Toon posts:

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 119 Laatste
Acties:

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Phyc schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Eh, het huis zit helemaal vol scheuren, waterschade? Voordat je dit klaar hebt ben je minimaal 200k verder..
Wat denk je dat sloop en nieuwbouw kost? Dan ben je minstens een miljoen verder.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Peter-Nogwat
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:08
Veel vierkante meters (436) voor je geld op basis van de vraagprijs van 495.000 EUR voor deze wel heel bijzondere 2-onder-1-kapper in Steenwijkerwold, kop van Overijssel.

https://www.funda.nl/koop...-42582316-gelderingen-42/

Een voormalige kapel verbouwd tot 2 woningen, waarvan het westelijke gedeelte nu in de verkooo staat.

[Voor 3% gewijzigd door Peter-Nogwat op 23-10-2021 10:07]

• Pikoe
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Peter-Nogwat schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:06:
Veel vierkante meters (436) voor je geld op basis van de vraagprijs van 495.000 EUR voor deze wel heel bijzondere 2-onder-1-kapper in Steenwijkerwold, kop van Overijssel.

Een voormalige kapel verbouwd tot 2 woningen, waarvan het westelijke gedeelte nu in de verkooo staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met de huidige indeling is de helft van het huis garage en berging. 8)7
En het gedeelte wat ze wel gebruiken staat vol met palen.

• Peter-Nogwat
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:08
Pikoe schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Het was me inderdaad opgevallen dat niet alle vierkante meters even "nuttig" zijn, om het voorzichtig te zeggen. ;)

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreselijk onhandig dat je om van de slaapkamers naar de badkamer te komen het halve huis die moet, en vooral dat je dwars door de eetkeuken moet.

• Rubbergrover1
[...]

Eh, het huis zit helemaal vol scheuren, waterschade? Voordat je dit klaar hebt ben je minimaal 200k verder..
Twee ton is maar een paar procent op een koopsom van 5 miljoen. Ik denk dat de doelgroep van deze woningen dat er lachend voor over heeft om de woning op orde te krijgen. Sterker nog, je ziet dat mensen in deze prijscategorie vaak ook bij woningen die prima bij de tijd zijn alles er uit laten slopen om het helemaal 100% hun eigen smaak te maken. Wederom, omdat het dan maar om een paar procent van de koopsom gaat.

Overigens vind ik beide panden zeer de moeite waard, naar toch totaal verschillend. Leuk om te zien dat je zo verschillend kunt wonen.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02:19

Fiber

Beaches are for storming.

Altijd handig, een eigen waterput:

De rest kun je wellicht beter gelijk platgooien, maar wel eerst even de panelen redden:

https://www.funda.nl/koop...5-kloostertuin-22/#foto-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Fiber schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:02:

[Afbeelding]

De rest kun je wellicht beter gelijk platgooien, maar wel eerst even de panelen redden:

[Afbeelding]

Die panelen zijn van de buren, ik denk niet dat ze het appreciëren als je ze van hun dak af haalt :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Fiber

Fiber

MK_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:21:
[...]

Die panelen zijn van de buren, ik denk niet dat ze het appreciëren als je ze van hun dak af haalt :P
Die op foto 12 toch niet lijkt mij... :z 8)

• Bloodhoundje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:48
Fiber schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe kan iemand zulke slechte foto's schieten. Ik wordt gewoon zeeziek als ik er naar probeer te kijken :r :X

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 18:57
[...]

Je als dat dak al even lekt zal er wat water binnen komen en een scheur in en huis van die leeftijd is niet gek. Maar dan nog, het mag compleet herbouwd worden onder voorwaarden. Ik denk dat niemand die dit koopt opziet tegen wat watervlekken en een barst in het stucwerk :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Fiber schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Die op foto 12 toch niet lijkt mij... :z 8)
Wel, kijk maar naar foto 1 ;)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Aristos
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 12:03
Dit huis is ook wel apart. We zijn er zelf een keer wezen kijken, maar vonden het toen te duur. Huis heeft in april te koop gestaan met een prijs van 799k "vanaf", toen in mei voor 785k, en nu geheel geverft en met een mooie veranda voor 665k.

Het zijn twee losse huizen, juist dat vonden wij zo onpraktisch, dat wij het hebben laten lopen. Het hoofdhuis is overigens wel mooi ingericht.

https://www.funda.nl/koop...eester-de-bruijnstraat-1/

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

sOid

Dovie'andi se tovya sagain

Aristos schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:38:
Dit huis is ook wel apart. We zijn er zelf een keer wezen kijken, maar vonden het toen te duur. Huis heeft in april te koop gestaan met een prijs van 799k "vanaf", toen in mei voor 785k, en nu geheel geverft en met een mooie veranda voor 665k.

Het zijn twee losse huizen, juist dat vonden wij zo onpraktisch, dat wij het hebben laten lopen. Het hoofdhuis is overigens wel mooi ingericht.

[Afbeelding]
Waarom hebben ze een soort loungebed naast de toiletpot gemaakt? :+ Lekker chillen terwijl je partner zit te kakken, voor het echte spa-gevoel.

• Amanoo
  • Laatst online: 27-11 11:34

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Van binnen vind ik sommige ruimtes best wel wat hebben. Maar van buiten is het echt een architecturele spetterpoep.

• Bas.013
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 23:28
Wat komt er in douche uit in deze modale jaren 90 woning (met kille uitstraling) uit Franeker??

https://www.funda.nl/koop...s-42565723-jupiterbaan-2/

https://www.funda.nl/koop/franeker/huis-42565723-jupiterbaan-2/#foto-29

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 00:50
Bas.013 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:29:
Wat komt er in douche uit in deze modale jaren 90 woning (met kille uitstraling) uit Franeker??

[Afbeelding]
Kleine riolering, misschien van de cv?

• burnedhardware
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:21

[Afbeelding]
Condensafvoer van de WTW die achter de deur op zolder zit?

• Part
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:39

Part

Helemaal niets.....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een gaaf pand.
Alleen al de garage/werkplaats. d:)b

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-11 14:50

timovd

Voorsprong door techniek

Bloodhoundje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Hoe kan iemand zulke slechte foto's schieten. Ik wordt gewoon zeeziek als ik er naar probeer te kijken :r :X
Het zou mij niet verbazen als de de camera waterpas stond. :+

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22:20
burnedhardware schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Condensafvoer van de WTW die achter de deur op zolder zit?
Maar hoe gaat die deur open met die kanalen er voor? :? :X
of is hij daarom maar dichtgelaten?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• huppelepups
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-11 14:28
ReVision. schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:42:
Ik zit vooral naar dat bureau in de werkkamer te kijken, wat een ongelooflijk gaaf ding!

[Afbeelding]
Volgens mij zijn de meubels grootendeels nog origineel O+

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:12

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

[...]

200 lijkt me vrij conservatief, begin maar bij 500K, maar het pand is het wel waard, hoewel de makelaar suggereert het te slopen en te herbouwen. Kan ook, zou het toch ergens zonde vinden.

De duinhuur zal nihil zijn hoor. Misschien gaat het vooral over afspraken over wie er onderhoud pleegt en verantwoordelijk is.

[Voor 30% gewijzigd door Makkelijk op 25-10-2021 12:58]

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-11 21:34
Ook fijn, huis van monumenten zorg. Daar mag je dus zelf niets aan veranderen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:37

ToolkiT

brit-tweaker

Pikoe schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Voor mij zou die grote garage juist een enorm selling point zijn..
En voor mijn vrouw die zolder ook voor hobby ruimte..

Maar het is zeker niet voor iedereen.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:37

ToolkiT

brit-tweaker

Aristos schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:38:

[Afbeelding]
Hangt ervanaf wat je er mee wil..
Voor kantoor aan huis/logeer ruimte is een appart huis juist wel fijn..
Maar heb je een groot gezin dan wil je een groot geheel..

Zelf zou ik ik in de voorpui van dat bakhuisje een garage deur maken en de begane rond een garage/klushok maken.. dan hou je de kelder nog over voor thuiswerkplek, gasten slaapkamer etc..

[Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 25-10-2021 13:11]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 09:42
Hier heeft de tijd ook stil gestaan.
https://www.funda.nl/koop...948350-nispensestraat-74/

Wel goedkoop 2 voor de prijs van 1.

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 26-11 16:51

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Topicstarter
En zelfs aan isolatie is gedacht!

Naja ik zie her en der wat radiatorfolie :)

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• Len
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-11 15:04

Len

Leeg

Mattie112 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:34:
En zelfs aan isolatie is gedacht!

Naja ik zie her en der wat radiatorfolie :)
Ik zie dat het 3 woonlagen heeft? Dat zie ik niet terug op de foto's :o

Free Tibet

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 09:42
Len schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

Ik zie dat het 3 woonlagen heeft? Dat zie ik niet terug op de foto's :o
Het zijn 2 huizen die te koop staan.

• Rubbergrover1
Makkelijk schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:53:
[...]
De duinhuur zal nihil zijn hoor. Misschien gaat het vooral over afspraken over wie er onderhoud pleegt en verantwoordelijk is.
Nou... volgens mij zijn organisaties zoals Staatsbosbeheer daar vaak niet heel goedkoop in. Als je ziet wat ze bij woningen op hun grond soms aan erfpacht vragen, dat is echt niet mals. Ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat de duinhuur zo laag zal zijn.

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 00:48

Sharky

Skamn Dippy!

Rubbergrover1 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Nou... volgens mij zijn organisaties zoals Staatsbosbeheer daar vaak niet heel goedkoop in. Als je ziet wat ze bij woningen op hun grond soms aan erfpacht vragen, dat is echt niet mals. Ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat de duinhuur zo laag zal zijn.
Klopt. Wij hebben ooit naar dit huis gekeken. Veel huis voor een redelijk bedrag, er moest wel veel aan gebeuren maar dan nog vonden we het redelijk. Plek is erg mooi. Alleen nog een keer € 500,00 per maand aan erfpacht werd ons te gortig.

This too shall pass

• souljah1h
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Part schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:06:
[...]

Wat een gaaf pand.
Alleen al de garage/werkplaats. d:)b
Dit lijkt me wel wat. Ik woon in de buurt, zal eens kijken of ik een bezichtiging kan regelen.

• sOid
  • Niet online

sOid

souljah1h schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

Dit lijkt me wel wat. Ik woon in de buurt, zal eens kijken of ik een bezichtiging kan regelen.
Omg iemand uit dit topic gaat een huis kopen uit dit topic! Epic! :P

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-11 08:57

[Afbeelding]
Wat een prijs, ow wacht... Friesland. :+

Erg strak aan de buitenkant, maar wel aan de kille kant binnen. Ik was verrast door energielabel B en het type voordeur. Wel grappig de foto van het huis naast de voordeur voor de flip. En natuurlijk +1 voor de olifantsoorplant in de hal. O+

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online

[Afbeelding]
Vind dat dak echt spuuglelijk, zo ver uit laten steken bij een vierkant huis lijkt net of het een veel te grote muts op heeft.

En die grasmaaier is ook een beetje overkill, ze hebben zo weinig gras dat je met een handmaaier in een half uurtje klaar bent :+

• CvP_tweakers
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 27-11 11:38
Oon schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Vind dat dak echt spuuglelijk, zo ver uit laten steken bij een vierkant huis lijkt net of het een veel te grote muts op heeft.

En die grasmaaier is ook een beetje overkill, ze hebben zo weinig gras dat je met een handmaaier in een half uurtje klaar bent :+
Die dakoverstekken zijn zo practisch! Passieve zonne-energie (schaduw 's zomers, scheelt een airco, zoninval 's winters scheelt verwarmen) Daarnaast droge wanden (heel geschikt bij houtbouw)! Zouden ze veel vaker moeten doen!! (heb ik ook! :)

En die grasmaaier, wees blij dat het een electrische is!! Je hebt ook van die gasten die een postzegel tuin gaan maaien met een dikke motormaaier (en daarna met een bladblazer schoonblazen!!)
|:(

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo 10-3, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Aquaflam vario Saporo

• Rubbergrover1
Oon schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Vind ik wel meevallen, ik vind het vaak juist lelijk als er maar een ieniemienie overstek is. Bovendien houd je op deze manier boven tenminste nog een beetje ruimte over. Ik ben niet bepaald een fan van huizen waarbij het schuine dak al bij de eerste verdiepingsvloer begint. Dan houd je boven vaak maar bar weinig ruimte over en wordt het op stahoogte snel te claustrofobisch.

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:07
CvP_tweakers schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:48:
Die dakoverstekken zijn zo practisch! Passieve zonne-energie (schaduw 's zomers, scheelt een airco, zoninval 's winters scheelt verwarmen) Daarnaast droge wanden (heel geschikt bij houtbouw)! Zouden ze veel vaker moeten doen!! (heb ik ook! :)
Dat voordeel in de zomer snap ik.
Maar zoninval in de winter heb je toch zonder zo'n dakoverstek evenveel of zelfs meer ?

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Vind ik wel meevallen, ik vind het vaak juist lelijk als er maar een ieniemienie overstek is. Bovendien houd je op deze manier boven tenminste nog een beetje ruimte over. Ik ben niet bepaald een fan van huizen waarbij het schuine dak al bij de eerste verdiepingsvloer begint. Dan houd je boven vaak maar bar weinig ruimte over en wordt het op stahoogte snel te claustrofobisch.
Ik denk dat het vooral is door de verhouding, een relatief smal blokkerig huis waar het dak al op de eerste verdieping begint, daardoor heb je meer dak dan huis.

• big bang
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 00:22
Plenkske schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:27:
[...]

Dat voordeel in de zomer snap ik.
Maar zoninval in de winter heb je toch zonder zo'n dakoverstek evenveel of zelfs meer ?
Ja, maar dan is het juist gewenst. Dus met overstek heb je wel de voordelen en niet de nadelen.

[Voor 9% gewijzigd door big bang op 25-10-2021 16:37]

It's time to play the music, it's time to light the lights

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:07
big bang schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

Ja, maar dan is het juist gewenst. Dus met overstek heb je wel de voordelen en niet de nadelen.
Ik las het als "meer zoninval in de winter dan zonder overstek" , maar misschien heb ik het verkeerd begrepen :)

• Bitfreakie
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:19
Plenkske schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Ik las het als "meer zoninval in de winter dan zonder overstek" , maar misschien heb ik het verkeerd begrepen :)
In de zomer heb je het voordeel van de schaduw, de zon staat dan hoger dan in de winter. In de winter staat de zon lager en schijnt hij dus meer onder de overstek door, dan heb je juist het voordeel van de zon die in je huis schijnt.

• Marinusvw
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-11 15:22
Deze stond een paar maanden geleden op funda:
https://www.funda.nl/koop...1247121-koekkoekplein-14/ voor 375k

Nu staat hij "casco" aangeboden voor 495k, rare markt! 8)7
https://www.funda.nl/koop...2583180-koekkoekplein-14/

[Voor 58% gewijzigd door Marinusvw op 26-10-2021 11:23]

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:24
Rare markt inderdaad, wij kregen ongevraagd een aanbod dat 150.000 lag boven wat wij 4 jaar geleden voor onze woning betaald hebben (werkelijk, alsof je ingaat op briefjes in je brievenbus??) Zelfs de probleem huizen in de aardbeving regio's van Groningen vliegen omhoog in prijs, de mensen die daar weg wilden, kunnen nu eindelijk ook redelijke prijzen krijgen, maar goed, waar dan naartoe te verhuizen, op Limburg na is de markt overal verziekt, en forensen van Limburg naar Groningen is ook weer zo wat :(
Alhoewel, met het 'moderne' thuiswerken..

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Subtiele flip. Je ziet het bijna niet ;)
RoosW schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:59:
Rare markt inderdaad, wij kregen ongevraagd een aanbod dat 150.000 lag boven wat wij 4 jaar geleden voor onze woning betaald hebben (werkelijk, alsof je ingaat op briefjes in je brievenbus??) Zelfs de probleem huizen in de aardbeving regio's van Groningen vliegen omhoog in prijs, de mensen die daar weg wilden, kunnen nu eindelijk ook redelijke prijzen krijgen, maar goed, waar dan naartoe te verhuizen, op Limburg na is de markt overal verziekt, en forensen van Limburg naar Groningen is ook weer zo wat :(
Alhoewel, met het 'moderne' thuiswerken..
Tien jaar geleden zat het nog in een dip (met de economische crisis), als je toen gekocht had heb je denk ik je inzet verdubbeld intussen. Huizen waren toen duurder in Belgie dan in Nederland. Maar in Belgie zijn de prijzen denk ik ietsje gezakt (door andere belastingen, notariskosten waardoor goedkope huizen duurder werden en dure huizen goedkoper. Steel van de armen en geeft het aan de rijken, een beetje dat idee ;) ) en in Nederland flink gestegen

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:05

vooghel

Cunning linguist

Ik vind de huidige vraagprijs - zelfs voor een woning in deze staat - niet eens zo raar; de omgeving Molenlaan is een van de meest gewilde stukjes Rotterdam. Maar het verloop van de prijzen is inderdaad raar.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• sOid
  • Niet online

sOid

vooghel schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Ik vind de huidige vraagprijs - zelfs voor een woning in deze staat - niet eens zo raar; de omgeving Molenlaan is een van de meest gewilde stukjes Rotterdam. Maar het verloop van de prijzen is inderdaad raar.
Ken de markt in Rotterdam niet maar 5 ton voor 77m2 vind ik toch wel heel fors voor een huis in deze staat. Lijkt me wel een sfeervolle wijk overigens.

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:03
Opmerkelijk inderdaad.. Verkocht voor 405k in mei, beetje leeggetrokken en nu te koop voor 90k meer. Natuurlijk, het scheelt je als koper wat geld (tijd en moeite) dat het nu al helemaal leeg is. Maar is dat 90k waard? :D

Je plaatst trouwens 2x dezelfde foto

• Marinusvw
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-11 15:22
Tankiej schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Opmerkelijk inderdaad.. Verkocht voor 405k in mei, beetje leeggetrokken en nu te koop voor 90k meer. Natuurlijk, het scheelt je als koper wat geld (tijd en moeite) dat het nu al helemaal leeg is. Maar is dat 90k waard? :D
Dat vroeg ik mij ook af inderdaad...
[...]
Goed punt, aangepast

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

• _Eend_
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:03

_Eend_

TWotW!

[...]

Het maakt niet uit of het je 90k waard is. Als je het huis graag wil hebben dan betaal je toch wel, en anders zijn er na jou nog (letterlijk) twintig anderen.

• vooghel
  • Laatst online: 00:05

vooghel

Cunning linguist

sOid schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:31:
[...]

Ken de markt in Rotterdam niet maar 5 ton voor 77m2 vind ik toch wel heel fors voor een huis in deze staat. Lijkt me wel een sfeervolle wijk overigens.
Die 147 m2 perceel doen het hem vooral, en het feit dat het een hoekwoning is. De markt hier is inderdaad 7(8)7, en zoals gezegd is dat gedeelte heel erg gewild.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Uzuhl
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-11 00:29

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

sOid schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:31:
[...]

Rotterdamse markt is absurd, zou er graag naar terug willen, maar zelfs de rommel is daar duur geworden.

• Louwke
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:29
Kan altijd nog erger zoals in Amsterdam

https://www.funda.nl/koop...4989-botticellistraat-21/

Bijna 2 miljoen voor dit huisje, koopje toch

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 27-11 14:26

SeatRider

Hips don't lie

Louwke schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:34:

Wahahahaha!
- Erfpachtcanon: voor 2021 bedraagt de erfpachtcanon € 3759,28. Vijfjaarlijkse indexatie.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• sOid
  • Niet online

sOid

De WOZ-waarde is ook wel boeiend. In 6 jaar tijd met 9 ton gestegen. Intussen wel weer aan het dalen.

• smeaggie
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

In een huis van 2 miljoen wil je toch geen douchegordijn of ligt dat aan mij? ;(

• Pikoe
  • Niet online
smeaggie schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

In een huis van 2 miljoen wil je toch geen douchegordijn of ligt dat aan mij? ;(
Het zou me niets verbazen als de oude bewoners daar al jaren wonen en het inmiddels gewoonweg te duur is geworden. Erfpacht gaat omhoog, belastingen gaan omhoog.

Als ik bij mij in de buurt (Amsterdam) naar de WOZ-waardes kijk word ik ook altijd depressief. Had ik 7 jaar geleden maar geld gehad.. :'(

• Aristos
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 12:03
Je (groot)ouders zullen daar maar al een jaar of 30 wonen... Dat was toen nog een buitenwijkje en dan heb je nu een leuke erfenis voor de boeg.

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:51

R.I.P. The Pink Panther 1963 - 2021 ;(

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• _Eend_
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:03

_Eend_

TWotW!

Aristos schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:57:
Je (groot)ouders zullen daar maar al een jaar of 30 wonen... Dat was toen nog een buitenwijkje en dan heb je nu een leuke erfenis voor de boeg.
Mijn moeder kreeg ooit de kans om voor een vriendenprijs een paar oude panden over te nemen in de Jordaan. In die tijd wilde je daar nog niet eens dood gevonden worden, laat staan wonen, dus heeft ze nee gezegd.

Als ze ja had gezegd dan had ik nu mijn kleren niet gekocht bij Zalando maar in de P.C. Hooft.

• sOid
  • Niet online

sOid

_Eend_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:03:
[...]

Mijn moeder kreeg ooit de kans om voor een vriendenprijs een paar oude panden over te nemen in de Jordaan. In die tijd wilde je daar nog niet eens dood gevonden worden, laat staan wonen, dus heeft ze nee gezegd.

Als ze ja had gezegd dan had ik nu mijn kleren niet gekocht bij Zalando maar in de P.C. Hooft.
Ach, ik had 15 bitcoins in 2012. Toen met verlies verkocht 7(8)7

Oh to be young and ignorant...

• Rubbergrover1
sOid schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

De WOZ-waarde is ook wel boeiend. In 6 jaar tijd met 9 ton gestegen. Intussen wel weer aan het dalen.

[Afbeelding]
Apollobuurt... Dan zeg je ook wat, een van de duurste plekjes van het land.

Gemiddelde prijsstijging in Amsterdam sinds 2015 was van index 100 naar 188,1 in Q3 2021 (statline). WOZ 2018 was 1.178.000, dus 'logische' prijsstijging zou zijn naar 188,1 × 1.178.000 = 2.215.818. Dan is 1.985.000 inderdaad een koopje...

• B-Force
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 26-11 15:15

Dit is een grap toch? Ik weet, ik kom uit de provincie en daar krijg je voor minder geld veel meer. Maar dat een ordinair rijtjeshuis 2 MEUR op moet brengen? 8)7 Wat betaal je dan voor een huis in deze straat wat wel een beetje netjes is afgewerkt en gemoderniseerd? :O

• oscar82
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:21
Ongeveer de prijs van 2,5 garagebox

• Rubbergrover1
B-Force schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:49:
[...]

Dit is een grap toch? Ik weet, ik kom uit de provincie en daar krijg je voor minder geld veel meer. Maar dat een ordinair rijtjeshuis 2 MEUR op moet brengen? 8)7 Wat betaal je dan voor een huis in deze straat wat wel een beetje netjes is afgewerkt en gemoderniseerd? :O
Om de hoek zo'n 2.650.000
www.funda.nl/koop/verkoch...van-der-veenstraat-151-h/

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:02
Herman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:59:
[...]

[Afbeelding]

R.I.P. The Pink Panther 1963 - 2021 ;(
Het is wel erg goedkoop, ik ben een beetje bang voor verborgen gebreken voor die prijs. Als het 4 miljoen euro was vertrouwde ik het wel.

• Mafbal
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 26-11 21:46
Ok ze noemen het te moderniseren....
maar er zijn maar weinig huizen die kunnen winnen van

deze trappartij
deze, deze, deze en zeker ook deze, authentieke details
en deze kleur toilet met bontkraag

iemand trouwens nog een aambeeld? leuk voor thuis.

• tilburgs82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:27
De mensen die dat betalen zijn helemaal koekoek 😂

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• synoniem
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
tilburgs82 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:57:
[...]

De mensen die dat betalen zijn helemaal koekoek 😂
Of ze hebben letterlijk geen keuze.

• Rzaan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19:53
B-Force schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:49:
[...]

Als je uit Amsterdam komt, vind je die prijs niet zo gek.
Het is in één van de meest geliefde buurten. Bovendien zijn er niet veel rijtjeshuizen van 200 M2 met die statuur in de stad.
Je bent snel in het centrum, dichtbij musea, theaters. Snel uit de stad. In de buurt zijn veel winkels en veel cafe's, lunchzaken en restaurants.
Het is een smak geld, maar vergelijkbare woningen in Antwerpen, Londen of München zouden duurder zijn of evenveel kosten.

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:57
Rzaan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:55:
[...]

Als je uit Amsterdam komt, vind je die prijs niet zo gek.
Het is in één van de meest geliefde buurten. Bovendien zijn er niet veel rijtjeshuizen van 200 M2 met die statuur in de stad.
Je bent snel in het centrum, dichtbij musea, theaters. Snel uit de stad. In de buurt zijn veel winkels en veel cafe's, lunchzaken en restaurants.
Het is een smak geld, maar vergelijkbare woningen in Antwerpen, Londen of München zouden duurder zijn of evenveel kosten.
Inderdaad, het verbaasde mij vooral dat dit een krantenartikel waard was. Staat zat voor +/- 10k de M2 te koop.

• Fiber

Fiber

Dan nu maar even het koopje van de week, op bijna 1200 m2 grond...:

https://www.funda.nl/koop/zijldijk/huis-42584962-oude-weg-1/

• sOid
  • Niet online

sOid

Zou ik niet aandurven met die stijgende zeespiegel :P

• kees_1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16:03
sOid schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

Zou ik niet aandurven met die stijgende zeespiegel :P
Zo lang de elite nog woont in hun vila's op Marhta's Vineyard hoef je je over de vermeende extreme zeespiegelstijging niet druk te maken.
https://www.viewpointsmv....ja6db6feEf4MaAr9IEALw_wcB

• sOid
  • Niet online

sOid

kees_1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Zo lang de elite nog woont in hun vila's op Marhta's Vineyard hoef je je over de vermeende extreme zeespiegelstijging niet druk te maken.
https://www.viewpointsmv....ja6db6feEf4MaAr9IEALw_wcB
Ach, daar wonen enkel republikeinse klimaatontkenners :P

Wat een baggersite trouwens, zeker voor zulke dure panden/percelen.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 00:22

Qwerty-273

Meukposter

Ik verwacht dat op de middellange termijn de bodemdaling eerder een probleem wordt dan de zeespiegelstijging. Die tweede is echt voor de langere termijn.
https://www.nemokennislin...ties/zinkende-kuststeden/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Mike2k
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-11 10:03

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Staat dat pand niet gewoon in het aardbevingsgebied ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Hier op platteland van Frankrijk koop je voor 3 ton een pand met 7 slaapkamers met een flink stuk grond inclusief aantal bijgebouwen.
Stuk grond kost hier nog 20k en dan kan je iets moois opbouwen.
Dan zie je de prijzen in Nederland, dan is het volledig de weg kwijt.
Het is wel heerlijk even zo de ruimte te hebben zonder de buren in je nek of laat even te hebben en geen tot weinig verkeer. De rust hier en stilte heeft wel iets in plaats van de hectiek en op elkaars lip te zitten in Nederland.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-11 08:57
Mike2k schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Staat dat pand niet gewoon in het aardbevingsgebied ?
èn aardbevingen èn stijging zeespiegel. Dat verklaart de prijs. :Y)

• Djordjo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:34:
Ik verwacht dat op de middellange termijn de bodemdaling eerder een probleem wordt dan de zeespiegelstijging. Die tweede is echt voor de langere termijn.
https://www.nemokennislin...ties/zinkende-kuststeden/
Dat is nu al een probleem, en niet alleen voor kuststeden. Neem bijvoorbeeld Mexico City: YouTube: Why Mexico City's Geography SUCKS

• Rubbergrover1
itsalex schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:37:
Hier op platteland van Frankrijk koop je voor 3 ton een pand met 7 slaapkamers met een flink stuk grond inclusief aantal bijgebouwen.
Het is wel heerlijk even zo de ruimte te hebben zonder de buren in je nek of laat even te hebben en geen tot weinig verkeer. De rust hier en stilte heeft wel iets in plaats van de hectiek en op elkaars lip te zitten in Nederland.
En wat is de reistijd van die plattelandslocatie naar bijvoorbeeld Parijs? Dat is namelijk hetgeen wat op veel plekken de prijsbepalende factor is.

• Rzaan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19:53
Je kunt in Nederland ook genoeg plek vinden waar het rustig is.
Daarvoor hoef je echt niet naar Frankrijk.
De prijs van grond en huizen wordt overal ter wereld bepaald door vraag en aanbod.
In Parijs zijn de prijzen in gewilde buurten een stuk hoger dan in gewilde buurten in Amsterdam.

Als mensen niet begrijpen dat een rijtjeshuis in Amsterdam duurder is dan een rijtjeshuis in Assen of een pand in de fucking middle of nowhere in Frankrijk, snappen ze dus gewoon niet hoe 'vraag & aanbod' werkt.
Rijtjeshuizen in Amsterdam in een buurt met prachtige bouw op loopafstand van heel veel winkels, restaurants, cafe's, belangrijke musea, parken zijn er niet zoveel. Rijtjeshuizen buiten de ring zijn er heel veel en die zijn dan dus een stuk goedkoper.
Dat je in beide buurten niet wil wonen, is iets anders.
Maar als je je verbaast over hoge prijzen in Amsterdam, mis je dus gewoon enig economisch inzicht.

• Silent7
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-11 14:51
Mafbal schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:21:
Ok ze noemen het te moderniseren....
maar er zijn maar weinig huizen die kunnen winnen van

deze trappartij
deze, deze, deze en zeker ook deze, authentieke details
en deze kleur toilet met bontkraag

iemand trouwens nog een aambeeld? leuk voor thuis.
\
Vind een hoop dingen eigenlijk wel erg gaaf, incl dat aambeeld. :)

• CvP_tweakers
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 27-11 11:38
Djordjo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Dat is nu al een probleem, en niet alleen voor kuststeden. Neem bijvoorbeeld Mexico City: YouTube: Why Mexico City's Geography SUCKS
En ook deze steden en kustplaatsen:
https://www.ntr.nl/Na-ons-de-zondvloed/362

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo 10-3, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Aquaflam vario Saporo

• Mafbal
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 26-11 21:46
Silent7 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:16:
[...]
\
Vind een hoop dingen eigenlijk wel erg gaaf, incl dat aambeeld. :)
en dat toilet ook zeker ;)

• Silent7
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-11 14:51
heheh het toilet en de houtsnede van de trapleuning paal vielen iets minder in de smaak :)

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Rzaan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Maar als je je verbaast over hoge prijzen in Amsterdam, mis je dus gewoon enig economisch inzicht.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, met enig economisch inzicht zie je juist dat deze prijzen absurd zijn. De stapel stenen en het aantal m2 grond blijft hetzelfde, dus blijft over de locatie. En ik ben heel benieuwd naar een valide economische onderbouwing die de 1,5 miljoen die je ruwweg extra betaald voor deze locatie t.o.v. een andere locatie in Nederland kan rechtvaardigen. Spoiler: die is er niet, de waarde van panden in Amsterdam (en andere grote steden) wordt vooral bepaald door de emotionele waarde die mensen eraan hechten om in een bepaalde stad/wijk te wonen.

• Rubbergrover1
Daarmee geef je zelf dus al die valide economische redenen... Mensen hechten waarde aan een bepaalde locatie en dus waarde komt vervolgens tot uiting in een aantal euro's dat groeien mensen bereid zijn om voor die locatie te betalen (per maand of als koopsom).

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Waaj schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, met enig economisch inzicht zie je juist dat deze prijzen absurd zijn. De stapel stenen en het aantal m2 grond blijft hetzelfde, dus blijft over de locatie. En ik ben heel benieuwd naar een valide economische onderbouwing die de 1,5 miljoen die je ruwweg extra betaald voor deze locatie t.o.v. een andere locatie in Nederland kan rechtvaardigen. Spoiler: die is er niet, de waarde van panden in Amsterdam (en andere grote steden) wordt vooral bepaald door de emotionele waarde die mensen eraan hechten om in een bepaalde stad/wijk te wonen.
Een valide economische onderbouwing is er wél, en zelfs heel simpel: er is vraag naar (of: de betalingsbereidheid is er). Er is dus genoeg koopkracht en er zijn genoeg mensen met een voorkeur voor zo'n huis.
Daarbij is emotionele waarde ook gewoon waarde. Neem 2 identieke huizen. Plaats de ene op een industrieterrein in Moerdijk tussen een bandenopslag en een raffinaderij en de andere ergens in de Vinkeveense Plassen met uitzicht over het water. Identieke huizen, identiek perceel. Iedereen snapt dat het huis in Moerdijk voor minder verkocht wordt...

• Djordjo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Waaj schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat je economisch verwart met rationeel.

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 27-11 14:26

SeatRider

Hips don't lie

Schitterend:
De woning is gelegen in een kleine buurtschap en de omliggende bebouwing bestaat hoofdzakelijk uit kenmerkende panden en ademt nog de sfeer uit van het harde, maar gemoedelijke leven op het weelderige Groninger land.
De hele omgeving biedt u als het ware als een fraai "openluchtmuseum" een kijkje in het eenvoudige arbeidersleven van die tijd.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• huppelepups
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-11 14:28
2 stopcontacten naast de pot, super handig! (en je moet het huis gaan splitsen)

https://www.funda.nl/koop...41343266-noordeinde-15-b/

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:07
Bevolkingsdichtheid Nederland: 416/km² (2020)
Bevolkingsdichtheid Frankrijk: 113,9/km² (2020).

• sOid
  • Niet online

sOid

Piet91 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Bevolkingsdichtheid Nederland: 416/km² (2020)
Bevolkingsdichtheid Frankrijk: 113,9/km² (2020).
Ach, het kan minder ;)

Rusland: 8,3/km²
Canada: 3,8/km²
Australië: 3,3/km²

• sOid
  • Niet online

sOid

huppelepups schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:54:
[Afbeelding]

Best handig om telefoon op te laden!

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 10:58

thunder8

Het gedonder begint weer.

[Afbeelding]

1 voor de telefoonlader en de andere voor een electrische geurstekker. :P

PSN-ID: Thunder76nl

• DasNieNix
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 27-11 11:25
[Afbeelding]

Misschien is dit de thuiswerkplek.

• B-Force
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 26-11 15:15
Rzaan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:13:
[...]
Ik voel me hier toch wel een beetje aangesproken en moet hier wel even reageren net als hierboven :)
Ik begrijp heel goed dat een rijtjeshuis in Assen minder kost dan in Amsterdam en dat daar een prijsverschil tussen zit. Maar volgens mij is economie iets uitgebreider dan enkel 'vraag & aanbod'.
Volgens mij hoort bij het hebben van enig economisch inzicht ook het inzicht dat deze prijzen niet reeel zijn en dat dit ecnomisch niet houdbaar is op de (middel)lange termijn met alle mogelijke gevolgen van dien.
Pagina: 1 ... 107 ... 119 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee