Het mooie aan dit topic blijft voor mij dat ik plaatsnamen en locaties leer kennen waarvan ik niet eens wist dat ze in NL bestonden hahahaha
Of ze bestelden een fonteintje en kregen een urinaal en wisten het verschil niet.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:08:
[...]
Ik heb het ook nooit begrepen dat mensen kiezen voor een urinoir thuis. Maar wat ik erger vind (en wellicht meer zegt over de hygiëne van de bewoners) is dat er geen fonteintje in de WC is. Blijkbaar vinden de bewoners handen wassen overrated.
Maar waar zet je de zeep neer bij een urinaal..
Veroordeel niet, verwonder u slechts
We hebben de verkoper gevonden!No Hands schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:08:
[...]
Of ze bestelden een fonteintje en kregen een urinaal en wisten het verschil niet.
This too shall pass
Gewoon er in gooien, mensen snappen dan wel hoe het werkt:No Hands schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:08:
[...]
Of ze bestelden een fonteintje en kregen een urinaal en wisten het verschil niet.
Great minds think alike zullen we maar zeggen.
[ Voor 24% gewijzigd door Albinoraptor op 06-01-2023 11:21 ]
Leuk als er vervolgens in die slaapkamer brand uitbreekt, terwijl je dochter met de deuren op slot en noise cancelling headphone op in bad ligtpsychodude schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:32:
[...]
Het enige potentieel onhandige is dat indien iemand in de douche staat en erg privacy gehecht is, mensen binnen de master bedroom opgesloten dienen te worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Misschien was de vrouw des huizes het zat dat de heren teveel morsen..
Handen wassen kan ook in de keuken, alleen af en toe extra doekje langs de deurklink.
Zou het zelf ook anders doen, heren kunnen in een hoekje in de tuin
Handen wassen kan ook in de keuken, alleen af en toe extra doekje langs de deurklink.
Zou het zelf ook anders doen, heren kunnen in een hoekje in de tuin
:strip_exif()/f/image/WrjgbTXoMrUfLaAXzdODbVxJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZgyY7wtndI1D6OAA4mfM1WXm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een keuze, maar hij is wel consistent doorgevoerd
https://www.funda.nl/koop...42073884-melissekade-240/
wth is hier gebeurd?

ventilatieroosters in de muren, en dan zeiknat en overal het weer in
arm weerstation

arm weerstation
[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 06-01-2023 11:42 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ah, ik zie de rede van verkoop ook al.... Britse klassiekersmartyw schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:12:
[...]
Toch zou ik ook twijfelen om bijna acht ton te betalen in de kop van Noord-Holland voor een Vinex hut....
Iets hoger in het noorden koop je voor minder een vrijstaand paleis in Vinexië - https://www.funda.nl/koop...91-callantsogervaart-6-b/ (en op loopafstand van het strand)
[Afbeelding]
Omdat het kan.....
Ik heb, express, ook geen fonteintje in mijn WC:Rubbergrover1 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:08:
[...]
Maar wat ik erger vind (en wellicht meer zegt over de hygiëne van de bewoners) is dat er geen fonteintje in de WC is. Blijkbaar vinden de bewoners handen wassen overrated.
- goed je handen wassen in zo'n klein rot wasbakje kan niet, dus schijnhygiëne.
- geeft alleen maar rotzooi in de WC-ruimte
- WC-ruimte is al zo klein
Gelukkig is mijn WC naast de badkamer, dus daar kan je uitgebreid je handen wassen.
Telkens als ik bezoek krijg, hang ik een verse handdoek op.
(scheelt ook weer zo'n vies oud handdoekje die stiekem altijd te lang op de WC blijft hangen
[ Voor 22% gewijzigd door Twhomp op 06-01-2023 11:42 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Dan hang je een groter bakje op 
Schijnhygiene is dat je eerst twee deuren vast hebt voordat je je handen kunt wassen
Schijnhygiene is dat je eerst twee deuren vast hebt voordat je je handen kunt wassen
[ Voor 56% gewijzigd door paQ op 06-01-2023 11:41 ]
- WC-ruimte is al zo kleinpaQ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:40:
Dan hang je een groter bakje op
Deurklinken neem ik regelmatig af. Sowieso. Ik ben misschien wat smetvrezig/realistisch daarin.
En eerlijk is eerlijk, qua hygiëne doen mensen al heel veel 'fout':
- WC in badkamer? Af.
- Handen niet wassen als je van buiten komt? Af.
- Je auto niet regelmatig sanitisen? Af.
- Hoesten of niezen? Af.
- Aan je mobiel zitten op de plee? Af.
- Geboren worden en rondlopen op aarde? Af.
Maar goed: het stomme is dat we bij de WC alles 'vies' vinden. En ondertussen in de keuken vieze doekjes, sponsjes, groente snijden met je rauw vlees mes, eten te lang uit de koelkast, 'double-dippen', de lijst gaat maar door.
Verder enorm offtopic, maar soit.
Ik vind die WC inderdaad helemaal nikspaQ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:51:
Jij als smetvrees-gevoelig moet dan toch beginnen te kokhalzen?
[ Voor 10% gewijzigd door Twhomp op 06-01-2023 11:58 ]
Naja. Het ontstond hier meer als:
1. Je zit met je gezicht zowat in het urinoir als je zit te kakken
2. Als je aan je pielemans hebt gezeten om te plassen, je vervolgens overal aan zit tot je ergens een wasbak tegenkomt.
1. Je zit met je gezicht zowat in het urinoir als je zit te kakken
2. Als je aan je pielemans hebt gezeten om te plassen, je vervolgens overal aan zit tot je ergens een wasbak tegenkomt.
Sommige dingen zijn iets te kitsch en over the top, maar in het geheel vind ik het op zich wel wat hebben.HikariMisako schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is een keuze, maar hij is wel consistent doorgevoerd![]()
https://www.funda.nl/koop...42073884-melissekade-240/
Waar moet ik dan GoT lezen?Twhomp schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:45:
- Aan je mobiel zitten op de plee? Af.
Schat ik wil voetbal kijken, jammer ik kijk al goede tijden, slechte tijden.

Schat, ik heb de oplossing voor ons probleem. En als het je niet bevalt, ga je, maar in de woonkamer zitten.

Ik ben gestopt met het tellen van de televisies in deze tussenwoning in jaren 80 stijl, maar met een bouwjaar uit 2007

Schat, ik heb de oplossing voor ons probleem. En als het je niet bevalt, ga je, maar in de woonkamer zitten.

Ik ben gestopt met het tellen van de televisies in deze tussenwoning in jaren 80 stijl, maar met een bouwjaar uit 2007
Volgens mij zijn die ronde vlekken links gewoon van een klok die daar jaren heeft gehangen..paQ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:30:
wth is hier gebeurd?
[Afbeelding]
arm weerstation
En de strepen zijn naden van behang dat loslaat..
Dus niet perse waterschade..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Die kattenfoto's ook overalgumtree schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

naja, de hoek naar het plafond is zowat zwart, het behang ronduit smerig.ToolkiT schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:36:
[...]
Volgens mij zijn die ronde vlekken links gewoon van een klok die daar jaren heeft gehangen..
En de strepen zijn naden van behang dat loslaat..
Dus niet perse waterschade..
Boven de roosters is er flink geveegd zo te zien.
Het strookt niet echt met de netheid van de rest van de woning.
Wannabe's, niet eens een TV in de tuin!gumtree schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Valt mij vooral op dat in het hele huis slechts twee slaapkamers zijn met elk een eenpersoonsbed erin. Lijkt een beetje op twee jonge volwassenen die samen in een huis wonen en elk een eigen werk-/gamekamer hebben. Misschien broers?gumtree schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
4 TV's en nog 2 die als monitor voor een PC/Laptop gebruikt worden..gumtree schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:
Valt nog wel mee dus..
Geloof het of niet maar er is echt één normale kamer zonder TV ;-)gumtree schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:
Maar is er ook een normale ruimte zonder tv en zonder kat?rikoos schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:20:
[...]
Geloof het of niet maar er is echt één normale kamer zonder TV ;-)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
dat senseo automaat ook daar; van alle gemakken voorzien, hah.gumtree schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Senseo
- VR Bril
- PS4
- PC
- Luie bank
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Vandaar de naam weerstationpaQ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:30:
wth is hier gebeurd?
[Afbeelding]
arm weerstation

Ik vraag me af of het wel muren zijn; is het niet 1 grote pui waar de buitenste ramen zijn dichtgemaakt met een plaat en behang erop?
Soort van:DasNieNix schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:05:
[...]
Vandaar de naam weerstation![]()
Ik vraag me af of het wel muren zijn; is het niet 1 grote pui waar de buitenste ramen zijn dichtgemaakt met een plaat en behang erop?
Zie https://www.funda.nl/koop...4-melissekade-240/#foto-1
Het is een soort vaste pui, maar niet met glas er in.
Ik heb nooit geteld, maar ik heb wel de indruk dat er vooral in het noorden erg veel kerken worden aangeboden. Zijn er daar meer, staan ze (nog) vaker leeg, zijn ze gemakkelijker om te bouwen?chim0 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:54:
Als je nog een kerk zoekt als huis.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...42078223-lege-hearewei-7/
Misschien meer kleinere dorpen en dus van die kleine kerken? De noordelijke drie provincies hebben samen met zeeland de laagste bevolkingsdichtheid.VeertienKaVier schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:25:
[...]
Ik heb nooit geteld, maar ik heb wel de indruk dat er vooral in het noorden erg veel kerken worden aangeboden. Zijn er daar meer, staan ze (nog) vaker leeg, zijn ze gemakkelijker om te bouwen?
Grotere kerken zullen minder snel tot een huis omgebouwd worden. Als ik hier in Brabant de kleine gehuchten in mijn buurt bedenk, is zelfde de kerk aldaar te fors om een huis van te maken.
Oh, na google een artikel gevonden die je wat antwoorden geeft: https://www.trouw.nl/reli...dere-bestemming~b369e267/
[ Voor 27% gewijzigd door Michiel1978 op 06-01-2023 15:31 ]
Of dit > https://www.luxevastgoed....-en-bijbouw-in-bolderbergmartyw schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:12:
[...]
Toch zou ik ook twijfelen om bijna acht ton te betalen in de kop van Noord-Holland voor een Vinex hut....
Iets hoger in het noorden koop je voor minder een vrijstaand paleis in Vinexië - https://www.funda.nl/koop...91-callantsogervaart-6-b/ (en op loopafstand van het strand)
[Afbeelding]
Maar ja NL/BE is geen eerlijke vergelijk.
Energielabel B, dat was niet geheel conform verwachting na het zien van de woonkamer/keukenchim0 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:54:
[Afbeelding]
Al kan ik me voorstellen dat je alsnog enigszins kan leeglopen op het warm houden van die ruitme.
Wat een gezellig huis dit zeg..chim0 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:54:
[Afbeelding]
Als ik dat zou kopen zou de voorwaarde zijn, de planten blijven staan :-)
Ah, interessant, dank je. Ik vermoedde al dat er in het noorden meer 'kleintjes' waren. En ja, in het zuiden vind je zelfs in de kleine dorpen nog zo'n bakbeest. Al loopt daar ook niemand meer de deur plat, en het kost wel een fortuin aan onderhoud.Michiel1978 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:28:
[...]
Misschien meer kleinere dorpen en dus van die kleine kerken? De noordelijke drie provincies hebben samen met zeeland de laagste bevolkingsdichtheid.
Grotere kerken zullen minder snel tot een huis omgebouwd worden. Als ik hier in Brabant de kleine gehuchten in mijn buurt bedenk, is zelfde de kerk aldaar te fors om een huis van te maken.
Oh, na google een artikel gevonden die je wat antwoorden geeft: https://www.trouw.nl/reli...dere-bestemming~b369e267/
't Lijkt wel een museum.robbre schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:58:
Hier heeft de tijd 'nooit' stil gestaan.
Volgens mij worden 2 van die tv's feitelijk ook als monitor gebruikt, omdat ze vooral bedoeld zijn om met de spelcomputer te gebruiken.iketot schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:03:
[...]
4 TV's en nog 2 die als monitor voor een PC/Laptop gebruikt worden..
Valt nog wel mee dus..
(En ik vermoed dat de schermen voor de computer ook gewoon monitors zijn en geen tv's.)
Staat natuurlijk ook niets in de weg om de situatie te doen veranderen.Rubbergrover1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:34:
[...]
Dat zou ik dus absoluut niet willen. En al zeker niet verwachten van een woning, met vier slaapkamers, van meer dan anderhalf miljoen.
Maar aangezien de kostprijs van de woning starters toch wel redelijk uitgesloten zijn, vermoed ik dat de meeste mensen die hier potentieel zullen wonen nog slechts hooguit een paar jaar inwonende kinderen hebben, of al überhaupt niet meer.
En de additionele slaapkamers voornamelijk logeerkamers zullen zijn welk sporadisch gebruikt worden of andere bestemming zullen krijgen.
Er zit een directe deur naar buiten in de slaapkamerOrion84 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:21:
[...]
Leuk als er vervolgens in die slaapkamer brand uitbreekt, terwijl je dochter met de deuren op slot en noise cancelling headphone op in bad ligt
Valt nog mee...iketot schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:03:
[...]
4 TV's en nog 2 die als monitor voor een PC/Laptop gebruikt worden..
Valt nog wel mee dus..

6 hier...

Basement Bios ---- Exo-S
Het punt wat ik probeerde te maken is dat de twee-onder-één kapper in Noord-Scharwoude best duur is vergeleken met een vrijstaande woning een kilometer of dertig daar vandaan, beide woningen liggen voor mijn gevoel te ver van de randstad voor een forens - en richten zich op mensen die in deze omgeving hun werk hebben - of fanatieke thuiswerkers zijn.chim0 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:42:
[...]
Of dit > https://www.luxevastgoed....-en-bijbouw-in-bolderberg
Maar ja NL/BE is geen eerlijke vergelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 06-01-2023 23:08 ]
Poepie chique allemaal:

En dan prop je je gebruikte pleepapier zo onder de wasbak...:

Verder weinig mis mee hoor, lekker strak uitgelijnd allemaal:

https://www.funda.nl/koop...-vijfsprongweg-50/#foto-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zal een verlept bosje bloemen zijn waarschijnlijk? Matcht namelijk niet echt met de strakheid/netheid van de rest van het huis en kavel ;-)Fiber schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 01:07:
Poepie chique allemaal:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
...
Totaal niet mijn smaak, maar met 300 m2 woonoppervlak en een hectare tuin zou ik wel raad wetenFiber schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 01:07:
Poepie chique allemaal:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ook hier weer erg beperkt sanitair voor anderhalf miljoen en vijf slaapkamers: alleen op de begane grond een douche. Ik zag ook pas op de streefview dat de woning in de 21ste eeuw gebouwd is. De foto's van de presentatie geven bij mij de indruk alsof het om een jaren '70 woning gaat. (Daarbij zou ook wel passen dat er boven geen sanitair is.)
psychodude schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:37:
[...]
Staat natuurlijk ook niets in de weg om de situatie te doen veranderen.
Maar aangezien de kostprijs van de woning starters toch wel redelijk uitgesloten zijn, vermoed ik dat de meeste mensen die hier potentieel zullen wonen nog slechts hooguit een paar jaar inwonende kinderen hebben, of al überhaupt niet meer.
En de additionele slaapkamers voornamelijk logeerkamers zullen zijn welk sporadisch gebruikt worden of andere bestemming zullen krijgen.
offtopic:
Het is ook dat ik de gemaakte keuzes niet begrijp. Want ook (of juist?) als de kamers logeerkamers zijn, zul je wel enige privacy willen. Als je een hoog budget hebt voor de woning en de verbouwing, dan zou ik ook op dit punt betere voorzieningen verwachten. En in dit geval was het een relatief kleine moeite geweest om de deur van de badkamer iets naar links te verschuiven (of eventueel een extra deur maken), zodat je wél privacy in de badkamer hebt. Dan zou je zelfs eventueel de douche op de zelfde plaats kunnen houden, maar de ingang van de andere kant. Relatief kleine aanpassingen in het ontwerp, maar lijkt mij veel prettiger in het gebruik.
Het is ook dat ik de gemaakte keuzes niet begrijp. Want ook (of juist?) als de kamers logeerkamers zijn, zul je wel enige privacy willen. Als je een hoog budget hebt voor de woning en de verbouwing, dan zou ik ook op dit punt betere voorzieningen verwachten. En in dit geval was het een relatief kleine moeite geweest om de deur van de badkamer iets naar links te verschuiven (of eventueel een extra deur maken), zodat je wél privacy in de badkamer hebt. Dan zou je zelfs eventueel de douche op de zelfde plaats kunnen houden, maar de ingang van de andere kant. Relatief kleine aanpassingen in het ontwerp, maar lijkt mij veel prettiger in het gebruik.
Een op zich niet zo heel spannende nieuwbouwwoning https://www.funda.nl/koop...-88449544-mercuriuspad-9/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z4gd2R5IJqGQqbytvsYvUFVY.jpg?f=user_large)
Ik was vooral verrast door de prijs. Deze woningen stonden tweeënhalf jaar geleden voor 450k in de prijslijst. En er zijn zo te zien weinig aanpassingen aangebracht en er is niets afgewerkt (ook geen keuken of sanitair). Zal dus niet heel veel duurder zijn geweest dan de prijs uit de prijslijst. Toch wordt er nu 669k voor gevraagd. Met een gemiddelde prijsstijging van 30% in de afgelopen tweeënhalf jaar zou iets onder de 6 ton een logische prijs zijn, maar daar hebben ze nog eens bijna een ton bovenop gedaan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z4gd2R5IJqGQqbytvsYvUFVY.jpg?f=user_large)
Ik was vooral verrast door de prijs. Deze woningen stonden tweeënhalf jaar geleden voor 450k in de prijslijst. En er zijn zo te zien weinig aanpassingen aangebracht en er is niets afgewerkt (ook geen keuken of sanitair). Zal dus niet heel veel duurder zijn geweest dan de prijs uit de prijslijst. Toch wordt er nu 669k voor gevraagd. Met een gemiddelde prijsstijging van 30% in de afgelopen tweeënhalf jaar zou iets onder de 6 ton een logische prijs zijn, maar daar hebben ze nog eens bijna een ton bovenop gedaan.
Aangezien het bouwjaar 2022 is vermoed ik dat de prijs twee jaar geleden een v.o.n.-prijs was en nu is de prijs kosten koper. Dat scheelt ook weer n paar procent. En daar bovenop proberen ze nog wat extra winst te pakken. Tsja, proberen kan altijd.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:49:
Een op zich niet zo heel spannende nieuwbouwwoning https://www.funda.nl/koop...-88449544-mercuriuspad-9/
[Afbeelding]
De prijzen op Funda zijn exclusief de k.k. Die komen daar dus nog bovenop.SamPatterson schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:56:
[...]
Aangezien het bouwjaar 2022 is vermoed ik dat de prijs twee jaar geleden een v.o.n.-prijs was en nu is de prijs kosten koper. Dat scheelt ook weer n paar procent.
Ah dat wist ik niet. Weer wat geleerd.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:58:
[...]
De prijzen op Funda zijn exclusief de k.k. Die komen daar dus nog bovenop.
Wauw, inderdaad!Rubbergrover1 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:49:
[Afbeelding]
Ik was vooral verrast door de prijs.
Ik weet dat het nieuwbouw in Delft is, maar een vrij klein en naar mijn idee onhandig ingedeeld rijtjeshuis voor bijna 7 ton incl KK maar exclusief afwerking, keuken en sanitair?

exclusief k.k. Die komen hier nog bovenop.Franciesco schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:42:
[...]
Wauw, inderdaad!
Ik weet dat het nieuwbouw in Delft is, maar een vrij klein en naar mijn idee onhandig ingedeeld rijtjeshuis voor bijna 7 ton incl KK maar exclusief afwerking, keuken en sanitair?
Er is inmiddels ook een keuken gekocht, maar nog te plaatsen. Die zit bij de prijs in.Franciesco schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:42:
[...]
Wauw, inderdaad!
Ah, daar had ik overheen gelezen. Een Leicht keuken is geen goedkope keuken, maar in de regel ook weer niet zó duurpipo76 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:17:
[...]
Er is inmiddels ook een keuken gekocht, maar nog te plaatsen. Die zit bij de prijs in.
En hoe groot is de kans dat die keuken aan de smaak van de koper voldoed?Rubbergrover1 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:35:
[...]
Ah, daar had ik overheen gelezen. Een Leicht keuken is geen goedkope keuken, maar in de regel ook weer niet zó duur
50%.Dronium schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:03:
[...]
En hoe groot is de kans dat die keuken aan de smaak van de koper voldoed?
Of wel.
Of niet.
Ik rekende ca €18k voor k.k. bij de vraagprijs op en dan kom je op bijna 7 ton.peakrever schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:12:
[...]
exclusief k.k. Die komen hier nog bovenop.
Even verderop staat er meer nieuwbouw voor die prijs per m2 te koop.
Ik kan er niet uit op maken dat het een sexclub is?franssie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:42:
[...]
En toch snap ik iets niet. Bij een sexclub laat je je klanten achter het hek parkeren lijkt mij. Dus waarom deze parkeerplaatsen buiten het hek?
Daarnaast maar een schamele garage, past maar één oldtimer in.
[Afbeelding]
Blijkbaar heeft @franssie veel ervaring met dat soort huizen, anders kan ik deze opmerking ook niet plaatsenHollowGamer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:37:
[...]
Ik kan er niet uit op maken dat het een sexclub is?
Getsie, woon je landelijk en dan kies je voor een grindbak in ik je achtertuinFiber schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 01:07:
Poepie chique allemaal:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mogelijk woont hier een bladblazer-fetisch die elke dag met zijn grote apparaat los mag
Vinexiëmartyw schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:12:
[...]
[Afbeelding]
PV Output 1.350Wp ZWW 10°
Kan zo in het Nederlands Openluchtmuseum. Prachtig.indifined1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...42086677-elsmaathorst-48/
Kan dit interieur beschermd worden?
Ieder zijn ding. Van mij mag er een dikke laag plamuur tegen die stenen wanden en dat schrootjestplafond er uit. Vind het altijd heel beklemmend dit soort inruchtingenindifined1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik vindt dat soort juist heel veel charme hebben, het huis heeft een persoonlijkheid en is geen Taatsdeur-land geworden of een steriele ruimteDwarlorf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:34:
[...]
Ieder zijn ding. Van mij mag er een dikke laag plamuur tegen die stenen wanden en dat schrootjestplafond er uit. Vind het altijd heel beklemmend dit soort inruchtingen
Ik kan me dat wel voorstellen hoor. Op zich zou ik ook genoegen nemen als alleen het schrootjesplafond weg is. Dat vind ik echt afschuwelijk en somber. En de tegels mogen ook wel laminaat wordenBloodhoundje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:22:
[...]
Ik vindt dat soort juist heel veel charme hebben, het huis heeft een persoonlijkheid en is geen Taatsdeur-land geworden of een steriele ruimte.
Maar geef de voorkeur aan steriel want dat geeft me meer rust in de kop maar ik krijg wel van mensen te horen dat mijn eenvoudige kleine (mancave) appartementje wat onpersoonlijk en niet uitnodigend is.
[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 08-01-2023 15:33 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Nu heb ik al een hekel aan ronde bogen binnen, maar dit krijg je er eenvoudig niet uit. De hele straat heeft van dit soort versieringen. Wel is het vreemd dat dit huis uit 1983 is, eigenlijk zie je degelijk design in begin jaren 70. Maar goed misschien liep Enschede wat achter.
Bouwjaar 1983. Toen kon bij wijze van spreke alles nog.pauldaytona schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:26:
Nu heb ik al een hekel aan ronde bogen binnen, maar dit krijg je er eenvoudig niet uit. De hele straat heeft van dit soort versieringen. Wel is het vreemd dat dit huis uit 1983 is, eigenlijk zie je degelijk design in begin jaren 70. Maar goed misschien liep Enschede wat achter.
Eens! Al vraag ik me af of mensen dat in 1983 niet ook hiervan vonden. Of datik over 40 jaar het laatste taatsdeurhuis van Nederland juist wel weer mooi vind juist omdat het iets historisch is wat je dan bijna niet meer zietBloodhoundje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:22:
[...]
Ik vindt dat soort juist heel veel charme hebben, het huis heeft een persoonlijkheid en is geen Taatsdeur-land geworden of een steriele ruimte.
Precies!icall5s schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:14:
[...]
Bouwjaar 1983. Toen kon bij wijze van spreke alles nog.

Schrootjes en een soort space ship ramen
https://www.funda.nl/koop...-42840913-hydra-8/#foto-9

Raar ding aan de gevel
https://www.funda.nl/koop...ter-nieuwlandstraat-72-h/

Gekke deur
https://www.funda.nl/koop...s-88222735-beethovenweg-1
[ Voor 5% gewijzigd door Kalentum op 08-01-2023 19:33 ]
Zo ongeveer de hele straat zijn huizen van architect Nico Zantinge. Veel huizen daar zijn nog redelijk authentiek, ondanks de leeftijd. Al wordt er wel vernieuwd natuurlijk, maar meestal wel zo dat de stijl blijft. Is blijkbaar aardig gewild deze stijl.indifined1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Ik zou vooral dat soort balkonnetjes niet meer vertrouwen, gezien de hoeveelheid ellende daar mee is geweest de afgelopen jaren. Zal vast allemaal wel meevallen, maar ik zou het niet kopen
passen en meten in Bloemendaal:
https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist
Voor maar 4.5 ton staat je wasmachine in het gangetje.
"TinyHouse" voor extra hipsterpunten.
36m2 houtplaat voor een whopping 425.000 euro. HAALLOOO!?!?!?!?
https://www.funda.nl/koop...is-88374513-berkenhof-59/
elke vegan met geld trekt hier toch ZO in, als ik de proza makelaarstekst mag geloven

elke vegan met geld trekt hier toch ZO in, als ik de proza makelaarstekst mag geloven
[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 08-01-2023 21:02 ]
Hé, maar dan woon je wel in Bloemendaal, kèrel!paQ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:51:
passen en meten in Bloemendaal:
[ Voor 74% gewijzigd door breinonline op 08-01-2023 21:02 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
het ziet er wel keurig uit, eerlijk is eerlijkbreinonline schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:02:
Hé, maar dan woon je wel in Bloemendaal, kèrel!
Ik snap niet zo goed hoe de keuze tot stand is gekomen om drie meter aan zwart- en roodgekleurde boekenkast in dat kleine, totaal anders gekleurde woonkamertje te zetten, maar het past! En het staat heel verzorgd allemaal!
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Vraagprijs per m²: € 11.806.paQ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:02:
Voor dat geld verwacht ik houtplaten van tropisch hardhout.
Of dat het huis midden op De Dam staat.Euro88 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:45:
[...]
Vraagprijs per m²: € 11.806.
Voor dat geld verwacht ik houtplaten van tropisch hardhout.
whoot, dit is toch straks één grote schimmelfabriek, OSB in de badkamer wat een geniaal idee.paQ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:02:
Sja ik kan alleen maar boos worden om dat soort zaken. Propvol jaren 70 bungalowparkje.
En dan een "tinyhouse" dat volgens mij ooit begon als hype dat je ergens voor 35.000 euro heel klein, maar wel praktisch en redelijk zorgeloos toch kon wonen als eenverdienende starter.
425 k
Degene die dat koopt voor een bedrag boven de helft verklaar ik helemaal voor gek.
Vraag me trouwens af wat je taxateur zegt als ie aan komt
"ennuh... hoe hoog was de hypotheek ook weer die u wilde afsluiten?"
En dan een "tinyhouse" dat volgens mij ooit begon als hype dat je ergens voor 35.000 euro heel klein, maar wel praktisch en redelijk zorgeloos toch kon wonen als eenverdienende starter.
425 k

Degene die dat koopt voor een bedrag boven de helft verklaar ik helemaal voor gek.
/f/image/Mv9gNmZD5bD3Oa9o9UD7HtwC.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door paQ op 08-01-2023 22:23 ]
En de makelaar vergeet gemakshalve nog dat je contributie moet betalen, het bedrag kan ik nergens vinden op de website van het park.paQ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:01:
Sja ik kan alleen maar boos worden om dat soort zaken. Propvol jaren 70 bungalowparkje.
425 k
andere opvallende regel waar je in deze verkooptekst zo overheen leest maar wat wel erg belangrijk is denk ik zo.
In de tuin staat een fraai ‘elektriciteitshuisje’ en een waterton
Sinds wanneer zijn trafohuisjes fraai? Het kunnen vreselijke zoemdingen zijn.
400 euro/jr las ik bij een ander aanbodgumtree schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:07:
[...]
En de makelaar vergeet gemakshalve nog dat je contributie moet betalen, het bedrag kan ik nergens vinden op de website van het park.
Die zie ik net ook, (https://www.funda.nl/koop...is-88298203-berkenhof-60/) 225.000 euro voor een belegging. Dan moet daar toch wel een hele aardige huur tegenover staan.
[ Voor 0% gewijzigd door gumtree op 08-01-2023 22:19 . Reden: typo ]
Iemand zin in een 'ik gooi 'm plat en zet er wat nieuws op' project bij mij in het dorp?
:strip_exif()/f/image/z0h2CSPQQ9Z80ZFDl1SsXT90.jpg?f=fotoalbum_large)
Tevens zou ik een deel van de grond verkopen voor bouwkavels.
Tijd en onderhoud heeft hier aardig stil gestaan.
:strip_exif()/f/image/z0h2CSPQQ9Z80ZFDl1SsXT90.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Een huis met een houtgestookte bierhut in de tuin! Zonder toilet! Maar met stromend water áchter de bierhut, ook in het donker bereikbaar via een licht glooiende helling en laag hekje. Dat kan alleen maar goed gaan, natuurlijk...Aurum schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:53:
Staat bij ons in de buurt een huis in de verkoop:
https://www.funda.nl/koop.../huis-42073437-schelp-35/
[...]
/f/image/LIXoY36zrLm1ba8jolB1VLUl.png?f=fotoalbum_large)
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Omgekeerde zitkuil, de VT-Wonen van de jaren 70 niet helemaal goed gelezen denk ik.....

https://www.funda.nl/koop...86803-brederoodseweg-106/

https://www.funda.nl/koop...86803-brederoodseweg-106/
[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 08-01-2023 22:28 ]
Onder het motto van "Beter een verre buur dan een goede vriend" zou ik die grond dan weer niet verkopen 😉Quad schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:23:
Iemand zin in een 'ik gooi 'm plat en zet er wat nieuws op' project bij mij in het dorp?
[Afbeelding]
Ik mis het linkje naar waar het staat. Ik denk dat je op dat weiland helemaal niks mag bouwen omdat het agrarische bestemming heeft. Als dat geen belemmering was stonden alle weilanden om de steden al vol met huizen.Quad schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:23:
[Afbeelding]
Die mis je inderdaad, helemaal vergeten.pauldaytona schreef op maandag 9 januari 2023 @ 01:10:
[...]
Ik mis het linkje naar waar het staat. Ik denk dat je op dat weiland helemaal niks mag bouwen omdat het agrarische bestemming heeft. Als dat geen belemmering was stonden alle weilanden om de steden al vol met huizen.
https://www.funda.nl/koop...2183-rijssensestraat-222/
Weiland kan je evt verhuren aan een boer, levert het je ook een inkomen op. Maar goed, nat vingerwerk natuurlijk omdat ik ook niet weet wat kan en mag.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat zijn geen schrootjes, dat is de bouwwijze van de woning. Het is een houten woning.Kalentum schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:32:
[...]
Precies!
[Afbeelding]
Schrootjes en een soort space ship ramen
https://www.funda.nl/koop...-42840913-hydra-8/#foto-9
https://www.ruimtelijkeplannen.nl/viewer/viewQuad schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:22:
[...]
Die mis je inderdaad, helemaal vergeten.
https://www.funda.nl/koop...2183-rijssensestraat-222/
Weiland kan je evt verhuren aan een boer, levert het je ook een inkomen op. Maar goed, nat vingerwerk natuurlijk omdat ik ook niet weet wat kan en mag.
Je mag een stukje bebouwen. Dus Bestemmingsplan wijzigen als je iets wil doen met bouwen/ Toch lijkt me dat zo dicht bij de kern van het dorp geen probleem. Alleen lange adem.
/f/image/XfvpuhkuVPLuMlJTTi3kZSPj.png?f=fotoalbum_large)
Waarom zou je zoiets moois platgooien? Dat staat er al meer dan 100 jaar en is ineens niet goed meer?Quad schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:23:
[Afbeelding]
Ook een rare trend naast VT wonen huizen maken is dat elke tuin die groter is dan 1000m tegenwoordig wordt aangeprijsd als, leuk om paarden er te zetten. Hoeveel mensen moeten er paarden hebben? De hele polder hier wordt al volgelegd met zandbakken voor paarden, hele hordes mensen op zondagmorgen met paarden over straat.
[ Voor 19% gewijzigd door No Hands op 09-01-2023 08:45 ]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dat soort dingen doet mij direkt naar het wozwaardeloket gaan. WOZ van 176.000 op 01-01-2021.paQ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:01:
425 k
Of het is gigantisch verbouwd, of iemand probeert gigantisch te cashen.
Gelukkig stijgen de hypotheekrentes weer, dus het lijkt me sterk dat iemand het voor die prijs koopt.
En met 6 panelen geloof ik nooit dat het energieneutraal is. Waar is die houtkachel anders ook voor.
Signatures zijn voor boomers.
Oef, 650k voor een huis dat als "bouwkavel" wordt gezien. Even in perspectief, als je dat tegen 4% annuïtair moet lenen, dan ben je een modaal inkomen kwijt. Alleen aan de grond.Quad schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:23:
[Afbeelding]
(Ja, ik weet het, de prijs is vast wel in verhouding met wat je krijgt en "vroeger was alles beter" en zo. Maar af en toe even afstand nemen en relativeren is ook wel eens gezond.)
Of, meest waarschijnlijke, de bestemming is van recreatie naar wonen gegaan waardoor nu permanent wonen is toegestaan.Maasluip schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:30:
[...]
Dat soort dingen doet mij direkt naar het wozwaardeloket gaan. WOZ van 176.000 op 01-01-2021.
Of het is gigantisch verbouwd, of iemand probeert gigantisch te cashen.
https://rtvstichtsevecht....recreatieparken-tienhoven
Blijkbaar werd bewoning vroeger slechts gedoogd voor de huidige bewoners, maar is dit recent veranderd en is nu permanent bewonen ook na verkoop toegestaan.
De slordige uitlijning van de tegels in de badkamer trek ik erg slechtKalentum schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:32:
[...]
Precies!
[Afbeelding]
Raar ding aan de gevel
https://www.funda.nl/koop...ter-nieuwlandstraat-72-h/
:strip_exif()/f/image/x22DFK8UK9IPylVdD1uUnvf9.jpg?f=fotoalbum_large)
Soort van landelijk barok modern huis (of 3 huizen eigenlijk) heeft al eerder te koop gestaan zo te zien.

https://www.funda.nl/koop...uis-42940586-boergrup-21/

https://www.funda.nl/koop...uis-42940586-boergrup-21/
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.