Ik ga niet met je mee in de zoveelste discussie over de avondklok zelf en hoe gevoelig die ligt. Ik constateer alleen dat ik het een listige manier van beschrijven vind en hoop dat het zich niet ontwikkelt tot dode mus.CMD-Snake schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:17:
Het Parool had het ook bij het rechte eind over de heropening van de scholen die eraan zat te komen. Ze hebben dus goede insiders, als het niet simpelweg het kabinet is wat deze lekken verzorgd. Tot op heden is het wel de manier geweest om klappen te verzachten en een beetje voor te masseren.
Als de avondklok verlengd moet worden dan zal 2 februari (uiterlijk) een Kamermeerderheid ermee moeten instemmen. Ze zullen het onderwerp sowieso moeten bespreken, maar politiek Den Haag zal ook wel geschrokken zijn van de heftige reacties op de avondklok. Is dit steun die ze de vorige ronde kregen er dan ook nog? Hooguit is het sneu voor D66 als de avondklok na een paar weken weer over is, zij hebben hun ziel verkocht om het mogelijk te maken voor die paar weken.
Qua lekken zit ik er wat dubbel in. Principieel gezien is het onwenselijk en nogal verwerpelijk, maar het lijkt inderdaad soms wel zijn nut te hebben. Mijn vermoeden is dat het in die zin ook gedoogd wordt omdat het meer goed dan kwaad doet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8