Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 250 251 Laatste
Acties:
  • 3.902.101 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:07
Yep.
1,2 mio en dan ook nog eens een "niet-zelfbewoond" clausule erop. Dus voor dat bedrag durf je als verkoper niet eens de verantwoording voor de bewoonbaarheid te nemen!
En dat voor een makelaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B38NFtyFNSNmNARP1DBPd1XkHgY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OVu79s9bAzaOHHsy9a2m6tIX.png?f=user_large

Maarja, het wordt verkocht door een andere makelaar :)

Wat mij ook wel intrigeert is de achtertuin die kadastraal is afgesplitst (nr 10330). Wat is dat nu en hoe komen die mensen daar????

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkMtAuYdBlpj8A6qGZh1yFObOBI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tHSqRNxiPb1XAU9fUKxZxryF.png?f=user_large

En de schuur van het te koop staande object lijkt over de erfgrens te staan.

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:07
Jeroenneman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:21:

Ergernissen hoef je niet te tolereren voor een miljoen.
Wat dacht je van de hypotheek of de gemeentelijke belastingen???
8)7

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

CvP_tweakers schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:27:
[...]

Yep.
1,2 mio en dan ook nog eens een "niet-zelfbewoond" clausule erop. Dus voor dat bedrag durf je als verkoper niet eens de verantwoording voor de bewoonbaarheid te nemen!
En dat voor een makelaar!

[Afbeelding]

Maarja, het wordt verkocht door een andere makelaar :)

Wat mij ook wel intrigeert is de achtertuin die kadastraal is afgesplitst (nr 10330). Wat is dat nu en hoe komen die mensen daar????

[Afbeelding]

En de schuur van het te koop staande object lijkt over de erfgrens te staan.
Het is niet een kwestie van niet durven, maar gewoon feitelijk juiste informatie opleveren. Als de verkoper het nooit bewoond heeft kan hij er niets zinnigs over zeggen en weet je dat je beter moet opletten.
Alleen louche verkopers zouden dat weglaten in de hoop dat de toekomstige kopers hem op z'n blauwe ogen vertrouwen.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Tja, ik vind het gewoon niet passend bij een woning van een miljoen. Daar moet je gewoon met welke auto dan ook gelijk weg kunnen rijden.

Ter vergelijking: op Funda vind ik op de eerste pagina al twee woningen met 10.000 m2 grond en garages waar je 5-6 wagens in kwijt kunt, met vrije uitrit. Dan ga je toch niet een huis in een rij kopen in houten?
En als je nu in Ukraine voor een miljoen komt kan je er wel 20 wagens kwijt.
Your point? Shit is duur, dat weten we wel na 3 delen funda woningen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bezulba op 11-01-2023 14:31 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:30
Bezulba schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:31:
[...]

En als je nu in Ukraine voor een miljoen komt kan je er wel 20 wagens kwijt.
Your point? Shit is duur, dat weten we wel na 3 delen funda woningen.
Meh. Je hebt duur en veel geld. 5 miljoen voor een f16 is héél veel geld, maar niet duur.

1 miljoen voor een huis met zo'n tuintje, en nog in Houten moeten wonen ook, is duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:00
Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:40:
Deze 'geflipte' woning kwam me bekend voor, en inderdaad, is in 2022 verkocht voor ruim 100k minder.

Even muurtjes gesausd en hoppa 100k erbij ;)
100k erbij in een jaar dat de huizenprijzen 10% stegen is toch niet zo raar?

Kan uit eigen ervaring vertellen dat de kijkdagen voor dit soort huizen in Houten binnen een paar dagen vol zitten, er staan lelijker panden voor vergelijkbare prijzen te koop daar.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
supersoco80 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Meh. Je hebt duur en veel geld. 5 miljoen voor een f16 is héél veel geld, maar niet duur.

1 miljoen voor een huis met zo'n tuintje, en nog in Houten moeten wonen ook, is duur.
En dat laatste (in houten moeten wonen) is persoonlijke voorkeur. Houten zou hier hoger op de lijst staan dan Zeist laat staan Doorn. Zitten er nadelen aan Houten? Zeker, maar die zitten er voor mij zeer zeker ook aan Zeist en de door een ander aangehaalde Doorn.

Of 1m+ voor deze woning duur is? wellicht maar daar kan ik dit stuk van Houten weer niet goed genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

hoevenpe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:49:
[...]

100k erbij in een jaar dat de huizenprijzen 10% stegen is toch niet zo raar?

Kan uit eigen ervaring vertellen dat de kijkdagen voor dit soort huizen in Houten binnen een paar dagen vol zitten, er staan lelijker panden voor vergelijkbare prijzen te koop daar.
Tijden zijn echt veranderd, er is geen stijging van 10% sinds medio 2022.
Ik gok dat de eigenaren proberen de vraagprijs eruit te krijgen, ik verwacht dat de woning nog een keer zal moeten zakken in prijs. En zo niet dan hebben de kopers destijds een goede deal gehad.

Verder ken ik Houten niet (goed) om te oordelen of de prijs hoog/laag is, maar ik baseer me op de verkoopprijs (overbieding) van vorig jaar en een rentestijging van 1 naar 4% 8) .

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2023 15:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Napo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:49:
Of 1m+ voor deze woning duur is? wellicht maar daar kan ik dit stuk van Houten weer niet goed genoeg voor.
Ben zelf in Houten aan het kijken aan het kijken naar wat groters, het is een hoop geld maar vergelijkbare huizen gaan nog steeds als warme broodjes.

Zo kon ik voor dit kleinere huis na 8 uur op Funda niet eens een bezichtiging inplannen, 20+ kijkers en binnen een week verkocht. Het is prijzig maar 500m2 grond is schaars daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

hoevenpe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Ben zelf in Houten aan het kijken aan het kijken voor wat groters, het is een hoop geld maar vergelijkbare huizen gaan nog steeds als warme broodjes.

Zo kon ik voor dit kleinere huis na 8 uur op Funda niet eens een bezichtiging inplannen, 20+ kijkers en binnen een week verkocht. Het is prijzig maar 500m2 grond is schaars daar.
Die woning is van binnen veel mooier en bijna 200k lager, niet echt een vergelijk.

Ik hoop dat jij als (ver)koper beseft dat de gekte eruit is (ook in Houten). Anders kan het weleens erg ingewikkeld worden als de eventuele verkoop van je huidige woning tegenvalt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2023 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:59:
Ik hoop dat jij als (ver)koper beseft dat de gekte eruit is (ook in Houten).
1,2m met overdrachtsbelasting vind ik het ook niet waard, maar zou me niet verbazen als het relatief snel verkocht is.

Alleen maar goed als je weer ouderwets onder de vraagprijs kunt bieden, er weer wat te onderhandelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:13
CrazyOne schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:12:
Kwam deze tegen:
[Afbeelding]
Moet flink wat aan gebeuren (alles):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar hier is waarom het huis speciaal is, de prijs is minder dan van een parkeerplaats in amsterdam

[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...96361-valkenburgerstraat/
Oftewel voor deze parkeerplaats kun je ook een huis kopen, En Veendam is qua markt ook niet slecht, wordt ook al flink overboden weet ik uit ervaring.

(linkje)
https://www.funda.nl/koop...1314978-egypteneinde-1-b/
En we zijn even verder, et voila.

Ik zou zeggen flipperdeflip, maar zo goed is het niet gedaan, de buitenkant is niet aangepakt, en voor Veendam is 3500 euro de m2 wel erg optimistisch denk ik.... Oja, locatie is ook kut.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/401/179_1080x720.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/401/186_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:59:
Anders kan het weleens erg ingewikkeld worden als de eventuele verkoop van je huidige woning tegenvalt ;)
Daar moet je inderdaad rekening mee houden, de gouden tijden in het middensegment zijn wel voorbij.

Wat ik vooral merk is dat een huis 'af' moet zijn, een twintig jaar oude keuken en/of badkamer maakt de verkoop een stuk lastiger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

hoevenpe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:06:
[...]

Daar moet je inderdaad rekening mee houden, de gouden tijden in het middensegment zijn wel voorbij.

Wat ik vooral merk is dat een huis 'af' moet zijn, een twintig jaar oude keuken en/of badkamer maakt de verkoop een stuk lastiger.
Ik zou juist voorkeur hebben voor iets dat niet af is, behalve dat je dan geen 'tweedehands ' keuken ed hebt, kun je je eigen smaak erin meegeven en ook goed voorbereiden op de toekomst. Moet natuurlijk wel de prijs ernaar zijn.
Kost alleen wel wat meer moeite, veel mensen willen dat blijkbaar niet.

Best gek dat mensen vaak wel een nieuwe auto willen (als je 't kan betalen), maar een gebruikte keuken in een woning van 1m+ is dan weer geen probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2023 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:30
CrazyOne schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:04:
[...]

En we zijn even verder, et voila.

Ik zou zeggen flipperdeflip, maar zo goed is het niet gedaan, de buitenkant is niet aangepakt, en voor Veendam is 3500 euro de m2 wel erg optimistisch denk ik.... Oja, locatie is ook kut.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
2 uurtjes met een hoge drukspuit over de buitenkant zou de verkoopbaarheid enorm ten goede zijn gekomen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:58

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Willem30 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:39:
https://www.funda.nl/koop...42054130-reigerstraat-74/

[...]

Geen idee wat zoiets kost. Voor de rest best leuke starterswoning.
Nog voordat ik die link aanklikte, had ik al het vermoeden dat het mijn geboorteplaats betrof.

Een opdrachtgever van me had ooit zo'n 'leuk oud pandje' op het oog, daar was hij snel van genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-04 12:00
https://www.funda.nl/koop...88367292-markt-6/#foto-22

Prachtige woning met de nodige vochtschades. Zelfs op 1 foto lijkt er vocht om een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 11:42
sjtienuh schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:44:
https://www.funda.nl/koop...88367292-markt-6/#foto-22

Prachtige woning met de nodige vochtschades. Zelfs op 1 foto lijkt er vocht om een stopcontact.
Plus zo ongeveer het hele perceel volgebouwd en strak eraan grenzend de spoorlijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Ben zelf in Houten aan het kijken aan het kijken naar wat groters, het is een hoop geld maar vergelijkbare huizen gaan nog steeds als warme broodjes.

Als ik zo naar de luchtfoto's kijk lijkt het me echt verschrikkelijk om in zo'n wijk te wonen. Maar misschien valt het wel mee in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-04 12:00
Stalensnuitje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Plus zo ongeveer het hele perceel volgebouwd en strak eraan grenzend de spoorlijn :X
Nee die ligt er schuin gezien boven. Lijkt mij ook geen prettige ligging om te moeten wonen tenzij geluidsdicht geisoleerd maar dan nog kan je niet buiten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Z___Z schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Als ik zo naar de luchtfoto's kijk lijkt het me echt verschrikkelijk om in zo'n wijk te wonen. Maar misschien valt het wel mee in het echt.
Je moet er het type voor zijn. Je hebt ruimte en Houten is een echte fietsgemeente. Maar kan "saai" zijn vergeleken met een stad of volkswijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In het kader van "welke tweaker woont hier?"

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/472/456_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop...050476-middelgatstraat-3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:06

Fiber

Beaches are for storming.

Weinig echt mis mee, maar zijn alle foto's nou een tikje overbelicht of ligt dat aan mij...? 8)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/601/403_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/601/377_2160.jpg

De rest:
https://www.funda.nl/koop...sseldorperweg-141/#foto-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Fiber schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:22:
Weinig echt mis mee, maar zijn alle foto's nou een tikje overbelicht of ligt dat aan mij...? 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De rest:
Kleur ist verboten!! Behalve op de
kinderkamers dan…grijsgrijsgrijs en nog eens grijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:16
Ik zie anders weinig rood, wit en zwart :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Tja, ik vind het gewoon niet passend bij een woning van een miljoen. Daar moet je gewoon met welke auto dan ook gelijk weg kunnen rijden.

Een miljoen is tegenwoordig ook niet meer zo veel veel voor een huis, hoor. Daar kun je best wat voor krijgen, maar is absoluut geen garantie voor perfectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rubbergrover1 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:36:
[...]

Een miljoen is tegenwoordig ook niet meer zo veel veel voor een huis, hoor. Daar kun je best wat voor krijgen, maar is absoluut geen garantie voor perfectie.
Wel afhankelijk van de regio, buiten de randstad koop je nog best veel huis voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-04 21:24

In ieder geval is ie van juni 2022 935 naar nu 850 gezakt. En open huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De rest:
En plek voor 3 auto's op eigen terrein, wat een bazen huis 8)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/601/368_1080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Napo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:49:
[...]

En dat laatste (in houten moeten wonen) is persoonlijke voorkeur. Houten zou hier hoger op de lijst staan dan Zeist laat staan Doorn. Zitten er nadelen aan Houten? Zeker, maar die zitten er voor mij zeer zeker ook aan Zeist en de door een ander aangehaalde Doorn.

Wat is er dan zo aantrekkelijk aan Houten tov Zeist, Doorn of Bilthoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
supersoco80 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Vergelijkbare woning in Zeist maar met 100 m2 minder perceel is anders €900k.

https://www.funda.nl/koop...verplaats-van-oirschot-2/

Tevens is de quote chain fucked up. Kan de originele link naar de woning in Houten niet meer vinden. De woning is overigens onder voorbehoud verkocht.

De reden dat deze woningen voor deze prijs weggaan, is dat je in Utrecht €2M of meer betaalt voor een woning met zelfde perceel. Als dat niet betaalbaar is en je bent aan de regio gebonden is het logisch dat kopers in Houten/Zeist uitkomen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door icall5s op 12-01-2023 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
peakrever schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 01:14:
Zeist, Doorn en Bilthoven zijn qua prijs vergelijkbaar, in Leidsche Rijn zijn vergelijkbare huizen nog duurder.

Zeist heeft slechtere stukken met hoogbouw en drukke wegen, Doorn is mooi maar qua OV en fietsafstand (te) ver van Utrecht, etc. Mooie locaties zeker, maar ook met nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:18:
[...]

[Afbeelding]
En dan parkeren pal voor de voordeur.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:18:
[...]

[Afbeelding]
Dan moet je nog wel even die begraafplaats voor het huis ruimen, want je kunt nu nog geen auto's parkeren op de manier zoals op de tekening staat.

Overigens ook hier op Streetview al een Te Koop-bordje. Is vorige zomer voor 935k te koop gezet en is er nu weer opgezet voor 850k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

peakrever schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 01:14:
[...]

Als daar je sociale omgeving is , is het een logische stap. De meeste Utrechters die minder locatie gebonden zijn gaan volgens mij naar Zeist/Bilthoven/Soest etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59
Modbreak:Vort, vort. Na meer dan 25k berichten is het wel weer tijd voor een nieuw deeltje. We gaan wel aan de slag met jaargangen. :+

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 250 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.