Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.026 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:08:
[...]
Misschien moet je dat probleem dan ook bij de dijken aanpakken en niet iedereen proberen te dwingen om op die terp te gaan staan.

Als ze niet willen dan is het toch hun eigen schuld dat ze verzuipen?
Zoals wel vaker met metaforen (ze dekken zelden geheel de lading) is deze wat ongelukkig in de zin dat de distributie van de directe gevolgen van corona niet bepaald evenredig verdeeld zijn, eigen schuld dikke bult gaat dus maar deels op (en voor de non-directe gevolgen heeft de overheid zoveel mogelijk getracht deze te verdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:13:
[...]
Eigenlijk verbaast het mij wel. Als ik lees hoeveel men hier piept over de goeden die lijden onder de kwaden waarom is men dan nu ineens wel weer aan het piepen over handhaving? Neer knuppelen van de relschoppers en demonstranten zou dan hoog in het vaandel moeten staan lijkt mij? :?
Daar ben ik het zeker mee eens, ik denk vooral dat dat nu niet gebeurt omdat je dan overal filmpjes krijgt met "buitensporig politiegeweld" en "etnisch profileren". Stukjes die compleet uit context worden getrokken, ergens heb ik zelfs de indruk dat die hele groep WIL dat de politie het op een knuppelen zet zodat ze een Nederlandse "Black Lives Matter"-achtige actie op kunnen zetten, en dan is het hek van de dam.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Daar ben ik het zeker mee eens, ik denk vooral dat dat nu niet gebeurt omdat je dan overal filmpjes krijgt met "buitensporig politiegeweld" en "etnisch profileren". Stukjes die compleet uit context worden getrokken, ergens heb ik zelfs de indruk dat die hele groep WIL dat de politie het op een knuppelen zet zodat ze een Nederlandse "Black Lives Matter"-achtige actie op kunnen zetten, en dan is het hek van de dam.
Dat klinkt als "never waste a good crisis" maar je hebt misschien wel een punt. Of ze veel medestanders krijgen is dan wat anders. volgens mij is veruit het overgrote deel van het Nederlandse volk tegen dist soort rellen en vernielingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
In dit Volkskrant artikel wordt ingegaan op de dynamiek tussen OMT en kabinet inzake de rolverdeling en het geven van adviezen. Vooral de laatste twee alinea's zijn interessant: Rutte geeft begin oktober van Dissel mee dat de scholen niet gesloten gaan worden - het heeft dus ook geen zin voor het OMT om dit te adviseren. Vervolgens organiseert van Dissel een pre-OMT waarin hij Rutte's uitspraken deelt en inderdaad wordt dit advies dan ook niet gegeven. Wat vinden jullie hiervan? Voor mij is dit typerend voor de manier waarop het kabinet zich af en toe achter het OMT verschuilt om meer draagvlak voor bepaalde besluiten te ontwikkelen. Beide richtingen op: zowel voor strengere maatregelen als voor bovenstaand voorbeeld.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat etniciteit op enige wijze betrokken bij dit verhaal dan? Dat heb ik nergens mee gekregen.

Of ze bewust op zoek zijn naar excessen in handhaving betwijfel ik, maar wanneer het voor komt zullen ze het zeker gebruiken. Dat is ook het probleem met dit soort dingen. Voorstanders van het rellen zullen alles in hun voordeel uitleggen, tegenstanders keken er toch al met verachting naar. De kampen komen nog verder uit elkaar te staan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Het is een wat gemêleerde groep naar mijn mening:
Deels lijken het voetbalhooligans die al een jaartje hun wekelijkse relletjes missen.
Deels lijkt men zich vooral "verzetsheld" te wanen en te strijden voor de goede zaak, daar is vrij veel voor geoorloofd, zie de aanhangers van Trump en het binnen dringen van het Capitool. Die waren ook de VS aan het bevrijden en wat dies meer zij. Heb je als absolute 0 het toch geschopt tot een voetnoot in de geschiedenis (al hadden ze dan zelf wellicht een ander bijschrift gezien dan wat het uiteindelijk zal gaan worden).
Deels een setje nieuwe of oude hippies die denken dat ze goed bezig zijn en liefde willen.
Deels jongeren die alles willen filmen en "erbij zijn" en wat staan te giechelen en verbaast zijn als er iemand een tik krijgt, want dat geeft kennelijk nog steeds enige status op die asociale media platformen.
En aan de kledingstijl en wat er nog van sommige gezichten te zien is, lijken de nazaten van onze nieuwe medelanders ook niet echt ondervertegenwoordigd.

Mocht er ooit nog een oorlog komen, gaan we het met bovenstaande in ieder geval niet winnen (en ook in vredestijd verwacht ik er vrij weinig heil van).

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 24-01-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jedi_Pimp schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:18:
In dit Volkskrant artikel wordt ingegaan op de dynamiek tussen OMT en kabinet inzake de rolverdeling en het geven van adviezen. Vooral de laatste twee alinea's zijn interessant: Rutte geeft begin oktober van Dissel mee dat de scholen niet gesloten gaan worden - het heeft dus ook geen zin voor het OMT om dit te adviseren. Vervolgens organiseert van Dissel een pre-OMT waarin hij Rutte's uitspraken deelt en inderdaad wordt dit advies dan ook niet gegeven. Wat vinden jullie hiervan? Voor mij is dit typerend voor de manier waarop het kabinet zich af en toe achter het OMT verschuilt om meer draagvlak voor bepaalde besluiten te ontwikkelen. Beide richtingen op: zowel voor strengere maatregelen als voor bovenstaand voorbeeld.
Was al een bekend verhaal toch? Initieel had een deel van het OMT eerst overleg met het kabinet waardoor objectiviteit in het geding was. Daarom is later de vergadering verplaatst zodat het advies eerst geformuleerd werd een daarna pas contact met het kabinet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Wat etniciteit op enige wijze betrokken bij dit verhaal dan? Dat heb ik nergens mee gekregen.
Dat is niet eens relevant in het werkelijke verhaal, maar als de politie hard had opgetreden dan was het natuurlijk wel op die manier gespind, puur om nog meer heisa uit te lokken.

Van mij had de politie ze best gewoon flink aan mogen pakken trouwens, maar ik zeg alleen maar dat ik goed snap waarom ze daar niet voor kiezen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Was al een bekend verhaal toch? Initieel had een deel van het OMT eerst overleg met het kabinet waardoor objectiviteit in het geding was. Daarom is later de vergadering verplaatst zodat het advies eerst geformuleerd werd een daarna pas contact met het kabinet.
Zou kunnen, heb het nog niet eerder gezien. Artikel is van 2 dagen geleden maar beschrijft wel ontwikkelingen die eerder verslagen zouden kunnen zijn.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Slecht en deels begrijpelijk vanuit de positie van de diverse actoren en de druk van de samenleving die daar toen waarschijnlijk ook nog niet toe bereid was. Ik snap van Rutte dat het hem "handiger" leek om meer met één mond te spreken, maar uiteindelijk niet verstandig omdat het beter is om een advies naar eer en geweten te krijgen, iets anders keert zich altijd wel weer tegen je. Uiteindelijk hebben ze de gevolgtijdelijkheid in de week van advies en besluiten kabinet dan ook omgedraaid om dit waarschijnlijk wat meer te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 24-01-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat verbaast me nou niks.. Hij doet wel vaker aan achterkamertjespolitiek. Zie ook de Rutte-doctrine waarbij ambtenaren niks mogen uitspreken naar buiten. Dit staat echt haaks op de filosofie achter WOB en overheidstransparantie. Mensen die tegen zijn richtlijn ingaan worden ook vaak hard afgestraft.

Wat mij betreft heeft hij veel stukgemaakt in de 10 jaar dat hij aan de macht is. Ook de gezondheidszorg zelf. Steeds meer bezuinigingen en als er al geld uitgegeven werd dan was het aan dure managers en consultants die helemaal niks met zorg te maken hebben. Wat ik hoorde van kennissen in de zorg (met name GGZ) waren ze meer bezig met papierwerk voor rapportjes dan met echte zorg. En met de patienten moest een 'behandelcontract' worden opgesteld in de vorm van: "Je krijgt X behandelingen en daarna moet je beter zijn". Iedereen snapt toch wel dat het zo niet werkt in de psychische zorg.

En daar plukken we nu de vruchten van :'( Een systeem zo uitgehold en stuk-geoptimaliseerd dat het minder bestand is tegen zoiets als Corona.

Niet dat welk systeem dan ook ertegenop kan als het echt uit de hand loopt hoor, dat weet ik ook wel. Maar een goed zorgsysteem geeft je een hoop ademruimte.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 24-01-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:23:
Dat is niet eens relevant in het werkelijke verhaal, maar als de politie hard had opgetreden dan was het natuurlijk wel op die manier gespind, puur om nog meer heisa uit te lokken.
Is dat zo? Dat is nogal een stelling.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
GekkePrutser schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Dat verbaast me nou niks.. Achterkamertjespolitiek is echt zijn ding. Zie ook de rutte doctrine waarbij ambtenaren niks mogen uitspreken naar buiten. Dit staat echt haaks op WOB en overheids transparantie.

Mensen die tegen zijn richtlijn ingaan worden ook vaak hard afgestraft.

Wat mij betreft heeft hij veel stukgemaakt in de 10 jaar dat hij aan de macht is. Ook de gezondheidszorg zelf. Steeds meer bezuinigingen en als er al geld uitgegeven werd dan was het aan dure managers en consultants die helemaal niks met zorg te maken hebben. En daar plukken we nu de vruchten van :'(
Voor mij is de ontkenning van haast alle impact van kinderen in deze crisis 1 grote rode draad in het beleid.
Dit nieuws is dan ook niet heel verbazingwekkend gezien al het gedraai rond de wetenschap daaromtrend.
Iedereen heeft liever de scholen open, maar dit gaat alleen als mensen ook de consequenties onder ogen durven zien. En kinderen zijn nu eenmaal zeer actief met sociale interacties die een zeer groot deel van onze maatschappij bestrijken i.t.t tot de bubbels zoals volwassenen zonder kinderen ze hebben.
Dat onze nu al lage besmettingscijfers per se nog sneller moeten zakken om de kinderen weer zsm naar school te krijgen vind ik ook weer heel typerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jedi_Pimp schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:26:
Zou kunnen, heb het nog niet eerder gezien. Artikel is van 2 dagen geleden maar beschrijft wel ontwikkelingen die eerder verslagen zouden kunnen zijn.
Volgens mij had ik hem ergens anders gezien, maar dit geeft ook de strekking weer.

https://www.dvhn.nl/extra...en-meenemen-26235882.html

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Sergelwd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:43:
[...]

Voor mij is de ontkenning van haast alle impact van kinderen in deze crisis 1 grote rode draad in het beleid.
Dit nieuws is dan ook niet heel verbazingwekkend gezien al het gedraai rond de wetenschap daaromtrend.
Iedereen heeft liever de scholen open, maar dit gaat alleen als mensen ook de consequenties onder ogen durven zien. En kinderen zijn nu eenmaal zeer actief met sociale interacties die een zeer groot deel van onze maatschappij bestrijken i.t.t tot de bubbels zoals volwassenen zonder kinderen ze hebben.
Dat onze nu al lage besmettingscijfers per se nog sneller moeten zakken om de kinderen weer zsm naar school te krijgen vind ik ook weer heel typerend.
Nouja dat ze de scholen prioriteit geven snap ik wel. Er wordt nu al gezegd dat de achterstand niet in een jaar ingehaald is.

Maar sta daar dan ook gewoon achter, politiek gezien. Ga niet via achterkamertjes het 'onafhankelijke advies' proberen te bespelen.

Maar op een N=1 manier: Ik heb net van een collega gehoord dat zijn hele gezin besmet is geweest via de schoolklas van een van de kinderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

GekkePrutser schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Dat verbaast me nou niks.. Achterkamertjespolitiek is echt zijn ding. Zie ook de rutte doctrine waarbij ambtenaren niks mogen uitspreken naar buiten. Dit staat echt haaks op WOB en overheids transparantie.

Mensen die tegen zijn richtlijn ingaan worden ook vaak hard afgestraft.

Wat mij betreft heeft hij veel stukgemaakt in de 10 jaar dat hij aan de macht is. Ook de gezondheidszorg zelf. Steeds meer bezuinigingen en als er al geld uitgegeven werd dan was het aan dure managers en consultants die helemaal niks met zorg te maken hebben. Wat ik hoorde van kennissen in de zorg (met name GGZ) waren ze meer bezig met papierwerk voor rapportjes dan met echte zorg. En daar plukken we nu de vruchten van :'( Een systeem zo uitgehold en stuk-geoptimaliseerd dat het minder bestand is tegen zoiets als Corona.

Niet dat welk systeem dan ook ertegenop kan als het echt uit de hand loopt hoor, dat weet ik ook wel. Maar een goed zorgsysteem geeft je een hoop ademruimte.
Er is momenteel geen zorgsysteem ter wereld dat met twee vingers in de neus en zonder maatregelen dit corona virus kan absorberen.

Wat wel een feit is, is dat de privatisering van de zorg, het prestatie-denken en marktwerking (oftewel de speerpunten rechts en liberaal Nederland) de primaire doelstelling van zorg (en onderwijs) flink op de achtergrond hebben geplaatst. En dat speelt zeker een rol nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
GekkePrutser schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:46:
[...]

Nouja dat ze de scholen prioriteit geven snap ik wel. Er wordt nu al gezegd dat de achterstand niet in een jaar ingehaald is.

Maar sta daar dan ook gewoon achter, politiek gezien. Ga niet via achterkamertjes het 'onafhankelijke advies' proberen te bespelen.

Maar op een N=1 manier: Ik heb net van een collega gehoord dat zijn hele gezin besmet is geweest via de schoolklas van een van de kinderen.
Jup, maar dat snapt iedereen wel denk ik.
Alleen alle verhalen dat kinderen amper besmettelijk zouden zijn en geen rol spelen in de verspreiding van het virus zorgen m.i. juist voor meer sluiting.
Het RIVM heeft geen weet van besmettingen in scholen, wellicht gaan die kinderen te vaak samen in de pauze naar de supermarkt of plaatselijke bakker ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Sergelwd op 24-01-2021 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Er is momenteel geen zorgsysteem ter wereld dat met twee vingers in de neus en zonder maatregelen dit corona virus kan absorberen.

Wat wel een feit is, is dat de privatisering van de zorg, het prestatie-denken en marktwerking (oftewel de speerpunten rechts en liberaal Nederland) de primaire doelstelling van zorg (en onderwijs) flink op de achtergrond hebben geplaatst. En dat speelt zeker een rol nu.
Dat is toch precies wat ik ook zei, alleen in andere woorden :) Er is inderdaad geen zorgsysteem wat een ongebreidelde expansie aan zal kunnen. Maar het geeft je wel een hoop ademruimte omdat je wat meer gelgenheid hebt om tegenvallers te absorberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
gekkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:29:
en het was toch een frivole rechtzaak van die meneer Pols met z'n viruswaarheid (weliswaar voor z'n eigen gezin geloof ik, maar goed).
Deze zaak van zeker niet frivool. Dat waren de rechtszaken van Viruswaarheid tegen alle coronamaatregelen en tegen de PCR test überhaupt. Die tegen de mondkapjesplicht in Amsterdam en tegen verplichte PCR test om Nederland in te mogen waren kansrijk en bij die laatste is dat dan ook gelukt.

Het is nog wachten op de bodemprocedure in deze zaak. Geheel kansloos hoeft dat niet te zijn, ze kunnen altijd nog lichamelijke integriteit beargumenteren en dat de Nederlandse staat haar eigen onderdanen niet de toegang tot Nederland kan ontzeggen.
Maar je kunt toch vrij moeilijk volhouden dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.
Daarom verwijst de landsadvocaat ook naar de zorgplicht van de overheid.
Norjee schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:35:
Maar als die rechter concludeert dat ze dat niet zijn, omdat de verspreiding van het virus niet exponentieel en dus niet zorgwekkend is, dan houdt het een beetje op. Zoals gekkie al aangeeft, deze rechter begrijpt het concept exponentiele groei niet.
Dat is geen argument in de rechtszaal. Je kan als overheid de beste bedoelingen hebben, maar als het wettelijk kader ontbreekt of de rechter acht andere rechten belangrijker dan verliest de staat. Maatregelen opleggen zonder wettelijk kader riekt naar dictatuur en zo werken wij hier niet.
ultimateharry schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:14:
Wel eens van de Urgenda-zaak gehoord trouwens?
Die ging niet over een hypothetische toekomst. De aanklagers in die zaak zeiden dat de overheid haar zorgplicht in het hier en nu verzaakt door onvoldoende actie te nemen tegen klimaatverandering.
Edgarz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:47:
Ruilen voor de NHS? Die hebben een miljarden budget, grootste ter wereld zelfs, en in normale tijden verzuipt de NHS al voornamelijk in de eigen bureaucratie. Duitsland had de meeste ic bedden van Europa, alleen onvoldoende gekwalificeerd personeel om ze te bemannen.

De marktwerking in ons systeem is zeer beperkt, wat een zorgverzekering moet dekken etc. is allemaal wettelijk bepaald. De verzekeraars hebben geen speelruimte in de basispakketten, in de aanvullende verzekeringen kunnen ze nog een beetje zich onderscheiden maar ook niet veel. Wat dat betreft werkt ons systeem best goed in normale tijden, voldoende marktdenken om stroperigheid te voorkomen en voldoende verplichte kaders om ieders zorg te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
GekkePrutser schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Dat is toch precies wat ik ook zei, alleen in andere woorden :) Er is inderdaad geen zorgsysteem wat een ongebreidelde expansie aan zal kunnen. Maar het geeft je wel een hoop ademruimte omdat je wat meer gelgenheid hebt om tegenvallers te absorberen.
Alleen leek ons kabinet wel een lange tijd te sturen op de beschikbare ziekenhuisbedden als je die grafieken ziet, dus meer bedden zou ik alleen daardoor al geen voorstander van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:53:
[...]
Deze zaak van zeker niet frivool. Dat waren de rechtszaken van Viruswaarheid tegen alle coronamaatregelen en tegen de PCR test überhaupt. Die tegen de mondkapjesplicht in Amsterdam en tegen verplichte PCR test om Nederland in te mogen waren kansrijk en bij die laatste is dat dan ook gelukt.

Het is nog wachten op de bodemprocedure in deze zaak. Geheel kansloos hoeft dat niet te zijn, ze kunnen altijd nog lichamelijke integriteit beargumenteren en dat de Nederlandse staat haar eigen onderdanen niet de toegang tot Nederland kan ontzeggen.
Ah sorry ik dacht dat je de laatste bedoelde voor mensen die vanuit het buitenland aankwamen.
Die ging niet over een hypothetische toekomst. De aanklagers in die zaak zeiden dat de overheid haar zorgplicht in het hier en nu verzaakt door onvoldoende actie te nemen tegen klimaatverandering.
Die catastrofale klimaatverandering in Nederland is toch ook nog niet gerealiseerd ?
Kortom men wordt geacht actie te ondernemen voordat het zover is.
Waarom zou hetzelfde niet gelden voor een pandemie ?

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 24-01-2021 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik weet dat heel veel mensen hechten aan totale transparantie maar ik denk juist dat het beter zou zijn als de OMT adviezen minder openbaar zichtbaar zouden zijn. Niet om onderonsjes onder de pet te houden maar juist om ze de vrijheid te geven hun adviesrol uit te oefenen zonder dat er politieke druk of consequenties op rusten. Laat het dan aan het kabinet om oa de input van het OMT te gebruiken om hun besluiten te onderbouwen. Nu is het bijna omgekeerd, iedereen weet wat het OMT zegt en maakt het de regering bijna onmogelijk nog een eigen keuze te maken terwijl de regering verantwoordelijk is en niet het OMT. Logisch dus dat de regering er dan belang bij heeft het OMT wat hints te geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maar ook zonder die beïnvloeding had het OMT toch tot diezelfde conclusie kunnen komen?

Verder wel eens dat het niet handig is om vantevoren je adviseurs te adviseren wat ze niet hoeven te onderzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 24-01-2021 21:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ruilen voor de NHS? Die hebben een miljarden budget, grootste ter wereld zelfs, en in normale tijden verzuipt de NHS al voornamelijk in de eigen bureaucratie. Duitsland had de meeste ic bedden van Europa, alleen onvoldoende gekwalificeerd personeel om ze te bemannen.
Als er teveel bureaucratie is, dan kan je dat als politiek gewoon veranderen. Je bent zelf de baas over de publieke sector. Net als een bedrijf soms een andere strategie aanneemt als het niet goed loopt. Het is niet alsof het een soort monster is waar je alleen geld in stopt en geen zeggenschap over hebt. Juist niet als het publiek is. Wat denk je dat er gebeurt als een CEO zijn handen ophoudt en zegt "Tja die organisatie van mij is te log, kan ik ook niks aan doen"?. Waarom moet een politicus daar wel mee wegkomen.

Maar de conservatieven willen de NHS gewoon heel graag zien falen. Daardoor kunnen ze de NHS opsplitsen en hun eigen zorgbedrijfjes aan koppelen om het zo uit te melken. Dit is allang aan de gang. Dus ze staan er gewoon bij en kijken ernaar, terwijl niemand ze de schuld geeft van mismanagement. Rare jongens die Britten.

In Nederland is er inderdaad nog niet zo veel marktwerking op verzekeringsgebied maar dat komt meer omdat de oppositie dit is tegengegaan. Niettemin liep iedereen allang op zijn tandvlees voor Corona er was als ik dat zo hoorde.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 24-01-2021 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
gekkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:55:
Ah sorry ik dacht dat je de laatste bedoelde voor mensen die vanuit het buitenland aankwamen.
Het ligt eraan wie uit het buitenland komen wat de mogelijkheden zijn die De Jonge heeft.
  1. Nederlanders kan hij nooit weigeren. Als hij dat doet schendt hij meerdere Europese wetten en mensenrechtenverdragen. Ingezetenen van Nederland vallen daar ook onder. Dus bijvoorbeeld een Fransman die in Nederland woonachtig is mag ook niet geweigerd worden.
  2. EU burgers kan hij iets van vragen, maar beperkt. Uiteindelijk moeten Europese verdragen geëerd worden, de Europese Commissie staat nu niet meer toe dat landen de grenzen sluiten.
  3. Buiten de EU, die mensen zijn vogelvrij. De Jonge kan ze allemaal weigeren en ze hebben geen poot om op te staan.
Nu is De Jonge ook slim geweest om onder categorie 1 en 2 uit te wurmen. Hij zegt namelijk dat de vervoerder je moet weigeren zonder PCR test. Op die manier kan hij theoretisch ook mensen uit categorie 1 weigeren zonder zelf in de problemen te komen. Het is niet Hugo de Jonge die Nederlandse staatsburgers weert uit hun eigen land, het is de KLM/Transavia/TUI etc.. Echter als de vervoerder de controle niet of slecht uitvoert dan kan De Jonge en de Marechaussee op hun kop gaan staan, maar het land uit sturen is onmogelijk. Hij kan alleen categorie 3 klakkeloos weigeren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:04:
[...]
Nu is De Jonge ook slim geweest om onder categorie 1 en 2 uit te wurmen. Hij zegt namelijk dat de vervoerder je moet weigeren zonder PCR test. Op die manier kan hij theoretisch ook mensen uit categorie 1 weigeren zonder zelf in de problemen te komen. Het is niet Hugo de Jonge die Nederlandse staatsburgers weert uit hun eigen land, het is de KLM/Transavia/TUI etc.. Echter als de vervoerder de controle niet of slecht uitvoert dan kan De Jonge en de Marechaussee op hun kop gaan staan, maar het land uit sturen is onmogelijk. Hij kan alleen categorie 3 klakkeloos weigeren eigenlijk.
Maar denk je dat de vervoerder dit gaat doen nu ze keihard afhankelijk zijn van noodsteun? Linksom of rechtsom is het gewoon een feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
GekkePrutser schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:06:
Maar denk je dat de vervoerder dit gaat doen nu ze keihard afhankelijk zijn van noodsteun? Linksom of rechtsom is het gewoon een feit.
Ze moeten het doen omdat het hun wettelijke plicht is om die mensen te weigeren. Het idee is dus dat je niet dat je Nederland niet in komt, maar je komt het land waar je bent geeneens uit. Zo wordt het probleem verlegd.

Van wat ik weet, maar hoog n=x gehalte, de vervoerders zijn redelijk laks. Ook diverse Tweakers hier hebben dat al ondervonden.

Voor de liefhebbers, Nieuwsuur heeft een stukje over de cultuur en achtergrond van Urk. Best interessant om te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32

ultimateharry

Team Slayer:-)

[...]

Mhh, even kijken hoor.
Er is een prognose van wetenschappers die stelt dat er in de toekomst iets ergs gaat gebeuren, met veel impact op de maatschappij.
En als de overheid op dit moment geen maatregelen neemt, dan komt die prognose uit.

Nee, dat is echt iets heel anders ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
ultimateharry schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:56:
Mhh, even kijken hoor.
Er is een prognose van wetenschappers die stelt dat er in de toekomst iets ergs gaat gebeuren, met veel impact op de maatschappij.
En als de overheid op dit moment geen maatregelen neemt, dan komt die prognose uit.

Nee, dat is echt iets heel anders ja :+
Lees eens de zaak door voordat je zoiets schrijft. Wat ik beschreef is de argumentatie die Urgenda gebruikt heeft en waarmee ze wonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32

ultimateharry

Team Slayer:-)

CMD-Snake schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Lees eens de zaak door voordat je zoiets schrijft. Wat ik beschreef is de argumentatie die Urgenda gebruikt heeft en waarmee ze wonnen.
Ik ken de zaak, argumentatie en uitkomst.
In welke zin gaat dit niet over het mitigeren van toekomstige consequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:00
Drardollan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Vorig jaar was in de eerste golf met prachtig weer ook praktisch alles dicht. Eigenlijk net als nu. Er werd moord en brand geschreeuwd op elke mooie dag. Maar we wachten nu nog op de gevolgen van die drukke Pasen (of vul gerust een andere dag uit die tijd in).

Wandelend buiten in het bos of op het strand is het risico echt nagenoeg 0 dat je een ander besmet. Uiteraard uitgaande dat men de 1,5 meter in acht neemt. Dat hebben we vorig jaar toch diverse malen bewezen? Gaan we daar nu weer bij elke mooie dag over beginnen de komende maanden?
Het was vooral bij de parkeerplaatsen heel druk en werd de 1,5 meter ook niet altijd in acht genomen, maar ook dat zijn natuurlijk korte periodes.

Waren vorig jaar aan het begin niet ook de meeste parkeerplaatsen eigenlijk afgesloten? Was volgens mij maar een paar maanden en met Pasen e.d. waren die weer open. Mij staat bij dat toen ook nog het een en ander zoals dierentuinen wel open was. Maar ik kan daar ook naast zitten, het was niet dat ik er in die maanden nou heel vaak op uit was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 12:18
Ik moet zeggen dat mijn steun voor het beleid wel wat begint af te zwakken vanuit mijn perspectief als alleenstaand en vaak laat werkend avondmens. Sinds het begin van de coronacrisis heb ik mij netjes aan de regels gehouden, niet teveel mensen uitnodigen, overal afstand houden, handen wassen, niet op vakantie, sinds maart 2020 niet in of in de buurt van een café geweest.

En dat leuke dingen zoals kroegen, vakanties, evenementen enzovoorts niet mogen is jammer maar gezien de situatie begrijpelijk. Ik ben mij bewust van de impact die Corona het heeft op het gezondheidsstelsel. Bovendien zijn dit allemaal ook wel enigszins luxe zake in een rijk en wellicht bevoorrecht land als Nederland.

Echter meer recent beginnen toch wel meer de basisbeginselen aangetast te worden. Zo zijn de sportschool en het zwembad dicht en is het bij late diensten zelfs onmogelijk geworden om na je werk nog even een rondje te fietsen of lopen. Dat vind ik wel erg ver gaan. Maar ook dat vrienden bijvoorbeeld niet meer s'avonds langs kunnen komen. Nu snap ik dat dat deels de bedoeling is maar in mijn situatie betekend dat dat ik letterlijk heel de week op mezelf zit in een nogal uitzichtloze maatschappij.

En nu vind ik dat allemaal voor een paar weken nog niet zo'n ramp, we hebben het in Nederland relatief goed, zeker niet als het voor een maatschappelijk belangrijk doel en gezamenlijk doel is. Echter de weken beginnen maanden te worden en de maanden jaren. Daarbij kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de brave burger die zich aan de regeltjes houdt steeds langer vast zit aan huisarrest terwijl de politiek fouten blijft maken en de probleemgevallen wegkomen met een boetetje van 95 euro.

Ik vind het persoonlijk belachelijk dat de coronaboete maar 95 euro is voor iets wat onze hele maatschappij opzadelt met problemen terwijl als je iets compleet onschuldigs doet als je belastingaangifte een dag te laat inleveren of 108 ipv 100 langs een flitspaal rijdt je die boete ook krijgt.

Ondertussen slaat het kabinet de ene na de andere plank mis door veel te laat een lockdown in te voeren, een wisselend, zwalkend en vooral onduidelijk beleid zonder duidelijke boodschap en perspectief richting de burger. En ook met de vaccinstrategie wil het maar niet vlotten. Niet alleen is het vaccineren onnodig laat begonnen, volgens dit artikel zijn we ook nog steeds niet op schema en dat ligt blijkbaar niet enkel aan de hoeveelheid geleverde vaccins zoals Rutte en de jonge blijven beweren. https://nieuwscheckers.nl...j-andere-europese-landen/.

Ook zie je dat veel geld wordt weggegooid aan steunmaatregelen. Zo las ik dat in 2020 er minder faillissementen waren dan in 2019 wat natuurlijk onmogelijk kan. Natuurlijk is het goed om bedrijven die door te willen te steunen zodat ze de coronacrisis overleven, maar er zijn ook zat ondernemers die niet door willen of kunnen maar nu soort van overeind worden gehouden puur op steun. Iets als een eenmalige WW voor ondernemers zou bijvoorbeeld veel constructiever zijn. Daarmee voorkom je dat geld gepompt blijft worden in bedrijven die uiteindelijk na aflopen van de steun alsnog op de fles gaan.

Samenvattend vind ik dat de balans vooral ontbreekt. We leven in een complexe veeleisende maatschappij waarbij we de huur/hypotheek moeten betalen, belastingen moeten betalen, voortdurend geprikkeld worden door negatieve berichtgeving uit de media. We leven daarbij in een strak regime met de tijd waarin alles stipt is geregeld. Dat is niet perse erg, dat is hoe we de samenleving hebben ingericht. Maar tegenover al die verplichtingen is een uitlaapklep noodzakelijk zoals een vakantie, een sport, een hobbyactiviteit of een sociale activiteit. Al die leuke dingen zijn echter weggenomen maar je bent wel onverminderd verplicht huur te betalen, belasting te betalen, werk te doen, klusjes te doen, stress te krijgen van nieuwsberichten en maatregelen. Kortom, de balans is weg.

Dat zou tot daaraan toe zijn als daar dan wat tegenover stond; namelijk onze hardwerkende zorgmedewerkers in staat stellen om corona zo goed mogelijk te verslaan. Echter door het zwalkend kabinetsbeleid en de gebrekkige en lakse handhaving krijg ik steeds meer het gevoel dat we onnodig afgestraft worden en dat oorzaak en gevolg niet helemaal meer in verhouding staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Wellicht zijn de jongeren wél vatbaar voor een pakkende commercial met bijbehorende aangrijpende tekst. Bijvoorbeeld een scène van een jongen aan bed bij zijn oma op de IC, met de voice-over:

Wie had dat gedacht. Van met je maten na 21:00u rellen op straat, naar de volgende dag je oma aan een beademingsapparaat.

Edit: post is sarcastisch bedoeld :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jedi_Pimp op 24-01-2021 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Silvos schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:25:
Ik moet zeggen dat mijn steun voor het beleid wel wat begint af te zwakken vanuit mijn perspectief als alleenstaand en vaak laat werkend avondmens. Sinds het begin van de coronacrisis heb ik mij netjes aan de regels gehouden, niet teveel mensen uitnodigen, overal afstand houden, handen wassen, niet op vakantie, sinds maart 2020 niet in of in de buurt van een café geweest.

En dat leuke dingen zoals kroegen, vakanties, evenementen enzovoorts niet mogen is jammer maar gezien de situatie begrijpelijk. Ik ben mij bewust van de impact die Corona het heeft op het gezondheidsstelsel. Bovendien zijn dit allemaal ook wel enigszins luxe zake in een rijk en wellicht bevoorrecht land als Nederland.

Echter meer recent beginnen toch wel meer de basisbeginselen aangetast te worden. Zo zijn de sportschool en het zwembad dicht en is het bij late diensten zelfs onmogelijk geworden om na je werk nog even een rondje te fietsen of lopen. Dat vind ik wel erg ver gaan. Maar ook dat vrienden bijvoorbeeld niet meer s'avonds langs kunnen komen. Nu snap ik dat dat deels de bedoeling is maar in mijn situatie betekend dat dat ik letterlijk heel de week op mezelf zit in een nogal uitzichtloze maatschappij.

En nu vind ik dat allemaal voor een paar weken nog niet zo'n ramp, we hebben het in Nederland relatief goed, zeker niet als het voor een maatschappelijk belangrijk doel en gezamenlijk doel is. Echter de weken beginnen maanden te worden en de maanden jaren. Daarbij kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de brave burger die zich aan de regeltjes houdt steeds langer vast zit aan huisarrest terwijl de politiek fouten blijft maken en de probleemgevallen wegkomen met een boetetje van 95 euro.
Heel herkenbaar, de weken lijken steeds meer op elkaar omdat er niets te doen is dan werk en thuis zitten.
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat de coronaboete maar 95 euro is voor iets wat onze hele maatschappij opzadelt met problemen terwijl als je iets compleet onschuldigs doet als je belastingaangifte een dag te laat inleveren of 108 ipv 100 langs een flitspaal rijdt je die boete ook krijgt.
Probleem is dat een hogere boete meteen tot een strafblad leidt, wat ook weer buiten verhouding staat.
Ondertussen slaat het kabinet de ene na de andere plank mis door veel te laat een lockdown in te voeren, een wisselend, zwalkend en vooral onduidelijk beleid zonder duidelijke boodschap en perspectief richting de burger. En ook met de vaccinstrategie wil het maar niet vlotten. Niet alleen is het vaccineren onnodig laat begonnen, volgens dit artikel zijn we ook nog steeds niet op schema en dat ligt blijkbaar niet enkel aan de hoeveelheid geleverde vaccins zoals Rutte en de jonge blijven beweren. https://nieuwscheckers.nl...j-andere-europese-landen/.
Ik had goede hoop dat vaccineren de boel op zou lossen, maar ondertussen vraag ik me af hoe snel dat gaat zijn. Het komt niet op stoom, we gaan afwijken van wat de fabrikanten getest hebben om maar "snel" te lijken, het geeft mij momenteel weinig vertrouwen.
Ook zie je dat veel geld wordt weggegooid aan steunmaatregelen. Zo las ik dat in 2020 er minder faillissementen waren dan in 2019 wat natuurlijk onmogelijk kan. Natuurlijk is het goed om bedrijven die door te willen te steunen zodat ze de coronacrisis overleven, maar er zijn ook zat ondernemers die niet door willen of kunnen maar nu soort van overeind worden gehouden puur op steun. Iets als een eenmalige WW voor ondernemers zou bijvoorbeeld veel constructiever zijn. Daarmee voorkom je dat geld gepompt blijft worden in bedrijven die uiteindelijk na aflopen van de steun alsnog op de fles gaan.
Alleen als de overheid moet gaan kijken wie wel kansrijk is en wie niet op langere termijn, duurt het uitbetalen weer langer en gaan er daardoor bedrijven op de fles die eigenlijk wel gezond waren. Daarnaast, als de bedrijven op de fles waren gegaan, waren er alsnog kosten aan WW en bijstand geweest, ik denk dat het netto weinig scheelt.
Samenvattend vind ik dat de balans vooral ontbreekt. We leven in een complexe veeleisende maatschappij waarbij we de huur/hypotheek moeten betalen, belastingen moeten betalen, voortdurend geprikkeld worden door negatieve berichtgeving uit de media. We leven daarbij in een strak regime met de tijd waarin alles stipt is geregeld. Dat is niet perse erg, dat is hoe we de samenleving hebben ingericht. Maar tegenover al die verplichtingen is een uitlaapklep noodzakelijk zoals een vakantie, een sport, een hobbyactiviteit of een sociale activiteit. Al die leuke dingen zijn echter weggenomen maar je bent wel onverminderd verplicht huur te betalen, belasting te betalen, werk te doen, klusjes te doen, stress te krijgen van nieuwsberichten en maatregelen. Kortom, de balans is weg.
Helaas zijn het de leuke dingen waar de verspreiding het meest op de loer ligt, maar het is dan wel jammer dat de minder leuke dingen vol door blijven gaan. Daar is alleen denk ik geen oplossing voor, het werk gaat door en maatschappijbrede huurkorting o.i.d. om de balans recht te trekken is ook maar een sigaar uit eigen doos.
Dat zou tot daaraan toe zijn als daar dan wat tegenover stond; namelijk onze hardwerkende zorgmedewerkers in staat stellen om corona zo goed mogelijk te verslaan. Echter door het zwalkend kabinetsbeleid en de gebrekkige en lakse handhaving krijg ik steeds meer het gevoel dat we onnodig afgestraft worden en dat oorzaak en gevolg niet helemaal meer in verhouding staan.
Houdt vol, over een paar maanden stemt Nederland weer massaal VVD, als beloning voor dat zwalkende beleid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

Yucon

*broem*

En nu vind ik dat allemaal voor een paar weken nog niet zo'n ramp, we hebben het in Nederland relatief goed, zeker niet als het voor een maatschappelijk belangrijk doel en gezamenlijk doel is. Echter de weken beginnen maanden te worden en de maanden jaren.
Als ik heel eerlijk ben zit ik vooral met het gevoel nogal bewust voorgelogen te worden. Dat woord is negatiever dan ik het bedoel en ik ga ook niet uit van kwade opzet, maar het lijkt toch wel structureel onderdeel van het beleid om een smoesje op te hangen om een beslissing te verkopen. Ik voel me niet heel erg serieus genomen daardoor.

Je kunt nu al op je vingers natellen dat die avondklok langer duurt terwijl er toch en einddatum genoemd wordt die niet al te ver weg ligt. Het twijfelachtige gedraai over de effectiviteit van mondkapjes terwijl de eigenlijke drijfveer de schaarste was is net zoiets. Of de mededeling dat het niet de bedoeling is een avondklok in te voeren en het een week later als voldongen feit gepresenteerd wordt. En zo zijn er nog legio voorbeelden.

Met dit aspect heb ik behoorlijke moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:38:
[...]
Je kunt nu al op je vingers natellen dat die avondklok langer duurt terwijl er toch en einddatum genoemd wordt die niet al te ver weg ligt.
Volgens mij is er nooit een einddatum voor de avondklok genoemd. Wel dat het in ieder geval tot 9 februari duurt, maar niet dat het dan ook weer weg gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
[...]

Als ik heel eerlijk ben zit ik vooral met het gevoel nogal bewust voorgelogen te worden. Dat woord is negatiever dan ik het bedoel en ik ga ook niet uit van kwade opzet, maar het lijkt toch wel structureel onderdeel van het beleid om een smoesje op te hangen om een beslissing te verkopen. Ik voel me niet heel erg serieus genomen daardoor.

Je kunt nu al op je vingers natellen dat die avondklok langer duurt terwijl er toch en einddatum genoemd wordt die niet al te ver weg ligt. Het twijfelachtige gedraai over de effectiviteit van mondkapjes terwijl de eigenlijke drijfveer de schaarste was is net zoiets. Of de mededeling dat het niet de bedoeling is een avondklok in te voren en het een week later als voldongen feit gepresenteerd wordt. En zo zijn er nog legio voorbeelden.

Dank voor je uitleg die gewoon echt helder is.. en voor mij ook gewoon raakt waar het misgaat.
1: mondkapjes, voor de meesten niet zo'n ramp, maar met gehoorproblemen wel. Maanden gezegd ook dat ze niks doen. Dus waarom vanaf 1dec ineens wel? Dit voelt eigenlijk als een leugen. Ondertussen is er gewoon niks goed geregeld als je slechthorend bent.

2: de avondklok, waarvan je inderdaad gewoon al weet dat de genoemde einddatum niet zal gebeuren. Het is zelfs zeer onlogisch, want een week later is carnavalsvakantie, en het RIVM noemt al april.
Tevens word je gewoon beknot in je vrijheid. Rustig moment van boodschappen doen, even een rondje lopen om de stress thuis en van het thuiswerken even eruit te lopen.

Voor mij is het grootste probleem echter:
3: er is geen enkele stip aan de horizon, vaccineren lijkt totaal niet te lopen, dikke problemen met leveringen. Zoals het nu staat heb ik 2021 eigenlijk gewoon opgegeven voor een beetje normaal leven.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 20:22

Yucon

*broem*

Fly-guy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Volgens mij is er nooit een einddatum voor de avondklok genoemd. Wel dat het in ieder geval tot 9 februari duurt, maar niet dat het dan ook weer weg gaat.
Als ik een kwartje kreeg voor elke keer dat ik gehoord heb dat ik me er maar gewoon aan moest houden want het is maar voor 2,5 week dan was ik nu rijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:07

Amphiebietje

In de blubber

Jedi_Pimp schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:32:
Wellicht zijn de jongeren wél vatbaar voor een pakkende commercial met bijbehorende aangrijpende tekst. Bijvoorbeeld een scène van een jongen aan bed bij zijn oma op de IC, met de voice-over:

Wie had dat gedacht. Van met je maten na 21:00u rellen op straat, naar de volgende dag je oma aan een beademingsapparaat.
Gelet op hoe ze zich zich tijdens de rellen niet zo erg aan de (corona-)regeltjes lijken te houden, kan je gerust in sommige gevallen "je oma" vervangen door "jezelf"...

Dus alternatieve commercial: De jongere, inmiddels 30, puft ernstig bij het oplopen van een korte trap. Wie had dat gedacht, lekker rellen zonder maatregelen in acht te nemen, en nu 30% van je longcapaciteit weg en permanente hartschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ben bang dat je niet de enige bent.
Ik ben zelf ook ten minste tegen de avondklok, maar al die rellen gaan wel een beetje ver. Volgens mij gaan ze vanavond los in Tilburg, Almelo en Venlo + onrust in een aantal andere steden.

Hopelijk blijft het allemaal nog een béétje onder controle. Hier vooral "sluipprotesten" in de vorm van wat vuurwerk zo nu en dan (maar da's echt maar incidenteel). Als de ongeregeldheden te groot worden, is die hele avondklok eigenlijk alleen maar contraproductief (was ik al een beetje bang voor, over het randje).

Nog niet echt serieus tegen de avondklok aangelopen overigens. Gisterenavond binnen gebleven, TV kijken (WIDM). Vanavond was ik nog wel even buiten, maar misschien echt 2 over 9 weer binnen ofzo. In die 2 minuten geen handhaving gezien. Ik hou er eigenlijk niet echt rekening mee. Bedacht me eigenlijk pas dat het 9 uur geweest was toen ik alweer binnen was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Ik ben zelf ook ten minste tegen de avondklok, maar al die rellen gaan wel een beetje ver. Volgens mij gaan ze vanavond los in Tilburg, Almelo en Venlo + onrust in een aantal andere steden.

Hopelijk blijft het allemaal nog een béétje onder controle. Hier vooral "sluipprotesten" in de vorm van wat vuurwerk zo nu en dan (maar da's echt maar incidenteel). Als de ongeregeldheden te groot worden, is die hele avondklok eigenlijk alleen maar contraproductief (was ik al een beetje bang voor, over het randje).

Nog niet echt serieus tegen de avondklok aangelopen overigens. Gisterenavond binnen gebleven, TV kijken (WIDM). Vanavond was ik nog wel even buiten, maar misschien echt 2 over 9 weer binnen ofzo. In die 2 minuten geen handhaving gezien. Ik hou er eigenlijk niet echt rekening mee. Bedacht me eigenlijk pas dat het 9 uur geweest was toen ik alweer binnen was.
Tilburg, Almelo, Venlo, Den Haag, Enschede, Helmond, Breda, Arnhem, Amsterdam, Eindhoven, Roermond nu, aardig wat. Zullen er alleen maar meer worden...

Gaat de overheid nu zichzelf achter de oren krabben of dit wel zo slim was?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Transportman
Bensimpel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Tilburg, Almelo, Venlo, Den Haag, Enschede, Helmond, Breda, Arnhem, Amsterdam, Eindhoven, Roermond nu, aardig wat. Zullen er alleen maar meer worden...

Ik hoop het, dat de overheid dan bedenkt dat er niets mis is met een corrigerende tik op zijn tijd. Want als ze toe gaan geven aan een paar relschoppers, dan zal het heel snel bergafwaarts gaan met dit land. Niet eens met regel X? Gewoon flink gaan rellen? Wordt regel X nog niet afgeschaft? Meer rellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Dit gaat de politie nooit volhouden, zoveel rellen op verschillende plekken.

De overheid kennende zullen ze wel weer nog strengere regels invoeren ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Transportman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Ik hoop het, dat de overheid dan bedenkt dat er niets mis is met een corrigerende tik op zijn tijd. Want als ze toe gaan geven aan een paar relschoppers, dan zal het heel snel bergafwaarts gaan met dit land. Niet eens met regel X? Gewoon flink gaan rellen? Wordt regel X nog niet afgeschaft? Meer rellen!
Een paar relschoppers? Ze geven al toe trouwens hoor, ze worden nou zeg maar niet hardhandig aangepakt. In andere landen waren al lang de rubberen kogels op..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wolly schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Wat kan er nog meer? Straks dat je nog maar 15km van je huis vandaan mag zijn? Checkpoints bij iedere oprit? De massa controles gisteren waren gewoon een PR stunt. Dit is van het begin af aan al nooit kunnen werken.

Strengere maatregelen, maar hoe dan? |:(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Volgens op1 zojuist was het in Stein ook weer onrustig. En dat is dan een dorpje van 10k inwoners..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
[...]

Ik denk inderdaad dat we nog meer regels zullen zien om handhaving van regels in de lucht te houden zodat wetgeving ervoor kan zorgen dat mensen zich aan adviezen gaan houden. Ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Transportman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:37:
Heel herkenbaar, de weken lijken steeds meer op elkaar omdat er niets te doen is dan werk en thuis zitten.
Tja, sinds maart 2020 lijken de weken behoorlijk op elkaar voor mij. Ik werk nu al bijna een jaar thuis, ik kom alleen nog buiten voor een wandeling te maken, de bevoorrading gaat via internet nu dus dat is ook weggevallen.
Houdt vol, over een paar maanden stemt Nederland weer massaal VVD, als beloning voor dat zwalkende beleid.
Hadden de andere partijen het beter gedaan? Hoop gekrakeel op links, maar weinig werkbaars en op rechts heeft de VVD weinig te duchten.
Fly-guy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:46:
Op 2 februari mag de Tweede Kamer stemmen over de verlenging van de avondklok na 9 februari, maar ik verwacht niet dat in anderhalve week er een schokkende wending in het verhaal zit. Ze zullen er wel weer een stukje aanplakken, net als die lockdown.
GAIAjohan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:47:
Dank voor je uitleg die gewoon echt helder is.. en voor mij ook gewoon raakt waar het misgaat.
1: mondkapjes, voor de meesten niet zo'n ramp, maar met gehoorproblemen wel. Maanden gezegd ook dat ze niks doen. Dus waarom vanaf 1dec ineens wel? Dit voelt eigenlijk als een leugen. Ondertussen is er gewoon niks goed geregeld als je slechthorend bent.
Voor iedereen die er geen eentje kan dragen is eigenlijk niets geregeld. Dat is het gevolg van een regeling in een week in elkaar flansen.
2: de avondklok, waarvan je inderdaad gewoon al weet dat de genoemde einddatum niet zal gebeuren. Het is zelfs zeer onlogisch, want een week later is carnavalsvakantie, en het RIVM noemt al april.
Tevens word je gewoon beknot in je vrijheid. Rustig moment van boodschappen doen, even een rondje lopen om de stress thuis en van het thuiswerken even eruit te lopen.
De argumentatie voor de avondklok steekt behoorlijk. Eerst zeggen het doet wat voor de Rt en ze draaien zich nog niet om en de avondklok is dan vooral goed voor bewustwording en niet echt voor de Rt. Beide standpunten heet Van Dissel in een week al verdedigd. Dan krijg ik het idee van paniekvoetbal, de mondkapjes waren ook al voor de bewustwording.
Bensimpel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:59:
Een paar relschoppers? Ze geven al toe trouwens hoor, ze worden nou zeg maar niet hardhandig aangepakt. In andere landen waren al lang de rubberen kogels op..
De politie zal ook een keuze moeten maken. Als de relschoppers de veldslag winnen is ook niet zo'n fijn beeld. Ze hebben niet genoeg mankracht voor relletjes in zoveel steden.
Bensimpel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:02:
Niet misschien? Op een gegeven moment is het gewoon op met het stapelen van maatregelen, elke keer krijg je minder rendement en er is ook kans op je eigen glazen ingooien. De avondklok lijkt dat deels te doen nu.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
[...]

Word alsjeblieft eens volwassen kerel. De overheid probeert de virus onder controle te houden. Alsmaar dat gezeur over die regels.
Wat wil je dan? Alles los laten? En dan achteraf weer zeiken dat de overheid te laat is met de regels als het helemaal mis gaat.
Ja, de overheid maakt fouten, ja veel zaken kunnen beter.
Maar het is het gedrag van de bevolking die ertoe leid dat we steeds meer en strengere regels voorgeschoteld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

blissard schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Ik denk inderdaad dat we nog meer regels zullen zien om handhaving van regels in de lucht te houden zodat wetgeving ervoor kan zorgen dat mensen zich aan adviezen gaan houden. Ofzo.
95 euro boete is namelijk wel een grote grap. Ik voorzie een verhoging aankomen. Misschien dat mensen dan 2 keer nadenken voordat ze naar buiten durven.

Voor 95 euro wil ik best riskeren om even een ommetje te doen. 300 euro word toch een ander verhaal..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 13:12
[...]

Het zou slimmer zijn om die coronaboete weer lekker op te krikken naar €400 inclusief strafblad en met rubber kogels te gaan schieten als er met voorwerpen naar de politie wordt gegooid.

Hoorde net ook dat ze in Eindhoven een ziekenhuis aan het belagen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Word alsjeblieft eens volwassen kerel. De overheid probeert de virus onder controle te houden. Alsmaar dat gezeur over die regels.
Wat wil je dan? Alles los laten? En dan achteraf weer zeiken dat de overheid te laat is met de regels als het helemaal mis gaat.
Maar het is het gedrag van de bevolking die ertoe leid dat we steeds meer en strengere regels voorgeschoteld krijgen.
Omdat ik het jammer zou vinden als er nog strengere regels worden ingevoerd ben ik geen volwassen kerel? Leg die eens uit aub.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Russel88 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Alsmaar gezeur, er zijn legio mensen die zich wel aan de regels houden, al weer bijna 1 jaar. Die zijn dit gedrag van relschoppers al meer dan zat. En dan al helemaal als er ook nog eens bijna tot niet (gisteren was gewoon een PR stunt) gehandhaafd wordt. Blunderende overheid met een vaccinatieprogramma dat niets voorstelt. noem maar op.

Vervolgens komt met met een avondklok terwijl er nog legio mensen zijn die op kantoor werken, terwijl die ook gewoon thuis kunnen werken (echter is de werkgever daar het niet mee eens ofzo). Maar dat is weer teveel moeite om daar iets aan te doen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bensimpel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:02:
Een echte lockdown kan nog, niet dat vrijblijvende geneuzel van nu.
Had niet gedacht dat die ooit in Nederland zou komen maar er zijn toch een hoop mensen die daarop aan sturen onderhand. Kan er ook nog wel bij. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Bron: https://www.nu.nl/eindhov...egin-af-aan-het-doel.html
"Van demonstreren was geen sprake, geweld tegen de politie was van begin af aan het doel."

De burgemeester van Eindhoven geeft al aan dat het niets meer met de avondklok te maken heeft, maar gewoon dat bepaalde groepen willen gaan rellen.

Nu krijgen we niet alle informatie mee, maar waarom lijkt het alsof de politie eerst afwacht totdat het heel erg uit de hand loopt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:13:
"Van demonstreren was geen sprake, geweld tegen de politie was van begin af aan het doel."

De burgemeester van Eindhoven geeft al aan dat het niets meer met de avondklok te maken heeft, maar gewoon dat bepaalde groepen willen gaan rellen.

Nu krijgen we niet alle informatie mee, maar waarom lijkt het alsof de politie eerst afwacht totdat het heel erg uit de hand loopt?
De waterwerper had een lekke band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024

Omdat het anders werkt als een rode lap op een stier. Geweld lokt geweld uit.
En je moet mensen wel eerst de kans geven zelf naar huis te gaan. Een gedeelte zal dit dan ook doen. De echte relschoppers blijven achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ook geen lekker nieuws:
De politie is aanwezig in Roermond en roept op om weg te blijven bij de rellen. Volgens onze correspondent is er op dit moment niet genoeg politie om in de grijpen in Roermond, omdat de patrouilles allemaal naar de rellen in Venlo zijn.
https://www.1limburg.nl/o...en-rellen?context=default

:X :'(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
[...]

Hoe kan het dat elk land in Europa een avond klok kan invoeren zonder te veel gezeik en hier gelijk allerlij vergelijken worden gemaakt met de tweede wereld oorlog terwijl 90% van de mensen niet eens weet waar ze over praten laat staan hebben meegemaakt.

Daarnaast zijn de rellen van vandaag gewoon met name veroorzaakt door typische voetbal hooligans en de bekende kansparels. Van mij mag er echt veel harder worden opgetreden, in Eindhoven heeft de politie meer dan 4 uur over en weer de relschoppers na andere plekken verdreven die dan weer vernield werden.

In andere Europese landen zou veel harder ingrepen zijn. En laat duidelijk zijn ik ben voor demonstreren maar dit had echt niks met anti corona demonstratie te maken. Er stonden misschien 30 man tussen die daadwerkelijk daarvoor kwamen de rest kwam zoals van te voren al verwacht, om flink te rellen.

Als je de verschillende oproepen ook voorbij ziet komen ook voor aankomende weken dan vrees ik dat de politie chef gelijk heeft en die kansloze lui aankomende weken continue gaan rellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik kijk er eerlijk gezegd niet van op. Er worden steeds meer ventielen afgesloten (sport bezoek/beoefening in teamverband, winkels, horeca, privéleven). De druk bouwt op en gaat zich op dit soort manieren manifesteren. Het is dan ook een mengelmoes van notoire relschoppers, mensen die niet meer hun frustraties de baas kunnen en mensen die langzamerhand niks meer te verliezen hebben door niet alleen corona, maar ook stikstof, pfas, toeslagen en andere hoofdpijndossiers van het kabinet waarbij de overheid tegenover de eigen bevolking komt te staan.

Toch lees je telkens dat 75% het met dit beleid eens is, als dat zo is, waarom dan deze rellen? Online kom ik sporadisch voorstanders tegen, maar het gros is hier tegen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Señor Sjon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:32:
die langzamerhand niks meer te verliezen hebben
Ik hoop dat je zelf ook wel het melodramatische van deze onzin-opmerking ziet? Ze hebben nog heel veel te verliezen en het ontzettend goed. Het zijn geen daklozen, geen terminale patienten, maar mensen die niet om kunnen gaan met verveling en zich dan als vervelende kleuters gaan gedragen. Ze kunnen hun leven verliezen, ze kunnen hun huis verliezen, hun familieleden het ziekenhuis in of het kerkhof ophelpen door hun domme en gewelddadige acties.

Dit soort figuren verdient geen enkel begrip of medelijden.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 24-01-2021 23:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Transportman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Of ze draaien die belachelijke avondklok terug. Ik zei hier vorige week al dat het voor veel mensen de druppel zou zijn, en zie hier. Maatregelen prima, maar de avondklok gaat nergens over, en zie het volk staat op en protesteert. Kan een demissionair kabinet nogmaals aftreden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toch lees je telkens dat 75% het met dit beleid eens is, als dat zo is, waarom dan deze rellen?
Stel je eens voor hoe het er uit zag als 75% het er niet mee eens was, dan had je echt wel meer rellen dan dit hoor. Dit zijn relatief gezien echt kleine groepen.
Online kom ik sporadisch voorstanders tegen, maar het gros is hier tegen.
Nee hoor, dat valt best mee. Alleen zijn tegenstanders vaak een heel stuk meer (vocaal) aanwezig. De meeste mensen die ik buiten dit soort platformen spreek zijn voor, en hebben wel wat beters te doen dan klagen op een online platform. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:37:
Nee hoor, dat valt best mee. Alleen zijn tegenstanders vaak een heel stuk meer (vocaal) aanwezig. De meeste mensen die ik buiten dit soort platformen spreek zijn voor, en hebben wel wat beters te doen dan klagen op een online platform. ;)
Het Tripadvisor/webshop-syndroom. Je hoort alleen van de azijnzeikers en van de familieleden en vrienden die je gevraagd hebt reviews achter te laten om je feed niet alleen door de azijnzeikers te laten vullen :p .

Net als met reviews zie je de 1-ster en de 5-ster het meeste. De mensen waar het OK was gaan zich niet laten horen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:11:
[...]

Een echte lockdown kan nog, niet dat vrijblijvende geneuzel van nu.
Had niet gedacht dat die ooit in Nederland zou komen maar er zijn toch een hoop mensen die daarop aan sturen onderhand. Kan er ook nog wel bij. :/
Als dit zo doorgaat is er ook nog de mogelijkheid voor een staat van beleg, legerpatrouilles in Stein, Urk, Tilburg, Enschede, Eindhoven, de Schilderswijk en overal waar het testosteron te hoog oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Serieus, wat een avond. Ondertussen vliegen Geert Wilders en Jesse Klaver elkaar in de haren op Twitter en betichten elkaar ervan dat de relschoppers bij de ander zijn achterban horen. En Baudet lijkt als een soort Nero die viool speelt terwijl Rome brand.

De Nederlandse politiebond verwacht de komende dagen tot weken zelfs dit soort rellen. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

gambieter schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:36:
[...]

Ik hoop dat je zelf ook wel het melodramatische van deze onzin-opmerking ziet? Ze hebben nog heel veel te verliezen en het ontzettend goed. Het zijn geen daklozen, geen terminale patienten, maar mensen die niet om kunnen gaan met verveling en zich dan als vervelende kleuters gaan gedragen. Ze kunnen hun leven verliezen, ze kunnen hun huis verliezen, hun familieleden het ziekenhuis in of het kerkhof ophelpen door hun domme en gewelddadige acties.

Ze doen het mede omdat een boete van 95 euro niks is (oke bij vernielingen is die prijs wel hoger) maar met een lage pakkans en een lage boete schrikt het niet genoeg af.

Boete verhogen zal al helpen, in andere landen zijn de boetes ook niet mals.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

pagani schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:40:
Als dit zo doorgaat is er ook nog de mogelijkheid voor een staat van beleg, legerpatrouilles in Stein, Urk, Tilburg, Enschede, Eindhoven, de Schilderswijk en overal waar het testosteron te hoog oploopt.
Veel locaties zijn van die standaard prachtwijken waar elk excuus voor rellen zorgt. Heeft weinig met corona te maken, Nieuwjaar, kerst, Sinterklaas, carnaval of weekend. Alles kan een aanleiding zijn.

Daar zitten heel andere maatschappelijke problemen die ze al veel eerder op hadden moeten lossen. Nu pluk je daar de 'vruchten' van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
gambieter schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:36:
[...]

Je pakt er 1 groep uit... Er zijn bv weinig bedrijven failliet omdat ze niet een faillissementsaanvraag aan de broek krijgen. Dan zou de boel als een kaartenhuis in elkaar vallen. Mensen die op omvallen staan gaan rare dingen doen.
Bensimpel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:42:
[...]

Ze doen het mede omdat een boete van 95 euro niks is (oke bij vernielingen is die prijs wel hoger) maar met een lage pakkans en een lage boete schrikt het niet genoeg af.

Boete verhogen zal al helpen, in andere landen zijn de boetes ook niet mals.
Denk dat de strafblad koppeling bv op 500 euro moet liggen ipv 100 om zo beter dit te kunnen handhaven. We kennen allemaal de verhalen nog van het voorjaar waarbij mensen een strafblad konden oplopen door naast elkaar op een bankje te zitten door wat overijverige BOA's.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CMD-Snake schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:41:
[...]

De Nederlandse politiebond verwacht de komende dagen tot weken zelfs dit soort rellen. :|
In elk geval tot aan de verkiezingen. Misschien dat daarna de rust terugkeert.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Je zou bijna denken dat er een ander soort virus heerst, soort World War Z :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:36:
[...]

Kan een demissionair kabinet nogmaals aftreden?
Nee, en Rutte grapte nog dat het kabinet als het ware meer macht heeft.

Grap Rutte in debat valt verkeerd

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Stel je eens voor hoe het er uit zag als 75% het er niet mee eens was, dan had je echt wel meer rellen dan dit hoor. Dit zijn relatief gezien echt kleine groepen.

[...]

Denk dat de meeste onderzoekers deze mensen niet bereiken. Dit zijn niet de types die ik even met het Eenvandaag panel zie meedoen.

En dat hou je dus minimaal >25% over die het er niet mee eens is. Maar denk dat de poule zelfs wel groter is. Maar om dan stoplichten uit de grond gaan rukken gaat voor veel van hun ook te ver.

Neemt niet weg dat er nu voor een aantal blijkbaar een trigger is ontstaan om te gaan rellen. En dus de straat op gaan. Maar ziet rellen doet rellen blijkbaar.

Maar vraag me af wat voor wappies dit zijn als je het nodig vindt om het ziekenhuis te gaan bekogelen....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 11:47
Tsja, om eerlijk te zijn had ik de rellen/opstand wel verwacht. Je moet in Nederland gewoon niet aankomen met een avondklok. Het is een paardenmiddel waar je alleen maar verliezers hebt. In mijn geval is mijn werkdag van 14:00 tot 22:00. Eventjes een klein rondje lopen na 8.5 uur stil te hebben gezeten is wel lekker hoor.
En ja, ik heb pauze, maar dan moet er gewoon gekookt en gegeten worden. En 'tussendoor' even wandelen, nee want ik moet toch gewoon werken?

Ik denk dat we tot een conclusie moeten komen dat het gros van de besmettingen hoe dan ook in huiselijke kring plaatsvinden. Je kan de lockdown-duimschroeven nog zo hard aandraaien, de besmettingen blijven toch.
Daarom ben ik dan ook voor een versoepeling. Gooi die winkels, kappers, sportscholen gewoon open. Ik heb in al het Corona nieuws (van vrienden/nieuws/familie) nog nooit gehoord dat men bij de Action bijv. besmet is geraakt.

Ja maar ziekenhuis/IC/bla. Ja, snap ik hetwel, maar ik denk niet dat er een super groot verschil zit tussen winkels open of dicht.

Ondernemers zijn geholpen, het gepeupel kan zijn ding doen.

Leg de focus op de kwetsbare groepen en zorg dat die niet besmet raken.
XWB schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:54:
[...]

In elk geval tot aan de verkiezingen. Misschien dat daarna de rust terugkeert.
Verkiezingen gaan sowieso uitgesteld worden. Mark my words :+

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchy007 op 25-01-2021 00:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

Wat wil je doen met enkele tientallen ME'ers tegen een paar honderd relschoppers? Zonder waterkanon kun je niet veel meer dan zorgen dat het niet nog verder uit de hand loopt. Relschoppers een beetje bij elkaar houden op één plek en wachten.
Ik kijk er eerlijk gezegd niet van op. Er worden steeds meer ventielen afgesloten (sport bezoek/beoefening in teamverband, winkels, horeca, privéleven). De druk bouwt op en gaat zich op dit soort manieren manifesteren. Het is dan ook een mengelmoes van notoire relschoppers, mensen die niet meer hun frustraties de baas kunnen en mensen die langzamerhand niks meer te verliezen hebben door niet alleen corona, maar ook stikstof, pfas, toeslagen en andere hoofdpijndossiers van het kabinet waarbij de overheid tegenover de eigen bevolking komt te staan.
Ik denk ook dat het en, en, en is, al zie ik vooral jongeren en jongvolwassenen als ik zo naar de relschoppers kijk. Juist de groep die je normaal bij het voetbalveld vindt op zaterdag en zondag (of eigenlijk meer in de kantine), of in de kroeg in de avonden, of bij vrienden. Die hebben nu totaal geen uitlaatklep en lezen vervolgens online de wildste theorieën over Corona, de overheid, de vaccinaties en noem maar op. Die gasten vervelen zich en die hebben nu een trigger om die verveling om te gaan zetten in het uitdagen van de autoriteiten. De pest is alleen dat daar niet zomaar een oplossing voor is. Je hebt een groep die zich verveelt maar die zich niks aanneemt van autoriteiten. De politie is alleen maar kut, de overheid bedriegt alleen maar en alles is erop uit om ze het leven zuur te maken. Nu is het Covid in combinatie met een avondklok wat de trigger is geweest, maar dat had net zo goed wat anders kunnen zijn.

Wel enorm triest dat het zo ver moet komen. Ik zeg regeren met harde hand en laten zien wie er de baas is. De groepen die nu rellen en plunderen doen het puur uit verveling. Die luisteren niet naar redelijkheid. Een hoekje in slaan net zo lang tot ze het niet meer in hun kop durven te halen dit soort ellende te veroorzaken.
Toch lees je telkens dat 75% het met dit beleid eens is, als dat zo is, waarom dan deze rellen? Online kom ik sporadisch voorstanders tegen, maar het gros is hier tegen.
Ik zie hier vooral dat mensen het deels eens zijn met het beleid. Begrip voor bepaalde maatregelen zoals het beperken van bezoek, het sluiten van bepaalde zaken, het beperken van reisbewegingen, afstand houden en in mindere mate de mondkapjes. Vaak met gegronde redenen om het wel of niet ergens mee eens te zijn.

Maar ga voor de gein eens op Facebook kijken. Daar is de polarisatie echt enorm. Je hebt enerzijds een groep die zegt alles netjes op te volgen; de 'door anderen gaat alles naar de tering, we moeten dit doen met z'n allen!' groep. Anderzijds heb je een groep die echt niks vertrouwt. De media, overheid, justitie, allemaal onbetrouwbaar. Corona is een hoax en de maatregelen slaan nergens op. Die eerste groep zie ik véél eerder mee doen aan zo'n enquête dan de tweede groep, waardoor zoiets per definitie al bij het oud vuil kan.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:25

Mfpower

In dubio

Ik praat niets goed met betrekking tot de rellen. Maar als je alle uitlaatkleppen sluit dan gaat de zwakste plek als eerste. In dit geval een bepaalde tak van de samenleving. Als het nog langer duurt gaat de volgende laag ook mee doen.

Ik weet niet wat triester is; de rellen of het feit dat Rutte dit niet heeft aan zien komen. Het valt me nog mee, velen hadden met oud en nieuw de rellen al verwacht.

Ik merk nu voor het eerst ook stress op bij mijn vrouw die zich nu echt gevangen voelt. Het idee dat je niet vrij kunt gaan drukt nu ook op haar. Dat had ik niet verwacht. Ik had tot nu toe het meeste last van somberheid etc door de lockdown en het thuiswerken

Enige goede nieuws is dat als ik mijn avond rondje loop de handhavers druk zijn bij de relschoppers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

Mfpower schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:15:
Ik praat niets goed met betrekking tot de rellen. Maar als je alle uitlaatkleppen sluit dan gaat de zwakste plek als eerste. In dit geval een bepaalde tak van de samenleving. Als het nog langer duurt gaat de volgende laag ook mee doen.

Ik weet niet wat triester is; de rellen of het feit dat Rutte dit niet heeft aan zien komen. Het valt me nog mee, velen hadden met oud en nieuw de rellen al verwacht.
Je praat het dus wel goed (sort of). Rellen zou nooit een antwoord moeten zijn op verveling, wat dat is het gewoon. Men verveelt zich en zoekt een uitlaatklep. Voor sommigen is die uitlaatklep blijkbaar het opzettelijk plegen van geweld.

Natuurlijk zie je wel bepaalde onrusten als minister zijnde, maar dat het zó uit de hand zou lopen had denk ik niemand verwacht. Dat durf je bijna ook niet te verwachten. Maar wat had Rutte dan moeten doen? Bukken uit angst voor mogelijk geweld? Dan heb je ook gewoon meteen verloren naar mijn mening. Nee, ik ben het niet altijd eens met Rutte, maar het buitensporige geweld kun je hem moeilijk aanrekenen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

.

[ Voor 99% gewijzigd door ion op 16-02-2021 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 08:29
ion schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:20:
Vanuit utilitaire benadering zijn al deze corona maatregelen absurd. Merendeel van bevolking lijdt onder de maatregelen om de kleine groep te beschermen.

De kracht van dashboards: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Kijk maar eens naar de verdeling van leeftijd.

90% van de overledenen komt uit het een groep die 13% van het volk vertegenwoordigt. Die groep vertegenwoordigt ongeveer 2.270.000 mensen, waarvan 12.186 van is overleden, wat maar ongeveer 0.50% van die bevolkingsgroep is.

En als je kijkt naar de groep onder de 70, die ~10% van alle overledene vertegenwoordigt dan is dat maar 0,0089% van de 15.200.000 mensen die de onder 70 groep representeren. Daarnaast is 65% waarvan bekend overleden door corona met een onderliggende aandoening. Zie wekelijkse rapportages: https://www.rivm.nl/coron...tie-covid-19-in-nederland

Benieuwd naar jullie meningen.
De doelstelling is het virus uitroeien niet alleen de huidige groep die de hoogste kans heeft om te overlijden beschermen maar ook toekomstige generaties. Op een dag zal jij ook oud zijn en ook tot die groep behoren en hopelijk is dan het virus uitgeroeid. Door het niet meer te verspreiden sterft het virus uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dutchy007 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:06:
Ik denk dat we tot een conclusie moeten komen dat het gros van de besmettingen hoe dan ook in huiselijke kring plaatsvinden. Je kan de lockdown-duimschroeven nog zo hard aandraaien, de besmettingen blijven toch.
Daarom ben ik dan ook voor een versoepeling. Gooi die winkels, kappers, sportscholen gewoon open. Ik heb in al het Corona nieuws (van vrienden/nieuws/familie) nog nooit gehoord dat men bij de Action bijv. besmet is geraakt.
Dat jij niemand kent die bij de Action besmet is geraakt is vrij logisch. Die persoon die jou bij de Action heeft besmet die zie jij nooit meer en je zult er dus ook niet achter komen dat die persoon ziek was en jou besmet heeft. Jij bent dan gewoon één van de velen die niet weten waar ze besmet zijn.

En voor je over de Corona app begint: Die geeft pas een melding als het contact met een besmette persoon langer dan een kwartier duurde. Dus die persoon die jou bij de Action in je nek hoeste wordt niet gemeld als jullie minder dan een kwartier samen in de rij stonden.
Leg de focus op de kwetsbare groepen en zorg dat die niet besmet raken.
Weer dat onzinnige verhaal. Kwetsbare groepen, ouderen en zieken, vind je in ziekenhuizen, verpleeghuizen, etc. Daar worden ze verzorgd door mensen die veel jonger zijn.
Die mensen gaan 's avonds naar huis en hebben daar contact met hun partners, ouders en kinderen, en worden met Corona besmet. De volgende dag gaan ze weer naar hun werk en besmetten daar die kwetsbare mensen. Het isoleren van de kwetsbaren is onmogelijk als die mensen afhankelijk zijn van zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 20:25

Mfpower

In dubio

SomerenV schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:20:
[...]

Je praat het dus wel goed (sort of). Rellen zou nooit een antwoord moeten zijn op verveling, wat dat is het gewoon. Men verveelt zich en zoekt een uitlaatklep. Voor sommigen is die uitlaatklep blijkbaar het opzettelijk plegen van geweld.
Wat een onzin ik praat helemaal niets goed. Ook niet een beetje. Ik ben tegen elke vorm van geweld en al helemaal deze ongerichte vormen. Alleen deze types zitten nou eenmaal in de maatschappij en met genoeg druk op de ketel krijg je dit. Het verbaast me niet, ik praat zeker niets goed.
Natuurlijk zie je wel bepaalde onrusten als minister zijnde, maar dat het zó uit de hand zou lopen had denk ik niemand verwacht. Dat durf je bijna ook niet te verwachten. Maar wat had Rutte dan moeten doen? Bukken uit angst voor mogelijk geweld? Dan heb je ook gewoon meteen verloren naar mijn mening. Nee, ik ben het niet altijd eens met Rutte, maar het buitensporige geweld kun je hem moeilijk aanrekenen.
Je kunt het Rutte niet aanrekenen nee. Hij is niet verantwoordelijk voor het geweld. Maar het gebrek aan perspectief en een buitenproportionele druk middels de avondklok kan ik hem wel verwijten. Helaas kan niet iedereen daarmee omgaan en vervallen sommige lui in een patroon van geweld. Niet iedereen zal rellen tegen de avondklok. Voor sommigen is het een goed excuus. Maar je wéét toch dat die mensen in de samenleving aanwezig zijn? Denken dat die mensen vroeg naar bed gaan om 2100 uur is m.i. een beetje naïef.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
90% van de overledenen komt uit het een groep die 13% van het volk vertegenwoordigt. Die groep vertegenwoordigt ongeveer 2.270.000 mensen, waarvan 12.186 van is overleden, wat maar ongeveer 0.50% van die bevolkingsgroep is.

Het draait allemaal om de druk op de zorg. Het virus is ontzettend besmettelijk en zonder maatregelen krijg je een exponentiële besmettingsgroei en hebben die 2 miljoen mensen binnen de kortste tijd zorg nodig. Het zorgsysteem in dit land kan dat nooit aan.

Dat het nu maar 0,5% van die bevolkingsgroep is hebben we juist door deze set aan maatregelen te danken.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vanuit utilitaire benadering zijn al deze corona maatregelen absurd. Merendeel van bevolking lijdt onder de maatregelen om de kleine groep te beschermen.

De kracht van dashboards: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

En als je kijkt naar de groep onder de 70, die ~10% van alle overledene vertegenwoordigt dan is dat maar 0,0089% van de 15.200.000 mensen die de onder 70 groep representeren. Daarnaast is 65% waarvan bekend overleden door corona met een onderliggende aandoening. Zie wekelijkse rapportages: https://www.rivm.nl/coron...tie-covid-19-in-nederland

Het gaat niet om het voorkomen van sterfte door corona maar om het voorkomen van overbelasting van de zorg.
Als we in Nederland geen werkende ziekenhuizen en daarmee IC capaciteit hebben, dan komen de percentages die jij noemt anders te liggen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43

WhySoSerious

Be the change.

De cijfers zijn zo omdat we juist de maatregelen getroffen hebben. Je kunt dit niet los zien van elkaar.

Geen maatregelen zou meer doden tot gevolg gehad hebben, je kunt dus niet stellen dat we ons af moeten vragen of we dit allemaal doen voor X doden.

Daarbij stel ik het ook op prijs dat er plek is in het ziekenhuis wanneer, God forbid, ik, mijn vriendin of mijn dochter daar behoefte aan hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is wat de <bleeps> achter think tank achter de Great Barrington Declaration probeerden door te duwen, en hoe kwaadaardig dom die GBD is, is intussen wel duidelijk geworden. Je kunt de kwetsbaren niet afsluiten van de samenleving, even los van dat men dit blijkbaar wel anderen wil aandoen om zelf maar geen avondklok te hebben.

Verder: weet je hoe groot die groep kwetsbaren is? Kan jij aan mensen zien of ze onderliggende morbiditeiten hebben? Bij zat mensen zijn die nog niet eens bekend/gediagnosticeerd. Ook gaat het om de ziekenhuisbezetting, wil je Corona-gevallen in die categorie uitsluiten van ziekenhuisopname, sorry, te oud?

Het is gewoon compleet ondoordacht en ik voorspel dat je zelf niet tot de risicogroep behoort. Altijd makkelijker te (ver)oordelen als het jezelf niet gaat overkomen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

...

Je vergelijking klopt niet. Je bekijkt het aantal doden mét maatregelen om te beweren dat de maatregelen absurd zijn.

Dat is als beweren dat parachutes nutteloos zijn, omdat er zo weinig parachutisten doodvallen.

Het kan een interessante benadering zijn, maar dan moet je beginnen met modelleren hoeveel doden en gewonden er vallen zónder maatregelen, en hoeveel non-COVID doden en gewonden er vallen door het overbelaste zorgsysteem. En het psychisch leed van diegenen die hun geliefden stikkend hebben zien doodgaan op de parkeerplaats van een vol ziekenhuis. Het psychisch leed van mensen die zelf maar zuurstofflessen zijn gaan halen voor hun zieke familielid; zoals in Manaus. En dan die schade of leed afzetten tegen de schade of leed van de maatregelen.

De realiteit is dat de meeste mensen bij de eerste ruwe schetsen van dat scenario weten; deze kant moeten we niet op. Vandaar dat ‘alle maatregelen loslaten’ in de politiek nauwelijks aandacht krijgt. Het is zo overduidelijk een slecht plan; dat is meteen afgeschreven.

Maar het zou goed zijn om het eens wat beter uit te werken, sommige mensen kunnen daar wees behoefte aan hebben :)

[ Voor 51% gewijzigd door eamelink op 25-01-2021 00:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

:|

[ Voor 99% gewijzigd door ion op 16-02-2021 17:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eamelink schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:41:
Dat is als beweren dat parachutes nutteloos zijn, omdat er zo weinig parachutisten doodvallen.
Survivorship bias, aka de verkeerde conclusies die mensen snel trekken aangaande de kogelgaten in de teruggekeerde bommenwerpers in WW2: Wikipedia: Survivorship bias

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43

WhySoSerious

Be the change.

Simpel. Zou jij zorg willen op het moment dat het nodig is?

Niet alleen wanneer je Covid opgelopen hebt, maar bij een beenbreuk / galsteen / chemo?

Ik wel, dus ja, voor mij is het proportioneel.

Daarbij meet ik een beschaving graag aan hoe zij met haar zwaksten / dieren om gaat, dus ook daar een ja.

[ Voor 21% gewijzigd door WhySoSerious op 25-01-2021 00:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 00:20
ion schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:44:
[...]

Het virus uitroeien bestaat niet. Mensen worden gevaccineerd, maar dit zal jaarlijks moeten gebeuren. Dan zijn er ook nog eens mensen die zich niet laten vaccineren, dus je kan gewoon stellen dat het naast het influenza virus jaarlijks zal terugkomen.
Ah, kijk aan.
Nu ik weet dat je epidemioloog en viroloog bent neem ik je een stuk serieuzer :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:46:
[...]

Survivorship bias, aka de verkeerde conclusies die mensen snel trekken aangaande de kogelgaten in de teruggekeerde bommenwerpers in WW2: Wikipedia: Survivorship bias
offtopic:
ooit op de radio een droog verhaal van een marine bioloog over hoe dolfijnen mensen zouden redden.
"Van de mensen die ze spelend naar de bodem drukken hoor je nooit meer wat"
Missende data in statistiek is een apart fenomeen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

franssie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:53:
offtopic:
ooit op de radio een droog verhaal van een marine bioloog over hoe dolfijnen mensen zouden redden.
"Van de mensen die ze spelend naar de bodem drukken hoor je nooit meer wat"
Missende data in statistiek is een apart fenomeen
Dan hoop ik maar dat dolfijnen een goede "arsehole radar" hebben als ze besluiten wie er gered gaat worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Vuvuzela

My spire is forming

gambieter schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:55:
[...]

Dan hoop ik maar dat dolfijnen een goede "arsehole radar" hebben als ze besluiten wie er gered gaat worden :p
Ik ken een geschikt duo om dit mee te toetsen. :P

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
bloodlynx schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:30:
[...]

Hoe kan het dat elk land in Europa een avond klok kan invoeren zonder te veel gezeik en hier gelijk allerlij vergelijken worden gemaakt met de tweede wereld oorlog terwijl 90% van de mensen niet eens weet waar ze over praten laat staan hebben meegemaakt.
Er zijn al in meerdere Europese landen rellen geweest n.a.v. corona maatregelen, zo uniek is het echt niet. Daar krijg je hier alleen niet zoveel van mee, evenals dat de rest van Europa maar weinig mee zal krijgen van de rellen hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Harder gaan optreden, boetes omhoog met strafblad. Onvoldoende politie en me? Staat van beleg en dus het leger op straat.
Toegeven gaan "we" nooit.
Tijd lijkt langzaam aan te breken om met geweld dit de kop in te drukken. Schorem van de onderste laag van de bevolking is het gewoon.

Misschien staat er binnenkort een ander burgerinitiatief op die besluit die relschoppers aan te pakken. Ik blijf geloven dat het overgrote meerendeel hier niet achter staat.

Geen medelijden met eventuele slachtoffers onder de relschoppers. Die zogenaamde zielige bebloede vrouw had ik ook geen greintje medelijden mee. Valt me nog mee dat ze haar 10 jarige kinders niet bij had.

Wat moeten hun kinderen wel niet gaan denken? Geen respect voor gezag, rellen en plunderen is normaal? Goed voorbeeld.

Bijna eng dit. Hoop dat handhaving tandje bijzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Nnoitra schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:50:
[...]

Ah, kijk aan.
Nu ik weet dat je epidemioloog en viroloog bent neem ik je een stuk serieuzer :+
Covid free dus in 2021-2022. :+ 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, qua gewelddadige protesten is voorkomen beter dan genezen. Gebruik camerabeelden e.d. om de relschoppers te identificeren en hun netwerken (want het echte uitschot zijn degenen die het aanmoedigen, en zelf wegblijven). Het domme voetvolk is precies dat.

Maar dat is niet specifiek voor Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

bloodlynx schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:30:
[...]

Hoe kan het dat elk land in Europa een avondklok kan invoeren zonder te veel gezeik
Vrijwel ieder land past reactief maatregelen toe, oftewel besmettingen lopen op en meer maatregelen. Nederland is bij mijn weten het eerste land in Europa, waarbij de besmettingen nog steeds dalen maar men wel al strenger optreedt vanwege een voor velen onzichtbare dreiging. De avondklok is vermoedelijk de trigger geweest voor de wanordelijkheden. Maar te sneu voor woorden wat er allemaal is gebeurd, deze uitwassen mogen ze allemaal keihard aanpakken zonder dat ze aanspraak kunnen maken op behandeling in het ziekenhuis.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 12:18

Alleen als de overheid moet gaan kijken wie wel kansrijk is en wie niet op langere termijn, duurt het uitbetalen weer langer en gaan er daardoor bedrijven op de fles die eigenlijk wel gezond waren. Daarnaast, als de bedrijven op de fles waren gegaan, waren er alsnog kosten aan WW en bijstand geweest, ik denk dat het netto weinig scheelt.

[...]

Daarom suggereerde ik een WW-achtige constructie. Dan kun je namelijk het initiatief aan de ondernemer laten. Die kan besluiten of hij zijn zaak verder wil zetten of wil stoppen. Op die manier krijg je een natuurlijke transitie van bedrijven die willen stoppen zonder dat je die ondernemers hoeft te dwingen of hoeft te onderzoeken.

Wel eens met je VVD commentaar, snap persoonlijk niet hoe die op winst kunnen staan gezien zwalkend coronabeleid, toeslagenaffaire en milieuproblematiek.
Probleem is dat een hogere boete meteen tot een strafblad leidt, wat ook weer buiten verhouding staat.
Met al die noodwetgeving en die avondklok moet het volgens mij geen hogere wiskunde zijn om hogere boetes te maken zonder een strafblad te krijgen.
[...]

Je kunt nu al op je vingers natellen dat die avondklok langer duurt terwijl er toch en einddatum genoemd wordt die niet al te ver weg ligt. Het twijfelachtige gedraai over de effectiviteit van mondkapjes terwijl de eigenlijke drijfveer de schaarste was is net zoiets. Of de mededeling dat het niet de bedoeling is een avondklok in te voeren en het een week later als voldongen feit gepresenteerd wordt. En zo zijn er nog legio voorbeelden.

Helemaal mee eens, het is inderdaad verbazingwekkend hoeveel informatie niet klopt of toch weer veranderd wordt terwijl bijna overduidelijk is dat men vooraf al op de hoogte was. Daarbij snap ik zeker dat het voor de politiek soms ook moeilijk, nieuw en lastig is om keuzes te maken en daarbij fouten worden gemaakt. Maar daar eerlijk voor uitkomen is te moeilijk blijkbaar.
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:51:
Vanzelfsprekend sta ik ook niet achter rellen. Maar wat mij vooral weer stoort is hoe makkelijk men er mee wegkomt. Ik las bijvoorbeeld letterlijk op de NOS dat relschoppers een ziekenhuis in Enschede met stenen bekogelde en dan staat er ‘de politie stuurde hen weg’. Dat vind ik dus onbegrijpelijk. Hoezo wordt daartegen niet opgetreden en geef ze op zijn minst die boete van 95 euro. Dat lees je ook vaak bij die feestjes 'de politie vind het ordelijk beeindigen van het feest belangrijker dan boetes uitdelen'. Gek genoeg krijg ik nou nooit een brief van het CJIB dat ze het belangrijker vonden dat ik de afslag van de snelweg veilig had verlaten dan mij die kulboete geven voor 6km/u te hard.
Cobalt schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:29:
[...]

De doelstelling is het virus uitroeien niet alleen de huidige groep die de hoogste kans heeft om te overlijden beschermen maar ook toekomstige generaties. Op een dag zal jij ook oud zijn en ook tot die groep behoren en hopelijk is dan het virus uitgeroeid. Door het niet meer te verspreiden sterft het virus uit.
Het is virus kan misschien worden uitgeroeid door een aantal jaren van immuniteit en vaccins. Echter het virus uitroeien door het niet meer te verspreiden is op dit moment met wereldwijde verspreidingen en het sterk wisselende beleid per land niet realistisch.
XWB schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:34:
[...]

Het draait allemaal om de druk op de zorg. Het virus is ontzettend besmettelijk en zonder maatregelen krijg je een exponentiële besmettingsgroei en hebben die 2 miljoen mensen binnen de kortste tijd zorg nodig. Het zorgsysteem in dit land kan dat nooit aan.

Dat het nu maar 0,5% van die bevolkingsgroep is hebben we juist door deze set aan maatregelen te danken.
Ik begrijp dat het gaat om het overeind houden van het zorgsysteem, alleen de vraag is, moet dat tegen elke prijs? We kunnen er als ‘beschaafd’ land gewoon niet tegen dat we niet alles in de hand kunnen houden en dat we zouden moeten kiezen uit mensenlevens. Maar de realiteit is dat de mens veel kan maar niet altijd boven de natuur staat en dat we wel degelijk kiezen uit mensenlevens. Alleen we kiezen ervoor om de op dit specifieke moment tastbare corona gevallen te verkiezen boven de minder tastbare gevallen die ziek/overspannen/depressief thuis zitten te wachten op verandering of uitgestelde behandeling.
WhySoSerious schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:47:
Simpel. Zou jij zorg willen op het moment dat het nodig is?

Niet alleen wanneer je Covid opgelopen hebt, maar bij een beenbreuk / galsteen / chemo?

Ik wel, dus ja, voor mij is het proportioneel.

Daarbij meet ik een beschaving graag aan hoe zij met haar zwaksten / dieren om gaat, dus ook daar een ja.
Probleem is alleen dat we hier niet consequent in zijn. Ten eerste gaan we als maatschappij nog steeds niet echt respectvol om met beesten in het algemeen. Ten tweede zijn er voor mensen allerlei zeldzame ziektes en aandoeningen waarvoor het niet rendabel is om een medicijn te ontwikkelen of waarbij een behandeling te duur is of mensen van wie de behandeling nu wordt uitgesteld. Die mensen vissen naast het net.

Maar mensen die corona krijgen moet de samenleving wel bloeden? Ik ben helemaal voor het opvangen van de zwakkeren en de dieren maar ben persoonlijk wel van het gezegd gelijke monnikken gelijke kappen. Dus koste wat kost iemand met corona redden? Dan ook koste wat kost iemand met een zeldzame ziekte. En waarom een paard of een hond anders behandelen van een varken? Dan is licht offtopic maar het toont aan hoe hypocriet we hierin zijn als maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:50
Arrne schreef op maandag 25 januari 2021 @ 01:02:
[...]

Er zijn al in meerdere Europese landen rellen geweest n.a.v. corona maatregelen, zo uniek is het echt niet. Daar krijg je hier alleen niet zoveel van mee, evenals dat de rest van Europa maar weinig mee zal krijgen van de rellen hier.
De Nederlandse rellen waren zelfs op het Zweedse nieuws!
Pagina: 1 ... 60 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2