
Er zijn (af en toe) een paar dingetjes maar overall erg blij met de auto. Mijn vrouw evenzo.
Hoi allemaal,
Dit topic is inmiddels al een redelijke tijd stil maar ik wil het volgende toch graag vragen want ik kan rondom dit subtopic nog maar weinig vinden over;
Huur van mijn eigen vrouw. De casus;
Mijn vrouw heeft het maandabonnement.
Ik ben ZZP'er (eenmanszaak)
Ik heb circa 1 tot 2 keer per week een auto nodig. Nu huur ik soms van Sixt of Greenwheels.
De vraag;
mag ik (ook belasting technisch) de auto huren van mijn vrouw?
Thanks!!
Dit topic is inmiddels al een redelijke tijd stil maar ik wil het volgende toch graag vragen want ik kan rondom dit subtopic nog maar weinig vinden over;
Huur van mijn eigen vrouw. De casus;
Mijn vrouw heeft het maandabonnement.
Ik ben ZZP'er (eenmanszaak)
Ik heb circa 1 tot 2 keer per week een auto nodig. Nu huur ik soms van Sixt of Greenwheels.
De vraag;
mag ik (ook belasting technisch) de auto huren van mijn vrouw?
Thanks!!
Volgens Lynk & CO mag het in ieder geval niet als je op hetzelfde adres woont.
Dat staat nergens in de voorwaarden. Op basis van de voorwaarden mag je in principe gewoon lenen van je partner en ik doe het (andersom) ook regelmatig.m_a_rnix schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:58:
Enige voorwaarde in de leenvoorwaarden waar je als ZZP-er tegenaan loopt is misschien:”Lener mag niet:”
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u9NfskL0YXkFEhyq7uARBOff.jpg?f=user_large)
[ Voor 51% gewijzigd door Oizo1981 op 08-02-2022 11:13 ]
[/quote]
Ik heb nergens kunnen vinden dat je niet op hetzelfde adres mag wonen.
Maar als je aan jezelf verhuurt (of van je partner huurt) neem je zelf het risico van een 500 euro hoger ER bij schade én het feit dat je het aan L&C mag uitleggen bij een schadegeval hoe het kan dat je op hetzelfde adres woont (want ik denk niet dat het de bedoeling is).
Of je die 500 euro hoger risico acceptabel vind moet ieder voor zich weten, dat komt overeen met 3333 km. Die rijdt je niet op 1 dag, dus uiteindelijk is maar de vraag wat het 'voordeel' is bij het huren van je partner of van jezelf. Zolang je geen schade rijdt is er niets aan de hand, maar als je wel schade hebt mag gaan aftikken......
En daarbij zullen er op termijn ook administratiekosten bij gaan komen, wat het minder aantrekkelijk maakt.
m_a_rnix schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:58:
Precies dat (volgens mij).Oizo1981 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Dat staat nergens in de voorwaarden. Op basis van de voorwaarden mag je in principe gewoon lenen van je partner en ik doe het (andersom) ook regelmatig.
Ik heb nergens kunnen vinden dat je niet op hetzelfde adres mag wonen.
Maar als je aan jezelf verhuurt (of van je partner huurt) neem je zelf het risico van een 500 euro hoger ER bij schade én het feit dat je het aan L&C mag uitleggen bij een schadegeval hoe het kan dat je op hetzelfde adres woont (want ik denk niet dat het de bedoeling is).
Of je die 500 euro hoger risico acceptabel vind moet ieder voor zich weten, dat komt overeen met 3333 km. Die rijdt je niet op 1 dag, dus uiteindelijk is maar de vraag wat het 'voordeel' is bij het huren van je partner of van jezelf. Zolang je geen schade rijdt is er niets aan de hand, maar als je wel schade hebt mag gaan aftikken......
En daarbij zullen er op termijn ook administratiekosten bij gaan komen, wat het minder aantrekkelijk maakt.
*knip* Hou het graag vriendelijk *knip*
[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 09-02-2022 18:28 ]
Met besteld bedoel je je account in orde gemaakt en nu wachten op de bestelmail?De zolder schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:58:
Ik kreeg zojuist te horen de mail in week 11 te ontvangen en dat levering vanaf dat moment nog 8-10 weken zou duren.
Dat klopt, er werd wel gesuggereerd dat de bestelmail min of meer per omgaande zou volgen. Gisteren nog even gebeld en het duurt nog min 4 wk voordat de bestelmail verwacht mag worden. Ook de genoemde levertijd na de bestelmail werd telefonisch aanzienlijk langer dan mondeling was aangegeven. De site toont nuMarcelD schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:48:
[...]
Met besteld bedoel je je account in orde gemaakt en nu wachten op de bestelmail?
Ik kreeg zojuist te horen de mail in week 11 te ontvangen en dat levering vanaf dat moment nog 8-10 weken zou duren.
“Kies blauw om je auto binnen 13 - 15 weken te ontvangen.
De levertijd voor zwart is 16 - 18 weken“
Kortom we wachten maar af.
Dat was bij mij dus precies hetzelfde. In A'dam vertelden ze 4 weken, vorige week aan de telefoon 3 weken vanaf bestelmail en vandaag dus week 11 plus 8 weken. Ben heel benieuwd wanneer e.e.a. concreet wordt. Ik heb namelijk een andere bestelde auto gecanceld vanwege de veel te lange levertijd (waar niemand overigens invloed op heeft....helaas...)De zolder schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:11:
[...]
Dat klopt, er werd wel gesuggereerd dat de bestelmail min of meer per omgaande zou volgen. Gisteren nog even gebeld en het duurt nog min 4 wk voordat de bestelmail verwacht mag worden. Ook de genoemde levertijd na de bestelmail werd telefonisch aanzienlijk langer dan mondeling was aangegeven. De site toont nu
“Kies blauw om je auto binnen 13 - 15 weken te ontvangen.
De levertijd voor zwart is 16 - 18 weken“
Kortom we wachten maar af.
Update
Gistermiddag gesproken met een medewerker van LC. Ze hebben inmiddels een email ontvangen van de huurster. Hij kon de email lezen maar mocht er helaas niks over zeggen. Logisch maar wel jammer.
Wel kon hij vertellen dat de auto verder zonder zichtbare schade is aangetroffen. De garage gaat vervolgens kijken of de auto nog compleet is.
Net contact gehad met de ANWB. Volgens de afdeling transport staat de auto nog in Keulen bij de VW garage. De ANWB verwacht dat de auto aan het einde van de week terug is in Nederland.
Gistermiddag gesproken met een medewerker van LC. Ze hebben inmiddels een email ontvangen van de huurster. Hij kon de email lezen maar mocht er helaas niks over zeggen. Logisch maar wel jammer.
Wel kon hij vertellen dat de auto verder zonder zichtbare schade is aangetroffen. De garage gaat vervolgens kijken of de auto nog compleet is.
Net contact gehad met de ANWB. Volgens de afdeling transport staat de auto nog in Keulen bij de VW garage. De ANWB verwacht dat de auto aan het einde van de week terug is in Nederland.
@dexterd83
Met verwondering lees ik je updates. Hoop voor je dat eea nu snel en efficiënt wordt opgelost en dat LC hier de lering uit trekt. Dat de nog te ontvangen huur, benzine en overige vergoedingen conform afspraak worden afgewikkeld en de abonnementkn over de periode tussen stopzetten verhuur tot dat je de auto opnieuw schoon en gecontroleerd in ontvangst neemt niet gefactureerd wordt. Wat een verhaal.
LC een sterk signaal afgegeven als ze direct na stopzetten verhuur een vervangende auto hadden ingezet.
Met verwondering lees ik je updates. Hoop voor je dat eea nu snel en efficiënt wordt opgelost en dat LC hier de lering uit trekt. Dat de nog te ontvangen huur, benzine en overige vergoedingen conform afspraak worden afgewikkeld en de abonnementkn over de periode tussen stopzetten verhuur tot dat je de auto opnieuw schoon en gecontroleerd in ontvangst neemt niet gefactureerd wordt. Wat een verhaal.
LC een sterk signaal afgegeven als ze direct na stopzetten verhuur een vervangende auto hadden ingezet.
Hallo L.C rijders is er iemand die ook bekend is met het rijden van een caravan achter de L C, zo ja wat voor caravan spiegels passen op de LC,
Wij gaan binnen kort met de caravan en de LC op pad, maar hebben nog geen spiegels die passen.
Wij gaan binnen kort met de caravan en de LC op pad, maar hebben nog geen spiegels die passen.
Ja dat rijdt super. Ik heb spiegels van Milenco en zet die aan de onderkant van de autospiegel vast zodat er geen beschadigingen op de autospiegels komen.Texaan53 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:28:
Hallo L.C rijders is er iemand die ook bekend is met het rijden van een caravan achter de L C, zo ja wat voor caravan spiegels passen op de LC,
Wel opletten dat je het inklappen van de spiegels tijdelijk uit zet.
Da's fo*** lekker dan, auto staat nog in Duitsland, huurster heeft een mail gestuurd en die is "top secret".dexterd83 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:37:
Update
Ik zou niet genoegen nemen met dit soort BS antwoorden, want eind van de maand gaan ze gewoon weer 500 van je afschrijven.
*knip* Maak de volgende keer een topic report aan. *knip*
[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 09-02-2022 18:29 ]
En als je de Milenco spiegels aan de bovenkant zet is inklappen geen probleem.Ferdskie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:08:
[...]
Ja dat rijdt super. Ik heb spiegels van Milenco en zet die aan de onderkant van de autospiegel vast zodat er geen beschadigingen op de autospiegels komen.
Wel opletten dat je het inklappen van de spiegels tijdelijk uit zet.
En de caravan er achter... ja dat kan
https://gathering.tweaker...message/69606148#69606148
Hi allemaal,
Vorige week voor het eerst een LynkCo op de weg gezien. Dacht toen nog dat het een soort van custom branding was, maar gisteren de auto en het concept online tegengekomen en ik ben getriggerd. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen momenteel. Wijs me gerust op eerdere berichten die al zijn gepost. Ik heb al wat pagina’s hier doorlopen. Online zie ik redelijk veel klachten over de tech en de service van de auto.
Dus:
Ik rijd momenteel een 2014 Audi A3 (g tron) en ik realiseerde me dat met de hoge brandstofprijzen momenteel, een nieuwe elektrisch lease relatief voordelig kan zijn. Toen kwam ik dit concept tegen voor €500,- en maandelijks opzegbaar; niet elektrisch maar wel plug in hybride. Ik zal vooral gebruik maken van een openbare laadpaal om de hoek bij mij; en ik wil ook voornamelijk elektrisch rijden. Doordeweeks is dat veelal in de stad; s weekends zijn dat afstanden van 70/80 km op en neer. Ik ga waarschijnlijk geen/nauwelijks gebruik maken van het verhuren van de auto. Wellicht tijdens vakanties.
In ieder geval bedankt!
Vorige week voor het eerst een LynkCo op de weg gezien. Dacht toen nog dat het een soort van custom branding was, maar gisteren de auto en het concept online tegengekomen en ik ben getriggerd. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen momenteel. Wijs me gerust op eerdere berichten die al zijn gepost. Ik heb al wat pagina’s hier doorlopen. Online zie ik redelijk veel klachten over de tech en de service van de auto.
Dus:
- Hoelang is momenteel de ‘echte’ levertijd ongeveer?
- Is de service echt zo slecht (nog) als online wordt beweerd?
- In hoeverre is ondersteuning van de servicedesk ook echt nodig als je de auto alleen als eigen auto gebruikt; los van onderhoud etc.?
- Kan ik gewoon zorgeloos auto rijden zoals een ‘traditionele’ auto of ben ik afhankelijk van het goed functioneren van de onderliggende tech en app?
Ik rijd momenteel een 2014 Audi A3 (g tron) en ik realiseerde me dat met de hoge brandstofprijzen momenteel, een nieuwe elektrisch lease relatief voordelig kan zijn. Toen kwam ik dit concept tegen voor €500,- en maandelijks opzegbaar; niet elektrisch maar wel plug in hybride. Ik zal vooral gebruik maken van een openbare laadpaal om de hoek bij mij; en ik wil ook voornamelijk elektrisch rijden. Doordeweeks is dat veelal in de stad; s weekends zijn dat afstanden van 70/80 km op en neer. Ik ga waarschijnlijk geen/nauwelijks gebruik maken van het verhuren van de auto. Wellicht tijdens vakanties.
In ieder geval bedankt!
De huidige levertijd is momenteel volgens mij ongeveer een week tot een maand. Verder is het lastig om uit te gaan van online klachten aangezien de meeste positieve ervaring vaak niet gedeeld worden. Gelukkig is de auto maandelijkse opzegbaar dus als je het echt niets vind is die ook zo weer weg (dit geld ook voor de klagers). Het is een nieuw merk met veel uitdagingen in communicatie maar in principe werkt het "auto"-deel volgens mij prima. Als je specifiek wilt weten waar Tweakers tegenaan gelopen zijn dan zou ik dit topic even uitgebreid doornemen.
Verwijderd
De auto is top, ik heb geen negatieve ervaringen. Alleen de software van het infotainment is voor mijn gevoel langzaam en soms heb ik connectie issues met mijn iPhone. Ik heb de auto sinds 7 december en heb er meer dan 4.000 km mee gereden.
De klantenservice is nog niet goed ingericht en berekend op het succes. Ik wacht nu al meer dan twee weken op terugkoppeling van ruitschade, meer dan een maand op het wijzigen van mijn creditcard en ook de aflevering leverde veel gedoe op. Aan de andere kant vraag ik mij af welk bedrijf heeft dit wel goed op orde?
Mijn overweging om voor deze auto te kiezen was de snelle beschikbaarheid, de gunstige maandprijs en het hybride rijden.
Ondanks mijn onvrede over de klantenservice zou ik de auto zeker aanraden.
De klantenservice is nog niet goed ingericht en berekend op het succes. Ik wacht nu al meer dan twee weken op terugkoppeling van ruitschade, meer dan een maand op het wijzigen van mijn creditcard en ook de aflevering leverde veel gedoe op. Aan de andere kant vraag ik mij af welk bedrijf heeft dit wel goed op orde?
Mijn overweging om voor deze auto te kiezen was de snelle beschikbaarheid, de gunstige maandprijs en het hybride rijden.
Ondanks mijn onvrede over de klantenservice zou ik de auto zeker aanraden.
Volgens de website vandaag:
Heb je je auto snel nodig?
Kies blauw om je auto binnen 13 - 15 weken te ontvangen.
De levertijd voor zwart is 15 - 17 weken.
Hoi,
Heeft iemand anders ook problemen om bv 538 op DAB te krijgen?
Ik kan deze zender niet vinden op DAB, alleen FM
Dit is met meerdere zenders zo.
mvg
nico
mvg
nico
*knip*superfunki schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:13:
[...]
*knip* Maak de volgende keer een topic report aan. *knip*
Maar Ruytertje vat het goed samen:
Doe die wagen weg als hij je niet bevalt of stop hier *knip* Speel niet zo op de man. *knip*
[ Voor 53% gewijzigd door deepbass909 op 11-02-2022 10:22 . Reden: Laat het modereren de volgende keer graag over aan de moderators en maakt een topic report aan in plaats van zelf andere gebruikers aan te gaan spreken op ongewenst gedrag. ]
Ik geloof niet dat dit aan de Lynk&Co ligt. Officiëel is de DAB+ dekking 97%, maar ik merk grote verschillen. In mij vorige auto had ik bij mij in de straat (centraal nederland) helemaal geen ontvangst, zodra ik de straat uit reed wel. Met de Lynk&Co is dat al een stuk beter en heb ik voor de deur wel DAB+ ontvangst.nicotol1976 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:51:
Hoi,
mvg
nico
Het kan dus helpen je auto een paar meter verderop te parkeren en dan de DAB+ lijst weer te verversen.
DAB+ is een alles-of-niets werking. Bij een FM zender neemt het signaal af waardoor je ruis krijgt maar mog wel kunt luisteren. Bij DAB+ is er óf wel óf geen geluid.
Goedendag,
Weet iemand of een auto huren met een credit card van Anwb lukt zonder payment errors? Ik probeer al maanden te huren met een creditcard van rabobank maar ik krijg alleen maar payment erros. Bij Lynk & Co geven ze aan dat dit aan de Rabobank ligt.
Alvast bedankt,
Weet iemand of een auto huren met een credit card van Anwb lukt zonder payment errors? Ik probeer al maanden te huren met een creditcard van rabobank maar ik krijg alleen maar payment erros. Bij Lynk & Co geven ze aan dat dit aan de Rabobank ligt.
Alvast bedankt,
Verwijderd
Ik huur maandelijks maar ik kan nog geen nieuwe cc koppelen. Bij andere website had ik wel een probleem met mijn ING Mastercard. Dit probleem werd veroorzaakt doordat Mastercard nog een extra beveiliging ingebouwd heeft die niet ondersteund wordt door ING. Telefonisch contact gehad met ING en die kunnen de extra beveiliging uitzetten en toen was het probleem opgelost. Moet nog wel als extra beveiliging een transactie bevestigen in de app.R.S. schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:05:
Goedendag,
Alvast bedankt,
Ja dat heb ik gemerkt , ergens anders de lijst vernieuwen leverde veel extra DAB zenders op.
Helaas geen 538 / veronica . Maar zal eens wat vaker verversen om te kijken of het naar voren komt.
thx
Helaas geen 538 / veronica . Maar zal eens wat vaker verversen om te kijken of het naar voren komt.
thx
dixet schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:46:
[...]
Ik geloof niet dat dit aan de Lynk&Co ligt. Officiëel is de DAB+ dekking 97%, maar ik merk grote verschillen. In mij vorige auto had ik bij mij in de straat (centraal nederland) helemaal geen ontvangst, zodra ik de straat uit reed wel. Met de Lynk&Co is dat al een stuk beter en heb ik voor de deur wel DAB+ ontvangst.
Het kan dus helpen je auto een paar meter verderop te parkeren en dan de DAB+ lijst weer te verversen.
DAB+ is een alles-of-niets werking. Bij een FM zender neemt het signaal af waardoor je ruis krijgt maar mog wel kunt luisteren. Bij DAB+ is er óf wel óf geen geluid.
heb gisteren toevallig nog ff met de klantenservice gebeld, ik sta op de wachtlijst vanaf 25 jan en krijg de bestellink tussen 2 en 8 mei.. Binnen 4 weken is de Zwarte 01 dan geleverd.. mochten er mensen tussendoor afzeggen gaat de datum uiteraard naar voren is mij beloofd.. vanaf nu 15-17 weken voor zwarte lijkt me vrij optimistisch maar ok
538 DAB staat er gewoon tussen. Misschien iets meer naar beneden scrollen? de volgorde van de zenders is niet altijd logisch. Zo staat radio 3 ook niet in de buurt van radio 1 of 2 (bij mij althans).nicotol1976 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:12:
Ja dat heb ik gemerkt , ergens anders de lijst vernieuwen leverde veel extra DAB zenders op.
thx
[...]
Wat wel handig is dat dab overschakelt naar de FM zender als de ontvangst slecht is. Alleen jammer dan 538 FM luider door de speakers komt dan de DAB zender, je hoort het overschakelen dus wel heel duidelijk.
Kreeg vandaag hetzelfde te horen. Sta sinds begin deze maand op de wachtlijst. Verwachting was inderdaad dat de bestellink begin mei volgt (zwarte 01).D0162 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:55:
heb gisteren toevallig nog ff met de klantenservice gebeld, ik sta op de wachtlijst vanaf 25 jan en krijg de bestellink tussen 2 en 8 mei.. Binnen 4 weken is de Zwarte 01 dan geleverd.. mochten er mensen tussendoor afzeggen gaat de datum uiteraard naar voren is mij beloofd.. vanaf nu 15-17 weken voor zwarte lijkt me vrij optimistisch maar ok
Ik zat trouwens helemaal klaar voor een wachtsessie van ruim een half uur maar had binnen één minuut een medewerkster aan de lijn.
Tevens gebruik gemaakt van de situatie en gevraagd naar de Credit Check. Ik las op dit forum dat mensen mogelijk worden afgewezen op basis van hun postcode. Ik woon in Kerkrade (Zuid Limburg) en hoe graag ik er ook woon het is helaas niet de meest toon aangevende stad. De medewerkster gaf aan dat dit geen rol speelt in de beoordeling. Dan gaan we daar maar vanuit en wachten we 'geduldig' af.
Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl
Kom zelf ook uit Parkstad. Heb er inderdaad nog niet veel in Kerkrade gezien. Hier in de buurt (Bekkerveld e.o.) rijden er een stuk of 6 rond. In het “vierkant” waar ik woon zijn er alleen al 3.WOWZERZ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:14:
[...]
Tevens gebruik gemaakt van de situatie en gevraagd naar de Credit Check. Ik las op dit forum dat mensen mogelijk worden afgewezen op basis van hun postcode. Ik woon in Kerkrade (Zuid Limburg) en hoe graag ik er ook woon het is helaas niet de meest toon aangevende stad. De medewerkster gaf aan dat dit geen rol speelt in de beoordeling. Dan gaan we daar maar vanuit en wachten we 'geduldig' af.
[ Voor 21% gewijzigd door cyberdj op 09-02-2022 20:49 ]
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Nog 1cyberdj schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:46:
[...]
Kom zelf ook uit Parkstad. Heb er inderdaad nog niet veel in Kerkrade gezien. Hier in de buurt (Bekkerveld e.o.) rijden er een stuk of 6 rond. In het “vierkant” waar ik woon zijn er alleen al 3.
Bij opstarten Lynk co app kreeg ik een melding dat ik “maar op 1 toestel ingelogd kon zijn” ik moest mij toen na bevestiging opnieuw inloggen met een code (e-mail). Iemand anders dit eerder gehad ?
Yes, 2 weken geleden ook een keer gehad. Was verder geen aanleiding toe.Tebs schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 01:24:
Bij opstarten Lynk co app kreeg ik een melding dat ik “maar op 1 toestel ingelogd kon zijn” ik moest mij toen na bevestiging opnieuw inloggen met een code (e-mail). Iemand anders dit eerder gehad ?
Ik heb een vraag over het rijden in de Pure stand, ik gebruik eigenlijk alleen maar deze stand, en dat gaat prima...tot ik een keertje gas geeft om ergens vlot voor langs te gaan (geen vol gas!)
Daarna zie ik aan de meter dat ik de eerste 2/3 minuten niet meer op Pure aan het rijden ben.
Ik zie dus wel in mijn overzicht Pure staan maar ik hoor (en zie) dat de motor aanstaat.
Is dit normaal gedrag? zelfs met een fluwelen voet blijft de auto op Benzine rijden, zelfs met 50 km per uur.
Dus prima als de motor tijdelijk aanslaat en even bijspringt, maar waarom duurt dat zo lang?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Daarna zie ik aan de meter dat ik de eerste 2/3 minuten niet meer op Pure aan het rijden ben.
Ik zie dus wel in mijn overzicht Pure staan maar ik hoor (en zie) dat de motor aanstaat.
Is dit normaal gedrag? zelfs met een fluwelen voet blijft de auto op Benzine rijden, zelfs met 50 km per uur.
Dus prima als de motor tijdelijk aanslaat en even bijspringt, maar waarom duurt dat zo lang?
Als je in pure meer vermogen moet aanspreken dan de elektromotor kan leveren, dan springt de brandstofmotor bij. Deze blijft een tijdje draaien om warm te rijden. Zodra het systeem op temperatuur is schakelt deze weer uit. Dit komt omdat je een koude motor aanspreekt en om slijtage te voorkomen draait de motor nog een paar minuten.syjq8ak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:05:
Ik heb een vraag over het rijden in de Pure stand, ik gebruik eigenlijk alleen maar deze stand, en dat gaat prima...tot ik een keertje gas geeft om ergens vlot voor langs te gaan (geen vol gas!)
Als de brandstofmotor warm is en je doet dezelfde actie, zul je zien dat de auto weer overspringt op elektrisch (pure).
Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:16:
[...]Bedankt voor je reactie. Ik heb gesproken met Rabobank maar die kunnen helaas niets. Is het iemand anders met Rabobank weleens gelukt om een auto te lenen/huren?
Ik huur maandelijks maar ik kan nog geen nieuwe cc koppelen. Bij andere website had ik wel een probleem met mijn ING Mastercard. Dit probleem werd veroorzaakt doordat Mastercard nog een extra beveiliging ingebouwd heeft die niet ondersteund wordt door ING. Telefonisch contact gehad met ING en die kunnen de extra beveiliging uitzetten en toen was het probleem opgelost. Moet nog wel als extra beveiliging een transactie bevestigen in de app.
.
[ Voor 99% gewijzigd door R.S. op 10-02-2022 10:13 ]
Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb gesproken met Rabobank maar die kunnen helaas niets. Is het iemand anders met Rabobank weleens gelukt om een auto te lene/huren?
Ik zal alleen op jouw punt ingaan m.b.t. het gewoon rijden van de auto en dat is uitstekend te doen. Ook ik leen mijn 01 niet uit en heb nooit problemen. Enkele keer een storing in de app waardoor ik de voorverwarming niet kon starten en soms laadt hij mijn profiel in de auto niet goed, maar dit weerhoudt niet van een uitstekende rij-ervaring. (Zit nu op de 2500km en heb de auto sinds medio december)bbtweak schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:44:
Hi allemaal,
Dus:Nog wat achtergrond wat betreft mijn achterliggende ratio en hoe ik deze auto wil gebruiken:
- Hoelang is momenteel de ‘echte’ levertijd ongeveer?
- Is de service echt zo slecht (nog) als online wordt beweerd?
- In hoeverre is ondersteuning van de servicedesk ook echt nodig als je de auto alleen als eigen auto gebruikt; los van onderhoud etc.?
- Kan ik gewoon zorgeloos auto rijden zoals een ‘traditionele’ auto of ben ik afhankelijk van het goed functioneren van de onderliggende tech en app?
In ieder geval bedankt!
Voor zover de service/het contact: Het kan heel wat beter ja.. maar dat zal je al hebben vernomen middels de eerdere reacties van andere tweakers.. Afspraken worden niet nagekomen, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, problemen zoals huur-uitbetalingen en aanpassingen van creditcards duren eeuwigheden, huur-functionaliteit in de app is bagger, etc.... Ben ik toch nog een beetje ingegaan op je andere punten, maar ja..
Ben benieuwd of anderen hier soms ook last van hebben: het pinnetje van de Type 2 connector in de auto voor de vergrendeling lijkt bij mij soms vast te zitten en daardoor kan ik de laadkabel niet aansluiten, hebben meerdere hier last van?
Situatieschets:
Van werk naar huis gereden, knopje links achter het stuur om het laadklepje te openen paar seconden ingedrukt houden, laadklepje schiet open.. auto uitzetten, uitstappen, cover van de laadconnector en ik steek m'n kabel erin... Nope. gaat niet helemaal erin, vergrendelpinnetje is niet omhoog gegaan.. Reservesleutel uit mijn hoofdsleutel halen om het pinnetje omhoog te duwen en vervolgens laadkabel erin, auto op slot, vergrendelpinnetje schiet vast en laadkabel zit ook vast..
Functioneert dus wel gezien hij weer het pinnetje vergrendelt bij op slot doen, maar soms knap irritant als je in de regen moet gaan klooien met dat pinnetje. Ook het op slot doen van de auto en meerdere malen op de ontgrendel knop van de autosleutel drukken haalt niks uit, het knopje op de autosleutel voor de laadklep meerdere malen indrukken ontgrendelt het pinnetje ook niet.. van alles geprobeerd, en het is ook totaal random. Meeste keren geen last van, maar die enkele keer ben je gelijk kletsnat door het geklooi in de regen..
Situatieschets:
Van werk naar huis gereden, knopje links achter het stuur om het laadklepje te openen paar seconden ingedrukt houden, laadklepje schiet open.. auto uitzetten, uitstappen, cover van de laadconnector en ik steek m'n kabel erin... Nope. gaat niet helemaal erin, vergrendelpinnetje is niet omhoog gegaan.. Reservesleutel uit mijn hoofdsleutel halen om het pinnetje omhoog te duwen en vervolgens laadkabel erin, auto op slot, vergrendelpinnetje schiet vast en laadkabel zit ook vast..
Functioneert dus wel gezien hij weer het pinnetje vergrendelt bij op slot doen, maar soms knap irritant als je in de regen moet gaan klooien met dat pinnetje. Ook het op slot doen van de auto en meerdere malen op de ontgrendel knop van de autosleutel drukken haalt niks uit, het knopje op de autosleutel voor de laadklep meerdere malen indrukken ontgrendelt het pinnetje ook niet.. van alles geprobeerd, en het is ook totaal random. Meeste keren geen last van, maar die enkele keer ben je gelijk kletsnat door het geklooi in de regen..
Update
Net een telefoontje van de ANWB gekregen. Het is onzeker of de auto morgen of maandag pas terug komt naar Nederland. Hij wordt afgeleverd bij een dealer in Apeldoorn.
In de PostNL app zag ik dat mijn autosleutels afgelopen dinsdag waren binnengekomen bij Logicx in Wiesel.
Hopelijk brengen ze de auto terug met een aanhanger of vrachtwagen.
Het zou zonde zijn als ik gelijk meer dan 300km van mijn eigen bundel kan afschrijven. Ik kan me zo voorstelen dat Logicx hier geen rekening mee gaat houden.
Nu afwachten of ik de auto zelf moet ophalen uit Apeldoorn. Met een reistijd van bijna 2 uur zit er toch alweer een groot gat in je werkdag.
Om het dan maar weer positief af te sluiten;
De dame van de ANWB vertelde dat ze het merk niet kende en gelijk op Google was gaan kijken. Ze vond hem prachtig. Wat een stoere bak!
Net een telefoontje van de ANWB gekregen. Het is onzeker of de auto morgen of maandag pas terug komt naar Nederland. Hij wordt afgeleverd bij een dealer in Apeldoorn.
In de PostNL app zag ik dat mijn autosleutels afgelopen dinsdag waren binnengekomen bij Logicx in Wiesel.
Hopelijk brengen ze de auto terug met een aanhanger of vrachtwagen.
Het zou zonde zijn als ik gelijk meer dan 300km van mijn eigen bundel kan afschrijven. Ik kan me zo voorstelen dat Logicx hier geen rekening mee gaat houden.
Nu afwachten of ik de auto zelf moet ophalen uit Apeldoorn. Met een reistijd van bijna 2 uur zit er toch alweer een groot gat in je werkdag.
Om het dan maar weer positief af te sluiten;
De dame van de ANWB vertelde dat ze het merk niet kende en gelijk op Google was gaan kijken. Ze vond hem prachtig. Wat een stoere bak!
Ik rijd zelf al sinds 18 December tevreden met mijn 01 door Eygelshoven en Parkstad naar volle tevredenheid. Dus denk dat postcode niet echt een issue zou zijn.WOWZERZ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:14:
[...]
Kreeg vandaag hetzelfde te horen. Sta sinds begin deze maand op de wachtlijst. Verwachting was inderdaad dat de bestellink begin mei volgt (zwarte 01).
Ik zat trouwens helemaal klaar voor een wachtsessie van ruim een half uur maar had binnen één minuut een medewerkster aan de lijn.
Als iemand uit Eygelshoven er al 1 krijgtBennie87 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:51:
[...]
Ik rijd zelf al sinds 18 December tevreden met mijn 01 door Eygelshoven en Parkstad naar volle tevredenheid. Dus denk dat postcode niet echt een issue zou zijn.
Bennie87 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:51:
[...]
Ik rijd zelf al sinds 18 December tevreden met mijn 01 door Eygelshoven en Parkstad naar volle tevredenheid. Dus denk dat postcode niet echt een issue zou zijn.
Kijk, zo te horen rijden er toch al aardig wat 01's rond in Parkstad. Dan zal dat wel loslopencyberdj schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Als iemand uit Eygelshoven er al 1 krijgt![]()
Bieden jullie de 01's ook te leen aan? Zo ja is daar enige vraag naar in onze regio?
Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl
Er rijden er hier al heel wat rond inderdaad. Sommige zie ik in de L&C app staan om te huren. Zelf verhuur ik hem alleen aan familie en vrienden, waarbij ik hem dan even voor een specifieke datum in de verhuur zet. "Onze" 01 staat dan ook niet echt te huur. Kan daarom ook niet zeggen of er echt vraag naar is. Vind het ook wel een dingetje zo met de Duitse grens in de buurt. Zelf ga ik (omdat ik geen winterbanden heb) niet naar Duitsland als het winters weer is. Kan moeilijk tegen de huurder zeggen dat dat niet mag (ok, risico is voor de huurder, maar toch).WOWZERZ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:17:
[...]
[...]
Kijk, zo te horen rijden er toch al aardig wat 01's rond in Parkstad. Dan zal dat wel loslopen.
Bieden jullie de 01's ook te leen aan? Zo ja is daar enige vraag na in onze regio?
Ja had ik ook. Bij mij hielp het even de motor te starten in parkeer stand, direct weer uit te zetten en klepje opnieuw te openenmatthewtje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:09:
Ben benieuwd of anderen hier soms ook last van hebben: het pinnetje van de Type 2 connector in de auto voor de vergrendeling lijkt bij mij soms vast te zitten en daardoor kan ik de laadkabel niet aansluiten, hebben meerdere hier last van?
Situatieschets:
Ben nu al enkele dagen in bezit van de 01 en heel erg tevreden, maar 1 ding heb ik nog niet gevonden, de km stand in de app?
In de algemene voorwaarden staat:
*Nevermind in "car info" staat "Total Distance"
In de algemene voorwaarden staat:
Waar precies?Je kan jouw kilometerstand steeds nagaan in de M2M Auto en via de Lynk & Co App
*Nevermind in "car info" staat "Total Distance"

[ Voor 9% gewijzigd door wowbagger42 op 11-02-2022 11:31 . Reden: omdat ik dom ben ]
Telefonisch gaven ze 4-5 weken aan voor een zwarte met trekhaak.Toobeus4u schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:39:
Volgens de website vandaag:
Zelf momenteel al 4,5 week aan het wachten op alleen al de bestellink per email.emil_406 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:03:
[...]
Telefonisch gaven ze 4-5 weken aan voor een zwarte met trekhaak.
Volgens de laatste email zou ik rond 14-02 de bestellink ontvangen, maar dat is geen zekerheidje
Geen idee hoe lang de levertijd na de daadwerkelijke bestelling nog gaat bedragen.
Nou na 49872474x bellen eindelijk een mail dat ze de verhuur van begin december gaan uitbetalen
Voordat je het idee krijgt dat bellen geholpen heeft.meermarco schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:27:
Nou na 49872474x bellen eindelijk een mail dat ze de verhuur van begin december gaan uitbetalen
Vanmorgen heb ik ook bericht gekregen dat ze gaan uitbetalen, ook van begin december. Bellen of niet, resultaat is dus hetzelfde 😒
Als je zo vaak belt voor hetzelfde item, krijgen anderen een langere wachttijd.
ik heb geen mail gehad, maar wel een uitbetaling 
Verhuurperiode: eerste week januari 2022
Verhuurperiode: eerste week januari 2022
Sinds wanneer sta jij op de wachtlijst als ik vragen mag? Vanaf nu 15 weken(zwarte 01) komt aardig uit met wat ze mij beloven, echter hoop ik voor mezelf toch iets eerder aangezien ik er al 3 weken op sta.Toobeus4u schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:36:
[...]
Zelf momenteel al 4,5 week aan het wachten op alleen al de bestellink per email.
Volgens de laatste email zou ik rond 14-02 de bestellink ontvangen, maar dat is geen zekerheidje.
Geen idee hoe lang de levertijd na de daadwerkelijke bestelling nog gaat bedragen.
Goh. Moeten ze wellicht eens hun afspraken nakomen. Wacht ook nog op andere issues/oplossingen. Ja u wordt uiterlijk volgende week gebeld. Pas na 373773x bellen wordt je dan uiteindelijk teruggebeld met een oplossing. (Die uiteindelijk niet wordt nagekomen 🤭wimaj janssen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:05:
Als je zo vaak belt voor hetzelfde item, krijgen anderen een langere wachttijd.
Ik heb vanmorgen gebeld, als je je profiel compleet hebt gemaakt uiterlijk week 4 van dit jaar zou je tussen 14-27 februari een bestellink moeten ontvangen. Na bestellen duurt het voor een #teamblauw Lynk & Co 01 4-6 weken voordat je hem kan rijden.
Op mijn e-mail krijg ik altijd binnen 24 uur antwoord, telefoon wordt direct opgenomen.
Ook wel eens goed om positieve feed back te geven.
Ook wel eens goed om positieve feed back te geven.
Zijn er nog meer mensen die de app niet werkend kunnen krijgen om een Lynk & Co te huren? Ik krijg heel de tijd 'Payment error - We could not allocate the preliminary cost from your account. Simply try again or double check your chosen payment method.' Na contact met Lynk & Co blijkt dat dit een bekende bug is bij gebruik van een Rabobank of ING Creditcard.
Heeft iemand wellicht deze bug ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Ik heb een heel nieuw account gemaakt en een andere creditcard gebruikt, maar de bug lost zichzelf niet op...
Heeft iemand wellicht deze bug ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Ik heb een heel nieuw account gemaakt en een andere creditcard gebruikt, maar de bug lost zichzelf niet op...
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.