De 360 camera wordt ingeschakeld bij richting aangeven en onder de 30 km/htom_aagten schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:47:
Oh jammer je kan deze alleen aan en uitzetten? Niet de tijdsduur instellen?
Ik heb al een paar keer rondgereden dat ik het idee had dat de auto in een boot loop geraakt was, bleef ontspannen 10 minuten lang proberen op te starten, De auto reed overigens prima met uitzondering van de features waarvoor de auto volledig opgestart moet zijn.Rmaxx schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:45:
[...]
Heb zelf het idee dat als je te snel zaken gaat doen de software van slag raakt in de boot.
Vandaag onze nieuwe Lynk uit 09-2023 proefgereden en direct de knoop doorgehakt. Nu werkte de Apple CarPlay vorige week in een Demo auto totaal niet, dat was een auto uit 2024. Telkens na 10 seconden viel de draadloze verbinding weg.
Maar gelukkig werkte in de auto die wij graag wilde hebben alles perfect. Nu is alleen de vraag blijft dat ook zo? Hij krijgt voor oplevering een beurt volgens schema (30.000km). En. Ik vrees dat wanneer hij een software update krijgt de werking opeens anders kan zijn. Volgens de dealer konden ze de beurt niet geven zonder ook de software te updaten. Weet iemand van jullie of dat echt zo is?
Verder willen wij de blauwe accenten op de velg graag zwart laten maken, maar dan niet heel de velg zwart, juist de combinatie van zwart en aluminium vinden we mooi. Ik kan eigenlijk geen bedrijf vinden die alleen de blauwe delen spuit. Ik heb inmiddels al enkele bedrijven aangeschreven en allemaal spuiten ze de gehele velg zwart. Hebben jullie toevallig een adres, liefst in de regio Rotterdam?
Maar gelukkig werkte in de auto die wij graag wilde hebben alles perfect. Nu is alleen de vraag blijft dat ook zo? Hij krijgt voor oplevering een beurt volgens schema (30.000km). En. Ik vrees dat wanneer hij een software update krijgt de werking opeens anders kan zijn. Volgens de dealer konden ze de beurt niet geven zonder ook de software te updaten. Weet iemand van jullie of dat echt zo is?
Verder willen wij de blauwe accenten op de velg graag zwart laten maken, maar dan niet heel de velg zwart, juist de combinatie van zwart en aluminium vinden we mooi. Ik kan eigenlijk geen bedrijf vinden die alleen de blauwe delen spuit. Ik heb inmiddels al enkele bedrijven aangeschreven en allemaal spuiten ze de gehele velg zwart. Hebben jullie toevallig een adres, liefst in de regio Rotterdam?
Ik zou de software update lekker laten doen. Er zijn meerdere mensen met carplay problemen maar dat is al jaren zo. Vaak werkt opnieuw opstarten van de auto al, of een factory reset.Blade_C schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:07:
Vandaag onze nieuwe Lynk uit 09-2023 proefgereden en direct de knoop doorgehakt. Nu werkte de Apple CarPlay vorige week in een Demo auto totaal niet, dat was een auto uit 2024. Telkens na 10 seconden viel de draadloze verbinding weg.
Zelf heb ik de licht blauwe onderdelen laten wrappen bij https://www.wrapaholic.nl/ Ook de velgen heb ik daar laten wrappen. Daar doen ze alleen de licht blauwe gedeeltes.
De Volvo dealer gaf aan de velgen niet te wrappen. Hij zei dat dit zeer kwetsbaar was. Hoe zijn jouw ervaringen?
Ja prima eigenlijk. Is de voorkant waar veel steenslag opvalt minder kwetsbaar dan of spiegels? Volgens mij is elk onderdeel kwetsbaar.Blade_C schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:58:
De Volvo dealer gaf aan de velgen niet te wrappen. Hij zei dat dit zeer kwetsbaar was. Hoe zijn jouw ervaringen?
Er kan meer vuil op de velgen komen maar vuil zelf is niet een probleem voor kwaliteit wrap. Ook werd mij toen verteld dat ze chipjes uit de wrap kunnen restoren door alleen dat gedeelte op nieuw te laten wrappen.
Ik kan het je in iedergeval aanraden.
Daarom durf ik het ook niet aan zonder sleutel weg te gaan. Heb altijd een fysieke sleutel mee, hoe spijtig ook.DR.V schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:43:
Dacht je even zonder Lynk sleutels handig met de app naar de sportschool te gaan, wil je de auto op slot doen en ja hoor weer eens de periodieke app storing..[Afbeelding]
CarPlay problemen zijn helaas nog steeds een issue van tijd tot tijd. Meestal fix ik het door gewoon een kabel te gebruiken als ik het niet aan de praat krijg. Met kabel werkt het bij mij gelukkig altijd. Dus er is sowieso een alternatief als draadloos niet werkt.Blade_C schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:07:
Veel plezier met je aanschaf.
De mijne is van 07-23 en ik had op de dag van afleveren en naar huis rijden hetzelfde probleem, na een paar weken Apple carplay via een draadje heeft dat probleem zich "vanzelf" opgelost en heb ik sindsdien geen issues meer. Die van mij gaat volgende maand voor het 2 jaarlijkse garantie onderhoud en ik zie wel wat er voor carplay problemen optreden. Ik vermoed dat het ook voor een deel met de telefoon te maken heeft (Iphone 15 pm) aangezien er in de tussentijd een hoop updates zijn geweest waar ook carplay een onderdeel van was.Blade_C schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:07:
Is dat niet omdat heel https://www.lynkco.com/ er al het hele weekend uit ligt?
[ Voor 8% gewijzigd door Super_ik op 11-05-2025 15:40 ]
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Oh dat zou miss kunnenSuper_ik schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:38:
Is dat niet omdat heel https://www.lynkco.com/ er al het hele weekend uit ligt?
Klein vraagje, welke benzine soorten kun je in de lynk&co gooien?
in duitsland heb je E10 en E5 benzine en de 98 super plus.
Kunnen deze allemaal in de lynk&co 01?
Of is alleen de E10 goed voor deze wagen?
Kunnen allemaal.
Wij tanken ook vaak in Duitsland en pak dan E5. Is klein beetje zuiniger (zeggen ze), maar we rijden vooral elektrisch. Dus een tank kan zo maar bijna een maand ongebruikt zijn. Dan is E5 beter dan E10 ivm ethanol gehalte.
Maar als je met regelmaat op benzine rijdt is E10 helemaal prima.
Wij tanken ook vaak in Duitsland en pak dan E5. Is klein beetje zuiniger (zeggen ze), maar we rijden vooral elektrisch. Dus een tank kan zo maar bijna een maand ongebruikt zijn. Dan is E5 beter dan E10 ivm ethanol gehalte.
Maar als je met regelmaat op benzine rijdt is E10 helemaal prima.
[ Voor 19% gewijzigd door sjoerdvd op 13-05-2025 09:37 ]
Van het rijtje dat je geeft is E10 de minst 'goede' benzine, doordat er het hoogste percentage biobrandstof in gemengd is. Als je bij de grens woont zou ik altijd voor de E5 gaan. Hoewel moderne auto's prima bestand moeten zijn tegen E10, maar dat gaat met name om het feit of de slangen er tegen bestand zijn. Ik zou, als het mijn auto was en je hebt de keuze, altijd voor E5 gaan. In NL nergens meer te krijgen, dan moet je voor E5 meteen Super tanken, voor de hoofdprijs, en dat is gewoon E5 met iets hoger octaangehalte (98 ipv 95).sjoemie1985 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:29:
Klein vraagje, welke benzine soorten kun je in de lynk&co gooien?
Heeft iemand wel eens een testje gedaan of de Lynk zuiniger is op 98 in vergelijking met 95/E10?
Beide brandstoffen gebruikt, verschil bij ons zo klein dat er geen conclusie is te trekken.Timmert schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:49:
Heeft iemand wel eens een testje gedaan of de Lynk zuiniger is op 98 in vergelijking met 95/E10?
2 gelijke autos te gelijk de zelfde route zou meer uitsluitsel moeten geven, echter ook dan zou je beide op de verschillende brandstof moeten laten rijden, per auto is er ook iets verschil.
Dus wij merken weinig verschil, terwijl dit er theoretisch wel is....
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV
Update defect kenteken verlichting:
Aanstaande vrijdag een afspraak gemaakt bij de Volvo/Lynk & Co dealer om de defecte kenteken verlichting, onder garantie, te laten repareren.
Heeft toch ruim 4 weken geduurd voordat het artikel bij de dealer beschikbaar was.
Aanstaande vrijdag een afspraak gemaakt bij de Volvo/Lynk & Co dealer om de defecte kenteken verlichting, onder garantie, te laten repareren.
Heeft toch ruim 4 weken geduurd voordat het artikel bij de dealer beschikbaar was.
In het begin reed ik in de B stand, omdat ik dacht dat door het regenerend remmen, er veel zuiniger gereden kon worden. Ik kon toen ongeveer 40km rijden op 1 elektrische lading. (veel rotondes/snelweg).redfirm schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:59:
we hebben van de week onze lynk en co opgehaald. zijn er tips om zo zuinig mogelijk mee te rijden?
Toen las ik hier dat de D stand zuiniger zou zijn. De dag erna geprobeerd, en sindsdien rij ik 60km op 1 lading, op warme dagen, zelfs met airco vol gas, soms zelfs 67km.
Dus lekker in de D stand, op Pure zetten, rustig optrekken en ver van te voren bij rotondes/kruisingen de ACC eraf halen en laten uitrollen. (of voet van het gas, maar wees eerlijk, de pedalen gebruik je bijna niet
Wat gek, ik rij alleen maar B stand en veel snelweg, kom makkelijk aan de 60/70km.MennoEvers schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:21:
[...]
In het begin reed ik in de B stand, omdat ik dacht dat door het regenerend remmen, er veel zuiniger gereden kon worden. Ik kon toen ongeveer 40km rijden op 1 elektrische lading. (veel rotondes/snelweg).
Toen las ik hier dat de D stand zuiniger zou zijn. De dag erna geprobeerd, en sindsdien rij ik 60km op 1 lading, op warme dagen, zelfs met airco vol gas, soms zelfs 67km.
Dus lekker in de D stand, op Pure zetten, rustig optrekken en ver van te voren bij rotondes/kruisingen de ACC eraf halen en laten uitrollen. (of voet van het gas, maar wees eerlijk, de pedalen gebruik je bijna niet)
Dat komt, omdat je het zelf al zegt, omdat je veel snelweg rijdt. Zolang je gas geeft (of ACC aan hebt) maakt B of D niks uit. Zodra je gas los laat dan ontstaat er een verschil. Ik rij altijd D, vind die B stand niet prettig, kleine uitzonderingen daar gelaten (caravan erachter en lang berg af bijv). De B stand zorgt er sowieso niet voor dat je zuiniger rijdt is mijn ervaring.dtacaptcave schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:08:
[...]
Wat gek, ik rij alleen maar B stand en veel snelweg, kom makkelijk aan de 60/70km.
Ik ben al een tijd aan het stoeien met mijn laadklepje. Hij gaat niet meer open met de knopjes in de auto en de afstandsbediening. Je hoort dat de magneetjes even uitgezet worden en vlak daarna weer een klik, omdat ze weer aan gaan en het klepje weer vastzit. Ik heb alles al op verschillende manieren proberen schoon te maken.
Het probleem zit hem in de kracht waarmee het klepje naar buiten duwt, die is niet genoeg. Als je er iets tussen stopt, (waardoor je ook meer moeite moet doen om het klepje dicht te drukken), dan klapt hij wel open als je daarom vraagt. Dus misschien dat de veer die erachter zit slapper geworden is.
Uiteraard kan je het klepje zelf met je vingers openwurmen, maar dit is niet prettig en natuurlijk ook niet acceptabel bij een relatief nieuwe auto (oktober 2022). Daarom heb ik dit gemeld bij mijn Volvo dealer en zij hebben nu bij Lynk & Co een verzoek ingediend om de klep te vervangen. Ik wacht een reactie af en houd jullie op de hoogte.
Het probleem zit hem in de kracht waarmee het klepje naar buiten duwt, die is niet genoeg. Als je er iets tussen stopt, (waardoor je ook meer moeite moet doen om het klepje dicht te drukken), dan klapt hij wel open als je daarom vraagt. Dus misschien dat de veer die erachter zit slapper geworden is.
Uiteraard kan je het klepje zelf met je vingers openwurmen, maar dit is niet prettig en natuurlijk ook niet acceptabel bij een relatief nieuwe auto (oktober 2022). Daarom heb ik dit gemeld bij mijn Volvo dealer en zij hebben nu bij Lynk & Co een verzoek ingediend om de klep te vervangen. Ik wacht een reactie af en houd jullie op de hoogte.
Is vaker het geval lees ik, de magneetjes al schoon gemaakt dus, lastig...oldostofjas schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:20:
Ik ben al een tijd aan het stoeien met mijn laadklepje. Hij gaat niet meer open met de knopjes in de auto en de afstandsbediening. Je hoort dat de magneetjes even uitgezet worden en vlak daarna weer een klik, omdat ze weer aan gaan en het klepje weer vastzit. Ik heb alles al op verschillende manieren proberen schoon te maken.
Bij onze lynk is het soms, maar meestal na 1 of 2 keer klep openen met de vingers (helpen) en het is
over
Ik hou het in de gaten
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV
Ik heb het opgegeven, open hem gewoon met de hand. Fluitje van een cent en vaak nog sneller ook 🤣🤣oldostofjas schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:20:
Dat het klepje niet opent schijnt met de uitlijning van de magneten te maken te hebben. De magneten schuiven dat niet ver genoeg naar beneden bij het ontgrendelen. De Volvo dealer zou dit moeten kunnen oplossen. Het kost ze alleen veel tijd dus sturen ze je eerst weg met een schoongemaakt klepje. Bij mij werkt het ook nog steeds niet en ze lossen het op bij de volgende servicebeurt
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb nu inmiddels enkele keren de auto opgeladen met de 230v lader.(move model2)
Het valt me op dat als de auto bijna leeg is dat hij dan ca 11 ampere laadt.
Naarmate de tijd vordert zakt deze in amperes.
Van leeg naar vol duurt ongeveer 6 a 7 uur.
Wij beschikken over krachtstroom.
Zou het zin hebben te investeren in een krachtstroom lader?
Ik denk dan aan een slimme lader die gebruik kan maken van de zonne energie.
Mede daarvoor is het in de zomer wel fijn als hij wat sneller vol is.
Wij hebben namelijk zonne energie in overvloed.
Voor nu nog niet zo heel belangrijk, maar wel als de saldering er dadelijk af is.
Voor nu nog niet zo heel belangrijk, maar wel als de saldering er dadelijk af is.
Krachtstroom is 3 fase. Echter de lynk laad maar met 1 fase. De lader die je gebruikt hebt is beperkt kwa stroom tot 10A omdat deze in een normaal stopcontact gaat. Wil je sneller, dan is een laadpaal nodig. Die laad met 16 ampere. Wil je nog sneller omdat je de snellere lader hebt op de auto, moet je al snel naar een duurdere aansluiting toe om je selectiviteit in de meterkast te behouden.2stimpy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:23:
Ik heb nu inmiddels enkele keren de auto opgeladen met de 230v lader.(move model2)
Heeft iemand nog de PDF handleiding beschikbaar? Online kan ik die nergens vinden en in de app vind ik niet fijn lezen. Dank alvast.Oizo1981 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:16:
[...]
Er is ook een PDF handleiding:
https://acrobat.adobe.com...em_LUPxoeHCNHVnYvZbimUCxg
Dat bedoel ik inderdaad dat ik op 16 amp kan laden. Alleen vindt ik het vreemd dat hij nu al best snel terug zakt naar 7 amp.Ferrox1 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:04:
[...]
Krachtstroom is 3 fase. Echter de lynk laad maar met 1 fase. De lader die je gebruikt hebt is beperkt kwa stroom tot 10A omdat deze in een normaal stopcontact gaat. Wil je sneller, dan is een laadpaal nodig. Die laad met 16 ampere. Wil je nog sneller omdat je de snellere lader hebt op de auto, moet je al snel naar een duurdere aansluiting toe om je selectiviteit in de meterkast te behouden.
Ik vraag me af of dit aan de lader ligt of aan de auto. Want in het laatste geval zal het weinig nut hebben om dan met 16 amp te kunnen laden.
Kan ik ergens zien of onze 2023 model extra snel kan laden?
Mijn auto doet continue 10A met de standaard 10A lader van L&C, van 0 tot 100%.2stimpy schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:43:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad dat ik op 16 amp kan laden. Alleen vindt ik het vreemd dat hij nu al best snel terug zakt naar 7 amp.
Ik vraag me af of dit aan de lader ligt of aan de auto. Want in het laatste geval zal het weinig nut hebben om dan met 16 amp te kunnen laden.
Dit is van de afgelopen laadsessie. Hij had nog voor 14 km aan stroom voor ik hem aan sloot.MvdV schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:53:
[...]
Mijn auto doet continue 10A met de standaard 10A lader van L&C, van 0 tot 100%.
:strip_exif()/f/image/h83QkM77QZKOMi7RbDzTJQDk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WVZbqfL8oWIvVf2vBVnHq1cf.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is onze lader.
:strip_exif()/f/image/gE03PXVAxvQLYI2pxW7PYXxX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W5QI8r0WAaHlgnLrsHfUnbQ6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik meet dit met een slimme stekker van sonoff in homesssistant.
Rating 8A zegt het al. In het begin waarschijnlijk kan hij vol vermogen leveren en gaat daarna terug na 8 ampere. Dat laatste stukje doet de lynk. Dat zie ik ook op mijn laadpaal gebeuren2stimpy schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:26:
[...]
Dit is van de afgelopen laadsessie. Hij had nog voor 14 km aan stroom voor ik hem aan sloot.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is onze lader.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik meet dit met een slimme stekker van sonoff in homesssistant.
Wij hebben een universele aftermarket (granny) lader gekocht, (type alie..s) instelbaar van 6 to 16 ampere.2stimpy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:23:
Auto laad met 16 ampere van leeg naar vol in 4.5 uur
Houdt er rekening mee dat veel wcd nominaal minder dan 16 ampere kunnen leveren, dus wel controleren en eventueel aanpassen.
Zelf een 16 ampere cee wcd geplaatst, gestuurd door een energy plug van home wizard, via een pv verdeler tussen de zonnepanelen.
Bij krachtstroom punt eventueel een verloopstekker gebruiken?
2023 model kan 32A laden op 1 fase. Dan zit er zo'n dikke laadkabel bij met stekkers met gele accenten.2stimpy schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:43:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad dat ik op 16 amp kan laden. Alleen vindt ik het vreemd dat hij nu al best snel terug zakt naar 7 amp.
Dit klopt, wel moet er een 22 kwh aansluiting aan huis zijn om thuis te kunnen laden, vastrecht is dan wel hoog, ongeveer 1000 euro per jaar hoger dan 3 keer 25 ampere,oldostofjas schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:46:
[...]
2023 model kan 32A laden op 1 fase. Dan zit er zo'n dikke laadkabel bij met stekkers met gele accenten.
[ Voor 7% gewijzigd door Wilmaas op 15-05-2025 21:57 ]
Dat klinkt al wel goed.Wilmaas schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:06:
[...]
Wij hebben een universele aftermarket (granny) lader gekocht, (type alie..s) instelbaar van 6 to 16 ampere.
Houdt er rekening mee dat veel wcd nominaal minder dan 16 ampere kunnen leveren, dus wel controleren en eventueel aanpassen.
Zelf een 16 ampere cee wcd geplaatst, gestuurd door een energy plug van home wizard, via een pv verdeler tussen de zonnepanelen.
Bij mijn huidige lader is ook het probleem dat als ik hem aan zet met de slimme stekker dat hij dan begint te laden op 2/3 van max. dit moet ik telkens via het knopje op de lader veranderen naar 3/3.
Dat is absoluut niet handig.
Hoe zit dat bij die die jij hebt? (eventueel een pm)
Vraagje aan de eigenaren van een Lynk en Co; gaat een hondenbench van 90cm diep in de kofferbak passen? Dus van achterkant bank tot dorpel. Die afstand. Iemand die even wil checken met een rolmaat toevallig?
Ik overweeg een Lynk en Co, maar geen idee of een SUV een diep genoege kofferbak heeft, vandaar mijn vraag.
Mijn rug wil een SUV, mijn hond een station denk ik.
Ik overweeg een Lynk en Co, maar geen idee of een SUV een diep genoege kofferbak heeft, vandaar mijn vraag.
De rugleuning van de bank loopt natuurlijk schuin. Hoe hoog is de bench? Dat is denk ik noodzakelijk om te kunnen bepalen of er op die hoogte 90cm beschikbaar is.vosss schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:14:
Vraagje aan de eigenaren van een Lynk en Co; gaat een hondenbench van 90cm diep in de kofferbak passen? Dus van achterkant bank tot dorpel. Die afstand. Iemand die even wil checken met een rolmaat toevallig?
Bench loopt ook schuin voor en achterkant. Als ik al eens weet of de diepte er 90 in past dan ben ik al een eind.
[ Voor 3% gewijzigd door vosss op 16-05-2025 11:47 ]
Op de vloer heb je tot aan het randje van de drempel 90,5cm. Je kunt nog iets over deze rand heen "laden".vosss schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:07:
Bench loopt ook schuin voor en achterkant. Als ik al eens weet of de diepte er 90 in past dan ben ik al een eind.
Ter hoogte van de bovenkant van de rugleuning is er vervolgens nog 75cm over.
De energy-plug van Homewizard heeft 12A als advies voor continue belasting. Misschien iets om even rekening mee te houden.Wilmaas schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:06:
[...]
Wij hebben een universele aftermarket (granny) lader gekocht, (type alie..s) instelbaar van 6 to 16 ampere.
Maximale belasting: Max. 3680W (16A), Continue belasting: 2760W (12A).
Sinds vandaag ziet mijn app de auto (abbo) niet meer. Na 18 minuten in de wachtij (en 'u bent binnen 5 minuten aan de beurt' aangehoord te hebben) verteld een vriendelijke dame: O, ik zie het al, de auto moet geprovisioned worden. Maar ik rij het ding al twee jaar. Ja daar is iets veranderd, ik heb al 2 of 3 anderen ook gehoord zegt ze. Waarom hebben jullie dat niet aangekondigd? Maar dat is begrijpelijkerwijs niet te beantwoorden door een callcenter agent.
Nu wordt verwacht dat ik wat registratiedetails invul, maar ook.. foto van m'n rijbewijs, BEIDE kanten.
Dat gaan we niet doen, daar staat oa m'n BSN op. ik zie totaal de reden niet waarom ze ALLE gegevens nodig hebben wordt ook niet aangegeven. De ervaring met hoe Lynk met informatie omgaat, zoals uit de case zelf blijkt, geeft mij geen vertrouwen dat mijn persoonsgegevens in veilige handen zijn bij tante Lynk en ome Co.
Heeft nog iemand dit meegemaakt? Wat denken jullie van identiteits gegevens klakkeloos, zonder filtering , delen?
[Update] Ze vragen ook om een foto van het kentekenbewijs. Zou een deel van hun administratie verdwenen zijn, of denken ze dat de auto verkocht is naar een Oost Europees land
Nu wordt verwacht dat ik wat registratiedetails invul, maar ook.. foto van m'n rijbewijs, BEIDE kanten.
Dat gaan we niet doen, daar staat oa m'n BSN op. ik zie totaal de reden niet waarom ze ALLE gegevens nodig hebben wordt ook niet aangegeven. De ervaring met hoe Lynk met informatie omgaat, zoals uit de case zelf blijkt, geeft mij geen vertrouwen dat mijn persoonsgegevens in veilige handen zijn bij tante Lynk en ome Co.
Heeft nog iemand dit meegemaakt? Wat denken jullie van identiteits gegevens klakkeloos, zonder filtering , delen?
[Update] Ze vragen ook om een foto van het kentekenbewijs. Zou een deel van hun administratie verdwenen zijn, of denken ze dat de auto verkocht is naar een Oost Europees land
[ Voor 8% gewijzigd door benme op 16-05-2025 15:25 ]
Ik zou op z'n minst met de app Kopie-ID je BSN afschermen en een Lynk & Co watermerk eroverheen zetten.benme schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:56:
Sinds vandaag ziet mijn app de auto (abbo) niet meer. Na 18 minuten in de wachtij (en 'u bent binnen 5 minuten aan de beurt' aangehoord te hebben) verteld een vriendelijke dame: O, ik zie het al, de auto moet geprovisioned worden. Maar ik rij het ding al twee jaar. Ja daar is iets veranderd, ik heb al 2 of 3 anderen ook gehoord zegt ze. Waarom hebben jullie dat niet aangekondigd? Maar dat is begrijpelijkerwijs niet te beantwoorden door een callcenter agent.
Oeps, klopt zeker!!!LoneGunman schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:57:
[...]
De energy-plug van Homewizard heeft 12A als advies voor continue belasting. Misschien iets om even rekening mee te houden.
[...]
Er zit in contactor relais in mijn verdeler, de energy plug geeft een stuurstroom, zeker iets om rekening mee te houden👍
Update storing kenteken verlichting:
Vanmorgen een uurtje zitten wachten bij de dealer in Alkmaar, netjes kosteloos onder garantie gerepareerd. Eindelijk verlost van die vervelende melding en dat oranje driehoekje in het dashboard.
Er word nog druk gewerkt aan de Lynk & Co showroom, ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien, dat de volgende auto een EV word staat vast maar of dat een L&C word? Wie weet.
Vanmorgen een uurtje zitten wachten bij de dealer in Alkmaar, netjes kosteloos onder garantie gerepareerd. Eindelijk verlost van die vervelende melding en dat oranje driehoekje in het dashboard.
Er word nog druk gewerkt aan de Lynk & Co showroom, ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien, dat de volgende auto een EV word staat vast maar of dat een L&C word? Wie weet.
Apart..2stimpy schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:58:
[...]
Dat klinkt al wel goed.
Bij mijn huidige lader is ook het probleem dat als ik hem aan zet met de slimme stekker dat hij dan begint te laden op 2/3 van max. dit moet ik telkens via het knopje op de lader veranderen naar 3/3.
Dat is absoluut niet handig.
Hoe zit dat bij die die jij hebt? (eventueel een pm)
Lader start hier met 16 ampere, als dit is ingesteld, en binnen 2 minuten.
Weet niet of het mag maar merk is junsun, met een diamant vorm en zilverkleurig, groene lcd tekst
Ligt de App er nog steeds uit ?
Ik probeer in te loggen maar krijg nog steeds melding van technische problemen..
Ik probeer in te loggen maar krijg nog steeds melding van technische problemen..
Same here...Flabergasted schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:17:
Volgens mijn Home Assistant staat auto ook al paar dagen met volle accu op de oprit, terwijl dat niet zo is.Flabergasted schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:17:
Sowieso is de GPS locatie niet betrouwbaar sinds een paar maanden. Ik heb echt soms 2-3 weken dat de auto op dezelfde plek staat terwijl dat helemaal niet zo is. De overige sensoren updaten wel (benzine, kmstand, etc).Greenvalley schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:23:
[...]
Volgens mijn Home Assistant staat auto ook al paar dagen met volle accu op de oprit, terwijl dat niet zo is.
Had vroeger een automatisering dat als de auto van "thuis" naar ergens anders ging, het alarm thuis aan moest mocht dat nog niet zo zijn. Maar die heb ik moeten deactiveren omdat de locatie tegenwoordig gewoon niet update dus ik kon er niet op vertrouwen.
Sinds een maand of zes rijden wij in een Lynk & Co uit 2023. We hebben de auto zelf gekocht, dus geen leaseconstructie. Nu de vakantie eraan komt vroeg ik me af: wat houdt nu precies de "pechhulp" optie in? Stel we krijgen een lekke band of de auto doet helemaal niet meer ergens in Frankrijk. Wat zijn an de opties?
In de handleiding
/f/image/CBwxzR4fG3xFWhfpCRlDKqet.png?f=fotoalbum_large)
Eigenlijk is mijn vraag: moet ik nu wel of niet een ANWB abonnement afsluiten?
In de handleiding
/f/image/CBwxzR4fG3xFWhfpCRlDKqet.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 19-05-2025 08:17 ]
Ik verwacht dat je niet geholpen wordt bij aanschaf. Maar misschien gewoon knopje eens indrukken en daar vraag voorleggen?smeerbartje schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:45:
Sinds een maand of zes rijden wij in een Lynk & Co uit 2023. We hebben de auto zelf gekocht, dus geen leaseconstructie. Nu de vakantie eraan komt vroeg ik me af: wat houdt nu precies de "pechhulp" optie in? Stel we krijgen een lekke band of de auto doet helemaal niet meer ergens in Frankrijk. Wat zijn an de opties?
In de handleiding
[Afbeelding]
Als je L&C aanschaft, is pechhulp van L&C niet inbegrepen. Ik heb dit eerder nagevraagd bij de helpdesk, en zij bevestigden dat pechhulp uitsluitend beschikbaar is via de abonnementsdienst. Dit was wel alweer bijna 1,5 jaar geleden, maar kan mij niet voorstellen dat dit nu anders zou zijn. Zelf heb ik ervoor gekozen om pechhulp via mijn verzekeraar af te sluiten.
*Update: Uit nieuwsgierigheid heb ik het nog eens opgezocht en dit gevonden: https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy Blijkbaar wordt roadside assistance toch aangeboden voor de eerste twee jaar vanaf de eerste registratiedag van de auto.
*Update: Uit nieuwsgierigheid heb ik het nog eens opgezocht en dit gevonden: https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy Blijkbaar wordt roadside assistance toch aangeboden voor de eerste twee jaar vanaf de eerste registratiedag van de auto.
[ Voor 27% gewijzigd door piekema op 19-05-2025 11:39 . Reden: informatie toegevoegd ]
Ik durf daar ook niet op te vertrouwen. Bij het uitzoeken van een nieuwe verzekering kwam ik bij ABN-AMRO uit. Dat was een van de goedkoopste en ook nog met pechhulp Europa en je eigen woonplaats.
Heeft er iemand wellicht dakdragers en een dakkoffer die niet gebruikt worden tussen zaterdag 12 juli en zondag 27 juli en die ik kan huren i.v.m. vakantie (in NL)? Of eventueel kan overkopen? Hoor het graag!
Nou, dat is goed nieuws. Dan kan ik nog 1.5 jaar wachten met afsluiten van een ANWB wegenwacht abonnementpiekema schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:28:
Als je L&C aanschaft, is pechhulp van L&C niet inbegrepen. Ik heb dit eerder nagevraagd bij de helpdesk, en zij bevestigden dat pechhulp uitsluitend beschikbaar is via de abonnementsdienst. Dit was wel alweer bijna 1,5 jaar geleden, maar kan mij niet voorstellen dat dit nu anders zou zijn. Zelf heb ik ervoor gekozen om pechhulp via mijn verzekeraar af te sluiten.
Een ANWB lidmaatschap is persoons gebonden. Dus met welke auto je ook op weg bent, of met welke fiets of op welke motorfiets of de auto van de buren, je word altijd geholpen.smeerbartje schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:45:
In de handleiding
[Afbeelding]
Mailtje gestuurd met vragen waarom dit nodig is en AVG verzoek om aan te geven welke persoonsgegevens ze van mij hebben. Complete stilte.oldostofjas schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:50:
[...]
Ik zou op z'n minst met de app Kopie-ID je BSN afschermen en een Lynk & Co watermerk eroverheen zetten.
Intussen doet de app het weer, was gewoon een storing. Of ze zijn geschrokken 😂
Wij krijgen binnenkort ook onze eerste Lynk en heb hier al meer over gelezen. Ik zie het persoonlijk ook absoluut niet zitten om rijbewijs, kentekenbewijs etc klakkeloos maar te verzenden zodat een autofabrikant de auto (die we overigens gewoon 2e hands van een autodealer kopen) "op mijn naam" kan zetten.benme schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:04:
[...]
Mailtje gestuurd met vragen waarom dit nodig is en AVG verzoek om aan te geven welke persoonsgegevens ze van mij hebben. Complete stilte.
Intussen doet de app het weer, was gewoon een storing. Of ze zijn geschrokken 😂
Aangezien hier redelijk ervaren Lynk rijders tussen zitten is mijn vraag eigenlijk welke voordelen het heeft om dit wél te doen? Zet Lynk & Co op afstand bepaalde functies van de auto aan zodra ze jouw persoonsgegevens koppelen aan de auto o.i.d.?
Vanochtend opgeschrikt door dit schade geval bij mij achter op de oprit. Het betreft een lease auto. Iemand ervaring met soortgelijke schadeafhandeljng?
:strip_exif()/f/image/7MkSOqxrXzhvLEoSfV6qbyAv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7MkSOqxrXzhvLEoSfV6qbyAv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EQ5yy0zo9KAL8ycc2KfDDICL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Yavi06 op 21-05-2025 09:32 ]
Ik vind persoonlijk dat alles ontzettend opgeblazen wordt hier omtrent het aanleveren van alle gegevens.TKKT schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 06:00:
[...]
Wij krijgen binnenkort ook onze eerste Lynk en heb hier al meer over gelezen. Ik zie het persoonlijk ook absoluut niet zitten om rijbewijs, kentekenbewijs etc klakkeloos maar te verzenden zodat een autofabrikant de auto (die we overigens gewoon 2e hands van een autodealer kopen) "op mijn naam" kan zetten.
Aangezien hier redelijk ervaren Lynk rijders tussen zitten is mijn vraag eigenlijk welke voordelen het heeft om dit wél te doen? Zet Lynk & Co op afstand bepaalde functies van de auto aan zodra ze jouw persoonsgegevens koppelen aan de auto o.i.d.?
Je mag letterlijk alles zwart maken wat niets te maken heeft met de auto. Dus ze hebben enkel je naam, kenteken en serienummer van de auto. Ik heb de documenten niet meer bij de hand maar ze waren echt bijna compleet zwart.
En bied het voordelen, tja, je kunt je auto openen, sluiten, starten en voorverwarmen via de app. Of je daarop zit te wachten moet iedereen zelf bepalen.
Lijkt mij toch gewoon inbraak schade of vandalisme?Yavi06 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:30:
Vanochtend opgeschrikt door dit schade geval bij mij achter op de oprit. Het betreft een lease auto. Iemand ervaring met soortgelijke schadeafhandeljng?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gewoon melden bij politie en link&co lijkt me toch?

Dan valt het inderdaad mee, ik wist niet dat ze genoegen namen met enkel die informatie.Vibravis schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:31:
[...]
Ik vind persoonlijk dat alles ontzettend opgeblazen wordt hier omtrent het aanleveren van alle gegevens.
Je mag letterlijk alles zwart maken wat niets te maken heeft met de auto. Dus ze hebben enkel je naam, kenteken en serienummer van de auto. Ik heb de documenten niet meer bij de hand maar ze waren echt bijna compleet zwart.
En bied het voordelen, tja, je kunt je auto openen, sluiten, starten en voorverwarmen via de app. Of je daarop zit te wachten moet iedereen zelf bepalen.
Als ik je goed begrijp kun je de app dus alleen gebruiken nadat je gekoppeld bent aan de auto?
Klopt, en ergens ben ik daar blij mee. Je moet kunnen aantonen dat het jouw auto is. Dat geeft mij wel een veilig gevoel dat niet jan en alleman controle/toegang kan krijgen tot mijn auto.TKKT schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 06:53:
[...]
Dan valt het inderdaad mee, ik wist niet dat ze genoegen namen met enkel die informatie.
Als ik je goed begrijp kun je de app dus alleen gebruiken nadat je gekoppeld bent aan de auto?
Zijn er mensen die momenteel wel info krijgen of ligt de server er nog steeds uit. Ik krijg op Home Assistant in ieder geval nog geen updates en wil graag weten of het probleem ook aan mijn kant kan liggen.
De app werkt bij mij weer sinds afgelopen maandag, maar ik moest wel opnieuw inloggen met de sms verificatiecode etc.Greenvalley schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:30:
[...]
Zijn er mensen die momenteel wel info krijgen of ligt de server er nog steeds uit. Ik krijg op Home Assistant in ieder geval nog geen updates en wil graag weten of het probleem ook aan mijn kant kan liggen.
Ik merk sinds afgelopen week dat Android Auto draadloos opeens veel beter werkt. Heb geen verbroken verbindingen gehad of opstartproblemen na de laatste Android Auto update. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
[ Voor 19% gewijzigd door Maxie op 23-05-2025 11:30 ]
Mijn huidige hondenbench past net niet; net geprobeerd.
Vraagje, is het zo dat àls een exemplaar voorzien is van zwarte hemel deze ook ALTIJD stuurverwarming heeft?
Of staan die 2 "opties" los van elkaar?
Tevens de vraag waar het knopje voor stuurverwarming zit; fysiek of op het scherm ergens?
Zie ook best wat auto's staan van 22 en eerder waarbij ook bij staat stuurverwarming, maar dat komt denk ik gewoon omdat onwetende verkoper die gewoon alle opties aanvinkt.
Als laatste, verwarmd het stuur alleen "kwart voor 3" op zegmaar, dus links en rechts. Of helemaal rondom zoals bv Kia dat ook heeft.
Vraagje, is het zo dat àls een exemplaar voorzien is van zwarte hemel deze ook ALTIJD stuurverwarming heeft?
Tevens de vraag waar het knopje voor stuurverwarming zit; fysiek of op het scherm ergens?
Zie ook best wat auto's staan van 22 en eerder waarbij ook bij staat stuurverwarming, maar dat komt denk ik gewoon omdat onwetende verkoper die gewoon alle opties aanvinkt.
Als laatste, verwarmd het stuur alleen "kwart voor 3" op zegmaar, dus links en rechts. Of helemaal rondom zoals bv Kia dat ook heeft.
Iemand hier toevallig een oplossing voor?
Sinds ongeveer 2 weken heeft mn telefoon geen internet meer als ik via apple carplay verbonden ben met de lynk uit eind 2022.
In het display geeft de lynk aan dat ie 4g verbinding heeft en volledig bereik.
Dit probleem is zowel bekabeld als draadloos. Ik ben nu zoekende of dit een iphone (ios) probleem of lynk probleem is.
Sinds ongeveer 2 weken heeft mn telefoon geen internet meer als ik via apple carplay verbonden ben met de lynk uit eind 2022.
Dit probleem is zowel bekabeld als draadloos. Ik ben nu zoekende of dit een iphone (ios) probleem of lynk probleem is.
Wifi netwerk van de lynk ontkoppelen op je telefoon. (Sloopte bij mij wel de draadloze carplay)Jboy1991 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:52:
Iemand hier toevallig een oplossing voor?
Volgens mij gaan de zwarte hemel en de stuur verwarming hand in hand. Bediening zit op het touchscreen, naast de stoelverwarming van de bestuurder. Verwarming werkt rondom.vosss schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:20:
Mijn huidige hondenbench past net niet; net geprobeerd.
Hier is de stuur verwarming zichtbaar:
:strip_exif()/f/image/xR88Qh3LaFCNKoy5BhLFodgf.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, er zijn er heel veel met een zwarte hemel, maar zonder stuurverwarming!Timmert schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:02:
[...]
Volgens mij gaan de zwarte hemel en de stuur verwarming hand in hand. Bediening zit op het touchscreen, naast de stoelverwarming van de bestuurder. Verwarming werkt rondom.
[Afbeelding]
Thanks!!Timmert schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:02:
[...]
Volgens mij gaan de zwarte hemel en de stuur verwarming hand in hand. Bediening zit op het touchscreen, naast de stoelverwarming van de bestuurder. Verwarming werkt rondom.
[Afbeelding]
Ok lastig dit!oldostofjas schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:33:
[...]
Nee, er zijn er heel veel met een zwarte hemel, maar zonder stuurverwarming!
Ok dit is wel lastig zoeken zo zeg. Stuurverwarming is een MUST.
Ik zie er heel veel uit 2024 die het icoontje niet op het scherm hebben staan. Dus blauw of zwart, trekhaak of niet was klaarblijkelijk niet de enige keuze?
Tevens zijn er een hoop die gewoon alle opties aanvinken bij hun advertentie op gaspedaal.nl dus dan vindt je er ook veel die de optie niet hebben en dan eer anderen die het vermelden van de optie het niet waard vinden en gewoon een serie zwarte foto's en een serie blauwe foto's bij de betreffende kleur zetten bij al hun autos.
Lekker duidelijk en overzichtelijk.
Synyco.nl en rvlautos.nl maar eens een appje gestuurd of ze een hebben staan.
Ik zie er heel veel uit 2024 die het icoontje niet op het scherm hebben staan. Dus blauw of zwart, trekhaak of niet was klaarblijkelijk niet de enige keuze?
Tevens zijn er een hoop die gewoon alle opties aanvinken bij hun advertentie op gaspedaal.nl dus dan vindt je er ook veel die de optie niet hebben en dan eer anderen die het vermelden van de optie het niet waard vinden en gewoon een serie zwarte foto's en een serie blauwe foto's bij de betreffende kleur zetten bij al hun autos.
[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 24-05-2025 09:18 ]
Volgens mij heeft Niham nog een nieuwe 2024 staan met stuurverwarming.vosss schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:09:
Ok dit is wel lastig zoeken zo zeg. Stuurverwarming is een MUST.
Edit: https://www.niham.nl/occasions/detail/43475759
Ze hadden er in december een stuk of 5. Onze komt ook uit die batch.
[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 24-05-2025 09:26 ]
Starten gaat niet lukken via de appVibravis schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:31:
Wel hoor, gewoon in de auto leggen en op start drukken (als je tenminste een digitale sleutel hebt ingesteld)
Sinds gister ben ik over van een Passat GTE naar een MY22-2 01; de vrouw is er alvast erg blij mee. Vandaag heb ik een trekhaak gemonteerd gekregen bij de Volvo dealer. Die had een mededeling voor me.
Alle vaak bestelde onderdelen/accessoires schieten qua prijs flink omhoog. Zo gaat de originele trekhaak, waar ik nog 895 voor heb betaald, naar zo'n 1300 euro.
Dus als je nog originele accessoires / onderdelen nodig hebt, zoek er dan eentje die nog op voorraad ligt en voor de oude prijs weggaat.
Alle vaak bestelde onderdelen/accessoires schieten qua prijs flink omhoog. Zo gaat de originele trekhaak, waar ik nog 895 voor heb betaald, naar zo'n 1300 euro.
Dus als je nog originele accessoires / onderdelen nodig hebt, zoek er dan eentje die nog op voorraad ligt en voor de oude prijs weggaat.
Ik zie dat de MY25 uitvoeringen als optie ook "Vermoeidheid detectie" hebben? Is voor het eerst dat ik hier wat over lees. Mijn MY23 heeft dat in ieder geval niet, voor zover ik weet.Timmert schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:24:
[...]
Volgens mij heeft Niham nog een nieuwe 2024 staan met stuurverwarming.
Edit: https://www.niham.nl/occasions/detail/43475759
Ze hadden er in december een stuk of 5. Onze komt ook uit die batch.
Je kunt alleen een digitale sleutel aanmaken als de app is gekoppeld en dan kun je ook starten. Dus ja, je kunt de app ook gebruiken om te starten.
Mijn MY22 wel hoor, ik krijg vaak de melding "tijd om te rusten". Misschien zie jij er achter het stuur uitgeruster uit 😄Martijn-V4 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:55:
[...]
Ik zie dat de MY25 uitvoeringen als optie ook "Vermoeidheid detectie" hebben? Is voor het eerst dat ik hier wat over lees. Mijn MY23 heeft dat in ieder geval niet, voor zover ik weet.
Het zal mijn uitdrukkingsloze klus wel zijn, hoe word die melding getoond en heb je enig idee waar die sensoren zitten?oldostofjas schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:42:
[...]
Mijn MY22 wel hoor, ik krijg vaak de melding "tijd om te rusten". Misschien zie jij er achter het stuur uitgeruster uit 😄
Hier staat het uitgelegd:Martijn-V4 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:13:
[...]
Het zal mijn uitdrukkingsloze klus wel zijn, hoe word die melding getoond en heb je enig idee waar die sensoren zitten?
https://www.lynkco.com/nl...:driver_alertness_warning
Ligt niet aan mijn uitdrukkingsloze klus lees ik maar of je een beetje knap kunt sturen. Ben benieuwd of hij sneller aangeeft dat je vermoeid bent wanneer de "Highway assistant" ingeschakeld is want die heeft namelijk de neiging te gaan jojo'n tussen de lijntjes.oldostofjas schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Hier staat het uitgelegd:
https://www.lynkco.com/nl...:driver_alertness_warning
Viel mij ook op gisteren, kan hem wel wegvegen, maar komt opgegeven moment gewoon weer terug.Quas schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:54:
Ik zag zojuist een een progresbar voor het laden in mijn notificaties. Heb dit niet eerder gezien. [Afbeelding]

Is dat Android of IOS?sjoemie1985 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:41:
[...]
Viel mij ook op gisteren, kan hem wel wegvegen, maar komt opgegeven moment gewoon weer terug.
android, samsung galaxy S23 Ultra om precies te zijn.
Ik rijd echt heel veel kilometers met highway assist (nouja, in totaal niet, maar vaak lange stukken van toch wel 100-150km, ik vermoed dat dat veel is) en heb die melding echt nog nooit gezien.Martijn-V4 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:16:
[...]
Ligt niet aan mijn uitdrukkingsloze klus lees ik maar of je een beetje knap kunt sturen. Ben benieuwd of hij sneller aangeeft dat je vermoeid bent wanneer de "Highway assistant" ingeschakeld is want die heeft namelijk de neiging te gaan jojo'n tussen de lijntjes.
Meer nog, een enkeltje Valencia-Barcelona is rond de 350km en die rijd ik altijd aan 1 stuk door zonder melding, en dat is zo goed als allemaal snelweg met highway assist aan.
Volgens mij krijg ik die meldingen ook juist als ik de snelwegassistent niet gebruik. In Duitsland met hogere snelheden gebruik ik hem niet, want dat is niet prettig. Maar als ik die melding krijg klopt het ook wel dat ik moe ben en nog wel eens een over een streep heen rijd (wat met die assistent niet gebeurt).b12e schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:42:
[...]
Ik rijd echt heel veel kilometers met highway assist (nouja, in totaal niet, maar vaak lange stukken van toch wel 100-150km, ik vermoed dat dat veel is) en heb die melding echt nog nooit gezien.
Meer nog, een enkeltje Valencia-Barcelona is rond de 350km en die rijd ik altijd aan 1 stuk door zonder melding, en dat is zo goed als allemaal snelweg met highway assist aan.
Als je met een LC01 op de snelweg rijdt in hybrid mode, rijdt ie dan voornamelijk op de brandstof motor of elektrisch? Ik ben een beetje zoekende hoe lang de batterij ongeveer mee gaat in hybrid mode. Chatgpt zegt dat je ongeveer 200-400 km kan rijden in hybride modus alvorens de batterij leeg is maar is dat echt zo? Het zal ongetwijfeld ook afhangen van waar je rijdt, dus stad vs snelweg.
Tesla M3LR '21
Hij rijdt elektrisch totdat de batterij leeg is. Dat is na ongeveer 70 km, maar op de snelweg waarschijnlijk wel wat eerder. Dan laadt hij af en toe wat bij met afremmen, waardoor je af en toe ook weer een klein stukje elektrisch rijdt. Maar daar moet je je niet teveel bij voorstellen.London schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:54:
Als je met een LC01 op de snelweg rijdt in hybrid mode, rijdt ie dan voornamelijk op de brandstof motor of elektrisch? Ik ben een beetje zoekende hoe lang de batterij ongeveer mee gaat in hybrid mode. Chatgpt zegt dat je ongeveer 200-400 km kan rijden in hybride modus alvorens de batterij leeg is maar is dat echt zo? Het zal ongetwijfeld ook afhangen van waar je rijdt, dus stad vs snelweg.
Ah, dat is wel anders dan ik gedacht had qua gedrag. Had gedacht dat ie meer als een full hybrid zou reageren in die modus maar dat is dus niet zo.oldostofjas schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:02:
[...]
Hij rijdt elektrisch totdat de batterij leeg is. Dat is na ongeveer 70 km, maar op de snelweg waarschijnlijk wel wat eerder. Dan laadt hij af en toe wat bij met afremmen, waardoor je af en toe ook weer een klein stukje elektrisch rijdt. Maar daar moet je je niet teveel bij voorstellen.
Tesla M3LR '21
Als je langere afstanden rijdt, kan je hem op de snelweg op "accu sparen" zetten. Dan begint hij meteen in die mild hybrid modus en bewaar je je elektriciteit voor buiten de snelweg.London schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:10:
[...]
Ah, dat is wel anders dan ik gedacht had qua gedrag. Had gedacht dat ie meer als een full hybrid zou reageren in die modus maar dat is dus niet zo.
Zijn er voordelen / nadelen met rijden in milde hybride modus en als je in die modus rijdt, wordt de accu opgeladen bij het sfremmen?oldostofjas schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:26:
[...]
Als je langere afstanden rijdt, kan je hem op de snelweg op "accu sparen" zetten. Dan begint hij meteen in die mild hybrid modus en bewaar je je elektriciteit voor buiten de snelweg.
De accu wordt gewoon geladen bij remmen, ook in de modus waarin je de accu spaart. Het voordeel van deze modus is dat je in de stad of op N-wegen de accuspaarstand weer kunt uitschakelen en nog voldoende accucapaciteit hebt om elektrisch te rijden. Op de snelweg (bij 100km/h en hoger) is puur elektrisch rijden minder efficiënt. De winst zit vooral in stadsverkeer, fileverkeer en ritten binnendoor.Nedish schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:29:
[...]
Zijn er voordelen / nadelen met rijden in milde hybride modus en als je in die modus rijdt, wordt de accu opgeladen bij het sfremmen?
Tenzij je totale afstand minder dan 70 km is (en je een volle accu hebt) én je daarna kunt opladen, kun je beter volledig elektrisch blijven rijden.
Als ik bijvoorbeeld nog 30 km elektrische actieradius over heb en het ook nog 30 km naar huis is (zelfs via de snelweg), schakel ik alsnog over op volledig elektrisch om de accu leeg te rijden voordat ik thuis ben.
Het werkt dus niet als een willekeurige mild hybride? Dat dacht ik namelijk. Dat alle phev auto's zo werkte en dus ook met lege accu gewoon betrekkelijk zuinig waren?
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.