Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.029 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Neuzelaar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Iedereen opsluiten is ‘een vervelend bijverschijnsel’. Wat is next? Camera’s in iedereen zijn huis, want verlies van privacy is enkel ‘een vervelend bijverschijnsel’?
Controle achter de deur is een van de weinige volgende stappen die je kan nemen als men niet stop met teveel sociale contacten hebben totdat het virus onder controle is. De avondklok zorgt ervoor dat we dat niet hoeven te doen nu.
Laten we dat vooral zo houden, controle achter de deur heeft echt niemand zin in in Nederland en gaat een groot gedeelte ook niet accepteren.

Persoonlijk zie ik de avondklok ook als een vervelend bijverschijnsel. We willen het virus nu eenmaal onder controle houden (de wens van de meerderheid) en omdat het onmogelijk lastig is om allemaal micro maatregelen te bedenken en handhaven schiet met met hagel: niemand meer naar buiten.

Prima voor een maandje of 2 wat mij betreft. Ik zie het niet als opsluiten want je mag gewoon naar buiten als dit nodig is voor je werk of wanneer je hier dringende redenen toe hebt.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:49

Zoals altijd op maandag een stijging, maar de instroom is wel beduidend lager aan het worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Drardollan op 25-01-2021 14:05 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:05:
[Twitter]

Zoals altijd op maandag een stijging, maar de instroom is wel beduidend lager aan het worden.
Op deze manier komen wij er ook, het word langzaam aan beter.
Bedankt voor het delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:51:
[...]
Dat staat in de quote die ik heb geplaatst, correct.

Maar het argument 'Als we de zwakkeren even buiten beschouwing laten dan kan de zorg het ook niet aan' wordt dus gewoon tegengesproken in die quote. De zorg kan dat namelijk wel aan en daarom zijn er op zo'n moment ook versoepelingen mogelijk.

En versoepelingen != de situatie voorheen.
Maar versoepelingen != terug naar normaal.

Dus het inenten van de zwakkeren zal veel helpen omdat je dan meer speelruimte hebt. Zeker omdat je weet dat het virus in de zomer minder actief is/zich minder verspreid. Daarnaast zorgt immuniteit ook steeds meer voor een afremming. Het is echter niet zo dat als je nu (op wat voor manier dan ook) alle kwetsbaren apart zou kunnen houden, je geen maatregelen nodig zou hebben.

Dus de situatie waar je nu in zit is dat je het aantal besmettingen omlaag wilt hebben om een buffer te hebben (o.a. voor de UK variant). Als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, kun je wat maatregelen laten vieren en daarmee de besmettingen weer iets op laten lopen. Tegen de tijd dat het dan weer kritisch zou worden, zijn er veel meer mensen gevaccineerd en schijnt de zon ook weer.

Als je dus naar de cijfers kijkt zou je, ook als je de kwetsbaren buiten beschouwing zou laten, alsnog maatregelen nodig hebben om het binnen de perken te houden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Laguna

Connaisseur

:z

[ Voor 97% gewijzigd door Laguna op 25-01-2021 14:07 . Reden: Spuit 11 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:51
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:05:
[Twitter]

Vorige week maandag was de instroom nog 152. Vandaag dus zeventien meer. 7-daags gemiddelde is daarmee ook iets omhoog gekropen. Helaas dus weinig positieve cijfers dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Fable, waar deze discussie startte en jij op reageerde. Hij wil weer naar de kroeg kunnen, waar per definitie de anderhalve meter niet gaat werken (of je moet de muziek uitzetten en zodra mensen na een paar biertjes te hard door elkaar gaan praten ze buiten zetten). De anderhalve meter is de mildste maatregel die als allerlaatste zal worden opgeheven.
Ik had juist begrepen dat @Ernemmer niet alles wilde afschaffen maar het kan zijn dat ik wat posts heb gemist in de snelheid waarmee het hier gaat ;)

Maar uiteindelijk toch wel fijn dat het nu duidelijk is dat zodra de kwetsbaren zijn beschermd middels vaccinaties (of geisoleerd in maanpakken :X ) dat de zorg het dan aan kan zodat er versoepelingen kunnen worden gedaan. De verspreiding onder niet-kwetsbare mensen zal naar verwachting dus niet leiden tot overvolle ziekenhuizen. Wel zullen er nog steeds veel mensen besmet raken en sommige niet-kwetsbaren zullen in het ziekenhuis belanden maar dat is zoals gezegd geen probleem.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:20:
Vaak mis ik hier een wat nuchterder kijk, het gaat hard tegen hard, cynisch tegen sarcastisch, vaak zuur , zelden mild.

dit topic is een bubbel op zich met daarbinnen grofweg 2 sub bubbels. Binnen de sub bubbels delen gelijkgestemden elkaar plusjes uit en hakken ze voor een deel in op de andere bubbel.

ik vind het jammer dat een aantal mensen hier denken dat ze omdat ze de waarheid kennen ( of denken te kennen) menen daarom neerbuigend te moeten doen naar anderen en die op een lompe manier in een hoek zetten.

Vind je een vraag stom? Negeer hem. Is ie al 10 x gesteld? Negeer hem of reageer met een link naar een van de eerdere 9 keren dat je m beantwoordde.
Hoewel nobel, vind ik het te gemakkelijk. Ja er zijn twee kampen, maar die kampen zijn niet gelijk(waardig). Een is een luide minderheid welke elk tegengeluid omarmt. De andere een inmiddels murw geslagen meerderheid. Argumenten die aan het begin van de crisis al als onmogelijk/wenselijk werden gezien worden gewoon tot in den treure herhaalt, maar waar het in het begin om 1 of 2 posters ging zijn er nu een aantal nieuwe posters die deze en andere onzin ook herhalen. Misschien is het mijn "bubbel" maar ik weiger te geloven dat een weldenked mens denkt dat corona vrij in de samenleving laten een goed idee is, of dat er een magische maatregel is (bijvoorbeeld ventilatie) waardoor alle overige maatregelen overbodig zijn. Deze denkbeelden telkens in andere vormen herhalen, en/of elke maatregel in het extreme te trekken, is in mijn beleving niks dan trollen/zuigen.

Voor mij is dit topic grotendeels verpest, drie kwart van het topic is gekaapt door (reacties op) al dan niet onbedoelt trollen. Vaak is er lof dat op GoT zo een goede discussie mogelijk is, maar in dit subforum/topic is dat al maanden niet meer zo.

De rest van je post ben ik het mee eens, wat meer aandacht / zoeken naar wat wel kan. De situatie is niet leuk, maar meer dan het beste er van maken zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
_eLMo_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:01:
[...]

Controle achter de deur is een van de weinige volgende stappen die je kan nemen als men niet stop met teveel sociale contacten hebben totdat het virus onder controle is. De avondklok zorgt ervoor dat we dat niet hoeven te doen nu.
Laten we dat vooral zo houden, controle achter de deur heeft echt niemand zin in in Nederland en gaat een groot gedeelte ook niet accepteren.

Persoonlijk zie ik de avondklok ook als een vervelend bijverschijnsel. We willen het virus nu eenmaal onder controle houden (de wens van de meerderheid) en omdat het onmogelijk lastig is om allemaal micro maatregelen te bedenken en handhaven schiet met met hagel: niemand meer naar buiten.

Prima voor een maandje of 2 wat mij betreft. Ik zie het niet als opsluiten want je mag gewoon naar buiten als dit nodig is voor je werk of wanneer je hier dringende redenen toe hebt.
Je vergeet wel dat men al controle doet ‘achter de deur’, je mag namelijk überhaupt de deur niet uit!

En het blijft opsluiting, de uitzonderingen maken dat niet anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Jovatov schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Vorige week maandag was de instroom nog 152. Vandaag dus zeventien meer. 7-daags gemiddelde is daarmee ook iets omhoog gekropen. Helaas dus weinig positieve cijfers dit...
Die cijfers zijn nooit consistent, dat zag je ook al in november. Het is nog steeds een dalende lijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:28

ThunderNet

Flits!

Wolly schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Ik had juist begrepen dat @Ernemmer niet alles wilde afschaffen maar het kan zijn dat ik wat posts heb gemist in de snelheid waarmee het hier gaat ;)

Maar uiteindelijk toch wel fijn dat het nu duidelijk is dat zodra de kwetsbaren zijn beschermd middels vaccinaties (of geisoleerd in maanpakken :X ) dat de zorg het dan aan kan zodat er versoepelingen kunnen worden gedaan. De verspreiding onder niet-kwetsbare mensen zal naar verwachting dus niet leiden tot overvolle ziekenhuizen. Wel zullen er nog steeds veel mensen besmet raken en sommige niet-kwetsbaren zullen in het ziekenhuis belanden maar dat is zoals gezegd geen probleem.
Eigenlijk moet je het natuurlijk niet op het punt dat de "zorg het aankan". Maar pas later, de zorg heeft een inhaalslag te maken, zowel qua patientenzorg, maar ook onder eigen personeel. Opgeschorte vakanties e.d.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ThunderNet schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:13:
[...]

Eigenlijk moet je het natuurlijk niet op het punt dat de "zorg het aankan". Maar pas later, de zorg heeft een inhaalslag te maken, zowel qua patientenzorg, maar ook onder eigen personeel. Opgeschorte vakanties e.d.
Ik denk dat Gommers dat ook bedoelt. Of denk jij dat hij op het randje van net-wel/net-niet zulke uitspraken doet?

Al denk ik niet dat we versoepelingen echt gaan tegenhouden omdat het zorgpersoneel nog op vakantie moet, sterker nog, zonder versoepelingen kunnen ze niet eens op vakantie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

Mfpower

In dubio

_eLMo_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:01:
[...]

Controle achter de deur is een van de weinige volgende stappen die je kan nemen als men niet stop met teveel sociale contacten hebben totdat het virus onder controle is.
Ik denk als het juridisch kon dat het gedaan werd, maar het kan simpelweg gelukkig vooralsnog niet. Een van de safeguards in onze rechtsstaat.
Maar buiten besmet je amper iemand. Je geeft zelf al aan waarom deze maatregel buiten proportioneel is. Het is ook geen bijverschijnsel, een effect van iets anders, het is beleid.
2 maanden ... :/ :N
Het gaat er niet om hoe je het ziet, je bent opgesloten na 21.00. Huisarrest. Gevangenis.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 25-01-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:51:
[...]

En versoepelingen != de situatie voorheen.
redwing schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Maar versoepelingen != terug naar normaal.
Volgens mij zeg je nu precies hetzelfde als wat ik bedoel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Let wel, dit werkt uiteraard alleen als er geen variant de kop opsteekt die zich weinig tot niets van het vaccin aantrekt. Dan zit je aan een aantal weken ontwikkeltijd voor de vaccin-update en dan weer maanden het vaccin uitrollen over de populatie.

Om nog maar te zwijgen over een eventuele (veel) dodelijkere variant.

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 25-01-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:18:
[...]

[...]

Volgens mij zeg je nu precies hetzelfde als wat ik bedoel :*)
Dat zou best eens kunnen :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Dat doe ik helemaal niet en jouw toon bevalt me ook niet.

NIVEA. Niet Invullen voor een Ander.

maar ik stop er ook wel mee net zoals @Ernemmer . Me iets teveel circle jerk hier en een eigen invulling geven aan wat iemand zegt.

Grapperhaus zegt op de radio ook net iets over dat het inzetten van militairen niet nodig is dus zo gek is het niet eens :z maar blijkbaar mag je zoiets hier niet zeggen omdat we dan niet achter onze hulpverleners staan? he wat? te bizar voor woorden. ben er zat van
Ik moet zeggen dat ik de toon op je vraag ook wel onnodig aanvallend vond. Het was een vraag geen statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Ik denk als het juridisch kon dat het gedaan werd, maar het kan simpelweg gelukkig vooralsnog niet. Een van de safeguards in onze rechtsstaat.

[...]

Maar buiten besmet je amper iemand. Je geeft zelf al aan waarom deze maatregel buiten proportioneel is. Het is ook geen bijverschijnsel, een effect van iets anders, het is beleid.

[...]

2 maanden ... :/ :N
Het gaat er niet om hoe je het ziet, je bent opgesloten na 21.00. Huisarrest. Gevangenis.
Een collega van me heeft BOA's aan de deur gehad vorige week omdat ze klachten gekregen hadden over een feestje. Dit was niet het geval (verkeerd gemeld)? Maar geeft wel aan dat ze het proberen in ieder geval.
Toegang weigeren (de BOA's) staat vrij natuurlijk, maar het "statement" is dan al gemaakt.

Ik ben het met je eens dat je buiten amper iemand besmet, maar mensen moeten via buiten om naar een ander te komen. Bij die ander mag je niet controleren, dus dit is de enige zet die de overheid kan doen. En ja, daarmee slachtoffer je mensen die zich wel aan de regels houden.

De vergelijking met gevangenis is echt gechargeerd en draagt niet bij aan de discussie. In een gevangenis wordt er bepaald wie er naast je komt zitten en voor hoe lang, heb je niet de voorzieningen die jij thuis hebt, en mag je niet 17 uur per dag "luchten" (:P) en kun je op elk moment gecontroleerd worden.
Huisarrest vind ik een prima synoniem.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Die cijfers zijn nooit consistent, dat zag je ook al in november. Het is nog steeds een dalende lijn.
Het zevendaagse-gemiddelde kan je met goede wil nog stabiel noemen, maar toch niet dalend zou ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uIX2JR6tt4_Q2m6TTDyz80a9AY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mfGJxHCpfY6ZhDw2vDcpprsQ.png?f=fotoalbum_large

In november zat er inderdaad een korte 'hiccup' in de daling. Het is te hopen dat dat nu ook zo is. Maar aangezien de besmettingscijfers ook maar heel magertjes dalen nog vrees ik ervoor...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
maartend schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Precies. Het is allemaal gevoel, meer niet
Probeer je nu te zeggen dat omdat het niet meer dan gevoel is, het niet ter zake doende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:15
Jovatov schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Het zevendaagse-gemiddelde kan je met goede wil nog stabiel noemen, maar toch niet dalend zou ik zeggen:

[Afbeelding]

In november zat er inderdaad een korte 'hiccup' in de daling. Het is te hopen dat dat nu ook zo is. Maar aangezien de besmettingscijfers ook maar heel magertjes dalen nog vrees ik ervoor...
Crea bea met statistieken omgaan kan iedereen natuurlijk. Het is maar net vanaf welk punt je de grafiek laat zien en bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:08:
[...]

17 is kleingeld, sorry dat ik het zeg. Een paar dagen geleden zaten we nog structureel op 200+.

De instroom is over 7 dagen gezien stabiel. We zouden liever dalingen zien naar 0, maar ja. Dat is niet de realiteit helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 25-01-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Waarom? Als het ene middel niet werkt, omdat paarden nu eenmaal relatief kwetsbaar zijn, dan pak je een ander middel. De rellen van gisteren stelden nog niks voor. Zo ziet een ME-peloton eruit als het speelkwartier voorbij is (foto uit 1984):

[Afbeelding]

https://www.dagvantoen.nl...gs-met-capelse-molukkers/
Vergeet niet dat daar de uitkomst niet geheel in lijn was met wat we nu willen bereiken. De dagen na deze confrontatie is "de jacht" op de politie geopend en daarbij werden agenten dus ook echt beschoten. Toen is de gemeente toch maar gestopt met het ontruimen van de betreffende woningen. Er is tijdens de confrontatie (per ongeluk?) een schot gelost door een vallende ME-er, waardoor 1 Molukker gewond is geraakt. Verder alleen waarschuwingsschoten. Vergelijkbare situaties in andere plaatsen zijn naar aanleiding van deze confrontatie toch maar onderling geschikt en er zijn betalingsregeleningen (en kortingen) gekomen.

Triest detail: de huizen die ze kwamen ontruimen, waren de avond ervoor door de Molukkers zelf al ontruimd. Dat plaatst deze foto toch in een iets ander perspectief. Het is min of meer een verloren strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:33:
[...]

17 is kleingeld, sorry dat ik het zeg. Een paar dagen geleden zaten we nog structureel op 200+.
7-daagse gemiddelde is gewoon nog steeds 200+. En als we willen dalen is 17 erbij gewoon geen goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:35:
[...]

7-daagse gemiddelde is gewoon nog steeds 200+. En als we willen dalen is 17 erbij gewoon geen goed nieuws.
Dan zitten we dus ruimschoots onder het 7 daags gemiddelde, wat we hiermee ook weer omlaag gaan brengen. Ik vind het prima zo, ik heb veel ergere dagen gezien.

Ik heb geen idee waarom je overigens weer zo naar negatieve neigt, je was daar een beetje vanaf dacht ik.

Voor een maandag is dit een prima getal en hopelijk een opmars voor verdere dalingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Drardollan op 25-01-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ThunderNet schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:13:
[...]

Ik denk niet dat we gaan wachten op de vakantie van zorgpersoneel om te versoepelen. Daar is iedereen flink aan toe, niet alleen de zorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Dan zitten we dus ruimschoots onder het 7 daags gemiddelde, wat we hiermee ook weer omlaag gaan brengen. Ik vind het prima zo, ik heb veel ergere dagen gezien.
Vorige week maandag zaten we dus nóg lager onder het 7-daags gemiddelde. Er is gewoon sprake van een weekeffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:38:
[...]

Vorige week maandag zaten we dus nóg lager onder het 7-daags gemiddelde. Er is gewoon sprake van een weekeffect.
Zoals ik zeg, geen idee waar je al die negativiteit weer vandaan haalt.

In maart 2019 zaten we nóg lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Ik ben niet negatief, gewoon realistisch.

Volgens mij heb je zelf eerder ook vaak genoeg gewezen op 7-daagse gemiddeldes.

Maar goed, kwestie van perspectief zullen we het maar op houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Di 12-01 t/m ma 18-jan was gemiddelde instroom 210,14
Di 19-01 t/m ma 25-jan is de gemiddelde instroom 208,85

Niet echt een daling, maar de besmettingscijfers toonden rond 6/7/8 januari ook een opleving.

Tot nu toe was de top rond de 11.000 besmettingen (en top ZH-opnames 299 per week)
Gezien we nu rond de 5.500 besmettingen zijn, zou het op zich logisch zijn als we komende 1.5 week dalen richting 150 ZH-opnames per dag.
Maar natuurlijk ook weer enorm afhankelijk van hoe de leeftijdsverdeling is binnen de besmettingscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
42erik schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Probeer je nu te zeggen dat omdat het niet meer dan gevoel is, het niet ter zake doende is?
Zeker niet. Maar het is dus geen feit dat we onze vrijheid kwijt zijn, het voelt zo. Maar gelukkig kun je met gevoelesn iets doen, met feiten is dat wat lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Ik ben niet negatief, gewoon realistisch.
Dan had je het gehad over een stabilisatie en niet over stijgingen en allerlei andere dingen.
Volgens mij heb je zelf eerder ook vaak genoeg gewezen op 7-daagse gemiddeldes.
Klopt. Daar zeg ik toch ook niets van verder?
Maar goed, kwestie van perspectief zullen we het maar op houden.
Prima. Hoop dat je snel weer de boel bij elkaar kunt rapen en wat positiever de wereld inkijken :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
maartend schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Zeker niet. Maar het is dus geen feit dat we onze vrijheid kwijt zijn, het voelt zo. Maar gelukkig kun je met gevoelesn iets doen, met feiten is dat wat lastiger
Nou ja, het is een feit dat ik niet de vrijheid heb om na 2100 op straat te zijn... En feitelijk ben ik op dat moment opgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

maartend schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:45:
Maar gelukkig kun je met gevoelesn iets doen, met feiten is dat wat lastiger
Tja, daar zijn zelfs meme's over.

"Facts don't care about your feelings".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
geenstijl schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:44:
[...]
Di 12-01 t/m ma 18-jan was gemiddelde instroom 210,14
Di 19-01 t/m ma 25-jan is de gemiddelde instroom 208,85

Niet echt een daling, maar de besmettingscijfers toonden rond 6/7/8 januari ook een opleving.

Tot nu toe was de top rond de 11.000 besmettingen (en top ZH-opnames 299 per week)
Gezien we nu rond de 5.500 besmettingen zijn, zou het op zich logisch zijn als we komende 1.5 week dalen richting 150 ZH-opnames per dag.
Maar natuurlijk ook weer enorm afhankelijk van hoe de leeftijdsverdeling is binnen de besmettingscijfers.
Prima stabiel dus, zeker omdat je terecht opmerkt dat we altijd achter de besmettingen aanlopen. Deze week zouden we wel een serieuze daling moeten gaan maken door hogere uitstroom en lagere instroom.

De top was overigens wel iets hoger dan 11.000, rond de 12.500 helaas. Maar dat is gelukkig alweer een tijdje geleden.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 25-01-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
42erik schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:49:
[...]

Nou ja, het is een feit dat ik niet de vrijheid heb om na 2100 op straat te zijn... En feitelijk ben ik op dat moment opgesloten.
Klopt helemaal. Maar hoe je er mee omgaat bepaal je geheel zelf.

Leuke hierin ; het G-schema. Gaat over 5G's (dus niet 5G)
https://liberi.nl/g-schema/

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 25-01-2021 14:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

maartend schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Niet waar. Depressie, somberheid en angst zijn geen keuzes. Zeker niet wanneer alles wat je normaal gesproken nodig hebt om daaruit te komen niet meer mogelijk is.

(Eigenlijk is een gevoel hebben ook gewoon een feit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mfpower schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:00:
Niet waar. Depressie, somberheid en angst zijn geen keuzes. Zeker niet wanneer alles wat je normaal gesproken nodig hebt om daaruit te komen niet meer mogelijk is.

Iets wat een psycholoog uit je hoofd kan praten is geen feit. Is daar geen markt voor trouwens? Online coronacoaches die je met tips en begeleiding uit de dip kunnen helpen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09
geenstijl schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:44:
Betreft de leeftijd.
Op de site https://bddataplan.nl/corona/ is daar wel iets van te zien. Een gemiddelde per week.
Dit is uit de data van RIVM op basis van eerste ziektedag.

Hier een plaatje van nu t/m 1 november (onderaan oudste).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EG4SVyCO-jwlQ7Uj0nQaQwZ6nKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/copSjgiMWojjWLp7nzevpSHE.png?f=fotoalbum_large

Helaas is die de laatste weken nog niet gedaald. Stabiel rond 45 jaar.
Laagste gemiddelde leeftijd zat op 36.3 in augustus 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Mfpower schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Feit is dat je depressief bent. Feit is ook dat je daar uit kunt komen en mogelijk door eerdere keuzes niet in verzeild had hoeven raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:50:
Prima stabiel dus, zeker omdat je terecht opmerkt dat we altijd achter de besmettingen aanlopen. Deze week zouden we wel een serieuze daling moeten gaan maken door hogere uitstroom en lagere instroom.

De top was overigens wel iets hoger dan 11.000, rond de 12.500 helaas. Maar dat is gelukkig alweer een tijdje geleden.
Hoewel ik voorstander ben van niet te negatief doen ben ik nog wel sceptisch over de huidige koers. We wachten eigenlijk al een tijdje op een echt stevige daling en die blijft steeds maar uit, we neigen eerder naar een plateau dan een versnelling.
Nu snap ik dat je graag een optimistische blik houdt, maar ik sta nog niet te juichen. In mijn ogen blijft het zorgelijk , zeker omdat wanneer we niet zeer snel een stevige daling krijgen de maatregelen waarschijnlijk gewoon weer extra verlengd gaan worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
maartend schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Niet volledig, aangezien een deel daarvan ook voorkomt uit je eerdere ervaringen, opvoeding, genetica, gevoeligheid voor depressie, verslavingsgevoeligheid, en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door Yoshi op 25-01-2021 15:14 ]

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

42erik schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Ik denk niet dat we gaan wachten op de vakantie van zorgpersoneel om te versoepelen. Daar is iedereen flink aan toe, niet alleen de zorg
Dus mogen die niet op vakantie dan? Of ga je er met je versoepelingen ook vanuit dat je zorgcapaciteit omlaag gaat?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
maartend schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Feit is dat je depressief bent. Feit is ook dat je daar uit kunt komen en mogelijk door eerdere keuzes niet in verzeild had hoeven raken.
Het helpt natuurlijk niet echt mee als een deel van de keuzes nu voor je gemaakt worden. Als jij een weg gevonden hebt door bijv savonds voor het slapen nog even een rondje te lopen kan je mooi wel op zoek naar een nieuwe manier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
[...]

Dat is te makkelijk gedacht bij een depressie. Het kan ook gewoon een fysieke oorzaak hebben (e.g. tekort aan serotonine) Ook dat kan meerdere oorzaken hebben. Maar om een depressie op te hangen aan 'eerdere' keuzes onderschat je de complexiteit van het probleem en laat alleen maar zien dat er nog een behoorlijk stigma op rust. Depressie is geen keuze, depressie overkomt je. Want nu komt het over als: paar keer meer naar de kroegen meoten en gaan en het was niet gebeurd.

Maar feit is wel, depressies zijn vaak wel prima te behandelen met een combinatie-therapie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
42erik schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Niet volledig, aangezien een deel daarvan ook voorkomt uit je eerdere ervaringen, opvoeding, genetica, gevoeligheid voor depressie, verslavingsgevoeligheid, en ga zo maar door.
Ook dat. Maar daar kun je dan je toekomstige keuzes op maken. Wil dat zeggen dat een depressie eigen schul is? Neen, zeer zeker niet. Vaak denken we als mens dat we geen andere keuzes kunnen maken als die keuzes die we kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jip_86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Het helpt natuurlijk niet echt mee als een deel van de keuzes nu voor je gemaakt worden. Als jij een weg gevonden hebt door bijv savonds voor het slapen nog even een rondje te lopen kan je mooi wel op zoek naar een nieuwe manier.
Dan neem je op dit moment de hond van de buren mee naar buiten

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Hoewel ik voorstander ben van niet te negatief doen ben ik nog wel sceptisch over de huidige koers. We wachten eigenlijk al een tijdje op een echt stevige daling en die blijft steeds maar uit, we neigen eerder naar een plateau dan een versnelling.
Persoonlijk vind ik een plateau ook positief, de zorg kan het net wat makkelijker aan dan enkele weken geleden. De daling komt vanzelf, maar wanneer weet niemand. Die is van veel factoren afhankelijk zoals een lagere instroom (dat is wel duidelijk aan het gebeuren), vaccinaties (lopen, maar te langzaam) en mooier weer (duurt ook nog wel een paar weken).

Vergeet ook niet dat de acute zorg ondertussen voor zijn 2e prik opgaat. Het ziekteverzuim zal in die lijn dan ook goed afnemen, dat geeft nog veel meer lucht aan de zorg. Waarmee ik zeker niet wil stellen dat we het aantal moeten laten oplopen, maar dat snap je wel denk ik :)
Nu snap ik dat je graag een optimistische blik houdt, maar ik sta nog niet te juichen. In mijn ogen blijft het zorgelijk , zeker omdat wanneer we niet zeer snel een stevige daling krijgen de maatregelen waarschijnlijk gewoon weer extra verlengd gaan worden.
Ik twijfel er niet aan dat de maatregelen verlengd worden. Ik denk dat we tot zeker 28 februari met een deel van de huidige maatregelen zullen moeten dealen. De enige versoepelingen die ik zie zijn de basisscholen en heel misschien rond 15 februari niet-essentiele winkels en kappers. Laatste 2 zijn bijna niet meer houdbaar, half Nederland loopt erbij als een neanderthaler en we zullen toch ook weer wat spullen moeten gaan kopen.

Zaken als restaurants, terrassen, sportschool, samen sporten, stadions, bioscopen, musea en avondklok zullen denk ik niet veranderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 25-01-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ThunderNet schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Dus mogen die niet op vakantie dan? Of ga je er met je versoepelingen ook vanuit dat je zorgcapaciteit omlaag gaat?
Huh? Dat is echt zo niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat we naar mijn mening niet de zorg op vakantie laten gaan terwijl de rest nog even in lockdown blijft om dat mogelijk te maken qua zorgdruk. Anders gezged: we gaan niet voor de zorg vesoepelen en voor de rest niet, dat lijkt me raar. De rest van Nederland is even hard aan vakantie/versoepelingen toe.

En ja, dan zal de capaciteit dus wat teruglopen op dat moment ja, dat is niks anders dan het normaal al gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Je kunt toch echt wel spreken dat die lockdown helpt inmiddels hoor.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Een heel mooi besmettingscijfer denk ik. Ook in lijn met de meestal lage cijfers op de maandag, iets lager dan vorige week. Het lijkt erop alsof we van het 5500 plateau gaan afdalen richting de 4500, maar het is denk ik net te vroeg in de week om er echt iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Agent47 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:19:
Ik denk dat dat wel een feit is ja. We kunnen ook stellen (en dat heb ik al veel eerder gedaan) dat Kerst en O&N geen probleem was. De lockdown was toen net sterk genoeg om het onder controle te houden en je merkt nu dat de Kerst en O&N besmettingen verdwijnen en de lockdown steeds wat aan kracht wint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Gonadan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Iets wat een psycholoog uit je hoofd kan praten is geen feit. Is daar geen markt voor trouwens? Online coronacoaches die je met tips en begeleiding uit de dip kunnen helpen?
Als jij je <vul emotie in> voelt is dat een feit. Dat kan onterecht zijn, er kan misschien iets aan gedaan worden, maar het feit dat je die emotie hebt op een gegeven moment daar kun je niet omheen. Dat er met hulp iets aan gedaan kan worden, ok maar kom niet aanzetten dat het hebben van een emotie geen feit is. Dat feit is zelfs het uitgangspunt voor het zoeken van hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 25-01-2021 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Dat hoeft helemaal niet, je denkt dat alles in het menselijk brein maakbaar is of een gevolg is van keuzes.
Maar goed dit gaat teveel offtopic; het geeft wel iets aan van het gebrek aan begrip van hoe een mens werkt (het is per slot van rekening tweakers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Een heel mooi besmettingscijfer denk ik. Ook in lijn met de meestal lage cijfers op de maandag, iets lager dan vorige week. Het lijkt erop alsof we van het 5500 plateau gaan afdalen richting de 4500, maar het is denk ik net te vroeg in de week om er echt iets zinnigs over te zeggen.
Ja dit kon een stuk slechter denk ik. %Positief blijft me wel iets te stabiel. Zou mooi zijn als er meer mensen de teststraat opzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeZlFGHmRLM3QqbFhJdF8jP0nzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FimtRgPpHUYmcT3ZO4hWty1i.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:17
Besmettings cijfers van vandaag zijn 13% lager dan vorige week, als we dit de rest van de week ook hebben kunnen we best tevreden zijn. Dan is het een daling, een ook nog een vrij substantiele daling.

Neemt echter niet weg dat als dit het nieuwe plateau wordt, we dan absoluut niet veilig zijn. Het is een veel te hoog niveau om de boel weer op los te laten.
Vanaf welk niveau kan de GGD weer een volledige track en trace doen? Dat is zo'n beetje het niveau dat we nodig hebben om de boel echt onder controle te krijgen.

En voor al die idioten in de stadscentra gisteravond kunnen we vast wel een passende taakstraf organiseren toch? Laat ze maar een tijdje meedraaien in de zorg, die kunnen wel wat verlichting gebruiken!

*en misschien wat minder ethish, maar je zou ze ook achteraan de rij kunnen zetten, familie incluis, bij het verkrijgen van een vaccin.....*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Nox

Noxiuz

Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Het is wel een sterk vertekenend beeld. De teststraat in Urk is immers afgebrand.
gustaveau schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:26:

*en misschien wat minder ethish, maar je zou ze ook achteraan de rij kunnen zetten, familie incluis, bij het verkrijgen van een vaccin.....*
Ik denk niet dat ze daar rouwig om zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Nox op 25-01-2021 15:27 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Vanaf welk niveau kan de GGD weer een volledige track en trace doen? Dat is zo'n beetje het niveau dat we nodig hebben om de boel echt onder controle te krijgen.
In persconferenties is het aantal van 3.600 besmettingen vaak genoemd als grens. Met een beetje geluk komen we daar eind volgende week onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
...
...
Meende gehoord te hebben in een debat dat het 3600 besmettingen was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Besmettings cijfers van vandaag zijn 13% lager dan vorige week, als we dit de rest van de week ook hebben kunnen we best tevreden zijn. Dan is het een daling, een ook nog een vrij substantiele daling.

Neemt echter niet weg dat als dit het nieuwe plateau wordt, we dan absoluut niet veilig zijn. Het is een veel te hoog niveau om de boel weer op los te laten.

En voor al die idioten in de stadscentra gisteravond kunnen we vast wel een passende taakstraf organiseren toch? Laat ze maar een tijdje meedraaien in de zorg, die kunnen wel wat verlichting gebruiken!

Dat is belangrijk. Want als je bron- en contactonderzoek volledig doet, in zijn volledigheid kunt uitvoeren, dan mag je daar een maximaal remmend effect van verwachten. Een maximaal remmend effect zou 0,4 kunnen zijn op de R, is wel ’s gemoduleerd door het RIVM. En dat kunnen we eigenlijk weer doen op het moment dat er 3600 positieve testuitslagen zijn en dus 3600 bco’s, 3600 positieve testuitslagen. Dat is ongeveer het equivalent van de 10 ic-opnames, ongeveer, zo is dat in ieder geval in het verleden gebleken. Dat die twee op dit manier met elkaar samenhangen. En we hebben nu een leger klaarstaan van ruim 7500 fte op bron- en contactonderzoek en daarmee kun je dus 3600 volledige bron- en contactonderzoeken doen per dag. En die 3600 heb je eigenlijk nodig om daarmee het maximale remmend effect van bco’s te kunnen verwachten. Want als je daar boven zit, dan moet je een afgeschaalde vorm van dat bco doen en dat wil je eigenlijk liever niet.
van: https://www.rijksoverheid...-de-jonge-12-januari-2021

Overigens ook van de zotte dat ze twee dagen bezig zijn met een BCO. Als ik al mijn contacten van de afgelopen maand moet noemen ben ik in vijf minuten klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jip_86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Meende gehoord te hebben in een debat dat het 3600 besmettingen was.
Ik heb het niet meegekregen, maar als dat zo is dan zitten we daar toch wel fijn in de buurt. Dat zou betekenen dat we nu nog maar 400 besmettingen niet na kunnen bellen in plaats van vele duizenden. En elke die we na bellen en iets mee oplossen betekent op korte termijn een extra daling.

Langzaam kruipen we echt wel richting wat positievere cijfers. Het wordt tijd dat de vaccinsnelheid opgevoerd wordt nu zodat we echt tempo kunnen maken. Als dan het betere weer arriveert dan kunnen praktisch alle maatregelen snel afgebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Nox schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Het is wel een sterk vertekenend beeld. De teststraat in Urk is immers afgebrand.

[...]

Ik denk niet dat ze daar rouwig om zijn.
Mwah, dat is pas zaterdagavond gebeurd. En je hoeft geen illusie te hebben dat er veel animo voor is op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:39
BCO zal hooguit de boel iets meer afremmen. Het is geen goed middel om een uitbraak tegen te houden (Zie Duitsland)

Je zou toch ergens een middenweg moeten vinden en de komende maanden wordt het toch een flipperkast m.b.t. maatregelen loslaten, weer maatregelen treffen, vaccineren etc.

Goed nieuws dat in Israël in ieder geval er een behoorlijke reductie in ziekenhuisopnames is.

Zij hebben echter al 3+ miljoen prikken gegeven op een bevolking de helft van de onze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Agent47 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:19:
Oud en nieuw is nu 24 dagen geleden. Sindsdien zijn de familieverplichtingen voorbij. Denk dat we dus sowieso wel een daling zouden hebben gehad.
geenstijl schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:27:
[...]
In persconferenties is het aantal van 3.600 besmettingen vaak genoemd als grens. Met een beetje geluk komen we daar eind volgende week onder.
Reken er niet te hard op. Op basis van de Britse/Zuid-Afrikaanse en/of Braziliaanse variant zal dat getal wel naar beneden bijgesteld worden. De grenswaardes op het Coronadashboard (bv 10 IC/dag) komt ook niet overeen met wat Rutte later zei (3).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:17:
Persoonlijk vind ik een plateau ook positief, de zorg kan het net wat makkelijker aan dan enkele weken geleden. De daling komt vanzelf, maar wanneer weet niemand. Die is van veel factoren afhankelijk zoals een lagere instroom (dat is wel duidelijk aan het gebeuren), vaccinaties (lopen, maar te langzaam) en mooier weer (duurt ook nog wel een paar weken).
Een plateau na een stijging is positief, een plateau in een daling alles behalve. Dat is simpelweg billen knijpen tot je weet of de daling alsnog weer door gaat zetten of dat het weer omkeert naar een stijging.

De feestdagen zijn voorbij, we zitten al weken in lockdown en hebben er nog een avondklok bij gekregen. En alsnog zijn de cijfers (ook die van instroom) niet zover gedaald als na de novemberpiek. Ik snap dat je graag op zoek gaat naar lichtpuntjes, maar ik zie ze niet echt. Zelfs de daling in percentage positief lijkt te stagneren.
Ik twijfel er niet aan dat de maatregelen verlengd worden. Ik denk dat we tot zeker 28 februari met een deel van de huidige maatregelen zullen moeten dealen. De enige versoepelingen die ik zie zijn de basisscholen en heel misschien rond 15 februari niet-essentiele winkels en kappers. Laatste 2 zijn bijna niet meer houdbaar, half Nederland loopt erbij als een neanderthaler en we zullen toch ook weer wat spullen moeten gaan kopen.

Zaken als restaurants, terrassen, sportschool, samen sporten, stadions, bioscopen, musea en avondklok zullen denk ik niet veranderen.
Ik twijfel er ook niet aan dat er maatregelen verlengd worden, maar waar ik niet op zit te wachten is dat alle maatregelen verlengd worden. Met name basisscholen zou ik inderdaad graag zo snel mogelijk open zien.
Al is de kans ook niet klein dat ze het nog tot de voorjaarsvakantie willen door trekken. Dan kan je het schooljaar wel definitief als verloren beschouwen ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
Mr.Joker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:31:
BCO zal hooguit de boel iets meer afremmen. Het is geen goed middel om een uitbraak tegen te houden (Zie Duitsland)

Je zou toch ergens een middenweg moeten vinden en de komende maanden wordt het toch een flipperkast m.b.t. maatregelen loslaten, weer maatregelen treffen, vaccineren etc.

Goed nieuws dat in Israël in ieder geval er een behoorlijke reductie in ziekenhuisopnames is.

Zij hebben echter al 3+ miljoen prikken gegeven op een bevolking de helft van de onze
Israel heeft de hoogste vaccinatiegraad ter wereld, NL de één-na-slechtste in Europa. Hebben dus nog wel even te gaan :/ . Bovendien heeft Israel een véél strikter grensbeleid in de hoop externe gevallen/nieuwe varianten te weren.
MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:30:
[...]

[...]

Overigens ook van de zotte dat ze twee dagen bezig zijn met een BCO. Als ik al mijn contacten van de afgelopen maand moet noemen ben ik in vijf minuten klaar.
Idee: Er zit een correlatie en wellicht zelfs een causaal verband tussen besmet raken en roekeloos gedrag (lees: een te groot aantal contacten in een te korte tijd) :o -O-

[ Voor 28% gewijzigd door BoB_HenK op 25-01-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste gaat niet helpen: ze staan al achteraan. Of je hun oma's van 80 achteraan moet zetten, daar heb ik zo mijn twijfels over. Ben wel benieuwd hoeveel ze er nog gaan pakken. Teller staat op 62 geloof ik, waarvan er nog 30 vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:32:
[...]Reken er niet te hard op. Op basis van de Britse/Zuid-Afrikaanse en/of Braziliaanse variant zal dat getal wel naar beneden bijgesteld worden. De grenswaardes op het Coronadashboard (bv 10 IC/dag) komt ook niet overeen met wat Rutte later zei (3).
Het ging dan ook over wanneer volledig BCO weer nodig was, niet over eventuele versoepelingen ;)
Ik verwacht basisscholen open en meer niet ben ik bang voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Ik heb het niet meegekregen, maar als dat zo is dan zitten we daar toch wel fijn in de buurt. Dat zou betekenen dat we nu nog maar 400 besmettingen niet na kunnen bellen in plaats van vele duizenden. En elke die we na bellen en iets mee oplossen betekent op korte termijn een extra daling.

Langzaam kruipen we echt wel richting wat positievere cijfers. Het wordt tijd dat de vaccinsnelheid opgevoerd wordt nu zodat we echt tempo kunnen maken. Als dan het betere weer arriveert dan kunnen praktisch alle maatregelen snel afgebouwd worden.
Yeah, de besmettingscijfers van vandaag zijn echt wel een opsteker. Had het niet helemaal verwacht. En we zijn inmiddels januari doorgekomen. Nog een maand of 3/4 voordat het weer beter wordt en dat een remmende werking gaat hebben. Die 2 weken avondklok zal straks ook wel effect hebben over een week of 2. Ik heb het in de straten nog nooit zo rustig gezien onderweg naar t werk en hier in de buurt.

Vaccinatie mag inderdaad sneller. Maarja, het lachertje van vaccinland, AZ heeft het aardig verneukt, en daar gaan we last van hebben. Die voorraad die we zouden krijgen dit kwartaal gaat ineens meer dan door de helft. Dat is een beste domper. De EU zit er nu wel bovenop, dus wellicht dat er nog wat te halen valt.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 25-01-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mfpower schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:21:
Als jij je <vul emotie in> voelt is dat een feit. Dat kan onterecht zijn, er kan misschien iets aan gedaan worden, maar het feit dat je die emotie hebt op een gegeven moment daar kun je niet omheen. Dat er met hulp iets aan gedaan kan worden, ok maar kom niet aanzetten dat het hebben van een emotie geen feit is. Dat feit is zelfs het uitgangspunt voor het zoeken van hulp.
Dat is dan ook niet wat ik bedoel. Dat je de emotie hebt is een feit. Of het gevoel al dan niet terecht is niet, juist daarom kan hulp baten.
Nu kan je alle mogelijkheden tot hulp (professioneel of vrienden) of verbetering op eigen kracht en relativeringsvermogen weigeren en daarmee de situatie in stand houden, maar dat is dan wél een keuze.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:30:
[...]

[...]

Dus met 3600 BCO's kan de R met 0,4 naar beneden?

Waarom is het dan niet mogelijk om 5000 BCO's te doen, je zou zeggen dat de R dan nog meer naar beneden gaat? Aan BCO medewerkers kan het niet liggen want, zoals eerder gezegd, de kwalificatie en training voor die baan zijn peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Het moet natuurlijk allemaal in een Excel sheet worden bijgehouden he, die maximum capaciteit zal daar wel mee te maken hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:39:
[...]

Dus met 3600 BCO's kan de R met 0,4 naar beneden?

Waarom is het dan niet mogelijk om 5000 BCO's te doen, je zou zeggen dat de R dan nog meer naar beneden gaat? Aan BCO medewerkers kan het niet liggen want, zoals eerder gezegd, de kwalificatie en training voor die baan zijn peanuts.
Nou, zo simpel is dat volgens mij nieteens. Ze willen ook een medische achtergrond zien geloof ik. En enige sociale en communicatieve vaardigheid lijkt me ook wenselijk.

Voor de liefhebbers:
https://www.nspoh.nl/e-le...ontactonderzoek-covid-19/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Yeah, de besmettingscijfers van vandaag zijn echt wel een opsteker. Had het niet helemaal verwacht. En we zijn inmiddels januari doorgekomen. Nog een maand of 3/4 voordat het weer beter wordt en dat een remmende werking gaat hebben. Die 2 weken avondklok zal straks ook wel effect hebben over een week of 2. Ik heb het in de straten nog nooit zo rustig gezien onderweg naar t werk en hier in de buurt.
Allemaal best positieve punten, hopelijk komen ze allemaal uit :)
Vaccinatie mag inderdaad sneller. Maarja, het lachertje van vaccinland, AZ heeft het aardig verneukt, en daar gaan we last van hebben. Die voorraad die we zouden krijgen dit kwartaal gaat ineens meer dan door de helft. Dat is een beste domper. De EU zit er nu wel bovenop, dus wellicht dat er nog wat te halen valt.
Ik zie kansen voor Pfizer en Moderna. Ik zou AZ zo snel mogelijk afschrijven als EU en er niets meer bestellen als het niet nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:42:
[...]

[...]

Ik zie kansen voor Pfizer en Moderna. Ik zou AZ zo snel mogelijk afschrijven als EU en er niets meer bestellen als het niet nodig is.
Alleen, zelfs met de halve levering staat AZ nog op plek 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gustaveau schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:40:
Het moet natuurlijk allemaal in een Excel sheet worden bijgehouden he, die maximum capaciteit zal daar wel mee te maken hebben :)
Als dat zo is dan had Hugo de Jonge wel wat minder van de toren kunnen blazen toen hij vorig jaar zei dat wij de besten waren met bron- en contactonderzoeken.

Excel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Nou, zo simpel is dat volgens mij nieteens. Ze willen ook een medische achtergrond zien geloof ik. En enige sociale en communicatieve vaardigheid lijkt me ook wenselijk.

Voor de liefhebbers:
https://www.nspoh.nl/e-le...ontactonderzoek-covid-19/
Medewerker bron- en contactonderzoek GGD
Wat wij vragen:
Minimaal mbo4 werk- en denkniveau;
Minimaal 1 jaar ervaring in klantcontact.
Je spreekt en schrijft goed Nederlands.
Medische achtergrond? Dan sta je 1-0 voor.
Je kunt voordat je begint je VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) aanvragen.
Inleven, overtuigen en goed uitleggen: je kunt het alledrie.
Horecapersoneel, kapsters en anderen die nu noodgewongen thuis zitten vallen prima in bovenstaande kwalificaties.

[ Voor 9% gewijzigd door Wolly op 25-01-2021 15:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Ik weet dat het eigenlijk in het andere topic moet, maar ik vind dit eigenlijk hier ook passend.

Het volgende persbericht is door Moderna verstuurd naar diverse kranten:
Beste journalist,

Namens Moderna willen wij graag het volgende persbericht met u delen: COVID-19 Vaccine Moderna Retains Neutralizing Activity Against Emerging Variants First Identified in the U.K. and the Republic of South Africa - zie bijlage

De kernpunten uit het persbericht zijn:

Beschikbare resultaten zijn van in vitro neutralisatiestudies van serums bij personen die gevaccineerd zijn met COVID-19 Vaccine Moderna.
Het twee-doses doseringsschema van het COVID-19 Vaccine Moderna bij een dosis van 100 µg zullen naar verwachting bescherming bieden tegen nieuwe virusstammen die tot op heden zijn ontdekt.
Geen significant effect op neutraliserende titers tegen de B.1.1.7-variant (voor het eerst vastgesteld in het Verenigd Koninkrijk).
Een zesvoudige daling in neutraliserende titers werd waargenomen bij de B.1.351 variant (voor het eerst waargenomen in Zuid-Afrika) in vergelijking met eerdere varianten. Ondanks deze daling blijven de neutraliserende titerniveaus met B.1.351 boven de niveaus waarvan verwacht wordt dat ze bescherming bieden.
Uit voorzorg lanceert Moderna een klinisch programma om de immuniteit tegen opkomende varianten van het coronavirus te versterken.
Moderna zal een extra boosterdosis van haar COVID-19 vaccine (mRNA-1273) testen om de mogelijkheid te bestuderen om neutraliserende titers tegen opkomende stammen verder te verhogen.
Moderna is bezig met de ontwikkeling van een booster-kandidaat voor een nieuwe variant (mRNA-1273.351) tegen de B.1.351-variant.

"Met het oog op de bestrijding van het COVID-19-virus, dat een wereldwijde pandemie heeft veroorzaakt, achten wij het absoluut noodzakelijk proactief op te treden naarmate het virus zich verder ontwikkelt. Deze nieuwe data zijn bemoedigend en versterken ons vertrouwen dat het COVID-19 Vaccine Moderna bescherming biedt tegen deze nieuw ontdekte varianten," aldus Stéphane Bancel, Chief Executive Officer of Moderna.

Conference Call en Webcast

Moderna zal een live conference call en webcast organiseren zodra het manuscript op de bioRxiv preprint site is geplaatst. Details over de conferentie zullen nog afzonderlijk worden aangekondigd.
Ofwel, al dat geneuzel over vaccins die niet zouden werken op een variant kunnen de prullenbak weer in.

Persbericht is overigens ook te lezen op: https://investors.moderna...ralizing-activity-against

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 25-01-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
Het was maar een grapje hoor van Excel, er zal vast een mooi systeem voor zijn dat wel op kan schalen

Hier in de UK was verkeerd Excel gebruik verantwoordelijk voor een behoorlijke blunder vorig jaar:
Ze hadden een oude versie gebruikt van excel die niet verder ging dan 65k regels, waardoor alles wat daarna kwam in eerste instantie niet meetelde in de dagelijkse overzichten :) :) :)
https://www.bbc.co.uk/news/technology-54423988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gonadan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Een stevige daling in het ziekenhuis gaat gewoon niet gebeuren. Qua besmettingen zal het ook niet harder gaan dalen als het nu doet. Tevens lopen we qua cijfers relatief vrijwel gelijk met november qua daling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:42:
[...]

[...]

Tja, de EU heeft dat geld erin geknald om te voorkomen dat dit dus zou gebeuren. Dus ik neem aan dat ze gaan vorderen dat de EU voorrang krijgt om de afgesproken dosissen alsnog te ontvangen. Ze hebben tenslotte een contract afgesloten en daar mag je AZ aan houden. En een enorme klant als de EU wil je niet kwaad hebben als farmaceut.

De NOS heeft het trachten op te schrijven:
https://nos.nl/artikel/23...gehad-voor-productie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:48:
Ik weet dat het eigenlijk in het andere topic moet, maar ik vind dit eigenlijk hier ook passend.

[...]

Ofwel, al dat geneuzel over vaccins die niet zouden werken op een deze variant kunnen de prullenbak weer in.
Wel accuraat blijven ;)

@Wolly daar hebben ze dan volgens mij iets in aangepast. Niet onterecht ook denk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
Gonadan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:09:
[...]
Hoeveel coaches kan een speler hebben ?
Nu ook nog een coronacoach erbij ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Afgezien van het feit dat het minder ethisch is, wat heeft hun familie ermee te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Wel accuraat blijven ;)

@Wolly daar hebben ze dan volgens mij iets in aangepast. Niet onterecht ook denk ik :)
Blijft de vraag staan waarom die vermindering van 0,4R niet met beide handen wordt aangepakt. Een BCO medewerker is in 1 week opgeleid, was je daar met de start van de lockdown (half december) mee gestart dan had je nu een formidabele uitbreiding van de BCO capaciteit mee geregeld om in plaats van max 3600 onderzoeken de benodigde 5000 onderzoeken te doen.

Zeker als je dat afzet tegen de 0,08-0,13R die de avondklok zogenaamd zou opleveren.

[ Voor 0% gewijzigd door Wolly op 25-01-2021 16:03 . Reden: 0,08 ipv 0,8 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Nox

Noxiuz

[...]

Ofwel, al dat geneuzel over vaccins die niet zouden werken op een variant kunnen de prullenbak weer in.
Dat is goed nieuws, ondanks een daling in titers (whatever het is) toch goed nieuws.

Dit hoort wmb ook wel thuis in het vaccintopic, maar is weer een stukje beter nieuws :) Hopelijk is dit voor AZ/Pfizer idem en de andere komende vaccins van J&J.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mark my words: het Pfizer en Moderna vaccin werkt op elke Corona variant die er is en nog gaan komen. Op het moment dat dit niet zo is, dan hebben we niet meer te maken met deze Corona maar iets anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 25-01-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nox schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Dat is goed nieuws, ondanks een daling in titers (whatever het is) toch goed nieuws.

Dit hoort wmb ook wel thuis in het vaccintopic, maar is weer een stukje beter nieuws :) Hopelijk is dit voor AZ/Pfizer idem en de andere komende vaccins van J&J.
Het hoort in beide topics een beetje ;)

Pfizer maak ik mij geen zorgen over, zover ik het heb begrepen werkt deze op dezelfde manier als Moderna. AZ en J&J weet ik niet, die werken op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Welnee. In het persbericht staat de term 'zesvoudige daling'. Je kunt er vanuit gaan dat die per direct uit de context gehaald wordt en binnenkort via de zogenaamde kritische kanalen verspreid wordt dat het vaccin zesvoudig verminderd werkzaam is. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:49:
Een stevige daling in het ziekenhuis gaat gewoon niet gebeuren. Qua besmettingen zal het ook niet harder gaan dalen als het nu doet. Tevens lopen we qua cijfers relatief vrijwel gelijk met november qua daling.
Nee helaas, toen ging het harder. Terwijl men nog vol gas aan het shoppen was. Ik vind dat ergens wel bijzonder. Voordat je het weet gaan weer mensen roepen dat de winkels dan wel straffeloos open kunnen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
RTL Nieuws onthuld dat op grote schaal privé data verkocht wordt uit corona gerelateerde systemen van de GGD. Complete datasets worden verkocht of tegen betaling kan de gegevens van een of meerdere specifieke personen gekocht worden. RTL Nieuws heeft op deze manier ook data tegen betaling verkregen uit GGD systemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Nee helaas, toen ging het harder. Terwijl men nog vol gas aan het shoppen was. Ik vind dat ergens wel bijzonder. Voordat je het weet gaan weer mensen roepen dat de winkels dan wel straffeloos open kunnen. :D
Ik denk dat je de winkels prima straffeloos kunt openen ondertussen. Net als je straffeloos de basisscholen of kappers kan openen.

Belangrijk is echter dat je niets alles tegelijk doet en het de tijd geeft om te laten zien wat het effect is.

En dat is iets waar ik mij dan weer erg druk over maakte. Als onze overheid iets heeft bewezen dan is het wel dat er totaal niet gekeken / geprobeerd wordt met diverse opties te werken. Het is enkel verzwaren - verzwaren - verzwaren wat de klok slaat. Er wordt werkelijk 0,0 initiatief getoond om eens te kijken wat er gebeurd als je iets doet.

Maar ja, daar moet ik mij wat minder druk over maken wellicht. Anderen doen dat niet, en dat zag je dan afgelopen weekend ontploffen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:08:
RTL Nieuws onthuld dat op grote schaal privé data verkocht wordt uit corona gerelateerde systemen van de GGD. Complete datasets worden verkocht of tegen betaling kan de gegevens van een of meerdere specifieke personen gekocht worden. RTL Nieuws heeft op deze manier ook data tegen betaling verkregen uit GGD systemen.
Dat is echt heel erg ernstig. Dit legt feitelijk wat mij betreft een bom onder de testbereidheid. Want je laten testen betekent dus dat je een zeer realistisch slachtoffer van identiteitsfraude wordt.

Het betekent ook gewoon dat het systeem inherent slecht beveiligd is, het zou sowieso niet mogelijk moeten zijn dat alle medewerkers bij alle gegevens kunnen. En daarnaast gaat er ook met de monitoring dus iets zeer grondig fout.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 25-01-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat je de winkels prima straffeloos kunt openen ondertussen. Net als je straffeloos de basisscholen of kappers kan openen.

Belangrijk is echter dat je niets alles tegelijk doet en het de tijd geeft om te laten zien wat het effect is.

En dat is iets waar ik mij dan weer erg druk over maakte. Als onze overheid iets heeft bewezen dan is het wel dat er totaal niet gekeken / geprobeerd wordt met diverse opties te werken. Het is enkel verzwaren - verzwaren - verzwaren wat de klok slaat. Er wordt werkelijk 0,0 initiatief getoond om eens te kijken wat er gebeurd als je iets doet.

Maar ja, daar moet ik mij wat minder druk over maken wellicht. Anderen doen dat niet, en dat zag je dan afgelopen weekend ontploffen helaas.
Hoewel ik persoonlijk ook graag de winkels open zou hebben, lijkt het mij niet handig om dat nu te doen, omdat dan niet meer meetbaar is hoe een andere maatregel(avondklok, ben ik ook niet voor maar dat doet er in deze niet toe) werkt.
Want dan is b.v. het effect van de avondklok een daling, en het effect van de winkels weer open een stijging, netto dus geen effect, maar toch hebben de individuele maatregelen wel degelijk effect.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:08:
Je hebt je best gedaan om het te doen voor komen alsof de GGD deze gegevens willen en wetens heeft verkocht (iets wat de KVK wel doet, maar dat terzijde). Het had wel zo eerlijk geweest als je de juiste context had meegegeven door te melden dat deze gegevens illegaal verkregen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Je hebt je best gedaan om het te doen voor komen alsof de GGD deze gegevens willen en wetens heeft verkocht (iets wat de KVK wel doet, maar dat terzijde). Het had wel zo eerlijk geweest als je de juiste context had meegegeven door te melden dat deze gegevens illegaal verkregen zijn.
Illegaal verkregen of niet doet er niet toe, het feit dat deze gegevens voor iedereen te koop zijn bewijst dat er zeer ernstig gefaald is in de bescherming van zeer gevoelige gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Jorn schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Hoewel ik persoonlijk ook graag de winkels open zou hebben, lijkt het mij niet handig om dat nu te doen, omdat dan niet meer meetbaar is hoe een andere maatregel(avondklok, ben ik ook niet voor maar dat doet er in deze niet toe) werkt.
Want dan is b.v. het effect van de avondklok een daling, en het effect van de winkels weer open een stijging, netto dus geen effect, maar toch hebben de individuele maatregelen wel degelijk effect.
Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat op de evenementen (of beter gezegd grote groepen) na geen enkele maatregel op zichzelf effect heeft. Het stapelen van de maatregelen is wat zorgt voor een positief effect.

Daarom denk ik dat je ook prima 1 maatregel kunt schrappen als je de rest maar in stand houdt. Je moet dan afwegen welke maatregel het meeste economische of psychische effect heeft. Zelf zou ik altijd voor het onderwijs kiezen, maar die keuze zal voor iedereen anders zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat op de evenementen (of beter gezegd grote groepen) na geen enkele maatregel op zichzelf effect heeft. Het stapelen van de maatregelen is wat zorgt voor een positief effect.

Daarom denk ik dat je ook prima 1 maatregel kunt schrappen als je de rest maar in stand houdt. Je moet dan afwegen welke maatregel het meeste economische of psychische effect heeft. Zelf zou ik altijd voor het onderwijs kiezen, maar die keuze zal voor iedereen anders zijn waarschijnlijk.
als je kijkt naar sterfte cijfers is oplossing best simpel; >55 binnen blijven en vaccineren, alles daaronder heeft sterftecijfer van bijna niets. Gooi die winkels/economie open!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 65 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2