Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 20:46
Sted74 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:33:
[...]

Ben benieuwd naar je foto’s!
Ps je hebt geen kentekenpasje nodig hoor om je auto te laten koppelen door Lynk & Co daar wordt helemaal niet om gevraagd!
Maar houdt er wel rekening mee dat het weken kan duren voor je aanvraag in behandeling kan worden genomen ze hebben het erg druk.
[Afbeelding]
Hoe ga je dan bewijzen dat jij de eigenaar bent van de auto? Je zult immers moeten aantonen dat jij de eigenaar bent en gemachtigd bent om controle te krijgen over de auto. Daarnaast kun je het beste even bellen als je de documenten hebt gemaild. Dan ben je binnen een half uur verbonden met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sted74
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01:29
Vibravis schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Hoe ga je dan bewijzen dat jij de eigenaar bent van de auto? Je zult immers moeten aantonen dat jij de eigenaar bent en gemachtigd bent om controle te krijgen over de auto. Daarnaast kun je het beste even bellen als je de documenten hebt gemaild. Dan ben je binnen een half uur verbonden met de app.
Ik heb zoals door Lynk & Co wordt gevraagd een getekende aanvaardingsformulier en een kopie van koopcontract toegestuurd dus niet van mijn kentekenbewijs of rijbewijs, ik zou met 2 weken reactie voor vervolg krijgen maar heb na 1 week vanmorgen zelf maar gebeld en kreeg vrij snel iemand aan de telefoon die mij aan de hand van mijn klantnummer de auto met 5 minuten kon koppelen!

Zojuist even gecontroleerd en het volgende succesvol uitgevoerd met de App:
Auto openen en starten met digitale sleutel!
Klimaatbeheersing functioneert met aangesloten stekker!
Status van de auto, deuren open of dicht, km stand, actieradius benzine en accu, locatie van de auto, route plannen, enz.
De WiFi Hotspot werk nu ook, hier heb je dus geen abonnement oid voor nodig! (Wel inloggen op eigen account en niet op gast)
Verbinding met draadloos Apple CarPlay lijkt nu ook goed stabiel met eerste kleine test.

Conclusie: het koppelen van de auto heeft voor mij een hoop issues opgelost en handige extra’s toegevoegd!
Hier een grote blij met mijn Lynk 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:13
Sted74 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:05:
[...]

Ik heb zoals door Lynk & Co wordt gevraagd een getekende aanvaardingsformulier en een kopie van koopcontract toegestuurd dus niet van mijn kentekenbewijs of rijbewijs, ik zou met 2 weken reactie voor vervolg krijgen maar heb na 1 week vanmorgen zelf maar gebeld en kreeg vrij snel iemand aan de telefoon die mij aan de hand van mijn klantnummer de auto met 5 minuten kon koppelen!

Zojuist even gecontroleerd en het volgende succesvol uitgevoerd met de App:
Auto openen en starten met digitale sleutel!
Klimaatbeheersing functioneert met aangesloten stekker!
Status van de auto, deuren open of dicht, km stand, actieradius benzine en accu, locatie van de auto, route plannen, enz.
De WiFi Hotspot werk nu ook, hier heb je dus geen abonnement oid voor nodig! (Wel inloggen op eigen account en niet op gast)
Verbinding met draadloos Apple CarPlay lijkt nu ook goed stabiel met eerste kleine test.

Conclusie: het koppelen van de auto heeft voor mij een hoop issues opgelost en handige extra’s toegevoegd!
Hier een grote blij met mijn Lynk 😀
Goed om te horen. Als je je wifi hotspot eenmaal hebt ingesteld kan je daarna weer met je gastaccount verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babbel1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32

Babbel1

Test2

headhunter1985 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:49:
Ik krijg de handleiding niet in de auto. Bij fetch latest content krijg ik diverse meldingen.

[Afbeelding]

Ik had verwacht ligt aan geen profiel. Deze heb ik nu. --> geen effect
Ik dacht misschien internet niet goed. Ook geprobeerd via WiFi en hot spot. --> geen effect
De voertuig gegevens kloppen--> wijzigen leidt ook niet tot andere resultaten.
Fabrieksinstelling --> 2x gedaan en niet tot andere resultaten.

Hebben jullie nog tips? Voordat ik naar garage ga.
Dit had ik ook nadat de firmware van de auto bij Volvo was geüpdatet. Als je bij apps kijkt zul je zien dat handleiding hierbij staat met een download knop. Hierna was het opgelost

Pv 4KwP, Atlantic WPB, Techneco Loria 8kw, gasloos sinds 29-8-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:58
Beste Lynk rijders,

Ik heb zo’n beetje het hele forum doorgelezen maar kan er de vinger niet op leggen.

We zouden graag een zuinigere auto aanschaffen, maar is de Lynk echt zuinig bij rijden zonder te stekkeren? Ik lees ervaringen van 1 op 10 tot 1 op 18.

Rij zelf 120 kilometer per dag, zonder oplaad mogelijkheden.

Ford Kuga schijnt wel heel zuinig te zijn zonder te stekkeren, maar die is toch minder compleet.

Hopelijk kan iemand met ervaring bovenstaande bevestigen of ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

RonaldBe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:08:
Beste Lynk rijders,

Ik heb zo’n beetje het hele forum doorgelezen maar kan er de vinger niet op leggen.

We zouden graag een zuinigere auto aanschaffen, maar is de Lynk echt zuinig bij rijden zonder te stekkeren? Ik lees ervaringen van 1 op 10 tot 1 op 18.

Rij zelf 120 kilometer per dag, zonder oplaad mogelijkheden.

Ford Kuga schijnt wel heel zuinig te zijn zonder te stekkeren, maar die is toch minder compleet.

Hopelijk kan iemand met ervaring bovenstaande bevestigen of ontkrachten.
Een Kuga is zuiniger zonder stekkeren, zeker als je snelweg rijdt. Maar dat is wel een veel minder fijne auto dan de Lynk, en dat zeg ik als Ford man met 18 jaar Ford ervaring.

Als verbruik het enige is dat telt, moet je de Kuga kiezen. Wil je een complete en fijne auto voor weinig geld, en accepteer je dat je alleen de heenreis elektrisch rijdt, neem dan de Lynk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:49
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 13-06-2025 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Timmert schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:11:
[...]

Een Kuga is zuiniger zonder stekkeren, zeker als je snelweg rijdt. Maar dat is wel een veel minder fijne auto dan de Lynk, en dat zeg ik als Ford man met 18 jaar Ford ervaring.

Als verbruik het enige is dat telt, moet je de Kuga kiezen. Wil je een complete en fijne auto voor weinig geld, en accepteer je dat je alleen de heenreis elektrisch rijdt, neem dan de Lynk.
Het gaat niet alleen om het verbruik. Onze huidige auto rijd 1 op 13 en is een stukje lichter in de wegenbelasting.
Zoals gezegd geen mogelijkheid tot opladen, dus rijden op hybride modus.

Ben benieuwd naar de verbruikscijfers en zo bekijken of het rendabel is om een andere auto aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

RonaldBe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:40:
[...]

Het gaat niet alleen om het verbruik. Onze huidige auto rijd 1 op 13 en is een stukje lichter in de wegenbelasting.
Zoals gezegd geen mogelijkheid tot opladen, dus rijden op hybride modus.

Ben benieuwd naar de verbruikscijfers en zo bekijken of het rendabel is om een andere auto aan te kopen.
Maar heb je dan nergens een mogelijkheid tot laden? Niet thuis, niet in de wijk, niet op het werk?

Als dat zo is zou ik het niet doen. Want onze Lynk is in dat scenario ongeveer net zo zuinig als je huidige auto maar zoals je zegt wel een stuk zwaarder.

Rij je elke dag 120 kilometer op 60- en 80-wegen, dan is ie misschien iets zuiniger en zou je 1:16 kunnen halen. Al met al boek je denk ik geen tot zeer beperkte winst. Met een Kuga dus overigens wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Timmert schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:45:
[...]

Maar heb je dan nergens een mogelijkheid tot laden? Niet thuis, niet in de wijk, niet op het werk?

Als dat zo is zou ik het niet doen. Want onze Lynk is in dat scenario ongeveer net zo zuinig als je huidige auto maar zoals je zegt wel een stuk zwaarder.

Rij je elke dag 120 kilometer op 60- en 80-wegen, dan is ie misschien iets zuiniger en zou je 1:16 kunnen halen. Al met al boek je denk ik geen tot zeer beperkte winst. Met een Kuga dus overigens wel...
We hebben wel zonnepanelen op het dak, maar dit levert niet voldoende op voor ons stroomverbruik. Dus de auto volladen zou ons 0,38 cent per kw kosten.

Verder rijd ik 60 km enkele reis voor het werk, 85% snelweg en 15% binnendoor naar de snelweg toe.

De Lynk is voordeliger in aanschaf, veel completer ook dan de meeste Kuga.
Maar dit zegt wellicht ook iets over de restwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sted74
RonaldBe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:53:
[...]

We hebben wel zonnepanelen op het dak, maar dit levert niet voldoende op voor ons stroomverbruik. Dus de auto volladen zou ons 0,38 cent per kw kosten.

Verder rijd ik 60 km enkele reis voor het werk, 85% snelweg en 15% binnendoor naar de snelweg toe.

De Lynk heeft 14,1 bruikbare kWh van de 17,6 kwh waar je gemiddeld 70km mee kunt rijden (in de winter 60km en in de zomer is 85km haalbaar).
14,1 x 0,38 cent = 5,35 euro!
Gemiddeld verbruik zonder stekker zal zijn 1:15!
Benzineprijs nu nog 2.11 euro (gaat snel stijgen door conflict midden-oosten)
70km =4,66 liter x 2,11 euro = 9,83 euro!

Bespaar je met een enkele reis 4,48 euro
4,48 euro x 20 dagen =89 euro per maand woon werk verkeer.
En daar kun je de extra wegenbelasting zeker van betalen!

Je kunt nog meer besparen met zonne-energie of beter energiecontract want ik betaal net 26cent per kw (Vattenfall)en je kunt ook nog besparen als je hem ergens voor de terugreis kan opladen!
En rekening houden dat benzine nog wel eens flink kan gaan stijgen deze week!

De brandstof motor wordt ook enorm ontlast met minder onderhoudskosten en lange levensduur tot gevolg.

Ps. ik hoor het graag als ik iets over het hoofd zie of het helemaal mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:42
Ik rij 2x per week van Breda naar Den Haag. In Breda laad ik voor 0,36cent per kWh en in Den Haag 0.67 cent per kWh. Ik was benieuwd wat voor mij de beste optie was. Volledig elektrisch, Heenweg elektrisch en terug benzine of volledig benzine. Dat heb ik gevraagd aan ChatGPT rekening houdend met onderhoudskosten van een Lynk. Hij kwam met het volgende lijstje:

1. Volledig elektrisch rijden (heen = €0,36/kWh, terug = €0,67/kWh)
• Verbruik: 29,15 kWh/dag
• Kosten:
• Heen (75 km): 15,075 kWh × €0,36 = €5,43
• Terug (75 km): 15,075 kWh × €0,67 = €10,10
• Onderhoud: zeer laag bij PHEV → €0,20 – €0,40/dag
• Totaal per dag: €15,53 + ± €0,30 = ± €15,83

2. Volledig op benzine (3,6 l/100km bij €1,93/l)
• Verbruik: 5,22 liter × €1,93 = €10,07
• Onderhoud: gemiddeld PHEV-motorgebruik → €0,80 – €1,40/dag
• Totaal per dag: €10,07 + ± €1,10 = ± €11,17

3. Mix: heen elektrisch, terug benzine
• Heen elektrisch: €5,43 (geen motorgebruik → géén onderhoud)
• Terug benzine: 2,7 liter × €1,93 = €5,21
• Onderhoud (halve motorgebruik): ± €0,40 – €0,70
• Totaal per dag: €5,43 + €5,21 + ± €0,55 = ± €11,19

Conclusie:
• Goedkoopste optie nu: Volledig op benzine rijden → ± €11,17/dag
• Combi elektrisch/benzine komt zeer dichtbij (± €11,19/dag)
• Volledig elektrisch rijden is fors duurder door je hoge stroomtarief op de terugweg.

Dus elektrisch heen en benzine terug. Is er nog iets wat ik mis volgens jullie waardoor mijn bedragen zouden veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:35
dtacaptcave schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:51:
Ik rij 2x per week van Breda naar Den Haag. In Breda laad ik voor 0,36cent per kWh en in Den Haag 0.67 cent per kWh. Ik was benieuwd wat voor mij de beste optie was. Volledig elektrisch, Heenweg elektrisch en terug benzine of volledig benzine. Dat heb ik gevraagd aan ChatGPT rekening houdend met onderhoudskosten van een Lynk. Hij kwam met het volgende lijstje:

• Kosten:

Conclusie:
• Volledig elektrisch rijden is fors duurder door je hoge stroomtarief op de terugweg.

Dus elektrisch heen en benzine terug. Is er nog iets wat ik mis volgens jullie waardoor mijn bedragen zouden veranderen?
Volgens mij vergeet je nog meer. Een mix rijden is sowieso niet volledig elektrisch heen rijden en volledig benzine terug.

Maar het is een combinatie van electrisch rijden met benzine ook.

Daarbij zal het verbruik van je benzine omlaag gaan
Ook zal je onderweg ook weer wat energie terug winnen in de accu. Of de benzine zal gebruikt worden om de accu weer wat bij te laden (wat zuiniger kan zijn omdat de toeren lager is)

Zo zwart wit als dat ChatGPT het voorschotelt klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
dtacaptcave schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:51:

• Kosten:

Conclusie:

Bij optie 2, een lynk verbruikt toch wel iets meer dan 3,6 ltr per 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sted74
RonaldBe schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:47:
[...]

Bij optie 2, een lynk verbruikt toch wel iets meer dan 3,6 ltr per 100?
Denk dat dtacaptcave daar idd behoorlijk de fout in gaat!
6,66 liter per 100km lijkt mij reel (1op15)
Dat is voor 150km 10 liter x €1,93 = €19,30 en dan ben je op enkel benzine echt wel een stuk duurder uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Top, dankjewel @Sted74 @RonaldBe @Dirtyrockers
Hoe zuinig de Lynk rijd had ChatGPT zelf van het internet gehaald, dat klopte dus voor geen meter. Ik heb even voor het gemak 6.66L gepakt wat Sted voorstelde.

Volledig benzine: € 19,75
Volledig elektrisch: € 15,17
Mix elektrisch/benzine: € 14,97
Prijzen zijn inclusief onderhoud die hij al ongeveer had uitgerekend in mijn post hierboven. En ook de prijzen van mijn lokale benzinestation/laders waar ik mee te maken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:58

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

dtacaptcave schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:38:
Top, dankjewel @Sted74 @RonaldBe @Dirtyrockers
Hoe zuinig de Lynk rijd had ChatGPT zelf van het internet gehaald, dat klopte dus voor geen meter. Ik heb even voor het gemak 6.66L gepakt wat Sted voorstelde.

Volledig benzine: € 19,75
Volledig elektrisch: € 15,17
Mix elektrisch/benzine: € 14,97
Prijzen zijn inclusief onderhoud die hij al ongeveer had uitgerekend in mijn post hierboven. En ook de prijzen van mijn lokale benzinestation/laders waar ik mee te maken heb.
Even bij gemini ai gekeken, die geeft een veel realistischer benzine verbruik, alleen electra is die weer wat voorzichtig.
Ik geloof mijn rechtervoet en reken het zelf wel uit.
De cijfers hierboven komen wel in de buurt met de literprijs en KWh als aangegeven.

Verder wordt electrisch rijden op overschot zonnepanelen na volgend jaar (einde salderen) nog voordeliger.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
RonaldBe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:53:
[...]

Een Lexus IS300h is ook een optie als je toch niet stekkert. De mijne reed ik in de zomer 1 op 20 mee en in de winter 1 op 17.

Heel tevreden over geweest, maar nu onder meer vanwege m'n rug ingeruild op een Lynk&Co en hoge instap. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-07 09:50

ron12345

Lynk 07-'23

Sted74 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:51:
[...]

Denk dat dtacaptcave daar idd behoorlijk de fout in gaat!
6,66 liter per 100km lijkt mij reel (1op15)
Dat is voor 150km 10 liter x €1,93 = €19,30 en dan ben je op enkel benzine echt wel een stuk duurder uit!
Ik heb een keer een rit met lege accu en op hybride stand, een trip van 200 km. Gereden.
110 continu, maar ook rotondes en binnenwegen, gemiddeld verbruik 1:17,5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:00
Babbel1 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:33:
[...]

Dit had ik ook nadat de firmware van de auto bij Volvo was geüpdatet. Als je bij apps kijkt zul je zien dat handleiding hierbij staat met een download knop. Hierna was het opgelost
Heel erg bedankt! Dit was hem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoEvers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-06 11:51
Sted74 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:49:
[...]

De Lynk heeft 14,1 bruikbare kWh van de 17,6 kwh waar je gemiddeld 70km mee kunt rijden (in de winter 60km en in de zomer is 85km haalbaar).
Ik moet zeggen dat de range sterk ligt aan de wegen die je rijdt.
Ik haal in de winter 45 a 50km en in de zomer 60 a 65km. (pure stand, in D)

Mijn woonwerk verkeer is 40km enkele reis met veel rotondes. Dat zal denk ik zorgen voor een groot extra verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

MennoEvers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:37:
[...]

Ik moet zeggen dat de range sterk ligt aan de wegen die je rijdt.
Ik haal in de winter 45 a 50km en in de zomer 60 a 65km. (pure stand, in D)

Mijn woonwerk verkeer is 40km enkele reis met veel rotondes. Dat zal denk ik zorgen voor een groot extra verbruik.
Zeker maakt het traject veel uit, dat voorop gesteld.
Ik vind het gemelde verbruik wel tegenvallen, denk dat het beter kan.

Veel rotondes betekend veel remmen en optrekken, het sterke punt, remmen met een hybride is terug genereren om te gebruiken bij optrekken zou je denken.

Als het rempedaal vol ingedrukt wordt zal er ook met de remblokken tegen de remschijf worden gedrukt, dit veroorzaakt warmte en die energie ben je kwijt.
Anticiperen, rustiger regenererend remmen geeft veel winst in verbruik is mij gebleken.
Ook hierbij is het zo dat niet alle energie is teruggewonnen, hoe goed je het ook doet.

Daarna optrekken kost ook weer meer energie, ook daar is het zo, hoe harder op het gas pedaal gedrukt, hoe minder zuinig.

Constante snelheid is altijd zuiniger in verbruik.

Ik heb laatst zelf remmen vervangen, schijven en blokken, wat een flinke vermindering gaf in rolweerstand (blokken kwamen niet of niet voldoende terug van de remschijf. versleten schijven na 55000 kilometer.

Dus ook de technische staat kan van invloed zijn.

Is het verbruik wel eens beter geweest? op een ander traject bijvoorbeeld?

In de zomer ervaar ik vaker meer dan 75 kilometer dan minder dan 75 kilometer bereik, verbruik rond de 18 kWh per 100 kilometer met een uitschieter naar rond de 15 kWh per 100 kilometer, 92 kilometer

In de winter tot 25 kWh per 100 kilometer, ruim 55 kilometer

Rij meestaal in de stand hybride, stand d, zelden b

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:56
Wilmaas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Zeker maakt het traject veel uit, dat voorop gesteld.
Ik vind het gemelde verbruik wel tegenvallen, denk dat het beter kan.

Veel rotondes betekend veel remmen en optrekken, het sterke punt, remmen met een hybride is terug genereren om te gebruiken bij optrekken zou je denken.

Als het rempedaal vol ingedrukt wordt zal er ook met de remblokken tegen de remschijf worden gedrukt, dit veroorzaakt warmte en die energie ben je kwijt.
Anticiperen, rustiger regenererend remmen geeft veel winst in verbruik is mij gebleken.
Ook hierbij is het zo dat niet alle energie is teruggewonnen, hoe goed je het ook doet.

Daarna optrekken kost ook weer meer energie, ook daar is het zo, hoe harder op het gas pedaal gedrukt, hoe minder zuinig.

Constante snelheid is altijd zuiniger in verbruik.

Ik heb laatst zelf remmen vervangen, schijven en blokken, wat een flinke vermindering gaf in rolweerstand (blokken kwamen niet of niet voldoende terug van de remschijf. versleten schijven na 55000 kilometer.

Dus ook de technische staat kan van invloed zijn.

In de zomer ervaar ik vaker meer dan 75 kilometer dan minder dan 75 kilometer bereik, verbruik rond de 18 kWh per 100 kilometer met een uitschieter naar rond de 15 kWh per 100 kilometer, 92 kilometer

In de winter tot 25 kWh per 100 kilometer, ruim 55 kilometer

Rij meestaal in de stand hybride, stand d, zelden b
Toch wel bijzonder dat de schijven al vervangen moeten worden. Mijn vorige benzine auto reed na 8 jaar en 170K nog met de originele schijven (wel nieuwe blokken uiteraard). En als ik nu naar mijn 01 kijk dan lijken de schijven nog in prima staat na 60K km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sted74
MvdV schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Toch wel bijzonder dat de schijven al vervangen moeten worden. Mijn vorige benzine auto reed na 8 jaar en 170K nog met de originele schijven (wel nieuwe blokken uiteraard). En als ik nu naar mijn 01 kijk dan lijken de schijven nog in prima staat na 60K km.
Doordat een Phev minder vaak remt door het regeneratief remmen roesten de schijven eerder waardoor de blokken en schijven sneller slijten!
(55.000km is wel heel erg snel ook al is het een erg zware auto)
Af en toe dus even flink hard op de rem trappen om de schijven te ontdoen van roest en de blokken in beweging te houden! 😎

[ Voor 8% gewijzigd door Sted74 op 18-06-2025 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Sted74 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:31:
[...]

Doordat een Phev minder vaak remt door het regeneratief remmen roesten de schijven eerder waardoor de blokken en schijven sneller slijten!
(55.000km is wel heel erg snel ook al is het een erg zware auto)
Af en toe dus even flink hard op de rem trappen om de schijven te ontdoen van roest en de blokken in beweging te houden! 😎
Ja, misschien komt het dan omdat ik regelmatig met een gewichtige caravan rijdt waardoor ik onbewust meer van m'n remmen vraag. Maar ik doe er totaal niks aan en het spul ziet er nog allemaal keurig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 07:44
Vraagje....als een niet originele trekhaak wordt geplaatst, bv bij de plaatselijke garage, is er dan een optie om het piepen in zijn achteruit uit te zetten via het scherm als je een fietsdrager of aanhanger aan de wagen hebt hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

MvdV schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:12:
[...]

@Sted74
ik schreef al eerder op het forum, er was door een monteur iets , eh, niet helemaal goed gedaan.
Ben zelf ook monteur, heb echter nooit voor salaris in een garage gewerkt, wilde toch iets anders, maar het bloed kruipt en eigen voertuigen onderhoud ik graag.

De remblokken voor worden door geleider plaatjes, klemmen met veertjes van de remschijf afgedrukt,
in plaats van de veren de blokken van de schijf af te laten drukken zijn de blokken op de veren gezet, muurvast na 1 keer remmen dus.

Achter is er nooit naar gekeken, die blokken zaten op de geleider plaatjes vast-gerot.

Dat verklaard de forse slijtage, nu is alles weer perfect, ook een lichte trilling die er niet uit kwam met balanceren, is verdwenen.

Roest herken ik wel, na stilstand. dat was ook 1 van de redenen om dit aan te pakken. ik wist dit bij aankoop.
met een beetje geluk zijn dit de laatste schijven op deze auto, onderhoud doe ik weer zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 11:12
Momenteel rij ik heen naar werk en terug naar huis in de Pure stand (totaal 72km) en houdt dan nog ongeveer 10 km over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-07 09:38
Weet iemand of de Thule Motion XL ook past icm de Thule Wingbars (9585 of vergelijkbaar)?

Met oog op de antenne? Ben bang doordat de wingbars zo laag liggen dat de koffer de antenne aantikt. De bars heb ik al, de koffer moet ik nog kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Elsheepo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:32:
Weet iemand of de Thule Motion XL ook past icm de Thule Wingbars (9585 of vergelijkbaar)?

Met oog op de antenne? Ben bang doordat de wingbars zo laag liggen dat de koffer de antenne aantikt. De bars heb ik al, de koffer moet ik nog kopen?
Die koffer heeft een uitsparing in het midden aan de onderkant. Ik denk dat de antenne daar in valt. Ik weet het niet zeker, want ik heb de Lynk & Co dragers en die zijn hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

PaPi36 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:09:
Vraagje....als een niet originele trekhaak wordt geplaatst, bv bij de plaatselijke garage, is er dan een optie om het piepen in zijn achteruit uit te zetten via het scherm als je een fietsdrager of aanhanger aan de wagen hebt hangen?
Volgens mij wel.
Model eind 2022. functie pas uitzetten.

Bij mij gaat dit als volgt. ga naar het beginscherm (entertainment scherm, middelste button onder)
scroll 1 keer naar beneden en druk op de button PAS, als deze aan staat.

Dit zou moeten werken om te voorkomen dat een fietsendrager, aanhanger of caravan het geluidsignaal activeert bij een niet originele trekhaak, wat bij ons ook het geval is.

Verder is ook het automatisch aanzetten van de cam bij het naar r schakelen uit te schakelen, voor zover dit nodig blijkt.

Wij laten de cam aan voor het aankoppelen caravan, ideaal! voor een fietsendrager is dit niet zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Al dagen lukt het niet om m'n rijbewijs te verifiëren bij Lynk&Co. Iedereen heeft daar schijnbaar last van.

Ze weten van het probleem, maar totaal niet wanneer het opgelost gaat worden.

Dus nog steeds mijn account niet gekoppeld aan m'n auto.

[ Voor 9% gewijzigd door vosss op 19-06-2025 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoEvers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-06 11:51
Wilmaas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Nog niet, want als ik in het weekend ergens anders heen ga is het snelweg, dus daar wordt het ook niet beter van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 20:46
MennoEvers schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:36:
[...]

Nog niet, want als ik in het weekend ergens anders heen ga is het snelweg, dus daar wordt het ook niet beter van :P
Dat ligt eraan. Ik rij dadelijks snelweg en ik haal nu met gemak 75km. Ik hang wel altijd met de acc aan achter een vrachtwagen, dat dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sted74
vosss schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:29:
Al dagen lukt het niet om m'n rijbewijs te verifiëren bij Lynk&Co. Iedereen heeft daar schijnbaar last van.

Ze weten van het probleem, maar totaal niet wanneer het opgelost gaat worden.

Dus nog steeds mijn account niet gekoppeld aan m'n auto.
Heb je lynk & co al proberen te bellen?
Bij mij was het direct geregeld nadat ik ze gebeld had.

P.S je moet dan al wel een klantnummer hebben (registreren via app) en een kopie van je aankoopbewijs en aanvaarding hebben opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Sted74 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:04:
[...]

Heb je lynk & co al proberen te bellen?
Bij mij was het direct geregeld nadat ik ze gebeld had.

P.S je moet dan al wel een klantnummer hebben (registreren via app) en een kopie van je aankoopbewijs en aanvaarding hebben opgestuurd!
Ik heb ze al 2x gebeld en ze hebben alles. Alleen moet mijn rijbewijs door hun systeem geverifieerd worden, maar die website doet niks. En zelf kunnen ze niks zonder die verificatie. Zeggen ze. Al 2 keer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Nou, hier is de kogel door de kerk, gisteren getekend voor een nieuwe “oude” Lynk & Co 01 business edition.

Kreeg een hele nette deal vanuit de dealer bluekens in Breda.

Binnen 2 weken mogen we hem ophalen, een blauwe uitvoering.

Zijn er nog tips of leuke accessoires die ik kan bestellen op Amazon of AliExpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sted74
RonaldBe schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:
Nou, hier is de kogel door de kerk, gisteren getekend voor een nieuwe “oude” Lynk & Co 01 business edition.

Kreeg een hele nette deal vanuit de dealer bluekens in Breda.

Binnen 2 weken mogen we hem ophalen, een blauwe uitvoering.

Zijn er nog tips of leuke accessoires die ik kan bestellen op Amazon of AliExpress?
Als eerste de standaard instap verlichting vervangen voor wat luxer! Zie onderstaande foto als voorbeeld van mij!
Daardat hij op grind projecteert ziet het er niet heel duidelijk uit maar op gladde ondergrond is het super strak!
En een matte anti vingerprint folie op het middenscherm tegen zonlicht en vette vingers!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fi0NgzgDA_FW9YHLJEvFtuHdzr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ww7yYDebzWIKfAheRKpyTJeW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:44
RonaldBe schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:
Business edition, van die uitvoering heb ik nog nooit gehoord. Wat voor opties heeft de business edition die de reguliere Lynk & Co 01 niet bied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldBe
Martijn-V4 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:04:
[...]

Business edition, van die uitvoering heb ik nog nooit gehoord. Wat voor opties heeft de business edition die de reguliere Lynk & Co 01 niet bied?
Eigenlijk is het de oude Lynk 01, welke nu als business edition verkocht worden. Het is de laatste versie, incl stuurwielverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04
RonaldBe schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:25:
[...]

Eigenlijk is het de oude Lynk 01, welke nu als business edition verkocht worden. Het is de laatste versie, incl stuurwielverwarming.
Dit. En ze noemen hem business edition vanwege de lagere catalogusprijs (+/- 38k) en dus lagere bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-07 09:38
oldostofjas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:33:
[...]

Die koffer heeft een uitsparing in het midden aan de onderkant. Ik denk dat de antenne daar in valt. Ik weet het niet zeker, want ik heb de Lynk & Co dragers en die zijn hoger.
Je had gelijk. Beide gekocht en past perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Sted74 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:56:
[...]

Als eerste de standaard instap verlichting vervangen voor wat luxer! Zie onderstaande foto als voorbeeld van mij!
Daardat hij op grind projecteert ziet het er niet heel duidelijk uit maar op gladde ondergrond is het super strak!
En een matte anti vingerprint folie op het middenscherm tegen zonlicht en vette vingers!

[Afbeelding]
Zie dit wel is vaker voorbij komen, leuk idee maar het logo dat geprojecteerd word heeft niks met L&C te maken haha, hebben ze niet iets wat wel klopt bij de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 16:34
dtacaptcave schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:39:
[...]

Zie dit wel is vaker voorbij komen, leuk idee maar het logo dat geprojecteerd word heeft niks met L&C te maken haha, hebben ze niet iets wat wel klopt bij de auto?
Een hele collectie bij Ali

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1KMrrRxf9oL76PnZlkdVAb9sBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQrEk1cOboxmPlihq4cSzmH5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

Nummer 12 heb ik er bij mij inzitten, voor en achterportieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Enige die klopt is de eerste waar L&C staat uitgeschreven maar dat hoort dan weer niet blauw. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sted74
ron12345 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:59:
[...]

Nummer 12 heb ik er bij mij inzitten, voor en achterportieren.
Hoe heb je dat gedaan met de achterportieren want als ik deze lampjes los haal dan lijkt het snoertje tekort en kan ik niet goed bij het stekkertje om deze te ontkoppelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

Sted74 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:06:
[...]

Hoe heb je dat gedaan met de achterportieren want als ik deze lampjes los haal dan lijkt het snoertje tekort en kan ik niet goed bij het stekkertje om deze te ontkoppelen!
Achterpaneel eraf gehaald, 1 schroefje achter de hendel, en het paneel omhoogschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:24
Voor de home assisant gebruikers hier; sinds een tijdje is de integratie stuk: zie hier. Heeft iemand hem toevallig alweer aan de praat gekregen? Ik mis de grafiek "aantal kilometers tot volgend onderhoud". Is er misschien een andere manier om deze informatie uit de API / auto te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
smeerbartje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:42:
Voor de home assisant gebruikers hier; sinds een tijdje is de integratie stuk: zie hier. Heeft iemand hem toevallig alweer aan de praat gekregen? Ik mis de grafiek "aantal kilometers tot volgend onderhoud". Is er misschien een andere manier om deze informatie uit de API / auto te krijgen?
Hier werkt hij nog. Let wel op, want er is een bericht dat het mogelijk niet meer ondersteund zou worden door Lynk & Co.

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zojuist bij iedere haakse bocht dat de camera links van boven de auto laat zien en echts op het scherm de auto ofwel van schuin links of schuin rechts achter, afhankelijk of de haakse bocht naar links of naar rechts gaat.

Is dat een instelling? Dat deed hij eerder niet? Hoe zet ik dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 13:50
vosss schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:38:
Zojuist bij iedere haakse bocht dat de camera links van boven de auto laat zien en echts op het scherm de auto ofwel van schuin links of schuin rechts achter, afhankelijk of de haakse bocht naar links of naar rechts gaat.

Is dat een instelling? Dat deed hij eerder niet? Hoe zet ik dat uit?
Met knipperlicht aan waarschijnlijk? Heb juist onlangs aangezet dat dit aan gaat, maar enkel als de knipper aan gaat met wat lagere snelheid, dus het zal zeker een instelling zijn. (waar weet ik niet meer exact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Snuitebolletje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:56:
[...]

Met knipperlicht aan waarschijnlijk? Heb juist onlangs aangezet dat dit aan gaat, maar enkel als de knipper aan gaat met wat lagere snelheid, dus het zal zeker een instelling zijn. (waar weet ik niet meer exact).
Met knipperlicht aan inderdaad, dus niet met comfortknipper. Nog niet geprobeerd overigens met dat laatste.
Mocht je de instelling nog kunnen vinden dan hoor ik het graag van je.

Mocht iemand anders weten waar ik dat aan of uit kan zetten dan ook natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny0503
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-07 23:12
Hoe kan het dat als ik de datums bekijk van eerste uitgifte van een lync en co uit 2022 bijna 90 procent momenteel de datum 15 december 2022 heeft ? En dan gaat het om origineel Nederlandse Lync en co’s alsook de geïmporteerden. Die datum is verder prima voor wat ik zoek, maar hoe kan het dat het zo’n enorme lichting is ? En is bij een geïmporteerde Lync en co de exacte onderhoudshistorie te controleren ? Was vorige week bij een import occasion wezen kijken en de verkoper kwam met een geprint a4 papier aanzetten met wat data en het onderhoud van die data, dus zonder stempel of bedrijfsnaam. Ieder kind had zo’n printje kunnen maken. Niet dat ik de bewuste dealer niet vertrouw, maar wat daar aan vooraf gaat weet ik zo niet of het altijd zuivere koffie is. Iemand die me meer kan vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:32
vosss schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:19:
[...]

Met knipperlicht aan inderdaad, dus niet met comfortknipper. Nog niet geprobeerd overigens met dat laatste.
Mocht je de instelling nog kunnen vinden dan hoor ik het graag van je.

Mocht iemand anders weten waar ik dat aan of uit kan zetten dan ook natuurlijk. :)
Het staat ergens bij je instellingen. Volgens mij de instellingen van je parkeercamera. Het is een schuifje uitzetten (bovenste optie dacht ik) het heeft inderdaad weinig meerwaarde en leidt vooral erg af vind ik.

Andere vraag:
Ik kan nergens ervaringen vinden over het gebruik van Eibach (verlagings)veren. Wel heb ik ooit 1 Lynk met Eibach te koop zien staan. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen en de looks. Ik vind de 01 standaard eigenlijk nét iets te hoog op de poten. Met de pro kit kun je 3 cm verlagen.

Iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
trebstr schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:35:
[...]

Het staat ergens bij je instellingen. Volgens mij de instellingen van je parkeercamera. Het is een schuifje uitzetten (bovenste optie dacht ik) het heeft inderdaad weinig meerwaarde en leidt vooral erg af vind ik.

Andere vraag:
Ik kan nergens ervaringen vinden over het gebruik van Eibach (verlagings)veren. Wel heb ik ooit 1 Lynk met Eibach te koop zien staan. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen en de looks. Ik vind de 01 standaard eigenlijk nét iets te hoog op de poten. Met de pro kit kun je 3 cm verlagen.

Iemand meer info hierover?
Thanks, zal straks eens zoeken.

Auto is inmiddels gekoppeld aan mijn account, dus de storing bij Lynk&Co is sinds gisteren verholpen.

Nu werkt Android auto ook draadloos!

Wat niet werkt, of ik weet niet hoe het werkt, zijn de systeem updates.

Ik heb dat scherm naar fabrieksinstellingen gezet zelf omdat er 2 gebruikers in bleven zitten die ook na verwijderen steeds terugkwamen.

Dus ik ga er van uit dat ik nu niet meer de laatste softwareversie heb, maar dat kan ik niet zien.

In de handleiding staat dat je vanzelf bericht krijgt als er een update is. Ik heb geen bericht. Als ik op software update klik dan denkt ir e en na en zegtie er is een fout opgetreden.

Iemand?

Voor wat betreft je vraag over de Eibach veren jan ik je niet helpen in combinatie met de Lynk&Co; wat ik je echter wèl mee kan geven is dat ik in het verleden 2 verschillende auto's voorzien heb van de pro kit van Eibach en die bevielen op beide auto's meer dan prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldostofjas
vosss schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:28:
[...]

Auto is inmiddels gekoppeld aan mijn account, dus de storing bij Lynk&Co is sinds gisteren verholpen.

Nu werkt Android auto ook draadloos!
I knew it 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-06 21:03
Recentelijk is er wegens ruitschade een nieuwe voorruit in mijn Lynk & Co 01 (MY22-2) gezet door een schadehersteller.

Allemaal keurig gedaan.

Maar: Ik heb sterk het gevoel dat de ruit niet helemaal identiek is aan wat erin zat. De ruit is gevoelsmatig veel helderder en ik heb ook het idee dat er nu meer warmte instraling is door de zon.

Ik kan alleen nergens terugvinden of de 01 een voorruit hoort te hebben met een warmte werende voorruit en/of akoestisch gelaagd glas.

In de spec wordt dit alleen specifiek voor de portierramen beschreven. Over de opties van de voorruit kan ik zo snel niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22

Super_ik

haklust!

Vanaf Mei 2022 heeft de 01 een 360 graden camera en gelaagd glas voor.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:37
Lord Maximus schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:33:
Recentelijk is er wegens ruitschade een nieuwe voorruit in mijn Lynk & Co 01 (MY22-2) gezet door een schadehersteller.

Allemaal keurig gedaan.

Maar: Ik heb sterk het gevoel dat de ruit niet helemaal identiek is aan wat erin zat. De ruit is gevoelsmatig veel helderder en ik heb ook het idee dat er nu meer warmte instraling is door de zon.

Ik kan alleen nergens terugvinden of de 01 een voorruit hoort te hebben met een warmte werende voorruit en/of akoestisch gelaagd glas.

In de spec wordt dit alleen specifiek voor de portierramen beschreven. Over de opties van de voorruit kan ik zo snel niks vinden.
Volgens mij heeft elke 01 geluidswerend glas (is dat hetzelfde als gelaagd?) kan me voorstellen dat dit een effect heeft op de lichtinval/kleur als dat niet het geval is met de nieuwe ruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

Joene69 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:44:
[...]

Volgens mij heeft elke 01 geluidswerend glas (is dat hetzelfde als gelaagd?) kan me voorstellen dat dit een effect heeft op de lichtinval/kleur als dat niet het geval is met de nieuwe ruit?
Is niet waar, vanaf een bepaalde versie zijn de zijruiten gelaagd, en de voorruit dubbel gelaagd.
Dus 2 lagen glas aan de zijkant, en drie lagen glas voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
ron12345 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:16:
[...]

Is niet waar, vanaf een bepaalde versie zijn de zijruiten gelaagd, en de voorruit dubbel gelaagd.
Dus 2 lagen glas aan de zijkant, en drie lagen glas voor.
Je hebt gelijk, ik was iets te snel. Maar het kan nog steeds wél de reden zijn voor het kleurverschil / verschil in lichtinval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

Joene69 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Je hebt gelijk, ik was iets te snel. Maar het kan nog steeds wél de reden zijn voor het kleurverschil / verschil in lichtinval
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
dtacaptcave schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Ik zou de software update lekker laten doen. Er zijn meerdere mensen met carplay problemen maar dat is al jaren zo. Vaak werkt opnieuw opstarten van de auto al, of een factory reset.

Zelf heb ik de licht blauwe onderdelen laten wrappen bij https://www.wrapaholic.nl/ Ook de velgen heb ik daar laten wrappen. Daar doen ze alleen de licht blauwe gedeeltes.
Heb je hier een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:49
Sinds enkele dagen werkt Google Maps via CarPlay niet meer goed.
Hij maakt snel verbind, de route (na bestemming) te hebben ingevoerd werkt allemaal goed.

Wat niet goed werkt is dat wanneer ik van de route ga afwijken Google Maps niet een nieuwe route meer bedenkt. De oude route blijft gewoon in het systeem.

Ik moet dan route afsluiten en opnieuw de bestemming invoeren. Dan pakt hij de draad weer op en bedenkt een nieuwe route.

Herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Buis07 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:12:
Sinds enkele dagen werkt Google Maps via CarPlay niet meer goed.
Hij maakt snel verbind, de route (na bestemming) te hebben ingevoerd werkt allemaal goed.

Wat niet goed werkt is dat wanneer ik van de route ga afwijken Google Maps niet een nieuwe route meer bedenkt. De oude route blijft gewoon in het systeem.

Ik moet dan route afsluiten en opnieuw de bestemming invoeren. Dan pakt hij de draad weer op en bedenkt een nieuwe route.

Herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing?
Ik kan me niet voorstellen dat dit iets met Lynk & Co te maken heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:28
Mocht iemand er iets aan hebben:

Ik had al lange tijd last dat mijn telefoon bij het gebruik van draadloos carplay slecht/geen internetverbinding had. Op het scherm zag je het wifi teken linksboven staan waar je normaal 5g hebt van je mobiele data. Ik neem dus aan dat de telefoon het internet van de wifi hotspot van de lynk gebruikte.
Ik heb nu op de telefoon bij het wifi netwerk van de lynk (waarmee die dus verbind als je in de auto bent) de ip instellingen handmatig ingesteld, met precies dezelfde waardes als die automatisch gaf. En het werkt nu weer goed, gewoon weer 5g teken in scherm, en alle online functionaliteit doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
bleekie schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:38:
Mocht iemand er iets aan hebben:

Ik had al lange tijd last dat mijn telefoon bij het gebruik van draadloos carplay slecht/geen internetverbinding had. Op het scherm zag je het wifi teken linksboven staan waar je normaal 5g hebt van je mobiele data. Ik neem dus aan dat de telefoon het internet van de wifi hotspot van de lynk gebruikte.
Ik heb nu op de telefoon bij het wifi netwerk van de lynk (waarmee die dus verbind als je in de auto bent) de ip instellingen handmatig ingesteld, met precies dezelfde waardes als die automatisch gaf. En het werkt nu weer goed, gewoon weer 5g teken in scherm, en alle online functionaliteit doet het weer.
Klopt, dit heb ik ook! Zal het eens proberen als ik thuis ben, goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:46
Hey tweakers.

Sinds een aantal weken werkt de data niet meer in mijnlynk en co van 2022.

De data van de auto zelf lijkt wel te werken. Denk aan spotify. Maar als ik mijn telefoon met de hotspot verbind heeft mijn telefoon geen data. De auto geeft aan 4G fe hebben en de balkjes zijn 100%. Daarnaast werkt “vind mijn auto” in de app niet, maar als ik mijn auto start dan weet de app wel dat ik aan het rijden ben.

Iemand die dit herkend en heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Zag vandaag een nieuws bericht dat lynk & co Apple wallet gaat ondersteunen vanaf iOS 26. Dit betekend dat je met je wallet de auto open/dicht kan doen en de auto starten. Dit kan al via de Lynk & co app maar bij mij werkt het niet altijd, ook zit er best vaak een behoorlijke vertraging in. Reden genoeg om de app niet te vertrouwen en toch altijd me sleutel mee te nemen. Ik ga er vanuit dat het via de Wallet een stuk sneller en betrouwbaarder zal zijn. Nu maar hopen dat de oudere (begin tot 2024) modellen het ook gaan ondersteunen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/812rnOqCbJII9hjmF2FEETkNe8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNUdlnXrPFNoPrLBiMy13Xcp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
Jboy1991 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:52:
Hey tweakers.

Sinds een aantal weken werkt de data niet meer in mijnlynk en co van 2022.

De data van de auto zelf lijkt wel te werken. Denk aan spotify. Maar als ik mijn telefoon met de hotspot verbind heeft mijn telefoon geen data. De auto geeft aan 4G fe hebben en de balkjes zijn 100%. Daarnaast werkt “vind mijn auto” in de app niet, maar als ik mijn auto start dan weet de app wel dat ik aan het rijden ben.

Iemand die dit herkend en heeft opgelost?
Heb je toevallig een iPhone? Apple heeft namelijk een functie dat hij je data privé houd. L&C vind dat niet leuk en daarom kan je niet met de wifi verbinden. Althans, hij verbind wel maar vervolgens heb je geen internet op je iPhone. Toen ik dit had gefixt + CarPlay had gereset werkte alles weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
dtacaptcave schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:15:
[...]

Heb je toevallig een iPhone? Apple heeft namelijk een functie dat hij je data privé houd. L&C vind dat niet leuk en daarom kan je niet met de wifi verbinden. Althans, hij verbind wel maar vervolgens heb je geen internet op je iPhone. Toen ik dit had gefixt + CarPlay had gereset werkte alles weer
Dit was dus inderdaad het probleem. Heb weer data. Thx voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 16:34
dtacaptcave schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:08:
Zag vandaag een nieuws bericht dat lynk & co Apple wallet gaat ondersteunen vanaf iOS 26. Dit betekend dat je met je wallet de auto open/dicht kan doen en de auto starten. Dit kan al via de Lynk & co app maar bij mij werkt het niet altijd, ook zit er best vaak een behoorlijke vertraging in. Reden genoeg om de app niet te vertrouwen en toch altijd me sleutel mee te nemen. Ik ga er vanuit dat het via de Wallet een stuk sneller en betrouwbaarder zal zijn. Nu maar hopen dat de oudere (begin tot 2024) modellen het ook gaan ondersteunen [Afbeelding]
Ga er maar van uit dat het enkel in toekomstige auto's zal ondersteund worden.

Apple Car Key werkt op 13.56 MHz (NFC), terwijl de sleutels van de meeste auto's op 433.92 MHz werken (en die van de Lynk&Co ook, volgens Google). Dus er is een stukje hardwareondersteuning nodig welke er vast nog niet in zit om NFC te ondersteunen als toegangsmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisNL1234
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14:29
Jboy1991 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Dit was dus inderdaad het probleem. Heb weer data. Thx voor het meedenken
Ik heb hetzelfde probleem. Welke instellingen op de iphone moet ik aanpassen?

Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
jorisNL1234 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:06:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Welke instellingen op de iphone moet ik aanpassen?

Dank
Ga naar je wifi instellingen op je iPhone en druk vervolgens op het icoontje ( ! ) achter het ssid van je hotspot.

Vink vervolgens prive-adres en beperkt ip-tracking uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEPMGGokJdMsy7hJXOzcapprlWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG4jki3GuH69DikRHYTH0Ptj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joene69
Voor de More en Core rijders: vanaf vandaag is er een nieuwe software update verkrijgbaar. V 1.2.0. Met oa. Android auto én adaptive cruiscontrol met aanhanger aangekoppeld op de trekhaak. Dus nog ff updaten voor de vakantie begint 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKKT
  • Laatst online: 09:59
Vibravis schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:31:
[...]

Ik vind persoonlijk dat alles ontzettend opgeblazen wordt hier omtrent het aanleveren van alle gegevens.

Je mag letterlijk alles zwart maken wat niets te maken heeft met de auto. Dus ze hebben enkel je naam, kenteken en serienummer van de auto. Ik heb de documenten niet meer bij de hand maar ze waren echt bijna compleet zwart.

En bied het voordelen, tja, je kunt je auto openen, sluiten, starten en voorverwarmen via de app. Of je daarop zit te wachten moet iedereen zelf bepalen.
Dit is tegenwoordig dus niet meer mogelijk. Via Onfido Indentity check moet je met je telefoon een foto van voor en achterkant van je rijbewijs maken + een filmpje van jezelf maken waarin je spreekt.

Compleet belachelijk voor het koppelen van je eigen auto aan je eigen telefoon als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 23:41
TKKT schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:31:
[...]
Dit is tegenwoordig dus niet meer mogelijk. Via Onfido Indentity check moet je met je telefoon een foto van voor en achterkant van je rijbewijs maken + een filmpje van jezelf maken waarin je spreekt.

Compleet belachelijk voor het koppelen van je eigen auto aan je eigen telefoon als je het mij vraagt.
Ik vind het anders wel fijn dat niemand anders mijn auto aan zijn of haar telefoon kan koppelen zonder identificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKKT
  • Laatst online: 09:59
IceEyz schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:37:
[...]

Ik vind het anders wel fijn dat niemand anders mijn auto aan zijn of haar telefoon kan koppelen zonder identificatie.
Ik uiteraard ook. Maar met een kopie van een rijbewijs waarop gevoelige informatie is afgeschermd + kopie kentekencard als bewijs van eigendom zou dat, naar mijn idee, ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 23:41
TKKT schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:54:
[...]

Ik uiteraard ook. Maar met een kopie van een rijbewijs waarop gevoelige informatie is afgeschermd + kopie kentekencard als bewijs van eigendom zou dat, naar mijn idee, ook moeten kunnen.
Dat zijn allebei twee fysieke items die vermoedelijk vaak samen in de auto aanwezig zijn. Je wilt ook echt controleren of degene die die pasjes gebruikt de persoon is aan wie die pasjes toebehoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Weten jullie eigenlijk als het slecht is om je auto met deze hitte op te laden? Mijn auto staat vol in de zon dus vraag me af als die nu niet oververhit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
dtacaptcave schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:59:
Weten jullie eigenlijk als het slecht is om je auto met deze hitte op te laden? Mijn auto staat vol in de zon dus vraag me af als die nu niet oververhit
Er springt een ventilator aan als hij het te warm krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 07:48
Hoe de fart kan ik bij het verbruik van mijn spacemobile 2025?

Geen.

Flauw.

Benul.

Hoe.

Er.

Te.

Komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Car guide al eens geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Errieseeka
Ja als die knikezels nou eens een .pdf online gooien. Dan kan ik ctrl f doen. Die car guide is natuurlijk een draak om doorheen te spitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Errieseeka schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:31:
[...]

Ja als die knikezels nou eens een .pdf online gooien. Dan kan ik ctrl f doen. Die car guide is natuurlijk een draak om doorheen te spitten
Ja, dat is wel waar. Nou komt ie:
Met de rechter pijltjes op je stuur naar boven of beneden naar mijn auto. Dan naar links of rechts om verbruik 1 of verbruik 2 te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
oldostofjas schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:00:
[...]

Ja, dat is wel waar. Nou komt ie:
Met de rechter pijltjes op je stuur naar boven of beneden naar mijn auto. Dan naar links of rechts om verbruik 1 of verbruik 2 te bekijken.
Weet je het zeker dat dat werkt bij het More 2025 model?

2023 model werkt dat idd ja. Mja heb ik het niet over

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldostofjas
Errieseeka schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:07:
[...]

O sorry, ik ben nog van de tijd dat het hier alleen over het eerste model ging 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:24
Errieseeka schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:31:
[...]

alstu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
Errieseeka schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:07:
[...]

Jup.. Werkt óók zo bij de More/Core.
Alleen jammer dat dit niet in beeld blijft staan. Soweiso jammer dat de rijdersdisplay zo weinig mogelijkheden heeft om naar eigen wens in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Er is een melding update app.
De update installeert niet, meerdere hier last van?

Vanmorgen voor het eerst. Voorlopig dan maar wegdrukken om vastlopen te voorkomen. Maar update melding blijft terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Wilmaas schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:53:
De update istalleerd niet, meerdere hier last van?

Vanmorgen voor het eerst. Voorlopig dan maar wegdrukken om vastlopen te voorkomen. Maar update melding blijft terugkomen.
Volgens de app is er inderdaad een nieuwe versie, maar volgens de Play Store niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

oldostofjas schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:56:
[...]

Volgens de app is er inderdaad een nieuwe versie, maar volgens de Play Store niet
Klopt, zojuist un-install, opnieuw install, blijft een cirkel.

Bij mijn vrouw het zelfde. (eigen account)

Echt een Lynk & co dingetje ;)

Ach, het rijden maakt veel goed, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
Wilmaas schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:53:
De update istalleerd niet, meerdere hier last van?

Op mijn iphone had ik die update gisteren al gedownload in de appstore.. misschien is die bij jou even vertraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

dtacaptcave schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:08:
[...]

Op mijn iphone had ik die update gisteren al gedownload in de appstore.. misschien is die bij jou even vertraagd.
Denk het, gaat om Android versie.

Er staat nu 240.0 (7945) op, volgens mij van 24 juni 2025.

Ik moet waarschijnlijk gewoon even geduld hebben.
Het werkt wel, maar telkens komt die melding weer, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Ha allen, ik ben benieuwd naar wat jullie kijk is op afschrijving van deze auto’s. Is een verwachting van 7-10% per jaar op een occasion van 2022 realistisch? Handelaren die ik heb gesproken verwachten eerder een stijging. (Prijzen op de veiling waren aan het toenemen, al is dit natuurlijk korte termijn ontwikkeling) zag op alle cijfers wel een flinke toename in tenaamstellingen. Vergeleken met andere phevs die 5 jaar ouder zijn (2018) zou ik eerder een lagere afschijving verwachten. Goed; ‘t blijft natuurlijk koffiedik kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 17:56

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb nu al 2 nachten achter elkaar dat het alarm afgaat, gisternacht 2x, afgelopen nacht 1x. Lijkt beide keren rond 2 uur te zijn. :(
Geen idee wat het triggered. Iemand een idee?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grossjan82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-07 09:00
blitzkrieg schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:50:
Ik heb nu al 2 nachten achter elkaar dat het alarm afgaat, gisternacht 2x, afgelopen nacht 1x. Lijkt beide keren rond 2 uur te zijn. :(
Geen idee wat het triggered. Iemand een idee?
Toen dit bij mij gebeurde, had het met mijn accu te maken. Deze werd uiteindelijk vervangen en nergens geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 17:56

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Grossjan82 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:59:
[...]

Toen dit bij mij gebeurde, had het met mijn accu te maken. Deze werd uiteindelijk vervangen en nergens geen last meer van gehad.
Thanks! Ik zal de multimeter er eens even bij zoeken.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 09:45
Hello Lynk 01 bezitters. Wie heeft een veiligheids Hammer in hun auto bevestigd? Waar hebt u de hammer(s) voorin bevestigd en hoe hebt u dat gedaan?
Pagina: 1 ... 177 178 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.