Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 250 251 Laatste
Acties:
  • 3.902.101 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

gumtree schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:55:
[...]

whoot, dit is toch straks één grote schimmelfabriek, OSB in de badkamer wat een geniaal idee.
OSB Underlayment

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
leto001 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:26:
Terug on topic maar?

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-42053763-stationsweg-81/

Mooi huis wel. Houd zelf wat meer van de klassieke stijl, maar als ik een bungalow zou moeten kopen ;-)

[Afbeelding]
Ja mooie woning, maar ik snap niet waarom er 2 afzuigkappen in de keuken hangen :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/598/883_2160.jpg

En ook dat plankje waar het koffiezetapparaat op staat vind ik een beetje armzalig

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/598/885_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
sehnugr schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:49:
[...]

Ja mooie woning, maar ik snap niet waarom er 2 afzuigkappen in de keuken hangen :+ [...]
Voor als je er warmhoudplaten onder zet voor de visite die er elk oud en nieuw komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:16
Caelorum schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Voor als je er warmhoudplaten onder zet voor de visite die er elk oud en nieuw komt?
Of voor de friteuse of een ander vrijstaand apparaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-04 18:17
Nog een modern verbouwd huis, hoewel er toffe onderdelen in zitten wordt ik er toch niet helemaal blij van.

En een heleboel slaapkamers (die wel of niet voor B&B gebruikt worden?)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/042/579_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/042/584_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/042/635_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...is-88360157-norgerweg-33/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:08

Roozzz

Plus ultra

sehnugr schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:49:
[...]

Ja mooie woning, maar ik snap niet waarom er 2 afzuigkappen in de keuken hangen :+

[Afbeelding]
Soms handig en een stukje symmetrie. Ik snap het wel.

Ik heb meer problemen met de ongelijke hoogte in het keukenblad en dat deze vast zit aan de muur. Nu hebben ze een soort van nauwe gang in de keuken gemaakt, terwijl je eigenlijk ruimte zat zou moeten hebben. De looproute naar binnen/buiten is nu behoorlijk maf.

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 09-01-2023 09:57 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:02
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/478/097_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.angi.com/s3fs-public/hobbit-house.jpeg?impolicy=leadImage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Roozzz schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Ik heb meer problemen met de ongelijke hoogte in het keukenblad en dat deze vast zit aan de muur. Nu hebben ze een soort van nauwe gang in de keuken gemaakt, terwijl je eigenlijk ruimte zat zou moeten hebben. De looproute naar binnen/buiten is nu behoorlijk maf.
Het soms handig zal niet de reden zijn, maar zoals je zegt zal het voornamelijk een esthetisch effect moeten hebben. Het stoort me ook niet, maar ik vond het wel apart. Dat plankje in de hoek stoort me wel mateloos, dat zou ik in een huis/keuken van deze klasse niet verwachten.

Dat het blad ongelijke hoogte heeft zal om dezelfde reden zijn als dat er twee afzuigkappen hangen, vonden zij waarschijnlijk wel mooi. En voor de kookplaat moet het sowieso wat dikker zijn anders konden ze het apparaat daar niet "ophangen". Wel een bijzondere keuken dus idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:44
[...]

Dit is gewoon kookeilanden maken omdat het hip is. Een keuken tegen de muren had prima gekund en dan had je ruimte zat gehad.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
jvbosma schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:54:
Nog een modern verbouwd huis, hoewel er toffe onderdelen in zitten wordt ik er toch niet helemaal blij van.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://zuiverbnb.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]
Dat is het probleem bij veel van die kookeiland-keukens, vooral bij geflipte woningen. Het ziet er mooi uit op de plaatjes, maar het is vaak niet heel praktisch. Zoals in dit geval: als je een plek wilt waar je je apparatuur permanent wilt hebben staan, dan is vaak toch een werkblad tegen de muur veel handiger. Niet alleen voor de koffiemachine, maar ook voor een keukenmachine, blender, broodrooster etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-04 21:24
Rubbergrover1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Of voor de friteuse of een ander vrijstaand apparaat
Maar het zijn recirculatiebakken, ik heb daar niet zo'n hoge pet van op. Het vocht aalt ie er niet uit. En misschien twee omdat het met één nog stonk?
Het zijn designeroplossingen voor als je niet makkelijk naar buiten kan. Of je afgesloten luchtdichte gebouw daardoor geen lucht meer heeft. Want als je met zo'n afzuigkap 800m3 per uur eruit zuigt moet die ook ergens binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
pauldaytona schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:40:
[...]

Maar het zijn recirculatiebakken, ik heb daar niet zo'n hoge pet van op. Het vocht aalt ie er niet uit. En misschien twee omdat het met één nog stonk?
Het zijn designeroplossingen voor als je niet makkelijk naar buiten kan. Of je afgesloten luchtdichte gebouw daardoor geen lucht meer heeft. Want als je met zo'n afzuigkap 800m3 per uur eruit zuigt moet die ook ergens binnenkomen.
Recirculatie werkt op zich prima bij het uitfilteren van de vieze stoffen.

Je haalt er alleen inderdaad het vocht niet mee uit de lucht. En, wat je ook aangeeft, bij moderne luchtdichte woningen zul je anders inderdaad een oplossing moeten bedenken om extra verse lucht binnen te krijgen bovenop de normale ventilatie. (En je raakt dan ook relatief veel warmte kwijt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Rubbergrover1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Je haalt er alleen inderdaad het vocht niet mee uit de lucht. En, wat je ook aangeeft, bij moderne luchtdichte woningen zul je anders inderdaad een oplossing moeten bedenken om extra verse lucht binnen te krijgen bovenop de normale ventilatie. (En je raakt dan ook relatief veel warmte kwijt.)
Het is vaak bij kookeilanden met kookplaatafzuiging een probleem, want hoe krijg je dan lucht naar buiten, vaak is er geen mooie kruipruimteweg om de leiding te laten lopen. De meeste mensen hebben een afzuigkap mar een half uur tot 3 kwartier aan, veel langer wordt er niet gekookt. Dus het warmteverlies is nog te overzien. Maar goed beschouwd zou er ook een aanvoerbuis naar binnen moeten zijn die dan concentrisch met de afzuiging de afgezogen lucht gebruikt om de frisse lucht voor te verwarmen. Een warmtewisselaar die niet verstopt door afzuigvet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 12:21

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik verbaas me vooral over de grote hoeveelheid Ikea meubels in met name de slaapkamers. Ik ben groot Ikea fan (mijn eigen huis staat er ook vol mee), maar als ik in deze pricerange een huis zou kopen zou ik ook in de bijpassende pricerange meubels shoppen...

dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
pauldaytona schreef op maandag 9 januari 2023 @ 01:10:
Ik mis het linkje naar waar het staat. Ik denk dat je op dat weiland helemaal niks mag bouwen omdat het agrarische bestemming heeft. Als dat geen belemmering was stonden alle weilanden om de steden al vol met huizen.
Je kent grondspeculatie?
No Hands schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:49:
Ook een rare trend naast VT wonen huizen maken is dat elke tuin die groter is dan 1000m tegenwoordig wordt aangeprijsd als, leuk om paarden er te zetten. Hoeveel mensen moeten er paarden hebben? De hele polder hier wordt al volgelegd met zandbakken voor paarden, hele hordes mensen op zondagmorgen met paarden over straat.
Die woning is €650.000. Renoveer of bouw nieuw en je gaat ruim over de miljoen.
Het aantal paardeneigenaren in die prijsgroep is natuurlijk wat groter dan in de groep daaronder. :P

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Van binnen ook niet helemaal mijn smaak, maar buiten en de tuin; daar hoeft voor mij geen strik om hoor; doe zo maar. :9
En het zal genoeg nadelen hebben; maar je eigen meer lijkt mij wel zo gaaf. De bijbehorende flora en fauna,
in de zomer zwemmen, bootje varen...'s winters je eigen schaatsbaan. :9
Ik heb meer problemen met de ongelijke hoogte in het keukenblad
Je ziet nog wel af en toe dat de kookplaat lager is, dat kan ergonomisch nog wel eens handig zijn.
Maar dat is hier dus juist precies andersom en dat lijkt meer te maken met het feit hoe ze die 'brug' construeren.
pauldaytona schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:40:
Recirculatie bestaat voornamelijk om 2 redenen; je hoeft geen kanaal naar buiten meer te maken (kosten/arbeid) en het doet goed in het duurzaam verhaal.

De praktijk is echter dat ze het vocht niet wegnemen, luidruchtiger zijn (lucht moet door 2 filters gedrukt worden), duurzame verhaal is te rooskleurig (warmteverlies van naar buiten afvoeren is maar gering) en qua filtering is het verre van optimaal (fijnstof wordt nauwelijks opgevangen, zeker niet als men de koolstoffilters à €100 p/stuk niet jaarlijks vervangt/vergeet te vervangen).

Bij de verschillende instanties is dat al lang bekend en ongetwijfeld over een paar jaar kijken we heel anders (lees; negatief) naar recirculatiekappen.
Rubbergrover1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:49:
In vergelijking met afzuiging naar buiten dus niet.
Verse lucht aanvoeren valt in de praktijk reuze mee en de afvoer van warmte is ook maar gering (zie link).

Je hebt overigens 100% gelijk over de hype van keukeneilanden.
Die zijn er veelal ook alleen maar omdat dat nu 'in' is en veelal bizar inefficiënte gebruik van de ruimte.
"Meer contact met de rest van de ruimte/mensen in de ruimte"...alsof je zonder kookeiland geen contact hebt met andere mensen in de gemiddelde Nederlandse keuken van een paar vierkante meter 8)7 ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mr_ijsbeer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06-2024
hier nog een mooi pareltje voor 220k
https://www.funda.nl/koop...is-42901613-hoendiep-307/
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/166/495/176_2160.jpg

en de makelaar schrijft "De woonboerderij is in eenvoudige staat en behoeft modernisering en onderhoudswerkzaamheden. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
mr_ijsbeer schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:27:
[Afbeelding]

en de makelaar schrijft "De woonboerderij is in eenvoudige staat en behoeft modernisering en onderhoudswerkzaamheden. "
Je krijgt er een aantal kuub asbest bij. Als je er nieuwe geïsoleerde daken oplegt kan het best wat worden.
Maar alles weg en opnieuw beginnen is makkelijker, als het mag. Jammer dat perceel niet zo groot is. Met verkeerde perceelaanduiding in Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Piet91 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:22:
[...]
Recirculatie bestaat voornamelijk om 2 redenen; je hoeft geen kanaal naar buiten meer te maken (kosten/arbeid) en het doet goed in het duurzaam verhaal.
...
Verse lucht aanvoeren valt in de praktijk reuze mee en de afvoer van warmte is ook maar gering (zie link).
Volgens de link is het warmteverlies per jaar het equivalent van ongeveer 34 m³, dus ongeveer 340 kWh. Als je kijkt naar een passiefhuis, dat heeft voor ruimteverwarming minder dan 15 kWh per m² nodig per jaar. Dus als he een woning hebt van bv 100 m², dan is de energiebehoefte voor ruimteverwarming minder dan 1500 kWh per jaar. Als daarvan 340 kWh door de afzuigkap weer naar buiten gaat, dan raak je door die afzuigkap meer dan 20% van de warmte kwijt. Vind ik niet heel gering.

(Daarnaast is de afwezigheid van de noodzaak van een afvoerkanaal bij veel mensen een belangrijker punt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:54
[Afbeelding]

Wel :)

- Vrij uitzicht over het water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[Afbeelding]

Staat vlak naast een fabriek waar ze met bitumen werken om dakbedekking te maken. Je zit regelmatig in de stank van de H2S :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:07
TEAMIKKE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Staat vlak naast een fabriek waar ze met bitumen werken om dakbedekking te maken. Je zit regelmatig in de stank van de H2S :'(
Yep. En met een groot transformatorstation van Tennet in de achtertuin. Zou ik ook niet gelukkig van worden.

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:22
CvP_tweakers schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Yep. En met een groot transformatorstation van Tennet in de achtertuin. Zou ik ook niet gelukkig van worden.
Vergeet de dampen van de suikerfabriek er tegenover niet. ;)

Een huis kun je zo mooi maken als je zelf wilt, maar de locatie zit je aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:01:
Volgens de link is het warmteverlies per jaar het equivalent van ongeveer 34 m³, dus ongeveer 340 kWh. Als je kijkt naar een passiefhuis, dat heeft voor ruimteverwarming minder dan 15 kWh per m² nodig per jaar. Dus als he een woning hebt van bv 100 m², dan is de energiebehoefte voor ruimteverwarming minder dan 1500 kWh per jaar. Als daarvan 340 kWh door de afzuigkap weer naar buiten gaat, dan raak je door die afzuigkap meer dan 20% van de warmte kwijt. Vind ik niet heel gering.
Dat klopt.

Maar passiefhuis wordt nauwelijks gedaan in Nederland.
Kom je bij de BENG norm (55 kWh/m2) dan is het verlies bij een 100m2 woning dus zo'n 6%.
Kijk je naar de gemiddelde warmtevraag van een Nederlandse woning, dan is dat nog een veelvoud van de BENG-norm (exacte waarde van gemiddelde warmtevraag van de Nederlandse woning kan ik niet vinden; maar wat ik tegenkom zit tussen de 80 en 200 kWh/m2) waardoor het verlies van een afzuigkap dus nog véél minder wordt dan die 6%.

Laten we zeggen dat je nu een bestaande of nieuwbouwwoning hebt met warmtepomp; dan kun je het verlies van warmte door een afzuigkap compenseren met 1, hooguit 2 zonnepanelen.
Daarnaast ben je bij recirculatie bij bijvoorbeeld Bora €100 p/jaar kwijt aan een nieuw koolstoffilter; als je die €100 aan stroom je warmtepomp invoert, krijg je daar een veelvoud aan warmte voor terug (COP/SCOP), meer dan die 340 kWh verlies van je afzuigkap.

En dan heb je alle genoemde voordelen van afzuiging naar buiten er nog bij; minder geluid, minder vocht en veel betere luchtkwaliteit in huis (de een na het andere nieuwsbericht over de steeds slechtere luchtkwaliteit in woningen zijn je vast wel bekend).
(Daarnaast is de afwezigheid van de noodzaak van een afvoerkanaal bij veel mensen een belangrijker punt.)
Dat zeg ik dus ook. ;)

Oh, en nu weer foto's i.p.v. tekst. Sorry. :+

[ Voor 196% gewijzigd door Piet91 op 09-01-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Larmoth schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Wel :)

- Vrij uitzicht over het water.
Met aan de overkant van dat water de stort van Scheffer recycling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:12
gumtree schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:55:
[...]

whoot, dit is toch straks één grote schimmelfabriek, OSB in de badkamer wat een geniaal idee.
Er worden tig badkamers gebouw in HSB met underlayment platen etc. Echter wordt dan alles netjes achter een laag tegels verstopt. En ja, die laag zou waterdicht moeten zijn, maar dat blijft het echt niet voor altijd. En dan nog maar niet te spreken over condens. En achter die tegels droogt het natuurlijk nooit.

Als het degelijk watervast verlijmd multiplex is zie ik niet in waarom dit een slechter idee is dan hierboven gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
emot schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:58:
[...]
Er worden tig badkamers gebouw in HSB met underlayment platen etc. Echter wordt dan alles netjes achter een laag tegels verstopt. En ja, die laag zou waterdicht moeten zijn, maar dat blijft het echt niet voor altijd. En dan nog maar niet te spreken over condens. En achter die tegels droogt het natuurlijk nooit [...]
Als pasta tegellijm kan drogen op een muur (hard uit door uitdroging, niet chemische reactie zoals de poeders) dan kan een beetje condens er ook wel achteruit gaan.. Daarnaast als je er tegels op zet, zet je er tegenwoordig ook een waterdicht membraan achter.

Ik zou in deze badkamer niet zo zeer bang zijn voor schimmel als wel lichte verkleuring van die platen. Beide te voorkomen door goede (vochtgestuurde) ventilatie aan te brengen, maar die verkleuring kan heel hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Piet91 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:09:
[...]
En dan heb je alle genoemde voordelen van afzuiging naar buiten er nog bij; minder geluid, minder vocht en veel betere luchtkwaliteit in huis (de een na het andere nieuwsbericht over de steeds slechtere luchtkwaliteit in woningen zijn je vast wel bekend).
Precies..... en als je zo'n afzuigkap met afvoer naar buiten onderdeel maakt van je gehele ventilatieplan dan is het ook in een modern huis met type C of beter D ventilatie gewoon een verwaarloosbaar bedrag aan warmteverlies. Maar je hebt wel een betere luchtkwaliteit in je keuken.

Maar niet over afvoerkanalen naar buiten hoeven nadenken is voor ontwikkelaars en bouwers gewoon veel makkelijker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jvbosma
Wonen in de Kalverstraat voor maar 110k!
https://www.funda.nl/koop...-42085958-kalverstraat-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31
Ik denk dat 'wonen' wel veel gezegd is voor deze muren en een dak ;)

|>

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 12:21
Aan de renders te zien moet je ook het huis van de buren verbouwen (zie het uitzicht door het raam links naast de keuken):
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/452/422_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/452/424_2160.jpg

dus...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Nu online

H12

Is het een bedrijfshal?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/077/539_1440.jpg

Is het een museum voor moderne kunst?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/077/545_1440.jpg

Is het een huisartsenpraktijk?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/077/553_1440.jpg

Eigenlijk een beetje van alles, maar het wordt gebruikt als woonhuis:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/077/548_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop...925720-veenhuizerweg-175/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Wat ik niet snap is de keuze voor hete luchtverwarming. Of ze verwachten het met vloerverwarming niet warm te krijgen, zo ja dan wordt het toch nog duur wonen daar. Ook weer opstapjes van bad en bed, het zijn gegarandeerd een keer nekbrekers.
Het metalen casco stoort me niet. Het oude idee dat er stenen van buiten horen aan een huis is echt achterhaald.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:06

Fiber

Beaches are for storming.

Kattenparadijs:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/501/305_2160.jpg

Mancave:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/501/312_2160.jpg

Lekker in bad:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/501/277_2160.jpg

Meer katten en zo:
https://www.funda.nl/koop...038-middelland-13/#foto-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
pauldaytona schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:27:
[...]
Wat ik niet snap is de keuze voor hete luchtverwarming. Of ze verwachten het met vloerverwarming niet warm te krijgen, zo ja dan wordt het toch nog duur wonen daar. [...]
Koelen. Plat dak en grote ramen. Heb ik hier ook en hoeveel zonwering en isolatie je ook hebt, tegen de zon kom je niet op in de zomer.

Zover ik zo snel kon zien ook alleen op de slaapkamer, waarschijnlijk zodat ze nog enigszins kunnen slapen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 19:02
Die mancave moet je ook niet verlaten met een flinke slok op want je ligt op zeker tussen de koi’s.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

paQ

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 00:49

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4shNC4wsufJnnAeQtV9v-9jNPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YiZQwwV4xudgN5IMMXqQCyxJ.png?f=fotoalbum_large

Zelfs een plek voor deze rakker!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toK2SHXw6R_B9ZwGvVMfBAJ0RUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N3r34BEWom61vaAbRjp8TWYc.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door DUX op 09-01-2023 21:14 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik kan heel veel toepassingen voor de ruimtes fantaseren >:) :
- opvang vluchtelingen
- logees gastgezin
- parenclub
- bordeel
- verhuur/airbnb
- kampeerboerderij/jeugdherberg
- logerende (klein)kinderen
- kangaroewoning
- ensfth ensfth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
DUX schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij zit zelfs in de kast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dat was Kattenpension Kyaros. Is blijkbaar verhuisd, maar op Google zie je ook nog fotos van dit huis. Met name de groene muur is makkelijk te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
pauldaytona schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:27:
[...]

Wat ik niet snap is de keuze voor hete luchtverwarming. Of ze verwachten het met vloerverwarming niet warm te krijgen, zo ja dan wordt het toch nog duur wonen daar.
Ik denk dat we juist steeds vaker luchtverwarming gaan zien. Maar dan niet de energieverslindende jaren 70 verwarming, maar airco-units. Dat zijn in feite namelijk lucht-lucht warmtepompen en die kunnen zeker als bijverwarming nuttig en efficiënt zijn. Vooral als je niet het hele huis voor de hele dag hoeft/wil warm te stoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:58

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

DUX schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:29:
[...]
Hangt hier ook aan het plafond. Zo herken je de kattenfan (maar verder is het nog niet uit de, eh, klauwen gelopen als in dat huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:40:
[...]

Ik denk dat we juist steeds vaker luchtverwarming gaan zien. Maar dan vier de energieverslindende jaren 70 verwarming, maar airco-units. Dat zijn in feite namelijk lucht-lucht warmtepompen en die kunnen zeker als bijverwarming nuttig en efficiënt zijn. Vooral als je niet het hele huis voor de hele dag hoeft/wil warm te stoken.
En soms is een lucht-water warmtepomp ook niet te installeren i.v.m. ruimte. Komt nog bij dat het koelen een stuk extra comfort meebrengt met als enige minpunt een iets mindere efficiëntie bij verwarmen (afhankelijk van de situatie). Hier gaan er op den duur ook 5 binnenunits komen, want vloerverwarming aanbrengen is te ingrijpend. Alles moet er dan namelijk uit en de vloer moet geëgaliseerd worden enz. En het koelen in de zomer is broodnodig. Met de helft van de buitengeven glas is en een huis op het zuiden was het hierbinnen 29 graden afgelopen zomer. Zelfs met screens ga ik dat niet onder de 25 kunnen brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Een vrij.. diverse inrichting in dit grote pand: https://www.funda.nl/koop...huis-42891030-ijweg-1646/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:31
Wat was het verboden woord ook al weer proletenpaleis keurig pandje.
ben benieuwd wat er achter deze deuren zit. In ieder geval staat de verzameling netjes binnen.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/038/243_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:31
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:40:Ik denk dat we juist steeds vaker luchtverwarming gaan zien. Maar dan vier de energieverslindende jaren 70 verwarming, maar airco-units. Dat zijn in feite namelijk lucht-lucht warmtepompen en die kunnen zeker als bijverwarming nuttig en efficiënt zijn. Vooral als je niet het hele huis voor de hele dag hoeft/wil warm te stoken.
Verwarmen met airco's is inderdaad erg efficiënt maar jaren '70 luchtverwarming hoeft echt niet energieverslindend te zijn, mits deze goed is ingeregeld. Ik woon in een bungalow uit 1975 met 132 m2 woonoppervlak en we verbruiken rond de 1200 m3 gas per jaar om deze te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49
Bitfreakie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:44:
[...]
Verwarmen met airco's is inderdaad erg efficiënt maar jaren '70 luchtverwarming hoeft echt niet energieverslindend te zijn, mits deze goed is ingeregeld. Ik woon in een bungalow uit 1975 met 132 m2 woonoppervlak en we verbruiken rond de 1200 m3 gas per jaar om deze te verwarmen.
Dat is anders niet echt weinig, of was dat juist je conclusie? Ik woon in een hoekwoning uit 2017 met 155m2 en wij hebben afgelopen jaar 450m3 gas verbuikt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 22:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is moderne isolatie. Ik heb 120 m2 uit 1989 en doe bijna 1000 m3, en dan stook ik zuinig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
H12 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:04:
Is het een bedrijfshal?
[Afbeelding]

Is het een museum voor moderne kunst?
[Afbeelding]

Is het een huisartsenpraktijk?
[Afbeelding]

Eigenlijk een beetje van alles, maar het wordt gebruikt als woonhuis:
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...925720-veenhuizerweg-175/
Volgens mij was dit huis al verkocht binnen 2 weken.
Nu weer op de markt. Kun je dat ergens terugvinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bitfreakie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:44:
[...]
offtopic:
Veel mensen zullen bij luchtverwarming associaties hebben met overgedimensioneerde jaren '70 verwarmingsinstallaties in matig geisoleerde woningen, waarbij de stookkosten dus gierend uit de klauwen lopen. Terwijl dat bij een moderne installatie en moderne isolatie dus wel meevalt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 16:27
Wat een onbedoeld leuk zoekplaatje :+ Ik tel er 6 :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:31
Ozzie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:51:
Dat is anders niet echt weinig, of was dat juist je conclusie? Ik woon in een hoekwoning uit 2017 met 155m2 en wij hebben afgelopen jaar 450m3 gas verbuikt.
Mijn conclusie is dat het behoorlijk zuinig is. Tussen jouw woning en die van mij zit 42 jaar, in die periode is qua isolatie ontzettend veel gebeurd. Voor een vrijstaande woning met veel glas vind ik 1200 kuub behoorlijk netjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22

Twhomp

Stayin' Alive

tagican schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:05:
[...]

Wat een onbedoeld leuk zoekplaatje :+ Ik tel er 6 :P
Haha, inderdaad.
Ik tel er 7.
spoiler:
De 5 makkelijk te spotten katten + rechts van de zwarte bak (links op foto) en de gecamoufleerde kat in de boomstronk (?) achter het raam?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:34

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

ook opmerkelijk: Bij de streetview foto's (van okt '22) staat het huis bij dezelfde makelaar te koop. Dus het staat waarschijnlijk al langer te koop dan dat het nu op Funda staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Yukkie op 10-01-2023 15:26 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:01
legofanaten schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Aan de renders te zien moet je ook het huis van de buren verbouwen (zie het uitzicht door het raam links naast de keuken):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben ik de enige die het opvalt maar wat een joekels van radiatoren hebben ze daar, dat is vrij ongewoon voor een woning als dat, handig om over te stappen naar LTV verwarming.

De hele grote wand is vrijwel 1 radiator en ook nog 2 platen...

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2023 15:28 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Zijn vrij normale radiatoren hoor. Twee naast elkaar is wel ongebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-03 09:23
Yukkie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:24:
[...]

ook opmerkelijk: Bij de streetview foto's (van okt '22) staat het huis bij dezelfde makelaar te koop. Dus het staat waarschijnlijk al langer te koop dan dat het nu op Funda staat.
Misschien prijs verlagen en hem er dan meteen weer opnieuw opzetten. Je wil natuurlijk niet dat de verkoper weet dat het huis al 3 maanden (of meer) te koop staat. Hij staat dan ook meteen weer bovenaan, wat vast ook wel voordelen heeft en mensen die hem al eerder bekeken hebben zullen hem misschien nog een keer zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 23:31
Joe28965 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:49:
[...]

Misschien prijs verlagen en hem er dan meteen weer opnieuw opzetten. Je wil natuurlijk niet dat de verkoper weet dat het huis al 3 maanden (of meer) te koop staat. Hij staat dan ook meteen weer bovenaan, wat vast ook wel voordelen heeft en mensen die hem al eerder bekeken hebben zullen hem misschien nog een keer zien.
Betrap de makelaar:
9 jan 23 - 450.000
8 jun 22 - 475.000
24 jan 22 - 495.000
17 sep 21 - 495.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
leto001 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Betrap de makelaar:
9 jan 23 - 450.000
8 jun 22 - 475.000
24 jan 22 - 495.000
17 sep 21 - 495.000
Aan de andere kant is het natuurlijk ook de markt. Huizenprijzen dalen dus de vraagprijs moet mee dalen en dan vind ik het nog wel meevallen (misschien staat hij daarom ook al zo lang te koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 12:47

paQ

3CPO schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Volgens mij was dit huis al verkocht binnen 2 weken.
Nu weer op de markt. Kun je dat ergens terugvinden?
staat te koop sinds 8 nov 2022

Misschien van makelaar gewisseld?
Of afgehaakte koper

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 10-01-2023 18:07 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Joe28965 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:49:
[...]

Mensen hebben dat snel door, toen ik op huizenjacht vroeger was wist ik ook dat een huis al meer dan 3 jaar te koop stond, deze bewoners gooide het huis ook steeds eruit en na een half jaar er weer in.

Het huis stond naast een centrum voor verstandelijke beperkte mensen en die kunnen nog wel eens overlast geven, prijs van het huis was veel te hoog daardoor.

Alleen bij de roekeloze koper lukt je dat grapje die uit wanhoop met spoed een huis moet hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2023 19:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvbosma
Ironisch: de tekst vertaald als: als je het doet doe het dan goed
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/038/240_2160.jpg

op de 360 foto zie je dat die muur vol scheuren zit :P
https://www.funda.nl/koop...6/#360-foto-welnessruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
mr_evil08 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:11:
[...]

Mensen hebben dat snel door, toen ik op huizenjacht vroeger was wist ik ook dat een huis al meer dan 3 jaar te koop stond, deze bewoners gooide het huis ook steeds eruit en na een half jaar er weer in.

Het huis stond naast een centrum voor verstandelijke beperkte mensen en die kunnen nog wel eens overlast geven, prijs van het huis was veel te hoog daardoor.

Alleen bij de roekeloze koper lukt je dat grapje die uit wanhoop met spoed een huis moet hebben.
Het hoeft niet altijd te zijn om te camoufleren dat de woning al lang te koop staat. Het kan ook simpelweg zijn om de woning (weer) onder de aandacht te brengen bij mensen die de woning nog niet kennen. Veel mensen kijken alleen naar de nieuwe woningen en filteren op vandaag of op de laatste 3/5/10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Deze 'geflipte' woning kwam me bekend voor, en inderdaad, is in 2022 verkocht voor ruim 100k minder.

Even muurtjes gesausd en hoppa 100k erbij ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2023 12:21 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Joe28965 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:38:
[...]

Aan de andere kant is het natuurlijk ook de markt. Huizenprijzen dalen dus de vraagprijs moet mee dalen en dan vind ik het nog wel meevallen (misschien staat hij daarom ook al zo lang te koop)
De woning heeft ook wel een aparte indeling, als dijkwoning. Daar moet je van houden. Bovendien is het op een industrieterrein en word je omringd door grote loodsen. En zal de weg die vlak voor je voordeur loopt daarom vermoedelijk ook geen heel rustige weg zijn.

Ik vind de aanprijzing 'grote tuin' trouwens ook wel apart. Bij een vrijstaand huis is dat niet het eerste dat bij mij opkomt als het perceel 202 m2 groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 11:42
Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:40:
Deze 'geflipte' woning kwam me bekend voor, en inderdaad, is in 2022 verkocht voor ruim 100k minder.

***members only***
Mooie tekst ook weer: "gelegen op een perceel van maar liefst 501 m2 en parkeren op eigen terrein voor meerdere auto's"

Maar als je de foto bekijkt zie je duidelijk dat er er maar 1 auto op het eigen terrein kan staan, die andere staat gewoon op de openbare weg ;)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/583/850_2160.jpg
De afbladderende lak op foto 5 viel me ook al op idd :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
Stalensnuitje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:02:
[...]
Maar als je de foto bekijkt zie je duidelijk dat er er maar 1 auto op het eigen terrein kan staan, die andere staat gewoon op de openbare weg ;)[...]
garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
[...]

Mooie tekst ook weer: "gelegen op een perceel van maar liefst 501 m2 en parkeren op eigen terrein voor meerdere auto's"

Maar als je de foto bekijkt zie je duidelijk dat er er maar 1 auto op het eigen terrein kan staan, die andere staat gewoon op de openbare weg ;)
[Afbeelding]

[...]

Snap überhaupt niet waarom je meer dan 6 ton zou betalen voor een woning in houten :') 8)7
Voor de prijs van deze woning kan je ook prima wonen in Zeist of Doorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Theoretisch zou dat kunnen inderdaad, al hangt dat met een totale lengte van 5,67m wel ernstig af van welke auto je hebt en de draairichting van de deur naar de bijkeuken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:40:

***members only***
Meer dan een miljoen voor dit?

Je buren zwaai je vanuit je raam tegemoet. Voor een miljoen wil ik de buren moeten bellen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

[Afbeelding]

[...]

Lijkt me ook heel kut om auto's achter elkaar te moeten parkeren. Pas als de man weg is kan de vrouw weg (kleinere auto- afdruk op de oprit lijkt me voor de vrouw) 8)7.

Maar als dat kleine autootje genoeg naar voren rijdt dan past het wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:17:
[...]

Lijkt me ook heel kut om auto's achter elkaar te moeten parkeren. Pas als de man weg is kan de vrouw weg (kleinere auto- afdruk op de oprit lijkt me voor de vrouw) 8)7.

Of men is gewoon wat minder vastgeroest aan een auto voor de vrouw en een voor de man en wordt dus gewoon de voorste auto gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Napo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Of men is gewoon wat minder vastgeroest aan een auto voor de vrouw en een voor de man en wordt dus gewoon de voorste auto gepakt.
Dat kan natuurlijk ook. Een 2e auto voor de sier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04 18:02
Stalensnuitje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Theoretisch zou dat kunnen inderdaad, al hangt dat met een totale lengte van 5,67m wel ernstig af van welke auto je hebt en de draairichting van de deur naar de bijkeuken...
De meeste auto's zijn minder dan 5 meter hoor ( BMW 5 serie is 5 meter)

Overigens kun je natuurlijk ook via het paadje naast de oprit langs de achterste auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Rubbergrover1 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:33:
[...]

Het hoeft niet altijd te zijn om te camoufleren dat de woning al lang te koop staat. Het kan ook simpelweg zijn om de woning (weer) onder de aandacht te brengen bij mensen die de woning nog niet kennen. Veel mensen kijken alleen naar de nieuwe woningen en filteren op vandaag of op de laatste 3/5/10 dagen.
Als iets 3 jaar te koop staat is er iets mee aan de hand, in/uit verkoop is dan om te camoufleren.
Wordt nog eens bevestigd als gelijkwaardige woningen in dezelfde straat altijd binnen 2 weken weg zijn.

Bij ons in de wijk zijn alle woningen wel in 2 weken weg of uiterlijk binnen 1 maand gezien het een populaire wijk is.

Mensen filteren in prijsklasse en hoek/tussenwoning/appartement, of het moet wel een hele grote lijst zijn dan is het idd jouw huis weer bovenaan te krijgen maar dan nog als iets lang te koop staat en steeds weer terug komt is er iets mee aan de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 11-01-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:17:
[...]

Je kan ook rekening houden wie/wanneer weg gaat, en zo de auto's parkeren :)

Vrijwel ieder huis hier heeft zo de oprit, en vrijwel iedereen kan een oplossing bedenken die werkt. Vaak weet je wel ongeveer het schema wie wanneer weg gaat met de auto. En is het een keer anders, dan stuur je een berichtje.

Echt, veel liever 2 auto's achter elkaar parkeren dan op straat parkeren :Y En komt het eens anders uit, dan wissel je ze even om. Niet echt een probleem :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
indifined1 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:44:
[...]

De meeste auto's zijn minder dan 5 meter hoor ( BMW 5 serie is 5 meter)

Overigens kun je natuurlijk ook via het paadje naast de oprit langs de achterste auto..
Als ik ervan uitga dat de deur de garage in opent (90cm) heb ik met mijn Octavia nog precies 4cm voor en achter de auto over. Dan kan de kofferbak dus niet open en je kunt niks tegen de muur zetten. Daarom schreef ik ook dat het theoretisch inderdaad wel kan, maar het is wat afhankelijk van de omstandigheden. Anders verwoord: ik zou zelf zo'n garage nooit gebruiken om een auto in te zetten.

En nu terug naar de huizen ;)

Mooi projectje in Apeldoorn, vind het nu al mooi, laat staan wat je ervan kunt maken O+
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/551/728_1440x960.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Stalensnuitje op 11-01-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Stalensnuitje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:13:
[...]

En nu terug naar de huizen ;)

Mooi projectje in Apeldoorn, vind het nu al mooi, laat staan wat je ervan kunt maken O+
[Afbeelding]
Mooi ja, maar wordt ie uiterlijk geflipt en voor 7 ton aangeboden of zou het het geluk treffen dat het grondig wordt aangepakt?
Jammer dat er achter het huis weinig ruimte is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Napo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Dat soort geklooi wil je toch niet als je net meer dan 1 miljoen hebt neergeteld?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stalensnuitje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Als ik ervan uitga dat de deur de garage in opent (90cm) [...]
Het is geen kanteldeur maar een roldeur. Je hebt dus de hele lengte ter beschikking. Alleen waar de deur omhoogrolt en tegen de bovenkant van de garage hangt mis je in de hoogte ~30cm. Ik zou me meer zorgen maken over de breedte van de garage en hoe de deur naar de rest van de woning opengaat. Normaliter de garage in en dat kan nog wel eens vervelend zijn.\

@RoosW hieronder: 1250 voor mij ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 11-01-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Dat soort geklooi wil je toch niet als je net meer dan 1 miljoen hebt neergeteld?
"geklooi"

Gewoon een LIFO systeem voor de sleutels. Daar is weinig geklooi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Napo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:25:
[...]

"geklooi"

En dan wil je op zaterdag met het gezin op pad - oh kut die auto staat ervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Met zo'n vermogen mag je toch hopen dat ze wel twee gezinsauto's kunnen betalen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Als dat je grootste probleem is in het leven is er eigenlijk niets meer om over te klagen.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:44
https://www.funda.nl/koop...883-oude-kanonsdijk-46-b/

Het object heeft een woonbestemming maar thans nog geen woonfuncties.

Er is wel elektra in het pand maar geen water, gas en riolering.
;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Willem30 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:49:

;w
Goede drive-in woning. Auto parkeren, leven onder de auto en slapen boven de auto.
Moet je wel uitkijken met de hoogte in de kelder, of gewoon zorgen dat je klein bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Napo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:37:
[...]

Met zo'n vermogen mag je toch hopen dat ze wel twee gezinsauto's kunnen betalen :+
Huis is nog niet verkocht hé :+.

Ik vind het een boel geld in deze tijd :9.

Misschien dat dergelijke woningen geen last hebben van de hypotheek rente ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Napo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:58:
[...]

Goede drive-in woning. Auto parkeren, leven onder de auto en slapen boven de auto.
Moet je wel uitkijken met de hoogte in de kelder, of gewoon zorgen dat je klein bent :+
De duurste garage in Zutphen en wijde omgeving. Maar met zijtuin. Die zou je ook nog vol kunnen bouwen. Maar tegen dat het geisoleerd en klaar is heb je wel veel uitgegeven, en dan koop je beter een normaal huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:30
Sport_Life schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:04:
[...]

Huis is nog niet verkocht hé :+.

Ik vind het een boel geld in deze tijd :9.

Misschien dat dergelijke woningen geen last hebben van de hypotheek rente ;).
Ik vind het voor zo'n huis in elke tijd echt héél erg veel geld. En dan woon je in Houten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
Jeroenneman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Dan boeit het niet meer, want dan heb je gewoon 2 Audi's (or whatever brand you want) voor de deur staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
Willem30 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:49:

;w
Is wel echt een grappig pandje. Zou wel kijken of er een trap in kan die alle 3 de verdiepingen langs gaat, dat je voor het souterrain niet meer buitenom hoeft. Verder is water en riool wel een dingetje, maar gewoon meteen gasloos maken en je hebt geen gas aansluiting nodig.

Oppervlakte klopt trouwens ook niet, ze rekenen souterrain en zolder niet mee als woonoppervlak, terwijl je daar best wel wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:44
https://www.funda.nl/koop...42054130-reigerstraat-74/
LET OP!! FUNDERING MOET VERNIEUWD WORDEN OP KORTE TERMIJN!
Geen idee wat zoiets kost. Voor de rest best leuke starterswoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04 13:16
Stalensnuitje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:13:Mooi projectje in Apeldoorn, vind het nu al mooi, laat staan wat je ervan kunt maken O+
[Afbeelding]
Specifiek
Beschermd stads- of dorpsgezicht

Ik ben benieuwd wat je dan wel en niet mag. Met een beetje pech mag je je tuinhuisje nog niet eens afbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

Willem30 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:39:

[...]

Het begint bij HEUL VEUL en eindigt bij "begin maar opnieuw want dit gaat hem niet meer worden"

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Willem30 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:39:

[...]

En dan ook gewoon zeggen dat de woning zeer goed onderhouden is en volledig gemoderniseerd! 8)7

Nieuwe fundering zal snel de halve woning van binnen slopen betekenen. Dus heel veel €€€ nodig om er nog wat van te maken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:51

CaDje

Framedrops for life

https://www.funda.nl/koop...-42059388-hoflaan-34-a-b/

Behoorlijk spartaans voor zo'n woning in Kralingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:44
pauldaytona schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Mooi ja, maar wordt ie uiterlijk geflipt en voor 7 ton aangeboden of zou het het geluk treffen dat het grondig wordt aangepakt?
Jammer dat er achter het huis weinig ruimte is.
Precies, best een leuk huisje maar wat moet je met zoveel voortuin? Het staat verkeerd op het perceel, meer achtertuin is voor de meeste mensen wenselijker. Tenzij je 4 auto's hebtd an kun je die voorin de tuin parkeren en hoeft je niet achter elkaar te staan op de oprit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Napo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:25:
[...]

"geklooi"

Tja, ik vind het gewoon niet passend bij een woning van een miljoen. Daar moet je gewoon met welke auto dan ook gelijk weg kunnen rijden.

Ergernissen hoef je niet te tolereren voor een miljoen.

Ter vergelijking: op Funda vind ik op de eerste pagina al twee woningen met 10.000 m2 grond en garages waar je 5-6 wagens in kwijt kunt, met vrije uitrit. Dan ga je toch niet een huis in een rij kopen in houten?

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroenneman op 11-01-2023 14:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:21:
[...]
Ergernissen hoef je niet te tolereren voor een miljoen.
Afhankelijk van waar je gaat wonen zijn er zelfs bij woningen van een miljoen potentieel ergenissen, genoeg woningen te vinden met een vraagprijs van meer dan één miljoen zonder parkeerplaats.
Jeroenneman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:21:
Ter vergelijking: op Funda vind ik op de eerste pagina al twee woningen met 10.000 m2 grond en garages waar je 5-6 wagens in kwijt kunt, met vrije uitrit. Dan ga je toch niet een huis in een rij kopen in houten?
En jaar en dag geleden betaalde je nog geen twee ton voor een simpel rijtjeswoning waar je nu meer dan drie ton voor over mag hebben om kans te maken.

Is het veel geld? Zeker. Kan je daar alles wat je hartje begeert kopen? Nee, niet zonder enige consessies.

[ Voor 44% gewijzigd door Napo op 11-01-2023 14:35 ]

Pagina: 1 ... 250 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.