Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.029 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:44
MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:43:
[...]

Die persoon misschien niet...

Maar 100000 personen die gemiddeld vijf dagen besmettelijk zijn en dan 6% besmettelijker over al die dagen zal 30% best een aardige optelling zijn.

[Twitter]

[Twitter]
Alleen, de reguliere covid is al redelijk besmettelijk... Mocht je met de regulaire strain bij iemand op bezoek gegaan en je hebt klachten is de kans ook al groot dat je diegene in een thuissetting besmet. Daar zal de Engelse variant niet echt verandering in brengen.

Voor de massa, ja, heb je een punt.

We zullen het binnen 3 weken ongeveer zien met een R van 1.2 volgens het RIVM.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Joker op 26-01-2021 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Alleen, de reguliere covid is al redelijk besmettelijk... Mocht je met de regulaire strain bij iemand op bezoek gegaan en je hebt klachten is de kans ook al groot dat je diegene in een thuissetting besmet. Daar zal de Engelse variant niet echt verandering in brengen.

Voor de massa, ja, heb je een punt.

We zullen het binnen 3 weken ongeveer zien met een R van 1.2 volgens het RIVM.
Wederom; grote getallen. Het is geen binair verhaal natuurlijk, die besmettingen ;)

Hoop uiteraard dat het mee blijkt te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het programma Dit is de Dag signaleert dat bij het vaccinregistratiesysteem wat in aanbouw is het potentieel ook kan gebeuren dat er data lekt:
Privacylek GGD ook probleem bij vaccinregistratie
Ook bij de registratie voor vaccinaties bestaat het gevaar op het lekken van persoonlijke gegevens, blijkt uit onderzoek van Dit is de Dag. Gisteren werd bekend dat twee GGD-medewerkers ervan worden verdacht persoonlijke gegevens uit het registratieprogramma voor het inplannen van coronatests te hebben doorverkocht. Datzelfde programma, CoronIT, wordt ook gebruikt voor het inplannen en registreren van vaccinaties.

Hoewel de modules voor testplanning en vaccinregistratie gescheiden zijn en daarmee niet toegankelijk voor alle GGD-medewerkers, hebben volgens de GGD op dit moment ongeveer 2000 medewerkers toegang tot informatie over de vaccinregistratie, blijkt uit het onderzoek van Dit is de Dag. De verwachting is dat dat aantal toeneemt naarmate er meer gevaccineerd wordt.

Zoekopdrachten in CoronIT worden niet gecontroleerd, zeggen verschillende GGD-medewerkers tegen de onderzoeksredactie van Dit is de Dag. Daarmee dreigt hetzelfde probleem te ontstaan als bij het inplannen van testen. Bovendien worden bij de registratie voor vaccins naast het BSN-nummer en adresgegevens nog meer persoonlijke gegevens vastgelegd, zoals informatie over zwangerschappen en allergieën.
bron: NOS Liveblog

Het registratiesysteem zal ook dus behoorlijk veel gevoelige informatie op een plek verzamelen. Wat ik mij afvraag is waarom je eigen huisarts dit niet zou bijhouden, in plaats van een centraal systeem. Je huisarts heeft al je dossier en weet van relevante zaken als allergie en zwangerschappen. Eventuele bijwerkingen van het vaccin zou je toch met je huisarts bespreken in de eerste instantie lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

IJzerlijm schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Dit onderzoek vindt geen relatie met temperatuur of luchtvochtigheid bij het begin van de tweede golf in Europese landen maar wel een met de breedtegraad en de daaruit volgende kracht van de zon als het winter wordt.

[Afbeelding]

https://www.nature.com/articles/s41598-021-81419-w
En hoe wordt dit allemaal uitgelegd met het feit dat SARS-CoV-2 in het regenseizoen van de tropische zones zich ook vermeerderd? Is de UV straling dan ook niet hoog in de tropische gebieden of is het daar dan merendeels bewolkt?

[ Voor 0% gewijzigd door immetjes op 27-01-2021 08:24 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
t_captain schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:58:
Ik vind het artikel van nu.nl een goed leesbare samenvating geven van de RIVM data:

https://www.nu.nl/coronav...itse-variant-rukt-op.html

Het grappige is: ik loop met mijn observaties en berekeningen een week voor op die van RIVM. Voornamelijk omdat hun schattingen van R-waarde achterlopen en ze die vervolgens wel als predictor gebruiken voor de nieuwe besmettingen.

Vorige week werd ik minder optimistisch, precies om de redenen die in het artikel worden genoemd. Spoiler alert: ik ben deze week iets optimistischer geworden. De opmars van de UK variant gaat sneller dan RIVM eerst dacht (en even snel als we hier op het forum dachten, GoT rules). Maar de populatie B.1.1.7 laat zich beter beheersen dan eerder gedacht.
Het RIVM registreerde in de afgelopen week 35.635 positieve coronatests, 8 procent minder dan in de voorgaande zeven dagen (38.776). Van de mensen die in de afgelopen week besmet raakten, heeft naar schatting een derde de besmettelijkere Britse variant opgelopen, ruim drie keer zoveel als in de voorgaande week.
Mis ik iets, of is deze schatting gebaseerd op hun eigen modellen van ~10 dagen geleden? Ik zou verwachten dat ze nieuwe (empirische) data hebben waarop deze 1/3e gebaseerd is, als het op deze manier geformuleerd wordt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:54:
Het programma Dit is de Dag signaleert dat bij het vaccinregistratiesysteem wat in aanbouw is het potentieel ook kan gebeuren dat er data lekt:
Heb al genoeg signalen ontvangen dat mensen om die reden twijfelen over vaccinatie. En ik begrijp het ergens wel. Blijkbaar kan de overheid de veiligheid van onze gegevens niet garanderen.

En als klap op de vuurpeil neemt De Jonge hier al helemaal geen verantwoordeljkheid voor omdat er 'duizenden mensen bij kunnen en het niet te voorkomen is' en schermt met het moeten overleggen van een VOG (wat alleen feitelijk een garantie is dat iemand er niet voor gepakt is).

Ondertussen moet iedereen die zich heef laten testen bang zijn om geen slachtoffer te worden van identiteitsfraude, phishing en dat soort zaken. Goed gewerkt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:35
Interessante analyse van Martijn Broekman.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
RodeStabilo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Heb al genoeg signalen ontvangen dat mensen om die reden twijfelen over vaccinatie. En ik begrijp het ergens wel. Blijkbaar kan de overheid de veiligheid van onze gegevens niet garanderen.

En als klap op de vuurpeil neemt De Jonge hier al helemaal geen verantwoordeljkheid voor omdat er 'duizenden mensen bij kunnen en het niet te voorkomen is' en schermt met het moeten overleggen van een VOG (wat alleen feitelijk een garantie is dat iemand er niet voor gepakt is).

Ondertussen moet iedereen die zich heef laten testen bang zijn om geen slachtoffer te worden van identiteitsfraude, phishing en dat soort zaken. Goed gewerkt!
Ben je eigenlijk verplicht om je op te laten nemen in het vaccinatie register?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Martijn Broekman heeft gelijk.

De enorme geprognosticeerde groei van de UK variant, ligt niet in lijn met de R-waardes of de waargenomen ontwikkeling van het aantal nieuwe besmettingen.

* Datapunt: in week 1 (4 t/m 10 jan) ongeveer 8.6% van de besmettingen B1.1.1.7. Het gemiddeld aantal besmettingen per dag lag rond de 5500-6000 in die week (in de GGD data moet je 1 week later kijken want een besmetting wordt pas ingeboekt na incubatietijd, testen, laboratorium en reporting delay). Dat zijn dus ongeveer 500 UK besmettingen per dag.

* Ga ik naar week 3. Besmettingen zijn gedaald naar zo'n 5000 per dag gemiddeld. Als daarvan 33% de UK variant betreft, dan heb je het over een kleine 1700 UK besmettingen per dag.

Dat suggereert een groeifactor:
* UK: 3.3
* klassiek: 0.64
in twee weken.

Met een generatietijd van 4 dagen zou dat een R-waarde opleveren:
* UK: 1.4
* klassiek: 0.88

En met een generatietijd van 5 dagen zou dat een R-waarde opleveren:
* UK: 1.5
* klassiek: 0.85

(de range voor generatietijd wordt in verschillende publicaties tussen 3.9 en 5.2 geschat).

Het is niet geheel onmogelijk, maar deze getallen liggen veel verder uit elkaar dan de ratio waarmee RIVM zelf rekent. Dit is een ratio tuissen de R-waarden 1.6 ... 1.8.
RIVM becijfert zelf een ratio van 1.36 (publicatie 1 week geleden, R=1.32 vs 0.97) en opnieuw 1.36 (publicatie deze week, R=1.27 vs. 0.93).

Ik denk dat het model nogal overdrijft in het voordeel van de UK variant.

---
Als ik mag uitgaan van de groeifactor (8.6 --> 33%) zoals RIVM suggereert, dan mag je volgende week in de GGD-data niuewe besmettingen verwachten:

* UK: 3000
* klassiek: 2700
* totaal: 5700

De nieuwe besmettingen zouden dan dus moeten oplopen naar gemiddeld 5700 per dag. Ik leg daar het weekdagenpatroon op. Op maandag en dinsdag volgende week zou je 4700 verwachten, op de daaropvolgende 5 dagen gemiddeld 6100.

Ik verwacht dat we aanzienlijk lager zullen zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door t_captain op 27-01-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CMD-Snake schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:08:
De avondklok kan ook verdwijnen zonder zielig verhaal of een knieval, zoals ik al eerder schreef. Laat het 9 februari gewoon aflopen, laat eventueel nog wat andere dingen vervallen die toch klein bier waren en zeg dat het kan gezien de situatie. Een goed te verkopen verhaal en wat het gajes er van denkt kan niemand meer schelen, die lui leven toch in hun eigen wereldje. De rest van Nederland is blij en gaat weer verder.
Klopt, dat is een prima idee, maar dan snap ik de opmerking over de schade bij winkeliers niet want daar verandert dan niets aan. Ik ga er maar vanuit dat het een selectieve opmerking was en in de bredere context we daar verder niet zoveel mee kunnen. :)

Ik ben in ieder geval blij dat het vannacht mee viel, al denk ik dat zet de komende dagen nog wel een keer ellende zal worden. Nu gewoon hopen dat toch wel een aantal mensen een kwartje gevallen is en dat de cijfers weer mooi verder gaan dalen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
t_captain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:21:

De enorme geprognosticeerde groei van de UK variant, ligt niet in lijn met de R-waardes of de waargenomen ontwikkeling van het aantal nieuwe besmettingen.

* Datapunt: in week 1 (4 t/m 10 jan) ongeveer 8.6% van de besmettingen B1.1.1.7. Het gemiddeld aantal besmettingen per dag lag rond de 5500-6000 in die week (in de GGD data moet je 1 week later kijken want een besmetting wordt pas ingeboekt na incubatietijd, testen, laboratorium en reporting delay). Dat zijn dus ongeveer 500 UK besmettingen per dag.

* Ga ik naar week 3. Besmettingen zijn gedaald naar zo'n 5000 per dag gemiddeld. Als daarvan 33% de UK variant betreft, dan heb je het over een kleine 1700 UK besmettingen per dag.

in twee weken.

Het is niet geheel onmogelijk, maar deze getallen liggen veel verder uit elkaar dan de ratio waarmee RIVM zelf rekend. Dit is een ratio van 1.6. RIVM becijfert zelf een ratio van 1.36 (publicatie 1 week geleden, R=1.32 vs 0.97) en opnieuw 1.36 (publicatie deze week, R=1.27 vs. 0.93).

Ik denk dat het model wat overdrijft in het voordeel van de UK variant.
Jedi_Pimp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:58:
Mis ik iets, of is deze schatting gebaseerd op hun eigen modellen van ~10 dagen geleden? Ik zou verwachten dat ze nieuwe (empirische) data hebben waarop deze 1/3e gebaseerd is, als het op deze manier geformuleerd wordt.
Vrij vermoeiend dat de berichtgeving niet voldoende rekening houdt met de importantie van dit soort fundamentale onderliggende aannames en de implicaties voor het sentiment en zelfs het beleid. Daarnaast frustreert het mij ontzettend dat dit niet dezelfde repliek kan verwachten als gerenommeerde wetenschappers die lockdown-kritische papers publiceren of er anderzijds een "dwarse" mening op nahouden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Wat Martijn Broekman aangeeft, was mij gisteren ook al opgevallen. Het scheelt nogal als je van 5,2% in week 53 gaat naar 11,9% of naar 8,6% in week 1. Als het RIVM al meer data heeft van de kiemsurveillance van week 2, waarbij Lansingerland buiten beschouwing wordt gelaten, dan zou ik graag zien dat zij die informatie openbaar maken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:55
t_captain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:21:

in twee weken.

En met een generatietijd van 5 dagen zou dat een R-waarde opleveren:
* UK: 1.5
* klassiek: 0.85

(de range voor generatietijd wordt in verschillende publicaties tussen 3.9 en 5.2 geschat).

Het is niet geheel onmogelijk, maar deze getallen liggen veel verder uit elkaar dan de ratio waarmee RIVM zelf rekent. Dit is een ratio tuissen de R-waarden 1.6 ... 1.8.
RIVM becijfert zelf een ratio van 1.36 (publicatie 1 week geleden, R=1.32 vs 0.97) en opnieuw 1.36 (publicatie deze week, R=1.27 vs. 0.93).

Ik denk dat het model nogal overdrijft in het voordeel van de UK variant.

---
Als ik mag uitgaan van de groeifactor (8.6 --> 33%) zoals RIVM suggereert, dan mag je volgende week in de GGD-data niuewe besmettingen verwachten:

* UK: 3000
* klassiek: 2700
* totaal: 5700

De nieuwe besmettingen zouden dan dus moeten oplopen naar gemiddeld 5700 per dag. Ik leg daar het weekdagenpatroon op. Op maandag en dinsdag volgende week zou je 4700 verwachten, op de daaropvolgende 5 dagen gemiddeld 6100.

Ik verwacht dat we aanzienlijk lager zullen zitten.
Als ik het goed begrijp uit de Twitter reacties rekende het RIVM eerst met 11,9 % in week 1.
Dan kom je wel op ~33% in de afgelopen week.
Maar het blijkt nu dus 8,6% te zijn uit de kiemdata.
En het RIVM rekent dan met 4 dagen generatietijd.

Ah, @Laguna zei het ook al :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Uit het AD liveblog:
09:24

In de Russische hoofdstad Moskou worden de maatregelen versoepeld. Restaurants en horecazaken mogen ook in de late avond en 's nachts weer open, maakt burgemeester Sergej Sobjanin. Ook regels met betrekking op thuiswerken gaan volgens nieuwssite The Moscow Times van tafel.

In de circa 12 miljoen inwoners tellende gemeente waren die beperkingen sinds het najaar van kracht. Bedrijven moesten 30 procent van hun personeel thuis laten werken. Horecazaken, nachtclubs en vergelijkbare bedrijven kregen opdracht om de deuren te sluiten tussen 23.00 uur en 06.00 uur.

De burgemeester zegt dat de versoepeling mogelijk is omdat het de goede kant opgaat met de strijd tegen het virus. Het aantal besmettingen stijgt minder hard dan voorheen. ,,De pandemie is op haar retour'', aldus Sobjanin. Hij noemt het zijn plicht 'om de omstandigheden te creëren waaronder de economie zo snel mogelijk kan herstellen'.

Rusland heeft melding gemaakt van 3,7 miljoen coronabesmettingen, het hoogste aantal in de wereld na de VS, India en Brazilië. Het is de bedoeling om de komende maanden tientallen miljoenen Russen in te enten.
Waarom kan het daar wel allemaal, net als in veel andere landen.

Ik lees dan over Nederland:
Naar verwachting komt het demissionaire kabinet komende week met de langverwachte exit-strategie, het ’perspectief op het openen van de samenleving’. Al hangt het af van de opmars van de Britse virusvariant en de avondklokrellen of het kabinet volgende week een geschikt moment vindt.
https://www.telegraaf.nl/...te-exit-strategie-kabinet

Echt hoor. Het duurt weer jaren en jaren voor er hier nagedacht wordt over 'wat na de lockdown'. Het is al vaak genoemd in dit topic, maar nog steeds is er geen enkel perspectief hier. Wat losse flodders, en dat is het.

Weet je wat ik echt mis? Een Rutte en de Jonge die gisteravond een persconferentie geven. Niet om direct versoepelingen aan te kondigen, maar om vanuit de overheid een fatsoenlijke update te geven en zicht op wat er de komende weken zou kunnen veranderen. Nee, hier kiezen we er enkel voor om via het RIVM/OMT allerlei inktzwarte scenario's te lekken en Rutte en de Jonge komen enkel maar met deprimerende persconferenties met verzwaringen. Ze laten hier zo verschrikkelijk veel kansen liggen, al is dat iets wat we al maanden in dit topic ook benoemen: zeer gebrekkige communicatie.

Het had toch een mooi statement geweest als ze gisteren een persco hadden gegeven met daarin een stuk over de meer bemoedigende cijfers, de exit-strategie, een sneer naar de relschoppers en gewoon een eerlijke update waar we staan en waar we naartoe gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:00:
Echt hoor. Het duurt weer jaren en jaren voor er hier nagedacht wordt over 'wat na de lockdown'. Het is al vaak genoemd in dit topic, maar nog steeds is er geen enkel perspectief hier. Wat losse flodders, en dat is het.

Weet je wat ik echt mis? Een Rutte en de Jonge die gisteravond een persconferentie geven. Niet om direct versoepelingen aan te kondigen, maar om vanuit de overheid een fatsoenlijke update te geven en zicht op wat er de komende weken zou kunnen veranderen. Nee, hier kiezen we er enkel voor om via het RIVM/OMT allerlei inktzwarte scenario's te lekken en Rutte en de Jonge komen enkel maar met deprimerende persconferenties met verzwaringen. Ze laten hier zo verschrikkelijk veel kansen liggen, al is dat iets wat we al maanden in dit topic ook benoemen: zeer gebrekkige communicatie.

Het had toch een mooi statement geweest als ze gisteren een persco hadden gegeven met daarin een stuk over de meer bemoedigende cijfers, de exit-strategie, een sneer naar de relschoppers en gewoon een eerlijke update waar we staan en waar we naartoe gaan?
Ik had gister een zelfde bericht gelezen en wou eigenlijk een apart topic openen over de 'exit strategie'. Of het gebrek daaraan.

Wat ik las is dat ze overwegen om voor detailhandel 'afhaal mogelijk te maken' ..... ik bedoel wat schiet dat nou op?

Verder 100% eens met je frustratie. (y)
Ik ben echt bang dat we nog maanden gaan aankwakkelen als het niet langer is. wanneer gaan we het punt bereiken dat men gaat nadenken over dit en andere dingen? moeten daarvoor de GGZ's vollopen? of gaan we gewoon geld blijven uitdelen en lenen met een negatieve rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Als ik het goed begrijp uit de Twitter reacties rekende het RIVM eerst met 11,9 % in week 1.
Dan kom je wel op ~33% in de afgelopen week.
Maar het blijkt nu dus 8,6% te zijn uit de kiemdata.
En het RIVM rekent dan met 4 dagen generatietijd.

Ah, @Laguna zei het ook al :)
Dan moeten ze geen paniek zaaien in het OMT op grond van foute getallen. Want die foute inschatting van de groeifactor van de UK verandert:

* de prognose waneer UK variant dominant wordt (eind januari vs half februari)
* de prognose wanneer de R-waarde boven 1 komt en dus de groei van besmettingen en daarna ziekenhuisopnames inzet (ook -2 weken)

Gevolg op het overheidsbeleid t.a.v. lockdown is aanzienlijk. Die 2 weken sneller of langzamer scheelt namelijk wel 20% van de influx op de IC.

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 27-01-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uit het AD liveblog:

[...]

Dat kun je je over Rusland inderdaad afvragen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuHna-mt6kGN0Y8DgDa89Qsz5MA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J2PdSPEVo5m03rkWOcGPz5zd.png?f=user_large

Blijkbaar de keuze gemaakt om de sterfte te accepteren. Weet niet hoe de gezondheidszorg daar inmiddels rolt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:25
Zit het verschil er niet in dat als het RIVM het heeft over de 33% Britse variant het gaat om besmettingen die nú plaats vinden?
Deze zitten dus niet in de 4000-5000 testen die nu dagelijks gemeld worden. Immers: Deze hebben als incubatietijd vorige week en eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Nog een leuk discussiepunt: de volgorde van vaccinatie kwetsbare groepen.

Momenteel zijn we bezig om eerst de mensen te vaccineren met het grootste risico op overlijden. Mensen van 85+ zeg maar.

Ik las een pleidooi van een arts (ik meen een intensivist van UML Leiden) om dat te veranderen. We zouden ook prio kunnen geven aan de groep die het hoogste risico op IC-opname heeft. Dat zijn mannen, 52-76 jaar, met overgewicht.

Het achterliggende idee is dat de reden waarvoor we de lockdown doen niet de oversterfte is, maar wel de IC bezetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:11:

Momenteel zijn we bezig om eerst de mensen te vaccineren met het grootste risico op overlijden. Mensen van 85+ zeg maar.

Ik las een pleidooi van een arts (ik meen een intensivist van UML Leiden) om dat te veranderen. We zouden ook prio kunnen geven aan de groep die het hoogste risico op IC-opname heeft. Dat zijn mannen, 52-76 jaar, met overgewicht.

Het achterliggende idee is dat de reden waarvoor we de lockdown doen niet de oversterfte is, maar wel de IC bezetting.
Was Armand Girbes denk ik.

Zit wat in die overweging; maar het constant switchen van strategie lijkt me ook niet echt heel bevorderlijk voor de snelheid.

Zo zou er ook iets te zeggen zijn voor het inenten van de groep die de economie het meeste aanjaagt. Of de groep waarmee de lockdown het snelste is opgelost. Of de groep die er het meeste last van heeft. En zo blijf je zwalken.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 27-01-2021 10:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Nog wat tweets van Daniel Verlaan die de GGD-fraude aan het licht bracht;

[Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1354354273493118978]

[Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1354353393289064449]

[Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1354341716157997057]

vooral die van de VOG is opvallend, en dus niet helemaal de waarheid gesproken door De Jonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 15:57

Ook in te redden levensjaren een veel logischere keuze. Maar goed, dan krijg je de shitstorm dat men maar niet zo dik moet worden (boven BMI 25 heb je al overgewicht volgens de huidige 'maatstaf'. Bij een gemiddelde lengte van 1,83 is dat al over de 83,7 kg.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:50
MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Was Armand Girbes denk ik.

Zit wat in die overweging; maar het constant switchen van strategie lijkt me ook niet echt heel bevorderlijk voor de snelheid.
Er is zeker wel iets voor een andere aanpak te zeggen, maar ik mag inderdaad hopen dat eindelijk aan de huidige aanpak vastgehouden wordt.
We lopen al achter met vaccinaties, laten we niet weer een nieuw plannetje maken dat ons nog verder naar achteren duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het duwt je niet naar achteren qua overall planning, je vaccineert namelijk op de snelheid die door de levering van vaccin wordt begrensd.

Alleen de volgorde veranderd; natuurlijk ga je niets stillegen om te wachten op de beslissing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:06

Metro2002

Memento mori

Uit het AD liveblog:

[...]

Ik lees dan over Nederland:

[...]

https://www.telegraaf.nl/...te-exit-strategie-kabinet

Daarom verbazen mij dit soort nieuwsberichten me ook niet (en was ik ook over die rellen totaal niet verbaasd):

Tweede lockdown zorgt voor meer stress dan eerste

Vooral de uitzichtloosheid maakt de zaken er niet beter op. Daar ligt echt nog wel een taak voor de overheid vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:47
(jarig!)

Leuk gedachtenspinsel, maar er zit volgens mij een grote denkfout achter. Dan zie je de zorg als einddoel, zonder mee te nemen wat het doel daarvan is: de IC is er natuurlijk ook om levens te redden.
Bovendien zit je natuurlijk nog met de grootte van de groep. Het aantal 85+'ers zal veel lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:17:
Het duwt je niet naar achteren qua overall planning, je vaccineert namelijk op de snelheid die door de levering van vaccin wordt begrensd.
Dat is dus het probleem, dat doen wij niet. We lopen mijlen ver achter op de geleverde vaccins en als er nu weer heel veel afspraken afgezegd moeten worden en er nieuwe afspraken gemaakt moeten worden zullen we nog ver achter komen te liggen.
https://coronabeeld.nl/

173k geprikt en nog 583k in de vriezer.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 27-01-2021 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Iemand van de IC weghouden scheelt niet alleen het leven van deze patient, maar ook indirect van een aantal anderen. De hoge IC bezetting is namelijk ook de oorzaak van afschalen planbare zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:17:

Alleen de volgorde veranderd; natuurlijk ga je niets stillegen om te wachten op de beslissing.
Niet het eindpunt; maar wel het punt waarop je de zorg dusdanig ontlast dat je kunt versoepelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

En in welke database vinden we die mensen? Gewicht is nergens in kaart gebracht. Dus die mensen zouden zichzelf moeten melden, na een landelijke oproep, en moeten dan ter controle voor het prikken op de weegschaal.

Ik zeg niet dat het niet kan maar handig is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Niet het eindpunt; maar wel het punt waarop je de zorg dusdanig ontlast dat je kunt versoepelen.
Dat zou je juist versnellen. Een IC patient legt een gigantisch beslag op gekwalificeerd personeel.

Kort samengevat:
* iemand van >85 jaar in een verpleeghuis die Corona krijgt, heeft een zeer grote kans om te sterven. Maar dat gebeurt zonder heel veel beslag op de zorg te leggen. Meestal in het eigen verpleeghuis.
* iemand van 65-75 jaar met overgewicht die Corona krijgt, heeft een aardige kans om een paar weken op de IC te liggen. De sterftekans is veel lager dan van de 85+ patient, maar het IC-verblijf zorgt wel voor uitstel van 100 a 150 operaties.

Naast de grens aan IC-capaciteit is het daaraan gekoppelde afschalen van de minder acute zorg een enorm issue. Kunnen we dat onder controle brengen door mensen van de IC weg te halen, dan komen die versoepelingen in beeld. Dat is neit het geval als we de 85+'ers redden.

[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 27-01-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
downtime schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:23:
[...]

En in welke database vinden we die mensen? Gewicht is nergens in kaart gebracht. Dus die mensen zouden zichzelf moeten melden, na een landelijke oproep, en moeten dan ter controle voor het prikken op de weegschaal.

Ik zeg niet dat het niet kan maar handig is anders.
Goede opmerking. Ik denk dat je via huisartsen moet werken. Oproep aan alle huisartsen om hun patienten M 56-72 jaar te onderzoeken op risico. Dat is 10 a 12% van de populatie. Praktijkondersteunders krijgen het druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
RodeStabilo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:14:

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

vooral die van de VOG is opvallend, en dus niet helemaal de waarheid gesproken door De Jonge.
Dus eigenlijk heel belangrijk dat Daniel dit ook doorgeeft aan leden van de 2de kamer. Ik ken er nog wel 2 die zich als positieve bloedhonden kunnen vastbijten in een dossier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Als ik dit verhaal van Martijn Broekman op Twitter lees dan is het ronduit schandalig en van een ongehoord amateurisme wat het RIVM doet. Ik dacht altijd dat het RIVM een gerenommeerd instituut was maar mijn vertrouwen in het RIVM begint aardig te tanen.

Het erge is ook dat het laatste gemeten cijfer wat Nederland heeft mbt de spreidingsgraad van de Britse variant 10 januari is. Als je een beleid (avondklok) op de verspreiding van die zogenaamd verschrikkelijke Britse variant baseert dan ga je toch als de sodemieter elke dag meten? Waarom wordt dat niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Dat kun je je over Rusland inderdaad afvragen:
[Afbeelding]

Blijkbaar de keuze gemaakt om de sterfte te accepteren. Weet niet hoe de gezondheidszorg daar inmiddels rolt overigens.
Waarschijnlijk zijn die cijfers niet leidend in Rusland.

Ik heb ook geen idee hoe het daar verder gaat. Ze hebben iets van vaccins, maar of die werken weet ik niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Zit het verschil er niet in dat als het RIVM het heeft over de 33% Britse variant het gaat om besmettingen die nú plaats vinden?
Deze zitten dus niet in de 4000-5000 testen die nu dagelijks gemeld worden. Immers: Deze hebben als incubatietijd vorige week en eerder.
Volgens mij niet. Mijn gevoel is dat ze wat scenario’s doorrekenen en de zwartste naar buiten brengen. Ik weet niet waarom, maar ze zullen er wel ergens belang bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lezen jullie de laatste slide van Martijn Broekman ook even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:59:
Lezen jullie de laatste slide van Martijn Broekman ook even?
Welke precies ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Ja, en die berekening geeft ook 6900 besmettingen op 26 januari terwijl we er 5000 in werkelijkheid zien. De R waarde van de Britse variant ligt lager dan het RIVM ons wil doen geloven.

[ Voor 11% gewijzigd door immetjes op 27-01-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Waarschijnlijk zijn die cijfers niet leidend in Rusland.

Ik heb ook geen idee hoe het daar verder gaat. Ze hebben iets van vaccins, maar of die werken weet ik niet eens.
Ze claimen 90+ % effectief maar ik heb geen idee of andere landen en onderzoekers het al bevestigd hebben.

Bij vaccins uit china hebben andere landen wel bevestigingen gedaan en de resultaten liepen uiteen. 1 merk/type zat rond de 80% maar een andere slechts rond de 50 maar daarbij werd wel gezegt dat niemand ernstig ziek werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Ja, dat is toch precies het punt dat hier in het topic al gemaakt is ?
RIVM komt bij ~33% afgelopen week, op basis van voorlopig cijfer 11.9% in week 1 van 2021. Maar uit kiemdata blijkt dit 8.6% te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Niet met je eens. Die discussie is al tot in den treuren gevoerd en de overheid heeft een strategie bedacht. Het is belangrijk dat we daar nu eens aan vasthouden, ook al is misschien niet elke keuze de allerbeste keuze. Keuzes zijn gemaakt en constant omgooien doet meer kwaad dan goed. Het is niet mogelijk om alles voor iedereen goed te doen, iedereen heeft een persoonlijk belang en voorkeur.

Op een gegeven moment moet je je bij dingen neerleggen in mijn ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn persoonlijke observatie :
Ik heb bijna dagelijks contact met mensen uit Moskou, Rusland. Daar is de keuze gemaakt om ondanks de cijfers alles redelijk open te gooien. En als ik "ondanks de cijfers" zeg, dan zijn dat niet de cijfers die wij hier te zien krijgen. Die liggen veel en veel hoger. Ok, mijn Russische N is ongeveer 10. Van die 10 heeft ongeveer 75% covid gehad en van die 10 kent iedereen wel iemand in de directe kennissen/familiekring die er aan is overleden. Iedereen die ik ken en niet stinkend rijk is, is bang zijn baan te verliezen en gaat dus gewoon aan het werk. Alleen de mensen die ik ken met geld (met eigen bedrijven) blijven thuis in isolatie want ook die hebben angst. Ze laten echter wel hun medewerkers opdraven op kantoor.
Aparte samenleving daar, zover dat nog niet duidelijk is ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Ja, dat is toch precies het punt dat hier in het topic al gemaakt is ?
RIVM komt bij ~33% afgelopen week, op basis van voorlopig cijfer 11.9% in week 1 van 2021. Maar uit kiemdata blijkt dit 8.6% te zijn...
Ja, alleen is de soep wat minder heet dan gedacht.

Nogmaals; hoop van harte dat het meevalt, maar enige prudentie lijkt me wel op zijn plaats, zeker gezien de huidige bezettingscijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

Nu kan je zeggen, die Hugo weet niets van IT en je kan hem niet kwalijk nemen dat hij het ook niet begrijpt. Maar vergeet niet dat achter Hugo een compleet ministerie zit die hem deze informatie moeten geven en ervoor moeten zorgen dat hij het begrijpt.

Als ik zie hoe hij hier staat te zwalken dan heb ik maar weinig vertrouwen in de overige beleidsgebieden waar hij de scepter over zwaait.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

|:( Bi-zar!

Echt wat een troep! Dus een ieder die zich heeft laten testen (waaronder ikzelf) kan er op rekenen dat zijn/haar adresgegevens in handen zijn van onbevoegden. Het meest essentiële gegeven, het BSN, inclusief. Telefoonnummer, adres, naam, BSN, mail..... alles!

:( :(

Lekker dat centrale systeem dat bljikbaar zo lek als een mandje is. Waarin worden de vaccinaties bijgehouden? Zelfde rommel?
Wie ontwikkelde CoronIT eigenlijk? Die developers, testers, projectleiders, scrum masters en weet ik veel wat moeten zich kapot schamen! Vooral uiteraard degene die de besluiten neemt en zegt "nee joh, zo'n export bulk tool kan prima voor iedereen beschikbaar zijn!"

Gek wordt je ervan! Wat een amateurs

Doe maar weer lekker decentrale systemen, of "pen en papier". Godzijdank stemmen we nog met potlood,door dit soort wanpraktijken blijkt maar weer hoe verstandig dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Nu kan je zeggen, die Hugo weet niets van IT en je kan hem niet kwalijk nemen dat hij het ook niet begrijpt. Maar vergeet niet dat achter Hugo een compleet ministerie zit die hem deze informatie moeten geven en ervoor moeten zorgen dat hij het begrijpt.

Als ik zie hoe hij hier staat te zwalken dan heb ik maar weinig vertrouwen in de overige beleidsgebieden waar hij de scepter over zwaait.
Ik denk dat iedereen wel in jip-en-janneke taal kan uitleggen waarom dit geen goed idee was. dat hij het heel makkelijk afdoet alszijnde 'kan gebeuren' (ik verzin dit niet, is omgeveer zo gezegd) vind ik onverteerbaar.

Het maakt hem niet minder verantwoordelijk hiervoor.
Shadow_Agent schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:16:
Echt wat een troep! Dus een ieder die zich heeft laten testen (waaronder ikzelf) kan er op rekenen dat zijn/haar adresgegevens in handen zijn van onbevoegden. Het meest essentiële gegeven, het BSN, inclusief. Telefoonnummer, adres, naam, BSN, mail..... alles!
Dat is inderdaad mogelijk. ID-fraude, heel gerichte fishing (want ja alle infomatie klopt). Ben er oprecht niet blij mee, want net zoals jij en ik hebben heel veel mensen zich laten testen en je gaat er eigenlijk vanuit dat deze privegegevens veilig zijn. Onterecht dus.

[ Voor 29% gewijzigd door RodeStabilo op 27-01-2021 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Nogmaals; hoop van harte dat het meevalt, maar enige prudentie lijkt me wel op zijn plaats, zeker gezien de huidige bezettingscijfers.
Martijn probeert uit te rekenen hoe ze bij die 33% komen.
En met het datapunt 8.6% van week 1 kom je er samen met de R etc. niet op uit.
Hij toont gewoon aan dat die 33% lager is.

Het grootste probleem is denk ik dat er te weinig sequence data in nederland bekend is, en dat die data nog verder achterloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

|:( Bi-zar!

:( :(

Lekker dat centrale systeem dat bljikbaar zo lek als een mandje is. Waarin worden de vaccinaties bijgehouden? Zelfde rommel?
Wie ontwikkelde CoronIT eigenlijk? Die developers, testers, projectleiders, scrum masters en weet ik veel wat moeten zich kapot schamen! Vooral uiteraard degene die de besluiten neemt en zegt "nee joh, zo'n export bulk tool kan prima voor iedereen beschikbaar zijn!"

Gek wordt je ervan! Wat een amateurs

Doe maar weer lekker decentrale systemen, of "pen en papier". Godzijdank stemmen we nog met potlood,door dit soort wanpraktijken blijkt maar weer hoe verstandig dat is.
Eigenlijk zou iedereen die in het systeem zit waar nu een lek in zit een nieuw BSN moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat iedereen wel in jip-en-janneke taal kan uitleggen waarom dit geen goed idee was. dat hij het heel makkelijk afdoet alszijnde 'kan gebeuren' (ik verzin dit niet, is omgeveer zo gezegd) vind ik onverteerbaar.
Het kan de arrogantie van Hugo de Jonge zijn dat het hem oprecht niet interesseert, die 'IT systemen". Het kan ook zijn dat hij verkeerd wordt voorgelicht waardoor de boodschap niet overkomt.

Maar het erge is dat het wel de persoon is die op basis van zijn interpretatie van de informatie de besluiten neemt. Als je hem ziet wouwelen in dat debat, op zijn bekende 'ik weet het nu eenmaal beter' manier, dan weet je ook dat het gewoon helemaal mis zit.
Het maakt hem niet minder verantwoordelijk hiervoor.
Absoluut. Al mag de 2e Kamer ook wel de verantwoordelijkheid nemen door goed door te vragen en de ogen op de bal te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:32
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Het grootste probleem is denk ik dat er te weinig sequence data in nederland bekend is, en dat die data nog verder achterloopt.
Eens. Maar, we moeten wel kritisch zijn dat ze die 33% zo groot in het nieuws brengen terwijl iedereen die Excel op zijn laptop heeft staan dit onderuit kan halen. Want welk doel heeft het brengen van die 33% op basis van een model van 3 weken geleden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Eigenlijk zou iedereen die in het systeem zit waar nu een lek in zit een nieuw BSN moeten krijgen.
Nieuw BSN schijnt heel moeilijk te zijn.
Het BTW nummer, wat op elke factuur moet staan van elke ZZP-er (>1 miljoen) was het BSN nummer met een kleine toevoeging.
Niemand kreeg een nieuw BSN nummer, maar we kregen een nieuw BTW nummer. Dus het BSN nummer van al die ZZP-ers staat nog in duizenden bedrijfsdatabase met klantgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Bezettingscijfers of besmettingscijfers?

Misschien moet je even gaan wandelen door het balij bos 8)

Algemeen:
Ik hoop dat het met de Engelse variant meevalt. De informatie daaromtrent valt nog niet eenvoudig te duiden. Daar waar ik in het begin van de crisis heel behoorlijk kon voorspellen wat er zou gebeuren en wat de acties daarop zouden moeten zijn (want redelijke mate van logica) is dat inmiddels niet meer het geval.

Zodra de crisis wat langer duurt of wat zwaarder is zijn onze systemen en vooral structuren van de overheid blijkbaar niet meer in staat om te doen wat nodig is.

Dat is wel een teken aan de wand en een les die we moeten leren met zijn allen. Wat voor maatschappij/land willen we zijn als dit achter de rug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sovieto schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Want welk doel heeft het brengen van die 33% op basis van een model van 3 weken geleden?
Angst.

Angst verkoopt en levert knaken op (media).
Angst verkoopt en levert exposure op (RIVM/OMT leden).

Al vanaf dag 1 (vorig jaar) wordt ons geen eerlijk en realistisch beeld gegeven. En dat is nog tot daar aan toe, wij zijn maar ‘klootjesvolk’. Ik ben echter zeer bezorgd hoe het beeld bij de overheid geschertst wordt, bijvoorbeeld tijdens de vele geheime overleggen op zondag.

Ik geloof dat onze overheid als doel heeft om alles in goede banen te leiden met zo min mogelijk slachtoffers op alle mogelijke vlakken (denk ik bijvoorbeeld aan economie en gezondheid). Maar als hun informatie niet accuraat is, dan is het lastig sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Ernemmer schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Nieuw BSN schijnt heel moeilijk te zijn.
Het BTW nummer, wat op elke factuur moet staan van elke ZZP-er (>1 miljoen) was het BSN nummer met een kleine toevoeging.
Niemand kreeg een nieuw BSN nummer, maar we kregen een nieuw BTW nummer. Dus het BSN nummer van al die ZZP-ers staat nog in duizenden bedrijfsdatabase met klantgegevens.
Het zal vast lastig zijn inderdaad.
Maar wat nou als je slachtoffer wordt van identiteitsfraude...

Even opgezocht wat de overheid adviseert:
https://www.rijksoverheid...gelijke-identiteitsfraude

Allemaal goede adviezen.
Maar dan:
Hulp na identiteitsfraude
Online fraude komt heel veel voor. Bent u erin getrapt? U bent zeker niet de enige. Praten over oplichting kan helpen om te verwerken wat u heeft meegemaakt. U kunt hiervoor contact opnemen met Slachtofferhulp.
In dat stukje tekst wordt gesuggereerd dat je ergens ingetrapt moet zijn.
Zijn we dan in het geval van de coronatesten in de systemen van de overheid getrapt ?

En weet je wat het ergste is. Ze komen er gewoon mee weg. Hoe ga je bewijzen dat de identiteitsfraude is ontstaan door het datalek van de GGD systemen ? Dat is bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Het zal vast lastig zijn inderdaad.
Maar wat nou als je slachtoffer wordt van identiteitsfraude...

Even opgezocht wat de overheid adviseert:
https://www.rijksoverheid...gelijke-identiteitsfraude

Allemaal goede adviezen.
Maar dan:

[...]

In dat stukje tekst wordt gesuggereerd dat je ergens ingetrapt moet zijn.
Zijn we dan in het geval van de coronatesten in de systemen van de overheid getrapt ?

En weet je wat het ergste is. Ze komen er gewoon mee weg. Hoe ga je bewijzen dat de identiteitsfraude is ontstaan door het datalek van de GGD systemen ? Dat is bijna onmogelijk.
Emigreren en een jaar later weer terugkomen? Misschien krijg je dan wel een nieuw BSN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Eens. Maar, we moeten wel kritisch zijn dat ze die 33% zo groot in het nieuws brengen terwijl iedereen die Excel op zijn laptop heeft staan dit onderuit kan halen. Want welk doel heeft het brengen van die 33% op basis van een model van 3 weken geleden?
Helaas denkt menigeen die nu.nl er op naslaat voor zijn of haar careuna nieuws niet op deze manier na. Dat is dus ook mijn probleem met dit soort berichtgeving, dat zonder deze broodnodige nuances verkeerd geïnterpreteerd kan worden en voor angst kan zorgen. Helemaal in tijden waarin het al erg lastig is te bepalen of de huidige maatregelen proportioneel zijn aan hetgeen waarvoor ze ingezet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ernemmer schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Emigreren en een jaar later weer terugkomen? Misschien krijg je dan wel een nieuw BSN.
Ik kreeg hetzelfde nummer terug

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
[...]

Het RIVM meldt dat op basis van hun model: "Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (20 tot en met 26 januari) besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft."

Het gaat dus om het aantal dat afgelopen week besmet is geraakt. Niet het aantal positieve testen van afgelopen week (die zijn immers eerder besmet geraakt).

De 6900 positieve testen waar Martijn mee rekent moet je dus niet vergelijken met de huidige besmettingscijfers, maar met de 'eerste ziektedagen' van de mensen die afgelopen week besmet raakten en dus komende week hun eerste ziektedag hebben. Deze zullen zich pas ná hun eerste ziektedag testen. Dus het duurt nog even voordat ze in de cijfers zichtbaar worden.

Hoewel dat tegen de huidige trend ingaat (we zien op dit moment nog een daling), is dat niet ondenkbaar als de cijfers eind deze week/volgende week weer gaan stijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jovatov op 27-01-2021 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:44:

Dit dus....

Net als bij de kinderbijslagfraude, het is een ongekend schandaal maar NIEMAND is verantwoordelijk. Men gaat gewoon over tot de orde van de dag 8)7 Oh ja, ze zijn demissionair. Nou poe poe... Asscher trad alleen onder druk van z'n partij terug. De heren van de belastingdienst zitten er nog lekker, wellicht op een andere post, geen idee maar niemand zit werkloos thuis in afwachting van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Het doel zal, denk ik, zijn om aan te geven dat de Britse variant snel terrein wint.

Mijn theorie wat er mogelijk is gebeurt: iemand is simpelweg vergeten het model te updaten met recente cijfers en heeft gewoon die 33% laten staan.
We hebben hier in het topic al vaker fouten ontdekt in de wekelijkse nieuwsberichten.

Bij het RIVM werken ook gewoon mensen die fouten maken. Maar het irritante is dat het overheid is, en zeker nu speelt politiek extra mee dus fouten toegeven of corrigeren is schijnbaar erg moeilijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
Nu we toch hoog in de frustratie zitten, gooi ik er nog 1 uit.
Fieldlab Evenementen begint vanaf 15 februari in Utrecht met proefevenementen met honderden bezoekers. Tijdens een voorstelling van Guido Weijers, een zakelijk congres en voetbalwedstrijden wordt onderzocht wat nodig is om evenementen in coronatijd veilig te kunnen laten plaatsvinden.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210126_94001273

Ik kan hier zó kwaad om worden. Denken ze bij de overheid werkelijk dat wij achterlijk zijn?
Waarom word ik zo kwaad? Dat zal ik uitleggen:

A Het heeft zowat een jaar (!!) geduurd voor we eindelijk iets gaan testen. En maar roepen dat we met 50 procent van de kennis 100 procent van het virus moeten bestrijden, doe verdikkie dan ook kennis op!

B Dan gaan we eindelijk testen, is de Corona voorbij (overdreven, ik geef het direct toe)

C We hebben van veel testen allang uitslag. Voetbalstadions hebben veel meer mensen gehad in augustus/september (welgeteld 0 besmettingen), in Spanje hebben ze een outdoor festival getest vorige maand (welgeteld 0 besmettingen) en hier zijn in in de zomer theaters en bioscopen open geweest (ik heb geen cijfers, maar ook nooit gehoord over besmettingen)

Alles in mij schreeuwt dat we een zoetmakertje in ons gezicht geduwd krijgen om de aandacht van ander falen af te leiden.

En nu stop ik met de negativiteit, sorry voor het ongemak en het moest er even uit ;) We kijken nu uit naar positieve cijfers voor de ziekenhuizen om 14:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Jovatov schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Het RIVM meldt dat op basis van hun model: "Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (20 tot en met 26 januari) besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft."

Het gaat dus om het aantal dat afgelopen week besmet is geraakt. Niet het aantal positieve testen van afgelopen week (die zijn immers eerder besmet geraakt).

De 6900 positieve testen waar Martijn mee rekent moet je dus niet vergelijken met de huidige besmettingscijfers, maar met de 'eerste ziektedagen' van de mensen die afgelopen week besmet raakten en dus komende week hun eerste ziektedag hebben. Deze zullen zich pas ná hun eerste ziektedag testen. Dus het duurt nog even voordat ze in de cijfers zichtbaar worden.

Hoewel dat tegen de huidige trend ingaat (we zien op dit moment nog een daling), is dat niet ondenkbaar als de cijfers eind deze week/volgende week weer gaan stijgen.
Dat zou inderdaad nog een verklaring kunnen zijn. Maakt het narekenen van het model wel een stuk lastiger.
Blijft frappant dat je met de 11,9 wel op "ruim een derde" komt ;)

Voordeel is dat op dit moment de "eerste ziektedag data" steeds actueler is, dus we zullen die data al vrij snel komende week moeten zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Plenkske op 27-01-2021 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Apache4u schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:06:
Mijn persoonlijke observatie :
Ik heb bijna dagelijks contact met mensen uit Moskou, Rusland. Daar is de keuze gemaakt om ondanks de cijfers alles redelijk open te gooien. En als ik "ondanks de cijfers" zeg, dan zijn dat niet de cijfers die wij hier te zien krijgen. Die liggen veel en veel hoger. Ok, mijn Russische N is ongeveer 10. Van die 10 heeft ongeveer 75% covid gehad en van die 10 kent iedereen wel iemand in de directe kennissen/familiekring die er aan is overleden. Iedereen die ik ken en niet stinkend rijk is, is bang zijn baan te verliezen en gaat dus gewoon aan het werk. Alleen de mensen die ik ken met geld (met eigen bedrijven) blijven thuis in isolatie want ook die hebben angst. Ze laten echter wel hun medewerkers opdraven op kantoor.
Aparte samenleving daar, zover dat nog niet duidelijk is ;-)
De klassieke Russische mentaliteit. Het is geen gevaar voor de overheid en dus negeren we het. De economie gaat voor want op een bevolking van 140 miljoen zal een miljoen (voornamelijk oudere en zieke) mensen niet gemist worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Dat zou inderdaad nog een verklaring kunnen zijn. Maakt het narekenen van het model wel een stuk lastiger.
Blijft frappant dat je met de 11,9 wel op "ruim een derde" komt ;)

Voordeel is dat op dit moment de "eerste ziektedag data" steeds actueler is, dus we zien nu al veel data van vorige week. En die gaat nog niet richting de 7000....
Maar de eerste ziektedag is ook nog niet hetzelfde als 'besmet raakten'. Althans, mensen die 20/21 januari besmet raakten hebben misschien 25/26 januari de eerste ziektedag.
Iedereen die daarna besmet is geraakt moet nog de eerste ziektedag krijgen.

Het is in elk geval onhandig geformuleerd mocht het zo zijn. En het zou veel helpen als het RIVM zelf wat meer duiding bij de oorsprong van dit soort getallen zou geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Jovatov schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Maar de eerste ziektedag is ook nog niet hetzelfde als 'besmet raakten'. Althans, mensen die 20/21 januari besmet raakten hebben misschien 25/26 januari de eerste ziektedag.

Het is in elk geval onhandig geformuleerd mocht het zo zijn. En het zou veel helpen als het RIVM zelf wat meer duiding bij de oorsprong van dit soort getallen zou geven.
Ik heb mijn bericht al aangepast :)

Meer duiding is zeker gewenst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Bezettingscijfers of besmettingscijfers?

Misschien moet je even gaan wandelen door het balij bos 8)

Algemeen:
Ik hoop dat het met de Engelse variant meevalt. De informatie daaromtrent valt nog niet eenvoudig te duiden. Daar waar ik in het begin van de crisis heel behoorlijk kon voorspellen wat er zou gebeuren en wat de acties daarop zouden moeten zijn (want redelijke mate van logica) is dat inmiddels niet meer het geval.

Zodra de crisis wat langer duurt of wat zwaarder is zijn onze systemen en vooral structuren van de overheid blijkbaar niet meer in staat om te doen wat nodig is.

Dat is wel een teken aan de wand en een les die we moeten leren met zijn allen. Wat voor maatschappij/land willen we zijn als dit achter de rug is.
Nee, specifiek bezettingscijfers. De besmettingscijfers zijn de laatste weken harder omlaag gegaan dan de bezetting in de ziekenhuizen doet vermoeden.
Er is dus weinig marge.

Eerst ff hammetje eten en dan inderdaad richting het park. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:52
Jovatov schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Precies dit. Mijn eerste ziektedag was 12 dagen na mijn positieve test. Gemiddelde incubatie ligt rond de 6 dagen. Maar er zijn zelfs uitschieters van 20+ dagen gerapporteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

[...]

Eens, dat hebben ze in Denemarken beter voor elkaar. Ondanks dat de besmettingscijfers daar lager liggen en de maatregelen minder zwaar, is het virus wel een constante factor en daar gaat de verspreiding van het Britse virus ook niet zo snel als het RIVM doet vermoeden.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EspIDJsXMAEjTkl?format=jpg&name=large

Drardollan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:51:
We kijken nu uit naar positieve cijfers voor de ziekenhuizen om 14:00.
Die zijn hopelijk wel positief vandaag. Qua nieuwe meldingen verwacht ik dat we vandaag weer even rond de 5000 gaan uitkomen, veel erboven zou jammer zijn, eronder zou positief zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
LZ86 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Precies dit. Mijn eerste ziektedag was 12 dagen na mijn positieve test. Gemiddelde incubatie ligt rond de 6 dagen. Maar er zijn zelfs uitschieters van 20+ dagen gerapporteerd.
Ervoor neem ik aan ? :)

Of was je al positief getest zonder symptomen ? Kan natuurlijk ook.
In de meeste gevallen wordt de eerste ziektedag een stuk voor de positieve test vastgesteld.

[ Voor 20% gewijzigd door Plenkske op 27-01-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Die zijn hopelijk wel positief vandaag. Qua nieuwe meldingen verwacht ik dat we vandaag weer even rond de 5000 gaan uitkomen, veel erboven zou jammer zijn, eronder zou positief zijn.
Het is moeilijk om het te voorspellen, ik hoop dat we ergens tussen de 3500 en 4500 uitkomen. Ik verwacht dan wel eerder richting de 4500.

Ziekenhuizen hoop ik op een -50 tot -150.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Nee, @LZ86 werd/wordt niet enkel getest bij klachten. Als ik het goed begrepen heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Nee, @LZ86 werd/wordt niet enkel getest bij klachten. Als ik het goed begrepen heb :)
Ik moet niet zo snel berichten plaatsen, ik was al aan het editen
en jullie moeten niet zo snel reageren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Is er eigenlijk een separaat topic voor het GGD datalek?

Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel data en in welke vorm er nu precies gelekt is? Want ik hoor en lees wel over complete dumps maar dat zegt in feite nog niets. Een screenshot maken met een camera is veelal op verzoek (neem ik aan) en dan is de kans dat mijn data gelekt is minimaal. Echter, wanneer er werkelijk veel data in één keer via een export functie geëxporteerd kan worden, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar zelfs dan, kun je dan in één keer alle GGD's leegtrekken? Of moet je in batches van 250 BSN's per keer? Kun je als medewerker GGD Zuid Holland naast inzien ook dumpen van gegevens van GGD Friesland?

Gezien dit schandaal, is er een kans dat er een landelijke omnummeractie BSN komt? Hoe ingewikkeld dit ook is? Kunnen "we" ergens aangifte doen en/of is er al een advocaat mee bezig?

allemaal vragen....

Ik maak mij ook zorgen over het vaccinatiesysteem, wat als daar ook Jan en Alleman in kan gaan snuffelen? :{ het weerhoudt mij er zelfs van om nu heel enthousiast te zijn om mijn gegevens ergens te laten registreren. Als ik nu nog nooit getest zou zijn op COVID zou ik in ieder geval geen afspraak meer plannen nu. LDan maar geen zekerheid. Maar goed, sta nu al in het systeem dus in het ergste geval zijn m'n gegevens gelekt reeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Ik moet niet zo snel berichten plaatsen, ik was al aan het editen
en jullie moeten niet zo snel reageren :+
Ik ben een ninja vandaag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Ervoor neem ik aan ? :)

Of was je al positief getest zonder symptomen ? Kan natuurlijk ook.
In de meeste gevallen wordt de eerste ziektedag een stuk voor de positieve test gezet.
Nope, erna. Kids laten testen vanwege snotneus omdat we geen trek hadden geweigerd te worden op de school en weer met ze thuis te zitten en oppas te moeten regelen aangezien we beiden in het ziekenhuis werken.

1 van de kids (degene zonder snotneus :F ) was positief.

Dus toen wij ook getest, want zorg. En ik was toen ook positief terwijl ik nergens last van had. Ik ben dus puur toevallig vroeg tegen de lamp gelopen.

Een week na die test verloor ik mijn reuk en smaak en een paar dagen erna begon de koorts en was ik zo 3 weken verder voordat dit weg was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Kids and grown-ups love it so, the happy world of Haribo! *O*

Reclames waar je @#^&@^^@#&@ neigingen van krijgt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 15:57
Shadow_Agent schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:34:
Is er eigenlijk een separaat topic voor het GGD datalek?

Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel data en in welke vorm er nu precies gelekt is? Want ik hoor en lees wel over complete dumps maar dat zegt in feite nog niets. Een screenshot maken met een camera is veelal op verzoek (neem ik aan) en dan is de kans dat mijn data gelekt is minimaal. Echter, wanneer er werkelijk veel data in één keer via een export functie geëxporteerd kan worden, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar zelfs dan, kun je dan in één keer alle GGD's leegtrekken? Of moet je in batches van 250 BSN's per keer? Kun je als medewerker GGD Zuid Holland naast inzien ook dumpen van gegevens van GGD Friesland?

Gezien dit schandaal, is er een kans dat er een landelijke omnummeractie BSN komt? Hoe ingewikkeld dit ook is? Kunnen "we" ergens aangifte doen en/of is er al een advocaat mee bezig?

allemaal vragen....

Ik maak mij ook zorgen over het vaccinatiesysteem, wat als daar ook Jan en Alleman in kan gaan snuffelen? :{ het weerhoudt mij er zelfs van om nu heel enthousiast te zijn om mijn gegevens ergens te laten registreren. Als ik nu nog nooit getest zou zijn op COVID zou ik in ieder geval geen afspraak meer plannen nu. LDan maar geen zekerheid. Maar goed, sta nu al in het systeem dus in het ergste geval zijn m'n gegevens gelekt reeds :(
Je kan natuurlijk altijd een topic openen. :) En het was naar ik begreep: de screendumps zijn om aan te tonen dat het zichtbaar is, wat weer door De Jonge is opgevat als 'noting to see, move along' (want screendump).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Ik heb nog wel een paar vragen, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze bij de GGD al je gegevens opnieuw invoeren? Zitten die gegevens van 17 miljoen mensen niet al in het systeem zodat ze makkelijk opvraagbaar zijn bij het maken van een afspraak? In dat geval zou het niet uitmaken of je een vaccinatie haalt of niet, je gegevens zijn immers al opgeslagen minus dat stukje vaccinatie data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Shadow_Agent een BSN ommummer actie? Als je gedonder wilt moet je dat doen... :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LZ86
Goed, ik ga even mijn 2e dosis halen.

Hebben jullie straks tijd om het over onze verlosser: Bill Gates te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
WHAAAAAAAAAA!

Ik haat je!

spoiler:
Grapje natuurlijk! O+
Wat een walgelijke reclame is dat, gelijk overal jeuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:38:

Das die gozer die er een stokje voor steekt dat we allemaal thuis het vaccin kunnen namaken geloof ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Lekker bezig! Succes!

Zojuist bekend gemaakt dat er 185.356 eerste vaccins inzitten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Das die gozer die er een stokje voor steekt dat we allemaal thuis het vaccin kunnen namaken geloof ik he?
Hij heeft het ons met Windows 95 ook al zo moeilijk gemaakt met zijn diskettes geformatteerd op 1,88MB!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:39:
[...]

De heilige geschriften van Excel-sius Deo spreken dat tegen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Lekker bezig! Succes!

Zojuist bekend gemaakt dat er 185.356 eerste vaccins inzitten *O*
En nog ruim 500k op voorraad *O*

Met reservering van 2e prik hadden er al ruim 150k meer mensen gevaccineerd kunnen worden (met huidige voorraad dus !)

-O-

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 27-01-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

Nee, maar een extra 5G mastje is wel prettig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:49:
[...]

En nog ruim 500k op voorraad *O*

Met reservering van 2e prik hadden er al ruim 150k meer mensen gevaccineerd kunnen worden (met huidige voorraad dus !)

-O-
Had gekund.
Niet gebeurd.
Get over it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Had gekund.
Niet gebeurd.
Get over it.
Ik zit er niet zo mee zoals je nu doet voorkomen. Het is inderdaad niet anders.

"Get over it" vind ik wel te makkelijk. Niet alleen over dit onderwerp overigens.
Als iedereen "get over it" denkt dan kan de overheid doen wat hij wil zonder tegenspraak. Dan komen we dus geen prik verder ;)
Gelukkig werkt het zo niet hier in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vervelende is vooral dat het gat niet echt gedicht wordt. Ze zou inmiddels in ieder geval de leversnelheid moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Ik zit er niet zo mee zoals je nu doet voorkomen. Het is inderdaad niet anders.

"Get over it" vind ik wel te makkelijk. Niet alleen over dit onderwerp overigens.
Als iedereen "get over it" denkt dan kan de overheid doen wat hij wil zonder tegenspraak. Dan komen we dus geen prik verder ;)
Gelukkig werkt het zo niet hier in Nederland.
Het constant blijven afdraaien van dezelfde plaat is toch nergens voor nodig? Ik begin toch ook niet elke dag weer over de volle kerken of stadions? (OK, stadions heb ik vandaag genoemd in een andere context).

We weten nu toch wel en we hebben ook nog eens een ander topic om het over de vaccinatiestrategie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:57:
Vervelende is vooral dat het gat niet echt gedicht wordt. Ze zou inmiddels in ieder geval de leversnelheid moeten halen.
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Omnummeren hebben ze ook niet gedaan na het hele ZZP debacle.

Wat er gewoon moet gebeuren is het BSN niet meer als iets geheims beschouwen. Dus niet gebruiken voor enige vorm van authenticatie whatsoever. Net zoals andere dingen als geboortedatum, NAW enzovoorts.

Volgens mij zijn bij de ZZP affaire veel meer mensen hun BSN's gelekt. Maar inderdaad zoals iemand anders al zei: Omnummeren wordt een drama.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 27-01-2021 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Het constant blijven afdraaien van dezelfde plaat is toch nergens voor nodig? Ik begin toch ook niet elke dag weer over de volle kerken of stadions? (OK, stadions heb ik vandaag genoemd in een andere context).

We weten nu toch wel en we hebben ook nog eens een ander topic om het over de vaccinatiestrategie te hebben.
Maar dan is de discussie toch een beetje weg, als we alleen maar statistieken posten en daar blij over zijn en geen tegengeluid laten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Maar dan is de discussie toch een beetje weg, als we alleen maar statistieken posten en daar blij over zijn en geen tegengeluid laten horen?
Zoals ik zeg, als ik elke dag weer begin over de volle kerken en stadions die leeg zijn.... wat ga je mij dan zeggen? Ik kan het antwoord zelf wel geven door wat posts van een paar maanden geleden erbij te pakken als je wil.

Deze discussie over de vaccinaties is al uitgekauwd én er is een apart topic voor.

Nog allemaal los van het feit dat ik denk dat Rutte en de Jonge hier niet meelezen om te bekijken welk tegengeluid wij produceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:10:
[...]

Zoals ik zeg, als ik elke dag weer begin over de volle kerken en stadions die leeg zijn.... wat ga je mij dan zeggen? Ik kan het antwoord zelf wel geven door wat posts van een paar maanden geleden erbij te pakken als je wil.

Deze discussie over de vaccinaties is al uitgekauwd én er is een apart topic voor.

Nog allemaal los van het feit dat ik denk dat Rutte en de Jonge hier niet meelezen om te bekijken welk tegengeluid wij produceren.
Je geeft mij met de smilie na het aantal gevaccineerden de indruk dat je vind dat ze goed bezig zijn. Sommigen hier proberen dan wat tegengas te geven om aan te tonen dat het eigenlijk helemaal niet goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BoB_HenK schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:19:
Ben je eigenlijk verplicht om je op te laten nemen in het vaccinatie register?
Volgens De Jonge was dit vrijwillig, je moet actief toestemming geven werd tijdens een debat gezegd. Of dit nog steeds zo is kan ik je niet vertellen.

Waarvoor dit register moet dienen is ook niet 100% helder, het zal in elk geval dienen om bijwerkingen te volgen van vaccins. Het is nog niet duidelijk of dit ook als bewijs zal dienen als we in een vaccinatiepaspoort scenario terecht komen. In dat geval kan weigeren vervelende gevolgen mogelijk hebben, van je kan ergens niet naar binnen of dat je niet meer binnen de EU kan reizen als Griekenland, Spanje en Portugal hun zin krijgen.
Beveiliging van een applicatie is (of zou in dit geval) onderdeel moeten zijn van de architectuur. Welke rollen kennen we? Wie mag waar bij? Hoe monitoren we deze toegang in verhouding tot wettelijke eisen daaraan? In de ontwerpfase zou dit al uitgekauwd moeten zijn.

Let wel dat CoronIT zelfbouw is, HPZone was een commercieel pakket wat de GGD gebruikt. De lekken kwamen uit beide pakketten.

De steekproefgewijze controle die de GGD nu deed was teenkrommend. Bij continu monitoring zou je deze corrupte medewerkers al veel eerder gevonden hebben.
Want ik hoor en lees wel over complete dumps maar dat zegt in feite nog niets. Een screenshot maken met een camera is veelal op verzoek (neem ik aan) en dan is de kans dat mijn data gelekt is minimaal. Echter, wanneer er werkelijk veel data in één keer via een export functie geëxporteerd kan worden, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar zelfs dan, kun je dan in één keer alle GGD's leegtrekken? Of moet je in batches van 250 BSN's per keer? Kun je als medewerker GGD Zuid Holland naast inzien ook dumpen van gegevens van GGD Friesland?
De dumps waren aan te vragen variërend van een persoon tot een selectie, bijvoorbeeld iedereen uit Amsterdam of iedereen die 50+ is of een intersectie van dit soort criteria. Middels screendumps is dat ondoenlijk bij grote datasets, dus er moet wel een exportfunctie zijn anders iemand een dag of meer bezig met screenshots maken of copy-paste naar Excel.
Pagina: 1 ... 70 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2