Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.040 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
MikeyMan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:03:
@Laguna zag ik gisteren bij Lubach langs komen dat we inmiddels op plek 5 staan mbt vaccinatiesnelheid?

Uit de serie facepalm, presenteer ik deze week de KNSB:

Marathonschaatsers schrijven open brief aan KNSB: 'Natuurijs breekt wet' https://www.nu.nl/schaats...natuurijs-breekt-wet.html (via @NUnl)

Valt me nog mee dat ze geen voorrang willen bij vaccinatie |:(
Gewoon door laten gaan en iedereen die mee doet met stip achteraan in de vaccinatierij d:)b :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch sneu... beetje sadistisch van de weergoden.. dat we eindelijk weer een keer de 11 stedentocht zouden kunnen schaatsen, kunnen we het niet om een externe factor als corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:20:
Ik vind het toch sneu... beetje sadistisch van de weergoden.. dat we eindelijk weer een keer de 11 stedentocht zouden kunnen schaatsen, kunnen we het niet om een externe factor als corona.
Als we dan toch een burgeroorlog beginnen, dan liever om een elfstedentocht dan om een avondklok :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
vuurtjih schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:23:
[...]

Als we dan toch een burgeroorlog beginnen, dan liever om een elfstedentocht dan om een avondklok :+
Geeft wel motivatie om een beetje door te schaatsen. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-09 20:24
Tja, zou 't virus niet gewoon dood moeten vriezen met deze temperaturen? ;)

Ik denk trouwens dat een elfstedentocht, incl. toerrijders, prima moet kunnen, want sporten in de buitenlucht en over 't algemeen toch wel op afstand van elkaar. Het probleem zal bij de start/finish, de stempelposten en met name het publiek zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
BoB_HenK schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Gewoon door laten gaan en iedereen die mee doet met stip achteraan in de vaccinatierij d:)b :+ .
Of vanaf de dag dat ie verreden wordt een maand de grens met Friesland dicht.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
BoB_HenK schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Met zo'n belofte wordt het alleen maar drukker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:32
@Laguna zag ik gisteren bij Lubach langs komen dat we inmiddels op plek 5 staan mbt vaccinatiesnelheid?

Marathonschaatsers schrijven open brief aan KNSB: 'Natuurijs breekt wet' https://www.nu.nl/schaats...natuurijs-breekt-wet.html (via @NUnl)

Ik zou eerder zeggen 'Uit de serie Mijn belang is groter dan jouw belang'. Daar hebben we het afgelopen jaar al heel veel afleveringen van gezien.

Zelfs al krijgen ze voorrang, voordat er bescherming is zijn we al weer weken verder en is dat ijs weer weg :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Laguna

Connaisseur

offtopic:
ZML wel gezien, maar dit niet voorbij zien komen. We staan in Europa nu 6de van onder, maar staan dus nog niet in het linker rijtje.
YakuzA schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Dat was ook de bedoeling en het plan van de vaccinatiestrategie, voordat iedereen voorrang wilde.
Ik doelde daarmee op alle mannen van 50+ met overgewicht.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Laguna schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:29:
[...]

[

Ik doelde daarmee op alle mannen van 50+ met overgewicht.
hoeveel overgewicht ( vraag het voor een vriend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
bie100 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:44:
Ik meen te herinneren dat je een BMI van boven de 25 moet hebben als man plus een leeftijd van 50 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Ik meen te herinneren dat je een BMI van boven de 25 moet hebben als man plus een leeftijd van 50 of hoger.
ow dan kan ik nog lekker door eten( oeps de vriend dan he)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
BMI van 25 heb je al snel te pakken. Je hebt zo al een paar gratis lockdown-BMI's te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:25:
Tja, zou 't virus niet gewoon dood moeten vriezen met deze temperaturen? ;)

Ik denk trouwens dat een elfstedentocht, incl. toerrijders, prima moet kunnen, want sporten in de buitenlucht en over 't algemeen toch wel op afstand van elkaar. Het probleem zal bij de start/finish, de stempelposten en met name het publiek zitten.
Dus simpelweg geen optie :) Publiek zal er toch heentrekken.. die houd je niet tegen.. Stempelposten zijn al nostalgie geworden en met de huidige techniek overbodig.. als je het doet zie ik het alleen voor profesionals met strikte verboden voor kijkers etc. Maar dan is het meteen geen echte meer en verliest het haar charme. Hoeven we sowieso niet over te discusieren... het besluit is in oktober al genomen: Er komt er geen. Nul voorbereiding.. dus onmogelijk.

Zullen genoeg mensen wel een kruisjesloze toer doen. (deden er 10 jaar geleden ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
[...]

Vanaf een BMI van 25 spreek je formeel van overgewicht (voor wat het waard is). Ik heb de indruk dat de probleemgevallen daar wel een stukje boven zitten.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 17:55

Agent47

I always close my contracts.

klaaas schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Vanaf een BMI van 25 spreek je formeel van overgewicht (voor wat het waard is). Ik heb de indruk dat de probleemgevallen daar wel een stukje boven zitten.
Een kilo of 2-3 meer is niet zo heel erg hoor inderdaad. Denk vooral dat mensen tientallen kilo's teveel wegen..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

bie100 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Haha, Coronakilo's is inmiddels een begrip.

Ik heb nadat ik er sinds ik er in februari vorig jaar geweest was mijn sportschoolabbo maar opgezegd. Van het geld dat ik daarmee bespaar ga ik extra gewichten etc kopen. Ik heb er al wat maar er kan nog wel wat mee variatie bij.

Het valt niet mee om thuis te sporten. het is echt nog veel meer motivatiebehoeftig als naar de sportschool gaan.

Als ze daadwerkelijk BMI gaan meetellen als criteria denk ik wel dat ik inmiddels in aanmerking kom voor vervroegde vaccinatie. Aleen weet de huisarts waarschijnlijk mijn gewicht niet.

IK hoop toch dat de leveranciers in staat zijn de productie van de vaccins op te schroeven en het voor iedereen die wil een beetje vlugger kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
Agent47 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Een kilo of 2-3 meer is niet zo heel erg hoor inderdaad. Denk vooral dat mensen tientallen kilo's teveel wegen..
Ik zie net wat getallen. Er zijn er toch heel wat die niet in de categorie ernstig overgewicht (BMI>30) vallen. 78% van de coronapatiënten op de IC heeft een BMI>25 en 34% heeft een BMI>30. Dus voor een deel zal het niet gaan om tientallen kilo's. Ik gok wel dat er meer richting de 30 gaan dan richting de 25.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 21:59
Señor Sjon schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:20:
[...]

https://opendata.cbs.nl/s...ed/table?ts=1612771686349
Dat is grofweg 80% van de bevolking. 17.145 op grofweg 14 miljoen mensen in een jaar tijd. Dat is 0,12%. Hoe is dit te duiden? De griepgolf van 2018 kwam op 16.000 opnames overall en daarbij waren ca 3,1 miljoen kwetsbare mensen met de griepprik ingeënt (49% effectief ondanks verkeerde keuzes). Kunnen we dit correleren met Corona als we hier 3 miljoen prikken gezet hebben? Met een hogere effectiviteit, dus equivalent van ca 6 miljoen griepprikken?
Ik weet niet waarom het een reactie is op mijn post. Ik weet niet wat je allemaal wil correleren en waarom. Ik geef alleen aan dat er onder de 70 ook veel opnames zijn geweest. Het lijkt er een beetje op alsof je de griep wil vergelijken met het coronavirus. Daar mag je iemand anders mee lastig vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Nou, Jette is van mening dat er geschaatst moet kunnen worden:

https://www.ad.nl/dossier...te-veel-publiek~a2d1ffac/

Of zijn er bijna verkiezingen? :P

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Señor Sjon schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:50:
BMI van 25 heb je al snel te pakken. Je hebt zo al een paar gratis lockdown-BMI's te pakken.
Het b-woord valt weer... Als je een beetje aanleg hebt voor spierontwikkeling ben je qua bmi gewon hard de Sjaak.

Hulde trouwens voor het voedingscentrum, die begonnen over een simpele maat die wel wat zegt: omtrek van je middel. De verhouding tussen de omtrek van je middel en je lengte heb je veel meer aan.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 21:20
steveman schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:00:
[...]

Het b-woord valt weer... Als je een beetje aanleg hebt voor spierontwikkeling ben je qua bmi gewon hard de Sjaak.

Hulde trouwens voor het voedingscentrum, die begonnen over een simpele maat die wel wat zegt: omtrek van je middel. De verhouding tussen de omtrek van je middel en je lengte heb je veel meer aan.
De IC ligt niet vol met bodybuilders.

Ben het wel met je eens dat je BMI niet alles zegt, zeker niet als je sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
Indoubt schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Haha, Coronakilo's is inmiddels een begrip.

Ik heb nadat ik er sinds ik er in februari vorig jaar geweest was mijn sportschoolabbo maar opgezegd. Van het geld dat ik daarmee bespaar ga ik extra gewichten etc kopen. Ik heb er al wat maar er kan nog wel wat mee variatie bij.

Het valt niet mee om thuis te sporten. het is echt nog veel meer motivatiebehoeftig als naar de sportschool gaan.

Als ze daadwerkelijk BMI gaan meetellen als criteria denk ik wel dat ik inmiddels in aanmerking kom voor vervroegde vaccinatie. Aleen weet de huisarts waarschijnlijk mijn gewicht niet.

IK hoop toch dat de leveranciers in staat zijn de productie van de vaccins op te schroeven en het voor iedereen die wil een beetje vlugger kan gaan.
heb in mijn garage een sportschooltje gebouwd train nog meer zelfs dan in de sportschool ;)

maar goed ben wel blij als die meuk weer open gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Dat is zo'n beetje elke man boven de 50. Mijn BMI is 25,1 en de meeste mensen in mijn omgeving noemen mij eerder te mager dan te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
zacht schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:07:
[...]

Dat is zo'n beetje elke man boven de 50. Mijn BMI is 25,1 en de meeste mensen in mijn omgeving noemen mij eerder te mager dan te dik.
iedereen kijkt door een andere bril wat dat betreft

net als die cabaretier vertelde toen zijn vriendin tegen hem zei

schat ik krijg een puistje op mijn wang ik begrijp er niks van

waarop hij zei ik begrijp het ook niet op je reet is er ruimte zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
DutchCommando schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:59:
[...]

Ik weet niet waarom het een reactie is op mijn post. Ik weet niet wat je allemaal wil correleren en waarom. Ik geef alleen aan dat er onder de 70 ook veel opnames zijn geweest. Het lijkt er een beetje op alsof je de griep wil vergelijken met het coronavirus. Daar mag je iemand anders mee lastig vallen.
Je had het over absolute aantallen (17k). Alleen dat is op een enorme populatie en zonder ligdagen of wat dan ook. Verder wordt graag tot 70 gebruikt aangezien door de grootste risicogroep 60-70 in zit die in aanmerking voor de IC komt. Sub 60 zijn het er al veel minder.

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 08-02-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 21:59
Señor Sjon schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Je had het over absolute aantallen (17k). Alleen dat is op een enorme populatie en zonder ligdagen of wat dan ook. Verder wordt graag tot 70 gebruikt aangezien door de grootste risicogroep 60-70 in zit die in aanmerking voor de IC komt. Sub 60 zijn het er al veel minder.
Sub 60 zijn het er 10.603. En ja ligduur zal wellicht anders zijn. Maar net doen alsof we er niks van zouden merken gaat wel heel ver. Zeker in de wetenschap dat het op 2 miljoen infecties is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Rare opmerking. Winters zoals deze komen amper nog voor in Nederland, dus vind ik ook dat we alles op alles moeten zetten om er zoveel mogelijk van te genieten. Dat kan prima "corona-proof".

Het speelt zich allemaal buiten af. Door zoiets als corona kan je toch niet zo'n uniek schaatsseizoen voorbij laten gaan? Misschien moeten we hierna wel weer 20 jaar wachten op fatsoenlijk ijs. Even die corona heisa op een lager pitje zetten (komt volgende maand wel weer).

Dus nee, het is helemaal geen facepalm. Nederland is een schaatsland. Iedereen wil het ijs op. Ze regelen het maar gewoon ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
DutchCommando schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Sub 60 zijn het er 10.603. En ja ligduur zal wellicht anders zijn. Maar net doen alsof we er niks van zouden merken gaat wel heel ver. Zeker in de wetenschap dat het op 2 miljoen infecties is.
Volgens mij gaf van Dissel al aan dat de schattingen eind december op 3 miljoen +- zaten.

Pakken we de cijfers van het RIVM erbij zitten we tot 28 januari op 3.4 miljoen +-

Niet dat het persé niet ernstig is, maar het is wel een significant verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:37:
[...]

Rare opmerking. Winters zoals deze komen amper nog voor in Nederland, dus vind ik ook dat we alles op alles moeten zetten om er zoveel mogelijk van te genieten. Dat kan prima "corona-proof".

Het speelt zich allemaal buiten af. Door zoiets als corona kan je toch niet zo'n uniek schaatsseizoen voorbij laten gaan? Misschien moeten we hierna wel weer 20 jaar wachten op fatsoenlijk ijs. Even die corona heisa op een lager pitje zetten (komt volgende maand wel weer).

Dus nee, het is helemaal geen facepalm. Nederland is een schaatsland. Iedereen wil het ijs op. Ze regelen het maar gewoon ;)
Rare opmerking? Heel het land ligt op z'n gat, grootste crisis sinds WOII, en we gaan lopen zeuren om een schaatswedstrijd?

Er zijn een hele hoop zaken die meer voorrang moeten krijgen dan een beetje op bevroren water klooien in wedstrijdverband. Wees blij dat het vriest, rij lekker je tour, maar we gaan toch zeker geen tienduizenden mensen tegelijkertijd bij elkaar laten komen, met ook nog eens een gigantisch risico op een stel botbreuken??? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 08-02-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
[...]

Ik gun ieder z'n ding, maar als niemand wat mag, dan mag niemand wat. Simpel.

Als je mensen hun pretje wilt geven kan je beter kijken naar de jongeren op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 19:15
Een Elfstedentocht alleen met profs is an sich niet zo'n probleem. Maar dan wel zonder publiek natuurlijk en dat gaat je never ever lukken om te handhaven op een parcours van 200 km. Een normale Elfstedentocht in deze tijden zonder corona zou ook al een gekkenhuis zijn geweest.

Had het er een paar maanden geleden al over: Zul je zien dat we alsnog een vet koude winter krijgen en waarbij het ijs dik genoeg is voor een Elfstedentocht die vervolgens niet door kan gaan vanwege corona :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MikeyMan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Rare opmerking? Heel het land ligt op z'n gat, grootste crisis sinds WOII, en we gaan lopen zeuren om een schaatswedstrijd?
Ja, we gaan zeuren om een schaatswedstrijd. Jij zal zelf ongetwijfeld geen schaatser zijn, maar er zijn heel veel mensen die er wel enorm veel plezier van hebben. Zag het gisteren al in m'n dorp. Even geen corona gezeur, gewoon genieten in de sneeuw. Mensen hebben dat nodig.

Het is niet alleen zo'n wedstrijd, het is gewoon het hele idee van: even wat anders. Even ontspannen. Even 'normaal'. Vanaf maart zal het in de media wel weer druk genoeg zijn, want volgens mij zijn er weer wat nieuwe varianten in aantocht en werken de vaccinaties 'toch weer niet goed genoeg'. (Ja, ik vind het een soap worden. Er zijn meer dingen dan corona, het heeft nu lang genoeg aangemoddert, enz enz enz ;) )

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Ja, we gaan zeuren om een schaatswedstrijd. Jij zal zelf ongetwijfeld geen schaatser zijn, maar er zijn heel veel mensen die er wel enorm veel plezier van hebben. Zag het gisteren al in m'n dorp. Even geen corona gezeur, gewoon genieten in de sneeuw. Mensen hebben dat nodig.
Prima, doe je ding.

Maar niet in georganiseerd wedstrijdverband allemaal op hetzelfde slootje. En niet zeuren als je met je gecompliceerde botbreuk een paar uur kan gaan zitten wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 08-02-2021 13:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15
Sjah, als een schaatstocht als evenement zou mogen, dan zal het alsnog verboden moeten worden om de ziekenhuizen te ontlasten, dat was immers ook de reden van het vuurwerkverbod.

Sneu voor de schaatsliefhebbers maar dit door laten gaan zou een heel hard gelach zijn naar alle verboden evenementen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:59:
[...]

die clown wil weer eens scoren. Jesse zal vanavond wel volgen. Aangezien er niet eens voorbereidingen getroffen worden.. is het sowieso geen haalbare kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
MikeyMan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Prima, doe je ding.

Maar niet in georganiseerd wedstrijdverband allemaal op hetzelfde slootje. En niet zeuren als je met je gecompliceerde botbreuk een paar uur kan gaan zitten wachten.
Slootje? Het gaat om 200 kilometer aan ijs. Dat is geen slootje waar 50 mensen op staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

voor de verandering ga ik eens mee met de hardliners :) nederland is inderdaad een schaatsland, maar dat kan ook prima zonder heisa.

Met je gezinnetje en thermosfles chocolademelk in de rugzak van pa ( ik ben altijd de klos) of met een paar maten de plassen of vaarten op. In dit geval zou ik wel de 2 oprekken naar 4 als je wat meer afgelegen gebieden in gaat, dat is veiliger als er wat mis gaat. 2 hulp halen 1 bij slachtoffer blijven. Hopelijk wordt dit zelf nadenken mij vergeven.

De mensen in de steden raad ik aan ook met rugzakje en fiets op pad te gaan en wat rustiger water op te zoeken dan de mierenhopen dichtbij (niet allemaal naar dezelfde plek).

Niemand houd je tegen om een tocht te gaan schaatsen, wedstrijden zijn voor hardlopen, fietsen enz. ( vergelijkbaar risicoprofiel denk ik ) verboden , dus ook de schaatsers hebben pech. Wel dubbel pech omdat die andere sporten elk jaar kunnen en schaatsen niet. Maar nogmaals, dan maar ouderwetsch zelfstandig genieten en niet in georganiseerd verband met bijbehorende drukte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
vraag me af of de politie op hun schaatsen achter je aan komen als ze je een prent voor het samenscholen willen geven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:47:
[...]

voor de verandering ga ik eens mee met de hardliners :) nederland is inderdaad een schaatsland, maar dat kan ook prima zonder heisa.

Met je gezinnetje en thermosfles chocolademelk in de rugzak van pa ( ik ben altijd de klos) of met een paar maten de plassen of vaarten op. In dit geval zou ik wel de 2 oprekken naar 4 als je wat meer afgelegen gebieden in gaat, dat is veiliger als er wat mis gaat. 2 hulp halen 1 bij slachtoffer blijven. Hopelijk wordt dit zelf nadenken mij vergeven.

De mensen in de steden raad ik aan ook met rugzakje en fiets op pad te gaan en wat rustiger water op te zoeken dan de mierenhopen dichtbij (niet allemaal naar dezelfde plek).

Niemand houd je tegen om een tocht te gaan schaatsen, wedstrijden zijn voor hardlopen, fietsen enz. ( vergelijkbaar risicoprofiel denk ik ) verboden , dus ook de schaatsers hebben pech. Wel dubbel pech omdat die andere sporten elk jaar kunnen en schaatsen niet. Maar nogmaals, dan maar ouderwetsch zelfstandig genieten en niet in georganiseerd verband met bijbehorende drukte.
Daar ben ik het zeker mee eens :) Heb het vooral over de Elfstedentocht trouwens, al vind ik dat die andere wedstrijden ook prima door moeten kunnen gaan. Zoals ze zeggen: natuurijs breekt wet. Een beetje flexibel zijn.

Wij gaan ook gewoon lekker schaatsen hier in de buurt. Lekker de hele dag het ijs op :Y)

Hardlopen e.d. kan je gewoon uitstellen. Schaatsen niet. Misschien komt deze kans pas over 20 jaar weer.

Maar goed... ze zullen wel bij hun standpunt blijven. Het gaan vooral officieueze wedstrijden worden ;)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 28-09 17:55

Agent47

I always close my contracts.

Laat die elfstedentocht lekker onder profs doorgaan en zend dat lekker live uit op YouTube etc. Kunnen er ook mensen naar kijken en kan iedereen lekker warm binnen blijven met -6.

[ Voor 30% gewijzigd door Agent47 op 08-02-2021 13:52 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
MikeyMan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Er zijn een hele hoop zaken die meer voorrang moeten krijgen dan een beetje op bevroren water klooien in wedstrijdverband. Wees blij dat het vriest, rij lekker je tour, maar we gaan toch zeker geen tienduizenden mensen tegelijkertijd bij elkaar laten komen, met ook nog eens een gigantisch risico op een stel botbreuken??? 8)7
In de 2e wereld oorlog werd onder andere in 1942 de 8ste elfstedentocht gereden.
Bron: Wikipedia: Achtste Elfstedentocht

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
XWB schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:59:
[...]

Dus eerst voert hij een avondklok in en nu wil hij wel gaan schaatsen en daar uitzonderingen voor maken en moeite voor doen...? Ok, geen d66 dit jaar dus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

42erik schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Dus eerst voert hij een avondklok in en nu wil hij wel gaan schaatsen en daar uitzonderingen voor maken en moeite voor doen...? Ok, geen d66 dit jaar dus
*knip* laat dit soort offtopic rants maar achterwege

[ Voor 59% gewijzigd door ZieMaar! op 08-02-2021 14:43 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

42erik schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Inderdaad belachelijk en lijkt zuiver voor politiek gewin.

Ik vindt schaatsen best leuk om naar te kijken maar we zitten hier in Nederland met een avondklok en een lockdown en tal van andere maatregelen.

En dan gaan we even een grootschalig evenement door laten gaan? Het publiek ga je niet tegenhouden en al die reisbewegingen waar we van af wilden?

Zit ik hier voor niks al zo lang thuis me aan de maatregelen te houden of zo.

Als ze dit door laten gaan dan kun je het vergeten dat mensen zich nog geroepen voelen om welke maatregel dan ook te volgen. Volkomen hersenloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kan er vergif op innemen dat er toch mensen zijn die het gaan rijden 8)

Het zal dan wel de eerste Elfstedentocht worden die via social media wordt verslagen in plaats van de NOS.

Ik heb er nu al zin in :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Het kan een cue zijn voor Friesland om zich af te scheiden. Frexit zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
120 opnames, laagste in maanden gok ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Benieuwd of de code rood nog wat te maken heeft gehad met de lage uitstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

t_captain schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:28:
Het kan een cue zijn voor Friesland om zich af te scheiden. Frexit zeg maar :)
Dan moeten ze daarna ook het proces door om lid te worden van de Europese unie indien ze dat willen natuurlijk. Weet niet of dat zo'n goed idee is om afscheiding na te streven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mr.Joker schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:33:
[...]

120 opnames, laagste in maanden gok ik zo
29-november was het 112, dat was het laagste sinds 17 oktober.
De 120 van vandaag is na de 112 het laagste aantal.

Vóór 17 oktober is er volgens mij geen specifieke data vanuit het LCPS, maar op 17 oktober lagen de opnames al in de +200 range gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip* liever niet reageren op offtopic rants, maar een TR aanmaken :)

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 08-02-2021 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:23:
[...]

Inderdaad belachelijk en lijkt zuiver voor politiek gewin.

Ik vindt schaatsen best leuk om naar te kijken maar we zitten hier in Nederland met een avondklok en een lockdown en tal van andere maatregelen.

En dan gaan we even een grootschalig evenement door laten gaan? Het publiek ga je niet tegenhouden en al die reisbewegingen waar we van af wilden?

Zit ik hier voor niks al zo lang thuis me aan de maatregelen te houden of zo.

Als ze dit door laten gaan dan kun je het vergeten dat mensen zich nog geroepen voelen om welke maatregel dan ook te volgen. Volkomen hersenloos.
Precies dit!

Wat is het volgende voorstel... Toch pinkpop maar door laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
TrailBlazer schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Altijd zondag op maandag. Die cijfers zijn ook tot 10:00 dacht ik en de ziekenhuizen hebben 2 of 3 keer per dag dat ze het doorgeven. Kan best zijn dat ze later vandaag zijn ontslagen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bart-Willem schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:22:
[...]

[mbr]*knip* laat dit soort offtopic rants maar achterwege[/]
offtopic:
is echt weer zo'n "past niet in mijn politieke beeld dus halen we het maar weg"-modbreak. :/ Toch weer bijzonder jammer. :X

*knip* dan heb je de reden niet helemaal goed begrepen. Dat is niet erg, maar vraag dan even via DM hoe en wat, en niet in het topic zelf, ok?

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 08-02-2021 15:16 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:05
Wat zitten mensen moeilijk te doen over een elfstedentocht als elke respectabele weerman aangeeft dat daar te weinig ijsdagen voor gaan zijn. Het is tot het weekend koud. Voor die elfstedentocht had je 12 dagen achter elkaar strenge vorst nodig en dat gaan we bij lange na niet halen.

Dit is gewoon goedkoop scoren van d66 in aanloop naar verkiezingen na inderdaad hun ziel jaren verkocht te hebben aan de vvd.
Zeuren om het zeuren. Move along.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-02-2021 14:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:33
mesa57 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:54:
[...]

In de 2e wereld oorlog werd onder andere in 1942 de 8ste elfstedentocht gereden.
Bron: Wikipedia: Achtste Elfstedentocht
En natuurlijk de 7e in 1941, die eerst niet door zou gaan..
Wikipedia: Zevende Elfstedentocht

Ik zie juist in de sneeuwval en de mogelijkheid tot een tocht een goed punt om weer saamhorigheid te krijgen. Gisteren ook eindelijk niet corona de hoofdmoot op tv..
Verder is wel duidelijk dat enkelen hier niks snappen van schaatsen, of ergens best zuur geworden lijken te zijn..

Alhoewel de kans minimaal is dat het überhaupt kan.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 08-02-2021 14:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Mr.Joker schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:44:
[...]

Altijd zondag op maandag. Die cijfers zijn ook tot 10:00 dacht ik en de ziekenhuizen hebben 2 of 3 keer per dag dat ze het doorgeven. Kan best zijn dat ze later vandaag zijn ontslagen
De keren dat mensen voor 10.00 ontslagen worden zijn zeldzaam, zeer zeer zeldzaam. Bureacratie moet eerst geregeld worden en de arts moet nog even fiat geven in zijn ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:54:
[...]

De keren dat mensen voor 10.00 ontslagen worden zijn zeldzaam, zeer zeer zeldzaam. Bureacratie moet eerst geregeld worden en de arts moet nog even fiat geven in zijn ronde.
Dat verklaart gelijk waarom zondag op maandag die uitstroom altijd laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:49:
Wat zitten mensen moeilijk te doen over een elfstedentocht als elke respectabele weerman aangeeft dat daar te weinig ijsdagen voor gaan zijn. Het is tot het weekend koud. Voor die elfstedentocht had je 12 dagen achter elkaar strenge vorst nodig en dat gaan we bij lange na niet halen.

Dit is gewoon goedkoop scoren van d66 in aanloop naar verkiezingen na inderdaad hun ziel jaren verkocht te hebben aan de vvd.
Nou ja, in een niet-corona-jaar zou de gekte nu wel los beginnen te gaan barsten hoor; En als je de voorspellingen bekijkt wordt 't m waarschijnlijk net niet, omdat de voorspellingen 'tegen' gaan vallen

https://www.knmi.nl/neder...ijsdikte-watertemperatuur

In midden Nederland lijkt 20cm ijs op 2m diep open water een gegeven einde van komend weekend; Op basis van de voorspellingen lijkt dit de koudste winterperiode in tientallen jaren te gaan worden.

Dus dit gaat wel een dingetje worden vermoed ik komende dagen, helemaal als de vorstperiode na een week/ 10 dagen, waarna voorspellingen toch nog best wel lastig zijn, door blijkt te zetten. Helemaal met de verkiezingen in aantocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
rik86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:56:
[...]

Nou ja, in een niet-corona-jaar zou de gekte nu wel los beginnen te gaan barsten hoor; En als je de voorspellingen bekijkt wordt 't m waarschijnlijk net niet, omdat de voorspellingen 'tegen' gaan vallen

https://www.knmi.nl/neder...ijsdikte-watertemperatuur

In midden Nederland lijkt 20cm ijs op 2m diep open water een gegeven einde van komend weekend; Op basis van de voorspellingen lijkt dit de koudste winterperiode in tientallen jaren te gaan worden.

Dus dit gaat wel een dingetje worden vermoed ik komende dagen, helemaal als de vorstperiode na een week/ 10 dagen, waarna voorspellingen toch nog best wel lastig zijn, door blijkt te zetten. Helemaal met de verkiezingen in aantocht.
Probleem is vooral dat de media bij het eerste vlokje sneeuw direct olie op t vuur (of is het ijs in de sloot? :P ) gooien.

Als ik nu op de NOS kijk staat er met koeienletters alweer ZO LIGT DE FRIESE STAD WAAR DE ELFSTEDENTOCH ALTIJD DOORHEEN KOMT ERBIJ. Tja.... ik neem aan dat de media toch ook het nieuws volgt :P En dat allang is aangegeven dat een elfstedentocht m niet gaat worden vanwege 1. het weer en 2. het mag niet vanwege de maatregelen. Beetje de bevolking opfokken zo.

Alle evenementen zijn al afgelast, en ook de vierdaagse gaat niet door maken ze net bekend en dan zou er (hoe jammer ik dat ook vindt :( ) een uitzondering moeten komen voor de tocht der tochten? Nee, dat kan je echt niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

Het ging anders ook over alle andere wedstrijden, daar ging ook het eerste artikel over waar dit gesprek uit voortkomt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Probleem is vooral dat de media bij het eerste vlokje sneeuw direct olie op t vuur (of is het ijs in de sloot? :P ) gooien.

Als ik nu op de NOS kijk staat er met koeienletters alweer ZO LIGT DE FRIESE STAD WAAR DE ELFSTEDENTOCH ALTIJD DOORHEEN KOMT ERBIJ. Tja.... ik neem aan dat de media toch ook het nieuws volgt :P En dat allang is aangegeven dat een elfstedentocht m niet gaat worden vanwege 1. het weer en 2. het mag niet vanwege de maatregelen. Beetje de bevolking opfokken zo.

Alle evenementen zijn al afgelast, en ook de vierdaagse gaat niet door maken ze net bekend en dan zou er (hoe jammer ik dat ook vindt :( ) een uitzondering moeten komen voor de tocht der tochten? Nee, dat kan je echt niet maken.
Ik denk dat het verschil met de Elfstedentocht is dat er een soort collectieve waanzin ontstaat in het land. Zo ook bij mij: ik vind ook dat een Elfstedentocht, als ie kan, door moet gaan. Discussie daarover is zinloos, want dit komt uit het emotionele deel van mijn hersenen. Ook het rationele deel van mijn brein lukt het niet om hier fatsoenlijk een discussie mee aan te gaan :+

En zoals de traditie is, begint deze discussie al zonder dat er nog een centimeter ijs ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:59
[...]

Buiten het feit om dat de weermannen aangeven dat het niet echt aannemelijk is, maar.... Ze zeggen er zelf ook die maar achter.

En ja, als je de politiek wilt laten bewegen in dit, moet je nu al beginnen. Zeker in deze covid tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon

Mwoah, je hebt iets van 3 weken vorst nodig en de dooi lijkt komend weekend ook niet echt te komen, waardoor je al 2 van de 3 weken hebt.
TrailBlazer schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Weet het wel zeker. Je wil niet een patiënt ontslaan, zodat ie op het parkeerterrein uitglijdt en met een gebroken been weer een deur verder terug het ziekenhuis instroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
[...]

Dat helpt inderdaad niet mee die gekte;

Ik moet zeggen dat ik 't besluit van de 4-daagse verrassend vindt; Want ze vallen én onder de evenementengarantie, dus kunnen redelijk veilig zonder al te veel kosten organiseren en persoonlijk heb ik goede hoop dat we medio juli alle maatregelen los gelaten hebben, want alle risicogroepen zijn dan in theorie ingeënt. Want ca. 14M vaccins geleverd t/m mei, dus ca. 7 miljoen ingeënt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1358781508425830400?s=19]
[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1358781644958806016?s=19]

Avondklok verlengd tot 2 maart

Kabinet verlengt avondklok tot en met 2 maart - https://nos.nl/l/2367826

[ Voor 58% gewijzigd door zacht op 08-02-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Nu online
Ik dacht dat de avondklok elke 2 weken opnieuw verlengt moest worden met steun uit de kamer? En nu is die opeens met 4 weken verlengt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33
zacht schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:18:
[Embed]
[Embed]

Avondklok verlengd tot 2 maart

Kabinet verlengt avondklok tot en met 2 maart - https://nos.nl/l/2367826
Dat van die avondklok is nog niet bevestigd, een bron heeft dat tegen de Telegraaf gezegd. Maar goed, ben eens benieuwd hoe ze dat willen rijmen, vandaag de laagste besmettingen sinds half september. En ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, kijk maar naar het weer buiten ;) Maar toch, mijn inziens het middel wat het minste zoden aan de dijk zet meteen met 3 weken verlengen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Moi_in_actie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:26:
[...]

Dat van die avondklok is nog niet bevestigd, een bron heeft dat tegen de Telegraaf gezegd. Maar goed, ben eens benieuwd hoe ze dat willen rijmen, vandaag de laagste besmettingen sinds half september. En ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, kijk maar naar het weer buiten ;) Maar toch, mijn inziens het middel wat het minste zoden aan de dijk zet meteen met 3 weken verlengen.
Dat zal ook het excuus zijn, het weer buiten. Niemand wil naar buiten. Makkelijk scoren toch?
En dit zagen we natuurlijk al aankomen.

En dan per 2 maart, vlak voor de verkiezingen begint het politieke circus.

[ Voor 9% gewijzigd door Uthog op 08-02-2021 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wait for it...

"voor de duidelijkheid" natuurlijk. Die hoorde ik gister al langskomen omdat de rest ook tot 2 maart geldt (and beyond, alleen dat horen we tegen die tijd pas).
Als de besmettingscijfers daar aanleiding toe geven, kan de maatregel eerder weer afgeschaft worden.
Met dit bewegende doelwit als criterium... Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tomcool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:25:
Ik dacht dat de avondklok elke 2 weken opnieuw verlengt moest worden met steun uit de kamer? En nu is die opeens met 4 3 weken verlengtd :?
ftfy ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Ik heb de wijsheid al helemaal niet in pacht, maar je kunt het ook omdraaien: sinds de avondklok ingevoerd is zijn de besmettingen gedaald, dus waarom zou je daarmee stoppen?
Nogmaals: ik heb geen idee wat wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
tomcool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:25:
Ik dacht dat de avondklok elke 2 weken opnieuw verlengt moest worden met steun uit de kamer? En nu is die opeens met 4 weken verlengt :?
Verlenging is 3 weken hoor :+ (10-02 -> 02-03)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Laagste besmettingen met een volledig gemiste dag testen door code rood. Zegt compleet niks meer die cijfers de komende dagen. Ook vandaag wordt er nog niet overal optimaal getest.

En je kon erop wachten dat dit als wisselgeld voor de opening van de scholen gebruikt zou gaan worden.
En eerlijk, ik ben ook geen voorstander van de avondklok, maar normaal onderwijs voor de kids is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welk percentage van de gemelde cijfers is doorgaans van de voorafgaande dag?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Apache4u schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:32:
Zouden we toch op onze vriend @breew moeten wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Apache4u schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:32:
Alle gemelde cijfers zijn van de voorgaande dag.

Dat wil zeggen: het genoemde getal is de optelsom van de nieuw gemelde positieve tests bij de GGD tussen gisteren 10:00 en vandaag 10:00.

De staatjes die oa breew post geven een optelsom van data met daarop het aantal dat een een eerste ziektedag heeft (als die bekend is) dan wel de datum v/d labuitslag (als die bekend is), dan wel de datum wanneer de melding aan de GGD is gedaan.

Dit is wat er vandaag is doorgegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJJ-Spozr-iWgfdDvZY-zp0mbyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLnbnUHEofNtJfulwOzIoGBc.jpg?f=fotoalbum_large

Deze grafiek ziet er vandaag niet anders uit dan normaal, behalve dat de aantallen erg laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
zacht schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Ik heb de wijsheid al helemaal niet in pacht, maar je kunt het ook omdraaien: sinds de avondklok ingevoerd is zijn de besmettingen gedaald, dus waarom zou je daarmee stoppen?
Nogmaals: ik heb geen idee wat wel en niet werkt.
Het zal zeker wat helpen, het geen de politie ook wat meer handvatten om illegale feestjes aan te pakken. Maar ondanks dat je regelmatig hier wat over in het nieuws leest gebeurt het maar zelden.
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Laagste besmettingen met een volledig gemiste dag testen door code rood. Zegt compleet niks meer die cijfers de komende dagen. Ook vandaag wordt er nog niet overal optimaal getest.

En je kon erop wachten dat dit als wisselgeld voor de opening van de scholen gebruikt zou gaan worden.
En eerlijk, ik ben ook geen voorstander van de avondklok, maar normaal onderwijs voor de kids is het wel waard.
Ah ja excuses, ik was dat vergeten omdat het hier in het zuiden allemaal niets voorstelt qua sneeuw :P In dat geval zullen we morgen en overmorgen wat hoger dan verwachte aantallen zien.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Uthog schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:27:
[...]

Dat zal ook het excuus zijn, het weer buiten. Niemand wil naar buiten. Makkelijk scoren toch?
En dit zagen we natuurlijk al aankomen.

En dan per 2 maart, vlak voor de verkiezingen begint het politieke circus.
Als ik cynisch ben, dan verwacht ik op dinsdag 16 maart een persconferentie met versoepelingen. De dag erna zijn verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Moi_in_actie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Het zal zeker wat helpen, het geen de politie ook wat meer handvatten om illegale feestjes aan te pakken. Maar ondanks dat je regelmatig hier wat over in het nieuws leest gebeurt het maar zelden.

[...]

Ah ja excuses, ik was dat vergeten omdat het hier in het zuiden allemaal niets voorstelt qua sneeuw :P In dat geval zullen we morgen en overmorgen wat hoger dan verwachte aantallen zien.
Waarschijnlijk morgen en overmorgen ook nog niet. Wellicht dat het later in de week wat aantrekt, maar er zijn in den lande ook vandaag nog best wat GGD locaties dicht of beperkt bereikbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr.Joker
Verkiezingsretoriek.....

Net voor de verkiezingen zeggen dat je kan versoepelen. Niets nieuws. Nu hopen dat die avondklok juist niet voor aversie gaat zorgen en de cijfers omhoog gaan.

Imo spelen ze met vuur.... Er zijn veel mensen om mij heen die zich altijd heel braaf aan de regels hielden, maar de avondklok de druppel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Waarschijnlijk morgen en overmorgen ook nog niet. Wellicht dat het later in de week wat aantrekt, maar er zijn in den lande ook vandaag nog best wat GGD locaties dicht of beperkt bereikbaar.
Geen idee hoe het met de rest van het land zit, in Limburg waren alle locaties vandaag al weer open (zie hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Moi_in_actie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:51:
[...]

Geen idee hoe het met de rest van het land zit, in Limburg waren alle locaties vandaag al weer open (zie hier).
In regio Rijnmond zijn er ook een aantal open....

In het begin, toen er nog problemen waren met testen, reden mensen 100km naar de teststraat. Als ze nu 20 of 30km moeten zullen ze dat waarschijnlijk ook doen. Als ze niet durven te rijden blijven ze sowieso thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Brabant ligt ook best zuidelijk, maar heeft dan in vergelijking met Limburg weer een hoop sneeuw. Teststraat Helmond is in ieder geval dicht las ik vanmorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:27:
Wait for it...

"voor de duidelijkheid" natuurlijk. Die hoorde ik gister al langskomen omdat de rest ook tot 2 maart geldt (and beyond, alleen dat horen we tegen die tijd pas).

[...]
Met dit bewegende doelwit als criterium... Denk het niet.
Als de besmettingscijfers daar aanleiding toe geven, kan de maatregel eerder weer afgeschaft worden.
Dat smoesje is toch al op 31 januari gebruikt?

En ik gebruik smoesje omdat de cijfers alleen maar gedaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]

In de randstad niet https://www.ad.nl/den-haa...htend-nog-dicht~ad6af5be/

En aangezien hier flink wat meer mensen wonen dan in de rest van het land is dat een flinke hap uit het aantal testen.

Vanaf dinsdag pas alles weer open.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-02-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:52:
[...]

En aangezien hier flink wat meer mensen wonen dan in de rest van het land is dat een flinke hap uit het aantal testen.

https://www.ggdrotterdamr...estlocaties-winters-weer/

In Rotterdam is Ahoy en Middelharnis open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Wolly schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:52:
[...]

[...]

Dat smoesje is toch al op 31 januari gebruikt?

En ik gebruik smoesje omdat de cijfers alleen maar gedaald zijn.
De Britse variant komt voor ons allemaal!! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ondertussen rept d66 over een beter nachtnet met treinen voor de verkiezingen..

Zijn ze daar wel lekker in hun paasei?
Treinen in deze coronatijd 8)7
Nachtnet met avondklok waar zij ook voor gezorgd hebben
Sowieso het spoor in de huidige condities rijdt nooit :')

Ze gaan volgens mij echt voor het dieptepunt.. Terwijl ze, als ze tegen de avondklok geweest waren vast voor heel wat mensen en optie waren geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Ach ja we zullen het zien, zag bij het AD dat (in regio Den Haag in ieder geval) morgen ze allemaal wel weer open zijn. En wie weet heeft dit extreme weer ook positieve effecten op den duur: als mensen niet naar het werk kunnen/niet op bezoek kunnen gaan, is de kans op verspreiding ook weer iets kleiner. Maar goed, of dat ook maar enigszins klopt zien we pas over een week tot 10 dagen (incubatietijd, klachten krijgen, laten testen, uitslag). Een mens mag hopen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:33
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Alhoewel het niks over de absolute cijfers zegt, kan het misschien nog wel afgeleide informatie geven.

Tijdens de kerstdagen bijvoorbeeld is te zien dat het % positieve testen hoger is geworden, als nu weer het % hoger wordt, dan kan dat duiden dat mensen met duidelijke symptomen gemotiveerder zijn om te testen dan met wat vagere klachten. Ik ben geen gedragsspecialist, dus dat kan ik niet concluderen, maar statistisch gezien zou ik eerder verwachten dat het % positief bij minder aantal testen gelijk zou moeten blijven (of het kan een naijleffect in de data zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
GAIAjohan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:56:
Ondertussen rept d66 over een beter nachtnet met treinen voor de verkiezingen..

Zijn ze daar wel lekker in hun paasei?
Treinen in deze coronatijd 8)7
Nachtnet met avondklok waar zij ook voor gezorgd hebben
Sowieso het spoor in de huidige condities rijdt nooit :')

Ze gaan volgens mij echt voor het dieptepunt.. Terwijl ze, als ze tegen de avondklok geweest waren vast voor heel wat mensen en optie waren geweest
Tja, als mensen hun stemgedrag puur van het voor of tegen de avondklok zijn laten afhangen is nog een groter dieptepunt waar we nog veel langer last van gaan hebben dan van Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
LZ86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:58:
[...]

Tja, als mensen hun stemgedrag puur van het voor of tegen de avondklok zijn laten afhangen is nog een groter dieptepunt waar we nog veel langer last van gaan hebben dan van Corona.
offtopic:
Het punt is dat mensen die ertegen zijn gewoon geen fatsoenlijke partij meer hebben om hun stem te kunnen gebruiken. En nee pvv, sgp en fvd zie ik niet zo.
Daar had d66 een brug kunnen slaan.

Ik ben juist ontzettend bang voor de uitslag als heel veel op pvv of fvd gaan stemmen.. Die stemmen heb je liever bij d66..

*knip* zie ook modbreak verderop: Corona irt je stemgedrag is hier offtopic, maar mag natuurlijk prima in een eigen topic

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 08-02-2021 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:49

NMH

Moderator General Chat
Moi_in_actie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:57:
En wie weet heeft dit extreme weer ook positieve effecten op den duur: als mensen niet naar het werk kunnen/niet op bezoek kunnen gaan, is de kans op verspreiding ook weer iets kleiner. Maar goed, of dat ook maar enigszins klopt zien we pas over een week tot 10 dagen (incubatietijd, klachten krijgen, laten testen, uitslag). Een mens mag hopen, toch?
Heh, op die manier zou het weer op meer dan een manier een elfstedentocht mogelijk kunnen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
GAIAjohan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:00:
[...]

Het punt is dat mensen die ertegen zijn gewoon geen fatsoenlijke partij meer hebben om hun stem te kunnen gebruiken. En nee pvv, sgp en fvd zie ik niet zo.
Daar had d66 een brug kunnen slaan.
Tja, als de rest van het d66 programma waardeloos voor je is qua situatie maar je puur op ze stemt omdat ze tegen de avondklok zijn dan naai je toch jezelf. Dat de (christelijke :P )populisten geen fatsoenlijk alternatief zijn weten een beetje normaal denkende mensen al lang gelukkig.

Valt een beetje in het rijtje van die bijstands man die na een paar jaar VVD beleid om zijn oren waarin ie er gewoon gruwelijk op achteruit gaat loopt te klagen erover en dan tussen neus en lippen door nog even meldt dat ie die 1000 euro voor werkenden ook nog steeds tegoed heeft :+

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 08-02-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mr.Joker schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:50:
Verkiezingsretoriek.....

Net voor de verkiezingen zeggen dat je kan versoepelen. Niets nieuws. Nu hopen dat die avondklok juist niet voor aversie gaat zorgen en de cijfers omhoog gaan.

Imo spelen ze met vuur.... Er zijn veel mensen om mij heen die zich altijd heel braaf aan de regels hielden, maar de avondklok de druppel was.
Ik merkte al dat ik me vorige week minder aan de 1.5m hield op mijn werk ja..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
42erik schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:09:
[...]

Ik merkte al dat ik me vorige week minder aan de 1.5m hield op mijn werk ja..
Nou dat zal ze leren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mr.Joker schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:55:
[...]

De Britse variant komt voor ons allemaal!! :+
Dan mag hij wel opschieten want ik reken op die 170.000 besmettingen per dag die ons de eerste helft van deze maand zijn voorgeschoteld :D
Pagina: 1 ... 99 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2