Het grote Lynk & Co 08 topic - Deel 1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• lunnie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:52
Arie26 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:35:
Morgen is de grote dag, althans dat hoop ik :-(
Zo juist telefoontje gehad dat de kenteken platen niet binnen zijn.
Morgen bellen ze rond 09:30 of ze geleverd zijn, dit is echt balen.

Ik heb zelf toch wel het gevoel dat ze te laat besteld zijn, deze afspraak staat immers al 2 weken. :(

En er zijn toch genoeg bedrijven in de buurt van Apeldoorn die kenteken platen maken terwijl je er op wacht ?
Dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt of gehoord, dus als jullie kaarsje voor me kunnen opsteken, of als er iemand nog tips heeft hoe te handelen ?
En nog gelukt vandaag?

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00
Nee, helaas
Ik hoop morgen middag en anders wordt het zaterdag.

Teteringen

• Arie26
ladies en gentlemen we got him.

Gisterenmiddag als nog het goede nieuws ontvangen dat hij klaar staat met kenteken platen.

Gelijk op gehaald uiteraard.
Je krijgt wel erg veel meldingen over opletten, afstand en snelheid en dergelijke, kan je makkelijker als 1 een keer uitschakelen ?

En hebben jullie nog tips voor een nieuwe berijder ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBGsN-eBKwu-gzCXBvTIbH_1bbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qj7JSo7SSPftnD0nB4Q3e6Vj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xw-wlcGAm5gm9JQoHzuA2ChUvEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiaPzpyyFLokCjFh2BHHv7OV.jpg?f=fotoalbum_large

Zo staan ze nu hier voor de deur

[ Voor 52% gewijzigd door Arie26 op 24-04-2026 13:39 ]

Teteringen

• lunnie
Arie26 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 12:57:

Gisterenmiddag als nog het goede nieuws ontvangen dat hij klaar staat met kenteken platen.

Je krijgt wel erg veel meldingen over opletten, afstand en snelheid en dergelijke, kan je makkelijker als 1 een keer uitschakelen ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi wit nog 🤪

Heb je versie 1.3 van de software al? Dan krijg je vanuit het snel menu (op het grote scherm naar beneden vegen) snelkoppelingen om het uit te zetten

• Arie26
Ik wil jullie toch nog even lastige vallen met paar mooie foto’s van mijn 08 >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BgiFu-Y9tbEaqyNKkISvs7TaJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DQ4jNtvatXkGTyeDYynAzxH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayfy1lAmmo_g74QD5GcIu8x2xLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZH1w7ntkgT0agpTe9es6hEpX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikTIID-pqaYdqVZbyt5RE5CWTFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlEzBc56pXok2n2NaTGYFdm6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-5F_ByJkwj3f-ePJ7rps1WuhQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqyAN6ZXtwI50W8AobAwkVec.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal happy mee. :)

Teteringen

• hrvatinl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:42
Arie26 schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:38:
Ik wil jullie toch nog even lastige vallen met paar mooie foto’s van mijn 08 >:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helemaal happy mee. :)
Prachtig!

Jouw achterruitwisser zit op het glasoppervlak zelf? Deze variant heb ik nog niet eerder gezien.

• lunnie
Inderdaad, goed gezien. Daar heb ik m ook niet zitten

• Arie26
Lukt niet mijn niet om de klimaat service op afstand te activeren ?

Waar kan ik dit controleren of aanzetten ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXktYAxwkoBqYc772gAryKT6Afw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4S369ldwZGt9N5fFMVMBoXEh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rsH3JfBtxX2jDnJiVlV9VxJCck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8KmkxMPyVbmgMLK4hppPVDoX.png?f=fotoalbum_large

Teteringen

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:40
En bij de tweede foto is deze verdwenen? 🤔
hrvatinl schreef op zondag 26 april 2026 @ 22:19:
[...]

Prachtig!

Jouw achterruitwisser zit op het glasoppervlak zelf? Deze variant heb ik nog niet eerder gezien.

• Arie26
svenxyz schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:34:
En bij de tweede foto is deze verdwenen? 🤔
[...]
Idd, foto laten opkleuren door ai, krijg ik ineens een ruitenwisser kado

Teteringen

• lunnie
Whaha 😂😂

• Ecusson
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 01-05 16:21
Ik zal een fotootje maken van de display, dan kan ik je laten zien wat je weten wilt.
Vooral die cruisecontrol die zich aanpast naar de aangegeven snelheid wanneer die lager is dan de ingestelde snelheid… wat is die irritant zeg (en wat maakt -ie veel fouten) en wat ben ik blij dat je dat ook uit kunt zetten! Permanent zelfs!
En voor de goede orde… die achterruitenwisser is er wel hè; hij hangt onder de dakspoiler.

[ Voor 99% gewijzigd door Ecusson op 29-04-2026 11:14 . Reden: typo ]

• Ecusson
pim van H schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:33:
Ik ben op een aantal eigenaardigheden gestuit.

De oplossing voor de irritante waarschuwingen van de EU heb ik met een half doorschijnend papiertje op de camera opgelost.
Je krijgt eenmaal een waarschuwing dat de gezichtsdata niet geladen kan worden en verder blijft het heerlijk stil. :)
Hoi Pim,
Jij rijdt dus als “gast” in de auto, begrijp ik dat goed? Klopt het dat je geen extra apps kunt laden als je niet bent ingelogd? Als de camera mijn gezicht niet heeft kunnen zien heb ik ook de TuneIn-radio app niet. Ik kan als “gast” de app dan ook niet downloaden…

[ Voor 4% gewijzigd door Ecusson op 29-04-2026 11:41 ]

• Ecusson

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoi Arie,
Tips voor een nieuwe berijder:
>Als je het motortje wilt "inrijden" (hoeft tegenwoordig niet meer, maar ik geloof erin dat wat je goed behandelt, jou ook goed behandelt): houd de drive mode in Power en let op het volgende:
Wil je ook het verbruik kunnen meten, hou de accu dan 85% gevuld. Onder de 85% gaat hij de accu namelijk laden, dat kost brandstof, en in de Power-stand kan je dat niet uitzetten. Boven de 85% gaat hij de accu laten "helpen" en dat kan je evenmin beïnvloeden. Alleen op 85%, als er niet geladen en niet ontladen wordt, heb je een zuiver zicht op het benzineverbruik. Dat moet rond de 1op15 liggen.
>Als je ruimte voor kleine spullen zoekt, open dan de afdekplaat van de accu rechts onder de bagageruimte. Kleine zaken zoals een stofzuigertje of een deken kunnen daar een plekje vinden. Wel goed verpakt in niet-geleidend materiaal; er bevinden zich elektrische contacten in die ruimte.
>Heb je het "geheime" vakje in de middenconsole al gevonden?
>Als je maandenlang alleen elektrisch rijdt, vul de tank dan met ethanolvrije benzine zoals BP Ultimate, Fieten Superplus en zo zijn er meer. Ze heten weliswaar E5, maar omdat dit het maximale ethanolpercentage aangeeft is de aanbieder vrij om er ook helemaal geen ethanol in te stoppen. BP, Fieten en nog een paar andere merken doen dit. Ethanolvrije benzine blijft veel langer goed, echt beter voor je motor.
>Als je inlogt met gezichtsherkenning (wel zo makkelijk), zorg dan dat het stuur in de rechtuit-stand staat bij parkeren. Is het stuur gedraaid, ziet de camera je niet als je weer instapt en ben je "gast" in je eigen auto.

• Ecusson

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmenHH4fOQqZkzIVa_xUZ4PuhJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izkslPFmV3ye9x8rokyQAVhx.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zet je het automatisch terugvallen van de cruise control permanent uit.

• Ecusson
lunnie schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:34:
[...]

Mooi wit nog 🤪

Heb je versie 1.3 van de software al? Dan krijg je vanuit het snel menu (op het grote scherm naar beneden vegen) snelkoppelingen om het uit te zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcULeUZhcgHMKsC-onB4LTLxt5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZGsF4uZHc3y3h6p5Jf2rQfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Hiermee -in het snelmenu- zet je alle andere snelheidswaarschuwingen uit. Ze zijn irritant omdat voor elk piepje het geluid van de radio wordt gedempt. Bij veel piepjes kan je niet eens normaal naar het nieuws luisteren...
Moet wel bij elke start opnieuw.

• Ecusson

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAdLlWuHgE_u65hGlS3kw2KfqBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8E4u08AF9sXYJAh6a7wM5WI.jpg?f=fotoalbum_large

Van de Emergency Lane Keeping Aid heb je geen last. Die redt je in echte noodgevallen, dus ik zou 'm aan laten.

• Ecusson

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ag_QRj5GWzzNgXDJJe2VdVY6Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYR469H0vQNwiXzZ9x5T5Faq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een van de vervelendste: als je heel even op het scherm kijkt (en bij deze auto moet je alles op het scherm doen...) dan roept hij "kijk voor je, eikel!" :) . Hier zet je hem uit. Moet iedere keer opnieuw, maar is het waard.

• Ecusson
lunnie schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:34:
[...]

Mooi wit nog 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wABZH-9Ctc0gFoKSawm046ncFgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cVuOf022ZAlxYiC5ShqkdpV.jpg?f=fotoalbum_large

En tenslotte links de Lane Keeping Aid en rechts de Highway Assist. LKA houdt je op een milde wijze binnen de lijntjes, HWA doet dat wat fanatieker en stuurt ook echt tegen. Ik heb nooit begrepen waarom dit twee verschillende functies zijn die bijna hetzelfde doen. Misschien een expert op het forum die er meer over kan vertellen? In ieder geval, voor lokaal verkeer zet ik ze uit. Voor elke rit opnieuw.

Sorry ik zie dat ik deze aan de verkeerde post heb geplakt!

• Ecusson

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wABZH-9Ctc0gFoKSawm046ncFgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cVuOf022ZAlxYiC5ShqkdpV.jpg?f=fotoalbum_large

En tenslotte links de Lane Keeping Aid en rechts de Highway Assist. LKA houdt je op een milde wijze binnen de lijntjes, HWA doet dat wat fanatieker en stuurt ook echt tegen. Ik heb nooit begrepen waarom dit twee verschillende functies zijn die bijna hetzelfde doen. Misschien een expert op het forum die er meer over kan vertellen? In ieder geval, voor lokaal verkeer zet ik ze uit. Voor elke rit opnieuw.

• pim van H
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 14:34
Ecusson schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:35:
[...]

Hoi Pim,
Jij rijdt dus als “gast” in de auto, begrijp ik dat goed? Klopt het dat je geen extra apps kunt laden als je niet bent ingelogd? Als de camera mijn gezicht niet heeft kunnen zien heb ik ook de TuneIn-radio app niet. Ik kan als “gast” de app dan ook niet downloaden…
Nee, ik ben wel ingelogd, doet hij op de sleutel, ik laad geen extra apps, heb Google auto zelfs uit staan.
Ik vond het maar een gedoe het duurt lang voor het laden en ik kan geen eigen keuze maken van programma's die ik veel gebruik. Een hoop dingen van Google werken niet als je niet expliciet toestemming geeft aan Google.
Ik heb alle apps die ik niet gebruik gedeinstalleerd voor zover dit kan, ook de extra taal paketten voor de routeplanner (1GB), en wat dingen die ik normaal niet gebruik, daar kan ik mee leven.
Het scherm werd een stuk sneller.

Mijn eigen keuzes van stoel en spiegels worden wél mee geladen en muziek draait van ik van een USB disk.
Ik sta door die sleutel dus alleen met het email en ww ingelogd.

• pim van H
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 14:34
Ecusson schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:38:
[...]

[Afbeelding]

Dit is een van de vervelendste: als je heel even op het scherm kijkt (en bij deze auto moet je alles op het scherm doen...) dan roept hij "kijk voor je, eikel!" :) . Hier zet je hem uit. Moet iedere keer opnieuw, maar is het waard.
Plak eens een half doorschijnend snoeppapiertje op die camera. ;) zo dat er een wazig beeld ontstaat, niet dichtplakken dus.

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:36
Ecusson schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:41:
Vandaag de V2L-functie uitgeprobeerd en het werkt! Nooit meer zonder stroom in je parkeergarage, schuur, langs de weg, in het bos of op de camping :) .

[Afbeelding]
3,3kw en 40kw batterij met benzinemotor als generator.....

Daar kun je wel een week mee vooruit.

Kun je er gelijktijdig mee laden, als de zon schijnt en je zonnepanelen werken autonoom mbhv een thuisbatterij bv?

• amarkest
Ecusson schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:14:
[...]

[Afbeelding]

Hier zet je het automatisch terugvallen van de cruise control permanent uit.
Ok. Dus dan blijft cruisecontrol werken boven 100km/u met aanhanger/caravan of fietsdrager?

• amarkest
Ik wil een core proefrijden, maar nergens een core te vinden bij de dealers.

Volgens een dealer hebben ze die niet op voorraad omdat iedereen een more wil.

Waarom zou je 4000 euro meer willen betalen voor cadgets die je niet wil....

Dus vanmiddag maar proefrijden in een more.

Zal qua rijgedrag niks uitmaken denk ik.

En ws is de levertijd van een core ook te overkomen

[ Voor 23% gewijzigd door amarkest op 11-05-2026 12:09 ]

• lunnie
amarkest schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:06:
Ik wil een core proefrijden, maar nergens een core te vinden bij de dealers.

Volgens een dealer hebben ze die niet op voorraad omdat iedereen een more wil.

Waarom zou je 4000 euro meer willen betalen voor cadgets die je niet wil....

Dus vanmiddag maar proefrijden in een more.

Zal qua rijgedrag niks uitmaken denk ik.

En ws is de levertijd van een core ook te overkomen
Iedereen moet zelf weten waar ze wel of niet hun geld aan uit willen geven, maar het zijn niet alleen maar gadgets natuurlijk

• amarkest
lunnie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:11:
[...]

Iedereen moet zelf weten waar ze wel of niet hun geld aan uit willen geven, maar het zijn niet alleen maar gadgets natuurlijk
Wat is volgens jou geen gadget? Behalve sport/comfort stand.

21" wielen vd more geven oneffenheden sterker door dan de 19" v d core bv.

[ Voor 11% gewijzigd door amarkest op 11-05-2026 12:48 ]

• lunnie
ik zie de meeste zaken meer als extra luxe / comfort en niet als gadget.

En of je dat er voor over hebt of niet dat moet iedereen zelf weten. Ik heb de 21" wielen zelfs nog laten vervangen door 22" inch tegen een aanzienlijke meerprijs. Het is maar net wat je er voor over hebt.

• amarkest
Ecusson schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:41:
Vandaag de V2L-functie uitgeprobeerd en het werkt! Nooit meer zonder stroom in je parkeergarage, schuur, langs de weg, in het bos of op de camping :) .

[Afbeelding]
Waar heb je die v2l adapter gekocht?

Kun je de AC output maximeren op 2000 watt tbv plugandplay teruglevering aan t net, zoals een thuisbatterij?

Dan zou je er ook wat mee kunnen verdienen.....😄😄

[ Voor 14% gewijzigd door amarkest op 11-05-2026 23:57 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste