Nee, dat is geen ‘gelul in de ruimte’ maar een ambitieus doel dat we gezamenlijk kunnen nastreven. Het geeft dus consensus en een echt perspectief naarmate we dichterbij komen. Waar versoepelen ook perspectief kan bieden op de korte termijn, lijkt het mij waarschijnlijk dat het onder de huidige omstandigheden tot een heel ander perspectief leidt op de langere termijn, namelijk nog meer regels. Ik ben er vrij zeker van dat de huidige maatregelen o.a. het gevolg zijn van eerdere versoepelingen en nalaten om een ambitieus doel naar te streven.Stoney3K schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:56:
Dat klopt maar dan vervalt dat 'stellen van een doel' dus tot gelul in de ruimte.
Als ik je goed begrijp lijkt je ook steeds te denken aan nog meer lockdown, maar dat hoeft hopelijk helemaal niet (tenzij we het verkeerd aanpakken uiteraard). Wat dacht je er bijvoorbeeld van om het vaccineren nog veel verder te versnellen? Waarom niet 24/7? Waarom niet veel meer prikkers recruteren? Waarom niet de evenementensector of de luchtvaart betrekken bij de logisitiek? Die hebben ervaring en zitten nu voor een groot deel thuis tegen overheidkosten. Dat is doodzonde. Met vaccineren kom je hopelijk ook een stuk dichter bij nul. Als de toelevering stokt, moet er een plan klaarliggen dat de prikkers - ik noem maar wat - worden omgeschoold naar BCO onderzoeker. En die moet je dus niet naar huis sturen omdat ze ‘duimen zitten te draaien’ zoals in de zomer schijnt te zijn gebeurd.
Nu ontbreekt voor mijn gevoel die ambitie om naar nul infecties te streven omdat de politiek zo’n doel niet durft te stellen uit de angst om daar op te worden afgerekend door de kiezer of uit angst voor schade aan de economie. Maar diverse onderzoeken hebben al aangetoond dat die schade nu juist vooral ontstaat door de aanwezigheid van het virus, waar je dus vanaf moet.
Ik heb het dus niet over totalitaire opsluitregimes en nog meer ellende, maar over een doel om sneller van die ellende af te zijn, want iedereen begrijpt dat de huidige maatregelen schade toebrengen. Dat betekent echt niet dat je maar gewoon rücksichlos moet doen wat kan, maar streven (dus de ambitie) naar nul helpt om sneller uit de problemen te komen en ik zie echt niet in hoe streven naar een hoger aantal infecties dat beter zou doen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.