Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvzavz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-09 16:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMOzwmfeU1ouNka8oSYwEiBpkuQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TUZTnS7cDlrE8b3x7XMWk5JU.png?f=fotoalbum_large

Deze melding krijg ik sinds de update van de app!!
Kabel is gewoon aangesloten, stroom staat er gewoon op.
Als ik de kabel er uit haal en weer in doe krijg ik na 2x verversen wel weer de “oude” melding dat de auto volgeladen is!

Meer mensen last van? Of is dit een gevalletje dealer?

Heb even bewust het voorverwarmen aangezet, mijn P1 meter geeft duidelijk aan dat er stroom door de auto gebruikt word, maar de app zegt nu nog steeds dat de accu niet beschikbaar is!

[ Voor 13% gewijzigd door hvzavz op 26-01-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Ja, ik heb dit ook. Zal wel weer goed komen, geen paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Ik kan binnenkort een type2 laadkabel ophalen via marktplaats. Zie onderstaande screenshot. Nu vroeg ik me af, zou dit een prima kabel zijn om de Lynk&Co mee op te laden? Mijn hoop is een beetje dat de kabel ook future-proof is, dus als er in te toekomst een full-elektric auto komt, dat de kabel dan ook gebruikt kan worden en dat deze de laadsnelheid dus niet beperkt in de toekomst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPP1hjiS6S3g228E5eymeUEpThM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/alvlE9K6EV0K7wMtoUxLOR0g.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:32
smeerbartje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:51:
Ik kan binnenkort een type2 laadkabel ophalen via marktplaats. Zie onderstaande screenshot. Nu vroeg ik me af, zou dit een prima kabel zijn om de Lynk&Co mee op te laden? Mijn hoop is een beetje dat de kabel ook future-proof is, dus als er in te toekomst een full-elektric auto komt, dat de kabel dan ook gebruikt kan worden en dat deze de laadsnelheid dus niet beperkt in de toekomst.

[Afbeelding]
Voor de Lynk prima, voor een elektrische auto niet (Kabel is maar 1fase zo te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
JorianD96 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Voor de Lynk prima, voor een elektrische auto niet (Kabel is maar 1fase zo te zien)
Hoe zie je dat het maar een 1-fase is? En misschien stomme vraag, maar heb jij een link naar een goede, degelijke kabel die én nu voor mijn Lynk&co werkt én die toekomstvast is?

[ Voor 22% gewijzigd door smeerbartje op 27-01-2025 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 20:58
smeerbartje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:55:
[...]

Hoe zie je dat het maar een 1-fase is? En misschien stomme vraag, maar heb jij een link naar een goede, degelijke kabel die én nu voor mijn Lynk&co werkt én die toekomstvast is?
1 P(hase) + N(eutral) + PE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hvzavz schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:24:
[Afbeelding]

Deze melding krijg ik sinds de update van de app!!
Kabel is gewoon aangesloten, stroom staat er gewoon op.
Als ik de kabel er uit haal en weer in doe krijg ik na 2x verversen wel weer de “oude” melding dat de auto volgeladen is!

Meer mensen last van? Of is dit een gevalletje dealer?

Heb even bewust het voorverwarmen aangezet, mijn P1 meter geeft duidelijk aan dat er stroom door de auto gebruikt word, maar de app zegt nu nog steeds dat de accu niet beschikbaar is!
Exact dezelfde melding. Dit is de nieuwe “volledig opgeladen” melding in deze versie denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:32
smeerbartje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:55:
[...]

Er vanuitgaand dat je gewoon 3x16 gaat opladen (11kW), kan je volgens mij bv alle kabels hier gebruiken:

https://www.laadkabeldiscounter.nl/laadkabel-type-2-16a/

Een nieuwe lynk kan 7.2kW op 1 fase laden, maar gezien we gemiddeld allemaal 3x25 of 1x35 binnen krijgen in NL, lijkt me dat niet heel relevant en kunnen 16A kabels prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvzavz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-09 16:49
Sumuhtsop schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:12:
[...]

Exact dezelfde melding. Dit is de nieuwe “volledig opgeladen” melding in deze versie denk ik dan maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vME3uZI1TNhp_n7R-TspmMDxKdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioHfLpPfZDFBdjgLvDmtxh2T.jpg?f=fotoalbum_large

In het “hoofd scherm” geeft ie aan dat de accustatus niet beschikbaar is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyLoomer
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-08 10:03
smeerbartje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:51:

[Afbeelding]
Bij je Lynk zit toch al een kabel? En als je later een EV koopt zit er daar ook eentje bij. (In ieder geval wel bij de twee EV's die ik tot nu toe heb gehad. Nu over naar een Lynk met eigen kabel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
apieschapie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Je kan ook in de instellingen aangeven dat automatisch de electrische handrem er opgaat wanneer je de auto parkeert. Dan beweegt hij niet meer.
Nou. Dit was het idd.

Ik heb in de kerstvakantie de elektrische handrem uitgezet omdat we naar een plek gingen waar het nog wel eens -30 oid is....toen zag ik ergens de tip langskomen de hele handrem uit te schakelen en niet te gebruiken.

Waar vrijwel alle andere instellingen gewoon na opnieuw starten gereset worden (althans, daar lijkt het op), was deze instelling gewoon nog actief...nu weer aangezet en werkt weer prima. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:08
SkyLoomer schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:36:
[...]

Bij je Lynk zit toch al een kabel? En als je later een EV koopt zit er daar ook eentje bij. (In ieder geval wel bij de twee EV's die ik tot nu toe heb gehad. Nu over naar een Lynk met eigen kabel)
2 kabels zelfs: een type 2 lader en eentje voor een normaal stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hvzavz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:29:
[...]

[Afbeelding]

In het “hoofd scherm” geeft ie aan dat de accustatus niet beschikbaar is!
Bug in de app. Hij laad gewoon netjes. Daarnaast weet ik dat hij max 4 uur nodig heeft om volledig op te laden dus hiervoor gebruikte ik de app al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Iemand ervaring met verhuren wanneer die ingeleverd wordt?

Ik had hem verhuurd aan een bekende voor een week. Nou was het zo bij inleveren dat hij hem niet kon afmelden. Geeft continue een error: Je boeking kan niet worden beëindigd.

Een technisch probleem voorkomt dat de boeking wordt beëindigd. Probeer het later opnieuw.

Maar dit is nu al 3 dagen lang en staat nog steeds in mijn app als dat die "te laat" ingeleverd is.

Vrees maar weer eens te moeten bellen naar ze.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:28:
Iemand ervaring met verhuren wanneer die ingeleverd wordt?

Ik had hem verhuurd aan een bekende voor een week. Nou was het zo bij inleveren dat hij hem niet kon afmelden. Geeft continue een error: Je boeking kan niet worden beëindigd.

Een technisch probleem voorkomt dat de boeking wordt beëindigd. Probeer het later opnieuw.

Maar dit is nu al 3 dagen lang en staat nog steeds in mijn app als dat die "te laat" ingeleverd is.

Vrees maar weer eens te moeten bellen naar ze.
Als je ze belt en aangeeft dat hij 3 dagen geleden al is ingeleverd dan moet het goedkomen. Heb ik ook gehad. Eventueel bellen ze naar de persoon die hem heeft gehuurd om het te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mprkooij schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:17:
[...]

Als je ze belt en aangeeft dat hij 3 dagen geleden al is ingeleverd dan moet het goedkomen. Heb ik ook gehad. Eventueel bellen ze naar de persoon die hem heeft gehuurd om het te bevestigen.
Gedaan.. Moest wel heel veel vragen beantwoorden zeg :P
Maargoed als het goed is wordt het nu geregeld want ze hebben het doorgestuurd naar de afdeling die dat beheerd.

Ben benieuwd want dat zou voor mij de eerste keer zijn dat alles in 1 keer goed gaat nadat ik contact met L&C heb gehad. Ik ben ook nog steeds bezig met mijn schade van juni vorig jaar 8)7 Alles en iedereen praat langs elkaar heen daar. Gisteren belde ik nog voor die schadecase en toen was er een medewerker die gewoon zelf uit sprak dat het een "shitshow" is en er veel personeel ontslagen wordt voor support dus ze niet goed genoeg kunnen helpen zoals ze zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Gedaan.. Moest wel heel veel vragen beantwoorden zeg :P
Maargoed als het goed is wordt het nu geregeld want ze hebben het doorgestuurd naar de afdeling die dat beheerd.

Ben benieuwd want dat zou voor mij de eerste keer zijn dat alles in 1 keer goed gaat nadat ik contact met L&C heb gehad. Ik ben ook nog steeds bezig met mijn schade van juni vorig jaar 8)7 Alles en iedereen praat langs elkaar heen daar. Gisteren belde ik nog voor die schadecase en toen was er een medewerker die gewoon zelf uit sprak dat het een "shitshow" is en er veel personeel ontslagen wordt voor support dus ze niet goed genoeg kunnen helpen zoals ze zouden willen.
Ja heel zonde. Een tijdje geleden zijn ze gestopt met de chat via de website. Ik heb heel lang contact gehad met "Kevin" via de chat en die kon mij altijd direct helpen en werd alles direct geregeld. Helaas i de chat nu niet meer beschikbaar (sinds launch van de 02). Ik heb ook meerdere keren gevraagd wanneer de nieuwe 01 beschikbaar komt als abonnement, maar helaas nog geen reactie mogen ontvagen. Ik ben wel gebeld voor een proefrit in februari die ik een tijdje geleden heb aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhorvers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-08 12:04
Afgelopen week de Ali camera ingebouwd die plug en play is op de bestaande stekker van de regensensor. Toeval of niet lijkt het er nu op dat de antenne van de DAB/FM niet meer werkt. Signaal is slecht en op DAB valt steeds weg. Ook de hoeveelheid channels na scannen is minimaal. Zou het wifi signaal van de camera storen op DAB/FM?

Iemand enig idee waar die antenne zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fNACBRqGNBsY1fHV62u9DGbWSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaFidA4BrQgMfVEpllbg5dAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag maar even kijken of ik de boel weer terug kan pluggen en of het dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Timmert schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:28:
Vandaag onze nieuwe 01 opgehaald. Nog wel het oude model. Zeer tevreden tot nu toe, mooie complete auto!

1 gek ding: Android Auto wil niet draadloos. Hij verbindt voor 30 seconden ofzo, daarna verbreekt ie.
Lees hier wel meer problemen over AA draadloos. Ik vind een kabeltje geen probleem en dat werkt wel goed, maar wat er nu gebeurt is dit:

Instappen, auto starten, hij probeert draadloos, lukt even, muziek gaat spelen, verbinding verbreekt, muziek gaat uit. Totdat ik de stekker erin stop.

Hoe kan ik de auto en/of mn telefoon forceren om wireless AA niet te gebruiken maar alleen de kabel?
En is het mogelijk om de default drive mode op "Pure" in te stellen?
Frag1le in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"
Pure als default: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
ThomasG89 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:09:
Ik heb al een tijdje dat als het regent en ik harder dan 80 km/h rij er een rammelend/ploppen geluid ontstaat (blazen door een pvc buis lijkt het soms wel).

Heeft iemand hier ook last van? Online gevonden dat dit een bekend probleem met Volvo is, dus wellicht daarom ook voorkomt bij L&C. Schijnt dat het afvoerbuisje regenwater van het schuifdak tekort is.

Binnenkort heb ik een onderhoudsbeurt en dan vraag ik dit gelijk, maar wellicht dat iemand anders hier dit ook ervaren heeft?
2e vraag: wordt er nog onderhoud bij volvo dealers gedaan voor behoud van garantie? Had gelezen dat Volvo z'n aandelen L&C van de hand gedaan had namelijk.
Ik heb gister ook soortgelijk ervaren, toen reed ik 120km/h en regende best hard. Wind-door-een-buis geluid en alsof iets los hangt. Geluid komt uit de bijrijders deur kant.
Mocht je na onderbeurt een oplossing hebben, hoor ik het graag of dit gefixt kan worden :)

Edit: XC40 heeft soortgelijk issue, misschien zal dit ook bij LC zijn.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10161747-9999.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door mokkie op 29-01-2025 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:30
mokkie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:02:
[...]

Ik heb gister ook soortgelijk ervaren, toen reed ik 120km/h en regende best hard. Wind-door-een-buis geluid en alsof iets los hangt. Geluid komt uit de bijrijders deur kant.
Mocht je na onderbeurt een oplossing hebben, hoor ik het graag of dit gefixt kan worden :)

Ik ben afgelopen maandag even langs de Volvo garage gegaan hiervoor. Ze hebben de deur gesteld en daarna is het wel minder geworden. Was met 10minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
apieschapie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Ik ben afgelopen maandag even langs de Volvo garage gegaan hiervoor. Ze hebben de deur gesteld en daarna is het wel minder geworden. Was met 10minuten klaar.
Bij welk volvo was je geweest? Vorig keer bij barendrecht kwamen zij niet uit en verklaarde dat bij elke LC zo was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:30
mokkie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:12:
[...]

Bij welk volvo was je geweest? Vorig keer bij barendrecht kwamen zij niet uit en verklaarde dat bij elke LC zo was...
In Doetinchem, bij Harrie Arends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik ga van het weekend mijn L&C weer eens wassen en vroeg mijzelf het af of het verstandig is hem eerst even door de was straat te halen om alleen de onderzijde af te spoelen? De rest van de auto doe ik met de hand wassen op een andere locatie.

Ik heb werkelijk waar geen idee of het wassen van de onderkant in een wasstraat problemen kan/gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:24
Martijn-V4 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:15:

Ik heb werkelijk waar geen idee of het wassen van de onderkant in een wasstraat problemen kan/gaat opleveren.
Ik doe dit regelmatig en heb er geen problemen mee. De batterijen zijn bestand tegen de normale omstandigheden, wo deze. Ook EV s zie ik in de wasstraat gaan. Overigens weet ik niet of je uitsluitend dmin de wasstraat de onderkant kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:42
Riminii schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:26:
[...]

Ik doe dit regelmatig en heb er geen problemen mee. De batterijen zijn bestand tegen de normale omstandigheden, wo deze. Ook EV s zie ik in de wasstraat gaan. Overigens weet ik niet of je uitsluitend dmin de wasstraat de onderkant kan kiezen?
Geen idee of dit kan, dit is voor het eerst sinds decennia dat ik een auto in de wasstraat zet. Mijn vorige auto heb ik nooit aan de onderkant gewassen, met deze probeer ik iets zorgvuldiger om te gaan.
Als ik niet alleen voor spoelen aan de onderzijde kan kiezen dan de rest ook maar, wassen doe ik op de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Martijn-V4 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Geen idee of dit kan, dit is voor het eerst sinds decennia dat ik een auto in de wasstraat zet. Mijn vorige auto heb ik nooit aan de onderkant gewassen, met deze probeer ik iets zorgvuldiger om te gaan.
Als ik niet alleen voor spoelen aan de onderzijde kan kiezen dan de rest ook maar, wassen doe ik op de hand.
Geen idee waar de zorgen vandaan komen maar die kan gewoon door de wasstraat. Als het niet zou kunnen dan kun je ook niet door de regen rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 09:27
Martijn-V4 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:15:
Ik ga van het weekend mijn L&C weer eens wassen en vroeg mijzelf het af of het verstandig is hem eerst even door de was straat te halen om alleen de onderzijde af te spoelen? De rest van de auto doe ik met de hand wassen op een andere locatie.

Door de wasstraat kan prima, zelf ben ik alleen nooit zo blij met de krasjes die je er bij krijgt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Gisteren de auto bij de garage voorzien van de laatste update. Nu zie ik inderdaad in het instellingen menu voor auto de optie "Mediaweergave hervatten" terug. Schijnbaar is dit een manier om te kunnen zien of de auto de laatste update heeft :) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zi8ocubCiEeTiyROM8XaU6rCs7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WFrll32b7zoMGKC4PB43Gx6y.png?f=fotoalbum_large

Echter wat schets mijn verbazing, de "check voor update"-optie geeft nog steeds onderstaande foutmelding. Is dit ook wat er bij jullie gebeurt als je de auto forceert om te checken of er updates zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBcfoqDLTkTChyhrj6RDjfz-ncM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dMndKPyMcjpJ8zZKKthwKQ8H.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
smeerbartje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:26:
Gisteren de auto bij de garage voorzien van de laatste update. Nu zie ik inderdaad in het instellingen menu voor auto de optie "Mediaweergave hervatten" terug. Schijnbaar is dit een manier om te kunnen zien of de auto de laatste update heeft :) .

[Afbeelding]

Echter wat schets mijn verbazing, de "check voor update"-optie geeft nog steeds onderstaande foutmelding. Is dit ook wat er bij jullie gebeurt als je de auto forceert om te checken of er updates zijn?

[Afbeelding]
Nee, sinds de laatste update staat daar gewoon dat er geen updates beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
oldostofjas schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:43:
[...]

Nee, sinds de laatste update staat daar gewoon dat er geen updates beschikbaar zijn
Ok thanks. Wat een ellende joh. Hoe weet ik nu of ik de laatste update heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:45:
[...]

Ok thanks. Wat een ellende joh. Hoe weet ik nu of ik de laatste update heb?
Tja, die optie waar jij het over hebt, die heb ik er de vorige keer ook bijgekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
oldostofjas schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Tja, die optie waar jij het over hebt, die heb ik er de vorige keer ook bijgekregen
En steevast geeft de "check voor update" nu bij jou aan dat alles up-to-date-is en dat er dus geen updates zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:13:
[...]

En steevast geeft de "check voor update" nu bij jou aan dat alles up-to-date-is en dat er dus geen updates zijn?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002

[Afbeelding]

[Afbeelding]
EINDELIJK! Hier ergerde ik me zo enorm aan! Hoe moeilijk kan het zijn... Morgen maar eens uitproberen.
(ik had vorige week bij de eerste beurt ook die update gekregen, kon alleen nergens vinden wat er aan wijzigingen in zitten)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mprkooij schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:17:
[...]

Helaas :P toch niet goedgekomen. Aan de telefoon alles doorgegeven. Wanneer die was ingeleverd, afgetankt etc etc. Nou hebben ze alsnog 5 dagen extra in rekening gebracht en ook nog is benzine kosten terwijl die gewoon helemaal was afgetankt.

Morgen maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
MasterMaceMichu schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:25:
[...]

EINDELIJK! Hier ergerde ik me zo enorm aan! Hoe moeilijk kan het zijn... Morgen maar eens uitproberen.
(ik had vorige week bij de eerste beurt ook die update gekregen, kon alleen nergens vinden wat er aan wijzigingen in zitten)
Wat geeft de auto-update functie bij jou aan? Dat er geen update is of dat er iets mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikcap
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:45
Hallo, ik heb een private lease via L&C zelf en ga dit jaar voor het eerst er mee op vakantie (Italie) met de caravan.
Ik had wat vragen over repatrieren van de auto en de caracan bij eventueel overlijden of lichamelijk letsel en heb contact gezocht met de helpdesk van Lynk & Co Lease, maar zoals zoveel hier, er achter gekomen dat na 45 minuten wachten ik dat wel zat was. Ik probeer het later nog wel eens.

Niet dat Tweakers de helpdesk is, maar misschien heeft iemand dit al eens uitgezocht (ik kan het in de documenten namelijk niet vinden): Wordt de auto + caravan ook gerepatrieert als je om wat voor de reden dan ook de auto niet in staat bent naar huis te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euzzie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-08 14:31
mokkie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:02:
[...]

Nog nieuws over een eventuele oplossing van dit merkwaardig geluid ?
Ik ervaar het aan de bestuurders kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15:18

ron12345

Lynk 07-'23

mhorvers schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:36:
Afgelopen week de Ali camera ingebouwd die plug en play is op de bestaande stekker van de regensensor. Toeval of niet lijkt het er nu op dat de antenne van de DAB/FM niet meer werkt. Signaal is slecht en op DAB valt steeds weg. Ook de hoeveelheid channels na scannen is minimaal. Zou het wifi signaal van de camera storen op DAB/FM?

[Afbeelding]

Zaterdag maar even kijken of ik de boel weer terug kan pluggen en of het dan beter is.
Geen idee waar die antenne zit, welke dashcam heb jij bij ali aangeschaft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Laatst online: 13-09 20:24
Greenvalley schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:00:
Wij hebben sinds 2 maanden onze Lynk en Co en ondanks de twijfel die we toch wel hadden tot dusver erg tevreden met de auto. We hebben alleen een kleine irritatie en dat is iets wat schuift bij scherpe bochten in het dashboard. Het ligt iig niet in het dashboardkastje en het vermoeden bestaat dat het ligt onder het vakje van de draadloze oplader. (afgaand op het geluid). Wat het is en hoe het er komt geen idee, maar als je het een keer gehoord hebt ga je er op letten. Is er iemand op dit forum die weet of deze ruimte hol is en hoe je erbij komt? Of wellicht dit herkent? Ik heb wel het rubber flapje wat daar ligt al opgetild, maar dat bood geen oplossing.
Update: ik ben er inmiddels achter wat het is door met een endoscoop camera achter de ventilatieroosters te kijken en kwam uiteindelijk dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0EfwQVFlE5GFSKe8EbYIY7m1R0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7MIVsBktSbWbcpVhZoCpDZ1g.jpg?f=user_large Het ligt ergens op 55cm afstand van het rooster. Nu nog bedenken hoe ik het er weg krijg, want irritant is het wel. Tips zijn uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
M'n schoonouders hebben sinds gisteren een Lync & Co, ze laden via een stopcontact de accu op.
Is ergens in te stellen met hoeveel Ampere dit kan, voor de zekerheid zou ik dit het liefst even terugschroeven naar 13 ofzo. Gaat via een stopcontact, niet via een laadpaal.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:15
ZeRoC00L schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:04:
M'n schoonouders hebben sinds gisteren een Lync & Co, ze laden via een stopcontact de accu op.
Is ergens in te stellen met hoeveel Ampere dit kan, voor de zekerheid zou ik dit het liefst even terugschroeven naar 13 ofzo. Gaat via een stopcontact, niet via een laadpaal.
Hoe oud is de auto? Bij mijn auto zat maar een 10A kabel namelijk.

Ik heb ook nog een extra kabel gekocht en op die kabel heb je verschillende opties tot het instellen van de ampere.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
wodkabuikje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:14:
[...]

Hoe oud is de auto? Bij mijn auto zat maar een 10A kabel namelijk.

Ik heb ook nog een extra kabel gekocht en op die kabel heb je verschillende opties tot het instellen van de ampere.
Oh, goeie, niet naar gekeken.
Is het een kabel die de boel limiteerd ? Auto is (uit m'n hoofd) 2 jaar oud.
Zit in het midden wel een 'blok', maar verder niet gekeken of daar iets op staat.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345
  • Laatst online: 15:18

ron12345

Lynk 07-'23

Greenvalley schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:30:
[...]

Update: ik ben er inmiddels achter wat het is door met een endoscoop camera achter de ventilatieroosters te kijken en kwam uiteindelijk dit tegen:
[Afbeelding] Het ligt ergens op 55cm afstand van het rooster. Nu nog bedenken hoe ik het er weg krijg, want irritant is het wel. Tips zijn uiteraard welkom.
Greenvalley.. toch niet gve uit deurne?
Je kan het proberen met een magneet aan een touwtje, of een ijzerdraad.

Succes met bijverdienen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
ron12345 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:03:
[...]

Greenvalley.. toch niet gve uit deurne?
Je kan het proberen met een magneet aan een touwtje, of een ijzerdraad.

Succes met bijverdienen 😀
Nee, geen Deurne, een stuk noordelijker. Zat ook al wat te denken aan iets met magneet. Hoopte er ook vanaf ventilatie bij de voeten bij te komen, maar dat lukt nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
ZeRoC00L schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:23:
[...]

Oh, goeie, niet naar gekeken.
Is het een kabel die de boel limiteerd ? Auto is (uit m'n hoofd) 2 jaar oud.
Zit in het midden wel een 'blok', maar verder niet gekeken of daar iets op staat.
De standaard Lynk en Co branded granny lader bij de MY22-1 is 10A 2,3 KW. Die kun je veilig in op een groep gebruiken waar niet veel verbruikers op zitten (in mijn geval bijv alleen een paar LED tuinlampjes). Als je met 12 tot 16 ampere laders aan de slag gaat zou ik eens goed nadenken waar je hem in prikt. Als je perse snel wilt laden thuis kun je beter een laadpaal aanleggen. In praktijk is de 2,3 KW ruim voldoende om als je laat thuis aankomt (23:00 ofzo) tegen 07:00 de auto vol te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
MvdV schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:35:
[...]

De standaard Lynk en Co branded granny lader bij de MY22-1 is 10A 2,3 KW. Die kun je veilig in op een groep gebruiken waar niet veel verbruikers op zitten (in mijn geval bijv alleen een paar LED tuinlampjes). Als je met 12 tot 16 ampere laders aan de slag gaat zou ik eens goed nadenken waar je hem in prikt. Als je perse snel wilt laden thuis kun je beter een laadpaal aanleggen. In praktijk is de 2,3 KW ruim voldoende om als je laat thuis aankomt (23:00 ofzo) tegen 07:00 de auto vol te hebben.
Bedankt en gaat toch om incidenteel laden.
Als ie op 16A zou laden zou ik hem op een aparte groep zetten. Maar als het inderdaad minder is, dan is een bestaande groep (redelijk) veilig.
Ik ga er naar kijken.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 09:27

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou trouwens Harman Clari-Fi en Harman Logic 7 uitzetten. Is allemaal niet nodig aangezien de bestanden van tegenwoordig alle informatie/kwaliteit zelf al hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:24
Sumuhtsop schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:44:
[...]

Bug in de app. Hij laad gewoon netjes. Daarnaast weet ik dat hij max 4 uur nodig heeft om volledig op te laden dus hiervoor gebruikte ik de app al niet.
Zelfde had ik vanmorgen, ik denk om 8 uur even de auto aan de stekker en dan klimaat beheersing aan om auto te ontdooien, wat denk je?
App krijgt geen verbinding, op het werk even later de app geopend en hij lijkt het weer te doen. 8)7 8)7 8)7 :| :'(
Dus kon ik in eerste instantie bij huis alsnog krabben. |:( ;( ;( :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:48

Flabergasted

Prepare to die !

sjoemie1985 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:35:
[...]

Zelfde had ik vanmorgen, ik denk om 8 uur even de auto aan de stekker en dan klimaat beheersing aan om auto te ontdooien, wat denk je?
App krijgt geen verbinding, op het werk even later de app geopend en hij lijkt het weer te doen. 8)7 8)7 8)7 :| :'(
Ha,ha, ik had exact hetzelfde vanochtend ! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martenv
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
sjoemie1985 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:35:
[...]

Same hier vanmorgen... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door martenv op 03-02-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Is er ergens een handleiding voor het vervangen van de ruitenwisser achter bij de lynk & co 01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 22:08

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

sjoemie1985 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:00:
Is er ergens een handleiding voor het vervangen van de ruitenwisser achter bij de lynk & co 01?
Alleen de wisser is er zonder gereedschap voorzichtig uit en in te klikken, model 2023.

De wisser arm? geen idee nog.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Weet iemand of je ergens het rubberen matje?! kan open wat in de deurgreep zit? Waar het schroefje onder zit zegmaar. Deze "matjes" zitten los en bij een deur mis ik hem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xv6-vHG1x0ULu_bHUrA0UTGnnf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/weAvkju8JSFWLPrqnJuD0Kyh.png?f=fotoalbum_large

Het gaat om wat in het rood omcirkelde gedeelte ligt.

[ Voor 54% gewijzigd door mprkooij op 03-02-2025 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhorvers
Greenvalley schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:30:
[...]

[Afbeelding] Het ligt ergens op 55cm afstand van het rooster. Nu nog bedenken hoe ik het er weg krijg, want irritant is het wel. Tips zijn uiteraard welkom.
Dat is ook toevallig. Ik heb hetzelfde probleem. Achter welk rooster zit jou munt?
De mijne ligt in het midden console. Als ik met de endoscoop vanuit de roosters bij de achter passagiers naar binnen ga zie ik dus ook een munt. Komende zomer gaan de stoelen er uit en het midden console zodat ik de munt eruit kan halen. Zit al een jaar met een schuivende munt in de bocht. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhorvers
mhorvers schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:36:

[Afbeelding]

UPDATE:

Dit is de camera: https://a.aliexpress.com/_EwwCHJK.

Ik ben er inmiddels achter dat de storing door de camera die aan de achterkant zit. Als ik de kabel losmaak is de radio weer goed. Ik had de kabel via de doorvoer van de achterklep aan de linker kant gedaan omdat hier ruimte was. Daar zit dus ook de antenne kabel doorheen. De kabel weer eruit gehaald maar dat hielp niet. Heb hem nu dus maar afgekoppeld. Ik verwacht dus dat de camera zelf een bepaalde storing geeft want die zit redelijk dicht bij de antenne aan de bovenkant van het raam. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbvrsMmC6qNoUYRCsn9S8sJqhKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RxS2yG2Lu5oAyF3e2s6jauq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greenvalley
mhorvers schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Dat is ook toevallig. Ik heb hetzelfde probleem. Achter welk rooster zit jou munt?
De mijne ligt in het midden console. Als ik met de endoscoop vanuit de roosters bij de achter passagiers naar binnen ga zie ik dus ook een munt. Komende zomer gaan de stoelen er uit en het midden console zodat ik de munt eruit kan halen. Zit al een jaar met een schuivende munt in de bocht. _/-\o_
Da's een goeie ik heb er nog niet aan gedacht dat achterin ook roosters zitten. Ik had later nog een poging ondernomen om nogmaals mungje te zoeken en toen had ik al indruk dat endoscoop camera zich in middenconsole tunnel bevond. Dit kan misschien ook verklaren dat ik me verbeeld dat het muntje onder de draadloze oplader schuift. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhorvers
Greenvalley schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:58:
[...]

Da's een goeie ik heb er nog niet aan gedacht dat achterin ook roosters zitten. Ik had later nog een poging ondernomen om nogmaals mungje te zoeken en toen had ik al indruk dat endoscoop camera zich in middenconsole tunnel bevond. Dit kan misschien ook verklaren dat ik me verbeeld dat het muntje onder de draadloze oplader schuift. Wordt vervolgd...
Nadeel is dat achterin er een bocht zit naar beneden toe dus daar krijg je hem er echt niet uit. En een muntje is niet magnetisch volgens mij dus dat blijft niet plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Wilmaas schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:06:
[...]

Alleen de wisser is er zonder gereedschap voorzichtig uit en in te klikken, model 2023.

De wisser arm? geen idee nog.
Het gaat om de wisser zelf, niet het complete ding. ;)
Maar ik hoef niks in te drukken ofzo om hem eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
mhorvers schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:16:
[...]

Nadeel is dat achterin er een bocht zit naar beneden toe dus daar krijg je hem er echt niet uit. En een muntje is niet magnetisch volgens mij dus dat blijft niet plakken.
Stukje gekauwd kauwgom ofzo gebruiken aan het einde van de camera?
Natuurlijk niet voor de camera maar ergens er naast en dan kijken of die blijft plakken? :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
Ik heb sinds gisteren dat de auto geen mobiele verbinding maakt met internet. Lijkt te zijn sinds de storing gisterochtend met de app. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 22:08

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

sjoemie1985 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:24:
[...]

Het gaat om de wisser zelf, niet het complete ding. ;)
Maar ik hoef niks in te drukken ofzo om hem eruit te halen?
filmpje, na ongeveer 5 minuten gaat het over achter-wisser, zo werkt het bij model 2023, en mijn bmw ook
https://www.youtube.com/watch?v=yqnURKcFbTU

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
mhorvers schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:16:
[...]

Ik ga komend weekend eens met de camera kijken hoe het eruit ziet en of ik dan nog een ingeving krijg. Moet binnenkort nog naar schadeherstelbedrijf voor glasschade en zal die ook eens vragen of ze weten hoe je er (makkelijk) bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

Greenvalley schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:14:
[...]

Ik ga komend weekend eens met de camera kijken hoe het eruit ziet en of ik dan nog een ingeving krijg. Moet binnenkort nog naar schadeherstelbedrijf voor glasschade en zal die ook eens vragen of ze weten hoe je er (makkelijk) bij komt.
voor glas schade ( bijvoorbeeld van portier) gebruiken ze spuitlijm, tenzij je dat muntje heel dierbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
mprkooij schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:35:
Weet iemand of je ergens het rubberen matje?! kan open wat in de deurgreep zit? Waar het schroefje onder zit zegmaar. Deze "matjes" zitten los en bij een deur mis ik hem.

[Afbeelding]

Het gaat om wat in het rood omcirkelde gedeelte ligt.
Volvo dealer. Heb er laatst ook wat delen isolatie besteld voor onder de motorkap (marter, bedankt.). In hun programma kunnen ze elk specifiek onderdeel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
dollyking schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:18:
[...]

voor glas schade ( bijvoorbeeld van portier) gebruiken ze spuitlijm, tenzij je dat muntje heel dierbaar is.
Glasschade is van het type sterretje, maar schadeherstellers weten vaak wel hoe je onderdelen los haalt zonder de boel kapot te maken, dus dat was meer mijn denkrichting, maar vastlijmen zou wellicht ook kunnen, maar heeft niet direct mijn voorkeur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 09:19
MvdV schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:19:
[...]

Volvo dealer. Heb er laatst ook wat delen isolatie besteld voor onder de motorkap (marter, bedankt.). In hun programma kunnen ze elk specifiek onderdeel bestellen.
Bij mij heeft ook een marter veel van dat zachte foam weggevreten en met name in de hoeken. Bij jou hetzelfde? Lijkt me nogal moeilijk te vervangen, maar nog niet nagevraagd. Zijn die onderdelen duur?

Hoor het graag, dank alvast! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBEItzunMBhRoswTW8pNPQXwL2g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/b5exPAHRpAo0BTi44vLgW2oY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meppelink
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-09 13:38
GustavSan schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Nou. Dit was het idd.

Ik heb in de kerstvakantie de elektrische handrem uitgezet omdat we naar een plek gingen waar het nog wel eens -30 oid is....toen zag ik ergens de tip langskomen de hele handrem uit te schakelen en niet te gebruiken.

Waar vrijwel alle andere instellingen gewoon na opnieuw starten gereset worden (althans, daar lijkt het op), was deze instelling gewoon nog actief...nu weer aangezet en werkt weer prima. Dank!
Vraag: Als je op deze wijze de handrem uitschakelt, werkt deze dan ook niet bij het parkeren en als je de auto verlaat? Is er dan een mechanische verbinding tussen de versnellingsbak en de voorwielen? Deze 'blokkade' is er nl. wel bij een mechanisch bediende automaat in de P stand maar bij de Lynk is deze bediening elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenLav
  • Laatst online: 05-02 13:45
Hallo, is er een mogelijkheid om bij de nieuwe Lynk & Co 01 alleen op benzine te rijden? Dus het elektrische gedeelte volledig uit te schakelen?

Ik wil dit omdat mijn dochter bij eerdere hybride auto erge klachten kreeg. Dit was verholpen toen ik weer volledig benzine ging rijden.

Ik ben erg gecharmeerd van deze auto, dus daarom deze vraag. Mocht het niet kunnen dan moet ik verder kijken.

Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:13
JeroenLav schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:18:
Hallo, is er een mogelijkheid om bij de nieuwe Lynk & Co 01 alleen op benzine te rijden? Dus het elektrische gedeelte volledig uit te schakelen?

Ik wil dit omdat mijn dochter bij eerdere hybride auto erge klachten kreeg. Dit was verholpen toen ik weer volledig benzine ging rijden.

Ik ben erg gecharmeerd van deze auto, dus daarom deze vraag. Mocht het niet kunnen dan moet ik verder kijken.

Al vast bedankt
Ik denk dat het wel kan, maar dat het wel elke rit opnieuw ingesteld moet worden. Aangezien de auto altijd standaard start in de hybride modus.

Maar is het dan niet veel verstandiger om geen hybride auto te kopen? Dan zitten er toch helemaal geen voordelen, maar juist alleen maar nadelen aan?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
ThijsAms schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:18:
[...]

Bij mij heeft ook een marter veel van dat zachte foam weggevreten en met name in de hoeken. Bij jou hetzelfde? Lijkt me nogal moeilijk te vervangen, maar nog niet nagevraagd. Zijn die onderdelen duur?

Hoor het graag, dank alvast! [Afbeelding]
Yes, die twee stukken idd. En links en rechts in de spatborden hebben ze de isolatie kapot gekrabt (zie je eigenlijk niet, maar deze autist wil alles origineel en goed hebben). Heb die 4 stuks totaal voor ik geloof 45 euro gekocht bij de dealer.

Vervangen van de twee die jij aangeeft is 2 minuten werk zonder gereedschap, stelt niks voor. Die in de spatborden moet ik nog doen, daar kun je denk ik bij door de wielkuip te demonteren.

Maar dat doe ik pas als het buiten wat warmer is. En ik zeker weet wat de marterverjager die ik ingebouwd heb effect heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door MvdV op 04-02-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenLav
Phr34k schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:29:
[...]

Ik denk dat het wel kan, maar dat het wel elke rit opnieuw ingesteld moet worden. Aangezien de auto altijd standaard start in de hybride modus.

Maar is het dan niet veel verstandiger om geen hybride auto te kopen? Dan zitten er toch helemaal geen voordelen, maar juist alleen maar nadelen aan?
Klopt.

Maar mijn inziens zijn er niet veel auto's in deze prijsrange die kunnen tippen aan de opties van deze auto.
En mocht het niet uitgezet kunnen worden, wordt het idd een volledig benzine (Skoda Karoq sportline, Seat Arteca)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 09:19
MvdV schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Yes, die twee stukken idd. En links en rechts in de spatborden hebben ze de isolatie kapot gekrabt (zie je eigenlijk niet, maar deze autist wil alles origineel en goed hebben). Heb die 4 stuks totaal voor ik geloof 45 euro gekocht bij de dealer.

Vervangen van de twee die jij aangeeft is 2 minuten werk zonder gereedschap, stelt niks voor. Die in de spatborden moet ik nog doen, daar kun je denk ik bij door de wielkuip te demonteren.

Maar dat doe ik pas als het buiten wat warmer is. En ik zeker weet wat de marterverjager die ik ingebouwd heb effect heeft.
Super - goed om te weten. Het stoort mij namelijk ook erg. Je hebt niet toevallig een bonnetje met de onderdeelnummers? Bij welke Volvo dealer heb je dit besteld? Dank voor je hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
ThijsAms schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Super - goed om te weten. Het stoort mij namelijk ook erg. Je hebt niet toevallig een bonnetje met de onderdeelnummers? Bij welke Volvo dealer heb je dit besteld? Dank voor je hulp!
Oh, nee, helaas. Heb ze bij Van Roosmalen in Veldhoven besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le

Al vast bedankt
Deze auto zal zelfs in de power modus en bij nooit opladen in een soort van hybride rijden, power modus laadt bijvoorbeeld de batterij op tot een bepaald niveau ~15% zodat je het volle vermogen tot je beschikking hebt.
Spreek je dit aan, rijdt je dus hybride.

Er is ook een non-plugin versie van de 01, maar ook dan zal je hybride rijden.

Ofwel, kijk naar een auto met alleen een ICE, zoals hierboven al aangegeven.

//edit
Je vraagt over de 'nieuwe' Lynk & Co 01, excuus hier heb ik geen kennis van, ik schrijf hierboven over de PHEV 01 van 2021~2024

[ Voor 6% gewijzigd door Frag1le op 04-02-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 13:15
ThijsAms schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:18:
[...]

Hoor het graag, dank alvast! [Afbeelding]
Bij mij hetzelfde....ben wel benieuwd wat dit kost...

. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZaNC2byfQ73K3nuZXD2_xSuTwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAsCTLj2tmXhn5ypT29uxgJw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
degranulatie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:26:
[...]

. [Afbeelding]
MvdV schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:04
degranulatie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:26:
[...]

. [Afbeelding]
Hier nog een lotgenoot... Helaas had de marter naast alle rubbers ook de kabelboom van de koplamp doorgebeten. Auto is opgesleept en door de garage gerepareerd. Ik ga de Lynk einde van de maand inleveren, ben benieuwd of ik er nog iets van ga horen...

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:00

Fordman

Fordman

Vervelend die steenmarters en de schade die ze aan kunnen richten. Wat is jullie ervaring in apparaatjes in of om de auto heen? Of andere maatregelen?

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
Greenvalley schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:58:
Ik heb sinds gisteren dat de auto geen mobiele verbinding maakt met internet. Lijkt te zijn sinds de storing gisterochtend met de app. Meer mensen die dit ervaren?
Ik heb gisteren mijn home Assistant integratie uitgeschakeld en originele app weer gekoppeld aan de auto en nu doet de communicatie het opeens ook weer. Kwam op github van de ontwikkelaar van de home Assistant integratie ook mededeling tegen dat hij stopt met het onderhoud omdat Lynk en Co integratie binnenkort (nu al?) niet meer ondersteund. Zou balen zijn want je kan met de originele app nog steeds maar 1 appraat gelijktijdig aan de auto koppelen. En dat is lastig met twee vaste bestuurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 13:15
dansch216 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Hier nog een lotgenoot... Helaas had de marter naast alle rubbers ook de kabelboom van de koplamp doorgebeten. Auto is opgesleept en door de garage gerepareerd. Ik ga de Lynk einde van de maand inleveren, ben benieuwd of ik er nog iets van ga horen...
Ik hoop dat het niet thuis is gebeurd... maar in Engeland verder geen schade zo ver ik weet. Over een paar maanden wegbrengen voor een beurt dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:18
Greenvalley schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Ik heb gisteren mijn home Assistant integratie uitgeschakeld en originele app weer gekoppeld aan de auto en nu doet de communicatie het opeens ook weer. Kwam op github van de ontwikkelaar van de home Assistant integratie ook mededeling tegen dat hij stopt met het onderhoud omdat Lynk en Co integratie binnenkort (nu al?) niet meer ondersteund. Zou balen zijn want je kan met de originele app nog steeds maar 1 appraat gelijktijdig aan de auto koppelen. En dat is lastig met twee vaste bestuurders.
Owwww, dit is echt heel vervelend nieuws!

Het enige wat we kunnen doen is een topic maken bij co:lab en daar aangeven dat ze het niet stuk moeten maken, of een integratie zelf moeten bouwen. (deze vraag was 2 jaar geleden al gesteld en is door Tobias zelf maar opgepakt).

Aan de andere kant, als het net zo snel gaat als de beloofde software updates dan hebben we nog een paar jaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenLav

Al vast bedankt
Ik had deze vraag ook neergelegd bij Lynk & co zelf en hierbij het antwoord wat ik van ze kreeg
Dank u wel voor uw vraag en uw interesse in Lynk & Co.

Onze 01 plug-in hybride model kan inderdaad gebruikt worden in volledig benzinemodus, zonder dat de elektrische functie geactiveerd hoeft te worden. U kunt de auto dus rijden zonder het elektrische systeem te gebruiken.

Als u meer informatie wenst over dit model of verdere vragen heeft, helpen we u graag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
Ik had deze vraag ook neergelegd bij Lynk & co zelf en hierbij het antwoord wat ik van ze kreeg

[...]
Ik twijfel hier eerlijk gezegd wel aan. Er zijn op die van ons (2022) drie rijmodi: puur (alleen elektrisch), hybride en power. Bij die laatste rij je op benzine maar springt elektromotor wel bij als er vermogen gevraagd wordt volgens mij. Ik zou je adviseren om een proefrit ( met dochter) te maken . Dan kun je het zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenLav
Greenvalley schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:30:
[...]

Ik twijfel hier eerlijk gezegd wel aan. Er zijn op die van ons (2022) drie rijmodi: puur (alleen elektrisch), hybride en power. Bij die laatste rij je op benzine maar springt elektromotor wel bij als er vermogen gevraagd wordt volgens mij. Ik zou je adviseren om een proefrit ( met dochter) te maken . Dan kun je het zelf ervaren.
Ja ik heb de persoon ook gevraagd of we telefonisch contact kunnen hebben om dit te bespreken.......
En anders idd een proefrit maken.

Ik zal mijn bevindingen hier posten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxie
  • Laatst online: 13-09 12:35
JeroenLav schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Ja ik heb de persoon ook gevraagd of we telefonisch contact kunnen hebben om dit te bespreken.......
En anders idd een proefrit maken.

Ik zal mijn bevindingen hier posten :)
Wat is eigenlijk de reden om 'het elektrische gedeelte' uit te willen schakelen? M.a.w. wat voor problemen had je dochter met het elektrische hybride rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa123
  • Laatst online: 10-02 10:22
Hoihoi,

Ik heb een Lynk & Co waarbij de achteruitrijcamera niet meer werkt.

Het gebeurde net nadat hij een onderhoudsbeurt heeft gehad en gewassen is. Stom toeval of de oorzaak, zeg het maar. Ondertussen is de software opnieuw ingeladen en de bedrading gecontroleerd. Helaas heeft beide niks geholpen.

Is er iemand die dit eerder heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 15:02
Mijn Lynk 01 is van oktober 22
Ik ben nu op reis en merk dat de brandstof meter constant een te laag aantal kilometers aangeeft na het tanken. In NL zag ik altijd ruim 620 km bij een volle tank, nu zie ik soms zelfs geen 500km bij een volle tank.

Ik weet dat de km indicatief zijn, maar toch vind ik dit erg vreemd.

Iemand suggesties waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Fordman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:33:
Vervelend die steenmarters en de schade die ze aan kunnen richten. Wat is jullie ervaring in apparaatjes in of om de auto heen? Of andere maatregelen?
Ik heb al die isolatie delen ingespoten met een anti-marter spray. Daarnaast zo’n ultrasoon kastje geïnstalleerd. Heb hem er nu 1,5 maand in zitten en geen last meer van het beest onder de motorkap lijkt het, maar ik kijk wel regelmatig om het te monitoren. Hij zit nog wel op andere plekken om het huis, dus ik ben nog niet van die hufters af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Nedish schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:29:
Mijn Lynk 01 is van oktober 22
Ik ben nu op reis en merk dat de brandstof meter constant een te laag aantal kilometers aangeeft na het tanken. In NL zag ik altijd ruim 620 km bij een volle tank, nu zie ik soms zelfs geen 500km bij een volle tank.

Ik weet dat de km indicatief zijn, maar toch vind ik dit erg vreemd.

Iemand suggesties waaraan dit kan liggen?
Ligt aan je recente verbruik. Zie het als een indicatie. Als je met caravan rijdt dan geeft de mijne soms 400-440 aan na tanken. Best realistisch overigens als je dan continue 1:11 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

MvdV schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:24:
[...]

Ik heb al die isolatie delen ingespoten met een anti-marter spray. Daarnaast zo’n ultrasoon kastje geïnstalleerd. Heb hem er nu 1,5 maand in zitten en geen last meer van het beest onder de motorkap lijkt het, maar ik kijk wel regelmatig om het te monitoren. Hij zit nog wel op andere plekken om het huis, dus ik ben nog niet van die hufters af.
Nare beesten inderdaad.
Wat voor kastje is dat en waar is die op aangesloten onder de motorkap?

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam1903
  • Laatst online: 25-02 19:12
Hallo,

Ik ben nieuw om deze forum en wil een lynk & co abonneren omdat het voor mij nieuw is wil ik om jullie kennis vragen,

• Hoeveel km kan je rijden met een volle benzine tank?

• Wat kost het om de auto volledig op te laden aan een laad paal die gewoon op straat staat?

• Zijn alle onderhoud aan Lynk & Co kwa banden ?

• Ik zie op de site dat de abonnement €679 kost is dit geld ook echt waard voor de auto of zijn er mensen van mening dat het niet waard is ?

Als jullie me kunnen helpen met deze vragen aub graag 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Sam1903 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 00:18:
Hallo,

Ik ben nieuw om deze forum en wil een lynk & co abonneren omdat het voor mij nieuw is wil ik om jullie kennis vragen,

• Wat kost het om de auto volledig op te laden aan een laad paal die gewoon op straat staat?

• Ik zie op de site dat de abonnement €679 kost is dit geld ook echt waard voor de auto of zijn er mensen van mening dat het niet waard is ?

Veel vragen waarop het antwoord hier wel zelf te vinden is in het forum ;) .

• Hoeveel km kan je rijden met een volle benzine tank? - Ligt aan je rechtvoet en de usecase van de wagen. Ik rij 20k per jaar waarvan 80% elektrisch. Enkel op brandstof kom ik 350/400km ver maar dat is tijdens vakantie met een dakkoffer en een afgeladen auto incl fietsendrager en enkel snelweg kilometers met 120kmh+ snelheden

• Wat kost het om de auto volledig op te laden aan een laad paal die gewoon op straat staat? - Ligt aan het tarief van de paal natuurlijk. Tarief x 15kwh wanneer die helemaal leeg is.

• Zijn alle onderhoud aan Lynk & Co kwa banden ? - Na 20k kilometers rij ik nog op de eerste set banden. Maar ik heb een gereserveerde rijstijl. Ook dat ligt aan jezelf

• Ik zie op de site dat de abonnement €679 kost is dit geld ook echt waard voor de auto of zijn er mensen van mening dat het niet waard is ? - Ook weer persoonlijk. Ik ben tegen iedere vorm van financiering behalve een hypotheek dus in mijn ogen is het een waardeloze prijs. Maar hey, dat moet je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:48
...

Gisteren met lege accu op en neer naar werk. 6.4 l/100 km obv 380 km.
Tijdens het rijden laat de accu iets op. Met remmen nog meer. In files rijden je dan elektrisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frag1le
JeroenLav schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:18:
[...]

[...]

Dank u wel voor uw vraag en uw interesse in Lynk & Co.

Onze 01 plug-in hybride model kan inderdaad gebruikt worden in volledig benzinemodus, zonder dat de elektrische functie geactiveerd hoeft te worden. U kunt de auto dus rijden zonder het elektrische systeem te gebruiken.

Als u meer informatie wenst over dit model of verdere vragen heeft, helpen we u graag verder.
Dit is duidelijk een antwoord van iemand die geen ervaring heeft met de auto of de techniek niet begrijpt.

Zie o.a. hier dat de auto niet zomaar op alleen de ICE kan functioneren zonder de hele plug-in aandrijving te verwijderen.
YouTube: Volvo 3-cyinder Drive E engine and T5 hybrid CMA - MotorChase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Fordman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:40:
[...]

Nare beesten inderdaad.
Wat voor kastje is dat en waar is die op aangesloten onder de motorkap?
TEG marterverjager (bol.com). Die kreeg ik bij de dealer mee. Bij Bol is hij wat goedkoper ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Serotonine schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:34:
[...]

Gisteren met lege accu op en neer naar werk. 6.4 l/100 km obv 380 km.
Tijdens het rijden laat de accu iets op. Met remmen nog meer. In files rijden je dan elektrisch.
Prima waardes voor een bijna 2000 KG zware SUV. Mijn vorige auto, een Seat Leon 1,2 TSI uit 2014, reed gemiddeld 1:16,5 over 170K km. En dat terwijl die 1200 KG woog en de helft kleiner was :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Hallo,

De meeste antwoorden zijn al wel gegeven. Let bij een abo ook op de kleine lettertjes, zoals eigen risico, schadekosten etc. Ik ben ook van mening dat je nooit iets moet rijden wat je niet zelf betaald hebt, maar het is een keuze. Ik werd ook ooit voor gek verklaard dat ik een 01 nieuw kocht in 2022, maar voorlopig rijd ik nog steeds in een heerlijke auto, die voorlopig echt niet weg gaat. Degene die me voor gek verklaarden hebben hem allemaal ingeleverd omdat het te duur werd en de service belabberd was. Allemaal dingen waar ik geen last van heb gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door MvdV op 06-02-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

MvdV schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:07:
[...]

TEG marterverjager (bol.com). Die kreeg ik bij de dealer mee. Bij Bol is hij wat goedkoper ;).
Fijn klein ding, ga ik bestellen. Bedankt.
Hoe heb je deze onder de kap aangesloten? Er is natuurlijk geen 12V accu voorin te vinden?
Wil je misschien een foto delen?

The One And Only

Pagina: 1 ... 168 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.