Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0162
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-08-2022
Napster81 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:23:
Ik heb vanmorgen gebeld, als je je profiel compleet hebt gemaakt uiterlijk week 4 van dit jaar zou je tussen 14-27 februari een bestellink moeten ontvangen. Na bestellen duurt het voor een #teamblauw Lynk & Co 01 4-6 weken voordat je hem kan rijden.
En hoe compleet is dat? Heb me gewoon ingeschreven 25 jan voor een zwarte 01 en alles ingevuld wat ik moest invullen, genoeg hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-08 21:34
Mijn broertje heeft dit ook met zijn creditcard van de ABN. Een oplossing is er nooit gekomen. Mijn vriendin heeft er met ING geen last van.
hassaanb_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:31:
Zijn er nog meer mensen die de app niet werkend kunnen krijgen om een Lynk & Co te huren? Ik krijg heel de tijd 'Payment error - We could not allocate the preliminary cost from your account. Simply try again or double check your chosen payment method.' Na contact met Lynk & Co blijkt dat dit een bekende bug is bij gebruik van een Rabobank of ING Creditcard.

Heeft iemand wellicht deze bug ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Ik heb een heel nieuw account gemaakt en een andere creditcard gebruikt, maar de bug lost zichzelf niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Zijn er nog meer mensen die de app niet werkend kunnen krijgen om een Lynk & Co te huren? Ik krijg heel de tijd 'Payment error - We could not allocate the preliminary cost from your account. Simply try again or double check your chosen payment method.' Na contact met Lynk & Co blijkt dat dit een bekende bug is bij gebruik van een Rabobank of ING Creditcard.

Heeft iemand wellicht deze bug ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Ik heb een heel nieuw account gemaakt en een andere creditcard gebruikt, maar de bug lost zichzelf niet op...
Idem met ING nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hollanda schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Idem met ING nog geen oplossing.
Mijn ING platinum card werkt gewoon.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2024
superfunki schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:25:
[...]

Ja had ik ook. Bij mij hielp het even de motor te starten in parkeer stand, direct weer uit te zetten en klepje opnieuw te openen
Ik heb dit vaker, altijd opgelost door paar keer op de open knop van de sleutel te drukken. Je hoort de pin dan intrekken.

Vandaag een heel ander probleem. Linker band hoor ik een schrapend geluid (metaal op metaal) geluid draait mee met de band (sneller = vaker) het lijkt of iets de velg raakt. Gekeken, zat niets. Op een gegeven moment verergerde het geluid, en was toen plotseling weg. Goed gekeken maar kon niks zien. Toch maar ticket aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassaanb_
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-08-2022

Nog hieraan toevoegend: ik kan ook mijn telefoon als sleutel niet activeren. Krijg elke keer de error 'Something went wrong - Try again later or contact support for help.' Erg jammer dat de app niet naar behoren werkt, niet alleen voor mij als huurder maar vooral ook voor de mensen die een Lynk & Co stil hebben staan en hem gekocht hebben met het idee dat de auto eventueel op een simpele wijze verhuurd kan worden.

Verder kan ik ook mijn primaire betaalwijze die is toegevoegd niet wijzigen of verwijderen. Ik kan wel nieuwe betaalkaarten toevoegen maar kan deze vervolgens niet selecteren om te gebruiken....

[ Voor 8% gewijzigd door hassaanb_ op 11-02-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-04 12:54
D0162 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Sinds wanneer sta jij op de wachtlijst als ik vragen mag? Vanaf nu 15 weken(zwarte 01) komt aardig uit met wat ze mij beloven, echter hoop ik voor mezelf toch iets eerder aangezien ik er al 3 weken op sta.
Op 10 Jan ingeschreven.
Op 11 Jan mail ontvangen met profiel aanvullen.
Op 31 Jan mail ontvangen dat ik “zeker rond 14 Feb een bestel mail ga ontvangen”.

Hoop inderdaad zelf ook dat het spoediger zal gaan.
Telefonisch verschillende berichten doorgekregen van “binnen 2 weken”, “tussen 2 en 4 weken”, “misschien vanmiddag” en tot “zeker volgende week” :+

Begrijp absoluut dat de vraag hoog is, en dat productie chips etc allemaal onder hoge druk is. Levertijden zijn moeilijk in te schatten. Hoop snel een Lynk te kunnen bestellen en ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderY
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik had eerst ook probleem met invoeren van creditcard.. form gaf geen concrete feedback, het werkte gewoon niet. Uiteindelijk kreeg ik het werkend door het nummer van de kaart zonder de spaties in te typen. Daarvoor deed ik copy/paste vanuit mn Bunq app. Dat werkte niet, netjes overtypen zonder spaties wel. Bad UI/UX, wellicht heeft iemand iets aan deze tip ✌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
Weet iemand dit? Als ik mijn iPhone 11 neerleg in het 'oplaadvakje' dan gebeurt het regelmatig dat dan Apple Pay aanspringt op het scherm. Zelfs als ik dit dan wegklik en de telefoon weer neerleg dan komt het weer terug. Erg irritant. Maar er zijn ook momenten dat dit niet gebeurt. Kan het zijn dat er iets de NFC-chip triggert ofzo? Hebben andere mensen dit ook en hoe kun je dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Technomancer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:06:
Weet iemand dit? Als ik mijn iPhone 11 neerleg in het 'oplaadvakje' dan gebeurt het regelmatig dat dan Apple Pay aanspringt op het scherm. Zelfs als ik dit dan wegklik en de telefoon weer neerleg dan komt het weer terug. Erg irritant. Maar er zijn ook momenten dat dit niet gebeurt. Kan het zijn dat er iets de NFC-chip triggert ofzo? Hebben andere mensen dit ook en hoe kun je dit voorkomen?
Is een bekend Apple probleem. Speelt in meer auto’s, niet alleen de 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderY
Technomancer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:06:
Dat doet mijn 13 idd ook zo af en toe, niet eens heel regelmatig.. heb helaas nog niet kunnen ontdekken op welke momenten wel/niet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dexterd83
Update

Vandaag een sms van de ANWB gekregen. De auto zou zijn afgeleverd in Apeldoorn. Gelijk contact opgenomen met de dealer. Helaas wilde ze niks over de auto zeggen. Ik moest contact opnemen met LC.

Toen ik een medewerker van LC aan de telefoon had kregen ze toevallig bericht binnen van de dealer. De auto blijkt schade te hebben en moet worden gerepareerd. Ook de binnenkant moet grondig worden gereinigd.

Geen idee wat er in en met de auto gebeurd is. Misschien een Czech orgy, lachgas en een boom?

Waarschijnlijk zullen we het nooit weten.

Fijn weekend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
dexterd83 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:58:
Update

Vandaag een sms van de ANWB gekregen. De auto zou zijn afgeleverd in Apeldoorn. Gelijk contact opgenomen met de dealer. Helaas wilde ze niks over de auto zeggen. Ik moest contact opnemen met LC.

Toen ik een medewerker van LC aan de telefoon had kregen ze toevallig bericht binnen van de dealer. De auto blijkt schade te hebben en moet worden gerepareerd. Ook de binnenkant moet grondig worden gereinigd.

Geen idee wat er in en met de auto gebeurd is. Misschien een Czech orgy, lachgas en een boom?

Fijn weekend!
Vervelend. Hopelijk lossen ze het snel op voor je, duurt nu al erg lang!

Misschien wil iemand uit omgeving Apeldoorn eens gaan kijken voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door cyberdj op 12-02-2022 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
cyberdj schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Mijn ING platinum card werkt gewoon.
CC moet minimaal Gold card zijn voor het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Tebs schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:48:
[...]

Ik heb dit vaker, altijd opgelost door paar keer op de open knop van de sleutel te drukken. Je hoort de pin dan intrekken.

Vandaag een heel ander probleem. Linker band hoor ik een schrapend geluid (metaal op metaal) geluid draait mee met de band (sneller = vaker) het lijkt of iets de velg raakt. Gekeken, zat niets. Op een gegeven moment verergerde het geluid, en was toen plotseling weg. Goed gekeken maar kon niks zien. Toch maar ticket aan laten maken.
Dat lijkt alsof je wiel lager kapot is, wat niet wegneemt dat het ongebruikelijk is met een nieuwe auto.
Heeft u misschien hard een stoeprand geraakt?
Of u auto had het al "productiefout"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
Update

Fijn weekend!
Weet je nog wat ik laatst zei? "Uitgeleefd auto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-09 14:21
Muro01 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:16:
[...]
Ik denk dat er een steentje of id tussen de riemschijf en blok gezeten heeft, gebeurt wel vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Muro01 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:13:
[...]

Dat lijkt alsof je wiel lager kapot is, wat niet wegneemt dat het ongebruikelijk is met een nieuwe auto.
Heeft u misschien hard een stoeprand geraakt?
Of u auto had het al "productiefout"
Ik denk dat er een steentje tussen de remschijf en blok gezeten heeft, gebeurd wel vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Nordkapp schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:29:
[...]

Ik denk dat er een steentje tussen de remschijf en blok gezeten heeft, gebeurd wel vaker
Klopt wat u zegt, waarschijnlijk is die steentje bij hogere snelheid eruit gevlogen en is de geluid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Klopt. Je had gelijk.
Muro01 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
ton_adam schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:14:
[...]

Leuk! Ik heb de auto nu 2 maanden of zo. Erg tevreden mee.

Mijn vrouw belde gisteren hoe ze de tankklep open moest doen. Nu is dat vrij simpel, gewoon indrukken als de auto niet op slot is. Maar ik zei, er zit geen tankdop meer in. Wauw, na deze auto kan het alleen nog omlaag gaan zei ze, dat is mijn gevoel ook een beetje. :-)

Enige heel klein dingetje wat ik nog wel mis, omdat ik af en toe met kinderen rij, is een knopje dat ze achterdeur niet van binnen kunnen open doen. Er zit wel een mechanisch kinderslot op, maar dat is dan weer zo definitief.
Net geprobeerd toen ik thuis was, ging prima. Sta ik bij het tankstation, gebeurt er helemaal niks. Bij mijn vader precies hetzelfde, heel bijzonder.

De knop voor is toch alleen bedoeld om de tank voor de accu te openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Wackmack schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Net geprobeerd toen ik thuis was, ging prima. Sta ik bij het tankstation, gebeurt er helemaal niks. Bij mijn vader precies hetzelfde, heel bijzonder.

De knop voor is toch alleen bedoeld om de tank voor de accu te openen?
Lang indrukken voor elektra klep. Kort indrukken voor benzineklep.

https://www.lynkco.com/nl.../topic:Refuel_the_vehicle

[ Voor 11% gewijzigd door Oizo1981 op 13-02-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
Morgen de auto ophalen! Maar als ik het zo her en der lees koppelt niemand een profiel aan zijn sleutel en heeft de voorkeur op rijden op het gast profiel? Wat gaat er mis als je een eigen profiel aanmaakt dat lijk mij juist enorm handig.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
robbinonline schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:54:
Morgen de auto ophalen! Maar als ik het zo her en der lees koppelt niemand een profiel aan zijn sleutel en heeft de voorkeur op rijden op het gast profiel? Wat gaat er mis als je een eigen profiel aanmaakt dat lijk mij juist enorm handig.
Het laden van het profiel duurt bij veel mensen lang. Wat lijkt je handig aan het profiel? Als je met niet meer dan 2 mensen de auto gebruikt, werken de geheugenposities in de deur prima voor stoel- en spiegelinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Veel plezier alvast. Zou je kunnen aangeven hoelang geleden je een profiel hebt aangemaakt en hoelang de befaamde “bestelmail” geleden is? Dat geeft ons wachtenden weer een richtpunt. Thx!

Heb je overigens een blauwe of zwarte weten te bemachtigen. Nogmaals enjoy morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurniawan77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Oizo1981 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Het laden van het profiel duurt bij veel mensen lang. Wat lijkt je handig aan het profiel? Als je met niet meer dan 2 mensen de auto gebruikt, werken de geheugenposities in de deur prima voor stoel- en spiegelinstellingen.
Je kan een sleutel koppelen aan je profiel zodat je automatisch inlogt. Geen wachttijd, instappen, starten en wegrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
Wisselende verhalen dus.. Je kan toch meer instellen dan alleen stoel/spiegel in je profiel.
De zolder schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:00:
[...]

Veel plezier alvast. Zou je kunnen aangeven hoelang geleden je een profiel hebt aangemaakt en hoelang de befaamde “bestelmail” geleden is? Dat geeft ons wachtenden weer een richtpunt. Thx!

Heb je overigens een blauwe of zwarte weten te bemachtigen. Nogmaals enjoy morgen.
Een zwarte, had al een jaar geleden een profiel gemaakt.

Aangemeld voor de auto: 09-10-2021
Mogelijkheid om te bestellen: 06-01-2022
Besteld: 18-01-2022
Gebeld voor een afspraak: 03-02-2022
Ophalen: 14-02-2022

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
[b]robbinonline in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"robbinonline
[...]

Een zwarte, had al een jaar geleden een profiel gemaakt.

Aangemeld voor de auto: 09-10-2021
Mogelijkheid om te bestellen: 06-01-2022
Besteld: 18-01-2022
Gebeld voor een afspraak: 03-02-2022
Ophalen: 14-02-2022
Thx, ik 06-01-22 aangemeld en alles compleet gemaakt. Ook voor een zwarte, moet dus nog wel even.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
Ik lees het argument van geen gebruik maken van een account en traag starten regelmatig. Wij maken gebruik van twee accounts en dat bevalt prima. Traag starten is maar net hoe erg je eraan stoort. Als ik de auto van slot haal, laadkabel afkoppel, in de auto stap. Dan is het infotainment systeem meestal wel klaar.

Afgezien hiervan kun je altijd de auto direct starten en wegrijden terwijl het infotainment systeem nog start. Dat de radio de eerste paar honderd meter niet kan draaien stoort mij totaal niet.

Zoals vaker is aangehaald, ga het zelf ervaren. Ieder zijn beleving en acceptatie is tenslotte anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
Auto uit de app.. het is weer maandag... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
jbbuist schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Ik lees het argument van geen gebruik maken van een account en traag starten regelmatig. Wij maken gebruik van twee accounts en dat bevalt prima. Traag starten is maar net hoe erg je eraan stoort. Als ik de auto van slot haal, laadkabel afkoppel, in de auto stap. Dan is het infotainment systeem meestal wel klaar.

Afgezien hiervan kun je altijd de auto direct starten en wegrijden terwijl het infotainment systeem nog start. Dat de radio de eerste paar honderd meter niet kan draaien stoort mij totaal niet.

Zoals vaker is aangehaald, ga het zelf ervaren. Ieder zijn beleving en acceptatie is tenslotte anders.
Precies, dat! Mijn echtgenote kan zich er ook altijd mateloos aan ergeren “dat de radio het nog niet doet” enzo. Zelf heb ik daar (net als jij aangeeft) ook geen problemen mee. Vind het zelf ook vaak prettig om de eerste stukken even zonder radio te rijden (achteruit de oprit af, op het verkeer letten [wonen aan een doorgaande weg met veel verkeer, fietsers etc]). Als ik dan de straat uit ben en hoor pling, pling, pling, dan weet ik dat ik dat de auto klaar is, zet ik hem in pure mode en druk ik op de play/volume knop in de middenconsole om de muziek aan te zetten.

Auto is inderdaad soms ook wel al ingelogd als ik nog bezig ben met afkoppelen en opbergen van de stroomkabel.

Regelmatig rijd ik ook met de sleutel zonder knopjes (keytag), die niet gekoppeld is aan mijn account. Dan log ik met het poppetje rechtsonder in het scherm en duurt het net ietsje langer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Rmaxx schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:31:
die van ons is er gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
Hier niet. Benieuwd of dit zichzelf oplost. Naja niet echt belangrijk, als de rest gewoon werkt, maar android deed het ook niet helaas. Viel me trouwens op dat het 'help' boekje bij mij Spaans is, dus daar heb ik niet veel aan 8)7 .

android deed het nu toch weer.. auto nog steeds uit de app helaas

update: op dinsdag werkt het weer automagisch :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rmaxx op 15-02-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Rmaxx schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:31:
Hier werkt de app gewoon.

Wel wat nieuws ontdekt. Nadat de accu vol is geladen en ik afkoppel, blijft in de app staan dat hij nog aan het laden is. Maar inderdaad, er zijn ergere dingen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Ruytertje op 14-02-2022 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toobeus4u
Toobeus4u schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:10:
[...]

Op 10 Jan ingeschreven.
Op 11 Jan mail ontvangen met profiel aanvullen.
Op 31 Jan mail ontvangen dat ik “zeker rond 14 Feb een bestel mail ga ontvangen”.

Hoop inderdaad zelf ook dat het spoediger zal gaan.
Telefonisch verschillende berichten doorgekregen van “binnen 2 weken”, “tussen 2 en 4 weken”, “misschien vanmiddag” en tot “zeker volgende week” :+

Begrijp absoluut dat de vraag hoog is, en dat productie chips etc allemaal onder hoge druk is. Levertijden zijn moeilijk in te schatten. Hoop snel een Lynk te kunnen bestellen en ontvangen :)
Vandaag inderdaad de bestellink ontvangen. Volgen de mail 2-4 weken levertijd nog.
Zwart besteld, en hopen dat het allemaal spoedig verloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fast_coin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-02-2023
Zo net de mail gekregen om te bestellen…..:) zal wel paar weken duren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fast_coin
Vraagje: krijg je altijd een nieuwe of heb je ook kans op eentje die flink is toegetakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
Mmh, ik heb op 6 jan profiel al compleet gemaakt en nog geen nieuws. Mijn vrouw paar wk later in de showroom.

Hoop hem ook snel te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
@Fast_coin
Wanneer heb jij je profiel compleet gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fast_coin
@De zolder

Uhhh geen idee, maar kreeg vandaag dus de standaard mail van L&C dat het tijd was om te bestellen. Nu bevestiging gekregen dat ik in de komende weken de exacte leveringsdatum ontvang

Kan niet wachten….van een Ayco naar deze auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 15:46
De zolder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:31:
Mmh, ik heb op 6 jan profiel al compleet gemaakt en nog geen nieuws. Mijn vrouw paar wk later in de showroom.

Hoop hem ook snel te ontvangen.
Ik had begrepen, dat het na het compleet maken van je profiel, het handig is om ook nog even te bellen. Dan gaat het allemaal wat sneller. Ik heb op 14 jan mijn profiel compleet gemaakt en gelijk gebeld. Ik heb vandaag de bestelmail gehad. Nu alleen nog wachten op de levering.

Misschien handig om alsnog te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
FidOo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Ik had begrepen, dat het na het compleet maken van je profiel, het handig is om ook nog even te bellen. Dan gaat het allemaal wat sneller. Ik heb op 14 jan mijn profiel compleet gemaakt en gelijk gebeld. Ik heb vandaag de bestelmail gehad. Nu alleen nog wachten op de levering.

Misschien handig om alsnog te bellen...
Thx, heb ik gedaan en ben zelfs langsgeweest. 2xengelstalige dame aan de lijn gehad die zei eigenlijk voor een andere geografie te werken en niets in Nl te kunnen doen. Doorverbinden kon ook niet. Wachten was het advies. Maar daar zijn we niet zo goed in 🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napster81
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-04-2022
D0162 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:38:
[...]

En hoe compleet is dat? Heb me gewoon ingeschreven 25 jan voor een zwarte 01 en alles ingevuld wat ik moest invullen, genoeg hoop ik :)
Ik heb in ieder geval vandaag mijn definitieve bestelling kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Fast_coin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:21:
Vraagje: krijg je altijd een nieuwe of heb je ook kans op eentje die flink is toegetakeld?
Momenteel vermoed ik dat het voornamelijk nieuwe zijn. Als het nieuwe ervanaf is en mensen de 01's gaan inleveren bestaat de kans dat je een gebruikte krijgt. Er zijn al rijders in dit forum die al afscheid hebben genomen van hun 01, echter was deze nog lange tijd zichtbaar in hun L&C app. Het "omhangen/ ontkoppelen" schijnt wel een dingetje te zijn.

Een "flink toegetakelde" verwacht ik echter niet. Schades worden voordat ze opnieuw worden ingezet hersteld en de auto zal wel grondig gereinigd worden. Denk ook niet dat er veel rijders zijn die hun L&C toetakelen. Indien je voornamelijk gebruik wil maken van de elektromotor, dan wordt je al bijna gedwongen om te rijden met een ei onder het gaspedaal. Vorige week heb ik volgens mij voor het eerst eens 130 gereden sinds ik de wagen heb (bijna 3 maanden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De zolder
De zolder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Thx, heb ik gedaan en ben zelfs langsgeweest. 2xengelstalige dame aan de lijn gehad die zei eigenlijk voor een andere geografie te werken en niets in Nl te kunnen doen. Doorverbinden kon ook niet. Wachten was het advies. Maar daar zijn we niet zo goed in 🤣.
Toch nog maar een x gebeld. Dit maal had ik binnen 2 min een bestellink! Direct geregeld, dus we zijn stapje verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:49
Fast_coin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:21:
Uit de FAQ:
Wat voor auto ontvang ik als ik me inschrijf voor een Maandelijks membership?
Je ontvangt een auto in perfecte staat. Dat betekent dat de auto die je krijgt aanvoelt als nieuw, ondanks dat deze al wat meters heeft gemaakt. Zo maken we mobiliteit een stukje groener en gaan we verstandiger om met reeds geproduceerde auto's. Alle Lynk & Co-auto's krijgen regelmatig onderhoud, de connectiviteitsfuncties worden bijgewerkt en natuurlijk reinigen we de 01 professioneel van binnen en van buiten voordat jij deze ontvangt. Zo blijft de auto in topconditie.
Flink toegetakeld zal hij dus zeker niet zijn. Bij het ophalen loop je ook samen met Lynk&Co de auto na op eventuele onvolkomenheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0162
De zolder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Toch nog maar een x gebeld. Dit maal had ik binnen 2 min een bestellink! Direct geregeld, dus we zijn stapje verder!
Ik heb net gebeld en engelstalig mevrouw zei nu weer onegveer maart/april( het veranderd met de dag)
Wanneer had jij je ingeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16
Dit kreeg ik vanmiddag ook te horen, ik heb me dan ook pas afgelopen vrijdag ingeschreven.
D0162 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:43:
[...]

Ik heb net gebeld en engelstalig mevrouw zei nu weer onegveer maart/april( het veranderd met de dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-03-2022
Blijkbaar mag je hier alleen maar klagen over de auto. *knip*Commentaar op moderatie hoort niet in het topic, zie mijn eerdere bericht daarover!*knip*

Tot op heden heb ik nog niets te klagen over de auto en alles werkt naar behoren (ook de app).

*knip* Zie hierboven *knip*

[ Voor 49% gewijzigd door deepbass909 op 14-02-2022 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Positieve bijdrage: vrijdag vanuit Amsterdam naar Girona gereden.

Ging top! Gemiddeld verbruik: 7.3 l/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Requiem19 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:08:
Positieve bijdrage: vrijdag vanuit Amsterdam naar Girona gereden.

Ging top! Gemiddeld verbruik: 7.3 l/100km.
heb je nog wat details:
gemiddelde snelheid?
belading?
buiten temperatuur?
Hybride gereden of power?

Over een paar weken staat een rit naar Frankrijk op de planning, met skibox en volle bepakking (5 personen in de wagen) ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
cyberdj schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:17:
[...]

heb je nog wat details:
gemiddelde snelheid?
belading?
buiten temperatuur?
Hybride gereden of power?

Over een paar weken staat een rit naar Frankrijk op de planning, met skibox en volle bepakking (5 personen in de wagen) ben benieuwd :)
Gemiddelde snelheid 100 km/h volgens de trip computer. Kruissnelheid in NL 100, BE 100-120, FR 130. Heb wel relatief rustig gereden.

Eerste stuk hybride vanuit Amsterdam, maar daarna niet meer hybride geladen. Gestopt in Nancy vrijdag en toen zaterdag in 1x door. Temperatuur was zo tussen de 10 en 18 graden. 2 personen in de auto, veel bagage.

Met Skibox zal het verbruik nog wel een stuk minder zijn, zou 8.0l op 100km verwachten of meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De zolder
D0162 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:43:
[...]

Ergens o8 vorig jaar aangemeld. 1e mail profiel compleet maken gemist. 6 jan als of gedaan. Vandaag na telefonisch contact met zeer behulpzame man direct de auto mogen bestellen. Man wat heb ik er zin in.

Overigens heb ik er nog nooit in gereden, maar met een onderstel en aandrijving die overeenkomst met de xc40 komt dat zeker goed. Hier is ook iedereen lovend over de rij-eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milad Dalir
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
krijg je een BKR registratie als je deze auto huurt maandelijks van Lynck & co?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0162
Milad Dalir schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:50:
Nee dit komt omdat je geen krediet aangaat voor langere tijd in tegenstelling tot private lease, 24,36,48 mnd dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
Milad Dalir schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:50:
Nee. BKR registratie krijg je alleen bij een lening of bij Private Lease. Dat is dit niet.

Het is niet eens een langlopende verplichting, omdat je maandelijks kan opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milad Dalir
Thnx voor de snelle reactie, heb me inmiddels aangemeld :-)... ik had ze erover gebeld, maar ze gaven zelf aan dat er wel een bkr registratie komt... vreemd genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0162
Milad Dalir schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:04:
Thnx voor de snelle reactie, heb me inmiddels aangemeld :-)... ik had ze erover gebeld, maar ze gaven zelf aan dat er wel een bkr registratie komt... vreemd genoeg.
Lijkt me een vergissing, er is geen sprake van krediet namelijk in welke vorm dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Milad Dalir schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:04:
Kennisniveau van de cs is niet echt top. Voorheen waren ze zwaar onderbezet maar kreeg je - als je ze eindelijk aan de lijn had - wel goed antwoord. Blijkbaar is het bij opschalen naar grotere volumes lastig om de kennis van de medewerkers op peil te krijgen.

Voor de zekerheid even gecontroleerd: bij mij staat geen Lync&Co op het bkr geregistreerd al zegt dat niet zoveel met de huidige staat van hun interne processen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fast_coin
Iemand trouwens iets gehoord over tariefsverhoging die ze willen doorvoeren (ook voor bestaande klanten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06
Nee, waar heb je dat gehoord? Ben er wel beetje bang voor 😬

Al kan ik me voorstellen dat ze nu gewoon vooor volume en massa gaan en verliezen eerste jaar a la startup tolereren.

[ Voor 49% gewijzigd door sdamman op 14-02-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Fast_coin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:24:
Iemand trouwens iets gehoord over tariefsverhoging die ze willen doorvoeren (ook voor bestaande klanten)?
Hoe kom je hierbij? Maar nee nog niks gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Waar staat dat? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_coin
Muro01 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:00:
[...]

Waar staat dat? Heb je een link?
….…..bij de proefrit kreeg ik dat te horen dat het mogelijk aan zat t komen….en dat de medewerkers al werden getraind op de vervelende gesprekken die daarop zouden volgen….verhaal is niet geverifieerd, dus geen idee wat er waar van is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gehoord maar klinkt niet onlogisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 15:34
Fast_coin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:20:
[...]

….…..bij de proefrit kreeg ik dat te horen dat het mogelijk aan zat t komen….en dat de medewerkers al werden getraind op de vervelende gesprekken die daarop zouden volgen….verhaal is niet geverifieerd, dus geen idee wat er waar van is….
Hopelijk is dat slechts standaard training voor hun..
Ik zou een prijsstijging van 10% dus 550, wel oke vinden, maar als ze dat doen, en alles daarboven, vind ik dat ze eerst wel eens alles op orde mogen krijgen met betrekking tot hun app, communicatie en verdere performance van de software in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Hardred schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Ik zou een prijsstijging van 10% dus 550, wel oke vinden, maar als ze dat doen, en alles daarboven, vind ik dat ze eerst wel eens alles op orde mogen krijgen met betrekking tot hun app, communicatie en verdere performance van de software in de auto.
zolang ze dat dan maar doen over de kale huur en niet over bijv de trekhaak en winterbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fast_coin
cyberdj schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:59:
[...]

zolang ze dat dan maar doen over de kale huur en niet over bijv de trekhaak en winterbanden
heb liever dat ze t helemaal niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napster81
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-04-2022
Wat rekent Lynk en Co voor de winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Napster81 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:14:
Wat rekent Lynk en Co voor de winterbanden?
€ 450 per seizoen.

Heeft iemand die overigens al betaald? Mijn winterbanden zitten er sinds november onder, maar nog geen rekening gezien. Of zouden ze dat pas doen na afloop van het seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Oizo1981 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:29:
[...]

€ 450 per seizoen.

Heeft iemand die overigens al betaald? Mijn winterbanden zitten er sinds november onder, maar nog geen rekening gezien. Of zouden ze dat pas doen na afloop van het seizoen?
ik heb ook nog geen afrekening gehad, zal idd bij de wissel terug naar de zomerbanden verrekend worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
Mag toch hopen dat ze de prijs voorlopig niet wijzigen. Eerst maar eens wat volume is n de markt zetten zou ik denken. Wellicht eens uitzoeken wat er over prijs wijzigingen in de overeenkomst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Fast_coin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:06:
[...]

heb liever dat ze t helemaal niet doen
Inderdaad, heb de auto nu 5 maanden en vind 500 meer als genoeg voor een beta auto...

Bovendien is het niet bepaald tof als je als bestaande klant ineens meer moet betalen.

Meer betalen als je meer kilometers maakt volgens de afspraak is natuurlijk terecht en dat is de afspraak die je maakt omdat de auto meer onderhoud nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Update

Fijn weekend!
Is er nog nieuws @dexterd83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:29:
[...]

€ 450 per seizoen.

Staat hier 420 per seizoenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhkxuB6XcBZxHOXTig_aPRpj_OQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpjY3KD4S2YWMlM4f5SA9DuW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
Is nu 450,- Ook afleverkoaten zijn naar 150,- en waren eerst meen ik 100,-Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBhOqrMfKT_pfJ4--Qx6WYCCsTs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dXAbldFru1AfuVcguRcqKtQ5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Kijk even of je op de goede website zit.
Winterbanden NL: €450 / BE: €420
Afleverkosten: NL: €100 / BE: €150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
Oizo1981 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 06:33:
[...]

Kijk even of je op de goede website zit.
Winterbanden NL: €450 / BE: €420
Afleverkosten: NL: €100 / BE: €150
Bij het bestellen waren de afleverkosten bij mij €150,- en ik woon in NL. De prijs kon nog wijzigen stond erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
FidOo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:31:
[...]

Bij het bestellen waren de afleverkosten bij mij €150,- en ik woon in NL. De prijs kon nog wijzigen stond erbij.
Ik weet dat ze bij meerdere personen in NL €150 in rekening brengen maar op basis van de voorwaarden zou het €100 moeten zijn. Protesteren schijnt echter weinig op te leveren.

https://www.lynkco.com/nl...s/vehicle-delivery-policy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

Oizo1981 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:40:
[...]

Ik weet dat ze bij meerdere personen in NL €150 in rekening brengen maar op basis van de voorwaarden zou het €100 moeten zijn. Protesteren schijnt echter weinig op te leveren.

En er zijn mensen geweest die 0,- hebben betaald of 1,-.... zoals de wind waait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
[...]

Misschien zijn de kosten afhankelijk van de afstand/tijd die nodig is om de auto af te leveren en weer terug te gaan naar de opslagplaats met het OV. Klinkt onwaarschijnlijk, aangezien ik in Rotterdam woon. Maar ik hoop dat de kosten niet random zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
Hardred schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:08:
[...]

10% is wel heel hoog en zit een stuk boven de CPI en zou ik persoonlijk dan ook niet oke vinden. Aan de andere kant is het nog vroeg dag en is het vooral belangrijk om de evolutie over meerdere jaren te kunnen bekijken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zijn er overigens mensen die ervaring hebben met gebruik van fietsendrager op de trekhaak?
Met de caravan kreeg ik de melding de snelwegassistent uitgeschakeld werd. Op zich niet zo gek omdat het getrokkene breder kan zijn. Maar met een fietsendrager zou je toch gezien mogen worden als gewone auto?
Ik denk dat de auto de keuze maakt op basis van het gebruik van de stekker, maar ik hoop dat de auto iets slimmer is (en mijn caravan ook) en dat het mede op basis van weerstand in het elektronisch circuit of electronica bepaald wordt.
Wie weet ''t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:16:
Zijn er overigens mensen die ervaring hebben met gebruik van fietsendrager op de trekhaak?
Met de caravan kreeg ik de melding de snelwegassistent uitgeschakeld werd. Op zich niet zo gek omdat het getrokkene breder kan zijn. Maar met een fietsendrager zou je toch gezien mogen worden als gewone auto?
Ik denk dat de auto de keuze maakt op basis van het gebruik van de stekker, maar ik hoop dat de auto iets slimmer is (en mijn caravan ook) en dat het mede op basis van weerstand in het elektronisch circuit of electronica bepaald wordt.
Wie weet ''t?
Wordt ook met fietsendrager uitgeschakeld. Heeft ermee te maken dat de radar sensoren in de zijkanten van de bumper niet meer vrij zicht hebben / gestoord kunnen worden door fietsen/drager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milad Dalir
Weet iemand wat de trekhaak eigenlijk kost bij een maandabonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
Milad Dalir schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:49:
Weet iemand wat de trekhaak eigenlijk kost bij een maandabonnement?
Dat is €40,- extra op de €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
FidOo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:05:
[...]

Misschien zijn de kosten afhankelijk van de afstand/tijd die nodig is om de auto af te leveren en weer terug te gaan naar de opslagplaats met het OV. Klinkt onwaarschijnlijk, aangezien ik in Rotterdam woon. Maar ik hoop dat de kosten niet random zijn.
Ik was ook één van de eerste en woon in Utrecht, ik kon ook laten afleveren voor 0 Euro maar heb gewoon afgehaald in Diemen.

Ik denk die 150 Euro is gewoon transportkosten en misschien maximale afstand vanaf Diemen tot het uiterste puntje van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
Zit er nog verschil in het ophalen in Diemen of op de club in Amsterdam (Rokin)? Ik heb nu voor Rokin gekozen omdat het leuk is om dan nog even de club te zien. Maar als ze in Diemen eerder kunnen helpen of meer tijd hebben, dan haal ik hem liever op in Diemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
FidOo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:49:
Zit er nog verschil in het ophalen in Diemen of op de club in Amsterdam (Rokin)? Ik heb nu voor Rokin gekozen omdat het leuk is om dan nog even de club te zien. Maar als ze in Diemen eerder kunnen helpen of meer tijd hebben, dan haal ik hem liever op in Diemen.
In Diemen "doen" ze er 30 per dag, in Amsterdam misschien maar 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Weet iemand of de telefoon (iPhone) wel automatisch koppelt zonder CarPlay?
Ben nu al paar keer verrast door oproep terwijl de iPhone nog niet gekoppeld was , vervelend.
CarPlay zou ik dan met “draadje” koppelen indien nodig.
Verder byzonders fijne auto, erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
[...]

Bij mij is inderdaad ook € 150 in rekening gebracht. Ik heb telefonisch en per mail gereclameerd onder verwijzing naar de voorwaarden en mij is toegezegd dat € 50 zou worden terugbetaald.
Er is me zelfs om mijn bankgegevens gevraagd. Overigens heb ik nog niets ontvangen....
Mij werd verteld dat in in de voorwaarden al € 150 had moeten staan in plaats van € 100. Het was niet duidelijk waarom dat nog niet was gebeurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8B87amsdeMkBdFEFKO0g9SOsc0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vunY44Pma2CVV4Pijv3EtKMM.jpg?f=user_large

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVN78
  • Laatst online: 13-04 22:07
Wij hebben sneeuwkettingen voor bandenmaat 235 45 r20 al gekocht. De winterbanden gaan er de dag voor de ski vakantie onder. Kan iemand met winterbanden via lynk bevestiging dat dit dezelfde maat band is.

Typo gecorrigeerd 235 ipv 234

[ Voor 7% gewijzigd door JVN78 op 15-02-2022 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
JVN78 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:12:
Wij hebben sneeuwkettingen voor bandenmaat 234 45 r20 al gekocht. De winterbanden gaan er de dag voor de ski vakantie onder. Kan iemand met winterbanden via lynk bevestiging dat dit dezelfde maat band is.
Bandenmaat is 235/45/R20...

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Wat ik vandaag toch mee maakte... ik begin echt oud te worden denk ik. Het is wel een leuk verhaaltje voor het slapen gaan over de goedheid van mensen.

Ik heb de Lynk een aantal weken geleden verhuurd aan een man die met zijn vrouw lekker een paar dagen weg wilde. Toen hij de auto ingeleverd had, ging mijn vrouw hem aan de lader zetten. Er stond een man rond de auto te dralen en die vroeg aan mijn vrouw: weet u soms van wie deze auto is. Waarop zij met haar stralende lach zei: 'van mij'. De man slaakte een zucht van verlichting want hij was vergeten twee babywagens uit de auto te halen. Die zag de bui al hangen. Enfin, wij hebben even leujk staan praten over de auto en ik heb met hem telefoonnummers uitgewisseld. Als hij hem dan nog en keer wilde huren konden we dan makkelijk contact leggen. Dat was ook handig, want hij was nog meer vergeten. :-) Ik heb hem gebeld en aangegeven dat ik het voor hem zou bewaren. Dat was niet nodig, want een vriend van hem zou de auto vier dagen later huren. Dat stond ook inderdaad gepland. Die zou dan de spullen wel mee nemen.

De volgende huurder heeft de auto opgehaald en vanmiddag stond de lynk weer op de parkeerplaats. prachtig door de wasstraat gehaald en helemaal schoon van binnen. Echt super hoe deze twee mannen met de lynk zijn omgegaan.

En toen zag ik hoeveel kilometers er mee gereden waren.. ongeveer 3000. Dat is natuurlijk helemaal niet erg maar als je zoveel kilometers maakt in de winter ben je naar alle waarschijnlijkheid in Oostenrijk, Zwitserland of Frankrijk geweest. En ik heb een tolbadge voor Frankrijk. Die zat gewoon nog onder de binnenspiegel geplakt en was dus in gebruik. Als hij door Frankrijk gereden zou zijn, ben je zomaar €100 verder aan tolpoorten. Ingelogd op de mango mobilité en ja hoor: maximaal tolwegen gereden.

Gelukkig had ik het nummer van zijn maat en heb ik hem gevraagd of hij mij met de huurder in contat kon brengen. Ik heb hem uitgelegd dat we zo;n badge hebben en die vergeten waren uit de auto te halen. De reactie was ook echt gaaf: De huurder vond het wel een mooie service van lynk dat de slagbomen voor de lynk automatisch open gingen. Ze hadden daar zelfs contact over gehad.

Gelukkig heeft de één de ander met mij in contact gebracht en na een tikkie is het bedrag van de tolwegen naar me overgemaakt. En wat ik me hierdoor weer realiseer: de meeste mensen zijn goed uit zichzelf. En dat is echt tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kurniawan77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Baassii schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:22:
Wat ik vandaag toch mee maakte... ik begin echt oud te worden denk ik. Het is wel een leuk verhaaltje voor het slapen gaan over de goedheid van mensen.

Ik heb de Lynk een aantal weken geleden verhuurd aan een man die met zijn vrouw lekker een paar dagen weg wilde. Toen hij de auto ingeleverd had, ging mijn vrouw hem aan de lader zetten. Er stond een man rond de auto te dralen en die vroeg aan mijn vrouw: weet u soms van wie deze auto is. Waarop zij met haar stralende lach zei: 'van mij'. De man slaakte een zucht van verlichting want hij was vergeten twee babywagens uit de auto te halen. Die zag de bui al hangen. Enfin, wij hebben even leujk staan praten over de auto en ik heb met hem telefoonnummers uitgewisseld. Als hij hem dan nog en keer wilde huren konden we dan makkelijk contact leggen. Dat was ook handig, want hij was nog meer vergeten. :-) Ik heb hem gebeld en aangegeven dat ik het voor hem zou bewaren. Dat was niet nodig, want een vriend van hem zou de auto vier dagen later huren. Dat stond ook inderdaad gepland. Die zou dan de spullen wel mee nemen.

De volgende huurder heeft de auto opgehaald en vanmiddag stond de lynk weer op de parkeerplaats. prachtig door de wasstraat gehaald en helemaal schoon van binnen. Echt super hoe deze twee mannen met de lynk zijn omgegaan.

En toen zag ik hoeveel kilometers er mee gereden waren.. ongeveer 3000. Dat is natuurlijk helemaal niet erg maar als je zoveel kilometers maakt in de winter ben je naar alle waarschijnlijkheid in Oostenrijk, Zwitserland of Frankrijk geweest. En ik heb een tolbadge voor Frankrijk. Die zat gewoon nog onder de binnenspiegel geplakt en was dus in gebruik. Als hij door Frankrijk gereden zou zijn, ben je zomaar €100 verder aan tolpoorten. Ingelogd op de mango mobilité en ja hoor: maximaal tolwegen gereden.

Gelukkig had ik het nummer van zijn maat en heb ik hem gevraagd of hij mij met de huurder in contat kon brengen. Ik heb hem uitgelegd dat we zo;n badge hebben en die vergeten waren uit de auto te halen. De reactie was ook echt gaaf: De huurder vond het wel een mooie service van lynk dat de slagbomen voor de lynk automatisch open gingen. Ze hadden daar zelfs contact over gehad.

Gelukkig heeft de één de ander met mij in contact gebracht en na een tikkie is het bedrag van de tolwegen naar me overgemaakt. En wat ik me hierdoor weer realiseer: de meeste mensen zijn goed uit zichzelf. En dat is echt tof.
Aww, wat een fijn verhaal om te lezen! Zo zie je maar weer, wie goed doet goed ontmoet. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SanderY
Voor de mensen in de wachtrij: er komt binnenkort weer een zwarte zonder trekhaak beschikbaar! Helaas, hoe mooi ik de auto ook vind en met veel plezier de maandelijkse kilometers heb volgemaakt, ik ga ‘m weer inleveren.

Belangrijkste redenen zijn de onpraktische zaken en kosten rondom het laden en parkeren. Hier in Amsterdam, appartementencomplex, is het onmogelijk een parkeerplek erbij te huren. Ik betaal dus maximaal dagtarief, iedere dag weer. Er is slechts 1 oplaadpunt in deze parkeergarage waarvan er 1 al lang kapot is. Dus je moet echt geluk hebben om te kunnen laden. Dus heb m nu een paar keer buiten aan de laadpaal gehangen, waarbij de laatste keer iemand een winkelkar tegen de auto aan heeft gezet. Vraag me nog steeds af waarom..
Helaas is er ook geen parkeervergunning te krijgen omdat ik m zakelijk huur, zodat de regels voor lease niet opgaan en ze vinden het heel lastig te bevatten nog bij de gemeente Amsterdam..

Daardoor is het een kostbare aangelegenheid, ook het laden zelf want voor mijn afstanden zo’n 250km per week levert het me niet genoeg op om door al die hoepels te springen. Het is het allemaal nog net niet qua techniek en voorzieningen. Nou wil ik best een startup supporten hoor, als ik een eigen laadpaal had gehad op een eigen parkeerplekkie had ik er best mee gedeald allemaal!

Gelukkig had ik mn goeie ouwe XC90 uit 2007 nog niet weggedaan.. hoewel ik inmiddels wel een beetje dieselschaamte voel als ik het gaspedaal intrap 😅, zijn de stoelen wat mij betreft voor lange afstanden echt superieur en heb je wel echt een machine van een auto in handen, qua gevoel. Ik hou daar wel van. Hoewel de Lynk echt heerlijk stoplichtsprintjes trekt hoor.. lean and mean!

Verder rij ik altijd redelijk rustig, lekker 100max op de snelweg. Met de XC90 haal ik zo’n 700km uit een tank, dat is relaxed. Met de Lynk van Groningen naar Amsterdam haalde ik 1 op 27 maar het is een klein tankje in verhouding, dus je staat al snel weer aan de pomp.

Nou goed, verder vond ik de adaptive cruisecontrole echt het allerfijnste aan de auto! Die zal ik wel missen. Verder heeft ie mooie gadgets en hulpjes, maar ik ben dan toch net meer van het moet gewoon op zn minst wel goed en consequent werken denk ik.. en dat haalt het allemaal nog niet wat mij betreft. Een beetje als een super vet sporthorloge waar je uiteindelijk gewoon de tijd op bekijkt en een keer je hartslag checkt. Maar dat zal voor iedereen weer anders liggen denk ik..

Het auto delen concept geloof ik helemaal in.. zonde om een auto te bezitten terwijl je m maar beperkt gebruikt (twee a drie dagen per week, zoals ik), maar ze maken het sharen hier waar ik woon wel echt praktisch onmogelijk helaas..

Hopelijk krijgt deze straks weer een enthousiaste volgende eigenaar die er wel optimaal gebruik van kan maken! ✌🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muro01
2 mooie verhalen voor het naar bed gaan
👍👌

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cyberdj
vandaag werkpaard ipv luxepaard 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JoF8rqy0k1w0KdwF3qs_Z5Ttp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yliQVDejsiNvz6sP22M0zHRJ.jpg?f=fotoalbum_large

1350kg teelaarde (+aanhanger à 300kg). Reed comfortabel, enkel bij invoegen op snelweg en wegrijden bij verkeerslicht ging de benzinemotor aan. 30km elektrisch gereden (50/70/90 km/u) 40% accu over.

[ Voor 44% gewijzigd door cyberdj op 16-02-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
cyberdj schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:03:
vandaag werkpaard ipv luxepaard 😀

[Afbeelding]

1350kg teelaarde (+aanhanger à 300kg). Reed comfortabel, enkel bij invoegen op snelweg en wegrijden bij verkeerslicht ging de benzinemotor aan. 30km elektrisch gereden (50/70/90 km/u) 40% accu over.
Tja niet zo gek als die bijna 4ton moet trekken, en daarna gaat ie netjes over op de accu 🔋

Ik zou met dat soort gevallen gewoon op power rijden zodat je steeds comfortabel kunt optrekken, bovendien bespaar je de 🔋 ook steeds dan.

Heb gisteren ook voornamelijk met twee volwassenen en twee kinderen op power gereden om één, de benzinemotor eens wat aan het werk te zetten (smering van de motor). En twee, wat benzine opmaken om weer wat verse benzine te tanken.

Ik ben voornamelijk voor mijn werk in België en hier is premium benzine (E5) wat goedkoper als in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:37:
[...]

Wordt ook met fietsendrager uitgeschakeld. Heeft ermee te maken dat de radar sensoren in de zijkanten van de bumper niet meer vrij zicht hebben / gestoord kunnen worden door fietsen/drager.
Dank, ik dacht er over om voor een vakantie een bagagekoffer achterop te doen ipv op het dak. Dan zou het ook fijn dat alle technieken onderweg blijven werken.
Pagina: 1 ... 54 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.