Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.035 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Je rekent er een beetje langs. Kinderen worden bijvoorbeeld al niet gevaccineerd, dus het aantal dosissen wat we nodig gaan hebben ligt een stukje lager.
En je hebt ook spillage, dus weer een stukje hoger.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:45
Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Toep ik maar met JnJ met maar 1 prik ... weer een stukje lager *O* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Als je letterlijk een kwart van je doses loopt te verspillen dan doe je echt iets gruwelijk fout.

Sowieso hebben we die totaal 20-25 miljoen niet nu direct nodig. Alleen de zorgmedewerkers en de grootste risicogroepen willen we zo snel mogelijk inenten omdat dat de meeste ruimte oplevert om te versoepelen, en daarna kan in de loop van het voorjaar en de zomer de rest aan de beurt komen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Je lult, er zijn in totaal 69 miljoen vaccins besteld. Aangezien we er rond de 34 miljoen nodig hebben is dat hooguit de dubbele hoeveelheid.
Jij lult.
Lees mijn post eens echt en doe 17 miljoen keer 4.
Hoeveel dosissen zijn dat?

En dat is dus meer dan 2x compleet vaccineren per persoon omdat Jansen maar 1 dosis is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Je lult, er zijn in totaal 69 miljoen vaccins besteld. Aangezien we er rond de 34 miljoen nodig hebben is dat hooguit de dubbele hoeveelheid.
Dat klopt toch? Hij spreekt over 4-5 doses per Nederlander en iedereen krijgt er twee om optimaal beschermd te zijn. Eigenlijk zelfs minder want niet alle vaccins vereisen twee shots.
Je hebt dus (minder dan) 34 miljoen doses nodig en er zijn 69 miljoen bestelt. Jullie zijn het gewoon met elkaar eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
Laten we dit keer maar blij zijn dat onze overheid niet te zuinig heeft ingekocht. Ik vermoed dat zodra Jansen wordt goedgekeurd, het snel gedaan is met Covid en de maatregelen die daarbij horen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SkiFan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:06:
Laten we dit keer maar blij zijn dat onze overheid niet te zuinig heeft ingekocht. Ik vermoed dat zodra Jansen wordt goedgekeurd, het snel gedaan is met Covid en de maatregelen die daarbij horen.
Ligt Janssen inmiddels niet al bij het EMA voor goedkeuring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Dat klinkt me als muziek in de oren. Ik ben alleen bang dat dit nog lang gaat duren. En des te zuurder om dan te lezen hoeveel sneller het gaat in andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:18
En de basisscholen mogen vanaf volgende week maandag weer open, voor hoe lang weet niemand ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32
Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:33:
[...]

Als dat gebeurt dan verwacht ik dat veel scholieren zakken voor hun eindexamens.
Want? Examenkandidaten in het Voortgezet Onderwijs hebben gewoon les. Alhoewel er sowieso meer zullen zakken. Dat is ook vrij logisch want er zijn behoorlijk wat leerlingen die in een normale situatie niet waren overgegaan naar het examenjaar vanwege vorig schooljaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Voor je eventuele wereldreis zou ik daar nog iets minder vanuit gaan.
Daar verwacht ik eigenlijk nog wel wat langer restricties op afhankelijk van hoe het inenten in de rest van de wereld verloopt. Je wilt reizigers uit die gebieden dan wellicht toch testen en eventueel zelfs sequencen op te kijken of er mutaties zijn, dus daar zal dan wellicht toch ook nog een quarantaine aan vast zitten kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:23
Deezers schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:12:
En de basisscholen mogen vanaf volgende week maandag weer open, voor hoe lang weet niemand ;)
Nouja, sowieso voor 1 week of 2 weken (afhankelijk welke regio je zit).

Helaas net te kort om te zien in de besmettingen!
Ik verwacht dat die weer gaan stijgen (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:08:
[...]

Ligt Janssen inmiddels niet al bij het EMA voor goedkeuring?
Ik meende alleen de rolling review van wat er tot nu toe uit de al doorlopen fases is gekomen, maar dat het geheel nog niet compleet was voor definitieve goedkeuring. Maar tot nu toe wel de indruk dat het er wat gestructureerder aan toe lijkt te gaan dan bij AZ.

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 31-01-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Japsuh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Want? Examenkandidaten in het Voortgezet Onderwijs hebben gewoon les. Alhoewel er sowieso meer zullen zakken. Dat is ook vrij logisch want er zijn behoorlijk wat leerlingen die in een normale situatie niet waren overgegaan naar het examenjaar vanwege vorig schooljaar.
Gewoon les? Les met 1.5m is verre van normaal, je haalt de normale lesopbrengst bij verre niet met die regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Gewoon les? Les met 1.5m is verre van normaal, je haalt de normale lesopbrengst bij verre niet met die regel.
En dat is nog afgezien van het praktijkonderwijs bij verschillende vakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:49

Snow_King

Konijn is stoer!

Metro2002 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:25:
[...]

De volgende reden kondigt zich alweer en we mogen blijkbaar onze borst natmaken voor de 3e golf:

Hebben we dat Britse virus nog wel in de smiezen?

De britse variant rukt schijnbaar op (1 op de 3 besmettingen is van deze variant) en het is een race tegen de klok om te vaccineren.

Ik vraag me serieus af hoe boeiend die hele britse variant is, de cijfers dalen nog steeds ondanks dat blijkbaar al zo'n groot deel van de besmettingen deze variant is.

Het begint intussen echt op een angstcampagne te lijken waarbij er telkens weer een nieuw gevaar opduikt.
Zo blijven we dus redenen verzinnen om maatregelen zwaarder te maken.

Niemand durft zich er aan te branden om iets te versoepelen, want stel je toch eens voor dat je dan de schuld krijgt.

Zo gaan we maar door en door met onze economie en geestelijke gezondheid te slopen.

Bijna elk land in Europa lijkt de zelfde lijn te volgen en nergens is het onder controle.

Wat ik gisteren al schreef (wat gaat dit topic hard!) is dat we het maar gewoon moeten accepteren. Virus rustig aan rond laten gaan, want dat doet het toch wel. Spuitjes zetten en mensen hun leven terug geven.

Ik heb nooit gevraagd om een lockdown, scholen dicht, een avondklok, maar ik heb mij er maar wel aan te houden.

We zijn nu bijna een jaar bezig. Het is goed geweest. Tot hier en niet verder.

Onze kinderen moeten leren en studeren. We hebben een economie om draaiende te houden. Zonder die economie kunnen we onze zorg niet eens betalen. Dat kunnen we niet maar blijven negeren en kunstmatig in leven houden met een infuus.

[ Voor 6% gewijzigd door Snow_King op 31-01-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het is nu definitief, basisscholen en kinderopvang zal zal 8 februari weer open gaan. middelbaar onderwijs blijft dicht net als BSO's.

Er is geen mededeling gedaan over het lot van de avondklok. Dinsdag komt er vermoedelijk weer een persconferentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Het zijn toch ook tegenvallende cijfers? Er was verwacht dat de daling van het aantal besmettingen en ZH-opnames sneller zou zijn maar dat is niet het geval. Dan is zo'n opmerking van de minister toch niet vreemd?
Mij vallen ze meer dan mee. Wekelijks gaan we nu een treetje omlaag en het ziet er niet naar uit dat op korte termijn deze trend gebroken wordt.

Wederom is dat een communicatie misser van de overheid. Er wordt constant gesproken over tegenvallende cijfers, maar er is ons nooit verteld welke cijfers er verwacht worden. Hoe je dan over een tegenvallende cijfers kan spreken en er naar kan refereren is mij een raadsel.
Tevens wordt ons constant voorgehouden dat we met 50 procent van de kennis 100 procent van de beslissingen moeten nemen, we ‘varen in de mist’ (ook over die verrekte eufemismen kan je een discussie voeren). Hoe kan je dan over tegenvallende cijfers praten, als je het niet weet?

Maar ik ben blij dat de cijfers in ieder geval aanleiding geven om de scholen op 8 februari weer te openen. Dat is voor mij de allerbelangrijkste stap. Vervolgens kunnen we verder gaan kijken wat er mogelijk is, kleine stapjes vooruit. Maar eindelijk is er perspectief en actie, en dat waardeer ik.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:27:
[...]

En dat is nog afgezien van het praktijkonderwijs bij verschillende vakken.
Voor zover ik heb begrepen gaat het praktijkonderwijs ook nog steeds gewoon door.
In ieder geval voor het VMBO, Voortgezet Speciaal Onderwijs en het Praktijkonderwijs.
En alle leerlingen die zich in een kwetsbare positie bevinden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:39:
Het is nu definitief, basisscholen en kinderopvang zal zal 8 februari weer open gaan. middelbaar onderwijs blijft dicht net als BSO's.

Er is geen mededeling gedaan over het lot van de avondklok. Dinsdag komt er vermoedelijk weer een persconferentie.
Helemaal top dus. De kwetsbaarste groep kan eindelijk weer naar hun veilige omgeving en werken aan onder andere de leerachterstanden.

De volgende stap lijkt mij duidelijk: of de avondklok of de winkels of de contactberoepen. Zelf zou ik beginnen met de winkels, maar ik heb dan ook geen last van de avondklok. Ik kan mij voorstellen dat dit voor iedereen anders is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Snow_King schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Niemand durft zich er aan te branden om iets te versoepelen, want stel je toch eens voor dat je dan de schuld krijgt.

Zo gaan we maar door en door met onze economie en geestelijke gezondheid te slopen.

Bijna elk land in Europa lijkt de zelfde lijn te volgen en nergens is het onder controle.

Wat ik gisteren al schreef (wat gaat dit topic hard!) is dat we het maar gewoon moeten accepteren. Virus rustig aan rond laten gaan, want dat doet het toch wel. Spuitjes zetten en mensen hun leven terug geven.

Ik heb nooit gevraagd om een lockdown, scholen dicht, een avondklok, maar ik heb mij er maar wel aan te houden.

Onze kinderen moeten leren en studeren. We hebben een economie om draaiende te houden. Zonder die economie kunnen we onze zorg niet eens betalen. Dat kunnen we niet maar blijven negeren en kunstmatig in leven houden met een infuus.
Hoe kan het dat men na bijna een jaar nog steeds niet begrijpt waar het om draait en waar de problemen werkelijk liggen?

Het virus kán momenteel niet rustig rondgaan en zal direct onze zorg zodanig overbelasten dat er vele doden vallen. Simpeler dan dat kan ik het niet verwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 31-01-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:44:
[...]

Helemaal top dus. De kwetsbaarste groep kan eindelijk weer naar hun veilige omgeving en werken aan onder andere de leerachterstanden.

De volgende stap lijkt mij duidelijk: of de avondklok of de winkels of de contactberoepen. Zelf zou ik beginnen met de winkels, maar ik heb dan ook geen last van de avondklok. Ik kan mij voorstellen dat dit voor iedereen anders is.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren, in het OMT-advies staat dat de mogelijk nadelige gevolgen van de heropening van basisscholen en kinderopvang waarschijnlijk opgevangen kunnen worden "als de andere maatregelen (waaronder de huidige bezoekregeling) voorlopig gehandhaafd blijven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:46:
[...]

Dat gaat voorlopig niet gebeuren, in het OMT-advies staat dat de mogelijk nadelige gevolgen van de heropening van basisscholen en kinderopvang waarschijnlijk opgevangen kunnen worden "als de andere maatregelen (waaronder de huidige bezoekregeling) voorlopig gehandhaafd blijven".
Ik heb er dan ook bewust geen termijn aan gehangen en het enkel de volgende stap genoemd ;)
Want je hebt absoluut gelijk, op korte termijn gaat dat niet gebeuren. Ik verwacht zelf niet eerder dan 1 maart een volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:44:
[...]

Als de regering zich aan hun woord houdt, dan de volgende stap (of eigenlijk zelfs voor de scholen open) is de avondklok weer afschaffen.

Zoals ze toen zeiden met de introductie "dit is de eerste maatregel die wordt afgeschaft".
Ik hoop gewoon (ondanks ik er ook niet veel moeite mee heb) dat ze zich aan hun woord houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ryur schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:54:
Ik hoop gewoon (ondanks ik er ook niet veel moeite mee heb) dat ze zich aan hun woord houden!
De avondklok moet dan op 2 februari door de Tweede Kamer verlengd worden, het kabinet moet deze opnieuw over laten stemmen. Doen ze dat niet, dat loopt de avondklok af in de nacht van 9 op 10 februari. Komende dinsdagavond weten we dan ook wat ze met de avondklok doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Als de regering zich aan hun woord houdt, dan de volgende stap (of eigenlijk zelfs voor de scholen open) is de avondklok weer afschaffen.

Zoals ze toen zeiden met de introductie "dit is de eerste maatregel die wordt afgeschaft".
Zo heb ik het ook onthouden, dus nu de scholen eerst klinkt gek. De enieg manier om dan de uitspraak na te komen is, is dan ook meteen de avondklok er weer uit.

En angezien we middelbare scholen nog beperkingen geven, moet Slob nu wel snel met duidelijkheid over examens komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
[...]

Ik vind de opening van de scholen zonder afzchaffing van de avondklok al een aardige middelvinger richting die belofte.
De effectiviteit en proportionaliteit is nooit aangetoond, maar laten we vooral eerst versoepelen bij dezelfde scholen als waardoor we uberhaupt in deze shit zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 07:26
Deezers schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:12:
Kan mij iemand uitleggen waarom basisscholen een week voor "carnaval vakantie' open gaat?

Bedoel die ene week kan ook wel wachten of is het puur om zieltjes te winnen voor maart?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
@Ryur
Enig idee waar ik die belofte kan vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:13:
@Ryur
Enig idee waar ik die belofte kan vinden?
https://www.rijksoverheid...-de-jonge-20-januari-2021

Een van de uitspraken van Rutte in de persconferentie:
"Ik wil alleen gezegd hebben hier: dan is die avondklok er eentje die je echt als het enigszins kan echt als eerste in de vuilnisbak wilt gooien."

---

In het debat:
Het is de bedoeling dat de avondklok tot 9 februari duurt. "Zodra het weer kan, gaat de avondklok meteen weer in de prullenbak", benadrukte Rutte.

Als de scholen open kunnen, lijkt mij toch dat de ruimte er is om ook de avondklok in de prullenbak te gooien?
Geef de mensen zonder kinderen ook eens perspectief!

[ Voor 52% gewijzigd door Ryur op 31-01-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Ryur schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:14:
[...]

https://www.rijksoverheid...-de-jonge-20-januari-2021

Een van de uitspraken van Rutte in de persconferentie:
"Ik wil alleen gezegd hebben hier: dan is die avondklok er eentje die je echt als het enigszins kan echt als eerste in de vuilnisbak wilt gooien."
Dat is niet echt een belofte, maar meer een wens als ik het zo zie...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
Felyrion schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Dat is niet echt een belofte, maar meer een wens als ik het zo zie...
Ik vind het al vrij onomwonden voor onze minpres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Offens1490 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Kan mij iemand uitleggen waarom basisscholen een week voor "carnaval vakantie' open gaat?

Bedoel die ene week kan ook wel wachten of is het puur om zieltjes te winnen voor maart?
Omdat het een uitgelezen kans is om te kijken wat het effect van de maatregel is. Kinderen gaan een week weer naar school en voor ze na de vakantie weer teruggaan kun je al enigzins de piek zien door het weer naar school gaan zonder dat die piek gelijk nog een week doortrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

pagani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:18:
[...]

Omdat het een uitgelezen kans is om te kijken wat het effect van de maatregel is. Kinderen gaan een week weer naar school en voor ze na de vakantie weer teruggaan kun je al enigzins de piek zien door het weer naar school gaan zonder dat die piek gelijk nog een week doortrekt.
Als je heel fijnmazig zou meten (als in een heel groot deel van de populatie en dan om de dag) dan zou het wellicht technisch informatie kunnen opleveren. Maar in het huidige landschap lijkt mij dit geen reden.
Eerder dat ouders gewoon toe zijn aan een weekje relatieve rust (ik heb geen kinderen maar kan mij heel goed voorstellen dat her en der de energie echt op is met jonge aandachtvragende kinderen) en dan weer fris de vakantie in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
franssie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Als je heel fijnmazig zou meten (als in een heel groot deel van de populatie en dan om de dag) dan zou het wellicht technisch informatie kunnen opleveren. Maar in het huidige landschap lijkt mij dit geen reden.
Eerder dat ouders gewoon toe zijn aan een weekje relatieve rust (ik heb geen kinderen maar kan mij heel goed voorstellen dat her en der de energie echt op is met jonge aandachtvragende kinderen) en dan weer fris de vakantie in.
Bovendien heeft de regio Zuid een week eerder vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
pagani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:18:
[...]

Tja naar mijn mening is een week vrij kort.
Stel een week is te kort kom 2 weken na de vakantie misschien wel een piek tegen.

Wat ik eigenlijk nog steeds verbaasd is dat ze niet zoals de 1 e lock down vol continue draaien als scholen het al niet deden.
Bedoel reisbweging beperken is gewoon tijdens de lunch op school blijven.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
franssie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:21:
[...]

32.000 testen per dag is een aardig significante meting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Bovendien heeft de regio Zuid een week eerder vakantie.
Er is natuurlijk weinig wat ze tegen houdt om die vakanties te schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:41
Offens1490 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het ook niet verwacht had. Ik had gedacht dat de aankomende vakantie een goede reden was om de basisscholen nog een paar weken gesloten te houden.

Ik vind het vooral vreemd dat de kinderen in het zuiden nu 1 week naar school kunnen en dan opnieuw weer vrij zijn. Voor de kinderen lijkt mij dat onrustig, plus wat moeten die in de vakantie gaan doen? De ouders hebben er ook niets aan (tenzij die ook een week vrij zijn) anders zitten ze opnieuw met kinderen thuis die vermaakt moeten worden onder werktijd. In hoeverre de leraren aan vakantie toe zijn kan ik niet over oordelen, ik denk om mij heen vooral te horen dat ze nu 1 of 2 uur online les geven en de rest moeten de ouders maar begeleiden, maar dat kan ik mis hebben.

Ik zou juist denken dat het schrappen van deze vakantie een mooie manier is om de achterstand bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pagani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:31:
[...]

32.000 testen per dag is een aardig significante meting ;)
32k basisschool leerlingen die dagelijks getest worden? Dan zou het kunnen werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Snow_King schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Ik las vandaag een mooi opiniestuk wat ervoor pleit om de maatschappij weer vrijer te laten.
We zijn in crisis, maar wat vraagt deze crisis nu daadwerkelijk van ons? Welke beslissingen willen en moeten we maken? Welke keuzes op de korte, maar ook de lange termijn zijn te rechtvaardigen? Welke maatregelen staan in verhouding tot de gezondheid en het welzijn van het individu en de samenleving als geheel? Op dit moment worden we waarschijnlijk meer geraakt door onze aanpak van de Covid-19-crisis, met een strenge lockdown, dan door het virus zelf.

Wij pleiten ervoor om een aantal maatregelen te versoepelen die grote invloed hebben op het welzijn van onze bevolking en daarbij te accepteren dat er als gevolg van corona meer mensen zullen overlijden.

Je kunt hierbij denken aan het opheffen van het verbod op samenkomen in de buitenlucht, op afstand, in kleine groepen om bijvoorbeeld te sporten en elkaar te ontmoeten. Als enkele maatregelen loslaten betekent dat er meer mensen besmet raken, ziek worden en de ziekenhuizen vollopen, dan is een selectiever IC-opnamebeleid nodig.
De dilemma’s van deze ongekende crisis moeten duidelijk zijn voor de bevolking: of we houden de strenge maatregelen en beschermen de ‘gehele’ bevolking tegen het virus – met alle maatschappelijke gevolgen van dien – of we laten nu een deel van de maatregelen los en accepteren dat er op de korte termijn meer mensen aan Covid-19 gaan overlijden.

Uiteraard is en blijft iedere individuele afweging een duivels dilemma. Maar het gesprek hierover uit de weg gaan, is schadelijk voor zowel Covid-patiënten als onze samenleving.
Intensivisten: de maatregelen eisen een te grote tol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Thomas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Vandaar ook dat ik schreef dat ik snap dat de prioriteit bij het basisonderwijs ligt, daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat mij er om dat er evengoed sociaal-emotionele problemen ontstaan onder oudere jongeren. Ik zie dat daar eigenlijk amper aandacht aan wordt geschonken, en dat vind ik opvallend en onterecht.

[...]

"Stel dat" hebben we niet zoveel aan. Feit is dat ruim de helft van de jongeren tussen 18 en 24 kampt met psychische problematiek n.a.v. de lockdown, maar we hebben het enkel over jonge kinderen.
Dat is simpelweg niet waar, het gaat continu ook over de psychische belasting van jongeren. Juist bij de hele avondklok discussie is dat steeds langs gekomen.
Het verschil is dat het contact bij jonge kinderen naast psychisch belastend ook nog eens essentieel is voor de ontwikkeling, dubbel zo belangrijk als voor de jongeren dus.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:59
update 2021-01-31

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ky4FPcdqPnDoNBWrACl5vMWi4q0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zFw2OWme6RXu7YELNTKbBzHB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yE3z79WI-xAIxzbyhQOyGy3yYSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ke3FDmAuZXQTVFDc76EKe0oo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y92WV8d25D1q2-3ZUHJK7vX-UNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/79oeqj6ogTlKig82HXi4xDIH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07Tlw4s4cuxo28TdOeekmR9mY-k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kdcutby58bs1IHzoPGkGFE84.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMhxyXv7p_cvVdDHhu8e2aheNB8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hfDtmqKj8tCIyKinF3Bd2uDZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAIZqpIKM9GDimAzEEgnmUQ68Ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3HpOOgk1fMDIy7n4q39S22iY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuwKswvWiOYfk6mVb2Vua42smeU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZaCwKOPVyJvOHzy2jDPmpS2h.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAEJBtTsNnLV3ONOh1IyyZiZJRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lxzGiaMwcO9SIVOXHUDZ0kA8.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:39:
[...]
<>
Het verschil is dat het contact bij jonge kinderen naast psychisch belastend ook nog eens essentieel is voor de ontwikkeling, dubbel zo belangrijk als voor de jongeren dus.
Dit - spel en interactie tussen de 'puppies' is iets wat ze nu echt missen in hun ontwikkeling (ik ben geen pedagoog maar mijn vriendin wel) en dat is inderdaad essentieel in de ontwikkeling van sociale vaardigheden en sociale weerbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
LA-384 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het ook niet verwacht had. Ik had gedacht dat de aankomende vakantie een goede reden was om de basisscholen nog een paar weken gesloten te houden.

Ik vind het vooral vreemd dat de kinderen in het zuiden nu 1 week naar school kunnen en dan opnieuw weer vrij zijn. Voor de kinderen lijkt mij dat onrustig, plus wat moeten die in de vakantie gaan doen? De ouders hebben er ook niets aan (tenzij die ook een week vrij zijn) anders zitten ze opnieuw met kinderen thuis die vermaakt moeten worden onder werktijd. In hoeverre de leraren aan vakantie toe zijn kan ik niet over oordelen, ik denk om mij heen vooral te horen dat ze nu 1 of 2 uur online les geven en de rest moeten de ouders maar begeleiden, maar dat kan ik mis hebben.

Ik zou juist denken dat het schrappen van deze vakantie een mooie manier is om de achterstand bij te werken.
Ik kan uit ervaring vertellen dat ik nooit gedacht dat ik vrij weinig geduld kon hebben.
Nu weet ik weer waarom ik geen leraar ben :+ .

Maar goed jongste had al moeite met afscheid nemen op school dus dat wordt weer drama straks.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
gekkie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Voor je eventuele wereldreis zou ik daar nog iets minder vanuit gaan.
Daar verwacht ik eigenlijk nog wel wat langer restricties op afhankelijk van hoe het inenten in de rest van de wereld verloopt. Je wilt reizigers uit die gebieden dan wellicht toch testen en eventueel zelfs sequencen op te kijken of er mutaties zijn, dus daar zal dan wellicht toch ook nog een quarantaine aan vast zitten kan ik me zo voorstellen.
Daar kan ik nog wel mee leven. In April nog een paar daagjes skiën zou fijn zijn, maar ik reken er niet op.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
franssie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:36:
[...]

32k basisschool leerlingen die dagelijks getest worden? Dan zou het kunnen werken.
Dan snap je niet waarom het handig is dat de scholen een week voor de vakantie open gaan: Kids gaan naar school op maandag en raken besmet, op hun beurt besmetten ze ergens tussen donderdag en zondag hun ouders, opa's en oma's en die komen dan in de vakantieweek naar de teststraat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pagani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Dan snap je niet waarom het handig is dat de scholen een week voor de vakantie open gaan: Kids gaan naar school op maandag en raken besmet, op hun beurt besmetten ze ergens tussen donderdag en zondag hun ouders, opa's en oma's en die komen dan in de vakantieweek naar de teststraat.
Waardoor de besmettingen ineens weer gaan stijgen en we een 'derde golf' krijgen en de regering weer een smoes heeft om nog verder te verzwaren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SkiFan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:58:
[...]
Daar kan ik nog wel mee leven. In April nog een paar daagjes skiën zou fijn zijn, maar ik reken er niet op.
Dat lijkt me ook wat vroeg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
42erik schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Ik geef zelf les in de examenklassen havo en vwo. Het is iets bewerkelijker dan normaal, natuurlijk. Maar zeker omdat andere groepen dan de examenklassen er niet zijn is het wel te organiseren allemaal en is er redelijk les te geven. Voor de praktijkvakken van vmbo opleidingen is er al een regeling getroffen dat daarvoor alleen een schoolexamen wordt afgenomen. Bovendien moet je ook niet overschatten hoeveel lestijd er daadwerkelijk mist in de maanden tot examen. We hebben namelijk tot twee weken terug zoals gebruikelijk lesgegeven, er zijn slechts zes/zeven weken nog over voor nieuwe stof (buiten toetsweken). Op het totale programma valt dat wel mee.

De centrale examens moeten wat mij betreft dan ook doorgaan. Net als veel collega's die examenklassen lesgeven roepen. Het zijn vooral mensen buiten het onderwijs/buiten de klas die roepen dat ze niet moeten doorgaan. Er is al ingegrepen door Slob door een extra tijdvak en het herkansingbeleid te versoepelen en iets anders dan gebruikelijk te normeren. Niet laten doorgaan leidt alleen maar tot scholen die weer over het randje gaan met schoolexamenscijfers en een slagingspercentage van rond de 100% (net zoals vorig jaar), onwenselijk lijkt me. Een deel van de leerlingen heeft dat niveau helemaal niet.

En zoals ik al eerder zei: het is niet erg dat er wat meer leerlingen zakken. Dat is vrij logisch gezien de o.a. de instroom naar de examenklassen dit jaar. Een oplossing is niet om ze het examen allemaal cadeau te doen en ze dan allemaal maar naar het hoger onderwijs te sturen, eerst moet het niveau gewoon op orde zijn. Daar doen we allemaal, leerlingen incluis, ontzettend hard ons best voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik vermoed dat zodra Jansen wordt goedgekeurd, het snel gedaan is met Covid en de maatregelen die daarbij horen.
Met ong 10-15k vaccinaties per dag zijn we ong 1000 dagen bezig. Als iedereen er maar 1 krijgt.
En het langzame tempo ligt niet aan het aantal doses dat we n uhebben, dat is ook al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Er zit wel een kern van waarheid in, landen met een flinke toerisme sector zullen zo snel mogelijk weer open willen. Als ze richting de zomer weer de eerste buitenlandse gasten kunnen verwelkomen in landen als Spanje, Italië en Griekenland zullen ze daar heel blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
maartend schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Met ong 10-15k vaccinaties per dag zijn we ong 1000 dagen bezig. Als iedereen er maar 1 krijgt.
En het langzame tempo ligt niet aan het aantal doses dat we n uhebben, dat is ook al bekend.
Daarom worden er ook zoveel nieuwe priklocaties opgezet: https://www.nu.nl/coronav...e-vaccinatielocaties.html, alleen al deze week meer dan een verdubbeling.

(en mensen met spoed voor opgeleid)
Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Waardoor de besmettingen ineens weer gaan stijgen en we een 'derde golf' krijgen en de regering weer een smoes heeft om nog verder te verzwaren. :X
Dus precies om een derde golf te voorkomen. Je gooit de scholen een week open, in de vakantieweek kijk je of de aantallen toenemen en voordat de boel uit de hand loopt kun je de school weer dichtgooien of open houden als de cijfers niet dramatisch zijn.

Door de eenpersoonsbezoekmaatregel voorkom je ook dat gezinnen samen in een vakantiehuisje gaan zitten, dus is die vakantie ook minder risicovol dan de vakanties in de somer van '20.

[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 31-01-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japsuh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Ik geef zelf les in de examenklassen havo en vwo. Het is iets bewerkelijker dan normaal, natuurlijk. Maar zeker omdat andere groepen dan de examenklassen er niet zijn is het wel te organiseren allemaal en is er redelijk les te geven. Voor de praktijkvakken van vmbo opleidingen is er al een regeling getroffen dat daarvoor alleen een schoolexamen wordt afgenomen. Bovendien moet je ook niet overschatten hoeveel lestijd er daadwerkelijk mist in de maanden tot examen. We hebben namelijk tot twee weken terug zoals gebruikelijk lesgegeven, er zijn slechts zes/zeven weken nog over voor nieuwe stof (buiten toetsweken). Op het totale programma valt dat wel mee.

De centrale examens moeten wat mij betreft dan ook doorgaan. Net als veel collega's die examenklassen lesgeven roepen. Het zijn vooral mensen buiten het onderwijs/buiten de klas die roepen dat ze niet moeten doorgaan. Er is al ingegrepen door Slob door een extra tijdvak en het herkansingbeleid te versoepelen en iets anders dan gebruikelijk te normeren. Niet laten doorgaan leidt alleen maar tot scholen die weer over het randje gaan met schoolexamenscijfers en een slagingspercentage van rond de 100% (net zoals vorig jaar), onwenselijk lijkt me. Een deel van de leerlingen heeft dat niveau helemaal niet.

En zoals ik al eerder zei: het is niet erg dat er wat meer leerlingen zakken. Dat is vrij logisch gezien de o.a. de instroom naar de examenklassen dit jaar. Een oplossing is niet om ze het examen allemaal cadeau te doen en ze dan allemaal maar naar het hoger onderwijs te sturen, eerst moet het niveau gewoon op orde zijn. Daar doen we allemaal, leerlingen incluis, ontzettend hard ons best voor.
eens, geeft ook duidelijkheid aan de vervolgopleiding. En zorgt ook dat een papiertje met 2021 erop serieus genomen wordt, zeker ook lullig voor de wel sterke leerlingen als dat niet zo is. En voor de zwakkeren beter om te zakken en alsnog op niveau te komen ook al heeft dat een oorzaak die (deels) buiten henzelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

<goed verhaal zeker omdat er te weinig mannen voor de klas staan>

Ik denk (zoals ik eerder schreef) dat het voor de leerling beter is om te doubleren en dan met meer kennis in te stromen in het voortgnog ezet onderwijs dan met een achterstand.
Kanttekening daarbij blijft dat de leraren toch al grote klassen in het middelbaar onderwijs nog meer belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:23:
[...]
Er zit wel een kern van waarheid in, landen met een flinke toerisme sector zullen zo snel mogelijk weer open willen. Als ze richting de zomer weer de eerste buitenlandse gasten kunnen verwelkomen in landen als Spanje, Italië en Griekenland zullen ze daar heel blij zijn.
Klopt, dan is Portugal is momenteel de aanrader van de dag, kun je gelijk door met een enkeltje naar Madeira :X.
Maar het zal wel lastig zijn om die landen er van te overtuigen dat het (zeker in het begin van het seizioen) nog niet handig is, al worden ze misschien geholpen door het effect van de zomer. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
gekkie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Klopt, dan is Portugal is momenteel de aanrader van de dag, kun je gelijk door met een enkeltje naar Madeira :X.
Maar het zal wel lastig zijn om die landen er van te overtuigen dat het (zeker in het begin van het seizioen) nog niet handig is, al worden ze misschien geholpen door het effect van de zomer. We zullen het zien.
Portugal heeft sowieso een veel beter klimaat.
De recente golf lijkt ook puur veroorzaakt door een periode zeer slecht weer en is sinds enkele dag weer op normaal niveau voor Portugal.
https://cds.climate.coper...year_month=January%202021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
pagani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Daarom worden er ook zoveel nieuwe priklocaties opgezet: https://www.nu.nl/coronav...e-vaccinatielocaties.html, alleen al deze week meer dan een verdubbeling.

(en mensen met spoed voor opgeleid)
We hebben er nu 26. En toch per dag niet meer dan 13k vaccinaties. Dat is dus 500 per vaccinatiecentrum. Dat zijn getallen van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
maartend schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:42:
[...]

We hebben er nu 26. En toch per dag niet meer dan 13k vaccinaties. Dat is dus 500 per vaccinatiecentrum. Dat zijn getallen van niks.
Zoals al aangegeven wordt ten zeerste aangeraden bij de Pfizer een kwartier onder toezicht te blijven en nog niet te gaan lopen. Dan moet je dus voor die 500 prikken minimaal zeg 2-3 minuten per prik rekenen en de ruimte hebben om mensen ook na de prik een kwartier te laten zitten, liefst in een grote ruimte waar je meer mensen onder toezicht kan houden en afstand kan bewaren. Vrijwel geen van die 26 locaties heeft dat, de 29 nieuwe locaties zitten voornamelijk in sporthallen en gymzalen precies om die reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Portugal heeft sowieso een veel beter klimaat.
De recente golf lijkt ook puur veroorzaakt door een periode zeer slecht weer en is sinds enkele dag weer op normaal niveau voor Portugal.
https://cds.climate.coper...year_month=January%202021
Het weer is wel een heel makkelijk excuus?
Je doet het klinken alsof de Corona in de regen zat die door mensen is ingeademd oid :?

Het slechte weer zal niet geholpen hebben idd, maar zelf denken ze dat het voornamelijk door de knusse kerst komt.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 31-01-2021 21:14 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Wolly schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Ik las vandaag een mooi opiniestuk wat ervoor pleit om de maatschappij weer vrijer te laten.

[...]

[...]

Intensivisten: de maatregelen eisen een te grote tol
Wat een fijn en helder artikel. Verwoord heel goed hoe ik er over denk.

Kosten-baten afweging. Alles gaat nu richting covid-19. Totale angst leven mensen in terwijl het voor het gros van de bevolking gewoon niet zo is.

Ik heb alleen weinig hoop dat de politiek dit aan durft.

Wel fijn dat NRC dit plaatst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:28
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Je doet net alsof het een verschil is tussen wel of niet vaccineren. We hebben het hier over enkele weken eerder of later, meer is het echt niet hoor. Ook niet als je er allemaal hyperbolen bij sleept.
Ja, er is een verschil tussen wel en niet vaccineren. Als je dat niet snapt dan denk ik niet dat ik je dat uit kan leggen.
Er is een verschil tussen een degelijk plan voor iets dat je in het begin van de epidemie al aan zag komen en dat uitvoeren, en tussen rommelen en je verschuilen achter "ik ging uit van vaccin A en nu komt plotseling B eerder en in de hoeveelheden die ze 4 maanden geleden al gezegd hadden, dat had niemand kunnen voorzien, ik zie wel "on the fly" hoe het loopt".
Of zoals vandaag naar buiten komt dat ze maar een aannemelijk rekenmodel gaan aanhouden voor hoeveel vaccins er gezet zijn omdat het registratiesysteem nog steeds niet op orde is, 6 weken nadat Nederland op zijn achterste benen stond waarom wij niet eerder gingen vaccineren. (omdat het registratiesysteem toen nog niet op orde was.....sounds familiair?)
Elke dag dat er eerder gevaccineerd is zijn mensen eerder immuun of bouwen al eerder een deel immuniteit op, als je dat niet snapt kan ik je dat denk ik ook niet uitleggen.

En jouw hyperbolen zijn mijn dierbaren.
2,5 maanden geleden 1 van 82 besmet door de "thuishulp", ondanks waarschuwingen om afstand te houden etc, wat gelukkig goed afliep.
1,5 week geleden een oudtante overleden na 6 dagen ziekbed vanaf positief getest, besmet door de thuishulp, 3 dagen beademing, IC wilde ze niet vanwege mogelijke revalidatie/blijvende invaliditeit/afgeraden door huisarts.
Dus ja, het maakt niet uit welke groep je als eerst aanmerkt, maar zorg dat die vaccins er met spoed in komen. Elke minuut later levert onnodige sterfgevallen op.
Had de thuishulp gevaccineerd geweest eind december/begin januari, de groep die bij kwetsbaren over de vloer komt en van deur naar deur gaat, dan had deze mijn oudtante niet kunnen besmetten.
En had mijn oudtante (93, woonde zelfstandig, genoot van het leven, stond er middenin, deed aan alles mee, en wandelde dagelijks een flink eind) op tijd gevaccineerd geweest, begin december was die leeftijd immers nog de eerste groep die in aanmerking kwam, dan had zij nog geleefd.

Dus "een paar weken eerder of later, meer is het echt niet hoor" is maar van welke kant je het bekijkt wanneer je mensen dood ziet gaan en niet eens normaal afscheid kan nemen en ook een begrafenis iets "op afstand" is geworden.
Terwijl dat in mijn ogen intussen voorkomen had kunnen worden............

Dat alle maatregelen pas weg kunnen, en we terug naar normaal kunnen, als iedereen gevaccineerd is, is een hele andere discussie.
Maar ook daar zie ik het liever een paar weken eerder gebeuren dan een paar weken later. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 31-01-2021 22:33 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Snow_King schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:14:
[...]
Wat een fijn en helder artikel. Verwoord heel goed hoe ik er over denk.

Kosten-baten afweging. Alles gaat nu richting covid-19. Totale angst leven mensen in terwijl het voor het gros van de bevolking gewoon niet zo is.

Ik heb alleen weinig hoop dat de politiek dit aan durft.

Wel fijn dat NRC dit plaatst!
Ben benieuwd of deze intensivisten zich niet afvragen of als je wat er nu ligt deels vooraf gaat weigeren en ondertussen ook nog van alles gaat versoepelen (en weer oplopende besmettingen), je als nog een aardig aantal nieuwe patiënten zouden krijgen die ze nu niet op basis van die criteria die ze in het artikel stellen zouden weigeren, waarbij het probleem weer net zo hard terug komt.

Blijft soms jammer dat je bij zo'n artikel niet even een aantal wedervragen kunt stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 31-01-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Het weer is wel een heel makkelijk excuus?
Je doet het klinken alsof de Corona in de regen zat die door mensen is ingeademd oid :?

Het slechte weer zal niet geholpen hebben idd, maar zelf denken ze dat het voornamelijk door de knusse kerst komt.
Rond die knusse kerst werden overal doemscenarios geschetst die vaak niet uitkwamen. Het weer zie je toch een stuk duidelijker terug in de besmettingscijfers.
Het is geen excuus maar zeker iets om rekening mee te houden aangezien het als een grote katalysator werkt voor verspreiding. Vele malen meer dan welke maatregel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Teijgetje dan snap ik waar je zienswijze vandaan komt, gecondoleerd. Ik heb wat dat betreft in het één en ander mee gemaakt, maar dat is al wat langer geleden dus al wat gezakt.

Je bevestigt wel precies mijn punt. Voor enkele individuen kan het wellicht een verschil maken, aangenomen dat het individu dan daadwerkelijk wél gevaccineerd zou zijn. In jouw scenario is die kans niet heel groot, hoogstwaarschijnlijk was ze alsnog niet aan de beurt geweest.

Laat je individuele scenario's los dan is er op het grotere geheel weinig verschil. De vaccins die je dan eerder zou zetten kan je later niet meer, netto vaccineer je niemand extra door eerder te starten.
Het is verleidelijk om te denken dat je specifieke doden had kunnen voorkomen of dat we weekcijfers aan doden gunstiger uit zouden kunnen komen, maar zo werkt het simpelweg niet. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

gekkie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Ben benieuwd of deze intensivisten zich niet afvragen of als je wat er nu ligt deels vooraf gaat weigeren en ondertussen ook nog van alles gaat versoepelen (en weer oplopende besmettingen), je als nog een aardig aantal nieuwe patiënten zouden krijgen die ze nu niet op basis van die criteria die ze in het artikel stellen zouden weigeren, waarbij het probleem weer net zo hard terug komt.

Blijft soms jammer dat je bij zo'n artikel niet even een aantal wedervragen kunt stellen.
Versoepelen? Weg met de avondklok en totale lockdown. Dat is al bizar dat we het hebben.

Ik hoor namelijk vooral verhalen hier van maatregelen maar vast houden en dan ook nog heel lang.

Ik voorzie gewoon gigantische economische problemen en een niet houdbare maatschappelijke situatie.

We zullen moeten versoepelen om de economie weer doorgang te laten vinden en ook mensen hun sociale leven terug te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Snow_King schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:50:
[...]
Versoepelen? Weg met de avondklok en totale lockdown. Dat is al bizar dat we het hebben.

Ik hoor namelijk vooral verhalen hier van maatregelen maar vast houden en dan ook nog heel lang.

Ik voorzie gewoon gigantische economische problemen en een niet houdbare maatschappelijke situatie.

We zullen moeten versoepelen om de economie weer doorgang te laten vinden en ook mensen hun sociale leven terug te geven.
Ondertussen draait de economie als een tierelier, is het economisch vooruitzicht voor eind 2021 en 2022 explosieve groei en is de werkloosheid slechts toegenomen van 300k naar 400k. De schulden die ontstaan in de staatskas zijn door de lage rente eigenlijk erg gunstig en over een half jaar pakken we naar alle waarschijnlijkheid de normale gang van zaken weer op. Als je nu de lockdown beëindigt gaan we over drie weken triageren, komen er een heel ander soort rellen en pas dan zul je de echte ellende gaan meemaken.

Tuurlijk, er vallen zowel mensen als bedrijven om door de maatregelen, maar als je nog steeds niet inziet dat als de zorg écht overbelast raakt je hele land instort ben je wel enorm aan het struisvogelen.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 31-01-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Moet ik de problemen die dit met zich meebrengt nog simpeler uitleggen? Neem afscheid van al je dierbaren met obesitas en diegenen 65+ zijn, ze gaan het niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
pagani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:58:
Ondertussen draait de economie als een tierelier, is het economisch vooruitzicht voor eind 2021 en 2022 explosieve groei en is de werkloosheid slechts toegenomen van 300k naar 400k.
De echte klap moet nog komen. Nu worden veel ondernemingen met staatssteun in leven gehouden, als dat stopt gaan bedrijven omvallen. Veel leven nu op de pof, kredieten bij leveranciers, banken en de uitgestelde belastingen. In sectoren die al lang gesloten (horeca, evenementenbranche) zijn een hoop ondernemingen al technisch failliet. Zodra het omvallen begint zal ook de werkeloosheid stijgen.
gekkie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:29:
Afgelopen zomer wist het zuiden van Europa niet hoe snel ze de deuren moesten openen. Zwaar getroffen landen als Spanje en Italië stonden te springen om toeristen die weer wat geld in het laatje kwamen brengen. Dat zal nu ook wel gebeuren als het maar even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Moet ik de problemen die dit met zich meebrengt nog simpeler uitleggen? Neem afscheid van al je dierbaren met obesitas en diegenen 65+ zijn, ze gaan het niet redden.
En iedereen die acute zorg nodig heeft (de spoedeisende hulp kun je dan vergeten, jammer met je gebroken been/rug/nek)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
hetzelfde geld voor nagenoeg elke regering wereldwijd. Onbegrenst lenen/bijdrukken gaat ook ooit gevolgen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:13
[...]

Maar die maatregelen hebben we nodig om dat andere gigantische probleem genaamd zorg niet te overvragen. De economie zal zich wel herstellen, maar een "uw geliefde zal moeten lijden omdat we de capaciteit niet hebben om hem/haar te helpen" is onherstelbaar leed veroorzaken en dat is waarvoor we de maatregelen hebben, om dat punt voor te blijven. Ik zou het bizar vinden als we het zo ver laten komen (al is het in zekere zin al zover doordat planbare zorg deels is afgeschaald).

Ik wil ook zo snel mogelijk af van alle maatregelen, maar ik ben me er ook van bewust waarvoor we het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:03:
[...]

De echte klap moet nog komen. Nu worden veel ondernemingen met staatssteun in leven gehouden, als dat stopt gaan bedrijven omvallen. Veel leven nu op de pof, kredieten bij leveranciers, banken en de uitgestelde belastingen. In sectoren die al lang gesloten (horeca, evenementenbranche) zijn een hoop ondernemingen al technisch failliet. Zodra het omvallen begint zal ook de werkeloosheid stijgen.
En dan volgen er massale doorstarts, steunpakketten en gaat iedereen massaal weer op pad naar de horeca/bios/vakantie omdat ze het anderhalf jaar niet hebben gekund. Ik zeg niet dat de klap klein gaat zijn, maar de klap van falende zorg is veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ik las het ja :)
Waarschijnlijke einddatum van de avondklok: 10 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ryur schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Ik las het ja :)
Waarschijnlijke einddatum van de avondklok: 10 februari
Dat zal wel 10 februari 04:30 zijn inderdaad. Logische dag, want zo is hij ook aangekondigd.

Hoewel ik het onnodig vind, ik vind 2 stappen in 1 week eigenlijk teveel van het goede. Ik ben echter ook heel sceptisch over de positieve effecten en verwacht er geen enkel verschil in de cijfers door te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Haagse bronnen: als cijfers blijven dalen, dan eindigt avondklok op 10 februari

Klopt wel met wat het Parool vanochtend al berichtte. Den Haag wil ook van die avondklok af. Persoonlijk ben ik er niet rouwig om dat de avondklok na twee weken alweer ter ziele is gegaan.
pagani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:06:
En dan volgen er massale doorstarts, steunpakketten en gaat iedereen massaal weer op pad naar de horeca/bios/vakantie omdat ze het anderhalf jaar niet hebben gekund. Ik zeg niet dat de klap klein gaat zijn, maar de klap van falende zorg is veel groter.
We zullen het moeten afwachten. Als we massaal ons oude leven oppakken hebben die bedrijven een kans om zich uit de schulden te werken. Grootste risico voor die ondernemers zal de belastingschuld zijn. Het is vaak niet de leveranciers die de stekker uit je bedrijf trekken, maar de Belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:08:

We zullen het moeten afwachten. Als we massaal ons oude leven oppakken hebben die bedrijven een kans om zich uit de schulden te werken. Grootste risico voor die ondernemers zal de belastingschuld zijn. Het is vaak niet de leveranciers die de stekker uit je bedrijf trekken, maar de Belastingdienst.
Ik voorspel dat er weinig gebeurd, als we toch gaan speculeren. Afgelopen zomer heeft laten zien dat alles massaal weer gaat draaien en men heeft genoeg geld om uit te geven.

Belastingdienst zal in deze heel coulant zijn, uiteindelijk heeft niemand iets aan faillissementen. Of de overheid het geld via de belastingdienst of het UWV naar buiten gooit maakt niets uit.

Ik voorspel vanaf 1 augustus een florerende economie en over 2021 een groei van meer dan 2 procent.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 31-01-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ik zit alleen in havo bovenbouw. Het zijn misschien niet veel weken meer, maar dit zijn wel net de grote voorbereidingsweken naar het examen toe zo'n beetje. En dat met een groep die wel nog steeds achterstanden vanuit lockdown 1 heeft zelfs. Dus ik moet zeggen dat ik de uren die ik door 1.5m-gedoe wel echt mis.

Of we het examen door moeten laten gaan... tja... vind ik het eerlijk om deze groep om deze groep een examen in te sturen met de achterstanden die ze hebben (of nu maken). Nee. (overigens hebben wij wel gewoon normen gehandhaafd eind vorig jaar, en niet zomaar iedereen verder gelaten)

Vind ik het eerlijk om ze een vervolgstudie in te jagen met diezelfde achterstanden. Nee, dat ook niet. Be damned if you do, be damned if you don't. Ik weet niet zo goed wat wijsheid hier is.

Qua logistiek is het wel wat onhandig als er veel blijven hangen, dan wordt de h5 wel erg groot komend jaar (al heeft h4 ook achterstanden, dus of die normaal overgaan is nog maar de vraag)

En ja... 3 tijdvakken... leuk idee, nog leuker (en daadwerkelijk wel werkbaar) als dat niet zo belachelijk laat was gecommuniceerd... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:11:
Belastingdienst zal in deze heel coulant zijn, uiteindelijk heeft niemand iets aan faillissementen. Of de overheid het geld via de belastingdienst of het UWV naar buiten gooit maakt niets uit.
Leveranciers zijn voorzichtig. Die weten dat als ze iemand failliet willen laten verklaren de bank(en) en Belastingdienst als eerste aan de beurt zijn, daarna blijft er weinig meer over. De Belastingdienst heeft dat soort problemen niet en gezien de toeslagenaffaire weten we dat ze niet altijd betrouwbaar zijn in hun daden.
Ik voorspel vanaf 1 augustus een florerende economie en over 2021 een groei van meer dan 2 procent.
Ik hoop het van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Huh? Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
[b]Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:41:[/b

Laat je individuele scenario's los dan is er op het grotere geheel weinig verschil. De vaccins die je dan eerder zou zetten kan je later niet meer, netto vaccineer je niemand extra door eerder te starten.
Het is verleidelijk om te denken dat je specifieke doden had kunnen voorkomen of dat we weekcijfers aan doden gunstiger uit zouden kunnen komen, maar zo werkt het simpelweg niet. :)
"Laat je individuele scenario's los dan is er op het grotere geheel weinig verschil." meen je dat nou?
"In het grote geheel, als je het vanuit GN-z11 bekijkt, stellen we eigenlijk helemaal niets voor, corona al helemaal niet" is net zo`n gelul in de ruimte. ;)
Er zijn scenario`s gemaakt, waar (te) veel van afgeweken wordt, het is nog steeds niet op orde, er wordt nog steeds geruzied wie voor mag/belangrijk is. Dat gaat niet om individuele scenario`s, dat gaat gewoon om wat er opgesteld wordt, waar vervolgens keihard van af geweken wordt.
Nogmaals, als je niet snapt of wil snappen dat eerder vaccineren eerder immuniteit oplevert dan valt dat niet aan je uit te leggen. Dan snap je gewoon niet wat vaccineren doet en dat dat de enige uitweg is.
En dat eerder vaccineren voor bepaalde groepen dus inderdaad doden voorkomt snap je dan waarschijnlijk ook niet.
Maar zo simpel werkt het dus inderdaad, hoe sneller iedereen gevaccineerd is, hoe minder opnamen, hoe minder doden, en hoe sneller de boel open kan.

En "De vaccins die je dan eerder zou zetten kan je later niet meer" 8)7 8)7
Nee, die hoef je later niet meer te zetten, wie gevaccineerd is bouwt immuniteit op.
Ook je "netto vaccineer je niemand meer" gaat nergens over.
Hoe sneller je mensen vaccineert hoe sneller die immuun zijn, of je dan twee weken moet wachten tot de volgende lading vaccins er zijn heeft er totaal niets mee te maken.
Het enige wat voor die mensen telt is dat ze twee weken eerder beschermd zijn dan dat je het uit gaat smeren tot er weer nieuwe vaccins geleverd worden die niet voor hen zijn want zij kregen uit een eerdere batch een vaccin.
Het gaat nu/hier dus ook niet om meer vaccinaties netto, die vaccins die er zijn moeten er gewoon in zonder dralen.
Of dat nu de helft is omdat je de andere helft reserveert, of dat je de drie weken loslaat en toch overgaat op 6 weken of mix&match staat daar los van, zet gewoon wat er is en laat niets op de plank.
Iets anders is niet uit te leggen als je wil dat de bevolking zich aan opgelegde maatregelen houdt.
Ga je het uitrekken dan verlies je draagvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Wat ik niet helemaal snap : al die arme kindertjes die nu een achterstand opgelopen hebben, die komen daar nooit meer overheen? Zo zielig.
Van de kleuterschool en kinderopvang kan ik het snappen, dan leer je pas een jaar later dat niet alles van jou is maar dat je moet delen. >:)

En hoe zit dat met de normale ouderwetse zittenblijvers, die om welke reden dan ook hun lesstof niet voldoende geleerd hadden om over te gaan?
En die een jaar later gewoon overgegaan zijn/afgestudeerd zijn?
Zijn die nu plotseling met terugwerkende kracht allemaal reuze zielig? Hun leven verwoest?

Dat zijn allemaal "debielen" geworden?
Of hebben die ook gewoon hun ding gedaan in hun leven en zijn ze verder gegaan?

Hebben we nu niet eigenlijk te maken met een generatie die door een pandemie, geheel buiten hun schuld om, mogelijk een jaar moet doubleren?
Wat nu natuurlijk direct ten koste gaat van het jaar sabbatical dat normaal is geworden voordat je verder studeert.......wil je het jaar inlopen natuurlijk als je je niet kon concentreren op een laptop om toch je examen te halen/over te gaan.
Maar dat dus hooguit je voornemen om de jongste CEO van de Shell/Minister President ooit, een jaar later zal worden, dus no biggie.
Gezien de pensioenleeftijd tegenwoordig hoger is heb je eigenlijk zelfs winst.......een jaar minder werken tot je pensioen. :+

Elk nadeel hep zijn voordeel.

[ Voor 94% gewijzigd door Teijgetje op 31-01-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:46
Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Regel jij dan leerkrachten? Want ik ben vrij in de vakantie hoor, al zou ik best voor 1000+ euro netto erover willen nadenken om een weekje in de vakantie naar school te komen om te werken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:05:
hetzelfde geld voor nagenoeg elke regering wereldwijd. Onbegrenst lenen/bijdrukken gaat ook ooit gevolgen hebben.
Ben ik deels met je eens, maar dat deden we voor Corona ook al een tijdje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
President schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:26:
[...]
Regel jij dan leerkrachten? Want ik ben vrij in de vakantie hoor, al zou ik best voor 1000+ euro netto erover willen nadenken om een weekje in de vakantie naar school te komen om te werken :-)
Ik vrees dat je je leerlingen om een lauw applausje mag gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:39:
[...]
Rond die knusse kerst werden overal doemscenarios geschetst die vaak niet uitkwamen. Het weer zie je toch een stuk duidelijker terug in de besmettingscijfers.
Het is geen excuus maar zeker iets om rekening mee te houden aangezien het als een grote katalysator werkt voor verspreiding. Vele malen meer dan welke maatregel dan ook.
We hadden het over Portugal toch?
Daar is het knusse kerst doemscenario 100% uitgekomen.
De rest van Europa had de kerst min of meer gecanceld.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Teijgetje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:28:
[...]
Of zoals vandaag naar buiten komt dat ze maar een aannemelijk rekenmodel gaan aanhouden voor hoeveel vaccins er gezet zijn omdat het registratiesysteem nog steeds niet op orde is, 6 weken nadat Nederland op zijn achterste benen stond waarom wij niet eerder gingen vaccineren. (omdat het registratiesysteem toen nog niet op orde was.....sounds familiair?)
De mensen die het hardst klagen over het nog niet bestaan van een degelijk registratie systeem zijn ook degenen die het hardst klagen als onder hun druk snel iets in elkaar geflanst wordt met een export of print functie ;)

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 31-01-2021 22:48 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uit het draadje:

Enorm goed idee die scholen open en versoepelingen. En dat voor twee weken :X

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 31-01-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:43:
[...]

We hadden het over Portugal toch?
Daar is het knusse kerst doemscenario 100% uitgekomen.
De rest van Europa had de kerst min of meer gecanceld.
Dat zal vast worden aangedragen als oorzaak maar het weer vanaf rond de kerst lijkt mij belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:49:
Rijksrecherche gaat volgens Slob onderzoek doen wie er lekt. Ben benieuwd of het onderzoek er ook echt komt, want ze lekken vermoedelijk zelf de informatie uit.

De druk om de scholen te heropenen is enorm geweest, denk niet dat ze het langer willen uitstellen. Er is non-stop gedoe over geweest, naast de avondklok was dit een van de impopulairste maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laten we hopen dat de open scholen en verdwenen avondklok de burger moed geeft om zich nog beter aan de andere maatregelen te houden :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:49:
[...]
Dat zal vast worden aangedragen als oorzaak maar het weer vanaf rond de kerst lijkt mij belangrijker.
Als mensen niet bij elkaar in huis komen, kunnen ze elkaar ook niet besmetten toch?
Dat is onafhankelijk van welk weer het buiten is.

Als er geen maatregelen zijn en mensen elkaar zien, zal met droge/koude lucht de transmissie inderdaad makkelijker gaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:49:
[Twitter]

Uit het draadje:
[Embed]

Tjah feitelijk komt het er dus op neer dat men eigenlijk ook gewoon niet weet wat die mutaties nu precies voor effect gaan hebben. En dan is men vanuit puur medisch perspectief liever maar zo voorzichtig mogelijk.

Voorlopig valt het in elk geval in de praktijk reuze mee, want de afgelopen dagen versnelt de daling zelfs. Dat zou je niet verwachten als nu een mutant dominant zou zijn met een R van ruim boven de 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:05:
Laten we hopen dat de open scholen en verdwenen avondklok de burger moed geeft om zich nog beter aan de andere maatregelen te houden :Y
Half Nederland: 'als de scholen open gaan en de avondklok wordt opgeheven zal het wel meevallen allemaal' 8)7

@ik222 lees het hele draadje eens. De groei van de UK variant valt zelfs tegen...

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 31-01-2021 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sergelwd
MikeyMan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Half Nederland: 'als de scholen open gaan en de avondklok wordt opgeheven zal het wel meevallen allemaal' 8)7

@ik222 lees het hele draadje eens. De groei van de UK variant valt zelfs tegen...
Effect avondklok: 0,02
openen scholen: 0,40

Zelf verzonnen uiteraard maar zo liggen die verhoudingen ongeveer imo.

Avondklok moest sowieso weg imo, maar dat de scholen een risico vormen mogen ze van mij nogmaals ondervinden. Zolang ze het maar niet weer proberen te compenseren met randmaatregeltjes waarmee je de gehele bevolking opzadelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sergelwd op 31-01-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Bron?
Avondklok moest sowieso weg imo, maar dat de scholen een risico vormen mogen ze van mij nogmaals ondervinden. Zolang ze het maar niet weer proberen te compenseren met randmaatregeltjes waarmee je de gehele bevolking opzadelt.
Dat gaat hoe dan ook gecompenseerd worden. En ik vrees dan nog veel vervelender maatregelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Ja ik heb het hele draadje gelezen inclusief de passages uit het OMT advies. Het is allemaal aardig vaag en men maakt zich nog steeds zorgen op basis van modellen met een grote onzekerheid. Daarnaast wordt gemeld dat ze nu dus denken dat sinds 26 januari de "Britse" variant dominant is.

Nou als je met een dominante besmettelijke mutant nog de goede cijfers haalt die we nu halen, juist de afgelopen week ook weer dan zegt mijn boerenverstand dat het allemaal wel los zal lopen in de praktijk.

Nee sorry ik geloof niet echt meer in deze bangmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Zelf verzonnen uiteraard maar zo liggen die verhoudingen ongeveer imo.
Aantal cijfers achter de komma ook ?
Altijd mooi die geveinsde significantie :o

Daarnaast schat ik de kans dat "ze" er zelf heel veel meer last van gaan hebben dan een andere burger vrij klein. Kortom het is voor iedereen (en sommigen misschien nog wat meer zoals in de zorg en in het onderwijs) vervelend als ze er naast zitten met hun inschatting. Dus nee ik sta niet echt te juichen.

Hopen maar dat die Duitsers nog wat plekjes over hebben, al schijnt dat ook niet altijd een even fantastische ervaring te zijn (geen bezoek, taal/communicatie probleem en repatriëring na overlijden ging ook niet altijd van een leien dakje.

[ Voor 48% gewijzigd door gekkie op 31-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
MikeyMan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:16:
[...]

Bron?

[...]

Dat gaat hoe dan ook gecompenseerd worden. En ik vrees dan nog veel vervelender maatregelen.
Gewoon een inschatting om de verhoudingen weer te geven.

Compenseren zou ik dan bijv doen door kerken per direct te sluiten voor een effect van pak hem beet 0.1
Pagina: 1 ... 78 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2