Ernemmer schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Dat is een beetje de sfeer in dit topic de laatste tijd als je het niet 100% eens bent met de huidige aanpak.
Vast niet persoonlijk bedoeld, maar je merk gewoon dat mensen gefrustreerd raken en wat geagiteerd reageren soms.
Nee @
Ernemmer, jij zit hier lang genoeg op het forum en jij hebt vaak genoeg dit onderwerp besproken / gelezen in de diverse topics om te weten dat je wederom naar de bekende weg vraagt en probeert het e.e.a. uit te lokken qua irritaties. Vindt je het dan niet logisch dat mensen geagiteerd raken op herhaling van zetten? Op wederom de discussie over het uitsluiten van groepen van de samenleving?
Je kan mensen niet uitsluiten, je kan alleen je best doen om zo min mogelijke verspreiding van dit virus te bewerkstelligen, niet alleen ter bescherming van de zwakkeren, maar ook vanwege het feit dat elke overgang een potentieel gevaarlijkere mutatie op kan leveren. Zolang wij niet allen gevaccineerd zijn en dus een basis bescherming hebben, kan je niet maar alles laten vlieren en gaan feesten. Zelfs in de toekomst kan dit een dingetje zijn, maar op dat niveau durf ik mij met de kennis die ik hebt uit te laten.
In de Trouw hebben ze daar het e.e.a. over geroepen in wat meer begrijpbare taal;
https://www.trouw.nl/wete...het-coronavirus~be1f0130/
Stel je voor dat wij alles laten vlieren, iedereen verspreid het virus, geen bescherming en het virus kopieert zich helemaal in het rond, hoe snel zal dan zo'n virus muteren? Z-A virus lijkt al meer af te wijken, Brits lijkt enigszins besmettelijker, maar bieden de vaccinaties wel bescherming tegen. Stel je nou eens dat het virus succesvoller in evolutie termen, grote en makkelijkere verspreiding, dan zal de zorg niet alleen in NL op zijn gat gaat, maar overal.
Naja kijk, in een opwelling zal je dit willen, maar iets zegt mij dat het een aanjager wordt als je bij dag 1 al begint te schieten, ja het is duidelijk, maar in NL niet heel effectief volgens mij :-)
[
Voor 9% gewijzigd door
Vorkie op 25-01-2021 12:26
]