• lmaas85
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-06-2024
Hi,

Er zijn blijkbaar problemen met ING en Rabobank waarbij users geen Lynk&Co kunnen lenen. Nu rij ik zelf een L&C, alleen met als doel om hem regelmatig uit te lenen aan vrienden en familie en dat werkt dus niet. Echt heel vervelend. Hebben meer users hier last van? Zowel qua delen als huurder?

• lmaas85
  • Laatst online: 21-06-2024
Hollanda schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Idem met ING nog geen oplossing.
Ja, het is echt heel vervelend. Dit is juist het concept, maar het werkt gewoon niet. In ieder geval niet met ING of Rabobank. Met ABN geen problemen, maar ik wil de auto juist uitlenen aan mensen met een ING en Rabo pas. Heel frustrerend.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:07
lmaas85 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:59:
Hi,

Er zijn blijkbaar problemen met ING en Rabobank waarbij users geen Lynk&Co kunnen lenen. Nu rij ik zelf een L&C, alleen met als doel om hem regelmatig uit te lenen aan vrienden en familie en dat werkt dus niet. Echt heel vervelend. Hebben meer users hier last van? Zowel qua delen als huurder?
Zie mijn post van afgelopen maandag, dacht het inderdaad ook eens te proberen. Ik heb ABN AMRO maar krijg een payment error bij het versturen van reserveringsverzoek.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb begin februari mijn creditcard aangepast (van ANWB-Gold naar ING-platinum) in de L&C omgeving. Dat lukte eerst niet, later wel. Op mijn ING card is toen ook EUR 1,- afgeschreven door L&C die ook weer bijgeschreven werd (kaart-verificatie).

Half februari is er geïncasseerd van mijn (oude) ANWB-card (die dus toen niet meer gekoppeld was aan mijn account). Inmiddels is de ANWB card beëindigd, ik verwacht dus dat L&C ook niet meer kan incasseren nu. Niet echt handig. Ik wacht dan ook maar even tot ze zich melden en verwijs dan naar mijn account waar de creditcard die wel actief is ook gekoppeld is.

Ik laat me verrassen!

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

• De zolder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Hardhill schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:17:
Hi,

4 januari, ingeschreven bij Lynk & Co.
31 januari, een mail ontvangen, je bent er bijna. 14 februari zou er meer duidelijk zijn.
14 februari, tijd om te bestellen en gelijk gedaan.
18 februari, we hebben je order ontvangen.
23 februari - Belletje, we komen de auto 7 maart leveren.
Er lijkt sprake van grote onderlinge verschillen in doorlooptijd. Voor jouw iig goed nieuws. Veel plezier ermee.

Heb je een zwarte of blauwe besteld. Dat verklaart wellicht iets.

[ Voor 6% gewijzigd door De zolder op 24-02-2022 17:56 ]

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
cyberdj schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:48:
Ik heb begin februari mijn creditcard aangepast (van ANWB-Gold naar ING-platinum) in de L&C omgeving. Dat lukte eerst niet, later wel. Op mijn ING card is toen ook EUR 1,- afgeschreven door L&C die ook weer bijgeschreven werd (kaart-verificatie).

Half februari is er geïncasseerd van mijn (oude) ANWB-card (die dus toen niet meer gekoppeld was aan mijn account). Inmiddels is de ANWB card beëindigd, ik verwacht dus dat L&C ook niet meer kan incasseren nu. Niet echt handig. Ik wacht dan ook maar even tot ze zich melden en verwijs dan naar mijn account waar de creditcard die wel actief is ook gekoppeld is.

Ik laat me verrassen!
Het is beter als je zelf meldt, bij mij werd er ook bijna 3 maanden niet afgeschreven.

Ik heb maar gebeld omdat ik bang was dat ze me misschien als wanbetaler zouden zien.

Na mijn melding kreeg ik een mailtje met rekeningnummer waar ik de achterstand op over moest maken.

Je moet uiteraard zelf weten wat je doet natuurlijk.

• mehn
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-03-2023
WOWZERZ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:17:
[...]

[...]

Kijk, zo te horen rijden er toch al aardig wat 01's rond in Parkstad. Dan zal dat wel loslopen :).
Bieden jullie de 01's ook te leen aan? Zo ja is daar enige vraag naar in onze regio?
Ah dus jullie zie ik hier regelmatig voorbij flitsen 😁

• pretpik
Ik zit gezien de huidige brandstofprijzen ook na te denken om m'n 3.5 V6 tijdelijk aan de kant te zetten en een Lynk & co te gaan rijden voor woon werk verkeer. Echter heb ik er een hekel aan om met de auto centrum Amsterdam in te moeten. Waarom een auto'club' in de meest auto-onveriendelijke stad van NL 8)7 . Is er iemand in de regio Culemborg die er een heeft en waar ik even aan mag snuffelen? Wilde maandag een via het platform lenen, echter pakte hij m'n credit card niet.

[ Voor 16% gewijzigd door pretpik op 24-02-2022 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itshim
  • Laatst online: 14-02-2023
Vandaag m'n auto mogen ophalen. Ging lekker vlot en snel. Auto rijdt verder echt heel fijn.

De auto is splinternieuw (4km), alleen een smetje (letterlijk en figuurlijk): een dikke smeervlek op de deurstijl aan de bestuurders kant, bij de gordel. De medewerker van L&C heeft ook nog gepoetst maar kreeg het ook niet weg.

Case laten aanmaken, zodat ik niet voor verrassingen komt te staan bij inleveren.
Nieuwe auto dus niet helemaal smetteloos. Da's jammer.

Ik kreeg verder een papieren kopie van het kentekenbewijs. Hebben degene die een auto hebben wel al pasjes? Krijg je die nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:19
Itshim schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:28:
Ik kreeg verder een papieren kopie van het kentekenbewijs. Hebben degene die een auto hebben wel al pasjes? Krijg je die nog?
Bij mij zat het pasje bij afleveren in de klep van het handschoenenvakje. Netjes in een daarvoor bestemd sleufje. Daar misschien even kijken?

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Muro01 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Het is beter als je zelf meldt, bij mij werd er ook bijna 3 maanden niet afgeschreven.

Ik heb maar gebeld omdat ik bang was dat ze me misschien als wanbetaler zouden zien.

Na mijn melding kreeg ik een mailtje met rekeningnummer waar ik de achterstand op over moest maken.

Je moet uiteraard zelf weten wat je doet natuurlijk.
Ik ga na enige tijd wel bellen, echter boek ik iedere maand EUR 540,- over naar mijn creditcard. Handmatig betalen heeft dus niet mijn voorkeur (dan moet ik eerst mijn positieve saldo terugboeken).

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Toch de knoop doorgehakt en er eentje besteld. Zojuist een e-mail gehad met 'Bedankt voor je interesse'. Nu even gebeld, maar kreeg te horen dat er een wachtlijst is van 2-3 maanden voordat je een bestellink krijgt :'( . Is er een manier om dit te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:53
pretpik schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:06:
Toch de knoop doorgehakt en er eentje besteld. Zojuist een e-mail gehad met 'Bedankt voor je interesse'. Nu even gebeld, maar kreeg te horen dat er een wachtlijst is van 2-3 maanden voordat je een bestellink krijgt :'( . Is er een manier om dit te versnellen?
Hehehe niet echt. Aansluiten en hopen op uitvallers of snellere leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardhill
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-07-2022
De zolder schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:53:
[...]

Er lijkt sprake van grote onderlinge verschillen in doorlooptijd. Voor jouw iig goed nieuws. Veel plezier ermee.

Heb je een zwarte of blauwe besteld. Dat verklaart wellicht iets.
Zwarte variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Laatst online: 18-04 12:54
Toobeus4u schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:03:
Kan iemand bevestigen wat de lengte van de Granny kabel is?
Ik lees 7 mtr in het forum, maar wordt niet bevestigd volgens mij.

Thanks!
Niemand?

Wil kijken waar ik het stopcontact aan moet gaan leggen in de tuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenobarbe
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-06 19:59
Die wachtlijst is nu weer wat korter geworden want ik heb deze week mijn bestelmoment voorbij laten gaan. Uit alles wat ik heb gelezen over de Lynk en Co en het deelplatform heb ik nog niet het goede gevoel gekregen dat het allemaal lekker gaat werken.
Dus voorlopig maar door met het mywheels platform in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 21:14
Toobeus4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Niemand?

Wil kijken waar ik het stopcontact aan moet gaan leggen in de tuin :)
Minstens 7 meter. Kan helaas niet meten op dit moment maar ik kon een keer niet aansluiten op mijn vaste kabel met 6,5m en wel met de granny lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bennie87
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Zeer tevreden over de auto, ik herken eigelijk geen enkele klachten.

Auto sinds 18 december via het M2M. Tot nu toe 2 keer verhuurd en eigelijk prima verlopen. Eerste verhuur 15 feb en gisteren 25 feb bericht dat ze de huur van deze eerste verhuur naar mijn rekening overmaken.

Voor mensen die twijfelen, kan ik alleen maar zeggen doen! Een van mijn beste keuze geweest qua auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-07 12:28
Het lukt me niet om de auto te starten met de mobiele telefoon.

Ik heb mijn telefoon als digitale sleutel aangemeld en mijn auto staat als active in de app. Ik kan via de app mijn auto openen. Vervolgens log ik in met mijn L&C profiel en zorg dat ik telefoon met bluetooth met de auto heb verbonden. Vervolgens zet ik de telefoon in de voorste bekerhouder en probeer de auto te starten. Maar dan krijg ik de melding dat er geen sleutel in de auto aanwezig is.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Laatst online: 13-07 18:27
roeldive schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:52:

Ik heb mijn telefoon als digitale sleutel aangemeld en mijn auto staat als active in de app. Ik kan via de app mijn auto openen. Vervolgens log ik in met mijn L&C profiel en zorg dat ik telefoon met bluetooth met de auto heb verbonden. Vervolgens zet ik de telefoon in de voorste bekerhouder en probeer de auto te starten. Maar dan krijg ik de melding dat er geen sleutel in de auto aanwezig is.

Wat doe ik verkeerd?
Heb je ingesteld dat de app altijd toegang heeft tot je locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ Lynk
  • Laatst online: 25-07-2022
.

[ Voor 180% gewijzigd door MJ Lynk op 26-02-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ Lynk
  • Laatst online: 25-07-2022
roeldive schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:52:

Wat doe ik verkeerd?
Eerste keer gebruiken
De eerste keer dat je je telefoon als digitale sleutel wilt gebruiken:

In de Lynk & Co app ga je naar Mijn pagina's > Digitale sleutels.
Druk op Telefoon als sleutel activeren om een digitale sleutel aan je telefoon toe te voegen.
Schakelen om de digitale sleutel te activeren.Opmerking: Om de sleutel te kunnen activeren, moet de auto een actieve internetverbinding hebben. Dat betekent dat je mogelijk een keer met je fysieke sleutel auto moet rijden, zodat de auto verbinding met internet maakt en de digitale sleutel wordt geactiveerd

https://www.lynkco.com/nl...as_key/topic:Phone_as_key

De car guide is sowieso super chill:
https://www.lynkco.com/nl-nl/help/car-guide/----phev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-07 14:13
Is er een manier om het multi media systeem te reboten - zonder de auto uit te schakelen, wachten - en weer inschakelen?

Heb nu twee keer gehad bij lange ritten, dat ik mijn telefoon eraan heb laten hangen tijdens het tanken en daarna werkt Apple Car Play (via kabel) niet meer. Nogal hinderlijk aangezien aangezien ik mijn iPhone gebruikt voor navigatie, muziek etc.

Als ik stop, de auto even uitzet, werkt daarna alles weer als vanouds. Maar een snelle reset optie zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Weet iemand waar de achteruitrijcamera precies zit? Dit was vanochtend mijn beeld met wat nachtvorst er overheen.
De ruiten waren al ontdooit, maar de camera had even een doekje nodig :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogltA-LdNnOepBYLEog4mq8nNYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54ZOXguQMyTpMQUHPMos8Efx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
dixet schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:54:
Weet iemand waar de achteruitrijcamera precies zit? Dit was vanochtend mijn beeld met wat nachtvorst er overheen.
[Afbeelding]
Volgens mij direct boven de nummerplaat, en dan naar beneden gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:31
Hoi allemaal,

Na mijn eerste vraagjes laatst nog een paar extra vragen.

1. Er zit dus een AAOS systeem in de auto maar dan met een eigen schil. Houdt dit wel in dat je toegang hebt tot de AAOS playstore en dus een Maps en Spotify kan downloaden en direct op het systeem kan gebruiken? Dus niet via Android auto/Apple Carplay

2. Ik zag vandaag voor het eerst deze auto in het echt. Zag er best leuk uit en heeft wel iets weg van onze huidige xc40 P8. Alleen de wielkast was behoorlijk "leeg" aan de bovenkant. Zag er heel raar en lelijk uit. Is dat standaard of eerder een gevalletje van dat de eigenaar er kleinere (winter?) banden onder gezet heeft?

3. Als ik de app alvast download en mij aanmeld als gebruiker (zonder nog te bestellen) kan je dan ook alvast een beetje rondkijken in je omgeving (wij wonen in Zwolle) hoe het zou kunnen gaan met aanbod huur/verhuur?

4. Hoe ervaren ullie het audio systeem? Premium geluid of dat niet?

5. Kan hrt panorama dak ook (deels) open?

Kans dat we serieus deze auto willen gaan nemen wordt steeds groter. Dus ben al druk bezig met meer info te lezen en video's te bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 26-02-2022 21:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:06
Lees al een tijdje mee hier aangezien ik overweeg om een lync & co zakelijk te gaan rijden.

Vandaag een proefrit gemaakt en moet zeggen dat het prima is bevallen. Ik rijd momenteel een Leon ST FR 1.5 DSG waar ik helaas eeuwig gezeik mee heb.

Tijdens het proefrijden viel het mij wel op dat de auto zo rond de 80 -90 bij vol accelereren even inhoud om vervolgens wel vlot door te trekken. Had wat filmpjes op YouTube gezien waar dit ook in vermeld werd.

Tevens viel het mij ook op dat zowel de achterlichten als de koplampen bij de diverse voorraad modellen en de demo auto last van condens hadden.

Hebben jullie hier ook last van?

Zijn er meer mensen die de auto zakelijk in de lease rijden en zo ja, hoe bevalt het?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dark Vision
  • Laatst online: 16-06-2022
dixet schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:54:
[Afbeelding]
Is dit nu de luiheid anno 2022? Dat je niet de moeite neemt om eens bij de achterkant van de auto te kijken (je ziet op beeld je kenteken zelfs) maar een post op internet plaatst? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madtraxx
Dark Vision schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:16:
[...]

Is dit nu de luiheid anno 2022? Dat je niet de moeite neemt om eens bij de achterkant van de auto te kijken (je ziet op beeld je kenteken zelfs) maar een post op internet plaatst? 😅
Haha, als je de klep open doet zie je hem zo zitten, zag hem de eerste keer bij openen al, kan mij ook niet voorstellen dat als je een auto bezit dit niet weet te vinden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Geweldig, dit is nu de derde keer dat ik mijn Lynk wil opwarmen (klimaatregeling)
Voor de derde keer een melding dat het niet lukt.
En ja hij hangt aan het stroom en hij doet het normaal wel....(als ik hem test bij 10 graden)
Dit is wel vermoeiend hoor.
Maar goed hopelijk leest Lynk marketing ook mee, maar wat zeur ik eigenlijk 1500 km verder is iets aan de hand wat veel erger is en wat zo snel mogelijk moet stoppen.
#Oekraïne #stopwar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Juancho schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:33:
Hoi allemaal,

1. Er zit dus een AAOS systeem in de auto maar dan met een eigen schil. Houdt dit wel in dat je toegang hebt tot de AAOS playstore en dus een Maps en Spotify kan downloaden en direct op het systeem kan gebruiken? Dus niet via Android auto/Apple Carplay

2. Ik zag vandaag voor het eerst deze auto in het echt. Zag er best leuk uit en heeft wel iets weg van onze huidige xc40 P8. Alleen de wielkast was behoorlijk "leeg" aan de bovenkant. Zag er heel raar en lelijk uit. Is dat standaard of eerder een gevalletje van dat de eigenaar er kleinere (winter?) banden onder gezet heeft?

3. Als ik de app alvast download en mij aanmeld als gebruiker (zonder nog te bestellen) kan je dan ook alvast een beetje rondkijken in je omgeving (wij wonen in Zwolle) hoe het zou kunnen gaan met aanbod huur/verhuur?

Kans dat we serieus deze auto willen gaan nemen wordt steeds groter. Dus ben al druk bezig met meer info te lezen en video's te bekijken.
1. Nee, geen toegang tot playstore. Alleen apps door L&C worden aangeboden maar dat is nog niet veel soeps.
2. Waren het velgen met blauw er in? Dan waarschijnlijk origineel. Mogelijk het HEV model (Alleen in België) op 18 inch. Genoeg foto’s op internet hoe de auto op 20 inch eruit ziet.
3. Ja.
4. Voldoende, maar niet geweldig.
5. Ja, voorste gedeelte boven de voorstoelen kan open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
Dark Vision schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:16:
[...]
"Your assumptions are your windows on the world. Scrub them off every once in a while, or the light won't come in." - Isaac Asimov

Wat denk je zelf, dat foto maken en op tweakers plaatsen minder moeite is dan even achter de auto kijken? Kom van je hoge paard af en denk na voor je aannames doet over anderen.

Ja, ik heb gekeken en niet gevonden. Ja, ik heb in de handleiding gezocht en niet gevonden. Dus stel ik hier een vraag.
madtraxx schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:19:
[...]
Haha, als je de klep open doet zie je hem zo zitten, zag hem de eerste keer bij openen al, kan mij ook niet voorstellen dat als je een auto bezit dit niet weet te vinden 😂
Vriendelijk hoor, anderen uitlachen omdat jij de eerste keer al iets ziet waar anderen naar moeten zoeken. Ben je nu trots op jezelf? :(
Ik dacht dat een forum was om elkaar te helpen, niet om je eigen verwaande zelfbeeld ten toon te spreiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Vision
  • Laatst online: 16-06-2022
[quote]dixet schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:14:
[...]
"Your assumptions are your windows on the world. Scrub them off every once in a while, or the light won't come in." - Isaac Asimov

Wat denk je zelf, dat foto maken en op tweakers plaatsen minder moeite is dan even achter de auto kijken? Kom van je hoge paard af en denk na voor je aannames doet over anderen.

Ja, ik heb gekeken en niet gevonden. Ja, ik heb in de handleiding gezocht en niet gevonden.
[...]

"Verbaas u niet verwonder u slechts"...

Hierbij nog een tip op deze mooie zondag: YouTube: Parking Camera Cleaning - Lynk & Co 01

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• madtraxx
Vriendelijk hoor, anderen uitlachen omdat jij de eerste keer al iets ziet waar anderen naar moeten zoeken. Ben je nu trots op jezelf? :(
Ik dacht dat een forum was om elkaar te helpen, niet om je eigen verwaande zelfbeeld ten toon te spreiden
Stel dat je hem niet weet te vinden, dan laat je toch even iemand in de auto zitten terwijl jij wijst?

Als je ergens beeld van een beveiligingscamera ziet en je weet niet waar hij hangt, dan ga je meestal toch kijken naar de ruimte tot jij jezelf recht in beeld hebt?

Het Haha en de reactie hierboven gaat niet zo zeer om het behulpzaam zijn, maar meer om het feit dat mensen niet eerst zelf even logisch op zoek gaan.

Dit is iets wat je steeds meer ziet op Facebook groepen en forums. Niet kijken, niet zoeken maar direct de vraag aan een ander stellen.

Simpel voorbeeld, ik zit toevallig in een BBQ groep, hoe vaak mensen daar wel niet de vraag stellen hoe ze hem aan moeten steken, terwijl er honderden video’s over zijn op YouTube + de gebruikers handleiding waar het luid en duidelijk in uitgelegd staat getuigd van een soort luiheid. Het even typen, niet zelf uit willen zoeken en de vraag direct stellen, want iemand anders weet het vast wel….. is soms gewoon erg irritant.

En getuige de andere reacties ben ik blijkbaar niet de enige die zich hieraan stoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

dixet schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:14:
[...]

Ja, ik heb gekeken en niet gevonden. Ja, ik heb in de handleiding gezocht en niet gevonden.

[...]

De tijd die je hier gebruikt om te klagen, was ongeveer 3x genoeg geweest om op de knietjes even te kijken waar dat cameraatje zat. Hou het lekker gezellig hier, das leuker voor iedereen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Laatst online: 13-07 22:19
Ik lees al eventjes stilletjes mee, collega heeft afgelopen vrijdag zijn blauwe op kunnen halen. Mijn lease auto gaat er eind oktober uit en dan komt er in eerste instantie ook een lynk voor in de plaats. Nog een beetje huiverig voor de organisatie zelf en wat kinderziektes maar mijn Seat is ook niet bug vrij 🙈

Collega heeft de optie met de trekhaak genomen, nu vroeg ik me af, zijn ze allemaal voorbereid want de kogel is afneembaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
cyberdj schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Ik ga na enige tijd wel bellen, echter boek ik iedere maand EUR 540,- over naar mijn creditcard. Handmatig betalen heeft dus niet mijn voorkeur (dan moet ik eerst mijn positieve saldo terugboeken).
Het had ook niet mijn voorkeur om via de bank te betalen, maar het ging niet anders zeiden ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
madtraxx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:21:
[...]
Stel dat je hem niet weet te vinden, dan laat je toch even iemand in de auto zitten terwijl jij wijst?
[/offtopic] dat is toch precies waar een forum voor is? Vragen stellen als je er zelf niet uitkomt? Als je je stoort aan mensen die vragen stellen kan je beter niet op fora komen

[ontopic]
Dankzij het filmpje van @Dark Vision heb ik hem nu gevonden. En vraag ik me af hoe ik die ooit heb kunnen missen :o
Een beetje als die olifant in de struiken. Die zie je ook niet tenzij je weet waar je moet kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
TWFpa2Vs schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:29:
Collega heeft de optie met de trekhaak genomen, nu vroeg ik me af, zijn ze allemaal voorbereid want de kogel is afneembaar?
Nee, volledige trekhaakconstructie wordt er in NL onder gezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Muro01
dixet schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:14:
[...]

[...]

Ok iedereen even chillen maar weer, ben maar even naar buiten gegaan om een foto te trekken speciaal voor iedereen die niet weet waar dat pokke camera lens zit.😉

En dan wil ik nooit meer iemand horen vragen waar dat ding zit😜

O ja, mijn auto hiervoor was een Mercedes C klasse uit 2019.

De camera lens van die zat verstopt en kwam alleen als een koekoeksklok buiten als je de auto in zijn achteruit deed(handig om de lens schoon te houden), dus zo vanzelfsprekend is het niet dat ie zomaar op de achterklep geplakt is😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVE1VUlOnSq1uoDUPvX-B1OpSAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQ0RsEWlE0QIm8NPnJP1PFHa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Wel mooi dat ze allemaal knappe platen krijgen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
TWFpa2Vs schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:29:
Wel mooi dat ze allemaal knappe platen krijgen 😁
Ben er trots op Nederland-868-Den Haag 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Heb je de optie om mobiliteitsvergoeding te krijgen? viel mij op dat de lynk in reguliere lease echt duur is.
madtraxx schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:16:
Lees al een tijdje mee hier aangezien ik overweeg om een lync & co zakelijk te gaan rijden.

Vandaag een proefrit gemaakt en moet zeggen dat het prima is bevallen. Ik rijd momenteel een Leon ST FR 1.5 DSG waar ik helaas eeuwig gezeik mee heb.

Tijdens het proefrijden viel het mij wel op dat de auto zo rond de 80 -90 bij vol accelereren even inhoud om vervolgens wel vlot door te trekken. Had wat filmpjes op YouTube gezien waar dit ook in vermeld werd.

Tevens viel het mij ook op dat zowel de achterlichten als de koplampen bij de diverse voorraad modellen en de demo auto last van condens hadden.

Hebben jullie hier ook last van?

Zijn er meer mensen die de auto zakelijk in de lease rijden en zo ja, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Voor die liefhebbers, flacon met microvezel doekjes zodat je ook kan droogwrijven 😄

https://www.action.com/nl...fles-en-schoonmaakdoeken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
TWFpa2Vs schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:31:
Heb je de optie om mobiliteitsvergoeding te krijgen? viel mij op dat de lynk in reguliere lease echt duur is.

[...]
Geen idee, als ik hem configureer op 25K p jaar met winterbanden komt hij op 650 ex brandstof per maand.

Denk niet dat 500 per maand + brandstof voordeliger is. Ik hoef immers alleen mijn netto bijtelling af te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
madtraxx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:22:
[...]

Geen idee, als ik hem configureer op 25K p jaar met winterbanden komt hij op 650 ex brandstof per maand.

Denk niet dat 500 per maand + brandstof voordeliger is. Ik hoef immers alleen mijn netto bijtelling af te tikken.
Ligt aan je regeling, ik krijg mijn leasebedrag + brandstof bij mijn bruto salaris en elke zakelijke kilometer maakt dit bedrag langzamerhand netto.

Voor mij betekent dit al gauw dat privé dit regelen financieel gunstiger is dan leasen, misschien voor jou ook wel.

Maar we dwalen af, kunnen dit eventueel in PB voortzetten 😁

[ Voor 5% gewijzigd door TWFpa2Vs op 27-02-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over het inhouden in pure mode rond de 90 kmh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 07:41
Even in het topic zoeken op inhouden of versnellingsbak. Het is bekend, en het kan niet worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
madtraxx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:14:
Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over het inhouden in pure mode rond de 90 kmh?
Heeft ermee te maken dat de elektromotor alleen op de 2e en 4e versnelling zit en dus op enig moment moet overschakelen. Dat merk je doordat de auto dan inhoudt. Als je in een keer gas geeft tot boven de 95 km/u dan houdt de auto bij 95 km/u best flink in, hetgeen vervelend is als je net invoegt of inhaalt. Als je echter een beetje geleidelijk versnelt en bijvoorbeeld bij 75 km/u al even “lift”, dan schakelt die dan al over naar de 4e versnelling en merk je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-07 20:48
Juancho schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:33:
Hoi allemaal,

Denk dat punt 4 per persoon veel zal verschillen. Ik vind het persoonlijk een geweldig audiosysteem, beter dan ik heb gehoord in menig auto. Kan echter verwachten dat de XC40 P8 ook een degelijk/soortgelijk audiosysteem heeft.

Punt 2 klopt wel qua vergelijking omdat hij zo goed als identiek is aan de XC40. Lynk & Co is ook een zusterbedrijf van Volvo.

[ Voor 4% gewijzigd door matthewtje op 28-02-2022 00:08 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckkat
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-04-2023
Vraag; is er een Lynk rijder met winterbanden die van 18-27 maart wil wisselen, uiteraard met bijbetaling? Dan kan ik met een gerust hart op rijden naar de wintersport. Ophalen geen probleem, hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hollanda
ckkat schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:08:
Vraag; is er een Lynk rijder met winterbanden die van 18-27 maart wil wisselen, uiteraard met bijbetaling? Dan kan ik met een gerust hart op rijden naar de wintersport. Ophalen geen probleem, hoor het graag.
Banden met velgen en eventueel dakdragers en een koffer kan ik je aan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckkat
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-04-2023
Hollanda schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Banden met velgen en eventueel dakdragers en een koffer kan ik je aan helpen.
U got a DM. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:26
Hi Lynk & Co collega's,

Heeft iemand een setje sneeuwkettingen te leen? Bij voorkeur iemand in omgeving Breda. Stuur even een berichtje. Alvast bedankt :)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
ljwilliam88 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:45:
Hi Lynk & Co collega's,

Heeft iemand een setje sneeuwkettingen te leen? Bij voorkeur iemand in omgeving Breda. Stuur even een berichtje. Alvast bedankt :)

Groeten
Te huur wel (centrax 894). Voor welke periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
matthewtje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:07:
[...]

Denk dat punt 4 per persoon veel zal verschillen. Ik vind het persoonlijk een geweldig audiosysteem, beter dan ik heb gehoord in menig auto. Kan echter verwachten dat de XC40 P8 ook een degelijk/soortgelijk audiosysteem heeft.

Punt 2 klopt wel qua vergelijking omdat hij zo goed als identiek is aan de XC40. Lynk & Co is ook een zusterbedrijf van Volvo.
Dank je! Mijn XC40 P8 heeft het Harman Kardon systeem dat een speciaal ontwikkeld Dirac systeem gebruikt. Klinkt mooi, maar het heeft in praktijk 2 grote nadelen:

1. Volvo en HK willen niet dat je gaan tweaken dus er is geen uitgebreide EQ instelling
2. Er zit een speciale surround mode op die het geluid er niet beter op maakt. Echter moet je deze aanzetten willen je achter passagiers ook iets van muziek horen. Zet je surround uit.... komt er vanuit achteren niet of nauwelijks geluid!

Als je gewoon voorin zit is het overigens wel meer dan prima geluid hoor! Wat ik erg prettig vind is dat ze de speakers uit de deurpanelen gehaald hebben. Nooit meer gerammel. Bovendien zitten er 2 subwoofers in de auto wat voorin zeker zorgt voor een mooie balans. Je moet alleen niet achterin gaan zitten |:(

Ik zal nog even onderzoeken hoe het zit met de speakers en geluid van de Lync. Het is nog niet zeker, maar de kans is wel aanwezig dat ik mijn P8 ga/moet inleveren en dan prive iets moet verzinnen. Enige maar volgens mij wel hele goede en mooie oplossing is deze Lync waarbij je ook nog wat kan terugverdienen van je €500.

Zijn er toevallig meerdere rijders hier uit Zwolle en/of omgeving? Ik zag er toevallig een paar rijden laatst, je gaat er nu toch meer op letten he :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-07 08:51
Wasstraat en 01 is achterruit wisser missen. Iemand een idee waar ik die vandaan haal? Gaat om het verwisselbare deel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-07 08:59
Update

Al een tijdje niks geplaatst maar er is een hoop gebeurd ondertussen.

Overmorgen zijn we precies een maand onze auto kwijt. Omdat er zoveel gebeurd is, vind ik het lastig om een begin te maken. Eigenlijk is alles benoemingswaardig, maar op het hele verhaal zullen weinig mensen wachten. Dus ik probeer het maar in een nutshell.
Door dagelijks te bellen heb ik dan eindelijk na 2,5 week een vervangende auto kunnen krijgen. Dit zou een gelijkwaardige auto zijn vertelden ze.

Omdat de huurauto ergens achteraf in een dorpje stond bood LC mij aan om een taxi te laten komen. Zij zouden deze gelijk inboeken. Half 5 zou er een taxi op de afgesproken locatie staan. Ik ben twee uur eerder van mijn werk vertrokken naar de taxi-locatie.

Toen er na 16:35 nog geen taxi was, kreeg ik al een zenuwachtig gevoel.. Het zal toch niet?!
Na een half uur in de regen te hebben gestaan ben ik terug naar huis gegaan. Het regende zo hard dat ik buiten niet kon bellen. Toen ik binnen was ben ik gelijk LC gaan bellen. Natuurlijk kreeg ik weer een Engels sprekend iemand. De Nederlandse collega’s waren in gesprek. Ze kon me niet helpen. Ze zou een terugbel verzoek indienen (16:55). Dan weet je wel hoe laat het is. Ik heb het verhaal nogmaals uitgelegd en heb boos opgehangen.

Een aantal minuten later ging de telefoon. Het was de taxichauffeur. Hij was er binnen 5 min. Hij vertelde me onderweg dat hij de boeking een aantal min geleden had gekregen..
Ondertussen werd het nog spannend, want de garage waar ik de auto kon ophalen ging om 18:00 sluiten. De navigatie gaf aan dat we pas om 18:15 aan zouden komen. Onderweg heb ik de garage gebeld en de situatie uitgelegd. Hier hadden ze begrip voor, maar ze wilden wel echt om 10 over naar huis. De taxichauffeur zei dat het goed zou komen en liet zijn voet wat meer op het voetpedaal leunen.

Toen ik daar aankwam bleek het helemaal niet om een gelijkwaardige auto te gaan. Het was een 3 jaar oude Opel Grandland van 30K zonder opties. Het was helaas ook een schakelauto. Dus ook niet elektrisch rijden. Dat schakelen werd nog even spannend! Ik reed al bokkend weg bij de garage. Ze riepen nog: “weet u zeker dat het lukt meneer?!” Toen ik onderweg was, kwam ik erachter dat er ook waarschuwingslampjes branden. Dit kon “Mwoah” geen kwaad zei de garage. Als ik stil stond moest ik maar even bellen.
Voor de mensen die nu denken.. Waarom zo ontevreden? Nou, we betalen er dus wel 500 euro voor.
Dat is deze auto niet waard.

Vandaag (28 feb) kreeg ik uit het niets een belletje van L&C! Toen ik het nummer van L&C in beeld zag dacht ik bij mezelf: “Dit kan alleen maar goed nieuws zijn.” Normaal gesproken bellen ze nooit uit zichzelf.
En ja hoor! “Meneer, uw auto is klaar, hij is weer helemaal als nieuw en je mag hem vanaf 17.00 ophalen bij de Volvo dealer in Apeldoorn. De auto is professioneel gereinigd en de onderdelen die vervangen moesten worden zijn vervangen.”
Dit was echt een hele opluchting! Op kantoor vertelde ik dat ik gelijk weg moest, WANT.. ik kon mijn auto ophalen!

Onderweg merkte ik dat ik echt rust kreeg. Hoe stom het ook klinkt. Elke dag heb ik L&C gebeld. Soms duurde dit wel een uur. Er zijn zoveel beloftes gemaakt en niet nagekomen. Elke medewerker zegt iets anders. Het heeft me best veel energie gekost. Vooral om rustig te blijven.

Cool story bro! Geniet van je auto!

Mocht je van drama houden, blijf dan nog even lezen.
Eenmaal aangekomen bij de Volvo dealer kreeg ik toch weer dat zenuwachtige gevoel. Zou dan nu echt alles goed gaan?
Ik werd geholpen door een aardige mevrouw achter de balie. De huurauto kon ik achterlaten en kreeg gelijk de sleutels van mijn L&C terug. Mijn hart begon harder te kloppen. Ik liep/rende op een Mr. Bean-achtige manier naar buiten. Waarschijnlijk ken je dit rennende loopje van Mr. Bean wel als je 30+ bent.
Zo enthousiast als ik naar buiten liep, kon ik ook weer terug naar binnen. Waar staat de auto eigenlijk? Achteraf kan ik wel lachen om mezelf.

Toen begon de ellende.

Het nummerbord klopte wel maar het leek mijn helemaal auto niet. De auto heeft geen enkele glans meer. Het lijkt wel mat blauw. De achterbumper is beschadig, het logo van Lynk&Co is eraf gesloopt. De matten zijn versleten. Er zit een groot brandgat in de bekleding op de achterbank. De oplaadkabel is weg en ik mis een complete hoedeplank. De exterieur zit vol krassen. Het interieur is uitgeleefd en er komt een verschrikkelijke bubblegum geur uit de auto. Toen ik de condooms, tissues en het “inbraak” spul vond, ben ik terug naar binnen gegaan om te vertellen dat ik de auto niet mee terug ga nemen.

Ik kon L&C nog wel bellen maar ik kon helaas niet worden doorverbonden met de juiste persoon omdat het “bijna” 17.00 was. Hieronder zie je foto’s van de auto. Houd in je achterhoofd dat de auto van binnen en buiten professioneel is gereinigd. Helaas heb ik te weinig foto’s gemaakt. Ik was best wel van slag.

3 uur voor niks gereden.

Elke twee weken haalde ik de auto door de wasstraat. Ik ben er echt zo zuinig op geweest. Als ik de auto verhuurde lag er altijd een folder in met extra informatie over de auto en een bedankje, 2 pepermuntjes en een handstofzuiger zodat ze de auto makkelijk schoon kunnen achterlaten. Een soort van airbnb.

Mijn ervaring is uniek. De auto is geweldig. Het is de vriendelijke horror-klantenservice van Lynk & Co.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qRwSZO8fLYJcty2AhqleobmOwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uI7DroYtusRU2bddTp20H8fk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s94Q3BPsJRxAKre6KFPmX7Ak0ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06ATXnwQQg0JNl7nPh0p44Rm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa435mhiKEmA2mT5_Og4xajXTng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfzYV7y7pcbTyIKjW2OEzfQe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eeq33HGkG5haNoqqeQHEa5Ozjis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9cucVSQsXYceFK7QA4NNIv9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWP2DST6ixFkgJ19lXXx6BVBAFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgfSeDtQALYiNT3xOMZecv4B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfwmwf39zjJsZAknkDgeUUZ9z5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xI0elpvRI0AwyGtiyNiYNZDg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RW3CUjXDWytltQFIeUsd3Wh5H80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEFOBosjE62JicqYTeroVN8I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zdaq0DOL2G8kn1IIU_TVNODFy6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HwcKU8yaK2nXifmsPMeojU3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13qVh48tpOtoHAwlYb_Pe3z_NfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTugm4u2QuGUGJyKMYi0LAtM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11uKZRL3VdLhqO-oOjiGQyTPosk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJAzls7ltcRHTqnGuyEwYWB9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6pasEN9KuPfuq3VVGvYD7LRHCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pymemMhBkAbAseEyGr72Iwfv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siZdPRJsZ9QqJ9PVkQcQL-emzsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9adC4Z4uFNxeWBGYyczKWoC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJQxeW7nyTUgGFZUj3Y1cB2ut0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7tw2Q3vKzKjSzbhSABMHM9a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTaq-JB-6h_xM8VBZzvvXatJHNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWqHpvooTpNwvtjYlPs0WDqG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omo8XPiC46SAW2EVCCPUOikEHMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a00o52VBQfJUjRYiKQch7PWD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G6AtzLZ221MZmpm8jK61gOM6V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3gnjVMIxjfL0T1CQ3EeqZwk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-sv_BDPBugGV3B9kA7g-F3TQJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/faPoiLg5nm8kPPnwm0KAwMEp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

Is 'Frank' in de systeemsettings in een andere taal te zetten? Diverse youtube-filmpjes lijken te tonen dat Engels vlotter gaat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:44:
Update

Overmorgen zijn we precies een maand onze auto kwijt. Omdat er zoveel gebeurd is, vind ik het lastig om een begin te maken. Eigenlijk is alles benoemingswaardig, maar op het hele verhaal zullen weinig mensen wachten. Dus ik probeer het maar in een nutshell.
Door dagelijks te bellen heb ik dan eindelijk na 2,5 week een vervangende auto kunnen krijgen. Dit zou een gelijkwaardige auto zijn vertelden ze.

Omdat de huurauto ergens achteraf in een dorpje stond bood LC mij aan om een taxi te laten komen. Zij zouden deze gelijk inboeken. Half 5 zou er een taxi op de afgesproken locatie staan. Ik ben twee uur eerder van mijn werk vertrokken naar de taxi-locatie.

Toen er na 16:35 nog geen taxi was, kreeg ik al een zenuwachtig gevoel.. Het zal toch niet?!
Na een half uur in de regen te hebben gestaan ben ik terug naar huis gegaan. Het regende zo hard dat ik buiten niet kon bellen. Toen ik binnen was ben ik gelijk LC gaan bellen. Natuurlijk kreeg ik weer een Engels sprekend iemand. De Nederlandse collega’s waren in gesprek. Ze kon me niet helpen. Ze zou een terugbel verzoek indienen (16:55). Dan weet je wel hoe laat het is. Ik heb het verhaal nogmaals uitgelegd en heb boos opgehangen.

Een aantal minuten later ging de telefoon. Het was de taxichauffeur. Hij was er binnen 5 min. Hij vertelde me onderweg dat hij de boeking een aantal min geleden had gekregen..
Ondertussen werd het nog spannend, want de garage waar ik de auto kon ophalen ging om 18:00 sluiten. De navigatie gaf aan dat we pas om 18:15 aan zouden komen. Onderweg heb ik de garage gebeld en de situatie uitgelegd. Hier hadden ze begrip voor, maar ze wilden wel echt om 10 over naar huis. De taxichauffeur zei dat het goed zou komen en liet zijn voet wat meer op het voetpedaal leunen.

Toen ik daar aankwam bleek het helemaal niet om een gelijkwaardige auto te gaan. Het was een 3 jaar oude Opel Grandland van 30K zonder opties. Het was helaas ook een schakelauto. Dus ook niet elektrisch rijden. Dat schakelen werd nog even spannend! Ik reed al bokkend weg bij de garage. Ze riepen nog: “weet u zeker dat het lukt meneer?!” Toen ik onderweg was, kwam ik erachter dat er ook waarschuwingslampjes branden. Dit kon “Mwoah” geen kwaad zei de garage. Als ik stil stond moest ik maar even bellen.
Voor de mensen die nu denken.. Waarom zo ontevreden? Nou, we betalen er dus wel 500 euro voor.

Vandaag (28 feb) kreeg ik uit het niets een belletje van L&C! Toen ik het nummer van L&C in beeld zag dacht ik bij mezelf: “Dit kan alleen maar goed nieuws zijn.” Normaal gesproken bellen ze nooit uit zichzelf.
En ja hoor! “Meneer, uw auto is klaar, hij is weer helemaal als nieuw en je mag hem vanaf 17.00 ophalen bij de Volvo dealer in Apeldoorn. De auto is professioneel gereinigd en de onderdelen die vervangen moesten worden zijn vervangen.”
Dit was echt een hele opluchting! Op kantoor vertelde ik dat ik gelijk weg moest, WANT.. ik kon mijn auto ophalen!

Onderweg merkte ik dat ik echt rust kreeg. Hoe stom het ook klinkt. Elke dag heb ik L&C gebeld. Soms duurde dit wel een uur. Er zijn zoveel beloftes gemaakt en niet nagekomen. Elke medewerker zegt iets anders. Het heeft me best veel energie gekost. Vooral om rustig te blijven.

Eenmaal aangekomen bij de Volvo dealer kreeg ik toch weer dat zenuwachtige gevoel. Zou dan nu echt alles goed gaan?
Ik werd geholpen door een aardige mevrouw achter de balie. De huurauto kon ik achterlaten en kreeg gelijk de sleutels van mijn L&C terug. Mijn hart begon harder te kloppen. Ik liep/rende op een Mr. Bean-achtige manier naar buiten. Waarschijnlijk ken je dit rennende loopje van Mr. Bean wel als je 30+ bent.
Zo enthousiast als ik naar buiten liep, kon ik ook weer terug naar binnen. Waar staat de auto eigenlijk? Achteraf kan ik wel lachen om mezelf.

Toen begon de ellende.

Het nummerbord klopte wel maar het leek mijn helemaal auto niet. De auto heeft geen enkele glans meer. Het lijkt wel mat blauw. De achterbumper is beschadig, het logo van Lynk&Co is eraf gesloopt. De matten zijn versleten. Er zit een groot brandgat in de bekleding op de achterbank. De oplaadkabel is weg en ik mis een complete hoedeplank. De exterieur zit vol krassen. Het interieur is uitgeleefd en er komt een verschrikkelijke bubblegum geur uit de auto. Toen ik de condooms, tissues en het “inbraak” spul vond, ben ik terug naar binnen gegaan om te vertellen dat ik de auto niet mee terug ga nemen.

Ik kon L&C nog wel bellen maar ik kon helaas niet worden doorverbonden met de juiste persoon omdat het “bijna” 17.00 was. Hieronder zie je foto’s van de auto. Houd in je achterhoofd dat de auto van binnen en buiten professioneel is gereinigd. Helaas heb ik te weinig foto’s gemaakt. Ik was best wel van slag.

Elke twee weken haalde ik de auto door de wasstraat. Ik ben er echt zo zuinig op geweest. Als ik de auto verhuurde lag er altijd een folder in met extra informatie over de auto en een bedankje, 2 pepermuntjes en een handstofzuiger zodat ze de auto makkelijk schoon kunnen achterlaten. Een soort van airbnb.

Mijn ervaring is uniek. De auto is top. De service van Lynk & Co is om te huilen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hey Dexter,

Sorry maatje, ik voel echt met je mee en ben boos.

Boos omdat bepaalde soort mensen misbruik maken van mensen die goede service willen bieden.

Tja en nu?
Slechte service staat hoog in het vaandel bij LC blijkbaar, ze hadden deze auto moeten terugnemen en jouw een nieuwe moeten geven en deze auto of helemaal moeten opknappen of gebruiken voor onderdelen.

Ik snap dat LC nog in de kinderschoenen staat, en nog aan het opstarten is.
Maar bepaalde dingen en situaties moeten ze als een bedrijf zeggen: "Wij staan achter onze merk en bieden goede service aan onze klanten, punt!!"

Dit slaat gewoon nergens op, je bent blijkbaar de dupe geworden van een inbrekers gilde.
Ik snap dat je niet teveel mag zeggen van LC, maar kom op nou.
Wat is hier in hemelsnaam gebeurt??

Kun je andere mensen hier waarschuwen voor wat hier is gebeurd?
De dame in kwestie misschien? Wie was zij?
En wat heeft LC te melden?

Kijk ik verhuur niet aan anderen om dit soort problemen te voorkomen, maar er zijn zat mensen die wel verhuren en graag gewaarschuwd willen worden.

Sterkte ermee👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 15:09
Update

Toen begon de ellende.

3 uur voor niks gereden.

Mijn ervaring is uniek. De auto is geweldig. Het is de vriendelijke horror-klantenservice van Lynk & Co.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow wat rottig. Goed dat je m niet hebt meegenomen.

En nu? Blijf je bij Lynk of ga je het opzeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
Update

Toen begon de ellende.

3 uur voor niks gereden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heftig, goed dat je hem niet hebt meegenomen. Balen dat die service zo dramatisch slecht is. Kun je ze niet gaan confronteren in hun 'club' in Amsterdam? Dit is zeer onprofessioneel opgelost, en ik vind het knap dat je zo geduldig bent. Ik zou allang naar Amsterdam zijn gegaan en ze even verteld hoe de we dit gaan oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 13:55
Update

Toen begon de ellende.

3 uur voor niks gereden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt WTF. Je vraagt je toch af wat er met die auto is gebeurd. Wat hebben ze willen doen? En al die rommel. Wtf. En dan professioneel schoongemaakt?

Maar deze is niet schoon te maken. Heel naar. Lynkco had dit enkel kunnen oplossen door meteen een leen lynkco te geven. En toen ze deze zagen een nieuwe bestellen voor je.

Dit is toch in en in triest.

En Alain visser maar posten over het succes. Het is gewoon een veel te lage prijs voor een prima auto. Daarom zijn mensen enthousiast. De rest is DRAMA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-07 20:48
pretpik schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:14:
[...]

Heftig, goed dat je hem niet hebt meegenomen. Balen dat die service zo dramatisch slecht is. Kun je ze niet gaan confronteren in hun 'club' in Amsterdam? Dit is zeer onprofessioneel opgelost, en ik vind het knap dat je zo geduldig bent. Ik zou allang naar Amsterdam zijn gegaan en ze even verteld hoe de we dit gaan oplossen.
Tijdens het lezen kreeg ik ook zo'n idee. Gewoon naar Amsterdam/Diemen toe rijden en hun het laten oplossen. Die kunnen vast wat meer betekenen dan iemand van de eerstelijns klantenservice.

Zou bijna de neiging krijgen om simpelweg te gaan dreigen dat je naar autobladen/nieuwskranten stapt met je verhaal. Kijken hoe snel ze het dan oplossen..

[ Voor 11% gewijzigd door matthewtje op 01-03-2022 09:22 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroeneThee
Update

Toen begon de ellende.

3 uur voor niks gereden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Plaatsvervangende woede en frustratie levert jouw verhaal mij op. Dit is NIET acceptabel. Nu niet en nooit niet. ALS zoiets gebeurt, dan moet elke werknemer voelen dat ze dit MOETEN oplossen en dat ZIJ er voor verantwoordelijk zijn.
Hou goed een logboek bij, noteer tijden, met wie je aan de telefoon hebt gezeten en hoe lang. Neem desnoods gesprekken op en bevestig afspraken op de mail. Met andere woorden, leg een dossier aan.

Vraag om een oplossing, zowel voor gemaakte kosten/tijd als voor het niet hebben kunnen gebruik maken van de auto.(Waar je wel voor hebt betaald). Geef ze ook een periode aan (bijvoorbeeld 5 dagen om met voorstel te komen. Vraag om een intern contactpersoon die verantwoordelijk is voor deze case.

Indien jij aan het einde van de week niet verder bent gekomen, zoek social media op. Lees, Facebook, Twitter en Linkedin. Vertel je verhaal maar altijd oplossingsgericht.
Laat dit niet alleen JOUW probleem zijn, maar zorg dat zij gaan beseffen dat het hun probleem is. Het is al bizar dat ik dit moet zeggen.

Succes!

Edit: Neem even contact op met Thea Hoekstra. Zij is Senior PR manager en verantwoordelijk voor NL bij L&C. Ik denk dat zij wel zal begrijpen dat dit soort PR hen een kans biedt om er iets positiefs van te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Holy shit wat een verhaal zeg. Dit lijkt me en mag ik toch hopen zo' n uniek geval die helaas 1 persoon overkomt? Juist als relatief nieuw bedrijf zou je toch een hele strakke en nette service verwachten. Zeker gezien toch ook een beetje de eerste twijfel bij mensen wbt het uitlenen van je auto. Dat voelt toch wat gek, dus daar moet je eigenlijk blind op kunnen vertrouwen. Dus of dat leners zich volwassen gedragen en de auto gewoon netjes behandelen OF als er toch idioten rondlopen die de boel slopen dat L&C het gezeur en gezeik op zich neemt, de persoon die aansprakelijk is aanpakt en dat jij als eigenaar hier niet mee belast wordt en je dan maar tijdelijk een fatsoenlijk en gelijkwaardige leenauto krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
Update

Toen begon de ellende.

3 uur voor niks gereden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een drama, hoop dat hier een gepaste oplossing voor komt. Deze wagen zou idealiter naar Stip Polish Point moeten om terug als fabrieksnieuw te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 17:48
Wat jammer Dexter dat Lynk & Co zo met je omgaat en totaal geen respect naar jou als klant toont.

Zelf ben ik sinds oktober nog steeds aan het wachten op betalingen van hun kant. Lynk & Co wijst steeds naar Arvato (hun betalingspartner), dus ik ga daar maar eens contact mee opnemen. Kijken of dat echt zo is.

Zijn er nog meer mensen hier die ook lange tijd wachten op betalingen van Lynk & Co? Eventueel wil ik met meerdere mensen met Lynk & Co en/of de media contact opnemen. Zo respectloos als Lynk & Co is, ben ik wel klaar mee. Stuur me anders een DM indien dit ook bij andere speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Misterxx2 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:00:

Zelf ben ik sinds oktober nog steeds aan het wachten op betalingen van hun kant. Lynk & Co wijst steeds naar Arvato (hun betalingspartner), dus ik ga daar maar eens contact mee opnemen. Kijken of dat echt zo is.
Volgens mij heb jij geen keuze in wie de betalingen afhandeld, en is L&C jouw aanspreek partner in deze. Heb al even geleden die voorwaarden eens doorgenomen, daar hoort het in te staan.

Edit:

Algemene voorwaarden "Delen"

DEEL III BETALING

29. ALGEMENE INFORMATIE
Alle betalingen worden via de BDV aan Ons overgemaakt, waarna Wij, via de BDV, de betalingen zullen verdelen. Lynk & Co is verantwoordelijk voor de verwerking van elke betalingstransactie op het Platform en alle vragen, klachten en geschillen met betrekking tot betalingstransacties op het Platform dienen uitsluitend aan Lynk & Co te worden gericht.

[ Voor 34% gewijzigd door GroeneThee op 01-03-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 13:55
Wat jammer Dexter dat Lynk & Co zo met je omgaat en totaal geen respect naar jou als klant toont.

Zijn er nog meer mensen hier die ook lange tijd wachten op betalingen van Lynk & Co? Eventueel wil ik met meerdere mensen met Lynk & Co en/of de media contact opnemen. Zo respectloos als Lynk & Co is, ben ik wel klaar mee. Stuur me anders een DM indien dit ook bij andere speelt.
Hier ook drama. Na 16 telefoontjes en mailtjes/Facebook/LinkedIn eindelijk iemand die het oppakte. Nu alles betaald Inc verhuur van december.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 23:54
Holy cow :-( .. en heb je al een rekening, sorry 'administratie kosten', gehad voor de schade? Want dat zou wel in het rijtje fuckups passen...
Manmanmanmanmanman.... 7(8)7 .. dm-etje naar Alain ? Lijkt me niet dat hij hier gelukkig van zal worden.

Als je als 'nieuw merk' vertrouwen moet opbouwen is dit niet waar je het kan laten liggen.
Het komt te voet en gaat te paard. Dit staat haaks op 'ontzorgen' en lijkt me ook niet dat ze hiermee aan de door hun beloofde voorwaarden voldoen. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 23:54
meermarco schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Hier ook drama. Na 16 telefoontjes en mailtjes/Facebook/LinkedIn eindelijk iemand die het oppakte. Nu alles betaald Inc verhuur van december.
Eigenlijk nog erger, het kán dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
GroeneThee schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Volgens mij heb jij geen keuze in wie de betalingen afhandeld, en is L&C jouw aanspreek partner in deze. Heb al even geleden die voorwaarden eens doorgenomen, daar hoort het in te staan.
Inderdaad,

LC moet de betalingen eerst doen aan zijn klanten en zelf gaan wachten op geld van wie dan ook punt!!!

Ik heb laatst ook maar gebeld naar ze omdat ze 3 maanden niks hadden afgeschreven van mijn CC, ik kreeg meteen een mail en 2 telefoontjes over hoe ik hun via mijn bankrekening naar hun bankrekening moest overmaken.

mvg Murat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
31. BETALING HUURPRIJS, VERLENGINGSVERGOEDING EN ANDERE VERGOEDINGEN EN BEBOETINGEN DOOR LENER

In samenhang met de aanvaarding van de Boekingsaanvraag van de Lener wordt een reservering op de bankrekening of creditcard van de Lener gemaakt. Deze reservering bedraagt de som van de Huurprijs plus een borgsom (de 'Borgsom') ten bedrage van EUR 100,00 (éénhonderd euro). Indien een dergelijke reservering niet kan worden gemaakt, wordt de Boekingsaanvraag niet aanvaard.

Na het verstrijken van de Huurperiode en na voltooiing van de Voorafgaande Huurprocedures, worden de Huurprijs en de Verlengingsvergoeding, indien van toepassing, plus eventuele Brandstofkosten en bijkomende kosten zoals vermeld in Bijlage 3 inzake Vergoedingen en Beboetingen afgeschreven van de bankrekening of creditcard van de Lener. Het eventueel resterende bedrag van de Borgsom komt op dat moment vrij voor de Lener. In het geval dat de Borgsom niet het volledige bedrag dekt dat uit hoofde van het P2P-contract aan de Uitlener verschuldigd is, wordt het aanvullende bedrag aan de Lener in rekening gebracht.

Lynk & Co zullenhet aan de Uitlener verschuldigde bedrag betalen via Onze BDV uiterlijk 14 (veertien) dagen nadat de betaling van de Lener is ontvangen. De betaling aan de Uitlener vindt plaats op vrijdag.

Met andere woorden, pas als L&C haar geld heeft zullen ze tot betaling overgaan.(tot max 14 dagen later)

[ Voor 3% gewijzigd door GroeneThee op 01-03-2022 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexterd83

Ik wacht ook sinds oktober op betalingen. Ze hebben me in januari wel een deel van het bedrag overgemaakt maar was niet het complete bedrag. Ik mis nog meerdere verhuursessies. Opnieuw contact opgenomen. Ze vertelde er meteen werk van te maken. Ben inmiddels weer een maand verder en er is niks bijgeschreven. Er staat nog steeds een bedrag open van 1200 euro aan verhuur-inkomsten. Daar komen nog declaratiekosten bij en boetes van de huurder die LC naar mij zou overmaken. Volgens mijn laatste berekeningen kom ik dan net iets boven de 3000 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
dexterd83 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Ik wacht ook sinds oktober op betalingen. Ze hebben me in januari wel een deel van het bedrag overgemaakt maar was niet het complete bedrag. Ik mis nog meerdere verhuursessies. Opnieuw contact opgenomen. Ze vertelde er meteen werk van te maken. Ben inmiddels weer een maand verder en er is niks bijgeschreven. Er staat nog steeds een bedrag open van 1200 euro aan verhuur-inkomsten. Daar komen nog declaratiekosten bij en boetes van de huurder die LC naar mij zou overmaken. Volgens mijn laatste berekeningen kom ik dan net iets boven de 3000 euro uit.
Deze heb jij dus al "voorgeschoten"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dexterd83
GroeneThee schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Deze heb jij dus al "voorgeschoten"?
Ja bepaalde zaken heb ik voorgeschoten omdat het niet anders kon. Ze wilde me 2 weken geleden ook een huurauto aanbieden. Deze moest ik dan zelf ophalen en voorschieten. De bonnetjes kon ik dan opsturen naar LC. Dit heb ik niet gedaan. Aangegeven dat ik al maanden op betalingen wacht en daar geen vertrouwen in heb.

Later kreeg ik een telefoontje dat ik een huurauto kon ophalen bij een garage. Deze zouden worden voorgeschoten door LC. Bij aankomst moest ik toch mijn betaalgegevens achterlaten. Anders kreeg ik de auto niet mee. Dat gaat dus nog spannend worden!

De auto die ik nu heb kost iets meer dan 100 euro per dag. Dat zou een duur grapje worden. Deze kosten heb ik overigens nog niet meegerekend met de kosten die openstaan. De huurauto heb ik nu 2 weken in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Ja bepaalde zaken heb ik voorgeschoten omdat het niet anders kon. Ze wilde me 2 weken geleden ook een huurauto aanbieden. Deze moest ik dan zelf ophalen en voorschieten. De bonnetjes kon ik dan opsturen naar LC. Dit heb ik niet gedaan. Aangegeven dat ik al maanden op betalingen wacht en daar geen vertrouwen in heb.

Later kreeg ik een telefoontje dat ik een huurauto kon ophalen bij een garage. Deze zouden worden voorgeschoten door LC. Bij aankomst moest ik toch mijn betaalgegevens achterlaten. Anders kreeg ik de auto niet mee. Dat gaat dus nog spannend worden!

De auto die ik nu heb kost iets meer dan 100 euro per dag. Dat zou een duur grapje worden. Deze kosten heb ik overigens nog niet meegerekend met de kosten die openstaan. De huurauto heb ik nu 2 weken in bezit.
Hebben ze enig idee wat er is gebeurd met je auto?
Wat zegt de huurder? 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_coin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-02-2023
ik krijg mijn auto volgende week, maar ga even wachten met verhuren totdat ze de boel daar een beetje op orde hebben.....manmanman...wat een verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Fast_coin schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:16:
ik krijg mijn auto volgende week, maar ga even wachten met verhuren totdat ze de boel daar een beetje op orde hebben.....manmanman...wat een verhalen...
Ja dat van Dexter is een heel extreem geval wat bekend is.

Misschien is het een geval op zich, dat weten we natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Fast_coin schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:16:
Hoe lang heb je moeten wachten vanaf inschrijving, bestelling en uiteindelijk uitlevering volgende week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fast_coin
pretpik schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Hoe lang heb je moeten wachten vanaf inschrijving, bestelling en uiteindelijk uitlevering volgende week?
26/01: proefrit en direct inschrijving gedaan, 14/2 bestellink ontvangen en volgende week levering, dus al met al 6 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Oh dat is snel! :) Hier geven ze aan dat ik half april kan bestellen en verwachten ze eind mei dat ik de auto in ontvangst kan nemen. Heb me vorige week ingeschreven. We gaan het zien :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fast_coin
pretpik schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:43:
Oh dat is snel! :) Hier geven ze aan dat ik half april kan bestellen en verwachten ze eind mei dat ik de auto in ontvangst kan nemen. Heb me vorige week ingeschreven. We gaan het zien :) .
ach hoe langer het duurt...hoe langer de voorpret :) :)

Daarna moet je weer een andere hobby zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FD88
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-02-2023
Hallo, ik had vraagje over wind geruis (door de spiegel) op de snelweg. Is dat nou echt storend? Rij ook veel rond de 130 savonds. Heb proefrit gemaakt vandaag maar helaas niet de kans gekregen om op de snelweg te rijden.

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
FD88 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:17:
Hallo, ik had vraagje over wind geruis (door de spiegel) op de snelweg. Is dat nou echt storend? Rij ook veel rond de 130 savonds. Heb proefrit gemaakt vandaag maar helaas niet de kans gekregen om op de snelweg te rijden.

Alvast dank
Volgens mij is het niet de spiegel, maar de sponning bij het raam. Het suizen zit dus (ogenschijnlijk) vlak bij je oor.
Storend? Dat is heel persoonlijk. Mijn vorige auto had precies het zelfde probleem, maar dan erger. Daar viel het alleen minder op omdat de rest van de auto veel meer lawaai maakte _O-

Deze auto is lekker stil, dus dan vallen geluiden als windgeraas en banden op de weg veel meer op. Of dat voor jou storend is zal je echt zelf moeten bepalen, voor mij is het dat in ieder geval niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De zolder
Ik zie hier steeds met enige jaloezie mensen een auto ophalen die aangeven later te hebben besteld dan ik. Ik gun iedereen het van harte en wacht rustig af.

Echter @dexterd83 ’s verhaal vind ik dermate tekenend en schrijnend dat ik overweeg er vanaf te zien. Zo ga je niet met klanten om. Je zou kunnen overwegen dit te plaatsen onder het kopje “de klantenservice kan de groei niet kan bijbenen”. Ik vrees echter dat dit tekenend is voor de bedrijfscultuur.
Niemand neemt ownership voor een probleem. De klant is hier geen koning maar een lastig concept dat je bij voorkeur negeert.

Een beetje KS leest op dit soort active fora mee en escaleert dit soort schrijnende zaken direct.

@dexterd83 Ik wens je een snelle 150% fix. Het minste wat LC nu kan doen is een snelle uitermate genereuze oplossing van de countrymanager, geen gerommel in de marge en loze woorden via de KS meer. Ik doe alvast een suggestie; een jaar gratis in de auto rijden om je weer terug te winnen als merk-ambassadeur.
Wellicht een solidariteitsactie, allemaal een geel hesje 🤣 aan en op naar Adam en Diemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
Hoe is de DAB ontvangst van de radio? En is het merkbaar indien de radio schakelt tussen FM en DAB? Mijn ervaring is dat dit per automerk nogal wisselt.

Bij Fiat is de DAB ontvangst ronduit slecht en hoor je een korte pauze van 0,1 sec indien de radio schakelt tussen DAB en FM terwijl dit bij auto's van de VW groep ongemerkt gaat en is de ontvangst ook stukken beter.
De zolder schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:55:

Een beetje KS leest op dit soort active fora mee en escaleert dit soort schrijnende zaken direct.

@dexterd83 Ik wens je een snelle 150% fix. Het minste wat LC nu kan doen is een snelle uitermate genereuze oplossing van de countrymanager, geen gerommel in de marge en loze woorden via de KS meer. Ik doe alvast een suggestie; een jaar gratis in de auto rijden om je weer terug te winnen als merk-ambassadeur.
Wellicht een solidariteitsactie, allemaal een geel hesje 🤣 aan en op naar Adam en Diemen.
Dit vooral, desnoods wil ik best met je mee gaan naar Amsterdam >:) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De zolder
matthewtje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Zou bijna de neiging krijgen om simpelweg te gaan dreigen dat je naar autobladen/nieuwskranten stapt met je verhaal. Kijken hoe snel ze het dan oplossen..
Zie hier ook wel heil in. Daarnaast vind een programma als Kassa dit denk ik ook best een fijn onderwerp.

Ik zou ze iig zo spoedig mogelijk schriftelijk aansprakelijk stellen voor alle schade een uiterste deadline stellen en aangeven dat je daarna juridische stappen zult zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
pretpik schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:02:
Hoe is de DAB ontvangst van de radio? En is het merkbaar indien de radio schakelt tussen FM en DAB? Mijn ervaring is dat dit per automerk nogal wisselt.

Bij Fiat is de DAB ontvangst ronduit slecht en hoor je een korte pauze van 0,1 sec indien de radio schakelt tussen DAB en FM terwijl dit bij auto's van de VW groep ongemerkt gaat en is de ontvangst ook stukken beter.

[...]

Dit vooral, desnoods wil ik best met je mee gaan naar Amsterdam >:) .
Volume op de FM-band is fors hoger dus dat is erg irritant. Ik heb daarom het automatisch overschakelen van DAB naar FM uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoonvandevader
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10-2024
Fast_coin schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:39:
[...]

26/01: proefrit en direct inschrijving gedaan, 14/2 bestellink ontvangen en volgende week levering, dus al met al 6 weken
30/1 ingeschreven, zwart met trekhaak. Nog steeds niets vernomen verder :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@dexterd83 respect hoe je met deze hele situatie omgaat maar eens met de rest dit moet echt geëscaleerd worden naar een niveau waar ook beslissingen genomen mogen worden, dit is ongekend 😞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madtraxx
ik zie toevallig bij de foto's van Dexter dat de auto welke hij heeft teruggekregen ook last heeft van condens bij de achterlichten. Toen ik bij Volvo Den Haag op het voorraad terrein keek na de proefrit zag ik heel wat auto's die er last van hadden.

is dit jullie ook opgevallen? Zo ja, hebben ze dit ook kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Nu online
Ik ontving vandaag een betaalverzoek omdat er een probleem zou zijn met de laatste 2 betalingen.
Ik heb de auto sinds 23/12/2021 en de 1e betaling is 24/12/2021 afgeschreven van mijn cc (inclusief afleveringskosten). De 2e betaling op 24/02/2022.
Wordt bij jullie vooraf afgeschreven of achteraf? In het eerste geval zou ik inderdaad een betaling achterlopen (die dan blijkbaar niet door Lynk in rekening is gebracht).

Natuurlijk ga ik ook bij Lynk navraag doen maar het is prettig om voorbereid te zijn.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
Kensingtonnie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:50:
Ik ontving vandaag een betaalverzoek omdat er een probleem zou zijn met de laatste 2 betalingen.
Ik heb de auto sinds 23/12/2021 en de 1e betaling is 24/12/2021 afgeschreven van mijn cc (inclusief afleveringskosten). De 2e betaling op 24/02/2022.
Wordt bij jullie vooraf afgeschreven of achteraf? In het eerste geval zou ik inderdaad een betaling achterlopen (die dan blijkbaar niet door Lynk in rekening is gebracht).

Natuurlijk ga ik ook bij Lynk navraag doen maar het is prettig om voorbereid te zijn.
Vooraf. Dus je zou dan een betaling gemist hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN6W-yJvPC44ie4TblSjSGaWcCQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lp6NG9NX2V83OkywozQ7dM5W.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Oizo1981 op 01-03-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Nu online
Oizo1981 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Vooraf. Dus je zou dan een betaling gemist hebben.
Bedankt voor deze hele snelle reactie 👍
Heb ik in de voorwaarden overheen gelezen...
Ga ik het in orde maken maar vind ik het toch nog raar dat Lynk een maand niet in rekening heeft gebracht.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Nu online
Nog een vraagje; werkt bij jullie de 3d functie van de standaard HERE navigatie?
Ik zie namelijk geen verschil tussen 2d en 3d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 15:09
meermarco schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:11:
[...]

En Alain visser maar posten over het succes. Het is gewoon een veel te lage prijs voor een prima auto. Daarom zijn mensen enthousiast. De rest is DRAMA
Tsja daar lijkt wat in te zitten. Maar dat is natuurlijk niet helemaal de marketing belofte die wordt gemaakt. Premium auto, helemaal top, maar klantenservice die het niet aan kan.

Ik heb al drie maanden geen audio. Eindeloze reeks van telefoontjes, mailtjes, reparatie bezoeken. Maar er gebeurt niets. Geen antwoord, geen opvolging. Best jammer want ben erg blij met de auto zelf. Werk zelf in hospitality en daar kun je niet zo met je gasten en klanten omgaan. Hopelijk verbetert dit op korte termijn.

Voor Dexter echt balen. Geen auto, veel gedoe, veel kosten, geen oplossing. Niet netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
FD88 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:17:

Alvast dank
Nee, hangt ook maar af van hoe de wind staat, de hoeveelheid wind etc. Een SUV heeft daar nu eenmaal meer last van dan een sedan. Vond het in een XC40 niet meer of minder aanwezig in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_coin
Zoonvandevader schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:05:
[...]

30/1 ingeschreven, zwart met trekhaak. Nog steeds niets vernomen verder :)
Heb je je ingeschreven bij een LC locatie of zelf online?
Pagina: 1 ... 56 ... 178 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.