• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:27
Hoi allen,

Ik ga wellicht in een situatie komen dat ik mijn leaseauto (toevallig de XC40 P8 die veel overeenkomsten met de L&C heeft als ik het allemaal goed heb) in moet leveren vanwege een nieuwe job. Kans is groot dat het leasecontract niet overgenomen kan/mag worden. Zelf overnemen is te duur en private lease willen we niet vanwege verhuisplannen en de BKR melding die je dan 5 jaar aan je broek hebt hangen.

Na wat zoeken van alternatieven kwam ik het L&C concept tegen. Mooie wagen volgens mij en ik geloof ook wel in het concept van sharing als je de auto zelf niet nodig hebt. Misschien eest voorzichtig bijv. alleen in vakanties en als dat een beetje goed bevalt ook gewoon op dagen dat je thuiswerkt. Paar vraagjes:

1. Is het ook ergens te zien hoeveel mogelijke "leners" er zijn in jouw regio? Je wil misschien vooraf, bij deze keuze, een beetje in kunnen schatten hoevaak je de auto zou kunnen verhuren aan vreemden. Uiteraard kan je in je vrienden/familie kring dit wel aangeven en stimuleren en zo in een 'veilige' omgeving je auto uitlenen
2. Ik las dat het systeem draait op Android Automotive maar wat ik zo zie werkt dat totaal anders dan het AAOS systeem dat in de XC40 Recharge en ook Polestar zit. Dus in hoeverre is het wel AAOS?
3. Als anderen je auto willen lenen... ben je als lener dan zelf verantwoordelijk voor het ophalen en weer terugbrengen? Of hoe werkt dit? Lijkt me in praktijk best vervelend als je eerst een hele reis moet maken om de auto te ontvangen en later weer de omgekeerde weg terug...

Alvast bedankt!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Nieuwe gelifte achterkant voor de 01 (hij wel)

https://www.autoweek.nl/a...facelift-voor-lynk-co-01/

[ Voor 8% gewijzigd door Geer72 op 17-02-2022 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-05 17:21
Juancho schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:30:
Hoi allen,

Ik ga wellicht in een situatie komen dat ik mijn leaseauto (toevallig de XC40 P8 die veel overeenkomsten met de L&C heeft als ik het allemaal goed heb) in moet leveren vanwege een nieuwe job. Kans is groot dat het leasecontract niet overgenomen kan/mag worden. Zelf overnemen is te duur en private lease willen we niet vanwege verhuisplannen en de BKR melding die je dan 5 jaar aan je broek hebt hangen.

Na wat zoeken van alternatieven kwam ik het L&C concept tegen. Mooie wagen volgens mij en ik geloof ook wel in het concept van sharing als je de auto zelf niet nodig hebt. Misschien eest voorzichtig bijv. alleen in vakanties en als dat een beetje goed bevalt ook gewoon op dagen dat je thuiswerkt. Paar vraagjes:

1. Is het ook ergens te zien hoeveel mogelijke "leners" er zijn in jouw regio? Je wil misschien vooraf, bij deze keuze, een beetje in kunnen schatten hoevaak je de auto zou kunnen verhuren aan vreemden. Uiteraard kan je in je vrienden/familie kring dit wel aangeven en stimuleren en zo in een 'veilige' omgeving je auto uitlenen
2. Ik las dat het systeem draait op Android Automotive maar wat ik zo zie werkt dat totaal anders dan het AAOS systeem dat in de XC40 Recharge en ook Polestar zit. Dus in hoeverre is het wel AAOS?
3. Als anderen je auto willen lenen... ben je als lener dan zelf verantwoordelijk voor het ophalen en weer terugbrengen? Of hoe werkt dit? Lijkt me in praktijk best vervelend als je eerst een hele reis moet maken om de auto te ontvangen en later weer de omgekeerde weg terug...

Alvast bedankt!
1. Nee, volgens mij niet. Je kunt wel zien hoeveel auto’s er bij jouw in de buurt worden aangeboden dus hoeveel “concurrentie” er is.
2. Is AAOS met een schil van L&C er overheen (helaas).
3. Je biedt als verhuurder de auto op een bepaalde locatie aan en de auto moet daar ook worden teruggebracht. Lijkt met hetzelfde als bij ieder ander huur of deelauto concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WOWZERZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 15:41
Levertijden voor een zwarte 01 zijn volgens de site op dit moment 15 - 17 weken.
Dat betekent dus even geduld hebben en gezien alles wat op dit moment speelt is 17 weken nog best netjes.

Begin deze maand via de site aangeven een zwarte 01 te willen huren. Aangemeld als Member en even later een mail ontvangen om de ontbrekende gegevens in te vullen. Dit was nogmaals de kleur doorgeven en de adresgegevens aanvullen. Vanaf dat moment niks meer vernomen. Wel zelf nog gebeld nav de vele tips op dit forum. De reservering was bekend.

Geduld heb ik wel maar wachten in onwetendheid is niet zo mijn sterkste punt. Is het nu echt een kwestie van wachten tot je een bestelmail ontvangt? Hopelijk kan iemand van jullie zijn ervaring delen om zodoende wat gaten in te vullen.

En nogmaals geduld heb ik maar dit voelt als half werk. Alsof je een bestelling bij een webshop plaats waarbij je nog niet hoeft te betalen en als bevestigingsmail alleen een 'dankjewel voor je bestelling' krijgt toe gestuurd:).

Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 07:58
Nou lekker dan... net een bestelling geplaatst voor koop. Vraag me wel af wanneer deze "butlift" doorgevoerd zal zijn in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petjeb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-04 14:35
Hmmm.. ik vind de achterkant inderdaad het minst mooie onderdeel; een beetje te druk. Maar ik vind de nieuwe kont nauwelijks een verbetering - nog steeds -veel- te veel lijnen. Dat witte met een zwart dak staat hem wel erg goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 21:40
Wat zijn nou precies de kosten voor de lener? Die mag de verhuurder helemaal zelf bepalen? Op de website lees ik 5-7 euro per uur en 40-50 euro per dag? Dat zijn an sich geen gekke prijzen maar zit daar dan ook tanken/opladen bij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verona27 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:15:
Wat zijn nou precies de kosten voor de lener? Die mag de verhuurder helemaal zelf bepalen? Op de website lees ik 5-7 euro per uur en 40-50 euro per dag? Dat zijn an sich geen gekke prijzen maar zit daar dan ook tanken/opladen bij in?
Opladen wel, tanken wordt verrekend. Overigens zie ik ze zelf (net name met trekhaak) voor hogere bedragen te huur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
WOWZERZ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:36:
Levertijden voor een zwarte 01 zijn volgens de site op dit moment 15 - 17 weken.
Oei, dat had ik niet verwacht. Ik heb hem eigenlijk in mei wel nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOWZERZ
Deveon schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Oei, dat had ik niet verwacht. Ik heb hem eigen in mei wel nodig..
Zo staat het al een paar weken op de site. In de door mij genoemde mail die kreeg staat echter het volgende:

''Klik op de knop hieronder om je profiel aan te vullen en je keuze vast te leggen: je kunt bijvoorbeeld nu nog de kleur van je 01 aanpassen, neem daarbij in overweging dat voor blauw en zwart een levertijd is van respectievelijk 7 - 9 weken en 12 - 14 weken. We komen snel bij je terug voor de vervolgstappen''

Mail is van 01 februari. Dus net weer anders dan wat op de site staat. Vandaar mijn opmerking dat dit als half werk aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Deveon schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Opladen wel, tanken wordt verrekend. Overigens zie ik ze zelf (net name met trekhaak) voor hogere bedragen te huur staan.
Ah check, dank je. Toch even account aangemaakt, helaas staat de auto hier bij mij om de hoek niet beschikbaar voor verhuur. Zijn er sowieso maar 3 hier in de stad, met prijzen varierend van 6 tot 15 euro per uur lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-04 12:54
Toobeus4u schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Vandaag inderdaad de bestellink ontvangen. Volgen de mail 2-4 weken levertijd nog.
Zwart besteld, en hopen dat het allemaal spoedig verloopt.
Vanochtend bevestiging gekregen van mijn bestelling van afgelopen maandag de 14e. Ik ontvang binnenkort meer info over de levering volgens de email :)

Timeline:

10 Jan ingeschreven.
11 Jan mail ontvangen met profiel aanvullen.
31 Jan mail ontvangen dat ik “zeker rond 14 Feb een bestel mail ga ontvangen”.
14 Feb bestellink
18 Feb bevestiging van bestelling

Levertijden volgens de site zijn momenteel behoorlijk. Begin Januari stond er 6-8 weken, hopelijk ga ik dat redden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
WOWZERZ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Zo staat het al een paar weken op de site. In de door mij genoemde mail die kreeg staat echter het volgende:

''Klik op de knop hieronder om je profiel aan te vullen en je keuze vast te leggen: je kunt bijvoorbeeld nu nog de kleur van je 01 aanpassen, neem daarbij in overweging dat voor blauw en zwart een levertijd is van respectievelijk 7 - 9 weken en 12 - 14 weken. We komen snel bij je terug voor de vervolgstappen''

Mail is van 01 februari. Dus net weer anders dan wat op de site staat. Vandaar mijn opmerking dat dit als half werk aanvoelt.
De website hield ik al een tijdje niet meer in de gaten maar heb zojuist mijn order van september weer kunnen oppakken met een aanbetaling voor een blauwe besteld met trekhaak, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOWZERZ
Toobeus4u schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Vanochtend bevestiging gekregen van mijn bestelling van afgelopen maandag de 14e. Ik ontvang binnenkort meer info over de levering volgens de email :)

Timeline:

10 Jan ingeschreven.
11 Jan mail ontvangen met profiel aanvullen.
31 Jan mail ontvangen dat ik “zeker rond 14 Feb een bestel mail ga ontvangen”.
14 Feb bestellink
18 Feb bevestiging van bestelling

Levertijden volgens de site zijn momenteel behoorlijk. Begin Januari stond er 6-8 weken, hopelijk ga ik dat redden. 8)
Fijn om te lezen dat er nog enige vorm van commincatie om je op de hoogte te houden.
En fijn om te lezen dat ze de vermelde levertijden ook waar kunnen maken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:19
App en nog een paar dingen even daargelaten ben ik een zeer tevreden gebruiker van de auto.
Ik krijg er eigenlijk alleen maar positieve reacties op en gebruik hem veelal elektrisch waardoor het gemiddeld benzineverbruik nu op 1:29 staat. Profiel heb ik weer aan de keytag gekoppeld en zowel aanmelden als AA starten is voltooid voordat ik bij ons van het terrein af ben.

Toch was er nog een klein ergernisje wat volledig aan mij ligt en niet aan de auto....de vele vette vingerafdrukken op het touchscreen. En dan vooral het schoonmaken ervan.
Jaja, je kunt maar een tic hebben :) ;)

Maar dit gevonden en blij ermee. Beschermt, maakt makkelijker schoon en kan snel weer worden verwijderd
(nee, ik verkoop ze niet en heb geen winstaandeel 8) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJXgH9R9whxVunzV5KvWtJ4YOlE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z6AloTRlJ59OgJQa76S5Ta3z.jpg?f=user_large

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37

BPi

Kensingtonnie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:24:
Toch was er nog een klein ergernisje wat volledig aan mij ligt en niet aan de
Maar dit gevonden en blij ermee. Beschermt, maakt makkelijker schoon en kan snel weer worden verwijderd

[Afbeelding]
Hey, krijg je er dan ook een 360 graden camera bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Verona27 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Ah check, dank je. Toch even account aangemaakt, helaas staat de auto hier bij mij om de hoek niet beschikbaar voor verhuur. Zijn er sowieso maar 3 hier in de stad, met prijzen varierend van 6 tot 15 euro per uur lijkt het.
Dan woon je vast niet in Breda... er zijn er hier op dit moment 5 te huur binnen de stad. Maar er rijdt een veelvoud rond.

Mocht iemand in Breda willen huren met winterbanden en trekhaak, laat het even weten. We willen niet aan iedereen blind verhuren en hij staat daarom ook niet te huur. Helaas is er nog steeds geen mogelijkheid om vooraf met je potentiële huurder contact te hebben, kennis te maken en maatwerkafspraken te maken.
(Tijden, kinderstoelen wel/niet in, alles leeg...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 07:33
Samen met twee vrienden zijn we bezig om wat plannen te maken voor een korte wintersport. Idee was om met de Lynk&Co te gaan waarbij een vriend van me deze van mij huurt. Echter
kom ik er nu achter dat er geen geschikte banden op de auto zitten voor Duitsland/Oostenrijk.

Members only: Plaats
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om vijf dagen met iemand te ruilen die wel winterbanden heeft gemonteerd, tegen een vergoeding. Heeft iemand dit wel eens gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door SgtCaffran op 18-02-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 07:19
Kensingtonnie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:24:
App en nog een paar dingen even daargelaten ben ik een zeer tevreden gebruiker van de auto.
Ik krijg er eigenlijk alleen maar positieve reacties op en gebruik hem veelal elektrisch waardoor het gemiddeld benzineverbruik nu op 1:29 staat. Profiel heb ik weer aan de keytag gekoppeld en zowel aanmelden als AA starten is voltooid voordat ik bij ons van het terrein af ben.

Toch was er nog een klein ergernisje wat volledig aan mij ligt en niet aan de auto....de vele vette vingerafdrukken op het touchscreen. En dan vooral het schoonmaken ervan.
Jaja, je kunt maar een tic hebben :) ;)

[Afbeelding]
Wat voor screen protector is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
BPi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Dan woon je vast niet in Breda... er zijn er hier op dit moment 5 te huur binnen de stad. Maar er rijdt een veelvoud rond.

Mocht iemand in Breda willen huren met winterbanden en trekhaak, laat het even weten. We willen niet aan iedereen blind verhuren en hij staat daarom ook niet te huur. Helaas is er nog steeds geen mogelijkheid om vooraf met je potentiële huurder contact te hebben, kennis te maken en maatwerkafspraken te maken.
(Tijden, kinderstoelen wel/niet in, alles leeg...).
Nope, ik woon in het hoge Noorden. Na wat schuiven met data lijkt het erop dat er misschien 2 of 3 extra zijn, dus een totaal van 5 á 6 auto's die ook te huur staan. Zou inderdaad mooi zijn als ze de leen optie nog wat meer uitbreiden qua mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

SgtCaffran schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:59:
Samen met twee vrienden zijn we bezig om wat plannen te maken voor een korte wintersport. Idee was om met de Lynk&Co te gaan waarbij een vriend van me deze van mij huurt. Echter
kom ik er nu achter dat er geen geschikte banden op de auto zitten voor Duitsland/Oostenrijk.

***members only***

Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om vijf dagen met iemand te ruilen die wel winterbanden heeft gemonteerd, tegen een vergoeding. Heeft iemand dit wel eens gedaan?
Dit zal wel via de officiële route moeten. Nadeel is dus dat je alleen als huurder (1 persoon) mag rijden en ook de persoon waarmee je "ruilt" niet zijn of haar partner mag laten rijden, wat bij je "eigen" auto natuurlijk wel mag (alle bevoegde huisgenoten).

[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 18-02-2022 16:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:09:
[...]

De website hield ik al een tijdje niet meer in de gaten maar heb zojuist mijn order van september weer kunnen oppakken met een aanbetaling voor een blauwe besteld met trekhaak, ben benieuwd.
Ze probeerde mij al te bellen en via socials hoor ik ongeveer 6 weken.. ruim op tijd en eigenlijk zelfs een maand te vroeg. In hoeverre kan je ontvangst uitstellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:19
sakurakilla schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Wat voor screen protector is dit?
Ik heb hem hier gekocht. Twee keer zelfs, want de eerste brak door mijn eigen schuld 8)7

https://nl.aliexpress.com...r_list.0.0.21ef79d25896Dp

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itshim
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-02-2023
Deveon schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Ze probeerde mij al te bellen en via socials hoor ik ongeveer 6 weken.. ruim op tijd en eigenlijk zelfs een maand te vroeg. In hoeverre kan je ontvangst uitstellen? :+
Ik kon de auto al ophalen op de 8ste (blauwe overigens) maar ik heb hem zelf naar 3 weken later verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb sinds gisteren een probleem met opladen. Ik krijg een melding dat ik de verbinding moet controleren. De stekker in de auto is gewoon groen. Maar de lamp in/aan de kabel geeft een rood licht. Heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Normaal had ik de kabel aan een verlengsnoer aan de stekker in de schuur. Ik dacht dat het wellicht dat er iets met het verlengsnoer was, dus heb hem rechtstreeks aangesloten. Maar nog steeds dezelfde melding/rode licht.

Wat kan ik hier aan doen? Zou de kabel gewoon defect zijn?

Bedankt voor de hulp/reacties alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Clipstra schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:51:
Ik heb sinds gisteren een probleem met opladen. Ik krijg een melding dat ik de verbinding moet controleren. De stekker in de auto is gewoon groen. Maar de lamp in/aan de kabel geeft een rood licht. Heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Normaal had ik de kabel aan een verlengsnoer aan de stekker in de schuur. Ik dacht dat het wellicht dat er iets met het verlengsnoer was, dus heb hem rechtstreeks aangesloten. Maar nog steeds dezelfde melding/rode licht.

Alle opties proberen:
- nog een ander stopcontact aan eigen huis
- stopcontact bij buren
- granny lader van iemand anders proberen
- met de normale laadkabel aan een laadpaal.

Hiermee kun je uitvinden of het aan huis, kabel, of auto ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Storing...

[ Voor 89% gewijzigd door BPi op 19-02-2022 10:51 . Reden: Storing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
  • Laatst online: 13-05 21:27
Weet iemand al of je filmpjes van journeycam kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
sdamman schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:28:
Weet iemand al of je filmpjes van journeycam kan halen?
Ja, via de app op de telefoon. Volg de instructies in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdamman
  • Laatst online: 13-05 21:27
Maar hij neemt niet standaard iets op qua dashcam? Wilde even iets terugkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
sdamman schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:24:
Maar hij neemt niet standaard iets op qua dashcam? Wilde even iets terugkijken
Het is geen dashcam. Hij neem alleen een kort filmpje op als je dat handmatig start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?

Wij rijden hier samen met zijn 2en (mijn vrouw en ik) in 1 auto. Nu denken we na om die te vervangen door deze, maar hoe zit dat nu... Mag je er met zijn 2en afwisselend in rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

J.f.rey schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:03:
Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?

Wij rijden hier samen met zijn 2en (mijn vrouw en ik) in 1 auto. Nu denken we na om die te vervangen door deze, maar hoe zit dat nu... Mag je er met zijn 2en afwisselend in rijden?
Ja hoor, als je samen een huishouden voert. Ook eventuele kinderen met rijbewijs mogen er in rijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-05 11:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTa0JUiAa8X3XnZUJksN0cUF5eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4L22Wz2GH27vhcOUuh1G8X4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RF9lp-KLuAkX3NO1ARchwizyKZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y00SsxNmnCGVVUiln8oB7wpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Bootje opgehaald in Veldhoven, bestemming Zwolle.
De Lync had er absoluut geen moeite mee.
95 km per uur 2000 toertjes.
Ook elektrisch heel soepel.
Erg fijne auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:20:
[...]

Ja hoor, als je samen een huishouden voert. Ook eventuele kinderen met rijbewijs mogen er in rijden.
Mits >21 jr en > 3 jr rijbewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
En hoe zit het met... worden niet nieuw geleverd... Hoeveel km stond er op de teller toen jullie hem kregen en merkte je dat? En hoe lang hebben jullie moeten wachten tot hij geleverd werd?

Gekke is trouwens dat er nu aangekondigd is dat er een kleine facelift is (bijvoorbeeld de uitlaten die weggewerkt zijn, maar deze auto is wit en die keuze hebben 'wij' niet..

[ Voor 9% gewijzigd door J.f.rey op 20-02-2022 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
J.f.rey schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:40:
En hoe zit het met... worden niet nieuw geleverd... Hoeveel km stond er op de teller toen jullie hem kregen en merkte je dat? En hoe lang hebben jullie moeten wachten tot hij geleverd werd?

Gekke is trouwens dat er nu aangekondigd is dat er een kleine facelift is (bijvoorbeeld de uitlaten die weggewerkt zijn, maar deze auto is wit en die keuze hebben 'wij' niet..
Vooralsnog heb je grote kans dat je een nieuwe auto krijgt. Ik heb alleen gezien dat sommige mensen tijdelijke een gebuikte voorloop auto krijgen omdat hun eigen nog niet klaar was. Het concept is er op gebaseerd dat ze geen nieuwe, maar “als nieuwe” garanderen.

De 01 rijdt ook (al langer) rond in China. Dat model verschilt iets van de Europese versie en is nu ge-update. In China is de auto sowieso in meer kleuren leverbaar. Of en wanneer die update ook naar Europa komt is niet bekend, ook niet of er dan andere kleuren leverbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
BPi schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Alle opties proberen:
- nog een ander stopcontact aan eigen huis
- stopcontact bij buren
- granny lader van iemand anders proberen
- met de normale laadkabel aan een laadpaal.

Hiermee kun je uitvinden of het aan huis, kabel, of auto ligt.
Alles gecheckt, wil niet laden bij het stopcontact bij de buren. Maar wel via de laadpaal. Mijn conclusie is dus dat de kabel gewoon kapot is. Maandag meteen even bellen voor een nieuwe. Overigens wel irritant dat ze in het weekend niet bereikbaar zijn :-(

Overigens nog even een andere vraag; is het allen mogelijk om een auto te huren met een credit card? Ik heb wil hem aan mijn buren verlenen, maar die hebben geen credit card. Ondanks dat ik bij hun het leenproces niet heb kunnen afmaken ivm de rijbewijs controlere nog extra ogen vereist. Lijkt het erop dat het alleen mogelijk is met een credit card :-(

Bedankt alvast weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Clipstra schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Alles gecheckt, wil niet laden bij het stopcontact bij de buren. Maar wel via de laadpaal. Mijn conclusie is dus dat de kabel gewoon kapot is. Maandag meteen even bellen voor een nieuwe. Overigens wel irritant dat ze in het weekend niet bereikbaar zijn :-(

Overigens nog even een andere vraag; is het allen mogelijk om een auto te huren met een credit card? Ik heb wil hem aan mijn buren verlenen, maar die hebben geen credit card. Ondanks dat ik bij hun het leenproces niet heb kunnen afmaken ivm de rijbewijs controlere nog extra ogen vereist. Lijkt het erop dat het alleen mogelijk is met een credit card :-(

Bedankt alvast weer.
Ook de suggestie van Bpi gechekt om een andere Granny te proberen?
Ken jij veel garages en leasebedrijven die buiten kantooruren en in het weekend bereikbaar zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ruytertje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:47:
[...]
Ken jij veel garages en leasebedrijven die buiten kantooruren en in het weekend bereikbaar zijn?
Bij een dergelijk concept met uitlenen en mogelijke issues daarbij zou toch wel 7 dagen bereikbaarheid passend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Ruytertje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Ook de suggestie van Bpi gechekt om een andere Granny te proberen?
Alle garages/auto bedrijven zijn toch gewoon op zaterdag open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:41
BPi schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Bij een dergelijk concept met uitlenen en mogelijke issues daarbij zou toch wel 7 dagen bereikbaarheid passend zijn.
Eens. Iemand kon de auto niet openen als huurder met de app. Die kon dus weer naar huis vertrekken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbvoWlkQ1RijAxKJI6ftOtbgtM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDTs0KA4J5MyuLNnpgUMk6EJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPGWVMwQSQJFl2mY7JRY6q_piF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omBUIKPUFmQG2r161Ql4McMo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZPrtxUMYrDx1Qyo5AVFMgGRdL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0clkG9X4uSyJVdEqf5qHhA8v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWjf5KoQegnwtILTXKRYkXUiK7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtlF8PQsmkSn82cfv9s2fe8u.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een mooie boot man, (je nickname komt daarvan/Nordkapp/ ) is die ook te huur??

En je achterverlichting veranderd ook zie ik, achtervering zakt niet in prima dus👍

En die Evinrude staat ook dik zeg👌 250pk?

Hoe dan ook ze zijn beiden een koningskoppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje

Ruytertje

BPi schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Alles kan, melkkan, waterkan en koffiekan. Natuurlijk kan er 24/7 dienstverlening opgezet worden. De kosten zou je terug vinden in je maandprijs die nu zo lekker laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje

Ruytertje

Clipstra schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:41:
[...]

Alle garages/auto bedrijven zijn toch gewoon op zaterdag open?
Nee zeker niet. Garages zijn op zaterdag in de ochtend soms (nog) geopend maar dan beperkt tot de mensen van de afdeling verkoop. Voor de klanten die door de week nog wel werken en graag een auto willen kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nordkapp
Muro01 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:49:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een mooie boot man, (je nickname komt daarvan/Nordkapp/ ) is die ook te huur??

En je achterverlichting veranderd ook zie ik, achtervering zakt niet in prima dus👍

En die Evinrude staat ook dik zeg👌 250pk?

Hoe dan ook ze zijn beiden een koningskoppel.
Yo dank voor de complimenten!
Wat bedoel je met de achterverlichting?
De evinrude is 300 pk ( ietwat overpowerd :)
Is inderdaad niet te huur.
Ik vindt de combinatie ook overweldigend vandaar foto’s geplaatst vinden de tweakers
vast leuk.
Ook belangrijk te melden vond ik dat de Lync er zeer soepel mee omging
Toch dik 1800 kg erachter, naar mijn ervaring hiermee zou 2500 kg ook makkelijk kunnen.
Idd nickname Nordkapp, ben grote fan van dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Nordkapp schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Yo dank voor de complimenten!
Wat bedoel je met de achterverlichting?
De evinrude is 300 pk ( ietwat overpowerd :)
Is inderdaad niet te huur.
Ik vindt de combinatie ook overweldigend vandaar foto’s geplaatst vinden de tweakers
vast leuk.
Ook belangrijk te melden vond ik dat de Lync er zeer soepel mee omging
Toch dik 1800 kg erachter, naar mijn ervaring hiermee zou 2500 kg ook makkelijk kunnen.
Idd nickname Nordkapp, ben grote fan van dit merk.
300? Wauw👍 wel lekker varen natuurlijk!😉
Ik had een vroeger speelkameraadje die een speedbootje had, man wat hebben we gelachen en gevlucht voor woonboot bewoners.
Veel te hard langs kades varen 😁😁

De achterverlichting in het midden branden niet aan beide kanten, precies waar ik de rode pijl zette.
Normaal branden die ook maar misschien is dat automatisch uitgeschakeld om niet teveel spiegelreflectie (feller branden) te doen voor caravans en aanhangwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie87
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Geen idee of dit hier ook thuis hoort...
Over 2 weekjes ben ik een weekje met Wintersport, helaas zonder de Lynk, geen winterbanden, maar nu zou ik dus wel de auto een weekje kunnen uitlenen.

Tot nu toe is de auto maar 1 keer gehuurd geweest , dat was voor een proefrit, dit ging heel soepel overigens.

Wel vind ik het toch fijner als je weet dat het iemand is van het forum hier, of iemand die toch iemand die je beetje kent.

Het gaat trouwens om de regio parkstad / Zuidlimburg van 6 of 7 maart tot 12 of 13 maart.
Ik heb ook een carwash abonnement, dus via kenteken herkenning gewoon ff snel de Lynk Weer laten Blynken.

Prijs komen we vast wel uit, deze auto hoort niet de hele week in de garage, is die veel te mooi voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:54
Muro01 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:42:
[...]

De achterverlichting in het midden branden niet aan beide kanten, precies waar ik de rode pijl zette.
Denk eerder door de LED frequentie, maak maar eens een paar fotos van je eigen lichten, zal die ook wel uit lijken. Zie je op film ook vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Baassii schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:22:
Wat ik vandaag toch mee maakte... ik begin echt oud te worden denk ik. Het is wel een leuk verhaaltje voor het slapen gaan over de goedheid van mensen.

Ik heb de Lynk een aantal weken geleden verhuurd aan een man die met zijn vrouw lekker een paar dagen weg wilde. Toen hij de auto ingeleverd had, ging mijn vrouw hem aan de lader zetten. Er stond een man rond de auto te dralen en die vroeg aan mijn vrouw: weet u soms van wie deze auto is. Waarop zij met haar stralende lach zei: 'van mij'. De man slaakte een zucht van verlichting want hij was vergeten twee babywagens uit de auto te halen. Die zag de bui al hangen. Enfin, wij hebben even leujk staan praten over de auto en ik heb met hem telefoonnummers uitgewisseld. Als hij hem dan nog en keer wilde huren konden we dan makkelijk contact leggen. Dat was ook handig, want hij was nog meer vergeten. :-) Ik heb hem gebeld en aangegeven dat ik het voor hem zou bewaren. Dat was niet nodig, want een vriend van hem zou de auto vier dagen later huren. Dat stond ook inderdaad gepland. Die zou dan de spullen wel mee nemen.

De volgende huurder heeft de auto opgehaald en vanmiddag stond de lynk weer op de parkeerplaats. prachtig door de wasstraat gehaald en helemaal schoon van binnen. Echt super hoe deze twee mannen met de lynk zijn omgegaan.

En toen zag ik hoeveel kilometers er mee gereden waren.. ongeveer 3000. Dat is natuurlijk helemaal niet erg maar als je zoveel kilometers maakt in de winter ben je naar alle waarschijnlijkheid in Oostenrijk, Zwitserland of Frankrijk geweest. En ik heb een tolbadge voor Frankrijk. Die zat gewoon nog onder de binnenspiegel geplakt en was dus in gebruik. Als hij door Frankrijk gereden zou zijn, ben je zomaar €100 verder aan tolpoorten. Ingelogd op de mango mobilité en ja hoor: maximaal tolwegen gereden.

Gelukkig had ik het nummer van zijn maat en heb ik hem gevraagd of hij mij met de huurder in contat kon brengen. Ik heb hem uitgelegd dat we zo;n badge hebben en die vergeten waren uit de auto te halen. De reactie was ook echt gaaf: De huurder vond het wel een mooie service van lynk dat de slagbomen voor de lynk automatisch open gingen. Ze hadden daar zelfs contact over gehad.

Gelukkig heeft de één de ander met mij in contact gebracht en na een tikkie is het bedrag van de tolwegen naar me overgemaakt. En wat ik me hierdoor weer realiseer: de meeste mensen zijn goed uit zichzelf. En dat is echt tof.
Goed verhaal. Je hebt de tolbadge onder de spiegel hangen dus. Heb je een foto? Ik was ook aan het kijken naar een goede plek. Mijn vorige auto had daarvoor een speciale folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 14-05 14:06
Vandaag dacht ik even een auto te huren voor morgen in de omgeving van Vianen, ik via de app reserveren. Krijg ik de melding 'Payment error'. Lynk&co gebeld maar alle vinkjes staan op groen, ze konden helaas niets voor me betekenen :/ . Bug in de app. Ik baal want m'n auto staat bij de garage, en die hebben alleen een Twingo als vervanger. Dat wordt lastig als je morgen je familie moet halen van Schiphol.

Tot zo ver mijn ervaring met Lynk&co ;( .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13
pretpik schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:12:
Vandaag dacht ik even een auto te huren voor morgen in de omgeving van Vianen, ik via de app reserveren. Krijg ik de melding 'Payment error'. Lynk&co gebeld maar alle vinkjes staan op groen, ze konden helaas niets voor me betekenen :/ . Bug in de app. Ik baal want m'n auto staat bij de garage, en die hebben alleen een Twingo als vervanger. Dat wordt lastig als je morgen je familie moet halen van Schiphol.

Tot zo ver mijn ervaring met Lynk&co ;( .
Heb je al de app opnieuw geinstalleerd nadat je de kaart hebt toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 14-05 14:06
exelletor schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Heb je al de app opnieuw geinstalleerd nadat je de kaart hebt toegevoegd?
Klopt, en ook al meerdere malen m'n kaart toegevoegd. Ook via de website geprobeerd.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-05 12:16
Clipstra schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:51:

Zit de kabel wel goed in de auto? Ik heb wel eens dat het vergrendelslotje in de laadpoort niet vrijgeeft en je dus denkt de kabel er goed in te hebben zitten, maar dit niet zo is.
Neem verder aan uit je verhaal dat hij voorheen wel werkte, dus dat je aansluiting ook geaard is e.d..

[ Voor 5% gewijzigd door matthewtje op 21-02-2022 16:14 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D0162
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-08-2022
Heb vanochtend de bestelmail ontvangen, en de zwarte 01 in order gezet. Mijn aanmelding was 25-01, nu nog ff 4-6 weken geduld hebben volgens de klantenservice voordat ik de auto mag gaan halen in Diemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
matthewtje schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:13:
[...]

Zit de kabel wel goed in de auto? Ik heb wel eens dat het vergrendelslotje in de laadpoort niet vrijgeeft en je dus denkt de kabel er goed in te hebben zitten, maar dit niet zo is.
Neem verder aan uit je verhaal dat hij voorheen wel werkte, dus dat je aansluiting ook geaard is e.d..
Uiteraard.

Met hoge uitzondering kan ik woensdag zelf naar de plaatselijke Volvo garage rijden om de kabel te checken en eventueel meteen een nieuwe mee te krijgen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart Visser
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03 15:04
D0162 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:15:
Heb vanochtend de bestelmail ontvangen, en de zwarte 01 in order gezet. Mijn aanmelding was 25-01, nu nog ff 4-6 weken geduld hebben volgens de klantenservice voordat ik de auto mag gaan halen in Diemen :)
Wat was de gemelde levertijd ten tijde van je aanmelding?

Ik heb mij 8-2 aangemeld, met een gemelde levertijd van 12-14 weken voor een zwarte. Keek van de week op de website en inmiddels alweer 15-17 weken. Veel animo klaarblijkelijk, of ze lopen weer ergens tegen leveringsproblemen aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOWZERZ
Bennie87 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:36:
Geen idee of dit hier ook thuis hoort...
Over 2 weekjes ben ik een weekje met Wintersport, helaas zonder de Lynk, geen winterbanden, maar nu zou ik dus wel de auto een weekje kunnen uitlenen.

Tot nu toe is de auto maar 1 keer gehuurd geweest , dat was voor een proefrit, dit ging heel soepel overigens.

Wel vind ik het toch fijner als je weet dat het iemand is van het forum hier, of iemand die toch iemand die je beetje kent.

Het gaat trouwens om de regio parkstad / Zuidlimburg van 6 of 7 maart tot 12 of 13 maart.
Ik heb ook een carwash abonnement, dus via kenteken herkenning gewoon ff snel de Lynk Weer laten Blynken.

Prijs komen we vast wel uit, deze auto hoort niet de hele week in de garage, is die veel te mooi voor.
Die periode zou mij wel eens uit kunnen komen.
Om dit forum niet te 'vervuilen' stuur ik je even een privé bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0162
Mart Visser schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Wat was de gemelde levertijd ten tijde van je aanmelding?

Ik heb mij 8-2 aangemeld, met een gemelde levertijd van 12-14 weken voor een zwarte. Keek van de week op de website en inmiddels alweer 15-17 weken. Veel animo klaarblijkelijk, of ze lopen weer ergens tegen leveringsproblemen aan..
15-17 weken voor een zwarte werd toen genoemd maar vanochtend had ik ineens een mailtje met de bestellink, 4-6 weken levertijd staat er.. eerst maar ff zien of dat ook lukt, zou dan vanaf m'n aanmelding ongeveer 10 weken hebben gewacht voor een zwarte 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Rmaxx schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Denk eerder door de LED frequentie, maak maar eens een paar fotos van je eigen lichten, zal die ook wel uit lijken. Zie je op film ook vaker.
Denk je?
Ik weet wel dat led knippert bij opnames zoals 📷 of 🎥, maar helemaal uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Zojuist een telefoontje dat ik hem vrijdag kan ophalen (order was al gewijzigd naar zwart) en had afgelopen vrijdag al een gemiste oproep van L&C. 8)7 Het lijkt er toch op dat de vraag afneemt of er een aantal ingeleverd zijn.

Uitstel was mogelijk tot begin april en als ik langer wilde moest ik annuleren en opnieuw bestellen in april zodat ze in mei leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
Deveon schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:21:
[...]

Zojuist een telefoontje dat ik hem vrijdag kan ophalen (order was al gewijzigd naar zwart) en had afgelopen vrijdag al een gemiste oproep van L&C. 8)7 Het lijkt er toch op dat de vraag afneemt of er een aantal ingeleverd zijn.

Uitstel was mogelijk tot begin april en als ik langer wilde moest ik annuleren en opnieuw bestellen in april zodat ze in mei leveren.
De Lynk gekocht? Of via het maandelijkse abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Abonnement.

Kan iemand trouwens bevestigen of bij het huren ook de naam, adres of kenteken van de abonnement houder op de factuur staan? Of is het op naam van L&C?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D0162
Deveon schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:21:
[...]

Ben ook zojuist gebeld, heb gisteren! de order geplaatst en kan de zwarte 01 ook volgende week vrijdag al ophalen _/-\o_ dat is echt snel gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOWZERZ
D0162 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:29:
[...]

Ben ook zojuist gebeld, heb gisteren! de order geplaatst en kan de zwarte 01 ook volgende week vrijdag al ophalen _/-\o_ dat is echt snel gegaan
Nice D0162, dat is rap gegaan. Dat geeft de burger moed:).

Veel plezier alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toobeus4u
Same here, ook net gebeld.
7 Maart ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0162
WOWZERZ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:33:
[...]

Nice D0162, dat is rap gegaan. Dat geeft de burger moed:).

Veel plezier alvast!
Bedankt! Zal vast nog wel ergens tegenaan ;) lopen dus blijf dit forum actief volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Vandaag lekke band gehad > ANWB met propje (het was een minispijkertje). Morgen even bellen of ze hem nog willen zien. Ben benieuwd naar de rekening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
m_a_rnix schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:37:
Vandaag lekke band gehad > ANWB met propje (het was een minispijkertje). Morgen even bellen of ze hem nog willen zien. Ben benieuwd naar de rekening!
Waarom zou je een rekening krijgen? Pechhulp is inclusief. Alleen als de band vervangen moet worden krijg je een rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:33
Deveon schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:33:
Abonnement.

Kan iemand trouwens bevestigen of bij het huren ook de naam, adres of kenteken van de abonnement houder op de factuur staan? Of is het op naam van L&C?
Beide niet, factuur staat heel duidelijk. Dit contract is tussen 2 leden, L&C is enkel tussenpersoon.
Op de factuur staat niets over de auto, geen kenteken of iets. Zelf niet dat het gaat om een L&C 01 :?
Ook geen gegevens over de verhuurder, er kan nog geen nickname vanaf.

[ Voor 50% gewijzigd door IwanvA op 22-02-2022 21:57 . Reden: Foto verwijderd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
IwanvA schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Beide niet, factuur staat heel duidelijk. Dit contract is tussen 2 leden, L&C is enkel tussenpersoon.
Op de factuur staat niets over de auto, geen kenteken of iets. Zelf niet dat het gaat om een L&C 01 :?
Ook geen gegevens over de verhuurder, er kan nog geen nickname vanaf.
De verhuurder staat toch wel genoemd? Lynk & co “namens N**k van P*******n”?
NB misschien ook wel netjes om zijn n.a.w.-gegevens onleesbaar te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Oizo1981 op 22-02-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door Oizo1981 op 22-02-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:33
Oizo1981 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:33:
[...]

Dat had ik niet gezien, bedankt voor het melden. I'd verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Oizo1981 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:33:
[...]

Scherp, alleen in jou de quote staat de link nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13
Hmm, ik heb voor het laatst in december gehuurd en op die factuur kan ik alleen mijn NAW-gegevens vinden en helemaal niks van de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_coin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-02-2023
Ik heb lync belletje gemist vandaag :'( :'(

Hoop dat ze m niet weggeven aan een ander :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Deveon schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Scherp, alleen in jou de quote staat de link nog wel.
Dank je. Nu ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Oizo1981 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Waarom zou je een rekening krijgen? Pechhulp is inclusief. Alleen als de band vervangen moet worden krijg je een rekening.
Ik heb inderdaad zelfde situatie gehad, de man van de ANWB gaf aan dat ik er officieel wel naar moest laten kijken omdat dit een tijdelijke oplossing zou zijn, maar uit ervaring kan ik zeggen dat je er prima nog even mee door kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Clipstra schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Uiteraard.

Met hoge uitzondering kan ik woensdag zelf naar de plaatselijke Volvo garage rijden om de kabel te checken en eventueel meteen een nieuwe mee te krijgen. Ben benieuwd.
Vandaag geweest, na ruim een uur wachten kwamen ze tot dezelfde conclusie, ze hadden voor de zekerheid al een nieuwe kabel besteld bij Lynk, maar die was helaas nog niet binnen. Dus ik kan weer terug zodra deze wel binnen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Onderhoud en inclusief banden service was toch de afspraak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:58
Anoniem: 1027889 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Goed verhaal. Je hebt de tolbadge onder de spiegel hangen dus. Heb je een foto? Ik was ook aan het kijken naar een goede plek. Mijn vorige auto had daarvoor een speciale folie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyi73vi7_aHvE7WiaJFwUAOYvaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heGl5R6XCWFbrYPnjHn4RqNH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:44
Eind mei de auto nodig dus ik wacht nog even met bestellen (heb sinds enkele weken wel de bestellink). Maar zijn er zover bekend reeds pakketen beschikbaar voor extra km's? Wij rijden op jaarbasis ca. 25K.

[ Voor 3% gewijzigd door juwlez op 23-02-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 19:37
juwlez schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:32:
Eind mei de auto nodig dus ik wacht nog even met bestellen (heb sinds enkele weken wel de bestellink). Maar zijn er zover bekend reeds pakketen voor extra km's? Wij rijden op jaarbasis ca. 25K.
Nope.

dat is flink wat extra km a 15 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Onderhoud en inclusief banden service was toch de afspraak?
Een niet repareerbare band wordt gezien als overmatige slijtage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8P4894ys3-V79cUPpaQb9cJ0ZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5bQLPtxLYaEMgMwvUfLEHgAj.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Oizo1981 op 23-02-2022 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-05 12:16
GroeneThee schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Nope.

dat is flink wat extra km a 15 cent
Ik vind het zeer meevallen. Als je dit terugrekent, zit je op 625 euro per maand. Als je kijkt wat voor auto je in private lease kan rijden met 25k per jaar en dit budget, zit je bij Volvo aan een XC40 T4 instapmodel zonder enige extra opties. 609 per maand voor de T4.
Equivalent van de Lynk is de T5, die kan je bij Volvo niet eens kiezen/is nog duurder... en dan heb ik nog niet eens de andere nadelen benoemd: 5 jaar looptijd, BKR registratie, etc.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dat is dan ook weer waar.

Overigens vandaag L&C aan de lijn gehad, kan mijn bestelling pas eind mei verwachten.
Groter nieuws is wat me betreft dat de 02 eind dit jaar beschikbaar komt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Laatst online: 05-09-2024
Meerdere keren in Parijs geweest. Tolbadge in handschoenvakje. Bij benaderen tolpoort met voet in klepje van zonneklep geschoven. En zonneklep geopend. Werkt altijd. Ook met parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Ze zijn druk bij Geely. Ook zusje Zeekr schijnt deze kant op te komen.

https://zerauto.nl/zeekr-001-rolt-van-de-band/

[ Voor 65% gewijzigd door De zolder op 23-02-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
GroeneThee schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:20:

Overigens vandaag L&C aan de lijn gehad, kan mijn bestelling pas eind mei verwachten.
Groter nieuws is wat me betreft dat de 02 eind dit jaar beschikbaar komt in Nederland.
Huh, eind mei pas? Gister werd mij nog verteld dat de levertijd enkele weken is en als ik hem in mei wil dan beter kon annuleren en in april pas bestellen. Hoe ver zit je in het bestelproces? Na de link om te bestellen had ik letterlijk binnen enkele uren al een gemiste omroep van L&C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:44
GroeneThee schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:20:

Specifieke reden dat je de L&C pas eind mei krijgt? Las afgelopen dagen nog berichten dat de levertijd minimaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 20:18
Ik heb vandaag L&C ook aan de lijn gehad, heb begin 9 feb aangemeld, verwachting is uitnodiging te krijgen in wk18 (eerste week mei). Dat is aldus de dame aan de telefoon zei.

De berichtgeving is niet geheel eenduidig...

• TN01
  • Laatst online: 25-03-2022
Nu er enkel de PHEV-versie nog verkocht wordt, had ik verwacht dat alles op 20 inch zou rijden. Ik zag in Belgie echter eentje met een heel recent kenteken op 18". Winterbanden misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 13:51
TN01 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:22:
Nu er enkel de PHEV-versie nog verkocht wordt, had ik verwacht dat alles op 20 inch zou rijden. Ik zag in Belgie echter eentje met een heel recent kenteken op 18". Winterbanden misschien?
Misschien een privé auto?

Mijn winterbanden zijn op 20" geleverd door L&C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olTZdvENpcIxNsM9ULUFJMmKCdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikbioXnHb1v5AItP7UyaFjy9.jpg?f=fotoalbum_large

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
TN01 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:22:
In Belgie is naast PHEV ook HEV verkrijgbaar met 18 inch velgen.

Zie: https://www.lynkco.com/nl-be/car/car-specifications

[ Voor 7% gewijzigd door jbbuist op 24-02-2022 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TN01
  • Laatst online: 25-03-2022
jbbuist schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:42:
[...]

In Belgie is naast PHEV ook HEV verkrijgbaar met 18 inch velgen.

Zie: https://www.lynkco.com/nl-be/car/car-specifications
Inderdaad, die kan je nog kiezen hier, ik had er geen idee van. Maar dan enkel kopen, niet in het maandelijkse membership.

• GroeneThee
Deveon schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Huh, eind mei pas? Gister werd mij nog verteld dat de levertijd enkele weken is en als ik hem in mei wil dan beter kon annuleren en in april pas bestellen. Hoe ver zit je in het bestelproces? Na de link om te bestellen had ik letterlijk binnen enkele uren al een gemiste omroep van L&C.
Deveon schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Had bestel link geschreven maar waarschijnlijk autocorrect die er bestelling van gemaakt heeft.

Dus krijg naar verwachting krijg ik eind mei pas de bestel link en dan 4-6 weken later de uitlevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hardhill
  • Laatst online: 07-07-2022
Hi,

4 januari, ingeschreven bij Lynk & Co.
31 januari, een mail ontvangen, je bent er bijna. 14 februari zou er meer duidelijk zijn.
14 februari, tijd om te bestellen en gelijk gedaan.
18 februari, we hebben je order ontvangen.
23 februari - Belletje, we komen de auto 7 maart leveren.

Gaat al met al best snel. Ik rij momenteel een tesla model 3 welke in de verkoop gaat vanwege de hoge restwaarde op dit moment . Met de Lynk ga ik een tijdje overbruggen en kijken waar de markt naartoe gaat. Ik ben benieuwd ;)

• Toobeus4u
Kan iemand bevestigen wat de lengte van de Granny kabel is?
Ik lees 7 mtr in het forum, maar wordt niet bevestigd volgens mij.

Thanks!
Pagina: 1 ... 55 ... 174 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.