Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.040 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
t_captain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:34:
Eindelijk gaat die IC bezetting lekker omlaag! Sinds 1-2 meer dan 100 eraf.

Nieuwe GGD cijfer is ook binnen: 4130. Dat is -1% tov vorige week zaterdag. Gisteren was het 0% tov een week eerder.

Dit stemt tevreden. In de recente modellen van RIVM zou rond 21-1 het aandeel UK besmettingen de helft van het totaal uitmaken. Het model gaat uit van een zeer aggressieve groei (iets waar ik overigens mijn twijfels bij heb), en zo’n curve gaat in absolute procenten het hardst omhoog rond die 50%.

De positieve testen van vandaag en vorige week zaterdag rekenen terug naar een infectie-periode omstreeks 21-1 en 30-1. Dat de cijfers vlak blijven betekent dat die doorkruising van R boven de 1 nog niet zo hard intreedt als je zou verwachten op grond van de RIVM modellen. Elke dag dat we dit niveau van ongeveer R-1 kunnen vasthouden, is een klein hapje uit de wordt case prognose van de derde golf.

Morgen wordt er niet veel getest, maandag vermoedelijk ook wat minder, verderop in de week zal een inhaaleffect zitten. Mijn model is hier niet op voorbereid, het zal over een aantal dagen wat ruis laten zien.
Ik denk dat we inderdaad een vertekend beeld krijgen door het slechte weer en de gesloten testlocaties. Echter, als het bijna onmogelijk is om de weg op te gaan, dan zullen er ook minder contacten plaatsvinden gok ik zo, dat zal dan ook de R moeten drukken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:59

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Het onderlinge gekibbel heb ik even weggehaald.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
t_captain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:34:
Morgen wordt er niet veel getest, maandag vermoedelijk ook wat minder, verderop in de week zal een inhaaleffect zitten. Mijn model is hier niet op voorbereid, het zal over een aantal dagen wat ruis laten zien.
Wanneer jouw model er al niet op voorbereid is, hoezeer zal het RIVM dan wel niet moeten worstelen om toch nog iets naar buiten te kunnen brengen? >:)
Afgezien daarvan is het wel hoopvol om te zien dat de cijfers in ieder geval (nog) niet explosief stijgen, maar eerder op een soort van plateau blijven hangen.
Eigenlijk is dat ook exact wat het RIVM heeft voorspeld, een plateau en dan over een paar weken weer een stijging agv de Britse variant.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mr.Joker schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:39:
Ik denk dat we inderdaad een vertekend beeld krijgen door het slechte weer en de gesloten testlocaties. Echter, als het bijna onmogelijk is om de weg op te gaan, dan zullen er ook minder contacten plaatsvinden gok ik zo, dat zal dan ook de R moeten drukken :P
De overheid maakt zich zorgen om de sneeuwpret. Alvast een website met de coronaregels voor als we genieten van de sneeuw.

Het aankomende Catshuis overleg valt ook in het water door het weer:
Code rood, morgen geen Catshuisoverleg
Het Catshuisoverleg van morgen over de coronamaatregelen gaat niet door vanwege het winterweer en code rood. Het belangrijkste onderwerp op de agenda was het wel of niet verlengen van de avondklok.

Normaal gesproken komt Jaap van Dissel, hoofd infectieziektebestrijding van het RIVM en voorzitter van het Outbreak Management Team, ook naar het Catshuis. Hij zal nu vermoedelijk morgenmiddag aanschuiven op het ministerie van Algemene Zaken bij het corona-overleg met de betrokken bewindspersonen.
Eigenlijk begrijp ik niet goed waarom ze op pad moeten, ze kunnen dit ook net als de rest van Nederland via MS Team/Zoom etc. doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
*knip*

[ Voor 109% gewijzigd door ZieMaar! op 06-02-2021 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Metro2002 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:14:
[...]

De eerste zin is:

[...]

Momenteel hebben we 547 covid patienten op de IC dus de IC's liggen ten opzichte van de normale situatie dus voor de helft vol. Ik heb geen idee hoeveel IC bedden we nu hebben maar dat zal wellicht nog hoger liggen?
Ja, en er ligt meer dan alleen Covid op de IC. En dat is met drastisch afgeschaalde zorg zodat de geplande OK's niet op de IC liggen. Maar we kunnen wel alle andere patienten ervan af gooien om je utopische wereld te creeëren hoor. Bel jij Rutte even en leg jij het even uit aan alle families van de niet covidpatienten?

En mensen die denken dat een botbreuk altijd met een gipsje afkan hebben er ook niets van begrepen. Er groot deel van de complexere breuken moet geopereerd worden. En daar is amper ruimte voor door de afgeschaalde zorg. wij hebben van de 10 OK's er 3 op en 1 voor spoed. Dus als er 15 man komen met operabele breuken mag je ontzettend lang wachten. Het was begin deze week met 1 dagje glad al stampensvol bij ons en is er een opnamestop geweest van een paar uur.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 06-02-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is toch een feit dat de druk op de ziekenhuizen is verminderd de laatste weken? Er zijn nu ook berichten over ziekenhuizen die alweer operaties doen op 60 tot 70% van de capaciteit voor corona.

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 06-02-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:52
Heb je ook een bron voor die 300 ziekenhuizen? Wikipedia komt niet verder dan 120, Zorgkaart Nederland komt wel tot 300 maar die tellen organisaties en verschillende locaties apart waardoor een ziekenhuis met 2 locaties 3x in die lijst zit.
Yaksa schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Wanneer jouw model er al niet op voorbereid is, hoezeer zal het RIVM dan wel niet moeten worstelen om toch nog iets naar buiten te kunnen brengen? >:)
Afgezien daarvan is het wel hoopvol om te zien dat de cijfers in ieder geval (nog) niet explosief stijgen, maar eerder op een soort van plateau blijven hangen.
Eigenlijk is dat ook exact wat het RIVM heeft voorspeld, een plateau en dan over een paar weken weer een stijging agv de Britse variant.
Aan de ene kant hoopvol omdat we zoals t_captain ook aangeeft uit de worst case voor de derde golf eten, maar aan de andere kant ook negatief omdat we echt op het randje zitten en zo weer stijging kunnen krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 06-02-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Nou ja, het feit dat we ca. een week geleden met een R van rond de 1 zaten, gezien de besmettingen af aan het vlakken zijn en we in strenge maatregelen zitten vind ik niet heel hoopgevend.

Helemaal omdat de Engelse variant nu mogelijk ergens rond de 66% zit; als de R van de gewone variant op 0,8 zit dan moet die van de Engelse variant rond de 1,1 zitten, dus ca. 35% besmettelijker, om rond die 1 uit te komen; is de Engelse variant minder dominant, dan is die nog meer besmettelijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
rik86 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:06:
Nou ja, het feit dat we ca. een week geleden met een R van rond de 1 zaten, gezien de besmettingen af aan het vlakken zijn en we in strenge maatregelen zitten vind ik niet heel hoopgevend.

Helemaal omdat de Engelse variant nu mogelijk ergens rond de 66% zit; als de R van de gewone variant op 0,8 zit dan moet die van de Engelse variant rond de 1,1 zitten, dus ca. 35% besmettelijker, om rond die 1 uit te komen; is de Engelse variant minder dominant, dan is die nog meer besmettelijker...
Je zou toch moeten kijken waarom die maatregelen bijna niet meer helpen. De maatregelen moeten naar m.i. intelligenter ingezet worden.

We hebben 1 van de zwaarste lockdowns, maar blijkbaar krijgen we die R niet genoeg naar beneden gedrukt.

De maatregelen zijn nu meer van: 'oh het lijkt erop alsof je vinger afsterft, laten we de hele hand maar alvast amputeren'

1 man op bezoek en 9 uur thuis? Ik en 3 andere buren kwamen gelijktijdig aanrijden om stipt 9 uur op de oprit. Mensen doen helemaal niks met die maatregelen.

9 uur avondklok? Nouja, dan gaan we toch 6 uur het huis uit en een bakkie koffie doen en dan zijn we 9 uur thuis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
Wolly schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Het is toch een feit dat de druk op de ziekenhuizen is verminderd de laatste weken? Er zijn nu ook berichten over ziekenhuizen die alweer operaties doen op 60 tot 70% van de capaciteit voor corona.
Het enige feit is dat je compleet uit de lucht getrokken, niet kloppende cijfers hier aan het neerplempen bent om je punt maar te maken dat het allemaal wel meevalt in de ziekenhuizen.

Dezelfde ziekenhuizen die op social media mensen smeken voorzichtig te doen morgen omdat ze de druk van al die gladheidstrauma's er absoluut niet bij kunnen hebben. Dezelfde ziekenhuizen die afgelopen maandag al vastliepen door 1 dagje lichte gladheid. Dezelfde ziekenhuizen die hun best doen om met het kleine beetje ruimte dat er is gekomen mensen te helpen die al maanden moeten wachten door coronazorg.
De zorgmedewerkers die al bijna een jaar aan het buffelen zijn met amper een rustmoment tussendoor

Maar volgens meneer hier hebben we 300 ziekenhuizen en valt het allemaal reuze mee... 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 06-02-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Wolly schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Leuk dat ze op 60-70% van de capaciteit zitten, maar dat is nog niet genoeg, zoals ook uit het artikel waar je naar linkt blijkt.
“We zijn een stapje verder, maar het stuwmeer van patiënten loopt nog altijd op. En als we nog een extra coronagolf krijgen, staat alles weer op losse schroeven.”
Dat zegt mij dat de druk er nog vol op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Transportman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:06:
[...]

Heb je ook een bron voor die 300 ziekenhuizen? Wikipedia komt niet verder dan 120, Zorgkaart Nederland komt wel tot 300 maar die tellen organisaties en verschillende locaties apart waardoor een ziekenhuis met 2 locaties 3x in die lijst zit.
Ik heb Zorgkaart NL gebruikt. Lijkt er inderdaad op dat daar geen distinct lijst is van locaties :-(

Minimaal zouden het er dan 150 moeten zijn als ze elke organisatie apart vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Mr.Joker schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:09:
[...]

Je zou toch moeten kijken waarom die maatregelen bijna niet meer helpen. De maatregelen moeten naar m.i. intelligenter ingezet moeten worden.

We hebben 1 van de zwaarste lockdowns, maar blijkbaar krijgen we die R niet genoeg naar beneden gedrukt.

De maatregelen zijn nu meer van: 'oh het lijkt erop alsof je vinger afsterft, laten we de hele hand maar alvast amputeren'

1 man op bezoek en 9 uur thuis? Ik en 3 andere buren kwamen gelijktijdig aanrijden om stipt 9 uur op de oprit. Mensen doen helemaal niks met die maatregelen.

9 uur avondklok? Nouja, dan gaan we toch 6 uur het huis uit en een bakkie koffie doen en dan zijn we 9 uur thuis.
We zitten midden in de winter (virusseizoen bij uitstek) en hebben dankzij de maatregelen de ziekenhuisopnames sinds 1 januari met de helft doen dalen. De afgelopen dagen dalen de ziekenhuisopnames (met name IC) zelfs wat harder.

Om nu te stellen dat de maatregelen niets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wolly schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:13:
[...]

Ik heb Zorgkaart NL gebruikt. Lijkt er inderdaad op dat daar geen distinct lijst is van locaties :-(

Minimaal zouden het er dan 150 moeten zijn als ze elke organisatie apart vermelden.
Het zijn er 84 die je serieus kan nemen en geen halve poli's zijn zonder SEH of IC .
Dus geen 300 en ook geen 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Transportman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Leuk dat ze op 60-70% van de capaciteit zitten, maar dat is nog niet genoeg, zoals ook uit het artikel waar je naar linkt blijkt.

[...]

Dat zegt mij dat de druk er nog vol op staat.
Natuurlijk staat de druk er nog op, maar de algehele ziekenhuis hoogspanning vanwege de corona gevallen is dan wel een treetje lager gezet.

Botbreuken kunnen dus prima behandeld worden, al moet je misschien iets langer wachten omdat je met een botbreuk niet gauw bovenaan de lijst staat.
Woordvoerder Carla Icking van Gelre Ziekenhuizen in Apeldoorn en Zutphen zegt: ,,We zijn altijd voorbereid bij voorspellingen als sneeuw en gladheid. We merkten dat maandag ook toen het glad was vanwege de ijzel. Onze ervaring is dat we dan enkele tientallen extra patiënten zien. We zijn voorbereid en werken nauw samen met de andere ziekenhuizen, zodat iedereen spoedeisende hulp kan krijgen.”
,We zijn niet tegen schaatsen”, aldus een woordvoerder van Rijnstate. ,,Maar we willen wel de mensen voorhouden dat ze wel eens lang moeten wachten op een behandeling als ze met letsel binnenkomen.”
https://www.destentor.nl/...-de-eerste-hulp~ad236320/

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 06-02-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Jovatov schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:15:
[...]

We zitten midden in de winter (virusseizoen bij uitstek) en hebben dankzij de maatregelen de ziekenhuisopnames sinds 1 januari met de helft doen dalen. De afgelopen dagen dalen de ziekenhuisopnames (met name IC) zelfs wat harder.

Om nu te stellen dat de maatregelen niets doen?
Laat ik het zo stellen. De maatregelen doen stukken minder dan in het voorjaar.

De daling gaat ook een stuk langzamer.

Ik ben zelf ook een optimist, maar ik zie wel dat de maatregelen steeds minder effect hebben. Waar we de R in maart/april 2020 naar 0.6 hebben geslagen (Als ik het goed heb) krijgen we hem nu met moeite op de 0,8. Zelfs begin januari toen de Britse variant nog een klein aandeel had.

n=1 maar ik zie toch in mijn omgeving ook dat steeds meer mensen lak hebben aan de regels. (maar misschien ligt dat wel aan mijn omgeving :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
Mr.Joker schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:39:
[...]

Dat effect komt pas over anderhalf a 2 weken tot uitdrukking in de cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
t_captain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:22:
[...]

Dat effect komt pas over anderhalf a 2 weken tot uitdrukking in de cijfers.
Achja, de ziekenhuiscijfers zijn het meest relevant imo. Daar heeft het testen geen effect op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Mr.Joker schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:21:
[...]

Ik ben zelf ook een optimist, maar ik zie wel dat de maatregelen steeds minder effect hebben. Waar we de R in maart/april 2020 naar 0.6 hebben geslagen (Als ik het goed heb) krijgen we hem nu met moeite op de 0,8. Zelfs begin januari toen de Britse variant nog een klein aandeel had.

n=1 maar ik zie toch in mijn omgeving ook dat steeds meer mensen lak hebben aan de regels. (maar misschien ligt dat wel aan mijn omgeving :+ )
In het voorjaar was corona lang niet zo breed verspreid onder de bevolking, het concentreerde zich met name in Brabant en hechtere gemeenschappen (Heerde bv). Dat maakt bestrijding makkelijker.
Ook was het al eind maart/april en veel beter/warmer weer.

Nu is corona door heel Nederland verspreid en zitten we nog volop in het virusseizoen. De Britse variant is daar nu ook nog eens bijgekomen.

Los van of mensen meer lak hebben aan regels zijn er wel redenen te bedenken waarom het nu minder snel daalt dan het voorjaar. Uiteraard zal naleving meespelen, maar is echt niet de enige factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Jovatov schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:34:
[...]

In het voorjaar was corona lang niet zo breed verspreid onder de bevolking, het concentreerde zich met name in Brabant en hechtere gemeenschappen (Heerde bv). Dat maakt bestrijding makkelijker.
Ook was het al eind maart/april en veel beter/warmer weer.

Nu is corona door heel Nederland verspreid en zitten we nog volop in het virusseizoen. De Britse variant is daar nu ook nog eens bijgekomen.

Los van of mensen meer lak hebben aan regels zijn er wel redenen te bedenken waarom het nu minder snel daalt dan het voorjaar. Uiteraard zal naleving meespelen, maar is echt niet de enige factor.
Geen contact = geen besmetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Drie problemen met de ziekenhuiscijfers als databron on een voorspellend model:

1. de aantallen zijn kleiner en hebben daardoor relatief meer variantie
2. de cijfers zijn trager (mensen belanden vaak pas na verloop van een aantal ziektedagen in het ziekenhuis)
3. de vertraging heeft meer jitter

Verder ben ik het met je eens.

Zondag en maandag kan ik nog het model draaien. Vanaf dinsdag heeft dat een dag of drie geen nut, het zou veel te optimistisch uitkomen. Later in de week zou ik het weektotaal met de normale dagfactoren kunnen vermenigvuldigen en zo tot een redelijke schatting komen. Maar ook dan is het nog wat aan de optimistische kant. Ik verwacht wel een inhaaleffect in het testen, maar dat effect zal niet 100% zijn.

Jammer, want we zitten juist in een spannende tijd.

Nieuwtje: Luxemburg gooit maandag de scholen dicht voor 1 week tot aan de carnavalsvakantie. Zorgen over de verspreiding van nieuwe varianten worden als oorzaak genoemd.

Kijkend naar de cijfers is in LU de neergaande trend na de 2e golf al eind december afgevlakt (overigens op een prima niveau). Op 10-1 gingen de winkels open, en dat lijkt cijfermatig het zetje te zijn dat R een tikje boven 1 bracht. Ik zie de gerapporteerde nieuwe besmettingen sinds ongeveer 18-1 zachtjes oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Momenteel hebben we 547 covid patienten op de IC dus de IC's liggen ten opzichte van de normale situatie dus voor de helft vol. Ik heb geen idee hoeveel IC bedden we nu hebben maar dat zal wellicht nog hoger liggen?
Voor de pandemie was 600-800 een 'normale' werkdag. Bij 900 moet iedereen terug komen van verlof om bij te springen of draait men wat overuren. Die 1300 op het grafiekje van Laguna is met personeel van andere afdelingen die ondersteunen en misschien wat van defensie of studenten die met de opleiding bezig waren. Ga er maar van uit dat alles boven de 800 alle hens aan dek betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:16:
[...]

Het zijn er 84 die je serieus kan nemen en geen halve poli's zijn zonder SEH of IC .
Van die 84 ook nog een aantal die in de avond geen spoedzorg kunnen leveren? Gelukkig hebben we een avondklok. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
Mr.Joker schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:21:
[...]

Komt dit niet gewoon omdat alle varianten die we nu hebben besmettelijker zijn dan in het voorjaar 2020? Want als we nu 0,8 hebben dan is dat met 15% immuniteit eigenlijk ~0,95. En misschien doen we het qua naleving regels wel slechter dan in het voorjaar, maar toch ook weer niet zoveel slechter.

En in de afgelopen 2 maanden zijn de Britse, Brazialiaans en Zuid-Afrikaanse variant gekomen die allemaal besmettelijker zijn. Dan is het toch ook logisch dat de Wild-variant die we daarvoor hadden ook al weer besmettelijker was dan de eerste variant (en de varianten daartussen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:57
LZ86 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:16:
[...]

cijfertjes erbij??
https://opendata.cbs.nl/s...nl/dataset/83626NED/table

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eYCtHS_-bEEuNOrNInmwloHrYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qNxhm7AGmVSiQ52oFTClwWa6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Laguna

Connaisseur

t_captain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:43:
Nieuwtje: Luxemburg gooit maandag de scholen dicht voor 1 week tot aan de carnavalsvakantie. Zorgen over de verspreiding van nieuwe varianten worden als oorzaak genoemd.

Kijkend naar de cijfers is in LU de neergaande trend na de 2e golf al eind december afgevlakt (overigens op een prima niveau). Op 10-1 gingen de winkels open, en dat lijkt cijfermatig het zetje te zijn dat R een tikje boven 1 bracht. Ik zie de gerapporteerde nieuwe besmettingen sinds ongeveer 18-1 zachtjes oplopen.
offtopic:
Op 11 januari gingen niet alleen de winkels open, maar ook de scholen en culturele instellingen. Ik zou de stijging dan eerder toeschrijven aan de scholen dan aan de winkels.
Sovieto schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Komt dit niet gewoon omdat alle varianten die we nu hebben besmettelijker zijn dan in het voorjaar 2020? Want als we nu 0,8 hebben dan is dat met 15% immuniteit eigenlijk ~0,95. En misschien doen we het qua naleving regels wel slechter dan in het voorjaar, maar toch ook weer niet zoveel slechter.

En in de afgelopen 2 maanden zijn de Britse, Brazialiaans en Zuid-Afrikaanse variant gekomen die allemaal besmettelijker zijn. Dan is het toch ook logisch dat de Wild-variant die we daarvoor hadden ook al weer besmettelijker was dan de eerste variant (en de varianten daartussen).
Niet alle mutanten/varianten zijn per definitie besmettelijker, maar er zijn er zeker een aantal die mogelijk hebben bijgedragen aan de diverse golven die hebben plaatsgevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 06-02-2021 19:13 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
Señor Sjon schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:54:
Nog mooier, in de net ontvangen regels rond de basisschool mag je niet op het schoolplein komen (mocht eerst ook al niet), maar nu willen ze dat je met mondkapje buiten gaat wachten. Echt, op gemeentegrond, buiten, op openbaar terrein. Ze zijn niet helemaal lekker.
Moeten wij bij het KDV ook al maanden, dat is wel op hun terrein dan, dus soit. Compleet idioot vind ik het daar niet omdat je toch aan de deur je kind afgeeft en even babbelt (vanaf buiten, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een school kan moeilijk vragen of mensen buiten hun terrein een masker dragen. Niet hun jurisdictie zeg maar.

Met niet-ffp2 maskers is het dragen buiten imho zinloos. Die dingen houden geen virusdeeltjes tegen, ze houden alleen je adem iets dichterbij je. In een binnenruimte kan dat verschil maken, maar buiten verwaait toch alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57

Wokschotel

Op 6 wielen

t_captain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:12:
Een school kan moeilijk vragen of mensen buiten hun terrein een masker dragen. Niet hun jurisdictie zeg maar.
Vragen kan altijd.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Tja, ik vind het geen gekke vraag. Bij ons is die mail ook binnengekomen. Maar als je zag hoe de ouders zich gedroegen bij het ophalen van de kinderen snap ik dat ze het verzoeken. Was een grote kudde mensen die geen afstand houden en allemaal op dezelfde plek bij de uitgang van het hek stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Met niet-ffp2 maskers is het dragen buiten imho zinloos. Die dingen houden geen virusdeeltjes tegen, ze houden alleen je adem iets dichterbij je. In een binnenruimte kan dat verschil maken, maar buiten verwaait toch alles.
Dat kunnen ze heel makkelijk vragen.
Verplichten wordt wel moeilijker, maar als in de brief staat dat ‘Bloem’ geweigerd wordt als de ouders zich daar niet aan houden kunnen ze het je wel redelijk effectief vragen denk ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:29
LZ86 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:57:
[...]
Tja, ik vind het geen gekke vraag. Bij ons is die mail ook binnengekomen. Maar als je zag hoe de ouders zich gedroegen bij het ophalen van de kinderen snap ik dat ze het verzoeken. Was een grote kudde mensen die geen afstand houden en allemaal op dezelfde plek bij de uitgang van het hek stonden.
Precies.Verplichten kan niet. Maar vanuit het perspectief van de scholen snap ik het ook. Hier het zelfde verzoek gekregen vanuit school, het advies luidt draag een masker bij het wegbrengen en ophalen. Ik heb er zelf geen problemen mee gewoon even 5 min je masker op en klaar, ook uit solidariteit voor de leraren.

Overigens staat dit advies ook gewoon op de site van de overheid:
Brengen en halen

Voor groep 1 tot en met 6 geldt dat één ouder/verzorger het kind mag brengen en halen. Daarbij blijven zij buiten de school, houden 1,5 meter afstand. Het advies is om een mondkapje te dragen. Kinderen van groep 7 en 8 komen zoveel mogelijk zelf naar school.

[ Voor 20% gewijzigd door Riptide op 06-02-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32

Een school kan juist heel veel vragen. Scholen zijn hechte communities, je wilt niet dat je kind uitgekotst/gepest wordt omdat jij je niet aan de schoolregels wilt houden. Ik ben het met veel dingen op school niet eens (bijvoorbeeld het eeuwige geklets in de app groep voor belangrijke mededelingen), maar je houdt je mond voor je kind.

Onze school heeft overigens ook gevraagd bij het halen/brengen buiten (dus gemeentegrond) een mondkapje op te doen. Net als dat ze vragen je bakfiets niet naast het schoolplein te parkeren (is ook openbare weg) en auto's laten stoppen als er kinderen oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Aangezien blijkbaar bij meerdere dit gevraagd is zal het wel een aanwijzing vanuit de overheid zijn om dit te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
YakuzA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:09:
Verplichten wordt wel moeilijker, maar als in de brief staat dat ‘Bloem’ geweigerd wordt als de ouders zich daar niet aan houden kunnen ze het je wel redelijk effectief vragen denk ik.
Ze hebben geen poot om op te staan om het zo af te dwingen. Als de ouders buiten het terrein van de school staan, dan heeft de school geen enkele zeggenschap daarover. Enkel als de ouders op het terrein van de school komen kunnen ze zoiets vragen. Het kind weigeren omdat de ouders op straat geen mondkapje dragen gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
CMD-Snake schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:33:
[...]

Ze hebben geen poot om op te staan om het zo af te dwingen. Als de ouders buiten het terrein van de school staan, dan heeft de school geen enkele zeggenschap daarover. Enkel als de ouders op het terrein van de school komen kunnen ze zoiets vragen. Het kind weigeren omdat de ouders op straat geen mondkapje dragen gaat niet werken.
Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dan alles maar weer dicht. Want iets anders is niet mogelijk.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
IJzerlijm schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:04:
[...]

Dan alles maar weer dicht. Want iets anders is niet mogelijk.
Een recalcitrante houding is precies wat we nodig hebben! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
CMD-Snake schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:33:
[...]

Ik begrijp zo'n reactie gewoon helemaal niet. Wat is nou de moeite om een mondkapje op te doen als de school daar om vraagt? Of zet jij, vergelijkbaar, ook altijd bij het ophalen van kinderen de fiets dwars op het, openbare, fietspad?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:17:
Wat is nou de moeite om een mondkapje op te doen als de school daar om vraagt?
Het gaat om de stelling dat de school huisregels kan opstellen voor de openbare ruimte, of zelfs kinderen weigert van ouders die zich daar niet aan houden. Zo werkt het niet, de zeggenschap van de school eindigt bij de erfgrens van hun grond. Ze kunnen vragen, maar de ouders zijn net zo vrij om te weigeren. De school kan de eis niet hard maken en al helemaal geen kinderen weigeren als de ouders het niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:30

Yucon

*broem*

Na die uitspraak van Rutte dat hij nog nooit getest was nu weer dit
Catshuisoverleg over avondklok verplaatst vanwege winters weer
Het Catshuisoverleg over de avondklok en andere coronamaatregelen gaat zondag niet door vanwege het verwachte winterse weer. Het overleg tussen een groot deel van het kabinet en RIVM-baas Jaap van Dissel vindt waarschijnlijk maandag plaats.

Als het kabinet de avondklok wil verlengen, komt hier eerst een debat over in de Tweede Kamer. De avondklok loopt vooralsnog woensdag om 4.30 uur af. Dinsdag zou de Kamer kunnen debatteren over het al dan niet verlengen van de avondklok. Daarvoor lijkt zich al wel een meerderheid af te tekenen.
bron: https://www.nu.nl/coronav...tst-vanwege-het-weer.html

Wat is dit nu voor een waardeloos signaal? Een paar dagen geleden nog wordt eindelijk bekend gemaakt dat men thuiswerken actiever gaat promoten, en nu dit.. Ik geloof best dat in persoon beter gaat. Maar zo'n overleg kan best via zoom/teams/whatever en als je het uitstelt vanwege iets als sneeuw geef je daarmee tevens het signaal dat online vergaderen niet te doen is. Dat is een mooie opsteker voor alle werkgevers die nu nog hun personeel zonder echt goede reden naar kantoor laten komen. En ook voor werknemers die uit vrije wil uit een soort routine naar kantoor komen trouwens.

Werkelijk. }:|

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 06-02-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Laat de avondklok nog maar een paar weken doorgaan. Het is heerlijk rustig hier op straat, waar het normaal zwart zag van de recalcitrante hangjongeren. Doordeweeks ging ik toch al 's avonds de deur niet uit en ik werk al bijna een jaar thuis, dus veel is er niet veranderd voor mij. Het enige nadeel is dat ik weer bijtijds naar huis moet als ik ergens op bezoek ben en ergens wat gaan eten of drinken zit er voorlopig ook niet in.

[ Voor 12% gewijzigd door P-Rock op 06-02-2021 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Señor Sjon schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:54:
[...]

En straks kinderen tot 12 jaar als je de quarantine wil verkorten van 10 naar 5 dagen. En reken maar dat over 2 weken hele klassen verkouden zijn. Na een vakantieperiode is dat ook standaard.

https://www.nu.nl/coronav...-moeten-thuisblijven.html

Heeft OMT zich ook aangemeld als politieke partij of vinden ze het wel goed zo qua rechtstreekse invloed? Na wat gemopper vorige week bij sommige leden over de scholen wordt er zo'n maatregel achteraan gegooid die defacto een nieuwe sluiting betekend.

Nog mooier, in de net ontvangen regels rond de basisschool mag je niet op het schoolplein komen (mocht eerst ook al niet), maar nu willen ze dat je met mondkapje buiten gaat wachten. Echt, op gemeentegrond, buiten, op openbaar terrein. Ze zijn niet helemaal lekker. How about no.
Hier ook een mail van de basisschool ontvangen. Verplicht een mondkapje op als je kinderen komt halen of brengen, verbod om op de stoep met anderen te praten etc.
Tyf op. Sorry, maar als de school doorslaat met regels op de openbareweg gaat dat bij mij niet werken.
En dan ook nog dat verhaal dat kinderen met de lichtste snottebel meteen voor minimaal 5 dagen geweigerd mogen worden. Ga dan maar weer online lesgeven want die klassen zullen toch niet vol zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DutchCommando schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:10:
Een recalcitrante houding is precies wat we nodig hebben! :D
Daarom gewoon kappen met aanstellen en gewoon dat mondkapje op bij brengen en halen.
Dat ze het niet juridisch af kunnen dwingen is echt weer zo'n onwijze nondiscussie. Het helpt natuurlijk nul komma nul maar die tien minuten overleeft zelfs de meest notoire kapjeshater. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Gonadan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Daarom gewoon kappen met aanstellen en gewoon dat mondkapje op bij brengen en halen.
Dat ze het niet juridisch af kunnen dwingen is echt weer zo'n onwijze nondiscussie. Het helpt natuurlijk nul komma nul maar die tien minuten overleeft zelfs de meest notoire kapjeshater. ;)
Het gaat erom dat het een vreemd, hellend vlak aan het worden is dat hele mondkapjesverhaal. Er is geen enkele reden om hem op te zetten buiten op de openbare straat. Van verkondigen dat het nut niet bewezen is naar een school die buiten haar bevoegdheden even vertelt aan mensen waar die op moet.

[ Voor 10% gewijzigd door Soccer98 op 06-02-2021 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Soccer98 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:58:
Het gaat erom dat het een vreemd, hellend vlak aan het worden is dat hele mondkapjesverhaal. Er is geen enkele reden om hem op te zetten buiten op de openbare straat. Van verkondigen dat het nut niet bewezen is naar een school die buiten haar bevoegdheden even vertelt aan mensen waar die op moet.
Iedereen kan gaan afgeven op de scholen, maar deze instructie komt gewoon van bovenaf.
Laat de scholen en medewerkers daar met rust, die hebben het zwaar genoeg. Ga klagen op het Malieveld als de maatregel niet bevalt.

Ik vind het ook een belachelijk idee, maar ga dan niet bij school dwars lopen doen. Dat is echt wel het laatste waar we wat aan hebben met z'n allen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Niet erg breed uitgemeten, een artikel waar we misschien wel heel blij van kunnen worden:

https://www.telegraaf.nl/...cijn-tegen-corona-ontdekt
Het gaat om het middel EXO-CD24. Binnen drie tot vijf dagen na toediening van het medicijn konden de 29 patiënten uit het ziekenhuis worden ontslagen. De laatste patiënt herstelde ook, al duurde het bij haar iets langer.
Het gaat om een bestaand kankermedicijn, dat bij toediening aan een testgroep van 30 covid-patienten (opgenomen in ziekenhuis, maar niet op IC) vrijwel iedereen in 5 dagen uit het ziekenhuis heeft gebracht.

Als die resultaten kunnen worden gepeproduceerd, is het gedaan met de stress op de IC. Het gros van de patienten dat flink ziek wordt en waarvoor opname in zicht komt, kan hiermee misschien voor de poorten van de IC worden weggehouden.

Natuurlijk, de praktijk is weerbarstig. Er zullen groepen met contraindicaties ontstaan. Maar dit lijkt een significante hap uit de inflow op de IC te kunnen wegnemen.

Tel dat op bij de effecten van vaccineren (als straks de 60-ers en 70-ers aan de beurt zijn), dat gaat ook de inflow op de IC flink verlagen.

Ik denk dat de IC rond eind maart weer kan ademhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:54
Soccer98 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:58:
een school die buiten haar bevoegdheden even vertelt aan mensen waar die op moet.
Whut, een school die het vertelt? Wat een domme uitspraak. Ik neem aan dat als je hier iets plaats, je onderzoek hebt gedaan.

https://www.lesopafstand....otocol-basisonderwijs.pdf

Daarin is het inderdaad niet terug te vinden. Maar eerst werd van de week het service document geplaatst en daar hebben scholen/besturen hun beleid op gericht. Een dringend advies. Net zoals elkaar geen handen geven, 1,5 meter afstand houden, etc

https://www.lesopafstand....maatregelen-bo-en-sbo.pdf
Ouders/verzorgers wordt gevraagd om bij brengen/halen ook buiten mondneusmaskers te
dragen.
• Scholen wordt dringend geadviseerd om ook bij de doorstroom in en rond het gebouw
alles te doen om contactmomenten te beperken, bijvoorbeeld door maatregelen als
éénrichtingsverkeer te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:06:
Niet erg breed uitgemeten, een artikel waar we misschien wel heel blij van kunnen worden:

https://www.telegraaf.nl/...cijn-tegen-corona-ontdekt

[...]

Het gaat om een bestaand kankermedicijn, dat bij toediening aan een testgroep van 30 covid-patienten (opgenomen in ziekenhuis, maar niet op IC) vrijwel iedereen in 5 dagen uit het ziekenhuis heeft gebracht.

Als die resultaten kunnen worden gepeproduceerd, is het gedaan met de stress op de IC. Het gros van de patienten dat flink ziek wordt en waarvoor opname in zicht komt, kan hiermee misschien voor de poorten van de IC worden weggehouden.

Natuurlijk, de praktijk is weerbarstig. Er zullen groepen met contraindicaties ontstaan. Maar dit lijkt een significante hap uit de inflow op de IC te kunnen wegnemen.
Als dit echt uitpakt dat het goed werkt dan is dit een doorbraak van het niveau wereldnieuws. Wanneer we de angel uit het virus kunnen houden én doorgaan met vaccineren, dan gaan we een heel erg mooie zomer tegemoet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dit biedt echt perspectief. Zo snel mogelijk reproduceren en alle onderzoeken en ervaringen met dit middel bij oncologie verzamelen, voor wie is het gewchikt en voor wie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eerst maar eens een betrouwbare bron met diepere informatie voordat we juichen, maar het idee klinkt wel erg fijn inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
[...]

Ik begrijp zo'n reactie gewoon helemaal niet. Wat is nou de moeite om een mondkapje op te doen als de school daar om vraagt? Of zet jij, vergelijkbaar, ook altijd bij het ophalen van kinderen de fiets dwars op het, openbare, fietspad?
Volslagen geen moeite. Maar ik beslis dat zelf, daar heeft school buiten hun terrein geen zier over te zeggen. Daar gaat het me om. Is net zoiets als ; je mag maar 1 bezoeker per dag thuis hebben. Ook klets. Ook dat bepaal ik zelf. Het zijn een heel zooi (terechte) adviezen die men maar even woordelijk verplicht wil praten en dat is een tendens die ik eng vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Dat ze het niet juridisch af kunnen dwingen is echt weer zo'n onwijze nondiscussie.
En dat is het dus volslagen niet. Het is een tendens sinds Covid dat men benoemt dat men van alles moet terwijl het niet meer als adviezen zijn. Dat is waar het me om gaat.

Nu heb ik geen schoolgaande kinderen meer, maar dat maakt me niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 07-02-2021 14:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

maartend schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:26:
En dat is het dus volslagen niet. Het is een tendens sinds Covid dat men benoemt dat men van alle smoet terwijl het niet meer als adviezen zijn. Dat is waar het me om gaat.

Nu heb ik geen schoolgaande kinderen meer, maar dat maakt me niet uit.
Een beetje in lijn met die vrouw op tv toen. "Ja als ze zeggen dat het moet doe ik het niet, dat bepaal ik zelf wel. Als het verplicht wordt dan wel hoor, maar niet omdat het moet.".
Volslagen waanzin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:29:
[...]

Een beetje in lijn met die vrouw op tv toen. "Ja als ze zeggen dat het moet doe ik het niet, dat bepaal ik zelf wel. Als het verplicht wordt dan wel hoor, maar niet omdat het moet.".
Volslagen waanzin.
Nee. Het gaat om het hellende vlak, maar blijkbaar is dat ok voor jou

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Sensatiekrant De Telegraaf moet je altijd met een flinke korrel zout nemen.

Ik zie dat de dictatuurschreeuwers ook nog wakker zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door P-Rock op 06-02-2021 22:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
maartend schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:33:
[...]

Weet je wat een mooi hellend vlak zou zijn geweest?
Als iedereen vanaf het begin netjes de adviezen had opgevolgd.
Dan had je een prachtige grafiek gezien met een hellend vlak dalend naar bijna 0 besmettingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hellend vlak is een drogreden, daar heb ik niet zoveel mee inderdaad. Ik kijk gewoon naar de feitelijke actuele situatie en daar baseer ik mijn oordelen op.
De lijn hypothetisch door trekken en op basis daarvan nu obstinaat gaan doen help je echt niemand mee, ook jezelf niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Gonadan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:02:
Iedereen kan gaan afgeven op de scholen, maar deze instructie komt gewoon van bovenaf.
Het is geen instructie, het is een advies cq. vriendelijk verzoek. De enige die het kan verplichten buiten is de gemeente via de APV of De Jonge moet snel een nieuwe ministeriële regeling produceren.

Het risico in de buitenlucht is nihil, zeker als nog bedenkt dat de kans groter is dat de kinderen het meeslepen. Dan is de besmetting in de auto op weg naar huis of thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CMD-Snake schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:42:
Het is geen instructie, het is een advies cq. vriendelijk verzoek.
Dat maak jij er van, zo is het niet meer gelegd bij de scholen.
Je kunt het weer aan alle kanten krom proberen te lullen, maar de scholen hebben gewoon een dringende instructie gekregen. Of dat juridisch af te dwingen valt is zinloos geklets, de scholen proberen dan ook gewoon zo goed en kwaad als het kan mee te werken.
Bijna iedereen in het onderwijs is blij weer open te kunnen en de ouders ook. Ook hier zal het weer een zeer selectie groep zijn die valt over deze maatregel, hoogstwaarschijnlijk niet eens mensen die maandag bij het schoolplein hoeven staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
[...]
Denk je dat al dat constante gehang aan en gestamp op dat vlak er nou echt voor gaat zorgen dat het minder gaat hellen ?
En de constante van al die "regels" is uiteindelijk om contact (waarvan men vindt dat het minst noodzakelijk is, het meeste voorkomt en het meeste aan verspreiding bij zou kunnen dragen) proberen te verminderen.

Wel apart dat iedereen enerzijds zo blij is met al dat gejuridiseer als het nog niet verplicht is om er onderuit te komen. En als het dan netjes waterdicht juridisch wordt afgedicht, men moord en brand schreeuwt over de politiestaat en wat al dies meer zij.

Vraag me af hoever die scholen tegenwoordig wel niet van huis af liggen. Ik moest er vroeger toch gewoon zelf met een vriendje heen lopen, zoals de meesten overigens. Dat gezeik met die afzet files waar je regelmatig overhoop gereden wordt door ouders, toch weer een verworvenheid van de moderne tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 06-02-2021 22:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
President schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:08:
[...]

Whut, een school die het vertelt? Wat een domme uitspraak. Ik neem aan dat als je hier iets plaats, je onderzoek hebt gedaan.

https://www.lesopafstand....otocol-basisonderwijs.pdf

Daarin is het inderdaad niet terug te vinden. Maar eerst werd van de week het service document geplaatst en daar hebben scholen/besturen hun beleid op gericht. Een dringend advies. Net zoals elkaar geen handen geven, 1,5 meter afstand houden, etc
Een beetje meer respect graag zou fijn zijn. Als je gelijk zegt dat het een domme uitspraak is, is de neiging om er vervolgens met een gestrekt been op in te gaan groter. Dat laat ik achterwege, maar het irriteert wel. Wat ik bedoel is dat ik het misplaatst vind dat vanuit een dergelijke organisatie een dringend advies (kortom: dit kunnen ze juridisch niet vaststellen blijkbaar, want anders was dit een verplichting) naar buiten wordt gebracht om niet eens op het terrein van de school zelf een mondkap te dragen. Dat vind ik vreemd, al helemaal omdat het buiten op straat is in dat geval. Binnen de school'grenzen' is schools pakkie 'an, daarbuiten niet. Of het dan de school zelf is, de koepel of weet ik veel welke onderwijsinstantie, maakt in dat opzicht verder niet uit lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 06-02-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:23
Soccer98 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Een beetje meer respect graag zou fijn zijn. Als je gelijk zegt dat het een domme uitspraak is, is de neiging om er vervolgens met een gestrekt been op in te gaan groter. Dat laat ik achterwege, maar het irriteert wel. Wat ik bedoel is dat ik het misplaatst vind dat vanuit een dergelijke organisatie een dringend advies (kortom: dit kunnen ze juridisch niet vaststellen blijkbaar, want anders was dit een verplichting) naar buiten wordt gebracht om niet eens op het terrein van de school zelf een mondkap te dragen. Dat vind ik vreemd, al helemaal omdat het buiten op straat is in dat geval. Binnen de school'grenzen' is schools pakkie 'an, daarbuiten niet. Of het dan de school zelf is, de koepel of weet ik veel welke onderwijsinstantie, maakt in dat opzicht verder niet uit lijkt me.
Wat wil je dan .. een omroepwagen door de straten met oom agent .. dat iedereen die geen kinderen heeft op school ook weet dat contact op en rond school ongewenst is ?
Of is het handiger dat door school aan de doelgroep zelf te laten communiceren ?

Is "de luizenmoeder" toch te vroeg gestopt, ze hadden prima nog wat corona afleveringen kunnen vullen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Soccer98 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:55:
[...]

En als de buurt hinder ondervindt van ouders die hun kinderen komen halen/brengen, mag school dat ook niet communiceren want dat is buiten de school'grenzen'? Wat mij betreft eindigen de school'grenzen' niet bij het hek, maar heeft de school en daarmee de leerlingen en ouders van die leerlingen ook een verplichting naar de omgeving en samenleving.

Daarnaast is dit voor ouders gewoon nuttige informatie, niet iedereen zit alle overheids- en nieuwssites in de gaten te houden voor alle regels, nu wijzen scholen er even op wat de adviezen zijn. Niet anders dan informatie over ophalen/brengen, schoolreisjes, lesmateriaal of wat dan ook, informatie die voor ouders relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Transportman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:09:
[...]

En als de buurt hinder ondervindt van ouders die hun kinderen komen halen/brengen, mag school dat ook niet communiceren want dat is buiten de school'grenzen'? Wat mij betreft eindigen de school'grenzen' niet bij het hek, maar heeft de school en daarmee de leerlingen en ouders van die leerlingen ook een verplichting naar de omgeving en samenleving.

Daarnaast is dit voor ouders gewoon nuttige informatie, niet iedereen zit alle overheids- en nieuwssites in de gaten te houden voor alle regels, nu wijzen scholen er even op wat de adviezen zijn. Niet anders dan informatie over ophalen/brengen, schoolreisjes, lesmateriaal of wat dan ook, informatie die voor ouders relevant is.
Mwa, ik weet niet. Mijn punt komt eerder voort uit het hellende vlak waar ik het op de vorige pagina over had. We hebben het over mondkapjes en die zijn alleen bedoeld voor openbare binnenruimtes. Daarbuiten moet een ieder lekker zelf weten wat 'ie ermee doet, vind ik. Ik vind niet dat daar een instantie dan nog met een dringend advies (wat dus gewoon in feite neer komt op: 'doe maar gewoon') overheen moet komen. Als de lokale snackbar een dergelijk iets besloten had, vond ik er hetzelfde van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Transportman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:09:
En als de buurt hinder ondervindt van ouders die hun kinderen komen halen/brengen, mag school dat ook niet communiceren want dat is buiten de school'grenzen'?
Ze kunnen het communiceren, maar ze zijn geen wetgever. De school kan geen parkeerverbod handhaven. Als er verkeersoverlast is dan kan de school daar weinig aan doen, de school plaats geen verkeersborden in de straat. Het is de gemeente die rondom scholen bijvoorbeeld een 30 km/h zone instelt of een parkeerverbod om verkeersoverlast tegen te gaan.

Als De Jonge de scholen instructie geeft dat de ouders in de openbare ruimte een mondkapje op moeten dan duwt hij de scholen in een onmogelijke positie. Dat is De Jonge ook niet vreemd, hij laat winkeliers zijn mondkapjesplicht handhaven en de vervoerders dwingt hij rondom de verplichte PCR test om politieagent te spelen. Je ziet hier een zeker patroon voorkomen, zijn regels moeten bewaakt worden door partijen die dat in de beginne niet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:16:
[...]

Mwa, ik weet niet. Mijn punt komt eerder voort uit het hellende vlak waar ik het op de vorige pagina over had. We hebben het over mondkapjes en die zijn alleen bedoeld voor openbare binnenruimtes. Daarbuiten moet een ieder lekker zelf weten wat 'ie ermee doet, vind ik. Ik vind niet dat daar een instantie dan nog met een dringend advies (wat dus gewoon in feite neer komt op: 'doe maar gewoon') overheen moet komen. Als de lokale snackbar een dergelijk iets besloten had, vond ik er hetzelfde van.
Wettelijk gezien kunnen ze het natuurlijk niet afdwingen.
Maar een beetje medewerking van de ouders die hun kind komen ophalen kan toch geen kwaad?
Het is officieel officieel geen onderdeel van de school, maar het ophalen is wel een onontkoombaar deel van de schooldag.
De snackbar kan je overslaan, je kind niet ophalen is wat lastig. Om dat in goede banen te leiden kan geen kwaad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Duitsland verplicht sinds kort ffp2 maskers in de openbare ruimtes

alleen zijn veel ffp2 maskers met een membraam waardoor de lucht ongefilterd naar buiten gaat ..

ik dacht dat een mondkapje voornamelijk was om anderen te beschermen, of mis ik hier iets ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mr. Detonator schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:23:

alleen zijn veel ffp2 maskers met een membraam waardoor de lucht ongefilterd naar buiten gaat ..

ik dacht dat een mondkapje voornamelijk was om anderen te beschermen, of mis ik hier iets ??
De FFP2 norm specificeert niets over de uitstoot van deeltjes naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Soccer98 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:16:
[...]

Op die manier kan je redeneren dat alles wel een hellend vlak is. Een jaar geleden was er nog geen lockdown, mondkapjesplicht, avondklok of wat dan ook, maar toch hebben we dat nu. Omdat we er nu achter komen dat we met slechts een paar maatregelen er niet komen, mensen niet uit zichzelf hun sociale contacten beperken, ouders bij het halen/brengen niet voldoende afstand houden ook al is het buiten. Dat is ook een stuk voortschrijdend inzicht, dat is wel erg makkelijk om op het hellend vlak af te schuiven.

Daarnaast, zijn alle regels en wetten die we hebben niet het gevolg van een hellend vlak? En alle regels en wetten die we afgeschaft hebben niet net zo goed gevolg van een hellend vlak? Inzichten veranderen, de regels, wetten en adviezen moeten daarin meegaan.
CMD-Snake schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:18:
[...]

Ze kunnen het communiceren, maar ze zijn geen wetgever. De school kan geen parkeerverbod handhaven. Als er verkeersoverlast is dan kan de school daar weinig aan doen, de school plaats geen verkeersborden in de straat. Het is de gemeente die rondom scholen bijvoorbeeld een 30 km/h zone instelt of een parkeerverbod om verkeersoverlast tegen te gaan.

Als De Jonge de scholen instructie geeft dat de ouders in de openbare ruimte een mondkapje op moeten dan duwt hij de scholen in een onmogelijke positie. Dat is De Jonge ook niet vreemd, hij laat winkeliers zijn mondkapjesplicht handhaven en de vervoerders dwingt hij rondom de verplichte PCR test om politieagent te spelen. Je ziet hier een zeker patroon voorkomen, zijn regels moeten bewaakt worden door partijen die dat in de beginne niet kunnen.
Het is een overheidsadvies, scholen geven het alleen maar door, er is nog geen verplichting en als die er wel komt zullen scholen die niet kunnen handhaven. Om het even in de vergelijking met verkeersoverlast te houden, de school kan weliswaar geen verkeersborden plaatsen, maar wel bij ouders aangeven als het te gortig wordt en wat de gevolgen kunnen zijn als mensen naar de gemeente gaan, dat er dan mogelijk een parkeerverbod o.i.d. komt waarop gehandhaafd zal worden door de gemeente. En in dit geval zal het dan zijn dat de scholen mogelijk weer dicht gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
[...]

Het schoolplein hier is groot en ruim, maar daar mag je dus niet op, nee je moet allemaal bij het hek gaan staan als een soort dambord.
[...]

Ik heb een grandioze hekel aan die dingen (zie het eerdere mondkapjestopic) en als ik er onderuit kom om hem niet te dragen, zal ik dat zeker niet nalaten. Sinds 1 december ben ik geen enkele winkel meer binnen geweest. In die zin doe ik het nog beter dan de dragers, aangezien die nog wel in winkels komen. :p

Zeker voor die korte momenten, buiten, op 2+ meter van anderen, is het volstrekt zinloos. Maar goed, hoe de snotterregels bedacht zijn, is de boel toch zo weer dicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:23:

Dat zijn voornamelijk de FFP3 maskers die dat hebben, die ademen namelijk nog een stuk moeilijker.

FFP2 (Of N95/KN95) wordt hier ook veel (vrijwillig) gedragen en nooit met ventiel. Die mogen hier juist niet.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 07-02-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 07:45
Yaksa schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:40:
[...]

Weet je wat een mooi hellend vlak zou zijn geweest?
Als iedereen vanaf het begin netjes de adviezen had opgevolgd.
Dan had je een prachtige grafiek gezien met een hellend vlak dalend naar bijna 0 besmettingen.
Wel bijzonder dat dat was gebeurd als de adviezen toen totaal anders waren dan de adviezen nu. Oftewel, we kregen de verkeerde adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gonadan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:47:
[...]

Dat maak jij er van, zo is het niet meer gelegd bij de scholen.
Je kunt het weer aan alle kanten krom proberen te lullen, maar de scholen hebben gewoon een dringende instructie gekregen. Of dat juridisch af te dwingen valt is zinloos geklets, de scholen proberen dan ook gewoon zo goed en kwaad als het kan mee te werken.
Bijna iedereen in het onderwijs is blij weer open te kunnen en de ouders ook. Ook hier zal het weer een zeer selectie groep zijn die valt over deze maatregel, hoogstwaarschijnlijk niet eens mensen die maandag bij het schoolplein hoeven staan.
De scholen komen met deze regels en zijn dus zelf daarvoor verantwoordelijk. Dat zij zich voor een karretje laten spannen is niet mijn probleem. Die scholen hadden ook een dikke vinger naar die instructies kunnen geven, buiten het hek is hun zaak niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 19:46

pro_6or

amateur_60r

[...]

De eerste zin is:

[...]

Dat is dus al ruim de helft van de bedden verbruikt aan iets wat normaal niet speelt. Die 1050 is al geen luxe bij normale omstandigheden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr.Joker

Onze vriend Henk-Jan zit er vrij vaak heel dicht bij, bij de reproductiefactor die het RIVM schetst.

Dit draadje is wel interessant, over dat er een grote kans bestaat dat de avondklok eigenlijk nagenoeg geen effect heeft en daarmee eigenlijk ook disproportioneel is, je zou eigenlijk betere compliance moeten hebben van maatregelen die wel proportioneel zijn..

Mocht je de avondklok blijven hanteren terwijl deze (nagenoeg) niet werkt zal de compliance en draagvlak alleen maar omlaag gaan.

Ben het eigenlijk wel met hem eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mr.Joker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 01:04:
[Twitter: title]

Onze vriend Henk-Jan zit er vrij vaak heel dicht bij, bij de reproductiefactor die het RIVM schetst.

Dit draadje is wel interessant, over dat er een grote kans bestaat dat de avondklok eigenlijk nagenoeg geen effect heeft en daarmee eigenlijk ook disproportioneel is, je zou eigenlijk betere compliance moeten hebben van maatregelen die wel proportioneel zijn..

Mocht je de avondklok blijven hanteren terwijl deze (nagenoeg) niet werkt zal de compliance en draagvlak alleen maar omlaag gaan.

Ja inderdaad, dat is ook mijn gevoel. Ik kan zelfs zeggen dat het bij mij averechts gewerkt heeft. Ik hou mij vrij goed aan alle regels en adviezen. Door de avondklok valt mijn enige sociale interactie buiten werk weg. Nu is de drempel om weer naar kantoor te gaan daardoor een stuk lager geworden. Op die manier kom ik met een stuk meer mensen in aanraking dan daarvoor.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik merk dat een groep posters hier regelmatig fel reageert op mensen die vraagtekens hebben bij het nut en noodzaak van (stapelen van) de maatregelen of aangeven het ergens niet mee eens te zijn of angst te hebben voor een hellend vlak. De zogenaamde ‘dictatuurroepers’ heb ik gisteren geleerd.

Waar ik oprecht benieuwd naar ben is welke bronnen zij eigenlijk gebruiken die hen de verifieerbaar juiste informatie oplevert om stevig van leer te blijven trekken tegen deze kritische mensen?

Bijvoorbeeld het goedpraten van gebruik van een mondkapje in de buitenruimte. Of het beargumenteren dat het allemaal wel mee valt met verslavingsproblemen tijdens deze crisis. Of dat een vaccinatie bewijs geen big deal is. Of voorbeeld 4,5,6 dat alle impact van deze crisis bagatelliseert en daarmee impliceert dat de huidige en toekomstige maatregelen strak volgen hoort bij goed burgerschap. Het lijkt wel alsof Covid verslaan ineens de end-game in ons bestaan is geworden.

Wat is de motivatie hierachter? Een blind vertrouwen in de overheid? Angst om de controle over de crisis te verliezen? Wanhoop omdat met de zware maatregelen het virus alsnog niet verslagen lijkt te worden?

Het is geen aanval, ik ben echt oprecht benieuwd. Ik maak me namelijk een beetje zorgen dat deze mensen straks zelf met alu-hoedjes lopen. Niet om straling te weren, maar omdat de overheid deze maatregel heeft ingevoerd tegen Covid :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 18:49

Metro2002

Memento mori

En om even een keer positief nieuws te brengen:

Isrealisch ziekenhuis ontdekt medicijn tegen corona
Een Israëlisch ziekenhuis beweert een nieuw geneesmiddel te hebben ontwikkeld dat tijdens een zogeheten fase-1-onderzoek voor 96% effectief is tegen het coronavirus. Uit dat onderzoek zou zijn gebleken dat bijna alle coronapatiënten binnen vijf dagen volledig waren hersteld nadat ze matig tot ernstig ziek waren geworden door besmetting met het coronavirus
Het is niet de eerste keer dat ik over een corona medicijn lees deze week maar deze lijkt bijzonder effectief te zijn en als het geen bijwerkingen heeft is het wellicht niet nodig om de hele bevolking in te enten met een vaccin dat wél bijwerkingen kan hebben. Ik zou dan zeggen: De grootste risicogroep vaccineren en als de rest ziek wordt zou je dat met dit medicijn afkunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
[Twitter: title]

Het idiote is dan ook dat het OMT hier met alle macht aan vast wil houden, terwijl iedereen dit al weet. Ik snap er niks meer van.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
@Aghanim ik denk dat je bepaalde meningen aan elkaar koppelt die de meeste mensen niet tegelijk hebben. Alsof je de meningen waar jij het niet mee eens bent combineert in één algemene en gemeenschappelijke tegenstander. Ik denk dat dat niet klopt.

Ik denk dat een grote groep mensen zich in de oprechte adviezen van het OMT prima kan vinden én zelf ook prima ziet dat een aantal besluiten mogelijk onder druk van de politiek zijn en daar wat meer moeite mee hebben, maar toch gewoon volgen (dat kan beide tegelijk). Er zal ook een groep zijn die iets nuchterder kijkt naar het hellend vlak, of die minder de overtuiging hebben dat ‘ze’ dit doen om ons bang te maken, maar omdat ze ook denken dat er een echt risico is op een grote derde golf.

Ook blijft er een groep die vindt dat het vroeger pas echt erg was, dat de huidige millennials niets gewend zijn. Etcetera. Al die verschillende groepen hebben zeker overlap, hier en daar, maar zijn niet één groep. Ik denk dat je ook eigenlijk weg zou moeten blijven bij die framing, dat mensen die ‘anders’ denken alleen maar doen wat de overheid ze vertelt. Wellicht trekken ze een andere conclusie dan jij, maar om dan het hellend vlak te gebruiken dat ze alles doen, dat komt dat misschien toch wat uit de lucht vallen.

We denken veel te veel in wij-zij, we discussiëren om de ander te overtuigen (en een vragende stijl is daar juist vaak een teken van ;)) en maken regels heilig voor anderen maar vloeibaar voor onszelf. We vergroten elke misser van Rutte uit, om het liefst alles in het belachelijke door te trekken, om ergens ons eigen gelijk te halen.

Misschien een wat langere post dan nodig, maar ik denk dat het veel zinvoller is om inhoudelijk over een maatregel te praten dan dat je probeert een ‘virtuele’ groep aan te spreken op een geheel dat die groep niet herkent. Sowieso is een gesprek prettiger als je elkaar niet bij voorbaat probeert in te delen in kampen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
Aghanim schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:55:
Ik merk dat een groep posters hier regelmatig fel reageert op mensen die vraagtekens hebben bij het nut en noodzaak van (stapelen van) de maatregelen of aangeven het ergens niet mee eens te zijn of angst te hebben voor een hellend vlak. De zogenaamde ‘dictatuurroepers’ heb ik gisteren geleerd.

Waar ik oprecht benieuwd naar ben is welke bronnen zij eigenlijk gebruiken die hen de verifieerbaar juiste informatie oplevert om stevig van leer te blijven trekken tegen deze kritische mensen?

Bijvoorbeeld het goedpraten van gebruik van een mondkapje in de buitenruimte. Of het beargumenteren dat het allemaal wel mee valt met verslavingsproblemen tijdens deze crisis. Of dat een vaccinatie bewijs geen big deal is. Of voorbeeld 4,5,6 dat alle impact van deze crisis bagatelliseert en daarmee impliceert dat de huidige en toekomstige maatregelen strak volgen hoort bij goed burgerschap. Het lijkt wel alsof Covid verslaan ineens de end-game in ons bestaan is geworden.

Wat is de motivatie hierachter? Een blind vertrouwen in de overheid? Angst om de controle over de crisis te verliezen? Wanhoop omdat met de zware maatregelen het virus alsnog niet verslagen lijkt te worden?

Het is geen aanval, ik ben echt oprecht benieuwd. Ik maak me namelijk een beetje zorgen dat deze mensen straks zelf met alu-hoedjes lopen. Niet om straling te weren, maar omdat de overheid deze maatregel heeft ingevoerd tegen Covid :+
Bedankt voor het in een hokje plaatsen en de alu-hoedjes sneer aan het einde...

Ik geloof oprecht dat onze overheid in dit geval het beste met ons voor heeft, ook al ben ik het niet eens met al het beleid (covid en non-covid) en twijfel ik ook wel eens aan het nut van afzonderlijke maatregelen. Daarnaast heb ik tijdens mijn studie best wat raakvlakken gehad met veiligheidsmaatregelen, snap ik de basis van infectieziektes en kan ik die twee combineren. Dat mensen dan bewust een loopje nemen met de maatregelen en het doel van de maatregelen (of alleen een grote mond op het internet hebben), kan ik slecht tegen, want geen enkele maatregel is perfect en zal verspreiding voldoende remmen (of we moeten de samenleving echt compleet ontwrichten), maar een combinatie van maatregelen zal wel bijdragen aan het remmen van het virus zodat we er zo snel mogelijk vanaf zijn.
Metro2002 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:13:

[...]

Het is niet de eerste keer dat ik over een corona medicijn lees deze week maar deze lijkt bijzonder effectief te zijn en als het geen bijwerkingen heeft is het wellicht niet nodig om de hele bevolking in te enten met een vaccin dat wél bijwerkingen kan hebben. Ik zou dan zeggen: De grootste risicogroep vaccineren en als de rest ziek wordt zou je dat met dit medicijn afkunnen.
Tegen de tijd dat dat onderzoek is afgelopen is iedereen al gevaccineerd en is het alleen een leuk alternatief voor de mensen bij wie het vaccin niet aanslaat of niet gevaccineerd zijn. Maar voorkomen blijft beter dan genezen, ook voor langere termijn.

Een stukje bijwerkingen bij vaccinatie heb je het precies over? Voor zover bekend is bij de grote aantallen die al gezet zijn geen ernstige bijwerkingen geconstateerd, terwijl het onderzoek wat jij het over hebt met het medicijn maar met een beperkte groep is uitgevoerd en ik weet niet wat de normale bijwerkingen van het medicijn zijn (lang leve de paywalls).

[ Voor 3% gewijzigd door Transportman op 07-02-2021 09:41 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je het hebt over mijn kritiek van gisteravond. Het moge duidelijk zijn dat die niet op de vraagtekens gericht was maar op het gedrag wat men van plan is te gaan vertonen.
Vraagtekens heb ik zelf ook, maar ik blijf mij wel constructief gedragen.

Het hellend vlak is van zichzelf al geen onderbouwing, dus als daar kritiek op komt is dat volkomen terecht. Je kunt de lijn tot in extreme door trekken en bang worden voor een totalitaire staat maar kijk dan eens goed naar wat er nu in de wereld gebeurt.
Wij zitten in een onwijze bubbel met heel veel vrijheid, laten we wel een beetje realistisch blijven.

Los daarvan denk ik dat de meesten ageren tegen het feit dat mensen de kritische houding misbruiken om zich niet aan regels te hoeven houden. En dat is nu net waar het mis gaat.
Ik heb ook genoeg vraagtekens en weet van bepaalde situaties dat het gewoon niets uit maakt, maar wil er ook vanaf.
Zolang men continu maar blijft zoeken naar argumenten om een eigen plan te trekken gaat het alleen maar langer duren

Sommige zeikerds vinden zichzelf zieliger dan de rest maar dan heb ik nieuws: iedereen heeft het zwaar, iedereen is er klaar mee, ook met het eeuwige gezeik in de samenleving, iedereen wil er zo snel mogelijk vanaf, ook ik.
Dan komt er nu weer discussie over scholen die een instructie niet weigeren en mensen die dan maar willen gaan muiten. Terwijl de scholen het snappen, gewoon nog even doorbijten, we gaan tenminste vooruit, wees blij dat het überhaupt open mag.

De lontjes zijn al kort genoeg, dat merk je ook hier. Gewoon allemaal door blijven bijten, het einde komt in zicht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Metro2002 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:13:

[...]

Zie RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus" voor context. Tl;dr, dit medicijn werkt tegen één bepaald symptoom en is nog op zeer beperkte wijze getest. We weten het klinische voordeel niet, en als het al voordeel geeft, duurt het nog wel even voordat de onderzoeken ver genoeg zijn.

Het is hoe dan ook geen vervanger voor vaccineren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CMD-Snake
In Frankrijk hebben ze ook wel aangetoond dat de avondklok niet werkt en daar is die zelfs strenger. De besmettingen gingen zelfs omhoog na het strenger maken in bepaalde departementen. De virologen in België zijn ook groot fan van hun avondklok, maar ze kunnen geen bewijs leveren dat het werkt.
Gonadan schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:31:
Het hellend vlak is van zichzelf al geen onderbouwing, dus als daar kritiek op komt is dat volkomen terecht. Je kunt de lijn tot in extreme door trekken en bang worden voor een totalitaire staat maar kijk dan eens goed naar wat er nu in de wereld gebeurt.
Totalitaire staten komen zelden uit de lucht vallen, die ontstaan stapje bij stapje. En bij elk stapje staat het publiek luid te klappen. Overigens verwacht ik niet dat hier snode plannen zijn voor een dictatuur, "don't attribute to malice what can be explained by stupidity". Van dat laatste gaat genoeg rond in Den Haag.

Je merkt ook wel met de coronamaatregelen dat zaken die begin 2020 nog onmogelijk geacht werden nu ingevoerd zijn. Elke stap die men neemt maakt de volgende stap weer makkelijker om te maken. "Baat het niet dan schaad het niet", "Doe nu maar" en meer platitudes om alles maar recht te praten. Er is ook verder weinig reflectie in Den Haag, want we blijven maar regeltjes stapelen ondanks dat het effect steeds minder wordt of helemaal uit blijft.

Ik ben dan ook wel benieuwd naar het gestuntel rondom vaccinatiebewijzen. Zowel in Nederland als daarbuiten blijft men flirten met dat idee van een coronapaspoort. Gaan we een toekomst krijgen met tweederangs burgers die als ze zo'n paspoort niet kunnen tonen buitengesloten zijn van maatschappelijke deelname?
Wij zitten in een onwijze bubbel met heel veel vrijheid, laten we wel een beetje realistisch blijven.
Nee, dat zitten we niet. Nederland is nummer 3 in de stringency index van alle coronamaatregelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0XF-2t9Ier-URak0ar0cU41hR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A8YiVjBpKpP39f0E8WEieZVR.png?f=fotoalbum_large

Dit is geen vrijheid. Je mag niet samenkomen met je vrienden en familie of met een vereniging (1 bezoeker, groepsgrootte van max 2 personen, geen bijeenkomsten/evenementen). Je kan niet gaan en staan waar je wil, wanneer je wil (avondklok). De overheid vertelt mij hoe ik mij moet kleden in bepaalde situaties (mondkapjes in openbare ruimte). Normaal menselijk gedrag is gecriminaliseerd.

Maatschappelijke alarmbellen gaan aan alle kanten af, maar de overheid kan alleen kijken naar de corona dagkoersen.

Het is enorm uitzichtloos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

De lontjes zijn al kort genoeg, dat merk je ook hier. Gewoon allemaal door blijven bijten, het einde komt in zicht.
Dat hoor ik al een aantal maanden. Het einde is in zicht.. nog even volhouden.. de laatste loodjes. En toen was er weer een nieuwe mutatie...

[ Voor 41% gewijzigd door souljah1h op 07-02-2021 10:32 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Nee, dat zitten we niet. Nederland is nummer 3 in de stringency index van alle coronamaatregelen:
[Afbeelding]
Dat Nederland nu bovenaan staat is een logisch gevolg van dat het heel lang veel lager heeft gestaan. Toen we ons gelukkig prijsden niet in zo'n Frankrijk of Spanje te wonen met hun domme maatregelen tegenover onze slimme lockdown.

https://ourworldindata.or...~FRA~GBR~ESP&region=World

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/24fbGUf.jpg

En nu plukken we de vruchten van die luxe en gaan we als laatste weer van de maatregelen af zijn. Want het virus kan het geen ruk schelen of jij ermee klaar bent en wat je draagvlak is. Als je maar met andere mensen in contact komt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Kijk ook even naar hoe die index opgebouwd is. Het maakt geen onderscheid tussen de zwaarte van bepaalde maatregelen en je krijgt ook punten voor bco etc. Het enige dat je met zekerheid kan zeggen, is dat volgens dit model Nederland hoog scoort. Dat is in dit geval niet gelijk aan de ruimte die je als individu wel of niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RoD schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Zie RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus" voor context. Tl;dr, dit medicijn werkt tegen één bepaald symptoom en is nog op zeer beperkte wijze getest. We weten het klinische voordeel niet, en als het al voordeel geeft, duurt het nog wel even voordat de onderzoeken ver genoeg zijn.

Het is hoe dan ook geen vervanger voor vaccineren.
Dat klopt, maar het kan wel in combinatie met vaccineren gebruikt worden om de ernst van het virus er af te halen en het virus in de tang te nemen: Aan de ene kant preventief vaccineren, aan de andere kant de meest ernstige gevallen kunnen behandelen voordat ze naar de IC hoeven, betekent feitelijk het einde van de grote impact die het virus heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:19:
@Aghanim ik denk dat je bepaalde meningen aan elkaar koppelt die de meeste mensen niet tegelijk hebben. Alsof je de meningen waar jij het niet mee eens bent combineert in één algemene en gemeenschappelijke tegenstander. Ik denk dat dat niet klopt.

Ik denk dat een grote groep mensen zich in de oprechte adviezen van het OMT prima kan vinden én zelf ook prima ziet dat een aantal besluiten mogelijk onder druk van de politiek zijn en daar wat meer moeite mee hebben, maar toch gewoon volgen (dat kan beide tegelijk). Er zal ook een groep zijn die iets nuchterder kijkt naar het hellend vlak, of die minder de overtuiging hebben dat ‘ze’ dit doen om ons bang te maken, maar omdat ze ook denken dat er een echt risico is op een grote derde golf.

Ook blijft er een groep die vindt dat het vroeger pas echt erg was, dat de huidige millennials niets gewend zijn. Etcetera. Al die verschillende groepen hebben zeker overlap, hier en daar, maar zijn niet één groep. Ik denk dat je ook eigenlijk weg zou moeten blijven bij die framing, dat mensen die ‘anders’ denken alleen maar doen wat de overheid ze vertelt. Wellicht trekken ze een andere conclusie dan jij, maar om dan het hellend vlak te gebruiken dat ze alles doen, dat komt dat misschien toch wat uit de lucht vallen.

We denken veel te veel in wij-zij, we discussiëren om de ander te overtuigen (en een vragende stijl is daar juist vaak een teken van ;)) en maken regels heilig voor anderen maar vloeibaar voor onszelf. We vergroten elke misser van Rutte uit, om het liefst alles in het belachelijke door te trekken, om ergens ons eigen gelijk te halen.

Misschien een wat langere post dan nodig, maar ik denk dat het veel zinvoller is om inhoudelijk over een maatregel te praten dan dat je probeert een ‘virtuele’ groep aan te spreken op een geheel dat die groep niet herkent. Sowieso is een gesprek prettiger als je elkaar niet bij voorbaat probeert in te delen in kampen.
grotendeels eens met je verhaal, maar als het gaat om 'felle posters' die nogal uithalen naar mensen die -meestal genuanceerd- kritisch zijn en vaak op die uithalen en snerende vragen nog bewonderenswaardig rustig reageren komen er zo 5 op in mijn hoofd. Mijn vermoeden is dat mijn top 5 flinke overlap zal hebben met die van @Aghanim
verder kan dit snel een meta discussie worden, zelf ben ik ook voor inhoudelijk argumenteren, en daar hoort het met woorden 'neersabelen' van mensen en meningen wat mij betreft dan ook niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik kan vooral niet zoveel met mensen die deze crisis zeer 1-dimensionaal en alarmistisch benaderen.
De eerste (1-dimensionaal) is weinig nuttig, want deze crisis is nu eenmaal zeer complex.
Het alarmistische wordt ik soms ook een beetje moe van. We zitten nu eenmaal in de grootste crisis sinds WO2. Het is niet fraai, mensen lijden, dat is duidelijk. No need to state the obvious.
Dan juist heel veel discussie voeren (eindeloos) over triviale zaken als mondkapjes lijkt dan echt heel onzinnig.
Ook het "eisen" van perspectief, heel vermoeiend. Er is soms weinig perspectief op korte termijn, we zitten in een crisis remember?

Ik heb geen blind vertrouwen in de overheid, zeker niet. Ze maken fouten, communiceren niet handig en goed.
Maar globaal zijn er twee aanpakken: de aanpak die wij (en veel andere landen kiezen), het doorsudderen en bijsturen, telkens vele belangen wegen en in een politiek compromis vervatten.
En de aanpak van landen als China, maar ook Australie en Nieuw-Zeeland: full-force de epidemie platstampen.
Beide aanpakken hebben hun voors en tegens, er is geen perfecte aanpak, daar is deze crisis te complex voor.

[ Voor 4% gewijzigd door ultimateharry op 07-02-2021 11:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Transportman
Totalitaire staten komen zelden uit de lucht vallen, die ontstaan stapje bij stapje. En bij elk stapje staat het publiek luid te klappen. Overigens verwacht ik niet dat hier snode plannen zijn voor een dictatuur, "don't attribute to malice what can be explained by stupidity". Van dat laatste gaat genoeg rond in Den Haag.
Volgens die redenatie zijn snelheidslimieten ook een stap naar een totalitaire staat, is milieuwetgeving een stap naar een totalitaire staat, is arbo-wetgeving een stap naar een totalitaire staat, is iedere wet wel een stap naar een totalitaire staat. Dat argument is dus complete onzin.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar het gestuntel rondom vaccinatiebewijzen. Zowel in Nederland als daarbuiten blijft men flirten met dat idee van een coronapaspoort. Gaan we een toekomst krijgen met tweederangs burgers die als ze zo'n paspoort niet kunnen tonen buitengesloten zijn van maatschappelijke deelname?
Ik ben geen voorstander van een absoluut coronapaspoort en moeten er alternatieven mogelijk blijven, maar jezelf niet laten vaccineren mag wat mij betreft echt wel ontmoedigd worden als je daar geen medische reden voor hebt. Dus het is of gewoon doorlopen met vaccinatiebewijs/medische indicatie, of laat maar een recente test zien dat je geen corona hebt.
Je merkt ook wel met de coronamaatregelen dat zaken die begin 2020 nog onmogelijk geacht werden nu ingevoerd zijn. Elke stap die men neemt maakt de volgende stap weer makkelijker om te maken. "Baat het niet dan schaad het niet", "Doe nu maar" en meer platitudes om alles maar recht te praten. Er is ook verder weinig reflectie in Den Haag, want we blijven maar regeltjes stapelen ondanks dat het effect steeds minder wordt of helemaal uit blijft.

[...]

[Afbeelding]

Dit is geen vrijheid. Je mag niet samenkomen met je vrienden en familie of met een vereniging (1 bezoeker, groepsgrootte van max 2 personen, geen bijeenkomsten/evenementen). Je kan niet gaan en staan waar je wil, wanneer je wil (avondklok). De overheid vertelt mij hoe ik mij moet kleden in bepaalde situaties (mondkapjes in openbare ruimte). Normaal menselijk gedrag is gecriminaliseerd.

Maatschappelijke alarmbellen gaan aan alle kanten af, maar de overheid kan alleen kijken naar de corona dagkoersen.

En waar staan we op de opvolgings-index? Waarom gaat het in andere landen zo goed terwijl wij met blijkbaar de strengste maatregelen er zo een potje van maken?

Daarnaast, Corona is relatief gezien nog een lieverdje, maar toch liggen onze ICs vol, kraakt ons zorgsysteem aan alle kanten en moeten we dus normaal menselijk gedrag beperken om de zorg niet compleet vast te laten lopen. Als dat niet het geval zou zijn, zouden al die corona dagkoersen niet interessant zijn, zouden al die maatregelen niet nodig zijn, maar waarom dringt dat besef niet bij jou en al die maatregel-tegenstanders door?
Stoney3K schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Dat klopt, maar het kan wel in combinatie met vaccineren gebruikt worden om de ernst van het virus er af te halen en het virus in de tang te nemen: Aan de ene kant preventief vaccineren, aan de andere kant de meest ernstige gevallen kunnen behandelen voordat ze naar de IC hoeven, betekent feitelijk het einde van de grote impact die het virus heeft.
Maar tegen de tijd dat we weten of het medicijn ook daadwerkelijk werkt zijn we maanden verder en is iedereen gevaccineerd. Of verwacht je voor dit medicijn opeens shortcuts in de beoordeling en benodigde gegevens voor goedkeuring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Transportman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:13:
[...]
Maar tegen de tijd dat we weten of het medicijn ook daadwerkelijk werkt zijn we maanden verder en is iedereen gevaccineerd. Of verwacht je voor dit medicijn opeens shortcuts in de beoordeling en benodigde gegevens voor goedkeuring?
Gezien het een bestaand, al goedgekeurd medicijn is kunnen ze het bij wijze van spreken al morgen inzetten, het enige wat nog getest moet worden is of het ook echt effectief is. De veiligheid ervan is al bewezen en dat is wat de meeste tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:55
Vraag voor diegene die (kleine) kinderen hebben;

Een collega van mij heeft net aan dat haar dochter afgelopen donderdag in contact is geweest met een positief geteste leraar en dat ze nu dus 10 dagen in quarantaine moeten (tenzij klachten dan testen vanaf dag 5).

De scholen gaan toch pas vanaf maandag open?? Of heb ik iets gemist?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Transportman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:13:
Volgens die redenatie zijn snelheidslimieten ook een stap naar een totalitaire staat, is milieuwetgeving een stap naar een totalitaire staat, is arbo-wetgeving een stap naar een totalitaire staat, is iedere wet wel een stap naar een totalitaire staat. Dat argument is dus complete onzin.
Er zit nogal een verschil tussen een wettelijke maximum snelheid van 100 km/h en je mag niet na 21.00 buiten zijn.
Ik ben geen voorstander van een absoluut coronapaspoort en moeten er alternatieven mogelijk blijven, maar jezelf niet laten vaccineren mag wat mij betreft echt wel ontmoedigd worden als je daar geen medische reden voor hebt.
Je kan ook principieel tegen zo'n paspoort en waar het voor staat zijn. Ik heb geen moeite om te vaccineren, maar ik zeer zeker er moeite mee dat het een toegangsbewijs wordt of zoals in de plannen van Spanje, Portugal en Griekenland dat je zonder niet meer vrij kan bewegen binnen de EU.

Na vaccinatie zal ik ook de GGD en het RIVM vragen om mijn data weer te verwijderen uit hun systemen. Dat was ik uit principe al van plan, maar het datalek van de GGD heeft mij hier nog meer in gesterkt in deze overtuiging. Vermoedelijk kan ik dan alleen nooit zo'n paspoort krijgen omdat het bewijs vernietigd is. Nou ja, vakantie in eigen land kan ook leuk zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:56
Thalaron schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:17:
Vraag voor diegene die (kleine) kinderen hebben;

Een collega van mij heeft net aan dat haar dochter afgelopen donderdag in contact is geweest met een positief geteste leraar en dat ze nu dus 10 dagen in quarantaine moeten (tenzij klachten dan testen vanaf dag 5).

De scholen gaan toch pas vanaf maandag open?? Of heb ik iets gemist?
Noodopvang?

Dat is het enige waar ik zo snel aan denk, of een examenklas. De scholen hadden na de kerstvakantie het stokje noodopvang van de kinderopvang overgenomen en voor de examenklassen van de middelbare scholen was er een uitzondering, waar een hoop scholen kozen voor les aan halve klassen.

De scholen waren dus open, maar les werd op afstand gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 07-02-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Stoney3K schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:16:
[...]

Gezien het een bestaand, al goedgekeurd medicijn is kunnen ze het bij wijze van spreken al morgen inzetten, het enige wat nog getest moet worden is of het ook echt effectief is. De veiligheid ervan is al bewezen en dat is wat de meeste tijd kost.
Maar die effectiviteit is ook niet van de ene op de andere dag bepaald. Nu is het toevallig op 30 patiënten getest waar 29 het ziekenhuis snel weer konden verlaten, maar ik heb al van meer medicijnen en middelen gehoord die goed scoorden bij een kleine groep, maar compleet door het ijs zakten op het moment dat het bij grotere groepen getest werd.

En dat het goedgekeurd is voor A, betekent niet meteen dat het ook goedgekeurd is voor B. Want de bijwerkingen en de kans daarop (die ik in dit geval niet ken), staan voor A wel in verhouding tot de effectiviteit, maar voor B niet.
CMD-Snake schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Er zit nogal een verschil tussen een wettelijke maximum snelheid van 100 km/h en je mag niet na 21.00 buiten zijn.
En wat is dat verschil dan? Beiden leggen beperkingen op aan wat mag.
Je kan ook principieel tegen zo'n paspoort en waar het voor staat zijn. Ik heb geen moeite om te vaccineren, maar ik zeer zeker er moeite mee dat het een toegangsbewijs wordt of zoals in de plannen van Spanje, Portugal en Griekenland dat je zonder niet meer vrij kan bewegen binnen de EU.
Er zijn nu al landen waar een vaccinatie verplicht is, was dat voorheen dan ook een probleem? Ik hoop ook niet dat het er gaat komen, maar dat is ook afhankelijk van wat we er zelf van maken. Als we ons voldoende laten vaccineren, gaat het niet nodig zijn omdat de bescherming dan op orde is, maar als grote groepen bewust ongevaccineerd blijven, kan het zomaar nodig zijn om die groepen te beschermen.
Na vaccinatie zal ik ook de GGD en het RIVM vragen om mijn data weer te verwijderen uit hun systemen. Dat was ik uit principe al van plan, maar het datalek van de GGD heeft mij hier nog meer in gesterkt in deze overtuiging. Vermoedelijk kan ik dan alleen nooit zo'n paspoort krijgen omdat het bewijs vernietigd is. Nou ja, vakantie in eigen land kan ook leuk zijn. ;)
Is nog beter voor het milieu en de portemonnee ook ;)

Maar ik weet niet of je die data kan laten verwijderen, het gaat in principe om medische data, ik verwacht niet dat die zomaar verwijderd kunnen worden, of dat je bij de GGD/RIVM aan het goede adres bent als je door jouw huisarts bent ingeënt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Precies dat dus. En zolang het duidelijk een tijdelijke aanleiding heeft gaan we er gewoon vanuit dat de maatregelen ook tijdelijk zijn.
Wanneer dat laatste over een aantal maanden niet het geval blijkt, dán is het moment om te gaan rellen over vrijheden.

Heel flauw, maar als je dan meer vrijheid wilt kan je altijd nog verhuizen naar Myanmar bijvoorbeeld. ;)

Overigens dacht ik dat jij alles als adviezen beschouwde, dus je wordt toch nergens in beperkt qua bezoek?
Mondkapjes als kleding ga ik niet eens op in, dat is simpelweg zoeken naar een stok.
CMD-Snake schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:21:
Inderdaad. De snelheidsbeperkingen zijn er altijd, de avondklok is slechts een tijdelijke maatregel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Stoney3K schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Dat is een zeer algemene stelling, maar klopt inderdaad wel. Een effectieve preventie + medicamenteuze behandeling (en dan het liefst nog profylactisch), zou ideaal zijn. Maar zo ver zijn we helaas nog niet :)
Pagina: 1 ... 96 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2