Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:55
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al een tijdje omdat mijn volgende leaseauto de 01 facelift gaat worden (vanaf 01-07). Rij nu nog een Octavia en volg dat forum ook, maar ga dus straks switchen.

Zijn er hier al rijders met de facelift 01? Hoe bevalt deze update, met name de vernieuwende motor/automaat én de vernieuwde software?
Facelift is nu al een maand of 2-3 te verkrijgen dus kan me voorstellen dat er inmiddels meer bekend is?
Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShooterWes
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-05 17:18
Magneten goed schoonmaken.
oldostofjas schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:21:
Mijn laadklepje blijft de laatste tijd wel heel vaak vastzitten, ook als het niet koud of nat is. Ik weet dat je hem kan openpeuteren, maar dat is niet fijn. Heeft iemand hier al iets aan kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Flipmo

OMG !!

Ook zonder werkende app... wat een fantastische auto is het toch.
Paar dagen in een leenauto, geen automaat, weinig tot geen luxe.
Dan merk je pas weer wat een complete en luxe wagen het is, en dat voor een redelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 15:49
Auto 2 weken niet gebruikt ivm vakantie. Na terugkomst kom ik erachter dat er ineens +/- 100 kleine putjes in de voorruit zitten. Balen, hopen maar dat ze die gelijk kunnen vervangen bij de 60.000 km beurt komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:16
Ja, onder garantie laten vervangen bij garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsc007db
Oh ja, ben wel eigenaar.

[ Voor 74% gewijzigd door wsc007db op 28-03-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51
Joene69 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:54:
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al een tijdje omdat mijn volgende leaseauto de 01 facelift gaat worden (vanaf 01-07). Rij nu nog een Octavia en volg dat forum ook, maar ga dus straks switchen.

Zijn er hier al rijders met de facelift 01? Hoe bevalt deze update, met name de vernieuwende motor/automaat én de vernieuwde software?
Facelift is nu al een maand of 2-3 te verkrijgen dus kan me voorstellen dat er inmiddels meer bekend is?
Ben benieuwd.
Vrienden van ons hebben een nieuwe 01 FL besteld, die zou binnenkort geleverd moeten worden. Ben ook benieuwd naar de verschillen. Vind ze namelijk niet allemaal geslaagd op het oog.

Wel een gemiste kans dat de EV range nog steeds 75KM is. Dat had minimaal 100KM+ moeten zijn om weer in de top mee te doen. Dus ik skip sowieso de 01 FL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:11

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Flipmo schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:17:
Ook zonder werkende app... wat een fantastische auto is het toch.
Paar dagen in een leenauto, geen automaat, weinig tot geen luxe.
Dan merk je pas weer wat een complete en luxe wagen het is, en dat voor een redelijke prijs :)
Je bent er inderdaad zo aan gewend. Voordat wij hem hadden vonden we allebei de Clio die we als 2e auto hebben een fijne auto, nu vinden we het allebei een rammelbak en is het discussie wie de Lynk mee mag. :D
Zit door de ervaring met de Lynk ondertussen al te kijken naar een vervangende auto voor de Clio met meer luxe, eigenlijk compleet onzin. Paar jaar geleden reden we als 2e auto een Clio zonder stuurbekrachtiging, elektrische ramen en airco. Op zich reed dat ook gewoon. O-)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoEvers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-09 15:05
oldostofjas schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:21:
Mijn laadklepje blijft de laatste tijd wel heel vaak vastzitten, ook als het niet koud of nat is. Ik weet dat je hem kan openpeuteren, maar dat is niet fijn. Heeft iemand hier al iets aan kunnen doen?
Het knopje "open kofferbak" keer of 5 a 6 snel achter elkaar indrukken/spammen. Werkt bij mij altijd. Terwijl het knopje naast het stuur lang niet altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
MennoEvers schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:54:
[...]

Het knopje "open kofferbak" keer of 5 a 6 snel achter elkaar indrukken/spammen. Werkt bij mij altijd. Terwijl het knopje naast het stuur lang niet altijd werkt.
Net nog even geprobeerd, maar het werkt allebei niet meer. Ik hoor wel een klik, maar ik denk dat de magneten een beetje plakken. Schoonmaken is dus waarschijnlijk inderdaad de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
oldostofjas schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:01:
[...]

Net nog even geprobeerd, maar het werkt allebei niet meer. Ik hoor wel een klik, maar ik denk dat de magneten een beetje plakken. Schoonmaken is dus waarschijnlijk inderdaad de oplossing.
Hoe dan ook. Hij zal uiteindelijk weer gaan haperen. Wat je ook probeert. Dit is gewoon een slechte eigenschap van deze auto.
Ik trek hem zelf gewoon altijd open, kan zonder al teveel moeite. Dit werkt in ieder geval altijd 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Sumuhtsop schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:11:
[...]

Hoe dan ook. Hij zal uiteindelijk weer gaan haperen. Wat je ook probeert. Dit is gewoon een slechte eigenschap van deze auto.
Ik trek hem zelf gewoon altijd open, kan zonder al teveel moeite. Dit werkt in ieder geval altijd 😊
Je zou er bijna een handgreepje opschroeven zodat je hem makkelijk open kan trekken 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Sumuhtsop schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:11:
[...]

In de bijna 3 jaar dat ik mijn 01 rijdt heeft hij echt nog nooit gehapert, dus het hoort gewoon niet zo hoor. Terug naar de dealer, garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wsc007db
Lynk & Co 01 verkozen tot Occasion van het Jaar 2025.https://www.automotive-on...casion-van-het-jaar-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
KAK! Heb ik dat weer, start ik net de auto krijg ik een kentekenplaat verlichting foutmelding, de rechter lamp doet het niet, links geen issues. Iemand dit al eens eerder mee gemaakt?

Ik heb eigenlijk geen zin omdat ding naar de garage te brengen (Alkmaar voor mij vanuit Den helder), is dit zelf op te lossen of ben ik aan de beurt? Maar als het niet anders kan dan is het maar zo. Ik heb nog bijna 2.5 jaar garantie, lijkt mij dat dit een garantie dingetje is,

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn-V4 op 29-03-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Gisteren leken de problemen automagisch te zijn verdwenen onderweg terug uit Naarden aan het begin van de avond, op de heenweg heb ik de hele rit last gehad van de foutmelding. In de tunnels kreeg kwam de kentekenplaat verlichting niet voorbij wanneer de auto dimlichten inschakelde. Kan ook zijn dat het even duurt voordat het defecte ledje/lampje opgemerkt word door de auto.

Ik ben onderweg naar huis even langs de A7 gestopt voor een bak koffie, nadat ik de auto had gestart om verder te rijden kwam de fout vrijwel direct tevoorschijn?!

Vannacht heeft de auto aan de laadpaal gehangen en bij het starten om de auto weg te zetten zie ik de fout niet, dimlichten staan aan, ik ben even uit de auto gestapt om de kentekenplaat verlichting te controleren en beide lampjes werken gewoon?!

Zal toch niet ergens een kabelbreuk zitten?! Ik vermoed dat er ergens in de klep een connector niet helemaal goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Jammer, net nog even gecontroleerd of de fout nog aanwezig is voordat ik de garage zou gaan bellen. In eerste instantie niets aan de hand als de verlichting in Auto staat. Als ik handmatig schakel naar dimlicht gaan allebei de kentekenplaat lampjes branden, als ik dan handmatig schakel met de verlichting komt de fout terug,

Volgende week donderdag naar Alkmaar voor een afspraak, er word wel wat stug gedaan over de garantie op de auto, er staat nog geen 14 dkm op en is van aug. '23. Doet Lynk & Co moeilijk als het om garantie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 09:27
Martijn-V4 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:02:
Gisteren leken de problemen automagisch te zijn verdwenen onderweg terug uit Naarden aan het begin van de avond, op de heenweg heb ik de hele rit last gehad van de foutmelding. In de tunnels kreeg kwam de kentekenplaat verlichting niet voorbij wanneer de auto dimlichten inschakelde. Kan ook zijn dat het even duurt voordat het defecte ledje/lampje opgemerkt word door de auto.

Ik ben onderweg naar huis even langs de A7 gestopt voor een bak koffie, nadat ik de auto had gestart om verder te rijden kwam de fout vrijwel direct tevoorschijn?!

Vannacht heeft de auto aan de laadpaal gehangen en bij het starten om de auto weg te zetten zie ik de fout niet, dimlichten staan aan, ik ben even uit de auto gestapt om de kentekenplaat verlichting te controleren en beide lampjes werken gewoon?!

Zal toch niet ergens een kabelbreuk zitten?! Ik vermoed dat er ergens in de klep een connector niet helemaal goed vast zit.
Klinkt inderdaad als een kabelbreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 16:39
oldostofjas schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:01:
[...]

Gewoon het klepje een keer helpen met de hand (ik doen dat meestal ook door 5 keer klikken op de "open kofferbak knop" en dan even met de had het klepje open trekken.). Daarna de magneetjes even schoonvegen en dan werkt het weer (althans bij mij).

(spuit 11)

Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoEvers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-09 15:05
Goedemiddag allemaal,

Ik heb me rot gezocht op dit forum, en op internet, maar ik kan niet vinden hoe ik bij de verzekeringskast kom |:( . Ik heb gelezen dat ie onder de bestuurdersstoel zit, maar dat zou betekenen dat ik de hele stoel eruit moet halen om erbij te kunnen.

Klopt dit?

Dat is 'nodig' omdat ik een dashcam wil aanschaffen met parkeerstand. M.a.w. moet constante voeding hebben. Ik hoor heel graag of mensen zelf in staat zijn geweest bij de zekeringen te komen!

(mensen trouwens ervaringen met Nordväl dashcams?)

Fijne zonnige middag verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 13:15
MennoEvers schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:35:
Goedemiddag allemaal,

Ik heb me rot gezocht op dit forum, en op internet, maar ik kan niet vinden hoe ik bij de verzekeringskast kom |:( . Ik heb gelezen dat ie onder de bestuurdersstoel zit, maar dat zou betekenen dat ik de hele stoel eruit moet halen om erbij te kunnen.

Klopt dit?

Dat is 'nodig' omdat ik een dashcam wil aanschaffen met parkeerstand. M.a.w. moet constante voeding hebben. Ik hoor heel graag of mensen zelf in staat zijn geweest bij de zekeringen te komen!

(mensen trouwens ervaringen met Nordväl dashcams?)

Fijne zonnige middag verder ;)
Ja zit onder de bestuurders stoel. Als je 'm helemaal naar voren zet kun je er bij, dwz je ziet de zekeringen zitten. (Andere kast zit onder de motorkap).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
VAKoster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:07:
Even succes delen; vandaag 88 km op 1 acculading!! Zijn er mensen die dit record ook hebben gehaald of verbroken hebben? 😉
Wow, da's echt wel een prestatie! Mijn record is 91 km afstand op een volle lading, maar dat was halverwege augustus 2024 op een ontzettend warme zomerdag (25+ graden Celsius) zonder airco aan (wel met ramen open), veel binnenstad gereden en de rest op N-wegen met maximale snelheid van 80 km/h. Dat je 88 km afstand haalt op een willekeurige dag in maart 2025 met iets van 20-22 graden Celsius buitentemperatuur vind ik persoonlijk nèt iets indrukwekkender _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:24
Wat houdt de "dynamische routebegeleiding" in, in de navigatie instellingen?
Deze optie staat iedere keer weer uit terwijl ik 'm steeds weer op automatisch zet.
Heb ik 't nodig? :P

Binnenkort mijn eerste lange rit (Zwitserland) met de Lynk & Co 01 (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 12:29
Ik krijg een melding in mijn dashboard dat de auto onderhoud nodig heeft. Iemand een goede ervaring bij een bedrijf die dat doet in de regio Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

siemed schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:55:
Ik krijg een melding in mijn dashboard dat de auto onderhoud nodig heeft. Iemand een goede ervaring bij een bedrijf die dat doet in de regio Den Haag?
Gewoon lekker bij Niham, de Volvo dealer? Bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickLC
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-09 15:49
Goedemiddag,

Ik heb sinds vorige week een zwarte Lynk en Co 01 gekocht.
Superblij mee

Vraagje?
Hoe kan ik zien of ik een MY22-2 of MY22-1 heb.
Het kenteken is geregistreerd in 9-22 en heb een 360 camera. Maar weet niet of dat versneld laden heb.

Is er enig manier waarop ik dit kan achterhalen?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:33
siemed schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:55:
Heb je nog garantie op de auto? Zo ja, dan moet je hem bij een Volvo dealer onderhouden voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
PatrickLC schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:12:
Goedemiddag,

Superblij mee

Vraagje?
Het kenteken is geregistreerd in 9-22 en heb een 360 camera. Maar weet niet of dat versneld laden heb.

Patrick
Ja, de zoekfunctie gebruiken van het forum 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickLC
apieschapie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:17:
[...]

Ja, de zoekfunctie gebruiken van het forum 8)
Heyyy :)

Dat heb ik wel geprobeerd maar weet je hoe vaak MY22 gebruikt wordt in dit forum :)
Ik vond wel iets van dat je het kan zien aan je chassisnummer maar in mijn chassisnummer zie ik nergens iets van die code ofzo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:41
PatrickLC schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:12:
Goedemiddag,

Superblij mee

Vraagje?

Patrick
Als je typegoedkeuringsnummer (staat op site RDW) op 04 eindigt dan heb je versneld laden (03 is met 360 graden camera maar langzamer laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PatrickLC schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:45:
[...]

Heyyy :)

Dat heb ik wel geprobeerd maar weet je hoe vaak MY22 gebruikt wordt in dit forum :)
Ik vond wel iets van dat je het kan zien aan je chassisnummer maar in mijn chassisnummer zie ik nergens iets van die code ofzo staan.
MY22 is een N als 10e teken in het VIN-nummer
MY23 is een P als 10e teken in het VIN-nummer

MY22-1 is Mei 2022. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus/september 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal en 75 km WLTP-range. Ook te herkennen aan een laadkabel met gele handvatten.

[ Voor 21% gewijzigd door Sumuhtsop op 03-04-2025 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Frash schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:20:
[...]

Als je typegoedkeuringsnummer (staat op site RDW) op 04 eindigt dan heb je versneld laden (03 is met 360 graden camera maar langzamer laden).
Humm ... hier een 04 maar niet met een snellere laadkabel uitgerust. WLTP is ook maar 69km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
mpx200_05 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:23:
[...]

Humm ... hier een 04 maar niet met een snellere laadkabel uitgerust. WLTP is ook maar 69km
In dat geval is dat geen betrouwbare indicator 😁

Had zelf een -04 van na augustus 2022 vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickLC
Heyy goedemorgen,

Bedankt allemaal voor de reacties :)
04 en gele handvaten dus ik weet genoeg.

Heeft 1 van jullie ook wel eens gehad dat de auto niet automatisch lijkt te stoppen met laden als hij vol is? Zoals bv gisteren hij stond al zeker 10 min op vol in de app en de lader laadde vrolijk door.... toen die op een gegeven moment van 15 kwh geladen naar 15.6 sprong heb ik de stekker er maar uitgehaald.. En kan ik ergens instellen dat hij bijvoorbeeld stopt met laden op 95 procent.

Ik heb thuis een laadpaal van Zap Go. Heb nog geen andere laadpalen uitgetest.
Gebruik wel een andere kabel gekocht omdat de bijgeleverde net te kort was. eRock Next Type 2 - 1 Fase 16A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MvdV
PatrickLC schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 06:16:
Heyy goedemorgen,

Bedankt allemaal voor de reacties :)
04 en gele handvaten dus ik weet genoeg.

Heeft 1 van jullie ook wel eens gehad dat de auto niet automatisch lijkt te stoppen met laden als hij vol is? Zoals bv gisteren hij stond al zeker 10 min op vol in de app en de lader laadde vrolijk door.... toen die op een gegeven moment van 15 kwh geladen naar 15.6 sprong heb ik de stekker er maar uitgehaald.. En kan ik ergens instellen dat hij bijvoorbeeld stopt met laden op 95 procent.

Ik heb thuis een laadpaal van Zap Go. Heb nog geen andere laadpalen uitgetest.
Gebruik wel een andere kabel gekocht omdat de bijgeleverde net te kort was. eRock Next Type 2 - 1 Fase 16A
Klopt, dat doet hij idd. App geeft eerder aan dat hij vol is dan dat het laden stopt. Heb me er nooit druk om gemaakt.

Een max laad stop instellen kan niet. Na bijna 3 jaar lang laden tot 100% heb ik nu ook niet het idee dat de accu al minder wordt. Haal nog steeds makkelijk 70+ km in de zomer zonder moeite te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door MvdV op 04-04-2025 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Het laden stopt echt wel als de accu vol is; maak je daar maar niet druk over. Lijkt me eerder app/backend dingetje dan daadwerkelijk het niet stoppen van het laadproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 17:40
Zojuist heeft m’n 230v thuislader het begeven. Heb de auto net een paar maanden, dus zal qua garantie wel goed zitten. Maandag maar even bellen of zouden jullie het anders aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
Even een korte vraag, ik wil de originele dakdragers halen van Lynk&Co (schijnt van Mont Blanc te zijn). Passen hier ook de Thule dakkoffers op? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
apieschapie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:19:
Even een korte vraag, ik wil de originele dakdragers halen van Lynk&Co (schijnt van Mont Blanc te zijn). Passen hier ook de Thule dakkoffers op? Weet iemand dit?
Ja, ik heb de originele dakdragers en een box van Thule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
oldostofjas schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:40:
[...]

Ja, ik heb de originele dakdragers en een box van Thule.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgLfcZvXfiF2hayiAoE8lzZNyzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTh3bXmw92n1tDp5VSAP8Qsw.jpg?f=fotoalbum_large
Met plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
Bedankt voor je snelle antwoord, ziet er goed uit!
Welke box van Thule heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
apieschapie schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:27:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord, ziet er goed uit!
Welke box van Thule heb je als ik vragen mag?
De Motion XT en dan niet de grootste maat, maar eentje daaronder. Ik weet nooit of dat nou de L of de XL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Nog een vraagje over dakdragers hiero :)

Ik heb de Hapro Cronos 125 gekocht.
Deze zijn geschikt voor de Lynk & Co 01 volgens de handleiding en compatibiliteitslijst.

Maar hoe moet ik deze nu monteren?
Moet de klem van de drager om de hele dakrail heen? of alleen onder het kleine randje?
Om de hele dakrail krijg ik niet voor elkaar. En alleen om dat kleine randje voelt niet alsof het zo hoort.

Mijn gevoel zegt dat het zo moet (maar dan krijg ik hem dus niet om de hele dakrail geklemd)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWKK9KiDrjcljXa4tFlWk1HWdyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFeQwhFsMhQyUuKW1LWZrCPG.jpg?f=fotoalbum_large

Zo krijg ik hem er wel op (maar dan is er zo veel doorkijk aan de bovenkant?):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rv78Tc9JN5WH2oXjsONzMcGojx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrZAqBf9EELQq6Bu9siF7Efr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMZWQLxqPUXoZvv0ye2lZ3V7vGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwYA98Ncr9Qbwj9XwHJY6ekM.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee wat nu de juiste manier is?

[ Voor 11% gewijzigd door Flappie op 06-04-2025 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:37
Flappie schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:43:
Nog een vraagje over dakdragers hiero :)

Iemand een idee wat nu de juiste manier is?
Ik heb bij beide wel mijn twijfels. Wellicht zal het bedoeld zijn zoals bij de onderste foto's. Bovenste situatie ga je volgens mij nooit vast krijgen op die manier. Zitten er geen andere steunen/rubbers bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickLC
Goedemorgen :),

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met het verbruik in de Hybrid modus met een volle accu.
Ik rijd nu voornamelijk op de pure modus. Mijn woon-werk verkeer is in totaal 30 km per dag dus 1 keer in de 2 dagen laden, werkt op zich prima.

Maar iemand enig idee hoe dit in de Hybrid modus zou zijn?
Mijn route bestaat voornamelijk uit 50 en 80 km wegens.

Patrick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
PatrickLC schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:51:

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met het verbruik in de Hybrid modus met een volle accu.
Ik rijd nu voornamelijk op de pure modus. Mijn woon-werk verkeer is in totaal 30 km per dag dus 1 keer in de 2 dagen laden, werkt op zich prima.

Patrick
Als je in Hybrid modus "normaal" rijdt, zodat de benzinemotor niet aanspringt, zou het verbruik hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Patrick
Weet niet of het klopt maar heb het idee dat het altijd meer stroom gebruikt als je in hybrid zit. Ik zet hem ook altijd op pure wanneer ik elektrisch rijd.

Als je overschakeld naar Pure zie je ook dat de geschatte kilometers meer worden.
Springt dan van 68 naar 76 ofzo meestal.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb sinds 3 weken ineens het probleem dat de auto gewoon elke dag mijn profiel niet inlogt als ik hem aan zet. Moet het elke keer handmatig aanmelden. En het feit dat je niet rijdend even 6 nummers van je pincode kan invoeren is mega irritant :P Want je kan wel helemaal door spotify bladeren o.i.d. als je rijdt..

Iedereen hier last van of is het mijn auto?

Ik heb ook het account er al uitgehaald en opnieuw toegevoegd aan de auto.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:24
Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:04:
[...]

Weet niet of het klopt maar heb het idee dat het altijd meer stroom gebruikt als je in hybrid zit. Ik zet hem ook altijd op pure wanneer ik elektrisch rijd.

Als je overschakeld naar Pure zie je ook dat de geschatte kilometers meer worden.
Springt dan van 68 naar 76 ofzo meestal.
Bij pure stand verbruik je de volledige accu tot dat hij leeg is.
Bij hybride houd je altijd zo'n 10KWh over, ik denk zelfs dat het iets is van elke (plugin) hybride.
Die laatste 10 word dan tijdens rijden weer aangevuld bij het remmen en zo.
In ieder geval heeft mijn lynk & co dat ook, in de winter is dan ook de accu sneller leeg door de kou dan in de lente/ zomer bij 20 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
sjoemie1985 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:15:
[...]

Bij hybride houd je altijd zo'n 10KWh over, ik denk zelfs dat het iets is van elke (plugin) hybride.
Precies. En het tweede verschil is dat hij in Hybrid eerder de benzinemotor aanspreek als je even goed gas geeft. En omdat die dan nog koud is, blijft hij een tijdje aan om op te warmen. Dat is de reden dat ik hem altijd op Pure zet als ik kleinere afstanden rijd. Bij langere afstanden maakt het niet uit, omdat hij uiteindelijk toch de benzinemotor zal gaan gebruiken.

Maar elektrisch rijden is elektrisch rijden, of je nou in Pure of Hybrid zit, en het verbruik zou dus hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

oldostofjas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:30:
[...]

Precies. En het tweede verschil is dat hij in Hybrid eerder de benzinemotor aanspreek als je even goed gas geeft. En omdat die dan nog koud is, blijft hij een tijdje aan om op te warmen. Dat is de reden dat ik hem altijd op Pure zet als ik kleinere afstanden rijd. Bij langere afstanden maakt het niet uit, omdat hij uiteindelijk toch de benzinemotor zal gaan gebruiken.

Maar elektrisch rijden is elektrisch rijden, of je nou in Pure of Hybrid zit, en het verbruik zou dus hetzelfde moeten zijn.
Ik heb het idee dat de gaspedaal reactie trager is (meer beweging nodig voor dezelfde acceleratie) en het elektrische vermogen ook wat beperkt (tragere acceleratie in z'n algemeen) wanneer je in Pure rijdt. Ik moet het eigenlijk nog eens meten, maar gevoelsmatig is dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFL92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 12:35
Momenteel aan het inventariseren wat de mogelijkheden zijn voor full operational lease. Op de website zie ik enkel de private lease tarieven, maar ben benieuwd naar wat de zakelijke full operational lease opties en levertermijnen zijn.

Daarnaast hoor ik graag jullie ervaringen met deze leasevorm. Hoe is het bestelproces verlopen? Wat zijn jullie ervaringen qua service, gebruiksgemak en algemene tevredenheid?

Voor wat context: ik rijd nu in een Seat Ateca FR, maar zie de Lynk & Co 01 als een interessante, mogelijk duurzame vervanger.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyLoomer
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-08 10:03
sjoemie1985 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:15:
[...]

In ieder geval heeft mijn lynk & co dat ook, in de winter is dan ook de accu sneller leeg door de kou dan in de lente/ zomer bij 20 graden.
Ik denk dat je 10% bedoelt. De capaciteit van de accu is 15KWh, dan zou 10KWh als ondergrens wel heel hoog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:44

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Patrick
Hier in het verleden al mee gespeelt.
Het verbruik blijkt precies het zelfde per kilometer, hybride of puur.
Als we de stand hybride gebruiken en de accu is "leeg" gaat deze over op benzine na 65 kilometer met een benzine verbruik a 5 a 6 liter per 100 kilometer

Als we de stand pure gebruiken rijden we ruim 70 kilometer op de accu. Als de benzinemotor aanslaat is het verbruik meer dan 10 liter per 100 kilometer aan benzine.
Dit totdat de accu weer is bijgevuld tot het minimale hybride accu niveau.

conclusie voor ons;
Als we meer dan 65 kilometer rijden kiezen we voor hybride, we laden dan altijd ongeveer tot 15 KWH bij thuis om de accu vol te krijgen.

Tot 75 kilometer kiezen we voor pure, (kan ook tot ruim 80 km zijn in de zomer)
Als we pure de accu leeg rijden laden we tot bijna 20 KWH

Elektrisch verbruik per kilometer is na diverse metingen exact gelijk gebleken.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wilmaas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:09:
[...]

Hier in het verleden al mee gespeelt.
Het verbruik blijkt precies het zelfde per kilometer, hybride of puur.
Als we de stand hybride gebruiken en de accu is "leeg" gaat deze over op benzine na 65 kilometer met een benzine verbruik a 5 a 6 liter per 100 kilometer

Als we de stand pure gebruiken rijden we ruim 70 kilometer op de accu. Als de benzinemotor aanslaat is het verbruik meer dan 10 liter per 100 kilometer aan benzine.
Dit totdat de accu weer is bijgevuld tot het minimale hybride accu niveau.

conclusie voor ons;
Als we meer dan 65 kilometer rijden kiezen we voor hybride, we laden dan altijd ongeveer tot 15 KWH bij thuis om de accu vol te krijgen.

Tot 75 kilometer kiezen we voor pure, (kan ook tot ruim 80 km zijn in de zomer)
Als we pure de accu leeg rijden laden we tot bijna 20 KWH

Elektrisch verbruik per kilometer is na diverse metingen exact gelijk gebleken.
Goed verhaal. Wij kiezen er overigens altijd voor om de accu te sparen bij snelweg ritten. Daar gaat de stroom er hard doorheen en die heb je meer nodig bij optrekken etc in de stad. Doen meer mensen dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
Timmert schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:24:
[...]

Goed verhaal. Wij kiezen er overigens altijd voor om de accu te sparen bij snelweg ritten. Daar gaat de stroom er hard doorheen en die heb je meer nodig bij optrekken etc in de stad. Doen meer mensen dit?
Doe ik ook altijd, maar ik probeer wel de accu (bijna) leeg te hebben als ik thuis ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Timmert schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:24:
[...]

Dit is een goed punt, daar zou winst uit te halen zijn. ook is het voor het milieu beter.

Zelf wonen we in een buitengebied, hoe ziet de stad er ook al weer uit :)
Hier dus veelal 60 kilometer en 80 kilometer wegen.

Als we met de caravan op pad gaan rijden we uitsluitend op de benzinemotor, accu op de spaarstand voor op de camping, maar dat komt omdat elektrisch met een accu caravan op weg minder economisch is, 30 a 35 kilometer bereik max op een volle accu, verbruik verdubbeld dus
Verbruik met benzine is 50 a 60 % meer, maar we gaan ook dit ondervinden, is namelijk de eerste keer met de Lynk.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BFL92 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:34:
Momenteel aan het inventariseren wat de mogelijkheden zijn voor full operational lease. Op de website zie ik enkel de private lease tarieven, maar ben benieuwd naar wat de zakelijke full operational lease opties en levertermijnen zijn.

Daarnaast hoor ik graag jullie ervaringen met deze leasevorm. Hoe is het bestelproces verlopen? Wat zijn jullie ervaringen qua service, gebruiksgemak en algemene tevredenheid?

Voor wat context: ik rijd nu in een Seat Ateca FR, maar zie de Lynk & Co 01 als een interessante, mogelijk duurzame vervanger.

Alvast bedankt!
Ik vind het ook ondoorzichtig en heb geen zin in een serviceorganisatie zoals die van Lynk&Co schijnt te zijn. Slecht bereikbaar, trage reacties, etc. Dus ik heb ervoor gekozen een voorraadauto te leasen bij de Volvo dealer (Niham, lease via hun eigen leasemaatschappij Carmen Lease). Ik heb niet onwijs prijzen vergeleken, maar het leek me een eerlijke prijs. Volgens mij betaal ik 700 euro voor 36 maanden/15k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:24
Timmert schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:32:
[...]

Ik heb het idee dat de gaspedaal reactie trager is (meer beweging nodig voor dezelfde acceleratie) en het elektrische vermogen ook wat beperkt (tragere acceleratie in z'n algemeen) wanneer je in Pure rijdt. Ik moet het eigenlijk nog eens meten, maar gevoelsmatig is dit het geval.
alleen op accu heb je sowieso maar +/- 80PK dacht ik.
Op benzine dus altijd snellere accelaratie in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

sjoemie1985 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:25:
[...]

alleen op accu heb je sowieso maar +/- 80PK dacht ik.
Op benzine dus altijd snellere accelaratie in deze.
Maar dan nog, ik heb het idee dat Pure langzamer is dan het "elektrische deel" van Hybrid.
Misschien zit t tussen m'n oren hoor, zou een keer een acceleratiemeting kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Timmert schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:27:
[...]

Maar dan nog, ik heb het idee dat Pure langzamer is dan het "elektrische deel" van Hybrid.
Misschien zit t tussen m'n oren hoor, zou een keer een acceleratiemeting kunnen doen.
dit verteld lynk & co
With the PHEV 01 you can choose between three different drive modes that affect steering, brakes, engine and transmission management, automatic start/stop function, and more.

To adjust your 01’s drive mode, head to the rotary control between the front seats and choose between:

· Hybrid mode

· Pure mode

· Power mode

Hybrid mode
In hybrid mode, your PHEV combines gasoline and electric driving. At low speed and less energy-demanding driving, your 01 will primarily use the electric motor and will aim for low average fuel consumption. Steering characteristics are set to ‘medium’, the climate system is in normal mode, and the Start/Stop function is on by default.

Pure mode
Pure mode allows for an emission-free driving experience. The gasoline engine will be inactive unless the battery runs low, the car accelerates hard, or drives faster than 135 km/h. In pure mode, the climate system is adjusted for reduced heating and ventilation to preserve the battery’s state of charge. The Start/Stop function is on by default.

Power mode
Power mode means a more agile and dynamic driving experience. Within this mode, your 01 uses its electric motor to support the gasoline engine for maximum power. The gas pedal as well as the steering feel are more responsive. Start/Stop is on by default and the climate system is set to standard mode.

alleen bij "power" is er meer respons op het gaspedaal, verder gaat het over meer of minder verbruik door aanpassingen in het climate systeem. waarbij ik me afvraag wat het verschil is tussen normal mode (hybrid) en standard mode (power) matige vertaling?

Start-stop is aan bij default bij alle 3 standen. Hoe je dit dan uit kan zetten? is weer een andere vraag,
kan wel uitgezet bij chiptuning?

En de stuur ondersteuning is anders bij de 3 standen, zelf voel ik alleen verschil bij de stand power, maar ook dat is minimaal, pure en hybrid voelt het zelfde voor mij, en een sportwagen zal het nooit worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Wilmaas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:55:
[...]
alleen bij "power" is er meer respons op het gaspedaal, verder gaat het over meer of minder verbruik door aanpassingen in het climate systeem. waarbij ik me afvraag wat het verschil is tussen normal mode (hybrid) en standard mode (power) matige vertaling?
Als je naar Pure gaat, gaat de climate control naar de Eco stand. Hierdoor werkt ook je automatische stoelverwarming niet. Maar als je Eco uitzet, onthoudt hij dat ook gewoon voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

oldostofjas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:00:
[...]

Als je naar Pure gaat, gaat de climate control naar de Eco stand. Hierdoor werkt ook je automatische stoelverwarming niet. Maar als je Eco uitzet, onthoudt hij dat ook gewoon voor de volgende keer.
je bedoelt dat de automatische stoelverwarming opnieuw moet worden geactiveerd nadat de auto in de stand pure heeft gestaan?

Of dat deze "vanzelf" weer automatisch gaat werken in een andere stand dan pure?, dit zou logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Wilmaas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:05:
[...]

je bedoelt dat de automatische stoelverwarming opnieuw moet worden geactiveerd nadat de auto in de stand pure heeft gestaan?

Of dat deze "vanzelf" weer automatisch gaat werken in een andere stand dan pure?, dit zou logisch zijn.
Nee, ik bedoel dat automatische stoelverwarming niet werkt als de climate control op Eco staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
Heb hem net laten bestellen via de zaak (full operational lease, inclusief trekhaak, all season banden en een laadpaal thuis) via de Volvo dealer (lease via leasemaatschappij Ayvens, volgens mij de standaard leasemaatschappij voor L&C). Komt ongeveer neer op 1020 euro/maand voor 48 maanden/45k per jaar. 2 andere maatschappijen waren een heel stuk duurder (rond de 1400-1500 bij gelijke condities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:42
Timmert schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:27:
[...]

Ik heb hetzelfde gevoel en denk ook dat het zomaar de gaspedaal calibratie kan zijn die in beiden standen anders is. Hij lijkt in hybrid met minder pedaal input sneller op te trekken dan in pure. Maar dat kan ook bij mij tussen de oren zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Weet iemand trouwens wat de lengte is van de kabel van de standaard meegeleverde Granny Charger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sky Lynx
Timmert schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:40:
Weet iemand trouwens wat de lengte is van de kabel van de standaard meegeleverde Granny Charger?
Toevallig heb ik hem hier binnen handbereik liggen en zojuist even snel voor je opgemeten: 5 meter en 85 centimeter. Kan een afrondingsverschil zijn omdat ik heb gemeten met zo'n papieren meetlint van de Praxis (had even geen fatsoenlijke rolmaat beschikbaar), dus misschien is 'ie gewoon 6 meter.

Ik heb trouwens de eMove 502004 die standaard wordt meegeleverd bij MY23. Helaas rept de handleiding met geen woord over de totale lengte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sky Lynx schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:22:
[...]

Toevallig heb ik hem hier binnen handbereik liggen en zojuist even snel voor je opgemeten: 5 meter en 85 centimeter. Kan een afrondingsverschil zijn omdat ik heb gemeten met zo'n papieren meetlint van de Praxis (had even geen fatsoenlijke rolmaat beschikbaar), dus misschien is 'ie gewoon 6 meter.

Ik heb trouwens de eMove 502004 die standaard wordt meegeleverd bij MY23. Helaas rept de handleiding met geen woord over de totale lengte.
Fantastisch, dankjewel! Dat wordt toch een iets langere bestellen, kom met die lengte net niet lekker bij de auto helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maxie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:23:
[...]

Ik heb hetzelfde gevoel en denk ook dat het zomaar de gaspedaal calibratie kan zijn die in beiden standen anders is. Hij lijkt in hybrid met minder pedaal input sneller op te trekken dan in pure. Maar dat kan ook bij mij tussen de oren zitten ;)
Dit is ergens ook wel logisch: in Pure is er beperkter vermogen beschikbaar. Dit vermogen wordt 'uitgesmeerd' over de hele pedaal-uitslag. In Hybrid heb je in principe meer vermogen tot je beschikking, dus de het 'elektrische' deel neem een kleiner deel van de pedaal-uitslag in beslag. Dit is slechts een veronderstelling, er kunnen geen rechten aan worden ontleend ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn-V4
Update storing kenteken verlichting:

De hele kentekenbalk moet vervangen worden, het deel waar ook de camera en knop voor de achterklep in gemonteerd zit. Word onder garantie vervangen, de balk was niet op voorraad en het kan wel een paar weken duren voordat deze vervangen kan worden. Het is kennelijk niet mogelijk dat de dealer alleen het defecte led lampje kan vervangen.

Het is wat het is, netjes dat dit onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Martijn-V4 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:29:

De hele kentekenbalk moet vervangen worden, het deel waar ook de camera en knop voor de achterklep in gemonteerd zit. Word onder garantie vervangen, de balk was niet op voorraad en het kan wel een paar weken duren voordat deze vervangen kan worden. Het is kennelijk niet mogelijk dat de dealer alleen het defecte led lampje kan vervangen.

Dank voor je update. Ik was benieuwd hoe het was afgelopen hiermee, zeker omdat jouw 01 nog geen twee jaar oud is en slechts 14 dkm op de teller heeft staan. Had de initiële stugheid misschien te maken met de dealer/workshop zelf die geen zin had in een garantieafhandeling? En hoe werd het alsnog afgehandeld toen je langs mocht komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-05 18:01
Sinds een paar dagen een mooie lynck en co met full black pakket!

Nu wil ik de auto connecten met de app maar het mailadres klopt niet: hello@lynckco.nl

Weet iemand of dit klopt ?

En soms valt de Bluetooth verbinding weg…
Iemand ervaring mee?

Verder super fijne auto !!!!

Alvast bedankt!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldostofjas
André66 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:26:
Sinds een paar dagen een mooie lynck en co met full black pakket!

Nu wil ik de auto connecten met de app maar het mailadres klopt niet: hello@lynckco.nl

Weet iemand of dit klopt ?

En soms valt de Bluetooth verbinding weg…
Iemand ervaring mee?

Verder super fijne auto !!!!

Alvast bedankt!!
Probeer het eens zonder c in het e-mailadres. Dus zoals het achterop de auto staat ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn-V4
Sky Lynx schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:22:
[...]

Dank voor je update. Ik was benieuwd hoe het was afgelopen hiermee, zeker omdat jouw 01 nog geen twee jaar oud is en slechts 14 dkm op de teller heeft staan. Had de initiële stugheid misschien te maken met de dealer/workshop zelf die geen zin had in een garantieafhandeling? En hoe werd het alsnog afgehandeld toen je langs mocht komen?
Geen idee, wellicht dat ik met een monteur heb gesproken tijdens het maken van de afspraak. Toen ik vanmorgen werd geholpen door een van de service medewerkers aan de balie verliep het allemaal soepel. Er werd netjes gevraagd of ik even plaats wilde nemen terwijl ze met de auto aan de gang gingen. Ik had niet de illusie dat ik met werkende kenteken verlichting naar huis zou rijden maar dat de vervolg stappen wel naar volle tevredenheid van mijn kant werden afgelopen. Na een half uur stond de medewerker weer naast mij en vertelde mij dat de hele balk vervangen moest worden, op mijn vraag of dit onder de garantie viel kreeg ik als duidelijk antwoord "Ja". Wat mij betreft het enige juiste antwoord, al met al een prettige service ervaring bij Ton van Kuyk in Alkmaar.

Nu is het wachten tot het onderdeel binnen is om de storing op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
rbeijers schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:53:
Is er iemand die mij een offerte via de DM toe kan sturen van het plaatsen van de originele trekhaak plus kabelboom via een officiële Volvo dealer? Dit vanwege een geschil bij het plaatsen van een B merk trekhaak via een garage.

(Ik heb uiteraard twee Volvo dealers al aangeschreven, maar nog geen antwoord gehad)
Mijn geschil heb ik verloren. Dit garagebedrijf heeft 1050 euro voor een universele trekhaak gevraagd. Ik ben in bezwaar gegaan, omdat ik voor dat bedrag verwachtte een originele te krijgen. Zij zeggen dat dat nooit gezegd is, maar ondertussen zeiden ze wel tegen mij dat ze de goedkoopste waren. Jaren lang ben ik hier langs geweest, maar voel me echt genaaid. Ze wilden mij tegemoet komen in eerste instantie totdat ze het bedrag nu zagen om de officiële trekhaak eronder te zetten. Nu willen ze alleen een kleine financiële bijdragen doen, maar ja ik ga niet nog meer geld betalen. Let dus goed op als je voor een trekhaak gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Paar straten verderop een lynk uitgefikt in de nacht. Exacte oorzaak is nog onbekend, maar lijkt om spontane ontbranding te gaan. Iemand hier al eens eerder van gehoord bij de 01?

https://brandweerschoonho...egen-woning-eksterstraat/

[ Voor 36% gewijzigd door jslaman op 10-04-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
Martijn-V4 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:29:

Fijn dat dit onder garantie vervangen wordt maar je zou dit maar maar eens zelf moeten betalen! Vreemd dat niet alleen het ledje vervangen kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFL92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 12:35
BFL92 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:34:
Op de website zie ik enkel de private lease tarieven, maar ben benieuwd naar wat de zakelijke full operational lease opties en levertermijnen zijn.
Update: Zojuist de nieuwe Full Operational Lease brochure van april 2025 gevonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joene69
BFL92 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:26:
[...]

Update: Zojuist de nieuwe Full Operational Lease brochure van april 2025 gevonden!
Wat ik al eerder aangaf.. Deze full operational lease loopt via Ayvens. De prijzen die staan beschreven pakken uiteindelijk nog wel wat hoger uit als je nog wat andere wensen hebt (meer kms, all season banden, laadpaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conifeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-09 22:12
Net een Lynk & Co 01 uit september 2022 gekocht (hopelijk goed idee), met 360° camera en een kilometerstand van ongeveer 33.000 km.

Ik heb een aantal praktische vragen:

De woning is voorzien van een 3-fasen aansluiting. Wat is de werkelijke laadsnelheid van de Lynk & Co 01 bij volledig lege batterij?

De batterij is niet afzonderlijk getest bij aankoop. Zijn er bekende gevallen van capaciteitsverlies of andere batterijproblemen bij dit model na 30.000+ km

De auto is gebaseerd op het Volvo CMA-platform. In hoeverre komt dit model qua techniek, rijgedrag en onderdelen overeen met bijvoorbeeld de Volvo XC40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André66
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-05 18:01
Vandaag een originele set Lynk en Co dakdragers aangeschaft!
Perfecte pasvorm en montage/plaatsing is erg simpel …
Blij met de set en straks lekker op vakantie en kijken hoe de auto het doet m.b.t. verbruik, etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
Conifeer schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:29:
Net een Lynk & Co 01 uit september 2022 gekocht (hopelijk goed idee), met 360° camera en een kilometerstand van ongeveer 33.000 km.

Ik heb een aantal praktische vragen:

De woning is voorzien van een 3-fasen aansluiting. Wat is de werkelijke laadsnelheid van de Lynk & Co 01 bij volledig lege batterij?

De batterij is niet afzonderlijk getest bij aankoop. Zijn er bekende gevallen van capaciteitsverlies of andere batterijproblemen bij dit model na 30.000+ km

De auto is gebaseerd op het Volvo CMA-platform. In hoeverre komt dit model qua techniek, rijgedrag en onderdelen overeen met bijvoorbeeld de Volvo XC40
Allen zijn hier al besproken, dus in dit topic is genoeg info te vinden.

Je 01 kan (hoogst waarschijnlijk MY22-2) max 7,4 KW laden op 1 fase. De normale thuisgebruik laadpalen zijn 1x3,7KW of 3x3,7 KW. In praktijk is 3,7KW dus hetgeen je maximaal laad thuis. Op een 22 KW laadpaal (3x7,4KW) op straat kun je de maximale snelheid halen. Thuis kom je de 22KW laadpaal vrijwel niet tegen, dan moet je een verzwaarde netaansluiting hebben.

Over de batterij zou ik me niet druk maken. Het is een PHEV, die worden gewoon veel geladen. Merk na 58K KM nog geen achteruitgang.

De 01 is gewoon de technische broer van de XC40 T5 Recharge, maar dan beter op de belangrijkste punten; binnenruimte en formaat batterij. Ik heb beide gereden, rijbeleving is nagenoeg identiek vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:31
Omdat mijn vrouw onze Lynk tegen een paaltje heeft gezet, rij ik nu tijdens de reparatie een gloednieuwe lynk (wel pre-facelift, 80 km op de teller). Ik zelf rij een model met 360 graden camera en de snellere lader.

Wat mij opvalt is dat die nieuwe lynk nog stiller is dan die van ons. Nu heeft de onze ook het suisprobleem bij de bestuurderskant, dus die wil ik nog een keer aanpakken. Ik heb ergens gelezen dat dit te doen is door het raam naar beneden te doen en dan de bovenkant van de deur naar je toe te trekken. Niet te hard in ieder geval, dus die wilde ik nog proberen. Daarnaast lijkt het wel of het balanceren van wielen lastig is voor de lynk. Ook deze heeft een lichte trilling russen de 80-110 km/h. Typerende trilling die komt en gaat door onbalans in de wielen. Ik heb die van ons ook opnieuw laten balanceren onder garantie. Dat vind ik vreselijk irritant.

De zwarte hemel voelt wel sjieker aan, ook de stijlen zijn mooi zwart. Deze lynk heeft ook een rolhoes voor de bagageruimte. Ik heb de ali-expres variant en die laat zich lastig op de plaats hangen. (die hangt op de uitstekende hoekjes). Stuurverwarming komt net te laat voor deze temperaturen :+

Toen ik de Lynk kocht was het prijsverschil tussen mijn versie en die ik nu rijd 6k-8k. Dat is het zeker niet waard imho.

Wel mooi om een keer te kunnen vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterbl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 08:04
Sinds ongeveer 2 maanden (mogelijk na een update tijdens een onderhoudsbeurt) gebeurt het me zo nu en dan dat de Lynk een beetje afremt tijdens het rijden. Het voelt alsof de adaptive cruise afremt maar die staat uit. Na stoppen, de auto uitzetten en opnieuw starten is alles weer normaal. Ik heb dit nu een keer of vijf gemerkt. Iemand die dit herkent? Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
Peterbl schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:22:
Sinds ongeveer 2 maanden (mogelijk na een update tijdens een onderhoudsbeurt) gebeurt het me zo nu en dan dat de Lynk een beetje afremt tijdens het rijden. Het voelt alsof de adaptive cruise afremt maar die staat uit. Na stoppen, de auto uitzetten en opnieuw starten is alles weer normaal. Ik heb dit nu een keer of vijf gemerkt. Iemand die dit herkent? Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Heb je hem dan niet in de B stand staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
oldostofjas schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:55:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik hoop toch dat dit zo voor de hand ligt dat dit het haast niet kan zijn... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
LoneGunman schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:37:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik hoop toch dat dit zo voor de hand ligt dat dit het haast niet kan zijn... :P
Ik verbaas me nergens meer over ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peterbl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 08:04
oldostofjas schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:55:
[...]

Die stand gebruik ik nooit. Tenminste niet bewust. Ik heb het even uitgeprobeerd en dit is het inderdaad 8)7 . Weer wat geleerd. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Peterbl schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:26:
Die stand gebruik ik nooit. Tenminste niet bewust. Ik heb het even uitgeprobeerd en dit is het inderdaad 8)7 . Weer wat geleerd. Thnx!
Dat automatisch afremmen noemen we regeneratief remmen.

Met betrekking tot de verschillende standen van de schakelhendel van je 01 is het misschien goed om je even te verdiepen in de online Car Guide van Lynk & Co.

[ Voor 7% gewijzigd door Sky Lynx op 15-04-2025 16:03 . Reden: Verduidelijking van verwijzing naar de schakelhendel van de 01. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Ik rij ALTIJD in B-stand, heerlijk dat zelf afremmen. Soort van one paddle drive. Enige jammere is dat het remlicht echt random aan gaat dan.

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny0503
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-07 17:53
Ben al een tijdje op zoek naar een Lync & Co, maar valt het meer mensen op dat de prijzen de laatste maanden zijn gestegen voor occasions van het merk ? Waar ik ze in December nog voorbij zag komen voor 21000 euro (bouwjaar 2022 en +/- 70.000 km) is dat nu toch al gauw rond de 22500/23000 euro. En kan het überhaupt uit om alleen op brandstof te rijden en niet op te laden ? Onze nieuwe woning wordt pas over een jaar opgeleverd met laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Danny0503 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:40:
Ben al een tijdje op zoek naar een Lync & Co, maar valt het meer mensen op dat de prijzen de laatste maanden zijn gestegen voor occasions van het merk ? Waar ik ze in December nog voorbij zag komen voor 21000 euro (bouwjaar 2022 en +/- 70.000 km) is dat nu toch al gauw rond de 22500/23000 euro. En kan het überhaupt uit om alleen op brandstof te rijden en niet op te laden ? Onze nieuwe woning wordt pas over een jaar opgeleverd met laadpaal.
Voor wat betreft de prijzen kan ik je helaas niet vertellen wat de reden daarachter is. Wellicht dat het te maken heeft met de populariteit van PHEV's met een plofmotor nu het aantal (openbare) laadpalen dat erbij komt bij lange na niet het aantal EV's dat erbij komt, kan bijhouden.

Met betrekking tot je vraag of je de 01 alleen op brandstof kunt rijden en niet oplaadt: dat is mogelijk. Ik zou je echter wel adviseren om af en toe de batterij op werk, in de garage bij de supermarkt of ergens in de buurt aan een openbare laadpaal te hangen, zodat de batterij tenminste nog 'gezond' blijft na een jaar. Denk namelijk dat het niet goed voor de batterij is als je hem een jaar lang niet oplaadt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvzavz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18:03
hvzavz schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Misschien zou je kunnen kijken als je de melding krijgt wat er volgens de app niet gesloten is of niet reageert?
Dat heb ik een aantal x gedaan en daardoor vermoed ik dat er iets met de sensor van de achterklep is. Daar kreeg de app nl geen signaal van dat ie op slot zat.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een update, ben helaas nog niet bij de dealer geweest, maar… sinds de laatste update van de app geen melding meer gehad over dat er nog iets open staat!

Dus wat mij betreft, probleem opgelost 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
defixje schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:10:
Ik rij ALTIJD in B-stand, heerlijk dat zelf afremmen. Soort van one paddle drive. Enige jammere is dat het remlicht echt random aan gaat dan.
Dat is niet random, maar heeft te maken met de vertraging van de auto. Is al meer over geschreven in de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-09 15:54
Ik wil graag mijn oude telefoon (iPhone) uit het lijstje van gekoppelde telefoons halen in CarPlay overzicht.

Dit lukt mij niet.
Zelfs wanneer ik CarPlay heb ge reset dan komt hij weer te voorschijn.

De oude telefoon heb ik niet meer in mijn bezit (ingeruild).

Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Buis07 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:53:
Ik wil graag mijn oude telefoon (iPhone) uit het lijstje van gekoppelde telefoons halen in CarPlay overzicht.

Dit lukt mij niet.
Zelfs wanneer ik CarPlay heb ge reset dan komt hij weer te voorschijn.

De oude telefoon heb ik niet meer in mijn bezit (ingeruild).

Wie weet een oplossing?
Bij Android Auto kan je in het lijstje naar links (of rechts) swipen om de telefoon te verwijderen. Misschien werkt dit hetzelfde?

Ik bedoel in het menu van de Lynk & Co dan

[ Voor 4% gewijzigd door defixje op 17-04-2025 12:32 ]

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
Heeft iemand voor ogen wat de handelsprijzen zijn van een 2022-2023 model met weinig kilometers? Heb een zoekopdracht uitgezet bij een garage, maar die moet wel realistisch zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Frash op 17-04-2025 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Frash schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:40:
Heeft iemand voor ogen wat de handelsprijzen zijn van een 2022-2023 model met weinig kilometers? Heb een zoekopdracht uitgezet bij een garage, maar die moet wel realistisch zijn.
Al eens een zoek-site gebruikt?
Dat geeft vast wel een idee.
Onmogelijk een eerlijke prijs te adviseren.
Staat van de remmen?, al onderhoud gehad?, meer dan fabriek garantie?, hoe zijn de banden, velgen?, heeft de auto schade (gehad), hoe is het interieur?
Vooral, wat is je gevoel?

Succes met de zoektocht naar een fijne occasion😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:46
Frash schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:40:
Als je zelf niet wilt zoeken maar de garage dat laat doen dan is een realistische prijs natuurlijk hoger dan waneer je zelf gaat zoeken.
Pagina: 1 ... 172 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.