Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 18:32
Fordman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:10:
[...]

Wat goed, helaas lukt mij dit niet, hoe doe je dat precies?
Bij het 2021-2024 model in ieder geval door ongeveer vanuit het midden van het scherm een vinger rond de 3 centimeter naar rechts te swipen (de cameraweergave beweegt dan mee uit het zicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
Buis07 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:16:
De laatste dagen krijg ik steeds bericht dat ik contact moet maken met service punt voor regelm. Controle van SOS- oproepsysteem.

Is service punt de Volvo garage waar de auto in onderhoud is of moet ik [Afbeelding]
Dat heb ik ook gehad, melding kun je wegklikken maar het oranje/gele driehoekje blijft staan. Afspraak maken bij een Volvo dealer die Lynk & Co onderhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Kan ik de kleur van de auto op het beeld van de 360 camera wijzigen? Deze is wit. De auto is blauw. Dat is dom. Is van 23 inclusief stuurverwarming, dus 2de update van 23.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 09:27
vosss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:33:
Kan ik de kleur van de auto op het beeld van de 360 camera wijzigen? Deze is wit. De auto is blauw. Dat is dom. Is van 23 inclusief stuurverwarming, dus 2de update van 23.

Iemand?
Kan helaas niet. Dom is het zeker ja. Bij de camera is die wit, bij een ander menu (weet even niet meer welke) is die weer grijs, heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
dtacaptcave schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:53:
[...]

Kan helaas niet. Dom is het zeker ja. Bij de camera is die wit, bij een ander menu (weet even niet meer welke) is die weer grijs, heel apart
En er is inmiddels ook niet een of andere handige harry die dat kan hacken/fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
vosss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:09:
[...]

En er is inmiddels ook niet een of andere handige harry die dat kan hacken/fixen?
Niet dat ik weet. Dit soort systemen staan altijd online, de tijd van hacken is daarom wel over met auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:41
Buis07 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:16:
De laatste dagen krijg ik steeds bericht dat ik contact moet maken met service punt voor regelm. Controle van SOS- oproepsysteem.

Is service punt de Volvo garage waar de auto in onderhoud is of moet ik [Afbeelding]
Heb ik vorig jaar een keer voorbij zien komen in mijn dashboard toen ik op de A9 reed, na opnieuw starten van de auto verdwenen en nooit meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
dtacaptcave schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:11:
[...]

Niet dat ik weet. Dit soort systemen staan altijd online, de tijd van hacken is daarom wel over met auto's
Wel jammer. Zou een kleine moeite moeten zijn om in een update te knallen zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
vosss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:44:
[...]

Wel jammer. Zou een kleine moeite moeten zijn om in een update te knallen zou je denken.
Klopt! er zijn een hoop kleine dingen die ze met de software kunnen updaten om het beter te maken maar dat hebben ze nooit gedaan. Ik denk dat ze het ook hier bij laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 15:28
dtacaptcave schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:32:
[...]

Klopt! er zijn een hoop kleine dingen die ze met de software kunnen updaten om het beter te maken maar dat hebben ze nooit gedaan. Ik denk dat ze het ook hier bij laten.
Inderdaad, waarvan de kleur van de auto op het scherm echt het minst belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
oldostofjas schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:54:
[...]

Inderdaad, waarvan de kleur van de auto op het scherm echt het minst belangrijk is.
Ik heb de auto nog niet, wat zijn volgens jou de belangrijke punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:30:
[...]

In ieder geval het automatisch inloggen op je profiel. Zonder profielen werkt het gelukkig allemaal prima, maar ik blijf het stom vinden dat dat niet gewoon soepel werkt. Als je meer details wilt is er in dit topic genoeg over te vinden.
En de radio is ronduit slecht. Dan bedoel ik het opslaan en kiezen van zenders. Echt om gek van te worden, helemaal als je op reis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKKT
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 07:34
vosss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:30:
[...]

+1 voor de radio ellende. Een moderne auto zou op zijn minst moeten kunnen herinneren welke zender ik de vorige keer aan heb gehad.

Maar ook bijzonder simpele functies zoals het permanent kunnen uitschakelen van lane assist. Onbegrijpelijk dat je dit zelf elke rit weer uit moet zetten. Ik zou als eigenaar / bestuurder zelf moeten mogen kiezen welke "drivers assitance" functies ik wel/niet wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
TKKT schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:43:
[...]

+1 voor de radio ellende. Een moderne auto zou op zijn minst moeten kunnen herinneren welke zender ik de vorige keer aan heb gehad.

Maar ook bijzonder simpele functies zoals het permanent kunnen uitschakelen van lane assist. Onbegrijpelijk dat je dit zelf elke rit weer uit moet zetten. Ik zou als eigenaar / bestuurder zelf moeten mogen kiezen welke "drivers assitance" functies ik wel/niet wil gebruiken.
Volgens mij heeft dat laatste meer met regelgeving te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
oldostofjas schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Volgens mij heeft dat laatste meer met regelgeving te maken
Correct, omdat zulk soort systemen onderdeel zijn van je EuroNCAP rating als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:39
MvdV schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:13:
[...]

Correct, omdat zulk soort systemen onderdeel zijn van je EuroNCAP rating als ik me niet vergis.
Heeft niets met EuroNCAP te maken, maar met Europese regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ik heb het topic nog even goed doorgenomen, maar heb helaas nog niet het antwoord op mijn vraag gevonden.

Wij zijn onze huur gestart onder 16ct per extra km. Dit is later verhoogd naar 20ct per extra km.

Mag ik ervan uitgaan dat wij bij de eindafrekening alle extra km x 16 betalen? Of een deel 16ct en een deel 20ct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
GustavSan schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:27:
Ik heb het topic nog even goed doorgenomen, maar heb helaas nog niet het antwoord op mijn vraag gevonden.

Wij zijn onze huur gestart onder 16ct per extra km. Dit is later verhoogd naar 20ct per extra km.

Mag ik ervan uitgaan dat wij bij de eindafrekening alle extra km x 16 betalen? Of een deel 16ct en een deel 20ct?
Nee, dat wordt inderdaad 16ct per km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:41
TKKT schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Hier geen problemen met de radio, althans niet met automatisch hervatten van de dab+ stream waar ik voor het laatst naar heb geluisterd voordat ik de auto uitschakelde. Wat wel matig werkt is de dab+ ontvanger, in NH kan ik tot op de meter nauwkeurig aanwijzen waar ik nul ontvangst heb. Ligt echt aan de auto want met de auto van de baas heb ik op die plekken wel dab+ ontvangst.

Overigens luister ik altiijd radio met intune op mijn iphone via apple carplay.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sted74
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 31-08 18:06
Eindelijk was het vrijdag zover!
We konden onze zwarte Lynk & Co ophalen🥳
Het is een 07-2023 model want ik wilde graag het sportieve en luxe zwarte hemel omdat dit eenmaal gezien te hebben ik het witte niet mooi meer vind (zelf een beetje vergeeld zien lijken).
En een oprolbare hoedenplank!
Hij heeft geen stuurverwarming maar dat heb ik nooit gehad dus verwacht dit ook niet te missen.
Hij is ingevoerd uit Frankrijk en had 22k op de teller, de velgen en het interieur zijn werkelijk nog in nieuwstaat wat een goede indruk geeft hoe hij door de vorige eigenaar is behandeld.

Bij de koop heb ik er gelijk een afneembare trekhaak onder laten monteren ivm gebruik boottrailer en zo af en toe een aanhanger en met enige regelmaat een fietsendrager.
De verplichte 2 jaarlijks onderhoudsbeurt voor fabrieksgarantie behoud.
Garage geeft zelf ook 12mnd Bovag garantie.
De blauwe accenten zwart laten wrappen en de blauwe delen op de velgen zwart laten spuiten, ik kon ze ook helemaal zwart laten spuiten maar vind dit persoonlijk net wat sjieker ogen.
De plakletters Lynk & Co 01 is ter plekke bij de aflevering nog verwijderd en was zo gepiept.

De kentekenplaat met reclame van de garage heb ik thuis zelf even vervangen voor eentje met een dunne zwarte rand.
Met al deze aanpassingen vind ik hem zelf erg mooi en luxe uitzien, hij valt behoorlijk goed op 😎.

De ritjes tot nu toe bevallen zeer goed en de auto geeft door de afwerking en hoogte een zeer veilig gevoel, andere auto onderweg lijken ineens erg klein.
Ik kom van een 2014 Skoda Octavia combi 1.2 en hiermee vergeleken is de Lynk super snel en stil.
Thuis heb ik voldoende zonnepanelen voor gratis laden en ik had nog een 11kw Lolo newmotion laadpaal overgehouden van een lease e-golf die ik nu mooi weer kan gebruiken, helaas laad de Lynk maar met 1 Fase dus laad ik maar met 3,4kw ipv 7,4kw!
Weet iemand ook of dit te veranderen is zonder een dure zware aansluiting aan te vragen bij de netbeheerder?

Ben ook druk bezig geweest om alle opties en vele mogelijkheden te ontdekken en voorkeuren in te stellen, ik had me al goed ingelezen op dit forum en alle YouTube filmpjes bekeken maar heb ook nog dankbaar gebruik gemaakt van de ingebouwde digitale grafisch mooi weergegeven handleiding in de auto zelf.

Het enige wat nog niet helemaal vloeiend lijkt te werken is Apple CarPlay, hiervan valt de verbinding steeds weg met en zonder kabel.

Tot nu toe verder zeer tevreden en ga dit pinksterweekend nog wat ritjes maken om de mogelijkheden als inparkeerhulp en de vele instellingen eigen te maken, het idee dat ik zonder brandstofkosten kan rijden op thuiselektra is toch wel lekker!
Tot 2028 nog maar extra genieten van het kunnen salderen en daarna zoveel als mogelijk op zonnestroom laden.

Hierbij wat plaatjes van de bolide!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oZ4FUB6c3kCcYvELDZB43PqTOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxQpd5e2HVFvw2Ke50fkl2yA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvmIW4jCYeNruBCNJ0RjqOOfc6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdnpkIrAowHqX40kn92mF8FM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Sted74 op 08-06-2025 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Mooi! Ik moet wachten tot woensdag om een blauwe 23-er op te halen.
Donderdag naar de wrapper om de blauwe strips zwart te wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zit te denken met opladen. De Lynk die we morgen ophalen heeft de geupdate boordlader van 7,2 kWh en 1 fase begreep ik.

Op de oprit heb ik een normaal stopcontact.
Ik hoef 100% zeker geen aanpassingen aan de meterkast te doen toch?

Mocht er iets niet in orde zijn dan klapt gewoon de meterkast eruit neem ik aan?

Voor de zekerheid maar even deze vraag, want in de garage ligt mijn opslag aan houtpellets voor komende winter.

Dan meteen de volgende vraag, als ik richting laadpaal wil om zo snel mogelijk te kunnen laden, wat heb ik dan nodig. Ik zie door alle bomen het bos niet meer en alle websites waar je per auto kan kijken welke laadpaal je moet hebben hebben het over de Lynk en Co van vòòr de snellere boordlader.

Iemand die mij een beetje op weg kan helpen? Het thuis je EV laden topic had ik al gevonden, maar daar kan ik helemaal geen kaas van maken.

=edit=
Voor de duidelijkheid, dit is onze eerste plugin auto en ik heb geen enkel verstand van elektriek. Ik zou graag zo snel mogelijk willen laden en wel op een veilige manier. Ik twijfel of mijn meterkast goed genoeg is
Huis is van 2018, maar gebouwd door iemand die alles zelf deed.

[ Voor 15% gewijzigd door vosss op 09-06-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
vosss schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:26:
Ik zit te denken met opladen. De Lynk die we morgen ophalen heeft de geupdate boordlader van 7,2 kWh en 1 fase begreep ik.

Mocht er iets niet in orde zijn dan klapt gewoon de meterkast eruit neem ik aan?

Voor de zekerheid maar even deze vraag, want in de garage ligt mijn opslag aan houtpellets voor komende winter.

Dan meteen de volgende vraag, als ik richting laadpaal wil om zo snel mogelijk te kunnen laden, wat heb ik dan nodig. Ik zie door alle bomen het bos niet meer en alle websites waar je per auto kan kijken welke laadpaal je moet hebben hebben het over de Lynk en Co van vòòr de snellere boordlader.

Iemand die mij een beetje op weg kan helpen? Het thuis je EV laden topic had ik al gevonden, maar daar kan ik helemaal geen kaas van maken.

=edit=
Voor de duidelijkheid, dit is onze eerste plugin auto en ik heb geen enkel verstand van elektriek. Ik zou graag zo snel mogelijk willen laden en wel op een veilige manier. Ik twijfel of mijn meterkast goed genoeg is
Gewoon laden net granny lader aan het stopcontact. Hoef je niks aan te passen. Tenzij hij opeen groep zit met veel andere stroomgebruikers. Laadpaal installeren zou ik niet doen. Je laadt marginaal sneller met een 11kw paal op 1 fase en een 22kw paal installeren is veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:26:

=edit=
Je kan hem thuis gewoon met de grannylader via het stopcontact opladen. Dan laadt hij met 10A dus 2,3 kW.

Je kan bij elke laadpaal laden. Wil je van de maximale laadsnelheid van de auto gebruikmaken, dan heb je een 22 kW laadpaal nodig. De Lynk gebruikt hiervan dan één fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
oldostofjas schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:56:
[...]

Je kan hem thuis gewoon met de grannylader via het stopcontact opladen. Dan laadt hij met 10A dus 2,3 kW.

Je kan bij elke laadpaal laden. Wil je van de maximale laadsnelheid van de auto gebruikmaken, dan heb je een 22 kW laadpaal nodig. De Lynk gebruikt hiervan dan één fase.
Zijn er geen 1 fase laadpalen die 7,2 aankunnen?

En moet ik voor 22kW altijd aanpassingen laten doen aan de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bartske schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:55:
[...]

Gewoon laden net granny lader aan het stopcontact. Hoef je niks aan te passen. Tenzij hij opeen groep zit met veel andere stroomgebruikers.
Daar heb ik dus geen idee van.
Als de meterkast overbelast raakt dan klapt de aardlek gewoon toch? Toch?

En dat ik er dan op die manier achter zou kunnen komen dat er teveel op 1 groep zit.

Dat is gewoon veilig zonder brandgevaar toch?

Ik merk dat ik het nogal spannend vind zo een plugin opladen. Dus misschien zijn het allemaal hele domme vragen.

Dit is een foto van onze meterkast:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mVvwqzSf/signal-2025-06-09-11-09-03-141.jpg

Moet die aangepast als ik de volle snelheid van de auto wil kunnen halen überhaupt?

[ Voor 14% gewijzigd door vosss op 09-06-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:35
Lol

Apple CarPlay doet het dus wel je moet naar beneden scrollen bij het accepteren van de voorwaarden.

Nu wel groot op het scherm Apple CarPlay.

Met dank aan m’n zoontje die zei: moet je niet scrollen?

Week bezig geweest ermee. En zelfs fabrieksinstellingen terug gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:03:
[...]

En dat ik er dan op die manier achter zou kunnen komen dat er teveel op 1 groep zit.

Ik merk dat ik het nogal spannend vind zo een plugin opladen. Dus misschien zijn het allemaal hele domme vragen.

[Afbeelding]

Moet die aangepast als ik de volle snelheid van de auto wil kunnen halen überhaupt?
Gewoon opladen, er gebeurt echt niks. Mocht er toch iets overbelast raken, dan zal er inderdaad een zekeringautomaat uitklappen en dan weet je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-08 22:22
Sted74 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:20:
Het is een 07-2023 model want ik wilde graag het sportieve en luxe zwarte hemel omdat dit eenmaal gezien te hebben ik het witte niet mooi meer vind (zelf een beetje vergeeld zien lijken).
Hij heeft geen stuurverwarming maar dat heb ik nooit gehad dus verwacht dit ook niet te missen.
Hij is ingevoerd uit Frankrijk en had 22k op de teller, de velgen en het interieur zijn werkelijk nog in nieuwstaat wat een goede indruk geeft hoe hij door de vorige eigenaar is behandeld.

Bij de koop heb ik er gelijk een afneembare trekhaak onder laten monteren ivm gebruik boottrailer en zo af en toe een aanhanger en met enige regelmaat een fietsendrager.
De blauwe accenten zwart laten wrappen en de blauwe delen op de velgen zwart laten spuiten, ik kon ze ook helemaal zwart laten spuiten maar vind dit persoonlijk net wat sjieker ogen.
De plakletters Lynk & Co 01 is ter plekke bij de aflevering nog verwijderd en was zo gepiept.

De kentekenplaat met reclame van de garage heb ik thuis zelf even vervangen voor eentje met een dunne zwarte rand.
Met al deze aanpassingen vind ik hem zelf erg mooi en luxe uitzien, hij valt behoorlijk goed op 😎.

De ritjes tot nu toe bevallen zeer goed en de auto geeft door de afwerking en hoogte een zeer veilig gevoel, andere auto onderweg lijken ineens erg klein.
Ik kom van een 2014 Skoda Octavia combi 1.2 en hiermee vergeleken is de Lynk super snel en stil.
Thuis heb ik voldoende zonnepanelen voor gratis laden en ik had nog een 11kw Lolo newmotion laadpaal overgehouden van een lease e-golf die ik nu mooi weer kan gebruiken, helaas laad de Lynk maar met 1 Fase dus laad ik maar met 3,4kw ipv 7,4kw!
Weet iemand ook of dit te veranderen is zonder een dure zware aansluiting aan te vragen bij de netbeheerder?

Ben ook druk bezig geweest om alle opties en vele mogelijkheden te ontdekken en voorkeuren in te stellen, ik had me al goed ingelezen op dit forum en alle YouTube filmpjes bekeken maar heb ook nog dankbaar gebruik gemaakt van de ingebouwde digitale grafisch mooi weergegeven handleiding in de auto zelf.

Het enige wat nog niet helemaal vloeiend lijkt te werken is Apple CarPlay, hiervan valt de verbinding steeds weg met en zonder kabel.

Tot nu toe verder zeer tevreden en ga dit pinksterweekend nog wat ritjes maken om de mogelijkheden als inparkeerhulp en de vele instellingen eigen te maken, het idee dat ik zonder brandstofkosten kan rijden op thuiselektra is toch wel lekker!
Tot 2028 nog maar extra genieten van het kunnen salderen en daarna zoveel als mogelijk op zonnestroom laden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto! Ik mis ten opzichte van jou alleen de zwarte velg delen. Ik vind het ook mooier dan helemaal zwart. Mag ik vragen wat je daar voor betaald heb? En heb je dit laten doen bij een schade herstel bedrijf oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sted74
apieschapie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Mooie auto! Ik mis ten opzichte van jou alleen de zwarte velg delen. Ik vind het ook mooier dan helemaal zwart. Mag ik vragen wat je daar voor betaald heb? En heb je dit laten doen bij een schade herstel bedrijf oid?
Dank je wel!
Wat ik er uiteindelijk voor betaald heb weet ik niet want het was een onderdeel van de deal die ik bij aankoop heb gemaakt (blauwe delen wrappen, velgen spuiten, trekhaak, 30k beurt en inruil oude auto)
De velgen zijn wel super netjes in exact dezelfde kleur gespoten want ik kan geen verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:05
Dirtyrockers schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:15:
Lol

Apple CarPlay doet het dus wel je moet naar beneden scrollen bij het accepteren van de voorwaarden.

Nu wel groot op het scherm Apple CarPlay.

Met dank aan m’n zoontje die zei: moet je niet scrollen?

Week bezig geweest ermee. En zelfs fabrieksinstellingen terug gezet.
Dan mis ik de foto van het scherm waar ik paar weken terug achter vroeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
vosss schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Zijn er geen 1 fase laadpalen die 7,2 aankunnen?

En moet ik voor 22kW altijd aanpassingen laten doen aan de meterkast?
Een lader van 22kW op 2 fasen doet dat met 11 per fase. Er bestaan zeker wel laders van 11kW die op 1 fase laden, maar daar gebruikt de Lynk&Co 01 maar 3.7kW van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
b12e schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Een lader van 22kW op 2 fasen doet dat met 11 per fase. Er bestaan zeker wel laders van 11kW die op 1 fase laden, maar daar gebruikt de Lynk&Co 01 maar 3.7kW van.
Niet als je een L&C hebt die met 7,2 kW kan laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
oldostofjas schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:07:
[...]

Niet als je een L&C hebt die met 7,2 kW kan laden
Dan ben ik fout.

Maar als ik bij een openbare laadpaal laad en de paal kan 11kW aan, dan laadt de 01 niet met 7.4kW, dat is alleen maar het geval bij palen van 22kW, en vaak alleen maar als er maar 1 auto aan die paal laad. Het moment dat er een andere auto ook dezelfde paal gebruikt zakt de laadsnelheid.

Dus ik ging er van uit dat het te maken had met het aantal fases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
b12e schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:30:
[...]

Dan ben ik fout.

Maar als ik bij een openbare laadpaal laad en de paal kan 11kW aan, dan laadt de 01 niet met 7.4kW, dat is alleen maar het geval bij palen van 22kW, en vaak alleen maar als er maar 1 auto aan die paal laad. Het moment dat er een andere auto ook dezelfde paal gebruikt zakt de laadsnelheid.

Dus ik ging er van uit dat het te maken had met het aantal fases.
Dat is precies wat we hierboven zeggen. Je krijgt maar een derde van de capaciteit van de paal, omdat je maar één fase hebt.

Maar jij had het over 11 kW op één fase. Als dat echt zou bestaan, zou de Lynk daar 7,2 van pakken. Misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:15
Hier nu bijna een maand in bezit van lync en co 01. Fijne auto, ideaal onze dagelijkse ritten op de pure stand.

Vandaag voor eerst langere afstand gereden, op de hybride stand. 50% snelweg en 50% provinciale over circa 65km enkele reis.
Ik had verwacht dat die op snelweg de benzine zou gebruiken en op provinciale de elektromotor. Maar de praktijk was dat hij de heenweg geheel op elektromotor heeft gereden, waardoor op terugweg met nagenoeg lege accu. Was mijn verwachting dan compleet verkeerd?

Ik vond wel dat de geschatte resterende kilometers voor de benzine motor hard daalde op terugweg. Circa 120km minder, terwijl redelijk aan snelheid had gehouden. Is dit ook ervaring bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
oldostofjas schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:47:
[...]

Dat is precies wat we hierboven zeggen. Je krijgt maar een derde van de capaciteit van de paal, omdat je maar één fase hebt.

Maar jij had het over 11 kW op één fase. Als dat echt zou bestaan, zou de Lynk daar 7,2 van pakken. Misschien heb ik het verkeerd begrepen.
Ik heb zo te zien 3 groepen in de meterkast. Dat is niet hetzelfde als 4 fasen neem ik aan?

Dus om met 7,2kwh thuis te kunnen laden moet ik een 3 fasen aansluiting laten maken in de meterkast en een 22kwh laadpaal laten plaatsen begrijp ik?

Wat voor tijdswinst hebben we het dan over tegen via een gewoon stopcontact laden. En tegen welke kosten ongeveer?

Als ik dat ding in bv 2,5 uur vol zou kunnen stoppen is mij dat best wat euro's waard namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 08:14
vosss schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:20:
[...]

Ik heb zo te zien 3 groepen in de meterkast. Dat is niet hetzelfde als 4 fasen neem ik aan?

Dus om met 7,2kwh thuis te kunnen laden moet ik een 3 fasen aansluiting laten maken in de meterkast en een 22kwh laadpaal laten plaatsen begrijp ik?

Wat voor tijdswinst hebben we het dan over tegen via een gewoon stopcontact laden. En tegen welke kosten ongeveer?

Als ik dat ding in bv 2,5 uur vol zou kunnen stoppen is mij dat best wat euro's waard namelijk.
de lynk 01 laadt altijd met 1 fase op. Dus een 3 fasen oplader heeft totaal geen nut.

Wel hangt de snelheid van laden af van de stroomsterkte. De Lynk kan sneller opladen maar dan heb je een 1 fasen 32A aansluiting nodig. De standaard in de normale woningen is 3x25A.

Wil je wel 32A kunnen leveren dan zal je via je netbeheerder de huis aansluiting moeten ophogen met alle financiële gevolgen van dien want een 40A aansluiting is aanzienlijk duurder.

Dus maximaal 16A x 230 = 3,7 kWH mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
headhunter1985 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:07:
Hier nu bijna een maand in bezit van lync en co 01. Fijne auto, ideaal onze dagelijkse ritten op de pure stand.

Vandaag voor eerst langere afstand gereden, op de hybride stand. 50% snelweg en 50% provinciale over circa 65km enkele reis.
Ik had verwacht dat die op snelweg de benzine zou gebruiken en op provinciale de elektromotor. Maar de praktijk was dat hij de heenweg geheel op elektromotor heeft gereden, waardoor op terugweg met nagenoeg lege accu. Was mijn verwachting dan compleet verkeerd?

Ik vond wel dat de geschatte resterende kilometers voor de benzine motor hard daalde op terugweg. Circa 120km minder, terwijl redelijk aan snelheid had gehouden. Is dit ook ervaring bij anderen?
Hier is al zoveel over geschreven. Als je niet wilt dat je accu leeg raakt op de snelweg, moet je hem zelf op accu sparen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Buis07 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:42:
[...]

de lynk 01 laadt altijd met 1 fase op. Dus een 3 fasen oplader heeft totaal geen nut.

Wel hangt de snelheid van laden af van de stroomsterkte. De Lynk kan sneller opladen maar dan heb je een 1 fasen 32A aansluiting nodig. De standaard in de normale woningen is 3x25A.

Wil je wel 32A kunnen leveren dan zal je via je netbeheerder de huis aansluiting moeten ophogen met alle financiële gevolgen van dien want een 40A aansluiting is aanzienlijk duurder.

Dus maximaal 16A x 230 = 3,7 kWH mogelijk
Ok waarom hebben ze dat ding dan geupgrade als je er klaarblijkelijk geen reet mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:16:
[...]

Ok waarom hebben ze dat ding dan geupgrade als je er klaarblijkelijk geen reet mee kan?
Nou ja, er zijn dus 22 kW laadpalen, waar je sneller kunt laden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:03
apieschapie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Ik heb het zelf gedaan, gewoon met een spuitbus Hammerite metaallak mat zwart van de Gamma.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPXsVV0gfpwkbXCYkRi0OrydVB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1KC2fL4s1oWZR134g1zhPDj.jpg?f=fotoalbum_large

Heb hier even geen foto van het eindresultaat, maar je ziet geen verschil, en het ziet er nog uitstekend uit na 2 maanden.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
vosss schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:03:
[...]

[Afbeelding]

Ik zou je toch even melden in Thuisladen van je EV. Deze vragen hebben niet zozeer betrekking op een L&C. Plus dat je kennisniveau te beperkt is om zinvolle conclusies te trekken: misschien eerst even inlezen in groepenkasten, opladen etc.

Kort door de bocht: in principe kan een granny (10A in dit geval) op elk goed aangelegd stopcontact, mits er niet al te veel andere zaken op deze groep zitten. Wat er op je groepen zit zou op de groepenverklaring in je meterkast moeten staan, maar het is altijd maar de vraag of deze goed is bijgehouden. Als je twijfelt gewoon proefondervindelijk de groep uitzetten en checken. Bij overbelasting zou de installatie-automaat eruit moet gaan, maar dat wil je liever voorkomen. De aardlekschakelaar gaat er uit bij te hoge lekstroom.

Je groepenkast ziet er zo met kap netjes uit, maar om het zeker te weten zul je verder moeten zoeken. Gezien de vragen is het verstandig dit over te laten aan iemand met wat meer kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
b12e schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:12:
[...]

ik zal als ik vandaag in de auto ben wel even een foto voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:30

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

headhunter1985 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:07:

Dit is inderdaad al eens langs gekomen en te verklaren.

Als wij met stand pure de accu leegrijden zal de ice aanslaan, de eerste tijd zal de accu weer moeten worden aangevuld, dit geeft een fors hoger verbruik, bij ons 1 op 10, normaal 1 op 18 kilometer per liter.

aanvulling, niet goed gelezen door mij, er is niet pure gereden maar "op de hybride stand" ?

Wij gebruik(t)en de stand pure alleen als we het tot thuis halen op electra, anders stand hybride.

Bij de stand pure krijg je de accu leger dan nodig voor de stand hybride. Dat zijn die paar extra kilometers die je elektrisch kan rijden.

Probeer de zelfde rit maar eens met de stand hybride, de elektra afstand is iets korter maar het benzine verbruik daarna is veel lager.

Dit is onze ervaring ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wilmaas op 10-06-2025 14:40 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Hebben jullie ook dat de lane assist in het geheel niet werkt op wegen met een dubbele doorgetrokken middenstreep, en een onderbroken streep rechts?

Op dat soort wegen wordt bij mij zowel links als rechts geen streep herkend en blijven de lijntjes in de cockpit donker, ook als je over de lijn heen rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
Wilmaas schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:37:
[...]

Dit is inderdaad al eens langs gekomen en te verklaren.

Als wij met stand pure de accu leegrijden zal de ice aanslaan, de eerste tijd zal de accu weer moeten worden aangevuld, dit geeft een fors hoger verbruik, bij ons 1 op 10, normaal 1 op 18 kilometer per liter.

aanvulling, niet goed gelezen door mij, er is niet pure gereden maar "op de hybride stand" ?

Wij gebruik(t)en de stand pure alleen als we het tot thuis halen op electra, anders stand hybride.

Bij de stand pure krijg je de accu leger dan nodig voor de stand hybride. Dat zijn die paar extra kilometers die je elektrisch kan rijden.

Probeer de zelfde rit maar eens met de stand hybride, de elektra afstand is iets korter maar het benzine verbruik daarna is veel lager.

Dit is onze ervaring ;)
Klopt uitsluitend op hybride gereden, omdat ik wist dat pure stand tekort zou komen.

Heb niet de optie gebruikt voor besparen accu. Ik hoef ook niet met volle accu terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
Als ik een lange afstand moet rijden dan wissel ik altijd handmatig tussen puur en power. Hybride gebruik ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

apieschapie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:17:
Als ik een lange afstand moet rijden dan wissel ik altijd handmatig tussen puur en power. Hybride gebruik ik eigenlijk nooit.
Dat is misschien een beetje zonde, want op die manier rij je bijv in de file of voor het stoplicht met de benzinemotor aan. In hybrid met batterij besparen ingeschakeld, rij je dan alsnog elektrisch. Persoonlijk vind ik dat wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

apieschapie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:17:
kan, is persoonlijk.

Is er een reden voor om hybride te vermijden als ik vragen mag?
Ik vind het juist ideaal op hybride.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

IceEyz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:13:
Hebben jullie ook dat de lane assist in het geheel niet werkt op wegen met een dubbele doorgetrokken middenstreep, en een onderbroken streep rechts?

Op dat soort wegen wordt bij mij zowel links als rechts geen streep herkend en blijven de lijntjes in de cockpit donker, ook als je over de lijn heen rijdt.
Ik heb wel eens gemerkt dat ie het soms niet doet, maar de logica erachter heb ik niet ontdekt.

Persoonlijk vind ik dat een zegen want dit is voor mij by far het meest irritante hulpsysteem. In onze vorige auto kon je nog kiezen tussen waarschuwing (trillen in het stuur), correctie of beide. In de 01 corrigeert ie direct en soms ook ongewenst. Dus bij mij gaat het direct na het starten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

headhunter1985 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:16:
[...]

Klopt uitsluitend op hybride gereden, omdat ik wist dat pure stand tekort zou komen.

Heb niet de optie gebruikt voor besparen accu. Ik hoef ook niet met volle accu terug te komen.
Dan kan ik alleen nog melden dat we bij een volle tank benzine 690 kilometer kunnen rijden (volgens computer) en dat deze (zonder caravan) pas na 120 kilometer begint met aftellen.

Met caravan na 50 kilometer al bijna 200 kilometer verbruikt (volgens computer)

Het is maar een schatting wat het bereik is, dit zal telkens her berekend worden.

Na met caravan gereden te hebben was het bereik met volle tank 490 kilometer, na 50 kilometer 690.
Wat beter klopt zijn de blokjes, hoe vol de tank nog is gelukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
IceEyz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:13:

Ja, volgens mij heeft het ermee te maken dat de rijstrook niet te smal mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
Timmert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:19:
[...]

Dat is misschien een beetje zonde, want op die manier rij je bijv in de file of voor het stoplicht met de benzinemotor aan. In hybrid met batterij besparen ingeschakeld, rij je dan alsnog elektrisch. Persoonlijk vind ik dat wel prettig.
Nee hoor, in de file zet ik hem dus handmatig op Pure.
Ik vind ik de hybride stand de powermeter irritant en onberekenbaar, zeker in de kou, dan slaat de motor te snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

apieschapie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:35:
[...]

Nee hoor, in de file zet ik hem dus handmatig op Pure.
Ik vind ik de hybride stand de powermeter irritant en onberekenbaar, zeker in de kou, dan slaat de motor te snel aan.
Ah ok. Ieder z'n ding :) Ik kijk niet eens naar de power meter eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtyrockers
b12e schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHtmSoBhcGzPEsFZUmVsC0Sera4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJPwu890Q3IJDrI64oLIcpfH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Vanmiddag ophalen. Als voorbereiding daar ben ik vast de online handleiding door aan het nemen en daar valt mij iets op.

Ik zou haast zeggen dat het verkeerd in de handleiding staat omdat het erg onlogisch klinkt, dus dat wilde ik vast even navragen hier.

In de handleiding staat dat de knop aan de rechterkant op het stuur gebruikt kan worden om volgende/vorige nummer of zender te kiezen.

< Links/vorige nummer afspelen/radiostation wijzigen
> Rechts/volgende nummer afspelen/radiostation wijzigen

Klinkt logisch zat, maar er staat vervolgens bij:
< Lang indrukken: nummer snel vooruitspoelen
> Lang indrukken: nummer snel terugspoelen

Dus rechterkant indrukken volgende nummer, Rechts Lang indrukken niet vooruitspoelen maar terugspoelen?!

Werkt dit echt zo onlogisch of is Links vasthouden gewoon terugspoelen en is dit een foutje in de handleiding (2023).

Ik hoor het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:34:
Vanmiddag ophalen. Als voorbereiding daar ben ik vast de online handleiding door aan het nemen en daar valt mij iets op.

Ik zou haast zeggen dat het verkeerd in de handleiding staat omdat het erg onlogisch klinkt, dus dat wilde ik vast even navragen hier.

In de handleiding staat dat de knop aan de rechterkant op het stuur gebruikt kan worden om volgende/vorige nummer of zender te kiezen.

< Links/vorige nummer afspelen/radiostation wijzigen
> Rechts/volgende nummer afspelen/radiostation wijzigen

Klinkt logisch zat, maar er staat vervolgens bij:
< Lang indrukken: nummer snel vooruitspoelen
> Lang indrukken: nummer snel terugspoelen

Dus rechterkant indrukken volgende nummer, Rechts Lang indrukken niet vooruitspoelen maar terugspoelen?!

Werkt dit echt zo onlogisch of is Links vasthouden gewoon terugspoelen en is dit een foutje in de handleiding (2023).

Ik hoor het graag. :)
Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd, maar het moet wel een foutje zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sted74
Mooi dat scherm van een 01 core!
Zo ziet het scherm van mijn “oude” 01 eruit:
(Als het goed is heb ik de laatste update)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAQh3AeukV5jku1OD029tkIMS8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u936YzMi9oLoAI16tHX74iet.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Auto is opgehaald, rijdt prima. Android Auto krijg ik niet fatsoenlijk aan de praat. Om de minuut gooit hij de bluetoothverbinding met m'n telefoon (Samsung S23) eruit om vervolgens even later zelf weet te verbinden en weet over te schakelen om android Auto. Om vervolgens weet te verbreken etc etc.

Tevens een vraagje wat ik in de handleiding niet kan vinden. De benzinetank is vol, kan geen druppel meer bij. Hij zegt dat ik 430km kan rijden.

Dat kan met een tank van 43 liter toch nooit kloppen lijkt mij? 1 op 10 lijkt mij tamelijk gortig?!

Is dat tellertje berekend aan de hand van hoeveel km met de vorige tank puur op benzine gereden is?

Tevens zie ik 2 profielen staan als ik op het poppetje rechtsonder klik. Een derde nu ik mezelf heb toegevoegd. Hoe krijg ik die 2 weg?

[ Voor 10% gewijzigd door vosss op 11-06-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:07:
Auto is opgehaald, rijdt prima. Android Auto krijg ik niet fatsoenlijk aan de praat. Om de minuut gooit hij de bluetoothverbinding met m'n telefoon (Samsung S23) eruit om vervolgens even later zelf weet te verbinden en weet over te schakelen om android Auto. Om vervolgens weet te verbreken etc etc.

Tevens een vraagje wat ik in de handleiding niet kan vinden. De benzinetank is vol, kan geen druppel meer bij. Hij zegt dat ik 430km kan rijden.

Dat kan met een tank van 43 liter toch nooit kloppen lijkt mij? 1 op 10 lijkt mij tamelijk gortig?!

Is dat tellertje berekend aan de hand van hoeveel km met de vorige tank puur op benzine gereden is?

Tevens zie ik 2 profielen staan als ik op het poppetje rechtsonder klik. Een derde nu ik mezelf heb toegevoegd. Hoe krijg ik die 2 weg?
De oude profielen kan je verwijderen door het systeem te resetten. Dat had allang gebeurd moeten zijn.
De actieradius wordt berekend op basis van het verbruik tijdens de laatste zoveel kilometers. Net zoals bij iedere auto volgens mij. Als je zuinig rijdt, zal die vanzelf omhoog gaan.
Voor het probleem met Android Auto moet je even contact opnemen met Lynk & Co. Zij moeten de auto aan jouw account koppelen en dan komt het goed. De app werkt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
oldostofjas schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:21:
[...]

De oude profielen kan je verwijderen door het systeem te resetten. Dat had allang gebeurd moeten zijn.
De actieradius wordt berekend op basis van het verbruik tijdens de laatste zoveel kilometers. Net zoals bij iedere auto volgens mij. Als je zuinig rijdt, zal die vanzelf omhoog gaan.
Voor het probleem met Android Auto moet je even contact opnemen met Lynk & Co. Zij moeten de auto aan jouw account koppelen en dan komt het goed. De app werkt dan ook.
Ik heb ergens reset naar fabrieksinstellingen zien staan. Die kan ik gewoon doen dan neem ik aan?

Verbruik geen idee, we gaan het in de gaten houden.

Dat kan pas zodra ik m'n kentekenpasje heb, dus daar moet ik nog even op wachten. Hopelijk is het daarna opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:28:
[...]

Ik heb ergens reset naar fabrieksinstellingen zien staan. Die kan ik gewoon doen dan neem ik aan?

Verbruik geen idee, we gaan het in de gaten houden.

Dat kan pas zodra ik m'n kentekenpasje heb, dus daar moet ik nog even op wachten. Hopelijk is het daarna opgelost. :)
Ja, dat kan gewoon!

Dan is het zeker opgelost! Ik zie het verband ook niet helemaal, maar het is er wel 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ik hoor soms twee van die piepjes...die piepjes die je normaal vergezeld ziet van een pop up bericht op het scherm voor je (waar je dan vervolgens OK op kunt klikken).

Enig idee of ik ergens een log of statusscherm oid kan uitlezen met alle berichten/waarschuwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ok factory reset nu zijn alle profiles weg.

Ik begrijp alleen niet waarom lynk en co een account aan mijn auto moet koppelen om android Auto werkend te krijgen zonder onderbrekingen.

Is dat dat wifi premium voor nodig dan of wat?

Erg vaag dit. Je zou zeggen bluetoothverbinding, amdroid auto, gaan. Althans ik als leek.

Waarom disconnect dat steeds, dat moet toch losstaan van al dan niet een account koppelen aan een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:15:
Ok factory feset nu zijn alle profiles weg.

Ik begrijp alleen niet waarom lynk en co een profiel aan mijn auto moet koppelen om android Auto werkend te krijgen zonder onderbrekingen.

Is dat dat wifi premium voor nodig dan of wat?

Erg vaag dit. Je zou zeggen bluetoothverbinding, amdroid auto, gaan. Althans ik als leek.

Waarom discofeest dat steeds, dat moet toch losstaan van al dan niet een account koppelen aan een auto?
Helemaal mee eens, maar helaas, zo is het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
oldostofjas schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:16:
[...]

Helemaal mee eens, maar helaas, zo is het niet
Dan ga ik wachten op mijn pasje zodat ik lynk en co dat account kan laten koppelen.

Lijkt me stug dat het dan wel werkt, maar dat laat ik dan zeker nog weten hier!! :)

Morgennaar de wrapper, zal wel fotootje plaatsen als klaar is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
GustavSan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:44:
Ik hoor soms twee van die piepjes...die piepjes die je normaal vergezeld ziet van een pop up bericht op het scherm voor je (waar je dan vervolgens OK op kunt klikken).

Enig idee of ik ergens een log of statusscherm oid kan uitlezen met alle berichten/waarschuwingen?
Bedoel je niet de twee piepjes aan het begin van je rit? Als de auto eenmaal verbonden is met het internet geeft die dat namelijk. Soms gebeurd dit binnen 1 minuut en soms pas na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik vind overigens dat de auto erg veel KLIKKLAK!!!! geluid maakt bij openen en sluiten.

Nu kom ik van een Lexus af, dus misschien geen heel eerlijk vergelijk, maargoed, die was al van 2023 en ook maar een middenklasser (is300h).

Zelfs mijn Lexus LS460 uit 2007 gaat niet met zoveel geweld open. Ok dat was dan destijds wel het topmodel, maar toch, had van een 2023 auto verwacht dat deze wel wat zachtere klik zou hebben met openen.

Daar ga ik mij wel aan irriteren denk ik. Of het is niet zoals het hoort, dat kan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door vosss op 12-06-2025 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
oldostofjas schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:21:
[...]

De koppeling met Android Auto heeft verder niks te maken met de koppeling tussen je L&C-account en de auto. Sterker nog: Android Auto lijkt beter te werken zónder profielen (dus Guest-user).

Er is geen relatie tussen de L&C-app en Android Auto: deze laatste is gewoon een stukje software van de auto die zorgt voor een connectie tussen je Android-device en het scherm (en multimedia) van je auto.

Je kunt ook prima rijden zonder profiel, maar met geactiveerde app.

Het goed functioneren van Android Auto lijkt voor mijn idee meer afhankelijk te zijn van het merk/type telefoon: ik heb met mijn Pixel 7a nooit geen problemen: een heel enkele keer valt de verbinding weg, maar dat is echt een uitzondering. Ik rij overigens ook met een Guest-account. En geactiveerde app, maar gebruik deze eigenlijk nooit.

[ Voor 18% gewijzigd door LoneGunman op 12-06-2025 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
LoneGunman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:24:
[...]

De koppeling met Android Auto heeft verder niks te maken met de koppeling tussen je L&C-account en de auto. Sterker nog: Android Auto lijkt beter te werken zónder profielen (dus Guest-user).

Er is geen relatie tussen de L&C-app en Android Auto: deze laatste is gewoon een stukje software van de auto die zorgt voor een connectie tussen je Android-device en het scherm (en multimedia) van je auto.

Nouja dat leek mij dus ook. Tips hoe ik het voor elkaar ga krijgen om android te lekker te laten lopen?

Ga straks de telefoon van mijn vrouw proberen. Ook een Samsung S23. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Nouja dat leek mij dus ook. Tips hoe ik het voor elkaar ga krijgen om android te lekker te laten lopen?

Ga straks de telefoon van mijn vrouw proberen. Ook een Samsung S23. Je weet maar nooit.
Dan krijg je precies hetzelfde zolang L&C je account nog niet gekoppeld heeft aan de auto. Je auto moet gewoon aan iemand gekoppeld zijn om deze functies te laten werken. Geldt ook voor de WiFi hotspot. Doet die het? Nee, waarschijnlijk staat er dat het een premium functie is. Dat verdwijnt zodra L&C zijn ding heeft gedaan.

En dit heeft niks te maken met het inloggen in de auto. Dat kan je inderdaad beter niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
[...]

Je auto moet aan een account gekoppeld zijn om Android Auto en WiFi hotspot te laten werken.
Dat laatste klopt.
Je auto moet aan een account gekoppeld zijn om Android Auto en WiFi hotspot te laten werken.

Dat klopt helemaal, maar zoals je zegt moet de app inderdaad geactiveerd zijn.
Het goed functioneren van Android Auto lijkt voor mijn idee meer afhankelijk te zijn van het merk/type telefoon: ik heb met mijn Pixel 7a nooit geen problemen: een heel enkele keer valt de verbinding weg, maar dat is echt een uitzondering. Ik rij overigens ook met een Guest-account. En geactiveerde app, maar gebruik deze eigenlijk nooit.
Je zegt al dat je app geactiveerd is. Dan is er door L&C dus een account gekoppeld aan je auto en dat is de reden dat Android Auto (goed) werkt. Android Auto wordt geactiveerd met Bluetooth en werkt daarna via de WiFi. De WiFi moet dus goed werken en dat regelen ze bij L&C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ok duidelijk verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
oldostofjas schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:41:
[...]

Je zegt al dat je app geactiveerd is. Dan is er door L&C dus een account gekoppeld aan je auto en dat is de reden dat Android Auto (goed) werkt. Android Auto wordt geactiveerd met Bluetooth en werkt daarna via de WiFi. De WiFi moet dus goed werken en dat regelen ze bij L&C.
Dat is niet waar. Android auto of Apple carplay is een losstaande functionaliteit. Het wel of niet laten registreren via Lynk & Co doet er niet toe. Mijn auto is niet geregistreerd en ik gebruik dus ook geen app. Mijn Carplay werkt vlekkeloos vanaf dag 1.

De telefoon verbind eerst via bluetooth en schakelt daarna om naar een wifi verbinding. Dat is de normale wifi en niet de ingebouwde hotspot dus premium wifi is niet nodig.

Ik hoor vaker dat het niet werkt bij sommige auto's dus ik zou een Volvo dealer benaderen en vragen of ze een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Vibravis schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:25:
[...]

Dat is niet waar. Android auto of Apple carplay is een losstaande functionaliteit. Het wel of niet laten registreren via Lynk & Co doet er niet toe. Mijn auto is niet geregistreerd en ik gebruik dus ook geen app. Mijn Carplay werkt vlekkeloos vanaf dag 1.

De telefoon verbind eerst via bluetooth en schakelt daarna om naar een wifi verbinding. Dat is de normale wifi en niet de ingebouwde hotspot dus premium wifi is niet nodig.

Ik hoor vaker dat het niet werkt bij sommige auto's dus ik zou een Volvo dealer benaderen en vragen of ze een oplossing hebben.
Ik zou toch eerst even afwachten tot L&C hem geregistreerd heeft. En wij hadden het over Android Auto, niet Carplay. Daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theforestman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:39
Dit was voor mijn mobiel de oplossing:
https://www.androidsage.c...less-disconnection-issue/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
oldostofjas schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Ik zou toch eerst even afwachten tot L&C hem geregistreerd heeft. En wij hadden het over Android Auto, niet Carplay. Daar heb ik geen ervaring mee.
Dat is nog steeds een losstaande functionaliteit. Mijn vrouw heeft een Android en daar werkt het ook perfect op. Maar hey, als het voor jou werk dan vind ik het prima maar technisch zit er geen enkel verband tussen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Vibravis schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:51:
[...]

Dat is nog steeds een losstaande functionaliteit. Mijn vrouw heeft een Android en daar werkt het ook perfect op. Maar hey, als het voor jou werk dan vind ik het prima maar technisch zit er geen enkel verband tussen namelijk.
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt hoor. Ik snapte het verband ook niet. Ik had mijn auto eerst als abonnement. Op de dag dat ik het eigendom overnam werkte Android Auto en WiFi hotspot niet meer. Heel lang lopen klooien, auto gereset, telefoon gereset, allerlei instellingen aangepast. Toen L&C maar eens gebeld en toen was het opgelost.
Je ziet hier op het forum ook vaker dat Android Auto vlak na aanschaf niet werkt en dat het later goedkomt als de auto geregistreerd is. Ik ben ook best verbaasd dat het bij jou wel werkt. Heb jij een nieuwe of tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 17:03
[...]

Zijn jullie de eerste "eigenaar"? Het zou kunnen dat hij nog op het account van de vorige eigenaar staat. Dat wordt niet zonder aanleiding gewist. Alleen daarom zou ik al stappen nemen om hem zsm op jouw account te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Snuitebolletje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:00:
[...]

Zijn jullie de eerste "eigenaar"? Het zou kunnen dat hij nog op het account van de vorige eigenaar staat. Dat wordt niet zonder aanleiding gewist. Alleen daarom zou ik al stappen nemen om hem zsm op jouw account te zetten.
Vandaar mijn vraag nieuw of tweedehands inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06

Flipmo

OMG !!

na aanschaf van een tweede hands L&C, en in de weken dat de auto nog niet geregistreerd was bij L&C werkte Android auto bij mij en bij mijn vrouw (ook android) allebei perfect.

vind het ook maar een raar verhaal dat AA niet goed zou werken als je geen account hebt.
Dat heb ik ook op de facebook pagina van L&C gebruikers ook nooit gelezen.

Misschien dat de bluetooth connectie in slaapstand / battery save mode gaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Flipmo schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:14:
na aanschaf van een tweede hands L&C, en in de weken dat de auto nog niet geregistreerd was bij L&C werkte Android auto bij mij en bij mijn vrouw (ook android) allebei perfect.

vind het ook maar een raar verhaal dat AA niet goed zou werken als je geen account hebt.
Dat heb ik ook op de facebook pagina van L&C gebruikers ook nooit gelezen.

Misschien dat de bluetooth connectie in slaapstand / battery save mode gaat ofzo.
Na een halve minuut?

Lijkt me stug. Op het scherm van de auto zegt hij dat de wifi verbinding verbroken is met de telefoon en er opnieuw verbinding gemaakt moet worden.

Dat doet ie vervolgens zelf een minuut ofzo later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik ga deze straks proberen. Ik laat weten of het werkt. Voor nu heb ik alle AA app info gewist en ga eerst met kabel proberen te verbinden straks.

Tevens gaf ik straks de telefoon van de vrouw proberen.

Bedankt voor de hulp tot dusver; ook van de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
oldostofjas schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Vandaar mijn vraag nieuw of tweedehands inderdaad
Ik ben de tweede eigenaar. Auto komt uit de huur in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wij hebben nog een andere variatie op het probleem:

Auto is wel geregistreerd, app doet het ook, maar bij de WiFi hotspot staat nog Premium en is greyed out. Draadloos AA zal ik straks nog eens proberen, maar in t begin deed ie het niet. Dus ik heb dat in de developer options van onze telefoons uitgezet en we doen t nu met de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 00:11

Fordman

Fordman

Timmert schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:02:
Wij hebben nog een andere variatie op het probleem:

Auto is wel geregistreerd, app doet het ook, maar bij de WiFi hotspot staat nog Premium en is greyed out. Draadloos AA zal ik straks nog eens proberen, maar in t begin deed ie het niet. Dus ik heb dat in de developer options van onze telefoons uitgezet en we doen t nu met de kabel.
Waarschijnlijk niet ingelogd maar nu als gast in de auto? Als je als gebruiker inlogt zou de hotspot beschikbaar zijn.

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Fordman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Waarschijnlijk niet ingelogd maar nu als gast in de auto? Als je als gebruiker inlogt zou de hotspot beschikbaar zijn.
Aha, kan ik nog proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theforestman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:39
Wifi hotspot is hier niet voor nodig en is een premium optie die alleen werkt als je de auto als private lease hebt. Android auto gebruikt gewoon direct wifi en werkt bij mij probleemloos na de fix.
Via de kabel werkte het sowieso al goed.
Probleem van verbreken zit echt in de Android versie op de mobiel vandaar dat ook niet alle telefoons dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
theforestman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:10:
Wifi hotspot is hier niet voor nodig en is een premium optie die alleen werkt als je de auto als private lease hebt.
Nee, moet voor iedereen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
Ik krijg de handleiding niet in de auto. Bij fetch latest content krijg ik diverse meldingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_T24V5H1uJqWMTfSNx31m513Jzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zt8SXfLl3tohpeZo0CYnx3Nb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had verwacht ligt aan geen profiel. Deze heb ik nu. --> geen effect
Ik dacht misschien internet niet goed. Ook geprobeerd via WiFi en hot spot. --> geen effect
De voertuig gegevens kloppen--> wijzigen leidt ook niet tot andere resultaten.
Fabrieksinstelling --> 2x gedaan en niet tot andere resultaten.

Hebben jullie nog tips? Voordat ik naar garage ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:41

ron12345

Lynk 07-'23

[...]

Bij mij was het ook het geval, als de auto niet gekoppeld is door LenC, het niet werkt.
Na het koppelen, werkte het uit de kunst.
Sterker nog, als ik als gast ingelogd ben, werkt Android auto bijna nooit.
Dus er is ergens wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
oldostofjas schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:27:
[...]

Helaas werkt die wifi optie uitzetten voor mij niet. Ook de overige opties in je link lossen het euvel niet op.

Nu eerst bbqen en dan straks telefoon vd vrouw nog proberen.

En ik had nog fotootje beloofd, dus dat moet ook nog 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
ron12345 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:28:
[...]

Bij mij was het ook het geval, als de auto niet gekoppeld is door LenC, het niet werkt.
Na het koppelen, werkte het uit de kunst.
Sterker nog, als ik als gast ingelogd ben, werkt Android auto bijna nooit.
Dus er is ergens wel iets.
Fijn dat PostNL hier loopt te kutten met bezorgen, vandaag officiële klacht ingediend. 2 brieven van de belastingdienst niet ontvangen sinds 3 juni rn de brief met pasje van RDW die ik vandaag had moeten krijgen ligt ook niet in de bus dus kan nog niks laten koppelen.

#vroegerwasallesbeter

😢

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
oldostofjas schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:27:
[...]

Klopt. Als je met je lynk&co profiel inlogt in je auto komt de optie “na een bepaalde tijd” beschikbaar en kan je ook de instellingen voor de hotspot aanpassen. Daarna kan je weer uitloggen en blijft het gewoon werken. Wij hebben de auto gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sted74
vosss schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:30:
[...]

Fijn dat PostNL hier loopt te kutten met bezorgen, vandaag officiële klacht ingediend. 2 brieven van de belastingdienst niet ontvangen sinds 3 juni rn de brief met pasje van RDW die ik vandaag had moeten krijgen ligt ook niet in de bus dus kan nog niks laten koppelen.

#vroegerwasallesbeter

😢
Ben benieuwd naar je foto’s!
Ps je hebt geen kentekenpasje nodig hoor om je auto te laten koppelen door Lynk & Co daar wordt helemaal niet om gevraagd!
Maar houdt er wel rekening mee dat het weken kan duren voor je aanvraag in behandeling kan worden genomen ze hebben het erg druk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oHsd4FrY1CnqFqbYdk9Q4Fvma8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oh9Qy6Vk3c2wwmHzlWx0IaOB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
Sted74 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi. Letters verwijderen ga ik ook nog doen zo te zien. En vwb je CarPlay die gaat goed werken als je auto is aangemeld bij lynk zodat je de app ook kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
Sted74 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:45:
[...]

Mooi dat scherm van een 01 core!
Zo ziet het scherm van mijn “oude” 01 eruit:
(Als het goed is heb ik de laatste update)

[Afbeelding]
Zou die CarPlay van de more ook beschikbaar komen voor de oudere 01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Phr34k schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:35:
[...]

Ik heb het zelf gedaan, gewoon met een spuitbus Hammerite metaallak mat zwart van de Gamma.
[Afbeelding]

Heb hier even geen foto van het eindresultaat, maar je ziet geen verschil, en het ziet er nog uitstekend uit na 2 maanden.
Is dat goed te doen voor iemand met 2 linkerhanden? Kwestie van voldoende afstand houden om druipers te voorkomen neem ik aan?

Heb je eerst iets geschuurd en grondlak of iets of gewoon schoon gemaakt, goed ontvet en spuiten maar?

Hoeveel spuitbussen had je nodig voor alle 4 de velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
Lekker groot en inderdaad full screen dus. Heel mooi!

Bedankt voor de foto.

[ Voor 3% gewijzigd door b12e op 13-06-2025 11:02 ]

Pagina: 1 ... 176 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.