Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Over de besmettelijkheid van kinderen zit hij nog steeds in de ontkenningsfase blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 18:20
Montaner schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Ja mooi verhaal, maar ons niet overladen met cijfers en wel one liners zoals deze strooien zegt helemaal niets. Als dit exact zo was dan had wel benoemd geweest dat we nu op 1/3 zaten zonder Britse variant om de ‘angst’ welke met deze variant wordt gezaaid extra kracht bij te zetten. De R op het coronadashboard zegt ook niets over variant, maar over het totaal. Deze loopt niet in lijn met het verhaal. Dus.. onderbouw.
Ik benoem alleen maar wat er net genoemd is, de onderbouwing heb ik ook niet.

We merken het vanzelf eind van deze week / begin volgende week, dan zou een stijging zichtbaar moeten worden als het RIVM gelijk heeft toch? Als het niet zo is, krijgt @t_captain gelijk :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
vuurtjih schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:20:
[...]

We merken het vanzelf eind van deze week / begin volgende week, dan zou een stijging zichtbaar moeten worden als het RIVM gelijk heeft toch? Als het niet zo is, krijgt @t_captain gelijk :+
De stijging komt vroeg of laat.
We zitten nu al op een niveau aan besmettingen dat haast niet lager kan in deze tijd van het jaar, en een uiteindelijk onvermijdelijke stijging gaan we niet direct op de variant, scholen of andere factoren kunnen ophangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Sergelwd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:20:
Over de besmettelijkheid van kinderen zit hij nog steeds in de ontkenningsfase blijkbaar.
Ja het is echt ongekend. Ik hoop dat er actie uit de maatschappij komt, bijvoorbeeld via de bonden: https://www.aob.nl/nieuws...-heropening-basisscholen/ Mijn vrouw (zwakke gezondheid) is echt helemaal niet blij dat de kinderen weer naar school moeten zonder dat er preventie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:18
Mja, dat is een afweging tussen schade voor kinderen of schade voor bijv. docenten

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
BIzar hoe Rutte wederom stellingen poneert als feiten terwijl die niet als zodanig geïnterpreteerd mogen worden. "De Britse variant is momenteel verantwoordelijk voor 2/3 van de besmettingen" gaat totaal voorbij aan het gegeven dat dit schattingen zijn op basis van modellen van het RIVM (en dus niet gegrond op empirisch kiemonderzoek).

Als ik in mijn scriptie dergelijke claims had gemaakt, zou ik een onvoldoende hebben gehaald.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Sergelwd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:20:
De Jonge was in elk geval zo eerlijk om te zeggen dat er in de toekomst nog fouten gemaakt zullen worden :+ Dus over een maand in het nieuws: "ja, we hebben de besmettelijkheid van kinderen onderschat".

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:00

Onbekend

...

t_captain schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:16:
- de bewering dat een R-waarde van 1.3 een verdubbeling in een week is, is een schromelijke overdrijving. die wekelijkse groei is 1.44 tot 1.58. Op een prognose die 8 weken vooruit kijkt een gigantische misrepresentatie.
De R-waarde is hoeveel mensen andere mensen besmetten. Er staat niet bij hoe snel de mensen anderen besmetten. Als men pas vanaf dag 3 klachten beginnen te krijgen, dan is de grootste kans dat ze iemand anders aansteken in de twee dagen daarvoor. Dus in principe 3x twee dagen in de week. Dus een R-waarde van 1,3^3 = 2,2 besmettingen, dus een verdubbeling.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:33
In omringende landen hebben ze maanden lang een avondklok gehad. Natuurlijk nemen ze niet al die moeite om een avondklok voor een paar weekjes te doen. Dat wordt gewoon keer op keer verlengen. Nu is het de Britse variant, straks kom je op het punt dat de besmettingen stabiliseren, maar niet verder dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:31:
In omringende landen hebben ze maanden lang een avondklok gehad. Natuurlijk nemen ze niet al die moeite om een avondklok voor een paar weekjes te doen. Dat wordt gewoon keer op keer verlengen. Nu is het de Britse variant, straks kom je op het punt dat de besmettingen stabiliseren, maar niet verder dalen.
Dat kan zo zijn, maar zodra je de risicogroepen gevaccineerd hebt mogen de besmettingscijfers hoger zijn, omdat de verhouding besmettingen/IC opnames dan compleet verandert. (dan zul je dus wel vrijwel alleen maar jonge gezonde mensen op de Corona-IC gaan zien)

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 02-02-2021 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De scholen en kinderopvang nu openen is een enorm risico. Hier snap ik echt niet veel van, had twee of zelfs drie weken gewacht (en noem de laatste week 'Krokusvakantie'), dan had je de Britse variant beter in het oog, meer gevaccineerd en had je sowieso een definitiever besluit kunnen nemen. Dit voelt bijna als een experiment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Onbekend schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:30:
[...]

De R-waarde is hoeveel mensen andere mensen besmetten. Er staat niet bij hoe snel de mensen anderen besmetten. Als men pas vanaf dag 3 klachten beginnen te krijgen, dan is de grootste kans dat ze iemand anders aansteken in de twee dagen daarvoor. Dus in principe 3x twee dagen in de week. Dus een R-waarde van 1,3^3 = 2,2 besmettingen, dus een verdubbeling.
Dat “hoe snel”, heeft ook een naam. Dat is de generatietijd.

De wetenwchappelijke consensus is 3.95 tot 5.2 dagen. RIVM leek eerst met 4 dagen te rekenen, later begrijp ik dat het 4.5 is.

Om dan eigenhandig een generatietijd van 2.7 dagen te hanteren, ver buiten de consensus, met immense invloed op de prognoses over meerdere weken heen, ook dat heeft een naam. Manipulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Er staat een nieuwe routekaart online. Deze voorziet zowel in naar links als naar rechts bewegen.

Interessant dat men zich tijdens de persconferentie nog niet iets wil zeggen over de verlenging van de avondklok. Volgens de spelregels waarmee die geïntroduceerd werd had de Tweede Kamer vandaag uiterlijk moeten stemmen over verlenging. Nu wachten we weer op OMT advies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:10
CMD-Snake schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:41:
Er staat een nieuwe routekaart online. Deze voorziet zowel in naar links als naar rechts bewegen.

Interessant dat men zich tijdens de persconferentie nog niet iets wil zeggen over de verlenging van de avondklok. Volgens de spelregels waarmee die geïntroduceerd werd had de Tweede Kamer vandaag uiterlijk moeten stemmen over verlenging. Nu wachten we weer op OMT advies? :?
Ik mis het beperken van het fysiek onderwijs voor het PO hierin, wel staat er:
Verzwaring: beperken fysiek onderwijs voor mbo, hbo en wo

Verzwaring: beperken fysiek onderwijs voor voortgezet
onderwijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
jadjong schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:11:
[...]

Zou op zich wel een keertje 'eerlijk' zijn. Een groot gedeelte zit thuis te werken, een ander gedeelte is al een paar maanden gesloten en de rest werkt vrolijk door elkaar alsof er weinig aan de hand is. Vervolgens mogen die eerste twee nog eens niet naar buiten in de avond of zitten met de kinderen thuis te werken.
Misschien dat de ernst weer een beetje terug komt als iedereen die het afgelopen jaar op zijn werk weinig rekening heeft gehouden met corona eens twee weken (onbetaald) thuis zit. Van advocaat tot Vuilnisman, met collega's onder elkaar verslappen de coronaregels als sneeuw voor de zon en is het al snel te gezellig.

*O* Irma *O*
Denk dat het onbetaald thuiszitten nog het meeste "samen" is, bedoel de horeca en contactberoepen doen dat al weken. De horeca zelfs al langer.

Tuurlijk, ze passen gewoon de spelregels aan naar mate het spel vordert.
Ik had niet anders verwacht van beide heren.
Maar begin maart zal het roer om gaan, dan is het verkiezingstijd en moeten ze weer zieltjes winnen.
Al zal Rutte zich niet zn zorgen maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Uthog op 02-02-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:33
pagani schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:36:
[...]

Dat kan zo zijn, maar zodra je de risicogroepen gevaccineerd hebt mogen de besmettingscijfers hoger zijn, omdat de verhouding besmettingen/IC opnames dan compleet verandert. (dan zul je dus wel vrijwel alleen maar jonge gezonde mensen op de Corona-IC gaan zien)
Dat gaat nog wel aardig wat maandjes duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
Volgens Rutte is het wel aannemelijk dat voor 2022 iedereen die wil gevaccineerd is.
De enige reden die hij kan noemen die dat tegen zou kunnen houden is als fabrieken afbranden.
Hoe ze de nodige opschaling dan gaan regelen word niet gevraagd en is natuurlijk ook niet relevant :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:25:
BIzar hoe Rutte wederom stellingen poneert als feiten terwijl die niet als zodanig geïnterpreteerd mogen worden. "De Britse variant is momenteel verantwoordelijk voor 2/3 van de besmettingen" gaat totaal voorbij aan het gegeven dat dit schattingen zijn op basis van modellen van het RIVM (en dus niet gegrond op empirisch kiemonderzoek).

Als ik in mijn scriptie dergelijke claims had gemaakt, zou ik een onvoldoende hebben gehaald.
Jij moet je scriptie daadwerkelijk zelf schrijven. Zij krijgen alles aangeleverd en mogen er dan verantwoordelijk voor zijn. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Prima, maar daar staan dus geen signaalwaardes bij voor de risiconiveaus en de overgangen daartussen.

Ik vind het voor nachtclubs en discotheken (en ook zalen zoals poppodia) sowieso nog altijd lullig vinden, die hebben nu echt het vooruitzicht dat ze tot bijna 2 jaar aaneengesloten dicht moeten blijven. Daar zullen niet veel ondernemers van over blijven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:57
Ik merk dat de rek er uit is bij me. Werk, net zoals veel vrienden van me, in de zorg. Hou me, op mijn eigen kleine eigenwijsheden behoorlijk goed aan alle maatregelen. Maar de rek is er uit bij me. Ik ga naar mijn werk (gelukkig dat ik niet al 11 maanden thuis hoef te werken), ik om thuis, ik zit bij Diana X Maarten (echt hoor, ik hjou verschrikkelijk veel van haar dus het is geen straf), ik ga naar bed en ik ga weer aan het werk. Ik zie nauwelijx vrienden, ik heb geen feessies of geen boardgameavonden met vrienden, ik kan mensen waar ik van hou geen knuffel geven. Ik kan me niet meer opladen.
En dan hebben we ook nog dat gezeik met ons vaccinatiebeleid (1 na slechtste, nog net voor Hongarije) of dat we qua Covid-aanpak nr 75 staan op een lijst met 98 landen waarnaar onderzoek is geweest.
En dan moet ik maar blijven stilstaan, terwijl er ook gewoon stevig geblundert wordt. Ik merk dat ik opstandoig wordt. En nee, ik been geen Covid-wappie. Maar ik ben het wel beu. Er is volledig geen stip op de horizon. Of als die er is, ik zie hem niet. Maar wat ik wel zie is dat ik steeds meer in mijn eigen cocoon kruip.
En dan heb ik nog een luxe en gelukkig leven met een partner thuis. Ik moet er niet aan denken hoe al die mensen zich voelen die al 11 maanden binnen zitten of ernstig ziek zijn en volslagen geen risico mogen lopen.
Nou, dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Stoney3K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:54:
[...]

Prima, maar daar staan dus geen signaalwaardes bij voor de risiconiveaus en de overgangen daartussen.
Wel als je de "bestuurdersversie" pakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
vuurtjih schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Mijn model voorziet verderop in de maand februari ook de verwachting dat de R-waarde boven 1 komt.

Alleen niet op 1.3. Het aandeel UK besmettingen in de meest recent gerapporteerde besmettingen is vandaag door RIVM gezet op 33%.

Helaas heeft niet deze meetwaarde, maar de projectie (67% op besmettingen in week 1-2, rapportagedatum volgende week), het nieuws gehaald)

Stel dat in de loop van februari het aandeel UK besmettingen oploopt naar 90%. Intussen zet de natuurlijke immunisatie iets langzamer door (lager aangal besmettingen dan vorige maand) en de vaccinatie iets sneller. Volgens mijn model komt de R-waarde dan op 1.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:08
[...]

Ik vind het voor nachtclubs en discotheken (en ook zalen zoals poppodia) sowieso nog altijd lullig vinden, die hebben nu echt het vooruitzicht dat ze tot bijna 2 jaar aaneengesloten dicht moeten blijven. Daar zullen niet veel ondernemers van over blijven.
Die staan wel in de bestuurlijke routekaart: https://www.rijksoverheid...len+bestuurdersversie.pdf

Blijf het dan wel raar vinden dat de hoeveelheid positieve testen per 100.000 per week nog een factor zijn. Zeker met vaccinaties wil je toch eigenlijk meer focus hebben op alleen de ziekhuis/IC opnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
President schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:46:
Ik mis het beperken van het fysiek onderwijs voor het PO hierin, wel staat er:
Op bepaalde vlakken is het nogal hoog over of onduidelijk. De avondklok staat op de routekaart, maar is meer als joker in te zetten wanneer er een verzwaring nodig is. Het hoogste niveau is niet meteen gelijk aan een avondklok.

Wat ik ook mis is wanneer de mondkapjesplicht weer een advies wordt. Daar wordt helemaal niet over gerept in het overzicht.
Uthog schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:47:
Denk dat het onbetaald thuiszitten nog het meeste "samen" is, bedoel de horeca en contactberoepen doen dat al weken. De horeca zelfs al langer.
Ze mogen nog minstens een maandje erbij volhouden dus. Ik vrees dat we in de lente er allemaal uit gaan zien als cousin Itt. :+ Stond vandaag nog een stukje over stiekeme thuiskappers bij de NOS. Genoeg kappers die het water al aan de lippen staat.
Overigens speelt men wel hard op het angstorgel momenteel. De Britse variant en Rutte die al zegt dat die derde golf een garantie is. Geeft weinig hoop op meer, ondanks best goede cijfers momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Deze nieuwe kaart maakt me allesbehalve enthousiast over een terugkeer naar het 'oude normaal' . Bij meer dan 4 en minder dan 10 IC-opnames per dag zijn er nog steeds zoveel beperkingen! ;(

Lijkt me weinig reëel eerlijk gezegd. Twee weken gemiddeld minder dan drie en alsnog deze maatregelen. Ze weten het ook echt niet hé.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 02-02-2021 20:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27
t_captain schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:59:
Alleen niet op 1.3. Het aandeel UK besmettingen in de meest recent gerapporteerde besmettingen is vandaag door RIVM gezet op 33%.
Heb je hier een bron bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

@maartend

Volkomen begrijpelijk. Waar het aan ligt weet ik niet maar de performance van Nederland op het gebied van covid bestrijding en vaccineren is ronduit belabberd.

Daar waar ik in het begin nog echt heel veel goede dingen zag onder de bestaande omstandigheden vindt ik nu dat er behoorlijk wordt geklojoot.

Het zou best kunnen dat we de afgelopen jaren teveel aan de markt hebben over gelaten of dat we teveel de regie hebben gedecentraliseerd maar we hebben verdorie 11 maanden gehad om daar wat aan te doen.

Dat laatste stoort mij nog het meest, vooral omdat de consequenties voor velen behoorlijk zwaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tomcool schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:00:
[...]
Blijf het dan wel raar vinden dat de hoeveelheid positieve testen per 100.000 per week nog een factor zijn. Zeker met vaccinaties wil je toch eigenlijk meer focus hebben op alleen de ziekhuis/IC opnames
Dat blijft toch sowieso een onbetrouwbare metriek omdat die ook afhangt van de testbereidheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Gunner schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Deze nieuwe kaart maakt me allesbehalve enthousiast over een terugkeer naar het 'oude normaal' . Bij meer dan 4 en minder dan 10 opnames per dag zijn er nog steeds zoveel beperkingen! ;(
Ja dat viel mij ook direct op. Volgens deze lijst zouden wij als regio IJselland op waakzaam zitten, gebaseerd op de bovenste 2 normen.
Echter omdat de onderste 2 op landelijk niveau zitten blijven we met ze allen dus aanmodderen.
Oftewel deze routekaart is niks anders dan een zoethoudertje.

Zo lees ik hem tenminste. Zal wel weer een foutje van de Jonge zijn zoals de GGD gegevens verkoop of zijn vaccinatie cijfers.
Stoney3K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:03:
[...]

Dat blijft toch sowieso een onbetrouwbare metriek omdat die ook afhangt van de testbereidheid?
Wat je steeds meer gaat zien is dat mensen zich gewoon niet laten testen. Omdat het toch weer word opgepakt als reden om juist meer te verzwaren.

[ Voor 20% gewijzigd door Uthog op 02-02-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Indoubt schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:02:
@maartend

Volkomen begrijpelijk. Waar het aan ligt weet ik niet maar de performance van Nederland op het gebied van covid bestrijding en vaccineren is ronduit belabberd.

Daar waar ik in het begin nog echt heel veel goede dingen zag onder de bestaande omstandigheden vindt ik nu dat er behoorlijk wordt geklojoot.

Het zou best kunnen dat we de afgelopen jaren teveel aan de markt hebben over gelaten of dat we teveel de regie hebben gedecentraliseerd maar we hebben verdorie 11 maanden gehad om daar wat aan te doen.

Dat laatste stoort mij nog het meest, vooral omdat de consequenties voor velen behoorlijk zwaar zijn.
Vrij simpel, de economie moet doordraaien. Tenzij je in de horeca/entertainment/klein winkeltje zit, word je geacht door te gaan. Daarom zie je ook zo weinig effect van de maatregelen. Ik hoef alleen maar op het industrieterrein te kijken waar ik werk. Behalve de mondkapjes binnen is het buisiness as ussual.
De fabriek achter ons heeft zelfs een stop in de planning staan waar meer als 2000 man nodig zijn. Als daar net zoveel verloop is als bij ons op de stop komen daar ergens tussen de 3 a 4000 man extra.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Deze nieuwe kaart maakt me allesbehalve enthousiast over een terugkeer naar het 'oude normaal' . Bij meer dan 4 en minder dan 10 IC-opnames per dag zijn er nog steeds zoveel beperkingen! ;(

Lijkt me weinig reëel eerlijk gezegd.
Komt omdat in zomer nogal wat mensen meteen los gingen. Ben er vreselijk klaar mee, maar ben wel blij te zien dat ze dit keer niet van plan zijn te roepen "horeca open, success ermee!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mfpower schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Ja het is echt ongekend. Ik hoop dat er actie uit de maatschappij komt, bijvoorbeeld via de bonden: https://www.aob.nl/nieuws...-heropening-basisscholen/ Mijn vrouw (zwakke gezondheid) is echt helemaal niet blij dat de kinderen weer naar school moeten zonder dat er preventie is.
Wat is er trouwens gebeurt met die ventilatiesystemen? Daar hoor ik ze al bijna een jaar over. Of beter: daar hoorde ik ze 10 jaar geleden al over, en in mijn jeugd waren klaslokalen ook al muf. Hadden ze dat nou niet eens even kunnen doorzetten? Arbo-regels gelden ook voor scholieren.
BarôZZa schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:31:
Net als het hele coronagebeuren, het begon vorig jaar met de planning een paar weken, en nog steeds geldt alles voor een paar weken.

Is er trouwens nog effect van de privacyschendingen bij de GGD op de testbereidheid?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:05
vuurtjih schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Heb je geluisterd?

R normaal = 0,85
R brits = ~rond 1,3

Normale neemt af, Britse stijgt. Uiteindelijk zal alles stijgen.
Ik houd voor de fun al een half jaar dagelijks de cijfers bij van Nederland (besmettingen, ziekenhuis en IC opnames en doden) en eveneens van mijn eigen gemeente. Eerder vandaag heb ik gepost wat week over week de toename/afname is in het gemiddelde aantal besmettingen per dag, een soort van R waarde. Die is de laatste 4 weken (inclusief deze lopende week) succesievelijk: 0.77, 0.91, 0.82. 0.80. Er is continue daling, 2 weken geleden aanzienlijk minder, maar nog altijd daling.

Dit is de waarde voor het totaal van alle besmettingen, ongeacht of het nu om de Britse variant gaat of niet. Dat de Britse variant een stuk besmettelijker is geloof ik zeker, wellicht minder virusdeeltjes nodig om besmet te raken of verspreid het zich makkelijk ook al hebben mensen minder klachten (hoesten, niezen etc.).

In de media, en dus ook bij de persconferentie van zojuist, wordt geroepen dat nu 2/3e van alle besmettingen die plaatsvinden door de Britse variant komen. Nu is hierboven al aangekaart, dit is geen vaststaand feit maar een prognose op basis van modellen.
Er vanuit gaande dat, voor het rekengemak, 2/3e van de huidige besmettingen door de Britse variant komen en deze variant een R-waarde van tussen de 1.3 en 1.5 (zeg 1.4) heeft, de oude variant schuinbaar 0.85, dan kan ik dit (als dit zou kloppen) totaal niet rijmen met de besmettings afname. Oude variant is goed voor 1/3e van de besmettingen, dus rekensommetje:
((0.85 x 1) + (1.4 x 2)) / 3 = 1.22 (afgerond).

Dat zou betekenen dat nu week over week de aantallen met 22% zouden stijgen (122% van de voorgaande weekk)...maar we zitten op een afname, op rond de 81%.

Voor halverwege januari zou naar zeggen de Britse variant al goed zijn geweest voor 1/3e van de besmettingen. Wederom de som dan:
((0.85 x 2) + (1.4 x 1)) / 3 = 1.03 (afgerond).
Oftewel, toename van 3%. Daadwerkelijk getallen waren afname van 23% en 9%.

Of ik maak ergens een denkfout (zou me niet verbazen), of de daadwerkelijke (gemeten aan het aantal besmettingen) totale R-waarde is in de praktijk gewoon nog altijd ruim onder de 1. Was dit niet zo, hadden we allang weer toenames gezien. Dat de Britse variant, wanneer die vrijbaan krijgt, een R-waarde hebben van 1.5 en de "normale" variant ook ruim boven de 1, dat geloof ik zeker. Alleen dat is zonder maatregelen. Op zich prima, want dat zou bevestigen dat de genomen maatregelen en, belangrijker nog, de naleving/in acht neming hiervan door de mensen effect heeft.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

graceful schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Komt omdat in zomer nogal wat mensen meteen los gingen. Ben er vreselijk klaar mee, maar ben wel blij te zien dat ze dit keer niet van plan zijn te roepen "horeca open, success ermee!".
Versoepelen is sowieso een enorm risico. Juist omdat mensen vanwege de lockdown nu echt zitten te springen om *iets* van stoom af te kunnen blazen, zal iedereen als een malle daarop duiken. En hoe langer de lockdown duurt, hoe groter dat stuwdam-effect gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Stoney3K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Versoepelen is sowieso een enorm risico. Juist omdat mensen vanwege de lockdown nu echt zitten te springen om *iets* van stoom af te kunnen blazen, zal iedereen als een malle daarop duiken. En hoe langer de lockdown duurt, hoe groter dat stuwdam-effect gaat worden.
De regering moet al hopen dat we niet een echte winter krijgen, want anders barst de bom al voor de lente.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
RemcoDelft schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Wat is er trouwens gebeurt met die ventilatiesystemen? Daar hoor ik ze al bijna een jaar over. Of beter: daar hoorde ik ze 10 jaar geleden al over, en in mijn jeugd waren klaslokalen ook al muf. Hadden ze dat nou niet eens even kunnen doorzetten? Arbo-regels gelden ook voor scholieren.
Ik kan alleen voor mijn eigen stichting spreken: als alle ramen en deuren de hele dag open staan is de ventilatie goed bij 80% van de scholen. Aldus een meting door een bedrijf in opdracht van de gemeente, welke de eigenaar is van de gebouwen. Dit zijn oude gebouwen (20-30+ jaar oud). Op een aantal scholen wordt nog verder onderzocht, maar men is nog aan het onderzoeken welk systeem wel goed is bij deze generatie gebouwen... Men hoopt in de zomer daar iets te kunnen vervangen.

Het enige puntje: bij die 80% was het tijdens de metingen nog niet zo koud als nu. De ouders worden gevraagd om hun kinderen een dikke trui aan te geven + een extra vest + sjaal mee te laten nemen d:)b

Enige puntje zal wel de koude handen worden, waardoor het schrijven wat lastiger wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
graceful schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Dat was meer een smoesje van het kabinet.
Die vertikten het gewoon om pro-actief maatregelen te treffen voor het veranderende weer in September.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik hoop echt dat dat vaccineren op stoom komt want met dit beleid gaan we er echt niet uit komen.

Oh en de gevreesde “Britse variant” is ook al gemuteerd. _/-\o_

https://joop.bnnvara.nl/n...gemuteerde-corona-mutatie

Proper fucked ey.

[ Voor 57% gewijzigd door Gunner op 02-02-2021 20:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Uthog
Gunner schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:19:
Ik hoop echt dat dat vaccineren op stoom komt want met dit beleid gaan we er echt niet uit komen.

Ja, ik voorspel dat we over 2 maanden de zuid Afrikaanse variant hebben die domineert en dat we daarom nog langer alles op slot moeten hebben.
Dan is de Britse variant uitgemolken en gaan we naar de volgende.

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen zich onderdrukt voelen door de overheid met dit beleid.

Al voorzie ik geen Nederlandse variant, die gaat eerst 3 weken vergaderen met je lichaam voor die overgaat tot besmettingen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Uthog op 02-02-2021 20:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arbraxas
De kans is klein dat het Outbreak Management Team (OMT) eind deze week het kabinet adviseert om de avondklok op 10 februari in te trekken. Daarvoor zijn er momenteel te veel onzekerheden, zei Anja Schreijer, hoofd infectieziekten van de GGD en OMT-lid, dinsdag in de talkshow M.

Het nieuwe OMT-advies over de coronamaatregelen wordt volgens premier Mark Rutte eind deze week verwacht. Gevraagd of in dat advies wordt voorgesteld om de avondklok niet te verlengen, antwoordde Schreijer: "Die kans is klein om te adviseren om de avondklok eraf te halen."

De reden is volgens haar de onzekerheid rond de ontwikkeling van de Britse variant van het coronavirus. "Wat ik tot heden gezien heb, ziet er somber uit", aldus Schreijer. "Er zijn heel veel onzekerheden." Volgens haar zijn momenteel ook nog de effecten onduidelijk van de avondklok op de besmettingscijfers.
En het inmasseren voor het verlengen van de avondklok is begonnen. Wat je van te voren wist, namelijk dat je na 2 week helemaal niets kunt zeggen over de effectiviteit van de maatregel word nu gebruikt als argument om maar te verlengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Uthog schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:20:
[...]

Al voorzie ik geen Nederlandse variant, die gaat eerst 3 weken vergaderen met je lichaam voor die overgaat tot besmettingen :+
Die trekt eerst een paar clowns schoenen aan en stapelt daarna fout op fout :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 26-09 16:57
Indoubt schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:02:
@maartend

Ik merk dus dat bij mij de weerstand is gekomen nadat de geweldige cijfers van het vaccineren boven kwamen. Echt he. Nederland. Een modern land, kneitergoede infrastructuur, geld klots tegen de kanten op en we krijgen het niet geregeld door volslagen stompzinnige keuzes. Als je een goede logistiek wil, laat het de evenementen wereld en KLM het doen. Die weten hoe je logistiek moet aanpakken. En zitten toch duimen te draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 15:23
maartend schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:26:
[...]

Ik merk dus dat bij mij de weerstand is gekomen nadat de geweldige cijfers van het vaccineren boven kwamen. Echt he. Nederland. Een modern land, kneitergoede infrastructuur, geld klots tegen de kanten op en we krijgen het niet geregeld door volslagen stompzinnige keuzes. Als je een goede logistiek wil, laat het de evenementen wereld en KLM het doen. Die weten hoe je logistiek moet aanpakken. En zitten toch duimen te draaien.
Of het leger zoals https://nos.nl/nieuwsuur/...ren-als-eerste-klaar.html

Maar ja. Dat mag niet want heilige huisjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Geschat wordt dat van de mensen die afgelopen week (20 tot en met 26 januari) besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft.

Even dat eerste woord lezen. Daarmee vervalt het voor mij als "bron"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

arbraxas schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:32:
[...]

Geschat wordt dat van de mensen die afgelopen week (20 tot en met 26 januari) besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft.

Even dat eerste woord lezen. Daarmee vervalt het voor mij als "bron"
Tsjah een modelletje gebaseerd op aannames slikt het gros ook voor zoete koek.
arbraxas schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:21:
[...]

En het inmasseren voor het verlengen van de avondklok is begonnen. Wat je van te voren wist, namelijk dat je na 2 week helemaal niets kunt zeggen over de effectiviteit van de maatregel word nu gebruikt als argument om maar te verlengen.
We zijn te braaf en slikken dit allemaal als zoete koek (ha nu gebruik ik zoete koek twee keer. soit). Maar ja, daar speelt men handig op in.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 02-02-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Gunner schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:37:
[...]

Tsjah een modelletje gebaseerd op aannames slikt het gros ook voor zoete koek.

[...]

We zijn te braaf en slikken dit allemaal als zoete koek. Maar ja, daar speelt men handig op in.
Dan kunnen ze volgende week zeggen dat het meevalt en een kadootje geven in de vorm van een versoepeling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]
en KLM het doen. Die weten hoe je logistiek moet aanpakken. En zitten toch duimen te draaien.
KLM zit geen duimen te draaien, KLM is knetterdruk met het regelen van dagelijkse (snel)testen voor 10.000 man personeel en het handjevol passagiers wat nog over is nu ze ineens voor ons land extra moet testen.

Resultaat is waarschijnlijk wel dat die testen beter, sneller en duidelijker geregeld worden dan de Jonge in de eerste 6 maanden van vorig jaar voor elkaar kreeg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38
Als je een goede logistiek wil, laat het de evenementen wereld en KLM het doen. Die weten hoe je logistiek moet aanpakken. En zitten toch duimen te draaien.
Diezelfde fantastische evenementenwereld die doorgaans nog niet eens een fair en werkend boekingssysteem voor wat kaartjes op kan/wil zetten ?
Ik wil niet weten wat er in het horeca deel zoal verspilt wordt gedurende een evenementje, ga dat nou alsjeblieft niet met vaccins proberen te organiseren op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Mfpower schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:40:
[...]

Dan kunnen ze volgende week zeggen dat het meevalt en een kadootje geven in de vorm van een versoepeling.
Gaat niet gebeuren, elk OMT advies tot nu toe is gebaseerd op het zwartste scenario wat ze hebben.
Daaraan gekoppeld de cijfers die "nodig" zijn voor versoepeling die zo laag zijn dat je nu al wel weet dat minimaal tot juni je in een lockdown zit. Een scenario wanneer 1,5 meter weg kan is er niet eens. Daar word blijkbaar helemaal nog niet aan gedacht.

Wat mij betreft is het tijd voor een refresh van het OMT. Deze groep heeft lang genoeg hun mening kunnen verkondigen. En ook binnen de gezondheidszorg is lang niet iedereen het eens met het OMT.

https://www.volkskrant.nl...ang-is-vermeden~b91040e0/

[ Voor 25% gewijzigd door arbraxas op 02-02-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

[Embed]

Proper fucked ey.
Er zal jaarlijks een nieuw vaccin gemaakt moeten worden, zoals dat bij griep het geval is.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

XWB schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:47:
[...]

Er zal jaarlijks een nieuw vaccin gemaakt moeten worden, zoals dat bij griep het geval is.
En zo gauw we klaar zijn met vaccineren mogen we aan de andere kant weer opnieuw beginnen, waardoor we nooit zouden kunnen versoepelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[Embed]
Alles muteert aan de lopende band, dat is geen nieuws. Daarnaast roept men ook standaard dat hij besmettelijker is en vaccins minder effectief, zolang dat niet bewezen wordt is het ook geen nieuws.
Proper fucked ey.
Before 'ze germans' get there? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Lijkt me dat dat nog niet in steen gebeiteld staat, tot nu toe lijken hele significante mutaties waardoor vaccins helemaal niet werken nog niet bekend te zijn. Afhankelijk van hoe snel we de rest van de wereld weten te vaccineren en dus de kans op mutaties weten te drukken en het geluk dat er inderdaad in de tussen tijd geen mutatie ontstaat waar tegen de vaccins niet berschermen valt het dus mee of tegen.
Dan hou je nog over de dierenwereld, afhankelijk van of het zich daar ook (in het wild) verspreid en muteert zal dat een groter probleem op kunnen leveren aangezien je die niet vaccineert.

Maar het lijkt er op dat in ieder geval een deel van de vaccins relatief makkelijk aanpasbaar is, waardoor het best kan dat je het na 1 of 2 wel significante mutaties die je relatief snel kunt vaccineren en die zich dus maar beperkt verspreiden het als nog (nagenoeg) geheel wel uit te roeien als je vervolgens bij eventuele kleine uitbraken er als nog snel bij bent ook als het via wilde dieren eventueel weer terug zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sterker nog, de mRNA vaccins zijn een voorbode voor mogelijk ook een veel beter griepvaccin wat niet zo toegespitst is op slechts een of een paar varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
President schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:16:
Enige puntje zal wel de koude handen worden, waardoor het schrijven wat lastiger wordt :+
Tijd voor een spreekbeurt over de school van vroeger en de stoof van overoverovergrootmoeders van zolder op diepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pagani schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:59:
Sterker nog, de mRNA vaccins zijn een voorbode voor mogelijk ook een veel beter griepvaccin wat niet zo toegespitst is op slechts een of een paar varianten.
Als de goedkeuringsinstanties natuurlijk ook even snel kunnen zijn met het toelaten van dit soort 'agile' vaccins. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:00:
[...]

Als de goedkeuringsinstanties natuurlijk ook even snel kunnen zijn met het toelaten van dit soort 'agile' vaccins. ;)
Het gaat niet om het snel kunnen wijzigen per se, maar vooral het kunnen vinden van een gemene deler onder de verschillende influenzavormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:53:
[...]

Alles muteert aan de lopende band, dat is geen nieuws. Daarnaast roept men ook standaard dat hij besmettelijker is en vaccins minder effectief, zolang dat niet bewezen wordt is het ook geen nieuws.
En toch is de britse variant groot nieuws en iedereen van het RIVM kan z'n mond er niet over houden.
Altijd fijn als iemand een Snatch-referentie weet te herkennen 8)

[ Voor 49% gewijzigd door Gunner op 02-02-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:52
Moi_in_actie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Ik houd voor de fun al een half jaar dagelijks de cijfers bij van Nederland (besmettingen, ziekenhuis en IC opnames en doden) en eveneens van mijn eigen gemeente. Eerder vandaag heb ik gepost wat week over week de toename/afname is in het gemiddelde aantal besmettingen per dag, een soort van R waarde. Die is de laatste 4 weken (inclusief deze lopende week) succesievelijk: 0.77, 0.91, 0.82. 0.80. Er is continue daling, 2 weken geleden aanzienlijk minder, maar nog altijd daling.

Dit is de waarde voor het totaal van alle besmettingen, ongeacht of het nu om de Britse variant gaat of niet. Dat de Britse variant een stuk besmettelijker is geloof ik zeker, wellicht minder virusdeeltjes nodig om besmet te raken of verspreid het zich makkelijk ook al hebben mensen minder klachten (hoesten, niezen etc.).

In de media, en dus ook bij de persconferentie van zojuist, wordt geroepen dat nu 2/3e van alle besmettingen die plaatsvinden door de Britse variant komen. Nu is hierboven al aangekaart, dit is geen vaststaand feit maar een prognose op basis van modellen.
Er vanuit gaande dat, voor het rekengemak, 2/3e van de huidige besmettingen door de Britse variant komen en deze variant een R-waarde van tussen de 1.3 en 1.5 (zeg 1.4) heeft, de oude variant schuinbaar 0.85, dan kan ik dit (als dit zou kloppen) totaal niet rijmen met de besmettings afname. Oude variant is goed voor 1/3e van de besmettingen, dus rekensommetje:
((0.85 x 1) + (1.4 x 2)) / 3 = 1.22 (afgerond).

Dat zou betekenen dat nu week over week de aantallen met 22% zouden stijgen (122% van de voorgaande weekk)...maar we zitten op een afname, op rond de 81%.

Voor halverwege januari zou naar zeggen de Britse variant al goed zijn geweest voor 1/3e van de besmettingen. Wederom de som dan:
((0.85 x 2) + (1.4 x 1)) / 3 = 1.03 (afgerond).
Oftewel, toename van 3%. Daadwerkelijk getallen waren afname van 23% en 9%.

Of ik maak ergens een denkfout (zou me niet verbazen), of de daadwerkelijke (gemeten aan het aantal besmettingen) totale R-waarde is in de praktijk gewoon nog altijd ruim onder de 1. Was dit niet zo, hadden we allang weer toenames gezien. Dat de Britse variant, wanneer die vrijbaan krijgt, een R-waarde hebben van 1.5 en de "normale" variant ook ruim boven de 1, dat geloof ik zeker. Alleen dat is zonder maatregelen. Op zich prima, want dat zou bevestigen dat de genomen maatregelen en, belangrijker nog, de naleving/in acht neming hiervan door de mensen effect heeft.
Je maakt geen denkfout.

Vermoed dat de reden dat de cijfers nu nog niet stijgen (hoewel vandaag zaten we 10% hoger) de vertraging tussen het oplopen van het virus en het ontstaan van de symptomen is.

Als de theorie klopt zullen de cijfers vanaf nu flink gaan stijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gunner schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:03:
En toch is de britse variant groot nieuws en iedereen van het RIVM kan z'n mond er niet over houden.
Van b117 is wel genoeg indicatie dat je hem serieus moet nemen. Ik denk dat het RIVM hen even té serieus neemt maar beter dan onderschatten.
Van andere mutaties weten we gewoon nog niets. 'eerste bevindingen' is iets wat ze naar mijn mening ook niet zo makkelijk online zouden moeten gooien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Mogelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49

WTF, er zit niet eens een niveau onder waakzaam? Mondkapjes? Ook tot het bittere einde zo te zien. Wanneer gaan we ooit van die stompzinnige maatregel af komen? De horeca kan ook wel enig omzet vergeten.
arbraxas schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:21:
[...]

Zoals eigenlijk iedereen wel kon voorspellen...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
@Gonadan Eens.

Het is goed om te kijken hoe ver we dat kruispunt van R door de 1 vooruit kunnen schuiven.

Er kunnen twee dingen gebeuren:

1. het blijkt heel moeilijk om R onder 1 te houden of zelfs maar in de buurt van 1. In dat geval heb je veel profijt van je early start. Die remt de ontwikkeling van een groter drama af, en geeft enkele weken extra om je vaccinatiegraad te boosten.
2. het valt allemaal wel mee en je kunt R redelijk onder de duim houden. De gevreesde golf stelt niet zoveel voor en je kunt vlug afschalen.

In beide gevallen ben je blij om voorzichtig aan te vliegen.

Vanuit mijn rekenmodel en de observaties in UK, IRL, BE en DK, gok ik op scenario 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
Señor Sjon schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:24:
[...]

WTF, er zit niet eens een niveau onder waakzaam? Mondkapjes? Ook tot het bittere einde zo te zien. Wanneer gaan we ooit van die stompzinnige maatregel af komen? De horeca kan ook wel enig omzet vergeten.
Het is volgens Rutte nog te vroeg om naar het vroegere normaal te kijken.
Ik zou zeggen wacht 17 maart af wat hierover in de programma's staan, het zal zeker een hot item worden bij de verkiezingen.

Ben het met je eens hoor, het hoort er gewoon bij te staan. Vind het niveau waakzaam al aardig naar het oude normaal gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Uthog schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:46:
[...]
Ben het met je eens hoor, het hoort er gewoon bij te staan. Vind het niveau waakzaam al aardig naar het oude normaal gaan.
Ja, als je 1,5 meter afstand houden van iedereen echt normaal vindt. Wordt nog lastig voor singles om te daten dan voor de komende jaren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Nou ja, het is een routekaart hé? Een routekaart richting de uitgang.

Zolang het nodig is blijft deze routekaart in stand, als ik het goed begrepen heb kan het risiconiveau ook per regio verschillen.

Wel lijkt het me dat we pas afscheid nemen van deze kaart als dit in het hele land kan. Maar dat lijkt me ook logisch, je kunt niet in het halve land alle maatregelen afschaffen terwijl de andere helft nog in waakzaam of zorgelijk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Wel lijkt het me dat we pas afscheid nemen van deze kaart als dit in het hele land kan. Maar dat lijkt me ook logisch, je kunt niet in het halve land alle maatregelen afschaffen terwijl de andere helft nog in waakzaam of zorgelijk zit.
En als de buurlanden wel al afschalen? Moeten we dan zelf nog wel maatregelen blijven houden tot de befaamde groepsimmuniteit is bereikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
Stoney3K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Ja, als je 1,5 meter afstand houden van iedereen echt normaal vindt. Wordt nog lastig voor singles om te daten dan voor de komende jaren. 8)7
Je kan toch ook gelijk trouwen? En een flitsscheiding is ook zo geregeld.
Altijd positief blijven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Stoney3K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:08:
[...]

En als de buurlanden wel al afschalen? Moeten we dan zelf nog wel maatregelen blijven houden tot de befaamde groepsimmuniteit is bereikt?
Draai die eens om... als wij 'klaar' zijn, moeten we dan nog maatregelen nemen omdat onze buurlanden nog niet zover zijn? :)

Dacht het persoonlijk niet. Dan de grenzen maar dicht. Hoewel we in theorie dan geen kwaad kunnen doen in het buitenland, noch andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik wordt wat moe van die media optredens van allerlei OMT leden:
OMT-lid: kans klein dat we adviseren avondklok in te trekken
Hoofd infectieziekten van de GGD Anja Schreijer verwacht niet dat het Outbreak Management Team (OMT) eind deze week het kabinet zal adviseren om de avondklok op 10 februari in te trekken. "Die kans is denk ik erg klein", zei Schreijer, een van de vaste zeven leden van het OMT, vanavond in talkshow M.

Volgens haar zijn er simpelweg nog te veel onzekerheden, waarmee ze met name doelt op de verspreiding van de Britse variant. "En het ziet er heel zorgelijk uit, van wat ik tot nu gezien heb, zeker als je de scholen gaat openen en het allemaal nog niet precies weet. Dat had ook misschien iets duidelijker gezegd kunnen worden", zei Schreijer in een reactie op de persconferentie van het demissionaire kabinet vanavond. "We leven gewoon nog even in een periode van onzekerheid."
bron: NOS

Eerst zou de avondklok komen te vervallen. Dan hadden we eerder vandaag al OMT-lid Bonten die voor de avondklok blijft pleiten en nu deze mevrouw die ook de avondklok promoot. Ergens kan ik dat OMT advies van vrijdag wel raden als ik het zo aanhoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:11:
[...]

Eerst zou de avondklok komen te vervallen. Dan hadden we eerder vandaag al OMT-lid Bonten die voor de avondklok blijft pleiten en nu deze mevrouw die ook de avondklok promoot. Ergens kan ik dat OMT advies van vrijdag wel raden als ik het zo aanhoor.
Zonder die optredens (ik vind ze ook irritant maar goed) toch ook wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando

[...]

Rutte zijn ding werkt goed bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
Ze mogen ook wel weer eens opnieuw de essentiële beroepen lijst doornemen. Volgens mij valt daar nog wel flink wat af te schaven en dan kan de avondklok weer de kast in.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
Stoney3K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Nou daar ben ik dus wel bang voor, dat die 1.5meter afstand het nieuwe normaal word.
Als je al ziet hoe makkelijk iedereen het nu al slikt, vrees ik dat die een blijvertje is.

Mensen zijn straks bang andere aan te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 17:43

boesOne

meuh

Uthog schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Nou daar ben ik dus wel bang voor, dat die 1.5meter afstand het nieuwe normaal word.
Als je al ziet hoe makkelijk iedereen het nu al slikt, vrees ik dat die een blijvertje is.

Dat ebt wel weer weg wanneer corona minder acuut is geworden en beter behandelbaar. Het is feitelijk nog vrij nieuw.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
Cobb schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:14:
Ze mogen ook wel weer eens opnieuw de essentiële beroepen lijst doornemen. Volgens mij valt daar nog wel flink wat af te schaven en dan kan de avondklok weer de kast in.
Noem er 'ns een paar dan? Ik denk dat de komende maanden zelfs meer mensen in bijvoorbeeld de voedselindustrie (tuinderij en landbouw) gaan werken. Iedereen wil straks weer Hollandse sperzieboontjes en nieuwe aardappelen hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
*niet goed gelezen.

[ Voor 82% gewijzigd door Imperium op 02-02-2021 22:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Zou het kunnen dat het geen "slikken" is, maar dat een groot deel gewoon (ook) denkt dat het nuttig is door bijvb, wat basale logica ?
Waar maak je dat uit op dan ?
Binnen het gezin doen ze het ongetwijfeld gewoon nog en daar buiten zal het ook zo weer terug zijn.
Misschien dat er nog iets gaat veranderen in het "gebruik" om gewoon door te gaan ook al ben je (besmettelijk) ziek, maar ook daar heb ik zo m'n twijfels over aangezien de naleving bij klachten nu ook verre van 100% is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Gezien het sociale karakter van de mens zou het mij verbazen dat afstand houden een blijvertje is.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Routekaart is ook een verkeerd gekozen woord. Rouwkaart was beter geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Dat gaat geleidelijk aan denk ik. Er zijn in ieder geval dagelijks 3000+ verschillende mensen die toch niet zo angstig zijn om géén anderhalve meter aan te houden. (enorm gechargeerd natuurlijk, omdat er natuurlijk een hoop pechgevallen bij zitten, maar zo kan je het wel zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
XWB schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:33:
Gezien het sociale karakter van de mens zou het mij verbazen dat afstand houden een blijvertje is.
Wordt er ook echt afstand gehouden? Je zou ergens denken mensen die krampachtig 1,5 meter proberen te bewaren, maar plekken als de supermarkt en de parkeerplaats ervoor zijn net mierennesten zoals het altijd was. Ik zie eigenlijk maar zelden als ik een rondje loop mensen die echt met een boog om je heen proberen te lopen om afstand te bewaren.
Soccer98 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:42:
Er zijn in ieder geval dagelijks 3000+ verschillende mensen die toch niet zo angstig zijn om géén anderhalve meter aan te houden. (enorm gechargeerd natuurlijk, omdat er natuurlijk een hoop pechgevallen bij zitten, maar zo kan je het wel zien)
Misschien van de wc bril gekregen? :+

Ik vermoed eerder het omgekeerde. Een klein deel die krampachtig afstand wil houden en een flink deel die er weinig moeite mee hebben als het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
Hier heeft Rutte het vanavond ook niet over gehad toch? Waar ze in Duitsland mensen in kampen stoppen *knip* gaan wij dat doen in het UMCG.

https://www.officielebeke...K9RaJJ5cQsBa3ZwQ5QRkJamY8

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 03-02-2021 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
DoubleD1980 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:37:
Hier heeft Rutte het vanavond ook niet over gehad toch? Waar ze in Duitsland mensen in kampen stoppen *knip* gaan wij dat doen in het UMCG.

https://www.officielebeke...K9RaJJ5cQsBa3ZwQ5QRkJamY8
Gedwongen/verplichte quarantaine was altijd al mogelijk in de Wpg. Enige nieuwe is dus dat ze nu een plek aanwijzen waar het plaats zal vinden. Voorheen was dat niet gedefinieerd.

Praktisch zal het denk ik niet toegepast worden. Een verplichte quarantaine via de Wpg is een bijzonder omslachtig proces. Alternatief kan je ook nog je afvragen wat massale verplichte quarantaine zal doen met de testbereidheid.

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 03-02-2021 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 18:12
CMD-Snake schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:46:
[...]
Praktisch zal het denk ik niet toegepast worden. Een verplichte quarantaine via de Wpg is een bijzonder omslachtig proces.
Gezien de toelichting lijkt het nu wel aan de orde, maar slechts voor een beperkt aantal gevallen:
Na overleg met het Universitair Medisch Centrum Groningen (onderdeel Beatrixoord) is dat ziekenhuis bereid om enkele patiënten op te nemen die, in overeenstemming met advies van de GGD en het RIVM, niet thuis in isolatie kunnen blijven.
Overigens is dit besluit niet de eerste van zijn soort. Sinds 2012 is het UMCG aangewezen als ziekenhuis waar gedwongen isolatie van tuberculosepatiënten plaatsvindt.

[ Voor 54% gewijzigd door voske op 02-02-2021 23:48 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

[...]

Begin mei 1944 werd door Eisenhower en een groep om hem heen bepaald wanneer d-day plaats zou moeten vinden (oorspronkelijk 5 juni). In de weken daarna was er dagelijks overleg over de planning en of de datum nog wel geschikt was (dit is zoals bekend uiteindelijk gewijzigd in 6 juni, in verband met het weer).

Verplaatst naar het huidige tijdsgewricht zou het betekenen dat Eisenhower (of eerder: de net iets mindere leden van zijn staf) elke avond na zo'n overleg aan zouden schuiven bij een talkshow waar ze lekker konden babbelen over wat er die dag besproken was en waarom ze het er persoonlijk eigenlijk niet mee eens zijn.

Zie je het voor je 8)7?

En nee, natuurlijk kijken er nu geen Duitsers mee. Maar de Duitser van toen is de publieke opinie van nu. Als al deze discussie zo openlijk op straat ligt creëert dat enkel valse verwachtingen en onrust. Twee zaken die je absoluut niet wilt nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:05
alexbl69 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 05:18:
[...]

Begin mei 1944 werd door Eisenhower en een groep om hem heen bepaald wanneer d-day plaats zou moeten vinden (oorspronkelijk 5 juni). In de weken daarna was er dagelijks overleg over de planning en of de datum nog wel geschikt was (dit is zoals bekend uiteindelijk gewijzigd in 6 juni, in verband met het weer).

Verplaatst naar het huidige tijdsgewricht zou het betekenen dat Eisenhower (of eerder: de net iets mindere leden van zijn staf) elke avond na zo'n overleg aan zouden schuiven bij een talkshow waar ze lekker konden babbelen over wat er die dag besproken was en waarom ze het er persoonlijk eigenlijk niet mee eens zijn.

Zie je het voor je 8)7?

En nee, natuurlijk kijken er nu geen Duitsers mee. Maar de Duitser van toen is de publieke opinie van nu. Als al deze discussie zo openlijk op straat ligt creëert dat enkel valse verwachtingen en onrust. Twee zaken die je absoluut niet wilt nu.
We komen er nu achter dat de regering bij zulke beslissingen ook maar wat doet. Dat is eigenlijk voor het eerst dat dat besef er is. Logisch dat zo’n nieuw besef vragen oproept. We moeten daar als samenleving aan wennen. Misschien dat we bij een volgende crisis dat beter een plek kunnen geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* je versimpelt de zaken die al 100x besproken zijn, duidelijk om te trollen. Daar is hier geen plek voor. De reacties op je post heb ik ook verwijderd, omdat we anders voor de zoveelste keer in een cirkeltje gaan redeneren.

[ Voor 81% gewijzigd door ZieMaar! op 03-02-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
https://www.telegraaf.nl/...ge-weg-terug-naar-normaal

In dit artikel, premium weliswaar, wordt gesuggereerd dat De Jonge schat dat we in mei of juni écht weer terug in het normaal zijn. Dat heeft hij toch nooit zo gezegd? Ik weet welke passage uit de persconferentie genoemd wordt, maar volgens mij ging dat over dat er voldoende vaccinatiegraad is bereikt om een hele partij aan maatregelen weg te gooien. Ik zie festivals echter niet doorgaan nog bijvoorbeeld. Ik hield op z’n vroegst rekening met augustus als moment dat we van Corona af zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 18:35
*knip* zie hierboven :)

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 03-02-2021 08:23 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Sovieto schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:00:
[...]
We komen er nu achter dat de regering bij zulke beslissingen ook maar wat doet. Dat is eigenlijk voor het eerst dat dat besef er is. Logisch dat zo’n nieuw besef vragen oproept. We moeten daar als samenleving aan wennen. Misschien dat we bij een volgende crisis dat beter een plek kunnen geven.
Zomaar wat doen is misschien wel heel veel gezegd, maar dat achter de schermen niet alle neuzen dezelfde kant opstaan lijkt me niet meer dan normaal. Zoveel mensen, zoveel meningen. Dat geldt ook voor specialisten.

Om de analogie door te trekken; ook in de groep die overlegde over d-day zaten leden die sceptisch waren. Maar die uitten hun zorgen enkel binnenskamers (toegegeven, ze hadden ook geen mogelijkheid om er iets mee te doen).

En dat is wat er nu ook zou moeten gebeuren. Binnen het OMT mag het van mij knetteren (zal ook wel gebeuren), maar zodra men een advies aan de regering heeft gegeven moet men zich stil houden. Over het hele proces kunnen (en zullen) later voldoende boeken geschreven worden en er zal ongetwijfeld een parlementaire enquête komen. Daar kan men het ei meer dan kwijt.

Maar nu is het schouders eronder en zorgen dat er geen ruimte ontstaat voor maatschappelijke onrust, want dat is wat er gebeurt als al die OMT leden hun afwijkende privé meninkjes en kanttekeningen ventileren in het publieke debat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
voske schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:47:
Gezien de toelichting lijkt het nu wel aan de orde, maar slechts voor een beperkt aantal gevallen:
Er is een plek, maar de manier om iemand daar te krijgen blijft even omslachtig. Praktisch gezien is het moeilijk uitvoerbaar, net zoals het altijd is geweest.

Tot op heden is quarantaine nog altijd een vriendelijk verzoek en geen plicht.
Je hebt OMT leden die nogal hun fantasie de vrije loop laten in de media, waarbij denken aan zaken als lockdowns die nog maanden moeten duren etc.. Ze snappen alleen niet de ze de situatie alleen uitzichtlozer maken en dat niet echt helpt op de lange termijn.

Bepaalde bewindspersonen waren begin deze week vrij stellig erin dat de avondklok zijn beste tijd gehad had. Diverse kranten hadden dat ook gemeld aan de hand van hun bronnen in Den Haag. Het einde van de avondklok leek daarmee bijna een zekerheid. Natuurlijk had je de nodige OMT leden die in de media ageerden hier tegen en de avondklok wilden behouden, maar dat leek een beetje roepen in de marge. Nu dan ineens die ommezwaai van De Jonge over het onderwerp, terwijl dit een van de hoogtepunten zou zijn naast de aankondiging over de scholen.

Er wordt in elk geval vol ingezet op de Britse mutant en de derde golf is al een zekerheid volgens Rutte. Toch bekruipt mij het gevoel dat de Britse mutant nu niet echt zijn reputatie waar weet te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:01:

Er wordt in elk geval vol ingezet op de Britse mutant en de derde golf is al een zekerheid volgens Rutte. Toch bekruipt mij het gevoel dat de Britse mutant nu niet echt zijn reputatie waar weet te maken.
Ingezet ja om ons aan regeltjes te laten conformeren. Meer is het niet.

Ben benieuwd hoeveel ondernermers na het 'perspectief' van gisteravond vandaag aan de lijn hangen bij hun boekhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

RodeStabilo schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:08:
[...]

Ingezet ja om ons aan regeltjes te laten conformeren. Meer is het niet.

Ben benieuwd hoeveel ondernermers na het 'perspectief' van gisteravond vandaag aan de lijn hangen bij hun boekhouder.
Om te liquideren bedoel je? Er zullen inmiddels wel een paar op omvallen staan. Voor smmige wordt eht ect onhoudbaar.

Niet dat je daar wat aan hebt, het virus heeft daar geen boodschap aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:33:
[...]

Gezien de irrationele heersende angst en het compleet en bewust willen negeren van de waarneembare werkelijkheid, die ook in dit topic hoogtij lijkt te vieren, zou ik daar niet al te zeker van zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
CMD-Snake schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:01:
Natuurlijk had je de nodige OMT leden die in de media ageerden hier tegen en de avondklok wilden behouden, maar dat leek een beetje roepen in de marge.
Jullie missen iets essentieels en ageren daarom tegen het verkeerde: het is onderdeel van Rutte's manier om verantwoordelijkheid af te schuiven. Het meest recente OMT-advies stelt namelijk dat je alle andere maatregelen moet behouden als je de basisscholen opent. Het advies is er dus al. Jeroen trapt er in ieder geval niet meer in:

Dat ze nogmaals advies vragen is puur in de hoop dat men het advies toch gaat aanpassen onder politieke druk, of om later het OMT de schuld te kunnen geven: "ja, we hebben het echt geprobeerd hoor".

Ik ben super blij dat Marc Bonten weer meer de media zoekt en ook op Twitter actief is. Hij verzet zich tegen het gebruikt worden van het OMT door de politiek. Dat is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Indoubt schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:12:
[...]

Om te liquideren bedoel je? Er zullen inmiddels wel een paar op omvallen staan. Voor smmige wordt eht ect onhoudbaar.
Ze worden nu nog een beetje door overheidssteun overeind geholpen immers. dat stopt ook op 1 juli. Daarna is het voor velen snel afgelopen vrees ik.

[ Voor 198% gewijzigd door Gunner op 03-02-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 20:30
Gonadan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:53:
[...]

Ze hebben toch gezegd dat Covid relatief weinig muteert. Laten we hopen dat dit zo is.
Als we de infecties flink terugdringen, dan zal de aantal mutaties ook terugnemen. In de best case scenario zal het dan uitdoven.
Probleem is dat de infecties wereldwijd teruggebracht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is erg moeilijk om in deze periode iets van optimisme te zien. Maar dat leeft vaak sterk na een perso vol slecht nieuws. Hebben meer hier last van? dry january heb ik ook al niet af kunnen maken :P

[ Voor 210% gewijzigd door Gunner op 03-02-2021 09:20 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2