Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.027 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

durian schreef op maandag 25 januari 2021 @ 05:25:
[...]

De Nederlandse rellen waren zelfs op het Zweedse nieuws!
Politie heeft het inmiddels over de heftigste opstanden sinds de krakers rellen in de 80's. Het schijnt dat ze ME-ers zelfs met steekwapens aanvallen. Verwachting is ook dat dit de komende dagen niet gaat stoppen. Ik had niet gedacht ooit nog met "georganiseerd" verzet te maken te krijgen in NL, maar het lijkt erop dat het ze toch gelukt is om genoeg mensen te schofferen.

Ik vrees dat ze met die avondklok dus echt een brug te ver zijn gegaan voor ons land. Ach, het positieve nieuws is dat ze er zo druk mee zijn, dat er nog maar weinig tijd over is voor het beboeten van eenzame wandelaars of fietsers.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2021 05:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
toch zeer benieuwd naar de reacties (en evt nieuwe acties wb handhaving) van oa Rutte en Grapperhaus later vandaag.
Na dit weekend kun je toch niet echt meer spreken van een lokaal probleem, dit is een zeer ernstig landelijk probleem geworden.

Als de burgermeester van Eindhoven al schermt met de woorden ''burgeroorlog'' en de voorman van de Politebond met :vreest dat het nog "dagen of weken" onrustig blijft. Dat zegt hoofdbestuurder Koen Simmers van de Nederlandse Politiebond tegen Nieuwsuur. "De politie is daar goed op voorbereid, maar ik hoop dat het niet nodig is", zegt Simmers.
"Ik hoop dat het eenmalig was, maar ik ben bang dat het een voorbode is geweest voor de komende dagen en weken", zegt Simmers. (bron: NOS )

Geen idee of het mogelijk is voor Justitie, maar wellicht een idee om die totaal nietszeggende boete van €95 voor overtreden van de avondklok eens te gaan verhogen naar een €1000 of een pak 'm beet 3 weken brommen in de cel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 06:20:
Geen idee of het mogelijk is voor Justitie, maar wellicht een idee om die totaal nietszeggende boete van €95 voor overtreden van de avondklok eens te gaan verhogen naar een €1000 of een pak 'm beet 3 weken brommen in de cel.
Niet mee eens. Die avondklok skippen we, netjes demonstreren zoals een paar van die koffiedrinkers(...) 8)7 in Amsterdam deed blijft toegestaan en wie denkt dat de Jumbo plunderen een goede manier van demonstreren is krijgt te maken met de Engelse methode. (vanaf 00:30)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 25 januari 2021 @ 06:33:
[...]

Niet mee eens. Die avondklok skippen we, netjes demonstreren zoals een paar van die koffiedrinkers(...) 8)7 in Amsterdam deed blijft toegestaan en wie denkt dat de Jumbo plunderen een goede manier van demonstreren is krijgt te maken met de Engelse methode. (vanaf 00:30)
oke,fair enough ;)
laat ik specifieker zijn; die €95 flink verhogen voor die hersenloze plunderaars rel schoppers.
Uiteraard niet voor de ''vredelievende demonstranten'' die verder geen geweld gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
bloodlynx schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:30:
[...]

Hoe kan het dat elk land in Europa een avond klok kan invoeren zonder te veel gezeik en hier gelijk allerlij vergelijken worden gemaakt met de tweede wereld oorlog terwijl 90% van de mensen niet eens weet waar ze over praten laat staan hebben meegemaakt.

Daarnaast zijn de rellen van vandaag gewoon met name veroorzaakt door typische voetbal hooligans en de bekende kansparels. Van mij mag er echt veel harder worden opgetreden, in Eindhoven heeft de politie meer dan 4 uur over en weer de relschoppers na andere plekken verdreven die dan weer vernield werden.

In andere Europese landen zou veel harder ingrepen zijn. En laat duidelijk zijn ik ben voor demonstreren maar dit had echt niks met anti corona demonstratie te maken. Er stonden misschien 30 man tussen die daadwerkelijk daarvoor kwamen de rest kwam zoals van te voren al verwacht, om flink te rellen.

Als je de verschillende oproepen ook voorbij ziet komen ook voor aankomende weken dan vrees ik dat de politie chef gelijk heeft en die kansloze lui aankomende weken continue gaan rellen.
Bla bla bla bla. ;) Tien maanden na de eerste persconferentie zijn er rellen. Andere landen zijn dit punt maanden geleden al gepasseerd. Ik vond het hier nog verrassend lang goed gaan. Verder lijken we hetzelfde te denken over sommige van die 'demonstranten'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 05:42:
[...]

Politie heeft het inmiddels over de heftigste opstanden sinds de krakers rellen in de 80's. Het schijnt dat ze ME-ers zelfs met steekwapens aanvallen. Verwachting is ook dat dit de komende dagen niet gaat stoppen. Ik had niet gedacht ooit nog met "georganiseerd" verzet te maken te krijgen in NL, maar het lijkt erop dat het ze toch gelukt is om genoeg mensen te schofferen.

Ik vrees dat ze met die avondklok dus echt een brug te ver zijn gegaan voor ons land. Ach, het positieve nieuws is dat ze er zo druk mee zijn, dat er nog maar weinig tijd over is voor het beboeten van eenzame wandelaars of fietsers.
Het was te voorzien dat er onrust uit zou breken, hoeveel en hoelang is moeilijk in te schatten. Duidelijk was wel dat voor veel mensen een grens werd overschreden. Dit signaal is door de regering (en tweede kamer) totaal genegeerd. De prijs voor deze o zo nodige symboolmaatregel is dus enorm, maatschappelijk maar zeker ook in de strijd tegen corona.
Als de regering verstandig is kondigen ze vandaag aan dat de avondklok per direct stopt (en eventueel ook de lockdown) Een groot deel van het volk pikt het niet meer en dus moet de regering zijn fouten erkennen en verlies nemen om te voorkomen dat ze niet nog meer achteruit gaan boeren enkel omdat ze de ballen niet hebben om de realiteit onder ogen te zien.

alles kan off-topic

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aha toegeven aan rellen en het geweld wat ze gebruiken om de avondklok te stoppen.

Klinkt als een strak plan....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 25 januari 2021 @ 06:48:
[...]

Als de regering verstandig is kondigen ze vandaag aan dat de avondklok per direct stopt (en eventueel ook de lockdown) Een groot deel van het volk pikt het niet meer
ah ja, laten we de acties van plunderaars en hersenloze relschoppers gebruiken om na 2 dagen de avondklok en gelijk de lockdown te stoppen :F :F

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:52
[...]

Het was te voorzien dat er onrust uit zou breken, hoeveel en hoelang is moeilijk in te schatten. Duidelijk was wel dat voor veel mensen een grens werd overschreden. Dit signaal is door de regering (en tweede kamer) totaal genegeerd. De prijs voor deze o zo nodige symboolmaatregel is dus enorm, maatschappelijk maar zeker ook in de strijd tegen corona.
Als de regering verstandig is kondigen ze vandaag aan dat de avondklok per direct stopt (en eventueel ook de lockdown) Een groot deel van het volk pikt het niet meer en dus moet de regering zijn fouten erkennen en verlies nemen om te voorkomen dat ze niet nog meer achteruit gaan boeren enkel omdat ze de ballen niet hebben om de realiteit onder ogen te zien.
En deze geweldige verklaring is gebaseerd op ? Natuurlijk is het niet genegeerd door de regering. Natuurlijk is dat lang en breed besproken o.a. met de veiligheids regio's, politie etc. Was al lang bekend dat er opstootjes zouden komen na aankondiging maatregel.

En het is helemaal geen groot deel van het volk dat het niet pikt. Je ziet een heel klein groepje raddraaiers uitvergroot worden in het nieuws. Het grootste deel staat namelijk niet te rellen buiten. Het grootste deel staat gewoon klaar om zijn/haar werkdag te starten zoals ik zo de auto ook weer in stap richting mijn baan.

Is het grootste deel het eens net de avondklok?.. geen idee. Maar normale mensen gaan in discussie en steken niet auto's in de fik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 06:53:
[...]

ah ja, laten we de acties van plunderaars en hersenloze relschoppers gebruiken om na 2 dagen de avondklok en gelijk de lockdown te stoppen :F :F
Ja.
Wat wil jij dan? Dat de regering een wedstrijdje verplassen doet? Enkel om te laten zien dat zijn de langste piemel hebben?
Invoeren van die avondklok was een stomme politieke fout. Dat het meer kwaad dan goed zou doen kon je weten. Ik moet zeggen dat het meer escaleert dan ik verwacht had maar dat er rellen zouden zijn had ik wel verwacht.
Niemand is gebaad bij voortduren van deze rellen. Niemand is ook echt gebaat bij een avondklok. De regering moet dus gewoon de kop uit het zand halen en met de billen bloot fouten erkennen. Nu, direct.

alles kan off-topic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 25 januari 2021 @ 06:57:
[...]

Niemand is ook echt gebaat bij een avondklok.
je vergat denk ik je wetenschappelijke onderbouwing bij deze stellige uitspraak. Dus ik lees deze nog graag

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Ja.
Wat wil jij dan? Dat de regering een wedstrijdje verplassen doet? Enkel om te laten zien dat zijn de langste piemel hebben?
Invoeren van die avondklok was een stomme politieke fout. Dat het meer kwaad dan goed zou doen kon je weten. Ik moet zeggen dat het meer escaleert dan ik verwacht had maar dat er rellen zouden zijn had ik wel verwacht.
Niemand is gebaad bij voortduren van deze rellen. Niemand is ook echt gebaat bij een avondklok. De regering moet dus gewoon de kop uit het zand halen en met de billen bloot fouten erkennen. Nu, direct.
Dus een groep die geweld gebruikt tegen hulpverleners en ziekenhuizen aanvallen, zijn een reden voor politiek Den Haag per direct de avondklok te stoppen?

Soort van Anarchistische samenleving, geweld stuurt de regels, sounds like a plan!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:00
Ik vermoed dat een heleboel 'hooligans' die normaal een wedstrijdje Ajax - Feyenoord verpesten nu hun kans schoon zien om eens flink te rellen. Ik vraag me oprecht af hoeveel deze rellen nog te maken hebben met Corona.
Het plunderen van winkels, het slopen van hele winkelstraten, auto's in de fik steken, met steekmessen de politie aanvallen. Dit staat mijnsinziens los van de Corona maatregelen.

Vind ik de avondklok leuk? Nee! Geeft het mij dan een vrijbrief om de auto van buurman maar in de fik te steken? Lijkt me niet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:02:
[...]

Dus een groep die geweld gebruikt tegen hulpverleners en ziekenhuizen aanvallen, zijn een reden voor politiek Den Haag per direct de avondklok te stoppen?

Soort van Anarchistische samenleving, geweld stuurt de regels, sounds like a plan!
Hoewel een slecht plan, kan je eigenlijk niet veel anders als politie/overheid. De tegenstander is namelijk met veel meer, hoeft zich in het gevecht niet aan de regels te houden en lopen door hun groepsgrootte weinig risico. Ik snap dat je als overheid niet over je heen kan laten lopen, maar de uitkomst van die strijd is volledig voor rekening van de lokale middenstand en autobezitter. Als je dit de kop in wilt drukken zal je het moeten doen ver voordat ze met zwaarden op het stationsplein staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Vorkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:02:
[...]

Wat is jouw strakke plan dan? Is er iemand gebaat bij het stug volhouden van een beleid onrust opwekt, schade veroorzaakt en alle winst van de lockdown in een paar dagen weer teniet doet?

Ik praat echt het gedrag van de onruststokers niet goed. Echter, dit gedrag was wel te voorspellen. De regering heeft een keuze gemaakt en is dan ook verantwoordelijk voor de gevolgen van die keuze en ook aan zet om tot een oplossing te komen om de schade binnen de perken te houden. (Wie anders?)
Invoeren van de avondklok is gewoon een stap te ver voor heel veel mensen. Voor sommigen is dat dan een reden om te gaan rellen. Ik doe dat niet, ik blijf binnen en heb er relatief weinig last van. Neemt niet weg dat ik het ook een slechte maatregel vind.
Ik ben gewoon klaar met corona en wil dat de regering doet wat het kan doen om corona zo effectief mogelijk te bestrijden. Daarvoor is het stoppen van de onrusten nu best ook van belang. Erkennen dat die avondklok een grote fout was is m.i. dan ook essentieel in het stoppen van de rellen en het herwinnen van draagvlak voor het corona beleid.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:19
Ankona schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:10:
[...]

Wat is jouw strakke plan dan? Is er iemand gebaat bij het stug volhouden van een beleid onrust opwekt, schade veroorzaakt en alle winst van de lockdown in een paar dagen weer teniet doet?

Ik praat echt het gedrag van de onruststokers niet goed. Echter, dit gedrag was wel te voorspellen. De regering heeft een keuze gemaakt en is dan ook verantwoordelijk voor de gevolgen van die keuze en ook aan zet om tot een oplossing te komen om de schade binnen de perken te houden. (Wie anders?)
Invoeren van de avondklok is gewoon een stap te ver voor heel veel mensen. Voor sommigen is dat dan een reden om te gaan rellen. Ik doe dat niet, ik blijf binnen en heb er relatief weinig last van. Neemt niet weg dat ik het ook een slechte maatregel vind.
Ik ben gewoon klaar met corona en wil dat de regering doet wat het kan doen om corona zo effectief mogelijk te bestrijden. Daarvoor is het stoppen van de onrusten nu best ook van belang. Erkennen dat die avondklok een grote fout was is m.i. dan ook essentieel in het stoppen van de rellen en het herwinnen van draagvlak voor het corona beleid.
Dit is toegeven aan terreur, gaat echt niet gebeuren.

Eerder snoeihard optreden waar uiteindelijk de rest van de bevolking ook “last” van gaat hebben.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Mijn strakke plan voor Nederland? Daar ga ik niet over uit, iets met schoenmaker blijf bij je leest principe. Daar zullen anderen wel voor geleerd hebben of ervaring mee op gedaan hebben (vanuit het vak groeien naar een strategische functie heeft mijn persoonlijk voorkeur vanwege de ervaring)

Wat ik wel weet uit het opvoeden van kinderen, geef nooit toe aan schreeuwende , stampende en om zich heen slaande kinderen, laat ze maar lekker even uitrazen. Als ouder/opvoeder/verantwoordelijke wel zorgen dat ze anderen niet schaden. De 1 heeft wat meer tijd nodig dan de ander, sommige moeten even in de hoek gezet worden, terwijl je met de andere even kan praten over zijn gedrag. Helaas zitten er ook kinderen tussen die niet goed te sturen zijn. Die kan je wat meer negeren, maar voldoende aandacht geven om het te laten inzien (erg delicaat... kost erg veel tijd, maar dat is het waard)

Deze groep mensen die geweld gebruikt, eigendommen sloopt van anderen, zoals middenstanders die het al zwaar hebben, moeten maar even in de hoek gezet worden, laten bekomen, in de hoek gezet te worden, maar nooit en te nimmer zou je op basis van dit wangedrag regels moeten laten vieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 25-01-2021 07:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:02:
[...]

je vergat denk ik je wetenschappelijke onderbouwing bij deze stellige uitspraak. Dus ik lees deze nog graag
Da's op zich wel grappig. Die heb ik voor beide kanten nog niet gelezen eigenlijk. Ik heb vooral afzonderlijke verhalen gelezen van experts die het niet helemaal met elkaar eens waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Vorkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 06:51:
Aha toegeven aan rellen en het geweld wat ze gebruiken om de avondklok te stoppen.

Klinkt als een strak plan....
Jezelf zo ver laten bedreigen dat je straks je eigen land moet bezetten om geweld te voorkomen lijkt me ook geen strak plan.

De Nederlandse regering verliest sowieso. Of ze versoepelen en dan moet je dweilen met de kraan open, of je draait de duimschroeven aan en gaan de relschoppers gelijk schreeuwen 'zie je wel, burgeroorlog!'

Damned if you do, damned if you don't.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Aan het soort terreur van gisteren, want dat is dit (zoek de definitie maar eens op, want het heeft politieke doelen), moet je nooit toegeven.

Doe je dat wel, dan geef je dit soort gebruik van geweld legitimiteit, en dan kan je nog op veel meer geweld gaan rekenen, als ze zien dat je met geweld je zin kan doordrammen.

Dat moet je dus nooit tolereren, en er zéker niet aan toegeven.

De oplossing? Die heb ik ook niet. Maar wat ik wél weet is dat hieraan toegeven het domste is wat je kunt doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:18
DonJunior schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:07:
Ik vermoed dat een heleboel 'hooligans' die normaal een wedstrijdje Ajax - Feyenoord verpesten nu hun kans schoon zien om eens flink te rellen. Ik vraag me oprecht af hoeveel deze rellen nog te maken hebben met Corona.
Het plunderen van winkels, het slopen van hele winkelstraten, auto's in de fik steken, met steekmessen de politie aanvallen. Dit staat mijnsinziens los van de Corona maatregelen.

Vind ik de avondklok leuk? Nee! Geeft het mij dan een vrijbrief om de auto van buurman maar in de fik te steken? Lijkt me niet.
Dat vraag ik me ook af. Wie zitten achter de rellen in Helmond, Tilburg, Breda, Enschede?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Dit is uiteindelijk nog het gevaarlijkst aan deze hele situatie, gematigde "boze mensen" kunnen zich identificeren met de relschoppers die zich lijken te keren tegen de Corona-maatregelen, terwijl in werkelijkheid deze rellen helemaal niets meer te maken hebben met Corona of de maatregelen. Corona is de vonk geweest..

Ik hoop dat de media zich koest houdt en dat het hierbij blijft, maar ik vrees het ergste

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:36:
[...]

Aan het soort terreur van gisteren, want dat is dit (zoek de definitie maar eens op, want het heeft politieke doelen), moet je nooit toegeven.

Doe je dat wel, dan geef je dit soort gebruik van geweld legitimiteit, en dan kan je nog op veel meer geweld gaan rekenen, als ze zien dat je met geweld je zin kan doordrammen.

Dat moet je dus nooit tolereren, en er zéker niet aan toegeven.

De oplossing? Die heb ik ook niet. Maar wat ik wél weet is dat hieraan toegeven het domste is wat je kunt doen.
De enige werkbare strategie is double down. Hieraan toegeven (aan terreur) is geen optie. Dan dus maar noodtoestand, leger op straat. Kijk maar of ze dan nog het lef hebben als er met scherp geschoten wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:30
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 05:42:

Ik vrees dat ze met die avondklok dus echt een brug te ver zijn gegaan voor ons land.
Voor ons land? Whut, jij gaat terroristen symbool laten staan voor ons land?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vraag me af hoeveel van die mensen nu serieus hinder hebben van de avondklok. In mijn omgeving is het veel "vervelend, maar de meeste avonden was ik toch al thuis rond 9 uur door andere maatregelen". Het is dan meer het idee dat tegen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Adlermann schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:45:
[...]

De enige werkbare strategie is double down. Hieraan toegeven (aan terreur) is geen optie. Dan dus maar noodtoestand, leger op straat. Kijk maar of ze dan nog het lef hebben als er met scherp geschoten wordt.
Een vervolg van Wikipedia: Schoonvegen van de Dam zou misschien ook gepast zijn... Een counter terreur actie van de echte Nederlandse bevolking :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Adlermann schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:45:
[...]

Dan zit 99% thuis te trillen van angst en woede en zullen er een paar de straat op gaan om echt oorlog te voeren. Wederom, heel stoer. Strak vasthouden aan het principe. Maar niemand wordt er beter van.

De sterkste leiders zijn in staat fouten te erkennen. Heeft niets met toegeven aan geweld te maken. Invoeren van de avondklok was een verkeerde keuze. Hoe eerder de regering daarop terugkomt hoe dichter ze bij de samenleving kunnen blijven staan. Nu kunnen ze nog erkennen dat de avondklok verkeerd valt en het doel het middel achteraf gezien niet rechtvaardigt. Wachten ze nog een paar dagen en de rellen gaan door dan is het hek van de dam en kan de regering voor zichzelf ook geen eer meer redden. Ze kunnen militair misschien van de relschoppers winnen, de maatschappelijke schade en corona schade komt toch echt terug bij de maatschappij waar de regering verantwoordelijk voor is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:00
user109731 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:48:
Ik vraag me af hoeveel van die mensen nu serieus hinder hebben van de avondklok. In mijn omgeving is het veel "vervelend, maar de meeste avonden was ik toch al thuis rond 9 uur door andere maatregelen". Het is dan meer het idee dat tegen staat.
Het scheelt denk ik ook dat de horeca toch al dicht was.. dus die avondklok loopt dan voor de meesten wel los.

*sowieso

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
[...]Duidelijk was wel dat voor veel mensen een grens werd overschreden.
De 'drempel' is bij sommige lieden eerder een kuil.

Deze protesten hebben helemaal niks met die maatregel te maken, maar zijn enkel een aanleiding voor een paar hersenlozen om te gaan rellen. Zijn waarschijnlijke dezelfde types die elke week bij het voetbal of in het uitgaansleven de sfeer lopen te verzieken, maar aangezien dat nu niet kan een andere aanleiding zoeken.

Vind wel dat zowel politici (of je nu voor of tegen bent) als invloedrijke figuren als Gommers niet zo mediageil hun afwijkende mening moeten laten horen in talkshows of kranteninterviews. Begrijp dat het heel moeilijk is om dit soort strelende ego-tripjes te weerstaan, maar het is nu van belang dat de verantwoordelijken met één mond spreken.

Er kan (felle) discussie zijn in de Tweede Kamer of het OMT, maar als er een vervolgens een besluit (van nationaal belang) is genomen dienen de rijen zich te sluiten en heb je dat besluit maar te verdedigen. Dit geldt zeker voor leden van het OMT, die mijns inziens maar op moeten stappen als het ze niet lukt om hun onvrede over genomen besluiten binnenskamers te houden.

Dat gekrakeel geeft de wappies alleen maar aanleiding.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ankona schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:51:
[...]de maatschappelijke schade en corona schade komt toch echt terug bij de maatschappij waar de regeringmaatschappij verantwoordelijk voor is.
Waarom leg je de schuld bij de regering en niet bij de maatschappij?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:51:
Invoeren van de avondklok was een verkeerde keuze. Hoe eerder de regering daarop terugkomt hoe dichter ze bij de samenleving kunnen blijven staan. Nu kunnen ze nog erkennen dat de avondklok verkeerd valt en het doel het middel achteraf gezien niet rechtvaardigt.
Het was een prima keuze, die door andere landen al eerder was gemaakt. De meerderheid van de samenleving houdt zich er ook netjes aan. Laten we vooral hun gezondheid op het spel zetten door gehoor te geven aan deze wappies.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Ja.
Euh...ja.

Zie mezelf als een 'normale' burger en het is mijn wens dat de overheid geen duimbreed aan dit rapaille toegeeft. En reken maar dat de overheid een langere piemel heeft dan dat schorem en dat ze ook bereid zijn hem te tonen als ze daartoe wordt gedwongen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Ankona heel de wereld heeft avondklokken, maar voor Nederlanders is het ineens een brug te ver? Hou toch op zeg.

Wordt eens tijd dat hier wat gezagsgetrouwheid wordt aangeleerd. Desnoods met harde hand.

Er is maandenlang veel te soepel gedaan, en daar plukken we nu de vruchten van. Als er een fout is die toegegeven moet worden is dat het wel.

Dit heeft niks meer met coronabeleid te maken, maar met algehele idioterie. Kei en keihard aanpakken. Allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

@alexbl69 dus je denkt dat achter gesloten deuren “achterkamertjespolitiek” bedrijven de wappies in toom houdt?
Ik waardeer de transparantie wel, net als al die anderen in de meerderheid.
Desinformatie en ophitsing via social media is m.i. de grote oorzaak. O.a. Jensen en de FVD en een heel trollenleger op Twitter. Eerst vooral anti-klimaat en anti-buitenlander nu is daar corona bijgekomen..
Sommigen lijken het als spel te zien om op social media te narren en zullen zelf wel weten hoe het in de echte wereld zit, maar er is een grote groep vatbaar voor de desinformatie helaas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als de overheid iets niet moet doen is het wel buigen voor deze in mijn ogen hersenloze wezens. Ik begin me bijna te schamen dat ik in Nederland woon. Hoe kijken andere landen inmiddels naar ons voor 2020 welvarende land? Daar is langzaam steeds minder van over.

Dit heeft niets meer met de avondklok te maken. Maar met stoerdoenerij en elkaar opjutten via sociale media. Dat laatste doet tegenwoordig meer slecht dan goed.

Zo. Dat is er ook weer uit. Zo toon ik frustraties, niet door Jumbo’s leeg te roven of agenten te bekogelen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 25-01-2021 08:07 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ion schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:20:
Vanuit utilitaire benadering zijn al deze corona maatregelen absurd. Merendeel van bevolking lijdt onder de maatregelen om de kleine groep te beschermen.

De kracht van dashboards: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Kijk maar eens naar de verdeling van leeftijd.

90% van de overledenen komt uit het een groep die 13% van het volk vertegenwoordigt. Die groep vertegenwoordigt ongeveer 2.270.000 mensen, waarvan 12.186 van is overleden, wat maar ongeveer 0.50% van die bevolkingsgroep is.

En als je kijkt naar de groep onder de 70, die ~10% van alle overledene vertegenwoordigt dan is dat maar 0,0089% van de 15.200.000 mensen die de onder 70 groep representeren. Daarnaast is 65% waarvan bekend overleden door corona met een onderliggende aandoening. Zie wekelijkse rapportages: https://www.rivm.nl/coron...tie-covid-19-in-nederland

Benieuwd naar jullie meningen.
Ik zou nog een keer triage kunnen uitleggen, maar de conclusie is genoeg: Als we een iets grotere piek hebben dan we hebben gehad (echt procentenwerk) gaan we aan de triage. Als jij dan op de IC komt na een auto-ongeval, hartstilstand of andere aandoening met een overlevingskans van 80 procent (best goed toch?) maar die ligt vol met (Corona-) patiënten met een overlevingskans van 81 procent of meer (geen idee of dat klopt, kun je vast ergens nagaan maar het is even voor het voorbeeld) wordt jij naar een kamertje gerold om te sterven. Sterker nog, er zullen dan zoveel mensen niet meer behandeld kunnen worden dat je waarschijnlijk op de gang sterft naast een handvol anderen. En dat dan elke dag met een handvol mensen per ziekenhuis.

Als je de problematiek rond de druk op de zorg niet begrijpt moet je je misschien eerst inlezen voor je zo stellig stelt dat alleen de alleroudsten en zwaksten hier aan onderdoor zouden gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 25-01-2021 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:56:
@Ankona heel de wereld heeft avondklokken, maar voor Nederlanders is het ineens een brug te ver? Hou toch op zeg.

Wordt eens tijd dat hier wat gezagsgetrouwheid wordt aangeleerd. Desnoods met harde hand.

Er is maandenlang veel te soepel gedaan, en daar plukken we nu de vruchten van. Als er een fout is die toegegeven moet worden is dat het wel.

Dit heeft niks meer met coronabeleid te maken, maar met algehele idioterie. Kei en keihard aanpakken. Allemaal.
Jij vergeet dat in een grootdeel van de andere EU landen er wel winkels en cafetaria open zijn tot een bepaalde tijd en men niet de gehele dag. Als je zon sterke mening hebt zorg dat wel dat je alle feiten voor handen hebt.

Een dergelijke maatregel zoals de avondklok heeft een enorme impact en zal voor deze hersenloze dan de mogelijk wel de druppel zijn geweest om te rellen. Al deze ellende voor procentueel (verwacht) amper een verschil. Want het oh zo gevaarlijke UK variant blijkt nu toch niet zo dodelijk te zijn.

Zet alle feiten op een rijtje dan is het toch duidelijk dat er iets niet klopt :)
Ja maximaal onderdrukken, tot we een totalitaire staat hebben goed plan!

Even voor de goede orde, het probleem is de capaciteit aan personeel op de IC. Waarom hoor ik hier nooit oplossingen voor? Het begint nu langzamerhand wel duidelijk te worden dat het COVID een terugkomende iets kan zijn. Als ik de MSM moet geloven ben je met het huidige vaccin weer niet resistent voor de mutatie uit zuid afrika?

[ Voor 17% gewijzigd door green-tea op 25-01-2021 08:20 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Ik zou nog een keer triage kunnen uitleggen, maar de conclusie is genoeg: Als we een iets grotere piek hebben dan we hebben gehad (echt procentenwerk) gaan we aan de triage. Als jij dan op de IC komt na een auto-ongeval, hartstilstand of andere aandoening met een overlevingskans van 80 procent (best goed toch?) maar die ligt vol met (Corona-) patiënten met een overlevingskans van 81 procent of meer (geen idee of dat klopt, kun je vast ergens nagaan maar het is even voor het voorbeeld) wordt jij naar een kamertje gerold om te sterven. Sterker nog, er zullen dan zoveel mensen niet meer behandeld kunnen worden dat je waarschijnlijk op de gang sterft naast een handvol anderen. En dat dan elke dag met een handvol mensen per ziekenhuis.

Als je de problematiek rond de druk op de zorg niet begrijpt moet je je misschien eerst inlezen voor je zo stellig stelt dat alleen de alleroudsten en zwaksten hier aan onderdoor zouden gaan.
Het is heel bijzonder dat veel mensen niet begrijpen hoe dit werkt. Dat als het glas overloopt het heel erg snel gaat.

Als ik het uit moet leggen visualiseer ik het met een klein trechtertje waar ik met een maatbeker water in giet.

Zolang het water er niet sneller in gaat dan het er aan de onderkant uit kan is er niets aan de hand. Maar zodra je teveel water toevoegt loopt het trechtertje over en wordt het (op dat moment) letterlijk een enorme kliederbende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het cliche van de zachte heelmeesters werd gisteren weer eens getoetst op waarheid.

Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen verder gaat.

Ik denk dat deze rellen niet veel meer met corona te maken hebben (het zal het vonkje/de druppel zijn), we hebben in NL denk ik problemen die veel dieper zitten. Corona poetst het dunne laagje welvaart bij sommigen weg waardoor de problematiek wel zichtbaar wordt. Gaan we hier van leren? Dat lijkt me uitgesloten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
SomerenV schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:20:
[...]

Je praat het dus wel goed (sort of). Rellen zou nooit een antwoord moeten zijn op verveling, wat dat is het gewoon. Men verveelt zich en zoekt een uitlaatklep. Voor sommigen is die uitlaatklep blijkbaar het opzettelijk plegen van geweld.

Natuurlijk zie je wel bepaalde onrusten als minister zijnde, maar dat het zó uit de hand zou lopen had denk ik niemand verwacht. Dat durf je bijna ook niet te verwachten. Maar wat had Rutte dan moeten doen? Bukken uit angst voor mogelijk geweld? Dan heb je ook gewoon meteen verloren naar mijn mening. Nee, ik ben het niet altijd eens met Rutte, maar het buitensporige geweld kun je hem moeilijk aanrekenen.
Had niemand verwacht? Dit is exact wat ik verwacht had. Vandaar dat ik bij de aankondiging van de avondklok in dit topic ook heb geschreven dat ik bang was dat de avondklok de druppel zou zijn en het kabinet massaal draagvlak zou verliezen. De hele Corona crisis wordt al fout op fout gemaakt bij het brengen van nieuws en het uitleggen van de maatregelen. Rutte en co leven in een bubbel en zijn het zicht op wat er buiten gebeurt kwijt. Het enige wat ie kan doen is met zijn hoofd schudden en stomme grappen maken.

Een demissionair kabinet had een ingrijpende maatregel als een avondklok nooit moeten mogen invoeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:16:
Het is heel bijzonder dat veel mensen niet begrijpen hoe dit werkt. Dat als het glas overloopt het heel erg snel gaat.
Exponential growth bias, de BBC heeft er een aardig artikel over:
A spate of studies has shown that people who are susceptible to the exponential growth bias are less concerned about Covid-19’s spread, and less likely to endorse measures like social distancing, hand washing or mask wearing. In other words, this simple mathematical error could be costing lives – meaning that the correction of the bias should be a priority as we attempt to flatten curves and avoid second waves of the pandemic around the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Erapaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Had niemand verwacht? Dit is exact wat ik verwacht had. Vandaar dat ik bij de aankondiging van de avondklok in dit topic ook heb geschreven dat ik bang was dat de avondklok de druppel zou zijn en het kabinet massaal draagvlak zou verliezen. De hele Corona crisis wordt al fout op fout gemaakt bij het brengen van nieuws en het uitleggen van de maatregelen. Rutte en co leven in een bubbel en zijn het zicht op wat er buiten gebeurt kwijt. Het enige wat ie kan doen is met zijn hoofd schudden en stomme grappen maken.

Een demissionair kabinet had een ingrijpende maatregel als een avondklok nooit moeten mogen invoeren.
Een met het inhoudelijke aangaande de avondklok, maar ik kijk er niet van op als deze rellen als tegenreactie juist opwekken dat het draagvlak voor de avondklok stijgt. Geen idee waar dat op zou slaan, maar zulke dingen zie je wel vaker.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

green-tea schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Jij vergeet dat in een grootdeel van de andere EU landen er wel winkels en cafetaria open zijn tot een bepaalde tijd en men niet de gehele dag. Als je zon sterke mening hebt zorg dat wel dat je alle feiten voor handen hebt.

Een dergelijke maatregel zoals de avondklok heeft een enorme impact en zal voor deze hersenloze dan de mogelijk wel de druppel zijn geweest om te rellen. Al deze ellende voor procentueel (verwacht) amper een verschil. Want het oh zo gevaarlijke UK variant blijkt nu toch niet zo dodelijk te zijn.

Zet alle feiten op een rijtje dan is het toch duidelijk dat er iets niet klopt :)

[...]

Ja maximaal onderdrukken, tot we een totalitaire staat hebben goed plan!

Even voor de goede orde, het probleem is de capaciteit aan personeel op de IC. Waarom hoor ik hier nooit oplossingen voor? Het begint nu langzamerhand wel duidelijk te worden dat het COVID een terugkomende iets kan zijn. Als ik de MSM moet geloven ben je met het huidige vaccin weer niet resistent voor de mutatie uit zuid afrika?
Als je dan zo bijdehand gaat lopen doen, moet je misschien zelf eens je feiten op een rijtje hebben.

www.bbc.com/news/amp/explainers-53640249

Dat in België er toevallig winkels open zijn maakt niet ineens dat dat in heel Europa geldt. In Italië of Spanje bijdehand doen tegen de Guardian civil of carabinieri, en je hebt echt een probleem.

Daarbij valt wat we gisteren gezien hebben in het niet.

En nogmaals; dit heeft geen jota te maken met een avondklok of willekeurig welke maatregelen.*knip* laten we het fatsoenlijk houden en geen geweld gaan verheerlijken

Dit gedrag op willekeurig welke wijze ook maar enigszins goed praten valt overigens wat mij betreft in dezelfde categorie.

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz

Dus alleen in Nederland leven idioten? Het gaat overal mis, er zijn in Parijs al langer dan een jaar rellen, in Berlijn idem. Amerika hoeven we het niet over te hebben denk ik. Misschien voelt het bij ons erger omdat er hier meer lokaal nieuws meekrijgen, maar in andere landen is met zo goed onrust en onvrede.

Het is niet de oplossing om Nederland dan maar in een politiestaat te veranderen. Dit moet juist gezien worden als signaal dat het volk de maatregelen niet meer pikt en dat je met de avondklok te ver bent gegaan.

Spanje: https://inspanje.nl/spanj...-tegen-coronamaatregelen/

Frankrijk: https://www.telegraaf.nl/...itie-in-hinderlaag-gelokt

[ Voor 8% gewijzigd door Erapaz op 25-01-2021 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Soccer98 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:22:
[...]

Een met het inhoudelijke aangaande de avondklok, maar ik kijk er niet van op als deze rellen als tegenreactie juist opwekken dat het draagvlak voor de avondklok stijgt. Geen idee waar dat op zou slaan, maar zulke dingen zie je wel vaker.
Een beetje als the enemy (regering) of my enemy (wappies, relstichters) is my friend?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Hoe kan je dit soort rellen ook maar enigszins proberen recht te praten en verwijten naar de politiek.

Rutte staat daar niet met een ploertendoder op een paard en hulpverleners in te slaan hoor. De Jonge gooit niet dat raam in van de Jumbo om een boodschappentas vol met weet ik veel mee te slepen en ondertussen het veelal jonge personeel doodsangsten te laten uitslaan.

Als je in een democratie het niet eens ben met dingen is een geweldsdelict nooit en te nimmer een oplossing, maar een probleem buiten de democratie, waar je dan als geweldspleger buiten valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Als je dan zo bijdehand gaat lopen doen, moet je misschien zelf eens je feiten op een rijtje hebben.

Dat in België er toevallig winkels open zijn maakt niet ineens dat dat in heel Europa geldt. In Italië of Spanje bijdehand doen tegen de Guardian civil of carabinieri, en je hebt echt een probleem.

Daar valt het in niet bij wat we gisteren gezien hebben.

En nogmaals; dit heeft geen jota te maken met een avondklok of willekeurig welke maatregelen. *knip*

Dit gedrag op willekeurig welke wijze ook maar enigszins goed praten valt overigens wat mij betreft in dezelfde categorie.
*knip* niet zo op de man reageren

Er zijn naast België diverse landen waar veel open is. Nederland volgt zoals altijd weer als laatst met als resultaat dat wij binnen Europe het enorm slecht doen.

*knip*

[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 09:46 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:55:
[...]

Waarom leg je de schuld bij de regering en niet bij de maatschappij?
het is volgens mij niet zo zwart-wit zoals dat ook hier meer en meer lijkt

- regering/overheid maakt beleid en regels en voert die uit, kan daarbij fouten maken, waaronder gebrekkige handhaving of juist buitenproportioneel ingrijpen.
- de maatschappij/burgers is een gemêleerd gezelschap, variërend van kritiekloze makke schapen, via genuanceerd kritische betrokken burgers, via polariserende domme roeptoeters zowel aan de 'geef me vrijheid' als ' sluit me op' kant tot hersenloze relschoppers.

kun je gezellig en meestal minder gezellig over heen en weer blijven roepen, al dan niet op verheven cynische toon. Andere optie is inhoudelijk naar zaken kijken, cijfers benoemen, zaken duiden, soms kritisch op overheidsbeleid soms kritisch op concrete gedragingen van burgers ( zonder verzachtende prietpraat over welk gedrag van wie dan ook).

om fouten te zien hoef je t overigens niet altijd beter te kunnen. Ik kan prima zien dat een toptennisser een bal verkeerd raakt waardoor ie in t net beland. Terwijl ik een vergelijkbare bal in de verste verte niet eens zou raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:56
Erapaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:26:
[...]

Dus alleen in Nederland leven idioten? Het gaat overal mis, er zijn in Parijs al langer dan een jaar rellen, in Berlijn idem. Amerika hoeven we het niet over te hebben denk ik. Misschien voelt het bij ons erger omdat er hier meer lokaal nieuws meekrijgen, maar in andere landen is met zo goed onrust en onvrede.

Het is niet de oplossing om Nederland dan maar in een politiestaat te veranderen. Dit moet juist gezien worden als signaal dat het volk de maatregelen niet meer pikt en dat je met de avondklok te ver bent gegaan.
Fout: het plunderen van winkels is geen signaal dat je te ver bent gegaan. Het geeft gewoon aan dat je als overheid meer wlz zorg moet gaan leveren.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Erapaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:26:
[...]

Deze hooligans hebben weinig met politiek. Die rellen om te rellen. Kijken hoe lang je het tegen de politie vol kan houden. Beetje plunderen er bij.. Een paar marsrepen van de jumbo op de hoek stelen. Een auto in de fik steken.

Of het nu zwarte Piet is, Ajax-PSV, Ado-Feyenoord of een avondklok, rellen is spannend. Thuiszitten is saai.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
DonJunior schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:07:

Ik keur rellen alles behalve goed en helaas komen er op dit soort demonstraties inderdaad ook onfrisse types af zoals de groep die jij beschrijft. Echter keur ik het ook af dat er nergens meer ruimte is voor een vreedzame demonstratie. Organiseer het dan desnoods zelf, als rijksoverheid of gemeente, bijvoorbeeld met mondkapjes, cirkels waar mensen in moeten staan, weet ik het.
Op deze manier wordt het een soort vicieuze cirkel: demonstratie die hoofdzakelijk vreedzaam is van aard --> plek van demo leegruimen + ongure types --> geweld en frustratie, vreedzame mensen voelen zich niet gehoord --> meer frustratie. Ik krijg er in ieder geval een naar gevoel bij, maar dat is niet louter door mensen die dingen slopen - wat nogmaals ook echt uit den boze is en waar tegen opgetreden moet worden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wat gisteren gebeurde, kan echt niet. Wie het wel vindt kunnen, moet van goede huizen komen om anderen ervan te overtuigen. Echter: wat je zaait, is wat je oogst. Je kan als overheid wel constant met maatregelen aankomen, maar er komt een moment dat er één 'te ver' gaat en de vlam in de pijp slaat. Dat is dit weekend gebeurd denk ik. Als hier geen rekening mee is gehouden in Den Haag, is dat wel een vergissing denk ik.

Neemt niet weg dat die rellen niet goed te praten zijn. Ik zoek alleen naar een verklaring ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:16

Punkrocker

Mostly harmless

gambieter schreef op maandag 25 januari 2021 @ 01:35:
Tja, qua gewelddadige protesten is voorkomen beter dan genezen. Gebruik camerabeelden e.d. om de relschoppers te identificeren en hun netwerken (want het echte uitschot zijn degenen die het aanmoedigen, en zelf wegblijven). Het domme voetvolk is precies dat.

Maar dat is niet specifiek voor Corona.
Die rellende gristenen in Urk kwamen met de auto...
Nummerbord aflezen uit de filmbeelden en ze hebben minimaal al die boete van 95 euro te pakken.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• alexbl69
green-tea schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:28:
[...]

Doe eens normaal man. Frustratie uit je maar tegen iemand anders.

Er zijn naast België diverse landen waar veel open is.

Maar goed blijkbaar is jouw wereld de wereld voor iedereen en hoe het is en accepteer je geen kritiek. Knap om te gaan roepen dat het niets met de inperkingen van de vrijheid te maken heeft. :+
Zo'n 3 decennia geleden sloten bijna alle winkels doordeweeks om 18u, zaterdag om 16u en waren op zondag dicht. Heeft toen nooit iemand een probleem van gemaakt.

En nu zou het feit dat je na kwart voor negen 's avonds niets meer kan kopen plotseling aanleiding zijn om de hele boel maar kort en klein te slaan 8)7.

Nogmaals: die rellen hebben geen zak te maken met de maatregel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:08

Metro2002

Memento mori

_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:02:
[...]

Ik mis van de andere kant ook nog steeds de wetenschappelijke onderbouwing dat een avondklok ook maar iets gaat uithalen.

In Frankrijk wachten ze ook nog steeds op de resultaten en verwachten ze zelfs een 3e golf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Garyu schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:30:
[...]
Deze hooligans hebben weinig met politiek. Die rellen om te rellen. Kijken hoe lang je het tegen de politie vol kan houden. Beetje plunderen er bij.. Een paar marsrepen van de jumbo op de hoek stelen. Een auto in de fik steken.

Of het nu zwarte Piet is, Ajax-PSV, Ado-Feyenoord of een avondklok, rellen is spannend. Thuiszitten is saai.
Waarom rellen ze dan in het weekend dat de avondklok begon? Waarom niet bij eerdere maatregelen?
Dat er relschoppers tussen zitten ontken ik niet. Maar massaal alle demonstranten en relschoppers over 1 kam scheren gaat ook te ver. Er zijn wel erg veel relschoppers in Nederland dan en ook nog verspreid over het land en allemaal tegelijk.

De oproep voor het Museumplein was om daar koffie te drinken, daar komen dan relschoppers en politie op af (ook in burger) en vervolgens loopt het uit de hand en wordt het plein schoongeveegd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ankona

De hele wereld heeft avondklokken dus.... En dan moeten wij dat ook maar? Wat brengt het de hele wereld? Wat brengt het ons?
Enige reden om zoiets in te voeren is dat het ons meer brengt dan dat het kost. Het brengt ons niets (of in het gunstigste geval bijna niets) en kost een hoop. Dat je een mening hebt over de relschoppers doet daar verder niets aan af. Punt is gewoon dat die avondklok een hoop shit brengt.

Ik vind ook het hameren op gemeenplaatsen gevaarlijk. De handen op elkaar krijgen met stellingen als Nederlanders zijn niet gezagsgetrouw en zero-tolerance, keihard optreden etc vind ik ook eng.
Ten eerste ben ik niet van mening dat Nederlanders niet gezagsgetrouw zijn. In NL kan de overheid over het algemeen met zeer zachte hand de boel in het gareel houden. Is dat een teken van dat de Nederlanders niet gezagsgetrouw zijn? In tegendeel.
En keihard optreden tegen relschoppers? Lees voor de grap ook eens wat boeken over management en motiveren etc. Als je het probleem uit wil vergroten moet je idd keihard optreden. Dan weet je zeker dat je niet met die relschoppers in dialoog komt (ok, zul je zeggen, die organismen zijn van een ondergeschikt soort waar je niets mee te maken wil hebben) en loop je risico dat gematigden zich gedwongen zullen voelen op te splitsen naar een van de twee kampen die beiden steeds extremer worden en van elkaar weg bewegen. Beter is te erkennen dat er boosheid zit bij die mensen. Onbegrip en onmacht over wat er gebeurd. Hier is iedereen voor verantwoordelijk. De zwaksten leggen de verantwoordelijkheid bij de ander en gaan knokken, de sterksten kijken in de spiegel en lossen het op.

De relschoppers zullen niet als eerste water bij de wijn doen en de dialoog opstarten. Simpelweg omdat zij daar niet de middelen toe hebben. Die zijn boos en voelen zich juist niet gehoord.
De regering is gewoon de fout in gegaan (ok, mijn mening, maar die mening is wel erg sterk) door een avondklok in te stellen. Een middel zonder (veel) te verwachten positief effect waarvan bekend was dat dat bij heel veel mensen erg gevoelig ligt in een tijd dat de emotionele emmer al bij veel mensen erg vol zit.

Daarom denk ik niet dat je er blij van moet worden als de regering de strijd door wil zetten. Dan krijg je misschien met veel geweld de straten leeg maar de onvrede blijft en er blijft een risico dat de onrust escaleert naar de gematigden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Ik mis van de andere kant ook nog steeds de wetenschappelijke onderbouwing dat een avondklok ook maar iets gaat uithalen.
Liever achteraf concluderen dat de avondklok zinloos was dan achteraf concluderen dat een avondklok vele doden en nog veel meer voor het leven getekende mensen die de blijvende schade van covid hebben opgelopen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:30:
[...]

Zo is dat. Politiek staat er bij en kijkt er naar. Zo gaat het al jaren. Men blijft het maar niet zwaar bestraffen, dan is zoiets als een avondklok een mooie vrijbrief om weer eens lekker los te gaan, want tja, welke straf krijg ik in dit land nu eigenlijk? Dus hup. Molotovje mee en lekker uitleven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
alexbl69 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:32:
[...]

Zo'n 3 decennia geleden sloten bijna alle winkels doordeweeks om 18u, zaterdag om 16u en waren op zondag dicht. Heeft toen nooit iemand een probleem van gemaakt.

En nu zou het feit dat je na kwart voor negen 's avonds niets meer kan kopen plotseling aanleiding zijn om de hele boel maar kort en klein te slaan 8)7.

Nogmaals: die rellen hebben geen zak te maken met de maatregel.
In de jaren 60 was in Engeland als man zoenen met een andere man nog strafbaar, dat was toen ook geen probleem.

Je kunt de wereld van 30 jaar geleden niet zomaar projecteren naar nu. Dat het toen geen probleem was maakt het niet nu acceptabel.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• alexbl69
Ankona schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:35:
[...]
Enige reden om zoiets in te voeren is dat het ons meer brengt dan dat het kost. Het brengt ons niets (of in het gunstigste geval bijna niets) en kost een hoop. Dat je een mening hebt over de relschoppers doet daar verder niets aan af. Punt is gewoon dat die avondklok een hoop shit brengt.
Zit je nou te trollen?

Als 'protest' tegen de avondklok wordt er gereld zodat het argument wordt gecreëerd dat de avondklok een hoop shit brengt?

Dat noemen we een self fulfilling prophecy.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Player1S schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Liever achteraf concluderen dat de avondklok zinloos was dan achteraf concluderen dat een avondklok vele doden en nog veel meer voor het leven getekende mensen die de blijvende schade van covid hebben opgelopen.
Te makkelijk. Een dergelijk ingrijpende maatregel invoeren kan mijns insziens alleen als je daarvoor goede argumenten en een wetenschappelijke onderbouwing voor hebt.
Andere landen die al maandenlang een avondklok hebben geven echter nou niet het bewijs dat het een maatregel is die erg goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Dit vind ik een slecht argument voor welke regel dan ook. Een regel hoort een wetenschappelijke basis te hebben ( op deze specifieke ga regel ga ik overigens niet meer in ). Anders kan je wel van alles gaan verzinnen dat 'misschien helpt' ( en dus misschien ook niet) en dan bij weerstand, 'beter achteraf voor niets dan [allemaal erge dingen]' als argument geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:29:
[...]

het is volgens mij niet zo zwart-wit zoals dat ook hier meer en meer lijkt

- regering/overheid maakt beleid en regels en voert die uit, kan daarbij fouten maken, waaronder gebrekkige handhaving of juist buitenproportioneel ingrijpen.
Uiteraard kan de regering fouten maken, maar vergeet niet dat de regering een resultaat is van de maatschappij. Het is niet een losse entiteit die buiten de maatschappij staat.
- de maatschappij/burgers is een gemêleerd gezelschap, variërend van kritiekloze makke schapen, via genuanceerd kritische betrokken burgers, via polariserende domme roeptoeters zowel aan de 'geef me vrijheid' als ' sluit me op' kant tot hersenloze relschoppers.
En de maatschappij is verantwoordelijk voor het geheel. Heel cru gezegd is het feit dat er uberhaupt relschoppers in onze samenleving bestaan ook onze schuld.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
alexbl69 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:37:
[...]

Zit je nou te trollen?

Als 'protest' tegen de avondklok wordt er gereld zodat het argument wordt gecreëerd dat de avondklok een hoop shit brengt?

Dat noemen we een self fulfilling prophecy.
Incorrect, @Ankona staat zelf niet te rellen. Bij het invoeren van maatregelen zul je secundaire effecten, dus ook de reactie van bepaalde groepen van de bevolking moeten meenemen. Dat het voor velen de druppel is omdat zij geen andere mogelijkheid zien dan de rellen moet je dus ook als nadelig effect meenemen.

Als je niet mag demonstreren blijven er weinig middelen over in de maatschappij om je stem te laten horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Uiteraard kan de regering fouten maken, maar vergeet niet dat de regering een resultaat is van de maatschappij. Het is niet een losse entiteit die buiten de maatschappij staat.

[...]

En de maatschappij is verantwoordelijk voor het geheel. Heel cru gezegd is het feit dat er uberhaupt relschoppers in onze samenleving bestaan ook onze schuld.
daar verschillen wij van mening in denk ik. in mijn beeld ben je als individu verantwoordelijk voor je eigen gedrag. De 'som' van het gedrag van individuen maakt het maatschappelijke resultaat. Dat resultaat kun je positief/of negatief niet bij een individu terugleggen.

Als ik 3 euro omzet draai voor onze toko die in totaal 3 miljoen omzet draait dan heb ik geen reden om trots te zijn. Als ik een ton omzet en de toko draait verlies, dan mag ik trots zijn dat ik heb geholpen het verlies te beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 23:52
Erapaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Waarom rellen ze dan in het weekend dat de avondklok begon? Waarom niet bij eerdere maatregelen?
Dat er relschoppers tussen zitten ontken ik niet. Maar massaal alle demonstranten en relschoppers over 1 kam scheren gaat ook te ver. Er zijn wel erg veel relschoppers in Nederland dan en ook nog verspreid over het land en allemaal tegelijk.

De oproep voor het Museumplein was om daar koffie te drinken, daar komen dan relschoppers en politie op af (ook in burger) en vervolgens loopt het uit de hand en wordt het plein schoongeveegd.
Je hebt door dat de demonstraties in Eindhoven van Pegida en Nederland in verzet waren. Dat de eerste een Koranverbranding wilde organiseren en dat er aanwijzingen waren dat er gewapend volk op af kwam? Leg eens uit wat dit met de maatregelen te maken heeft of überhaupt demonstreren... demonstratie was oa hierom ook verboden vooraf

demonstreren prima uiteraard, maar de mensen die het er oprecht niet mee eens zijn en daadwerkelijk willen demonstreren hebben geen vuurwerk en golfballen in hun zakken.... kansloos gedrag dit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• President
Soccer98 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:31:
Ik zoek alleen naar een verklaring ervoor.
Gebrek aan een goede opvoeding, laag IQ, etc. Genoeg verklaringen te vinden :-)

[ Voor 13% gewijzigd door President op 25-01-2021 08:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp

De bekende retoriek waarvan jij ook wel weet dat die nét iets te kort door de bocht gaat. Wat heeft heel West-Europa zich dan erbarmelijk slecht gedragen zeg, de laatste maanden. Want ja, dat is volgens deze argumentatie natuurlijk dé reden dat we allemaal de vruchten hebben mogen plukken van de tweede golf.
Frankrijk kent overigens al ruim een maand een avondklok (die in sommige regio's naar voren in gehaald per begin januari) en daar is de MA7 van besmettingen immer stijgende.

Maar nee, laten we vooral blijven hameren op de recalcitrante aard van de Nederlanders en het bijbehorende gedrag wat debet is geweest aan de huidige situatie :z

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Erapaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Incorrect, @Ankona staat zelf niet te rellen. Bij het invoeren van maatregelen zul je secundaire effecten, dus ook de reactie van bepaalde groepen van de bevolking moeten meenemen. Dat het voor velen de druppel is omdat zij geen andere mogelijkheid zien dan de rellen moet je dus ook als nadelig effect meenemen..
Geen andere mogelijkheid dan de teststraat in brand steken, een ziekenhuis aanvallen en winkels plunderen. Als je dat jezelf wijs kan maken heb je een zeer egocentrisch wereldbeeld.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:25

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:45:
[...]

daar verschillen wij van mening in denk ik. in mijn beeld ben je als individu verantwoordelijk voor je eigen gedrag. De 'som' van het gedrag van individuen maakt het maatschappelijke resultaat. Dat resultaat kun je positief/of negatief niet bij een individu terugleggen.

Als ik 3 euro omzet draai voor onze toko die in totaal 3 miljoen omzet draait dan heb ik geen reden om trots te zijn. Als ik een ton omzet en de toko draait verlies, dan mag ik trots zijn dat ik heb geholpen het verlies te beperken.
Het sprookje van het individualisme. Er is om meerdere redenen een onderkant van de samenleving. Een ervan is dat we als individu ons amper verantwoordelijk voelen voor anderen en de andere kant opkijken bij armoede. Zolang ik maar twee keer modaal verdien heb ik het dankzij mijn inspanningen goed voor elkaar (meritus), armoede is een keuze en de minima moeten maar onderdrukt worden en bewijzen dat ze geen fraudeur zijn. En dan maar afgeven dat de bom ontploft in die groep.
Armoede is maar een voorbeeld, maar je kunt het ook zeggen over emotionele verwaarlozing, mensen met een verstandelijke beperking, beïnvloedbaarheid etc.
Uiteindelijk zijn wij ook de maatschappij die de relschopper voortbrengen, net zoals wij de maatschappij zijn die klimaatproblemen heeft veroorzaakt en dat we de maatschappij zijn die ervoor zorgt dat door onze exorbitante levensstijl Corona überhaupt zo snel heeft kunnen verspreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:48:
[...]

Voor ons land? Whut, jij gaat terroristen symbool laten staan voor ons land?
Die "terroristen" staan symbool voor een heel grote groep mensen, waarvan het meerendeel alleen niet bereid is om in verzet te komen, die zich genegeerd en gemarginaliseerd voelen. Ook dat hoort onderdeel van je besluitvorming te zijn. Er is hier duidelijk sprake geweest van een iets te eenzijdige focus, waardoor er blijkbaar toch een klein inschattingsfoutje gemaakt is. Deze had je aan kunnen zien komen.

Ik vind het vervelend om te zeggen en het is zeker niet zover dat we een parallel met het verboden onderwerp kunnen gaan trekken, maar we schuiven die kant in. Gelukkgi zijn we daar nog lang niet, maar het gebeurt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Te makkelijk. Een dergelijk ingrijpende maatregel invoeren kan mijns insziens alleen als je daarvoor goede argumenten en een wetenschappelijke onderbouwing voor hebt.
Andere landen die al maandenlang een avondklok hebben geven echter nou niet het bewijs dat het een maatregel is die erg goed werkt.
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:41:
[...]

Dit vind ik een slecht argument voor welke regel dan ook. Een regel hoort een wetenschappelijke basis te hebben ( op deze specifieke ga regel ga ik overigens niet meer in ). Anders kan je wel van alles gaan verzinnen dat 'misschien helpt' ( en dus misschien ook niet) en dan bij weerstand, 'beter achteraf voor niets dan [allemaal erge dingen]' als argument geven.
Oooh booo fucking hooo Je mag een tijdje na 9 uur niet naar buiten.Al je rechten worden afgenomen. Get a grip.
Nee, ze hebben nu geen keihard wetenschappelijk bewijs dat het werkt of niet. Ook voor de regering en geleerden is het nog relatief nieuw en kunnen ze lessen uit het verleden niet 1 op 1 overnemen. Ze hebben geen glazen bol om te kijken wat werkt. Het is geen computer spelletje waar ze snel even een oude save kunnen terugzetten en iets anders proberen.

Ze roeien met de riemen die ze hebben en doen het ten goede trouw. Ik ben geen wappie die denkt dat alles wat de regering doet enkel "burgertje pesten" is.

Ik vind de maatregelen ook niet fijn. Ik zit nu al vanaf Maart 2020 grotendeels thuis te werken waarbij de muren langzaam op me af komen en ik, als introvert, het persoonlijke contact mis. Mijn werk zit is met kassa's bij een klein bedrijf en ik maak me als maanden zorgen om mijn baan. Werkeloos worden betekend dat ik mijn woning die ik eind vorig jaar gekregen heb na 4 jaar gedwongen bij mijn moeder te wonen door scheiding en wachtlijsten, weer moet opgeven en wederom terug moet naar mijn moeder.

Toch houdt ik vertrouwen in de aanpak. Of deze goed is, beoordelen we achteraf wel maar het doel is zuiver. Voorkomen dat Corona de overhand krijgt.

Dus ja, mijn simpele redenatie is: beter achteraf concluderen dat avondklok zinloos was dan achteraf concluderen dat het noodzakelijk was.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:18
Erapaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Incorrect, @Ankona staat zelf niet te rellen. Bij het invoeren van maatregelen zul je secundaire effecten, dus ook de reactie van bepaalde groepen van de bevolking moeten meenemen. Dat het voor velen de druppel is omdat zij geen andere mogelijkheid zien dan de rellen moet je dus ook als nadelig effect meenemen.

Als je niet mag demonstreren blijven er weinig middelen over in de maatschappij om je stem te laten horen.
Dit is voor velen niet de druppel. Eerder een vrijbrief om gaan te rellen, de reden is ondergeschikt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Die "terroristen" staan symbool voor een heel grote groep mensen, waarvan het meerendeel alleen niet bereid is om in verzet te komen, die zich genegeerd en gemarginaliseerd voelen. Ook dat hoort onderdeel van je besluitvorming te zijn. Er is hier duidelijk sprake geweest van een iets te eenzijdige focus, waardoor er blijkbaar toch een klein inschattingsfoutje gemaakt is. Deze had je aan kunnen zien komen.

Ik vind het vervelend om te zeggen en het is zeker niet zover dat we een parallel met het verboden onderwerp kunnen gaan trekken, maar we schuiven die kant in. Gelukkgi zijn we daar nog lang niet, maar het gebeurt.
De reactie erop is (helaas) voorspelbaar, Politici reageren geschokt maar geven uiteraard elkaar en de relschoppers de schuld in plaats van eens even nagaan of deze maatregel invoeren uberhaupt wel zo'n goed plan was en wáárom dit gebeurd.

[ Voor 40% gewijzigd door Metro2002 op 25-01-2021 09:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Player1S schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:55:
[...]

[...]

Oooh booo fucking hooo Je mag een tijdje na 9 uur niet naar buiten.Al je rechten worden afgenomen. Get a grip.
Nee, ze hebben nu geen keihard wetenschappelijk bewijs dat het werkt of niet. Ook voor de regering en geleerden is het nog relatief nieuw en kunnen ze lessen uit het verleden niet 1 op 1 overnemen. Ze hebben geen glazen bol om te kijken wat werkt. Het is geen computer spelletje waar ze snel even een oude save kunnen terugzetten en iets anders proberen.

Ze roeien met de riemen die ze hebben en doen het ten goede trouw. Ik ben geen wappie die denkt dat alles wat de regering doet enkel "burgertje pesten" is.

Ik vind de maatregelen ook niet fijn. Ik zit nu al vanaf Maart 2020 grotendeels thuis te werken waarbij de muren langzaam op me af komen en ik, als introvert, het persoonlijke contact mis. Mijn werk zit is met kassa's bij een klein bedrijf en ik maak me als maanden zorgen om mijn baan. Werkeloos worden betekend dat ik mijn woning die ik eind vorig jaar gekregen heb na 4 jaar gedwongen bij mijn moeder te wonen door scheiding en wachtlijsten, weer moet opgeven en wederom terug moet naar mijn moeder.

Toch houdt ik vertrouwen in de aanpak. Of deze goed is, beoordelen we achteraf wel maar het doel is zuiver. Voorkomen dat Corona de overhand krijgt.

Dus ja, mijn simpele redenatie is: beter achteraf concluderen dat avondklok zinloos was dan achteraf concluderen dat het noodzakelijk was.
Juist in tijden van crisis moeten we zuinig zijn op onze rechten. Als je die inlevert moet het wel heel goed onderbouwd zijn. En jouw reactie getuigt met je ”booh” maar van weinig empathie naar mensen die echt te lijden hebben van de avondklok waaronder ikzelf. Prima als je het eens bent met de maatregelen maar projecteer je eigen ervaring niet op een ander.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:15
Ik vind dat wij als volwassenen (ik zie het ook in dit topic) veels te weinig oog hebben voor de impact van deze periode op jongeren. Hun leven staat stil. En dat is veel erger in je 20e levensjaar dan in je 40e.

Het verzet tegen de avondklok begrijp ik heel goed. Het slopen haalt alleen het hele verhaal onderuit en geeft de politie en burgemeesters een stok om mee te slaan. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Het sprookje van het individualisme. Er is om meerdere redenen een onderkant van de samenleving. Een ervan is dat we als individu ons amper verantwoordelijk voelen voor anderen en de andere kant opkijken bij armoede. Zolang ik maar twee keer modaal verdien heb ik het dankzij mijn inspanningen goed voor elkaar (meritus), armoede is een keuze en de minima moeten maar onderdrukt worden en bewijzen dat ze geen fraudeur zijn. En dan maar afgeven dat de bom ontploft in die groep.
Armoede is maar een voorbeeld, maar je kunt het ook zeggen over emotionele verwaarlozing, mensen met een verstandelijke beperking, beïnvloedbaarheid etc.
Uiteindelijk zijn wij ook de maatschappij die de relschopper voortbrengen, net zoals wij de maatschappij zijn die klimaatproblemen heeft veroorzaakt en dat we de maatschappij zijn die ervoor zorgt dat door onze exorbitante levensstijl Corona überhaupt zo snel heeft kunnen verspreiden.
volgens mij mis je mijn punt.... ik geef aan dat je de uitkomst niet terug kan leggen bij het individu, wel de individuele acties. Dat betekent niet dat ik vind dat iedereen zijn eigen boontjes maar moet doppen.

dat zegt niets over of ik vind dat minima neergedrukt moeten worden of wat dan ook.

politiek vind ik mezelf niet in een hokje passen, maar richting mijn kinderen houd ik de regel aan dat ik ze help waar het ze zelf niet lukt, maar dat ze zelf wel naar vermogen moeten meedoen. Soms is dat niets , soms een beetje en soms zoveel dat de hulp steeds minder wordt.
Dit zou ik ook graag terug zien in de maatschappij, niet pamperen, maar ook niet mensen in de stront laten liggen.

individueel voel ik mij verantwoordelijk voor mijn stem en eigen gedrag naar medemensen die ik op verschillende manieren waarover ik hier niet ga uitweiden help, meer kan ik niet en voor meer voel ik mij ook niet verantwoordelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
IJzerlijm schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Geen andere mogelijkheid dan de teststraat in brand steken, een ziekenhuis aanvallen en winkels plunderen. Als je dat jezelf wijs kan maken heb je een zeer egocentrisch wereldbeeld.
Voor de groep die dat doet blijkbaar niet. Ik keur het niet goed, ik geef een verklaring.

Naïef om te denken dat als jij geen moeite hebt met de maatregelen dat er niet anderen zijn, misschien met angststoornissen of depressiviteit die geen andere weg zien. Misschien is dat juist wel egocentrisch, in ieder geval ene gebrek aan empathie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:58:
[...]

De reactie erop is (helaas) voorspelbaar, Politici reageren geschokt maar geven uiteraard elkaar en de relschoppers de schuld in plaats van eens even nagaan of deze maatregel invoeren uberhaupt wel zo'n goed plan was en wáárom dit gebeurd.
Tja, iets met boter op het hoofd. Dat "geschokt" is leuk voor artikelen op een krantenwebsite, verder niets.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Het was gisteren een grote bende natuurlijk, maar om nu meteen over een burgeroorlog te beginnen..

Misschien is het dan beter om als burgemeester even weg te blijven van camera's tot je je emoties wat meer onder controle hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:31:
[...]

Ik keur rellen alles behalve goed en helaas komen er op dit soort demonstraties inderdaad ook onfrisse types af zoals de groep die jij beschrijft. Echter keur ik het ook af dat er nergens meer ruimte is voor een vreedzame demonstratie. Organiseer het dan desnoods zelf, als rijksoverheid of gemeente, bijvoorbeeld met mondkapjes, cirkels waar mensen in moeten staan, weet ik het.
Goedenmorgen, onder welke steen leef jij?
Dit is altijd al mogelijk geweest. Je hebt alleen vergunning nodig. Demonstreren doe je natuurlijk niet tijdens een avondklok en meestal bij voorkeur zonder vuurwerk.

Gisteren tegen mijn vrouw; bijzonder dat die relschoppers met mondkapjes lopen... natuurlijj lekker onherkenbaar voor camerabeelden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Nu doe je net alsof het een kwestie is van politiek (wil de maatregel) vs het volk (wil de maatregel niet). Het merendeel van de bevolking vind de maatregel echter prima. Niet leuk maar nodig.

Reacties als "Zie je wel, de samenleving steunt het niet" zijn absurd. Slechts een bepaald deel wil het niet, waaronder een deel relschoppers. Misschien is het tijd voor pro-avondklok demonstraties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:55:
[...]

[...]

[b]Ze roeien met de riemen die ze hebben en doen het ten goede trouw. Ik ben geen wappie die denkt dat alles wat de regering doet enkel "burgertje pesten" is. [b]

kopje koffie ? Wordt je misschien iets gezelliger van en kan je lezen wat ik schrijf in plaats van de standaard reflex op kritiek.

en of iets zuiver is kan alleen beoordeeld worden bij transparantie en die is er op sommige vlakken minder dan wat mij betreft goed is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 22-09 14:25
We willen duidelijk wel de lusten (geen corona, plek in het ziekenhuis), maar niet de lasten (thuiswerken, geen bezoek, binnenblijven).

Helaas kan het een even niet zonder het ander. De relschoppers zien de realiteit niet in, gaat ook echt niet gebeuren als ze dat na een jaar corona ellende niet bevatten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Basekid schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:06:
We willen duidelijk wel de lusten (geen corona, plek in het ziekenhuis), maar niet de lasten (thuiswerken, geen bezoek, binnenblijven).

Helaas kan het een even niet zonder het ander. De relschoppers zien de realiteit niet in, gaat ook echt niet gebeuren als ze dat na een jaar corona ellende niet bevatten.
Zelf lopen ze weinig risico. En als hun ouders ziek worden gaan ze wel in het ziekenhuis rellen en bedreigen om ze met voorrang geholpen te krijgen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[...]

Ok, we weten onderhand wel dat voor jou de avondklok als een strafkamp is, prima. En de avondklok werkt niet (afdoende).

Welke maatregelen kunnen we volgens jou dan nog treffen om triage te voorkomen? De enige die ik kan bedenken naast wat we al hebben is een volledige lockdown, die om de paar weken weer iets wordt losgelaten en zodra de cijfers weer te ver oplopen weer volledig ingaat. Dan is dus de optie kiezen voor een permanente avondklok (áls die werkt, vooralsnog een paar procent wat eigenlijk nieteens afdoende is) of een complete lockdown (dat werkt zeker)

Als je de boel te ver versoepelt heb je binnen korte tijd ook een te grote populatie aan gezonde jonge mensen die op de IC of in het ziekenhuis belanden met Corona dus dat is óók niet de oplossing. Ergens ertussenin balanceren dan maar?

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 25-01-2021 09:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 15:48

Wailing_Banshee

You're Next

Basekid schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:06:
Dit had niets met Corona te maken, maar was een excuus. Waarom zou je een GGD teststraat in de brand steken? Of ramen van een ziekenhuis proberen in te gooien?

Een goed protest was geweest als mensen massaal allemaal gewoon gezellig aan de wandel waren gegaan. Zonder hond! Gewoon gezellig, met kinderen, gezellig wandellen (wel de 1,5m afstand aanhouden natuurlijk!)

Ik moet eerlijk zeggen, die avondklok beviel me wel, het was een stuk stiller (met dit windstille weer kan ik normaal gesproken de autoweg die een paar kilometer verderop ligt altijd goed horen :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Hoe zouden de aantallen liggen?

In extremisme is er altijd het begrip van concentrische cirkels:

* De binnenste cirkel zijn de mensen die tot geweld overgaan.
* Daaromheen een cirkel die zelf niet in de frontlinie wil of durft, maar wel wil faciliteren.
* Een derde cirkel van sympatisanten. Zelf raken ze niet betrokken, maar ze steunen het doel.
* Een vierde cirkel van mensen die niet echt sympatiseren, maar het ergens wel best vinden.
---
* De vijfde cirkel zijn de tegenstanders.
* De zesde en laatste cirkel zijn de mensen die actief er tegenin gaan.

Extremisten die iets willen opstarten, zoeken uiteindelijk toenemende steun in de vierde cirkel. Geweld dient om deze te polariseren en de lijn tussen de 4e en 5e cirkel dikker te maken. En om in een golf van "we zijn aan het winnen" mensen uit de 3e naar de 2e en uit de 2e naar de 1e cirkel te trekken.

De eerste cirkel van de corona-relschoppers is momenteel kleiner dan een promille, de tweede zal misschien een procent bedragen. Ik vraag me vooral af hoe groot de derde en vierde cirkel zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 25-01-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:21
MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Daar valt het in niet bij wat we gisteren gezien hebben.

En nogmaals; dit heeft geen jota te maken met een avondklok of willekeurig welke maatregelen. Dit zijn gewoon professionele mongolen die geen enkele plek in de samenleving hebben. Afranselen en opsluiten is het enige dat ze verdienen.

Is overigens ergens een overzicht van de boetes en straffen die in de andere Europese landen gelden voor het overtreden van de avondklok aldaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Ok, we weten onderhand wel dat voor jou de avondklok als een strafkamp is, prima. En de avondklok werkt niet (afdoende).

Welke maatregelen kunnen we volgens jou dan nog treffen om triage te voorkomen? De enige die ik kan bedenken naast wat we al hebben is een volledige lockdown, die om de paar weken weer iets wordt losgelaten en zodra de cijfers weer te ver oplopen weer volledig ingaat. Dan is dus de optie kiezen voor een permanente avondklok (áls die werkt, vooralsnog een paar procent wat eigenlijk nieteens afdoende is) of een complete lockdown (dat werkt zeker)

Als je de boel te ver versoepelt heb je binnen korte tijd ook een te grote populatie aan gezonde jonge mensen die op de IC of in het ziekenhuis belanden met Corona dus dat is óók niet de oplossing. Ergens ertussenin balanceren dan maar?
Laten we beginnen met meer dwang op thuiswerken; op de werkvloer vinden veel besmettingen plaats. In België hebben ze dat veel strakker geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Goedenmorgen, onder welke steen leef jij?
Dit is altijd al mogelijk geweest. Je hebt alleen vergunning nodig. Demonstreren doe je natuurlijk niet tijdens een avondklok en meestal bij voorkeur zonder vuurwerk.

Gisteren tegen mijn vrouw; bijzonder dat die relschoppers met mondkapjes lopen... natuurlijj lekker onherkenbaar voor camerabeelden.
Uhm, er worden geen vergunning gegeven - 'De politie heeft een einde gemaakt aan de illegale demonstratie op het....'

Overigens heb ik het uiteraard over de demonstraties gedurende de dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mfpower schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Juist in tijden van crisis moeten we zuinig zijn op onze rechten. Als je die inlevert moet het wel heel goed onderbouwd zijn. En jouw reactie getuigt met je ”booh” maar van weinig empathie naar mensen die echt te lijden hebben van de avondklok waaronder ikzelf. Prima als je het eens bent met de maatregelen maar projecteer je eigen ervaring niet op een ander.
De maatregelen zijn tijdelijk. Ik wil straks ook weer na 9 uur op straat mogen. Ik wil straks ook weer naar een restaurant of concert of de bios.
Als straks blijkt dat deze maatregelen niet tijdelijk zijn, sta ik naast je om onze rechter terug te eisen.

ik ben wel benieuwd waardoor jij echt te lijden hebt dat je na 9 uur niet meer naar buiten mag. Naar mijn weten zijn er gewoon uitzonderingen voor hond uitlaten, woon-werk verkeer, bezorgingsdiensten. Dus wat moet jij perse doen na 9 uur wat niet gedekt wordt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Dit had niets met Corona te maken, maar was een excuus. Waarom zou je een GGD teststraat in de brand steken? Of ramen van een ziekenhuis proberen in te gooien?

Een goed protest was geweest als mensen massaal allemaal gewoon gezellig aan de wandel waren gegaan. Zonder hond! Gewoon gezellig, met kinderen, gezellig wandellen (wel de 1,5m afstand aanhouden natuurlijk!)

Ik moet eerlijk zeggen, die avondklok beviel me wel, het was een stuk stiller (met dit windstille weer kan ik normaal gesproken de autoweg die een paar kilometer verderop ligt altijd goed horen :p)
Precies, of we stonden aan de straat voor ons eigen huis oid.

De relschoppers zijn 0,00000001% van de bevolking. Kom op zeg die representeren niet de mening van het land.

Ik ben voor harder handhaven indien nodig. Hier in de polder is het overigens muisstil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Ach, het wordt nu al duidelijk aan de hand van de opgepakten en andere info dat het vooral hooligans waren die via social media met elkaar hadden afgesproken om te gaan rellen. Die vervelen zich natuurlijk al maanden zonder dat ze elkaar te lijf kunnen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Uhm, er worden geen vergunning gegeven - 'De politie heeft een einde gemaakt aan de illegale demonstratie op het....'

Overigens heb ik het uiteraard over de demonstraties gedurende de dag.
Die werd inderdaad verboden ja, met goede motivaties.
Een aanvraag is nog geen vergunning natuurlijk.
Ik weet zeker als je dat serieus met goede bedoelingen aanvraagt met een beperkte groepsgrote dat dit toegestaan wordt. Zoals al meerdere keren verleend werd..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PLAE schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:00:
Ik vind dat wij als volwassenen (ik zie het ook in dit topic) veels te weinig oog hebben voor de impact van deze periode op jongeren. Hun leven staat stil. En dat is veel erger in je 20e levensjaar dan in je 40e.

Het verzet tegen de avondklok begrijp ik heel goed. Het slopen haalt alleen het hele verhaal onderuit en geeft de politie en burgemeesters een stok om mee te slaan. Jammer.
Kom op, voor iedereen is deze crisis dramatisch. Iedereen heeft zijn eigen probleem, of het nu minder sociaal contact is, achterstand in het studie, (dreigend) verlies van je baan tot extreme eenzaamheid in een verzorgingshuis.

Jongeren zijn niet zieliger dan de rest, net zoals bejaarden, of elke groep dan ook, dat niet zijn.

Uiteindelijk raakt het ons allemaal en moeten we het allemaal oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Precies, of we stonden aan de straat voor ons eigen huis oid.

De relschoppers zijn 0,00000001% van de bevolking. Kom op zeg die representeren niet de mening van het land.
Die schatting lijkt me wat laag. Dat is 0.0017 Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Laten we beginnen met meer dwang op thuiswerken; op de werkvloer vinden veel besmettingen plaats. In België hebben ze dat veel strakker geregeld.
Alleen is werk nog niet een kwart van de visite- en thuissituatiebesmettingen. Ik ben het er wel mee eens dat er teveel mensen dénken dat ze essentiële beroepen uitvoeren (ik las hier iets over "ik moet naar fabrieken om projecten uit te voeren als consultant", dat is onzin tenzij de fabriek niet door kan werken zonder jouw aanwezigheid, wij hebben complete productielijnen opgebouwd en opgestart zonder er zelf aanwezig te zijn de afgelopen maanden voor extra medische apparatuur, alles met lokaal personeel en lokaal IT geregeld in combinatie met videoverbindingen etc.) en daar strenger op gehandhaafd mag worden.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 25-01-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

autje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Is overigens ergens een overzicht van de boetes en straffen die in de andere Europese landen gelden voor het overtreden van de avondklok aldaar?
Overzicht heb ik zo snel niet gevonden. Maar:
Spain's various police forces will have the power to stop those found to be breaking curfew and to issue fines to those who don't have a justified reason for doing so.

Fines could be between €600 and €600,000 depending on the severity of the breach.
Italië:
You may only leave your home for work, necessity or health reasons. If you leave your home and are stopped by the police for a check, you must be able to justify your reasons using the self-declaration form and show a form of ID. If you are unable to do so, you risk a fine between 400 and 1,000 euro and, in extreme cases, criminal charges, and even imprisonment on the grounds of false declaration.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2021 09:24 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2