Het grote Lynk & Co 08 topic - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 19:59

Lynk & Co 08 Ervaringen en discussie topic!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UQ1mL3KKms18RReiTJytM-y3sE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bl5I8k6v3FnFcotNzbaaFf5f.jpg?f=fotoalbum_large
Niets houdt je nu meer tegen
De 08 is voor degenen die méér eisen. Met een toonaangevend elektrisch bereik van maximaal 200 km*, DC-snelladen en ‘next-generation’ features, loopt de 08 niet alleen voorop op het spel, maar vernieuwt hij de spelregels.

Vanaf € 55.995. Deze zomer beschikbaar.

Meld je aan voor de 08 nieuwsbrief
Interessante specs
Tot 200 km: Volledig elektrisch bereik (WLTP)
Meer dan 1.100 km: Gecombineerd bereik
33 min: Oplaadtijd 10-80% (DC-snelladen)
0,94 l/100 km: Gewogen gecombineerd brandstofverbruik (WLTP)
Ontworpen voor comfort
De 08 is een combinatie van toonaangevende technologie, geavanceerde veiligheid en een elegant ontwerp die samen een prachtige en functionele harmonie vormen. Van superieur comfort tot de massagestoelen tot het geluidssysteem; alle details zorgen ervoor dat je de auto niet meer uit wilt.
Intelligente efficiëntie
De toonaangevende plug-in hybrid technologie van de 08 biedt de beste brandstofefficiëntie in zijn klasse. Het elektrische en intelligente rijsysteem passen zich aan het gedrag van de bestuurder, het verkeer en de weersomstandigheden aan, waardoor de prestaties en efficiëntie verbeteren en elke rit slimmer wordt gereden.
Extra Informatie
De Lynk & Co 08 is gebaseerd op het CMA 2.0 platform en deelt veel technologie met de Volvo XC40. De auto beschikt over een 1.5-liter turbocharged motor gecombineerd met twee elektromotoren, wat resulteert in een totaal vermogen van 436 kW (593 pk) en een piekkoppel van 905 Nm. De 08 kan accelereren van 0 naar 100 km/u in slechts 4,6 seconden.

Met een batterijcapaciteit van 39,6 kWh biedt de 08 een puur elektrisch bereik van 245 km (CLTC) en een gecombineerd bereik van maximaal 1.400 km. Het brandstofverbruik van de 1.5-liter motor is 5,5 l/100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 21:28
Vrij ideale auto, wat een specs! Weegt als Long range 2038 kg en als AWD 2200 kg. Heeft 545 L bagageruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-10 16:40
Deze zomer maar even proefrijden als hij er is. Mooie opvolger voor mijn 01 volgend jaar. Mooie caravantrekker denk ik. Ben heel benieuwd naar de aandrijflijn. Ik las ergens dat de Long Range een FWD aandrijving krijgt. Weet niet of dat klopt, want 380 PK (in China meen ik) op de voorwielen zal behoorlijk beteugeld moeten worden met software.

Lynk&Co timmert hard aan de weg. 3 jaar geleden op de gok een 01 gekocht (na een proefritje in Diemen) en tot op heden heel blij mee, super fijne auto.

Na alle issues van het bedrijf in de start-up fase begint het nu ergens op te lijken, met een aantal Lynk&Co stores (dealers) verspreid over het land en meerdere modellen in het aanbod. Begint op een normaal merk te lijken 😆.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:06
Wat ik las is dat er een nieuw OS van Meizu in zit. En nu nog geen Android auto of Apple carplay ondersteuning is.

Flyme OS
YouTube: Link&Co | introducing Flyme Auto

YouTube: Flyme Auto

YouTube: Meizu Flyme Auto|Redefining the 6 domain of smart cars (4K)

[ Voor 72% gewijzigd door bullseye1977 op 27-02-2025 06:51 ]

• jeweetzelluf
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-04 17:27
Geen abonnement? Lijkt er op dat Lynk daar helemaal van is afgestapt, wat ik juist de aantrekkelijkheid van Lynk vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:06
jeweetzelluf schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:27:
Geen abonnement? Lijkt er op dat Lynk daar helemaal van is afgestapt, wat ik juist de aantrekkelijkheid van Lynk vond.
De vanaf prijs is 55990Euro. De 01 was 39900Euro toen hij naar NL kwam. bij dat bedrag was een abbo gekoppeld voor 500Euro dat is inmiddels al 679Euro per maand bij een nieuw prijs van 44990Euro. Ik wil niet weten wat de 08 dan moet gaan kosten per maand.

Wel een hele mooie auto om te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door bullseye1977 op 27-02-2025 08:47 ]

• MvdV
Nou, dat heeft ze een hoop negatieve publiciteit opgeleverd doordat het concept niet werkt. En dat is zonde, want de 01 is een hele fijne auto. Daarom snap ik wel dat de 02 & 08 momenteel niet als abo worden aangeboden. De 02 lijkt me daar ook beter geschikt voor als de 08. De 08 is toch een hele grote SUV (voor NLse begrippen) waar 80% van de mensen niets aan heeft. En zolang je niet met een grote objecten aan de trekhaak lange afstanden wilt afleggen, denk ik dat een (B)EV voor veel mensen een veel logischere keuze is.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-10 14:02
Denk dat deze auto zich niet zo goed leent voor een abonnementsvorm. Dit lijkt toch een behoorlijk dikke auto, met dan een hoge abonnementsprijs. Dan is het risico wellicht groter dat mensen zo'n auto een paar maanden rijden en dan het abonnement weer opzeggen, en ik denk dat het dan al snel niet uit kan voor Lynk.

Wel jammer dat de 02 ook niet als abonnement beschikbaar is inderdaad, dat is een veel 'gewonere' auto. Had dat namelijk dan wel serieus overwogen indien het een optie was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 19:59
MvdV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:35:
[...]

Nou, dat heeft ze een hoop negatieve publiciteit opgeleverd doordat het concept niet werkt. En dat is zonde, want de 01 is een hele fijne auto. Daarom snap ik wel dat de 02 & 08 momenteel niet als abo worden aangeboden. De 02 lijkt me daar ook beter geschikt voor als de 08. De 08 is toch een hele grote SUV (voor NLse begrippen) waar 80% van de mensen niets aan heeft. En zolang je niet met een grote objecten aan de trekhaak lange afstanden wilt afleggen, denk ik dat een (B)EV voor veel mensen een veel logischere keuze is.
Als ik het goed heb begrepen zijn ze ook gestopt met het abonnementsmodel voor de 01. Heel af en toe is deze af te sluiten, maar dan alleen voor het "oude" model. Ik vermoed dat met de nieuwe CEO dit concept gewoon van tafel is.

De website waar stond dat het abonnement medio 2025 beschikbaar zou zijn voor de nieuwe 01 is veranderd naar: "Voorlopig is de 01 niet beschikbaar voor abonnementen; je kunt hem kopen of leasen."

[ Voor 43% gewijzigd door mprkooij op 27-02-2025 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
De eerste Core & More uitrustingsniveaus en prijzen staan op Autoweek. 60K voor de More uitvoering.

Nu nog wat specs van de aandrijflijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
MvdV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:35:
[...]

Volgensmij heeft dat ze juist voet aan de grond in NL weten te zetten. Er rijden nu ontzettend veel Lynk's rond. Zonder dat had ik er nu zelf ook geeneen gehad en ik denk wel meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Bartske schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:16:
[...]

Volgensmij heeft dat ze juist voet aan de grond in NL weten te zetten. Er rijden nu ontzettend veel Lynk's rond. Zonder dat had ik er nu zelf ook geeneen gehad en ik denk wel meer mensen.
100%. Iets wat onbekend is maakt onbemind, door het aantrekkelijke concept durven mensen het te proberen. En inmiddels zijn er ook heel veel mensen die een 01 als occasion kopen. Het is gewoon een mainstream merk aan het worden. Zeker nu het aanbod uitbreidt en er meer dealers bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
De specs staan online op de site. Ziet er goed compleet uit!

Trekgewicht valt me wat tegen, had 1800+ verwacht, maar dat zal wel komen doorheen wat lage vermogen van de brandstofmotor gok ik.

[ Voor 71% gewijzigd door MvdV op 03-04-2025 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooizooi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 21:15
Zojuist weer de website bekeken en toch heb ik er veel interesse in. Alles ziet en netjes en strak uit. Zelf geen ervaring met Lynk & Co dus ben wel benieuwd. Een Audi Q4 en Land Rover Discovery sport zijn voor mij al een NoGo omdat ik ervaringen van derden niet echt positief zijn mbt betrouwbaarheid.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Ok, de eerste NLse rijtest staat online. Vind het erg jammer dat het trekgewicht zo minimaal is, gemiste kans. Had minimaal 1800KG moeten zijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwnmikedus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 26-09 12:43
bullseye1977 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:07:
Wat ik las is dat er een nieuw OS van Meizu in zit. En nu nog geen Android auto of Apple carplay ondersteuning is.

Flyme OS
YouTube: Link&Co | introducing Flyme Auto

YouTube: Flyme Auto

YouTube: Meizu Flyme Auto|Redefining the 6 domain of smart cars (4K)
Ik zou niet teveel afgaan op die videos vooralsnog. In Europa worden alle modellen van 2025 met de Europese versie uitgerust "LynkOS". Zelfde voor de nieuwe 01, 02 en dus ook de 08. Beloofd wel veel potentieel voor toekomstige updates, overigens is Apple CarPlay en Android Auto daarop al beschikbaar ondertussen.

Ik schakel tussen mens en IT, maar m’n Lynk 02 More hoeft dat gelukkig niet | 15.000+ km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-10 16:48
Iemand inmiddels al wat meer ervaring? Proefrit? Positieve en negatieve punten? Ik overweeg deze serieus aan te schaffen dus alle info is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cdiepenh
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 14:16
Allen misschien wel leuk om te weten.

Ik heb de 08 more gereden en ben er onder indruk.
Mooie auto van binnen en buiten.
Rijd soepel en toch krachtig en wat een features.
Goed zicht.
Er zit teveel op. ( ;) ) ... veel waarschuwingen dus dat wordt veel tweaken haha.
Zit goed en is best ruim. Kofferbak mag ruimer maar toch genoeg.
Achterbank handmatig neer klappen.
En het panorama dak, gaaf en mooi.
Achteruit rijden gaan de zijspiegels automatisch kantelen. Vindt ik wel mooi en handig.
Niet alles getest maar ga nog een keer rijden, ik wil het automatisch van rijbaan veranderen testen en de hill assit.

In vergelijking met Tesla Y die ik ook gaaf vindt, vindt ik toch de 08 mooier / fijner .en beter zicht.
Ook de nieuwe DS 08 gereden, die wordt het niet. Mooie auto rijd super slow soepel.
Maar ik vindt de buiten spiegel niks, te klein.

Ok prijs is best wat maar met een goede inruil kan of wil ik hem mogelijk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 15:01
Ik heb ook proefgereden in een 08. Best veel power, hij reed heel vlot weg. Eigenlijk reageerde hij iets te enthousiast op het gaspedaal, dat merkte ik vooral bij inparkeren, waar je snel wat schokkerig naar voren of achteren schiet als je maar een heel klein stukje wil rijden. Dat gaat bij mijn Tesla model 3 toch soepeler. Waarbij je de Tesla zelfs nog in de chill-modus kan zetten voor een minder sterkere respons op het gaspedaal. Dat heeft de 08 helaas niet.

Open dak is inderdaad zeer mooie feature. Ambiance-verlichting vonden we lelijk, maar dat kan gelukkig uit. Het interieur is sowieso wat smaakgevoelig, met die roségouden accenten. De auto is best stil en comfortabel; komt goed over verkeersdrempels heen. Alleen de stoelen zaten behoorlijk hard, bijna oncomfortabel.

Audio kwaliteit is goed en vol, de deurspeakers beginnen echter al snel veel vibratie op je benen te geven, alsof het een subwoofer is. Het stuur kan niet zo heel ver naar je toe, waardoor ik met mijn knie tegen de stuurkolom zat, wat best behoorlijk irritant is.

De ruimte op de achterbank is enorm. Inderdaad is de kofferbak ruim maar niet supergroot, de vloer zit ook best hoog. De tripcomputer gaf een verbruik aan van 4,3 liter plus 10 KWh per 100 km. Ook nog de private leaseprijzen bekeken, indicatief obv 25000km/jr en 60 mnd lease: 960/mnd voor de Core en 1040 voor de More.

Al met al was het niet slecht, maar ik werd er niet echt hebberig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Als 01 bezitter zou ik graag een 08 willen, maar het beperkte trekgewicht maakt het gelijk een dealbreker. Dat had tenminste 1800KG moeten zijn. 1600KG is te kort voor een moderne luxe mid-size caravan, terwijl 1800KG genoeg is voor alles behalve de tandem-assers. En dat mag de 01 wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-10 16:48
Inmiddels eigenaar van een schitterende 08 More. Bevalt tot op heden erg goed. Benieuwd of hier al meer rijders zijn.
Pagina: 1