Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
madtraxx schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:43:
ik zie toevallig bij de foto's van Dexter dat de auto welke hij heeft teruggekregen ook last heeft van condens bij de achterlichten. Toen ik bij Volvo Den Haag op het voorraad terrein keek na de proefrit zag ik heel wat auto's die er last van hadden.

is dit jullie ook opgevallen? Zo ja, hebben ze dit ook kunnen fixen?
Mijn Mercedes van 2019 met led koplampen had hier ook last van, is normaal voor auto's met led lampen.

Schijnbaar geven led lampen of led koplampen niet genoeg warmte af zodat de condens kan verdampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
De zolder schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:55:
Ik zie hier steeds met enige jaloezie mensen een auto ophalen die aangeven later te hebben besteld dan ik. Ik gun iedereen het van harte en wacht rustig af.

Echter @dexterd83 ’s verhaal vind ik dermate tekenend en schrijnend dat ik overweeg er vanaf te zien. Zo ga je niet met klanten om. Je zou kunnen overwegen dit te plaatsen onder het kopje “de klantenservice kan de groei niet kan bijbenen”. Ik vrees echter dat dit tekenend is voor de bedrijfscultuur.
Niemand neemt ownership voor een probleem. De klant is hier geen koning maar een lastig concept dat je bij voorkeur negeert.

Een beetje KS leest op dit soort active fora mee en escaleert dit soort schrijnende zaken direct.

@dexterd83 Ik wens je een snelle 150% fix. Het minste wat LC nu kan doen is een snelle uitermate genereuze oplossing van de countrymanager, geen gerommel in de marge en loze woorden via de KS meer. Ik doe alvast een suggestie; een jaar gratis in de auto rijden om je weer terug te winnen als merk-ambassadeur.
Wellicht een solidariteitsactie, allemaal een geel hesje 🤣 aan en op naar Adam en Diemen.
Een beetje KS leest op dit soort active fora mee en escaleert dit soort schrijnende zaken direct.

Wat is een KS als ik vragen mag?

Met een geel hesje naar Diemen wil ik wel mee, ik zit in Utrecht dus als Dexter in de buurt is wil ik hem wel oppikken en dan kan hij bij mij op het dak zitten en zwaaien naar het gepeupel 👋🙋👸

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-06 13:50
Muro01 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Wat is een KS als ik vragen mag?
Klantenservice gok ik

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10
Nog wel een vraag voor de bestaande rijders, met alle kennis van nu zou je opnieuw voor de Lynk & Co kiezen? Zijn er ook succesverhalen rondom de klantenservice, betalingen, onderhoud etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
TWFpa2Vs schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:18:
Nog wel een vraag voor de bestaande rijders, met alle kennis van nu zou je opnieuw voor de Lynk & Co kiezen? Zijn er ook succesverhalen rondom de klantenservice, betalingen, onderhoud etc?
Ja. Ik verhuur niet aan vreemden, auto is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Rmaxx schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:21:
Holy cow :-( .. en heb je al een rekening, sorry 'administratie kosten', gehad voor de schade? Want dat zou wel in het rijtje fuckups passen...
Manmanmanmanmanman.... 7(8)7 .. dm-etje naar Alain ? Lijkt me niet dat hij hier gelukkig van zal worden.

Als je als 'nieuw merk' vertrouwen moet opbouwen is dit niet waar je het kan laten liggen.
Het komt te voet en gaat te paard. Dit staat haaks op 'ontzorgen' en lijkt me ook niet dat ze hiermee aan de door hun beloofde voorwaarden voldoen. ;w
Via Linkedin bericht gestuurd idd. Nooit reactie. Even later iemand ie fan was wel een reactie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
superfunki schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:47:
[...]

Tsja daar lijkt wat in te zitten. Maar dat is natuurlijk niet helemaal de marketing belofte die wordt gemaakt. Premium auto, helemaal top, maar klantenservice die het niet aan kan.

Ik heb al drie maanden geen audio. Eindeloze reeks van telefoontjes, mailtjes, reparatie bezoeken. Maar er gebeurt niets. Geen antwoord, geen opvolging. Best jammer want ben erg blij met de auto zelf. Werk zelf in hospitality en daar kun je niet zo met je gasten en klanten omgaan. Hopelijk verbetert dit op korte termijn.

Voor Dexter echt balen. Geen auto, veel gedoe, veel kosten, geen oplossing. Niet netjes
Ach sommige restaurants en hotels kunnen er ook wat van hoor :)
Ik zou eigenlijk door de slechte service wel een andere auto willen.
Echter: waar heb je de vrijheid om elke maand weg te gaan, krijg je geen BKR (nwe hypotheek), en heb je verder een mooie EN veilige auto voor 500eu in de maand.

En het klopt dat andere merken niet perse beter zijn. ECHTER, hoe vriendelijk ze ook zijn aan de telefoon. Je hebt echt gewoon NIKS aan de klantenservice. En die is sowiesi in de avond en het weekend niet bereikbaar. Handig...Ze zijn nl indirect ook VERHUURDER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Natuurlijk niet :)

Maar als je NIET verhuurd, en de nieuwste software hebt (inmiddels allemaal wel denk ik) en geen schade krijgt, is het prima voor de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 11:06
Ja, bestelling van de auto ging vlot, betalingen na het verhuren heb ik binnen een week op mijn rekening. Klantenservice is goed bereikbaar als ik bel, hebben niet altijd een oplossing, maar geen lange wachttijden.

Enige minpunt is de dat de maandelijkse betaling van de auto niet wordt afgeschreven van mij ING rekening. En ze ook niet kunnen zien welk rek .nummer eraan hangt.

En het zou fijn zijn als ze meer reclame maken voor het delen van de auto. Ik woon in Groningen en daar zie je ze wel rijden maar, maar qua huurverzoeken en bekendheid loopt het helaas achter.

Maar ik ben zeer tevreden over de auto en dienstverlening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-06 13:50
Zonder klantenservice nodig te hebben / gedoe rondom auto uitlenen is het een geweldige auto voor een zeer competitieve prijs.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
Super fijne auto.

Kom er uitgerust uit na lange ritten. Net terug van wintersport vakantie in Oostenrijk.

Ik geniet ervan. Toen ik deze auto nam wist ik niet precies wat ik wilde gaan kopen - en nam ik deze auto tijdelijk om mij te bezinnen. Maar ik heb nu eigenlijk helemaal geen zin meer om naar een andere auto op zoek te gaan. ;)

Qua onderhoud, alleen winterbanden gekregen tot dusver, was goed geregeld. Auto is daarvoor opgehaald door een student. Ik kreeg de auto gewassen en met nieuwe software terug.

Een keer een probleem gehad met de laadkabel die not los kwam. Toen heb ik gebeld vanuit de auto en heeft de wegenwacht mij geholpen. Heel soms blijft de kabel vastzitten, gewoon even met sleutel opnieuw openen dan lukt het wel. Wist ik toen niet, nu wel. Ik kreeg L&C vanuit de auto direct aan de lijn.

Lange wachttijden bij Customer Care heb ik ook wel ervaren. Bijvoorbeeld voor de gebruikersovereenkomst die nodig is voor de parkeervergunning of om de winterbanden te bestellen. Op tactische tijden bellen hielp.

Ik reed voorheen in oude grote Volvo's, dus dit is wel een flinke upgrade voor mij qua techniek. Qua maandelijkse kosten valt het wel mee vind ik. Die (onverwachtse) garage rekeningen kunnen ook niet mals zijn. Ik reed al ongeveer 15K per jaar.

Dit is mijn ervaring zover, na ongeveer 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoonvandevader
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10-2024
Fast_coin schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Heb je je ingeschreven bij een LC locatie of zelf online?
Zelf online, nog na gebeld of alles in orde was. Week er na een proefrit kunnen doen en nog eens gechecked of alles in orde was ook met betaling etc, aangezien ik een SEPA machtiging heb doorgegeven. Gevraagd ook wanneer ik hem kon verwachten. Toen werd mij verteld dat ik de Lynk in mei kon verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fast_coin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-02-2023
Zoonvandevader schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Zelf online, nog na gebeld of alles in orde was. Week er na een proefrit kunnen doen en nog eens gechecked of alles in orde was ook met betaling etc, aangezien ik een SEPA machtiging heb doorgegeven. Gevraagd ook wanneer ik hem kon verwachten. Toen werd mij verteld dat ik de Lynk in mei kon verwachten.
Heb m zelf in de "winkel" besteld...misschien dat dat nog iets uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
ton_adam schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Super fijne auto.

Kom er uitgerust uit na lange ritten. Net terug van wintersport vakantie in Oostenrijk.

Ik geniet ervan. Toen ik deze auto nam wist ik niet precies wat ik wilde gaan kopen - en nam ik deze auto tijdelijk om mij te bezinnen. Maar ik heb nu eigenlijk helemaal geen zin meer om naar een andere auto op zoek te gaan. ;)

Qua onderhoud, alleen winterbanden gekregen tot dusver, was goed geregeld. Auto is daarvoor opgehaald door een student. Ik kreeg de auto gewassen en met nieuwe software terug.

Een keer een probleem gehad met de laadkabel die not los kwam. Toen heb ik gebeld vanuit de auto en heeft de wegenwacht mij geholpen. Heel soms blijft de kabel vastzitten, gewoon even met sleutel opnieuw openen dan lukt het wel. Wist ik toen niet, nu wel. Ik kreeg L&C vanuit de auto direct aan de lijn.

Lange wachttijden bij Customer Care heb ik ook wel ervaren. Bijvoorbeeld voor de gebruikersovereenkomst die nodig is voor de parkeervergunning of om de winterbanden te bestellen. Op tactische tijden bellen hielp.

Ik reed voorheen in oude grote Volvo's, dus dit is wel een flinke upgrade voor mij qua techniek. Qua maandelijkse kosten valt het wel mee vind ik. Die (onverwachtse) garage rekeningen kunnen ook niet mals zijn. Ik reed al ongeveer 15K per jaar.

Dit is mijn ervaring zover, na ongeveer 6 maanden.
Ik deel je mening, overigens ook net terug uit Oostenrijk en onderweg 2x een NL Lynk tegengekomen 😉 Wat een fijne reis auto is dit! Verbruik was ongeveer 7l op 100km dus ook helemaal niet slecht voor zo’n bakbeest (niet geladen tijdens vakantie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 00:41
Persoonlijk niet, maar ik kan goed begrijpen dat andere gebruikers erg enthousiast zijn!
Het is een fijne auto, die goed rijdt, veel luxe en technische snufjes, tegen een prima prijs met flexibel contract.

Helaas heb ik zelf veel gedoe met L&C en is dat de reden dat ik ze absoluut niet aan zou raden.

Als je niet wilt gaan delen en geen gebruik gaat maken van de klantenservice, dan zit je goed met deze auto ;)
Anders, zou ik verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:55
m_a_rnix schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Ja. Ik verhuur niet aan vreemden, auto is het waard.
Als het zover komt is dit ook wat mijn idee is. Ik zou de L&C dan alleen aan vrienden, familie, buren of collega's willen uitlenen als wij zelf bijv. eens een langere tijd op vakantie zijn of als we thuiswerken (meerdere dagen achter elkaar). Op die manier wil ik dan regelmatig wat geld terug sprokkelen zodat je bijv. voor 300-350 euro deze L&C kan rijden. Lijkt me een heel net bedrag voor toch wel een dikke SUV. Blijf ik toch nog een beetje in de buurt van mijn huidige XC40 ;).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basje85
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 18:13
Ik zou de auto ook zeker aanraden. We rijden de auto sinds medio december en hij bevalt prima. Tot heden nog geen zaken gehad waarmee ik contact moest hebben met de klantenservice.

Wij hebben het vooral genomen als ' tussen' auto tussen een lease wagen en een koop auto. Echter bevalt hij dermate goed dat die er waarschijnlijk langer gaat blijven dan vooraf gedacht.

Wel vind ik het autodelen in mijn regio (Lansingerland) erg tegenvallen. Ik heb hem sinds medio december ook als verhuur te beschikking gesteld maar tot op heden nog geen enkele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-08-2022
ben al weken bezig om mijn partner verzekerd te krijgen in mijn L&C,
wij wonen niet op zelfde adres.
aangegeven dat ik deze zomer een rondreis wil maken Scandinavië en het niet mogelijk is om haar te laten lenen aangezien de L&C op dezelfde plek moet worden achtergelaten als waar gehaald. ook zeer omslachtig natuurlijk.
L&C diverse malen aan de lijn gehad zonder resultaat, probleem is genoteerd, men gaf aan dat lenen in btl niet mogelijk is.
Allianz zelfs gebeld voor bijverzekeren maar ook geen resultaat.
andere verzekering gebeld, maar aangezien de L&C niet in eigendom is kan ik haar niet verzekeren.
dit houdt dus in dat ik de enige bestuurder blijf, je moet er niet aan denken dat ik tijdens vakantie om welke reden da ook niet meer kan rijden! wat is dan de oplossing? geen dus, of auto kopen.
dit probleem zal toch vaker voorkomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0162
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-08-2022
We gaan de zwarte 01 ophalen as vrijdag, lees hier iedere dag mee en heb besloten het verhuren idd ook nog maar even uit te stellen tot L&C dit iets beter op orde heeft.. Voor ons is de 01 ook een tussenoplossing, mijn vrouw krijgt begin volgend jaar een leaseauto van de zaak.. Het concept met maandelijks opzeggen zonder BKR is natuurlijk prima, echter hoop ik niet teveel 'problemen' te krijgen waarbij ik de klantenservice nodig.. Dit forum blijft handig als je er ff niet uitkomt (en we gaan er maar compleet blanco in zullen we maar zeggen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Iemand al aan de bel getrokken bij L&C over doorbelasting van de benzineprijs aan de huurders?
Bij huidige benzineprijs is het beter de auto met nagenoeg lege tank te verhuren. De calculerende huurder zal niet aftanken na terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:09
Geer72 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:21:
Iemand al aan de bel getrokken bij L&C over doorbelasting van de benzineprijs aan de huurders?
Bij huidige benzineprijs is het beter de auto met nagenoeg lege tank te verhuren. De calculerende huurder zal niet aftanken na terug brengen.
Verhuurder moet de auto met minimaal 50% uitlenen en lener met minimaal 50% benzine inleveren. Benzine wordt op dit moment verrekend tegen € 2,- In mijn regio (Limburg) is dat marktconform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Rudolf59 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:35:
ben al weken bezig om mijn partner verzekerd te krijgen in mijn L&C,
wij wonen niet op zelfde adres.
aangegeven dat ik deze zomer een rondreis wil maken Scandinavië en het niet mogelijk is om haar te laten lenen aangezien de L&C op dezelfde plek moet worden achtergelaten als waar gehaald. ook zeer omslachtig natuurlijk.
L&C diverse malen aan de lijn gehad zonder resultaat, probleem is genoteerd, men gaf aan dat lenen in btl niet mogelijk is.
Allianz zelfs gebeld voor bijverzekeren maar ook geen resultaat.
andere verzekering gebeld, maar aangezien de L&C niet in eigendom is kan ik haar niet verzekeren.
dit houdt dus in dat ik de enige bestuurder blijf, je moet er niet aan denken dat ik tijdens vakantie om welke reden da ook niet meer kan rijden! wat is dan de oplossing? geen dus, of auto kopen.
dit probleem zal toch vaker voorkomen...
Elk concept heeft zijn voorwaarden. Als dit voor jou belangrijk is dan is M2M waarschijnlijk niet het juiste concept.
Work around: je partner in de zomermaanden inschrijven op jouw BRP-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik lees veel over service etc maar ik dacht dat Volvo garages dit deden. Dus als er wat is, kan je dan niet gewoon naar de Volvo dealer die vervolgens de rekening naar Lync & Co stuurt? Of denk ik iets te veel in lease zoals ik dat zakelijk ken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Juancho schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:37:
Ik lees veel over service etc maar ik dacht dat Volvo garages dit deden. Dus als er wat is, kan je dan niet gewoon naar de Volvo dealer die vervolgens de rekening naar Lync & Co stuurt? Of denk ik iets te veel in lease zoals ik dat zakelijk ken?
Nee L&C moet vooraf akkoord geven en de afspraak inplannen. De auto wordt dan opgehaald en teruggebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 20:50
Ondanks de grote issues die ik persoonlijk heb, ja, zou ik doen. T is een mooie auto en ik heb gewoon pech. Rijd lekker, zuinig, comfortabel. Prima prijs. Tot je de technische helpdesk nodig hebt is het denk ik helemaal prima. En de kans dat het misgaat lijkt me logisch geredeneerd kleiner dan dat je er geen probleem mee hebt. Dus doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
In de app krijg ik het niet voor elkaar om te zien of er ook Lynks in Groningen te huur zijn. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Oizo1981 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:49:
[...]

Nee L&C moet vooraf akkoord geven en de afspraak inplannen. De auto wordt dan opgehaald en teruggebracht.
Ai das wel jammer want zonder die tussenstap zou het direct opgelost zijn.

Ander vraagje nog. Mag je bij het uitlenen aan bijv een vriend helmaal zelf de prijs bepalen of zitten er minimale en maximale bedragen aanvast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
Juancho schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:37:
Volvo dealers doen alles in opdracht van Lynk&Co. Ze zijn een soort doorgeefluik. Planning en communicatie vanuit de Volvo Dealer moet ook via Lynk&Co gespeeld worden en mag niet direct met de Lynk huurder. Het is een beetje omslachtig, laatst was ik voor een lekke band bij de Volvo Dealer. Week later zou de auto gehaald worden voor een software update. In theorie zou dat direct meegepakt kunnen worden, maar toestemming van Lynk was hiervoor nodig. Dat zou te lang duren om het administratief te regelen, daardoor de auto een week later als nog thuis gehaald voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
jbbuist schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Volvo dealers doen alles in opdracht van Lynk&Co. Ze zijn een soort doorgeefluik. Planning en communicatie vanuit de Volvo Dealer moet ook via Lynk&Co gespeeld worden en mag niet direct met de Lynk huurder. Het is een beetje omslachtig, laatst was ik voor een lekke band bij de Volvo Dealer. Week later zou de auto gehaald worden voor een software update. In theorie zou dat direct meegepakt kunnen worden, maar toestemming van Lynk was hiervoor nodig. Dat zou te lang duren om het administratief te regelen, daardoor de auto een week later als nog thuis gehaald voor een update.
Hoe zit dat precies als je hem gewoon koopt? Kun je dan gewoon wel bij de Volvo dealer naar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

De huidige levertijd is op dit moment 10+ weken, iemand die graag van zijn l&c reservering afwil? Ik heb dan wel intresse om de abbo over te nemen!

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Fast_coin schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Heb m zelf in de "winkel" besteld...misschien dat dat nog iets uitmaakt
Niet echt, heb begin september toevallig via internet besteld en 28 september kon ik hem ophalen.
En toen waren er hier al heel veel mensen die begin 2021 hadden besteld en die waren nog aan het wachten.
Is gewoon niet te begrijpen hoe ze verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
madtraxx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Hoe zit dat precies als je hem gewoon koopt? Kun je dan gewoon wel bij de Volvo dealer naar binnen?
Dat is ook zoiets raars, onderdelen zijn moeilijk te krijgen hier in Europa.
Dus voor hun eigen vloot (huurauto's) hebben ze al schaarste, en ja wat als je gekocht hebt?
Zal wel garantie voor onderdelen zijn, maar als je moet wachten op onderdelen omdat je zelf geen garage hebt.
Moet toch uit China komen dan.
Ik hou me hart vast als eind dit jaar de eerste auto's voor onderhoud binnen moeten komen, ik hoop dat het dan wat beter geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 07:42
Heeft de 01 een gecombineerde interieurverwarming? Dus zowel via motor als elektrisch verwarmen?
Ik vraag het me af ivm verbruiksvragen.
Als het koud is, is het misschien wel beter om te starten met benzine zodat het interieur verwarmt met restwarmte van de motor. Als het lekker warm is overschakelen naar hybrid/pure zodat er geen accu verloren gaat aan verwarming. Vind het zelf wel logisch klinken, maar klopt het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik rij nu tijdelijk een Qashqai en die heeft "ProPILOT" waarbij je een soort Hands-Off mogelijkheid krijgt bijvoorbeeld op een snelweg of een meerbaansweg.
Ik zie een hele zwik veiligheidssystemen bij de Lync staan maar zie even door de bomen het bos niet meer. Zit er ook een dergelijke functie bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

Muro01 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Het is beter als je zelf meldt, bij mij werd er ook bijna 3 maanden niet afgeschreven.

Ik heb maar gebeld omdat ik bang was dat ze me misschien als wanbetaler zouden zien.

Na mijn melding kreeg ik een mailtje met rekeningnummer waar ik de achterstand op over moest maken.

Je moet uiteraard zelf weten wat je doet natuurlijk.
Ik ben dus niet de enige met dit probleem, zie ik. Heb de 01 sinds november. En telkens gaat het mis met de betalingen. Heb inmiddels (via site én app) diverse creditcard toegevoegd, verwijderd, autom. incasso geprobeerd, etc. Maar voorlopig blijf ik betalingsherinneringen krijgen.

Vorige maand zoveelste telefoontje naar Lynk&co: "Er zijn inderdaad problemen, maar ik ga het voor u oplossen". Je raadt het al: Niks opgelost. Deze week weer een betalingsherinnering ontvangen, dus maar weer zelf overboeken.... :(

Mijn verzoek om dan in ieder geval bevestiging van mijn betalingen te ontvangen (want ook ik wil niet als wanbetaler bekend staan), heeft ook weinig zin gehad. Ondanks de toezegging dat ik deze zsm per e-mail zou ontvangen, nog niks gehad. En ook in mijn account is slechts een deel van mijn betalingen terug te zien. GRRR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
jbbuist schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Dit is echt wel heel erg jammer hoor. Volvo service is namelijk top, tenminste mijn jarenlange ervaringen daar. Heel vervelend en eigenlijk ook dom dat L&C daar perse tussen wil zitten. Kost bakken tijd en geld lijkt me want het heel irritant maakt voor de gebruiker. Als je wat hebt met je auto wil je gewoon een willekeurige Volvo dealer bezoeken die het kan fixen en de factuur naar L&C stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
niekvanprooijen schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:37:
Heeft de 01 een gecombineerde interieurverwarming? Dus zowel via motor als elektrisch verwarmen?
Ik vraag het me af ivm verbruiksvragen.
Als het koud is, is het misschien wel beter om te starten met benzine zodat het interieur verwarmt met restwarmte van de motor. Als het lekker warm is overschakelen naar hybrid/pure zodat er geen accu verloren gaat aan verwarming. Vind het zelf wel logisch klinken, maar klopt het ook?
Ja, de Lynk heeft een gecombineerde verwarming in tegenstelling tot andere PHEV’s zoals de Hyundai Tuscun PHEV en MG EHS PHEV. Als je daar warm wil zitten op korte ritjes, slaat de brandstof motor aan.

Het is een gedachte die ik ook heb. Alleen de brandstofmotor raakt snel afgekoeld als ik de watertemperatuur meter mag geloven. Voorverwarmen helpt sowieso, maar wat nu de beste en meest efficiënte oplossing is ben ik nog niet over uit. De brandstofmotor laten opwarmen kost ook meer energie dan gemiddeld. Wat ik op langere afstanden doe; Accelereren op de elektromotor, vervolgens bij een constante snelheid manueel overschakelen naar de brandstofmotor. Zodra ik in de bebouwde kom rij, blijf ik elektrisch rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbuist
madtraxx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Geen idee, Ik zal binnenkort bij de Volvo dealer waar deze in onderhoud is navragen.

--
Edit: Ja, Hij kan bij Volvo Broekhuis in Assen waar deze is uitgeleverd direct in onderhoud zonder tussenkomst van Lynk&Co. In elk gevalk voor mijn eigen overweging neem ik het mee.

[ Voor 23% gewijzigd door jbbuist op 03-03-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

jbbuist schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:30:
[...]

..... Wat ik op langere afstanden doe; Accelereren op de elektromotor, vervolgens bij een constante snelheid manueel overschakelen naar de brandstofmotor.....
Nu ken ik alleen de stand 'hybride' waarin je elektrisch rijdt als het kan en automatisch naar benzine gaat als je meer vermogen vraagt. Automatisch en niet beinvloedbaar.
En de stand 'power' waarin je continu in de combinatie elektrisch EN benzine rijdt voor maximaal vermogen.
En de laatste, de 'pure'mode waarin je alleen elektrisch rijdt (zolang je niet vol gas gaat geven) tot je stroom op is waarna je weer automatisch op hybride terecht komt.

Nou ben ik wel benieuwd hoe jij dan 'manueel' over gaat schakelen naar de brandstofmotor :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:21:
[...]

Zojuist een telefoontje dat ik hem vrijdag kan ophalen (order was al gewijzigd naar zwart) en had afgelopen vrijdag al een gemiste oproep van L&C. 8)7 Het lijkt er toch op dat de vraag afneemt of er een aantal ingeleverd zijn.

Uitstel was mogelijk tot begin april en als ik langer wilde moest ik annuleren en opnieuw bestellen in april zodat ze in mei leveren.
De persoon die ik aan de telefoon had kon de bestelling niet annuleren en dat moest ik zelf doen, probeer ik een week later toch voor april een afspraak te maken krijg ik te horen dat de bestelling wél geannuleerd is en het terugstorten al in gang gezet was en als ik nog interesse had opnieuw de link via de mail moet gebruiken.

Vanmiddag dus maar opnieuw besteld en zojuist al een telefoontje. Uiterlijke datum was 1 april, omdat ze tot die tijd moeten betalen voor de stalling. Na domweg vragen of 6 april mogelijk gaf hij aan dat hij ging bellen als het beschikbaar was. Ik ben benieuwd, maar wat een zooitje.. Met een levertijd van een week heb ik de auto toch liever een maand te vroeg dan een maand te laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

Voor de professionele (Belgische) klanten bij Lynk & Co: ik heb een aanvraag lopende bij Lynk & Co om via mijn vennootschap (type: VOF of voluit Vennootschap onder Firma) business client te worden.

Surprise, surprise: mijn dossier is in eerste instantie niet aanvaard.

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring gehad in het aanvraagtraject voor een business membership of info over de parameters die wel of niet tot een acceptatie leiden bij Lynk?

FYI: de vennootschap in kwestie bestaat al bijna 15 jaar en heeft in het verleden nooit problemen gehad om financieringen tot zelfs tienduizenden euro's of leaseformules voor veel duurdere wagens/maandbedragen op te starten en doorlopende zonder fout te betalen bij toch gereputeerde grote banken zoals KBC en BNP PARIBAS FORTIS. De vennootschap is ook compleet schuldenvrij en heeft - naar mijn eigen bescheiden mening - een saldo free cash flow en aanvullende historisch opgebouwde eigen middelen die ruimschoots voldoende lijkt om tien-twintig Lynks te financieren.

Het wordt zelfs nog vreemder: een membership als particulier/privé-persoon zou geen probleem zijn. Hier werd tot op heden geen enkel financiële info voor opgevraagd zoals bv. een loonfiche en dergelijke...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
donny_p schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:16:
[...]
Ik deel je mening, overigens ook net terug uit Oostenrijk en onderweg 2x een NL Lynk tegengekomen 😉 Wat een fijne reis auto is dit! Verbruik was ongeveer 7l op 100km dus ook helemaal niet slecht voor zo’n bakbeest (niet geladen tijdens vakantie).
Was jij dit toevallig afgelopen zondag in Duitsland vlakbij de Nederlandse grens? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQCL2u0KmPtIehlSazy_otHBuYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eXn8tsDVkgAvhhGgBEiQmhk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbuist
Ruytertje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:56:
[...]

Nu ken ik alleen de stand 'hybride' waarin je elektrisch rijdt als het kan en automatisch naar benzine gaat als je meer vermogen vraagt. Automatisch en niet beinvloedbaar.
En de stand 'power' waarin je continu in de combinatie elektrisch EN benzine rijdt voor maximaal vermogen.
En de laatste, de 'pure'mode waarin je alleen elektrisch rijdt (zolang je niet vol gas gaat geven) tot je stroom op is waarna je weer automatisch op hybride terecht komt.

Nou ben ik wel benieuwd hoe jij dan 'manueel' over gaat schakelen naar de brandstofmotor :?
Met de pook op rechts of links drukken activeer je manueel schakelen. Daarbij start altijd de brandstofmotor. Bij 80 druk ik hem op rechts, eerst rijdt hij manueel in z’n 5 tot de motor warm genoeg is. Dan kun je hoger doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
grubby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:20:
Ik rij nu tijdelijk een Qashqai en die heeft "ProPILOT" waarbij je een soort Hands-Off mogelijkheid krijgt bijvoorbeeld op een snelweg of een meerbaansweg.
Ik zie een hele zwik veiligheidssystemen bij de Lync staan maar zie even door de bomen het bos niet meer. Zit er ook een dergelijke functie bij?
De Lynk heeft alleen Highway Assist. Dit betekent dat de auto automatisch afstand houdt tot voorganger (adaptieve cruisecontrol) en tussen de belijning op de weg blijft (lane Assist). Je moet wel je handen licht aan het stuur houden en als je dat circa 5 seconden niet doet, wordt het systeem uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixx
  • Laatst online: 03-04-2022
Wat onderdelen/reparatie-service betreft: het waren 5 mooie dagen....Op dinsdag 15 februari de auto opgehaald in Diemen met 10 kilometer op de teller. 4 dagen later stopte de auto met laden via de granny. Op zondag bleef, na het verwijderen van de laadkabel bij de laadpaal bij de supermarkt, de melding voorstaan dat het laden onderbroken was maar de kabel nog bevestigd was. Na 20 minuten in de stromende regen 78 keer de kabel erin/eruit gehaald, snapte de auto het eindelijk en kon hij starten. Helaas maandagochtend hetzelfde verhaal. Kabel eruit maar de auto zag dat niet en kon dus gestart worden.
Via de call-us knop Lynk opgeroepen en na een uurtje was de ANWB ter plaatse die het wel even zo maken. Helaas lukte dat niet en werd de auto uiteindelijk met een takelwagen afgesleept naar de dichtstbijzijnde Volvo dealer. Daarna werd het stil.....pas na 3 dagen kwam er contact met de Nederlands sprekende technische servicedienst die uiteindelijk via de ANWB een vervangende auto regelde voor 4 werkdagen. Ook vertelde de Lynk-man dat er iets bij de motor kapot was en dat het lang kon gaan duren....een week na het afslepen maar eens contact gezocht met de Volvo-dealer en die vertelde dat de OBC-module (ofwel de OnBoardCharger) kapot is. Onderdeel staat in backorder bij Lynk. Helaas laat Lynk nog minder dan niets van zich horen...en dat voor een auto met maar 510 km op de teller. Beetje googlen op OBC en Volvo gaf ook niet echt reden voor vrolijkheid. Echt jammer van de oorverdovende stilte vanuit Lynk. Geen vervangende auto, geen antwoord op mail of app (wel een casenummer), echt helemaal niets. Morgen maar weer bellen wat het plan wordt...want netto €100,- per dag is toch net iets anders dan ik bedacht had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Obelixx schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:04:
Wat onderdelen/reparatie-service betreft: het waren 5 mooie dagen....Op dinsdag 15 februari de auto opgehaald in Diemen met 10 kilometer op de teller. 4 dagen later stopte de auto met laden via de granny. Op zondag bleef na het verwijderen van de laadkabel de melding voorstaan dat het laden onderbroken was maar de kabel nog bevestigd was. Na 20 minuten in de stromende regen 78 keer de kabel erin/eruit gehaald, snapte de auto het eindelijk en kon hij starten. Helaas maandagochtend hetzelfde verhaal. Kabel eruit maar de auto zag dat niet en kon dus gestart worden. Via de call-us knop Lynk opgeroepen en na een uurtje was de ANWB ter plaatse die het wel even zo maken. Helaas lukte dat niet en werd de auto uiteindelijk met een takelwagen afgesleept naar de dichtstbijzijnde Volvo dealer. Daarna werd het stil.....pas na 3 dagen kwam er contact met de Nederlands sprekende technische servicedienst die uiteindelijk via de ANWB een vervangende auto regelde voor 4 werkdagen. Ook vertelde de Lynk-man dat er iets bij de motor kapot was en dat het lang kon gaan duren....een week na het afspelen maar eens contact gezocht met de Volvo-dealer en die vertelde dat de OBC-module (ofwel de OnBoardCharger) kapot is. Onderdeel staat in backorder bij Lynk. Helaas laat Lynk nog minder dan niets van zich horen...en dat voor een auto met maar 510 km op de teller. Beetje googlen op OBC en Volvo gaf ook niet echt reden voor vrolijkheid. Echt jammer van de oorverdovende stilte vanuit Lynk. Geen vervangende auto, geen antwoord op mail of app (wel een casenummer), echt helemaal niets. Morgen maar weer bellen wat het plan wordt...want netto €100,- per dag is toch net iets anders dan ik bedacht had...
Een fabricagefout kan natuurlijk voorkomen. Maar je hebt gewoon recht op vervangend vervoer dus daar zou ik geen genoegen mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Obelixx schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:04:
Wat onderdelen/reparatie-service betreft: het waren 5 mooie dagen....Op dinsdag 15 februari de auto opgehaald in Diemen met 10 kilometer op de teller. 4 dagen later stopte de auto met laden via de granny. Op zondag bleef, na het verwijderen van de laadkabel bij de laadpaal bij de supermarkt, de melding voorstaan dat het laden onderbroken was maar de kabel nog bevestigd was. Na 20 minuten in de stromende regen 78 keer de kabel erin/eruit gehaald, snapte de auto het eindelijk en kon hij starten. Helaas maandagochtend hetzelfde verhaal. Kabel eruit maar de auto zag dat niet en kon dus gestart worden.
Via de call-us knop Lynk opgeroepen en na een uurtje was de ANWB ter plaatse die het wel even zo maken. Helaas lukte dat niet en werd de auto uiteindelijk met een takelwagen afgesleept naar de dichtstbijzijnde Volvo dealer. Daarna werd het stil.....pas na 3 dagen kwam er contact met de Nederlands sprekende technische servicedienst die uiteindelijk via de ANWB een vervangende auto regelde voor 4 werkdagen. Ook vertelde de Lynk-man dat er iets bij de motor kapot was en dat het lang kon gaan duren....een week na het afslepen maar eens contact gezocht met de Volvo-dealer en die vertelde dat de OBC-module (ofwel de OnBoardCharger) kapot is. Onderdeel staat in backorder bij Lynk. Helaas laat Lynk nog minder dan niets van zich horen...en dat voor een auto met maar 510 km op de teller. Beetje googlen op OBC en Volvo gaf ook niet echt reden voor vrolijkheid. Echt jammer van de oorverdovende stilte vanuit Lynk. Geen vervangende auto, geen antwoord op mail of app (wel een casenummer), echt helemaal niets. Morgen maar weer bellen wat het plan wordt...want netto €100,- per dag is toch net iets anders dan ik bedacht had...
Ten eerste heel veel sterkte Obelix,
ik had al een vermoeden dat er veel problemen konden zijn vanwege de slechte communicatie vanuit LC naar klanten.
Geen communicatie in de zin van "We gaan mensen via de forums en andere social streams benaderen om onze product te beschermen"

Niks Nada en heel erg jammer natuurlijk.

Ik hoop toch echt dat ze een of twee mannetjes (of vrouwtjes) zetten om problemen aan te pakken.

Maar ook zij zijn afhankelijk van de grote baas Geely, en als die niet een container of 100 deze kant op stuurt met onderdelen.

Dan kunnen zij van alles beloven maar niks waarmaken.

Ik heb meerdere keren hier voorbij horen komen van de programma kassa, misschien is het wel tijd voor deze optie.

Kijk ik benadruk nogmaals wel dat ik "zero problems" heb, misschien omdat ik niet uithuur of uitleen van de auto.

Alles werkt zoals het hoort te werken, benzinemotor werkt perfect elektrische motor werkt perfect. En de rest zal mij boeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
ton_adam schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Was jij dit toevallig afgelopen zondag in Duitsland vlakbij de Nederlandse grens? :)

[Afbeelding]
Nee wij waren zaterdag onderweg, het heeft toch altijd wel wat zo’n smerige auto :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_K1TGVzT0hwxlmllobkGnsJ1cXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lSIJV2z6M6ewqxXGLuUJ9Eh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Een fabricagefout kan natuurlijk voorkomen. Maar je hebt gewoon recht op vervangend vervoer dus daar zou ik geen genoegen mee nemen.
Ik snap je niet helemaal, "fabricage fout"? wat bedoel je daarmee?
En vervangende vervoer heeft hij maar 4 dagen gehad zei hij net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
donny_p schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:50:
[...]
Nee wij waren zaterdag onderweg, het heeft toch altijd wel wat zo’n smerige auto :P

[Afbeelding]
Mooie kenteken man, alles N waarom zou je die verstoppen?
Je rijdt toch ook niet met afgeplakte platen?

groetjes

Murat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Ik snap je niet helemaal, "fabricage fout"? wat bedoel je daarmee?
En vervangende vervoer heeft hij maar 4 dagen gehad zei hij net.
Als er na 4 dagen een defect aan de auto is, noem ik dat een fabricagefout. Als een product binnen 6 maanden kapot gaat wordt juridisch aangenomen dat sprake is van een fabricagefout.

Op basis van de voorwaarden heb je bij een reparatie die langer dan 24 uur duurt gewoon recht op vervangend vervoer. Dat hij die maar 4 dagen krijgt is dus volledig onterecht. Ik zou L&C dus direct in gebreke stellen met een termijn van 24 uur om alsnog vervangend vervoer aan te bieden. Als ze dat niet doen zelf een huurauto regelen en de kosten verhalen.

https://www.lynkco.com/nl.../mobility-courtesy-policy

[ Voor 59% gewijzigd door Oizo1981 op 03-03-2022 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Juancho schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Ai das wel jammer want zonder die tussenstap zou het direct opgelost zijn.

Ander vraagje nog. Mag je bij het uitlenen aan bijv een vriend helmaal zelf de prijs bepalen of zitten er minimale en maximale bedragen aanvast?
Kun je zelf bepalen, dus ook €0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Normaal zonder CarPlay vind ik waze altijd heel snel. En als ik een zijstraat neem staat mijn auto al heel snel op die plek in Waze.

Echter via CarPlay in the lynkco heb ik het idee dat Waze veel trager is. Als ik een zijstraat inrij wat ie niet verwacht duurt het veel langer voordat ie me daar neerzet etc. Heb gewoon de eenna nieuwste iPhone

Is dit een CarPlay iets. Of lynkco CarPlay iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-06 17:27
jbbuist schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:40:
[...]
Is toch heerlijk dat de benzinemotor niet aanslaat bij verwarming.
Mijnvorige auto ( outlander) deed dat niet sloeg altijd de motor aan bij koude.
Kon s’winters bijna niet elektrisch rijden.

Geen idee, Ik zal binnenkort bij de Volvo dealer waar deze in onderhoud is navragen.

--
Edit: Ja, Hij kan bij Volvo Broekhuis in Assen waar deze is uitgeleverd direct in onderhoud zonder tussenkomst van Lynk&Co. In elk gevalk voor mijn eigen overweging neem ik het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 14:06
HBV schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:53:
[...]

Ik ben dus niet de enige met dit probleem, zie ik. Heb de 01 sinds november. En telkens gaat het mis met de betalingen. Heb inmiddels (via site én app) diverse creditcard toegevoegd, verwijderd, autom. incasso geprobeerd, etc. Maar voorlopig blijf ik betalingsherinneringen krijgen.

Vorige maand zoveelste telefoontje naar Lynk&co: "Er zijn inderdaad problemen, maar ik ga het voor u oplossen". Je raadt het al: Niks opgelost. Deze week weer een betalingsherinnering ontvangen, dus maar weer zelf overboeken.... :(

Mijn verzoek om dan in ieder geval bevestiging van mijn betalingen te ontvangen (want ook ik wil niet als wanbetaler bekend staan), heeft ook weinig zin gehad. Ondanks de toezegging dat ik deze zsm per e-mail zou ontvangen, nog niks gehad. En ook in mijn account is slechts een deel van mijn betalingen terug te zien. GRRR!
Ik kwam er ook net afgelopen week achter dat er al tijdje niets afgeschreven wordt van m'n creditcard, en heel toevallig kreeg ik gister ineens bericht vanuit Lynk&Co dat er een achterstand zou zijn, liefst 5 facturen erbij! Al geprobeerd met ze te bellen maar het wachten duurde me weer even iets te lang. Ik ga er overigens niet mee akkoord dat ik straks zelf 5 maanden over moet overmaken, heb niet voor niets via creditcard betaling lopen, dus ze gaan het daar zelf maar van afschrijven, dit is zeker niet mijn fout..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
crispo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Ik kwam er ook net afgelopen week achter dat er al tijdje niets afgeschreven wordt van m'n creditcard, en heel toevallig kreeg ik gister ineens bericht vanuit Lynk&Co dat er een achterstand zou zijn, liefst 5 facturen erbij! Al geprobeerd met ze te bellen maar het wachten duurde me weer even iets te lang. Ik ga er overigens niet mee akkoord dat ik straks zelf 5 maanden over moet overmaken, heb niet voor niets via creditcard betaling lopen, dus ze gaan het daar zelf maar van afschrijven, dit is zeker niet mijn fout..
Lulig, maar merk je dan niet dat je iedere maand 500 meer over hebt/minder cc kosten? In principe was het anders ook kwijt, dus op zich snap ik wel dat ze er achteraan gaan.... dit soort bedragen zouden me toch op zn minst opvallen... zeker als je al 5 mnd 'gratis' n auto hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Het probleem is dat je je betalingsgegevens niet aan kan passen. Ik kreeg aan de telefoon te horen dat ik vooral niet moest overmaken (paar maanden geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 14:06
Rmaxx schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Lulig, maar merk je dan niet dat je iedere maand 500 meer over hebt/minder cc kosten? In principe was het anders ook kwijt, dus op zich snap ik wel dat ze er achteraan gaan.... dit soort bedragen zouden me toch op zn minst opvallen... zeker als je al 5 mnd 'gratis' n auto hebt...
Nee dat is ook zeker niet wat ik bedoel, maar ik heb het inderdaad oprecht niet doorgehad omdat ik bijna nooit naar afschriften kijk. Ben het zeker wel eens met de betalingen hoor, dus ook dat er betaald moet worden, alleen wil ik wel dat ze het, zoals contractueel afgesproken, van m'n creditcard afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
crispo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:38:
[...]
Nee dat is ook zeker niet wat ik bedoel, maar ik heb het inderdaad oprecht niet doorgehad omdat ik bijna nooit naar afschriften kijk. Ben het zeker wel eens met de betalingen hoor, dus ook dat er betaald moet worden, alleen wil ik wel dat ze het, zoals contractueel afgesproken, van m'n creditcard afschrijven.
Ah ok, dacht dat de pijn vooral in de hoogte zat van het bedrag.. tnx voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:22
Blijkbaar gaat er wat breder iets mis met het betalen bij L&C. Eerst 3 betalingen liepen goed, nu hebben ze ook al bijna 2 maand niets afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 20:27
Bij mij was het andersom, ik had blijkbaar de eerste twee maanden "gratis" gereden. Toen een bericht in Februari dat ik de afgelopen twee maanden niet had betaald. Na een belletje bleek het dus niet de laatste twee maanden te zijn, maar de eerste. Heb het uiteindelijk zelf maar overgemaakt, geen zin in gezeur met incasso bureua's etc. Wellicht mogen ze niet zo maar een X bedrag van de creditcard afhalen, maar echt logisch is het inderdaad niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D0162
Heb de Zwarte 01 vanmiddag opgehaald in Diemen en tot nu toe niks negatiefs te melden (haha na een km of 100) het is een prachtige auto, en het laden ging prima en soepel.. De tank was vol en de uitleg was duidelijk en prima..Ik heb voor de zekerheid 2 betaalmethoden geüpload in mijn L&C account dus hoop dat dat goed komt.. Benieuwd wanneer ze voor het eerst gaan incasseren :)

Ik hoop dat degene die nog wachtten ook snel aan de beurt komen voor een nieuwe 01 (de mijne was hagelnieuw met slechts 9km! op de teller en alles nog in het plastic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Rmaxx schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Ah ok, dacht dat de pijn vooral in de hoogte zat van het bedrag.. tnx voor de uitleg.
😂🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duurzaam2025
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-06-2022
D0162 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:10:
Heb de Zwarte 01 vanmiddag opgehaald in Diemen en tot nu toe niks negatiefs te melden (haha na een km of 100) het is een prachtige auto, en het laden ging prima en soepel.. De tank was vol en de uitleg was duidelijk en prima..Ik heb voor de zekerheid 2 betaalmethoden geüpload in mijn L&C account dus hoop dat dat goed komt.. Benieuwd wanneer ze voor het eerst gaan incasseren :)

Ik hoop dat degene die nog wachtten ook snel aan de beurt komen voor een nieuwe 01 (de mijne was hagelnieuw met slechts 9km! op de teller en alles nog in het plastic)
Mag ik vragen wanneer jij je aanvraag hebt gedaan? Ik op 24 januari, maar helaas nog steeds niet gehoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

m_a_rnix schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:16:
Het probleem is dat je je betalingsgegevens niet aan kan passen. Ik kreeg aan de telefoon te horen dat ik vooral niet moest overmaken (paar maanden geleden).
Ik kon deze week eindelijk, ondanks de melding op de website, mijn creditcard wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11

BPi

D0162 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:10:

Reed jij dan rond 17u bij Waalwijk? Toen kwam mij een glimmende nieuw P-kenteken voorbij.

Om 1810u kwam ik bij Heteren de A50 af en reed een blauwe er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
Oizo1981 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:29:
[...]

De Lynk heeft alleen Highway Assist. Dit betekent dat de auto automatisch afstand houdt tot voorganger (adaptieve cruisecontrol) en tussen de belijning op de weg blijft (lane Assist). Je moet wel je handen licht aan het stuur houden en als je dat circa 5 seconden niet doet, wordt het systeem uitgeschakeld.
Uitgeschakeld als in hij gaat uit en als je even het stuur beweegt werkt hij weer? Of moet je iets weer handmatig aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0162
BPi schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Reed jij dan rond 17u bij Waalwijk? Toen kwam mij een glimmende nieuw P-kenteken voorbij.

Nee ben over de A27 naar huis gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0162
Duurzaam2025 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Mag ik vragen wanneer jij je aanvraag hebt gedaan? Ik op 24 januari, maar helaas nog steeds niet gehoord...
25 Januari heb ik me aangemeld, dus dat is best vreemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0162
BPi schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Er gingen wel een hele hoop 01's te weg op vandaag zeiden ze al in Diemen, het was erg druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 12:23
D0162 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:55:
[...]

25 Januari heb ik me aangemeld, dus dat is best vreemd
Ik heb het gevoel dat het best random is. Ik heb mij 14 jan aangemeld. De bestelmail gehad (14feb). Maar ik ben nog niet gebeld voor een afhaalafspraak. Jammer genoeg gekozen voor de verkeerde afhaalpunt (Rokin). Het schijnt dat je sneller aan de beurt bent in A'dam Diemen.

Je afhaalpunt kan je helaas niet meer wijzigen |:( na het invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

crispo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Dan maar hopen dat je binnenkort niet ineens een lege parkeerplek aantreft :O
Tja, het blijft hopeloos als het eenmaal mis gaat. Ik heb ze gisteren maar weer gemaild (zodat eea ook vastligt) aangezien ik alwéér een 'aanmaning' kreeg. Nota bene over een maand die ik al zelf alsnog netjes via overboeking had betaald. Mijn vraag om bevestiging van betaling werd beantwoord met..... een factuur. Klaarblijkelijk heeft men niet door dat een factuur iets anders is dan een betaalbewijs... Enfin, betaling voor maart had donderdag afgeschreven moeten worden van m'n creditcard. Je raadt het al: nog niks gebeurd :( En dat terwijl ik voor de zoveelste keer (op advies Lynk&co) de creditcard had verwijderd en toegevoegd in de app Grrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0162
FidOo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 00:53:
[...]

Ik heb het gevoel dat het best random is. Ik heb mij 14 jan aangemeld. De bestelmail gehad (14feb). Maar ik ben nog niet gebeld voor een afhaalafspraak. Jammer genoeg gekozen voor de verkeerde afhaalpunt (Rokin). Het schijnt dat je sneller aan de beurt bent in A'dam Diemen.

Je afhaalpunt kan je helaas niet meer wijzigen |:( na het invullen.
Ik heb wel een keer gebeld tussendoor, en toen was het erg snel geregeld allemaal, dus dat zal wel geholpen hebben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricIJs
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06-2024
Zijn er anderen die ook regelmatig het klepje van stekker vergeten te sluiten?

Je krijgt dan geen waarschuwing?

Iemand praktische oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
EricIJs schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:47:
Zijn er anderen die ook regelmatig het klepje van stekker vergeten te sluiten?

Je krijgt dan geen waarschuwing?

Iemand praktische oplossing hiervoor?
Je krijgt geen waarschuwing en het kan geen kwaad, staat alleen lullig met klepje open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 12:23
D0162 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:27:
[...]

Ik heb wel een keer gebeld tussendoor, en toen was het erg snel geregeld allemaal, dus dat zal wel geholpen hebben.. :)
Afgelopen maandag gebeld. Ze konden niets doen om het te versnellen en of de ophaal locatie wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Is er iemand in deze groep die via DM of publiek in het forum een voorbeeld kan posten in deze groep van de billing note (onkostennota of volwaardige factuur?) die iemand (persoon of bedrijf) krijgt voor het lenen van een Lynk die in hoofdhuur door iemand anders aangehouden wordt voor de gebruikelijke 500 euro per maand?

Het gaat dus niet over een voorbeeldfactuur van LC aan jouw als hoofdhuurder maar wel over het document dat een (occasionele) huurder aangereikt krijgt om de (eenmalige) huur van jouw wagen te betalen.

Ik ben op zoek naar dit ontwerpdocument om na te gaan of het een accepteerbare factuur is voor fiscale doeleinde of niet, indien ik zelf als particulier de hoofdhuurder van de Lynk zou zijn en deze direct voor hetzelfde bedrag zou onder verhuren aan mijn vennootschap via het deelplatform van LC.

[ Voor 24% gewijzigd door WCU op 05-03-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napster81
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-04-2022
Duurzaam2025 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Wellicht overbodige vraag, heb je wel je profiel compleet gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
WCU schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:39:
Ik ben op zoek naar dit ontwerpdocument om na te gaan of het een accepteerbare factuur is voor fiscale doeleinde of niet, indien ik zelf als particulier de hoofdhuurder van de Lynk zou zijn en deze direct voor hetzelfde bedrag zou onder verhuren aan mijn vennootschap via het deelplatform van LC.
Het is ten eerste geen BTW factuur en ten tweede maakt L&C de factuur op in naam de verhuurder. Als je zakelijk je eigen auto huurt zal dat dus op de factuur duidelijk zijn. Zelf ga ik dat eens proberen en kijken hoe de boekhouder daar op reageert. Als ik zakelijk ermee ga rijden blijf ik nooit onder de 1250km/maand en ben ook van plan om aan derde te verhuren. Waarom zou ik dan zakelijk een auto huren/kopen die duurder is en niet voor de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Deveon schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Het is ten eerste geen BTW factuur en ten tweede maakt L&C de factuur op in naam de verhuurder. Als je zakelijk je eigen auto huurt zal dat dus op de factuur duidelijk zijn. Zelf ga ik dat eens proberen en kijken hoe de boekhouder daar op reageert. Als ik zakelijk ermee ga rijden blijf ik nooit onder de 1250km/maand en ben ook van plan om aan derde te verhuren. Waarom zou ik dan zakelijk een auto huren/kopen die duurder is en niet voor de deur staat.
Dank voor je reactie. Reden voor deze vraag is dat ik van LC te horen gekregen heb dat (momenteel om een nog onduidelijke reden) mijn vennootschap niet als huurder kan optreden. Het was mijn bedoeling om mijn vennootschap te laten huren en dan de wagen via voordeel alle aard de wagen als bedrijfswagen aan mezelf als bedrijfsleider ter beschikking te stellen. Nu dat behoudens tegenbericht van LC geen optie meer is, ben ik aan het kijken naar een manier om mijn vennootschap toch de LC te laten betalen en als VAA ter beschikking te stellen van mezelf als bedrijfsleider. Een van de opties lijkt te zijn volgens mijn boekhouder om hem privé te huren maar dan permanent en tegen hetzelfde bedrag (500 euro) en op doorlopende basis te delen via het platform van LC met mijn bedrijf als huurder. Echter heb ik geen zicht op het type document dat LC hier voor opmaakt via de deeltransactie. Vandaar mijn vraag om hier een concreet zicht op te krijgen. Op zich is het geen issue dat noch mezelf als geïndentificeerd verhuurder noch geen BTW-recup mogelijk zou zijn op deze factuur. Belangrijk is wel dat het een document is dat acceptabel is ikb de fiscale wetging in BE om te dienen als bewijsstuk ikv de boekhouding.

[ Voor 8% gewijzigd door WCU op 05-03-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zelf heb ik ook gekeken om zakelijke het maandabonnement af te sluiten en dan privé te huren ipv bijtellen (bruto bijtelling is meer 500 p/m). Helaas gaven ze aan dat zakelijke klanten alleen auto’s konden huren van het eigen bedrijf. Als eenmanszaak ben ik daar alleen wat flexibeler in dan bij een aparte rechtspersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Anoniem: 1027889 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:08:
[...]

Ik kon deze week eindelijk, ondanks de melding op de website, mijn creditcard wel aanpassen.
Kon ik 1,5 maand geleden al na 10x proberen, echter incasseerden ze 2 weken na de wijziging alsnog van de oude creditcard..

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:03

TMC

dexterd83 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Ja bepaalde zaken heb ik voorgeschoten omdat het niet anders kon. Ze wilde me 2 weken geleden ook een huurauto aanbieden. Deze moest ik dan zelf ophalen en voorschieten. De bonnetjes kon ik dan opsturen naar LC. Dit heb ik niet gedaan. Aangegeven dat ik al maanden op betalingen wacht en daar geen vertrouwen in heb.

Later kreeg ik een telefoontje dat ik een huurauto kon ophalen bij een garage. Deze zouden worden voorgeschoten door LC. Bij aankomst moest ik toch mijn betaalgegevens achterlaten. Anders kreeg ik de auto niet mee. Dat gaat dus nog spannend worden!

De auto die ik nu heb kost iets meer dan 100 euro per dag. Dat zou een duur grapje worden. Deze kosten heb ik overigens nog niet meegerekend met de kosten die openstaan. De huurauto heb ik nu 2 weken in bezit.
Dit hele verhaal is ongelofelijk. Het lijkt erop dat jouw casus elke keer een standaardprocesje ingepompt wordt en dat niemand ownership neemt. Bij dit soort extreme situaties moet er gewoon 1 iemand van begin tot eind op zitten die persoonlijk ervoor zorgt dat het gefixt wordt.

Ik zou denk ik naar het hoofdkantoor gaan en daar een afspraak maken om ervoor te zorgen dat je een soort casemanager krijgt die al het werk uit handen neemt o.i.d. De organisatie is niet capabel om dit soort dingen op te lossen, dus dan moet er iemand persoonlijk intervenieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
TMC schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:58:
[...]
Dit hele verhaal is ongelofelijk. Het lijkt erop dat jouw casus elke keer een standaardprocesje ingepompt wordt en dat niemand ownership neemt. Bij dit soort extreme situaties moet er gewoon 1 iemand van begin tot eind op zitten die persoonlijk ervoor zorgt dat het gefixt wordt.

Ik zou denk ik naar het hoofdkantoor gaan en daar een afspraak maken om ervoor te zorgen dat je een soort casemanager krijgt die al het werk uit handen neemt o.i.d. De organisatie is niet capabel om dit soort dingen op te lossen, dus dan moet er iemand persoonlijk intervenieren.
Helemaal met je eens maar, waar moet je heen om een casemanager te krijgen.

Plus die man (Dexterd) werkt hele dagen en heeft geen tijd om als een deurwaarder achter LC te gaan.

Maar goed we krijgen al lange tijd geen berichten meer van Dexterd dus misschien zit er schot in zijn zaak.

En dat hij niet reageert kan te maken hebben dat hij van de politie of LC zelf niet over mag praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:50:
[...]

Ik ben benieuwd.

Ik heb op 18 oktober een e-mail ontvangen om te bestellen. Dit gedaan en toen dezelfde dag een orderbevestiging ontvangen.

De aanmeld e-mail heb ik al eerder ontvangen en toen ook meteen aangemeld.
Klein vraagje: hoeveel tijd zat er tussen uw bestelling op de site en het ontvangen van de 'orderbevestiging'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

WCU schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Klein vraagje: hoeveel tijd zat er tussen uw bestelling op de site en het ontvangen van de 'orderbevestiging'?
Op de dag van bestellen heb ik ook de orderbevestiging ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Anoniem: 1027889 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Op de dag van bestellen heb ik ook de orderbevestiging ontvangen.
Dank voor de reactie. Is de mail met header hieronder effectief al de orderbevestiging (titel "order ontvangen"):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQ7oa73-ksgZo61I6ufJ6H6opqs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eOu9VEuAybUv6VVbd7FJLJrA.jpg?f=user_large

OF moet die nog komen zoals onderaan de mail gesuggereerd wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0Z47GDQncD4MGwODBK8UOJsY_M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eTEobVip5BsyaDowUPU31Qav.jpg?f=user_large

en, zo het laatste, hoelang duurt het dan typisch voor de termijn van 2-4 weken voor de levering begint te lopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxOL3yHbpnR96073-QfX8HI_IEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScfMprqyq334P6tXLbaeVCt0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
WCU schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Dank voor de reactie. Is de mail met header hieronder effectief al de orderbevestiging (titel "order ontvangen"):

[Afbeelding]

OF moet die nog komen zoals onderaan de mail gesuggereerd wordt:

[Afbeelding]

en, zo het laatste, hoelang duurt het dan typisch voor de termijn van 2-4 weken voor de levering begint te lopen?

[Afbeelding]
Beste,

ondertussen zijn we op pagina 228.
Toen ik begon te lezen waren we op pagina 150, ik heb werkelijk waar alles in één avond gelezen toen. Is leuk en informatief plus het geeft geen dubbele vragen dus vervuiling van het forum.

Echt waar ik heb bepaalde vragen al tig keer voorbij zien komen, vooral de vraag van hoelang het duurt voor je antwoord krijgt en hoelang het hele proces duurt.

Geloof mij als ik zeg dat het er staat, gewoon even een avondje aan lezen uitgeven en je weet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
meermarco schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:30:
Normaal zonder CarPlay vind ik waze altijd heel snel. En als ik een zijstraat neem staat mijn auto al heel snel op die plek in Waze.

Echter via CarPlay in the lynkco heb ik het idee dat Waze veel trager is. Als ik een zijstraat inrij wat ie niet verwacht duurt het veel langer voordat ie me daar neerzet etc. Heb gewoon de eenna nieuwste iPhone

Is dit een CarPlay iets. Of lynkco CarPlay iets?
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WOWZERZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 15:41
Heeft iemand ervaring met het volgende:

Deze komende week heb ik de 01 gehuurd van een mede Tweaker. Reservering verliep vlot en zonder issues. Echter toen ik de 01 vanochtend ging ophalen was de reservering plots geannuleerd 'wegens technische redenen'. (Half uur voor aanvang van de huurperiode was alles nog in orde).

Gelukkig was de verhuurder aanwezig en kon ik snel een nieuwe bestelling plaatsen met de afgesproken prijs en alles werkte gelukkig meteen naar behoren.

Nu is natuurlijk wel twee keer het bedrag afgeschreven (gereserveerd) van de CC. (technische gezien 3x omdat ik de reservering 1x zelf heb geannuleerd omdat ik de tijd moest wijzigen).

Heeft iemand zoiets dergelijks al meegemaakt? Zo ja hoe gaat L&C om met de dubbele betaling?

Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
WOWZERZ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:27:
Heeft iemand ervaring met het volgende:

Deze komende week heb ik de 01 gehuurd van een mede Tweaker. Reservering verliep vlot en zonder issues. Echter toen ik de 01 vanochtend ging ophalen was de reservering plots geannuleerd 'wegens technische redenen'. (Half uur voor aanvang van de huurperiode was alles nog in orde).

Gelukkig was de verhuurder aanwezig en kon ik snel een nieuwe bestelling plaatsen met de afgesproken prijs en alles werkte gelukkig meteen naar behoren.

Nu is natuurlijk wel twee keer het bedrag afgeschreven (gereserveerd) van de CC. (technische gezien 3x omdat ik de reservering 1x zelf heb geannuleerd omdat ik de tijd moest wijzigen).

Heeft iemand zoiets dergelijks al meegemaakt? Zo ja hoe gaat L&C om met de dubbele betaling?
Heel variërend, echt de ene heeft geen enkele problemen met betalingen en de ander wacht maanden op betalingen.

Had laatst gemerkt dat ze twee maanden niet hadden afgeschreven, dus ik verwittig ze en dan sturen ze mij een bankrekening van hun in België.

Ik betaal in twee delen 500+500 en dan kunnen ze de betaling niet terugvinden.

Heb na de betaling twee keer een aanmaning van ze gehad, dus ik bellen en zeg ik heb betaald.

Ja meneer de betalingen gaan via een andere bedrijf of organisatie en dan duurt het een tijdje voor wij het zien, u kunt de aanmaning via de mail gewoon negeren en ons een screenshot van de betalingen naar ons opsturen.

Dus ja ze zijn een opstartende bedrijf met meer dan 3500 auto's alleen al in Nederland, dus ja het is nu nog een ongeregeld zootje dat nog kinderziektes heeft.

Maar ik zou me niet zorgen maken, de banken werken nou eenmaal niet in het weekend.
Dus een dag of twee werkdagen en dan komt het wel terug denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhoevengeo
  • Laatst online: 09-03-2022
Algemene vraag, zijn er hier mensen online die een wagen beschikbaar hebben voor verhuur voor 2 maanden? Van nu vrijdag 11/03 tot 11/05. Krijg het niet geregeld via de website. Gr, Geoffrey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenhan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 08:19
Sinds kort de nieuwe "eigenaar" van een Lynk. Bevalt uiteraard prima.
Ik loop wel tegen een probleem aan met de verbinding van Android Auto in combinatie met een VPN verbinding van mijn telefoon.
Hebben hier meer mensen last van en hebben die mogelijk een oplossing?
Ik ben bang dat het uitzetten van de VPN de enige oplossing is. Toch maar even jullie reacties afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynkgebruiker
  • Laatst online: 14-09-2022
Zojuist contact opgenomen met Lynk en Co. op 8 januari heb ik een aanvraag gedaan voor een auto. Tot op heden heb ik geen bestel link ontvangen. Een aantal weken geleden gaven ze bij Lynk en Co aan dat ik uiterlijk 14 maart een link kon verwachten. Vandaag aan de telefoon hoor ik 11 april.

Ze schijnen over te zijn gegaan van een handmatig naar een automatisch verwerkingssysteem, waardoor hij niets voor mij kan betekenen. Wat nu? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-10-2023

HEA

Ik ook sinds een maand Lynk rijder. Zeer tevreden. Ik krijg alleen mijn Huawei P smart niet gekoppeld. Normaal telefoongebruik (bellen en gebeld worden) loopt wel goed. De koppeling met Android auto echter niet. Herkenbaar? Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
verhoevengeo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:24:
Algemene vraag, zijn er hier mensen online die een wagen beschikbaar hebben voor verhuur voor 2 maanden? Van nu vrijdag 11/03 tot 11/05. Krijg het niet geregeld via de website. Gr, Geoffrey.
Ik heb hetzelfde probleem... Ik zou een auto willen hebben vanaf 1-4 tot in ieder geval 31-5. Echter, de app lijkt maar 4 weken huur toe te staan en ik het weinig verhuurders in de buurt. Dus het liefste zou ik ook een deal maken met iemand om voor in ieder geval 2, misschien 3 maanden de auto te huren. Voor nu lijkt het er in ieder geval op dat het meerdere auto's moeten worden (irritant met ophalen en terugbrengen indien het dus niet in de buurt is).

Ik hoop dat ik de bestellink, orderbevestiging en afhaalafspraak in ieder geval bijtijds krijg, anders moet ik nog meer auto's gaan huren of wat vaker op de motorfiets stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
fredkroket schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem... Ik zou een auto willen hebben vanaf 1-4 tot in ieder geval 31-5. Echter, de app lijkt maar 4 weken huur toe te staan en ik het weinig verhuurders in de buurt. Dus het liefste zou ik ook een deal maken met iemand om voor in ieder geval 2, misschien 3 maanden de auto te huren. Voor nu lijkt het er in ieder geval op dat het meerdere auto's moeten worden (irritant met ophalen en terugbrengen indien het dus niet in de buurt is).

Ik hoop dat ik de bestellink, orderbevestiging en afhaalafspraak in ieder geval bijtijds krijg, anders moet ik nog meer auto's gaan huren of wat vaker op de motorfiets stappen.
Huren>4 weken: gewoon een eigen bestellen en direct opzeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verhoevengeo
  • Laatst online: 09-03-2022
Haal je nooit... vandaag de procedure starten dan heb je voor de zomer geen auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58
HEA schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:02:
Ik ook sinds een maand Lynk rijder. Zeer tevreden. Ik krijg alleen mijn Huawei P smart niet gekoppeld. Normaal telefoongebruik (bellen en gebeld worden) loopt wel goed. De koppeling met Android auto echter niet. Herkenbaar? Iemand een tip?
Heb je Android auto wel geactiveerd via Instellingen > Verbinden?

Zo ja, koppel je wireless of wired? Wat gebeurt er wel? Krijg je een foutmelding van de auto? Op je telefoon?
De eerste keer zal je op je telefoon allerlei meldingen en toestemmingsvragen krijgen. Dus bij het koppelen ook even op je telefoonscherm kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
verhoevengeo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:00:
Haal je nooit... vandaag de procedure starten dan heb je voor de zomer geen auto.
uitwijken naar de concurrentie, wel wat duurder (care by volvo)

Pagina: 1 ... 57 ... 177 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.