Skyaero schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:29:
[...]
Paarden worden ingezet voor het uitvoeren van charges om locaties schoon te vegen of opruiers uit elkaar te drijven. Vrij standaard tool van de ME. Zie je ook bij kleinere schermutselingen of demonstraties. Met 4 paarden in formatie kun je al een straatje schoonvegen.
Wat (relatief) ongewoon was in Eindhoven is de inzet van traangas. Krakersrellen was volgens mij de laatste keer dat dat grootschalig ingezet werd.
En schieten? Denk eens even na?
Wat ga je trouwen met al die gewonde mensen doen? Neerleggen op de IC? oh nee wacht, die is al vol.
Zodra je die paarden gaat slaan/steken is het wat mij betreft gewoon klaar.
Wellicht dat in deze de taser een goed middel was geweest.
Dat is niet perse dodelijk en werkt best goed.
Krijg je alsnog een hartaanval dan ben je dus als "zwakke" aan het demonstreren tegen degenen die er (tijdelijk) voor zorgen dat het weer beter wordt en je terug kan naar het oude normaal.
@
Señor Sjon Dat verplicht thuiswerken was nou juist iets waar ze net dat beetje meer dwang achter hadden moeten zetten en handhaven.
Nu heb ik het gevoel dat ze veel "too little too late" hebben gedaan zoals velen.
Ook zoals iemand al zei:
Dikke mensen verplicht thuis met gratis bezorging van de supermarkt.
Goed idee, afgezien van dat "dikke mensen".
Hadden ze dat in het begin gedaan met verplicht thuiswerken (voor de beroepen waar dat kon/kan). en handhaving daarop was het vast beter behapbaar geweest voor de zorg.