Update
Al een tijdje niks geplaatst maar er is een hoop gebeurd ondertussen.
Overmorgen zijn we precies een maand onze auto kwijt. Omdat er zoveel gebeurd is, vind ik het lastig om een begin te maken. Eigenlijk is alles benoemingswaardig, maar op het hele verhaal zullen weinig mensen wachten. Dus ik probeer het maar in een nutshell.
Door dagelijks te bellen heb ik dan eindelijk na 2,5 week een vervangende auto kunnen krijgen. Dit zou een gelijkwaardige auto zijn vertelden ze.
Omdat de huurauto ergens achteraf in een dorpje stond bood LC mij aan om een taxi te laten komen. Zij zouden deze gelijk inboeken. Half 5 zou er een taxi op de afgesproken locatie staan. Ik ben twee uur eerder van mijn werk vertrokken naar de taxi-locatie.
Toen er na 16:35 nog geen taxi was, kreeg ik al een zenuwachtig gevoel.. Het zal toch niet?!
Na een half uur in de regen te hebben gestaan ben ik terug naar huis gegaan. Het regende zo hard dat ik buiten niet kon bellen. Toen ik binnen was ben ik gelijk LC gaan bellen. Natuurlijk kreeg ik weer een Engels sprekend iemand. De Nederlandse collega’s waren in gesprek. Ze kon me niet helpen. Ze zou een terugbel verzoek indienen (16:55). Dan weet je wel hoe laat het is. Ik heb het verhaal nogmaals uitgelegd en heb boos opgehangen.
Een aantal minuten later ging de telefoon. Het was de taxichauffeur. Hij was er binnen 5 min. Hij vertelde me onderweg dat hij de boeking een aantal min geleden had gekregen..
Ondertussen werd het nog spannend, want de garage waar ik de auto kon ophalen ging om 18:00 sluiten. De navigatie gaf aan dat we pas om 18:15 aan zouden komen. Onderweg heb ik de garage gebeld en de situatie uitgelegd. Hier hadden ze begrip voor, maar ze wilden wel echt om 10 over naar huis. De taxichauffeur zei dat het goed zou komen en liet zijn voet wat meer op het voetpedaal leunen.
Toen ik daar aankwam bleek het helemaal niet om een gelijkwaardige auto te gaan. Het was een 3 jaar oude Opel Grandland van 30K zonder opties. Het was helaas ook een schakelauto. Dus ook niet elektrisch rijden. Dat schakelen werd nog even spannend! Ik reed al bokkend weg bij de garage. Ze riepen nog: “weet u zeker dat het lukt meneer?!” Toen ik onderweg was, kwam ik erachter dat er ook waarschuwingslampjes branden. Dit kon “Mwoah” geen kwaad zei de garage. Als ik stil stond moest ik maar even bellen.
Voor de mensen die nu denken.. Waarom zo ontevreden? Nou, we betalen er dus wel 500 euro voor.
Dat is deze auto niet waard.
Vandaag (28 feb) kreeg ik uit het niets een belletje van L&C! Toen ik het nummer van L&C in beeld zag dacht ik bij mezelf: “Dit kan alleen maar goed nieuws zijn.” Normaal gesproken bellen ze nooit uit zichzelf.
En ja hoor! “Meneer, uw auto is klaar, hij is weer helemaal als nieuw en je mag hem vanaf 17.00 ophalen bij de Volvo dealer in Apeldoorn. De auto is professioneel gereinigd en de onderdelen die vervangen moesten worden zijn vervangen.”
Dit was echt een hele opluchting! Op kantoor vertelde ik dat ik gelijk weg moest, WANT.. ik kon mijn auto ophalen!
Onderweg merkte ik dat ik echt rust kreeg. Hoe stom het ook klinkt. Elke dag heb ik L&C gebeld. Soms duurde dit wel een uur. Er zijn zoveel beloftes gemaakt en niet nagekomen. Elke medewerker zegt iets anders. Het heeft me best veel energie gekost. Vooral om rustig te blijven.
Cool story bro! Geniet van je auto!
Mocht je van drama houden, blijf dan nog even lezen.
Eenmaal aangekomen bij de Volvo dealer kreeg ik toch weer dat zenuwachtige gevoel. Zou dan nu echt alles goed gaan?
Ik werd geholpen door een aardige mevrouw achter de balie. De huurauto kon ik achterlaten en kreeg gelijk de sleutels van mijn L&C terug. Mijn hart begon harder te kloppen. Ik liep/rende op een Mr. Bean-achtige manier naar buiten. Waarschijnlijk ken je dit rennende loopje van Mr. Bean wel als je 30+ bent.
Zo enthousiast als ik naar buiten liep, kon ik ook weer terug naar binnen. Waar staat de auto eigenlijk? Achteraf kan ik wel lachen om mezelf.
Toen begon de ellende.
Het nummerbord klopte wel maar het leek mijn helemaal auto niet. De auto heeft geen enkele glans meer. Het lijkt wel mat blauw. De achterbumper is beschadig, het logo van Lynk&Co is eraf gesloopt. De matten zijn versleten. Er zit een groot brandgat in de bekleding op de achterbank. De oplaadkabel is weg en ik mis een complete hoedeplank. De exterieur zit vol krassen. Het interieur is uitgeleefd en er komt een verschrikkelijke bubblegum geur uit de auto. Toen ik de condooms, tissues en het “inbraak” spul vond, ben ik terug naar binnen gegaan om te vertellen dat ik de auto niet mee terug ga nemen.
Ik kon L&C nog wel bellen maar ik kon helaas niet worden doorverbonden met de juiste persoon omdat het “bijna” 17.00 was. Hieronder zie je foto’s van de auto. Houd in je achterhoofd dat de auto van binnen en buiten professioneel is gereinigd. Helaas heb ik te weinig foto’s gemaakt. Ik was best wel van slag.
3 uur voor niks gereden.
Elke twee weken haalde ik de auto door de wasstraat. Ik ben er echt zo zuinig op geweest. Als ik de auto verhuurde lag er altijd een folder in met extra informatie over de auto en een bedankje, 2 pepermuntjes en een handstofzuiger zodat ze de auto makkelijk schoon kunnen achterlaten. Een soort van airbnb.
Mijn ervaring is uniek. De auto is geweldig. Het is de vriendelijke horror-klantenservice van Lynk & Co.