Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvzavz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18:03
smeerbartje schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Hier geeft de app dat heel vaak aan. Commuicatie-dingetje denk ik; voor mij zeker geen reden om richting dealer te gaan. Jij inmiddels wel geweest?
Nee, nog niet. Gezondheid houd dat even tegen, maar word zeker nog vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
hvzavz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:04:
[...]

Nee, nog niet. Gezondheid houd dat even tegen, maar word zeker nog vervolgd!
Beterschap! (en wil je ff laten weten wat de garage erover heeft gezegd _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvzavz
smeerbartje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:43:
[...]

Beterschap! (en wil je ff laten weten wat de garage erover heeft gezegd _/-\o_ )
Zal wel even duren, waarom de dealer?
Als de app aangeeft dat er iets open staat, is dat elke keer de achterklep.
Heb daar schade gehad en er is een nieuwe klep gemonteerd. Wil nu na laten kijken of er een sensor oid los zit of defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhorvers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-08 12:04
Deikesu schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:32:
[...]

Is het nog gelukt met de radio en hoe bevalt dit?
Nee. Camera is afgekoppeld. Volgens de verkoper is de spanning te laag op de antenne als je de 2de camera aansluit.

In de doos zit ook een andere kabelset die je kunt aansluiten op de zekeringkast. Dat ga ik nog proberen, want dan heeft hij zijn eigen voeding. Maar geen tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
hvzavz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:26:
[...]

Zal wel even duren, waarom de dealer?
Als de app aangeeft dat er iets open staat, is dat elke keer de achterklep.
Heb daar schade gehad en er is een nieuwe klep gemonteerd. Wil nu na laten kijken of er een sensor oid los zit of defect is.
Ah check; andere situatie dan bij mij. Ik heb geen schade gehad en af-en-toe geeft de app (foutief) aan dat er iets open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvzavz
smeerbartje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:31:
[...]

Ah check; andere situatie dan bij mij. Ik heb geen schade gehad en af-en-toe geeft de app (foutief) aan dat er iets open staat.
Misschien zou je kunnen kijken als je de melding krijgt wat er volgens de app niet gesloten is of niet reageert?
Dat heb ik een aantal x gedaan en daardoor vermoed ik dat er iets met de sensor van de achterklep is. Daar kreeg de app nl geen signaal van dat ie op slot zat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLjsSobTeIRQSYIoJ7FvbP8YzqQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UqeTuSIbdzm8OTvS8hFclwtj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrNYqIggg31Zz6BFneqbf2285gE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4OhkVwMMHfmhiNF66RClOLE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door hvzavz op 23-02-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250221_95273786

Heeft hier nog iemand z'n auto staan die maar niet opgehaald wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agrior
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:27
Hallo allemaal,
Mijn vader heeft sinds vorig jaar augustus een 2023 model Lynk & Co 01. Helaas heel veel problemen met de draadloze CarPlay. Bedraad werkt het wel prima. De wens was heel sterk om toch draadloos CarPlay te kunnen gebruiken.

Ik ben aan de slag gegaan met de Carlinkit 5.0 (2air). Zoals hier al eerder in dit topic beschreven door anderen erg veel problemen daarmee. Kreeg het niet consistent aan de praat. Daarna de 4.0 geprobeerd. Hetzelfde. Er is een gebruiker in dit topic die meent een oplossing te hebben, maar diegene reageert niet zoals anderen ook hebben ondervonden.

Een collega van mijn vader had zonder problemen een TBox Ambient aan de praat gekregen. Dan dat maar proberen (die zijn wat duurder). Werkt ook niet. Toen kwam ik erachter dat het model van de collega een 2022 model is. Of het in dit topic of elders op internet staat weet ik niet, maar het schijnt dat t/m bouwjaar 2022 dit soort boxen en dongles prima werken, maar in de jaren erna niet.

Toch nog niet opgegeven want ik wilde de box wel zien werken, desnoods onder Android Auto. Kreeg het via het schakelaartje op de box niet geschakeld naar Android Auto modus, maar met een ini bestand op een SD kaart wel. Hoe dat moet staat hier https://autokitcarplay.co...l-to-android-auto-channel. Na dit gedaan te hebben werd het apparaat prima als Android Auto apparaat opgepakt.

Het interessante is dat je binnen de software van t apparaat nog steeds CarPlay kan starten via de app AutoKit en dat het werkt. Het loopt dan zo: Auto - (Android Auto via usb) - TBox - (CarPlay draadloos) - iPhone. Hoe goed het allemaal werkt moet ik nog horen maar op t eerste gezicht werkt het prima. De TBox heeft Android 13 en gedraagt zich als Android telefoon met wat bijzondere Apps erop om o.a. CarPlay mogelijk te maken. Ik ken android auto niet, maar ik denk dat de TBox het protocol gebruikt om het scherm van de auto te gebruiken en meer niet. De box heeft een soort schil om ‘normale’ android (niet android auto) heen lijkt het. Je kan van alles installeren vanuit de Play Store van Google.

Je krijgt bij het opstarten helaas wel elke keer de Andoid Auto waarschuwing. Ondanks dat je selecteert dat je het niet meer wilt zien. Kan ook aan de software versie van de auto liggen. Ik heb in de box de Autokit app gekozen om standaard te laten opstarten zodat CarPlay daarmee wordt gestart. Je kan niet zowel CarPlay als wifi op de android box tegelijk gebruiken, ondanks dat daar een compatibility setting voor is. Alternatief is een sim kaartje met databundel in de box stoppen, maar voor nu dit eerst maar eens testen.

Ik heb de TBox Ambient 8gb/128gb met de SM6225 chip.

Ik deel hier mijn ervaring alvast, wellicht heeft iemand er wat aan! Als er interesse is dan kan ik wat filmpjes/foto’s maken van hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
hvzavz schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Misschien zou je kunnen kijken als je de melding krijgt wat er volgens de app niet gesloten is of niet reageert?
Dat heb ik een aantal x gedaan en daardoor vermoed ik dat er iets met de sensor van de achterklep is. Daar kreeg de app nl geen signaal van dat ie op slot zat.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks; ik zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
@Agrior werkt deze gewoon plug & play? Elke keer de kabel gebruiken werkt wel goed maar het is toch eigenlijk te gek dat de draadloze optie niet goed werkt, dat er geen update is en dat je een extern apparaat moet gebruiken om het werkend te krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
Ik kreeg een mail dat er 26 februari weer een nieuwe aankondiging komt. In de mail zat ook een animatie met een countdown. Hij leek te knipperen bij 08 en daarna ging die naar de 200.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY0lFy0wK9rnEypEOyUQ0Ezzmsk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ClJOC9uAYvAddnhq9UbFbiO8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 19:35
Rorata schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:22:
Ik kreeg een mail dat er 26 februari weer een nieuwe aankondiging komt. In de mail zat ook een animatie met een countdown. Hij leek te knipperen bij 08 en daarna ging die naar de 200.[Afbeelding]
In de link staat ook een referentie naar teaser-08. Dus het zal de Lynk & Co 08 worden, die al in 2023 werd aangekondigd. Waarschijnlijk met 200km+ elektrische range. Benieuwd naar de prijstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds een paar dagen eigenaar van een mooie (al zeg ik het zelf) Lynk & Co 01 van 04-2021. Overgenomen van een familielid, met 51.000km. Foto's volgen nog even als het iets beter weer is ;)

De APK zat er ook aan te komen en ik dacht dit meteen te combineren met de 60.000km-beurt. Dus even een afspraak gepland bij de lokale Volvo-dealer. Die stuurde een mooie 'concept-factuur' met de kosten. Ik had al wel wat dingen gelezen en snap ook dat niet alles voor een appel en ei kan, maar dit was toch wel even slikken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR2XLmdRgzg0AAdxR4dqe4vCupg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jOqLlRyLIh9x9mn0xVTJLUYk.png?f=fotoalbum_large

Misschien ligt het aan mij, maar dingen als motorolie en filters lijken me toch in de 'Onderhoudsbeurt' te zitten. Vervangen transmissie-olie dan weer niet (is niet standaard), maar wat zou er anders onder de post 'Onderhoudsbeurt' moeten vallen? :?

Ik heb ze meteen natuurlijk even gevraagd voor een toelichting, maar wat maken jullie hier van? Valt dit onder de noemer 'normaal'?

Edit: al reactie gekregen: "De post onderhoudsbeurt is voor al de werkzaamheden..[..].. Ook wordt de auto voorzien van de nieuwste software. Daaronder staan alle onderdelen die nodig zijn om deze werkzaamheden uit te voeren.". Dus €500 (in de btw) voor arbeidsloon :X

[ Voor 10% gewijzigd door LoneGunman op 24-02-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51
roeldive schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:58:
[...]

In de link staat ook een referentie naar teaser-08. Dus het zal de Lynk & Co 08 worden, die al in 2023 werd aangekondigd. Waarschijnlijk met 200km+ elektrische range. Benieuwd naar de prijstelling.
Ja, ik ben hier ook erg geïnteresseerd in. Zal wel onder die van de XC60 Recharge MY2026 en Zeekr 7X (EV) blijven verwacht ik. En 200KM op een PHEV accu zou top zijn (omdat ik veel met een caravan rij, anders was ik al vol EV gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
LoneGunman schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:58:
Sinds een paar dagen eigenaar van een mooie (al zeg ik het zelf) Lynk & Co 01 van 04-2021. Overgenomen van een familielid, met 51.000km. Foto's volgen nog even als het iets beter weer is ;)

De APK zat er ook aan te komen en ik dacht dit meteen te combineren met de 60.000km-beurt. Dus even een afspraak gepland bij de lokale Volvo-dealer. Die stuurde een mooie 'concept-factuur' met de kosten. Ik had al wel wat dingen gelezen en snap ook dat niet alles voor een appel en ei kan, maar dit was toch wel even slikken:

[Afbeelding]

Misschien ligt het aan mij, maar dingen als motorolie en filters lijken me toch in de 'Onderhoudsbeurt' te zitten. Vervangen transmissie-olie dan weer niet (is niet standaard), maar wat zou er anders onder de post 'Onderhoudsbeurt' moeten vallen? :?

Ik heb ze meteen natuurlijk even gevraagd voor een toelichting, maar wat maken jullie hier van? Valt dit onder de noemer 'normaal'?

Edit: al reactie gekregen: "De post onderhoudsbeurt is voor al de werkzaamheden..[..].. Ook wordt de auto voorzien van de nieuwste software. Daaronder staan alle onderdelen die nodig zijn om deze werkzaamheden uit te voeren.". Dus €500 (in de btw) voor arbeidsloon :X
Ik ben benieuwd. Mijne staat nu bij de dealer voor de 60K beurt, zo maar even ophalen. Offerte was wel wat lager als deze van jou, maar scheelde niet veel (780 totaal). Die mooie dure showroom met koffiejuffrouw moet ook gewoon betaald worden 🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
MvdV schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Ik ben benieuwd. Mijne staat nu bij de dealer voor de 60K beurt, zo maar even ophalen. Offerte was wel wat lager als deze van jou, maar scheelde niet veel (780 totaal). Die mooie dure showroom met koffiejuffrouw moet ook gewoon betaald worden 🤣.
Volgens de medewerker kostte het verversen van de versnellingsbak-olie wel 3 uur, dus daar rekenende ze €411 voor (ex). Dat is een werkplaats-tarief van €165 :X

Ik moet zeggen dat ik er nu al weinig verdusie in heb. Het contact en mate van concreet zijn blijft telkens bewust vaag, zo lijkt het. Meestal is dat nodig omdat het toch niet helemaal klopt.... Ik ga er nog een nachtje over slapen of ik hier wel akkoord mee ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
LoneGunman schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Volgens de medewerker kostte het verversen van de versnellingsbak-olie wel 3 uur, dus daar rekenende ze €411 voor (ex). Dat is een werkplaats-tarief van €165 :X

Ik moet zeggen dat ik er nu al weinig verdusie in heb. Het contact en mate van concreet zijn blijft telkens bewust vaag, zo lijkt het. Meestal is dat nodig omdat het toch niet helemaal klopt.... Ik ga er nog een nachtje over slapen of ik hier wel akkoord mee ga.
Ik vind het eerlijk gezegd ook raar dat de versnellingsbakolie al ververst moet worden. Dat is toch niet standaard? En daarbij, die benzinemotor heeft bij een PHEV ook niet al die kilometers gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
LoneGunman schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:59:
[...]

3 uur is onzin, want mijn auto zijn ze om 0900 aan begonnen en om 11:10 kreeg ik melding dat alles klaar was, incl nieuwe bakolie. Volle 60K beurt zonder nieuwe ruitenwissers voor 785 incl. Koelvloeistof en remvloeistof ververst omdat die verouderd waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
oldostofjas schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:15:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd ook raar dat de versnellingsbakolie al ververst moet worden. Dat is toch niet standaard? En daarbij, die benzinemotor heeft bij een PHEV ook niet al die kilometers gedraaid.
De elektromotor zit ook op de versnellingsbak, versnelling 2 en 4, dus die draait ook mee. Daarom schakelt hij bij 95 altijd even over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-05 14:16
Agrior schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:54:
Hallo allemaal,
Mijn vader heeft sinds vorig jaar augustus een 2023 model Lynk & Co 01. Helaas heel veel problemen met de draadloze CarPlay. Bedraad werkt het wel prima. De wens was heel sterk om toch draadloos CarPlay te kunnen gebruiken.

Ik ben aan de slag gegaan met de Carlinkit 5.0 (2air). Zoals hier al eerder in dit topic beschreven door anderen erg veel problemen daarmee. Kreeg het niet consistent aan de praat. Daarna de 4.0 geprobeerd. Hetzelfde. Er is een gebruiker in dit topic die meent een oplossing te hebben, maar diegene reageert niet zoals anderen ook hebben ondervonden.

Een collega van mijn vader had zonder problemen een TBox Ambient aan de praat gekregen. Dan dat maar proberen (die zijn wat duurder). Werkt ook niet. Toen kwam ik erachter dat het model van de collega een 2022 model is. Of het in dit topic of elders op internet staat weet ik niet, maar het schijnt dat t/m bouwjaar 2022 dit soort boxen en dongles prima werken, maar in de jaren erna niet.

Toch nog niet opgegeven want ik wilde de box wel zien werken, desnoods onder Android Auto. Kreeg het via het schakelaartje op de box niet geschakeld naar Android Auto modus, maar met een ini bestand op een SD kaart wel. Hoe dat moet staat hier https://autokitcarplay.co...l-to-android-auto-channel. Na dit gedaan te hebben werd het apparaat prima als Android Auto apparaat opgepakt.

Het interessante is dat je binnen de software van t apparaat nog steeds CarPlay kan starten via de app AutoKit en dat het werkt. Het loopt dan zo: Auto - (Android Auto via usb) - TBox - (CarPlay draadloos) - iPhone. Hoe goed het allemaal werkt moet ik nog horen maar op t eerste gezicht werkt het prima. De TBox heeft Android 13 en gedraagt zich als Android telefoon met wat bijzondere Apps erop om o.a. CarPlay mogelijk te maken. Ik ken android auto niet, maar ik denk dat de TBox het protocol gebruikt om het scherm van de auto te gebruiken en meer niet. De box heeft een soort schil om ‘normale’ android (niet android auto) heen lijkt het. Je kan van alles installeren vanuit de Play Store van Google.

Je krijgt bij het opstarten helaas wel elke keer de Andoid Auto waarschuwing. Ondanks dat je selecteert dat je het niet meer wilt zien. Kan ook aan de software versie van de auto liggen. Ik heb in de box de Autokit app gekozen om standaard te laten opstarten zodat CarPlay daarmee wordt gestart. Je kan niet zowel CarPlay als wifi op de android box tegelijk gebruiken, ondanks dat daar een compatibility setting voor is. Alternatief is een sim kaartje met databundel in de box stoppen, maar voor nu dit eerst maar eens testen.

Ik heb de TBox Ambient 8gb/128gb met de SM6225 chip.

Ik deel hier mijn ervaring alvast, wellicht heeft iemand er wat aan! Als er interesse is dan kan ik wat filmpjes/foto’s maken van hoe het werkt.
Hallo,

De verbinding met draadloze CarPlay kan soms onbetrouwbaar zijn, met wisselend succes. Ik heb gemerkt dat als je regelmatig verbindingsproblemen ervaart, de volgende resetprocedure helpt om alles weer goed te laten werken. Dit blijft meestal een paar weken of zelfs maanden stabiel—niet 100% perfect, maar dicht bij 90%.

Dit is wat ik doe (meestal eens in de 2–3 maanden):

Verwijder alle CarPlay-koppelingen uit het autosysteem.
Verwijder alle Bluetooth-apparaten uit het autosysteem.
Doe hetzelfde op je telefoon—verwijder alle vermeldingen van je auto in zowel de Bluetooth- als CarPlay-instellingen.
Koppel alles opnieuw volgens de standaard installatieprocedure.
Ik merk dat dit helpt om de verbinding te verbeteren.

Ik gebruik zelf geen Android-telefoon, maar ik denk dat deze stappen ook daarbij kunnen helpen.

Overigens vermoed ik dat het probleem bij de Bluetooth-module ligt. Als de automatische verbinding faalt, zie ik in 9 van de 10 gevallen dat Bluetooth niet verbonden is. Zodra ik Bluetooth handmatig opnieuw verbind, start CarPlay vrijwel direct.

Hopelijk helpt dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Laatst online: 12-09 09:27
Zou mooi zijn als we dan toch nog full screen CarPlay krijgen. In de iOS 18.4 beta zijn ze er achter gekomen dat CarPlay 3 rijen apps zal ondersteunen voor grotere schermen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAERx_JxUlEK_eml1LY0u-MH97k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cqYWsz7GDXch7mgAT0botUan.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
MvdV schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:48:
[...]

De elektromotor zit ook op de versnellingsbak, versnelling 2 en 4, dus die draait ook mee. Daarom schakelt hij bij 95 altijd even over.
Daar had ik inderdaad even niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:54
TEG marterverjager.

Omdat in onze woonwijk marters actief zijn heb ik een TEG marterverjager gekocht.
Nu is de motorruimte erg vol.
Ik weet wel waar de 12V aansluiting zit onder de motorkap omdat hier de wegenwacht de auto op deze punten ook start bij lege accu. Alleen waar ik het kastje marterverjager moet bevestigen weet ik niet

Is bij iemand een marterverjager al ingebouwd en waarop is deze bevestigd?

Graag met een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:37
Buis07 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:16:
TEG marterverjager.

Omdat in onze woonwijk marters actief zijn heb ik een TEG marterverjager gekocht.
Nu is de motorruimte erg vol.
Ik weet wel waar de 12V aansluiting zit onder de motorkap omdat hier de wegenwacht de auto op deze punten ook start bij lege accu. Alleen waar ik het kastje marterverjager moet bevestigen weet ik niet

Is bij iemand een marterverjager al ingebouwd en waarop is deze bevestigd?

Graag met een foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6E1CubVYWA_cFFZrcl2E0lkGBFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIWWwpLV3odssuDUq22tPAwN.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb hem zo. Zit met dubbelzijdig tape gemonteerd + tirewrap. Marter heeft auto tot dusver met rust gelaten (3 maand). Ik weet nog steeds niet zeker of spanning er ook op blijft staan of dat die na tijdje van de spanning afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theforestman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:53
Goedemiddag, is er iemand die zijn Lynk & co weer gaat inruilen die een achterbank rugleuning wil ruilen met mij. Heb er zelf één gekocht en heb wat lichte gebruiksslijtage op de rugleuning niet heel erg maar toch zichtbaar. Zou het graag willen vervangen dan is de auto helemaal strak. Ben bereid om een vergoeding te betalen. Ik hoor het graag stuur maar een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:24
Qdance777 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:20:
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een zwarte Lynk & Co eind 2022.

Voor mij, mijn eerste hybride. Hiervoor altijd BMW gereden. Heerlijke fijne auto!

Echter heb ik wel wat vragen mbt het opladen waar ik niet helemaal uitkomt na wat zoekwerk.

De auto vandaag thuis opgeladen, alleen de bijbehorende kabel gaat maar tot 2,2/2,3 kw. Duurde dus wel even.

Nu kan je thuis opladen met Max 3,7kw. Alleen dan heb ik een andere kabel nodig begrijp ik?

De versie die ik heb, zou 6,6kw kunnen laden, maar dan wél met 32a, wat de meeste huishoudens niet hebben. Dus deze optie is enkel voor een laadpaal?

Lang verhaal kort. Wat is nu met de L&C de beste en snelste oplossing om thuis te laden?
Ik denk dat als je thuis snel wilt laden, je je meterkast moet aanpassen. (voorzover het al mogelijk is om thuis een snellader te plaatsen)
Ik laad mijn l&c 01 op via een stopcontact buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:40
Had hier problemen met mijn LC account. Kon mijn profielgegevens niet aanpassen en het autodelen en -lenen niet activeren. Kreeg steeds een foutmelding met een groot rood kruis in beeld. Volgens de klantenservice stond alles binnen m’n account goed. Daarop heb ik een nieuwe account aangemaakt en de mail adressen omgezet. De nieuwe account maakte daarmee dus gebruik van het oude mailadres. De klantenservice heeft de auto vervolgens netjes overgezet. Dat ging overigens via het algemene mailadres en ik kreeg steeds binnen een paar uur antwoord. Alleen de auto zelf wilde het profiel niet meer opstarten… Niet dat ik dat standaard gebruik, maar ik vond het vervelend dat het helemaal niet meer werkte. Daarop het entertainment systeem een reset gegeven en alles opnieuw ingesteld…

Wat blijkt… De hotspot functie werkt ineens en Apple CarPlay doet het ook probleemloos… Ben benieuwd voor hoe lang, maar apart is het wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:44

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Qdance777 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:20:
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een zwarte Lynk & Co eind 2022.

Voor mij, mijn eerste hybride. Hiervoor altijd BMW gereden. Heerlijke fijne auto!

Echter heb ik wel wat vragen mbt het opladen waar ik niet helemaal uitkomt na wat zoekwerk.

De auto vandaag thuis opgeladen, alleen de bijbehorende kabel gaat maar tot 2,2/2,3 kw. Duurde dus wel even.

Nu kan je thuis opladen met Max 3,7kw. Alleen dan heb ik een andere kabel nodig begrijp ik?

De versie die ik heb, zou 6,6kw kunnen laden, maar dan wél met 32a, wat de meeste huishoudens niet hebben. Dus deze optie is enkel voor een laadpaal?

Lang verhaal kort. Wat is nu met de L&C de beste en snelste oplossing om thuis te laden?
Veel plezier met de lynk..
Hier wordt de lynk geladen met een 220 volt schuko aftermarket laadkabel, instelbaar 6, 8, 10, 13, 16 ampere, laadtijd van leeg naar vol in 4 uur en een kwartier met 16 ampere.
We laden dan iets meer dan 14 kwh, met de originele meer dan 15 kwh , was misschien een kabel probleem
Let wel op, 16 ampere continue op een niet geschikt wandcontactdoos geeft hitte, brandgevaar.

De aansluiting moet nominaal 16 ampere zijn, niet 10 en maximaal 16

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dtacaptcave
Vandaag is de 08 aangekondigt, met een elektrisch bereik van 200 km (WLTP). Ziet er fantastisch uit!
Meer info: https://www.lynkco.com/nl...m_content=Announcement-08

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_sa9EVMK8evPcbTyx09intQMRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6z5bta3oEKOrrqK2oTq6yAL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj1blslA1d2ZW14aa43WBxdCHOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4pqXj4OZD5MFunnrGDWCH0N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Yj3d7afMwhjza9qGZaV59TJyrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wJt3K3d8JiSVyx8M6hJDoqN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
dukcer123 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:15:
@Agrior werkt deze gewoon plug & play? Elke keer de kabel gebruiken werkt wel goed maar het is toch eigenlijk te gek dat de draadloze optie niet goed werkt, dat er geen update is en dat je een extern apparaat moet gebruiken om het werkend te krijgen
Wanneer je de box op Android auto verbindingsmodus zet ipv Carplay (dat is de standaardinstelling) dan is het Plug & Play ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
dtacaptcave schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:06:
Vandaag is de 08 aangekondigt, met een elektrisch bereik van 200 km (WLTP). Ziet er fantastisch uit!
Meer info: https://www.lynkco.com/nl...m_content=Announcement-08

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi, maar ik kan er niks aan doen, ik zie vooral dit aan de achterkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHg2g9Wug6IIIoTgJrBv6F2LPTo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Oe3Ena6XwPDSILCQV4cTgDpR.png?f=user_large

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Agrior schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Wanneer je de box op Android auto verbindingsmodus zet ipv Carplay (dat is de standaardinstelling) dan is het Plug & Play ;)
Ik heb een iPhone dus wil graag dat CarPlay werkt, ik neem aan dat als je hem op Android zet dit niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
dukcer123 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:54:
[...]

Ik heb een iPhone dus wil graag dat CarPlay werkt, ik neem aan dat als je hem op Android zet dit niet werkt?
Je zet dan de box op Android Auto modus maar vervolgens kan je wel via Carplay met de box verbinden (en zie je Carplay dus gewoon op je scherm). De auto denkt nog steeds dat er Android Auto draait (maar dat wordt enkel gebruikt voor beeld en geluid etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
MitchellHearth schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:37:
[...]

Mooi, maar ik kan er niks aan doen, ik zie vooral dit aan de achterkant:

[Afbeelding]

:9
Haha, verpest het nou niet 🤣. Ben heel benieuwd hoe hij rijdt. Zodra hij er is wil ik wel even gaan proberen of de aandrijflijn lekker rijdt. Ik vind hem wel gaaf 😎. Ok, de kleur hierboven is K.

• dukcer123
Agrior schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Je zet dan de box op Android Auto modus maar vervolgens kan je wel via Carplay met de box verbinden (en zie je Carplay dus gewoon op je scherm). De auto denkt nog steeds dat er Android Auto draait (maar dat wordt enkel gebruikt voor beeld en geluid etc).
Kun je een filmpje sturen hoe het in de praktijk werkt?

• Agrior
dukcer123 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:10:
[...]

Zal ik doen! Moet dit weekend wel lukken.

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
atoprak schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:06:
[...]

Overigens vermoed ik dat het probleem bij de Bluetooth-module ligt. Als de automatische verbinding faalt, zie ik in 9 van de 10 gevallen dat Bluetooth niet verbonden is. Zodra ik Bluetooth handmatig opnieuw verbind, start CarPlay vrijwel direct.

Hopelijk helpt dit!
Hier werkt draadloos apple carplay (iphone 15pm) inmiddels al weer 3 maanden vrijwel probleemloos. De enkele keer dat de auto niet in een keer verbinding maakt met de telefoon is op te lossen door op de telefoon in de bt settings verbinding te maken met de auto. Ik heb ook niet het idee dat het aan de telefoon ligt maar inderdaad aan de auto. Ik heb het niet precies bij gehouden maar hooguit 1 of 2x per maand.

Gisterenochtend had ik de auto geopend en liep ik even rond de auto met een trekkertje om de ruiten droog te maken en ik had mijn telefoon nog in de broekzak. Na een paar seconden begon apple music al automatisch te spelen via apple carplay.

• Greenvalley
  • Laatst online: 22:37
Het valt me op dat als ik in de "B" stand rijdt i.p.v op "D" dat dit invloed heeft op de pedaalslag van het rempedaal. Het rempedaal lijkt dan iets te worden aangetrokken. Ervaren meer mensen dat? En waarom is dat?

• MvdV
Martijn-V4 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:04:
[...]

Hier werkt draadloos apple carplay (iphone 15pm) inmiddels al weer 3 maanden vrijwel probleemloos. De enkele keer dat de auto niet in een keer verbinding maakt met de telefoon is op te lossen door op de telefoon in de bt settings verbinding te maken met de auto. Ik heb ook niet het idee dat het aan de telefoon ligt maar inderdaad aan de auto. Ik heb het niet precies bij gehouden maar hooguit 1 of 2x per maand.

Gisterenochtend had ik de auto geopend en liep ik even rond de auto met een trekkertje om de ruiten droog te maken en ik had mijn telefoon nog in de broekzak. Na een paar seconden begon apple music al automatisch te spelen via apple carplay.
Ik snap ook niet goed waarom iedereen daar problemen mee heeft. Ik ervaar 2,5 jaar geen problemen. Soms als mijn vriendin d'r iPhone verbonden is geweest met de carplay dat hij niet automatisch met mijn iPhone als ik alleen op pad ben. Maar dan forceer je dat zoals hierboven beschreven en alles werkt prima. Verbinding is ook altijd stabiel, nooit problemen mee.

• Martijn-V4
Greenvalley schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:41:
Het valt me op dat als ik in de "B" stand rijdt i.p.v op "D" dat dit invloed heeft op de pedaalslag van het rempedaal. Het rempedaal lijkt dan iets te worden aangetrokken. Ervaren meer mensen dat? En waarom is dat?
Die ervaring heb ik ook in de B stand van de versnellingsbak. Vaak zit het rempedaal dan niet op de plek waar ik hem verwacht (lees: dieper). Geen idee waar dit door komt.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Nou over 2 weken ruil ik mijn tesla model 3 in voor een Lynk en Co. Wat rond gekeken en qua prijs prestatie een auto gekocht met 30k op de teller, model begin 2023 voor 27,5 K. Op zich netjes denk ik.

Van de ervaren rijders: nog leuke weetjes / feitjes of tips die ik als nieuwe gebruiker mee moet nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Martijn-V4 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:57:
[...]

Die ervaring heb ik ook in de B stand van de versnellingsbak. Vaak zit het rempedaal dan niet op de plek waar ik hem verwacht (lees: dieper). Geen idee waar dit door komt.
@Greenvalley
Ik denk dat dit te verklaren is door de werking van de software die de regeneratie regelt.
Als je in de d stand rijdt en het gas loslaat rolt de wagen door zonder al te veel vertraging.
In de b stand "trap" je iets op het rempedaal, dat wordt zo gesimuleerd.

Probeer die rempedaalstand maar eens in stand d na te bootsen, iets in te drukken, de wagen remt iets, regenereert stroom en vertraagd daarbij.

Het is niets om je zorgen over te maken volgens mij.

Wat mij ook/wel is opgevallen is dat die b stand op de wegen niets toevoegt, achterliggers storen zich er soms aan i.c.m. automatische cruise control.
In de bergen bij afdalen heeft die stand wel zin. soms bij file rijden (nerveus rij gedrag) of in de stad.

Wij hebben ook het verbruik op de zelfde rit met nagenoeg dezelfde omstandigheden direct na elkaar uitgeprobeerd.
Onze conclusie is dat het verbruik stijgt in de stand b, met ongeveer 5 a 10 procent.

De energie die teruggewonnen wordt is minder dan de benodigde energie om weer te versnellen.
Anders zou de accu gaan overlopen van energie, dit heeft nog niemand meegemaakt volgens mij.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:04
Greenvalley schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:41:
Inderdaad, als je in de bergen rijdt kun je zo de mate van regeneratie/afremmen "instellen' en een berg afrijden zonder verder het rempedaal te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CD130nl
dft2 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:50:
[...]

Inderdaad, als je in de bergen rijdt kun je zo de mate van regeneratie/afremmen "instellen' en een berg afrijden zonder verder het rempedaal te gebruiken.
De “B” staat overigens niet voor bergen, maar voor brake. Ik gebruik de functie altijd en vind het persoonlijk erg prettig rijden om wat meer af te remmen wanneer ik geen gas geef. De remlichten reageren er ook op, maar ik ben er nog niet achter op welk moment deze precies inschakelen. Het rempedaal voel ik ook bewegen, dus dat is kennelijk normaal 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CD130nl
Bij mijn LC met trekhaak van mei 2024 heb ik deze thuislader ontvangen. Deze is instelbaar in 3 standen en verbruikt 5,2A, 7,2A of 11,3A. Ik heb hier ook gelezen dat er 16A thuisladers zijn meegegeven. Weet iemand wanneer hierop is overgestapt en of ik het juiste model heb ontvangen bij mijn auto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozbTjFCVlckc09gdlwbZb9D4g9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ls8wEz7bbsA3dCSvLhMyXlpk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
CD130nl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:27:
Bij mijn LC met trekhaak van mei 2024 heb ik deze thuislader ontvangen. Deze is instelbaar in 3 standen en verbruikt 5,2A, 7,2A of 11,3A. Ik heb hier ook gelezen dat er 16A thuisladers zijn meegegeven. Weet iemand wanneer hierop is overgestapt en of ik het juiste model heb ontvangen bij mijn auto?

[Afbeelding]
Dat is geen originele granny lader. De originele L&C granny lader is 2,3 KW 230V en niet instelbaar.
16A thuisladen kan, maar dan zou ik persoonlijk een laadpaal installeren op een aparte groep. Bijprikken op een bestaande groep (met weinig verbruikers) zou ik nooit doen met 16A.

Dit is de originele;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URFt7-mz6Xmim0zLvUpddUfkbMU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aWsgpsLZqjmC72axCNwJgFWn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door MvdV op 27-02-2025 12:56 ]

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
CD130nl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:27:

[Afbeelding]
Ja, is origineel vanaf 2023 model, heb ik ook. de 'oude' vond ik wel fijner, langere kabel, niet zon lelijk blok eraan, lampjes voegen niks toe.

• CD130nl
Rmaxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:59:
[...]

Ja, is origineel vanaf 2023 model, heb ik ook. de 'oude' vond ik wel fijner, langere kabel, niet zon lelijk blok eraan, lampjes voegen niks toe.
Thx voor jullie reacties. Even checken, heb ik dan nu de juiste ontvangen of juist het “oude” model? Mijn LC heeft de zwarte dakhemel, maar geen stuurverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
CD130nl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:03:
[...]

Thx voor jullie reacties. Even checken, heb ik dan nu de juiste ontvangen of juist het “oude” model? Mijn LC heeft de zwarte dakhemel, maar geen stuurverwarming.
De juiste, ik heb ook een auto uit 2024 (model 2023, dus zonder stuurverwarming, zwarte hemel en trekhaak).
Zelfde lader met lampjes..helaas :), bij mijn 2021 versie zat die zwarte, 'oude'. Die had ook 1 lampje trouwens, in de ring van het dikke deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Rmaxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:05:
[...]

De juiste, ik heb ook een auto uit 2024 (model 2023, dus zonder stuurverwarming, zwarte hemel en trekhaak).
Zelfde lader met lampjes..helaas :), bij mijn 2021 versie zat die zwarte, 'oude'. Die had ook 1 lampje trouwens, in de ring van het dikke deel.
Zonde, die oude ziet er veel netter uit. Die nieuwe is net alsof hij van rechtstreeks van Ali afkomt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
MvdV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:27:
[...]

Zonde, die oude ziet er veel netter uit. Die nieuwe is net alsof hij van rechtstreeks van Ali afkomt..
Klopt :) , dacht ik ook toen ik hem het eerst zag. En nu nog trouwens. Snoer van de oude was ook langer, dus ik zie enkel nadelen bij de nieuwe.

• erikcap
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:45
Hallo, heeft iemand ervaring met het volgende (en mogelijk een oplossing).
Elke keer als ik mijn auto aanzet moet ik in de instellingen de WIFI hotspot aanzetten (omdat ik die wil gebruiken. Gebruik Android Auto bedraad en kan dus de gratis WIFI gebruiken voor bijvoorbeeld internet radio). Super irritant om dat elke keer aan te moeten zetten.
Is dat normaal of zou dat een specifieke bug kunnen zijn?

• Martijn-V4
CD130nl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:23:
[...]

De “B” staat overigens niet voor bergen, maar voor brake. Ik gebruik de functie altijd en vind het persoonlijk erg prettig rijden om wat meer af te remmen wanneer ik geen gas geef. De remlichten reageren er ook op, maar ik ben er nog niet achter op welk moment deze precies inschakelen. Het rempedaal voel ik ook bewegen, dus dat is kennelijk normaal 👍
Weet je het zeker dat de remlichten branden als je met regen in de stand B afremt? Ik vroeg mij dit namelijk laatst ook af en zag 's avonds in mijn achteruitkijk spiegel geen remlicht branden (het 3e remlicht) wanneer ik van het"gas" af ging ... Pas wanneer ik de rem in trap gaat het remlicht branden.

• dukcer123
MvdV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Ik snap ook niet goed waarom iedereen daar problemen mee heeft. Ik ervaar 2,5 jaar geen problemen. Soms als mijn vriendin d'r iPhone verbonden is geweest met de carplay dat hij niet automatisch met mijn iPhone als ik alleen op pad ben. Maar dan forceer je dat zoals hierboven beschreven en alles werkt prima. Verbinding is ook altijd stabiel, nooit problemen mee.
Dat was bij mij eerst ook het geval tot dat Vos Zaltbommel een software update had uitgevoerd. Sindsdien is het ruk en wordt de verbinding om de haverklap verbroken. Trouwens ook in en in triest dat er niet een update komt die dit probleem verhelpt.

• Martijn-V4
Weet iemand wat de laatste versie van de 01 firmware is?

• MvdV
dukcer123 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:39:
[...]

Dat was bij mij eerst ook het geval tot dat Vos Zaltbommel een software update had uitgevoerd. Sindsdien is het ruk en wordt de verbinding om de haverklap verbroken. Trouwens ook in en in triest dat er niet een update komt die dit probleem verhelpt.
Hm, das niet best nee. Toevallig is die van mij deze week voor de 60K beurt naar de dealer geweest en hier nog steeds geen problemen. Ook op de nieuwste software. Gebruik je het gastprofiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

MvdV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Dat is geen originele granny lader. De originele L&C granny lader is 2,3 KW 230V en niet instelbaar.
16A thuisladen kan, maar dan zou ik persoonlijk een laadpaal installeren op een aparte groep. Bijprikken op een bestaande groep (met weinig verbruikers) zou ik nooit doen met 16A.

Dit is de originele;
[Afbeelding]
Helemaal goed!
Nooit 16 ampere op een groep samen met andere verbruikers.

Hier dan wel net even anders, aparte groep in de meterkast naar zonnepanelen, pv verdeler groepenkastje bij de omvormer, er tussen, hier een 16 ampere cee wand contact aan gekoppeld, met homewizard plug wordt een contactor aangestuurd, zodat de zonne energie direct benut wordt.
Kost een fractie van een laadpaal installatie en is nog smart ook🌞

Let ook op bij verlengkabels, ook die moeten 16 ampere geschikt zijn, 3 keer 2.5 mm bij langere kabels. Hierbij zijn vaak de stekkers het probleem, deze moeten nominaal 16 ampere geschikt zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilmaas op 27-02-2025 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Martijn-V4 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:58:
[...]

Weet je het zeker dat de remlichten branden als je met regen in de stand B afremt? Ik vroeg mij dit namelijk laatst ook af en zag 's avonds in mijn achteruitkijk spiegel geen remlicht branden (het 3e remlicht) wanneer ik van het"gas" af ging ... Pas wanneer ik de rem in trap gaat het remlicht branden.
Hier branden de remlichten alleen als ik de rem intrap, niet in de b stand model jan. 2023 type sneller laden, geen zwart hemeltje.
Discussie op de weg in de file gehad, bestuurder achter ons kon nog maar net op tijd stoppen, die was terecht niet blij, wij vermijden dus de b stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
Wilmaas schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:18:
[...]

Hier branden de remlichten alleen als ik de rem intrap, niet in de b stand model jan. 2023 type sneller laden, geen zwart hemeltje.
Discussie op de weg in de file gehad, bestuurder achter ons kon nog maar net op tijd stoppen, die was terecht niet blij, wij vermijden dus de b stand.
Ik heb er een van 07.23 met een zwart hemeltje. Hoezo "terecht niet blij"? Als iemand af gaat op de rem lichten van zijn voorganger dan ben je niet goed bezig. Ik heb eens commentaar gehad van iemand die achter mij aan reed op de motor, ik reed ook op de motor, die klaagde steen en been dat hij bijna elke bocht recht door ging. Reden; hij zag mijn remlicht niet en wist niet wanneer hij moest remmen. ik rij op een V4 en die remt als een debiel als je van het gas af gaat, als je dan alles goed mikt hoef je niet te remmen. Lesson learned; zelf rijden en niet jezelf blind staren op je voorganger ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Martijn-V4 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Ik heb er een van 07.23 met een zwart hemeltje. Hoezo "terecht niet blij"? Als iemand af gaat op de rem lichten van zijn voorganger dan ben je niet goed bezig. Ik heb eens commentaar gehad van iemand die achter mij aan reed op de motor, ik reed ook op de motor, die klaagde steen en been dat hij bijna elke bocht recht door ging. Reden; hij zag mijn remlicht niet en wist niet wanneer hij moest remmen. ik rij op een V4 en die remt als een debiel als je van het gas af gaat, als je dan alles goed mikt hoef je niet te remmen. Lesson learned; zelf rijden en niet jezelf blind staren op je voorganger ...
Ik snap het punt, iemand die achterop rijdt is altijd de gene die afstand had moeten houden.

Toch kwam het over als een brake test voor de bestuurder.
Als het mij zou overkomen zou ik het ook vervelend vinden, remlichten zitten niet voor niets op een auto.
Misschien remt onze lynk meer dan gemiddeld in stand b bij gas loslaten, zeker meer dan onze hybride toyota.
Ben overigens ook motorrijder (geweest, zware v twin) dus kijk ik zelf al wel voor twee, ook achter mij, een niet motorrijder snapt dat helaas niet.

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 14:45
Het is afwijkend gedrag en dat kan weleens frustreren. Gebruik de stand ook niet, meerdere tests hebben voor mij aangetoond dat het verbruik hoger is.

• dukcer123
MvdV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Hm, das niet best nee. Toevallig is die van mij deze week voor de 60K beurt naar de dealer geweest en hier nog steeds geen problemen. Ook op de nieuwste software. Gebruik je het gastprofiel?
Ja, ik log niet in.

• CD130nl
Martijn-V4 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:58:
[...]

Ik heb de auto nog te kort om echt precies te weten wanneer die automatisch inschakelt. Het valt mij soms op in de weerspiegeling in het voertuig achter mij of via glas waar ik langs rij. Ik zal er eens beter op gaan letten. M’n gevoel zegt dat hij het bij snelheden onder de 50km/h doet…, maar zeker niet altijd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Martijn-V4 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:43:
Weet iemand wat de laatste versie van de 01 firmware is?
Ben ik ook benieuwd naar. Voor zover ik weet kun je dat nergens zien. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je de optie "hervat media" oid hebt in de settings screen, dat je dan een redelijk nieuwe software versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Voor zover ik weet kun je dat nergens zien. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je de optie "hervat media" oid hebt in de settings screen, dat je dan een redelijk nieuwe software versie hebt.
Op de site van Lynk zelf staat dit aangegeven, en je kan de softwareversie van de spotify app in de auto redelijk makkelijk controleren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhbO9zFn24qfJJbs7z6_AErb2Ww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kt9bjwkiSL8B93Dcl9aG9Sl8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Sumuhtsop op 28-02-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLoomer
  • Laatst online: 16-08 10:03
Mijn auto is sinds vandaag gekoppeld aan de app (na even bellen en 1 minuut in de wachtrij)

Weet iemand of je op de (Android) app ook kunt inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning?
Ik vind het nogal omslachtig om elke keer in te moeten loggen met username/wachtwoord en vervolgens 2fa via SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:33
SkyLoomer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:44:
Mijn auto is sinds vandaag gekoppeld aan de app (na even bellen en 1 minuut in de wachtrij)

Weet iemand of je op de (Android) app ook kunt inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning?
Ik vind het nogal omslachtig om elke keer in te moeten loggen met username/wachtwoord en vervolgens 2fa via SMS.
Ik hoef überhaupt niet elke keer in te loggen, bij mik blijft de app gewoon ingelogd op mijn account, ook Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
CD130nl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:34:
[...]

Ik heb de auto nog te kort om echt precies te weten wanneer die automatisch inschakelt. Het valt mij soms op in de weerspiegeling in het voertuig achter mij of via glas waar ik langs rij. Ik zal er eens beter op gaan letten. M’n gevoel zegt dat hij het bij snelheden onder de 50km/h doet…, maar zeker niet altijd…
Volgens mij gaat het remlicht wel branden maar pas na een paar seconde, ik vermoed om zenuwachtig remlicht gebruik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
smeerbartje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Die optie heb ik inderdaad gezien en in geschakeld, zal dan wel de laatste firmware versie hebben. Als ik weer in de auto stap zal ik het even voor de zekerheid controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Martijn-V4 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:35:
[...]

Die optie heb ik inderdaad gezien en in geschakeld, zal dan wel de laatste firmware versie hebben. Als ik weer in de auto stap zal ik het even voor de zekerheid controleren.
Wat krijg je voor melding als je nu zoekt naar nieuwe systeemupdates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Ik krijg te zien: oeps er ging iets fout, probeer het later nog een keer of iets in de trant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
dukcer123 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:01:
Ik krijg te zien: oeps er ging iets fout, probeer het later nog een keer of iets in de trant.
Dat zou je bij de laatste versie niet meer moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
smeerbartje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:48:
[...]

Wat krijg je voor melding als je nu zoekt naar nieuwe systeemupdates?
Dat de update is mislukt geloof ik, het is in ieder geval nog nooit gelukt een OTA update uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Wilmaas schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:18:
[...]

Ook als je in de B stand rijdt gaan de remlichten bij een bepaalde remvertraging branden. Is voorgeschreven door Europese regels. Dit zie je vooral goed als het er een caravan of trailer achter hebt hangen. Die remt de auto wat meer af en dan gaan ze sneller branden als normaal (zonder rempedaal aan te raken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
oldostofjas schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Dat zou je bij de laatste versie niet meer moeten krijgen
Martijn-V4 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Dat de update is mislukt geloof ik, het is in ieder geval nog nooit gelukt een OTA update uit te voeren.
Hier dus precies hetzelfde. De auto is laatst bij de garage geweest en de garage zei: "we hebben de software geupdated". Ik zie een verandering: namelijk: ik kan nu "media hervatten". Alleen als ik nu zoek naar updates, dan krijg ik nog steeds: "oeps, er is iets fout gegaan"...

heb ik nu wel of niet de laatste versie :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Oizo1981 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:48:
[...]

Ook als je in de B stand rijdt gaan de remlichten bij een bepaalde remvertraging branden. Is voorgeschreven door Europese regels. Dit zie je vooral goed als het er een caravan of trailer achter hebt hangen. Die remt de auto wat meer af en dan gaan ze sneller branden als normaal (zonder rempedaal aan te raken)
Ja en nee .. ter verduidelijking ..
Als er regeneratief afgeremd wordt op de electromotor gaan de remlichten niet branden, niet bij onze lynk, nog nooit!

Als er bv. een auto ons inhaalt, vlak voor ons naar rechts gaat, en we hebben adaptief cruise control aan gaat de auto automatisch remmen, dan gaan de remlichten wel aan.

Dit is iets anders dan regeneratief afremmen en heeft niet direct iets met de b stand te maken, daar ging de discussie over.

Dit is het ingrijpen van een veiligheid systeem, waarbij is geregeld dat de remlichten aan moeten gaan.

Dat er bij anderen wel een remlicht oplicht kan zo zijn dat dit erg kritisch afgesteld staat of de software ingrijpt en echt gaat remmen, dus meer regeneratief afremmen dan 1.3 m/s2

Wij rijden met de caravan niet met de b stand, de auto rolt dan bijna net zo door als we geen gas geven, behalve brug op met tegenwind, dus dat dan de remlichten wel gaan branden lijkt me sterk. We gaan het over 6 weken even proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilmaas op 28-02-2025 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
Wilmaas schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:20:
[...]

Ja en nee .. ter verduidelijking ..
Als er regeneratief afgeremd wordt op de electromotor gaan de remlichten niet branden, niet bij onze lynk, nog nooit!
Dat is ook mijn ervaring, als er sprake is van een remlicht dat gaat branden tijdens regen braking dan zou dit ook betekenen dat elke andere ice auto ook zijn remlichten laat branden als je van het gas afgaat, feitelijk een identieke situatie.

Ik denk dat het een puinhoop zou worden op de Nederlandse wegen als remlichten gaan branden elke dat je van het gas afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Martijn-V4 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:41:
[...]

Dat is ook mijn ervaring, als er sprake is van een remlicht dat gaat branden tijdens regen braking dan zou dit ook betekenen dat elke andere ice auto ook zijn remlichten laat branden als je van het gas afgaat, feitelijk een identieke situatie.

Ik denk dat het een puinhoop zou worden op de Nederlandse wegen als remlichten gaan branden elke dat je van het gas afgaat.
Precies dit
Daarom gebruiken we de b stand beperkt, alleen bij afdalen.
Uitrollen kost geen of minder energie, dus meer zelf anticiperen, ook als er geremd wordt met het pedaal genereer je terug.
Voordeel is dan, dat als je remt, het remlicht wel aangaat.
Wel zo veilig daar dit niet te pas en onpas gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Martijn-V4 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:41:
[...]

Zoals eerder gezegd. Bij regenerative breaking gaat de lampen pas branden bij een bepaalde minimale remvertraging. Dus niet altijd. Zowel bij EV als hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Oizo1981 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Zoals eerder gezegd. Bij regenerative breaking gaat de lampen pas branden bij een bepaalde minimale remvertraging. Dus niet altijd. Zowel bij EV als hybride.
Dit is het laatste wat ik over dit punt schrijf... ik blijf me niet herhalen, niemand heeft gelijk of juist ongelijk.

In Europa wordt de activering van remlichten gereguleerd door EU-wet L 335/1

5.2.22.1. Activering van het remsysteem door de bestuurder moet een signaal genereren dat wordt gebruikt om de remlichten te verlichten.

5.2.22.2. Activering van het remsysteem door 'automatisch aangestuurde remmen' moet het bovengenoemde signaal genereren. Echter, wanneer de gegenereerde vertraging minder is dan 0,7 m/s^2, kan het signaal worden onderdrukt.

5.2.22.3. Activering van een deel van het remsysteem door 'selectief remmen' mag het bovengenoemde signaal niet genereren.

5.2.22.4. Elektrische regeneratieve remsystemen [...] die een remkracht produceren bij het loslaten van de gaspedaal, moeten het bovengenoemde signaal genereren volgens de volgende bepalingen:

≤ 0,7 m/s^2: Het signaal mag niet worden gegenereerd
> 0,7 m/s^2 en ≤ 1,3 m/s^2: Het signaal mag worden gegenereerd
> 1,3 m/s^2: Het signaal moet worden gegenereerd

Blijft de vraag, hoeveel remvertraging er is zonder het rem pedaal aan te raken bij de Lynk & co 01 als er geen rij-hulp systeem is ingeschakeld?

Ik schat tussen die 0,7 m/s^2 en ≤ 1,3 m/s^2, bij onze lynk blijven de remlampen uit.
Wettelijk mogen de lampen signaal geven, het moet niet.

Zoals eerder aangegeven kan dit per exemplaar binnen de tolerantie afwijken. Niets mis mee hoor.

fijne avond

ps, eergisteren 71.5 km alleen elektrisch, vandaag 7 graden, wel zonnetje er bij, nu al weer 76 km op een volle accu, met een stukje 20 km snelweg er bij.
topwagen!

[ Voor 4% gewijzigd door Wilmaas op 02-03-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:54
Het lijkt erop dat de aanwas van tweedehands Lynk&co's kleiner wordt. RVL heeft alleen oude meuk uit 2021 en ook andere partijen hebben een slinkend aanbod. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
Alle abo wagens die uitgefaseerd worden zijn inmiddels uitgefaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

LoneGunman schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:58:

[Afbeelding]

Wat ik zie is 4 uur arbloon a ongeveer 100€ per uur is dat wel stevig maar niet raar.
Of ze die 4 uur er ook echt voor nodig hebben? ik denk van niet.
lijkt me sterk dat een bak spoelen / verversen 3 uur duurt.
wat me verder opvalt is dat de filters wel extreem duur zijn zowel airco filter <-- interieur filter als luchtfilter 51€ en 35€ das normaal bij een andere auto nog geen 40€ samen.
Oliefilter is normaal ook iets van 11€ ipv 20 de vloeistof prijzen zijn wel weer dikke okay!
Dus ja heel goedkoop zijn ze niet nee .

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Nessuno schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:41:
[...]

Wat ik zie is 4 uur arbloon a ongeveer 100€ per uur is dat wel stevig maar niet raar.
Of ze die 4 uur er ook echt voor nodig hebben? ik denk van niet.
lijkt me sterk dat een bak spoelen / verversen 4 uur duurt.
wat me verder opvalt is dat de filters wel extreem duur zijn zowel airco filter <-- interieur filter als luchtfilter 51€ en 35€ das normaal bij een andere auto nog geen 40€ samen.
Oliefilter is normaal ook iets van 11€ ipv 20 de vloeistof prijzen zijn wel weer dikke okay!
Dus ja heel goedkoop zijn ze niet nee .
Het bleek bij navraag 3 uur te zijn, dus ruim €160 per uur (inc btw). Na wat heen en weer gemail kon er wel wat van de prijs af, maar niet heel veel. De Lynk zit nog tot april in de fabrieksgarantie, dus ik laat deze beurt nog doen (+software etc), maar ga daarna denk ik naar mijn vaste garage. Alle reguliere werkzaamheden kunnen zij net zo goed doen, alleen het afmelden / registreren bij Lynk is wellicht lastiger. Gaan we tegen die tijd wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Iemand hier al ervaring met een rubbermattenset die achterin uit 1 deel bestaat? Dus over de "bult"?

Ik zie er op Aliexpress nu een aantal aangeboden worden en de reviews lijken ook wel goed, maar vind het toch een gok voor 130 euro.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
dukcer123 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:10:
[...]

Hier het filmpje.
Ervaring tot nu toe: het werkt alleen met bellen hoort de ander wel een echo (van zichzelf).
Verder alleen t navigeren getest. Zal de audio op een later moment testen. Navigeren gaat goed.
YouTube: Carlinkit TBox in Android Auto mode with CarPlay in Lynx & Co 01 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Okay, wel vreemd dat de ander een echo van zichzelf hoort. Weet jij of dit te verhelpen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:44
MvdV schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:02:
Alle abo wagens die uitgefaseerd worden zijn inmiddels uitgefaseerd?
Ik rijd gewoon nog het abonnement voor 650,- per maand :P Ook nog lang niet van plan om op te zeggen. Hoop dat ze binnenkort de 01 "verfrissen". Heb hem nu 2 jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door mprkooij op 03-03-2025 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:25

ron12345

Lynk 07-'23

Is er iemand die last heeft van vocht in de achterlichten?
En wat hiermee te doen?
Bij mij bij alle 4 de units condens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
ron12345 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 00:07:
En wat hiermee te doen?
Ik heb het soms een klein beetje na dat ik de auto heb gewassen. Las ooit een keer hier op deze forum dat de LED lampen niet warm genoeg worden zoals hallogeen dat wel vroeger deed en dat er daarom een beetje condens kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

En wat hiermee te doen?
Hebben ze allemaal, trekt weer vanzelf weg.
Er zijn mensen bij wie de lampen vervangen zijn om vervolgens het zelfde probleem te hebben.

Ik heb het met mijn andere auto bij de koplampen, lag bij aanschaf officieel briefje in de auto dat het kan gebeuren bij klimaat veranderingen (buiten koud motor / interieur ruimte warm)en dat er dan condens kan ontstaan.
tot nu toe 4 jaar later trekt het nog steeds weg zonder problemen of blijvende schade.

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikcap
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:45
Toevallig afgelopen zondag voor het eerst gezien na het wassen van de auto. Wilde er al melding van maken bij de lease maatschappij.
En wat hiermee te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
En wat hiermee te doen?
Elk jaar in Feb/Maart heb ik die deze dagen met veel zon overdag en in de nacht flinke vorst, dus grote temperatuur verschillen. Lampen zijn een keer vervangen, maar het is echt een producteigenschap helaas. Trekt vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
https://www.vroom.be/nl/i...ze-kaart-digitale-tellers

Weten jullie of Lynk & Co dit ondersteunt? Ga het sowieso vanmiddag testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:49
oldostofjas schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:07:
https://www.vroom.be/nl/i...ze-kaart-digitale-tellers

Weten jullie of Lynk & Co dit ondersteunt? Ga het sowieso vanmiddag testen
Vanochtend nog niet in ieder geval... Heb versie 5.4.0.2 op Android.

[ Voor 4% gewijzigd door Phr34k op 04-03-2025 15:45 ]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apieschapie
En wat hiermee te doen?
Toevallig heb ik er vandaag contact over gehad met de Volvo garage, 3 van de 4 delen hebben bij mij redelijk wat vocht in de lampen.
A.s. maandag worden ze onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerkepeter
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-09 13:18
Gisteren mijn 2e hands gekochte Lynk&co 01 opgehaald. Nu wil ik de app gaan koppelen, echter vragen ze om Kopie van eigendomsbewijs, is een foto van het kenteken voldoende? of moet ik iets anders aanleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:25

ron12345

Lynk 07-'23

peerkepeter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:15:
Gisteren mijn 2e hands gekochte Lynk&co 01 opgehaald. Nu wil ik de app gaan koppelen, echter vragen ze om Kopie van eigendomsbewijs, is een foto van het kenteken voldoende? of moet ik iets anders aanleveren?
Foto van voor en achterkant van het kentekenbewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:54
Het is al vaak een onderwerp van gesprek: inloggen als gast of onder je profiel.

Ik heb de indruk dat de meesten gewoon als gast rijden.

Mijn vraag is: wat is het nadeel van gast account?

M.a.w. welke functionaliteiten kan je onder gast niet gebruiken?
Pagina: 1 ... 170 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.