Er zitten wel 12V punten voorin de auto. Daar kun je ook de startkabels op aansluiten bijv. Zit op zee voor m’n werk, dus kan pas over 2 weken een fotootje maken.Fordman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:01:
[...]
Fijn klein ding, ga ik bestellen. Bedankt.
Hoe heb je deze onder de kap aangesloten? Er is natuurlijk geen 12V accu voorin te vinden?
Wil je misschien een foto delen?
Sinds deze week ben ik ook de trotse bezitter van een zwarte Lynk & co 01. Hij is van nov 22.
Ik reed hiervoor in een lease VW ID.3. De Lynk is een aardig stukje groter.
Wat me opvalt is dat ik tot nu toe geen enkel probleem heb met Android Auto. Binnen een seconde of 20 na het starten van de auto is Android Auto al actief (draadloos). Het opstarten is een flink stuk sneller dan ik gewend was van de ID.3.
Een ander ding dat me opvalt is dat ik een lichte trilling voel bij het remmen. Het voelt een beetje aan als een elektromotor met magneetjes of een oude fietsdynamo, dus ik twijfel of het normaal is of dat er iets niet goed is met de remmen. Hoe smooth remt jullie auto?
Bij de ID.3 merkte ik niets aan trilling bij het remmen.
Wat me opvalt is dat ik tot nu toe geen enkel probleem heb met Android Auto. Binnen een seconde of 20 na het starten van de auto is Android Auto al actief (draadloos). Het opstarten is een flink stuk sneller dan ik gewend was van de ID.3.
Een ander ding dat me opvalt is dat ik een lichte trilling voel bij het remmen. Het voelt een beetje aan als een elektromotor met magneetjes of een oude fietsdynamo, dus ik twijfel of het normaal is of dat er iets niet goed is met de remmen. Hoe smooth remt jullie auto?
De meeste mensen bij wie Android niet goed connect hebben vaak een profiel ingesteld op de auto. Zolang je als gast aangemeld bent werkt het vaak wat sneller.SkyLoomer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:02:
Sinds deze week ben ik ook de trotse bezitter van een zwarte Lynk & co 01. Hij is van nov 22.
Het remmen herken ik niet. Ik zou het paar dagen aanzien. Mogelijk heeft auto wat langer stil gestaan en zit er wat extra roestvorming op dat er af moet slijten. Als het blijft zou ik er wel mee langs de garage gaan.
Android auto idem, zonder aanmelden werkt dit prima en sneller dan na aanmelden met profiel.SkyLoomer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:02:
Voor wat betreft het gevoel bij het remmen is het bij ons bij rustig remmen, terug genereren, vloeiend.
Als het pedaal iets harder ingedrukt wordt is er even een vreemd gevoel in het pedaal. De electronica lijkt te twijfelen tussen remmen op de electromotor of de schijfrem/ blokken. Ik heb meerdere lynks geprobeert en bij allen was dit voelbaar, bij de een meer dan de ander. We hebben er mee leren leven, fijne auto
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu
Wat zijn de voordelen van aangemeld zijn? Ik heb niet de intentie heel veel te wisselen van auto.Wilmaas schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:27:
[...]
Android auto idem, zonder aanmelden werkt dit prima en sneller dan na aanmelden met profiel.
Voor wat betreft het gevoel bij het remmen is het bij ons bij rustig remmen, terug genereren, vloeiend.
Als het pedaal iets harder ingedrukt wordt is er even een vreemd gevoel in het pedaal. De electronica lijkt te twijfelen tussen remmen op de electromotor of de schijfrem/ blokken. Ik heb meerdere lynks geprobeert en bij allen was dit voelbaar, bij de een meer dan de ander. We hebben er mee leren leven, fijne auto
Heb er nu een geplaatst op batterijen omdat ik dus geen aansluiting kan vindenMvdV schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:30:
[...]
Er zitten wel 12V punten voorin de auto. Daar kun je ook de startkabels op aansluiten bijv. Zit op zee voor m’n werk, dus kan pas over 2 weken een fotootje maken.
Heb ook 2 dieren verjagers besteld, plaats ze aan beide kanten van de auto
https://www.lidl.nl/p/par...enverjager-360/p100373805
Het gaat om aanmelden, inloggen met je eigen profiel in je eigen auto als gebruiker, dus alle instelling naar smaak opgeslagen, binnen verlichting, radio zender, stand stoel etc.Serotonine schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:48:
[...]
Wat zijn de voordelen van aangemeld zijn? Ik heb niet de intentie heel veel te wisselen van auto.
Dus geen profiel aangemaakt en of gebruikt? vaak sneller en stabieler android auto is de ervaring.
Ik heb zelf overigens wel een profiel, net als mijn vrouw, en android auto werkt dan ook binnen 1 minuut, meestal al na 30 seconde zonder problemen, dit na het verwijderen van alle oude profielen van de vorige eigenaar of gebruiker, en nu 2 profielen opnieuw aangemaakt, dus opnieuw alles naar smaak ingesteld.
auto ondertussen een half jaar in eigendom
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu
Ik heb ooit ergens in dit topic gelezen waar pak-'m-beet de max kWh prijs moet liggen, voordat benzine-tanken goedkoper is. Ik kan het alleen niet meer vinden. Wie weet het wel? Ik hoef het echt niet op de cent nauwkeurig te weten, maar waar ligt zo'n beetje het omslagpunt bij publiek laden? Ik heb een anwb laadpas, met abonnement, dus geen startup-kosten per sessie.
Ik denk dat je deze bedoeld: zoek in dit forum op "Home Assistant" en dan staat daar onderaan de zoekresultaten een bijdrage van Ferrox1smeerbartje schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:10:
Ik heb ooit ergens in dit topic gelezen waar pak-'m-beet de max kWh prijs moet liggen, voordat benzine-tanken goedkoper is. Ik kan het alleen niet meer vinden. Wie weet het wel? Ik hoef het echt niet op de cent nauwkeurig te weten, maar waar ligt zo'n beetje het omslagpunt bij publiek laden? Ik heb een anwb laadpas, met abonnement, dus geen startup-kosten per sessie.
Ik gebruik stroomprijs x 4. Als die lager ligt dan de liter prijs benzine dan ga ik laden. Ooit ergens gelezen maar geen idee waar.smeerbartje schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:10:
Wat ik jammer vind is toch het afwezig zijn van de dashcam, m
Beter gezegd, het niet geactiveerd zijn van de functie.
Op de 05 zit de zelfde hardware, en waarschijnlijk ook dezelfde software. Daar is de dashcamfunctie wel geactiveerd.
De 05 heeft een aflopende daklijn, en de aandrijflijn is anders, maar de rest in mijn ogen hetzelfde.
Bij renault kon je via ddt4all, verschillende functie's aan of uit zetten, of met de instellingen spelen.
Ik heb hierbij b.v. Android auto aangezet ( is op die auto officieel niet te krijgen), ook de comming home verlichting en de achterlichten aangezet bij dagrijverlichting.
Was een captur uit 2014
Is er bij jullie iets bekend of er zoiets ook voor de lynk te krijgen is?
Of kijkt er misschien een volvo monteur op dit forum mee, die iets meer kan vertellen?
Beter gezegd, het niet geactiveerd zijn van de functie.
Op de 05 zit de zelfde hardware, en waarschijnlijk ook dezelfde software. Daar is de dashcamfunctie wel geactiveerd.
De 05 heeft een aflopende daklijn, en de aandrijflijn is anders, maar de rest in mijn ogen hetzelfde.
Bij renault kon je via ddt4all, verschillende functie's aan of uit zetten, of met de instellingen spelen.
Ik heb hierbij b.v. Android auto aangezet ( is op die auto officieel niet te krijgen), ook de comming home verlichting en de achterlichten aangezet bij dagrijverlichting.
Was een captur uit 2014
Is er bij jullie iets bekend of er zoiets ook voor de lynk te krijgen is?
Of kijkt er misschien een volvo monteur op dit forum mee, die iets meer kan vertellen?
[ Voor 13% gewijzigd door ron12345 op 11-02-2025 13:39 ]
Is het nog gelukt met de radio en hoe bevalt dit?mhorvers schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:03:
[...]
UPDATE:
Dit is de camera: https://a.aliexpress.com/_EwwCHJK.
Ik ben er inmiddels achter dat de storing door de camera die aan de achterkant zit. Als ik de kabel losmaak is de radio weer goed. Ik had de kabel via de doorvoer van de achterklep aan de linker kant gedaan omdat hier ruimte was. Daar zit dus ook de antenne kabel doorheen. De kabel weer eruit gehaald maar dat hielp niet. Heb hem nu dus maar afgekoppeld. Ik verwacht dus dat de camera zelf een bepaalde storing geeft want die zit redelijk dicht bij de antenne aan de bovenkant van het raam.![]()
[Afbeelding]
Hi All,
Ik ga aanstaande vrijdag naar een link en co kijken. ik vroeg me af of er mensen zijn die me wat advies kunnen geven. waar zou ik rekening mee moeten houden? zijn er ook verschillen tussen het 2021 en 2022 model?
alvast bedankt voor jullie hulp
Ik ga aanstaande vrijdag naar een link en co kijken. ik vroeg me af of er mensen zijn die me wat advies kunnen geven. waar zou ik rekening mee moeten houden? zijn er ook verschillen tussen het 2021 en 2022 model?
Ja de verschillen zijn:redfirm schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:06:
Hi All,
Oizo1981 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:42:[/b]
Nog maar eens:
Je kunt aan de hand van je chassisnummer en opties zien welk modeljaar het is:
MY21 is de standaard versie met alleen camera achter en geen gelaagde zijramen.
MY22-1 is Mei 2022. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is omstreeks september 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal en 75 km WLTP-range.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje, extra stiksels op dashboard kastje en de rolhoes in de kofferbak.
MY23-2 is Mei 2023. Dat is stuurverwarming. Bij een auto met trekhaak zit stuurverwarming er vaak pas op vanaf januari 2024.
MY21 is een M als 10e teken in het VIN-nummer
MY22 is een N als 10e teken in het VIN-nummer
MY23 is een P als 10e teken in het VIN-nummer
MY24 is een R maar is identiek aan MY23
MY25 is de nieuwe versie met vele wijzigingen.
Let vooral op de VIN nummers, ivm de uitlevering kunnen zelfs 2024 auto's niet met een P zijn bijv. en dus geen stuurverwarming hebben. Dat kun je in dat geval snel zien, maar bijv gelaagd glas zie je niet zo snel. Dus let vooral op de VIN en niet zozeer op de datum van het kenteken.Sumuhtsop schreef op maandag 10 februari 2025 @ 06:01:
[...]
VIN-nummer
MY22 is een N als 10e teken in het VIN-nummer
MY23 is een P als 10e teken in het VIN-nummer
MY24 is een R maar is identiek aan MY23
MY25 is de nieuwe versie met vele wijzigingen.
Meer mensen waarbij de lynk geen verbinding heeft? Ik heb de call me al geprobeerd, die doet het wel, ik krijg verbinding. Maar het reset de verbindingen niet. Dus als iemand een alternatief heeft zonder complete reset houd ik me aanbevolen..
Gebruik je de app of Home Assistant?Ferrox1 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:20:
Meer mensen waarbij de lynk geen verbinding heeft? Ik heb de call me al geprobeerd, die doet het wel, ik krijg verbinding. Maar het reset de verbindingen niet. Dus als iemand een alternatief heeft zonder complete reset houd ik me aanbevolen..
Ik heb laatst heel leuk mijn oude adres in de standaard navigatie van lynk en co gezet als huis adres. Nu ga ik verhuizen en wil graag mijn nieuwe adres als thuis zetten. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, en Google helpt ook niet echt.
Weet iemand hoe ik mijn woonadres in de navigatie kan aanpassen? Helaas werkt het ook niet om dit in de app aan te passen
Weet iemand hoe ik mijn woonadres in de navigatie kan aanpassen? Helaas werkt het ook niet om dit in de app aan te passen
Heb hier eerder dezelfde vraag gesteld en ben toen ook goed geholpen. Hier vind je het antwoord:Kerstboompje schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:46:
Ik heb laatst heel leuk mijn oude adres in de standaard navigatie van lynk en co gezet als huis adres. Nu ga ik verhuizen en wil graag mijn nieuwe adres als thuis zetten. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, en Google helpt ook niet echt.
https://www.lynkco.com/nl...app/topic:Go_to_Home-Work
Top! dit heeft mijn dagenlange zoektocht opgelost. (volgende keer ga ik dus toch eerst de manual lezen...CD130nl schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:09:
[...]
Heb hier eerder dezelfde vraag gesteld en ben toen ook goed geholpen. Hier vind je het antwoord:
https://www.lynkco.com/nl...app/topic:Go_to_Home-Work
Als ik het goed heb, zit er links achterin ook een 12volt aansluiting.MvdV schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:30:
[...]
Er zitten wel 12V punten voorin de auto. Daar kun je ook de startkabels op aansluiten bijv. Zit op zee voor m’n werk, dus kan pas over 2 weken een fotootje maken.
Dus als je de achterklep opent en dan ergens links in de wand zit er 1 "verstopt" achter een klepje.
Dat viel mij tijdje geleden op.
Zie dit filmpje.
YouTube: Trunk Walkthrough - Lynk & co 01
[ Voor 11% gewijzigd door sjoemie1985 op 11-02-2025 11:43 ]
Klinkt als kromme remschijven, remmen zou gewoon smooth moeten gaan.SkyLoomer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:02:
Na rose e cient spin
Is gewoon roestafzetting op de schijven, dit kan wel een week duren totdat het eraf is.Nessuno schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:54:
[...]
Klinkt als kromme remschijven, remmen zou gewoon smooth moeten gaan.
Je kan het versnellen door iets harder en langer te remmen als normaal.
Deze auto's remmen eerst af op de electro motor en dan pas via de schijven.
Rechtsvoor onder de motorkap, zitten onder afdekklepjes ook aansluitingen. Ik zou deze eens bekijken.sjoemie1985 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:42:
[...]
Als ik het goed heb, zit er links achterin ook een 12volt aansluiting.
Dus als je de achterklep opent en dan ergens links in de wand zit er 1 "verstopt" achter een klepje.
Dat viel mij tijdje geleden op.
Zie dit filmpje.![]()
YouTube: Trunk Walkthrough - Lynk & co 01
Even meten of het +30 of een +15 aansluiting betreft, en nee dat heeft niks met de hoogte van de spanning te maken.
+15 = als het contact aanstaat, staat er 12 volt op, en anders niks.
+30 = altijd 12 volt onafhankelijk of de auto aan of uit staat.
We degelijke aansluitingen gebruiken en zekeringen plaatsen!!
Het betreft home assistant, maar de auto zelf geeft ook geen verbinding aan. Dus ik verwacht dat dit probleem ook met de app speelt. Dit lost zich normaal wel binnen een dag op maar is nu hardnekkiger dan dat.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de verbinding kunt resetten, maar ik weet niet meer hoe.
Ik was vorige week de dataverbinding in de auto zelf kwijt, heb toen de integratie van Home Assistant uitgeschakeld en auto weer gekoppeld aan de originele app en toen was na enige tijd (ik dacht paar uurtjes) opeens verbinding weer terug met zowel de app als de auto zelf. De ontwikkelaar van de Home Assistant integratie heeft op zijn github ook aangegeven dat hij stopt met ontwikkeling omdat Lynk de stekker er zeer binnenkort uit schijnt te trekken. Ik vermoed dat jouw probleem daar ook al mee te maken kan hebben.Ferrox1 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:22:
[...]
Het betreft home assistant, maar de auto zelf geeft ook geen verbinding aan. Dus ik verwacht dat dit probleem ook met de app speelt. Dit lost zich normaal wel binnen een dag op maar is nu hardnekkiger dan dat.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de verbinding kunt resetten, maar ik weet niet meer hoe.
Weet niet wat voor roest jij hebt maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt en rij div auto's die soms langere tijd stil staan met roest op de schijven.ron12345 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:03:
[...]
Is gewoon roestafzetting op de schijven, dit kan wel een week duren totdat het eraf is.
Je kan het versnellen door iets harder en langer te remmen als normaal.
ook auto's met redelijk hoog vermogen.
nog nooit trillen of bibberen gehad zonder dat ze krom waren.
Na rose e cient spin
Nope, hij doet het spontaan weer. Ik denk namelijk dat als de home assistant integratie niet meer werkt er wel wat mee rumoer zal zijn.Greenvalley schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:03:
[...]
Ik was vorige week de dataverbinding in de auto zelf kwijt, heb toen de integratie van Home Assistant uitgeschakeld en auto weer gekoppeld aan de originele app en toen was na enige tijd (ik dacht paar uurtjes) opeens verbinding weer terug met zowel de app als de auto zelf. De ontwikkelaar van de Home Assistant integratie heeft op zijn github ook aangegeven dat hij stopt met ontwikkeling omdat Lynk de stekker er zeer binnenkort uit schijnt te trekken. Ik vermoed dat jouw probleem daar ook al mee te maken kan hebben.
De verbinding van de lynk met internet is niet altijd even stabiel..
Dat rumoer had ik inderdaad ook wel meer verwacht. Misschien toeval bij mij. Ik ga HA ook nog maar weer eens koppelen. Is toch fijner.Ferrox1 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:56:
[...]
Nope, hij doet het spontaan weer. Ik denk namelijk dat als de home assistant integratie niet meer werkt er wel wat mee rumoer zal zijn.
Gisteren een 90.000 beurt laten uitvoeren op de Lynk bij de Volvo garage in Amsterdam Zuidoost.
Kosten € 521,00 incl.btw. Daarbij inbegrepen € 43 voor een softwareupdate volgens Codiac. Kreeg geen duidelijk antwoord op de vraag wat er dan geupdated was. De storingen zouden uitgelezen/verholpen zijn (maar er waren geen storingen) en de auto reed al prima. De kaarten worden via internet geupdated, dus dat was het ook niet. Vaag verhaal dus. Advies: vraag vooraf wat ze doen bij een update.
Toen bleek ook dat diverse kapjes onder de motorkap niet waren teruggeplaatst. Slordig werk dus.
Wie is er al eens naar een andere garage geweest buiten Volvo?
Kosten € 521,00 incl.btw. Daarbij inbegrepen € 43 voor een softwareupdate volgens Codiac. Kreeg geen duidelijk antwoord op de vraag wat er dan geupdated was. De storingen zouden uitgelezen/verholpen zijn (maar er waren geen storingen) en de auto reed al prima. De kaarten worden via internet geupdated, dus dat was het ook niet. Vaag verhaal dus. Advies: vraag vooraf wat ze doen bij een update.
Toen bleek ook dat diverse kapjes onder de motorkap niet waren teruggeplaatst. Slordig werk dus.
Hier werkt het sinds 4 februari niet meer... Ik gebruikte ook Home Assistant, een paar dagen geleden de integratie verwijderd en de originele app weer gekoppeld, maar helaas nog steeds geen data in de app. De auto heeft wel gewoon verbinding, wat mij echter opvalt is dat het zoeken naar software updates niet werkt, deze laadt een tijd en geeft dan een foutmelding (de rest van de apps werkt wel). Dit heeft wel gewerkt, hoe is dit bij jou/jullie?Ferrox1 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:56:
[...]
Nope, hij doet het spontaan weer. Ik denk namelijk dat als de home assistant integratie niet meer werkt er wel wat mee rumoer zal zijn.
Als je het niet kan, laat het dan!
Als je het in het stuur merkt zijn ze idd krom, maar met roestafzetting kan je ook de geluiden en het gevoel hebben zoals omschreven.Nessuno schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 00:03:
[...]
Weet niet wat voor roest jij hebt maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt en rij div auto's die soms langere tijd stil staan met roest op de schijven.
ook auto's met redelijk hoog vermogen.
nog nooit trillen of bibberen gehad zonder dat ze krom waren.
Mijn Lynk is vorige maand bij de Volvo dealer geweest voor een onderhoudsbeurt inclusief een software update. Deze software update gaat voornamelijk over de verschillende modules (ECU, ABS, BCM enz.) die worden niet o.t.a. geupdate zoals het infotainment systeem. Meestal merk je er weinig van, bij mij viel alleen op dat het doseren van de remmen (overgang van regeneratie naar frictie remmen) veel vloeiender gaat sinds de update.albertwh schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:27:
Gisteren een 90.000 beurt laten uitvoeren op de Lynk bij de Volvo garage in Amsterdam Zuidoost.
Heb geen ervaring met andere garages, zolang er nog fabrieksgarantie op zit breng ik hem voorlopig maar gewoon bij de dealer
Hetzelfde probleem helaas…Reddol schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:30:
[...]
Hier werkt het sinds 4 februari niet meer... Ik gebruikte ook Home Assistant, een paar dagen geleden de integratie verwijderd en de originele app weer gekoppeld, maar helaas nog steeds geen data in de app. De auto heeft wel gewoon verbinding, wat mij echter opvalt is dat het zoeken naar software updates niet werkt, deze laadt een tijd en geeft dan een foutmelding (de rest van de apps werkt wel). Dit heeft wel gewerkt, hoe is dit bij jou/jullie?
Hoe kom ik in de app bij de status meldingen?Muro01 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou deze is voor al de mensen die niet weten hoe ze moeten olie moeten bijvullen 1lt max, ik zou persoonlijk maar een halve lt doen maar goed.
En ja geen pijlstok maar wel een digitale pijlstok.
En mij "bashen" terwijl je me niet kent is prima.
Ben maar een internationale vrachtwagenchauffeur met 21 jaar ervaring.
En in die 21 jaar heb ik nooit langs de weg gestaan met een lekke band of zonder olie.
Dus als je auto om olie schreeuwt in je scherm voor je, en jij denkt dat je wel nog naar huis of garage kan rijden zonder problemen.
Moet je niet klagen als je bak of motor vastloopt.
O ja, en niet perongeluk olie in je ruitensproeier vat doen.
En ja de zijn mensen die dat doen omdat ze domweg geen verstand van zaken hebben.
Ik kan het niet vinden, of zit het er niet meer op?
Zit er niet meer op, hebben ze eruit gesloopt.ron12345 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 23:24:
[...]
Hoe kom ik in de app bij de status meldingen?
Ik kan het niet vinden, of zit het er niet meer op?
Als ik bij de Volvo dealer een onderhoudsafspraak wil maken, kan ik op de website kiezen voor
"RECALL QBR-25-001 Distributieriem"
Ik kan hier verder niets over vinden, weet iemand meer?
"RECALL QBR-25-001 Distributieriem"
Ik kan hier verder niets over vinden, weet iemand meer?
Hier werkte de integratie tot gisteren. Vandaag moest ik opnieuw configureren, dat werkte niet meer dus ik dacht, dan gebruik ik de app weer. Inloggen lukt, maar geen data van de auto te zien. Krijg het scherm dat je ook krijgt als je auto nog niet gekoppeld is aan je account.Reddol schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:30:
[...]
Hier werkt het sinds 4 februari niet meer... Ik gebruikte ook Home Assistant, een paar dagen geleden de integratie verwijderd en de originele app weer gekoppeld, maar helaas nog steeds geen data in de app. De auto heeft wel gewoon verbinding, wat mij echter opvalt is dat het zoeken naar software updates niet werkt, deze laadt een tijd en geeft dan een foutmelding (de rest van de apps werkt wel). Dit heeft wel gewerkt, hoe is dit bij jou/jullie?
Edit: Na wat geduld, doet de app het weer.
Weet iemand een oplossing voor:
Melding "emulators are not supported in the app" als je de app probeert te openen.
Melding "emulators are not supported in the app" als je de app probeert te openen.
Is je telefoon geroot? Of custom rom?VAKoster schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:49:
Ik heb deze melding ook gehad bij versie 2.31.1. Helaas was de enige oplossing een oudere versie downloaden en installeren. Vanaf 2.31.2 was het probleem bij mij weer opgelost.VAKoster schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:49:
Ik ben ook van plan een duale dashcam aan te schaffen, en vroeg me af of je alle kabels, zowel voor als achter, hebt kunnen wegwerken achter de panelen. Is dit zo of heb je bijv op je voorruit langs de rand een kabel lopen?mhorvers schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:03:
[...]
UPDATE:
Dit is de camera: https://a.aliexpress.com/_EwwCHJK.
Ik ben er inmiddels achter dat de storing door de camera die aan de achterkant zit. Als ik de kabel losmaak is de radio weer goed. Ik had de kabel via de doorvoer van de achterklep aan de linker kant gedaan omdat hier ruimte was. Daar zit dus ook de antenne kabel doorheen. De kabel weer eruit gehaald maar dat hielp niet. Heb hem nu dus maar afgekoppeld. Ik verwacht dus dat de camera zelf een bepaalde storing geeft want die zit redelijk dicht bij de antenne aan de bovenkant van het raam.![]()
[Afbeelding]
Als tweede, hoelang was je bezig met de installatie en is het een beetje te doen?
Ik hoor graag van je
Waar kan ik deze info terugvinden ?
Staat nog niet op site of in app ( bij mij )
Staat nog niet op site of in app ( bij mij )
Lynk van 11-2021 hier, niks ontvangen hierover en volgens rdw ook geen geregistreerde terugroepactie.mprkooij schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:59:
Terugroep actie voor Lynk & Co 01
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Op https://ovi.rdw.nl/ kan je zien of er voor jouw kenteken een terugroepactie is.
Ik ben benieuwd welk bouwjaar/-maand dit betreft.
Edit: ik weet via mijn werk toevallig een paar Lynk & Co's die teruggeroepen worden, en het betreft hier voertuigen van begin 2023, maar nog wel een N in het chassisnummer.
Ik ben benieuwd welk bouwjaar/-maand dit betreft.
Edit: ik weet via mijn werk toevallig een paar Lynk & Co's die teruggeroepen worden, en het betreft hier voertuigen van begin 2023, maar nog wel een N in het chassisnummer.
[ Voor 39% gewijzigd door oldostofjas op 14-02-2025 16:28 ]
Bij mij is hij van februari 2023.
@oldostofjas let wel op. RDW Ovi heeft doorgaans een vertraging van een aantal weken.
@oldostofjas let wel op. RDW Ovi heeft doorgaans een vertraging van een aantal weken.
Maar...... hoe kom je aan dit bericht ??mprkooij schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:57:
Bij mij is hij van februari 2023.
Wij zijn op zoek naar een betaalbare suv en ons oog viel op een Lync & co, alleen nu hoorde ik van een automonteur dat als er een koplamp stuk gaat en je hem wil vervangen bij de garage dit je minimaal 750 euro gaat kosten. Dit omdat de unit compleet vervangen moet worden en vast “gekit” zit. Is dit werkelijk zo ? Meende laatst wel een stuk te lezen in de krant dat het vervangen van lampen bij bepaalde modellen je duizenden euro’s kan kosten. Iemand ervaring met het vervangen van een lamp in de Lync & co ?
Bij moderne auto’s met LED-koplampen is het niet meer zo eenvoudig als vroeger om alleen een lampje te vervangen. Bij veel merken, waaronder Lynk & Co, zijn de LED-units geïntegreerd en ontworpen om de levensduur van de auto mee te gaan.Danny0503 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:54:
Wij zijn op zoek naar een betaalbare suv en ons oog viel op een Lync & co, alleen nu hoorde ik van een automonteur dat als er een koplamp stuk gaat en je hem wil vervangen bij de garage dit je minimaal 750 euro gaat kosten. Dit omdat de unit compleet vervangen moet worden en vast “gekit” zit. Is dit werkelijk zo ? Meende laatst wel een stuk te lezen in de krant dat het vervangen van lampen bij bepaalde modellen je duizenden euro’s kan kosten. Iemand ervaring met het vervangen van een lamp in de Lync & co ?
Toch kan het gebeuren dat een unit defect raakt, bijvoorbeeld door een elektronisch probleem of schade. In dat geval moet vaak de hele koplampunit worden vervangen, wat inderdaad duur kan uitvallen. Dit is overigens niet uniek voor Lynk & Co veel merken hanteren tegenwoordig dit systeem.
[ Voor 37% gewijzigd door sniperz op 14-02-2025 19:18 ]
Ik vind het een beetje bangmakerij. Het gaat niet om een gloeilampje dat ieder jaar vervangen moet worden. Het idee is dat ze nooit vervangen hoeven te worden.Danny0503 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:54:
En daarbij hebben de meeste lynks nog wel garantie tot 2026 ofzo.
(Hangt wel af van het bj natuurlijk)
(Hangt wel af van het bj natuurlijk)
Na rose e cient spin
Beste mede tweakers,
ik ben momenteel bezig met mijn zoektocht naar een tweedehands Lynk & Co 01. eigenlijk op advies van een collega welke deze in lease vorm rijdt. Ik zelf wil hem kopen.
Echter heb ik wat vragen m.b.t. ervaringen/advies van mensen.
Is het een verstandige keuze om deze plug-in hybrid te kopen met een KM stand van 60.000km? Ik begrijp dat zij een redelijke garantie geven van 'volgens mij 120.000KM of 8 jaar'. (op de accu)
De meeste onderdelen, waaronder de motor is Volvo, maar ik kan dus echt nergens vinden waar de accu vandaan komt? is deze ook Volvo?
Ze zijn nog relatief kort op de markt, dus er zijn weinig gebruikers ervaringen over te vinden helaas.
Wel dat het opgegeven verbruik in de praktijk never nooit gehaald wordt, dat is denk k wel duidelijk?
ik ben momenteel bezig met mijn zoektocht naar een tweedehands Lynk & Co 01. eigenlijk op advies van een collega welke deze in lease vorm rijdt. Ik zelf wil hem kopen.
Echter heb ik wat vragen m.b.t. ervaringen/advies van mensen.
Is het een verstandige keuze om deze plug-in hybrid te kopen met een KM stand van 60.000km? Ik begrijp dat zij een redelijke garantie geven van 'volgens mij 120.000KM of 8 jaar'. (op de accu)
De meeste onderdelen, waaronder de motor is Volvo, maar ik kan dus echt nergens vinden waar de accu vandaan komt? is deze ook Volvo?
Ze zijn nog relatief kort op de markt, dus er zijn weinig gebruikers ervaringen over te vinden helaas.
Wel dat het opgegeven verbruik in de praktijk never nooit gehaald wordt, dat is denk k wel duidelijk?
Rij nu een jaar in een Link &Co 01 die ik toen heb overgenomen als 1 jaar oud met 14k op de teller, reed hiervoor een BMW X1. Kan thuis aan de stekker en dat was voor mij het argument om over te stappen. Veel auto voor een mooie prijs. In oktober 30k beurt gehad bij een Volvo dealer voor €550. Alles is gedaan en ook de software is bijgewerkt, daarom de hele dag kwijt geweest. Nu rijd ik in de winter ca.50km op de accu en in de zomer ca. 65km. Het is een zware auto en dat merk je in het rijgedrag: rechtuit comfortabel en bochten rustig nemen om de banden te sparen. Doordat ik merendeel elektrisch rijd, slijt de benzinemotor weinig. Afgelopen zomer probleemloos naar Spanje op en neer geweest, wat een rust en plezier onderweg, gratis hotspot onboard, heb kunnen laden aan het vakantie adres. Laadklepje wilde vaak niet open gaan en is onder garantie kosteloos vervangen. Tja het multimedia systeem werkt niet altijd gelijk goed, maar dat went. De processor is gewoon traag, de nieuwe Lynk & Co heeft snelle Snapdragon dacht ik. Ben iedere dag blij, alles wat ik maar kan wensen zit er op.
Gaat zo'n update niet over the air? en merkte je verschil na zo'n update?wsc007db schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:04:
Rij nu een jaar in een Link &Co 01 die ik toen heb overgenomen als 1 jaar oud met 14k op de teller, reed hiervoor een BMW X1. Kan thuis aan de stekker en dat was voor mij het argument om over te stappen. Veel auto voor een mooie prijs. In oktober 30k beurt gehad bij een Volvo dealer voor €550. Alles is gedaan en ook de software is bijgewerkt, daarom de hele dag kwijt geweest. Nu rijd ik in de winter ca.50km op de accu en in de zomer ca. 65km. Het is een zware auto en dat merk je in het rijgedrag: rechtuit comfortabel en bochten rustig nemen om de banden te sparen. Doordat ik merendeel elektrisch rijd, slijt de benzinemotor weinig. Afgelopen zomer probleemloos naar Spanje op en neer geweest, wat een rust en plezier onderweg, gratis hotspot onboard, heb kunnen laden aan het vakantie adres. Laadklepje wilde vaak niet open gaan en is onder garantie kosteloos vervangen. Tja het multimedia systeem werkt niet altijd gelijk goed, maar dat went. De processor is gewoon traag, de nieuwe Lynk & Co heeft snelle Snapdragon dacht ik. Ben iedere dag blij, alles wat ik maar kan wensen zit er op.
Heb jij in Frankrijk/Spanje gebruik gemaakt van een tolkastje? Zoja, waar heb jij je kastje geplakt? De meeste auto’s hebben een speciale ‘zone’ in de voorruit waar je het kastje moet plakken maar volgens mij geeft de L&C dat niet.wsc007db schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:04:
Ja ik heb een tolkastje bij de ANWB gehaald en gewoon op mijn voorruit geplakt. Let er wel op om uit het zicht van de frontcamera te blijven!Aadjuh_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:26:
[...]
Heb jij in Frankrijk/Spanje gebruik gemaakt van een tolkastje? Zoja, waar heb jij je kastje geplakt? De meeste auto’s hebben een speciale ‘zone’ in de voorruit waar je het kastje moet plakken maar volgens mij geeft de L&C dat niet.
Volgens de Volvo garage niet alle updates. Tja ik de details helaas niet uitlezen.Qdance777 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:12:
[...]
Gaat zo'n update niet over the air? en merkte je verschil na zo'n update?
Weet iemand wat de bandendruk moet zijn?
Op de deurcolom staat op het plaatje, bij belading 280.
Is dat 2,8 bar?
Als het 280 psi zou zijn, zou het 19,32 bar zijn, dus dat lijkt mij niet juist.
Is dat 2,8 bar?
Dat is inderdaad 2,8 barron12345 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:21:
Weet iemand wat de bandendruk moet zijn?
Is dat 2,8 bar?
Net iets vreemds meegemaakt. Kom bij de auto aan (hing niet aan de lader), was open en alle vier de ramen waren ook helemaal open. Terwijl ik ‘m een uur eerder gesloten en met uiteraard alle ramen dicht, achterliet. Iemand anders dit wel eens meegemaakt?
Het enige wat ik kan bedenken is dat het knopje om de auto van het slot te halen op de sleutel ingdrukt is geweest, bijvoorbeeld in je broekzak. Als je deze lang ingedrukt houdt, gaan namelijk de ramen open.ThijsAms schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:17:
Net iets vreemds meegemaakt. Kom bij de auto aan (hing niet aan de lader), was open en alle vier de ramen waren ook helemaal open. Terwijl ik ‘m een uur eerder gesloten en met uiteraard alle ramen dicht, achterliet. Iemand anders dit wel eens meegemaakt?
Waren de buitenspiegels ook uitgeklapt toen je de auto aantrof?ThijsAms schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:17:
Klopt inderdaadRiminii schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:38:
[...]
Waren de buitenspiegels ook uitgeklapt toen je de auto aantrof?
Goed om te weten - dank voor de info. Had de sleutel niet bij me meer, maar misschien iets mis met de sleutel danoldostofjas schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:38:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is dat het knopje om de auto van het slot te halen op de sleutel ingdrukt is geweest, bijvoorbeeld in je broekzak. Als je deze lang ingedrukt houdt, gaan namelijk de ramen open.
Een mogelijkheid is dat jij/ iemand per ongeluk de afstandsbediening heeft ingedrukt. Om de ramen te openen moet de AB best lang ingedrukt blijven.ThijsAms schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:54:
[...]
Goed om te weten - dank voor de info. Had de sleutel niet bij me meer, maar misschien iets mis met de sleutel dan
Het viel me eerder al op dat de afstand tussen AB en L&C best groot mag zijn om nog steeds de auto te kunnen openen/ sluiten. Dat geeft meerdere veiligheidsrisico's. Om die reden bewaar ik mijn autosleutel dan ook altijd in een speciaal hiervoor gekochte pouch waardoor er nauwelijks meer bereik is.
Inderdaad, als je hier bang voor bent kan je volgens mij geen enkele nieuwe auto meer kopen. Hoorde laatst een verhaal over een koplamp van een Insignia, €1200 voor een nieuwe...sniperz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:16:
[...]
Bij moderne auto’s met LED-koplampen is het niet meer zo eenvoudig als vroeger om alleen een lampje te vervangen. Bij veel merken, waaronder Lynk & Co, zijn de LED-units geïntegreerd en ontworpen om de levensduur van de auto mee te gaan.
Toch kan het gebeuren dat een unit defect raakt, bijvoorbeeld door een elektronisch probleem of schade. In dat geval moet vaak de hele koplampunit worden vervangen, wat inderdaad duur kan uitvallen. Dit is overigens niet uniek voor Lynk & Co veel merken hanteren tegenwoordig dit systeem.
Het is niet voor niets dat autoverzekeringen steeds duurder worden.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Ja, de buren hier hebben wel eens aangebeld omdat de achterklep open stond. Sleutel zat in mijn broekzak en mijn secret heeft de knopjes ingedrukt.ThijsAms schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:17:
Nu haal ik altijd de sleutel uit mn broekzak als ik thuis ben.
Ik gebruik al een jaar probleemloos de keytag. Je kan natuurlijk ook je app controleren (of de schuldgevenoldostofjas schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:38:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is dat het knopje om de auto van het slot te halen op de sleutel ingdrukt is geweest, bijvoorbeeld in je broekzak. Als je deze lang ingedrukt houdt, gaan namelijk de ramen open.
Toen ik nog een Volvo had gaf de app een push melding als de deuren niet op slot zaten. Het zou toch mooi zijn als de L&C app dat ook zou doen. Nu check ik bijna iedere avond even. Vooral als mijn vrouw met de auto is weggeweestwsc007db schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:19:
[...]
Ik gebruik al een jaar probleemloos de keytag. Je kan natuurlijk ook je app controleren (of de schuldgeven)
Ik krijg nu dagelijks in de app te zien dat er nog iets los is, controleer dan dus(gelukkig een camera op de auto gericht staan) hij is dan “gewoon” op slot en laad dan (ook via de app) gewoon op!
Zal binnenkort de volvo dealer maar es bezoeken!
Hey All, ik heb vorige week een Lync en co gekocht("gereserveerd") bij rvlautos. de auto komt uit belgie, is uit 08-11-2022. ik hoorde vandaag pas dat het uit belgie komt. is dit iets waar ik me druk om moet maken. tevens geven ze aan dat ze de afleveringsbeurt conform link en co voorwaarden kunnen doen waardoor de garantie van kracht blijft.
mocht iemand ervaring met ze hebben, of tips, hoor ik het graag
Ik zou dit echt bij L&C zelf checken. Eventueel zwart op wit via email.redfirm schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:27:
... tevens geven ze aan dat ze de afleveringsbeurt conform link en co voorwaarden kunnen doen waardoor de garantie van kracht blijft.
Wij doen hetzelfde. Fabrieksgarantie is geldig voor heel europa.redfirm schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:27:
Hey All, ik heb vorige week een Lync en co gekocht("gereserveerd") bij rvlautos. de auto komt uit belgie, is uit 08-11-2022. ik hoorde vandaag pas dat het uit belgie komt. is dit iets waar ik me druk om moet maken. tevens geven ze aan dat ze de afleveringsbeurt conform link en co voorwaarden kunnen doen waardoor de garantie van kracht blijft.
Als hij uit België komt zou ik ook even verifiëren dat het een PHEV is, omdat daar ook een tijdje de HEV geleverd is. Dus zonder laadstekker, kleinere velgen en geen getint glas.redfirm schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:27:
Dit krijg ik ook wel is, voglens mij is dit gewoon een software probleem en zal Volvo het niet kunnen fixen.. maar laat het vooral wetenhvzavz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:25:
Ik krijg nu dagelijks in de app te zien dat er nog iets los is, controleer dan dus(gelukkig een camera op de auto gericht staan) hij is dan “gewoon” op slot en laad dan (ook via de app) gewoon op!
Ik heb hier de auto ook gekocht. L&C hierover gesproken en alle garanties blijven van kracht.redfirm schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:27:
Mijne komt ook bij Rvl vandaan (wel NL wagen maar lag netjes een uitdraai in met het gepleegde onderhoud)redfirm schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:27:
Ga binnen kort in de buurt naar een dealer ivm barst in het voorraam (word een nieuw raam)
En dan laat ik toch even alles checken.
Je kan altijd even verder kijken bij Rvl ze hebben er genoeg op voorraad staan.
Enige wat ik zelf wat minder vond van Rvl was de communicatie.
Verder wel tevreden over alles.
Na rose e cient spin
hoe kan ik met lync en co hierover contact opnemen?Serotonine schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:50:
[...]
Ik zou dit echt bij L&C zelf checken. Eventueel zwart op wit via email.
Geen probleem. Ik heb mijn auto daar ook gekocht en komt ook uit Belgie. VOrige week nog onder garantie reparaties laten uitvoeren en geen enkel probleem. Prima garage verder dus je zult er geen miskoop aan doen. En mocht dat onverhoopt toch zo zijn dan heb je altijd nog fabrieksgarantieredfirm schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:27:
Wat heb je laten repareren als ik vragen mag?Vibravis schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:07:
[...]
Geen probleem. Ik heb mijn auto daar ook gekocht en komt ook uit Belgie. VOrige week nog onder garantie reparaties laten uitvoeren en geen enkel probleem. Prima garage verder dus je zult er geen miskoop aan doen. En mocht dat onverhoopt toch zo zijn dan heb je altijd nog fabrieksgarantie
Na rose e cient spin
Dankjewel! Dit stelt me zo gerust. Muchacho gracias!!!Vibravis schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:07:
[...]
Geen probleem. Ik heb mijn auto daar ook gekocht en komt ook uit Belgie. VOrige week nog onder garantie reparaties laten uitvoeren en geen enkel probleem. Prima garage verder dus je zult er geen miskoop aan doen. En mocht dat onverhoopt toch zo zijn dan heb je altijd nog fabrieksgarantie
Weet iemand waar het kleurnummer van de auto staat?
Of wat het kleurnummer is voor een blauwe Lynk?
Ik wil graag een lakstift aanschaffen
g25 volaton blue-metron12345 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:37:
Weet iemand waar het kleurnummer van de auto staat?
In plaats van afwerken met blanke lak gaf de lak bijmengen een mooier resultaat
ging om een diepere kras en meerdere steenslag op de motorkap
Wat bedoel jij met "bijmengen"Wilmaas schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:44:
[...]
g25 volaton blue-met
In plaats van afwerken met blanke lak gaf de lak bijmengen een mooier resultaat
ging om een diepere kras en meerdere steenslag op de motorkap
wat kleur en blanke lak, 50 om 50 % mengen in een dopje.
Voorzichtig met een klein penseel, beter nog met een cocktailprikker aanbrengen met een bolletje er op, dit goed laten drogen, minimaal 2 dagen.
eerst ontvetten enzo...
En het is nu nog te koud overigens!
alleen de verf was wat donkerder en mat, na deze methode was he t perfect, ongeveer 60 pitjes niet meer te zien, al weet je waar ze zaten.
[ Voor 14% gewijzigd door Wilmaas op 18-02-2025 14:52 ]
Zeker, de draadloze oplader is vervangen.Nessuno schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:08:
[...]
Wat heb je laten repareren als ik vragen mag?
Thanks voor de erg goede tip! Ik heb zelf ook redelijk wat steenslag op de motorkap en een diepe kras in mijn kofferbakklep (helaas door een boze buurtbewoner o.i.d.) Dit maakt het makkelijker om het te fixen lijkt me. Ik ga het zodra het wat warmer is ook even proberenWilmaas schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:50:
[...]
wat kleur en blanke lak, 50 om 50 % mengen in een dopje.
Voorzichtig met een klein penseel, beter nog met een cocktailprikker aanbrengen met een bolletje er op, dit goed laten drogen, minimaal 2 dagen.
eerst ontvetten enzo...
En het is nu nog te koud overigens!
alleen de verf was wat donkerder en mat, na deze methode was he t perfect, ongeveer 60 pitjes niet meer te zien, al weet je waar ze zaten.
Na het aanbregen en laten uitharden, polijsten of ook schuren en polijsten?
[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 18-02-2025 15:33 ]
Tja, sommige buren... Of in het winkelcentrum ..gr..mprkooij schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:32:
[...]
Thanks voor de erg goede tip! Ik heb zelf ook redelijk wat steenslag op de motorkap en een diepe kras in mijn kofferbakklep (helaas door een boze buurtbewoner o.i.d.) Dit maakt het makkelijker om het te fixen lijkt me. Ik ga het zodra het wat warmer is ook even proberen
Na het aanbregen en laten uitharden, polijsten of ook schuren en polijsten?
Omdat het zoveel pitjes waren heb ik eerst één plekje geprobeerd. Raad ik wel aan
daarna dus de verf gemengd met de lak, je hebt weinig nodig, niet te veel in 1 keer. Ontvet en met p3000 korrel de plekjes geschuurd, slechts een cm groot. Daarna weer ontvet, daarna een mini druppel mix er in laten vallen, alleen in het pitje, niet op de lak, dit als het nodig was een dag later herhaald, het was droog en zonnig weer, ruim 20 graden, auto in de schaduw.
Daarna en paar grotere plekjes, putjes opnieuw, maar alleen met lak gevuld een dag later.
Het resultaat was al redelijk, je zou het hierbij kunnen laten, en alleen nog polijsten met een excentrische machine.
Na 2 dagen heb ik alle overtollige lak met steeds fijnere korrel plaatselijk weggestuurd, heel voorzichtig, was wel eng en spannend.
Hierna de hele motorkap met p3000, gevolgd door p5000, dan glimt de lak al iets.
Hierna polijsten, wat een klus en gezweet maar in 3 stappen is het resultaat super.
Eerst een klein stukje of 1 plekje doen, het valt echt niet mee de eerste keer, maar naar de spuiter kan altijd nog.
Mag ik vragen wat jouw km stand was toen je de auto kocht. ik heb het gevoel dat autos uit belgie flink lagere km stand hebben en vraag me af of hier niet mee gerommeld is?Vibravis schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:07:
[...]
Volgens mij 11000 dacht ik.redfirm schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:08:
[...]
Mag ik vragen wat jouw km stand was toen je de auto kocht. ik heb het gevoel dat autos uit belgie flink lagere km stand hebben en vraag me af of hier niet mee gerommeld is?
Hoezo mee gerommeld? Dat kunnen ze gewoon uitlezen bij Volvo dus het zal wel meevallen.
Die melding krijg ik ook soms, dan zegt de app inderdaad iets van: er kan iets los/ open staan.dtacaptcave schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:08:
[...]
Dit krijg ik ook wel is, voglens mij is dit gewoon een software probleem en zal Volvo het niet kunnen fixen.. maar laat het vooral weten
Maar als je dan verder kijkt geeft hij gewoon aan dat alles wel dicht of op slot is.

De app werkt niet altijd even naar behoren.
Maandag had ik bijvoorbeeld nog dat de app problemen had met inschakelen van de klimaat beheersing.
Hij bleef maar laden en kwam toen met een error.
Maar uiteindelijk toen ik op gegeven moment naar de auto keek dat hij wel aanstond en de ruiten etc aan het ontdooien waren.

Ik ga volgende week een overstap maken van de Lynk & Co 01 naar Polestar 2. Reden hiervoor is dat ik nu toe ben aan een volledige EV, waarbij opgemerkt dat deze stap versneld is door de echt geweldige (elektrische) rijeigenschappen van mijn L&C.
Dank aan iedereen voor de support en keep on riding!
Dank aan iedereen voor de support en keep on riding!
Dat lukt onder gunstige temperaturen makkelijk. 80km heb ik onder goede omstandigheden ook wel eens gehaald.Sumuhtsop schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:43:
Vandaag 73,5KM elektrisch gereden in pure stand. Dat had ik nog niet eerder gehaald.
Hier geeft de app dat heel vaak aan. Commuicatie-dingetje denk ik; voor mij zeker geen reden om richting dealer te gaan. Jij inmiddels wel geweest?hvzavz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:25:
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een zwarte Lynk & Co eind 2022.
Voor mij, mijn eerste hybride. Hiervoor altijd BMW gereden. Heerlijke fijne auto!
Echter heb ik wel wat vragen mbt het opladen waar ik niet helemaal uitkomt na wat zoekwerk.
De auto vandaag thuis opgeladen, alleen de bijbehorende kabel gaat maar tot 2,2/2,3 kw. Duurde dus wel even.
Nu kan je thuis opladen met Max 3,7kw. Alleen dan heb ik een andere kabel nodig begrijp ik?
De versie die ik heb, zou 6,6kw kunnen laden, maar dan wél met 32a, wat de meeste huishoudens niet hebben. Dus deze optie is enkel voor een laadpaal?
Lang verhaal kort. Wat is nu met de L&C de beste en snelste oplossing om thuis te laden?
Voor mij, mijn eerste hybride. Hiervoor altijd BMW gereden. Heerlijke fijne auto!
Echter heb ik wel wat vragen mbt het opladen waar ik niet helemaal uitkomt na wat zoekwerk.
De auto vandaag thuis opgeladen, alleen de bijbehorende kabel gaat maar tot 2,2/2,3 kw. Duurde dus wel even.
Nu kan je thuis opladen met Max 3,7kw. Alleen dan heb ik een andere kabel nodig begrijp ik?
De versie die ik heb, zou 6,6kw kunnen laden, maar dan wél met 32a, wat de meeste huishoudens niet hebben. Dus deze optie is enkel voor een laadpaal?
Lang verhaal kort. Wat is nu met de L&C de beste en snelste oplossing om thuis te laden?
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.