Je ziet toch hopelijk wel in dat de ene beperking de ander niet is qua inbreuk die het maakt.Transportman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:29:
En wat is dat verschil dan? Beiden leggen beperkingen op aan wat mag.
Nederland is niet zo'n land. We lopen wel risico om daarin meegezogen te worden als die andere landen hun zin weten te krijgen.Er zijn nu al landen waar een vaccinatie verplicht is, was dat voorheen dan ook een probleem? Ik hoop ook niet dat het er gaat komen, maar dat is ook afhankelijk van wat we er zelf van maken. Als we ons voldoende laten vaccineren, gaat het niet nodig zijn omdat de bescherming dan op orde is, maar als grote groepen bewust ongevaccineerd blijven, kan het zomaar nodig zijn om die groepen te beschermen.
Je kan de GGD verzoeken om je data te verwijderen uit CoronIT en HPZone, dat kunnen ze niet weigeren. Ook GGD-GHOR bevestigd op hun website dat je via de lokale GGD zo'n verzoek kan indienen:Maar ik weet niet of je die data kan laten verwijderen, het gaat in principe om medische data, ik verwacht niet dat die zomaar verwijderd kunnen worden, of dat je bij de GGD/RIVM aan het goede adres bent als je door jouw huisarts bent ingeënt.
Dit is ook nog onlangs door De Jonge bevestigd in een Kamerdebat dat je gegevens op verzoek verwijderd kunnen worden. Het RIVM systeem wordt vooralsnog opt-in en zal registratie zijn voor wie welk vaccin (leverancier en batch) heeft gehad. Die toestemming zal ik in elk geval niet verlenen.Kunnen mijn gegevens ook verwijderd worden uit jullie systemen nadat ik getest ben / er bron- en contact onderzoek heeft plaatsgevonden?
U heeft het recht om een verzoek te doen tot verwijdering of anonimisering van uw gegevens. Let wel, met het anonimiseren of verwijderen van uw gegevens is het voor de GGD minder goed mogelijk om de verspreiding van het virus te monitoren of tegen te gaan.
Wilt u dit toch, dan is hier een procedure voor via uw regionale GGD. U kunt hiervoor contact opnemen met uw regionale GGD. U vindt deze contactgegevens op www.ggd.nl.
Ik zou er meer vertrouwen in gehad hebben als mijn huisarts dit registreerde en niet deze partijen. Ergens zie ik ook niet de noodzaak van het optuigen van nieuwe systemen als we dit prima kunnen onderbrengen bij de huisartsen.