Nog een dingetje wat me opvalt wat is gefixt na de update. Voor de update had ik altijd een "kraak" in de speaker van de bijrijders deur. Ik had niet gedacht dat dit iets softwarematigs zou zijn, of ze hebben de lage klanken verlaagd in de deur oid maar het is in ieder geval weg. Weer een ergenis minder want daar kon ik me aardig aan storen
Prijzen van de lease zijn binnen en valt niet tegen voor de Lynk en Co 08 More
Lynk en Co zelf is de goedkoopste, inclusief trekhaak, maar redelijk onduidelijk met winterbanden en vervangend vervoer.
Via de huidige lease maatschappij 1040,00 per maand voor 48 maanden
Via onze inkoop organisatie 1084 voor 48 maanden.
Van de week ff een klap op geven en dan kan het aftellen beginnen.
Lynk en Co zelf is de goedkoopste, inclusief trekhaak, maar redelijk onduidelijk met winterbanden en vervangend vervoer.
Teteringen
Klinkt goed. Zelf ben ik juist gestopt met leasen omdat hybride auto’s niet meer mee werden geïndexeerd en de eigen bijdrage op Lynk volle bak was. Krijg nu lease bedrag bij salaris op en km vergoeding. Dus zelf gekocht.Arie26 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:53:
Prijzen van de lease zijn binnen en valt niet tegen voor de Lynk en Co 08 More
lease bedrag bij je salaris wordt wel 50% belast. En je hoeft geen bijtelling te betalen maar niet altijd de beste oplossing.lunnie schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:34:
[...]
Klinkt goed. Zelf ben ik juist gestopt met leasen omdat hybride auto’s niet meer mee werden geïndexeerd en de eigen bijdrage op Lynk volle bak was. Krijg nu lease bedrag bij salaris op en km vergoeding. Dus zelf gekocht.
Teteringen
In mijn geval wel. 2 salaris proformas waren er duidelijk in 😁 + dat je thuis nog goedkoop kan laden en 23 cent per km er voor terug krijgt. Bij lease wordt t gemiddelde 1op1 verrekend.Arie26 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:05:
[...]
lease bedrag bij je salaris wordt wel 50% belast. En je hoeft geen bijtelling te betalen maar niet altijd de beste oplossing.
Autonoom rijden lijkt ook verbeterd. Het rijden is een stuk rustiger. Minder fel afremmen en bij inhalen gaat het juiste wat vlotter heb ik het idee.
Arie26 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:01:
zijn er ook nog verbeteringen merkbaar in het:
* rijhulpsystemen ADAS system ?
wat is hier merkbaar van ?
* *Added driver alert control, speed limit warning, speed limit update reminder, lane keeping assistance, emergency lane keeping assistance, and highway assist to the quick drawer menu.*
ook ben ik benieuwd of het autonoom lvl 2 rijden of deze verbeterd is ?
klinkt goed, hopelijk komt er nog een keer een nederlands/engelse review met de nieuwe software online.svenxyz schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:36:
Autonoom rijden lijkt ook verbeterd. Het rijden is een stuk rustiger. Minder fel afremmen en bij inhalen gaat het juiste wat vlotter heb ik het idee.
[...]
Teteringen
Ik heb sinds enkele weken ook een 08. De keuze ook gebaseerd op o.a. de ervaringen in dit topic. Dank!
Ik heb een trekhaak laten monteren. Afgelopen week voor het eerst met de fietsendrager gereden. Wat schetst mijn verbazing: de adaptieve cruise control doet het maar tot 100 kmpu. Daarboven kun hebben niet meer vast zetten: adaptieve cruise control niet beschikbaar. Niet zo’n prettig vooruitzicht om 1300 km naar vakantie te rijden met Max 100…
Ik heb de dealer al een vraag laten stellen aan Lynk & co. Herkenbaar voor iemand of tips?
Ik heb een trekhaak laten monteren. Afgelopen week voor het eerst met de fietsendrager gereden. Wat schetst mijn verbazing: de adaptieve cruise control doet het maar tot 100 kmpu. Daarboven kun hebben niet meer vast zetten: adaptieve cruise control niet beschikbaar. Niet zo’n prettig vooruitzicht om 1300 km naar vakantie te rijden met Max 100…
Ik heb de dealer al een vraag laten stellen aan Lynk & co. Herkenbaar voor iemand of tips?
Ow dat is irritant inderdaad. Valt dan ook niet terug op normale cruise Control?Glods schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:35:
Ik heb sinds enkele weken ook een 08. De keuze ook gebaseerd op o.a. de ervaringen in dit topic. Dank!
Nee, ook de “gewone” cruise control doet het niet.
Dat is inderdaad klote. Ik rij met de caravan naar Frankrijk dus dan is 100 prima maar als je er inderdaad alleen maar wat fietsen op hebt is dat wel heel irritant.Glods schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:44:
Nee, ook de “gewone” cruise control doet het niet.
Hou ons op de hoogte als er ontwikkelingen zijn.
Ik kom zojuist deze review tegen
YouTube: Lynk&Co 08 2026 Review | Best PHEV with 200 km EV range!
Mijn lease auto is goedgekeurd, kan volgende week in bestelling en dan begint het lange aftellen.
YouTube: Lynk&Co 08 2026 Review | Best PHEV with 200 km EV range!
Mijn lease auto is goedgekeurd, kan volgende week in bestelling en dan begint het lange aftellen.
Teteringen
Maandje op moeten wachten, niet goedkoop, maar past perfect!
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: | Voor LHD Lynk en Co 08 EM-P 2023 Zwart TPE Auto Vloermat/Kofferbak Mat All-Weather antislip Milieuvriendelijke Auto Accessoires
https://a.aliexpress.com/_EH7rsuY
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: | Voor LHD Lynk en Co 08 EM-P 2023 Zwart TPE Auto Vloermat/Kofferbak Mat All-Weather antislip Milieuvriendelijke Auto Accessoires
https://a.aliexpress.com/_EH7rsuY
€ 116 voor 4 vloermatten. Dat is voor achterstoelen. De achterbak is standaard al rubber.
Originele matten zijn trouwens slechte kwaliteit. Die rullen al flink na 8000km.
Originele matten zijn trouwens slechte kwaliteit. Die rullen al flink na 8000km.
lunnie schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:51:
Niet goedkoop? 45 euro voor een setje matten is toch niet zo gek? 😊
svenxyz schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:13:
€ 116 voor 4 vloermatten. Dat is voor achterstoelen. De achterbak is standaard al rubber.
Ja dat klopt, die zijn niet best
[...]
Is er iemand die ook dakdragers heeft gekocht?
:strip_exif()/f/image/cITzUsLV9XbwkgATooZvRMu6.png?f=user_large)
Aldus het bericht via de dealer van Lynk & co. Het klopt dus dat het niet werkt boven de 100 km p/u. Now wait.
Netjes antwoord. Hopen op een fix op korte termijn.Glods schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:43:
[...]
[Afbeelding]
Aldus het bericht via de dealer van Lynk & co. Het klopt dus dat het niet werkt boven de 100 km p/u. Now wait.
Waar heb je dit naar toegestuurd? Ik zou ze namelijk ook wel eens willen vragen of ze eens plannen hebben om een Public API beschikbaar te stellen. Ik vind het echt heel irritant dat je die SOC niet kan uitlezen.
Via de dealer. Die hebben me goed geholpen. Zij hebben de ingangen neem ik aan.
Wat mij direct opviel toen ik de auto had en in het donker de kofferbak opende is het beperkte licht in de kofferbak, zeker als je de bagage afdekrol dicht hebt. Het licht komt namelijk van boven en dan is het erg donker.
Ik kwam dit tegen en dat ziet er best leuk uit
Heel benieuwd naar het resultaat en hoe moeilijk de installatie is! Maar eens, wel nuttig!
lunnie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:38:
Wat mij direct opviel toen ik de auto had en in het donker de kofferbak opende is het beperkte licht in de kofferbak, zeker als je de bagage afdekrol dicht hebt. Het licht komt namelijk van boven en dan is het erg donker.
lunnie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:38:
Ben er nog niet uit of ik het ga doensvenxyz schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:49:
Heel benieuwd naar het resultaat en hoe moeilijk de installatie is! Maar eens, wel nuttig!
[...]
[...]
Inderdaad, dat was vast een sluitpost in de begroting.svenxyz schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:13:
[...]
En stofzuigen gaat ook niet zo makkelijk.
Iets meer info over de technische data zou ook leuk zijn, hoeveel kW opgewekt door de motor, hoe was de verdeling van energie naar de aandrijving en de accu, toerentallen, remenergie etc.lunnie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:45:
[...]
Netjes antwoord. Hopen op een fix op korte termijn.
Waar heb je dit naar toegestuurd? Ik zou ze namelijk ook wel eens willen vragen of ze eens plannen hebben om een Public API beschikbaar te stellen. Ik vind het echt heel irritant dat je die SOC niet kan uitlezen.
Gewoon wat meer informatie, in mijn Toyota zat een soort scherm met alle gegevens rem energie, opgewekt etc, dat moet hier ook wel kunnen lijkt mij, de gegevens zijn wel beschikbaar, want het systeem draait er op, dus enkel nog de presentatie.
Wederom een mooie review gevonden, kan niet wachten tot ik het zelf kan gaan ervaren
https://www.vroom.be/nl/i...review-prijs-configuratie
Oh ja, waarschijnlijk ergens april
https://www.vroom.be/nl/i...review-prijs-configuratie
Oh ja, waarschijnlijk ergens april
Teteringen
Zojuist terug van de tweede keer wintersport. Het is echt een heerlijke auto voor lange afstanden. Comfortabel ook op hoge snelheden en bergen en sneeuw gaan allemaal soepel. Wederom een goede ervaring dus!
Vraagje, iemand al (betaalbare) dakdragers gevonden? Of er achter gekomen welke passen? Zag dat Thule wel koppelstukken heeft, maar wordt ook direct prijzig dan.
Vraagje, iemand al (betaalbare) dakdragers gevonden? Of er achter gekomen welke passen? Zag dat Thule wel koppelstukken heeft, maar wordt ook direct prijzig dan.