Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:48

Snow_King

Konijn is stoer!

redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:59:
[...]

Voorlopig zijn we al verschillende keren precies langs de rand gegaan van wat de zorg aankan. Dus leuk dat je maatregelen op wilt heffen, maar als je over de rand gaat komen ze weer 10 keer zo hard terug. En gezien de trage daling van de cijfers kunnen we nog niet heel veel versoepelen voordat het weer hard oploopt (wat het lastige is met een vrius dat exponentieel rond gaat)

En van je laatste stappen, de 1e 3 gaan we snel krijgen omdat ze beperkte impact op de R hebben en daarmee niet zullen zorgen voor een stijging. Voor de laatste zullen de cijfers nog wat verder moeten dalen omdat die een grotere impact op de R heeft. Mensen die drinken hebben nl. nogal de neiging weinig afstand te houden.

De rest van het afbouwen ligt 100% aan wat de besmettingscijfers en de ziekenhuiscijfers doen. Gaan die voldoende omlaag zijn de maatregelen zo weg. Blijkt het dat die cijfers te hoog blijven zit je voorlopig nog aan de maatregelen vast. Gelukkig ziet het er veelbelovend uit, maar de eerste paar maanden zal er nog niet heel veel gaan veranderen.
Alles is dus zorg gestuurd en daar ageer ik juist tegen. Zo ook de oproep van dit weekend. We moeten keuzes maken, we kunnen covid-19 niet maar alles laten bepalen.

Zwakkere mensen maar blijven ondersteunen koste wat het kost terwijl het overgrote deel van de bevolking daar onder moet lijden (Ja, zo noem ik het) kan je niet eindeloos vol houden.

Nog even een 'paar maanden' is lang, heel lang. Dan is er nog meer geld in de economie gepompt wat iemand moet gaan betalen. Nog meer depressie, mishandelde kinderen, scheidingen, noem het maar op.

Nog steeds is het meerdendeel van de sterftes ruim boven de 75 en daar moet dus het gehele land voor blijven wijken. Dat vind ik gewoon niet correct.

Op micro-niveau schrijnende verhalen, maar op macro-niveau met 17,4 miljoen mensen is dat een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Laguna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Nee dat betekent dat ze daar achter lopen op ons qua verspreiding van de Britse variant en je dus hun situatie niet kan vergelijken en sowieso is Zweden echt een heel slecht voorbeeld om mee te gaan schermen, want dan kan je net zo goed redeneren dat we alles open kunnen gooien want ja in Zweden gaat het toch ook goed.
En zo bedenken we er elke keer iets bij nietwaar. Je vroeg om 2 landen waar de scholen open waren en waar het relatief goed ging, het antwoord heb ik gegeven.

En over 2 weken voeg ik daar Nederland aan toe, ik voorspel bij deze dat we 0,0 last gaan hebben van de scholen. Noteer maar om mij straks te quoten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27
Snow_King schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Alles is dus zorg gestuurd en daar ageer ik juist tegen. Zo ook de oproep van dit weekend. We moeten keuzes maken, we kunnen covid-19 niet maar alles laten bepalen.

Zwakkere mensen maar blijven ondersteunen koste wat het kost terwijl het overgrote deel van de bevolking daar onder moet lijden (Ja, zo noem ik het) kan je niet eindeloos vol houden.

Nog even een 'paar maanden' is lang, heel lang. Dan is er nog meer geld in de economie gepompt wat iemand moet gaan betalen. Nog meer depressie, mishandelde kinderen, scheidingen, noem het maar op.

Nog steeds is het meerdendeel van de sterftes ruim boven de 75 en daar moet dus het gehele land voor blijven wijken. Dat vind ik gewoon niet correct.

Op micro-niveau schrijnende verhalen, maar op macro-niveau met 17,4 miljoen mensen is dat een ander verhaal.
Stoere praat. Maar alles R > 1 betekent gewoon massale sterfte als je er niks aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Dat is lastig omdat de regels heel lastig worden uitgelegd en ook nog eens continue veranderen. Zelfs de GGD geeft tegenstrijdige berichten als je ze belt.

[...]

Als een klas in quarantaine moet hoeven de gezinsleden van die kinderen juist niet thuis te blijven en hebben ze verder ook geen enkele beperking. Pas als hun kind positief wordt getest moet het gezin in quarantaine.
En eigenlijk is dat dus verkeerd, want die kinderen kunnen de besmetting asymptomatisch aan de andere gezinsleden doorgeven waardoor je weer wat besmettingen in het hokje 'onbekend' krijgt.

Wil je die keten echt stoppen, dan moeten niet alleen nauwe contacten, maar dus ook verdere contacten in quarantaine, en als je in contact geweest bent met iemand die een quarantaineplicht heeft, dan moet je zelf als eerstelijns contact worden beschouwd en dus óók in quarantaine.

Dat betekent misschien dat die quarantaine-plicht zich dan verspreidt als een, euh, virus, maar dat is precies het doel wat je wil bereiken. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:48

Snow_King

Konijn is stoer!

DutchCommando schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:59:
[...]

Stoere praat. Maar alles R > 1 betekent gewoon massale sterfte als je er niks aan doet.
Nee, dat is niet stoer. Dat is werkelijk hoe ik naar de situatie kijk.

Kan je massale sterfte ook concreter maken? Welke getallen doel jij dan op? Dat is een oprechte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:55:
[...]

En zo bedenken we er elke keer iets bij nietwaar. Je vroeg om 2 landen waar de scholen open waren en waar het relatief goed ging, het antwoord heb ik gegeven.

En over 2 weken voeg ik daar Nederland aan toe, ik voorspel bij deze dat we 0,0 last gaan hebben van de scholen. Noteer maar om mij straks te quoten.
Nee daar vroeg ik niet om. Jij stelde dat scholen en de Britse variant in andere landen geen probleem is en daar lijkt dus alleen België een voorbeeld van te zijn. Al zijn er in België wel recentelijk uitbraken geweest op scholen, waardoor deze scholen inmiddels gesloten zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online

Vorige week maandag zaten we op +37 en gisteren op -21.

Ofwel, slechte dag wat dat betreft. Maar qua instroom is het wel een goede dag met 144. Deze dag zal zich daardoor over +/- 2 weken voor een meer positieve dag zorgen met meer uitstroom met wat geluk.

[ Voor 43% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Laguna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Nee daar vroeg ik niet om. Jij stelde dat scholen en de Britse variant in andere landen geen probleem is en daar lijkt dus alleen België een voorbeeld van te zijn. Al zijn er in België wel recentelijk uitbraken geweest op scholen, waardoor deze scholen inmiddels gesloten zijn.
Niemand heeft dan ook gezegd dat het overal op elke school altijd goed zou gaan. Dat heb je denk ik zelf bedacht?

Maar onthoud het maar en kom over 2 weken maar terug, dan zullen we zien of het een probleem was.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
Snow_King schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Het grootste probleem is dat het niet zozeer een keuze is. De zorg blijft een van de belangrijkste pilaren van onze samenleving. En als die wegvalt zal ook het overgrote gedeelte van de bevolking, die in principe van corona zelf weinig te vrezen heeft, wel degelijk veel problemen krijgen. Want naast dat dan ook de jongere groep, die met ziekenhuiszorg er bovenop komt, dan niet meer geholpen kan worden, vervalt dan ook alle reguliere zorg.

Dus je kunt het een keuze blijven vinden, maar dat is het gewoon niet. De enige keuze die je hebt is welke maatregelen je precies gebruikt, maar hoe dan ook moeten die maatregelen ervoor zorgen dat je R onder de 1 blijft. En heel veel keuze in maatregelen heb je dan niet.

Je blijft vergeten dat de enige reden dat het merendeel van de sterftes boven de 75 ligt juist is omdat we maatregelen hebben die voorkomen dat de zorg het niet meer aan kan en andere groepen ook een hogere sterfte krijgen. Dat kun je dus niet gebruiken als reden dat de maatregelen niet nodig zijn. Dat is eerder een bewijs dat de maatregelen nodig zijn.

Zoals al eerder gezegd, als het alleen om 'wat' meer doden ging zouden we niets hoeven te doen. Dat doen we met de griep ten slotte ook niet, omdanks dat daar ook om de zoveel jaar heel zware varianten van voorbij komen. Maar daar gaat het hier helaas niet om, het gaat hier om veel meer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Niemand heeft dan ook gezegd dat het overal op elke school altijd goed zou gaan. Dat heb je denk ik zelf bedacht?

Maar onthoud het maar en kom over 2 weken maar terug, dan zullen we zien of het een probleem was.
Dat is niet mijn punt. Toegeven dat je een foutief argument gaf is blijkbaar moeilijk voor jou.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat positief nieuws dan maar?

Pfizer/BioNtech wil 75 miljoen dosissen extra leveren aan EU

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 01-02-2021 14:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Laguna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Dat is niet mijn punt. Toegeven dat je een foutief argument gaf is blijkbaar moeilijk voor jou.
Het zou je sieren als je de persoonlijke aanvallen lekker voor je houdt en je beperkt tot de feiten. Bedankt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:18
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:03:
[Twitter]

Vorige week zaten we op +37 en gisteren op -21.

Ofwel, slechte dag wat dat betreft. Maar qua instroom is het wel een goede dag met 144.
Instroom vind ik persoonlijk relevanter dan bezetting aangezien instroom een veel recentere indicator is. Dat we vandaag een plus op de bezetting zien is minder relevant. Vandaag weer een instroom van <150 baant de weg vrij voor verdere daling in het gemiddelde aantal ziekenhuisopnames per dag en uiteindelijk ook weer een lagere bezetting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05

The Legend

*Plop*

[Twitter]

Ofwel, slechte dag wat dat betreft. Maar qua instroom is het wel een goede dag met 144. Deze dag zal zich daardoor over +/- 2 weken voor een meer positieve dag zorgen met meer uitstroom met wat geluk.
Netto getallen vergelijken maakt het ook ingewikkelder lijkt me. De instroom is hetgeen wat van belang is om te zien wat de verspreiding doet toch? En dan is 160 totaal niet zo gek volgens mij.

^^ What he said :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:35

ThunderNet

Flits!

Wat mij elke keer opvalt in de discussie is dat het lijkt alsof er slechts twee uitkomsten zijn. Sterven of niet sterven. Waar steeds heel makkelijk langsgegaan wordt zijn de heftige gevolgen voor mensen die niet sterven. Zelfs mensen die niet in het ziekenhuis opgenomen hoeven te worden hebben regelmatig klachten die ze nagenoeg volledig arbeidsongeschikt maakt ook weken nadat ze niet meer positief getest worden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:22

NMH

Moderator General Chat
Wolly schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:39:
Ik las vandaag een mooi opiniestuk wat ervoor pleit om de maatschappij weer vrijer te laten.

Intensivisten: de maatregelen eisen een te grote tol
Ik vind dat een behoorlijk slecht onderbouwd en tendentieus stuk.
Het uitgangspunt van het kabinetsbeleid is solidariteit met de zwaksten in onze samenleving.
Daar gaat het al mis. Het primaire doel van het beleid is om te voorkomen dat de zorg instort en de samenleving grote schade op loopt.
De maatregelen om verspreiding van het virus te voorkomen, eisen echter een steeds grotere tol. De niet-urgente reguliere zorg wordt uitgesteld, waardoor mensen met kanker, mensen die op transplantaties wachten of andere patiënten soms vroegtijdig sterven.
8)7 Hier wordt gedaan alsof het uitstellen van de niet-Covid zorg een gevolg is van de maatregelen. Het omgekeerde is het geval; ondanks de maatregelen moet er alsnog niet-Covid zorg worden uitgesteld. Minder maatregelen zorgt voor meer uitgestelde zorg.
Minder dan de helft van alle 75-plussers met Covid-19 overleeft dat verblijf.
Feit. Echter, wel een zeer selectief feit. Voor alle leeftijdscohorten onder de 75 is het aantal overlevenden (veel) groter dan het aantal sterfgevallen. Daarnaast is het aantal 75 minners op de IC veel groter dan het aantal 75 plussers. Hier wordt echter geimpliceerd dat de IC vol ligt met oudere mensen die het toch niet overleven.
Volledig herstel is vaak niet haalbaar doordat veel van onze Covid-patiënten ernstige co-morbiditeit hebben, zoals overgewicht, hoge bloeddruk en/of suikerziekte: allemaal risicofactoren voor een ernstig verlopende Covid-19-infectie. Bovendien, de helft van al onze ex-IC-patiënten heeft belangrijke restklachten na de opname.
Dat is betreurenswaardig, maar sinds wanneer is het hebben van restklachten na een behandeling grond om niet te behandelen? Chemotherapie levert ook schade en restklachten op, en toch behandelen we er mee. Ook als we weten dat de patient niet meer zal genezen van zijn kanker. Als een been afgezet moet worden, bijvoorbeeld na een ongeluk, betekent dat dat de patient de rest van zijn leven gehandicapt is. Toch doen we het en laten we de patient niet dood gaan. Uiteraard komt er een punt dat behandelen niet zinvol meer is, maar dat punt is niet het hebben van restklachten.
Als enkele maatregelen loslaten betekent dat er meer mensen besmet raken, ziek worden en de ziekenhuizen vollopen, dan is een selectiever IC-opnamebeleid nodig.
Code black by any other name is just as black.
Zo heeft een patiënt van 75 jaar met suikerziekte die niet meer in staat is om thuis de trap op te lopen een vooraf te bepalen geringe kans op overleving, laat staan een goed herstel. Dit geldt ook voor een patiënt van 69 jaar met morbide obesitas en een eerder herseninfarct, waardoor hij of zij thuis al geholpen moest worden met wassen en aankleden.
Door alleen deze voorbeelden te noemen wordt wederom de suggestie gewekt dat de IC vol ligt met dat soort mensen, wat niet correct is. Daarnaast komt het ook verdraaid dicht in de buurt bij suggereren dat sommige mensen het eigenlijk niet meer waard zijn om behandeld te worden. Uiteraard bespreek je als arts met een patient de voor- en nadelen van een behandeling en de vooruitzichten en kan een patient afzien van behandeling. Ook hoef je als arts geen medisch zinloze behandeling te beginnen, maar om hulpbehoevendheid aan te halen als rechtvaardiging om een behandeling te weigeren? No. Just no.
Wij pleiten ervoor om een aantal maatregelen te versoepelen die grote invloed hebben op het welzijn van onze bevolking en daarbij te accepteren dat er als gevolg van corona meer mensen zullen overlijden.
Laten we eens kijken wat daar de gevolgen van zijn. Het doel van het beleid is tot dusverre geweest om de R-waarde onder de 1 te houden met zo min mogelijk beperkingen. Het loslaten van beperkingen betekent dus accepteren dat de R-waarde boven de 1 komt. Ik heb even snel een scriptje in elkaar geflanst om te kijken wat er dan gebeurt. Disclaimer: ik ben geen statisticus, dus er kunnen fouten in zitten.

Aannames / versimpelingen: het model gaat uit van een IC capaciteit van 1000, een huidige bezetting van 750, een ligduur van 15 dagen, een generatietijd van 5 dagen, een R-waarde na versoepling van 1.2 en een vast percentage van de besmetten die uiteindelijk op de IC terecht komt. Daarnaast doet het model net alsof de mensen groepsgewijs per 5 dagen in- en uitstromen. De IC bestaat dan uit drie groepen, mensen die net binnen zijn, mensen die 5 dagen liggen en mensen die 10 dagen liggen.

Dan kom ik er op uit dat 10 dagen nadat de nieuwe golf de IC bereikt de IC vol ligt en je 21% van de nieuwe patienten moet weigeren. Na 25 dagen is er voor meer dan de helft van de mensen die eigenlijk naar de IC moeten geen plek meer en na 45 dagen is dat percentage al opgelopen tot boven de 80%. Dan hebben we het dus al lang niet meer over het weigeren van de "zwakkeren", maar ook de "sterken" die wel goede perspectieven hadden gehad.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Generation 1 (t=0 days):
  IC: [300, 250, 250] (total 800)
  Candidates: 300, admitted: 300, denied: 0 (0.0%)
  Total denied so far: 0
Generation 2 (t=5 days):
  IC: [360, 300, 250] (total 910)
  Candidates: 360, admitted: 360, denied: 0 (0.0%)
Generation 3 (t=10 days):
  IC: [340, 360, 300] (total 1000)
  Candidates: 432, admitted: 340, denied: 92 (21.3%)
  Total denied so far: 92
Generation 4 (t=15 days):
  IC: [300, 340, 360] (total 1000)
  Candidates: 518, admitted: 300, denied: 218 (42.1%)
  Total denied so far: 310
Generation 5 (t=20 days):
  IC: [360, 300, 340] (total 1000)
  Candidates: 621, admitted: 360, denied: 261 (42.0%)
  Total denied so far: 571
Generation 6 (t=25 days):
  Candidates: 745, admitted: 340, denied: 405 (54.4%)
  Total denied so far: 976
Generation 7 (t=30 days):
  Candidates: 894, admitted: 300, denied: 594 (66.4%)
  Total denied so far: 1570
Generation 8 (t=35 days):
  Candidates: 1072, admitted: 360, denied: 712 (66.4%)
  Total denied so far: 2282
Generation 9 (t=40 days):
  Candidates: 1286, admitted: 340, denied: 946 (73.6%)
  Total denied so far: 3228
Generation 10 (t=45 days):
  Candidates: 1543, admitted: 300, denied: 1243 (80.6%)
  Total denied so far: 4471

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 21:16

Bloodclot

Jawier!

[Twitter]

Hangt er ook een beetje af van waar de instroom komt. vanaf 'buiten' ziekenhuis of vanaf de IC? Het is niet zo dat als iemand ontslagen wordt vanaf de IC zijn weekend-tasje klaar staat met een stripje paracetamol dan gelijk naar huis kan gaan.

Er zijn 'maar' 144 ziekenhuis opnames, dat is wel positief te noemen. Dat zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Tuurlijk zie je dan dat het geen probleem was. Het is dan ook puur een extra maatregel die de R iets omlaag brengt. Gezien de cijfers nu dalen zal dat beetje dat de R hoger wordt niet gelijk voor problemen zorgen. En als het al gaat stijgen rekenen we dat toch toe aan de UK-variant en niet aan de opening van de scholen.

Het is simpelweg een optelsom van veel kleine stappen. Elk van die stappen los is geen probleem, laat je teveel van die stappen los wordt het wel een probleem.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ThunderNet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:10:
Wat mij elke keer opvalt in de discussie is dat het lijkt alsof er slechts twee uitkomsten zijn. Sterven of niet sterven. Waar steeds heel makkelijk langsgegaan wordt zijn de heftige gevolgen voor mensen die niet sterven. Zelfs mensen die niet in het ziekenhuis opgenomen hoeven te worden hebben regelmatig klachten die ze nagenoeg volledig arbeidsongeschikt maakt ook weken nadat ze niet meer positief getest worden.
"Nagenoeg arbeidsongeschikt" kun je niet beoordelen na nog geen jaar lang aan pandemie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:41
Kliniekinstroom op de afgelopen 6 maandagen (oudste eerst):

273
226
173
152
169
144

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Het zou je sieren als je de persoonlijke aanvallen lekker voor je houdt en je beperkt tot de feiten. Bedankt.
Ik beperk mij reeds tot de feiten, het zou fijn zijn als jij dat ook zou doen.

Tevens was het louter een constatering, geen persoonlijke aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Echt onzin dit ja. Komt er dus weer puur op neer dat we onbetrouwbare getallen krijgen terwijl er heel betrouwbare getallen beschikbaar zijn. De achterstand die we nu hebben komt puur door de keuzes die zijn gemaakt en heeft helemaal niets met rapportage te maken. Wat we nu doen is voldoende op voorraad houden om de 2e prik te garanderen, terwijl alle andere landen gewoon alles vaccineren.
En dan zouden we dat nu cijfermatig goed gaan trekken door alle aangestuurde vaccins mee te tellen inclusief degene die we apart houden?? Prik die eerst eens allemaal weg en dan zie je ze vanzelf in de cijfers terug komen.

En het dan gek vinden dat mensen steeds minder vertrouwen krijgen in wat er gebeurt |:(
Ik vind het ook een slechte ontwikkeling omdat er hij hiermee verantwoordelijkheid ontwijkt. Als minister is hij verantwoordelijk voor het hele traject vanaf IC via de verpleegster tot aan de schoonmaker en portier.

Wat hij nu eigenlijk zegt is: Zoveel vaccins hebben we uitgestuurd, als die lokaal niet worden weggeprikt dan nemen we daar landelijk geen verantwoordelijkheid voor. We zetten ze toch in de cijfers want ons werk is gedaan. Maar zo zit het niet. Als een lokale GGD vaccins niet op tijd wegprikt is dat echter net zo goed zijn verantwoordelijkheid. Moeilijker op te lossen maar het moet wel (juist wel!) gebeuren. En klopt de rapportage echt niet? Dan is het zijn taak om dat op orde te krijgen. Administratie is nog een stuk makkelijker op te schalen ook want dat vereist geen jarenlange opleiding.

Bovendien lijkt het hiermee beter te gaan, waardoor er minder druk is op de politiek om vooral door te pakken met de vaccins en laat dat nu net de enige permanente uitweg uit de crisis zijn.

Moet ik wel als kanttekening zeggen dat er ongetwijfeld andere landen zijn die ook sjoemelen met de cijfers waardoor Nederland er met de rauwe cijfers wellicht slechter bij lijkt te staan. Aan de andere kant, Bulgarije zou juist een land zijn waar je dat verwacht...

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 01-02-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
The Legend schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Netto getallen vergelijken maakt het ook ingewikkelder lijkt me. De instroom is hetgeen wat van belang is om te zien wat de verspreiding doet toch? En dan is 160 totaal niet zo gek volgens mij.

^^ What he said :+
Beiden zijn van belang, het netto getal vertelt hoe druk de zorg het nu heeft en de instroom geeft aan hoe druk het over 3 weken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
NMH schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:10:
[...]
Feit. Echter, wel een zeer selectief feit. Voor alle leeftijdscohorten onder de 75 is het aantal overlevenden (veel) groter dan het aantal sterfgevallen. Daarnaast is het aantal 75 minners op de IC veel groter dan het aantal 75 plussers. Hier wordt echter geimpliceerd dat de IC vol ligt met oudere mensen die het toch niet overleven.
Deze vind ik inderdaad vooral vaak bedriegend gebruikt worden. Mensen vergeten dat er veel meer mensen op het IC liggen En veel daarvan overleven het juist door de zorg. Dat de mensen boven de 75 de intensieve zorg die nodig is vaak niet overleven, wil niet zeggen dat de jongere mensen het zonder zorg het wel zouden overleven.
Door alleen deze voorbeelden te noemen wordt wederom de suggestie gewekt dat de IC vol ligt met dat soort mensen, wat niet correct is. Daarnaast komt het ook verdraaid dicht in de buurt bij suggereren dat sommige mensen het eigenlijk niet meer waard zijn om behandeld te worden. Uiteraard bespreek je als arts met een patient de voor- en nadelen van een behandeling en de vooruitzichten en kan een patient afzien van behandeling. Ook hoef je als arts geen medisch zinloze behandeling te beginnen, maar om hulpbehoevendheid aan te halen als rechtvaardiging om een behandeling te weigeren? No. Just no.
In Nederland worden al heel veel mensen simpelweg niet naar het ziekenhuis/IC gestuurd. Als de verwachting is dat je het toch niet overleefd wordt je nu al gezegd dat hulp niet zinvol is.
[...]
Laten we eens kijken wat daar de gevolgen van zijn. Het doel van het beleid is tot dusverre geweest om de R-waarde onder de 1 te houden met zo min mogelijk beperkingen. Het loslaten van beperkingen betekent dus accepteren dat de R-waarde boven de 1 komt. Ik heb even snel een scriptje in elkaar geflanst om te kijken wat er dan gebeurt. Disclaimer: ik ben geen statisticus, dus er kunnen fouten in zitten.

Aannames / versimpelingen: het model gaat uit van een IC capaciteit van 1000, een huidige bezetting van 750, een ligduur van 15 dagen, een generatietijd van 5 dagen, een R-waarde na versoepling van 1.2 en een vast percentage van de besmetten die uiteindelijk op de IC terecht komt. Daarnaast doet het model net alsof de mensen groepsgewijs per 5 dagen in- en uitstromen. De IC bestaat dan uit drie groepen, mensen die net binnen zijn, mensen die 5 dagen liggen en mensen die 10 dagen liggen.

Dan kom ik er op uit dat 10 dagen nadat de nieuwe golf de IC bereikt de IC vol ligt en je 21% van de nieuwe patienten moet weigeren. Na 25 dagen is er voor meer dan de helft van de mensen die eigenlijk naar de IC moeten geen plek meer en na 45 dagen is dat percentage al opgelopen tot boven de 80%. Dan hebben we het dus al lang niet meer over het weigeren van de "zwakkeren", maar ook de "sterken" die wel goede perspectieven hadden gehad.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Generation 1 (t=0 days):
  IC: [300, 250, 250] (total 800)
  Candidates: 300, admitted: 300, denied: 0 (0.0%)
Generation 2 (t=5 days):
  IC: [360, 300, 250] (total 910)
  Candidates: 360, admitted: 360, denied: 0 (0.0%)
Generation 3 (t=10 days):
  Candidates: 432, admitted: 340, denied: 92 (21.3%)
  Total denied so far: 92
Generation 4 (t=15 days):
  Candidates: 518, admitted: 300, denied: 218 (42.1%)
  Total denied so far: 310
Generation 5 (t=20 days):
  Candidates: 621, admitted: 360, denied: 261 (42.0%)
  Total denied so far: 571
Generation 6 (t=25 days):
  Candidates: 745, admitted: 340, denied: 405 (54.4%)
  Total denied so far: 976
Generation 7 (t=30 days):
  Candidates: 894, admitted: 300, denied: 594 (66.4%)
  Total denied so far: 1570
Generation 8 (t=35 days):
  Candidates: 1072, admitted: 360, denied: 712 (66.4%)
  Total denied so far: 2282
Generation 9 (t=40 days):
  Candidates: 1286, admitted: 340, denied: 946 (73.6%)
  Total denied so far: 3228
Generation 10 (t=45 days):
  Candidates: 1543, admitted: 300, denied: 1243 (80.6%)
  Total denied so far: 4471
En dit is inderdaad dus precies het probleem. Er gaan vooral 75+'ers dood door de maatregelen. Zonder maatregelen verandert dat echter en gaan er ook veel mensen dood die jonger zijn. En dat willen we juist voorkomen. En helaas zorgt dat op andere vlakken voor problemen, maar diezelfde problemen zou je ook krijgen als bovenstaande daadwerkelijk zou gebeuren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Bloodclot schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Hangt er ook een beetje af van waar de instroom komt. vanaf 'buiten' ziekenhuis of vanaf de IC? Het is niet zo dat als iemand ontslagen wordt vanaf de IC zijn weekend-tasje klaar staat met een stripje paracetamol dan gelijk naar huis kan gaan.

Er zijn 'maar' 144 ziekenhuis opnames, dat is wel positief te noemen. Dat zakt.
Jammer genoeg is dat niet bekend, maar ik verwacht dat de IC uitstroom (niet overleden) niet meegenomen wordt in deze getallen. Na 14 dagen ben je niet besmettelijk meer en telt LCPS je niet meer mee als ik het juist heb. Op het moment dat je dan dus op de verpleegafdeling komt dan val je niet meer onder de Corona patiënten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Tuurlijk zie je dan dat het geen probleem was. Het is dan ook puur een extra maatregel die de R iets omlaag brengt. Gezien de cijfers nu dalen zal dat beetje dat de R hoger wordt niet gelijk voor problemen zorgen. En als het al gaat stijgen rekenen we dat toch toe aan de UK-variant en niet aan de opening van de scholen.

Het is simpelweg een optelsom van veel kleine stappen. Elk van die stappen los is geen probleem, laat je teveel van die stappen los wordt het wel een probleem.
Inderdaad, precies hoe ik er over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:20:
[...]
En dit is inderdaad dus precies het probleem. Er gaan vooral 75+'ers dood door de maatregelen. Zonder maatregelen verandert dat echter en gaan er ook veel mensen dood die jonger zijn. En dat willen we juist voorkomen. En helaas zorgt dat op andere vlakken voor problemen, maar diezelfde problemen zou je ook krijgen als bovenstaande daadwerkelijk zou gebeuren.
Het omgekeerde is ook zo, de zorg is ook afhankelijk van de economie en van toeleveranciers. Misschien kun je de ziekenhuizen wel overeind houden met overheidgeld, maar het wordt nagenoeg onmogelijk om dat ook te doen voor álle toeleverende bedrijven, van de leveranciers van complexe medische apparatuur, tot het bedrijf dat het vuilnis ophaalt. Bovendien zijn dat dus bedrijven die allemaal nog aan het werk moeten blijven, stil leggen daarvan wordt echt moeilijk.

Dus als je de economie kapot maakt als bijwerking van de maatregelen, dan trek je de zorg ook mee omver. Een smak geld ertegenaan gooien gaat dat niet zo maar oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:59:
[...]
En eigenlijk is dat dus verkeerd, want die kinderen kunnen de besmetting asymptomatisch aan de andere gezinsleden doorgeven waardoor je weer wat besmettingen in het hokje 'onbekend' krijgt.

Wil je die keten echt stoppen, dan moeten niet alleen nauwe contacten, maar dus ook verdere contacten in quarantaine, en als je in contact geweest bent met iemand die een quarantaineplicht heeft, dan moet je zelf als eerstelijns contact worden beschouwd en dus óók in quarantaine.

Dat betekent misschien dat die quarantaine-plicht zich dan verspreidt als een, euh, virus, maar dat is precies het doel wat je wil bereiken. ;)
Klopt, maar dan kun je net zo goed Nederland helemaal in quarantaine laten gaan. Kijk alleen maar naar zo'n klas, doordat 1 kind positief wordt getest moet dan al snel zo'n 100 man in quarantaine. Ik schat dat als je de Corona-app elke verder contact ook een bericht laat sturen dat je Nederland grotendeels wel in quarantaine hebt zitten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:25:
[...]

Klopt, maar dan kun je net zo goed Nederland helemaal in quarantaine laten gaan.
Misschien moeten we wel tot de conclusie komen dat dat, met de Britse variant, ook wel nodig is, op zijn minst voor zover het praktisch haalbaar is om te doen.

Het doel is die keten van (asymptomatische) besmettingen te doorbreken, en dat kun je alleen doen door iedereen die in contact is geweest met een positief getest persoon, zelf als positief getest te beschouwen.

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 01-02-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Snow_King schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Nee, dat is niet stoer. Dat is werkelijk hoe ik naar de situatie kijk.

Kan je massale sterfte ook concreter maken? Welke getallen doel jij dan op? Dat is een oprechte vraag.
Afgelopen zaterdag als reactie op jouw post:
DutchCommando schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:20:
Tot nu toe 37.000 opnames op een verpleegafdeling van een ziekenhuis. Natuurlijk zijn daarbij sterfgevallen geweest dus je kan ze niet allemaal optellen bij de eindscore als er geen ziekenhuisopname mogelijk is. Maar voor het gemak: 15.000 + 37.000 = 52.000 potentiële doden als hetzelfde aantal mensen ziek zou zijn geworden zonder maatregelen (en daarmee zonder afdoende ziekenhuiscapaciteit). Trekken we de 2 miljoen mensen die ziek zijn geworden door naar de 17,5 miljoen inwoners dan spreken we over ongeveer 455.000 doden. Tuurlijk. Ik kan er 100.000 naast zitten. Maar is het het allemaal waard? Ja.
Je kan wel zeggen dat je niet 100% van de maatregelen wil stoppen. Maar de maatregelen die je wilt stoppen gaan de R boven de 1 brengen (sterker nog, de Britse variant brengt hem nu al boven de 1). Oftewel. Gewoon wat ik daar schrijf. De R moet onder de 1 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:24:
[...]
Het omgekeerde is ook zo, de zorg is ook afhankelijk van de economie en van toeleveranciers. Misschien kun je de ziekenhuizen wel overeind houden met overheidgeld, maar het wordt nagenoeg onmogelijk om dat ook te doen voor álle toeleverende bedrijven, van de leveranciers van complexe medische apparatuur, tot het bedrijf dat het vuilnis ophaalt. Bovendien zijn dat dus bedrijven die allemaal nog aan het werk moeten blijven, stil leggen daarvan wordt echt moeilijk.

Dus als je de economie kapot maakt als bijwerking van de maatregelen, dan trek je de zorg ook mee omver. Een smak geld ertegenaan gooien gaat dat niet zo maar oplossen.
Voorlopig blijven al die leveranciers nog gewoon overeind (zou ook raar zijn, die hebben het nu drukker dan ooit). Dus ik ben niet zo bang dat die toeleverende bedrijven echt in de problemen gaan komen. Dan moet er heel wat meer gebeuren.

Daarnaast, wat heb je liever, een zorg die rechtstreeks onderuit gaat, of een kleine kans dat je problemen gaat krijgen in de zorg? Er is een reden waarom elk land ter wereld maatregelen heeft genomen, zodra dat ergens nl. niet gebeurt zijn de gevolgen nog veel groter.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
NMH schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:10:
En dan neem je hierin nog niet de mensen op de verpleegafdeling mee. Het gebrek aan opnamecapaciteit aldaar gaat voor de grootste sterfte zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:26:
[...]
Misschien moeten we wel tot de conclusie komen dat dat, met de Britse variant, ook wel nodig is, op zijn minst voor zover het praktisch haalbaar is om te doen.
Tja, naar mijn idee hadden we dat aan het begin ook moeten doen. Veel strengere maatregelen, maar dan veel korter. En dat zul je vaker nodig hebben, maar dan houd je het virus wel binnen de perken. Of dat minder impact op de economie zou hebben weet ik verder niet, omdat dat er aan ligt hoe snel het virus iedere keer weer de kop op steekt.
Het doel is die keten van (asymptomatische) besmettingen te doorbreken, en dat kun je alleen doen door iedereen die in contact is geweest met een positief getest persoon, zelf als positief getest te beschouwen.
Klopt, maar dat is ook precies waar de maatregelen op gericht zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28

Nox

Noxiuz

Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Maar dat zou dus betekenen dat het kind ook in quarantaine moet van zijn eigen ouders. En dat lijkt me praktisch gezien niet te doen als ze in hetzelfde huis wonen.

Dus gezien het niet haalbaar is om iemand in quarantaine te houden ten opzichte van hetzelfde huishouden, moet in dat geval het hele huishouden in quarantaine.
Fair point, dat is wel een dingetje ja maar ik denk dat men bij het RIVM er wel rekening mee houdt dat in een huishouden er onderling geen contact is. Het is natuurlijk ook zo dat er nog transmissie en incubatie overheen moet gaan. Bij een kind van 4-5 is de transmissie waarschijnlijk nog wel dezelfde dag en dan moet er nog incubatie over. Ben je 3-4 dagen na contact 'coronapatient > kind' voor je een positieve uitslag hebt. Dan kunnen de ouders alsnog per direct in quarantaine.

Bovendien, theoretisch gezien hoeven de ouders niet in quarantaine maar zijn ze het wel omdat niemand zijn eigen kind van een jaar of 4-5 alleen laat thuis. Dat gaat pas vanaf een jaar of 10 ofzo (en dan is de snoeppot de dag erna gelijk leeg :+)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Maar dat zou dus betekenen dat het kind ook in quarantaine moet van zijn eigen ouders. En dat lijkt me praktisch gezien niet te doen als ze in hetzelfde huis wonen.

Dus gezien het niet haalbaar is om iemand in quarantaine te houden ten opzichte van hetzelfde huishouden, moet in dat geval het hele huishouden in quarantaine.
Dat is prima haalbaar. Dat hebben wij thuis ook gedaan. Kwestie van nadenken, niet knuffelen en afstand houden door het gebruik van eigen ruimtes in combinatie met goed ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Dat is prima haalbaar. Dat hebben wij thuis ook gedaan. Kwestie van nadenken, niet knuffelen en afstand houden door het gebruik van eigen ruimtes in combinatie met goed ventileren.
Dus je hebt even een eigen keuken, badkamer en toilet bij gebouwd voor het kind om te gebruiken? Of werd alles gedesinfecteerd wanneer je kind in bad is geweest?

Quarantaine betekent immers: geen fysieke ruimtes delen. Dat betekent niet afstand houden en mondkapjes dragen. Bij een gezin wat in een tweekamerappartement woont lijkt me dat toch een knap lastige klus.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 01-02-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:39:
[...]

Dus je hebt even een eigen keuken, badkamer en toilet bij gebouwd voor het kind om te gebruiken? Of werd alles gedesinfecteerd wanneer je kind in bad is geweest?

Quarantaine betekent immers: geen fysieke ruimtes delen. Dat betekent niet afstand houden en mondkapjes dragen.
Wij hebben gewoon 2 toiletten en voldoende ventilatie / tijd tussen gebruik van de badkamer. Geen idee waarom we beiden een eigen keuken moet hebben, koken jullie thuis altijd los van elkaar? Gewoon eten voor de deur van de trap naar zolder zetten werkt prima hoor.

Overigens is geen van mijn kinderen ziek geweest. Kinderen en ik hebben ons afgezonderd van partner. Maar voor elke situatie is een oplossing denkbaar, als je maar wil.

Maar dat het prima werkt blijkt, enkel partner besmet. Niets spannends of moeilijks aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:39:
[...]

Quarantaine betekent immers: geen fysieke ruimtes delen. Dat betekent niet afstand houden en mondkapjes dragen. Bij een gezin wat in een tweekamerappartement woont lijkt me dat toch een knap lastige klus.
dan is het ultiem lastig, maar bij 'normale' eengezinswoning lijkt het me al bijna niet te doen. Als volwassene jezelf apart houden van de rest (waar een andere volwassene voor zorgt ) lijkt me wel te doen. een kind van 7 in aparte ruimte zetten met eten op een dienblaadje e.d. niet. tussenoplossing zou dan kunnen zijn dat 1 ouder samen met dat kind in quarantaine gaat en de andere ouder (als die er is) vrij kan bewegen met de evt. andere kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:46:
[...]

dan is het ultiem lastig, maar bij 'normale' eengezinswoning lijkt het me al bijna niet te doen. Als volwassene jezelf apart houden van de rest (waar een andere volwassene voor zorgt ) lijkt me wel te doen. een kind van 7 in aparte ruimte zetten met eten op een dienblaadje e.d. niet. tussenoplossing zou dan kunnen zijn dat 1 ouder samen met dat kind in quarantaine gaat en de andere ouder (als die er is) vrij kan bewegen met de evt. andere kinderen.
Er zijn altijd mogelijkheden. Gewoon creatief zijn en goed nadenken hoe je het regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:47:
[...]

Er zijn altijd mogelijkheden. Gewoon creatief zijn en goed nadenken hoe je het regelt.
En juist dat 'creatief' zijn zorgt ervoor dat quarantaines niet waterdicht blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:47:
[...]

Ja, en je ziet in jouw geval al dat je risico's neemt ipv een echte quarantaine hebt (gebruik zelfde badkamer). Jij verkleint weliswaar het risico, maar haalt het niet helemaal weg. Dus dat 'creatieve' is juist waar het fout gaat, want iedereen heeft zijn eigen idee van wat wel/niet kan.

Hier hebben we trouwens gewoon besloten om met zijn allen in quarantaine te gaan en binnenshuis gewoon normaal te doen. Werkt trouwens ook duidelijk prima omdat niemand anders besmet is geraakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:56:
[...]

En juist dat 'creatief' zijn zorgt ervoor dat quarantaines niet waterdicht blijven.
Jij zegt het. Heb je het al eens geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Ja, en je ziet in jouw geval al dat je risico's neemt ipv een echte quarantaine hebt (gebruik zelfde badkamer). Jij verkleint weliswaar het risico, maar haalt het niet helemaal weg. Dus dat 'creatieve' is juist waar het fout gaat, want iedereen heeft zijn eigen idee van wat wel/niet kan.
Ik liep in de supermarkt vele malen meer risico dan in mijn goed geventileerd en na gebruik gereinigde badkamer.
Hier hebben we trouwens gewoon besloten om met zijn allen in quarantaine te gaan en binnenshuis gewoon normaal te doen. Werkt trouwens ook duidelijk prima omdat niemand anders besmet is geraakt.
Dat is ook een prima oplossing.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1356244758222528513]

Gisteren 3700 en vorige week maandag 4017.

De daling zet lekker door!

[ Voor 65% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30

peer

oeps

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Hier thuis hebben we afgesproken dat als 1 iemand corona krijgt, iedereen thuisblijft en we meerdere keren per dag een groepsknuffel hebben, dan zijn we er maar vanaf.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:09:
[...]
Ik liep in de supermarkt vele malen meer risico dan in mijn goed geventileerd en na gebruik gereinigde badkamer.
Omdat iets anders nog meer risico geeft wil toch niet zeggen dat wat je verder doet niet uitmaakt :? In quarantaine zitten betekent simpelweg geen contact en in aparte ruimtes blijven. En dus niet bedenken dat omdat een ruimte goed geventileerd is, je die wel samen kunt gebruiken. En dan denk jij er nog goed over na, maar er zijn er ook veel die om wat je hier zegt juist geen rekening meer houden met de maatregelen (want in de supermarkt houdt ook niet iedereen afstand)
[...]
Dat is ook een prima oplossing.
Tja, met een 13-jarige werkt echte quarantaine niet echt. We zouden het op zich wel kunnen doen als het om wat voor reden echt nodig zou zijn. (huis met 2 badkamers en genoeg kamers om alles apart te doen).

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28

Nox

Noxiuz

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:15:
[Twitter]

Net boven de 3000, dinsdagen zijn altijd nog een fractie beter dus mogelijk sub3k *O*

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:24
peer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Hier thuis hebben we afgesproken dat als 1 iemand corona krijgt, iedereen thuisblijft en we meerdere keren per dag een groepsknuffel hebben, dan zijn we er maar vanaf.
Niets aan de hand dus als iedereen even thuisblijft :) Ik heb kinderen van 5 en 8, daar wordt je echt wel keer abuis door ondergekuched (bij de 5 jarige wat sneller dan de 8 jarige :p )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[Twitter]

Inderdaad fijn dat het een daling is, maar de snelheid blijft toch wel heel laag. In dit tempo zitten we over 2 maanden nog steeds op een te hoog nivo. En mocht de UK variant echt besmettelijker zijn kan die de daling ook zo stil zetten. Ik ben benieuwd (ook omdat ik nog niet echt overtuigd ben dat die UK variant echt veel besmettelijker is)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

peer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Is het dan niet handiger om elkaar even te tongen of in de bek te spugen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Nox schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Net boven de 3000, dinsdagen zijn altijd nog een fractie beter dus mogelijk sub3k *O*
Ik heb wel het idee dat we die tree naar beneden deze week sowieso gaan maken. Ik verwacht eigenlijk dat we einde van de week niet meer boven de 3k uitkomen.

Exponentiële krimp *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:34

Paladin

Play Ball!

Ik hoop echt heel erg dat deze daling doorzet en dat ook het percentage positief gaat zakken.

Ik hoop dat we door ons allemaal beetje aan de adviezen te houden het ook onder controle houden als de scholen open gaan zodat daarna steeds wat meer kunnen want een beetje positief nieuws zou wel erg fijn zijn :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Inderdaad fijn dat het een daling is, maar de snelheid blijft toch wel heel laag. In dit tempo zitten we over 2 maanden nog steeds op een te hoog nivo.
Ik heb geen idee wat jij verwacht. Ik vind de snelheid prima. Maar ik heb dan ook niet de illusie dat we voordat het mooie weer komt en meer vaccinaties gezet hebben we onder de 2k per dag gaan komen. Als we daarop blijven hangen dan vind ik dat prima. Een range van 1750 - 2250 vind ik prima gezien de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ocn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Ik vond het zo'n domme opmerkingen dat ik niet eens de moeite heb genomen te reageren _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Ik heb wel het idee dat we die tree naar beneden deze week sowieso gaan maken. Ik verwacht eigenlijk dat we einde van de week niet meer boven de 3k uitkomen.

Exponentiële krimp *O*
En als je puur kijkt naar de Britse variant, hoe ontwikkelen de cijfers zich dan?

Volgens mij was een paar weken geleden de verwachting dat vanaf de tweede week van februari we weer een stijging gaan zien i.v.m. de Britse variant.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2021/01/19/708425/2560x1440a.jpg

Dan kunnen we nu wel allemaal versoepeling door gaan voeren, maar daarmee verzekeren we ons van de derde golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Exponentiële krimp *O*
Ik ben een beetje bang dat de avondklok rellen (en de meer algemene "ze kunnen me wat, het is mooi geweest" mentaliteit) een deze dagen toch wel zichtbaar gaat worden in de cijfers. Hier in de omgeving heb ik niet de indruk dat die avondklok erg veel goeds voor het draagvlak gedaan heeft. (en dan druk ik het zacht uit)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:24:
[...]

Ik ben een beetje bang dat de avondklok rellen (en de meer algemene "ze kunnen me wat, het is mooi geweest" mentaliteit) een deze dagen toch wel zichtbaar gaat worden in de cijfers. Hier in de omgeving heb ik niet de indruk dat die avondklok erg veel goeds voor het draagvlak gedaan heeft. (en dan druk ik het zacht uit)
Het is niet voor niets 1 van de maatregelen die afgeschaald gaat worden. Daarmee pakken we vast weer wat draagvlak terug.

In mijn omgeving merk ik overigens het tegenovergestelde, berusting met name.

Ik verwacht niets terug te zien in de cijfers en begrijp niet waarom jij dat wel denkt. Ik wacht nog tot ik Pasen, Pinksteren, BLM protest, Koningsdag en weet ik welke dagen nog meer van vorig jaar terug ga zien. En dat was stukken massaler dan deze 2 avondjes rellen in de buitenlucht.

[ Voor 18% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 23:22
ocn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:24:
[...]

En als je puur kijkt naar de Britse variant, hoe ontwikkelen de cijfers zich dan?

Volgens mij was een paar weken geleden de verwachting dat vanaf de tweede week van februari we weer een stijging gaan zien i.v.m. de Britse variant.

[Afbeelding]

Dan kunnen we nu wel allemaal versoepeling door gaan voeren, maar daarmee verzekeren we ons van de derde golf.
Voordat je een kentering krijgt moet je een afvlakking van de daling krijgen.

De stijging gaat niet op de 1 of andere dag 180 graden de andere kant op.

Vooralsnog versnelt de daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Dat vind ik erg voorbarig en mij te (RIVM)negatief, De temperturen gaan omhoog, de vaccins komen beschikbaar. Als dat dan voor een derde golf gaat zorgen zijn we het afgelopen driekwartjaar toch echt verkeerd ingelicht door onze regering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:26:
[...]

Het is niet voor niets 1 van de maatregelen die afgeschaald gaat worden. Daarmee pakken we vast weer wat draagvlak terug.

Hier nu ook meer berusting, de felheid is er wel af. De scherpte en motivatie om de echte zinvolle maatregelen serieus na te leven echter ook.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Mr.Joker schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:26:
[...]

Voordat je een kentering krijgt moet je een afvlakking van de daling krijgen.

De stijging gaat niet op de 1 of andere dag 180 graden de andere kant op.

Vooralsnog versnelt de daling.
Wat heet. Vorige week maandag hadden we een daling van 9,5% (van maandag tot en met maandag gerekend). Vandaag hebben we een daling van 19,5%. Een verdubbeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:16
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:26:
[...]

Ik verwacht niets terug te zien in de cijfers en begrijp niet waarom jij dat wel denkt. Ik wacht nog tot ik Pasen, Pinksteren, BLM protest, Koningsdag en weet ik welke dagen nog meer van vorig jaar terug ga zien. En dat was stukken massaler dan deze 2 avondjes rellen in de buitenlucht.
Je laatste alinea doet het hem. Wordt een beetje moe van dat gezeur over drukte buiten. Volgens mij hebben genoeg situaties laten zien dat in de buitenlucht de kans dat je besmet wordt veel kleiner is dan in een slecht geventileerde ruimte binnenhuis.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Anderzijds is het wellicht juist verstandiger om gewoon heel lichtjes elkaar te besmetten. Viral load wordt gezien als een belangrijke factor voor de ernst van het ziekteverloop, dus het is belangrijk om elkaar alleen een klein beetje covid te geven. Knuffelen is wat dat betreft beter dan met elkaar te snowballen ("what are you doing, step___?"

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:28:
[...]

Hier nu ook meer berusting, de felheid is er wel af. De scherpte en motivatie om de echte zinvolle maatregelen serieus na te leven echter ook.
Tsjah, toen ik dat 3 maanden geleden riep werd ik hier verketterd. Ik denk dat de situatie niet echt veranderd is. Al heb ik wel het gevoel dat de positieve, dalende, cijfers de mensen wel een beetje extra kracht geeft. Het is nu duidelijk waarvoor we het doen en dat wat we doen ook echt effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 21:16

Bloodclot

Jawier!

[...]

[Afbeelding]

In hoeverre is de britse variant dominant bij de britten? Hoe gaat het met de besmettingen daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:51
Met nog een week te gaan voordat de scholen weer opengaan, kunnen we uitkomen op 2000-2500 besmettingen per dag bij de versoepelingen.
Hopelijk zorgen die versoepelingen slechts voor een krimp van de daling, ipv een stijging. Mogelijk komen we dan tegen begin maart nog een stukje lager met de dagelijkse besmettingen, wanneer we spullen kunnen gaan afhalen bij winkels (joepie! *O* ) (geintje, voor de winkeleigenaars is dit natuurlijk heel belangrijk)

Wat wel meehelpt is de vaccinaties die wat zoden aan de dijk gaan zetten, hopelijk wat beter weer en een track & trace van de GGD die weer optimaal kan functioneren..
We zijn immers onder de 3600 besmettingen per dag, dus de kans is een stuk groter dat alle besmettingen en hun aanverwante mensen bereikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Bloodclot schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:31:
[...]

In hoeverre is de britse variant dominant bij de britten? Hoe gaat het met de besmettingen daar?
Compleet dominant en dat gaat meer dan prima. De storm in een glas water mag wel eens gaan liggen maar iets zegt me dat we over een aantal jaar nogsteeds behoedzaam zijn voor die duivelse britse variant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Iets anders, ik mag eindelijk weer eens zeuren over de stadions.

We hebben vandaag het laagste getal sinds 29 september, toen moesten de stadions dicht. Betekent dit dat ik aankomend weekend weer naar het stadion kan als we nog iets dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55

Yucon

*broem*

Dat klopt op zich wel, maar mag ik je eraan herinneren dat de ellende afgelopen jaar pas in maart echt op stoom kwam en het nu net februari is? Die hogere temperaturen zijn voorlopig nog even een stukje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Ik heb geen idee wat jij verwacht. Ik vind de snelheid prima. Maar ik heb dan ook niet de illusie dat we voordat het mooie weer komt en meer vaccinaties gezet hebben we onder de 2k per dag gaan komen. Als we daarop blijven hangen dan vind ik dat prima. Een range van 1750 - 2250 vind ik prima gezien de huidige situatie.
Vergeleken met hoe de daling eerder ging en de huidige maatregelen is de daling nu erg traag. Ik heb verder dezelfde verwachting als jou, maar had gehoopt op een daling die wat beter door zou zetten. Je blijft dus met een R zitten die op het randje zit en dus ook door kleine dingen om kan slaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Yucon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:33:
[...]

Dat klopt op zich wel, maar mag ik je eraan herinneren dat de ellende afgelopen jaar pas in maart echt op stoom kwam en het nu net februari is? Die hogere temperaturen zijn voorlopig nog even een stukje weg.
Uiteraard. Vandaag is het takkekoud immers.
Ik ageer alleen tegen een doomsday derdegolfvoorspeller. Dat vind ik nogal voorbarig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Tsjah, toen ik dat 3 maanden geleden riep werd ik hier verketterd. Ik denk dat de situatie niet echt veranderd is. Al heb ik wel het gevoel dat de positieve, dalende, cijfers de mensen wel een beetje extra kracht geeft. Het is nu duidelijk waarvoor we het doen en dat wat we doen ook echt effect heeft.
Ik hoop dat de schade meevalt. Je ziet dat de meeste mensen nu echt wel klaar zijn met het virus en er snel vanaf willen zijn. Aan de andere kant merk je ook (hier in elk geval, moet wel zeggen dat iedereen inmiddels wel de nodige besmettingen kent en ook wat ouderen die ermee zijn overleden. Maar heel heftig is het hier niet) dat mensen de maatregelen minder serieus gaan nemen. Zeker de nieuwste zware maatregelen. En daar staat dan weer tegenover dat we na een jaar de basis regels zo gewoon zijn geworden dat niemand meer handen schudt en van nature afstand houdt.
Veel tegengestelde bewegingen dus. Ik hoop echt dat de goede bewegingen dominant gaan blijken te zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30

peer

oeps

[...]

Ik vind dit toch wel zacht uitgedrukt een vreemde opmerking.
ben je werkelijk zo verhard dat je met oogkleppen op jou waarheid wilt verkondigen?

Ons gezin bestaat uit mij 41, mijn vrouw 29, puberzoon 14, puberzoon 12, dochtertje 3 en zoontje 1.

En ja, wij kiezen er dan voor om netjes in quarantaine te gaan en ipv iemand afzonderen en in een cirkel te belanden waarin na 2 weken misschien weer iemand besmet zou worden, gewoon hopen dat we het tegelijkertijd krijgen en na 2 weken weer naar buiten te kunnen.

En nee, ben totaal niet bang voor corona, hou me redelijk aan de maatregelen met als hoofdregel, mocht er een besmetting optreden quarantaine.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:33:

We hebben vandaag het laagste getal sinds 29 september, toen moesten de stadions dicht. Betekent dit dat ik aankomend weekend weer naar het stadion kan als we nog iets dalen?
Je weet toch dat de routekaart alleen geldt voor stijgende getallen? Bij dalende moet je maar afwachten, maar ik zou er op rekenen dat je nog even moet wachten. Al was het maar omdat ze daar eerst over moeten vergaderen, want het is natuurlijk niet ruim van tevoren te voorspellen dat we ooit de stadia weer open willen doen..... (en ja, dit is sarcastisch want ik snap echt niet waarom hiervoor niet al lang een duidelijk plan is)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Je weet toch dat de routekaart alleen geldt voor stijgende getallen? Bij dalende moet je maar afwachten, maar ik zou er op rekenen dat je nog even moet wachten. Al was het maar omdat ze daar eerst over moeten vergaderen, want het is natuurlijk niet ruim van tevoren te voorspellen dat we ooit de stadia weer open willen doen..... (en ja, dit is sarcastisch want ik snap echt niet waarom hiervoor niet al lang een duidelijk plan is)
Heel misschien zijn er eerst andere prioriteiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
peer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Ik vind dit toch wel zacht uitgedrukt een vreemde opmerking.
ben je werkelijk zo verhard dat je met oogkleppen op jou waarheid wilt verkondigen?

Ons gezin bestaat uit mij 41, mijn vrouw 29, puberzoon 14, puberzoon 12, dochtertje 3 en zoontje 1.

En ja, wij kiezen er dan voor om netjes in quarantaine te gaan en ipv iemand afzonderen en in een cirkel te belanden waarin na 2 weken misschien weer iemand besmet zou worden, gewoon hopen dat we het tegelijkertijd krijgen en na 2 weken weer naar buiten te kunnen.

En nee, ben totaal niet bang voor corona, hou me redelijk aan de maatregelen met als hoofdregel, mocht er een besmetting optreden quarantaine.
Volgens mij wou @ocn alleen wat overdreven reageren op het "groepsknuffel" gedeelte. :+

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Sergelwd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Compleet dominant en dat gaat meer dan prima. De storm in een glas water mag wel eens gaan liggen maar iets zegt me dat we over een aantal jaar nogsteeds behoedzaam zijn voor die duivelse britse variant :+
Inderdaad, voor de kerst was het aandeel van de nieuwe variant in de Londense besmettingen al 60%, dus dat zal alleen maar verder gestegen zijn.
https://www.bloomberg.com...k-fights-new-virus-strain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:34:
[...]

Vergeleken met hoe de daling eerder ging en de huidige maatregelen is de daling nu erg traag. Ik heb verder dezelfde verwachting als jou, maar had gehoopt op een daling die wat beter door zou zetten. Je blijft dus met een R zitten die op het randje zit en dus ook door kleine dingen om kan slaan.
De situatie van vorig jaar is niet vergelijkbaar. Toen zaten we veel eerder in het mooie weer, en dat heeft zoveel goed gedaan toen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gustaveau
[...]

Doet me denken aan dalende/stijgende olieprijzen en de impact op onze benzineprijzen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Ja dat weet ik. Vandaar dat ik het ook aan de kaak stelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:42:
[...]

De situatie van vorig jaar is niet vergelijkbaar. Toen zaten we veel eerder in het mooie weer, en dat heeft zoveel goed gedaan toen.
Klopt natuurlijk, maar dan nog had ik een snellere daling verwacht gezien de maatregelen. Maar ik neem aan dat dat een gevolg is van het slecht houden aan maatregelen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:33:

Cijfers van vandaag zijn goed nieuws, uiteraard. Zeker met in het achterhoofd dat het OMT schat dat meer dan de helft van deze besmettingen van de Britse variant zijn.
Maar er zijn er toch wel wat hogere prio's te bedenken dan stadionbezoek. Onderwijs, winkels en contactberoepen gaan voor wat mij betreft.

Als het goed is wordt er morgen meer bekend over de 'exitstrategie', dus daar wachten we nog maar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Ankona schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:24:
[...]

En wat is jouw omgeving precies? Wat jij ziet is echt niet representatief voor het hele land.
Hier is het elke avond doodstil op straat. (Waddinxveen)

En ik denk niet dat jij bij rellen in de buitenlucht echt zoveel besmettingen gaat krijgen. Die mensen die rellen zetten wel een mondkapje op zodat ze met hun bakkes niet herkend worden, dus dat is in deze weer een voordeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jovatov schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:46:
[...]

Cijfers van vandaag zijn goed nieuws, uiteraard. Zeker met in het achterhoofd dat het OMT schat dat meer dan de helft van deze besmettingen van de Britse variant zijn.
Maar er zijn er toch wel wat hogere prio's te bedenken dan stadionbezoek. Onderwijs, winkels en contactberoepen gaan voor wat mij betreft.

Als het goed is wordt er morgen meer bekend over de 'exitstrategie', dus daar wachten we nog maar even op.
Die strategie hadden we een half jaar geleden al moeten hebbben..... Morgen wordt weer een opsomming van wat maatregelen die opgeheven worden (avondklok weer weg, scholen open, afhalen van spullen bij winkels), maar niets over wanneer de horeca/winkels weer echt open gaan en op wat voor manier. Het zou me iig erg verbazen als we nu een plan krijgen die echt meer dan een paar weken vooruit kijkt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Gelukkig werken ze daar aan

Volgens deze routekaart wil het kabinet de lockdown uit

Die routekaart op rijksoverheid.nl toont wel aan wat er kan. Op hoeveel besmettingen per 100.000 inwoners zitten we inmiddels?

De publieksversie op rijksoverheid.nl toont geen harde cijfers, de bestuursversie wel.

Zo zou de signaalwaarde voor zorgelijk staan op 50-150 positieve testen per 100.000 inwoners moeten staan. Waar staan we nu? (de contextindicatoren zijn wel erg strak, daar zitten we natuurlijk nog lang niet aan dus dat maakt zo'n kaart ook nutteloos)

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 01-02-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
RodeStabilo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Die routekaart op rijksoverheid.nl toont wel aan wat er kan. Op hoeveel besmettingen per 100.000 inwoners zitten we inmiddels?

De publieksversie op rijksoverheid.nl toont geen harde cijfers, de bestuursversie wel.

Zo zou de signaalwaarde voor zorgelijk staan op 50-150 positieve testen per 100.000 inwoners moeten staan. Waar staan we nu?

Of was dit de routekaart die al gelijk de prullenbak in kon?
Met een kleine 17,5 miljoen mensen in NL moet je rekeningen houden met 875 - 2625 positieve testen in totaal per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
[...]

Zo zou de signaalwaarde voor zorgelijk staan op 50-150 positieve testen per 100.000 inwoners moeten staan. Waar staan we nu?

Dat is de routekaart waarvan Rutte had gezegd dat hij van 'links naar rechts' gelezen moest worden en niet andersom.
Versoepelen zou volgens Rutte pas kunnen als de cijfers voldoen aan 'waakzaam'. Dus het meest linkerblokje. Daar zijn we nog lange, lange niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:06:

Of het was asymptomatisch. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:14
Ook hier ( friesland) is het doodstil op straat, en waar ik daarvoor nog wel eens een feestje in huizen zag, is het nu heel rustig
Vlassie1980 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:47:
[...]

En wat is jouw omgeving precies? Wat jij ziet is echt niet representatief voor het hele land.
Hier is het elke avond doodstil op straat. (Waddinxveen)

En ik denk niet dat jij bij rellen in de buitenlucht echt zoveel besmettingen gaat krijgen. Die mensen die rellen zetten wel een mondkapje op zodat ze met hun bakkes niet herkend worden, dus dat is in deze weer een voordeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:56:
[...]

Tja, mijn werk is kinderen onderwijzen. Dat werk kan ik ook prima vanuit huis doen. In dat opzicht is het voor mij en mijn collega's op school dus een 'onnodig naar de werkplek komen' verhaal. En ook werken mijn leerlingen digitaal samen. Natuurlijk is dit niet hetzelfde als fysiek onderwijs, maar dat kan gezegd worden over iedereen die thuis werkt ipv op kantoor.

Als jij in de zorg werkt en bijvoorbeeld roosters maakt voor je werknemers, dan kan dat toch ook prima vanuit huis? Of ga je dan bij bejaarden in de huiskamer zitten om daar je rooster te maken?
Pardon? Jij kan vanuit huis geen les geven op de manier zoals jij denkt. Heel leuk dat ze een mapje met huiswerk meekrijgen en af en toe via Teams een klassikaal dingetje doen. Als jij denkt dat dat volwaardig onderwijs is denk ik dat je een ander vak moet kiezen. Nogmaals: leraren zeuren mij de laatste jaren net wat teveel en dat blijkt maar weer.

Een planner is niet te vergelijken met een leraar of een verzorgende zoals ik. Die vergelijking gaat compleet mank.
Teijgetje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:07:
[...]

Wauw, en jij denkt dat andere ouders dat niet vinden?
Hoe kortzichtig en vol van eigendunk kan je wel niet zijn?
Wees blij dat je blijkbaar in een uitzonderingspositie zit waarbij jullie kinderen naar school mogen omdat jullie blijkbaar een uitgezonderd beroep hebben.

Afgeven op leraren die voor hun eigen gezondheid opkomen is wel erg makkelijk om je kroost te kunnen dumpen omdat jij daar recht op hebt het belangrijk vindt dat ze een goede ontwikkeling krijgen.
En ze zeuren al jaren?
Wellicht omdat ouders hun kinderen niet op willen voeden en dat op hun bord gooien? Jullie zullen vast als enigen de voorbeeldkinderen hebben die op school zich uitmuntend gedragen.
Vorig jaar legde ik nog zonnepanelen op het dak. Had ik geen opvang en geen vitaal beroep. Heel het Corona gebeuren heeft mij mijn baan gekost, bijna mijn huis en een bak schulden erbij. Vertel mij niet dat ik kortzichtig ben of eigendunk heb. Ik prijs mij wel gelukkig met het feit dat ik een diploma in de zorg heb en daar vrij vlot terecht kon.

Als ik voor mijn eigen gezondheid op kom, en mijn collega's dat ook zouden doen, dan waren er geen handen aan het bed en kan je iedereen op onze Covid afdeling tussen zes planken leggen.

Het heeft niets met opvoeden te maken. Dat doen mijn ex en ik prima en ja het zijn echt wel etters af en toe. Het gaat erom dat wij er niet voor opgeleid zijn en zo ontwikkelingsachterstanden in het leren niet kunnen waarnemen. Of kom jij anders even de wondzorg van iemand met db cat. IV doen. Dan heb jij ook geen idee waar je mee bezig bent. En zo is het precies als met het gros van de ouders. Wij zijn er niet voor opgeleid om onderwijs te geven. En we zien nu al dat de kinderen er enorm onder leiden en niet alleen omdat ze niet naar school gaan.

Ik ben niet kortzichtig. Ik hoef alleen maar te kijken naar het beleid om te zien en te weten dat het niet werkt. Prikje iemand?
Adlermann schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Prima dat jij opkomt voor de rechten van je kinderen. Maar de mensen in het PO mogen opkomen voor hun belangen. Jij houdt geen rekening met hen, zij hoeven dat niet met jou en je kinderen.

Dus de collega's van het BO moeten voor het hongerloontje wat ze daar krijgen (relatief voor het werk), dat loon wat al te laag is voor het werk wat ze zien, ook nog maar eens extra risico lopen.?

Waar ik van baal, is dat de vakbonden in Nederland al met polderen in het achterhoofd de onderhandelingen ingaan. Als de vakbonden net zo zouden opkomen voor hun achterban, zoals Karoly Illy doet voor de kinderen, dan hadden we nu een hele andere discussie. Juist NU moeten de bonden gaan actievoeren. a) voor de veiligheid van de docenten en b) nu kan je eindelijk de mensen treffen. Alleen dan, en alleen dan is het hier blijkbaar mogelijk om resultaat te krijgen. Ga nu actievoeren en dan komt dat loon ook wel.

Mooi voorbeeld van de vakbonden in onderhandlingen: ze eisen 5%. Gaan meteen akkoord met 2.75, omdat: ja nu komt ie. De minister zei dat hij niet meer wilde betalen!

Het is niet de taak van de vakbonden om rekening te houden met de belangen van de kinderen/ ouders. Ze moeten rekening houden met de belangen van de achterban.

Hetzelfde met de medewerkers in de zorg. Die vakbonden hadden allang de zorg plat moeten gooien. Juist nu! Onderhandelen doe je vanuit een positie van macht. Op dit moment kun je grote veranderingen realiseren. We staan op de rand van systeemfalen. Nu onderhandelen, nu staken, nu actie voeren.

Maar ok, ik ben sowieso geen groot van van polderen. Het kent alleen maar verliezers :)

En over de kuur erger dan de kwaal: dat is nog maar te bezien. Als het goed uit de hand loopt, veranderen mensen vanzelf collectief hun gedrag. En dan heb je alsnog dezelfde schade, maar dan met vele meer doden en een zorg die op z'n gat ligt.
Ah, daar komen de te lage lonen weer. Dat is wel altijd het eerste wat ik hoor. Ik werk ook voor een poeploon het zweet uit mijn naad. En risico's? Ach, dat lopen we allemaal. De één wat meer dan de ander. Leer er mee leven want Covid is een blijvertje. Binnenkort de scholen open, zomervakantie, beetje school nog, dan het nieuwe seizoen influenza en Covid en de boel gaat op zwart. Zoiets? Iedereen weer thuis en geen kant uit?

Nu actievoeren is trouwens een heel slecht moment. Daar ga je geen sympathie mee kweken bij de ouders van de kinderen. De sympathie voor het onderwijs is al op een dieptepunt. Hoe diep wil je gaan? Medewerkers in de zorg gooien het nu niet plat. Dat heeft andere redenen maar het kan ook niet. Zijn ze veel te menselijk voor en je kan de zwakkeren niet laten hangen, wat we ook vinden van de maatregelen.

Polderen of niet deze hele Covid situatie kent vele verliezers.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Ze werken aan een nieuwe versie, maar mijn verwachting is dat die net zo vaag is als de vorige en daarnaast in de praktijk niet gebruikt zal worden. Uiteindelijk verschuiven de gebruikte grenzen toch en worden de maatregelen op andere manieren ingezet/weggehaald. Kijk maar naar hoe de originele versie is gebruikt.

Daarnaast is dit al veel te laat, zo'n plan had er 2 maanden geleden al moeten zijn (en 6 maanden geleden al kunnen zijn)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Bloodclot schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Die is sinds ongeveer de jaarwisseling daar dominant, qua nieuwe dagelijkse besmettingen zitten ze relatief gezien hoger dan wij. Zij zitten sowieso nog in een forse lockdown tot maart.
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:46:
[...]

Klopt natuurlijk, maar dan nog had ik een snellere daling verwacht gezien de maatregelen. Maar ik neem aan dat dat een gevolg is van het slecht houden aan maatregelen.
Misschien deels, maar de verschillende mutaties sindsdien hebben daar ook invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:23
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:53:
[...]
Daarnaast is dit al veel te laat, zo'n plan had er 2 maanden geleden al moeten zijn (en 6 maanden geleden al kunnen zijn)
Nee dat had er niet.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]

En gezien de incubatietijd, zou dit dus hetzelfde zijn geweest zonder avondklok :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:02
Prima cijfers; Vraag me af of de privacy-issues bij de GGD hier een rol in hebben gespeeld - enerzijds lagere testbereidheid, anderzijds meer vertraging in rapportages.

Hoop van niet, want anders zijn we nu blij met een dooie mus..

Nu de ziekenhuis nog vlot omlaag graag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Jovatov schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:51:
[...]

Dat is de routekaart waarvan Rutte had gezegd dat hij van 'links naar rechts' gelezen moest worden en niet andersom.
Oh ja dat was ook zo. Maar is dat niet een beetje raar dat het wel de ene kant opwerkt maar niet de andere?
Versoepelen zou volgens Rutte pas kunnen als de cijfers voldoen aan 'waakzaam'. Dus het meest linkerblokje. Daar zijn we nog lange, lange niet.
Lange , lange? definieer dat eens? weken maanden jaren?. Men is al druk bezig om evenementen te plannen in september, de horeca wil ook wel eens weten wanneer zijn weer wat mogen. OF schrijven we 2021 nu al af?
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Ze werken aan een nieuwe versie, maar mijn verwachting is dat die net zo vaag is als de vorige en daarnaast in de praktijk niet gebruikt zal worden. Uiteindelijk verschuiven de gebruikte grenzen toch en worden de maatregelen op andere manieren ingezet/weggehaald. Kijk maar naar hoe de originele versie is gebruikt.

Dat is onderdeel van het probleem; het continu verschuiven van de doelpalen.

[ Voor 32% gewijzigd door RodeStabilo op 01-02-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:14
Ergens achter in mijn hoofd ben ik daar ook bang voor, maar morgen weten we meer!
rik86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:56:
Prima cijfers; Vraag me af of de privacy-issues bij de GGD hier een rol in hebben gespeeld - enerzijds lagere testbereidheid, anderzijds meer vertraging in rapportages.

Hoop van niet, want anders zijn we nu blij met een dooie mus..

Nu de ziekenhuis nog vlot omlaag graag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
YakuzA schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:56:
[...]

En gezien de incubatietijd, zou dit dus hetzelfde zijn geweest zonder avondklok :?
Deze dagen zie je juist het effect van de avondklok.

De meeste positieve tests vandaag hadden een 'eerste ziektedag' van 29 januari.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bv4nssWLf-x7bKBXikzzODyg8bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5K3ZlgLQeTBdEN9EHKBYRTb.jpg?f=fotoalbum_large

Het OMT/RIVM gaat uit van 4-6 dagen incubatietijd, dus deze mensen zijn besmet geraakt van 23-25 januari. De avondklok ging in op zaterdag 23 januari.

De lage cijfers van vandaag mag je dus deels toerekenen aan de avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Uiteraard. Als de avondklok al effect heeft, dan zou dat pas eind deze week zichtbaar kunnen worden. Op zijn vroegst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sergelwd
Jovatov schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Deze dagen zie je juist het effect van de avondklok.

De meeste positieve tests vandaag hadden een 'eerste ziektedag' van 29 januari.
[Afbeelding]

Het OMT/RIVM gaat uit van 4-6 dagen incubatietijd, dus deze mensen zijn besmet geraakt van 23-25 januari. De avondklok ging in op zaterdag 23 januari.

De lage cijfers van vandaag mag je dus deels toerekenen aan de avondklok.
Of wellicht aan de avondklokrellen. Een beetje stress van je afslaan kan wonderen verrichten :+
Denk niet dat de dalingen ook maar iets te maken hebben met de avondklok, we gaan gewoon door op de ingezette koers.
Ze aan de avondklok toerekenen kun je al helemaal niet.
Pagina: 1 ... 81 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2