Dus hebben we wel degelijk een lockdown.DutchCommando schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:18:
[...]
Wij hebben hier geen lockdown. Echt niet. Nog nieteens half. Thuis moeten blijven tenzij naar werk op de essentiële beroepenlijst (je weet wel, die lijst uit maart). Dat is een lockdown.
Zo lang je zelf de stemmende meerderheid bent maakt dat dus helemaal niets uit.Nox schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:14:
[...]
Ik hoop dat de oude garde zo wijs is om zich niet zo verheven te voelen. Tevens jaag je daarmee de andere tweederde van de bevolking je tegen je in het harnas.
De enige manier waarop je dat verandert, is wanneer er meer jongeren naar de stembus gaan en zelf meer actief mee gaan doen in de politiek.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
nee , het gezeik verplaats je lafjes.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Dat is toch ook precies de bedoeling? Een harde plicht vanuit de overheid is op allerlei manieren aan te vallen.
Het toestaan van vragen naar een inentingsbewijs levert je nagenoeg hetzelfde op, zonder het gezeik.
als het voor niet essentiële dingen als bioscoop en club bezoek geldt kun je deze vermijden als je om wat voor reden geen vaccinatiebewijs wil tonen ( kan zijn dat dat uit principe is en je wel een prik gehad hebt, of omdat je de prik nog niet hebt of wil).
essentiële dingen zoals supermarkten e.d. kun je moeilijker vermijden , als daar ook verplicht wordt om m te tonen wordt je wel aardig beperkt met je 'vrije keuze' om wel of niet te vaccineren .
zoals ik hierboven al stel: openstelling (en sluiting) reguleren op basis van populatie kenmerken en niet op basis van individuele, tenzij iemand (vermoedelijk) besmettelijk is.
Heel strikt genomen is het geen 'lock' down: Bedrijven worden misschien gesloten en iedereen wordt vriendelijk verzocht om thuis te blijven, maar verder gaat het niet.Metro2002 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:19:
[...]
Dus hebben we wel degelijk een lockdown.
Je wordt nog niet onder schot gehouden als je jezelf op straat vertoont, zelfs de avondklok is "Hier heeft U een boete, ga nu alsjeblieft naar huis".
Van een enorme hoeveelheid dwang is niet echt sprake.
En dan? Wat heb ik aan het antwoord?Mr.Joker schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:19:
[...]
Niet eens een halve lockdown? Vraag dat ff aan ondernemend Nederland
Ja, een kwart. Immers, de essentiële beroepenlijst is nu niet in gebruik.Metro2002 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:19:
Dus hebben we wel degelijk een lockdown.
Ik mis o.a. nog:CMD-Snake schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:06:
Uiteindelijk heeft het Red Team alles gekregen waar ze om vroegen, van verplichte mondkapjes tot een totale lockdown.
- Inkomensondersteuning voor zij in quarantaine of isolatie.
- Dagelijks bellen naar zij in quarantaine of isolatie.
- Backtracing binnen BCO.
- Erkenning dat transmissie ook < 15 minuten bij een persoon kan en daar BCO op aanpassen.
- Testen kinderen < 12 jaar. Dat gaan we nu eindelijk doen.
Dat was een opvallend dingetje uit de persco inderdaad. ik volgde het niet live maar las wat comments elders die dat ook opvielen. Dus Rutte heeft dat wel gezegd.CMD-Snake schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:06:
Zoals vrij scherp wordt samengevat:
Áls iedereen de regels blijft volgen, áls er meer wordt getest, áls er meer mensen zijn gevaccineerd, dan is er een richting naar een weg terug naar „een zo normaal mogelijk” leven, was de boodschap. Oftewel: het echte normale leven is eerder droom dan werkelijkheid.
We worden alvast gemasseerd in ieder geval dat sommige dingen gaan blijven.

Al vraag ik me wel af of dat draagvlak blijvend is.
Dat niet meer mensen dat opgevallen is?
[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 04-02-2021 13:36 ]
Als iemand echt verwacht dat dingen zoals 1,5 meter afstand houden of mondkapjes dragen echt permanent gaan worden, dan vind ik die mensen echt naïef.RodeStabilo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:33:
[...]
Dat was een opvallend dingetje uit de persco inderdaad. ik volgde het niet live maar las wat comments elders die dat ook opvielen. Dus Rutte heeft dat wel gezegd.
Van zaken als thuiswerken verwacht ik wel dat het wat meer een blijvertje kan worden.
In Duitsland is een negatief oordeel gegeven over extra rechten voor gevaccineerden.
Daarnaast hebben VVD en CDA zich al uitgesproken voor verlenging van de avondklok als het OMT positief advies geeft. Overigens heeft Van Dissel gezegd dat de sombere scenario's waar het OMT mee komt de laatste tijd berekent zijn op basis van data uit half december.
bron: NOSDuitse Ethiekraad keert zich tegen voorrechten voor gevaccineerden
De Duitse Ethikrat heeft zich tegen versoepeling van maatregelen voor gevaccineerden uitgesproken, zolang niet vaststaat dat ingeënte mensen het virus niet kunnen overdragen. Ook moet eerst de druk op de overbelaste zorg afnemen. Pas dan mag aan versoepelingen worden gedacht, maar dan wel voor alle burgers tegelijk.
Daarnaast hebben VVD en CDA zich al uitgesproken voor verlenging van de avondklok als het OMT positief advies geeft. Overigens heeft Van Dissel gezegd dat de sombere scenario's waar het OMT mee komt de laatste tijd berekent zijn op basis van data uit half december.
Dat is puur om de verwachting wat te temperen. Zodra genoeg mensen gevaccineerd zijn en de ziekenhuizen weer leeg zijn gaat alles gewoon terug naar normaal. Alleen voordat je zover bent kan best nog even duren. Er zullen dus dus nog heel wat tussenstappen zijn. We zullen dus een hele tijd in grotendeels normaal, maar met nog wat kleinere beperkingen (b.v. 1.5m afstand) zitten. Maar uiteindelijk verdwijnen die ook gewoon.RodeStabilo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:33:
[...]
Dat was een opvallend dingetje uit de persco inderdaad. ik volgde het niet live maar las wat comments elders die dat ook opvielen. Dus Rutte heeft dat wel gezegd.
[removed]
Ik hoop dat natuurlijk van ganser harte niet maar ineens was het 'terug gaan naar normaal' nu 'terug naar een zo normaal mogelijk leven" geeft me een wat naar gevoel. Kan geen verspreking zijn want deze tekst verzint hij ook niet ter plekke.Stoney3K schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:37:
[...]
Als iemand echt verwacht dat dingen zoals 1,5 meter afstand houden of mondkapjes dragen echt permanent gaan worden, dan vind ik die mensen echt naïef.
Blijkbaar hebben ze geleerd van vorige persmomenten waarin 100% werd gefocussed op de vaccins dat dat het licht aan het einde van de tunnel is en dat uiteindelijk niet zo van een leien dakje gaat?redwing schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:38:
[...]
Dat is puur om de verwachting wat te temperen.
[ Voor 34% gewijzigd door RodeStabilo op 04-02-2021 13:43 ]
De bedrijven waarbij thuiswerken gewoon blijkt te werken zullen niet teruggaan en hun kantoren gaan afstoten om winstgevender te worden.RodeStabilo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:33:
[...]
Al vraag ik me wel af of dat draagvlak blijvend is.
Laat dat nou net de 2 dingen zijn wat niet benoemd werd in die routekaart. Dus als ik dan met de dezelfde doemdenkersmentaliteit als het OMT daar naar kijk is het vrij duidelijk, het ligt niet in de verwachting dat die gaan verdwijnen.Als iemand echt verwacht dat dingen zoals 1,5 meter afstand houden of mondkapjes dragen echt permanent gaan worden, dan vind ik die mensen echt naïef.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Deze routekaart is inderdaad niets waard. Geen stukje waarin het 'oude normaal' staat vermeld en zo vrijblijvend als het maar kan. Kan morgen zo ineens aangepast worden waar ze dat nodig achtten. Zonde van de bits in de database zeg maar.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Laat dat nou net de 2 dingen zijn wat niet benoemd werd in die routekaart. Dus als ik dan met de dezelfde doemdenkersmentaliteit als het OMT daar naar kijk is het vrij duidelijk, het ligt niet in de verwachting gaan verdwijnen.
Ik denk dat dat vooral is om zich in te dekken tegen loze beloftes. Onze minister-president wil zelf nou eenmaal ook zo snel mogelijk terug naar normaalRodeStabilo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Ik hoop dat natuurlijk van ganser harte niet maar ineens was het 'terug gaan naar normaal' nu 'terug naar een zo normaal mogelijk leven" geeft me een wat naar gevoel. Kan geen verspreking zijn want deze tekst verzint hij ook niet ter plekke.
Precies dit. Ze hebben zich al verschillende keren verstapt met te veel beloftes.RodeStabilo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Blijkbaar hebben ze geleerd van vorige persmomenten waarin 100% werd gefocussed op de vaccins dat dat het licht aan het einde van de tunnel is en dat uiteindelijk niet zo van een leien dakje gaat?
En sowieso, kijk hoe 'goed' er nu aan de maatregelen wordt gehouden. Zodra de ziekenhuizen leeg zijn en niemand er nog last van heeft, gaat iedereen zich weer normaal gedragen, ongeacht de regels.
[removed]
Volgens mij is dit toch echt al eerder duidelijk benoemd. In alle risiconiveaus is deze regel van toepassing. Als we uit de crisis zijn en we dus feitelijk op risiconiveau 0 zitten wat betreft corona, vervalt deze maatregel dus ook, aangezien er dan geen risiconiveau meer is. Daar komen ze ongetwijfeld nog op terug, maar ik kan me echt niet voorstellen dat mondkapjes en 1,5 meter afstand de norm blijven in de toekomst. Op een gegeven moment is de crisis voorbij en dan gaan we weer terug naar "normaal". Het kan zijn dat je dat punt pas begin volgend jaar bereikt (bij wijze van), maar daar zullen ze ongetwijfeld een "stip" voor op de horizon zetten als de tijd daar is. Bijv. een criterium van % gevaccineerden, of juist "iedereen die wilde, heeft zich kunnen laten vaccineren, dus daarmee zitten we op niveau 0 en vervallen alle maatregelen". Het is te hopen dat we dat punt snel bereiken.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Laat dat nou net de 2 dingen zijn wat niet benoemd werd in die routekaart. Dus als ik dan met de dezelfde doemdenkersmentaliteit als het OMT daar naar kijk is het vrij duidelijk, het ligt niet in de verwachting gaan verdwijnen.
Tegelijkertijd is corona natuurlijk wel "here to stay", net als de griep zal het jaarlijks terugkeren in meer of mindere mate. Maar onze afweersystemen zijn inventief en weren de griep ook vaak prima af (zie ook: verkoudheid). Bij griep hebben we ook al eens gezien dat er een nieuwe variant ontstaat (mutatie) die zorgt voor veel meer ziekenhuisopnames, bijv. op de kinderafdelingen zag je dat een paar jaar geleden ook als ik het me goed herinner met longinfecties. Natuurlijk niet in de mate die we nu zien met corona (met notabene allerlei voorzorgsmaatregelen).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
gelukkig maar, we zijn geen lemmings.... (leuk spel was dat trouwens)redwing schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:47:
[...]
Precies dit. Ze hebben zich al verschillende keren verstapt met te veel beloftes.
En sowieso, kijk hoe 'goed' er nu aan de maatregelen wordt gehouden. Zodra de ziekenhuizen leeg zijn en niemand er nog last van heeft, gaat iedereen zich weer normaal gedragen, ongeacht de regels.
Je kunt natuurlijk 's morgens gewoon net doen of je naar kantoor fietst en daar aangekomen draai je weer om, fietst naar huis en je gaat aan het werk.Vlassie1980 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:04:
MBT thuiswerken: We hebben bij mijn werkgever al volop ingezet op thuiswerken toen het virus eraan kwam.
Nu zijn we bijna een jaar verder en ik kan niet anders zeggen dan dat het als IT Servicedesk agent an sich prima te doen is.
Het enige dat ik gewoon echt mis is mijn daily commute naar het werk op de high-speed ebike.
Vooral het fietsen mis ik echt en een rondje in de buurt zet niet veel zoden aan de dijk.
Heb je toch je kilometrage gehaald wat je voorheen had en die uren reistijd had je voor de crisis ook al.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Vreemd bericht op NU.nl
https://www.nu.nl/economi...erheid-dat-verplicht.html
De supermarkten gaan alleen vragen om een vaccinatiebewijs als de overheid dat verplicht.
Waarom daar uberhaupt sprake van zou zijn is mij een raadsel. Hoe wil je dat gaan doen dan? Tot einde van Q3 niet meer naar de supermarkt als je tot de laatste groep behoort die in aanmerking komt voor vaccinatie?
Vaccinatiebewijs/paspoort gaat heel erg veel kwaad bloed zetten en moeten we niet willen als samenleving. Je hebt namelijk geen keuze. Bovendien is het te pas en te onpas vragen om medische gegevens en erg gevoelig voor misbruik.
Ik realiseer me dat ook in het verleden al bij het binnenkomen voor sommige landen een gele koorts vaccinatie is gevraagd/(eis). Dat is dan nog wat anders en de grondslag daarvoor is ook anders.
Natuurlijk ben ik al gevaccineerd

Voor de bof, mazelen, rode hond, gele koorts, difterie, tubercelose, kinkhoest etc.
De supermarkten gaan alleen vragen om een vaccinatiebewijs als de overheid dat verplicht.
Waarom daar uberhaupt sprake van zou zijn is mij een raadsel. Hoe wil je dat gaan doen dan? Tot einde van Q3 niet meer naar de supermarkt als je tot de laatste groep behoort die in aanmerking komt voor vaccinatie?
Vaccinatiebewijs/paspoort gaat heel erg veel kwaad bloed zetten en moeten we niet willen als samenleving. Je hebt namelijk geen keuze. Bovendien is het te pas en te onpas vragen om medische gegevens en erg gevoelig voor misbruik.
Ik realiseer me dat ook in het verleden al bij het binnenkomen voor sommige landen een gele koorts vaccinatie is gevraagd/(eis). Dat is dan nog wat anders en de grondslag daarvoor is ook anders.

Voor de bof, mazelen, rode hond, gele koorts, difterie, tubercelose, kinkhoest etc.
Laat die 1,5 meter nou net 1 van de ingrijpenste zijn. Daardoor kun je normaal sociaal in principe wel vergeten.redwing schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:38:
[...]
Dat is puur om de verwachting wat te temperen. Zodra genoeg mensen gevaccineerd zijn en de ziekenhuizen weer leeg zijn gaat alles gewoon terug naar normaal. Alleen voordat je zover bent kan best nog even duren. Er zullen dus dus nog heel wat tussenstappen zijn. We zullen dus een hele tijd in grotendeels normaal, maar met nog wat kleinere beperkingen (b.v. 1.5m afstand) zitten. Maar uiteindelijk verdwijnen die ook gewoon.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Dat hoeft natuurlijk ook geen universele maatregel te zijn, maar die kun je ook verplichten in bepaalde situaties, bijvoorbeeld als je verwacht dat mensen veel contact gaan hebben met risicogroepen of met niet-gevaccineerden.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:58:
[...]
Laat die 1,5 meter nou net 1 van de ingrijpenste zijn. Daardoor kun je normaal sociaal in principe wel vergeten.
Serieus? We hebben anderhalf maand meer data, we weten hoe het in andere landen vergaat, maar toch gaan we verder met de doemscenario's op de piek van het aantal besmettingen?CMD-Snake schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:38:
In Duitsland is een negatief oordeel gegeven over extra rechten voor gevaccineerden.
[...]
bron: NOS
Je zou denken aan de omgekeerde volgorde van invoeren weer afvoeren, maar bij die ellendige mondkapjes gaat dat dus niet gebeuren, tenzij een Kamermeerderheid de noodwet torpedeert eens in de 3 maanden. Dat gaat deze maand niet gebeuren, dus volgende kans is ergens medio mei. Dan is er vast ook nog wel wat aan de hand, dus dan is het medio augustus. Dan komt iedereen net terug van vakantie, dus wordt het wel verlengd tot december. En in december is het nieuwe griepseizoen aanstaande en wordt het ook weer verlengd voor de zekerheid.Arjan90 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:49:
[...]
Volgens mij is dit toch echt al eerder duidelijk benoemd. In alle risiconiveaus is deze regel van toepassing. Als we uit de crisis zijn en we dus feitelijk op risiconiveau 0 zitten wat betreft corona, vervalt deze maatregel dus ook, aangezien er dan geen risiconiveau meer is. Daar komen ze ongetwijfeld nog op terug, maar ik kan me echt niet voorstellen dat mondkapjes en 1,5 meter afstand de norm blijven in de toekomst. Op een gegeven moment is de crisis voorbij en dan gaan we weer terug naar "normaal". Het kan zijn dat je dat punt pas begin volgend jaar bereikt (bij wijze van), maar daar zullen ze ongetwijfeld een "stip" voor op de horizon zetten als de tijd daar is. Bijv. een criterium van % gevaccineerden, of juist "iedereen die wilde, heeft zich kunnen laten vaccineren, dus daarmee zitten we op niveau 0 en vervallen alle maatregelen". Het is te hopen dat we dat punt snel bereiken.
Tegelijkertijd is corona natuurlijk wel "here to stay", net als de griep zal het jaarlijks terugkeren in meer of mindere mate. Maar onze afweersystemen zijn inventief en weren de griep ook vaak prima af (zie ook: verkoudheid). Bij griep hebben we ook al eens gezien dat er een nieuwe variant ontstaat (mutatie) die zorgt voor veel meer ziekenhuisopnames, bijv. op de kinderafdelingen zag je dat een paar jaar geleden ook als ik het me goed herinner met longinfecties. Natuurlijk niet in de mate die we nu zien met corona (met notabene allerlei voorzorgsmaatregelen).
Het patroon herhaalt zich. Over een maand of drie dus met je NFC prikkaart aanmelden in de supermarkt, anders gaat het hekje niet open.Indoubt schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:56:
Vreemd bericht op NU.nl
[Afbeelding]
Denk dat iemand de Corona-factuur een beetje zat aan het worden is aan de overkant van het Kanaal.quote: AD liveblogWetenschappers verschuiven in deze coronacrisis telkens de criteria om de lockdown te verlengen, zegt de Britse minister van Financiën Rishi Sunak. Hij vindt volgens Britse media dat daar een einde aan moet komen en de huidige lockdown de laatste moet zijn.
Volgens Sunak hebben wetenschappers het opeens niet meer over ziekenhuisopnames en bescherming van de Nationale Gezondheidsdienst (NHS), maar draait nu alles om heel veel nieuwe vastgestelde besmettingen. Het aantal geregistreerde besmettingen neemt toe, omdat er veel meer wordt getest en er ook meer besmettelijke varianten van het virus rondwaren. Die vormen geen groter gevaar voor de gezondheid van patiënten dan het oorspronkelijke uit China afkomstige virus.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Day 344, The zero-covid edition
— Yorick (@YorickB) 4 februari 2021
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.121 (-93)
🟢Clinic: 1.519 (-82)
🟢ICU: 602 (-11)
New:
🔴Clinic: 186
🔴ICU: 29 #corona #stayhome pic.twitter.com/X6e8GiGrng
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dit gaan ze dus al niet doen vanwege het overzicht voor de mensen. Allerlei lokale noodverordingen die ook nog eens tijdelijk zijn. Dus word het gewoon 1.5 meter, punt.Stoney3K schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:00:
[...]
Dat hoeft natuurlijk ook geen universele maatregel te zijn, maar die kun je ook verplichten in bepaalde situaties, bijvoorbeeld als je verwacht dat mensen veel contact gaan hebben met risicogroepen of met niet-gevaccineerden.
Ik denk juist dat ze die 1,5 meter niet in één keer voor het hele land los gaan laten, juist omdat er dan de dag daarna een enorme knuffelorgie gaat onststaan in stampvolle kroegen. En dan ben je weer bijna terug bij af.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:09:
[...]
Dit gaan ze dus al niet doen vanwege het overzicht voor de mensen. Allerlei lokale noodverordingen die ook nog eens tijdelijk zijn. Dus word het gewoon 1.5 meter, punt.
Dat zal veel meer in stapjes gaan om dat effect te voorkomen.
Mooie stap minder ziekenhuisbezetting lijkt me!
We hebben Rob Jette en Jesse Klaver toch?Stoney3K schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:26:
[...]
Zo lang je zelf de stemmende meerderheid bent maakt dat dus helemaal niets uit.
De enige manier waarop je dat verandert, is wanneer er meer jongeren naar de stembus gaan en zelf meer actief mee gaan doen in de politiek.
Mijn ouders (net 60+) zijn van mening dat zo'n vaccinatiebewijs niet zo'n goed plan is. Misschien ben ik dan net wat te beperkt, de 80+'ers verdenk ik er wel van
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Zeker mooie stap. Komt wel voornamelijk door een hele hoge uitstroom. Instroom op de IC en kliniek zijn hetzelfde als vorige week.joppe113 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:12:
Mooie stap minder ziekenhuisbezetting lijkt me!
[...]
Zal niet werken, dat hebben we al gezien. Belgen die naar nederland gaan en vice versa. Krijg je gewoon een enorme stroom mensen vanuit de 1.5 meter gebieden naar de vrije gebieden. Dus iedereen op een kluitje, precies wat je net niet wilt.Stoney3K schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:10:
[...]
Ik denk juist dat ze die 1,5 meter niet in één keer voor het hele land los gaan laten, juist omdat er dan de dag daarna een enorme knuffelorgie gaat onststaan in stampvolle kroegen. En dan ben je weer bijna terug bij af.
Dat zal veel meer in stapjes gaan om dat effect te voorkomen.
Ik bedoel ook eerder, binnen de deur van het ziekenhuis nog wel anderhalve meter houden, achter de deur van de kroeg (al dan niet met vaccinatiebewijs) niet.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:17:
[...]
Zal niet werken, dat hebben we al gezien. Belgen die naar nederland gaan en vice versa. Krijg je gewoon een enorme stroom mensen vanuit de 1.5 meter gebieden naar de vrije gebieden. Dus iedereen op een kluitje, precies wat je net niet wilt.
Geen onderscheid maken tussen Rotterdam en Leeuwarden
Maar ook een van de meest effectieve.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:58:
[...]
Laat die 1,5 meter nou net 1 van de ingrijpenste zijn. Daardoor kun je normaal sociaal in principe wel vergeten.
Maar dat wil niet zeggen dat je dat overal moet toepassen. Als je in winkels b.v. goed afstand houdt en bij familie vrienden dat niet doet zal dat op een gegeven moment al voldoende zijn. Je zult dus in stappen terug naar normaal gaan. Je moet alleen niet denken dat dat al binnen een paar maanden zal gebeuren.
[removed]
*knip* niet op de man reageren aubDutchCommando schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:18:
[...]
Wij hebben hier geen lockdown. Echt niet. Nog nieteens half. Thuis moeten blijven tenzij naar werk op de essentiële beroepenlijst (je weet wel, die lijst uit maart). Dat is een lockdown.
[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2021 18:21 ]
Verwijderd
formeel niet, de praktijkervaring van veel mensen met een kantoorbaan die zich braaf aan de regels houden komt op bijna hetzelfde neer.DutchCommando schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:18:
[...]
thuis werken, alleen voor boodschappen 1 of 2 x naar de winkel en alleen naar buiten voor een luchtje.
Het bekende 'ja maar wat van al die zielige mensen die het gevaccineerd kunnen worden' standpunt komt weer een paar keer voorbij. Meestal van mensen met een duidelijke mening (prima verder) over een vaccinatiebewijs voor praktische doelen. Het zou ze echter sieren voor hun standpunt uit te komen in plaats van dit punt er bij te slepen; het is niet geloofwaardig dat het ze daar om te doen is.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb mijn voorspellende model uitgebreid met een wat beter submodel voor vaccinaties. Zo heb ik de historische data toegevoegd ipv een simpele rechte lijn die op 6-1-2020 begint.
Voorbij het eind van de historische data moet je natuurlijk wel extrapoleren.
Ik maak de aanname dat we vanaf februari tenminste 10.500 mensen per dag effectief kunnen immuniseren. Daarvoor moet je pakweg
* 15.000 shots zetten (BioNTech, Moderna, alleen 1e shots)
* of: 23.500 shots (BioNTech, Moderna, 50/50 mix 1e en 2e shots)
* of: 12.500 shots (AstraZeneca/Jansen).
Ik denk dat dit haalbare aantallen zijn, wellicht zelfs wat conservatief als je naar maart/april kijkt.
Verder heb ik wat verwarring tussen cijfers die op infectiedatum of rapportagedatum worden geteld. Al mijn R-waardes worden nu netjes naar infectiedatum berekend.
Ik worstel nog steeds met een onverklaarde trend in de geobserveerde R-waarde tussen kerst en nu. Ondanks correctie voor het toenemende aandeel UK-infecties en voor toenemende immuniteit (natuurlijk, Sanquin data + vaccins, RIVM data), laat deze lijn nog steeds een trend zien. Die is neergaand.
Als ik die trend meeneem in de projectie, dan kom ik op mijn optimistische scenario:
/f/image/UdQO18ePigyKUhvTacNoQG29.png?f=fotoalbum_large)
In dit optimistische scenario gaat R (vanuit dagelijkse nieuwe besmettingen, teruggerekend van rapportagedatum naar infectiedatum), rond 15-2 boven 1. De piek van R ligt op 1.03 rond 10 maart, de piek van de dagelijks gerapporteerde nieuwe infecties komt niet boven de 5000 uit, in de loop van april.
Dan het pessimistische scenario, waarin de onverklaarde neerwaartse trend van R niet wordt meegenomen:
/f/image/bfgCqVQkLMEyu6isLwoa0W1Z.png?f=fotoalbum_large)
Hier zie je een doorkruising R>1 rond 5-2 (infectiedatum) met een piek op 1.09. De dagelijks gemelde nieuwe besmettingen zullen in dit scenario oplopen tot pakweg 14.000 a 15.000 eind april/begin mei.
Is dat te handlen? vermoedelijk wel. Tussen nu en half april zullen grote aantallen kwetsbaren zijn ingeent. De verhouding tussen infecties en ziekenhuisopnames zal een stuk gunstiger liggen dan in het verleden. Het is denkbaar dat je in april 15k nieuwe besmettingen per dag hebt, maar de ziekenhuisopnames op het niveau liggen dat nu behoort bij 5.000 a 7.500 positieve tests per dag.
Wat zit er nog niet in het model:
* effecten van geleidelijke heropening van de maatschappij. Het is waarschijnlijk dat de R-waarde daardoor een aantal basispunten gaat stijgen. Je ziet dat zo'n verschil van 6 basispunten het verschil maakt tussen "geen golf" of "derde golf". Om deze extra bijdrage te counteren, is het nodig om sneller dan de genoemde 12.500 a 23.500 prikken per dag te vaccineren.
* effecten van het weer en de natuur. typisch is medio april het moment waarin het weer verbetert en luchtweginfecties flink omlaag gaan. Er schijnt niet echt consensus te zijn over de reden, maar het patroon is onmiskenbaar. Ik heb wel eens gelezen dat toenemende pollen in de lucht ons immuunsysteem activeren en ons dus waarbaarder maken tegen infecties.
Voorbij het eind van de historische data moet je natuurlijk wel extrapoleren.
Ik maak de aanname dat we vanaf februari tenminste 10.500 mensen per dag effectief kunnen immuniseren. Daarvoor moet je pakweg
* 15.000 shots zetten (BioNTech, Moderna, alleen 1e shots)
* of: 23.500 shots (BioNTech, Moderna, 50/50 mix 1e en 2e shots)
* of: 12.500 shots (AstraZeneca/Jansen).
Ik denk dat dit haalbare aantallen zijn, wellicht zelfs wat conservatief als je naar maart/april kijkt.
Verder heb ik wat verwarring tussen cijfers die op infectiedatum of rapportagedatum worden geteld. Al mijn R-waardes worden nu netjes naar infectiedatum berekend.
Ik worstel nog steeds met een onverklaarde trend in de geobserveerde R-waarde tussen kerst en nu. Ondanks correctie voor het toenemende aandeel UK-infecties en voor toenemende immuniteit (natuurlijk, Sanquin data + vaccins, RIVM data), laat deze lijn nog steeds een trend zien. Die is neergaand.
Als ik die trend meeneem in de projectie, dan kom ik op mijn optimistische scenario:
/f/image/UdQO18ePigyKUhvTacNoQG29.png?f=fotoalbum_large)
In dit optimistische scenario gaat R (vanuit dagelijkse nieuwe besmettingen, teruggerekend van rapportagedatum naar infectiedatum), rond 15-2 boven 1. De piek van R ligt op 1.03 rond 10 maart, de piek van de dagelijks gerapporteerde nieuwe infecties komt niet boven de 5000 uit, in de loop van april.
Dan het pessimistische scenario, waarin de onverklaarde neerwaartse trend van R niet wordt meegenomen:
/f/image/bfgCqVQkLMEyu6isLwoa0W1Z.png?f=fotoalbum_large)
Hier zie je een doorkruising R>1 rond 5-2 (infectiedatum) met een piek op 1.09. De dagelijks gemelde nieuwe besmettingen zullen in dit scenario oplopen tot pakweg 14.000 a 15.000 eind april/begin mei.
Is dat te handlen? vermoedelijk wel. Tussen nu en half april zullen grote aantallen kwetsbaren zijn ingeent. De verhouding tussen infecties en ziekenhuisopnames zal een stuk gunstiger liggen dan in het verleden. Het is denkbaar dat je in april 15k nieuwe besmettingen per dag hebt, maar de ziekenhuisopnames op het niveau liggen dat nu behoort bij 5.000 a 7.500 positieve tests per dag.
Wat zit er nog niet in het model:
* effecten van geleidelijke heropening van de maatschappij. Het is waarschijnlijk dat de R-waarde daardoor een aantal basispunten gaat stijgen. Je ziet dat zo'n verschil van 6 basispunten het verschil maakt tussen "geen golf" of "derde golf". Om deze extra bijdrage te counteren, is het nodig om sneller dan de genoemde 12.500 a 23.500 prikken per dag te vaccineren.
* effecten van het weer en de natuur. typisch is medio april het moment waarin het weer verbetert en luchtweginfecties flink omlaag gaan. Er schijnt niet echt consensus te zijn over de reden, maar het patroon is onmiskenbaar. Ik heb wel eens gelezen dat toenemende pollen in de lucht ons immuunsysteem activeren en ons dus waarbaarder maken tegen infecties.
[ Voor 20% gewijzigd door t_captain op 04-02-2021 15:33 ]
Verwijderd
volgens mij staan in dit topic verschillende berichten van mensen die openlijk aangeven principieel tegen toegang op basis van vaccinatiebewijs zijn ( wat iets anders is dan vaccin weigeren voor de duidelijkheid) , zonder dat daar zielige mensen bijgehaald worden.ijdod schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:37:
Het bekende 'ja maar wat van al die zielige mensen die het gevaccineerd kunnen worden' standpunt komt weer een paar keer voorbij. Meestal van mensen met een duidelijke mening (prima verder) over een vaccinatiebewijs voor praktische doelen. Het zou ze echter sieren voor hun standpunt uit te komen in plaats van dit punt er bij te slepen; het is niet geloofwaardig dat het ze daar om te doen is.
Kan je laatste zin dan ook niet helemaal plaatsen.
Ik ben principieel tegen een vaccinatiebewijs als toegangs-document voor maatschappelijke deelname.Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:41:
[...]
volgens mij staan in dit topic verschillende berichten van mensen die openlijk aangeven principieel tegen toegang op basis van vaccinatiebewijs zijn ( wat iets anders is dan vaccin weigeren voor de duidelijkheid) , zonder dat daar zielige mensen bijgehaald worden.
Kan je laatste zin dan ook niet helemaal plaatsen.
Zelf ben ik van plan om het vaccin bij de eerste gelegenheid te laten zetten.
Dat gaat terug op mijn opvatting over vaccinatie als "collectieve verwantwoordelijkheid, maar individuele vrijheid". Door mijzelf te vaccineren, maak ik ruimte voor een ander die dat niet wil, niet mag of niet kan.
Ik ben zelf religieus, maar ervaar geen religieuze bezwaren tegen vaccinatie. Ik heb wel respect voor mensen die een geloofsopvatting hebben die wel bezwaar maakt tegen vaccinatie.
Ik heb zelf geen ernstige immun-afwijking, waardoor ik vermoedelijk veilig een vaccin kan nemen. Ik heb wel respect voor mensen die om medische redenen niet kunnen vaccineren.
Noch de religieuze minderheid, noch de medische minderheid wil ik uiitsluiten van restaurants, concerten of vliegvakanties.
[ Voor 22% gewijzigd door t_captain op 04-02-2021 14:49 ]
Ik ben van mening dat een coronapas wel degelijk een goed idee is, al is het maar van tijdelijke aard tot er een degelijke dekkingsgraad is. Ik denk dat veel mensen het wel met mij eens zijn dat het behoorlijk deprimerend kan zijn om (alleen) thuis te zitten in deze tijd. Dat is ook niet gezond. Een coronapas kan voor deze groep mensen die dat ook ervaart een uitweg bieden op korte termijn. Dan hoef je niet te wachten tot er voldoende dekkingsgraad is tot je de samenleving weer in kunt. Zodra en voldoende dekkingsgraad is kan de coronapas weer worden afgeschaft zodat ook de weigeraars / mensen die niet gevaccineerd kunnen worden weer volledig kunnen deelnemen aan de samenleving.
Dat lijkt een pragmatisch idee, maar ik zie een bepaald risico.
Om het concreet te maken: we vrezen dat de Braziliaanse mutant niet erg gevoelig is voor antistoffen van een eerdere soort.
Het is zeer wel denkbaar dat het corona-vaccin een herhalend fenomeen wordt. Dan kunnen de ongevaccineerden lang wachten.
Om het concreet te maken: we vrezen dat de Braziliaanse mutant niet erg gevoelig is voor antistoffen van een eerdere soort.
Het is zeer wel denkbaar dat het corona-vaccin een herhalend fenomeen wordt. Dan kunnen de ongevaccineerden lang wachten.
En jij denkt dat die mensen vrolijker worden van het feit dat de buurman weer los mag omdat hij voorrang kreeg bij het vaccineren?Ik denk dat veel mensen het wel met mij eens zijn dat het behoorlijk deprimerend kan zijn om (alleen) thuis te zitten in deze tijd. Dat is ook niet gezond.
Tijdens het verkrijgen van die dekking is er namelijk nog een groep niet-gevaccineerden. Mensen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Dat zal dus door de bank genomen de mensen zijn die jong / gezond zijn. De mensen die nu al solidariteit moeten tonen vraag je dus om nog maar een keer in de zure appel te bijten. De rest mag wel buitenspelen. Hoe draai je draagvlak voor je beleid de nek om.
Dat betekend dus dat de mensen die achteraan gezet worden voor de vaccinaties constant de sjaak zijn en bijna het hele jaar beperkingen opgelegd krijgen. Dat houd geen stand.Het is zeer wel denkbaar dat het corona-vaccin een herhalend fenomeen wordt. Dan kunnen de ongevaccineerden lang wachten.
[ Voor 18% gewijzigd door arbraxas op 04-02-2021 15:05 ]
Een coronapas zou wat mij betreft prima zijn. Maar dan moet het wel voor iedereen, per direct (of binnen X periode), mogelijk zijn om een vaccinatie te halen.
Waar op dit moment de meesten hier (als ik het zo eens doorlees) op tegen zijn is dat voor een groot deel de keuze er gewoon niet is. Eerst komen risico beroepen en groepen aan de beurt. Daarna pas de rest.
Ik wil nu niet steeds de "boomers staan weer voorin de rij met voordeeltjes" kaart trekken, maar het is ergens best wrang als dan blijkt dat de schouders die de lasten/effecten in de toekomst van deze pandemie mogen gaan dragen (pakweg iedereen onder de 50 zonder risicofactoren) door zo'n coronabewijs nóg weer langer buitenspel worden gezet.
Terwijl ze dus niet eens er voor kunnen kiezen.
Waar op dit moment de meesten hier (als ik het zo eens doorlees) op tegen zijn is dat voor een groot deel de keuze er gewoon niet is. Eerst komen risico beroepen en groepen aan de beurt. Daarna pas de rest.
Ik wil nu niet steeds de "boomers staan weer voorin de rij met voordeeltjes" kaart trekken, maar het is ergens best wrang als dan blijkt dat de schouders die de lasten/effecten in de toekomst van deze pandemie mogen gaan dragen (pakweg iedereen onder de 50 zonder risicofactoren) door zo'n coronabewijs nóg weer langer buitenspel worden gezet.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja maar als dat de situatie is, is direct het nut van dat vaccinatiebewijs weg.Vrijdag schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:04:
Een coronapas zou wat mij betreft prima zijn. Maar dan moet het wel voor iedereen, per direct (of binnen X periode), mogelijk zijn om een vaccinatie te halen.
Het heeft alleen waarde tijdens een overgangsperiode.
En tijdens die overgangsperiode moeten de ouderen maar solidair zijn met de jongeren.
Solidariteit is geen eenrichtingsverkeer.
Ik snap je idee maar dat is natuurlijk vreselijk oneerlijk.q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:57:
Ik ben van mening dat een coronapas wel degelijk een goed idee is, al is het maar van tijdelijke aard tot er een degelijke dekkingsgraad is. Ik denk dat veel mensen het wel met mij eens zijn dat het behoorlijk deprimerend kan zijn om (alleen) thuis te zitten in deze tijd. Dat is ook niet gezond. Een coronapas kan voor deze groep mensen die dat ook ervaart een uitweg bieden op korte termijn.
Alleen als je in aanmerking bent gekomen voor de vaccinatie zou je dus ineens weer alles mogen en iedereen die wel wil maar gezond is en wiens achternaam begint met Z heeft dan gewoon pech?
Ik dacht dat de slogan was: SAMEN tegen corona.
Nog even los van het feit dat je een gigantische berg mensen veroordeeld tot 2e rangs burger, de grondwet met voeten treedt, je mensen voor het blok gaat zetten (weet jij veel hoe je reageert op zo'n vaccin) en het medisch geheim in 1 klap ongedaan gemaakt wordt.
Hoe goed bedoeld ook, zo'n vaccinpas overschrijdt niet 1 grens meer héél veel grenzen.
[ Voor 24% gewijzigd door Metro2002 op 04-02-2021 15:12 ]
Is net hoe je het bekijkt, blij zijn voor een ander en er perspectief voor jezelf uithalen is een andere mogelijkheid. Al ben ik het met je eens dat dit een nieuwe psychologische zorg kan zijn.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:03:
[...]
En jij denkt dat die mensen vrolijker worden van het feit dat de buurman weer los mag omdat hij voorrang kreeg bij het vaccineren?
Tijdens het verkrijgen van die dekking is er namelijk nog een groep niet-gevaccineerden. Mensen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Dat zal dus door de bank genomen de mensen zijn die jong / gezond zijn. De mensen die nu al solidariteit moeten tonen vraag je dus om nog maar een keer in de zure appel te bijten. De rest mag wel buitenspelen. Hoe draai je draagvlak voor je beleid de nek om.
[...]
Dat betekend dus dat de mensen die achteraan gezet worden voor de vaccinaties constant de sjaak zijn en bijna het hele jaar beperkingen opgelegd krijgen. Dat houd geen stand.
Als die oudjes met hun vaccinatiebewijs dan mooi de economie weer vlot trekken hebben de jonge mensen daar ook profijt van.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:03:
[...]
En jij denkt dat die mensen vrolijker worden van het feit dat de buurman weer los mag omdat hij voorrang kreeg bij het vaccineren?
[...]
Dat betekend dus dat de mensen die achteraan gezet worden voor de vaccinaties constant de sjaak zijn en bijna het hele jaar beperkingen opgelegd krijgen. Dat houd geen stand.
Hij wil.
Hoe dan?arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:07:
En tijdens die overgangsperiode moeten de ouderen maar solidair zijn met de jongeren.
De ouderen zijn eerder gevaccineerd...
Enige solidariteit is dat je langer alles dicht houdt. Dat is geen solidariteit van de ouderen, dat is straffen van alles wat open wil. En die rekening is uiteindelijk voor iedereen.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2021 15:09 ]
Hangt ervan af, ten eerste zal je mensen krijgen die er voor kiezen om het niet te nemen. Ten tweede zal het wellicht nodig zijn om jaarlijks een nieuwe dosis te krijgen om het actief te houden. In beide gevallen voegt het bewijs wel wat toe lijkt me.MikeyMan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:05:
[...]
Ja maar als dat de situatie is, is direct het nut van dat vaccinatiebewijs weg.
Het heeft alleen waarde tijdens een overgangsperiode.
Doen we nou toch ook? Voor de jongeren hoeft de boel nu niet op slot. We kunnen ook gewoon de risicogroepen isoleren en de economie weer vlot trekken. Oh wacht, maar dan is het ineens niet solidair meer.MikeyMan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:08:
[...]
Hoe dan?
De ouderen zijn eerder gevaccineerd...
Enige solidariteit is dat je langer alles dicht houdt. Dat is geen solidariteit van de ouderen, dat is straffen van alles wat open wil.
Vandaar mijn opmerking dat solidariteit geen eenrichtingsverkeer is.
[ Voor 6% gewijzigd door arbraxas op 04-02-2021 15:11 ]
Als jongeren niet direct voor verspreiding van het virus hadden gezorgd, had je haast een punt gehad.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:10:
[...]
Doen we nou toch ook? Voor de jongeren hoeft de boel nu niet op slot. We kunnen ook gewoon de risicogroepen isoleren en de economie weer vlot trekken. Oh wacht, maar dan is het ineens niet solidair meer.
Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat we op dat punt zitten, we al het stadium groepsimmuniteit hebben behaald toch? Positief bezienGekkePrutser schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:09:
[...]
Hangt ervan af, ten eerste zal je mensen krijgen die er voor kiezen om het niet te nemen. Ten tweede zal het wellicht nodig zijn om jaarlijks een nieuwe dosis te krijgen om het actief te houden. In beide gevallen voegt het bewijs wel wat toe lijkt me.
[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2021 15:12 ]
Maar al die winkels en horeca waar de oudjes gebruik van willen maken moeten wel bemand worden door niet-gevaccineerde jongeren, waardoor je alsnog weer veel meer interacties krijgt tussen vatbare mensen. Met als gevolg dat de infectiegraad op landelijk niveau hoger uit gaat vallen, waardoor de mensen die nog niet gevaccineerd zijn meer / langere maatregelen moeten ondervinden.klaaas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:08:
[...]
Als die oudjes met hun vaccinatiebewijs dan mooi de economie weer vlot trekken hebben de jonge mensen daar ook profijt van.
Samen uit, samen thuis. De jongere bevolking zit nu vooral thuis om de ouderen te beschermen. De jongeren pikken straks de economische rekening op (want de pensioenen gaan echt niet gekort worden). De jongeren gaan achteraan in de rij staan voor het vaccin. Laat de ouderen ook maar eens wat opofferen en nog even wat langer wachten nadat ze hun prikje hebben gehad.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Aan de andere kant, zo'n "vaccinpas" heb ik al jaren en heet een vaccinatiepaspoort, dat heb ik voor 90% van mijn vakanties en reizen de afgelopen 10 jaar nodig gehad.Metro2002 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:07:
[...]
Ik snap je idee maar dat is natuurlijk vreselijk oneerlijk.
Alleen als je in aanmerking bent gekomen voor de vaccinatie zou je dus ineens weer alles mogen en iedereen die wel wil maar gezond is en wiens achternaam begint met Z heeft dan gewoon pech?
Ik dacht dat de slogan was: SAMEN tegen corona.
Nog even los van het feit dat je een gigantische berg mensen veroordeeld tot 2e rangs burger, de grondwet met voeten treedt, je mensen voor het blok gaat zetten (weet jij veel hoe je reageert op zo'n vaccin) en het medisch geheim in 1 klap ongedaan gemaakt wordt.
Hoe goed bedoeld ook, zo'n vaccinpas overschrijdt niet 1 grens meer héél veel grenzen.
Ontkenning, of simpel andere verwachting? Ik heb een tijdje in Z-Korea gewoond en ook een keer gehad dat een wijk 1 dag dicht moest. Vergeet het maar dat je dan nog buiten kunt komen zonder geldige reden.
Als je dat ziet als een echte lockdown, hebben we nu amper iets. Vergelijk je echter met hoe het normaal gaat is het een strenge lockdown.
Ik schat dan ook dat het weinig met ontkennen te maken heeft maar meer met hoe je er zelf in staat.
[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2021 18:22 ]
[removed]
Uiteraard zijn de jongeren de schuld aan alles /sarcasm.MikeyMan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:11:
[...]
Als jongeren niet direct voor verspreiding van het virus hadden gezorgd, had je haast een punt gehad.
Maar als we de zwakkeren isoleren, is besmetting niet zon punt. Jongeren hebben zelden meer als een griepje als verschijnselen. Dus waarom zou je de jongeren wel mogen opsluiten, maar de ouderen niet?
Effect zal uiteindelijk hetzelfde zijn. Namelijk dat beide groepen geen contact met elkaar hebben.
Wat hebben ouderen meer als recht als jongeren?
@pagani
Ben je dat paspoort ook nodig geweest om naar je werk te gaan, een restaurant te bezoeken of naar een sportschool te gaan in eigen land? Of in het buitenland?
[ Voor 11% gewijzigd door arbraxas op 04-02-2021 15:16 ]
De zwakken isoleren klinkt zo lekker makkelijk. En wie gaat er voor ze zorgen als je ze in isolatie hebt gezet ?
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ja das precies wat ik zeg...arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:14:
[...]
Uiteraard zijn de jongeren de schuld aan alles /sarcasm.

Krijgen we die weer? Volgens mij is hier al uit en te treuren besproken dat dat een bewezen onmogelijke exercitie is.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:14:
[...]
Maar als we de zwakkeren isoleren, is besmetting niet zon punt.
[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2021 15:18 ]
Ik verwacht dat er as. zondag weinig getest/gevaccineerd gaat worden, gezien de weersvoorspellingen. Mogelijk maandag ook iets minder.
Dat ligt er maar net aan waar je heen reist. Ik heb nog nooit een vaccinatiepaspoort nodig gehad en ik heb in mijn leven toch echt al heel wat landen bezocht (even snel gerekend zo'n 23 landen)pagani schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:13:
[...]
Aan de andere kant, zo'n "vaccinpas" heb ik al jaren en heet een vaccinatiepaspoort, dat heb ik voor 90% van mijn vakanties en reizen de afgelopen 10 jaar nodig gehad.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat de ziekenhuizen minder vol komen te liggen als de ouderen gevaccineerd zijn. Ik verwacht dat op dat moment ook de jongeren willen dat alles open gaat omdat ze toch weinig risico lopen.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:10:
[...]
Doen we nou toch ook? Voor de jongeren hoeft de boel nu niet op slot. We kunnen ook gewoon de risicogroepen isoleren en de economie weer vlot trekken. Oh wacht, maar dan is het ineens niet solidair meer.
Vandaar mijn opmerking dat solidariteit geen eenrichtingsverkeer is.
[removed]
Hopelijk ook minder besmetting doordat iedereen uit arren moede thuisblijft ivm een halve meter sneeuw voor de deurPlenkske schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:16:
Ik verwacht dat er as. zondag weinig getest/gevaccineerd gaat worden, gezien de weersvoorspellingen. Mogelijk maandag ook iets minder.
"Better ask questions before you shoot"
Ik reis ook vaak en heb toch verschillende keren moeten aantonen dat ik gevaccineerd was.Metro2002 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:16:
[...]
Dat ligt er maar net aan waar je heen reist. Ik heb nog nooit een vaccinatiepaspoort nodig gehad en ik heb in mijn leven toch echt al heel wat landen bezocht (even snel gerekend zo'n 23 landen)
Maar helemaal te vergelijken is dit natuurlijk niet, want dat is als je naar een ander land gaat. We hebben het nu echter over beperkingen binnen het eigen land.
[removed]
Uiteraard alleen in het buitenland, bijna alle Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en Aziatische landen vereisen wel een of meer inentingen.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:14:
[...]
@pagani
Ben je dat paspoort ook nodig geweest om naar je werk te gaan, een restaurant te bezoeken of naar een sportschool te gaan in eigen land? Of in het buitenland?
Maar het kan ook anders hè, in Duitsland krijg je een flinke boete als je je kind niet laat vaccineren voor de mazelen bijvoorbeeld. Ik zou een andere aanpak voor vaccinsregelgeving in de toekomst eigenlijk prefereren: Iemand financiëel verantwoordelijk houden voor de gevolgen van een uitbraak die naar die persoon terug te herleiden is als er wel gewoon een vaccin voor die persoon beschikbaar is/was.
[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 04-02-2021 15:20 ]
RIVM meldt 4.246 positieve coronatests, meer dan gemiddeld (3.916): https://t.co/cW7flUUm3t
— NU.nl (@NUnl) 4 februari 2021
Marino is langzaam vandaag
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dat ontken ik ook niet, alleen is het punt nou net dat het dus NIET opengaat voor het gedeelte van de bevolking wat nog niet inge-ent is.redwing schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:16:
[...]
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat de ziekenhuizen minder vol komen te liggen als de ouderen gevaccineerd zijn. Ik verwacht dat op dat moment ook de jongeren willen dat alles open gaat omdat ze toch weinig risico lopen.
Is dat zo? Wat raar dan dat Duitsland juist zo dwars ligt met dat vaccinatiebewijspagani schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:18:
[...]
Maar het kan ook anders hè, in Duitsland krijg je een flinke boete als je je kind niet laat vaccineren voor de mazelen bijvoorbeeld.
Dan loop je natuurlijk wel het enorme risico dat de vaccinatiegraad voor alle mutaties nooit hoog genoeg wordt omdat je altijd achter de feiten aan blijft rennen (tenzij je een universeel vaccin kan maken). En wat wordt dan de overweging? De maatschappij nooit meer helemaal open gooien tot het 'oude normaal', iedereen desnoods met geweld gaan dwingen om heel krampachtig 1,5 meter afstand te laten houden, voor de rest van hun leven?t_captain schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:00:
Dat lijkt een pragmatisch idee, maar ik zie een bepaald risico.
Dat ligt aan de privacywetgeving, niet de regelgeving omtrent vaccinaties.GekkePrutser schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Is dat zo? Wat raar dan dat Duitsland juist zo dwars ligt met dat vaccinatiebewijs
RIVM meldt 4.246 positieve coronatests, meer dan gemiddeld (3.916): https://t.co/cW7flUUm3t... toch een beetje stemmingmakerij he.
Je zou het ook kunnen brengen als, 500 (ofwel een ruime 11%) minder positieve test als vorige week rond dit tijdstip!
Vaak wordt een vaccinatie voor een buitenlandse reis toch alleen aangeraden en niet verplicht ? 2 jaar geleden ging ik naar China (via hongkong) en bij geen één grensovergang hoefde ik iets te laten zien daarover.
Ja, er zullen vast landen zijn die het wel verplichten.
Ja, er zullen vast landen zijn die het wel verplichten.
Om het land binnen te komen, maar hoe vaak is iemand pre-corona gevraagd naar dat paspoort voor gewoon dagelijkse dingen als werk, sport of cultuur?pagani schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:18:
[...]
Uiteraard alleen in het buitenland, bijna alle Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en Aziatische landen vereisen wel een of meer inentingen.
Maar het kan ook anders hè, in Duitsland krijg je een flinke boete als je je kind niet laat vaccineren voor de mazelen bijvoorbeeld. Ik zou een andere aanpak voor vaccinsregelgeving in de toekomst eigenlijk prefereren: Iemand financiëel verantwoordelijk houden voor de gevolgen van een uitbraak die naar die persoon terug te herleiden is als er wel gewoon een vaccin voor die persoon beschikbaar is/was.
Wat nu voorgesteld word is echt een overtreffende trap van waar jij het over hebt.
Het blijft wel nu.nl.....gustaveau schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:21:
[...]
RIVM meldt 4.246 positieve coronatests, meer dan gemiddeld (3.916): https://t.co/cW7flUUm3t... toch een beetje stemmingmakerij he.
Je zou het ook kunnen brengen als, 500 (ofwel een ruime 11%) minder positieve test als vorige week rond dit tijdstip!
Tegen de tijd dat dit gaat spelen verwacht ik dat de duur van de maatregelen enkel nog afhangt van de snelheid waarmee er gevaccineerd kan worden.Rannasha schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:13:
[...]
Maar al die winkels en horeca waar de oudjes gebruik van willen maken moeten wel bemand worden door niet-gevaccineerde jongeren, waardoor je alsnog weer veel meer interacties krijgt tussen vatbare mensen. Met als gevolg dat de infectiegraad op landelijk niveau hoger uit gaat vallen, waardoor de mensen die nog niet gevaccineerd zijn meer / langere maatregelen moeten ondervinden.
Leuk zo'n principieel argument, maar wat schiet je daar praktisch gezien mee op als jongere? Volgens mij schiet je jezelf vooral in de voet.Samen uit, samen thuis. De jongere bevolking zit nu vooral thuis om de ouderen te beschermen. De jongeren pikken straks de economische rekening op (want de pensioenen gaan echt niet gekort worden). De jongeren gaan achteraan in de rij staan voor het vaccin. Laat de ouderen ook maar eens wat opofferen en nog even wat langer wachten nadat ze hun prikje hebben gehad.
Hij wil.
Klopt, en een beetje Nederlands misschien ook wel. Het gaat de goede kant op maar.... (er is altijd wel iets te maaren)
oh nee, ben ik echt niet mee eens, ik als jong (in de 20) en "gezond" die inmiddels al meer dan een jaar thuis zit met een burn-out en een depressie wordt hier echt niet vrolijk van. zo'n pas gaat mij alleen nog meer stress opleveren, daarbij zit in de niet risicocategorie die niet als eerste aan de buurt is... ja, mijn geduld begint inmiddels wel op te raken, de avondklok, de 1.5m maatregel etc. en dan ook nog eens dat mijn psychische behandelingen ook nog eens vertraging oplopen... geduld hebben is nou niet iets wat een ADHD'er in zijn systeem heeft zitten...q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:57:
Ik ben van mening dat een coronapas wel degelijk een goed idee is, al is het maar van tijdelijke aard tot er een degelijke dekkingsgraad is. Ik denk dat veel mensen het wel met mij eens zijn dat het behoorlijk deprimerend kan zijn om (alleen) thuis te zitten in deze tijd. Dat is ook niet gezond. Een coronapas kan voor deze groep mensen die dat ook ervaart een uitweg bieden op korte termijn. Dan hoef je niet te wachten tot er voldoende dekkingsgraad is tot je de samenleving weer in kunt. Zodra en voldoende dekkingsgraad is kan de coronapas weer worden afgeschaft zodat ook de weigeraars / mensen die niet gevaccineerd kunnen worden weer volledig kunnen deelnemen aan de samenleving.
net zoals dat ik hier berichten lees over hoe zwaar het wel niet is met de vrouw en kinderen thuis, wees blij dat je nog iemand om je heen hebt waar je als je er behoefte aan hebt om in hun armen te vallen om even tot rust te komen.
ik zit hier 24/7 alleen en wordt gek van de eenzaamheid, heb echt wel behoefte aan een knuffel en een schouder om tot rust te komen, maar ik houd me wel aan de maatregelen die er nu gelden ondanks dat het me sloopt...
nee, ik geloof echt niet dat zo'n pas gaat helpen, het verschil tussen de mensen wordt dan alleen maar groter... het is tenslotte toch: SAMEN tegen corona!?
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Nu.nl gebruikt volgens mij altijd hetzelfde format voor hun berichten: x besmettingen; meer/minder dan gemiddeld. Om daar nu ook al wat achter te gaan zoeken. Iets met spijkers en laag water.gustaveau schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:24:
[...]
Klopt, en een beetje Nederlands misschien ook wel. Het gaat de goede kant op maar.... (er is altijd wel iets te maaren)
Hij wil.
Niet om het een of ander maar volgens mij valt het allemaal nog wel mee als je gemiddeld rond 4000 per dag zit tot de zomer. Denk zelfs dat je dan in je handen mag knijpen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Met een groeiende bevolkingsdichtheid en populatie wereldwijd is het onvermijdelijk dat je op een gegeven moment móet gaan vaccineren voor risicovolle aandoeningen, de vraag is dan hoe je daar mee om gaat. Duitsland geeft boetes, andere landen maken het verplicht, weer anderen zullen met voordelen komen van een vaccinatie (dus een pas waarmee je meer dingen mag).arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Om het land binnen te komen, maar hoe vaak is iemand pre-corona gevraagd naar dat paspoort voor gewoon dagelijkse dingen als werk, sport of cultuur?
Wat nu voorgesteld word is echt een overtreffende trap van waar jij het over hebt.
Dus (beetje vragend) nog steeds possitieve cijfers?
gustaveau schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:21:
[...]
Volgens mij loop je stemming te maken over stemmingmakerijgustaveau schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:21:
[...]
Nu verontwaardigd doen dat er meer/minder dan gemiddeld geschreven wordt terwijl dit al weken zo dagelijks wordt gerapporteerd door nu.nl en nos.nl is echt spijkers op laag water zoeken.
[ Voor 10% gewijzigd door BoB_HenK op 04-02-2021 15:27 ]
De vergelijking die nu.nl maakt, met het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen, is inderdaad niet erg nuttig. Zodra je een duidelijke 7-daagse cyclus in je getallen hebt, wat zo is, dan zul je snel situaties hebben waar je hoger (of lager) scoort dan het 7-daags gemiddelde, zonder dat dit echt iets betekent.gustaveau schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:21:
[...]
Neem als extreem voorbeeld Frankrijk, waar het 7-daags gemiddelde op zo'n 20.000 besmettingen per dag zit. Vanwege het weekend-effect worden er op maandag altijd veel minder gevallen gerapporteerd. Meestal rond de 4.000. Met de nu.nl-logica zou je altijd roepen "veel minder dan het gemiddelde!", zonder dat dit iets zegt over wat de trend daadwerkelijk is.
Een vergelijking met dezelfde dag een week eerder is nuttiger, maar ook daar zit nog relatief veel ruis in. In feite zijn dagcijfers nu eenmaal niet zo heel informatief.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Mag ik dit vertalen als, Nee, ik ben nog nooit naar dat vaccinatiepaspoort gevraagd?pagani schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:25:
[...]
Met een groeiende bevolkingsdichtheid en populatie wereldwijd is het onvermijdelijk dat je op een gegeven moment móet gaan vaccineren voor risicovolle aandoeningen, de vraag is dan hoe je daar mee om gaat. Duitsland geeft boetes, andere landen maken het verplicht, weer anderen zullen met voordelen komen van een vaccinatie (dus een pas waarmee je meer dingen mag).
Dan heb ik slecht nieuws voor je; die factor geduld hebben verandert niet.geenwindows schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:24:
[...]
oh nee, ben ik echt niet mee eens, ik als jong (in de 20) en "gezond" die inmiddels al meer dan een jaar thuis zit met een burn-out en een depressie wordt hier echt niet vrolijk van. zo'n pas gaat mij alleen nog meer stress opleveren, daarbij zit in de niet risicocategorie die niet als eerste aan de buurt is... ja, mijn geduld begint inmiddels wel op te raken, de avondklok, de 1.5m maatregel etc. en dan ook nog eens dat mijn psychische behandelingen ook nog eens vertraging oplopen... geduld hebben is nou niet iets wat een ADHD'er in zijn systeem heeft zitten...
net zoals dat ik hier berichten lees over hoe zwaar het wel niet is met de vrouw en kinderen thuis, wees blij dat je nog iemand om je heen hebt waar je als je er behoefte aan hebt om in hun armen te vallen om even tot rust te komen.
ik zit hier 24/7 alleen en wordt gek van de eenzaamheid, heb echt wel behoefte aan een knuffel en een schouder om tot rust te komen, maar ik houd me wel aan de maatregelen die er nu gelden ondanks dat het me sloopt...
nee, ik geloof echt niet dat zo'n pas gaat helpen, het verschil tussen de mensen wordt dan alleen maar groter... het is tenslotte toch: SAMEN tegen corona!?
Als we geen zaken eerder kunnen openen omdat we er een vaccinatiebewijs tegenaan gooien, zit jij nog net zo lang binnen.

En serieus; wat staat er nou in dat paspoort?
Hier heb je de mijne:
https://tweakers.net/i/MY...TapI9Fgb.jpg?f=user_large
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2021 15:32 ]
Dit is natuurlijk niet te vergelijken. Zoals al wel eerder benoemd, testten we toen veeeeeel minder. Logisch dat we nu veel hoger zitten. Dus deze opmerking zegt nog minder.BoB_HenK schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:26:
[...]
Uiteindelijk zegt het allemaal werkelijk niets zo lang we op dit soort niveaus zitten, is nog altijd 3x hoger zitten dan de meeste besmettingen op één dag in de eerste golf (1327 op 10 april).
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 4 februari 2021
Positief getest: 4.246
Totaal: 993.430 (+4.193 ivm -53 corr.)
Perc. positief 30 jan - 01 feb: 11,9%
Opgenomen: 186
Huidig: 1.519 (-82)
Opgenomen op IC: 29
Huidig: 602 (-11)
Overleden: 67
Totaal: 14.234
Vaccins geprikt: 330.494
Vaccins geprikt (geschat): 454.998 pic.twitter.com/xxFSXTez8R
Daar is Marino. 11,9% positief, iets lager als 29-31 (12,2).
[ Voor 12% gewijzigd door vuurtjih op 04-02-2021 15:28 ]
Enkel bij de opvang van onze zoon (dus niet de mijne, die van hem), zelf inderdaad nóg niet.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:26:
[...]
Mag ik dit vertalen als, Nee, ik ben nog nooit naar dat vaccinatiepaspoort gevraagd?
Gezien het wekelijkse dagpatroon echt steevast hetzelfde is. (Denk aan maandag als laagste dag, daarna geleidelijk stijging tot aan het weekend), zijn dit positieve cijfers. 500 minder dan vorige week donderdag.joppe113 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:26:
Dus (beetje vragend) nog steeds possitieve cijfers?
[...]
Verwijderd
1e golf en huidige golf zijn qua aantallen positieve tests onvergelijkbaar. Nu kan je gelukkig testen bij milde verschijnselen of contact met besmet persoon, toen moest je aan wat meer criteria voldoen wilde je getest worden.BoB_HenK schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:26:
[...]
Volgens mij loop je stemming te maken over stemmingmakerij. Wekenlang werden er jubelende koppen opgeschreven dat het minder dan het gemiddelde is, nu is het weer een keer meer en staat het ook gewoon in de kop. Uiteindelijk zegt het allemaal werkelijk niets zo lang we op dit soort niveaus zitten, is nog altijd 3x hoger zitten dan de meeste besmettingen op één dag in de eerste golf (1327 op 10 april).
Om aan tonen dat paniekzaaien niet altijd nodig is, op 13 januari hadden ze geen gelijk;
‘Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt’
‘Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt’
Als de Britse variant van het coronavirus Nederland totaal in zijn greep krijgt, dan kan dat begin volgende maand al zorgen voor bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag. Dat blijkt uit een presentatie die afgelopen zondag in het Catshuis is gebruikt.
Klopt helemaal!Rannasha schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:26:
[...]
De vergelijking die nu.nl maakt, met het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen, is inderdaad niet erg nuttig. Zodra je een duidelijke 7-daagse cyclus in je getallen hebt, wat zo is, dan zul je snel situaties hebben waar je hoger (of lager) scoort dan het 7-daags gemiddelde, zonder dat dit echt iets betekent.
Neem als extreem voorbeeld Frankrijk, waar het 7-daags gemiddelde op zo'n 20.000 besmettingen per dag zit. Vanwege het weekend-effect worden er op maandag altijd veel minder gevallen gerapporteerd. Meestal rond de 4.000. Met de nu.nl-logica zou je altijd roepen "veel minder dan het gemiddelde!", zonder dat dit iets zegt over wat de trend daadwerkelijk is.
Een vergelijking met dezelfde dag een week eerder is nuttiger, maar ook daar zit nog relatief veel ruis in. In feite zijn dagcijfers nu eenmaal niet zo heel informatief.
Ach soms moet ik het nieuws maar gewoon even mijden denk ik, hoef ik me er ook niet aan te ergeren.
Persoonlijk vind ik de cijfers best ok, ze zijn lager dan vorige week donderdag dus dat is mooi meegenomen.
En we zitten nog steeds in een dalende trend, dus dat is ook goed!
Dat model sloeg dan ook helemaal nergens op....RodeStabilo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:29:
Om aan tonen dat paniekzaaien niet altijd nodig is, op 13 januari hadden ze geen gelijk;
[...]
Ja, als daar aan terug denktVerwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:28:
[...]
1e golf en huidige golf zijn qua aantallen positieve tests onvergelijkbaar. Nu kan je gelukkig testen bij milde verschijnselen of contact met besmet persoon, toen moest je aan wat meer criteria voldoen wilde je getest worden.

Er was een tijd dat je uit Wuhan gekomen moest zijn. Een periode daarna voegde ze Noord-Italië toe.
Een vriend van mij had contact gehad met iemand die in Noord-Italië was geweest, maar omdat die contact niet positief was getest mocht hij ook niet testen.
Op woensdag, donderdag en vrijdag zit je altijd boven het weekgemiddelde. Degene die die headlne heeft geschreven, suggereert trends terwijl het gewoon een weekpatroon is.gustaveau schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:21:
[...]
Ik zie overigens dat verschillende media die zinsnede "meer dan gemiddeld" of iets van die strekking overnemen. Je zou gaan denken dat RIVM zelf deze "nep-trend" suggereert.
Ik ga het getal meteen duiden:
* in mijn optimistische model zorgt toevoeging van dit meetpunt voor een stijging van de piek van de 3e golf met 300
* in mijn pessimistische model zorgt toevoeging van dit meetpunt voor een daling van de piek van de 3e golf met 100
Ergo: de werkelijkheid zit vandaag tussen mijn twee modellen in, zoals het hoort.
Dat de twee modellen naar elkaar toe schuiven is logisch, hoe dichterbij een voorspelde toekomst komt, hoe kleiner de onzekerheden.
[ Voor 38% gewijzigd door t_captain op 04-02-2021 15:44 ]
vuurtjih schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:27:
[...]
Dit is natuurlijk niet te vergelijken. Zoals al wel eerder benoemd, testten we toen veeeeeel minder. Logisch dat we nu veel hoger zitten. Dus deze opmerking zegt nog minder.
Goed punt, is inderdaad appels en peren. Zonder deze vergelijking blijft mijn opmerkingen over stemming maken over stemmingmakerij overigens net zo goed overeind. Al wekenlang wordt er op dezelfde manier over geschreven in de media (waarvan je je ook kan afvragen of bij de ernst van de situatie hoe slim het is om de suggestieve kop 'minder dan gemiddeld' te gebruiken), nu is het opeens een issue omdat er 'meer dan gemiddeld' wordt geschreven. Gekleurde willekeur noem ik het maarVerwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:28:
[...]
1e golf en huidige golf zijn qua aantallen positieve tests onvergelijkbaar. Nu kan je gelukkig testen bij milde verschijnselen of contact met besmet persoon, toen moest je aan wat meer criteria voldoen wilde je getest worden.
Hoe doen we dat nu dan? Want nu zitten we met zijn allen in beperking. Waar sprake van is, is om dat voor gevaccineerden op te heffen. Ik heb het dus niet over mensen gevangen te zetten, maar over het voortzetten van huidig regime.IJzerlijm schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:15:
De zwakken isoleren klinkt zo lekker makkelijk. En wie gaat er voor ze zorgen als je ze in isolatie hebt gezet ?
Verder zit een groot gedeelte van de risicogroep natuurlijk al in verpleging. Dat heeft weinig met corona op zich te maken, maar vooral met leeftijd en gezondheid.
Ongeveer dezelfde trend zie je in Duitsland, en toch lees je elke werkdag op sites die onderdeel zijn van AD "Weer meer besmettingen in Duitsland"t_captain schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:32:
[...]
Op woensdag, donderdag en vrijdag zit je altijd boven het weekgemiddelde. Degene die die headlne heeft geschreven, suggereert trends terwijl het gewoon een weekpatroon is.

Nvm...
[ Voor 130% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2021 15:36 ]
Die komen nog, er is wat achterstand in de rapportage vanwege de migratie naar een nieuw systeem.RodeStabilo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:29:
[...]
Ik vraag me overigens af of alle prognoses die het RIVM maakt omtrent de Britse variant ook telkens een update krijgen om de huidige situatie in mee te nemen of dat er gewoon telkens een nieuw startpunt is van waaruit gerekend wordt maar de uitgangspunten v.w.b. de Britse variant gelijk blijven en eigenlijk de piek alleen maar opschuift in de prognoses.
De risicogroep betreft ruim vier miljoen (!) mensen, slechts een fractie daarvan (115k) zit in de verplegingshuizen.arbraxas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Hoe doen we dat nu dan? Want nu zitten we met zijn allen in beperking. Waar sprake van is, is om dat voor gevaccineerden op te heffen. Ik heb het dus niet over mensen gevangen te zetten, maar over het voortzetten van huidig regime.
Verder zit een groot gedeelte van de risicogroep natuurlijk al in verpleging. Dat heeft weinig met corona op zich te maken, maar vooral met leeftijd en gezondheid.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2