Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:18
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:05:
Ik vind het frappant dat er zoveel mensen vergeten zijn hoe de schoolopening vorig jaar ging. Toen werd er ook vooraf moord en brand geschreeuwd, maar tot op heden is er geen enkel serieus probleem geweest.

Men vergeet ook voor het gemak dat de kinderen nu ook nog veelvuldig samenkomen. In de noodopvang en door te spelen met elkaar. Vorig jaar gebeurde dat, door het mooie weer, veelvuldig buiten en nu binnen. Zonder noemenswaardige problemen.

Wat mij betreft is iedereen weer spijkers op laag water aan het zoeken en elkaar angst aan het aanpraten. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat we eind februari allemaal dood gaan door het openen van de scholen.
Vorig jaar gingen de basisscholen op 11 mei weer open. Toen zaten we op minder dan 50 ziekenhuisopnames per dag (en was het weer logischerwijs ook heel anders).

Daarnaast is er veel voorzichtigheid (of angst) voor de Britse variant. Het OMT constateert het volgende naar aanleiding van het Lansingerlandonderzoek:
Kortom, het Lansingerland-schoolonderzoek toont dat kinderen besmet kunnen
raken en, waarschijnlijk vaker dan na besmetting met de klassieke variant, ook
klachten ontwikkelen. Deze klachten zijn over het algemeen milder dan die bij
volwassenen. Besmette kinderen kunnen het virus doorgeven binnen een
huishouden en ook op school, en waarschijnlijk mede doordat zij vaker klachten
ontwikkelen, gaat die doorgifte wat sneller en uitgebreider dan bij het klassieke
wildtypevirus; dit resulteert in een toegenomen Rt-waarde
Dat we allemaal dood gaan lijkt me inderdaad overdreven. Maar er is toch zeker reden voor enige extra voorzichtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:29
vectormatic schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:05:
[...]
We hebben nu een andere variant van het virus die rondgaat, en al dominant is, waarvan het OMT erkent dat kinderen er vatbaarder voor zijn, lijkt me genoeg om in ieder geval "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" te durven zeggen, en vorig jaar hadden we de boel beter onder de duim, met minder strikte maatregelen.

En als dan ook het OMT nog verdeeld blijft... Ik had nog een weekje gewacht, minstens
Je bedoeld het RIVM en OMT die tot op heden meerdere keren aantoonbaar mis hebben gezeten?

Ik vertrouw dan liever op de ervaringen vanuit andere landen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:06:
[...]

een (bijvoorbeeld) 7 jarige die alleen in quarantaine gaat lijkt me ondoenlijk. Of de definitie van quarantaine is in deze gevallen iets als dat de hele klas niet naar school komt de eerste vijf dagen.
Het hele gezin in quarantaine omdat 1 klasgenoot positief is heeft ook wat praktische nadelen als dat betekent dat je met het hele gezin dan niet meer naar buiten mag ,boodschappen doen etc.
De klas zo veel mogelijk opdelen in subgroepjes waar ze mee samenwerken en spelen wat ik ergens las lijkt me verder wel een goede en ook wel praktisch uitvoerbaar.
Je hoeft niet met het hele gezin in quarantaine zolang er geen klachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Toen de scholen vorig jaar opengingen ging dat eerst gepaard met maatregelen en waren er veel minder besmettingen dan nu.
Nu zijn er geen maatregelen?
Daarna werd het zomervakantie en na de zomer ging het zeker in het VO goed mis.
Daar zat zoveel tijd tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:24

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:08:
[...]

En dat verkouden kinderen gewoon naar school mogen is echt van de zotte, dat heeft ons in het najaar meerdere verkoudheden opgeleverd waarbij we ons moesten laten testen, in isolatie moesten etc. Gelukkig gaat testen nu sneller. En daarnaast als een kind symptoomloos Corona heeft maar wel een verkoudheid ben je natuurlijk ook ver van huis.
Als je alle verkouden kinderen thuis gaat houden dan wordt dat best lastig om bij te houden met de leerplicht. Ga je dat dan rekenen als ziekteverzuim? Of wordt er dan 1 of andere voorziening getroffen waardoor een halve klas op school les heeft en de andere helft die thuis zit op de 1 of andere manier digitaal onderwijs krijgt? Hoe wil je dan de voortgang van die klassen gaan bewaken, ook als de bezettting van de klassen van week tot week wisselt?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Vorig jaar gingen de basisscholen op 11 mei weer open. Toen zaten we op minder dan 50 ziekenhuisopnames per dag (en was het weer logischerwijs ook heel anders).

Daarnaast is er veel voorzichtigheid (of angst) voor de Britse variant. Het OMT constateert het volgende naar aanleiding van het Lansingerlandonderzoek:
Je weet dat ik die bangmakerij met een Britse variant niet geloof. Dat had alles met maatregelen te maken.
Edit: waarmee ik niet zeg dat die variant niet bestaat en een andere besmettelijkheid of ziekteverloop kan hebben. Ik geloof niet in de opgeklopte angst omtrent de variant.
Dat we allemaal dood gaan lijkt me inderdaad overdreven. Maar er is toch zeker reden voor enige extra voorzichtigheid.
We doen ook voorzichtig, het is niet dat we nu alle maatregelen loslaten ofzo. De basisscholen gaan open, en dat is het. Kinderen die elkaar nu toch al veel zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Als je alle verkouden kinderen thuis gaat houden dan wordt dat best lastig om bij te houden met de leerplicht. Ga je dat dan rekenen als ziekteverzuim? Of wordt er dan 1 of andere voorziening getroffen waardoor een halve klas op school les heeft en de andere helft die thuis zit op de 1 of andere manier digitaal onderwijs krijgt? Hoe wil je dan de voortgang van die klassen gaan bewaken, ook als de bezettting van de klassen van week tot week wisselt?
Verkouden kinderen hoeven niet thuis te blijven. Check de beslisboom eens voor je dit soort dingen beweerd.

https://www.boink.info/cm...%20BOinK%20AJN%20RIVM.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Ik vind dat je best goede oplossingsrichtingen post als antwoord op je eigen vraag. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Verkouden kinderen hoeven niet thuis te blijven. Check de beslisboom eens voor je dit soort dingen beweerd.

https://www.boink.info/cm...%20BOinK%20AJN%20RIVM.jpg
Dat zegt hij toch ook niet? Ik zie verkouden kinderen naar school laten als deel van het probleem en daar reageert hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Dat zegt hij toch ook niet? Ik zie verkouden kinderen naar school laten als deel van het probleem en daar reageert hij op.
Volgens de richtlijnen mogen die al maanden naar school en tot op heden heeft dat nooit voor een probleem gezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Volgens de richtlijnen mogen die al maanden naar school en tot op heden heeft dat nooit voor een probleem gezorgd.
Want? We hebben al die maanden geen besmettingen gezien? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Het probleem is dat die stelling niet bewijsbaar is. Sinds na de zomer lopen de besmettingen enorm op, met meer dan 50 procent geen idee waar ze ziek zijn geworden. Op scholen werd niets getest. Waar ze het wel doen komt men keer op keer tot de conclusie dat kinderen net zo besmettelijk zijn doch vaak asymptomatisch (zie https://m.gva.be/cnt/dmf20210128_97396803 ) . Op zijn best is het een black hole waar we amper wat van weten omdat men amper test. Overal blijkt het sluiten van scholen tot de maatregelen te behoren met het meeste effect (bron: https://www.spiegel.de/in...a0-479b-ac27-d17f07d147a5) en dan kom jij aan met dat het geen problemen geeft? Ik zie dat toch echt anders. Je moet dan echt met beter inhoudelijk materiaal komen, weerleg dan mijn bronnen.

Dit even los van dat ik ook vind dat de scholen open moeten, maar ik vind dat daar zeer scherpe maatregelen bij horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Je weet dat ik die bangmakerij met een Britse variant niet geloof. Dat had alles met maatregelen te maken.
Edit: waarmee ik niet zeg dat die variant niet bestaat en een andere besmettelijkheid of ziekteverloop kan hebben. Ik geloof niet in de opgeklopte angst omtrent de variant.

[...]

We doen ook voorzichtig, het is niet dat we nu alle maatregelen loslaten ofzo. De basisscholen gaan open, en dat is het. Kinderen die elkaar nu toch al veel zien.
Tja, je stelt dat de basisscholen openstellen voorgesteld wordt als gelijk staand aan 'we gaan allemaal dood eind februari'. En je maakt de vergelijking met vorig jaar, terwijl de we toen op een veel lager niveau ziekenhuisopnames zaten en er een heel ander weerbeeld was.

Daarbij opgeteld dat er gewoon goede reden is voor voorzichtigheid (je stelt zelf al dat de Britse variant een andere besmettelijkheid/ziekteverloop kan hebben). En uit onderzoek Lansingerland blijkt dat kinderen vaker klachten lijken te krijgen en dus een negatieve factor in de R-waarde geven.

Alle 'bangmakerij' naar de prullenbak verwijzen en te duiden als 'spijkers op laag water zoeken' lijkt me dus onterecht. De situatie was toen heel anders, en er is wel degelijk reden voor voorzichtigheid nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:25:
[...]

als je 'geen besmettingen' als criterium hanteert dan kan er inderdaad vrij weinig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:35:
[...]

als je 'geen besmettingen' als criterium hanteert dan kan er inderdaad vrij weinig
Nee, helemaal niet, dat is een keuze. Maar er is geen enkel bewijs voor de stelling dat scholen geen bijdrage hebben geleverd. Voor hetzelfde geld is de helft van de besmettingen de afgelopen maanden op een school ontstaan.

Eigenlijk precies wat @Mfpower zegt.

Heb het vaker gezegd; school is m.i. iets wat het waard is om wat meer risico mee te nemen. Maar het bewijsmateriaal is erg beperkt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Wie beweert dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Tja, je stelt dat de basisscholen openstellen voorgesteld wordt als gelijk staand aan 'we gaan allemaal dood eind februari'. En je maakt de vergelijking met vorig jaar, terwijl de we toen op een veel lager niveau ziekenhuisopnames zaten en er een heel ander weerbeeld was.
Dat is hoe het hier (en elders) gebracht wordt. De scholen gaan open en nu gaan we blijkbaar allemaal dood.
Daarbij opgeteld dat er gewoon goede reden is voor voorzichtigheid (je stelt zelf al dat de Britse variant een andere besmettelijkheid/ziekteverloop kan hebben). En uit onderzoek Lansingerland blijkt dat kinderen vaker klachten lijken te krijgen en dus een negatieve factor in de R-waarde geven.
Lansingerland heeft ook laten zien dat het allemaal zeer marginaal was en eigenlijk alleen iets zichtbaar omdat er massaal getest is. Niet te vergeleken met de echte situatie.
Alle 'bangmakerij' naar de prullenbak verwijzen en te duiden als 'spijkers op laag water zoeken' lijkt me dus onterecht. De situatie was toen heel anders, en er is wel degelijk reden voor voorzichtigheid nu.
Ik zal nooit beweren dat voorzichtheid niet geboden is. Maar ik ageer wel tegen het overdreven geneuzel als "het moet een week later" of "nu gaan we allemaal besmet worden".

Wees blij dat er eindelijk wat schot in de zaak zit. En als het onverhoopt tóch problematisch is, dan kan je de scholen of extra maatregelen opleggen of wederom sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Het probleem is dat die stelling niet bewijsbaar is. Sinds na de zomer lopen de besmettingen enorm op, met meer dan 50 procent geen idee waar ze ziek zijn geworden. Op scholen werd niets getest. Waar ze het wel doen komt men keer op keer tot de conclusie dat kinderen net zo besmettelijk zijn doch vaak asymptomatisch (zie https://m.gva.be/cnt/dmf20210128_97396803 ) . Op zijn best is het een black hole waar we amper wat van weten omdat men amper test. Overal blijkt het sluiten van scholen tot de maatregelen te behoren met het meeste effect (bron: https://www.spiegel.de/in...a0-479b-ac27-d17f07d147a5) en dan kom jij aan met dat het geen problemen geeft? Ik zie dat toch echt anders. Je moet dan echt met beter inhoudelijk materiaal komen, weerleg dan mijn bronnen.
De stelling dat de scholen een probleem vormen met een Britse variant is ook niet bewijsbaar. Is ook enkel op wat onderbuikgevoelens van wat OMT leden gebaseerd. Andere landen laten een heel ander beeld zien.

Ik hoef geen bronnen te weerleggen, want ik heb vanaf het eerste moment gezegd dat er ongetwijfeld besmettingen komen en ongetwijfeld eens een klas of school dicht moet. Maar 1 klas of school weegt niet op tegen de winst die je hebt door onze kwetsbaarste groep eindelijk te gaan beschermen.

Dus ja, er zal vast her en der een opleving komen. Maar ik geloof er niet in dat dit een probleem zal gaan vormen. Net zo min als Pasen vorig jaar een probleem is gebleken.
Dit even los van dat ik ook vind dat de scholen open moeten, maar ik vind dat daar zeer scherpe maatregelen bij horen.
Mijn inziens zijn die er al, en dat is inderdaad logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Winkels weer beperkt open per 8 februari: klanten mogen bestellingen afhalen

https://www.telegraaf.nl/...ogen-bestellingen-afhalen

Fijn dat er nu wordt doorgepakt op verlichting van de maatregelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jij. Je zei:
Maar voor hetzelfde geld hebben die verkouden kinderen wel voor de vorige piek gezorgd. Punt is; we weten het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
"Geen problemen" is niet gelijk aan "geen besmettingen".

De besmettingen hebben niet in die mate plaatsgevonden dat het een probleem opleverde.
Maar voor hetzelfde geld hebben die verkouden kinderen wel voor de vorige piek gezorgd. Punt is; we weten het niet.
Misschien heeft het wel voor extra immuniteit gezorgd die de verspreiding tegengehouden heeft. We weten het niet hè.

Ofwel, elk argument hier wat genoemd wordt om de scholen gesloten te houden slaat nergens op, want ook dat weten we niet. Een paar aannames van het RIVM/OMT, maar we weten allemaal wat die waard zijn. Of moeten we het nog even over mondkapjes hebben?

[ Voor 46% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wolly schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:05:
Winkels weer beperkt open per 8 februari: klanten mogen bestellingen afhalen

https://www.telegraaf.nl/...ogen-bestellingen-afhalen

Fijn dat er nu wordt doorgepakt op verlichting van de maatregelen :9~
Eindelijk wat perspectief. Hoewel veel winkels dit al deden is het goed dat het nu officieel mag en gaat gebeuren. Het zal een hoop ondernemers wat lucht gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:16:
[...]

"Geen problemen" is niet gelijk aan "geen besmettingen".

De besmettingen hebben niet in die mate plaatsgevonden dat het een probleem opleverde.
Ook dat weet je dus niet; gezien we van 50% van de besmettingen niet weten waar ze zijn opgelopen, en we toch weer hard richting een code zwart gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Ook dat weet je dus niet; gezien we van 50% van de besmettingen niet weten waar ze zijn opgelopen, en we toch weer hard richting een code zwart gingen.
Dus jij beweerd nu dat er hele scholen of klassen hoestend ten onder zijn gegaan? Daar zie ik graag een bron van.

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat er in het basisonderwijs vrij weinig gebeurd is. Er zijn niet massaal klassen, scholen of leraren omgevallen. Daar hebben we genoeg bewijs van met scholen die maanden open zijn geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:59:
[...]

De stelling dat de scholen een probleem vormen met een Britse variant is ook niet bewijsbaar. Is ook enkel op wat onderbuikgevoelens van wat OMT leden gebaseerd. Andere landen laten een heel ander beeld zien.
Welke landen laten een heel ander beeld zien?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
Winkels ook meteen semi open?
Goed voor de ondernemers, maar maken we nu niet weer de fout dat er teveel tegelijk versoepeld? Straks weet je weer niet waar een evt stijging vandaan komt omdat je teveel versoepeld tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Welke landen laten een heel ander beeld zien?
België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:28:
Winkels ook meteen semi open?
Goed voor de ondernemers, maar maken we nu niet weer de fout dat er teveel tegelijk versoepeld? Straks weet je weer niet waar een evt stijging vandaan komt omdat je teveel versoepeld tegelijk.
Het is online bestellen en dan afhalen. Het lijkt mij niet dat dat nou een spannend probleem vormt, dat doen we met eten al vele malen bijvoorbeeld.

Het is niet alsof we nu ineens de winkelstraten weer in kunnen massaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Dus jij beweerd nu dat er hele scholen of klassen hoestend ten onder zijn gegaan? Daar zie ik graag een bron van.

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat er in het basisonderwijs vrij weinig gebeurd is. Er zijn niet massaal klassen, scholen of leraren omgevallen. Daar hebben we genoeg bewijs van met scholen die maanden open zijn geweest.
Nee dat beweer ik ook helemaal niet.

Dat er hele klassen hoestend en proestend op school zijn geweest valt volgens mij niet te ontkennen. Dat is namelijk de standaard situatie gedurende een groot deel van het jaar.
Dat hier vervolgens erg weinig getest is, kunnen we denk ik ook niet al te lang discussiëren.
En dat er nog een groot deel van de besmettingen niet herleid is geweest ofwel thuis is ontstaan ook niet.

Dat het door de scholen komt lijkt me te ver gaan. Maar dat er een kleine bijdrage is geweest net zo goed.
Nogmaals; we weten er te weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Het is online bestellen en dan afhalen. Het lijkt mij niet dat dat nou een spannend probleem vormt, dat doen we met eten al vele malen bijvoorbeeld.

Ah, dan begreep ik het verkeerd.
Ik dacht al. Scholen open en avondklok weg zijn al 2 best grote versoepelingen. Laat dat dan even een week of 2 sudderen voordat je andere dingen gaat versoepelen.

Ze moeten wel leren van in het verleden gemaakte fouten tenslotte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Het is allemaal druppel op een gloeiende plaat werk. Zolang we in de vicieuze cirkel blijven "we kunnen niet versoepelen omdat misschien dan weer gaat oplopen" gaan we nooit uitkomen. Het is niet alsof het zo geweldig gaat met het hele vaccineren (productie, beleid etc etc)

Dan zou ik liever nog hebben dat ze deze maand nog dichtblijven om dan echt weer aan de slag te kunnen. En met deze visie gaat het voor de horeca nog langer duren.

Kleding- en schoenenwinkels bijvoorbeeld hebben geen enkel baat bij click and collect. Je gaat naar die winkel om te passen. niet om af te halen. de action heeft geen webshop.. zomaar een paar voorbeelden.

Maar goed, blijkbaar zijn we al snel tevreden in deze tijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 01-02-2021 11:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:09:
[...]
Je verwoord het goed, olie op het vuur en wat mij betreft in zo'n professionele (voorbeeld)functie niet geoorloofd om nog meer verwarring te scheppen.
Het gaat hier niet om politici, maar om professionals. Die mogen een eigen mening hebben. Het is geen leger met strikte rangorde. Je hoort ook veel professionals die vinden dat het niet ver genoeg gaat en dat vind niemand erg hier (ik ook niet hoewel ik het daar niet mee eens ben).

Ik heb het artikel zelf gelezen en het is niet zo zwart/wit als het door nu.nl gequote wordt. Ze geven aan voorstander te zijn van lichte versoepeling waarbij we als maatschappij in gedachten houden dat het dodental op zal lopen. En stellen ook terecht dat de meeste mensen harder getroffen worden door de maatregelen dan door het virus zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Maar wel genoeg mensen die als gevolg van die klassen en scholen zijn besmet en het in het hokje 'onbekend' is mee geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:35

ThunderNet

Flits!

+ Wat ik mij zeker afvraag met de nieuwe meldingen dat de nieuwe varianten ook onder kinderen besmettelijker zijn. Hoe ga je de docenten voorzien van een veilige werkplek?

Er blijven natuurlijk gewoon 25 4-jarigen hun broodje eten in de klas, met alle bijkomende rotzooi.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dat zijn geen landen hè, dat is 1 land ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Het is allemaal druppel op een gloeiende plaat werk. Zolang we in de vicieuze cirkel blijven "we kunnen niet versoepelen omdat misschien dan weer gaat oplopen" gaan we nooit uitkomen. Het is niet alsof het zo geweldig gaat met het hele vaccineren (productie, beleid etc etc)

Dan zou ik liever nog hebben dat ze deze maand nog dichtblijven om dan echt weer aan de slag te kunnen. En met deze visie gaat het voor de horeca nog langer duren.

Ze zeggen nu niet voor niets dat er een risico kleeft aan de scholen open gooien, er zal zeker een effect merkbaar gaan zijn op de R-0. De vraag is hoe groot dat effect is, blijft het onder de 1 na twee weken dan kun je in de derde week de volgende maatregel versoepelen, dan weer meten, versoepelen, meten etc.

Zodra de R-0 dan weer boven de 1 uitkomt draai je de voorgaande maatregelversoepeling weer terug en balanceer je langzaam richting normaal. Het lente-/zomereffect zal de R-0 aardig gaan drukken vanaf maart en doordat de risicogroepen gevaccineerd zullen zijn in zeg feb/maart kunnen we ook gaan evalueren of een R-0 van bijvoorbeeld 1.5 dan de zorg niet te erg belast. Dan kun je dus maatregelen versoepelen tegen een hogere R-0.

Echter verwacht ik dat de Engelse variant roet in het eten gaat gooien bij de eerste versoepelingen, maar dat is nog afwachten. De R-0 daarvan kun je nu niet realistisch bepalen juist door die maatregelen.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 01-02-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:37
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:37:
[...]

Maar wel genoeg mensen die als gevolg van die klassen en scholen zijn besmet en het in het hokje 'onbekend' is mee geteld.
Nee, dat zijn thuisbesmettingen :-). Dat 10 kinderen het op school hebben opgelopen en vervolgens thuis 40 mensen hebben besmet komt niet door school :)
ThunderNet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:40:
+ Wat ik mij zeker afvraag met de nieuwe meldingen dat de nieuwe varianten ook onder kinderen besmettelijker zijn. Hoe ga je de docenten voorzien van een veilige werkplek?

Er blijven natuurlijk gewoon 25 4-jarigen hun broodje eten in de klas, met alle bijkomende rotzooi.
Toevallig net https://www.ad.nl/binnenl...7-en-8-op-komst~ae063134/ gelezen. Mondkapjes in groep 7 en 8 zijn misschien mogelijk en niet klassen doorbrekend werken.

En dat is het dan. Waarschijnlijk gaan alle leerkrachten zelf weer 1,5 meter afstand houden waar mogelijk.

Die klas in quarantaine en na 5 dagen alle leerlingen laten testen omdat ze anders niet naar school mogen: belachelijk...
pagani schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Ze zeggen nu niet voor niets dat er een risico kleeft aan de scholen open gooien, er zal zeker een effect merkbaar gaan zijn op de R-0. De vraag is hoe groot dat effect is, blijft het onder de 1 na twee weken dan kun je in de derde week de volgende maatregel versoepelen, dan weer meten, versoepelen, meten etc.

Zodra de R-0 dan weer boven de 1 uitkomt draai je de voorgaande maatregelversoepeling weer terug en balanceer je langzaam richting normaal. Het lente-/zomereffect zal de R-0 aardig gaan drukken vanaf maart en doordat de risicogroepen gevaccineerd zullen zijn in zeg feb/maart kunnen we ook gaan evalueren of een R-0 van bijvoorbeeld 1.5 dan de zorg niet te erg belast. Dan kun je dus maatregelen versoepelen tegen een hogere R-0.
Hoe snel ga je het effect merken? Kinderen moeten eerst elkaar gaan besmetten, het duurt dan toch een week of 2 voordat iedereen goed besmet is in de klas. Nog een week erbij voor incubatie, dus pas na een week of 3-4 ga je het merken.

Nu zit er ook nog een week vakantie tussen, dus pas half maart ga je de resultaten zien van de school opening

[ Voor 32% gewijzigd door President op 01-02-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

President schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Nee, dat zijn thuisbesmettingen :-). Dat 10 kinderen het op school hebben opgelopen en vervolgens thuis 40 mensen hebben besmet komt niet door school :)
Euh, is dat niet precies het argument waarom we de horeca en niet-essentiele winkels nu dicht houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

[...]

Met die redenatie kunnen we de Horeca ook weer openen! nice!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:47:
[...]

Euh, is dat niet precies het argument waarom we de horeca en niet-essentiele winkels nu dicht houden?
Sarcasme gok ik zo ;)

Hoe snel ga je het effect merken? Kinderen moeten eerst elkaar gaan besmetten, het duurt dan toch een week of 2 voordat iedereen goed besmet is in de klas. Nog een week erbij voor incubatie, dus pas na een week of 3-4 ga je het merken.

Nu zit er ook nog een week vakantie tussen, dus pas half maart ga je de resultaten zien van de school opening
Stel dat de Engelse variant een R-0 heeft van 1.5 en twee kinderen in een gemiddelde klas zouden het bij de start hebben. Die besmetten dan samen drie kinderen op de eerste dag (vijf in de klas), die tegen het eind van de week 4.5 kind besmetten (9.5 kinderen in de klas, laten we het naar beneden afronden, negen)

Al die kinderen gaan naar huis en besmetten iedereen daar (papa en mama, de rest negeren we even voor het gemak). Dan zit je aan 29.5 besmettingen uit die ene klas, dus na één week school meer besmettingen dan leerlingen in de klas. Reken nog wat opa's en oma's, zusjes en broertjes en je zult in de eerste vakantieweek al wat resultaten kunnen meten.

[ Voor 69% gewijzigd door pagani op 01-02-2021 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:48

Snow_King

Konijn is stoer!

Transportman schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Maar die maatregelen hebben we nodig om dat andere gigantische probleem genaamd zorg niet te overvragen. De economie zal zich wel herstellen, maar een "uw geliefde zal moeten lijden omdat we de capaciteit niet hebben om hem/haar te helpen" is onherstelbaar leed veroorzaken en dat is waarvoor we de maatregelen hebben, om dat punt voor te blijven. Ik zou het bizar vinden als we het zo ver laten komen (al is het in zekere zin al zover doordat planbare zorg deels is afgeschaald).

Ik wil ook zo snel mogelijk af van alle maatregelen, maar ik ben me er ook van bewust waarvoor we het doen.
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Moet ik de problemen die dit met zich meebrengt nog simpeler uitleggen? Neem afscheid van al je dierbaren met obesitas en diegenen 65+ zijn, ze gaan het niet redden.
pagani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:58:
[...]

Ondertussen draait de economie als een tierelier, is het economisch vooruitzicht voor eind 2021 en 2022 explosieve groei en is de werkloosheid slechts toegenomen van 300k naar 400k. De schulden die ontstaan in de staatskas zijn door de lage rente eigenlijk erg gunstig en over een half jaar pakken we naar alle waarschijnlijkheid de normale gang van zaken weer op. Als je nu de lockdown beëindigt gaan we over drie weken triageren, komen er een heel ander soort rellen en pas dan zul je de echte ellende gaan meemaken.

Tuurlijk, er vallen zowel mensen als bedrijven om door de maatregelen, maar als je nog steeds niet inziet dat als de zorg écht overbelast raakt je hele land instort ben je wel enorm aan het struisvogelen.
(Multi-quote van 3 posts)

De economie ligt al een hele tijd aan het infuus. De schulden die we nu maken moet de jongere generatie allemaal gaan betalen.

De lockdown hebben we in December ineens gekregen, mondkapjes, daarna een avondklok en ook nog scholen die dicht zijn. De lockdown opheffen noem ik niet eens versoepelen, dat is weer gewoon terug gaan naar December.

Ik zeg al de hele tijd dat de balans totaal zoek is. Die geluiden hoor je steeds vaker. We hebben een andere stille crisis die onderweg is. Maar nee, alles moet en zal maar wijken voor covid-19. Dat mag en kan niet.

We hebben diverse mogelijkheden zoals ik het zie:

- Alcoholverbod na 20:00 opheffen. Totaal nutteloos
- Scholen open (We moeten ook aan de toekomst denken!)
- Winkels open met beperkt aantal bezoekers
- Evenementen met beperkt aantal bezoekers enkel buiten
- Horeca enkel op terras (Tja, het is nu nog ff koud....)

De mondkapjes geloof ik niet in, maar fijn, laten we die dan nog maar even aanhouden als we toch aan het onderhandelen zijn.

Daarna moeten we zodra het seizoenseffect helpt snel gaan afbouwen en zorgen dat zomer 2021 alle maatregelen verdwenen zijn. Dat moet ook prima haalbaar zijn als het vaccineren van 60+ tegen die tijd af is.

Maar concreet op korte termijn:

- Scholen
- Avondklok
- Lockdown
- Horeca beperkt

Zie ook:https://nos.nl/artikel/2366896-oproep-uit-ic-hoek-versoepel-aantal-maatregelen-accepteer-meer-overlijdens.html

Deze discussie voeren we amper. Het is covid-19 en dat was het. Verder je mond houden, luisteren en niet zeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Snow_King op 01-02-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

[...]

[...]

Toevallig net https://www.ad.nl/binnenl...7-en-8-op-komst~ae063134/ gelezen. Mondkapjes in groep 7 en 8 zijn misschien mogelijk en niet klassen doorbrekend werken.

En dat is het dan. Waarschijnlijk gaan alle leerkrachten zelf weer 1,5 meter afstand houden waar mogelijk.

Die klas in quarantaine en na 5 dagen alle leerlingen laten testen omdat ze anders niet naar school mogen: belachelijk...

[...]

Oftewel, leerkrachten worden opgeofferd.. Die 1.5m en "in groepjes van 5 leerlingen" zijn natuurlijk niet te doen in een groep 1 of 2.
Maar het lijkt mij dat de arbo-wetgeving nog steeds van kracht is, en met deze informatie kun je die leraren geen veilige werkomgeving geven.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Ik dacht dat die wel duidelijk genoeg was :-(. Maar we zouden wel moeten kijken naar de opening van de winkels. Voor mijn part doen ze die alleen eerst een paar weken openen onder schooltijd, dus bijvoorbeeld dicht in de weekenden. Op die manier kan je de eerste aankopen toch weer wat rustiger laten beginnen
ThunderNet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Oftewel, leerkrachten worden opgeofferd.. Die 1.5m en "in groepjes van 5 leerlingen" zijn natuurlijk niet te doen in een groep 1 of 2.
Maar het lijkt mij dat de arbo-wetgeving nog steeds van kracht is, en met deze informatie kun je die leraren geen veilige werkomgeving geven.
Zo denken mijn collega's en ik er wel over, maar wij hebben het onderwijs dan ook prima op afstand georganiseerd en zitten op een school met 'goede ouders en thuis omstandigheden'.

Neemt niet weg dat we het wel zullen moeten accepteren en we als leerkracht de kinderen maar al te graag weer op school hebben, maar als collega's en ouders/zonen/dochters/kleinkind/partner zijn er toch wel erg bezorgd...

[ Voor 47% gewijzigd door President op 01-02-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
[...]

Ik heb 2 kinderen op school zitten en regelmatig vielen er dagen uit of moesten hele groepen thuis zitten omdat er een besmetting was. Meerdere keren zelfs dat de besmetting duidelijk binnen een klas was overgedragen. Ik zou dus niet zo simpel zeggen dat er 'vrij weinig' is gebeurt. Scholen sluiten is gewoon precies hetzelfde als horeca die dicht is en de avondklok, puur een maatregel die invloed heeft op de R.
En dat scholen sluiten een grote impact heeft is duidelijk. Je zult dus eerder de keuze maken om de scholen weer open te gooien dan het opheffen van veel van de andere maatregelen. Maar ga AUB niet net doen of het amper invloed heeft, de praktijk heeft wel laten zien dat het dat wel degelijk heeft. Alleen gezien de huidige cijfers lijkt het er op dat we de extra verhoging van de R wel kunnen hebben en dat de scholen dus open kunnen.

En dan hopelijk wel met normale extra maatregelen, want wat voor nut heeft het sneltesten van leraren nu helemaal? Naar mijn idee puur dat ze sneller voor de klas kunnen, maar voor de veiligheid van de leraar doet het niets, want als die positief wordt getest ben je toch al te laat.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Echter verwacht ik dat de Engelse variant roet in het eten gaat gooien bij de eerste versoepelingen, maar dat is nog afwachten. De R-0 daarvan kun je nu niet realistisch bepalen juist door die maatregelen.
Het grootschalige testen in Lansingerland heeft dat niet aangetoond toch? Ook in het VK zelf niet. Daar lieten ze immers veel los rondom de kerst. dat was meer de reden voor de stijging.

Maar als ik dan een politica (Van Ark was het geloof ik) dan weer gister hoor roepen dat we er vooral bang voor moeten zijn vraag ik me echt af of dat een bewust onderdeel is van de strategie van onze regering.

Wat betreft de winkels; de grote jongens zitten ook in de problemen. Dan kan je wel uitrekenen hoe dat voor de kleintjes is. Ik wil niet dat er uiteindelijk alleen een AHOLD (met o.a onder andere bol.com)is of een amazon waar we nog wat kunnen kopen.
pagani schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:54:
De horeca gaat logisch redenerend pas op zijn vroegst zes weken ná de scholen open, drie weken ná de detailhandel. Dat is dan midden maart, net voor de lente.
Ik ben niet zo optimistisch. Dat zeg ik op basis hoe onze regering de sector het afgelopen jaar als zondebok heeft afgeschilderd. Zelfs Gommers wou laatst bij JInek niet hardop zeggen dat we van de zomer weer een terrasje kunnen pakken.

Verder realiseer ik me wel dat het weer ook invloed heeft op het virus, maar we worden nu al net teveel voorbereid op een derde of vierde golf... maar wacht even... we hebben toch de vaccins?

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 01-02-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Snow_King schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:48:
[...]

[...]

[...]

De economie ligt al een hele tijd aan het infuus. De schulden die we nu maken moet de jongere generatie allemaal gaan betalen.

De lockdown hebben we in December ineens gekregen, mondkapjes, daarna een avondklok en ook nog scholen die dicht zijn. De lockdown opheffen noem ik niet eens versoepelen, dat is weer gewoon terug gaan naar December.

Ik zeg al de hele tijd dat de balans totaal zoek is. Die geluiden hoor je steeds vaker. We hebben een andere stille crisis die onderweg is. Maar nee, alles moet en zal maar wijken voor covid-19. Dat mag en kan niet.

De mondkapjes geloof ik niet in, maar fijn, laten we die dan nog maar even aanhouden als we toch aan het onderhandelen zijn.

Daarna moeten we zodra het seizoenseffect helpt snel gaan afbouwen en zorgen dat zomer 2021 alle maatregelen verdwenen zijn. Dat moet ook prima haalbaar zijn als het vaccineren van 60+ tegen die tijd af is.

- Scholen
- Avondklok
- Lockdown
- Horeca beperkt
Dan kom je uit op de maatregelen die we in november hadden waar destijds (zonder Britse variant) de zorg al aan kapot ging. Dat kán dus simpelweg niet (proberen we je al dagen uit te leggen, maar ok)

De horeca gaat logisch redenerend pas op zijn vroegst zes weken ná de scholen open, drie weken ná de detailhandel. Dat is dan midden maart, net voor de lente.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 01-02-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Gunner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Het grootschalige testen in Lansingerland heeft dat niet aangetoond toch? Ook in het VK zelf niet. Daar lieten ze immers veel los rondom de kerst. dat was meer de reden voor de stijging.

Maar als ik dan een politica (Van Ark was het geloof ik) dan weer gister hoor roepen dat we er vooral bang voor moeten zijn vraag ik me echt af of dat een bewust onderdeel is van de strategie van onze regering.

Wat betreft de winkels; de grote jongens zitten ook in de problemen. Dan kan je wel uitrekenen hoe dat voor de kleintjes zijn. Ik wil niet dat er uiteindelijk alleen een AHOLD is of een amazon waar we nog wat kunnen kopen.
Het is niet zozeer de regering maar met name het OMT wat bang/voorzichtig is.

Lees hun 98e advies maar door. Zij stellen dat de Britse variant inmiddels al de helft van de besmettingen omhelst en in vrijwel al hun prognoses stijgt het aantal IC- en ziekenhuisopnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Snow_King schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:48:

- Scholen
- Avondklok
- Lockdown
- Horeca beperkt
Voorlopig zijn we al verschillende keren precies langs de rand gegaan van wat de zorg aankan. Dus leuk dat je maatregelen op wilt heffen, maar als je over de rand gaat komen ze weer 10 keer zo hard terug. En gezien de trage daling van de cijfers kunnen we nog niet heel veel versoepelen voordat het weer hard oploopt (wat het lastige is met een vrius dat exponentieel rond gaat)

En van je laatste stappen, de 1e 3 gaan we snel krijgen omdat ze beperkte impact op de R hebben en daarmee niet zullen zorgen voor een stijging. Voor de laatste zullen de cijfers nog wat verder moeten dalen omdat die een grotere impact op de R heeft. Mensen die drinken hebben nl. nogal de neiging weinig afstand te houden.

De rest van het afbouwen ligt 100% aan wat de besmettingscijfers en de ziekenhuiscijfers doen. Gaan die voldoende omlaag zijn de maatregelen zo weg. Blijkt het dat die cijfers te hoog blijven zit je voorlopig nog aan de maatregelen vast. Gelukkig ziet het er veelbelovend uit, maar de eerste paar maanden zal er nog niet heel veel gaan veranderen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28

Nox

Noxiuz

Ook intensivisten hebben zich uitgesproken las ik vanmorgen in de nrc.

https://www.nrc.nl/nieuws...sen-te-grote-tol-a4029894

Die zijn voorstander van versoepelen want ze kunnen nu geen zorg leveren aan anderen. Ergens hebben ze een punt, maar dan zou reguliere zorg (waar uitstel lijdt tot mogelijke schade) voor laten gaan op de covidzorg nog wel te verantwoorden zijn. Echter, ze zijn zelfs voorstander van versoepeling van maatregelen. :F

Hebben zij de ballen om dan nu de IC op te lopen en bij de meest kansloze patienten dan maar de stekker eruit te trekken? Hebben zij zin om dan maar enkele keren per dag nee te verkopen? (aan ogenschijnlijk eerst redelijk gezonde mensen) Wensen zij straks een overbelaste zorg vanwege longcovid? Hebben zij zelf zin om dan maar allemaal covid op te lopen? Ohnee, zij hebben net allemaal de 2e prik gehad natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe ze er dan over denken. Dit klinkt gewoon als 'ik ben safe, na mij de zondvloed, ik heb toch wel werk zometeen maar ben toch gevaccineerd'.

Sorry maar ik zit niet te wachten op longcovid voor mij noch familie.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

De ouders ook hoor. De enige die redelijk ongeschonden hieruit komen zijn de leerlingen zelf (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jovatov schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:57:
[...]
Het is niet zozeer de regering maar met name het OMT wat bang/voorzichtig is.

Lees hun 98e advies maar door. Zij stellen dat de Britse variant inmiddels al de helft van de besmettingen omhelst en in vrijwel al hun prognoses stijgt het aantal IC- en ziekenhuisopnames.
Ja, en voorlopig heeft het OMT de benodigde maatregelen goed voorspeld (getuige dat we al verschillende keren precies op de rand zaten). het is dus niet slim om dit naast je neer te leggen omdat er meer vrijheid nodig is, alleen om dan in een grote 3e piek terecht te komen.
Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:01:
[...]

De ouders ook hoor. De enige die redelijk ongeschonden hieruit komen zijn de leerlingen zelf (gelukkig).
Bij jou misschien, maar hier thuis en ook bij veel klasgenootjes is toch duidelijk te merken dat er ee achterstand is. En die gaan we wel weer inhalen omdat we hier thuis ook veel kunnen helpen, maar dat is bij heel veel kinderen helaas niet het geval.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Persoonlijk denk ik dat het goed is dat we een soort middenweg zoeken nu. Scholen open en avondklok weg en wat meer ruimte voor de retail. Het kan net het verschil maken dat we ons allemaal wat gelukkiger en vrijer voelen. Kleine stapjes vooruit.
De horeca zal moeten wachten op beter weer, dan kunnen de terrassen open. Zuur.
Kleding- en schoenenwinkels bijvoorbeeld hebben geen enkel baat bij click and collect. Je gaat naar die winkel om te passen. niet om af te halen. de action heeft geen webshop.. zomaar een paar voorbeelden.
Een kleding of schoenenwinkel kan dat oplossen. Bestel, haal af, pas thuis en kom terug als het nodig is die dag.

Maak je over de Action geen zorgen ;)
Eens, elk stapje is er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Dat zijn geen landen hè, dat is 1 land ;)
Ja, meer dan voldoende. De rest mag je zelf opzoeken, Google is vast niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:02:
[...]

Ja, en voorlopig heeft het OMT de benodigde maatregelen goed voorspeld (getuige dat we al verschillende keren precies op de rand zaten). het is dus niet slim om dit naast je neer te leggen omdat er meer vrijheid nodig is, alleen om dan in een grote 3e piek terecht te komen.

[...]

Bij jou misschien, maar hier thuis en ook bij veel klasgenootjes is toch duidelijk te merken dat er ee achterstand is. En die gaan we wel weer inhalen omdat we hier thuis ook veel kunnen helpen, maar dat is bij heel veel kinderen helaas niet het geval.
Ik doelde op het ziek worden van het virus, niet op de bij-effecten van thuisscholen en achterstanden enzo (en idd bij ons speelt dat probleem niet).

Dat gezegd hebbende: kunnen we niet gewoon differentiëren? Bij ons gaat het thuisscholen prima, laat de kinderen die school het hardst nodig hebben dan naar school gaan. Dan hoeven wij ook geen extra risico te lopen, want dat vind ik persoonlijk heel frustrerend aan deze situatie: je doet ongelooflijk je best om je aan alle maatregelen te houden om jezelf en anderen te beschermen, maar tegelijkertijd moeten de kinderen gewoon naar school. Een vrije keuze hierin zou ik wenselijk vinden, zo lang de pandemie duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]
Kleding- en schoenenwinkels bijvoorbeeld hebben geen enkel baat bij click and collect. Je gaat naar die winkel om te passen. niet om af te halen.
Het werkt met de webshops toch ook prima die schoenen verkopen :?
de action heeft geen webshop.. zomaar een paar voorbeelden.
Kwestie van https://www.action.com/nl-be/click-en-collect/ kopieren naar NL.
Iets is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

opgeofferd klinkt alsof ze een doodvonnis krijgen. Voor degenen voor wie een besmetting inderdaad een reële kans daarop geeft lijkt het me inderdaad beter om thuis te blijven. Evt met klassenassistent in de klas en docent op afstand.
Basisschool hier (heeft wel vrij jonge docentenpopulatie) gaat snel weer aan de slag, docenten staan te popelen. Van mijn vrouw (docent) die ook graag weer begint hoor ik wisselende geluiden. Haar collega's variëren van ontkenners tot een topfitte collega die direct naar huis wil gaan na gehoord te hebben kort in een grote ruimte geweest zijn met een leerling waarvan de vader besmet blijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wolly schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:08:
[...]

Het werkt met de webshops toch ook prima die schoenen verkopen :?
Precies wat ik bedoel; ik had het meer over de meerwaarde van C&C voor een schoenenwinkel. Als ik iets van vanharen wil hebben en ik kan in de winkel niet passen dan kan kan ik toch dat dan net zo goed online doen. Maar ja daar heeft de winkelier weer helemaal niets aan. in dat geval heeft het dus 0,0 meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Ik doelde op het ziek worden van het virus, niet op de bij-effecten van thuisscholen en achterstanden enzo (en idd bij ons speelt dat probleem niet).
Ook daarvan heeft onze jongste (10) 3 weken op bed gelegen met uiteindelijk een longontsteking. Dus ook daarbij moet je het niet te makkelijk zien. Dat kinderen amper in het ziekenhuis terecht komen is fijn, maar wil niet zeggen dat het ziekteverloop niet alsnog zwaar kan zijn.
Dat gezegd hebbende: kunnen we niet gewoon differentiëren? Bij ons gaat het thuisscholen prima, laat de kinderen die school het hardst nodig hebben dan naar school gaan. Dan hoeven wij ook geen extra risico te lopen, want dat vind ik persoonlijk heel frustrerend aan deze situatie: je doet ongelooflijk je best om je aan alle maatregelen te houden om jezelf en anderen te beschermen, maar tegelijkertijd moeten de kinderen gewoon naar school. Een vrije keuze hierin zou ik wenselijk vinden, zo lang de pandemie duurt.
Nee, want wat voor eisen stel je dan? En hoe ga je dan les geven met de helft thuis en de andere helft op school. Dan ga je hoe dan ook verschillen krijgen die je niet wilt hebben. Daarnaast zul je dan ook kinderen in gezinnen waar het slecht gaat uit het oog verliezen, want die zullen ook thuis blijven.
En ook, waarom zou jij je kinderen thuis mogen houden,maar verplicht je andere kinderen om naar school te komen? Ook dat kun je simpelweg niet maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:07:
Het enige nadeel daaraan is dat ik als leerkracht geen zin heb om van 8u tot 15u fysiek les te geven om vervolgens van 15.15u tot 16.30u instructie filmpjes te gaan maken voor de leerlingen die thuis blijven...

Los dat ik het wel zou redden en ik dan gewoon in de avond nog wat uurtjes erbij pak, zullen genoeg collega's het niet redden.

Al is het natuurlijk ook belachelijk dat van de bij wijze van 500 groep 7 klassen er nu bij wijze van 500 leerkrachten zijn die allemaal instructie filmpjes maken van dezelfde les :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

President schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Het enige nadeel daaraan is dat ik als leerkracht geen zin heb om van 8u tot 15u fysiek les te geven om vervolgens van 15.15u tot 16.30u instructie filmpjes te gaan maken voor de leerlingen die thuis blijven...

Los dat ik het wel zou redden en ik dan gewoon in de avond nog wat uurtjes erbij pak, zullen genoeg collega's het niet redden.

Al is het natuurlijk ook belachelijk dat van de bij wijze van 500 groep 7 klassen er nu bij wijze van 500 leerkrachten zijn die allemaal instructie filmpjes maken van dezelfde les :-P
Waarom geen live stream dan van dezelfde les die je toch al de hele dag staat te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
MikeyMan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:15:
[...]

Waarom geen live stream dan van dezelfde les die je toch al de hele dag staat te geven?
Dan moeten we duurder internet, nieuwe hardware, etc. Zou zeker kunnen, maar daar is geen budget voor en daarvoor missen we de kennis... Streamen via OBS project met scherm delen is nog wel oké, maar ik zou niet weten welke draadloze microfoon ik daarvoor nodig heb.

Mocht iemand mij een microfoon geven dan vind ik het wel een top idee :-). Ik moet wel kunnen bewegen tijdens de instructies

[ Voor 11% gewijzigd door President op 01-02-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:11:
[...]

Ook daarvan heeft onze jongste (10) 3 weken op bed gelegen met uiteindelijk een longontsteking. Dus ook daarbij moet je het niet te makkelijk zien. Dat kinderen amper in het ziekenhuis terecht komen is fijn, maar wil niet zeggen dat het ziekteverloop niet alsnog zwaar kan zijn.
Ik weet het .. het virus is voor iedereen een risico uiteindelijk. Ik zal het ook niet onderschatten voor de kinderen, maar feit is ook dat het de grootste asymptomatische groep betreft
Nee, want wat voor eisen stel je dan? En hoe ga je dan les geven met de helft thuis en de andere helft op school. Dan ga je hoe dan ook verschillen krijgen die je niet wilt hebben. Daarnaast zul je dan ook kinderen in gezinnen waar het slecht gaat uit het oog verliezen, want die zullen ook thuis blijven.
En ook, waarom zou jij je kinderen thuis mogen houden,maar verplicht je andere kinderen om naar school te komen? Ook dat kun je simpelweg niet maken.
Gewoon.. zoals ze nu ook doen. Lesgeven is nu niets anders (bij ons) dan een weektaak ophalen en de ouders alles laten doen voor de kinderen. Dat kunnen we dan ook wel. Ik wil niet generaliseren, maar ik heb echt geen idee wat de docenten van onze school nu wél aan het doen zijn, maar ik kan dat niet zien dus ik blijf voorzichtig.

Over je laatste zin ben ik het eens: ik stem dus voor opschorting van de leerplicht totdat de pandemie is afgelopen. En ja, ik zie de haken en ogen maar ik denk toch dat je niet op de 100% oplossing komt. Maar eigenlijk ben ik persoonlijk niet langer bereid om risico's te lopen, met een al chronisch zieke vrouw, terwijl het hier nu goed gaat.
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:18:

Ik ben echt wel een voorstander van het openen van de scholen, maar de maatregelen die ze nu verzinnen slaan echt nergens op. Leraren sneller testen helpt niets tegen het besmetten zelf. Kinderen in groepjes in de klas zal zeker voor de lagere groepen totaal niet werken. En afstand houden in zo'n klas gaat al helemaal niet lukken. En dan ook niet te vergeten dat je dus een grote groep leraren bij elkaar op school zet die dus ook contact met elkaar hebben of iig in ruimtes bij elkaar komen.
Uiteindelijk is dat ook hoe ik er het meeste in sta -> als er gewoon goede zinnige maatregelen genomen worden om risico's te mitigeren, dan is het toegenomen risico gewoon in verhouding tot wat het oplevert.

@President dat vraag ik dus ook niet. Maar ja, die docenten van ons die maken geen instructiefilmpjes. Op maandag en donderdagochtend is er een classroom meeting en that's it. En die doen ze ook alleen maar "zodat de kinderen elkaar weer eens kunnen zien" maar mijn dochter vindt dat online meeten helemaal niet interessant (net als haar vader ;p)

[ Voor 24% gewijzigd door Mfpower op 01-02-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:09:
[...]
opgeofferd klinkt alsof ze een doodvonnis krijgen. Voor degenen voor wie een besmetting inderdaad een reële kans daarop geeft lijkt het me inderdaad beter om thuis te blijven. Evt met klassenassistent in de klas en docent op afstand.
Je brengt een grote groep leraren in contact met een grote groep kinderen die weliswaar niet veel klachten hebben, maar wel besmettelijk zijn. Aan de andere kant krijgen ze geen voorrang met vaccineren. Maar we zien het wel als het belangrijkste dat per direct open moet gaan.
Voor mij matchen dat soort dingen niet met elkaar.
Basisschool hier (heeft wel vrij jonge docentenpopulatie) gaat snel weer aan de slag, docenten staan te popelen. Van mijn vrouw (docent) die ook graag weer begint hoor ik wisselende geluiden. Haar collega's variëren van ontkenners tot een topfitte collega die direct naar huis wil gaan na gehoord te hebben kort in een grote ruimte geweest zijn met een leerling waarvan de vader besmet blijkt te zijn.
Ik heb goed contact met verschillende scholen en dit hoor ik eigenlijk overal. Een gedeelte wil zo snel mogelijk weer beginnen. Maar er is ook een gedeelte dat echt bang is om weer te beginnen. Zeker met de UK-variant die duidelijk besmettelijker is. En dan kun je wel zeggen dat kinderen ook van die variant weinig last hebben, maar de besmettingskans in de klas is wel degelijk veel groter.
Daarnaast waren er voor de lockdown al op heel veel scholen problemen met de bezetting door zieke leraren, dat zal nu alleen maar erger worden.

Ik ben echt wel een voorstander van het openen van de scholen, maar de maatregelen die ze nu verzinnen slaan echt nergens op. Leraren sneller testen helpt niets tegen het besmetten zelf. Kinderen in groepjes in de klas zal zeker voor de lagere groepen totaal niet werken. En afstand houden in zo'n klas gaat al helemaal niet lukken. En dan ook niet te vergeten dat je dus een grote groep leraren bij elkaar op school zet die dus ook contact met elkaar hebben of iig in ruimtes bij elkaar komen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Vergeet ook niet dat een groot deel van de taak van een leraar is dat je je klas in de gaten houdt of de leerlingen wel opletten. Dat tweerichtingsverkeer is op zo'n moment compleet weg, het wordt eigenlijk gewoon een TV-uitzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Omdat dat een compleet verschillende manier van lesgeven is. Mijn zoons hebben beide in quarantaine thuis gezeten waarbij ze live meekeken met de klas, maar dat werkt echt een stuk slechter dan in de klas zelf. Het is gewoon lastig om dat te combineren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:18:
Gewoon.. zoals ze nu ook doen. Lesgeven is nu niets anders (bij ons) dan een weektaak ophalen en de ouders alles laten doen voor de kinderen. Dat kunnen we dan ook wel. Ik wil niet generaliseren, maar ik heb echt geen idee wat de docenten van onze school nu wél aan het doen zijn, maar ik kan dat niet zien dus ik blijf voorzichtig.

@President dat vraag ik dus ook niet. Maar ja, die docenten van ons die maken geen instructiefilmpjes. Op maandag en donderdagochtend is er een classroom meeting en that's it.
Er is helaas een groot verschil. Je zal toch echt via de MR eens dit onderwerp ter sprake moeten brengen, voor groep 3-8 moet het echt veel beter kunnen. Maar, ze hebben de kennis hoe het kan waarschijnlijk ook niet.

Voor jouw beeldvorming hoe het ook kan:
- de kinderen hebben de weektaak op papier en elke dag wordt er een planning op Google Classroom gezet
- elke dag staan er voor alle vakken en lessen instructie filmpjes klaar, van in totaal 1-2 uur met instructies (lang leve YouTube)
- elke dag heb ik tussen 9u en 10u gesprekjes met groepen kinderen via Google Meet
- daarna ben ik tot 14u online op hangouts voor individuele hulp, vragen, etc

En ondertussen heb ik twee jonge kinderen die ik samen met mijn vrouw moet opvoeden :-)

Los van wat mailtjes beantwoorden natuurlijk. Zal ik effectief 40 uur werken? Nee, maar ik ben wel echt 7 dagen per week van 9u tot 22u bezig met school. Mijn vrouw gaat expres in het weekend naar mijn schoonouders en haar zus, zodat ik weer wat uurtjes in stilte instructie filmpjes kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Mfpower schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:18:
[...]
Ik weet het .. het virus is voor iedereen een risico uiteindelijk. Ik zal het ook niet onderschatten voor de kinderen, maar feit is ook dat het de grootste asymptomatische groep betreft
Klopt, maar in dit topic en ook vanuit de regering wordt er veel te makkelijk over gedaan. En wederom mis ik het duidelijke plaatje. Wie komt er nu, na al die maanden, nog mee aan dat de scholen open gaan, maar de maatregelen die ervoor nodig zijn nog onbekend zijn. Ze hebben net maanden de tijd gehad om te bedenken wat er nodig is om de scholen weer veilig open te kunnen doen, maar een week voordat ze open moeten gaan is nog onbekend hoe dat gaat gebeuren? Ik blijf me verbazen over het gebrek aan vooruitkijken.
[...]
Sommige werken heel hard, sommige doen totaal niets... :P
Over je laatste zin ben ik het eens: ik stem dus voor opschorting van de leerplicht totdat de pandemie is afgelopen. En ja, ik zie de haken en ogen maar ik denk toch dat je niet op de 100% oplossing komt. Maar eigenlijk ben ik persoonlijk niet langer bereid om risico's te lopen, met een al chronisch zieke vrouw, terwijl het hier nu goed gaat.
Het probleem is dat je daarmee ook veel kwetsbare kinderen in een heel kwetsbare situatie zet. En de vraag is of dat opweegt tegen het risico dat jij loopt. Precies hetzelfde probleem dus als scholen wel open/dicht laten en ook het probleem dat leraren hebben. Want die hebben niet de keuze die jij hier wilt hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

President schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Er is helaas een groot verschil. Je zal toch echt via de MR eens dit onderwerp ter sprake moeten brengen, voor groep 3-8 moet het echt veel beter kunnen. Maar, ze hebben de kennis hoe het kan waarschijnlijk ook niet.

Voor jouw beeldvorming hoe het ook kan:
- de kinderen hebben de weektaak op papier en elke dag wordt er een planning op Google Classroom gezet
- elke dag staan er voor alle vakken en lessen instructie filmpjes klaar, van in totaal 1-2 uur met instructies (lang leve YouTube)
- elke dag heb ik tussen 9u en 10u gesprekjes met groepen kinderen via Google Meet
- daarna ben ik tot 14u online op hangouts voor individuele hulp, vragen, etc

En ondertussen heb ik twee jonge kinderen die ik samen met mijn vrouw moet opvoeden :-)

Los van wat mailtjes beantwoorden natuurlijk. Zal ik effectief 40 uur werken? Nee, maar ik ben wel echt 7 dagen per week van 9u tot 22u bezig met school. Mijn vrouw gaat expres in het weekend naar mijn schoonouders en haar zus, zodat ik weer wat uurtjes in stilte instructie filmpjes kan maken.
Allereerst: enorm veel respect voor wat je doet!
Maar het gekke is, als je vraagt wat wij van school nodig hebben om thuis te kunnen scholen is dat de weektaak. Vanuit daar doen we het gewoon zelf, en dat gaat heel goed. Dus eerlijk gezegd missen we die extra effort niet. Het enige wat ik mis is tijd om m'n werk af te maken (en die tijd die ik wel heb verdoe ik af en toe hier ;p ).

offtopic:
@redwing ik weet niet waarom, maar we hebben goede discussies en uiteindelijk kom ik steeds weer tot de conclusie dat we eigenlijk op een klein detail er het zelfde instaan....

[ Voor 6% gewijzigd door Mfpower op 01-02-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Nox schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:00:
Ook intensivisten hebben zich uitgesproken las ik vanmorgen in de nrc.

https://www.nrc.nl/nieuws...sen-te-grote-tol-a4029894

Die zijn voorstander van versoepelen want ze kunnen nu geen zorg leveren aan anderen. Ergens hebben ze een punt, maar dan zou reguliere zorg (waar uitstel lijdt tot mogelijke schade) voor laten gaan op de covidzorg nog wel te verantwoorden zijn. Echter, ze zijn zelfs voorstander van versoepeling van maatregelen. :F

Hebben zij de ballen om dan nu de IC op te lopen en bij de meest kansloze patienten dan maar de stekker eruit te trekken? Hebben zij zin om dan maar enkele keren per dag nee te verkopen? (aan ogenschijnlijk eerst redelijk gezonde mensen) Wensen zij straks een overbelaste zorg vanwege longcovid? Hebben zij zelf zin om dan maar allemaal covid op te lopen? Ohnee, zij hebben net allemaal de 2e prik gehad natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe ze er dan over denken. Dit klinkt gewoon als 'ik ben safe, na mij de zondvloed, ik heb toch wel werk zometeen maar ben toch gevaccineerd'.

Sorry maar ik zit niet te wachten op longcovid voor mij noch familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Omdat dat een compleet verschillende manier van lesgeven is. Mijn zoons hebben beide in quarantaine thuis gezeten waarbij ze live meekeken met de klas, maar dat werkt echt een stuk slechter dan in de klas zelf. Het is gewoon lastig om dat te combineren.
Maar zo binair is die keuze niet.

Blijkbaar is het nu dag lesgeven, uurtje instructies in elkaar klussen.

Lijkt me dan dst je beter beter om de dag live en op afstand kunt hebben. Dat techniekdaar in 2021 bperkend in is in NL is bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Je bedoelt de R, niet de R0. Laatstgenoemde is namelijk niet variabel.
Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:04:
[...]

Ja, meer dan voldoende. De rest mag je zelf opzoeken, Google is vast niet kapot.
Zo werkt het niet, jij beweert dat er meerdere landen zijn dan mag jij ze opzoeken. Voor zover ik (en blijkbaar ook jij) weet dus alleen België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
:z

Dus omdat dezelfde intensivisten een maand geleden pleitten voor het sluiten van kerken, moeten we ze maar niet serieus nemen? Er is sinds 31-012 nogal veel gebeurd: Britse variant, strengere maatregelen, vaccinatie-issues. Dit is een gevalletje "Interessant, heel interessant" wat mij betreft. Overigens is het sluiten van kerken al langer een veelbesproken onderwerp en daarnaast natuurlijk iets totaal anders dan scholen gesloten houden, een avondklok en dergelijke.

Laten we artsen en andere experts met ideeën die afwijken van de collectieve onderstroom eindelijk eens serieus nemen en verwelkomen in het maatschappelijke gesprek in plaats van proberen te diskwalificeren door middel van dit soort vage associaties.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:30:
[...]
Maar zo binair is die keuze niet.

Blijkbaar is het nu dag lesgeven, uurtje instructies in elkaar klussen.

Lijkt me dan dst je beter beter om de dag live en op afstand kunt hebben. Dat techniekdaar in 2021 bperkend in is in NL is bizar.
Dat denk ik op zich ook, maar dat werkt alleen als je het met de hele klas doet (waarmee je een gedeelte van de winst die je wilt hebben juist weer weg doet) . Daarnaast denk ik niet dat de techniek beperkend is als wel dat leraren nooit geleerd is om op zo'n manier les te geven. Ik heb al verschillende keren mijn kids aan de leraar uit laten leggen dat je met b.v. breakout-rooms e.d. kunt werken. Iets wat bij de meeste leraren nu pas enigszins bekend begint te worden.

offtopic:
@MfpowerIk denk dat dat vooral komt omdat ik nogal veel met scholen zelf te maken heb en dus meer vanuit de scholen de dingen bekijk.

[ Voor 8% gewijzigd door redwing op 01-02-2021 12:41 ]

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Jedi_Pimp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:37:
Laten we artsen en andere experts met ideeën die afwijken van de collectieve onderstroom eindelijk eens serieus nemen en verwelkomen in het maatschappelijke gesprek in plaats van proberen te diskwalificeren door middel van dit soort vage associaties.
Net als de mensen die beweren dat covid niet bestaat? Of dat er trackers in de vaccins zitten? Of die arts laatst op tv die aangaf dat artsen betaald worden om te beweren dat er mensen met corona in het ziekenhuis liggen?

Waarom deze mensen wel serieus nemen en die andere groep mensen niet?
redwing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Dat denk ik op zich ook, maar dat werkt alleen als je het met de hele klas doet (waarmee je een gedeelte van de winst die je wilt hebben juist weer weg doet) . Daarnaast denk ik niet dat de techniek beperkend is als wel dat leraren nooit geleerd is om op zo'n manier les te geven. Ik heb al verschillende keren mijn kids aan de leraar uit laten leggen dat je met b.v. breakout-rooms e.d. kunt werken. Iets wat bij de meeste leraren nu pas enigszins bekend begint te worden.
Kan inderdaad ook bij Google, moet je wel een duurder abonnement hebben dan dat de meeste scholen momenteel gebruiken. Als je überhaupt al op Google of Office365 met je school en leerlingen zit :-)

Los dat ik ook nog collega's heb die mij nog om hulp vragen bij het overzetten van een mail bestand naar SharePoint...

[ Voor 41% gewijzigd door President op 01-02-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Je bedoelt de R, niet de R0. Laatstgenoemde is namelijk niet variabel.

[...]

Zo werkt het niet, jij beweert dat er meerdere landen zijn dan mag jij ze opzoeken. Voor zover ik (en blijkbaar ook jij) weet dus alleen België.
Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:52
Wolly schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:46:
[...]

Waar haal je dat dikgedrukte vandaan?
Probeer nu eens gewoon al lang opgestelde regels op zijn minst te lezen en te begrijpen voordat je op de bres springt om te proberen dingen te ontkrachten.
Bij contact met een besmet persoon blijft het het gezin thuis tot iedereen negatief (getest) is.
Dus als een klas in quarantaine moet dan moeten helaas ook alle gezinsleden mee in quarantaine tot iedereen negatief getest is als blijkt dat het kind besmet is of verdacht is.
Na 5 dagen kan iedereen zich laten testen.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine

Ook wel weer apart dat de van het weekend ingevoerde rekenmethode om de onjuiste cijfers van het aantal vaccinaties bij te stellen weer een verzinsel blijkt om het blazoen van de Jonge wat op te krikken zodat het lijkt of we best veel prikken.
Natuurlijk niet een paar procent onderrapportage.......gewoon 50% voor het gemak aanhouden, dat bekt beter en zijn we gelijk van die bijna onderste plaats in Europa af (na Bulgarije) en zitten we in de middenmoot.

Jammer dat de mensen die het allemaal wel netjes doen weer als pispaal gebruikt worden.
https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB1dhlMu?ocid=msedgdhp

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 01-02-2021 12:50 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Net als de mensen die beweren dat covid niet bestaat? Of dat er trackers in de vaccins zitten? Of die arts laatst op tv die aangaf dat artsen betaald worden om te beweren dat er mensen met corona in het ziekenhuis liggen?

omdat deze mensen met hun poten in de modder staan en op een IC in Nederland werken. Dat zijn nogal andere types dan types die beweren dat covid niet bestaat of dat er trackers in de vaccins zitten of een of andere vage uitgerangeerd arts op tv. Beetje makkelijk om deze mensen van wie de mening je blijkbaar niet aanstaat dan maar in de hoek van de eerder genoemden te plaatsen.

dat ze niet meer hetzelfde roepen als een maand geleden kan simpelweg voortschrijdend inzicht zijn . Of dat ze dit toen ook al zeiden maar dat dat uitgefilterd werd door de media. Wie zal het zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
President schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:41:
[...]

[...]

Kan inderdaad ook bij Google, moet je wel een duurder abonnement hebben dan dat de meeste scholen momenteel gebruiken. Als je überhaupt al op Google of Office365 met je school en leerlingen zit :-)
Wat hebben deze artsen in godsnaam te maken met covid-ontkenners? Waar komt de behoefte toch vandaan om artsen, wetenschappers die tot alternatieve meningen c.q. bevindingen komen meteen te scharen onder covid-ontkenners? Ik vind dit echt schokkend eerlijk gezegd.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:46:
[...]

omdat deze mensen met hun poten in de modder staan en op een IC in Nederland werken. Dat zijn nogal andere types dan types die beweren dat covid niet bestaat of dat er trackers in de vaccins zitten of een of andere vage uitgerangeerd arts op tv. Beetje makkelijk om deze mensen van wie de mening je blijkbaar niet aanstaat dan maar in de hoek van de eerder genoemden te plaatsen.

dat ze niet meer hetzelfde roepen als een maand geleden kan simpelweg voortschrijdend inzicht zijn . Of dat ze dit toen ook al zeiden maar dat dat uitgefilterd werd door de media. Wie zal het zeggen.
Dat iemand arts is, zeg nog niet heel veel over de geestelijke gesteldheid vrees ik. Levend bewijs is Jan Bonte ( https://www.janbhommel.com/), neuroloog maar totaal van het padje af.

Beter gewoon uitspraken op hun merites beoordelen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Maar @Verwijderd even goede vrienden: het zal mij aan mijn reet roesten of ik ziek wordt. Maar als ik Corona heb dan is er een erg grote kans dat mijn twee zoontjes (2 en 4) en mijn vrouw het ook krijgen... Los van andere mensen om mij heen die ik kan besmetten, alhoewel ik mij aan de maatregelen houd.

Dus ja: ik heb liever dat 'die kleine koters kapot gaan in ontwikkeling en sociale contacten' dan dat ik straks mijn eigen zoon of vrouw in het ziekenhuis moet bezoeken...

En ja, ik weet wel dat jonge kinderen in principe weinig verschijnselen hebben... En dat ze ook de waterpokken of griep kunnen krijgen natuurlijk of morgen door een auto dood gereden kunnen worden op weg naar de supermarkt, maar dat zijn onzinnige vergelijkingen ;)

Ik mag hopen dat jij wel beschermmiddelen in het ziekenhuis mag dragen, ik mag namelijk op school niks dragen...

Los dat ik veel oudere collega's heb, collega's met andere aandoeningen en collega's met overgewicht...
Tja, hoever wil je gaan. Je kan het overal oplopen. Maar dan ook echt overal en van iedereen. Ik heb een samengesteld gezin met een vriendin die ook in het verpleeghuis werkt. Mijn ex werkt voor dezelfde organisatie als wij, alleen dan een andere locatie, en heeft een vriend de werkt in de horeca welke open is. Onze kinderen gaan gewoon naar school omdat wij als ouders het ontzettend belangrijk vinden dat kinderen een goede ontwikkeling krijgen. Daar hebben ze recht op.

Feit is wel dat als ik hetzelfde als jou zou denken ik een egoist ben die de ouderen in de steek laat. En als je zegt dat je het voor een ander doet, hou dan vooral in je achterhoofd hoeveel je niet doet voor een ander. De kuur is vele malen erger dan de kwaal. Maar dat bonnetje komt nog wel op ons bord terecht. Reken daar maar op.

Overigens is er niemand die jou belemmerd jezelf te beschermen op school. Dat is je eigen keus. Ik ken ook leraren die wel een mnm dragen en dat is helemaal prima. Zet wat desinfectiemiddel neer in de klas, zorg ervoor dat ze de handen wassen na toiletgang, zet ze wat verder uit elkaar, gooi je raam een stukje open en klaar ben je. Leraren vind ik de afgelopen jaren net een beetje te veel zeuren, no offence.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[Twitter: https://twitter.com/DrEliDavid/status/1354787019185119232]
Klopt, maar dat toont vooral aan dat Zweden beter kunnen omgaan met eigen verantwoordelijkheden. Of misschien door minder regels een snellere immuniteit hebben opgebouwd. Zeg het maar.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 01-02-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

In Zweden is de Britse variant nog amper aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:50:
[...]

Dat iemand arts is, zeg nog niet heel veel over de geestelijke gesteldheid vrees ik. Levend bewijs is Jan Bonte ( https://www.janbhommel.com/), neuroloog maar totaal van het padje af.

het artikel https://www.nrc.nl/nieuws...sen-te-grote-tol-a4029894 heeft het over praktiserende intensivisten. Hun 'ongelijk' bevestigen door er anderen bij te halen is geen sterk argument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Tja, hoever wil je gaan. Je kan het overal oplopen. Maar dan ook echt overal en van iedereen. Ik heb een samengesteld gezin met een vriendin die ook in het verpleeghuis werkt. Mijn ex werkt voor dezelfde organisatie als wij, alleen dan een andere locatie, en heeft een vriend de werkt in de horeca welke open is. Onze kinderen gaan gewoon naar school omdat wij als ouders het ontzettend belangrijk vinden dat kinderen een goede ontwikkeling krijgen. Daar hebben ze recht op.

Feit is wel dat als ik hetzelfde als jou zou denken ik een egoist ben die de ouderen in de steek laat. En als je zegt dat je het voor een ander doet, hou dan vooral in je achterhoofd hoeveel je niet doet voor een ander. De kuur is vele malen erger dan de kwaal. Maar dat bonnetje komt nog wel op ons bord terecht. Reken daar maar op.

Overigens is er niemand die jou belemmerd jezelf te beschermen op school. Dat is je eigen keus. Ik ken ook leraren die wel een mnm dragen en dat is helemaal prima. Zet wat desinfectiemiddel neer in de klas, zorg ervoor dat ze de handen wassen na toiletgang, zet ze wat verder uit elkaar, gooi je raam een stukje open en klaar ben je. Leraren vind ik de afgelopen jaren net een beetje te veel zeuren, no offence.
Tja, mijn werk is kinderen onderwijzen. Dat werk kan ik ook prima vanuit huis doen. In dat opzicht is het voor mij en mijn collega's op school dus een 'onnodig naar de werkplek komen' verhaal. En ook werken mijn leerlingen digitaal samen. Natuurlijk is dit niet hetzelfde als fysiek onderwijs, maar dat kan gezegd worden over iedereen die thuis werkt ipv op kantoor.

Als jij in de zorg werkt en bijvoorbeeld roosters maakt voor je werknemers, dan kan dat toch ook prima vanuit huis? Of ga je dan bij bejaarden in de huiskamer zitten om daar je rooster te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
MikeyMan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:50:
[...]

Dan moet dat beide richtingen op gebeuren. Artsen die (hoe genuanceerd ook) een ander geluid laten horen - geluiden die overigens veelal over de ethisch-morele kant van het verhaal gaan - diskwalificeren door een covid-ontkenner stempel op te drukken is gewoon weerzinwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gunner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:52:
[...]

[Twitter]
Klopt, maar dat toont vooral aan dat Zweden beter kunnen omgaan met eigen verantwoordelijkheden. Of misschien door minder regels een snellere immuniteit hebben opgebouwd. Zeg het maar.
Kan, er werd niet gevraagd om het waarom. Enkel om 2 landen waar de scholen open zijn en het niet compleet door het dak gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:53:
[...]

In Zweden is de Britse variant nog amper aanwezig.
Toch knap dat de Britse variant daar het water niet over durft. Watervrees denk ik. Of is hij eigenlijk niet zo spannend die variant?

Hoeveel andere excuses die, mijn inziens, nergens op slaan ga je nog bedenken? Kom je zo aan met sneeuw? Of dat ze Zweeds praten? Of de IKEA hebben?

[ Voor 46% gewijzigd door Drardollan op 01-02-2021 13:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:52

Ik heb een samengesteld gezin met een vriendin die ook in het verpleeghuis werkt. Mijn ex werkt voor dezelfde organisatie als wij, alleen dan een andere locatie, en heeft een vriend de werkt in de horeca welke open is. Onze kinderen gaan gewoon naar school omdat wij als ouders het ontzettend belangrijk vinden dat kinderen een goede ontwikkeling krijgen. Daar hebben ze recht op.

Leraren vind ik de afgelopen jaren net een beetje te veel zeuren, no offence.
Wauw, en jij denkt dat andere ouders dat niet vinden?
Hoe kortzichtig en vol van eigendunk kan je wel niet zijn?
Wees blij dat je blijkbaar in een uitzonderingspositie zit waarbij jullie kinderen naar school mogen omdat jullie blijkbaar een uitgezonderd beroep hebben.

Afgeven op leraren die voor hun eigen gezondheid opkomen is wel erg makkelijk om je kroost te kunnen dumpen omdat jij daar recht op hebt het belangrijk vindt dat ze een goede ontwikkeling krijgen.
En ze zeuren al jaren?
Wellicht omdat ouders hun kinderen niet op willen voeden en dat op hun bord gooien? Jullie zullen vast als enigen de voorbeeldkinderen hebben die op school zich uitmuntend gedragen.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teijgetje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:07:
[...]

Wauw, en jij denkt dat andere ouders dat niet vinden?
Hoe kortzichtig en vol van eigendunk kan je wel niet zijn?
Wees blij dat je blijkbaar in een uitzonderingspositie zit waarbij jullie kinderen naar school mogen omdat jullie blijkbaar een uitgezonderd beroep hebben.

Afgeven op leraren die voor hun eigen gezondheid opkomen is wel erg makkelijk om je kroost te kunnen dumpen omdat jij daar recht op hebt het belangrijk vindt dat ze een goede ontwikkeling krijgen.
En ze zeuren al jaren?
Wellicht omdat ouders hun kinderen niet op willen voeden en dat op hun bord gooien? Jullie zullen vast als enigen de voorbeeldkinderen hebben die op school zich uitmuntend gedragen.
je trekt wel heel veel conclusies op basis van een klein stukje uit de post ('een beetje teveel zeuren' wat vrij mild is en je over heel veel mensen kan zeggen )

iemand die graag wil dat kinderen naar school gaan en dat vertalen met dumpen , wauw lijkt me daar wel een goed woord voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:24:
[...]

ik snap dat die kerken ontzettend leuk zijn om tegenaan te schoppen, maar verreweg de meesten hebben alleen online diensten.
De paar uitzonderingen die er zijn -en dat is niet goed- komen terug in de media. Maar vraag me af waar die pak m beet 0.1 vandaan komt ( iets met onderbouwen van stellingen en extraordinary claims en zo)
Pak m beet 0.1 effect zei ik, dat is wat anders dan een extraordinary claim 8)7 8)7
Verder is het signaal dat je afgeeft om ze als enige te gedogen gewoon niet goed en zorgen ze nu eenmaal voor onnodige verspreiding voor een beetje geestvernauwing. Gooi maar dicht dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:15
Gunner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:52:
[...]

[Twitter]
Het grootste verschil is natuurlijk dat het virus zich in Zweden veel moeilijker verspreid. Zweden is een dunbevolkt land in vergelijking met Israel waar +- 90% van de bevolking in de agglomeratie woont. Daarnaast liggen de steden in Zweden redelijk ver uitelkaar en zijn ze redelijk geisoleerd. Zeker in de winter doe je niet zomaar een rondje Stockholm, Malmo, Gothenborg zoals je dat hier in Nederland zou doen.

Doordat er in Zweden al relatief minder reisbewegingen zijn en in de winter helemaal gemeenschappen en steden redelijk geisoleerd leven is het verspreiden van het virus natuurlijk veel moeilijker, al helemaal in de meer onherbergszame buiten gebieden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Davidshadow13 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Het grootste verschil is natuurlijk dat het virus zich in Zweden veel moeilijker verspreid. Zweden is een dunbevolkt land in vergelijking met Israel waar +- 90% van de bevolking in de agglomeratie woont. Daarnaast liggen de steden in Zweden redelijk ver uitelkaar en zijn ze redelijk geisoleerd. Zeker in de winter doe je niet zomaar een rondje Stockholm, Malmo, Gothenborg zoals je dat hier in Nederland zou doen.

Doordat er in Zweden al relatief minder reisbewegingen zijn en in de winter helemaal gemeenschappen en steden redelijk geisoleerd leven is het verspreiden van het virus natuurlijk veel moeilijker, al helemaal in de meer onherbergszame buiten gebieden.
Maar in Zweden woont bijna 50% van de mensen in 1 van die 3 conglomeraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
ThunderNet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:17:
[...]

Maar in Zweden woont bijna 50% van de mensen in 1 van die 3 conglomeraties.
Dan hou je toch nog steeds de stelling in leven dat er minder reisbewegingen zijn tussen die 3 conglomeraties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28

Nox

Noxiuz

Teijgetje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:45:
[...]

Probeer nu eens gewoon al lang opgestelde regels op zijn minst te lezen en te begrijpen voordat je op de bres springt om te proberen dingen te ontkrachten.
Bij contact met een besmet persoon blijft het het gezin thuis tot iedereen negatief (getest) is.
Dus als een klas in quarantaine moet dan moeten helaas ook alle gezinsleden mee in quarantaine tot iedereen negatief getest is als blijkt dat het kind besmet is of verdacht is.

Je spreekt je bron tegen. Als het kind positief getest is of 'je' hebt intensief contact gehad met een besmet persoon.

Je is in dit geval het kind. Het kind gaat in quarantaine. Als het kind positief test gaat de rest ook in quarantaine, tenzij het heel afstandelijke ouders heeft :p
Wanneer ga je in quarantaine?

Als iemand in je huishouden positief is getest, of je hebt nauw contact gehad met een besmette persoon.
Als je via de app Coronamelder een waarschuwing hebt gekregen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nox schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Je is in dit geval het kind. Het kind gaat in quarantaine. [...]
Maar dat zou dus betekenen dat het kind ook in quarantaine moet van zijn eigen ouders. En dat lijkt me praktisch gezien niet te doen als ze in hetzelfde huis wonen.

Dus gezien het niet haalbaar is om iemand in quarantaine te houden ten opzichte van hetzelfde huishouden, moet in dat geval het hele huishouden in quarantaine.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 01-02-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Vragen naar de bron is niet dingen proberen te ontkrachten.

Daarnaast zie ik toch echt op de eerder genoemde site zaken staan waardoor ik er niet vanuit ging dat het gezin thuis moet blijven als het kind in contact is geweest met een klasgenoot met corona.
Moet de rest van het gezin ook thuisblijven als ik een nauw contact ben van iemand met corona?
Uw huisgenoten hoeven niet thuis te blijven als zij zelf geen nauw contact zijn van degene met corona. En als zij geen klachten hebben. Zelf blijft u wel thuis als u een nauw contact bent van iemand met corona (zie de vraag hierboven).
@MikeyMan heeft trouwens de vraag al beantwoord dus bespaar je de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:05:
[...]

Toch knap dat de Britse variant daar het water niet over durft. Watervrees denk ik. Of is hij eigenlijk niet zo spannend die variant?

Hoeveel andere excuses die, mijn inziens, nergens op slaan ga je nog bedenken? Kom je zo aan met sneeuw? Of dat ze Zweeds praten? Of de IKEA hebben?
Nee dat betekent dat ze daar achter lopen op ons qua verspreiding van de Britse variant en je dus hun situatie niet kan vergelijken en sowieso is Zweden echt een heel slecht voorbeeld om mee te gaan schermen, want dan kan je net zo goed redeneren dat we alles open kunnen gooien want ja in Zweden gaat het toch ook goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
[...]

Prima dat jij opkomt voor de rechten van je kinderen. Maar de mensen in het PO mogen opkomen voor hun belangen. Jij houdt geen rekening met hen, zij hoeven dat niet met jou en je kinderen.

Dus de collega's van het BO moeten voor het hongerloontje wat ze daar krijgen (relatief voor het werk), dat loon wat al te laag is voor het werk wat ze zien, ook nog maar eens extra risico lopen.?

Waar ik van baal, is dat de vakbonden in Nederland al met polderen in het achterhoofd de onderhandelingen ingaan. Als de vakbonden net zo zouden opkomen voor hun achterban, zoals Karoly Illy doet voor de kinderen, dan hadden we nu een hele andere discussie. Juist NU moeten de bonden gaan actievoeren. a) voor de veiligheid van de docenten en b) nu kan je eindelijk de mensen treffen. Alleen dan, en alleen dan is het hier blijkbaar mogelijk om resultaat te krijgen. Ga nu actievoeren en dan komt dat loon ook wel.

Mooi voorbeeld van de vakbonden in onderhandlingen: ze eisen 5%. Gaan meteen akkoord met 2.75, omdat: ja nu komt ie. De minister zei dat hij niet meer wilde betalen!

Het is niet de taak van de vakbonden om rekening te houden met de belangen van de kinderen/ ouders. Ze moeten rekening houden met de belangen van de achterban.

Hetzelfde met de medewerkers in de zorg. Die vakbonden hadden allang de zorg plat moeten gooien. Juist nu! Onderhandelen doe je vanuit een positie van macht. Op dit moment kun je grote veranderingen realiseren. We staan op de rand van systeemfalen. Nu onderhandelen, nu staken, nu actie voeren.

Maar ok, ik ben sowieso geen groot van van polderen. Het kent alleen maar verliezers :)

En over de kuur erger dan de kwaal: dat is nog maar te bezien. Als het goed uit de hand loopt, veranderen mensen vanzelf collectief hun gedrag. En dan heb je alsnog dezelfde schade, maar dan met vele meer doden en een zorg die op z'n gat ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[...]

Dat is lastig omdat de regels heel lastig worden uitgelegd en ook nog eens continue veranderen. Zelfs de GGD geeft tegenstrijdige berichten als je ze belt.

Als een klas in quarantaine moet hoeven de gezinsleden van die kinderen juist niet thuis te blijven en hebben ze verder ook geen enkele beperking. Pas als hun kind positief wordt getest moet het gezin in quarantaine. Dus alleen het gezin van het kind dat positief is getest moet thuis blijven en zich na 5 dagen laten testen. Als daarnaast blijkt dat een van de andere kinderen klachten krijgt of na 5 dagen positief wordt getest moet ook zijn/haar gezin in quarantaine.
Ook wel weer apart dat de van het weekend ingevoerde rekenmethode om de onjuiste cijfers van het aantal vaccinaties bij te stellen weer een verzinsel blijkt om het blazoen van de Jonge wat op te krikken zodat het lijkt of we best veel prikken.
Natuurlijk niet een paar procent onderrapportage.......gewoon 50% voor het gemak aanhouden, dat bekt beter en zijn we gelijk van die bijna onderste plaats in Europa af (na Bulgarije) en zitten we in de middenmoot.

Jammer dat de mensen die het allemaal wel netjes doen weer als pispaal gebruikt worden.
https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB1dhlMu?ocid=msedgdhp
Echt onzin dit ja. Komt er dus weer puur op neer dat we onbetrouwbare getallen krijgen terwijl er heel betrouwbare getallen beschikbaar zijn. De achterstand die we nu hebben komt puur door de keuzes die zijn gemaakt en heeft helemaal niets met rapportage te maken. Wat we nu doen is voldoende op voorraad houden om de 2e prik te garanderen, terwijl alle andere landen gewoon alles vaccineren.
En dan zouden we dat nu cijfermatig goed gaan trekken door alle aangestuurde vaccins mee te tellen inclusief degene die we apart houden?? Prik die eerst eens allemaal weg en dan zie je ze vanzelf in de cijfers terug komen.

En het dan gek vinden dat mensen steeds minder vertrouwen krijgen in wat er gebeurt |:(

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:35:
[...]
Nee dat betekent dat ze daar achter lopen op ons qua verspreiding van de Britse variant en je dus hun situatie niet kan vergelijken en sowieso is Zweden echt een heel slecht voorbeeld om mee te gaan schermen, want dan kan je net zo goed redeneren dat we alles open kunnen gooien want ja in Zweden gaat het toch ook goed.
Als we even 95% van de Nederlanders het land uitzetten zodat we op eenzelfde bevolkingsdichtheid uit komen als Zweden denk ik dat je inderdaad alles wel open kunt gooien (23 vs 416 inw/km2). En mocht iemand zeggen dat de meeste mensen daar in een grote stad wonen, eenzelfde orde verschil zie je ook als je Stockholm en Amsterdam naast elkaar zet.

Oftewel we moeten er heel erg mee opletten om dingen te vergelijken met andere landen die simpelweg heel anders zijn (demografie, cultuur e.d.)

[removed]

Pagina: 1 ... 80 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2