Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.035 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CMD-Snake schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:17:
Het Parool had het ook bij het rechte eind over de heropening van de scholen die eraan zat te komen. Ze hebben dus goede insiders, als het niet simpelweg het kabinet is wat deze lekken verzorgd. Tot op heden is het wel de manier geweest om klappen te verzachten en een beetje voor te masseren.

Als de avondklok verlengd moet worden dan zal 2 februari (uiterlijk) een Kamermeerderheid ermee moeten instemmen. Ze zullen het onderwerp sowieso moeten bespreken, maar politiek Den Haag zal ook wel geschrokken zijn van de heftige reacties op de avondklok. Is dit steun die ze de vorige ronde kregen er dan ook nog? Hooguit is het sneu voor D66 als de avondklok na een paar weken weer over is, zij hebben hun ziel verkocht om het mogelijk te maken voor die paar weken.
Ik ga niet met je mee in de zoveelste discussie over de avondklok zelf en hoe gevoelig die ligt. Ik constateer alleen dat ik het een listige manier van beschrijven vind en hoop dat het zich niet ontwikkelt tot dode mus.

Qua lekken zit ik er wat dubbel in. Principieel gezien is het onwenselijk en nogal verwerpelijk, maar het lijkt inderdaad soms wel zijn nut te hebben. Mijn vermoeden is dat het in die zin ook gedoogd wordt omdat het meer goed dan kwaad doet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:21:
Nogmaals; geen fan van die avondklok, maar ik zou het prettig vinden als ze nu eens 1 maatregel tegelijk versoepelen ipv elke keer vijf tegelijk. Dan kunnen we misschien eens kijken naar de bijdragen van afzonderlijke maatregelen.
En met de huidige ziekenhuis bezetting zie ik eerlijk gezegd nog niet heel veel ruimte.
Persoonlijk zou ik inderdaad ook gewoon met scholen beginnen, tenzij het OMT sterke aanwijzingen heeft dat de avondklok niet nodig is om het verschil te maken. Dan moet je hem gewoon laten varen.
Het spelletje van per maatregel kijken wat hij doet duurt te lang en geeft juist een risico dat de publieke opinie ook denkt te weten welke maatregel hoeveel doet. Ik ben er van overtuigd dat men dat bewust wat ondoorzichtig maakt want anders kan je naleving van alle maatregelen behalve de meest effectieve sowieso wel vergeten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

franssie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:45:
[...]

Ik mis een bron en ik weet niet wat jij een paar weken noemt, ik toch eerder een paar maanden maar toch - het gaat niet goed.
Waar wil je een bron van? Dat kun je met een simpele google opdracht toch gewoon vinden. Misschien is het net wat meer dan een paar weken maar so what.

Ja, ik begrijp dat het zetten van een corona vaccin wat anders is en dat de opslag en distributie ingewikkelder is.

We maken er hier inderdaad in Nederland een bende van, als dat is wat je bedoelt ben ik het met je eens. Zelfs de kleine hoeveelheid vaccins die we hebben liggen krijgen we maar moeizaam weggeprikt lijkt het. Tegelijkertijd lijkt het me ook onzin om 24/7 te gaan prikken. Als je de vaccins niet hebt liggen dan maakt dat ook niet uit.

Wat ik bedoel te zeggen is dat we normaal in Nederland best in staat zijn om iets te organiseren, en dat geld ook voor vaccinatieprogramma's. Blijkbaar hebben we die kwaliteit als natie verloren in deze kwestie. Of dat nu ligt aan het uithollen van alle instanties door het beleid van de afgelopen decennia weet ik niet en dat is misschien ook iets voor een ander topic maar ik maak me er behoorlijk kwaad over.

Waar ik in de eerste lockdown veel van de maatregelen en acties kon voorspellen omdat ze voor mij logisch waren kan ik dat nu niet meer. We zijn bijna een jaar verder en hebben heel veel niet op orde terwijl duur en zwaarte van de covid crisis voor velen een flinke tol eisen.

Ik verwacht nog steeds dat we de vaccinaties snel kunnen zetten als ze geleverd worden maar zo zeker als dat ik daar vroeger over was ben ik inderdaad niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:01
IJzerlijm schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Hoe eerder je begint hoe eerder je de knelpunten en absurditeiten van het Nederlandse zorgstelsel blootlegt om daarmee om te gaan. Zoals het los van elkaar vaccineren van echtparen in verpleeghuizen afhankelijk van de adminstratieve classificatie van wie de zorg aan ze levert.
Je hebt het over het knelpunt dat blootgelegd is en opgelost is twee dagen geleden?
Storm in een glas water, het gebeurde bij sommige verpleeghuizen en er is besloten dat het nu in één keer gaat.
Al met al heeft deze situatie nog geen twee weken bestaan na de start op 18 januari voor een aantal verpleeghuizen. In veel verpleeghuizen is men ook pas de afgelopen week gestart dus zo'n drama is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:21:
Qua lekken zit ik er wat dubbel in. Principieel gezien is het onwenselijk en nogal verwerpelijk, maar het lijkt inderdaad soms wel zijn nut te hebben. Mijn vermoeden is dat het in die zin ook gedoogd wordt omdat het meer goed dan kwaad doet.
Ik denk dat de lekken zelfs op instructie gebeuren. Zo consequent lekken op hoog niveau zonder ooit betrapt te worden? Dat moet met medeweten zo niet op goedvinden van het kabinet gebeuren.

De SP had al een keer een voorstel gedaan om de Rijksrecherche een onderzoek in te laten stellen naar de lekken naar de pers, maar dat werd door vrijwel de hele kamer weggestemd. Lekken rondom dit onderwerp is een onderdeel van de strategie geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:23
MikeyMan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Heb zelf geen kinderen, maar ik ben bereid heel wat vrijheden op te geven als de jeugd weer gewoon naar school kan. Hoe vervelend ik het ook vind.
Heb zelf ook geen kinderen, ben wel bereid om vrijheden op te geven voor de jeugd.
Maar toch denk ik dat als de scholen weer opengaan, dat aantal besmettingen weer gaan stijgen :(

Dit doordat ik verwacht dat er heel veel cross besmettingen zijn die dus weer mee naar huis worden genomen en daar de familie weer besmetten (en dan ook nog de leraren natuurlijk).

Dus ja, voor de jeugd zeg ik scholen zsm open, maar ik vrees dan echt voor de cijfers ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CMD-Snake schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:31:
Ik denk dat de lekken zelfs op instructie gebeuren. Zo consequent lekken op hoog niveau zonder ooit betrapt te worden? Dat moet met medeweten zo niet op goedvinden van het kabinet gebeuren.
Je weet wat de term gedogen betekent? :P
De SP had al een keer een voorstel gedaan om de Rijksrecherche een onderzoek in te laten stellen naar de lekken naar de pers, maar dat werd door vrijwel de hele kamer weggestemd. Lekken rondom dit onderwerp is een onderdeel van de strategie geworden.
Dat gevoel heb ik ook. Niet alleen vanwege het inmasseren maar ook de kracht van herhaling. Zeker met de verzwaringen doet iedereen alsof het niet verteld of onduidelijk is, maar wanneer het dagen lang continu in het nieuws is kan je het bijna niet meer missen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:34:
Je weet wat de term gedogen betekent? :P
Mijn was dat ze verder gaan dan gedogen, ik denk dat ze het initiatief zelfs nemen en niet slechts tolereren. Het lek zelf wordt aangestuurd. De media krijgt precies wat ze moeten weten over de op handen zijnde maatregelen toegespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ryur schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Heb zelf ook geen kinderen, ben wel bereid om vrijheden op te geven voor de jeugd.
Maar toch denk ik dat als de scholen weer opengaan, dat aantal besmettingen weer gaan stijgen :(

Dit doordat ik verwacht dat er heel veel cross besmettingen zijn die dus weer mee naar huis worden genomen en daar de familie weer besmetten (en dan ook nog de leraren natuurlijk).

Dus ja, voor de jeugd zeg ik scholen zsm open, maar ik vrees dan echt voor de cijfers ....
Reden te meer om niet te veel tegelijk open te gooien. Je moet uiteindelijk gaan rekenen in 'bubbels', daar ligt de kracht van besmettingen tegen houden.
De bubbel van school bestaat nu meestal evengoed nog via speeldates, alleen minder intensief. Een BSO-bubbel is weer een andere dus moet je wellicht niet tegelijk willen.
De familiebubbel zal ook niet echt veranderen. Verstandige mensen hadden toch al de handrem op familiebezoek, mensen die daar moeite mee hebben laten zich ook nu echt niet weerhouden en hebben gewoon vol gas contact.
De avondklok creëert mogelijk weer heel andere bubbels, dus wil je die eigenlijk niet tegelijk open gooien zou ik zeggen.
De werkbubbel gaat het kabinet niets aan doen, daar schijnen ze heel tevreden over te zijn.
Horeca en gezelligheid creëert natuurlijk een overlap van alle bubbels, dus dat is één van de grootste risico's wat dat betreft.

Vergeet overigens niet dat de scholen zo'n twee weken open kunnen en dan is het alweer vakantie, dus de volgende 'maatregel' staat alweer om te hoek. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:07

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Of de import van Corona golf 2 met de Spaanse variant besmettelijker was, lijkt me minder waarschijnlijk dan dat het puur de shopping en familie feesten waren in eind nov/begin dec.
Bij de eerste kamelen hump in oktober, ook met die variant, werkten de maatregelen door o.a. de kroegen te sluiten ook prima.
De maatregelen van oktober hebben geholpen bij het indammen van variant S:S98F, die hebben niet prima geholpen bij de Spaanse variant. Aangezien er pas halverwege november een klein dipje te zien was in de verspreiding van die variant, op 7 december was de verspreiding van die variant alweer flink toegenomen. Dat kan je niet toeschrijven aan familiefeesten. Shopping vind ik ook niet aannemelijk, dan eerder de verandering in weersomstandigheden zoals @Verwijderd reeds aangaf.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Laguna schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:42:
[...]

De maatregelen van oktober hebben geholpen bij het indammen van variant S:S98F, die hebben niet prima geholpen bij de Spaanse variant. Aangezien er pas halverwege november een klein dipje te zien was in de verspreiding van die variant, op 7 december was de verspreiding van die variant alweer flink toegenomen. Dat kan je niet toeschrijven aan familiefeesten. Shopping vind ik ook niet aannemelijk, dan eerder de verandering in weersomstandigheden zoals @Verwijderd reeds aangaf.
Ik dacht dat de Franse/Spaanse import bij de zomervakantie vandaan kwam?
Is daar een handig staatje van voor NL?

Het weer zal idd ook mensen lekker knus binnengehouden hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 06:38
Ryur schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:34:
[...]

In het hele onderwijsvraagstuk lijkt de veiligheid van docenten ondergeschikt te zijn. Ik vraag mij af hoeveel docenten in het onderwijs thuis gaan blijven. Als je zelf of een familielid in de risicocategorie valt, dan mag je weigeren om op school aan het werk te gaan. Het aantal thuisblijvers kan zomaar oplopen tot 20% en dan is fysiek onderwijs niet meer te organiseren.
Als iedereen de scholen zo graag open wil zou ik zeggen: inenten die docenten..

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ze gaan een (groot) risico nemen met de heropening van de basisscholen, in deze periode. Er is echter een omslag gaande richting maatschappelijke belangen, zelfs bij bepaalde leden binnen het RIVM heb ik het idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12
DutchOwnage schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:54:
Ze gaan een (groot) risico nemen met de heropening van de basisscholen, in deze periode. Er is echter een omslag gaande richting maatschappelijke belangen, zelfs bij bepaalde leden binnen het RIVM heb ik het idee.
Er komen verkiezingen aan dus tsja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het RIVM/OMT is altijd al zeer terughoudend geweest met het sluiten van scholen, zeker basisscholen. Het ligt dan ook volkomen in de lijn der verwachtingen dat ze adviseren dat die wel weer open kunnen zodra het ook maar iets de goede kant op gaat. Dat is juist alles behalve een omslag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Ik dacht dat de Franse/Spaanse import bij de zomervakantie vandaan kwam?
Is daar een handig staatje van voor NL?

Het weer zal idd ook mensen lekker knus binnengehouden hebben.
Dat klopt, eind juli verscheen de Spaanse variant hier voor het eerst in de onderzoeken, waarna deze in augustus snel terrein won. De maatregelen in september en oktober zorgde wel voor vertraging van de verspreiding, maar niet voor een afname (zie ook https://covariants.org/per-country).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:11:
Het RIVM/OMT is altijd al zeer terughoudend geweest met het sluiten van scholen, zeker basisscholen. Het ligt dan ook volkomen in de lijn der verwachtingen dat ze adviseren dat die wel weer open kunnen zodra het ook maar iets de goede kant op gaat. Dat is juist alles behalve een omslag.
Het OMT heeft zelf al aangegeven dat het advies om de scholen te heropenen een risico is maar dat ze dit adviseren omdat de maatschappelijke druk te hoog wordt, niet omdat het aantal besmettingen daalt.
Overigens was het OMT niet unaniem voor, een aantal leden waren tegen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:53
Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Het OMT heeft zelf al aangegeven dat het advies om de scholen te heropenen een risico is maar dat ze dit adviseren omdat de maatschappelijke druk te hoog wordt, niet omdat het aantal besmettingen daalt.
En he OMT had het advies zelf nog niet eens gezien. De NOS had hem eerder dan de leden zelf (de uitwerking komt altijd na het overleg). Schandalige manier van werken dit. Puur politiek.

Ik ga dit jaar voor het eerst blanco stemmen denk ik. Links van de VVD heb ik geen enkele match mee. Rechts van de VVD ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:45
Pukson schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Mee eens. Vooral contact beroepen zoals kappers. Die werken op afspraak en kunnen zo doen dat er niemand anders mag wachten in de ruimte.

Je hebt geen funshoppers of iets en je helpt de contact beroepen, zij kunnen veiliger werken dan een supermarkt. Max aantal klanten per dag en geen wachtenden in de winkel. Zie werkelijk het probleem niet.
Viel bij die fysiotherapeuten praktijk in Gorinchem toch wel tegen, met 18 besmettingen in korte tijd.
Nou heb je daar wel soms een verhoogde ademhaling door inspanning, maar goed het laat wel zien dat het toch op kan schieten met de besmettingen.

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 31-01-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Adlermann schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Ik ga dit jaar voor het eerst blanco stemmen denk ik. Links van de VVD heb ik geen enkele match mee. Rechts van de VVD ook niet :)
offtopic:
Met 89 politieke partijen die zich geregistreerd hebben bij de kiesraad, waarvan morgen zal blijken hoeveel er daadwerkelijk meedoen met de verkiezingen, is er toch genoeg keus om niet blanco te hoeven stemmen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Adlermann schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:47:
[...]

En he OMT had het advies zelf nog niet eens gezien. De NOS had hem eerder dan de leden zelf (de uitwerking komt altijd na het overleg). Schandalige manier van werken dit. Puur politiek.

Ik snap dat je het zegt. Het word in ieder geval (voor mij) een lastigere keuze dan ooit.

De corona crisis legt veel problemen bloot die er eigenlijk al langer zijn. Tegelijkertijd vindt ik het heel belangrijk om erover na te denken wat we voor maatschappij willen, of misschien meer wat we niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:11:
Maar dit was wel weer een gevalletje van het al oude de politiek beslist eerst (informeel, met hoekstra als hardste/stelligste roeper) lijkt het en daarna gaat het OMT adviseren.
Kortom dat vrijdag OMT advies, zondag politiek overleg en besluiten, dat is alweer onderuit gehaald omdat de politiek gewoon als nog weer daar voor gaat roepen wat het moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:54

Metro2002

Memento mori

Snow_King schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Februari en Maart schrijf ik nog af. Vanaf April moet dit toch echt wel klaar zijn.

Iedere keer komt er een nieuwe reden waarom we bang moeten zijn en toch moeten verlengen.
De volgende reden kondigt zich alweer en we mogen blijkbaar onze borst natmaken voor de 3e golf:

Hebben we dat Britse virus nog wel in de smiezen?

De britse variant rukt schijnbaar op (1 op de 3 besmettingen is van deze variant) en het is een race tegen de klok om te vaccineren.

Ik vraag me serieus af hoe boeiend die hele britse variant is, de cijfers dalen nog steeds ondanks dat blijkbaar al zo'n groot deel van de besmettingen deze variant is.

Het begint intussen echt op een angstcampagne te lijken waarbij er telkens weer een nieuw gevaar opduikt.

[ Voor 35% gewijzigd door Metro2002 op 31-01-2021 12:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

Metro2002 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:25:
[...]

De volgende reden kondigt zich alweer en we mogen blijkbaar onze borst natmaken voor de 3e golf:

[mbr]*knip* voeg even een samenvatting toe en/of quote de relevante stukken, anders is dit puur een linkdump[/]
Als iemand nu nog gaat beweren dat de doelpalen niet constant worden verschoven mag ie het topic echt nog een keer doorlezen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:36:
Uiteraard. Het OMT ziet in alles een risico en benoemt dat ook altijd, indekken is hun werk. Elke maatregel die je in trekt zal een zeker risico met zich meebrengen, anders zaten we allang weer op normaal.
Wat individuele leden vinden of zeggen te vinden is niet zo interessant, het team geeft een advies.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

De britse variant rukt schijnbaar op (1 op de 3 besmettingen is van deze variant) en het is een race tegen de klok om te vaccineren.

Ik vraag me serieus af hoe boeiend die hele britse variant is, de cijfers dalen nog steeds ondanks dat blijkbaar al zo'n groot deel van de besmettingen deze variant is.

Het begint intussen echt op een angstcampagne te lijken waarbij er telkens weer een nieuw gevaar opduikt.
Oud nieuws wat al sinds dinsdag bekend was en het is inmiddels ook al gebleken dat bepaalde cijfers van de prognose van het RIVM niet kloppen. Tussen de regels door is het meer een betoog op welk vlak het RIVM momenteel faalt en dat is de steekproef.

De steekproef van neus- en keelmonsters uit de Nederlandse teststraten waarop het RIVM zich baseert, is nog mager: zo’n 350 vorige week, terwijl men streeft naar 1.500 per week.

Een goed streven maar waarom wordt dit streven niet gerealiseerd?

@RemcoDelft dat had ik hier al gepost.

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 31-01-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gekkie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:18:
Maar dit was wel weer een gevalletje van het al oude de politiek beslist eerst (informeel, met hoekstra als hardste/stelligste roeper) lijkt het en daarna gaat het OMT adviseren.
Kortom dat vrijdag OMT advies, zondag politiek overleg en besluiten, dat is alweer onderuit gehaald omdat de politiek gewoon als nog weer daar voor gaat roepen wat het moet zijn.
Dat is een aanname, het advies kon evengoed allang die kant op aan het ontwikkelen zijn.
Neemt niet weg dat het weer uitermate in de stijl van Hoekstra was om even zo te gaan staan oreren. Het wordt inderdaad lastig kiezen in het hokje straks. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:53
[...]

Maar daalt het absoluut aantal besmettingen met de Britse variant ook? Want als die we die 2/3e nu goed laten dalen dan daalt het totale aantal besmettingen nog wel, maar als de Britse variant absoluut gezien toeneemt gaat het totaal ook weer toenemen (bij gelijkblijvende omstandigheden).
Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Als iemand nu nog gaat beweren dat de doelpalen niet constant worden verschoven mag ie het topic echt nog een keer doorlezen.
Tja, dat krijg je met een crisis met veel onbekende factoren, van hoe het virus zich gedraagt tot hoeveel mensen die menen dat de maatregelen niet voor hun gelden. Het heeft allemaal invloed op elkaar, en naarmate de tijd vordert leren we steeds meer en blijkt dat we aan de andere kant van het veld al kilometers buiten het veld aan het spelen zijn. Dan maakt het niet meer uit waar de doelpalen staan, die zijn voorlopig niet in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:51

Yucon

*broem*

Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:39:
[...]

De werkbubbel gaat het kabinet niets aan doen, daar schijnen ze heel tevreden over te zijn.
Men was aardig stellig over het opengaan van de scholen. Ik sluit niet helemaal uit dat dat ermee te maken heeft dat men toch concrete maatregelen tegen drukte op de werkvloer in gedachten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:43:
[...]
Dat is een aanname, het advies kon evengoed allang die kant op aan het ontwikkelen zijn.
Neemt niet weg dat het weer uitermate in de stijl van Hoekstra was om even zo te gaan staan oreren. Het wordt inderdaad lastig kiezen in het hokje straks. :P
Mjah qua hoopte bestuurders / premier is het nogal lastig want er loopt maar weinig capabel materiaal rond in de huidige politiek wat mij betreft. En overige ministers van buiten halen kan, maar is ook niet altijd een onverdeeld succes (denk aan LPF), maar generieke politici is dat ook niet. Qua partijprogramma is het ook lastig uiteindelijk sneuvelt het meeste in compromis en op alles wat ze moeten beslissen wat er buiten valt maakt men ook regelmatig vreemde keuzes.

Hou je over het gene waar je stem eigenlijk in directe zin voor is, parlementsleden kiezen.
Een berg aan one-issue partijen, dat schiet al lekker op.
Maar ook bij de gevestigde partijen lijkt een groot deel der kandidaten op de nieuwe lijsten, one-issue, leuk voor de media, kandidaten. Niet de grijze muizen die hard werken en proberen (hopelijk samen met het kabinet en de ambtenarij) vooraf te komen tot degelijke wetgeving ipv achteraf bijna dagelijks de verbijstering uitspreken over de uitwerking van hun eigen wetgeving in de praktijk.

Nee schraalhans is keukenmeester (al enige tijd).

En qua aanpak van het hele coronacircus, tsja coalitie heeft genoeg steken laten vallen, maar moest wel uitvoeren. Maar alle treurnis vanuit de oppositie beloofd ook niet veel goeds voor als ze het zouden moeten uitvoeren.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 31-01-2021 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Voor zover we in het nieuws zien is het een minister die roept dat de scholen weer open kunnen en de volgende dag is daar opeens een OMT advies, dan kun je natuurlijk scheve gezichten verwachten. Ik vind het zelf eerlijk gezegd vrij krom allemaal. Die basisscholen blijken best een risico met zich mee te brengen terwijl dat bijvoorbeeld in het hoger onderwijs (met hybride vorm van online/offline lesgeven) niet zo is, maar het openstellen van de universiteit of hogeschool hoor je weer niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou graag een grafiek zien waarin het aantal besmettingen met de "standaard" Chinese versie en de nieuwe Britse variant per dag of week te zien is. Zo'n grafiek heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik verwacht dat de eerste nu met alle maatregelen afneemt, maar de tweede neemt heel hard toe. Zo'n grafiek zal enige extrapolatie toelaten, en kunnen aangeven wat we over een maand kunnen verwachten.

Heeft iemand zoiets gevonden (of gemaakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yucon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:52:
Men was aardig stellig over het opengaan van de scholen. Ik sluit niet helemaal uit dat dat ermee te maken heeft dat men toch concrete maatregelen tegen drukte op de werkvloer in gedachten heeft.
Het zou mij verbazen, maar ik laat mij graag verrassen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Thomas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:00:
Voor zover we in het nieuws zien is het een minister die roept dat de scholen weer open kunnen en de volgende dag is daar opeens een OMT advies, dan kun je natuurlijk scheve gezichten verwachten. Ik vind het zelf eerlijk gezegd vrij krom allemaal. Die basisscholen blijken best een risico met zich mee te brengen terwijl dat bijvoorbeeld in het hoger onderwijs (met hybride vorm van online/offline lesgeven) niet zo is, maar het openstellen van de universiteit of hogeschool hoor je weer niks over.
Nee en terecht ook. Met name jonge kinderen leunen qua ontwikkeling heel erg op sociale interactie met leeftijdsgenoten en direct contact. De oudere basisschoolleerlingen, middelbaar onderwijs en hoger kunnen best heel aardig zelfstandig leren met online ondersteuning.
De afweging die gemaakt wordt is kijken waar men het meeste last heeft van sluiting, en dat is toch echt basisscholen en praktijkonderwijs. Dan is het al eerder wat risico waard dan waar het minder pijn doet.

Wat overigens ook leuk is om te zien is dat veel ouders nu roepen dat hun kind thuis ongeïnterreseerd is en snel afgeleid. Nou ik heb nieuws voor je, dat is op school niet anders alleen heb je het als ouder niet door. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:10:
[...]

Nee en terecht ook. Met name jonge kinderen leunen qua ontwikkeling heel erg op sociale interactie met leeftijdsgenoten en direct contact. De oudere basisschoolleerlingen, middelbaar onderwijs en hoger kunnen best heel aardig zelfstandig leren met online ondersteuning.
De afweging die gemaakt wordt is kijken waar men het meeste last heeft van sluiting, en dat is toch echt basisscholen en praktijkonderwijs. Dan is het al eerder wat risico waard dan waar het minder pijn doet.

Wat overigens ook leuk is om te zien is dat veel ouders nu roepen dat hun kind thuis ongeïnterreseerd is en snel afgeleid. Nou ik heb nieuws voor je, dat is op school niet anders alleen heb je het als ouder niet door. :+
Ik wil echt de problemen onder jonge kinderen en ouders niet bagatelliseren, maar denk je nou echt dat kinderen/jongeren op de middelbare school/HBO/WO geen last hebben van deze crisis? Diverse onderzoeken laten zien dat depressieve klachten, angstklachten en isolement de pan uit rijzen. Ik vind het echt belachelijk dat daar geen haan naar kraait, terwijl juist een HBO of Universiteit er voor kan zorgen dat fysiek onderwijs plaatsvindt met een zeer laag risico. Ik heb in de periode september-december 2020 gewoon offline les gehad waar mogelijk, maar dan wel met 15 man in een ruimte bedoeld voor 100+ man. Dat kan, want hoorcolleges gaan niet door en vormen een zeer groot deel van het onderwijs en daarmee drukte in de universiteitsgebouwen. Die ruimtes kunnen nu worden gebruikt voor kleinschaliger onderwijs waarbinnen een veelvoud van 1.5 meter afstand mogelijk is.

Ik kan er gewoon niet bij dat zoveel zaken die juist weinig risico tot besmetting opleveren aan de kant worden geschoven. Dat beperkt zich overigens niet tot onderwijs, denk ook aan bijvoorbeeld een tuin/hortus die onder het museumwezen valt en daarom niet open mag, terwijl de parken en bossen ondertussen vol lopen met wandelaars.

Nogmaals, ik begrijp heus de prioriteit die bij het basisonderwijs ligt. Natuurlijk is het voor oudere kinderen en jongeren makkelijker om online bij te blijven, en daarmee belast je ouders ook veel minder. Ik heb alleen echt het gevoel dat er hele groepen buiten spel worden gezet die net zo goed last hebben van de crisis, en dat er door die prioriteit bijna geen oog is voor andere zaken dan het basisonderwijs. Daar komt dan nog eens bovenop dat we elke dag weer vanuit de overheid horen hoe slecht het wel niet gaat, een legio aan uitbraken hebben gezien op basisscholen, maar dan wel een ogenschijnlijk tegenstrijdig bericht naar buiten komt met de boodschap dat de opvang en basisscholen gewoon weer open kunnen. Dat vind ik dan erg krom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06
Thomas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Ik wil echt de problemen onder jonge kinderen en ouders niet bagatelliseren, maar denk je nou echt dat kinderen/jongeren op de middelbare school/HBO/WO geen last hebben van deze crisis? Diverse onderzoeken laten zien dat depressieve klachten, angstklachten en isolement de pan uit rijzen. Ik vind het echt belachelijk dat daar geen haan naar kraait, terwijl juist een HBO of Universiteit er voor kan zorgen dat fysiek onderwijs plaatsvindt met een zeer laag risico. Ik heb in de periode september-december 2020 gewoon offline les gehad waar mogelijk, maar dan wel met 15 man in een ruimte bedoeld voor 100+ man. Dat kan, want hoorcolleges gaan niet door en vormen een zeer groot deel van het onderwijs en daarmee drukte in de universiteitsgebouwen. Die ruimtes kunnen nu worden gebruikt voor kleinschaliger onderwijs waarbinnen een veelvoud van 1.5 meter afstand mogelijk is.

Ik kan er gewoon niet bij dat zoveel zaken die juist weinig risico tot besmetting opleveren aan de kant worden geschoven. Dat beperkt zich overigens niet tot onderwijs, denk ook aan bijvoorbeeld een tuin/hortus die onder het museumwezen valt en daarom niet open mag, terwijl de parken en bossen ondertussen vol lopen met wandelaars.

Nogmaals, ik begrijp heus de prioriteit die bij het basisonderwijs ligt. Natuurlijk is het voor oudere kinderen en jongeren makkelijker om online bij te blijven, en daarmee belast je ouders ook veel minder. Ik heb alleen echt het gevoel dat er hele groepen buiten spel worden gezet die net zo goed last hebben van de crisis, en dat er door die prioriteit bijna geen oog is voor andere zaken dan het basisonderwijs. Daar komt dan nog eens bovenop dat we elke dag weer vanuit de overheid horen hoe slecht het wel niet gaat, een legio aan uitbraken hebben gezien op basisscholen, maar dan wel een ogenschijnlijk tegenstrijdig bericht naar buiten komt met de boodschap dat de opvang en basisscholen gewoon weer open kunnen. Dat vind ik dan erg krom.
Zou het te maken kunnen hebben met het aantal reisbewegingen een contacten? Veel kinderen zitten op de basisschool in hun eigen wijk, hebben vriendjes die ook op dezelfde school zitten. Studenten komen uit de hele stad en ook daarbuiten, reizen vaak met het OV, etc. Geen idee of dat wordt meegenomen in de overwegingen, maar ik kan me er iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Kappers, moet hoognodig een knipbeurt (8>
Ik heb na 20 jaar eindelijk de lengte die ik altijd hebben wilde. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Van NOS.nl:

Minister Van Ark: daling aantal besmettingen niet zo groot als verwacht

"De situatie is zorgelijk, er komt nog heel wat op ons ons af." Dat zei minister Van Ark voor Medische Zorg over de Britse coronavariant in WNL op Zondag. Ze benadrukte dat er een daling is in de besmettingscijfers, maar dat die niet zo groot is als verwacht "met deze drastische maatregelen".

De minister houdt rekening met verschillende noodscenario's wat betreft zorgcapaciteit. "In februari een piek, of in maart", zegt ze. Hoe het zich gaat ontwikkelen, hangt ook af van het vaccineren, stelde Van Ark. "Na een trage start zijn we met een inhaalslag bezig, maar nu vallen de leveringen weer tegen."

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:39
THE_BASE schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Ik heb na 20 jaar eindelijk de lengte die ik altijd hebben wilde. :)
Je moet toch strontvermoeid raken van al die ministers en artsen die allemaal een mening verkondigen in de media... 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
THE_BASE schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:42:
Van NOS.nl:

"De situatie is zorgelijk, er komt nog heel wat op ons ons af." Dat zei minister Van Ark voor Medische Zorg over de Britse coronavariant in WNL op Zondag. Ze benadrukte dat er een daling is in de besmettingscijfers, maar dat die niet zo groot is als verwacht "met deze drastische maatregelen".

De minister houdt rekening met verschillende noodscenario's wat betreft zorgcapaciteit. "In februari een piek, of in maart", zegt ze. Hoe het zich gaat ontwikkelen, hangt ook af van het vaccineren, stelde Van Ark. "Na een trage start zijn we met een inhaalslag bezig, maar nu vallen de leveringen weer tegen."
En het valt niemand bij de NOS op dat deze dame, net als de rest hoor, alles maar vaag houdt?

1. Wat had ze verwacht qua getallen?
2. Wat zijn de streefgetallen?
3. Welke piek in februari? Al zou je per direct alle maatregelen los laten, een piek in februari is bijna onhaalbaar.
4. Wat komt er dan nog op ons af dat we niet weten?
5. Welke inhaalslag met vaccineren?
6. Welke leveringen vallen er op dit moment tegen?
7. Waarom benoemt ze het mogelijk betere weer in maart niet?

Voor mij typisch iemand die op geen enkel vlak leiding en verantwoordelijkheid wenst te nemen. Ze laat het liever over aan Rutte en de Jonge om vooraan te staan en de rotte tomaten op te vangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 31-01-2021 13:55 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Thomas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:28:
Ik wil echt de problemen onder jonge kinderen en ouders niet bagatelliseren, maar denk je nou echt dat kinderen/jongeren op de middelbare school/HBO/WO geen last hebben van deze crisis?
Alles voor 'maar' telt meestal eigenlijk niet. Niemand zal beweren dat andere kinderen geen last hebben van deze crisis, iedereen heeft er last van.
Voor kinderen rond de kleuterleeftijd is het sociale contact en interactie met leeftijdgenoten juist één van de belangrijkste dingen die ze leren op school. Dat gaat veel minder om lesstof maar veel meer om de zachte kant. Lesstof kan je inhalen op latere leeftijd, als je sociale basisontwikkeling een knauw krijgt kan je de effecten daarvan een leven lang zien. Dat is echt een heel groot verschil tussen de leeftijdscategorieën.
Dat is puur redeneren op emotie. Niemand wordt buitenspel gezet en continu wordt alles afgewogen. Je moet het alleen wel realistisch blijven bekijken.
Stel dat oudere kinderen nu op 50% draaien qua les en contact met leeftijdsgenoten. Jongere kinderen staan hooguit op 5%. Af en toe een half uurtje zoom om de juf te zien en wat speeldates, meer is er niet.
Daarnaast geeft het thuis blijven van de jongeren inderdaad de grootste impact op thuissituaties, ook dat speelt mee.
Tel je alles op dan is het volstrekt logisch dat men eerst naar basisscholen kijkt om wat te kunnen verruimen. Dat heeft werkelijk waar niets te maken met anderen buitenspel zetten, maar is gewoon gezond verstand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:51:
[...]

En het valt niemand bij de NOS op dat deze dame, net als de rest hoor, alles maar vaag houdt?

3. Welke piek in februari? Al zou je per direct alle maatregelen los laten, een piek in februari is bijna onhaalbaar.
4. Welke inhaalslag met vaccineren?
5. Welke leveringen vallen er op dit moment tegen?

Voor mij typisch iemand die op geen enkel vlak leiding en verantwoordelijkheid wenst te nemen. Ze laat het liever over aan Rutte en de Jonge om vooraan te staan en de rotte tomaten op te vangen.
Wanneer je een beetje het nieuws en achtergronden volgt dan kun je alle vijf de vragen grotendeels zelf beantwoorden. Op Tweakers wordt verwacht dat je zelf ook het nodige initiatief onderneemt voordat je vragen gaat stellen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Wanneer je een beetje het nieuws en achtergronden volgt dan kun je alle vijf de vragen grotendeels zelf beantwoorden. Op Tweakers wordt verwacht dat je zelf ook het nodige initiatief onderneemt voordat je vragen gaat stellen.
Ik vraag niet om de antwoorden, ik stel aan de kaak dat de NOS zich zo weg laat zetten zonder enige onderbouwing te vragen aan deze minister. Ze zwamt maar wat, en de NOS slikt het als zoete koek.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 31-01-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Ik vraag niet om de antwoorden, ik stel aan de kaak dat de NOS zich zo weg laat zetten zonder enige onderbouwing te vragen aan deze minister. Ze zwamt maar wat, en de NOS slikt het als zoete koek.
WNL is geen NOS. NOS kan alleen maar herhalen wat zij bij WNL heeft gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan

-21, dat is toch een stuk beter dan de +41 van vorige week :)

[ Voor 31% gewijzigd door Drardollan op 31-01-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
downtime schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:03:
[...]

WNL is geen NOS. NOS kan alleen maar herhalen wat zij bij WNL heeft gezegd.
Dus een journalist is enkel een typegeit die wat overtypt? Ik was nog altijd in de veronderstelling dat een journalist iets van onderzoek deed, maar blijkbaar heeft de NOS geen journalisten meer? Dat is wel heel makkelijk gedacht, als ze iets publiceren wat zo vaag is, dan moeten ze nader onderzoek uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Vorige week totaal +41 in 't ziekenhuis.

Mooie cijfers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mr.Joker schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Vorige week totaal +41 in 't ziekenhuis.

Mooie cijfers :)
Ik typte het er net bij, moest het opzoeken 8)

Maar inderdaad netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:03:
Het is -12 t.o.v. gisteren (en niet -21)
offtopic:
beter kijken

Verder gemiddelde opname per dag ma t/m zondag is 187 (tov 206 de week daarvoor)

[ Voor 22% gewijzigd door geenstijl op 31-01-2021 14:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
geenstijl schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Het is -12 t.o.v. gisteren (en niet -21)
Verder gemiddelde opname per dag ma t/m zondag is 187 (tov 206 de week daarvoor)
-27 verpleegafdeling, +6 IC = 21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Dus een journalist is enkel een typegeit die wat overtypt? Ik was nog altijd in de veronderstelling dat een journalist iets van onderzoek deed, maar blijkbaar heeft de NOS geen journalisten meer?
Als medium moet je altijd keuzes maken in de vloed aan berichten die binnen komen: Negeren, plaatsen, of zelf meer onderzoek doen. In dit geval hebben ze voor plaatsen gekozen. Als organisatie met beperkte middelen kan dat een prima keuze zijn. Zeker als er morgen, overmorgen en volgende week alweer andere cijfers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
downtime schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Als medium moet je altijd keuzes maken in de vloed aan berichten die binnen komen: Negeren, plaatsen, of zelf meer onderzoek doen. In dit geval hebben ze voor plaatsen gekozen. Als organisatie met beperkte middelen kan dat een prima keuze zijn. Zeker als er morgen, overmorgen en volgende week alweer andere cijfers zijn.
Dan hebben ze in mijn ogen dus een slechte keuze gemaakt en beter niet kunnen plaatsen. Juist dit soort ‘nieuwsberichten’ is koren op de molen van de wappies in mijn ogen.

Ik vind het overigens veel te makkelijk om het zo weg te zetten, ze hebben middelen zat voor gedegen onderzoeksjournalistiek. Dat alles veranderd is ook geen valide reden om er met de pet naar te gooien, dan zitten ze in het verkeerde vak.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 31-01-2021 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:03:
[Embed]

Laguna schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Dat zou mooi zijn inderdaad, op dinsdag zal het waarschijnlijk wel weer even boven de 200 schieten. Op de IC verwacht ik dat we deze week structureel onder de 30 zakken. Qua totale bezetting verwacht ik dat we over een week rond de 2.100 zitten.
Qua nieuwe opnames zijn we inmiddels structureel onder de 200 gezakt, maar qua nieuwe opnames op de IC helaas nog niet structureel onder de 30. Qua totale bezetting 100 hoger dan ik een week geleden had ingeschat. Men blijft er toch wat langer liggen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:28:
[...]

[...]

Qua nieuwe opnames zijn we inmiddels structureel onder de 200 gezakt, maar qua nieuwe opnames op de IC helaas nog niet structureel onder de 30. Qua totale bezetting 100 hoger dan ik een week geleden had ingeschat. Men blijft er toch wat langer liggen lijkt het.
Je zat redelijk in de buurt, benieuwd wat aankomende week ons brengt.

Dat langer liggen zal wel deels komen door een andere groep mensen die in het ziekenhuis ligt. In de eerste golf lagen er veel ouderen en zwakkeren die het niet gered hebben of naar huis zijn gegaan voor de laatste paar dagen. Ik denk dat de groep die er nu ligt kansrijker is, en dus anders (langer) behandeld wordt.

Maar dat is maar een klein deel van de verklaring verwacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 31-01-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Dan hebben ze in mijn ogen dus een slechte keuze gemaakt en beter niet kunnen plaatsen. Juist dit soort ‘nieuwsberichten’ is koren op de molen van de wappies in mijn ogen.

Ik vind het overigens veel te makkelijk om het zo weg te zetten, ze hebben middelen zat voor gedegen onderzoeksjournalistiek. Dat alles veranderd is ook geen valide reden om er met de pet naar te gooien, dan zitten ze in het verkeerde vak.
Als je onderzoeksjournalistiek wilt moet je blijkbaar een lokaal dagblad kopen.
Wie de volgende ochtend de radio of televisie aan zet, kan niet om de belaging van het Enschedese ziekenhuis heen. Bestuurder Sophia de Rooij vertelt bij de NOS dat ze het onbegrijpelijk vindt dat ‘mensen ’s morgens opstaan en bedenken dat ze ’s avonds een ziekenhuis gaan aanvallen’, RTL Nieuws citeert een woordvoerder die zegt dat ‘mensen probeerden met stenen de ruiten kapot te gooien. Gelukkig is dat niet gelukt.’

Ook premier Mark Rutte is fel. Hij noemt het ontoelaatbaar dat ‘idioten’ een ziekenhuis hebben belaagd met stenen. „Die mensen werken zich het snot voor de ogen om mensen gezond te houden”, aldus de premier. De lokale VVD laat bij monde van Malkis Jajan weten dat het ziekenhuis ‘liefst vandaag nog’ 24 uur per dag beveiligd moet worden. Desnoods moet het leger maar worden ingezet.
Het MST zelf schrijft, als de gemoederen wat bedaard zijn, dat ‘demonstranten niet doelbewust richting het ziekenhuis zijn gegaan’ en er ‘geen schade aan het gebouw of de ruiten aangericht’ is. Wel zijn de slagbomen van spoedpost en de parkeerplaats, op zo’n 50 meter van het gebouw, afgebroken.
23.05 uur: Deze krant belt met het MST. Een woordvoerder laat weten dat werd geprobeerd om ruiten in te gooien, maar dat dit niet is gelukt. Een deel van het personeel is geschrokken. Onder de kop ‘Ziekenhuis MST belaagd door relschoppers, personeel was ongerust’ komt het op Tubantia.nl.

23.20 uur: De verslaggever van deze krant gaat ter plekke kijken, maarer is geen mens op straat, rondom het ziekenhuis ligt geen steen, op geen van de ruiten zit ook maar een krasje. ‘Ik vind het vreemd’, appt hij collega’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:04
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:08:
Prikken we die vriezer gewoon leeg dan is het allemaal een storm in een glas water geweest. Dat een beperkte groep mensen dan één of meerdere weken eerder beschermd had kunnen zijn is echt wisselgeld op het totale plaatje.
Nee, dat is geen storm in een glas water op het geheel.
Welke groep je ook aanmerkt, die vaccins moeten er daar dan zo snel mogelijk in. En niet over weken uitgesmeerd.
Dat de hele bevolking gedaan moet is iets anders dan de eerste kwetsbare groepen beschermen.
Vaccineer je de kwetsbaren (en zorgpersoneel), die op de IC verwacht worden na besmetting, eerst, dan zal die opname uitblijven.
Ga je dat uitsmeren dan blijf je het zorgsysteem belasten waar dat niet nodig was.

Dat wisselgeld is dus heel belangrijk om de zorg wél bereikbaar te houden. Zonder wisselgeld kun je alleen de stekker uit de beademing halen en lijkenkisten teruggeven.
Die kwetsbare groep wordt namelijk ook al aangeraden geen IC traject in te gaan vanwege mogelijk langdurige revalidatie zoniet blijvende invaliditeit.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
THE_BASE schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:42:
Van NOS.nl:

Dat hoor ik toch al vanaf september? Elke keer een tikje meer maatregelen, elke keer mikken op R=0.9, en elke keer blijkt Rutte's "grote hamer" toch niet genoeg om het virus "plat te slaan".
En ondertussen modderen we de hele winter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Pas kwam het nieuws dat de 2e prik later kwam en kwamen producenten enigszins in het verweer dat ze niet wisten of de genoemde effectiviteit nog wel gehaald werd. Ik heb hier daarna niks meer over gehoord.

Is die 2e nog steeds later? Is dat probleem inmiddels ontkracht? Of zit hier eigenlijk nog een los eindje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Drardollan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:51:
[...]

4. Wat komt er dan nog op ons af dat we niet weten?
5. Welke inhaalslag met vaccineren?
6. Welke leveringen vallen er op dit moment tegen?
7. Waarom benoemt ze het mogelijk betere weer in maart niet?

Helemaal.. Ik zie een zelfde soort charlatan als Hugo de Jonge.
Ipv eindelijk eens toe te geven dat die angstbeelden rond de mutatie wat overtrokken waren dubbelt ze nog even down op het angstorgel.
De cijfers zijn echt gigiantisch veel beter dan waar ze ons al weken voor waarschuwen. Schaamteloos gesjoemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:04
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:08:
Vanuit het individu gezien kan je inderdaad denken dat het zo werkt, maar De Jonge rekent vanuit de gehele maatschappij. Dat een aantal individuen door sneller starten eerder immuun is gaat je nul komma nul helpen met het terug keren naar een normaal leven. Daar is simpelweg heel veel meer voor nodig.

Prikken we die vriezer gewoon leeg dan is het allemaal een storm in een glas water geweest. Dat een beperkte groep mensen dan één of meerdere weken eerder beschermd had kunnen zijn is echt wisselgeld op het totale plaatje.
Ik heb niet gezegd dat als deze vaccins op zijn de maatschappij weer open kan. ;)
Wel dat hoe sneller deze geplaatst zijn (en dus op voor nu) hoe sneller deze mensen immuniteit opgebouwd hebben.
Dus nee, dat is geen storm in een glas water op het geheel.
Welke groep je ook aanmerkt, die vaccins moeten er daar dan zo snel mogelijk in. En niet over weken uitgesmeerd ómdat we pas extra krijgen over bv twee maanden........
Dat de hele bevolking gedaan moet is iets anders dan de eerste kwetsbare groepen beschermen.
Vaccineer je de kwetsbaren (en zorgpersoneel), die op de IC verwacht worden na besmetting, eerst, dan zal die opname uitblijven.
Ga je dat uitsmeren dan blijf je het zorgsysteem belasten waar dat niet nodig was.

Dat wisselgeld is dus heel belangrijk om de zorg wél bereikbaar te houden. Zonder wisselgeld kun je alleen de stekker uit de beademing halen en lijkenkisten teruggeven.
Die kwetsbare groep wordt namelijk ook al aangeraden geen IC traject in te gaan vanwege mogelijk langdurige revalidatie zoniet blijvende invaliditeit.

Bijkomend voordeel van dat wisselgeld is natuurlijk dat als de ziekenhuis/IC-opnames flink dalen er een heleboel afgeschaald kan aan regels en weer open kan. ;)
En dat is toch waar iedereen naar snakt?
Dat gaat alleen met vaccineren gebeuren als ik de mutanten een beetje bekijk, die zorgen voor meer/snellere opnames van kwetsbare mensen.
En daar is de kring weer rond, je moet dus de kwetsbaren sneller vaccineren.

En waar de Jonge mee rekent? Niet met verstand en vooruitzien in ieder geval wbt vaccinatie beleid.
Dat rammelt echt aan alle kanten, geheel los van hoeveel vaccins er aangeboden worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 31-01-2021 15:06 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:43:
[...]

De cijfers zijn echt gigiantisch veel beter dan waar ze ons al weken voor waarschuwen. Schaamteloos gesjoemel.
Zolang de Britse variant exponentiele groei laat zien, kan je er donder op zeggen dat het heel snel weer gigantisch uit de klauw loopt.

Bij Rutte duurde het een maand of 7 voordat hij exponentiele groei leek te begrijpen. Bij een van z'n laatste persconferenties zei de Jonge iets van "het gaat heel snel, en als je denkt dat het snel gaat, gaat het toch nog sneller". Ook hij lijkt niet te begrijpen dat exponentiele groei zeer eenvoudig en zeer voorspelbaar is.

Ondertussen heb ik nog steeds het idee dat Rutte's eerste persconferentie, waarin hij zei groepsimmuniteit te willen bereiken door iedereen te besmetten, nog steeds aardig op schema zit.

[ Voor 42% gewijzigd door RemcoDelft op 31-01-2021 15:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Helemaal.. Ik zie een zelfde soort charlatan als Hugo de Jonge.
Ipv eindelijk eens toe te geven dat die angstbeelden rond de mutatie wat overtrokken waren dubbelt ze nog even down op het angstorgel.
Dus een gigantische toename is (vooralsnog) gelukkig uitgebleven, met dank aan de mensen die zich wel aan de maatregelen houden.
Gaan de cijfers omhoog, doen ze het niet goed. Gaan de cijfers omlaag, doen ze het niet goed. Waarschuwen ze wel, doen ze het niet goed. Waarschuwen ze niet, doen ze het niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Dus een gigantische toename is (vooralsnog) gelukkig uitgebleven, met dank aan de mensen die zich wel aan de maatregelen houden.
Gaan de cijfers omhoog, doen ze het niet goed. Gaan de cijfers omlaag, doen ze het niet goed. Waarschuwen ze wel, doen ze het niet goed. Waarschuwen ze niet, doen ze het niet goed.
Zo kun je overal een punt aan lullen.
Het feit blijft dat alle voorspellingen van afgelopen weken ver van de huidige realiteit zitten. En onze minister spreekt over tegenvallende cijfers 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 20:15

Mooie cijfers weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als we onder de 3600 zitten dan krijgen we toch weer meer mogelijkheden tot BCO of niet?

Nu alleen nog zorgen dat de maatregelen als gevolg van dat BCO ook echt worden opgevolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Inderdaad we kunnen inmiddels wel definitief stellen dat het niet klopt dat een derde van alle besmettingen de Britse variant zou betreffen met een R van 1,27. Ik ben benieuwd wanneer het RIVM eindelijk hun verwachtingen gaan bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:18

Agent47

I always close my contracts.

Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Als we onder de 3600 zitten dan krijgen we toch weer meer mogelijkheden tot BCO of niet?

Nu alleen nog zorgen dat de maatregelen als gevolg van dat BCO ook echt worden opgevolgd...
Dacht dat dat 3000 was...

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:26:
[...]

BCO draait al weken weer 100%, in de zin dat daar geen beperkte capaciteit meer is. Wil niet zeggen dat iedereen meewerkt natuurlijk.. En niet iedereen bereikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:14:
[...]
Het feit blijft dat alle voorspellingen van afgelopen weken ver van de huidige realiteit zitten. En onze minister spreekt over tegenvallende cijfers 8)7
Het zijn toch ook tegenvallende cijfers? Er was verwacht dat de daling van het aantal besmettingen en ZH-opnames sneller zou zijn maar dat is niet het geval. Dan is zo'n opmerking van de minister toch niet vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:29:
[...]

BCO draait al weken weer 100%, in de zin dat daar geen beperkte capaciteit meer is. Wil niet zeggen dat iedereen meewerkt natuurlijk.. En niet iedereen bereikbaar is.
Ik denk vooral ook dat het BCO nu weinig uit haalt is omdat mensen die nu uit het BCO naar boven komen, geen verplichting hebben om zich te laten testen of een X aantal dagen in quarantaine te blijven.

Huisgenoten hebben ook een quarantaine-plicht en eigenlijk zijn die impliciet eerstelijns uit BCO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:42

spartacusNLD

This is Sparta!!

Goede, nieuwe podcast. Deze week: Strategie, varianten, en vaccinvragen, met prof.dr. Marc Bonten:

https://signaalwaarde.nl/aflevering-2/

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 31-01-2021 15:32 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Bijna 1200 minder dan vorige week is wel een grote stap voorwaarts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Alles voor 'maar' telt meestal eigenlijk niet. Niemand zal beweren dat andere kinderen geen last hebben van deze crisis, iedereen heeft er last van.
Voor kinderen rond de kleuterleeftijd is het sociale contact en interactie met leeftijdgenoten juist één van de belangrijkste dingen die ze leren op school. Dat gaat veel minder om lesstof maar veel meer om de zachte kant. Lesstof kan je inhalen op latere leeftijd, als je sociale basisontwikkeling een knauw krijgt kan je de effecten daarvan een leven lang zien. Dat is echt een heel groot verschil tussen de leeftijdscategorieën.

[...]

Dat is puur redeneren op emotie. Niemand wordt buitenspel gezet en continu wordt alles afgewogen. Je moet het alleen wel realistisch blijven bekijken.
Stel dat oudere kinderen nu op 50% draaien qua les en contact met leeftijdsgenoten. Jongere kinderen staan hooguit op 5%. Af en toe een half uurtje zoom om de juf te zien en wat speeldates, meer is er niet.
Daarnaast geeft het thuis blijven van de jongeren inderdaad de grootste impact op thuissituaties, ook dat speelt mee.
Tel je alles op dan is het volstrekt logisch dat men eerst naar basisscholen kijkt om wat te kunnen verruimen. Dat heeft werkelijk waar niets te maken met anderen buitenspel zetten, maar is gewoon gezond verstand.
Vandaar ook dat ik schreef dat ik snap dat de prioriteit bij het basisonderwijs ligt, daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat mij er om dat er evengoed sociaal-emotionele problemen ontstaan onder oudere jongeren. Ik zie dat daar eigenlijk amper aandacht aan wordt geschonken, en dat vind ik opvallend en onterecht.
Stel dat oudere kinderen nu op 50% draaien qua les en contact met leeftijdsgenoten. Jongere kinderen staan hooguit op 5%.
"Stel dat" hebben we niet zoveel aan. Feit is dat ruim de helft van de jongeren tussen 18 en 24 kampt met psychische problematiek n.a.v. de lockdown, maar we hebben het enkel over jonge kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Het zijn toch ook tegenvallende cijfers? Er was verwacht dat de daling van het aantal besmettingen en ZH-opnames sneller zou zijn maar dat is niet het geval. Dan is zo'n opmerking van de minister toch niet vreemd?
Ik heb nog even de Technische briefing van 13 Januari nagekeken:
Alle prognoses van pagina 18 t/m 21 daar zitten we nu ruim onder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
:? Volgens mij volgen we toch vrij aardig de dikgedrukte blauw/groene trendlijn? Qua dagelijkse opnames er iets boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
geenstijl schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:55:
[...]
:? Volgens mij volgen we toch vrij aardig de dikgedrukte blauw/groene trendlijn? Qua dagelijkse opnames er iets boven.
De IC-bezetting loopt aardig gelijk maar we zitten nu wel in het weekend waardoor we iets minder ontslagen uit het ziekenhuis meekrijgen.
Maar bijvoorbeeld de gehele ziekenhuisbezetting staat op 1 Feb op 2400 terwijl we op dit moment net boven de 2200 zitten.
Ik zie in ieder geval geen tegenvallende cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Zeker mooie cijfers, maar dan rijst wel de vraag of sommige mensen zich liever niet laten testen bij de GGD omdat dan hun gegevens op straat komen te liggen?

Ik zou me wel even achter de oren krabben voor ik me zou laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
Vlassie1980 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Zeker mooie cijfers, maar dan rijst wel de vraag of sommige mensen zich liever niet laten testen bij de GGD omdat dan hun gegevens op straat komen te liggen?

Ik zou me wel even achter de oren krabben voor ik me zou laten testen.
Dat zal wel meespelen lijkt me alleen ligt het percentage positief voor de periode 25 jan - 27 jan op 11,2% waardoor dat effect me niet heel groot lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Ik denk dat onze minister had gehoopt dat je met het sluiten van alles behalve supermarkten en het instellen van een avondklok de besmettingen abrupt omlaag brengt. Helaas voor hem heeft een groot gedeelte van Nederland in het afgelopen jaar andere manier gevonden om elkaar in het gezicht te hoesten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Ik denk dat onze minister had gehoopt dat je met het sluiten van alles behalve supermarkten en het instellen van een avondklok de besmettingen abrupt omlaag brengt. Helaas voor hem heeft een groot gedeelte van Nederland in het afgelopen jaar andere manier gevonden om elkaar in het gezicht te hoesten. :P
Ja, we zijn met zijn allen ook niet massaal gestopt met werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 13:29
[...]

Stel he, het is 30 graden en iedereen gaat naar het strand, niemand smeert zich in en iedereen komt verbrand thuis.
Dan heb je een minister, laten we hem Minister Zon noemen die zegt "We moeten ons insmeren want met deze snelheid is straks 50% van de bevolking verbrand!".
De bevolking smeert zich in en een week later is nog maar 3% verbrand thuis gekomen.

Nu zeg jij tegen minister Zon:
Het feit blijft dat alle voorspellingen van afgelopen weken ver van de huidige realiteit zitten.
en Minister Zon zegt, vanwege de 3%:
spreekt over tegenvallende cijfers

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
xzaz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Stel he, het is 30 graden en iedereen gaat naar het strand, niemand smeert zich in en iedereen komt verbrand thuis.
Dan heb je een minister, laten we hem Minister Zon noemen die zegt "We moeten ons insmeren want met deze snelheid is straks 50% van de bevolking verbrand!".
De bevolking smeert zich in en een week later is nog maar 3% verbrand thuis gekomen.

Nu zeg jij tegen minister Zon:

[...]

en Minister Zon zegt, vanwege de 3%:

[...]
Minister zon(van Ark) heeft op geen enkele manier bijgedragen deze crisis.
*knip* niet op de man aub

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:03:
[...]

De IC-bezetting loopt aardig gelijk maar we zitten nu wel in het weekend waardoor we iets minder ontslagen uit het ziekenhuis meekrijgen.
Maar bijvoorbeeld de gehele ziekenhuisbezetting staat op 1 Feb op 2400 terwijl we op dit moment net boven de 2200 zitten.
Er is een verschil tussen prognose en wat gewenst is. Als de prognose van 13 januari was dat we zonder aanvullende maatregelen op 2400 zouden uitkomen (wat ook maar een schatting is, de toekomst voorspellen blijft lastig) en de politiek neemt extra maatregelen om dat getal omlaag te krijgen, dan hebben ze daarbij een verwachting hoeveel die verlaging gaat zijn. Geen idee wat hun verwachting was, maar ik denk wel dat ze een daling van meer dan 10% hadden gewild, dus dan zijn het wel degelijk tegenvallende cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 13:29
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Minister zon(van Ark) heeft op geen enkele manier bijgedragen deze crisis.
*knip*
*knip* niet op de man aub

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2021 20:00 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
Transportman schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Er is een verschil tussen prognose en wat gewenst is. Als de prognose van 13 januari was dat we zonder aanvullende maatregelen op 2400 zouden uitkomen (wat ook maar een schatting is, de toekomst voorspellen blijft lastig) en de politiek neemt extra maatregelen om dat getal omlaag te krijgen, dan hebben ze daarbij een verwachting hoeveel die verlaging gaat zijn. Geen idee wat hun verwachting was, maar ik denk wel dat ze een daling van meer dan 10% hadden gewild, dus dan zijn het wel degelijk tegenvallende cijfers.
Het zijn hoe dan ook meevallende cijfers.
De avondklok en max 1 bezoeker regel halen voor zover ik kan zien niets uit in positieve zin. Ik zie alleen een stuk meer mensen die zelf invulling gaan geven aan de regels net als ik.
Hier op het dorp wel voor het eerst in jaren politie gezien afgelopen week maar ik denk niet dat veel mensen zich daar druk om maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het NRC komt vandaag met een redactioneel commentaar na de onrustige week van de avondklok rellen waarin gepleit wordt voor bestuurlijke zelfreflectie.

De Tweede Kamer wordt verweten een politiek spel te spelen rondom de invoering van de avondklok met weinig oog voor de gevolgen en daarna een poging om elkaar af te troeven in hoe hard de relschoppers aangepakt moeten worden (leger inzetten, plukken van relschoppers). De PVV en FVD moeten ook nadenken over de rol van hun verzetsretoriek en dat dit een rol speelde bij het aanwakkeren van de rellen.

Het lokale bestuur wordt aangesproken op hun 'outsourcing' van handhaving naar groepen voetbalsupporters en Farmers Defence Force en de lof waarmee zij spraken over de hulp van deze groepen bij de handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Het zijn hoe dan ook meevallende cijfers.
De avondklok en max 1 bezoeker regel halen voor zover ik kan zien niets uit in positieve zin. Ik zie alleen een stuk meer mensen die zelf invulling gaan geven aan de regels net als ik.
Hier op het dorp wel voor het eerst in jaren politie gezien afgelopen week maar ik denk niet dat veel mensen zich daar druk om maken.
N=1 en lees je eerst nou maar eens in, cijfers vallen wel degelijk tegen anders hadden we al veel eerder kunnen versoepelen. Waarom denk je eigenlijk dat die avondklok is ingesteld? En je kan nu nog geen conclusies trekken over een maatregel die pas kortgeleden is ingevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Transportman schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:03:
[...]

De extra maatregelen van de avondklok zijn nu nog lang niet zichtbaar. Deze week zou je het in de besmettingen kunnen zien, maar zeker nog niet in opnames.

Ik denk dat het vooral de onzekerheid is... Hoeveel erger is de nieuwe variant en hoe gaat het in het echte verkoudheidsseizoen. (dec-maart, met normale piek in febr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Teijgetje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:35:
L
Nee, dat is geen storm in een glas water op het geheel.
Welke groep je ook aanmerkt, die vaccins moeten er daar dan zo snel mogelijk in. En niet over weken uitgesmeerd.

Je doet net alsof het een verschil is tussen wel of niet vaccineren. We hebben het hier over enkele weken eerder of later, meer is het echt niet hoor. Ook niet als je er allemaal hyperbolen bij sleept.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Je doet net alsof het een verschil is tussen wel of niet vaccineren. We hebben het hier over enkele weken eerder of later, meer is het echt niet hoor. Ook niet als je er allemaal hyperbolen bij sleept.
Hou het er maar op dat het voor heel veel groepen maanden later gaat worden dan oorspronkelijk gepland. Er is nog steeds geen sprake van dat er 24/7 ingeent gaat worden, wat ook niet kan omdat er gewoon niet genoeg vaccins besteld zijn. Maar elke kink die nu in de kabel komt van welke pharmaceut ook, leidt tot vertraging in het vaccinatieprogramma. En dat is nu al aan de hand, terwijl er nog maar nauwelijks is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:26:
[...]

Hou het er maar op dat het voor heel veel groepen maanden later gaat worden dan oorspronkelijk gepland. Er is nog steeds geen sprake van dat er 24/7 ingeent gaat worden, wat ook niet kan omdat er gewoon niet genoeg vaccins besteld zijn. Maar elke kink die nu in de kabel komt van welke pharmaceut ook, leidt tot vertraging in het vaccinatieprogramma. En dat is nu al aan de hand, terwijl er nog maar nauwelijks is begonnen.
Alleen is het niet zo dat dat de fout is van Nederlands beleid. Ook als ze bepaalde vaccins eerder goedgekeurd hadden kwamen er echt niet meer vaccins uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik denk dat ze heel maart nog af willen wachten of de besmettingen nog steeds dalen en dan in april weer iets meer open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Deezers schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:31:
Ik denk dat ze heel maart nog af willen wachten of de besmettingen nog steeds dalen en dan in april weer iets meer open kan.
Als dat gebeurt dan verwacht ik dat veel scholieren zakken voor hun eindexamens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Er is ruimschoots genoeg besteld, namelijk de komende maanden alles wat er geproduceerd kan worden. Het is al een wonder dat we binnen een jaar de huidige schaal van productie hebben kunnen bereiken. Dat er dan consequenties zijn als er iets vertraagt in die opschaling is vrij logisch en heeft niets met de bestelde hoeveelheid te maken.

Vergeet ook de complexiteit van het opzetten van farmaceutische productielijnen en supply chains niet, voor diverse rollen in zo'n project zijn de mensen die hem kunnen vervullen extreem schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Sergelwd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:03:
[...]
Dat we nu na een week of 3 a 4 nog steeds niet gedaald zijn qua IC bezetting tot het hoogtepunt van de vorige piek, wat we in een stijgende lijn tussen 27 en 31 december ongeveer hebben weten te halen in het tempo waarin het toen ging, kan ik nou ook geen meevallende cijfers noemen.
Kliniek gaat ook iets trager dan toen, maar iets minder dramatisch.

Ik weet niet waaraan het ligt dat de IC zo beroerd daalt, hebben we dankzij golf 2 en 2.5 een hoop patiënten verzameld op de IC met een hele lange lig duur zonder al te veel progressie ?

Besmettingen (voor wat er van weten, het blijven cijfers met een grotere onzekerheid dan ziekenhuis cijfers) zijn wel positiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Wat bedoel je?
Voor iedereen in NL zijn er 4 of 5 dosissen besteld.
Wil je er voor iedereen 10?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:20:
[...]

De extra maatregelen van de avondklok zijn nu nog lang niet zichtbaar. Deze week zou je het in de besmettingen kunnen zien, maar zeker nog niet in opnames.

Ik denk dat het vooral de onzekerheid is... Hoeveel erger is de nieuwe variant en hoe gaat het in het echte verkoudheidsseizoen. (dec-maart, met normale piek in febr)
Eens, de extra maatregelen van afgelopen zal je nu misschien in de eerste deelcijfers terug zien omdat ze vrij recent ingevoerd zijn en er een paar weken vertraging op zit, de rest zal vooral de onzekerheid zijn. Er 10% naast zitten valt wat mij betreft binnen die onzekerheid, hoeveel data we ook hebben en hoe goed we de modellen ook hebben, alleen achteraf weten we het aantal zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Wat bedoel je?
Minstens. Dan kunnen we op die weigeraars gewoon een heel magazijn vol met vaccinpijltjes leeg schieten, en dan kunnen ze geen kant meer op. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Wat bedoel je?
Je lult, er zijn in totaal 69 miljoen vaccins besteld. Aangezien we er rond de 34 miljoen nodig hebben is dat hooguit de dubbele hoeveelheid.
En we weten nu al dat de groep gezonde 60 minners op zijn vroegst pas in mei gevaccineerd gaat worden.
Voor 4 weken geleden was er nog gepland om dat een maand eerder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Je lult, er zijn in totaal 69 miljoen vaccins besteld. Aangezien we er rond de 34 miljoen nodig hebben is dat hooguit de dubbele hoeveelheid.
Je rekent er een beetje langs. Kinderen worden bijvoorbeeld al niet gevaccineerd, dus het aantal dosissen wat we nodig gaan hebben ligt een stukje lager.

Pagina: 1 ... 77 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2