Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.916 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Rzaan als ik zie wat ook Brabant nog kost als huizenprijzen, dan sla je soms stijl achterover. Kijk naar de grensstreek, ga naar Duitsland dan koop je voor 5 ton een hotel met 100m oprijlaan, 12 kamers etc en voor 3 ton verderop in Nederland krijg je een rijtjeshuis met nog geen voortuin en 3 slaapkamers.
Amsterdam vind ik nog meevallen in vergelijking met de randgemeenten. Juist de randgemeenten gaan nu omhoog.

Meevallen is wel een heel groot woord maar ik, althans voor Amsterdam. Als je een huis in de randgemeenten in 1998 voor 230.000 gulden kon kopen en nu kost datzelfde huis in gulden 1,7 miljoen gulden dan zijn we echt de weg kwijt. Huis in vergelijk met buitenland is het absurd duur geworden. Zelfs Brabant waar nu 3 ton normaal begint te worden, is belachelijk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huppelepups schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:54:
2 stopcontacten naast de pot, super handig! (en je moet het huis gaan splitsen)
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...41343266-noordeinde-15-b/
Oh, bij ons zit er ook een stopcontact in de WC boven. Simpelweg omdat daar vroeger geen WC zat en het stopcontact niet is verwijderd toen we daar een WC gingen maken. Niet dat het stopcontact nou direct nodig is, want aan de andere kant van de muur zit ook gewoon een stopcontact op de overloop. Dus niet eens "handig voor stofzuigen" (waar je tegenwoordig al niet eens een stekker meer bij gebruikt).

Maar volgens mij zitten hier best veel mensen die Funda redelijk "afstruinen". Ik kijk zo nu en dan naar het nieuwe aanbod in mijn oude en nieuwe woonplaats en kreeg deze week een beetje het gevoel dat er in 2 dagen tijd relatief veel nieuw aanbod bijgekomen was. Mensen hier hetzelfde idee? Kreeg ineens het gevoel dat de eerste berichtgeving van stijgende rentes sommige mensen nerveus maakt en dat er nu huizen "eerder dan oorspronkelijk gepland" op de markt geslingerd worden. Vergis ik me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 15:22
DasNieNix schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Misschien is dit de thuiswerkplek.
is van een wasmachine drogeropstelling geweest verwacht ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:04:
[...]
Maar volgens mij zitten hier best veel mensen die Funda redelijk "afstruinen". Ik kijk zo nu en dan naar het nieuwe aanbod in mijn oude en nieuwe woonplaats en kreeg deze week een beetje het gevoel dat er in 2 dagen tijd relatief veel nieuw aanbod bijgekomen was. Mensen hier hetzelfde idee? Kreeg ineens het gevoel dat de eerste berichtgeving van stijgende rentes sommige mensen nerveus maakt en dat er nu huizen "eerder dan oorspronkelijk gepland" op de markt geslingerd worden. Vergis ik me?
Vorige week (herfstvakantie voor bepaalde regio's) was het nieuwe aanbod relatief beperkt, deze week weer wat hoger, heeft vast met elkaar te maken :)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:07
DasNieNix schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Misschien is dit de thuiswerkplek.
Inderdaad, en het is vervelend als tijdens een zoom meeting de laptop zonder stroom komt te zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Thijskoman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:48:
Betaalbaar wonen in Bergen (Noord-Holland) en meteen klaar voor Halloween... hoelang heeft hier de tijd wel niet stilgestaan.
https://www.funda.nl/koop...65923-van-borselenlaan-5/

[Afbeelding]
Is dat nu een raam of een schilderij rechts?

Edit:
Voorzieningen
Natuurlijke ventilatie
_/-\o_

En ik mis behalve een douche ook nog een toilet, of kijk ik er over heen?

[ Voor 14% gewijzigd door zacht op 27-10-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:13
itsalex schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:54:
@Rzaan als ik zie wat ook Brabant nog kost als huizenprijzen, dan sla je soms stijl achterover. Kijk naar de grensstreek, ga naar Duitsland dan koop je voor 5 ton een hotel met 100m oprijlaan, 12 kamers etc en voor 3 ton verderop in Nederland krijg je een rijtjeshuis met nog geen voortuin en 3 slaapkamers.
Amsterdam vind ik nog meevallen in vergelijking met de randgemeenten. Juist de randgemeenten gaan nu omhoog.

Meevallen is wel een heel groot woord maar ik, althans voor Amsterdam. Als je een huis in de randgemeenten in 1998 voor 230.000 gulden kon kopen en nu kost datzelfde huis in gulden 1,7 miljoen gulden dan zijn we echt de weg kwijt. Huis in vergelijk met buitenland is het absurd duur geworden. Zelfs Brabant waar nu 3 ton normaal begint te worden, is belachelijk.
Ach, wat is duur? Als de gemiddelde prijs van een woonhuis in de hoofdstad van Frankrijk bijvoorbeeld boven de 11k per m2 ligt ( https://www.meilleursagents.com/prix-immobilier/ ) dan is een kleine 10k per m2 op een van de meest geliefde plekjes in de hoofdstad van Nederland internationaal gezien nog niet echt duur.

In Frankrijk heb je ook een hoop departementen die gewoon heel ver van 'de bedrijvigheid' af liggen. Daar koop je makkelijk en huis voor 1000 per m2. Maar tegelijkertijd is dat voor een hoop mensen juist ook niet een handige of realistische woonplaats, omdat daar te ver van 'het werk' ligt. In de meer geliefde streken schiet de prijs ook behoorlijk door richting het Nederlandse niveau (of daar boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Laatst online: 21-09-2023
zacht schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Is dat nu een raam of een schilderij rechts?

Edit:

[...]

_/-\o_

En ik mis behalve een douche ook nog een toilet, of kijk ik er over heen?
:D Er is geen toilet en geen badkamer, zo lijkt het. Gelukkig wel een grote vrieskist in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Thijskoman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:48:
Betaalbaar wonen in Bergen (Noord-Holland) en meteen klaar voor Halloween... hoelang heeft hier de tijd wel niet stilgestaan.
https://www.funda.nl/koop...65923-van-borselenlaan-5/

[Afbeelding]
Poeh, flinke prijs voor een bouwkavel. Of zoals makelaars dat eufemistisch zeggen, ik denk dat de kopers het pand zullen amoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanF
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Poeh, flinke prijs voor een bouwkavel. Of zoals makelaars dat eufemistisch zeggen, ik denk dat de kopers het pand zullen amoveren.
Met bestemming voor een recreatiewoning _/-\o_ succés op het gemeentehuis om de bestemming te veranderen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Waar is die staatsloterij wanneer je 'm nodig hebt?

Afbeeldingslocatie: https://images.realworks.nl/servlets/images/media.objectmedia/110777838.webp

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 16:44
nst6ldr schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:26:

[Afbeelding]
Beetje jammer :P
...Herbestemmen naar een monofunctie woongebruik past niet bij het beleefbaar houden van het Heusdense erfgoed. Door enkel een woonbestemming te realiseren wordt het Fort afgesloten van publiek.

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
nst6ldr schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:26:

[Afbeelding]
uitzicht ziet er leuk uit vanaf de lucht, maar vanaf de grond zie je er helemaal niks van gezien de dijk het uitzicht belemmerd.
Om nou het hele jaar door naar een grasveldje te staren word je ook snel beu van. :/
Je voelt je compleet afgesloten van de wereld.
Dan zou ik eerder voor de woningen die eromheen staan kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakmember op 27-10-2021 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:01
Huis met een Eiffeltoren in de achtertuin, inclusief zangstudio, van een bekende zanger:

https://www.funda.nl/koop...596046-raadhuisstraat-21/

Afbeeldingslocatie: https://www.funda.nl/koop/hoogeveen/huis-42596046-raadhuisstraat-21/#foto-31

Helaas geen foto van de zangstudio met alle gouden platen aan de muren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
BastiaanF schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Met bestemming voor een recreatiewoning _/-\o_ succés op het gemeentehuis om de bestemming te veranderen...
Ik had het gelezen alsof je naast de nieuwe woning óók nog een recreatiewoning erbij zou mogen maken. Dus dat je de mogelijkheid hebt om eigenlijk twee woningen te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
tweakmember schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

uitzicht ziet er leuk uit vanaf de lucht, maar vanaf de grond zie je er helemaal niks van gezien de dijk het uitzicht belemmerd.
Om nou het hele jaar door naar een grasveldje te staren word je ook snel beu van. :/
Je voelt je compleet afgesloten van de wereld.
Ik denk dat een behoorlijke groep mensen dit nu juist als grote voordelen ziet. Heerlijk rustig en geen last van inkijk. En met een paar stappen sta je op je eigen 'dijk' met volop uitzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bas.013 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:38:
Huis met een Eiffeltoren in de achtertuin, inclusief zangstudio, van een bekende zanger:

[Afbeelding]

Ik moest googlen om te zien wie die 'bekende zanger' zou zijn. Maar ook na de wikipedia pagina zegt het mij nog steeds niets. Kan ook zijn omdat er blijkbaar maar 1 plaat een hitnotering heeft gehad, en die 'hit' ook niet verder kwam dan de tipparade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:00
Rubbergrover1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat een behoorlijke groep mensen dit nu juist als grote voordelen ziet. Heerlijk rustig en geen last van inkijk. En met een paar stappen sta je op je eigen 'dijk' met volop uitzicht.
Precies.. opzouten met de wereld.. Heerlijk lekker in mijn eigen 'cocon'.
Als ik 'de wereld' wil zien zet ik wel het nieuws op. Ben je in 10 minuten bij, zie je meteen wat voor teringzooi het in 'de wereld' is en kun je weer heerlijk gelukkig zijn in je eigen nestje.
Ik zou er voor tekenen.

*sowieso

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakmember
DonJunior schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Precies.. opzouten met de wereld.. Heerlijk lekker in mijn eigen 'cocon'.
Als ik 'de wereld' wil zien zet ik wel het nieuws op. Ben je in 10 minuten bij, zie je meteen wat voor teringzooi het in 'de wereld' is en kun je weer heerlijk gelukkig zijn in je eigen nestje.
Ik zou er voor tekenen.
tweaker met zware depressie gespot _O- :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:11

_Eend_

🌻🇺🇦

Bas.013 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:38:

[Afbeelding]

Ach, het is weer eens wat anders dan een windmolen of tuinkabouter. Maar eerlijk gezegd ken ik geen Hoogeveense bekende zangers. Jannes woont in Emmen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:11

_Eend_

🌻🇺🇦

Rubbergrover1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:39:
[...]

:Y

Ik zou het heerlijk vinden.. Als ik mensen wil zien zoek ik ze wel op. Een nadeel is wel dat ik in mijn eentje dat "fort" niet kan verdedigen tegen de naderende Zombiepocalyps :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
_Eend_ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:28:
[...]

Ach, het is weer eens wat anders dan een windmolen of tuinkabouter. Maar eerlijk gezegd ken ik geen Hoogeveense bekende zangers. Jannes woont in Emmen toch?
Gaat om René Karst. Maar die naam zegt mij ook niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubbergrover1 op 27-10-2021 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53

DDX

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/150/298/586_1440x960.jpg
https://www.funda.nl/koop...uis-42579029-goudsbergen/

Rest van wijk is allemaal opgeknapt/nieuwe huizen en dit schuurtje staat er nog.
Deel mag je slopen, maar deel is monument.
Maar als ik ontwerp zo zie heeft het alleen beetje weg van wat er nu staat.

Snap alleen niet dat projectontwikkelaar die rest van wijk gedaan heeft dit niet meteen heeft meegenomen ?

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 27-10-2021 23:53 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:01
Rubbergrover1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:40:
[...]

Gaat om René Karst. Maar die naam zegt mij ook niets.
De brandschade is keurig hersteld: https://www.rtvdrenthe.nl...Wereld-is-een-beetje-ziek

Bekend van o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
DDX schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:52:
En voor gedeeltelijke sloop / renovatie / aanbouw ligt dus al een plan klaar:
Het gehele plan heeft met een concept aanvraag omgevingsvergunning alle commissies doorlopen van Kwaliteitsteam, Erfgoedcommissie, Welstand, Archeologie etc en is daarmee goedgekeurd door alle gemeentelijke commissies. De buitenzijde van het gebouw staat daarmee vast, behoudens enkele door de Rijksdienst Cultureel Erfgoed in haar brief van 11-8-2021 gewenste aanpassingen.
Dus er zijn enkele aanpassingen gewenst en daarna gooit de huidige eigenaar het pand in de verkoop. Er hoeft geen causaal verband te zijn, maar ik zou daar toch echt heel erg mee oppassen... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
dreamscape schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:32:
[...]

En voor gedeeltelijke sloop / renovatie / aanbouw ligt dus al een plan klaar:

[...]

Dus er zijn enkele aanpassingen gewenst en daarna gooit de huidige eigenaar het pand in de verkoop. Er hoeft geen causaal verband te zijn, maar ik zou daar toch echt heel erg mee oppassen... ;)
Uiteraard zou je als potentiële koper eerst de brief met die aanpassingen willen zien. Maar het kan best zijn dat de huidige eigenaren juist al een hoop winst maken op de transformatie van 'hopeloos verwaarloosd industrieel erfgoed' naar woonhuis in wording. Ik weet niet wat dit gebouwtje heeft gekost, maar als ze dat voor bv 4 ton hebben gekocht en er nu net ontwerp en vergunningen 6 ton voor vragen, dan is dat toch een leuke winst.

(Kan trouwens ook een leuk verdienmodel zijn voor een architectenbureau: koop een hopeloos bouwwerk, maak daar een mooi ontwerp voor en verkoop het geheel tegen een leuke prijs door. Extra winst heb je dan nog omdat de kopers jou waarschijnlijk ook tegen een flink tarief moeten of willen inhuren bij de verdere bouw, terwijl alle risico's dan bij de kopers liggen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
tweakmember schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:28:
[...]

tweaker met zware depressie gespot _O- :(:)
Nee slaap tekort (want jonge kids) ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 13:28
een complete metamorfose, weet niet goed wat ik er nou van moet vinden
Voor:
https://www.funda.nl/koop...41090019-de-vlashoeck-23/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZycYyCv-_zIMus_baCtHwv-z2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaSVr7LkO6efy0EZHAXJUrgd.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
https://www.funda.nl/koop...88951954-de-vlashoeck-23/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHOOvUFg5aqDhT3111iRxo9YEAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esTcwdGkThfKXLe5ywqtNllS.jpg?f=fotoalbum_large

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Dit was een wedje tussen twee aannemers. Dat je in deze markt een appartement bij Rotterdam ook gewoon kan flippen door het lelijk te maken.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Oef, het is in elk geval niet standaard... Wellicht dat de flip meer gericht is op een andere doelgroep dan de Hollandse kaaskoppen? Of ik word gewoon oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:32
Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Oef, het is in elk geval niet standaard...
Is dat niet "modern Jordanees"?

Wel gewaagd in Rotterdam dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 28-10-2021 09:02 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[Afbeelding]

Rest van wijk is allemaal opgeknapt/nieuwe huizen en dit schuurtje staat er nog.

Snap alleen niet dat projectontwikkelaar die rest van wijk gedaan heeft dit niet meteen heeft meegenomen ?
Eigenaar die geld ziet. De grond was eerst relatief weinig waard, de prijs opdrijven door niet te willen verkopen aan de projectontwikkelaar, dan alsnog wachten tot alles gebouwd is (enorme waardestijging) en dán pas verkopen.

Dat, of de projectontwikkelaar snapt monumenten en wil zich er niet aan branden. Kijkend naar wat er achter gebouwd is is het een projectontwikkelaar die 100 huizen neerzet van hetzelfde type, dan past een monument aanpassen niet in zijn bedrijfsmodel.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 28-10-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
pagani schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Dat, of de projectontwikkelaar snapt monumenten en wil zich er niet aan branden.
Een plan voor zo'n monument ontwikkelen en uitvoeren is een heel andere tak van sport dan een massaal nieuwbouwblok ontwikkelen. Ik snap heel goed dat zo'n monument niet de core business van een projectontwikkelaar is en dat hij dat aan anderen overlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Een plan voor zo'n monument ontwikkelen en uitvoeren is een heel andere tak van sport dan een massaal nieuwbouwblok ontwikkelen. Ik snap heel goed dat zo'n monument niet de core business van een projectontwikkelaar is en dat hij dat aan anderen overlaat.
Zeker, een partij die kwats kan opschrijven als "Daarnaast door de ruimte juist niet op te delen in kleinere ruimtes, maar een indeling aan te brengen middels het plaatsen van een object midden in de ruimte, zijnde de keuken, trappenhuis en toilet. Een verwijzing naar een tram."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Makkelijk schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Dit was een wedje tussen twee aannemers. Dat je in deze markt een appartement bij Rotterdam ook gewoon kan flippen door het lelijk te maken.
Smaken verschillen, ik vind het eindresultaat namelijk echt heel mooi. _/-\o_
Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Oef, het is in elk geval niet standaard... Wellicht dat de flip meer gericht is op een andere doelgroep dan de Hollandse kaaskoppen? Of ik word gewoon oud :)
Denk dat het gewoon een kwestie van smaak is. Ik zie een visgraat vloer, ik zie een messing kraan. Kopen zonder Kijken bingo kun je zo afstrepen.

Heb onlangs een huis gekocht en bij ons is ook voornamelijk donkere meubels met gouden accenten. :9~

[ Voor 43% gewijzigd door OmgItsKoen op 28-10-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53

DDX

Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Alleen is de hele wijk al een flink project/monumentale panden die volledig aangepast zijn :

https://staatbv.nl/herontwikkeling-landgoed-duin-bosch/

Maargoed er zal vast een reden voor zijn dat dit niet meegenomen is.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvdBent
  • Laatst online: 22-09 15:22
Rubbergrover1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

Ach, wat is duur? Als de gemiddelde prijs van een woonhuis in de hoofdstad van Frankrijk bijvoorbeeld boven de 11k per m2 ligt ( https://www.meilleursagents.com/prix-immobilier/ ) dan is een kleine 10k per m2 op een van de meest geliefde plekjes in de hoofdstad van Nederland internationaal gezien nog niet echt duur.

In Frankrijk heb je ook een hoop departementen die gewoon heel ver van 'de bedrijvigheid' af liggen. Daar koop je makkelijk en huis voor 1000 per m2. Maar tegelijkertijd is dat voor een hoop mensen juist ook niet een handige of realistische woonplaats, omdat daar te ver van 'het werk' ligt. In de meer geliefde streken schiet de prijs ook behoorlijk door richting het Nederlandse niveau (of daar boven).
Je kunt ook gewoon een huis in Nederland en Frankrijk kopen, er staan er hier wel een paar te koop (wijk Frankrijk in Harderwijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

OmgItsKoen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

[...]

Denk dat het gewoon een kwestie van smaak is. Ik zie een visgraat vloer, ik zie een messing kraan. Kopen zonder Kijken bingo kun je zo afstrepen.

Heb onlangs een huis gekocht en bij ons is ook voornamelijk donkere meubels met gouden accenten. :9~
Ik vind de overgang van donker met gouden accenten naar het spierwitte marmer net ff te veel. De donkere keuken met gouden accenten, ben ik ook wel fan van. De visgraatvloer had ik persoonlijk ook donkerder gekozen. Had alleen dan in de rest van de woning ook gekozen voor een donkere tint met gouden accenten. Maarja dan lijkt de woning weer kleiner.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
zaander schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:38:
een complete metamorfose, weet niet goed wat ik er nou van moet vinden
Haha, zelfs visgraat op de muur. Ik denk toch dat het om een weddenschap gaat ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

[...]

Die visgraat/Hongaarse punt vloer en een beetje zwart-met-koper vind ik niet zo vreemd. Maar een glimmend 'gouden' achterwand bij de keuken en al dat erg aanwezige marmer in de slaapkamer (en de badkamer) vind ik op zijn minst erg aan smaak gebonden. Voor een flip vind ik dat wel gewaagd.
(En even naar mezelf kijkend: als ik dit huis zou willen kopen, dan zou ik die laatste twee dingen zeker ook willen veranderen. Terwijl ik bij veel andere flips denk: ik zou er misschien niet zelf voor kiezen, maar zou het wel laten zitten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik zie een hongaarse punt (lelijk :P), een messing kraan maar vooral ook best wat dingen waarvan ik denk dat stylist Roos van Kopen zonder Kijken ze niet zo nemen. Sommige dingen vind ik als stukjes wel leuk, zoals het behang, maar het geheel is gewoon extreem.

Eigenlijk precies wat iemand hier boven al zegt. Het gouden visgraat in de keuken, het marmer.. en ik vind hongaarse punt dus eigenlijk nooit mooi. Het is véél drukker voor het oog dan visgraat!

[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 28-10-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Makkelijk schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
ik vind hongaarse punt dus eigenlijk nooit mooi. Het is véél drukker voor het oog dan visgraat!
offtopic:
Ik vind visgraat vaak juist veel drukker. Zeker op een muur vind ik de doorlopende lijn van Hongaarse punt juist rust geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Flow schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

Haha, zelfs visgraat op de muur. Ik denk toch dat het om een weddenschap gaat ;).
Visgraat/Hongaarsepunt is het nieuwe taatsdeur lijkt wel .. zie het tegenwoordig bij elke metamorfose..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

DonJunior schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Visgraat/Hongaarsepunt is het nieuwe taatsdeur lijkt wel .. zie het tegenwoordig bij elke metamorfose..
Hoort al een tijdje bij de flipper de flip zwarte taatsdeuren combi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:40

Rzaan

Altijd zoekende

B-Force schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

Ik voel me hier toch wel een beetje aangesproken en moet hier wel even reageren net als hierboven :)
Ik begrijp heel goed dat een rijtjeshuis in Assen minder kost dan in Amsterdam en dat daar een prijsverschil tussen zit. Maar volgens mij is economie iets uitgebreider dan enkel 'vraag & aanbod'.
Volgens mij hoort bij het hebben van enig economisch inzicht ook het inzicht dat deze prijzen niet reeel zijn en dat dit ecnomisch niet houdbaar is op de (middel)lange termijn met alle mogelijke gevolgen van dien.
Dat is nog maar de vraag of deze prijzen niet reëel zijn, en of het economisch niet houdbaar is.
Het huis staat in de wijk waar ik woonde en die verhalen hoor je daar al vele decennia.
Het is (voor wie er van houdt en het kan betalen) een zeer gewilde buurt. Er zijn maar weinig huizen daar (relatief gezien) en vele mensen die er willen wonen.
Dat resulteert in een aanhoudende hoge prijs. Dat geldt niet alleen voor wonen, maar ook voor kunst, auto's, paarden, vakantiebestemmingen, old timers, sierraden en weet ik veel wat nog meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 08:04
Zoveel m2. Bijna net zoveel woonoppervlak als perceel (en geen appartement)

https://www.funda.nl/koop...42598090-nieuwe-vaart-17/

Zelf verwachtte ik toch wat meer vrijheid qua inkijk/uitkijk naar andere huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
[Afbeelding]

Nee geen idee waarom deze niet meteen is meegepakt. Mooi stukje daar. Maar 6 ton. En dan nog eens zo’n bedrag voor de bouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 17:58
meermarco schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:56:

Zelf verwachtte ik toch wat meer vrijheid qua inkijk/uitkijk naar andere huizen.
En kennelijk is het geld toch ergens opgeraakt: Kabelmanagement met schilderstape -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Wat is dat ding naast het aanrecht? Een soort kachel of zo? Of een oude IBM AS/400...? O-)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/150/953/228_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...3-middenstraat-35/#foto-1

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 28-10-2021 18:56 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 17:58
Fiber schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:53:
Wat is dat ding naast het aanrecht? Een soort kachel of zo? Of een oude IBM AS/400...? O-)

[Afbeelding]

Da's inderdaad een ETNA gaskachel uit 1970. Speciaal voor in de keuken met warmhoud plaat boven op. *O*
Die oude AS/400's waren echt véél groter.

[ Voor 5% gewijzigd door Dronium op 28-10-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Met een kelder van 154m² gaat dat wel hard, en dan hou je nog best wel wat tuin over op zo'n perceel. Ideaal voor als je een groot huis wil, maar geen tuinman wil inhuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het team van kopen zonder kijken met Roos voorop is langs geweest? Voor een flip van 100k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Met bijna net zoveel woonoppervlak als perceel is het meestal niet heel gek dat je weinig vrijheid qua inkijk/uitkijk hebt. In dit geval is het perceel voor Nederlandse maatstaven natuurlijk niet heel klein, maar toch zou je bij 550 m2 perceel volgens mij met een tweekapper of rijtjeshuis meer gevoel van vrijheid hebben. In plaats van een vrijstaand huis waar je perceel twee meter naast je huis ophoudt en je achtertuin 12 meter diep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Mooie blokkendoos/bunker.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:18
Fiber schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:53:

[Afbeelding]

Een AS/400 is aanmerkelijk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat zou die 'oval' naast het huis zijn? Schaatsbaan? Atletiekbaan? Wielerbaan? Racetrack? Vliegveld? O-)

https://goo.gl/maps/QnxsvS5PCL8cwuJU7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Atletiekbaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ah, valt mee, die maken over het algemeen geen herrie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:22
Joosie200 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Het team van kopen zonder kijken met Roos voorop is langs geweest? Voor een flip van 100k?
Vond het niet eens zo heel slecht uitzien voor de verbouwing. Na de verbouwing.....ik zou daar niet durven te slapen joh. Als je wakker wordt met al dat schreeuwend ogende muren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:27
Fiber schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:13:
[...]

Ah, valt mee, die maken over het algemeen geen herrie... :)
En zo te zien ook geen sportveldverlichting.
Heb je alleen nog de N508 naast je deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Laatst online: 24-12-2024

Is dat niet het huis waar de film De Gelukkige Huisvrouw deels is opgenomen?

Dat was ook zo'n blokkendoos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:33

CaDje

Framedrops for life

Nog even een M3 geregeld voor de foto om het plaatje compleet te maken ;)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/151/155/363_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
CaDje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:18:
[...]

Nog even een M3 geregeld voor de foto om het plaatje compleet te maken ;)
[Afbeelding]
Huizen flippen kan best lucratief zijn kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
synoniem schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Huizen flippen kan best lucratief zijn kennelijk.
Of makelaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Fiber schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:53:
[...]

Wat zou die 'oval' naast het huis zijn? Schaatsbaan? Atletiekbaan? Wielerbaan? Racetrack? Vliegveld? O-)

https://goo.gl/maps/QnxsvS5PCL8cwuJU7
Sportieve buren
Naast de nieuwe woonbuurt ligt een klein sportcomplex met een sportgebouw en een aantal sportfaciliteiten. Alkmaar Sport is er in geslaagd om op dit complex verschillende sporten een mooie plaats te geven. De drakenbotenvereniging United Dragons heeft hier zijn loods en beheert het clubhuis. Andere verenigingen kunnen het voor eigen gebruik van hen huren. Het huidige voetbalveld wordt helemaal gerenoveerd. Er komen ook weer lichtmasten omheen te staan. Dat veld wordt met name gebruikt door de schoolsport, maar het wordt ook door Kolping Boys gebruikt. Er komt een klein (recreatie)sportparcours met in het midden een sportveld en een veld voor beachvolleybal. Waarschijnlijk wordt het mogelijk om het sportveld onder water te zetten, zodat bij vorst een natuurijsbaan ontstaat. Er komt ook nog een trimpad met work out/fitness elementen. Voor het bestaande handbalveld is nog geen vastomlijnd plan. Er wordt een nieuwe sloot gegraven tussen de nieuwe woonbuurt en het sportterrein. Langs die sloot komt een groene strook aan de kant van het sportterrein.
http://www.vaartalkmaar.nl/locatie/

De atletiekbaan is langs een andere n-weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
hatsa schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

[...]

http://www.vaartalkmaar.nl/locatie/

De atletiekbaan is langs een andere n-weg.
Dan heb je dus nooit rust naast je huis... Je moet er van houden, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Dan heb je dus nooit rust naast je huis... Je moet er van houden, zullen we maar zeggen.
Trekt een atletiek wedstrijd net zo veel en zelfde type bezoekers als een voetbalwedstrijd?
Valt wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
newtastyland schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Trekt een atletiek wedstrijd net zo veel en zelfde type bezoekers als een voetbalwedstrijd?
Valt wel mee denk ik.
Komt OOk en voetbalveld voor Kolping boys. Denk trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Er is daar wel veel activiteit ook met water sport. Als ik daar langs fiets op de wielerfiets is het daar best druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind een BMW M3 geen makelaarsauto, eerder een patser/proletenbak.

Makelaars hier rijden allemaal in Mini's om de één of andere reden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

[...]

Valt wel mee denk ik.
Als de jeugd bij ons aan het trainen zijn dan is dat altijd heeeel gezellig ;)

Maar dit is een 200 meter baan, dus echte wedstrijden zal je nooit hebben.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Valt wel mee denk ik.
Gaat mij niet zozeer om het publiek bij een wedstrijd, dat is er maar een enkele keer. Maar sportvelden geven sowieso veel rumoer, zowel bij wedstrijden als bij trainingen. En die activiteiten vinden in de regel niet fijn alleen tijdens kantoortijden plaats, maar vaak juist op de tijden dat je zelf ook rustig thuis wilt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
SeatRider schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Ik vind een BMW M3 geen makelaarsauto, eerder een patser/proletenbak.
Ik heb geen idee, ik heb geen verstand van auto's. Maar gezien de opmerking van synoniem is het blijkbaar een dure auto. Ging me meer om de aanname dat die geparkeerde auto van de flipper was. Terwijl het vaak ook zo is dat de makelaar bij het foto's maken zijn auto op de parkeerplek zet, als de eigenaar van de woning toch niet thuis is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 15:21

KRC

https://www.funda.nl/koop...s-42420366-purmerland-45/

Bijzonder, kerk is compleet gemoderniseerd van binnen.
Ik vind het wel wat hebben, weet alleen niet of ik in een kerk zou willen wonen _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door KRC op 29-10-2021 13:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
KRC schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:04:

Ik vind het wel wat hebben, weet alleen niet of ik in een kerk zou willen wonen _/-\o_
Vind het ook wel een mooi pandje, had er persoonlijk misschien voor gekozen om de woonkamer en de slaapkamers om te draaien qua verdieping. Aan de andere kant tuin anders dan die voortuin heb je toch niet...

Wel lekker rustige buren. :+ Die de makelaar overigens soort van vakkundig buiten beeld probeert te houden met uitzondering van een enkele foto. Ik zou persoonlijk meer moeite hebben met die begraafplaats dan met het feit dat je in een kerk woont. Zou me toch wel een beetje bezwaard voelen de muziek iets harder te zetten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Vind de prijs ook alles meevallen. In Rotterdam Heijplaat staat al een jaar een kerkje te koop voor ongeveer een miljoen, en dat is echt achenebbis van binnen (afwertkingsniveau studentenhuis, zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

SeatRider schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Vind de prijs ook alles meevallen. In Rotterdam Heijplaat staat al een jaar een kerkje te koop voor ongeveer een miljoen, en dat is echt achenebbis van binnen (afwertkingsniveau studentenhuis, zeg maar).
Ik weet welke je bedoeld, ik ben er toevallig wezen kijken want ik vond het potentie hebben, was haast bij want het was of ik of de projectontwikkelaar die er meerdere huizen van ging maken. Staat nog steeds te koop. Vermoedelijk ook omdat de monumenten status voor die kerk loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

Wat onwijs gaaf zeg! O+

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:17
TIGER1125 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:20:
[...]
Ik zou persoonlijk meer moeite hebben met die begraafplaats dan met het feit dat je in een kerk woont. Zou me toch wel een beetje bezwaard voelen de muziek iets harder te zetten... :+
Zo af en toe 's nachts danse macabre op standje 11 uit de kerk laten schallen, zou men daar geen gevoel voor humor voor hebben? O-)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Is zo'n gebouw tenminste nog ergens goed voor :+

Niet zo geschikt voor mensen met honden, denk ik. Staat zo'n beest ineens met een opgegraven ellepijp in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Uzuhl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Ik weet welke je bedoeld, ik ben er toevallig wezen kijken want ik vond het potentie hebben, was haast bij want het was of ik of de projectontwikkelaar die er meerdere huizen van ging maken. Staat nog steeds te koop. Vermoedelijk ook omdat de monumenten status voor die kerk loopt.
Ja, ik heb hem ook 2x bekeken. Potentie wel, maar zeker niet turn-key. En dat is deze wel.

Sterker, ik betwijfel of je er met 2 of 3 ton bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
@SeatRider @Uzuhl Als dat net zo loopt, als het vorige kerk project op Heijplaat heb je er nog een aardige kluif aan.

https://www.rijnmond.nl/n...plaat-door-brand-verwoest

https://www.rijnmond.nl/n...oogste-punt-van-Heijplaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:37

breinonline

Are you afraid to be known?

SeatRider schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Toch is het te duur blijkbaar want hij is in januari al in dit topic langsgekomen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Ja klopt, is alleen tot op de dag van vandaag weinig gebeurd :+
SeatRider schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Ja, ik heb hem ook 2x bekeken. Potentie wel, maar zeker niet turn-key. En dat is deze wel.

Sterker, ik betwijfel of je er met 2 of 3 ton bent.
Half, vloerverwarming zat erin, dak geïsoleerd, die bijwoning die echt af is, maar goed lelijke vloer, veel verf werk, toren die aan de buiten kant netjes onderhouden is maar van binnen nooit iets mee gedaan is en als kers op de taart zit je op de Heijplaat, waar je met de boot naar de stad moet want met de auto is het 30 minuten rijden.

Het was hem gewoon continu net niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Uzuhl op 29-10-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

breinonline schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Toch is het te duur blijkbaar want hij is in januari al in dit topic langsgekomen.
Interessant...

Vraagprijs
Geplaatst op
28-01-2021
Huidige vraagprijs
€ 1.250.000
Oorspronkelijke vraagprijs
€ 1.395.000
Daling / stijging vraagprijs
€ -145.000 / -10,4%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Uzuhl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:26:
Half, vloerverwarming zat erin, dak geïsoleerd, die bijwoning die echt af is, maar goed lelijke vloer, veel verf werk, toren die aan de buiten kant netjes onderhouden is maar van binnen nooit iets mee gedaan is en als kers op de taart zit je op de Heijplaat, waar je met de boot naar de stad moet want met de auto is het 30 minuten rijden.

Het was hem gewoon continu net niet.
Dat was mijn gevoel dus ook.

En die Waterbuslijn naar Heijplaat wordt al langer over gesproken om die uit de vaart te nemen. Dan kom je dus helemaal nergens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember

kerken uit 1897 hebben toch alleen enkelwandige muren?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Laatst online: 11-09 11:08

Quicksilver

Catch these hands

https://www.funda.nl/koop...36079-archipelstraat-261/

Alsof het uit een Stanley Kubrick film weggelopen is. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 08-09 19:41
Met al die lampen aan geeft het ook wel een gek sfeertje.

Zonder lampen zal het ook best een donker hol zijn door alle bomen. Lijkt me ook nogal duur voor Nijmegen, helemaal gegeven de staat waarin het verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08
tweakmember schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

kerken uit 1897 hebben toch alleen enkelwandige muren?
Vanwaar de vraag?

[ Voor 4% gewijzigd door bszz op 29-10-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:16
Foto van de tuin gaf me een trigger om even te lezen.
dit jaar door de huidige eigenaren verbouwd tot een helft van een dubbel woonhuis, zij zullen het rechtse gedeelte gaan bewonen.
Perceel moet nog officieel gesplitst worden.
Verder best wel weinig info op Funda, en relatief weinig foto's.
Maar best wel slim: je wil kleiner wonen, verbouwd een stuk en zet de rest te koop voor een groot bedrag. Je kan bij de verkoop een beetje kiezen wie er komen wonen. Nadeel is dat je een tijdje in de herrie zit door een hoogstwaarschijnlijke verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Daar zit een hoop moois in. Wat ik zo zou laten, gewoon, omdat het kan. Maar ik vrees dat er een flipper met sloophamer langskomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:22
Plenkske schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Foto van de tuin gaf me een trigger om even te lezen.

[...]

Perceel moet nog officieel gesplitst worden.
Verder best wel weinig info op Funda, en relatief weinig foto's.
Maar best wel slim: je wil kleiner wonen, verbouwd een stuk en zet de rest te koop voor een groot bedrag. Je kan bij de verkoop een beetje kiezen wie er komen wonen. Nadeel is dat je een tijdje in de herrie zit door een hoogstwaarschijnlijke verbouwing.
Dan ga je met je 750k even paar weken op vakantie als ze aan het verbouwen zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-09 16:04
Bij deze woning ben ik toch een beetje flabbergasted. Een woning uit 1950 waarin nagenoeg niets is veranderd in 70 jaar tijd. Een tijdcapsule zoals we hier zelden zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNtoIy4RAK6INFxbieBNA75nS7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1BQeeycoEp8oBSbsTeqAboY.jpg?f=fotoalbum_large

Die keuken! Naakte tl-buizen aan de muur. Onder het aanrecht lijkt een kastje weggebikt om plaats te maken voor een ... wat is het eigenlijk, ik houd het op een toendertijd beslist hypermoderne voorlader wasmachine die blijkbaar nog steeds goed werkt?

Toch hebben er wel wat moderniteiten hun intrede gedaan zoals een vaatwasser, een douche met thermostaatkraan en een flat screen TV.

Het meubilair in de zitkamer oogt niet goedkoop wat een bepaalde welstand aangeeft. Het verlaagde plafond is volgens mij relatief recent.

Het lijkt alsof dezelfde mensen die de woning in 1950 betrokken er tot vrij recent gewoond hebben.

De foto's lijken mij gemaakt voor de splitsing en zijn misschien wel van de eerste verkoop.

Het is een bijzonder pand en ergens vind ik het zonde om het te splitsen en er een stuk bij aan te bouwen.
Maar ik heb wel de indruk dat de voorgevel grotendeels authentiek blijft, met nieuwe, niet te openen garagedeuren in de oude stijl, netjes.

[ Voor 25% gewijzigd door Bitzer op 30-10-2021 19:55 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Hoe kom je aan die tekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:37
En waarom moet dit 750k€ kosten? :o

Wat ik niet begrijp is die andere helft van dat huis. Dat is alleen maar een garage. :? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Jolke op 30-10-2021 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:06
Zal ook lekker gehorig zijn denk ik, zo’n huis opsplitsen…. Hier in het dorp ook ooit zo’n soort huis bekeken en je merkte gewoon dat je in het goedkope deel van hét huis rondliep.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
Jolke schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:02:
En waarom moet dit 750k€ kosten? :o

Wat ik niet begrijp is die andere helft van dat huis. Dat is alleen maar een garage. :? 8)7
Helemaal op de hoogte ben ik niet, maar fiets er dagelijks langs. Tijdje terug is het hele pand verkocht voor rond de 750k. Verbouwing van het rechterdeel vordert aardig, naast de garage komt een nieuwe ingang en achterzijde is flink aan/uitgebouwd.
Nu verkopen ze het oude woonhuis voor 750k. Als dat lukt hebben ze aardig slim gehandeld. Misschien een tip van de financieel adviseur die daar recht tegenover woont :)
Pagina: 1 ... 108 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.