Het toerental is inderdaad zelden anders dan 2000. Maar wisselende snelheden zijn ook wisselende belasting: beetje achter vrachtwagens hangen en die dan weer inhalen, stuk binnendoor rijden, je kunt een hoop doen. Goeie reis!eastermen schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:22:
[...]
Ok dankje, wisselende belasting zal wel lastiger worden.
1.5 week na oplevering gaan we naar zuid Frankrijk. Dus zal op de powerstand dan vooral 2000 tpm worden omdat die dat zoveel mogelijk is toch?
Ja dat is inderdaad ook zo, bedankt voor de tips.Ecusson schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:49:
[...]
Het toerental is inderdaad zelden anders dan 2000. Maar wisselende snelheden zijn ook wisselende belasting: beetje achter vrachtwagens hangen en die dan weer inhalen, stuk binnendoor rijden, je kunt een hoop doen. Goeie reis!
Het zal denk ik wel een heerlijk comfortabele reisauto zijn.
eastermen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:05:
[...]
Ja dat is inderdaad ook zo, bedankt voor de tips.
Het zal denk ik wel een heerlijk comfortabele reisauto zijn.
Dat is het zeker. Net met de caravan naar zuid Duitsland gereden. Auto heeft er geen kind aan. Morgen door naar de Ardèche.
Had hiervoor een CLA shootingbrake maar dit rijdt toch wel even een 2 klassen beter, zeker met de caravan.
Roadtrip Frankrijk met caravan, ruim 4000 km inclusief bergen. Fantastisch bevallen en nooit ook maar iets van moeite met trekken.
Klopt, wij ook 3000km gereden, heeft er totaal geen moeite mee en de caravan ligt ook heel stabiel achter de auto. Ook inhalen van een vrachtwagen merk je nauwelijks zuigingsvenxyz schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:58:
Roadtrip Frankrijk met caravan, ruim 4000 km inclusief bergen. Fantastisch bevallen en nooit ook maar iets van moeite met trekken.
Rijden jullie dan op de power stand? En hoe vol houden jullie de accu?svenxyz schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:58:
Over het algemeen gewoon hybride. Tot 50% batterij rijdt ie electronisch en daarna houdt hij de batterij op 50%eastermen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:19:
[...]
Rijden jullie dan op de power stand? En hoe vol houden jullie de accu?
Ok dankje, heb de mijne nog maar 1.5 week en nu nog aan het inrijden, dus nog vrij weinig elektrisch gereden.lunnie schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:47:
[...]
Over het algemeen gewoon hybride. Tot 50% batterij rijdt ie electronisch en daarna houdt hij de batterij op 50%
A.s zondag richting zuid Frankrijk dus zal dan op de hybridestand gaan rijden.
Woon je een beetje in de buurt van den haag/Rotterdam? Ben wel benieuwd hoe 22 inch in het echt eruit ziet en wat je aan verschil merkt tov 21 inch.
Gr. Ruben
Nee niet echt😅 Leeuwardeneastermen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:46:
[...]
Ok dankje, heb de mijne nog maar 1.5 week en nu nog aan het inrijden, dus nog vrij weinig elektrisch gereden.
A.s zondag richting zuid Frankrijk dus zal dan op de hybridestand gaan rijden.
Woon je een beetje in de buurt van den haag/Rotterdam? Ben wel benieuwd hoe 22 inch in het echt eruit ziet en wat je aan verschil merkt tov 21 inch.
Gr. Ruben
Inmiddels 15.000 kilometer gereden en auto rijd fantastisch comfortabel.
- bij een korte stop waarbij ik de auto op slot zet en ik kom weer terug. Dan wil het wel is dat beide display’s zwart blijven. Je kan dan wel rijden maar niks meer bedienen of informatie zien.
Soms duurt het paar minuten voordat alles weer opstart maar soms blijft alles dus ook zwart.
volgende dag is alles weer ok.
Andere rijders al last van gehad?
- bij een korte stop waarbij ik de auto op slot zet en ik kom weer terug. Dan wil het wel is dat beide display’s zwart blijven. Je kan dan wel rijden maar niks meer bedienen of informatie zien.
Soms duurt het paar minuten voordat alles weer opstart maar soms blijft alles dus ook zwart.
Klinkt vervelend, maar gelukkig nog niet gehad.Coby112 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 05:15:
Teteringen
Heb ik 1x gehad. Toen reed ik bij het instappen direct weg en toen bleef alles zwart. Effe stoppen, auto op slot en weer van het slot en de boel startte weer opCoby112 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 05:15:
Toevallig had ik dit gisteren ook. Ik ben blijven zitten; het duurde 40 seconden toen ging alles weer aan. Dit was in een parkeergarage waar totaal geen signaal is- misschien heeft dat ermee te maken?lunnie schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 07:22:
[...]
Heb ik 1x gehad. Toen reed ik bij het instappen direct weg en toen bleef alles zwart. Effe stoppen, auto op slot en weer van het slot en de boel startte weer op
Ik ben benieuwd of dit een goede caravantrekker is, over het hele bereik. De benzinemotor heeft niet veel pk's. 137pk volgens mij. En als je dan met 80km/h ff een trage vrachtwagen wilt inhalen terwijl je bergop gaat, met een 1500kg zware caravan, dan gaat dit met de oude 01 (2022) zeer snel. Soms zit ik in no time op 120km/h (terwijl je in Frankrijk maar 90 mag (>3500kg)).MvdV schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:48:
Deze zomer maar even proefrijden als hij er is. Mooie opvolger voor mijn 01 volgend jaar. Mooie caravantrekker denk ik. Ben heel benieuwd naar de aandrijflijn. Ik las ergens dat de Long Range een FWD aandrijving krijgt. Weet niet of dat klopt, want 380 PK (in China meen ik) op de voorwielen zal behoorlijk beteugeld moeten worden met software.
Lynk&Co timmert hard aan de weg. 3 jaar geleden op de gok een 01 gekocht (na een proefritje in Diemen) en tot op heden heel blij mee, super fijne auto.
Na alle issues van het bedrijf in de start-up fase begint het nu ergens op te lijken, met een aantal Lynk&Co stores (dealers) verspreid over het land en meerdere modellen in het aanbod. Begint op een normaal merk te lijken 😆.
Volgens mij is de 08 van 80 tot 120 niet zo snel.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van oude 01 rijders (de blauwe en zwarte) tov de nieuwe 08. Doet deze een tussensprint net zo snel?
Als je niets doet gebeurd dat ook, het lijkt op een reboot.lunnie schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 07:22:
[...]
Heb ik 1x gehad. Toen reed ik bij het instappen direct weg en toen bleef alles zwart. Effe stoppen, auto op slot en weer van het slot en de boel startte weer op
Ik heb het trouwens na mijn melding niet meer gehad.
De schermen blijven tijdelijk zwart, maar je kunt wel rijden, het is dus niet de auto elektronica, ik denk dat het specifiek alleen in het infotainment gedeelte zit.
Misschien zelfs alleen in de elektronica voor het aansturen van de schermen.
Of gaat gewoon het "licht" van het scherm uit, je kunt dat niet meer zien, terwijl alles in de auto nog wel schijnt te werken.
Maak je geen zorgen haha, fluitje van een cent. Manier van aansturen is heel anders. Hij zorgt er zelf ook voor dat er altijd capaciteit in de accu blijft.fep schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 00:21:
[...]
Ik ben benieuwd of dit een goede caravantrekker is, over het hele bereik. De benzinemotor heeft niet veel pk's. 137pk volgens mij. En als je dan met 80km/h ff een trage vrachtwagen wilt inhalen terwijl je bergop gaat, met een 1500kg zware caravan, dan gaat dit met de oude 01 (2022) zeer snel. Soms zit ik in no time op 120km/h (terwijl je in Frankrijk maar 90 mag (>3500kg)).
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van oude 01 rijders (de blauwe en zwarte) tov de nieuwe 08. Doet deze een tussensprint net zo snel?
Je auto kan sneller dan je durft met een caravan, dus geen zorgen op dat gebied!fep schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 00:21:
[...]
Ik ben benieuwd of dit een goede caravantrekker is, over het hele bereik. De benzinemotor heeft niet veel pk's. 137pk volgens mij. En als je dan met 80km/h ff een trage vrachtwagen wilt inhalen terwijl je bergop gaat, met een 1500kg zware caravan, dan gaat dit met de oude 01 (2022) zeer snel. Soms zit ik in no time op 120km/h (terwijl je in Frankrijk maar 90 mag (>3500kg)).