Ik heb voor de mijne vorig jaar oktober 31.999 betaald, 8700 km uit augustus 23. Zwart hemeltje, 360 camera etc. etc ...Frash schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:40:
Heeft iemand voor ogen wat de handelsprijzen zijn van een 2022-2023 model met weinig kilometers? Heb een zoekopdracht uitgezet bij een garage, maar die moet wel realistisch zijn.
Nette prijs, wij hebben vorig jaar september een jan. 2023 model gekocht, 75 km range, snelladen (7.4 kwh), 360 cam voor 26700 euro gekocht met 49000 op de teller. Buitenkant, 1 pit ter grote van 50 eurocent bij achterportier, 1 velg wat beschadigd en veel steenslag ( zelf weggewerkt). Binnenkant op krasje bijrijder stoel aan de achterkant op kunstof na perfect.Martijn-V4 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 06:58:
[...]
Ik heb voor de mijne vorig jaar oktober 31.999 betaald, 8700 km uit augustus 23. Zwart hemeltje, 360 camera etc. etc ...
Nadeel is dat we binnenkort de 60000 beurt krijgen voor ongeveer 1000 euro, maar dan is alles in orde, waarbij opgemerkt dat we binnen 1 jaar zelf alle remschijven en blokken preventief vervangen.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV
Die van mij had een piep klein dingetje aan de voorzijde van de onderste spoiler aan de voorzijde van de auto, verder schadevrij ook geen steenslag. Verder zat op nog veel zaken het plastic beschermfolie dat er vanaf de fabriek op zit, bijvoorbeeld de lampjes voor de passagier stoelen. Die van mij gaat in juni voor het 1ste garantie onderhoud naar de dealer. Enige issue tot op heden is dat de kentekenplaat verlichting het maar voor de helft doet, word onder garantie gerepareerd, ik zit nu te wachten op het telefoontje dat het onderdeel (de hele kentekenbalk) binnen is.Wilmaas schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:16:
[...]
Nette prijs, wij hebben vorig jaar september een jan. 2023 model gekocht, 75 km range, snelladen (7.4 kwh), 360 cam voor 26700 euro gekocht met 49000 op de teller. Buitenkant, 1 pit ter grote van 50 eurocent bij achterportier, 1 velg wat beschadigd en veel steenslag ( zelf weggewerkt). Binnenkant op krasje bijrijder stoel aan de achterkant op kunstof na perfect.
Nadeel is dat we binnenkort de 60000 beurt krijgen voor ongeveer 1000 euro, maar dan is alles in orde, waarbij opgemerkt dat we binnen 1 jaar zelf alle remschijven en blokken preventief vervangen.
Mag ik vragen waarom? Ik dacht dat die niet zoveel te lijden hebben, gezien het regeneratief remmen.Wilmaas schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:16:
[...]
waarbij opgemerkt dat we binnen 1 jaar zelf alle remschijven en blokken preventief vervangen.
Onze voorganger heeft in de stad gereden, fors geremd, er is ongeveer 2 mm van de 2.5 mm afgesleten.oldostofjas schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:13:
[...]
Mag ik vragen waarom? Ik dacht dat die niet zoveel te lijden hebben, gezien het regeneratief remmen.
Omdat we veel caravan kilometers rijden (1500 kg) willen we dit in orde hebben. (Preventief)
Zelf zullen we minder remmen op de schijf/blok en meer regeneratief afremmen.
Het compleet vervangen zal minder dan 500 euro kosten, goedkoper dan 1 keer niet op tijd stilstaan zeg maar😉(of kromme schijven, 1 keer eerder door te dunne schijven gehad)
[ Voor 4% gewijzigd door Wilmaas op 18-04-2025 11:08 ]
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV
Dank! Zeker, heb aardig zicht op de verkoopprijzen, maar probeer een beetje de inkoopprijzen van de veiling (zonder marge van de verkoper) helder te krijgen. Voor Lynk&co extra relevant omdat alle ex-verhuur autos naar BCA gaan.Wilmaas schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:05:
[...]
Al eens een zoek-site gebruikt?
Dat geeft vast wel een idee.
Onmogelijk een eerlijke prijs te adviseren.
Staat van de remmen?, al onderhoud gehad?, meer dan fabriek garantie?, hoe zijn de banden, velgen?, heeft de auto schade (gehad), hoe is het interieur?
Vooral, wat is je gevoel?
Succes met de zoektocht naar een fijne occasion😉
Ah, vandaar....Frash schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:08:
[...]
Dank! Zeker, heb aardig zicht op de verkoopprijzen, maar probeer een beetje de inkoopprijzen van de veiling (zonder marge van de verkoper) helder te krijgen. Voor Lynk&co extra relevant omdat alle ex-verhuur autos naar BCA gaan.
Verkopen of veilen ze de wagens per stuk? Dat is mooi dan👍
Die prijs zal tot 15 procent onder de marktprijs liggen, maar de een werkt met meer de ander met minder marge, hangt weer samen met afleveren en eventuele (extra) garantie, financiering etc.
Wij kregen wettelijke garantie en natuurlijk fabrieksgarantie.
2 jaar geleden een paar maanden de Lynk met abonnement gereden. Nu sinds kort eigenaar van een 2023 model. Eigenlijk was ik opzoek naar een 2022 model en daarom had ik alvast de rolhoes voor de kofferbak besteld op Ali. Aangezien het 2023 er al een heeft, heb ik deze over. Stuur maar een dm als je geïnteresseerd bent.
Toch zie je best veel occasions uit 2023 staan die helemaal geen rolhoes (en geen zwarte hemel) hebben, weet jij hoe dat kan?stokmeister schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:02:
2 jaar geleden een paar maanden de Lynk met abonnement gereden. Nu sinds kort eigenaar van een 2023 model. Eigenlijk was ik opzoek naar een 2022 model en daarom had ik alvast de rolhoes voor de kofferbak besteld op Ali. Aangezien het 2023 er al een heeft, heb ik deze over. Stuur maar een dm als je geïnteresseerd bent.
Vaak zie dat autobedrijven van 1 model foto's maken en die voor elk model gebruiken. Die van mij stond ook op de foto zonder rolhoes en zwart hemeltje. Zo zie je soms ook foto's van 360 graden camera terwijl die er niet op zit.Joster schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:23:
[...]
Toch zie je best veel occasions uit 2023 staan die helemaal geen rolhoes (en geen zwarte hemel) hebben, weet jij hoe dat kan?
Mijne is van april 2023 maar ook geen rolhoes/zwarte hemel (my22-2).Joster schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:23:
[...]
Toch zie je best veel occasions uit 2023 staan die helemaal geen rolhoes (en geen zwarte hemel) hebben, weet jij hoe dat kan?
Heeft blijkbaar even geduurd, van productie tot tenaamstelling.
Ow das bijzonder. Die van mij is van 28-4-23 en heeft dat dan weer wel. Van te voren eerst goed informeren als je wil gaan kijken dus.apieschapie schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:05:
[...]
Mijne is van april 2023 maar ook geen rolhoes/zwarte hemel (my22-2).
Heeft blijkbaar even geduurd, van productie tot tenaamstelling.
Goedenavond binnenkort met caravan (max laadvermogen 1700 kg) naar zuid-europa ,heeft iemand hier ervaring mee met de lynck &co als trekker ?
In welke stand kan ik het best rijden ,lijkt mij power dus enkel benzine , of hybride en af en toe opladen ?
In welke stand kan ik het best rijden ,lijkt mij power dus enkel benzine , of hybride en af en toe opladen ?
Met de caravan rijd ik meestal gewoon hybride, maar wel met accu sparen aan. Dan heb ik nog wat over voor als ik op de bestemming zonder caravan rijd.Teun3 schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:12:
Goedenavond binnenkort met caravan (max laadvermogen 1700 kg) naar zuid-europa ,heeft iemand hier ervaring mee met de lynck &co als trekker ?
Wij rijden met een caravan van 1500 kilo beladen, ruim 7 meter totaal lengte, in de stand hybride, er is altijd voldoende power geblekenTeun3 schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:12:
Ook wij sparen de accu voor op of rond de camping. (lekker stil, ook om andere niet te storen)
Stand power is alleen nodig in de bergen? zorg dan wel (vooraf) dat de accu minimaal half vol is., anders zal de benzinemotor met de caravan er achter ook nog de accu gaan vullen en schrik je van het verbruik tot 17 liter per 100 kilometer.
Auto rijd heerlijk, voor ons beter en veel stabieler met caravan dan een BMW 5 serie touring 4 wiel aangedreven, ook geen kleine jongen, was ruim 1700 kilo schoon aan de haak.
Het verbruik in de stand hybride is rond de 11 liter per 100 kilometer, af en toe 2 a 3 kilometer zelfs elektrisch!
Veel plezierige veilige kilometers gewenst
Dank voor uw reactie,voor ons is de gehele combinatie nieuw,dus wij zijn benieuwd naar de prestatiesWilmaas schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:28:
[...]
Wij rijden met een caravan van 1500 kilo beladen, ruim 7 meter totaal lengte, in de stand hybride, er is altijd voldoende power gebleken
Ook wij sparen de accu voor op of rond de camping. (lekker stil, ook om andere niet te storen)
Stand power is alleen nodig in de bergen? zorg dan wel (vooraf) dat de accu minimaal half vol is., anders zal de benzinemotor met de caravan er achter ook nog de accu gaan vullen en schrik je van het verbruik tot 17 liter per 100 kilometer.
Auto rijd heerlijk, voor ons beter en veel stabieler met caravan dan een BMW 5 serie touring 4 wiel aangedreven, ook geen kleine jongen, was ruim 1700 kilo schoon aan de haak.
Het verbruik in de stand hybride is rond de 11 liter per 100 kilometer, af en toe 2 a 3 kilometer zelfs elektrisch!
Wilmaas schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:28:
[...]
Wij rijden met een caravan van 1500 kilo beladen, ruim 7 meter totaal lengte, in de stand hybride, er is altijd voldoende power gebleken
U laadt de auto dan wel regelmatig via een laadstation in het buitenland zodat deze minimaal halfvol is ?
Met nog geen 5000km op de klok, waarvan ongeveer 1000km op benzine, kwam tijdens een lange bocht de melding van lage koelvloeistof in beeld... 700cc bijgevuld… Lekker dan…. 🫣
Er is een euvel bekend van het thermostaathuis dat lek is, dus als hij zo snel al bijgevuld moet worden, zou ik dat even laten checkenCD130nl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:54:
Met nog geen 5000km op de klok, waarvan ongeveer 1000km op benzine, kwam tijdens een lange bocht de melding van lage koelvloeistof in beeld... 700cc bijgevuld… Lekker dan…. 🫣
Hoeft niet. Kan ook zijn dat hij nu pas begint met koelen en dus de pomp aanzet. Daardoor vullen de lege leidingen zich en wordt het niveau lager. Was bij mij ook. Na het bijvullen geen probleem meer gehad.oldostofjas schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:58:
[...]
Er is een euvel bekend van het thermostaathuis dat lek is, dus als hij zo snel al bijgevuld moet worden, zou ik dat even laten checken
In een lange bocht komt de sensor schijnbaar 'droog te staan' en deze zal dan een melding geven.CD130nl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:54:
Dit heb ik inmiddels al meerdere keren gehad en het koelvloeistofniveau is nog in orde en geen mm gedaald.
Wat je kunt doen is de motortemperatuur in de gaten houden als je deze melding krijgt, blijft deze netjes rond de 90 graden dan is er niets aan de hand en zal de melding vanzelf verdwijnen.
Na zo'n lange bocht is de melding hier meestal binnen de minuut verdwenen.
Ben wel benieuwd naar jullie verbruik wat alleen brandstof betreft ? Zijn er rijders die 1 op 15 halen ? Volgens mij met een suv bijna onmogelijk, welk merk dan ook.
ik heb een redelijke offere gekregen voor een nieuwe Lynk & Co 01 die in januari op kenteken is gezet. Wel het oudere model dus ik gok dat deze in 2024 is gefabriceerd. Ik heb het topic doorgesnuffeld en kom op de volgende zekeheidsvragen om bij de leverancier na te vragen: is de trekhaak die eronder gezet wordt origineel (ivm automatische sensor schakelingen), heeft dit model een zwarte hemel, heeft dit model stuur verwarming, wat voor afdekking kofferbak bovenkant zit erin, heeft dit model all weather of zomerbanden.
Zijn er vragen die ik nog gemist heb om voor de zekerheid te stellen?
[ Voor 4% gewijzigd door PaPi36 op 24-04-2025 07:06 ]
Zoals reeds meerdere malen besproken in dit topic, is dat op langere stukken vrij eenvoudig te halen.Danny0503 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 05:58:
Ben wel benieuwd naar jullie verbruik wat alleen brandstof betreft ? Zijn er rijders die 1 op 15 halen ? Volgens mij met een suv bijna onmogelijk, welk merk dan ook.
Uhm, 170 km op de teller, 7,3 liter verbruik op de meterDanny0503 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 05:58:
Files op de snelweg, accu op de spaarstand.
In werkelijkheid 8.3 liter kunnen bijtanken, nog 68 km electrisch bereik over.
Ruim 1 op 20 kan dus wel (ook), dit is een feit😁👍😉
Gemiddeld zonder caravan is overigens 5.7 liter per 100 km
[ Voor 5% gewijzigd door Wilmaas op 24-04-2025 10:39 ]
Ben januari en februari naar zuid spanje gereden en ook in Spanje rond gereden. Bergritten ook gemaakt. Ofer 6600 km 1 op 20 gemiddeld gehaald terwijl ik ook 110km / 120 km per uur reed op snelweg. 😃Danny0503 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 05:58:
Was dit in hybride stand zonder verder bij te laden? Dat is wel heel netjes..Nedish schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:04:
[...]
Ben januari en februari naar zuid spanje gereden en ook in Spanje rond gereden. Bergritten ook gemaakt. Ofer 6600 km 1 op 20 gemiddeld gehaald terwijl ik ook 110km / 120 km per uur reed op snelweg. 😃
Heb je hier nog antwoord op gehad?dft2 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:27:
Als ik bij de Volvo dealer een onderhoudsafspraak wil maken, kan ik op de website kiezen voor
"RECALL QBR-25-001 Distributieriem"
Ik kan hier verder niets over vinden, weet iemand meer?
Ja hybride zonder opladenWinger7 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:07:
[...]
Was dit in hybride stand zonder verder bij te laden? Dat is wel heel netjes..
Hoe rap gaat de accu eigenlijk leeg in de hybride stand? Ik ben mij aan het oriënteren op een L&C, voornamelijk omdat ik naar mijn idee het meeste bang for buck krijg bij deze auto en ik volledig elektrisch nog niet heel heel aantrekkelijk vind (ik kan ook alleen maar openbaar laden a 0,36ct/kwh).
Primair zal ik de auto voor woonwerk a 49km enkele reis gebruiken ~3x per week waarvan ongeveer 40km snelweg is. Idealiter zou ik niet dagelijks willen laden, maar ik weet dus niet in hoeverre en hoe snel die hybrid mode er met de batterij vandoor gaat. Het zou top zijn om in de stad elektrisch te kunnen rijden en op de snelweg (105km/u) benzine met hier en daar wat elektrische ondersteuning.
Iemand met een L&C die hier meer informatie over kan verschaffen?
Primair zal ik de auto voor woonwerk a 49km enkele reis gebruiken ~3x per week waarvan ongeveer 40km snelweg is. Idealiter zou ik niet dagelijks willen laden, maar ik weet dus niet in hoeverre en hoe snel die hybrid mode er met de batterij vandoor gaat. Het zou top zijn om in de stad elektrisch te kunnen rijden en op de snelweg (105km/u) benzine met hier en daar wat elektrische ondersteuning.
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Ik heb enkele reis woon-werk 21 km waarvan ca. 50% snelweg. Sinds november alle ritten heen en terug op electrisch kunnen doen. Bij snel invoegen op snelweg schakelt die op koude dagen soms even bij met motor, maar schakelt ook vrij snel weer terug naar electrisch. Ik laad thuis op via 230V standaard wcd. Overigens wat geldt voor brandstof geldt ook voor electrisch: je rechtervoet is ook een bepalende factor. Als je thuis niet kunt opladen en/of op je werk zul je bij 49km enkele reis dus altijd een deel op benzine rijden.London schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:33:
Hoe rap gaat de accu eigenlijk leeg in de hybride stand? Ik ben mij aan het oriënteren op een L&C, voornamelijk omdat ik naar mijn idee het meeste bang for buck krijg bij deze auto en ik volledig elektrisch nog niet heel heel aantrekkelijk vind (ik kan ook alleen maar openbaar laden a 0,36ct/kwh).
.....
Maar goed dat ik nagevraagd heb. Trekhaak zouden ze anders zonder TRM box hebben geleverd. Maar wel 1250€ ervoor vragen op de offerte. Nu hopen dat er geen andere adderjes onder het gras zitten. Rolhoes wel erbij gelukkig.PaPi36 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:02:
ik heb een redelijke offere gekregen voor een nieuwe Lynk & Co 01 die in januari op kenteken is gezet. Wel het oudere model dus ik gok dat deze in 2024 is gefabriceerd. Ik heb het topic doorgesnuffeld en kom op de volgende zekeheidsvragen om bij de leverancier na te vragen: is de trekhaak die eronder gezet wordt origineel (ivm automatische sensor schakelingen), heeft dit model een zwarte hemel, heeft dit model stuur verwarming, wat voor afdekking kofferbak bovenkant zit erin, heeft dit model all weather of zomerbanden.
Heeft er iemand hier al een 2025 model?
Ik kan echt nergens vinden hoe Carplay er op het grotere scherm uit ziet, en of ze nog altijd de helft van het scherm zwarte balken geven.
Ik kan echt nergens vinden hoe Carplay er op het grotere scherm uit ziet, en of ze nog altijd de helft van het scherm zwarte balken geven.
Hallo, heeft er iemand een contact om de velgen zwart te laten coaten en of de blauwe lijnen te laten wrappen (zijkant/voorkant)?
In de buurt van Nijmegen zou fijn zijn, maar hoor graag ervaringen
Met betrekking tot de accu, deze hoeft niet in een geventileerde ruimte te staan, mits dat de knalgassen afgevoerd worden.marcbobbah schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:02:
Gisteren geconstateerd dat ik oxidatie verschijnselen heb in de kofferbak. Hebben meer mensen hier last van? Rare plek voor een accu ook, moet volgens mij toch in een geventileerde omgeving staan..?[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je goed kijkt, zit er aan de zijkant een slangetje, die de eventuele knalgassen afvoert.
Ikzelf had hem ook liever onder de motorkap, al was het maar dat ik dan ruimte heb voor een reservewiel.
De oxidatie heb ik bij mij nog niet gezien.
Ik zal binnenkort eens kijken
Ik heb even gecheckt, maar bij mij niks van oxidatie te zien. Hij is van eind 2022.marcbobbah schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:02:
Gisteren geconstateerd dat ik oxidatie verschijnselen heb in de kofferbak. Hebben meer mensen hier last van? Rare plek voor een accu ook, moet volgens mij toch in een geventileerde omgeving staan..?[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dankjewel. Dan is een PHEV voor mijn use case geen optie helaas. Ik wil niet dagelijks moeten laden maar de L&C is ook niet bijster zuinig als de batterij leeg is dus kan ik beter een full hybrid, EV of zelfs een benzine auto kopen.Greenvalley schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:36:
[...]
Ik heb enkele reis woon-werk 21 km waarvan ca. 50% snelweg. Sinds november alle ritten heen en terug op electrisch kunnen doen. Bij snel invoegen op snelweg schakelt die op koude dagen soms even bij met motor, maar schakelt ook vrij snel weer terug naar electrisch. Ik laad thuis op via 230V standaard wcd. Overigens wat geldt voor brandstof geldt ook voor electrisch: je rechtervoet is ook een bepalende factor. Als je thuis niet kunt opladen en/of op je werk zul je bij 49km enkele reis dus altijd een deel op benzine rijden.
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Hallo,
Ik heb een 01 op het oog uit 2022 met 65k op de teller.
Wat zijn volgens jullie de punten waar ik specifiek op moet letten bij zo'n occasion?
Alvast erg bedankt voor het meedenken!
Ik heb een 01 op het oog uit 2022 met 65k op de teller.
Wat zijn volgens jullie de punten waar ik specifiek op moet letten bij zo'n occasion?
Alvast erg bedankt voor het meedenken!
Dan is de 08 misschien wel iets voor je, een PHEV met 200 km bereik.London schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:57:
[...]
Dankjewel. Dan is een PHEV voor mijn use case geen optie helaas. Ik wil niet dagelijks moeten laden maar de L&C is ook niet bijster zuinig als de batterij leeg is dus kan ik beter een full hybrid, EV of zelfs een benzine auto kopen.
Wel een stuk duurder 😄
Ik rij gewoon hybride met 5 man in de auto en caravan van 1300kg. Ook 6% omhoog gewoon genoeg vermogen om in te halen en te accelereren. Ik heb eerder het probleem dat ik tijdens een inhaalactie over de 100km/u ga dan dat ik vermogen te kort heb.Teun3 schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:12:
Hier vorige week 10,4L/100km naar de Vogezen met de caravan. Heerlijke trekauto., zeker met een niet originele trekhaak, dus de highway assist blijft aan met caravan. Dan hoef je helemaal niks te doen op de snelweg behalve je handen een keer te verplaatsen zodat hij aan blijft.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Toch denk ik dat de snelwegassistent niet voor niks niet beschikbaar is bij een originele trekhaak.blitzkrieg schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:20:
[...]
Ik rij gewoon hybride met 5 man in de auto en caravan van 1300kg. Ook 6% omhoog gewoon genoeg vermogen om in te halen en te accelereren. Ik heb eerder het probleem dat ik tijdens een inhaalactie over de 100km/u ga dan dat ik vermogen te kort heb.
Hier vorige week 10,4L/100km naar de Vogezen met de caravan. Heerlijke trekauto., zeker met een niet originele trekhaak, dus de highway assist blijft aan met caravan. Dan hoef je helemaal niks te doen op de snelweg behalve je handen een keer te verplaatsen zodat hij aan blijft.
Vandaag voor het eerst de koelvloeistof melding gehad na een hele dag rijden met dit lekkere weer en een caravan van 1700KG aan de haak.Frag1le schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:54:
[...]
In een lange bocht komt de sensor schijnbaar 'droog te staan' en deze zal dan een melding geven.
Dit heb ik inmiddels al meerdere keren gehad en het koelvloeistofniveau is nog in orde en geen mm gedaald.
Wat je kunt doen is de motortemperatuur in de gaten houden als je deze melding krijgt, blijft deze netjes rond de 90 graden dan is er niets aan de hand en zal de melding vanzelf verdwijnen.
Na zo'n lange bocht is de melding hier meestal binnen de minuut verdwenen.
Moet zeggen dat ik sinds de laatste beurt (2 maanden terug) geen moment meer gekeken heb naar het koelvloeistof niveau. Geen lekkages te zien, dus ik gok dat er toch nog wat lucht in het systeem zat. Ze hebben bij de afgelopen beurt alle koelvloeistof in het systeem ververst namelijk. Heb 300ML bijgevuld en we kijken het even aan.
Meer mensen deze ervaring?
Ja, ik had dit ook met de caravan terwijl het heel warm was in Italië. Toen een beetje bijgevuld en daarna nooit meer last gehad.MvdV schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:27:
[...]
Vandaag voor het eerst de koelvloeistof melding gehad na een hele dag rijden met dit lekkere weer en een caravan van 1700KG aan de haak.
Moet zeggen dat ik sinds de laatste beurt (2 maanden terug) geen moment meer gekeken heb naar het koelvloeistof niveau. Geen lekkages te zien, dus ik gok dat er toch nog wat lucht in het systeem zat. Ze hebben bij de afgelopen beurt alle koelvloeistof in het systeem ververst namelijk. Heb 300ML bijgevuld en we kijken het even aan.
Onlangs naar Zwitserland gereden. Veel snelweg dus. Af en toe 150. Veel 130 en verder alwaar het moest aan de snelheid gehouden. Ik had een gemiddelde van (volgens mij) 6,1 volgens rit2 teller. Vond ik niet slecht.Danny0503 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 05:58:
Inmiddels langs de dealer geweest. Geen lekkage geconstateerd. Moet het de komende periode aankijken.CD130nl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:54:
Hier precies hetzelfde dus. Alleen dan bijna 1L bijgevuld. Zat bij mij een stukje onder de MIN streep.MvdV schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:27:
[...]
Vandaag voor het eerst de koelvloeistof melding gehad na een hele dag rijden met dit lekkere weer en een caravan van 1700KG aan de haak.
Ok, daarna ook geen last meer van gehad? Gok dat er idd nog ergens wat lucht heeft gezeten na het wisselen.CD130nl schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:50:
[...]
Hier precies hetzelfde dus. Alleen dan bijna 1L bijgevuld. Zat bij mij een stukje onder de MIN streep.
De komende maand controleer ik onze LC maar even wekelijks en dat ook maar steeds op dezelfde locatie. Ik merk dat wanneer de auto een beetje schuin staat je gelijk een heel ander resultaat te zien krijgt. Over een poosje durf ik er dus pas meer over te zeggen 😬
Iemand nog een Thule dakkoffer + dakdragers in de verhuur periode 16/07 -> 05/08? Regio Leiden.
Ik heb geen adresje voor je, maar heb onlangs bij Muys in heteren een volledig zwarte uitvoering gekocht die zij zelf zwart hebben (laten) gemaakt, velgen en alle chromen delen, zou je daar eens kunnen informerendegranulatie schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:50:
Hallo, heeft er iemand een contact om de velgen zwart te laten coaten en of de blauwe lijnen te laten wrappen (zijkant/voorkant)?
Ik lees echt onwijs veel slechte reviews in de appstore over de l&c app. Hoe ervaren jullie de app?
En kan je ook de airco op afstand aanzetten? Of verwarmen bijvoorbeeld? Zonder aan de laadpaal te hangen.
En kan je ook de airco op afstand aanzetten? Of verwarmen bijvoorbeeld? Zonder aan de laadpaal te hangen.
[ Voor 35% gewijzigd door lexxus93 op 03-05-2025 22:34 ]
Update storing kenteken verlichting:
Tot op heden nog steeds niet gerepareerd (sinds 10 april), zelf anderhalve week geleden maar eens gebeld met de garage en het onderdeel om de kenteken verlichting te repareren is nog niet binnen. Op mijn vraag of er een indicatie gegeven kon worden kwam het antwoord dat Lynk & Co geen voorraad heeft van dit onderdeel. Wanneer dit wel het geval is kon niet worden aangegeven.
Gelukkig is de 1ste APK pas in aug, '27 dus ze hebben nog even, ben je mooi klaar mee als de auto afgekeurd word zonder dat je hem kunt laten repareren. Ik word ook een beetje moe van de foutmelding in het dashboard elke keer dat ik de auto start. Vorige week vond er een voertuig controle plaats op mijn werk (Marine - Nieuwe Haven) door de KMAR en kwam ik weg met een waarschuwing, ook alleen maar omdat ik aangaf dat de garage op onderdelen wacht. Volgende keer ben ik aan de beurt werd al aangegeven.
Zucht ...
Tot op heden nog steeds niet gerepareerd (sinds 10 april), zelf anderhalve week geleden maar eens gebeld met de garage en het onderdeel om de kenteken verlichting te repareren is nog niet binnen. Op mijn vraag of er een indicatie gegeven kon worden kwam het antwoord dat Lynk & Co geen voorraad heeft van dit onderdeel. Wanneer dit wel het geval is kon niet worden aangegeven.
Gelukkig is de 1ste APK pas in aug, '27 dus ze hebben nog even, ben je mooi klaar mee als de auto afgekeurd word zonder dat je hem kunt laten repareren. Ik word ook een beetje moe van de foutmelding in het dashboard elke keer dat ik de auto start. Vorige week vond er een voertuig controle plaats op mijn werk (Marine - Nieuwe Haven) door de KMAR en kwam ik weg met een waarschuwing, ook alleen maar omdat ik aangaf dat de garage op onderdelen wacht. Volgende keer ben ik aan de beurt werd al aangegeven.
Zucht ...
Dat vind ik vrij zuinig met een caravan aan de haak. Zelf ben ik deze meivakantie met een caravan van 1250kg aan de haak op en neer Cote d'Azur geweest. Het gemiddelde over de gehele afstand (+/- 1450km) zat op 13.8L/100km.blitzkrieg schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:20:
[...]
Ik rij gewoon hybride met 5 man in de auto en caravan van 1300kg. Ook 6% omhoog gewoon genoeg vermogen om in te halen en te accelereren. Ik heb eerder het probleem dat ik tijdens een inhaalactie over de 100km/u ga dan dat ik vermogen te kort heb.
Hybride stand met accu sparen aan. Accu laat ik vol als "reserve tank"
Ik denk dat de rij/combinatie/omstandigheden er ook toe doen, (wij verbruiken 11 liter per 100km, 1500 kilo totaal geladen met caravan)Lord Maximus schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:49:
[...]
Dat vind ik vrij zuinig met een caravan aan de haak. Zelf ben ik deze meivakantie met een caravan van 1250kg aan de haak op en neer Cote d'Azur geweest. Het gemiddelde over de gehele afstand (+/- 1450km) zat op 13.8L/100km.
Een niet erg aerodynamisch model, redelijk vlakke weg en geen of weinig wind mee.
Ook hybride stand en accu sparen
Terugweg 10,2L/100km. Wel vals gespeeld door euro 98 te tanken. Kost toch geen knoop in zowel Frankrijk als Luxemburg. Laatste stuk in Nederland euro 95 getankt, dan zie je het verbruik oplopen.Lord Maximus schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:49:
[...]
Dat vind ik vrij zuinig met een caravan aan de haak. Zelf ben ik deze meivakantie met een caravan van 1250kg aan de haak op en neer Cote d'Azur geweest. Het gemiddelde over de gehele afstand (+/- 1450km) zat op 13.8L/100km.
Accu sparen heb ik niet gebruikt.
Snelheid maakt natuurlijk ook aardig wat uit, ik rij 95 op de cruise. Er zijn er natuurlijk genoeg die met 110 terugrijden.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Hij moet helaas wel aan de laadpaal hangen om te kunnen voorverwarmen of koelen.lexxus93 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:34:
Ik lees echt onwijs veel slechte reviews in de appstore over de l&c app. Hoe ervaren jullie de app?
Bij mij doet de app het 99 van de 100 keer.
En soms krijg ik de melding dat hij niet kon voorverwarmen maar aangekomen bij de auto blijkt het dan wel gelukt te zijn.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Iemand die de vergelijking in rijcomfort kan maken tussen een toyota rav4 (hybride) van de laatste generatie en de lynk&co? Totaal verschillende auto's technisch gezien natuurlijk maar ik benieuwd naar mensen die ervaring met beide modellen hebben.
Duidelijk, bedankt voor je bericht! Dus zo te horen valt het allemaal wel mee.wodkabuikje schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:30:
[...]
Hij moet helaas wel aan de laadpaal hangen om te kunnen voorverwarmen of koelen.
Bij mij doet de app het 99 van de 100 keer.
En soms krijg ik de melding dat hij niet kon voorverwarmen maar aangekomen bij de auto blijkt het dan wel gelukt te zijn.
Ik lees af en toe wat verbindingsproblemen met draadloos android auto, hoe is jullie ervaring daarmee?
Werkt probleemloos bij mij, maar er zijn verschillende ervaringenlexxus93 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:22:
[...]
Duidelijk, bedankt voor je bericht! Dus zo te horen valt het allemaal wel mee.
Ik lees af en toe wat verbindingsproblemen met draadloos android auto, hoe is jullie ervaring daarmee?
waarmee vul je dan bij?oldostofjas schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:05:
[...]
Ja, ik had dit ook met de caravan terwijl het heel warm was in Italië. Toen een beetje bijgevuld en daarna nooit meer last gehad.
Hoe bepaal je waarvan je een liter moet kopen?
Staat wel in de car guide. Ik heb nu standaard een fles achterin staan.smeerbartje schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:14:
[...]
waarmee vul je dan bij?
Gisteren voor het eerst het nieuwe model tegen gekomen. Ding is wel echt een vooruitgang ten opzichte van het oude model.
Vrienden van mij hebben een nieuwe 01 More. Ik was best wel onder de indruk van de updates. Zag er in het echt goed uit. Heb er niet mee gereden, maar technisch onder de kap ziet alles er ook anders uit. Interieur ziet er ook goed uit.
Mis alleen de zichtbare uitlaad, dat vind ik bij de 1e generatie veel mooier.
Mis alleen de zichtbare uitlaad, dat vind ik bij de 1e generatie veel mooier.
Glysantin G30 is de OEM keuze. Het lijkt erg op G12+, maar of dat compatibel is weet ik niet en krijg ik ook geen duidelijkheid over.smeerbartje schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:14:
[...]
waarmee vul je dan bij?
[ Voor 6% gewijzigd door MvdV op 06-05-2025 12:07 ]
Ik rijd nu al enige jaren tot grote tevredenheid de 01 alleen een software update over the air heeft nog nooit plaatsgevonden. Toch blijven Lynk hiermee op hun website reclame voor maken.
Doe ik iets fout?
Moet ik iets instellen of komen er überhaupt geen updates over the air?
Doe ik iets fout?
Moet ik iets instellen of komen er überhaupt geen updates over the air?
Onderhoudsbeurt 60.000 km (Eigendom :
)
Iemand al laten uitvoeren dit zou moeten gebeuren volgens Lynk en Co / prijzen van internet (svanderveen vovlo)
Onderhoudsbeurt Olie+Olie filter € 335,00
Vervanging remvloeistof € 99,00
Vervanging interieurfilter € 80,00
Vervanging luchtfilter motor € 65,00
Vervanging koelvloeistof € 110,00
Vervanging transmissieolie € 200,00
Totaal € 889,00 (Dat is knap geld ) ;
Iemand al laten uitvoeren dit zou moeten gebeuren volgens Lynk en Co / prijzen van internet (svanderveen vovlo)

Daar word ik wel een beetje verdrietig van. Dat abonnement was zo gek nog niet, denk ik daneric.deruijter schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:40:
Onderhoudsbeurt 60.000 km (Eigendom :)
gelukkig maar 2 jaarlijks en of na 30/60000 km.eric.deruijter schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:40:
Ben dit najaar ook aan de beurt, BMW was duurder.... ga na de garantie weer zelf service aan de auto doen dus.
Klopt wel ongeveer. Ik was ook +-800 euro kwijt voor deze beurt.eric.deruijter schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:40:
Die mooie Volvo showroom met 2 man/vrouw achter de receptie balie en aparte koffiedame moet ook betaald worden.
Ik heb binnenkort (begin juni) mijn 2 jaar beurt, bij van roosmalen in veldhoven.eric.deruijter schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:40:
Dit was ik opgestuurd heb gekregen van hun.
Zou incl BTW op €600,50 uitkomen.
/f/image/IDryhzKucWGtXiJPwc7qmcCi.png?f=fotoalbum_large)
2 jaar beurt met 30K of 60K op de klok? Want daar zit het verschil in. 60K is nieuwe transmissie olie en koelvloeistof erbij. Die zitten in jou offerte er niet bij.Voluerunt schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:31:
[...]
Ik heb binnenkort (begin juni) mijn 2 jaar beurt, bij van roosmalen in veldhoven.
Dit was ik opgestuurd heb gekregen van hun.
Zou incl BTW op €600,50 uitkomen.
[Afbeelding]
Vanmorgen ook weer iets raars meegemaakt. Auto volledig opgeladen aan mijn thuislader. Ik start de auto, gewoon elektrisch, en wil achteruit wegrijden. Na het indrukken van het gaspedaal, schakelt hij gelijk over naar de motor maar verliest vervolgens wel zijn vermogen. Kon dus niet meer achteruit. Vervolgens wil ik vooruitrijden. Dit ging wel, maar ook niet van harte. Auto een keer aan en uit gezet en er gebeurde eigenlijk hetzelfde. Vervolgens een paar minuten gewacht en de auto opnieuw aangezet. Na enige hapering deed hij het toch. Eerst een rondje rondom huis gereden voor de zekerheid, maar bleef het gewoon doen. Vervolgens onderweg naar het werk ook geen problemen ervaren.
Iemand hier ook bekend mee?
Auto pas gewassen en met natte remschijven weggezet?Grossjan82 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:55:
Vanmorgen ook weer iets raars meegemaakt. Auto volledig opgeladen aan mijn thuislader. Ik start de auto, gewoon elektrisch, en wil achteruit wegrijden. Na het indrukken van het gaspedaal, schakelt hij gelijk over naar de motor maar verliest vervolgens wel zijn vermogen. Kon dus niet meer achteruit. Vervolgens wil ik vooruitrijden. Dit ging wel, maar ook niet van harte. Auto een keer aan en uit gezet en er gebeurde eigenlijk hetzelfde. Vervolgens een paar minuten gewacht en de auto opnieuw aangezet. Na enige hapering deed hij het toch. Eerst een rondje rondom huis gereden voor de zekerheid, maar bleef het gewoon doen. Vervolgens onderweg naar het werk ook geen problemen ervaren.
Of het hetzelfde is weet ik niet, maar staat de auto op de handrem? deze wil nog wel eens "kleven" waardoor de elektromotor te kort komt en de benzine motor bij springt (bij ons)
Auto staat nu zonder rem onder de carport, hierna nooit meer gehad.
De auto is afgelopen zaterdag inderdaad door de wasstraat geweest. Heb er vervolgens maandag en gisteren wel gewoon mee kunnen rijden.Wilmaas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:07:
[...]
Auto pas gewassen en met natte remschijven weggezet?
Of het hetzelfde is weet ik niet, maar staat de auto op de handrem? deze wil nog wel eens "kleven" waardoor de elektromotor te kort komt en de benzine motor bij springt (bij ons)
Auto staat nu zonder rem onder de carport, hierna nooit meer gehad.
De auto staat ook op de handrem ja. Zal het eens proberen zonder dat de rem erop staat.
Bedankt !
Iemand ervaring met het kopen van een 2e hands link & co 01?
Ik heb er een aantal op het oog rond de 50-60k op de klok. Valt mij op dat ze allemaal uit Duitsland komen uit de lease. Waar moet ik op letten en wat is belangrijk bij aanschaf?
Alvast bedankt voor het meedenken Tweakers! 😀
Ik heb er een aantal op het oog rond de 50-60k op de klok. Valt mij op dat ze allemaal uit Duitsland komen uit de lease. Waar moet ik op letten en wat is belangrijk bij aanschaf?
Er is op dit forum al een hoop te vinden over je vraag, dus ik zou eerst eens rustig snuffelen in dit forum. Je geeft aan dat de Lynk en Co's die je ziet uit Duitsland komen. Ik heb bij aankoop van onze Nederlandse Lynk te horen gekregen dat uit Duitsland veelal Lynks komen die van verhuurbedrijven zijn geweest. Of het waar is weet ik niet en of het voor jou verschil maakt ook niet, maar wellicht is dat nog iets voor je om nader te onderzoeken. Nederlandse Lynks zijn veelal afkomstig uit abonnementen die Lynk en Co zelf aanbood.lexxus93 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:55:
Iemand ervaring met het kopen van een 2e hands link & co 01?
Zo veel mogelijk de stekker er in met "gratis" energie uit eigen zonnepanelen?redfirm schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:59:
we hebben van de week onze lynk en co opgehaald. zijn er tips om zo zuinig mogelijk mee te rijden?
Verder gewoon rustig optrekken, constante snelheden aanhouden enzo?
Korte stukjes electrisch rijden👍😉
Wij hebben sinds deze week ook een Lynk en Co 01.
Deze is van 06-2023.
Hele fijne auto, maar 1 hele grote minpunt.
Android Auto is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Voor ons best belangrijk aangezien we hier onze poort mee openen en onze garagedeuren.
Om die reden gebruiken we dit zodra we in de auto stappen en weg rijden.
Zonder een profiel in de auto blijft de verbinding iets langer in stand maar is verre van stabiel.
Met een aangemaakte gebruiker lukt het eigenlijk helemaal niet meer.
Ik heb hier en over de rest van internet al heel veel gezocht en gelezen maar nog geen oplossing gevonden voor het niet werken van Android Auto in zijn geheel.
Zowel bedraad als draadloos lukt het me niet te verbinden.
Draadloos maakt hij wel even verbinding om na enkele seconden weer te verbreken en weg te blijven.
We hebben uit de vorige auto de AAW dongle geprobeerd, maar ook dat lukt niet.
Zijn er mensen die me richting een oplossing kunnen helpen?
Ik vindt het prima als ik dit via een andere dongle wel weer aan de praat krijg.
Vind dit trouwens toch wel een serieuze tekortkoming van een dergelijke moderne auto dat zo iets simpels gewoonweg niet werkt.
Heb het geprobeerd met een oneplus 6t en 7t.
Deze is van 06-2023.
Voor ons best belangrijk aangezien we hier onze poort mee openen en onze garagedeuren.
Zonder een profiel in de auto blijft de verbinding iets langer in stand maar is verre van stabiel.
Ik heb hier en over de rest van internet al heel veel gezocht en gelezen maar nog geen oplossing gevonden voor het niet werken van Android Auto in zijn geheel.
Draadloos maakt hij wel even verbinding om na enkele seconden weer te verbreken en weg te blijven.
Ik vindt het prima als ik dit via een andere dongle wel weer aan de praat krijg.
Vind dit trouwens toch wel een serieuze tekortkoming van een dergelijke moderne auto dat zo iets simpels gewoonweg niet werkt.
Ook een OnePlus telefoon hier. Ik had in het begin precies hetzelfde, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.2stimpy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:41:
Wij hebben sinds deze week ook een Lynk en Co 01.
Deze is van 06-2023.
Uiteindelijk een factory reset op de Lynk & Co gedaan en na de reset geen profiel aangemaakt. Voor de zekerheid het bluetooth profiel ook uit de telefoon gegooid en de telefoon een reboot gegeven. Sindsdien werkt het als een zonnetje. Wel alleen draadloos. Want op een of andere manier weigert mijn OnePlus 11 bedraad te werken met Android Auto (geld voor alle auto's met Android Auto, niet alleen de Lynk)
Dit hebben we ook geprobeerd inderdaad. Na de reset deed hij het wel beter maar nog niet stabiel. Maar omdat we allebeide de auto afwisselend gebruiken wilden we toch graag 2 profielen. Na er 1 aan te hebben gemaakt ging het gelijk al mis.Lord Maximus schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 06:48:
[...]
Ook een OnePlus telefoon hier. Ik had in het begin precies hetzelfde, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk een factory reset op de Lynk & Co gedaan en na de reset geen profiel aangemaakt. Voor de zekerheid het bluetooth profiel ook uit de telefoon gegooid en de telefoon een reboot gegeven. Sindsdien werkt het als een zonnetje. Wel alleen draadloos. Want op een of andere manier weigert mijn OnePlus 11 bedraad te werken met Android Auto (geld voor alle auto's met Android Auto, niet alleen de Lynk)
Maar nu na een factory reset krijg ik het ook niet meer aan de praat.
Zal het nog eens weer helemaal opnieuw proberen. Maar dit is toch wel echt waardeloos.
Heb je de klantenservice van L&C al gesproken? Zij hebben dit bij mij weer aan de praat gekregen door mijn account opnieuw aan de auto te koppelen. (Dit heeft verder niks met de profielen in de auto te maken, die gebruik ik niet). Hierna werkte mijn wifi-hotspot ook weer. Werkt die bij jou?2stimpy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:52:
[...]
Dit hebben we ook geprobeerd inderdaad. Na de reset deed hij het wel beter maar nog niet stabiel. Maar omdat we allebeide de auto afwisselend gebruiken wilden we toch graag 2 profielen. Na er 1 aan te hebben gemaakt ging het gelijk al mis.
Maar nu na een factory reset krijg ik het ook niet meer aan de praat.
Zal het nog eens weer helemaal opnieuw proberen. Maar dit is toch wel echt waardeloos.
Yes dit doen we nu. we hebben ook een laadpaal thuis die kan laden op alleeen zonneenergie en gezien het feit dat ik full time thuis werk en mn vrouw 4 dagen 4 minuten moet rijden. lijkt het erop dat we heel lang niet meer hoeven te tanken.Wilmaas schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:47:
[...]
Zo veel mogelijk de stekker er in met "gratis" energie uit eigen zonnepanelen?
Verder gewoon rustig optrekken, constante snelheden aanhouden enzo?
Korte stukjes electrisch rijden👍😉
Nee, nog niet met de klantenservice gesproken.oldostofjas schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:58:
[...]
Heb je de klantenservice van L&C al gesproken? Zij hebben dit bij mij weer aan de praat gekregen door mijn account opnieuw aan de auto te koppelen. (Dit heeft verder niks met de profielen in de auto te maken, die gebruik ik niet). Hierna werkte mijn wifi-hotspot ook weer. Werkt die bij jou?
Bij de wifi hotspot staat premium en is uitgeschakeld.
Hij geeft inderdaad ook continu de melding dat wifi opnieuw verbind met een wisselende melding dat er wel of geen internet is.
Ik had exact hetzelfde en dat is dus opgelost. Bij mij begon de ellende toen ik de auto overnam uit het abonnement. Bij een eigenaarswissel moeten ze aan de kant van L&C dus ook nog iets doen.2stimpy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:23:
[...]
Nee, nog niet met de klantenservice gesproken.
Bij de wifi hotspot staat premium en is uitgeschakeld.
Hij geeft inderdaad ook continu de melding dat wifi opnieuw verbind met een wisselende melding dat er wel of geen internet is.
Werkt de app bij jou wel?
De app werk wel, maar deze is nog niet gekoppeld. Dacht eigenlijk dat de auto ook gewoon alle functies werkend zou hebben zonder de app.oldostofjas schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:32:
[...]
Ik had exact hetzelfde en dat is dus opgelost. Bij mij begon de ellende toen ik de auto overnam uit het abonnement. Bij een eigenaarswissel moeten ze aan de kant van L&C dus ook nog iets doen.
Werkt de app bij jou wel?
We zullen nu eerst eens de auto koppelen en vandaaruit kijken wat er dan wel of niet werkt.
Lees wel berichten dat je voor de koppeling ook al moet bellen met de klantenservice.
Weet dus niet of dit ook werkelijk nodig is.
Bedankt in ieder geval voor je uitleg.
Je moet zeker contact opnemen met de klantenservice om de app gekoppeld te krijgen. De kans is groot dat je wifi-hotspot en draadloze Android Auto dan ook werken.2stimpy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:42:
[...]
De app werk wel, maar deze is nog niet gekoppeld. Dacht eigenlijk dat de auto ook gewoon alle functies werkend zou hebben zonder de app.
We zullen nu eerst eens de auto koppelen en vandaaruit kijken wat er dan wel of niet werkt.
Lees wel berichten dat je voor de koppeling ook al moet bellen met de klantenservice.
[ Voor 6% gewijzigd door oldostofjas op 09-05-2025 10:50 ]
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de software update van mn lynk en co werkt? ik krijg steeds de Oeps er is iets misgegaan melding probeer het opnieuw.
je moet bellen en best veel dingen opsturen.2stimpy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:42:
[...]
De app werk wel, maar deze is nog niet gekoppeld. Dacht eigenlijk dat de auto ook gewoon alle functies werkend zou hebben zonder de app.
https://www.lynkco.com/nl-nl/driving/connect-account
Is dat bellen echt nodig? Ik zie dat nergens terug. Ik heb afgelopen zaterdag alles opgestuurd zoals kentekenbewijs e.d. naar het e-mailadres. Helaas nog geen enkele reactie. 😢redfirm schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:15:
[...]
je moet bellen en best veel dingen opsturen.
https://www.lynkco.com/nl-nl/driving/connect-account
Ook ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een Lynk, erg fijne auto. Ik heb nog wel een dingetje waar ik tegenaan loop. De 360 camera deze schakelt in bij afslaan maar is zo kort in beeld dat het niet effectief is. Weet iemand hoe dit kan en of dit aan te passen is.
ik belde, anders wacht je 14 dagen op een reactie, en laat je niet doorverbinden met de engels support die is ruk. nl support is top. als je belt is het zelfde dag nog geregeldcrbnnw schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:30:
[...]
Is dat bellen echt nodig? Ik zie dat nergens terug. Ik heb afgelopen zaterdag alles opgestuurd zoals kentekenbewijs e.d. naar het e-mailadres. Helaas nog geen enkele reactie. 😢
[ Voor 4% gewijzigd door redfirm op 09-05-2025 12:05 ]
Bij de instellingen is een functie dat je camera aan gaat zodra je de richtingaanwijzer aanzet, bedoel je? Dat kan je namelijk uit zetten.tom_aagten schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:55:
Ook ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een Lynk, erg fijne auto. Ik heb nog wel een dingetje waar ik tegenaan loop. De 360 camera deze schakelt in bij afslaan maar is zo kort in beeld dat het niet effectief is. Weet iemand hoe dit kan en of dit aan te passen is.
Of bedoel je met achteruit inparkeren?
Oh jammer je kan deze alleen aan en uitzetten? Niet de tijdsduur instellen?
Je had helemaal gelijk. Net gebeld, niet laten doorverbinden met Engelse support. Binnen 5 minuten was alles geregeld. 👍redfirm schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:05:
[...]
ik belde, anders wacht je 14 dagen op een reactie, en laat je niet doorverbinden met de engels support die is ruk. nl support is top. als je belt is het zelfde dag nog geregeld
Zojuist gelukt de boel aan de praat te krijgen.oldostofjas schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:49:
[...]
Je moet zeker contact opnemen met de klantenservice om de app gekoppeld te krijgen. De kans is groot dat je wifi-hotspot en draadloze Android Auto dan ook werken.
Bedankt voor je hulp.
Durf nog even geen profielen aan te maken.
Weet iemand of je eigen instellingen ook alleen aan de sleutel kunt koppelen zonder een profiel aan te maken?
Goed nieuws!2stimpy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:55:
[...]
Zojuist gelukt de boel aan de praat te krijgen.
Bedankt voor je hulp.
Durf nog even geen profielen aan te maken.
Weet iemand of je eigen instellingen ook alleen aan de sleutel kunt koppelen zonder een profiel aan te maken?
Helaas kan je zonder profielen geen instellingen aan sleutels koppelen. Maar voor de stoelinstelling heb je gelukkig de twee geheugenknoppen. En verder zie ik geen voordelen voor het gebruik van profielen. In ieder geval geen voordelen die opwegen tegen de nadelen.
vorige week exact hetzelfde gehad, op benzine naar huis gereden. als een auto voor me ging afslaan duurde het 10 seconden voordat ik weg was met getoeter achter me.. leek mij een software ding. geen foutmeldingen. thuis weggezet, half uur later gestart, geen problemen meer. Had in de zon gestaan aan de lader, en bij opstarten heb ik meteen zonnedak open gemaakt. Heb zelf het idee dat als je te snel zaken gaat doen de software van slag raakt in de boot.Grossjan82 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:55:

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.