Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:25

ron12345

Lynk 07-'23

Buis07 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:10:
Het is al vaak een onderwerp van gesprek: inloggen als gast of onder je profiel.

Ik heb de indruk dat de meesten gewoon als gast rijden.

Mijn vraag is: wat is het nadeel van gast account?

M.a.w. welke functionaliteiten kan je onder gast niet gebruiken?
Het voordeel voor mij is:
Stoel en spiegels staan goed
Juiste dashboard geselecteerd
Mijn eigen playlist loopt.
Stoelverwarming is ingesteld.
Diverse instellingen zoals interieur verlichting e.d staan ook juist.

Bij mijn vrouw staat dan alles weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ron12345 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:54:
[...]

Het voordeel voor mij is:
Stoel en spiegels staan goed
Juiste dashboard geselecteerd
Mijn eigen playlist loopt.
Stoelverwarming is ingesteld.
Diverse instellingen zoals interieur verlichting e.d staan ook juist.

Bij mijn vrouw staat dan alles weer anders.
En door de sleutel te linken aan een profiel gaat dat allemaal automatisch. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
Sumuhtsop schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:54:
[...]

Klopt, maar naar mijn mening wegen de nadelen daar niet tegenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

oldostofjas schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:18:
[...]

Klopt, maar naar mijn mening wegen de nadelen daar niet tegenop
Misschien omdat het te lang duurt?
We leven al in zo'n snelle maatschappij, mensen hebben geen geduld meer.
Meestal moet je toch uitparkeren, gordel aandoen, om je heen kijken e.d.

Of heb je meer nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
peerkepeter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:15:
Gisteren mijn 2e hands gekochte Lynk&co 01 opgehaald. Nu wil ik de app gaan koppelen, echter vragen ze om Kopie van eigendomsbewijs, is een foto van het kenteken voldoende? of moet ik iets anders aanleveren?
Ik heb de factuur gemaild tezamen met alle andere dingen die gevraagd werden.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik had al een tijdje last van draadloze Android Auto, die de verbinding steeds verbrak na een seconde of tien. Was niet meer te doen, ik gebruikte het alleen nog bedraad. Ook deed de wifi hotspot het niet meer. De problemen begonnen toen ik de auto overnam vanuit het abonnement.

Een paar weken geleden Lynk & Co hier maar eens over gemaild. Deze week kreeg ik antwoord: ze wilden een uitgebreidere beschrijving en screenshots. Dan zouden zij het escaleren bij het Connectivity Team. Dat heb ik dus gedaan.

De volgende dag weer een reactie. Ik had alles goed beschreven en ze zouden het doorgeven. Omdat de problemen waren gestart bij de overname, hadden ze ook voor de zekerheid de auto opnieuw gekoppeld aan mijn app. Dat zou misschien al "een beetje helpen". Ik snapte niet wat dat ermee te maken zou kunnen hebben, maar ok.

Maar wat schetst mijn verbazing: in de auto naar huis zie ik het hotspot icoontje de hele tijd boven in beeld blijven staan. En inderdaad: bij de instellingen zie ik het gewoon weer aanstaan en niet een paar seconden na het starten weer uit gaan. Dus ik trek de stekker uit mijn telefoon en activeer draadloos Android Auto. En ja hoor: ook dat werkt weet als vanouds.

Er is dus ergens een link met de wifi in de auto en het feit dat de app op je telefoon goed gekoppeld is aan je auto. Overigens deed mijn app het al die tijd wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
ron12345 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Of heb je meer nadelen?
Het duurt echt nog veel langer. En als ik aan het eind van de straat ben, word ik vaak ineens weer uitgelogd. Dan kan je niet handmatig weer inloggen, tenzij je weer stil gaat staan.

Het levert gewoon ontzettend veel ergernis op. Er is hier al genoeg over geschreven. Maar ik denk dat je het zelf moet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
ron12345 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Of heb je meer nadelen?
Lang duren vond ik ook in eerste instantie omdat ik de auto ontgrendelde via de deurgreep. Oplossing voor mij was: auto openen via de sleutel op afstand en rustig instappen en dan starten. Dan is het systeem al operationeel als ik wil gaan rijden.

Je hebt het inderdaad over “30 seconden” wat er nodig is, heel soms wat langer. Als gast is dat wel sneller inderdaad maar gemak, met verschillende bestuurders, is gewoon belangrijker.
oldostofjas schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Het duurt echt nog veel langer. En als ik aan het eind van de straat ben, word ik vaak ineens weer uitgelogd. Dan kan je niet handmatig weer inloggen, tenzij je weer stil gaat staan.

Het levert gewoon ontzettend veel ergernis op. Er is hier al genoeg over geschreven. Maar ik denk dat je het zelf moet ervaren.
Dit heb ik nog niet meegemaakt. Verschilt blijkbaar dus per auto.

[ Voor 24% gewijzigd door Sumuhtsop op 06-03-2025 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Sumuhtsop schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Lang duren vond ik ook in eerste instantie omdat ik de auto ontgrendelde via de deurgreep. Oplossing voor mij was: auto openen via de sleutel op afstand en rustig instappen en dan starten. Dan is het systeem al operationeel als ik wil gaan rijden.

Je hebt het inderdaad over “30 seconden” wat er nodig is, heel soms wat langer. Als gast is dat wel sneller inderdaad maar gemak, met verschillende bestuurders, is gewoon belangrijker.
30 seconden is echt belachelijk lang. Helemaal als jij de laatste was die in de auto reed. Dan hoeft er toch niks aangepast te worden? Het is gewoon superslecht vergeleken met andere auto's en ik snap niet dat ze het niet verbeteren.
Het feit dat je er al zo'n procedure op na moet houden met het op afstand openen van je auto en dus geen gebruik kunnen maken van keyless entry is al belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
oldostofjas schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:43:
[...]

30 seconden is echt belachelijk lang. Helemaal als jij de laatste was die in de auto reed. Dan hoeft er toch niks aangepast te worden? Het is gewoon superslecht vergeleken met andere auto's en ik snap niet dat ze het niet verbeteren.
Het feit dat je er al zo'n procedure op na moet houden met het op afstand openen van je auto en dus geen gebruik kunnen maken van keyless entry is al belachelijk.
Ik zie het niet als procedure maar een gewoonte. Ik gebruik de handgreep wel voor vergrendelen en keyless entry is ook meer dan alleen de auto openen of sluiten. De sleutel blijft in mijn jaszak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

oldostofjas schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Dat is gelukkig niet mijn ervaring, dit had ik wel toen mijn auto nog niet gekoppeld was met de app (of andersom).
Maar nu dus niet meer, wel kan ik geen updates uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:40
oldostofjas schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:34:
Ik had al een tijdje last van draadloze Android Auto, die de verbinding steeds verbrak na een seconde of tien. Was niet meer te doen, ik gebruikte het alleen nog bedraad. Ook deed de wifi hotspot het niet meer. De problemen begonnen toen ik de auto overnam vanuit het abonnement.

Een paar weken geleden Lynk & Co hier maar eens over gemaild. Deze week kreeg ik antwoord: ze wilden een uitgebreidere beschrijving en screenshots. Dan zouden zij het escaleren bij het Connectivity Team. Dat heb ik dus gedaan.

De volgende dag weer een reactie. Ik had alles goed beschreven en ze zouden het doorgeven. Omdat de problemen waren gestart bij de overname, hadden ze ook voor de zekerheid de auto opnieuw gekoppeld aan mijn app. Dat zou misschien al "een beetje helpen". Ik snapte niet wat dat ermee te maken zou kunnen hebben, maar ok.

Maar wat schetst mijn verbazing: in de auto naar huis zie ik het hotspot icoontje de hele tijd boven in beeld blijven staan. En inderdaad: bij de instellingen zie ik het gewoon weer aanstaan en niet een paar seconden na het starten weer uit gaan. Dus ik trek de stekker uit mijn telefoon en activeer draadloos Android Auto. En ja hoor: ook dat werkt weet als vanouds.

Er is dus ergens een link met de wifi in de auto en het feit dat de app op je telefoon goed gekoppeld is aan je auto. Overigens deed mijn app het al die tijd wel gewoon...
Heb ongeveer dezelfde ervaring gehad, maar dan met Apple CarPlay. Werkte steeds max 10 seconden… Wifi hotspot deed niks (was grijs in het menu). Na 1-2 weken de kabel te hebben gebruikt heb ik het draadloos opnieuw getest en werkte het ineens!! Had daarnaast problemen met m’n LC account. Daarop een nieuwe account aangemaakt waaraan de auto door de klantenservice is gekoppeld. Had m’n mailadres ook weer omgezet naar dezelfde als mijn oude account en dat trok de auto niet. Liep helemaal vast, dus toen een complete reset gedaan. Sindsdien werkt de hotspot ook 😂 Ik moet wel af en toe m’n telefoon opnieuw verbinden via het menu als ik even niet heb gereden, maar dat is ook met vlagen. Er valt prima mee te rijden zo, top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 20:58
Weet iemand hoe je bandenspanning alarm kan resetten? Manual verwijst naar autostatus die ik niet kan vinden in het midden scherm.

Gevonden via youtube. Klikken op enegieflow.

[ Voor 65% gewijzigd door mokkie op 09-03-2025 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
mokkie schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:25:
Weet iemand hoe je bandenspanning alarm kan resetten? Manual verwijst naar autostatus die ik niet kan vinden in het midden scherm.

[Afbeelding]
Autostatus is het scherm waar je ook de energie flow kunt zien. Daar is een tab bandenspanning en daar kan je kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incroyable
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-06 10:28
Sensor aan rechterkant auto begint te piepen als ik langzaam rij zonder dat er een object dichtbij is. Iemand suggestie voor oplossing (voordat ik naar dealer ga)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:08
Incroyable schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:18:
Sensor aan rechterkant auto begint te piepen als ik langzaam rij zonder dat er een object dichtbij is. Iemand suggestie voor oplossing (voordat ik naar dealer ga)?
Hier hetzelfde probleem. Heb je het sinds kort of langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Heb vandaag onze Lynk & Co 01 opgehaald. MY22 model met de 360 graden camera met 21.000 km op de teller.

Moet nog even de app laten koppelen met de auto maar wacht nog op het kentekenbewijs :)

Klopt het dat je de Lynk & Co app maar op 1 telefoon kunt gebruiken?
Ik lees er van alles over. Kan ik niet gewoon 2 x inloggen (dus op 2 verschillende telefoons) met hetzelfde account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
Sumuhtsop schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:54:
[...]

Bij mij helaas niet altijd. Soms wordt ik wel ingelogd maar vaak zie ik weer de hatelijke "stranger" melding omdat die het inloggen dan weer afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incroyable
Talkshowhost schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:26:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Heb je het sinds kort of langer?
Ja wel paar maanden, maar wordt steeds hinderlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 11:44
Flappie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:20:
(...) Klopt het dat je de Lynk & Co app maar op 1 telefoon kunt gebruiken?
Ik lees er van alles over. Kan ik niet gewoon 2 x inloggen (dus op 2 verschillende telefoons) met hetzelfde account?
Ik ben er toevallig net mee bezig, gisteren is mijn auto gekoppeld aan mijn account.
In theorie kun je op 2 verschillende telefoons inloggen met hetzelfde account, echter...
  1. Je kunt maar op één telefoon tegelijk ingelogd zijn. Log je in op een tweede toestel, dan wordt her andere toestel gelijk uitgelogd. Hier valt m.i. prima mee te leven.
  2. Inloggen gebeurt altijd met een sms verificatie (2FA) naar het telefoonnummer dat bij het account hoort. Dat is voor ons thuis niet werkbaar. Ik kan niet iedere keer wanneer ik een sms met code krijg van L&C, deze doorsturen naar mijn partner.
2FA is niet uit te zetten. Volgende stap is om te vragen aan L&C of er een 2e account aan de auto gekoppeld kan worden, maar ik vrees van niet. Ik hoor graag de ervaring van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
[rgb] schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:44:
[...]

Ik ben er toevallig net mee bezig, gisteren is mijn auto gekoppeld aan mijn account.
In theorie kun je op 2 verschillende telefoons inloggen met hetzelfde account, echter...
  1. Je kunt maar op één telefoon tegelijk ingelogd zijn. Log je in op een tweede toestel, dan wordt her andere toestel gelijk uitgelogd. Hier valt m.i. prima mee te leven.
  2. Inloggen gebeurt altijd met een sms verificatie (2FA) naar het telefoonnummer dat bij het account hoort. Dat is voor ons thuis niet werkbaar. Ik kan niet iedere keer wanneer ik een sms met code krijg van L&C, deze doorsturen naar mijn partner.
2FA is niet uit te zetten. Volgende stap is om te vragen aan L&C of er een 2e account aan de auto gekoppeld kan worden, maar ik vrees van niet. Ik hoor graag de ervaring van anderen.
Home assistant koppeling was voor ons de oplossing. Is hier op het forum genoeg informatie over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:37
Bartske schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Home assistant koppeling was voor ons de oplossing. Is hier op het forum genoeg informatie over te vinden.
Hoewel de ontwikkelaar van de integratie voor Home Assistant heeft aangegeven dat hij stopt met doorontwikkeling, werkt het nog steeds. Overigens is de reden dat hij ermee stopt dat Lynk en Co de optie om motor te starten onmogelijk gaat maken en dat Lynk en Co zelf met app zou komen die meerdere gebruikers gelijktijdig mogelijk maakt. Tot dusver nog niets van gezien in officiële app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerkepeter
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-09 13:18
Zijn er bestuurders die ook problemen ervaren met de kwaliteit van handsfree bellen? Wanneer ik aan het bellen ben is het geluid van de overkant erg slecht, het klinkt heel schel wanneer de persoon harder praat. Het lijkt wel alsof het geluid vervormd wordt, waardoor de overkant soms slecht te verstaan is...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Louwie88
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-09 08:40
Afgelopen tijd zijn er meerdere posts over de bekende windruis geweest en daarom toch maar eens een afspraak gemaakt bij de Volvo dealer (Alkmaar) om te kijken wat ze konden doen.

En ik moet zeggen, het resultaat viel niet tegen. Het is niet helemaal weg, maar zeker 60 - 70 procent minder en op het niveau wat ik normaal/acceptabel vind voor een auto van deze klasse. Het rubber sluit ook veel beter aan nu. Voorheen kon er een vinger tussen (moet je maar eens proberen van binnenuit met de deur dicht) en op de snelweg voelde ik hem gewoon klapperen.

Wat de monteur uiteindelijk gedaan heeft is wat eerder ook uit een fb groep was gequote; raam naar beneden en de deur wat buigen.. Toch liever dat zij dat doen dan dat ik zelf ga prutsen..

Kosten waren 100 euro incl btw aan arbeidsloon.

Anyways, ik wilde mijn ervaringen even delen en hoop dat anderen hier wat aan hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Louwie88 op 13-03-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
Viel dit niet onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwie88
Die discussie ben ik niet aangegaan eigenlijk. Zie het meer als iets wat verbeterd kan worden aan de auto, niet echt als een defect. Maar je kunt het proberen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:46
Iemand die de terugroepactie mail heeft ontvangen en ook daadwerkelijk de distributieriem heeft laten vervangen? Ik sta 'op de lijst', maar begreep dat ze nog steeds geen distributieriemen hebben.

Heel benieuwd naar wat L&C doet als hij in de tussentijd kapot gaat. Het advies om 'zo min mogelijk te rijden' slaat na zoveel weken ook nergens meer op, natuurlijk.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShooterWes
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-05 17:18
Binnenkort ontvang ik mijn Lynk&co 🎉

Nu wil ik de blauwe delen laten wrappen. Is er iemand in regio Eindhoven die dat heeft laten doen en een goed adresje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 13:03
-Deur gaat pas na vertraging van het slot-

Sinds enige tijd lijkt het erop dat het slot niet opent na de druk op de AB of via Keyless entry.
Na een +/- een minuut lukt dit wel.
Tijdens het openen hoor ik wel een "tikje" bij het oplaadpunt van de auto.
Er gebeurd dus wel iets.

Het valt me op dat dit vooral voorkomt na dat de auto is opgeladen.

Is de batterij van de sleutel wellicht aan vervanging toe ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verbatz schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:37:
-Deur gaat pas na vertraging van het slot-

Sinds enige tijd lijkt het erop dat het slot niet opent na de druk op de AB of via Keyless entry.
Na een +/- een minuut lukt dit wel.
Tijdens het openen hoor ik wel een "tikje" bij het oplaadpunt van de auto.
Er gebeurd dus wel iets.

Het valt me op dat dit vooral voorkomt na dat de auto is opgeladen.

Is de batterij van de sleutel wellicht aan vervanging toe ?
Ik heb dit ook, sleutel lijkt niet te worden herkend. Ik moet het nu unlocken via de app en de sleutel in het bakje doen. Ik krijg het daarna ook niet op slot.

Ik ga vandaag pogen om de batterij te vervangen, kijken of het daarmee opgelost is.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyLoomer
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-08 10:03
WHiZZi schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:54:
[...]

Ik heb dit ook, sleutel lijkt niet te worden herkend. Ik moet het nu unlocken via de app en de sleutel in het bakje doen. Ik krijg het daarna ook niet op slot.

Ik ga vandaag pogen om de batterij te vervangen, kijken of het daarmee opgelost is.
Dit is echt wel een batterij issue. Na vervangen zal het weer werken. Wel goede kwaliteit batterijtje gebruiken anders werkt het vaak nog niet. Deze ervaring had ik bij mijn vorige auto, een ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:33
Louwie88 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:07:
Afgelopen tijd zijn er meerdere posts over de bekende windruis geweest en daarom toch maar eens een afspraak gemaakt bij de Volvo dealer (Alkmaar) om te kijken wat ze konden doen.

En ik moet zeggen, het resultaat viel niet tegen. Het is niet helemaal weg, maar zeker 60 - 70 procent minder en op het niveau wat ik normaal/acceptabel vind voor een auto van deze klasse. Het rubber sluit ook veel beter aan nu. Voorheen kon er een vinger tussen (moet je maar eens proberen van binnenuit met de deur dicht) en op de snelweg voelde ik hem gewoon klapperen.

Wat de monteur uiteindelijk gedaan heeft is wat eerder ook uit een fb groep was gequote; raam naar beneden en de deur wat buigen.. Toch liever dat zij dat doen dan dat ik zelf ga prutsen..

Kosten waren 100 euro incl btw aan arbeidsloon.

Anyways, ik wilde mijn ervaringen even delen en hoop dat anderen hier wat aan hebben.
Heb dit een maandje geleden ook laten doen bij de Volvo garage (ook hier gepost) zij deden het onder garantie, scheelde inderdaad flink geruis, passagiers deur sloot niet goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Oude batterij was 2,9v (CR2032). Dus vervangen door een A-FORCE batterij en nu lijkt het weer goed.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwie88
apieschapie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:01:
[...]

Heb dit een maandje geleden ook laten doen bij de Volvo garage (ook hier gepost) zij deden het onder garantie, scheelde inderdaad flink geruis, passagiers deur sloot niet goed aan.
Dat is wel netjes van ze. Ik heb wel alle 4 de deuren laten doen trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Furiousz schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:13:
Sinds vorige week ook in het bezit van een 01 :) , model uit (november) 2022 met 28.000km op de teller. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor woon-werk (totaal 60km over secundaire wegen) en zo nu en dan zal de caravan er achter hangen. Opladen kan ik op eigen oprit via het stopcontact die op een aparte groep zit aangesloten (1x35A huisaansluiting) .

Bij de auto werd een Vevor mobiele laadkabel geleverd, instelbaar van 8A tot 16A. Tot nu toe snachts elke keer geladen met 10A. Het voorverwarmen vind ik echt top met deze temperaturen O-) . Al heb ik wel het idee dat het meer stroom verbruikt dan dat er wordt geladen op dat moment. Toevallig kwam ik erachter dat de lader ook wifi heeft, dus die is net als de auto verbonden met Home Assistant. Noodzakelijk? Nee, maar wel leuk :)
[Afbeelding]
Kun je jouw home assistant yaml delen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clock
  • Laatst online: 22:41
ShooterWes schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:17:
Binnenkort ontvang ik mijn Lynk&co 🎉

Nu wil ik de blauwe delen laten wrappen. Is er iemand in regio Eindhoven die dat heeft laten doen en een goed adresje heeft?
Heb het net laten doen in Almere (chrome delete + blauwe delen + velgen). Kost circa 600 euro en ziet er erg strak uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWL1615Gk40VeJCADvSwz_uvMM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FimcjX5wA0ILrYOfy1eLulTV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShooterWes
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-05 17:18
Waar heb je dat laten doen?
Clock schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:28:
[...]

Heb het net laten doen in Almere (chrome delete + blauwe delen + velgen). Kost circa 600 euro en ziet er erg strak uit.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

[rgb] schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:44:
[...]

Is er al nieuws hierover?
M.a.w. heb je al contact gehad met L&C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicMac9a
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-09 18:01
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:33:
Iemand die de terugroepactie mail heeft ontvangen en ook daadwerkelijk de distributieriem heeft laten vervangen? Ik sta 'op de lijst', maar begreep dat ze nog steeds geen distributieriemen hebben.

Heel benieuwd naar wat L&C doet als hij in de tussentijd kapot gaat. Het advies om 'zo min mogelijk te rijden' slaat na zoveel weken ook nergens meer op, natuurlijk.
Vandaag heeft onze auto een nieuwe distributieriem gekregen ivm met de terugroepactie.
Wij hebben dit bij de eerste onderhoudsbeurt te horen gekregen dat de distributieriem moest worden vervangen. Ook zouden wij daarover een mail ontvangen van Lynk & Co. maar deze hebben wij nog niet gehad.
Probleem zou zijn dat na 50.000 km de distributieriem problemen kan gegeven.

Het bouwjaar van onze Lynk is van april 2023 model MY2022 met de snellere boordlader. De auto hebben wij vorig jaar gekocht en er staat nu 27.000km op. Wij hebben de auto in onderhoud bij Volvo Nieuwenhuijse in Meppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Thanks, @MicMac9a, ze zijn er dus wel... Maar weer eens bellen naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvzavz
  • Laatst online: 18:03
MicMac9a schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Vandaag heeft onze auto een nieuwe distributieriem gekregen ivm met de terugroepactie.
Wij hebben dit bij de eerste onderhoudsbeurt te horen gekregen dat de distributieriem moest worden vervangen. Ook zouden wij daarover een mail ontvangen van Lynk & Co. maar deze hebben wij nog niet gehad.

Het bouwjaar van onze Lynk is van april 2023 model MY2022 met de snellere boordlader. De auto hebben wij vorig jaar gekocht en er staat nu 27.000km op. Wij hebben de auto in onderhoud bij Volvo Nieuwenhuijse in Meppel.
Ik niets gehoord of gezien van Lynk en Co, voor welk bouwjaar (vin nummer) is deze terugroep actie?
Ik heb een lynk van April 2022, wel met de 360 camera dus met een N in het vin nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
MasterMaceMichu schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:38:
Thanks, @MicMac9a, ze zijn er dus wel... Maar weer eens bellen naar de garage.
Ik zou hem eergisteren krijgen, maar was gebeld dat het uitgesteld is naar 15 april :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 09:19
MicMac9a schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Stond er op de RDW ook daadwerkelijk een terugroepactie vermeld? Ik heb ook ene van Maart 2023, modeljaar 2022 met snelle boordlader, maar heb geen bericht ontvangen en op de RDW staat er ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 20:58
Het lijkt dat op autos van 2023 (geregistreerd) of nieuwer een bericht krijgen. Ik heb ook geen bericht gekregen en geen terugroepactie via rdw. Mijn LC is van oktober '22 met snelle lader. Teller bijna op 40dkm. Zal er iets nuttig info kunnen krijgen via helpdesk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51
Toevallig zei mijn Volvo dealer bij de beurt vorige maand dat op mijn 01 geen terugroepactie van toepassing is. MY22 van Juni 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik heb dus wel een mail gehad, met daarin het verzoek om zo weinig mogelijk te rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
En van welke maand/jaar is de jouwe?
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:15:
Ik heb dus wel een mail gehad, met daarin het verzoek om zo weinig mogelijk te rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
Hier ook in de terugroepactiemail een bericht zo min mogelijk te rijden. Dikke doei voor Lynk en Co. Afspraak 15 minuten na de mail te hebben gekregen gemaakt en het onderdeel is niet op voorraad en dus met een maand uitgesteld. Ondertussen 2500km gereden na de mail, nog niets aan de hand. Mocht er toch iets gebeuren zullen ze vast minder blij zijn qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicMac9a
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-09 18:01
ThijsAms schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Stond er op de RDW ook daadwerkelijk een terugroepactie vermeld? Ik heb ook ene van Maart 2023, modeljaar 2022 met snelle boordlader, maar heb geen bericht ontvangen en op de RDW staat er ook niets.
Bij de RDW was niks vermeld. Heb dit via de Volvo dealer gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Als ze willen dat je "zo min mogelijk rijdt", geldt dat dan niet als een situatie waarin ze je feitelijk vervangend vervoer zouden moeten bieden als ze dat echt willen? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik rij ook gewoon door, hoor! Niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 13:03
WHiZZi schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:54:
[...]

Nog even ter info :
Probleem is verholpen, nieuwe batterij was de oplossing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verbatz schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Nog even ter info :
Probleem is verholpen, nieuwe batterij was de oplossing _/-\o_
Hier ook, oude batterij was 2.9V en dat is blijkbaar net niet genoeg. Geen problemen meer met een nieuwe batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
bleekie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Ik heb die voor de 05, die ook in de facebook groep werd gelinkt.

Het is inderdaad kapje eraf. Dan zie je een stekkertje die je los kan schuiven. Stekker uit elkaar. Stekker van dashcam ertussen (dit kan volgens mij niet verkeerd gaan, gewoon male op female en andersom zeg maar). Kabels een beetje ertussen proppen. En heb toen de auto aangezet om even te testen of hij het deed, en dat was zo, via de app die erbij hoort.
1 Filmpje gedownload naar telefoon, die ziet er goed uit. Maar dat was wel in stilstand, heb er nog niet mee gereden.

Toen geprobeerd de dashcam te plaatsen, maar dat paste dus niet. Na even proberen maar gaan meten of alles gelijk was, en de pinnen bleken te dik. Die afgevijld/ge-dremeld, en toen ging het wel.

De auto geeft geen foutmeldingen o.i.d. Dus ik neem aan dat alles ok is.

Als je hem besteld dan moet je via de chat aangeven welke auto je hebt, en fotos sturen van de spiegel. De link die jij geeft is volgens mij van dezelfde winkel, dus ik neem aan dat je gewoon hetzelfde krijgt of je nou de 05 of de 01 versie besteld..
Welk kabeltje moet ik hebben?

https://tweakers.net/foto...omdxrEjSDVnKcrbh4N0EB.jpg

En de kabel aan de dashcam is een ronde stekker maar geen tussenstekker zeg maar. Of komt deze in plaats van een andere kabel die dan niet meer aangesloten is?

EDIT: ok wodkabuikje, voortaan eerst goed in het doosje kijken om te zien of er nog extra kabeltjes zijn...
Opgelost!

Als ik het zelfs kan dan kan iedereen het!

Nu alleen nog zien of hij ook wel echt opneemt.

[ Voor 6% gewijzigd door wodkabuikje op 19-03-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoEvers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-09 15:05
wodkabuikje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:24:
[...]

En de kabel aan de dashcam is een ronde stekker maar geen tussenstekker zeg maar. Of komt deze in plaats van een andere kabel die dan niet meer aangesloten is?

EDIT: ok wodkabuikje, voortaan eerst goed in het doosje kijken om te zien of er nog extra kabeltjes zijn...
Opgelost!

En, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
wodkabuikje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:24:
[...]

Opgelost!

Ik ben ook benieuwd. Is het wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VAKoster
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-04 22:33
Even succes delen; vandaag 88 km op 1 acculading!! Zijn er mensen die dit record ook hebben gehaald of verbroken hebben? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
VAKoster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:07:
Even succes delen; vandaag 88 km op 1 acculading!! Zijn er mensen die dit record ook hebben gehaald of verbroken hebben? 😉
En hoe haal je deze score? De hele weg 60 rijden met klimaat controle uit e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfirm
  • Laatst online: 30-08 11:46
Hi All, wij staan op het punt een Lynk en co te kopen bij RVL autos. zij geven aan dat de achterlampen altijd last van condens krijgen en ze hier niks aan doen omdat lynk en co dit ook niet kan herstellen. heeft iemand hier zelf ervaring mee? hoe gaat lynk en co hiermee om. kunnen we na aanschaf gebruiken maken van de garantie van de auto om de achterlampen te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
redfirm schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:46:
Hi All, wij staan op het punt een Lynk en co te kopen bij RVL autos. zij geven aan dat de achterlampen altijd last van condens krijgen en ze hier niks aan doen omdat lynk en co dit ook niet kan herstellen. heeft iemand hier zelf ervaring mee? hoe gaat lynk en co hiermee om. kunnen we na aanschaf gebruiken maken van de garantie van de auto om de achterlampen te vervangen?
Volgens mij heeft iedereen hier last van. Je kan ze wel vervangen, maar dan gebeurt denk ik hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
redfirm schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:46:
Ik heb afgelopen maandag de lampen laten vervangen en nog de zelfde middag had 1 unit al weer last van condens helaas..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wodkabuikje
en @Deikesu

Erg blij mee. Geeft toch een fijn gevoel als je rit wordt opgenomen.

Ik had hem op mijn werk samen met een collega geïnstalleerd. Toen ik thuis was de micro sd bekeken en de rit was netjes opgenomen in filmpjes van 1 minuut lang. Beeld was erg prima.

Je kan met een app verbinding maken met de camera. Dat ging de eerste keer direct goed en ik heb toen het opnemen van geluid uitgezet. Daar twijfelde ik later toch over maar toen kreeg ik geen verbinding meer met de camera. Had het maar even geprobeerd. Probeer het dit weekend nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 11:44
apieschapie schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 06:40:
[...]

En hoe haal je deze score? De hele weg 60 rijden met klimaat controle uit e.d.?
Of heb je achteruit gereden? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe auto, en de Lynk & Co lijkt een interessante optie.

Oud lease voor 22,5/25k een volledig uitgeruste auto gebaseerd op het onderstel van de volvo XC40 die strak is afgewerkt met kwalitatieve materialen lijkt deze auto echt een no brainer.

Ik heb vanmiddag een kort testritje gehad en was enorm te spreken over de auto.

Ook heb ik gekeken naar een Ford focus, die eigenlijk snel afviel door de mindere afwerking en materialen, ook naar een VW passat heb ik even staan kijken. Maar die zijn vrij duur voor toch een minder compleet pakket.

Een andere interessantere optie zou een Mazda CX5 zijn, maar die zijn over het algemeen net wat duurder.

Raden jullie de Lynk & Co aan, wat zijn nadelen en wat zijn voordelen?
Op het oog lijkt het een beetje te mooi om waar te zijn.

Enige nadeel is dat ik geen laadpaal heb thuis, heb helaas geen oprit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
swoutr schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:56:

Dan zou ik er nog even goed over nadenken ;) Volgens mij rijden de meeste (particuliere) L&C-eigenaren het grootste deel elektrisch, wegens eigen laadpaal/zonnepanelen. Dan rijd je relatief goedkoop met zo'n luxe/ruime auto. Als benzine-auto is het verbruik vrij fors (ook wegens het grotere gewicht), maar goed, het kan natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Laatst online: 12-09 09:27
swoutr schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:56:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe auto, en de Lynk & Co lijkt een interessante optie.

Oud lease voor 22,5/25k een volledig uitgeruste auto gebaseerd op het onderstel van de volvo XC40 die strak is afgewerkt met kwalitatieve materialen lijkt deze auto echt een no brainer.

Ik heb vanmiddag een kort testritje gehad en was enorm te spreken over de auto.

Ook heb ik gekeken naar een Ford focus, die eigenlijk snel afviel door de mindere afwerking en materialen, ook naar een VW passat heb ik even staan kijken. Maar die zijn vrij duur voor toch een minder compleet pakket.

Een andere interessantere optie zou een Mazda CX5 zijn, maar die zijn over het algemeen net wat duurder.

Raden jullie de Lynk & Co aan, wat zijn nadelen en wat zijn voordelen?
Op het oog lijkt het een beetje te mooi om waar te zijn.

Ik heb ook geen laadpaal thuis. De kosten van een openbare laadpaal verschillen ennorm. Bij mij kost het 0.32 cent per kwh, dat is nog prima. Maar bij mijn werk kost het al 0.70 cent, dat is gewoon meer dan het dubbele en totaal niet rendabel. Ik zou dat even uitzoeken. Voor de rest is het een fantastische auto en zijn precies jou overwegingen ook mijn reden geweest om voor de Lynk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
dtacaptcave schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:10:
[...]

Ik heb ook geen laadpaal thuis. De kosten van een openbare laadpaal verschillen ennorm. Bij mij kost het 0.32 cent per kwh, dat is nog prima. Maar bij mijn werk kost het al 0.70 cent, dat is gewoon meer dan het dubbele en totaal niet rendabel. Ik zou dat even uitzoeken. Voor de rest is het een fantastische auto en zijn precies jou overwegingen ook mijn reden geweest om voor de Lynk te gaan.
Ik heb ooit eens gelezen dat je de vuistregel aan kunt houden: prijs per KWh > 0.50 cent --> dan benzine rijden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:44

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

smeerbartje schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:28:
[...]

Ik heb ooit eens gelezen dat je de vuistregel aan kunt houden: prijs per KWh > 0.50 cent --> dan benzine rijden :)
Die vuistregel is nogal natte vinger werk, 50 eurocent per KWH zou voor ons veel onvoordeliger zijn dan benzine rijden

Heb alles eens bijgehouden. (niet van het dashboard maar echte liters en KWH)
Laatste 5 maanden, dit verbruik zal bij hogere temperaturen beter worden

Praktijk verbruik elektrisch 24,5 KWH per 100 kilometer, 0,28 ct per KWH is <7 cent per kilometer.

Praktijk verbruik benzine is 5,7 liter per 100 kilometer, benzine (België) 1.61 per liter is >9 cent per kilometer.

Als de prijs voor 1 KWH boven de 36,5 eurocent komt is er al een verlies tegenover benzine rijden.
Dit is eenvoudig voor je zelf uit te rekenen.

Als we straks niet meer kunnen salderen is de stroom overigens gratis van de eigen zonnepanelen, zo blijkt uit de media. dan is op benzine rijden ineens er veel duurder.
We laden altijd thuis met een 220 volt after-market lader die is in te stellen tot 16 ampère. (aparte groep aangelegd met cee stekkerdoos)

Maar, ook al zou elektrisch iets duurder blijken, het rijd wel erg lekker stil met voor ons meer dan voldoende power.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilmaas op 23-03-2025 11:22 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
Ik heb net een rit gemaakt van 39 km op en neer (dus 78 km) en had bij thuiskomst nog 9 elektrische km’s over

[ Voor 5% gewijzigd door dukcer123 op 23-03-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Heb eens gekeken, er staan hier in de straat 4 laadpalen maar ze zitten allemaal op 0,65 cent per kWh. (Woon in de stad) Niet ideaal dus, toch ben ik nog steeds wel geïnteresseerd.

Hoe zit het met onderhoud, is dat goed te doen via een volvo dealer of een willekeurige garage?

En wat is het verbruik als je puur op de motor rijdt. Hierboven zie ik 1 op 17 maar dat lijkt me wat zuinig op 1800kg.

Raden jullie de auto aan gezien de omstandigheden, of zeggen jullie dan zou ik kijken naar een auto puur op benzine.

Ik kan de auto wss voor rond de 18 tot 20k kopen met +/-70.000 op de teller. Een op het oog hele mooie deal.

Een ander klein nadeel is de wegenbelasting, die is fors, zeker vanaf volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

swoutr schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:53:
Heb eens gekeken, er staan hier in de straat 4 laadpalen maar ze zitten allemaal op 0,65 cent per kWh. (Woon in de stad) Niet ideaal dus, toch ben ik nog steeds wel geïnteresseerd.

Hoe zit het met onderhoud, is dat goed te doen via een volvo dealer of een willekeurige garage?

En wat is het verbruik als je puur op de motor rijdt. Hierboven zie ik 1 op 17 maar dat lijkt me wat zuinig op 1800kg.

Raden jullie de auto aan gezien de omstandigheden, of zeggen jullie dan zou ik kijken naar een auto puur op benzine.

Ik kan de auto wss voor rond de 18 tot 20k kopen met +/-70.000 op de teller. Een op het oog hele mooie deal.

Een ander klein nadeel is de wegenbelasting, die is fors, zeker vanaf volgend jaar.
65 cent is duurder dan benzine rijden, ook bij 1 op 14.
Als je niet voordeliger electrisch kan rijden is het extra accu gewicht een nadeel.
Wegenbelasting volgend jaar ongeveer 120 euro per maand.
Een onderhoudsbeurt is 500 euro per 30000 km of 2 jaar, 1000 euro na 60000 km, i.v.m. nog garantie en soms moeilijk te verkrijgen onderdelen bij de volvo dealer. Dit zal goedkoper kunnen in de toekomst bij de universele garage, en ik doe veel zelf dan.
Een afweging kan ik niet maken, voor ons is de wagen perfect(caravan trekken en laden met eigen stroom)
Alleen benzine? Duur om te rijden, maar rijd wel super en is luxe.
Andere kant is de aanschaf nog aantrekkelijk, inruil juist weer onzeker.
Andere auto's zijn ook niet goedkoop, en als plugin hybride zwaar.
Een hev is mischien beter? De Lynk is in België volgens mij zonder stekker verkocht?

Succes met de keuze

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Ja de aanschaf is wel enorm aantrekkelijk.
18 / 20k voor zo'n complete SUV met relatief weinig op de teller krijg je nergens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
swoutr schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:53:
Het grootste nadeel van publiek laden (structureel) is het 'gedoe': laadpalen bezet, auto wegzetten wanneer vol, nieuwe parkeerplek zoeken, auto niet in het zicht, etc. Allemaal dingen die in het begin overkomelijk lijken, maar op de lange termijn vaak gaan irriteren. Los nog even van de extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winger7
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ik bevind me in dezelfde situatie als @swoutr. De Lynk biedt veel auto voor je geld. Toch zou ik ook afhankelijk zijn van een openbare laadpaal, en dat houdt me nog steeds tegen om de knoop door te hakken.

Alternatief zou zijn een kodiaq op benzine (2020-2023) of budget verhogen en gaan voor de Toyota RAV4 hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incroyable
swoutr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:53:
Ja de aanschaf is wel enorm aantrekkelijk.
18 / 20k voor zo'n complete SUV met relatief weinig op de teller krijg je nergens anders.
Ik zou wel de historie goed checken. Als eerder een leenauto is geweest, is de vraag hoe netjes mee is omgegaan.

Niet elektrisch rij ik ca 1 op 14 in NL en als je harder kunt in buitenland 1 op 11/12.
Onderhoud, banden etc ca 600-1000 euro per jaar.

Auto rijdt idd prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
Toevallig vandaag niet-elektrisch in de hybrid stand in de avondspits (110 op de teller waar het kan) van IJmuiden naar Eindhoven gereden. 5,1 liter op 100 km, ofwel 1:19,5. Best zuinig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

MvdV schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:24:
Toevallig vandaag niet-elektrisch in de hybrid stand in de avondspits (110 op de teller waar het kan) van IJmuiden naar Eindhoven gereden. 5,1 liter op 100 km, ofwel 1:19,5. Best zuinig zo.
Netjes, maar echt? Of geeft de teller/meter dit aan?
Bij ons wijkt dat ongeveer 10 procent af, dus zou het 5,6 liter per 100 kilometer zijn, voor een 3 cilinder 1.5 en ruim 1900 met bestuurder best een prestatie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Wilmaas schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:49:
[...]

Netjes, maar echt? Of geeft de teller/meter dit aan?
Bij ons wijkt dat ongeveer 10 procent af, dus zou het 5,6 liter per 100 kilometer zijn, voor een 3 cilinder 1.5 en ruim 1900 met bestuurder best een prestatie! _/-\o_
Wel vanaf het display idd. Nooit nagerekend, daar heb ik geen zin in. Temperatuur was ook wel ideaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb gisteren zowaar 81,5 KM gehaald op accu :o

Gewoon op hybride stand en de koeling stond niet op de eco mode. In de ochtend (8:15) mijn kinderen naar school gebracht en daarna via 50 km wegen naar mijn werk, totaal 9 km is die rit. In de middag (12:30) van Helmond naar Eersel gereden over de A67, 110 op de CC (snelwegassistentie).

Rustig optrekken (ik zat achter een vrachtauto, dus kon ook niet hard optrekken) op de snelweg. Ook nog een goed stuk terug gereden vanuit Eersel naar Helmond toen ergens halverwege de snelweg toch de motor aan ging..

Temperatuur heeft echt veel invloed dus, een maand geleden (zoiets) haalde ik 50 km in de kou op de accu :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:05
Kan de accu van een nieuwe lynk en co 01 eigenlijk ook opgeladen worden via de motor?
of gaat dit alleen maar via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Dirtyrockers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:38:
Kan de accu van een nieuwe lynk en co 01 eigenlijk ook opgeladen worden via de motor?
of gaat dit alleen maar via de kabel?
De accu kan ook via de motor worden opgeladen, ook kan er uitgesteld worden wanneer de accu gebruikt mag worden.
oeps, een nieuwe? dat weet ik dan weer niet.

@Dirtyrockers
Ondertussen wat wijzer, de accu kan worden opgeladen met de benzinemotor, in ieder geval als de auto geparkeerd staat.
Er kan worden ingesteld hoeveel accu er niet mag worden gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Wilmaas op 26-03-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Wilmaas schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:34:
[...]

De accu kan ook via de motor worden opgeladen, ook kan er uitgesteld worden wanneer de accu gebruikt mag worden.
oeps, een nieuwe? dat weet ik dan weer niet.

@Dirtyrockers
Ondertussen wat wijzer, de accu kan worden opgeladen met de benzinemotor, in ieder geval als de auto geparkeerd staat.
Er kan worden ingesteld hoeveel accu er niet mag worden gebruikt.
dank je wel, heb je daar evt een bron van voor mij? ik heb het hele internet en ook documentatie proberen af te struinen, maar kon geen duidelijkheid daaruit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Dirtyrockers schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:04:
[...]

dank je wel, heb je daar evt een bron van voor mij? ik heb het hele internet en ook documentatie proberen af te struinen, maar kon geen duidelijkheid daaruit krijgen.
Ik heb een youtube filmpje gezien waarin veel uitgelegd is.
Alle menus werden doorlopen, aangaande het sparen van de accu is er een schuif toegevoegd met het percentage wat niet gebruikt jan worden.

Aangaande het laden van de accu op de motor was er te zien dat dit alleen mag als er voldoende ventilatie was in verband met uitlaatgassen, en de stand p moet zijn ingeschakeld.

Dit geeft geen uitsluitsel over het laden tijden het rijden
Als ik later in de gelegenheid ben plaats ik de link.

Nog geen antwoord van lynk &co zelf helaas.
Hab je dat ook al geprobeerd?

Ongeveer na 6.25 gaat over laden

YouTube: 2025 Lynk & Co 01 Facelift (276 HP) | Exterior, Interior & Infotainm...

[ Voor 13% gewijzigd door Wilmaas op 26-03-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 13-09 22:01

Flipmo

OMG !!

Ik heb al een half jaar de Lynk en co, maar de app heeft nog steeds geen connectie met de auto.
Lynk en co al gebeld en die zegt dat de verbinding tot stand is, daar in het systeem staat het op groen.
Maar blijkbaar maakt de auto geen verbinding met de cloud, waardoor de app niks kan uitlezen.

Daarvoor staat de auto nu bij de garage (en wat andere kleine puntjes). Maar volgens de monteur moet ik daarvoor wel ingelogd zijn IN de auto.. ik heb dat nooit gedaan. Rijd nog altijd op het gastaccount omdat van horen zeggen het dan allemaal stabieler en sneller werkt.

Nu de vraag: Is het nodig om in de auto ingelogd te zijn met je lynk en co account, om de app te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Wilmaas schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:38:
[...]

Alle menus werden doorlopen, aangaande het sparen van de accu is er een schuif toegevoegd met het percentage wat niet gebruikt jan worden.

Aangaande het laden van de accu op de motor was er te zien dat dit alleen mag als er voldoende ventilatie was in verband met uitlaatgassen, en de stand p moet zijn ingeschakeld.

Dit geeft geen uitsluitsel over het laden tijden het rijden
Als ik later in de gelegenheid ben plaats ik de link.

Nog geen antwoord van lynk &co zelf helaas.
Hab je dat ook al geprobeerd?

Ongeveer na 6.25 gaat over laden

YouTube: 2025 Lynk & Co 01 Facelift (276 HP) | Exterior, Interior & Infotainm...
thanks ik ga er even naar kijken. ik krijg de nieuwe lynk en co 01 in juni.
en was benieuwd of dit nog kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Flipmo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:36:
Nu de vraag: Is het nodig om in de auto ingelogd te zijn met je lynk en co account, om de app te kunnen gebruiken?
Nee, dat is niet noodzakelijk. De app werkt hier gewoon, zonder ooit ingelogd te zijn in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

LoneGunman schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Nee, dat is niet noodzakelijk. De app werkt hier gewoon, zonder ooit ingelogd te zijn in de auto zelf.
Tnx, dat is wat ik al dacht (en hoopte). Had namelijk nog nooit in de auto ingelogd en zou het super stom vinden van mezelf als dat het probleem leek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:05
Wilmaas schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:38:
[...]

[...]
Ik vind het vooral jammer dat ze Carplay/Android Auto niet tonen. Hoop dat ze met de nieuwe versie eindelijk iets hebben gedaan aan de verloren ruimte op het scherm in Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik heb al een half jaar de Lynk en co, maar de app heeft nog steeds geen connectie met de auto.
Lynk en co al gebeld en die zegt dat de verbinding tot stand is, daar in het systeem staat het op groen.
Maar blijkbaar maakt de auto geen verbinding met de cloud, waardoor de app niks kan uitlezen.

Daarvoor staat de auto nu bij de garage (en wat andere kleine puntjes). Maar volgens de monteur moet ik daarvoor wel ingelogd zijn IN de auto.. ik heb dat nooit gedaan. Rijd nog altijd op het gastaccount omdat van horen zeggen het dan allemaal stabieler en sneller werkt.

Ik zou het toch even proberen. Je hoeft daarna niet actief gebruik te maken van het profiel. Ik ben er zelf laatst achter gekomen dat er toch een verband is, terwijl ik dat totaal niet verwachtte. Misschien moet je daarna weer even de app opnieuw laten koppelen via de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

b12e schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Ik vind het vooral jammer dat ze Carplay/Android Auto niet tonen. Hoop dat ze met de nieuwe versie eindelijk iets hebben gedaan aan de verloren ruimte op het scherm in Carplay.
klopt, ik vind het persoonlijk ook jammer dat fysieke knoppen steeds meer ontbreken en alles met menu's gaat, maar een knop kan kapot en een menu is maar software..... maar het zal moeten wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

En toch zou het goed kunnen dat je minimaal 1 keer moet inloggen op jou account in de auto.
Zie het maar als bevestiging van jou account en auto.

Ik weet niet meer preccies hoe het bij mij is verlopen, maar volgens mij ook met het inloggen ging alles online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
ron12345 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:33:
[...]

En toch zou het goed kunnen dat je minimaal 1 keer moet inloggen op jou account in de auto.
Zie het maar als bevestiging van jou account en auto.

Ik weet niet meer preccies hoe het bij mij is verlopen, maar volgens mij ook met het inloggen ging alles online.
Ik heb nog nooit ingelogd met mijn account, en de app doet het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

gisteren bij de garage geweest, ingelogd in de auto. Geen resultaat.
Infotainment gereset, weer opnieuw ingelogd, geen resultaat..

L&C nog maar weer eens bellen, om zeker te weten dat de connectie wel gemaakt is.
(al heb ik dat al paar gedaan, en telkens gaven ze aan dat de app met de auto gekoppeld is)

Gelukkig werkt de auto verder wel top, alleen was afgelopen winter prettig geweest om de auto voor te kunnen verwarmen. EN ik vind dat bij een auto van 30K het gewoon moet werken.. Het is nu niet dat ik een oud polootje gekocht heb uit 1995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
Flipmo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:07:
gisteren bij de garage geweest, ingelogd in de auto. Geen resultaat.
Infotainment gereset, weer opnieuw ingelogd, geen resultaat..

L&C nog maar weer eens bellen, om zeker te weten dat de connectie wel gemaakt is.
(al heb ik dat al paar gedaan, en telkens gaven ze aan dat de app met de auto gekoppeld is)

Gelukkig werkt de auto verder wel top, alleen was afgelopen winter prettig geweest om de auto voor te kunnen verwarmen. EN ik vind dat bij een auto van 30K het gewoon moet werken.. Het is nu niet dat ik een oud polootje gekocht heb uit 1995.
Zie je wel dit tapblad in de app?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_gF93QAOx6noc2E2oRYeBQzoGE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9aFEwO0tRbQPFVAKwMP3wB9y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ja

Geel kruisje bij
Brandstof: niet beschikbaar
Accu: niet beschikbaar

klimaat niet beschikbaar
zoek mijn auto, locatie niet beschikbaar (bij info, we kunnen de huidige locatie van je auto nu niet weergeven. controleer de internetverbinding van je auto en probeer het later nog een keer)

Spotify werkt wel gewoon, via het infotainment systeem. Auto is ook gewoon verbonden met het internet

Alleen via bluetooth als ik naast de auto sta, kan ik zien of een raam of deur open is.. that's all.

Toen ik de auto net kocht, en met een oudere versie van de app zag ik dat de laatste brandstof update 30 december 2023 om xx:xx was. Dat was toen de auto nog van een vorige eigenaar was.
Ik heb hem in het bezit vanaf augustus 2024. Vanaf aankoop nooit iets kunnen zien in de app..

[ Voor 4% gewijzigd door Flipmo op 27-03-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Flipmo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:33:
[...]

Ja

Geel kruisje bij
Brandstof: niet beschikbaar
Accu: niet beschikbaar

klimaat niet beschikbaar
zoek mijn auto, locatie niet beschikbaar (bij info, we kunnen de huidige locatie van je auto nu niet weergeven. controleer de internetverbinding van je auto en probeer het later nog een keer)

Spotify werkt wel gewoon, via het infotainment systeem. Auto is ook gewoon verbonden met het internet

Alleen via bluetooth als ik naast de auto sta, kan ik zien of een raam of deur open is.. that's all.

Toen ik de auto net kocht, en met een oudere versie van de app zag ik dat de laatste brandstof update 30 december 2023 om xx:xx was. Dat was toen de auto nog van een vorige eigenaar was.
Ik heb hem in het bezit vanaf augustus 2024. Vanaf aankoop nooit iets kunnen zien in de app..
Ik denk toch dat ze hem even opnieuw moeten koppelen, ook al lijkt hij gekoppeld te zijn. Dat hebben ze bij mij laatst ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

oldostofjas schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Ik denk toch dat ze hem even opnieuw moeten koppelen, ook al lijkt hij gekoppeld te zijn. Dat hebben ze bij mij laatst ook gedaan.
Dat is al eens gebeurd, paar maand geleden hebben ze hem ook opnieuw gekoppeld door Lynk en Co.
Maar was idd nog van plan om weer eens te bellen.. wellicht dat iemand anders iets ziet wat misschien door een collega over het hoofd is gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CD130nl
Flipmo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Dat is al eens gebeurd, paar maand geleden hebben ze hem ook opnieuw gekoppeld door Lynk en Co.
Maar was idd nog van plan om weer eens te bellen.. wellicht dat iemand anders iets ziet wat misschien door een collega over het hoofd is gezien.
Bij mij ging het rondom het koppelen destijds ook niet goed. Had wel hele andere klachten dan jij, maar misschien helpt deze oplossing wel :) Bij mij zat het probleem in de account. Ik heb een nieuwe account (met en ander mailadres) aangemaakt en de auto daaraan door de klantenservice laten koppelen. Sindsdien werkt het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Flipmo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Het is niet maar één koppeling die ze achter de schermen moeten maken. Verschillende services moeten afzonderlijk “aangezet” worden. Bij mij werkte de app eerst ook maar half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Mijn laadklepje blijft de laatste tijd wel heel vaak vastzitten, ook als het niet koud of nat is. Ik weet dat je hem kan openpeuteren, maar dat is niet fijn. Heeft iemand hier al iets aan kunnen doen?
Pagina: 1 ... 171 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.