Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 68 Laatste
Acties:

• Yaksa
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
bug53 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:05:
[...]
Juist omdat deze oorzaak (geen avondklok) -gevolg ( overstromende ziekenhuizen) nog niet bewezen zo duidelijk is als jij stelt is er discussie in de kamer.
Wat wil je bewezen hebben dan?
Meer dan 50% van alle vragen die we hebben/hadden over Covid-19 zijn nog steeds niet bewezen. Wat inmiddels wel bewezen is is dat je Corona alleen kunt krijgen bij contact met een besmet persoon. Dat de oppositie zich dan verzet tegen een vrij onschuldige maatregel om juist die contacten tegen te gaan vind ik opmerkelijk.

• Mr.Joker
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Yaksa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Tja, D66 wil pas instemmen als de mensen liggen te sterven in de gangen van het ziekenhuis.
Ik weet het niet, maar volgens mij ben je dan te laat.
Niet zo overreageren. Indien de R echt met 0.4-0.7 omhoog gaat, gaat het verschil tussen wel en geen avondklok geen mallemoer uitmaken. (Los van het feit dat het niet te handhaven is)

We gaan al gestaag omlaag en dat zal waarschijnlijk accelereren nu we voorbij de feestdagen zijn.

Het moment dat mensen liggen te sterven in de gang is momenteel en voorlopig niet aan de orde, deze variant waart al sinds Oktober/november rond? Die Britten hadden gewoon niet moeten versoepelen rond de kerstdagen

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06:55
Yaksa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Meer dan 50% van alle vragen die we hebben/hadden over Covid-19 zijn nog steeds niet bewezen. Wat inmiddels wel bewezen is is dat je Corona alleen kunt krijgen bij contact met een besmet persoon. Dat de oppositie zich dan verzet tegen een vrij onschuldige maatregel om juist die contacten tegen te gaan vind ik opmerkelijk.
We leven in een vrij land waar tot op de dag van vandaag nog het advies is om maximaal twee personen thuis te ontvangen. Ga dan eerst tijdens een persconferentie vertellen dat je het omlaag brengt naar 0 omdat zelfs die twee mensen op dit moment te veel van het goede zijn. Als twee man nog wel kan volgens het officiële advies moet je niet gaan zeuren dat ik na het eten bij mijn tante op bezoek ga.
Dat mijn tante en ik elkaar kunnen besmetten is wel duidelijk, blijkbaar is dat risico volgens de overheid nog beheersbaar. Een avondklok instellen omdat er ergens te veel tieners naar dezelfde playstation zitten te kijken is een paardenmiddel.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
[...]

Onschuldige maatregel? Dit is zo'n beetje de meest vrijheidsbeperkende maatregel die je kan bedenken. Wat mij betreft mag dit gewoon nooit bespreekbaar zijn in een vrij land ongeacht de gevolgen daarvan.

Niet persoonlijk bedoelt maar dit is nou precies wat ik zo ongelofelijk eng vind aan deze crisis, er lijkt een soort glijdende schaal te zijn ontstaan van dingen die allemaal maar geaccepteerd worden vanwege "het virus". Terwijl als je even afstand neemt en naar onze samenleving kijkt het eigenlijk volstrekt idioot is wat de overheid allemaal al opgelegd en afgepakt heeft.

• Yaksa
  • Nu online
jadjong schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:16:
[...]

We leven in een vrij land waar tot op de dag van vandaag nog het advies is om maximaal twee personen thuis te ontvangen. Ga dan eerst tijdens een persconferentie vertellen dat je het omlaag brengt naar 0 omdat zelfs die twee mensen op dit moment te veel van het goede zijn. Als twee man nog wel kan volgens het officiële advies moet je niet gaan zeuren dat ik na het eten bij mijn tante op bezoek ga.
Dat mijn tante en ik elkaar kunnen besmetten is wel duidelijk, blijkbaar is dat risico volgens de overheid nog beheersbaar. Een avondklok instellen omdat er ergens te veel tieners naar dezelfde playstation zitten te kijken is een paardenmiddel.
Dan zeur ik dus wel want is dat bezoek aan die tante echt noodzakelijk?
Als iets niet verboden is dan wil dat nog niet zeggen dat het verstandig is om toch te doen.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:05

Pierre

Van nature lui !

*knip* geen link dumps. Vat het samen en/of quote de relevante stukken

[Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 13-01-2021 18:38]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

DutchCommando schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Wiskundig gezien is wat ik stelde waar voor alle landen waar VOC202012/01 enige voet aan de grond heeft gekregen.
Ik weet niet wat jij stelde, maar dat de cijfers in Engeland in december zoveel zijn gestegen met nauwelijks maatregelen (pubs en restaurants waren zelfs open), zal niemand verbazen. Daar heb je geen nieuwe variant voor nodig. Zoiets kan bij ons pas gebeuren als wij zowat alle maatregelen los laten. Met onze huidige lockdown gaat dat echt niet gebeuren. In Engeland zaten ze eind december op een positiviteitsratio van 28%, daar zitten wij nog echt heel ver vanaf. Ik vind het vooralsnog storm in een glas water.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• rik86
  • Registratie: januari 2006
Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Ik weet niet wat jij stelde, maar dat de cijfers in Engeland in december zoveel zijn gestegen met nauwelijks maatregelen (pubs en restaurants waren zelfs open), zal niemand verbazen. Daar heb je geen nieuwe variant voor nodig. Zoiets kan bij ons pas gebeuren als wij zowat alle maatregelen los laten. Met onze huidige lockdown gaat dat echt niet gebeuren. In Engeland zaten ze eind december op een positiviteitsratio van 28%, daar zitten wij nog echt heel ver vanaf. Ik vind het vooralsnog storm in een glas water.
Heb je al de presentatie van t RIVM bekeken die al eerder als reactie op jou is gegeven? Daar blijkt ontegenzeggelijk uit dat het aandeel van de nieuwe variant in t totale aantal in zo’n mate toeneemt, dat die variant ca. 56% besmettelijker moet zijn;
Dat uit Denemarken laat precies hetzelfde zien

• Uthog
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:45
rik86 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Heb je al de presentatie van t RIVM bekeken die al eerder als reactie op jou is gegeven? Daar blijkt ontegenzeggelijk uit dat het aandeel van de nieuwe variant in t totale aantal in zo’n mate toeneemt, dat die variant ca. 56% besmettelijker moet zijn;
Maar kantnotatie hierbij, hadden wij daar dan al niet veel meer last van moeten hebben?
Het klimaat is de UK is ook anders als hier. Ik weet niet in hoeverre dat effect heeft maar dat hebben andere virussen wel.

Ik had verwacht, dat als het echt allemaal kommer en kwel is, dat wij hier al veel meer last van hadden moeten hebben.

De UK heeft natuurlijk veelte snel alles losgelaten met deze gevolgen. Ik zie onze overheid dat niet doen, ik zie die eerder uit paniekvoetbal de teugels nog strakker aantrekken met alle gevolgen van dien.

• Mr.Joker
  • Nu online
[...]

Diezelfde presentatie van 170k besmettingen per dag?
Als je doorrekent zit je binnen een paar weken op de 26 miljoen besmettingen per dag!!!

Soms zijn het ook angstzaaiers.....

Wat nuancering..

Heel simpel, als die variant een hogere R heeft van 0,7 dan zal de epidemie altijd groeien, zelfs China kwam niet op een R van 0,3 met het hermetisch afsluiten van huizen en steden

Als het in GB onder de 1 komt weet je dus dat die schattingen niet kloppen.

Het kan ook zijn dat de eerste strain die heerste in het VK op een bepaalde manier mutaties had waardoor die juist afzwakte in reproductie en dat de andere hem heeft gedomineerd. Wie weet ;)

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
[...]

D66 maakt geen deel uit van de oppositie en blijkbaar tekent er zich (wederom) een democratische meerderheid af die het juist geen vrij onschuldige maatregel vindt.

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
[...]

wie eist bewijst. in dit geval eist/wil iemand een avondklok. het is aan diegene om aannemelijk te maken aan de kamer in dit geval ( ik ben slechts toeschouwer) dat dit middel inderdaad goed werkt en de nadelen zijn afgewogen ten opzichte van de verwachte 'opbrengst'.

verderop geef je aan: dat iets mag betekent niet dat het verstandig is. Daarmee ben ik het deels eens. Als je iets mag inclusief het advies om bij verkoudheid etc. geen afspraken te maken dan mag je erop vertrouwen dat je dat ook met een gerust hart kan doen met inachtneming van zaken als afstand etc.. Daarbij wetend dat er altijd restrisico is, maar dat is er bij elke activiteit.
De mensen met kennis waar we op vertrouwen hebben de regels gemaakt, ik zou niet weten waarom je die voor jezelf strenger moet maken. Of het verstandig is om tot de max te gaan (elke dag 2 bezoekers ) weet ik niet, maar bij voorbaat elk bezoek dat binnen de regels plaatsvindt veroordelen begrijp ik niet . Dan moeten ze de regels inderdaad maar op 0 zetten, maar dat doet dan de overheid en niet mijn (digitale) omgeving.

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• DutchCommando
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Je quote mij toch?
DutchCommando schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:44:
Ik link nogmaals naar pagina 29 van de presentatie van Van Dissel vanochtend. Gezien het verschil in besmettelijkheid zal de verhouding verschuiven richting VOC202012/01.

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:11
Ik vind het niet erg om extra maatregelen te nemen om ons voor te bereiden op de Engelse mutatie. Ik vraag me af of avondklok de juiste maatregel is.
Als het feesten van de jeugd een probleem is, kun je het feesten toch zwaarder bestraffen? Facilitators de cel in en deelnemers een boete van 450 euro oid.

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:19
update 2021-01-13

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:58
ik222 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Onschuldige maatregel? Dit is zo'n beetje de meest vrijheidsbeperkende maatregel die je kan bedenken. Wat mij betreft mag dit gewoon nooit bespreekbaar zijn in een vrij land ongeacht de gevolgen daarvan.

Niet persoonlijk bedoelt maar dit is nou precies wat ik zo ongelofelijk eng vind aan deze crisis, er lijkt een soort glijdende schaal te zijn ontstaan van dingen die allemaal maar geaccepteerd worden vanwege "het virus". Terwijl als je even afstand neemt en naar onze samenleving kijkt het eigenlijk volstrekt idioot is wat de overheid allemaal al opgelegd en afgepakt heeft.
Als je als kabinet een maatregel als een avondklok moet instellen dan heb je gewoon gefaald in je beleid. Kan er niets minder van maken.

Zolang je elke keer de grote bronnen van verspreiding veelte laat aanpakt, snap ik niet waarom je überhaupt zou denken aan een avond klok. Nu bijvoorbeeld met de vliegreizen uit UK, maar in het verleden met de middelbare scholen die te lang volop open waren. Of een routekaart die we vervolgens totaal niet gaan aanhouden ("veranderd spontaan in een richtlijn :+ ") dan kom je voor mij totaal niet over als een duidelijk en intelligent kabinet. Waarbij intelligent vooral bedoeld is in de richting de "intelligente lockdown" zoals ze het graag zelf benoemde. Vindt maar slap en verre van intelligent.

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

[...]

Ik ontken in het bericht dat je quote toch niet de aanwezigheid van die variant? Die variant heeft zich inderdaad meer weten te verspreiden. In de presentatie van het RIVM worden daar meerdere oorzaken als verklaring voor gegeven, waarvan er 1 is dat deze variant besmettelijker zou zijn. Geen idee waarop je baseert dat het ontegenzeggelijk zou zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• DutchCommando
  • Nu online
Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Ik ontken in het bericht dat je quote toch niet de aanwezigheid van die variant? Die variant heeft zich inderdaad meer weten te verspreiden. In de presentatie van het RIVM worden daar meerdere oorzaken als verklaring voor gegeven, waarvan er 1 is dat deze variant besmettelijker zou zijn. Geen idee waarop je baseert dat het ontegenzeggelijk zou zijn.
Ik kan je slechts nogmaals op pagina 29 wijzen.

• jadjong
  • Laatst online: 06:55
Yaksa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:22:
[...]

Dan zeur ik dus wel want is dat bezoek aan die tante echt noodzakelijk?
Als iets niet verboden is dan wil dat nog niet zeggen dat het verstandig is om toch te doen.
Of het verstandig is moet ieder voor zichzelf beslissen, als je dat niet wilt moet je de maatregel/richtlijn aanpassen. Het is niet dat je door bij je tante op bezoek te gaan creatief om gaat met de regelgeving of de regels in jouw voordeel uit legt, het is gewoon toegestaan. (voor zover je bezoek thuis kan verbieden)

En of het noodzakelijk is? Je kent haar zelfgemaakte appeltaart waarschijnlijk niet. :+

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
De Jonge en Rutte spreken weer over het vliegverbod. In het Parool een analyse of dit wel haalbaar/mogelijk is, conclusie: Nee.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:01

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Vrijheidsberoving door een avondklok als 'vrij onschuldige maatregel' neerzetten vind ik ook wel wat overdreven.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Uthog
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:45
YakuzA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Vrijheidsberoving door een avondklok als 'vrij onschuldige maatregel' neerzetten vind ik ook wel wat overdreven.
Mwah als je alles bij elkaar optelt begint het er wel aardig op te lijken naar mijn mening.

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Mind explorer

YakuzA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Inderdaad, het is gewoon zo ongeveer de zwaarste maatregel die je kunt nemen. In feite sluit je mensen gewoon op, normaal voorbehouden aan zware criminelen na een gedegen gerechterlijk proces.

[Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 13-01-2021 19:18]

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:07

Rannasha

aka "Species5618"

Mr.Joker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Heel simpel, als die variant een hogere R heeft van 0,7 dan zal de epidemie altijd groeien, zelfs China kwam niet op een R van 0,3 met het hermetisch afsluiten van huizen en steden

Als het in GB onder de 1 komt weet je dus dat die schattingen niet kloppen.

Het kan ook zijn dat de eerste strain die heerste in het VK op een bepaalde manier mutaties had waardoor die juist afzwakte in reproductie en dat de andere hem heeft gedomineerd. Wie weet ;)
Je kunt wijzigingen in R niet op deze manier doorrekenen.

Wanneer er gezegd wordt dat de UK-variant een R waarde heeft die 0.7 hoger is, werd dat gezegd ten opzichte van de op dat moment heersende R waarde van de reguliere variant in de UK. Dus als de reguliere op 1 zat, dan zat de nieuwe op 1.7. Dat betekent niet dat als je de reguliere tot 0.6 hebt teruggedrongen, de nieuwe nog steeds op 1.3 zal zitten.

R wordt, grofweg, bepaald door 2 factoren: Het aantal vatbare mensen waar een besmettelijk persoon mee in contact komt en de kans op infectie per contact.

Zijn dat 10 contacten met een kans van 20% per contact, dan zal een gemiddeld besmet persoon 2 anderen besmetten, dus R = 2.

Lockdown-maatregelen hebben effect op de eerste variabele (aantal contacten) en de aard van het virus beinvloedt de tweede (kans op besmetting per contact).

Als door een nieuwe variant R van 1 naar 1.7 gaat (met gelijkblijvende maatregelen), dan is de kans op besmetting per contact blijkbaar met 70% gestegen. In een andere samenleving met strengere maatregelen, waarbij het aantal contacten slechts de helft is, betekent dit dat R van 0.5 naar 0.85 zou gaan door deze variant.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:04
Metro2002 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Inderdaad, het is gewoon zo ongeveer de zwaarste maatregel die je kunt nemen. In feite sluit je mensen gewoon op, normaal voorbehouden aan zware criminelen na een gedegen gerechterlijk proces.
Overdrijven is ook weer een vak. Je mag overdag nog steeds naar buiten. Wat moet je überhaupt buiten na ~21 / 22 / 23 zonder goede reden? (werk, hond oid).

Zoals het in Italie / Spanje was, dán sluit je mensen op. Alleen nog buiten om naar de supermarkt te gaan of met een briefje van de baas.

EDIT: Dit betekend niet dat ik perse voor of tegen ben. Maar het is niet zo zwaar als jij doet voorkomen.

[Voor 8% gewijzigd door vuurtjih op 13-01-2021 19:23]

Huawei P30 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS4 Slim

• rik86
Uthog schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Maar kantnotatie hierbij, hadden wij daar dan al niet veel meer last van moeten hebben?
Het klimaat is de UK is ook anders als hier. Ik weet niet in hoeverre dat effect heeft maar dat hebben andere virussen wel.

Ik had verwacht, dat als het echt allemaal kommer en kwel is, dat wij hier al veel meer last van hadden moeten hebben.

De UK heeft natuurlijk veelte snel alles losgelaten met deze gevolgen. Ik zie onze overheid dat niet doen, ik zie die eerder uit paniekvoetbal de teugels nog strakker aantrekken met alle gevolgen van dien.
Nee, want het duurt een tijdje voordat een exponentiele groei zichtbaar wordt; Maar als 't dan zichtbaar is, gaat 't hard!

Zie bijgevoegde grafiek; De ene kolom de huidige variant met R = 0,9; De 2e kolom met een nieuwe variant die 55% besmettelijker is.

Je ziet precies 't zelfde gebeuren als in Engeland. En bij een R van 0,9 duurt 't zo'n 10 'generaties voordat 't aandeel van de nieuwe variant van 2% naar 50%+ stijgt (week 6 tot 16)

• rik86
[...]

Klopt, maar op een gegeven zou het zo kunnen zijn dat de keuze wordt om een avondklok in te stellen of de zorg in te laten storten met tienduizenden tot honderdduizenden extra doden als mogelijk gevolg

• Erapaz
  • Laatst online: 11:34
vuurtjih schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Overdrijven is ook weer een vak. Je mag overdag nog steeds naar buiten. Wat moet je überhaupt buiten na ~21 / 22 / 23 zonder goede reden? (werk, hond oid).

Zoals het in Italie / Spanje was, dán sluit je mensen op. Alleen nog buiten om naar de supermarkt te gaan of met een briefje van de baas.

EDIT: Dit betekend niet dat ik perse voor of tegen ben. Maar het is niet zo zwaar als jij doet voorkomen.
Wat dacht je van hardlopen, helemaal alleen, na een drukke dag thuiswerken en thuisonderwijs te hebben gecombineerd? Er is absoluut 0 ruimte om dat overdag te doen, al zou ik dat graag willen met dit weer.
En als je niet meer buiten kan sporten gaat je conditie achteruit en wordt je weer vatbaarder voor COVID.

Wat mij betreft is een avondklok dus onacceptabel, ik kom bij niemand in de buurt op mijn hardloop rondje.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat als we de avondklok hebben en de besmettingen gaan niet significant naar beneden wat is dan de volgende maatregel? Bij een persconferentie krijgen wij burgers hiervan de schuld.

Wat betreft de handhaving ik zie hier in het centrum van Haarlem veelvuldig groepen gasten met capuchons in hun Northface jasjes en badslippers “sorry voor de stereotypering maar het is echt zo” rondlopen. Hier wordt niks tegen gedaan.... Max toch 2 personen? Gaan we dit met een avondklok opeens wel handhaven man man.....

MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 8 256GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4 | Popcorn A-200

• vuurtjih
Erapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:25:
[...]

Wat dacht je van hardlopen, helemaal alleen, na een drukke dag thuiswerken en thuisonderwijs te hebben gecombineerd? Er is absoluut 0 ruimte om dat overdag te doen, al zou ik dat graag willen met dit weer.
En als je niet meer buiten kan sporten gaat je conditie achteruit en wordt je weer vatbaarder voor COVID.

Wat mij betreft is een avondklok dus onacceptabel, ik kom bij niemand in de buurt op mijn hardloop rondje.
Dan ligt het er aan hoelaat de avond klok ingaat. Ga je 's ochtends een uur eerder je bed uit :+
Ga jij om 23u 's avonds pas rennen? (ik heb geen idee wat de tijdspanne zou zijn, 23 - 6 ofzo?) Dat lijkt mij nog wel een behapbaar compromis als het écht zo slecht wordt dat het nodig is. Wordt ik er blij van? Absoluut niet, maar de keren dat ik na 23u buiten in één week komt niet ver boven de 1 uit.

• rik86
[...]

Tenzij het de enige manier is om instorten van de zorg te voorkomen. Ze doen dat echt niet om ons te pesten hè.

Als de Engelse variant 55% besmettelijker is en nu ca. 2% uitmaakt, dan zitten we over 11 weken bij ongewijzigd beleid in dezelfde situatie als nu en over 13 weken starten de Engelse toestanden;
Als 't nu 5% is en 70% besmettelijker dan zijn 't 8 om 10 weken;

Als de R nu 0,95 is ipv 0,90dan zijn 't 5 om 8 weken bij 70%/5%;

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
[...]

Gezien de eerdere "keiharde" maatregelen verwacht ik ook hier een halfzachte variant tussen 0.00 en 4.00u ofzo.

• mokita
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 24-01 11:30
rik86 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Klopt, maar op een gegeven zou het zo kunnen zijn dat de keuze wordt om een avondklok in te stellen of de zorg in te laten storten met tienduizenden tot honderdduizenden extra doden als mogelijk gevolg
Ik moet hier wel wat om lachen. Als ik hier ‘s avonds sport of wandel kom ik echt vrijwel nooit iemand tegen. Hoe kan ik daarmee dan de zorg in laten storten? Er zou eerst eens goed gehandhaafd moeten worden op de maximaal toegestane groepsgrootte. Dat zie ik overdag nog vaak genoeg verkeerd gaan.

• vuurtjih
shoombak schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Gezien de eerdere "keiharde" maatregelen verwacht ik ook hier een halfzachte variant tussen 0.00 en 4.00u ofzo.
En dan noemen we het een nachtklok, omdat niemand de avondklok wil :+

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-01 21:19

TerraGuy

The weirdo with the beard

vuurtjih schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:29:
[...]

Dan ligt het er aan hoelaat de avond klok ingaat. Ga je 's ochtends een uur eerder je bed uit :+
Ga jij om 23u 's avonds pas rennen? (ik heb geen idee wat de tijdspanne zou zijn, 23 - 6 ofzo?) Dat lijkt mij nog wel een behapbaar compromis als het écht zo slecht wordt dat het nodig is. Wordt ik er blij van? Absoluut niet, maar de keren dat ik na 23u buiten in één week komt niet ver boven de 1 uit.
Heeft dat nog zin, pas na 23u? Zijn er zoveel mensen die besmet raken op nachtelijke feestjes? Om dan zoden aan de dijk te zetten moet het vanaf 20u ofzo, om Piet die bij tante Jo op bezoek gaat te stoppen. Dat zullen er tig keer meer zijn, het gewone sociale contact.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:49
[...]

Het kan natuurlijk best dat ze een avondklok instellen muv bepaalde bewegingen, bijv werk en sporten.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
[...]

Van 2000 tot 0400 volgens deze sheet.

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-01 21:19

TerraGuy

The weirdo with the beard

sham27 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Het kan natuurlijk best dat ze een avondklok instellen muv bepaalde bewegingen, bijv werk en sporten.
Dan ga ik in m'n hardloopkloffie en een flesje water lopend of op m'n racefiets richting vrienden >:)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:18
Wat is de definitie van een avondklok ? Mag je bijv niet naar de supermarkt omdat het ‘s avonds rustig is. Mag je bijv niet de snelweg op om vervolgens naar huis te rijden.
Zonder een concrete definitie krijg je straks weer een symbolische maatregel.

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:44
TrailBlazer schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:36:
Ik lees vooral veel mensen die redenen vinden waarom een avondklok voor hun overkomelijk is. Er zijn ook nog steeds genoeg verplaatsingen die volkomen overbodig zijn.
‘S avonds op bezoek bij vrienden na een week werken is gewoon een overbodige verplaatsing. Ook al houd je je aan de afstandregels het is gewoon niet nodig.

Ook het argument dan blijven ze we wel slapen. Hoe vaak doen jullie dat nu dan? Je vrienden zitten daar denk ik minder op te wachten dan je denkt.
Overbodig? Definieer overbodig. Na een week werken in 1 van de vitale beroepen, met verhoogde kansen, met coronaregels consequent in je achterhoofd (waaronder een aantal die onmogelijk te handhaven en volgen zijn), is een moment van gezelligheid rijkelijk nodig. Geestelijke gezondheid is ook gezondheid.

Zeker voor mensen die alleen wonen... of zouden die in volledige isolatie moeten gaan leven?

Welk probleem lost het eigenlijk op? Feestjes? Mogen al niet

Elke dag een bezoek... Stel dan in dat je maximaal 1 of 2 avonden bezoek mag hebben. Pak aan wat je aan wil pakken, en maak niet zoveel extra sidedamage (zoals ook al gebeurd met kinderen thuis houden om ouders thuis te houden)

[Voor 12% gewijzigd door 42erik op 13-01-2021 19:45]

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13:23
In feite sluit je mensen gewoon op, normaal voorbehouden aan zware criminelen na een gedegen gerechterlijk proces.
Ik vind het een goede zaak dat je vrijheid hoog in het vaandel hebt staan. Maar besef je wel dat jouw suggestie in het vorige deel van dit topic:
Metro2002 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:03:
Je kunt ipv de lockdown ook andere maatregelen nemen. Dan kun je denken aan wat hierboven al eerder genoemd is: de ouderen / zwakkeren proberen beter te beschermen en te isoleren.
neerkomt op het opsluiten van die ouderen en zwakkeren? Want dat is wat isoleren inhoudt. Alleen dan niet in de avonduren, maar 24/7 voor de voorzienbare toekomst.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. :)

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Mind explorer

vuurtjih schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Wat maakt de reden dat iemand naar buiten wil uit? Gevangen worden overdag ook gelucht, dat maakt ze nog steeds gevangenen.
Dat het elders nog erger is (geweest) betekent niet dat het geen extreme maatregel is. Het is pure vrijheidsberoving en dat er mensen zó makkelijk over denken is echt schokkend.
NMH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:42:
[...]

neerkomt op het opsluiten van die ouderen en zwakkeren? Want dat is wat isoleren inhoudt. Alleen dan niet in de avonduren, maar 24/7 voor de voorzienbare toekomst.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. :)
Heb ik gezegd dat we ze moeten opsluiten dan? Ouderen beschermen en isoleren kan ook door ze op andere tijden te laten boodschappen doen en andere opties geven zodat ze niet hoeven te mengen in (besmettelijke) jongeren. Ik heb nergens gezegd dat ze gedwongen opgesloten moeten worden, die verantwoording ligt altijd bij de mensen zelf.

En al zou je de ouderen / zwakkeren opsluiten dan is dat nog steeds een logischere optie dan iedereen opsluiten.
Het mag voor zich spreken dat ik niemand wil opsluiten.

[Voor 36% gewijzigd door Metro2002 op 13-01-2021 19:46]

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:34

t_captain

Moderator General Chat
Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Het goede nieuws uit Enegeland is dat zelfs de GB strain van Covid zich laat stuiten. Week-op-week 62k vorige week woensdag -> 46k vandaag. Die beweging is een aantal dagen geleden ingezet en lijkt door te zetten.

Wat betreft de R-waarde: stel dat de Engelse covid de overhand krijgt met een R-waarde die 1.7x de R-waarde van onze oude vertrouwde stam is. Dan kom ik in de huidige omstandigheden op een R-waarde tussen 1.3 en 1.4. Op maandbasis geeft dat een groei van een factor 5. Bij 100 positieven nu zijn dat er 12500 over 3 maanden. 12k dragers komt overeen met pakweg 2000 a 3000 aan dagelijkse nieuwe infecties. Tot april kunnnen lijken we de situatie wel aan te kunnen. In mei zou het een ander verhaal worden, dan zit je weer records te schrijven. We moeten dus zorgen dat we de komende drie maanden voldoende immunisatiegraad bereiken om de R-waarde van deze nieuwe stam richting de 1 af te buigen.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Wolly schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Van 2000 tot 0400 volgens deze sheet.

[Twitter]
Die 8 uur is nogal wat. Niet dat dat het perse onoverkomelijk maakt maar het maakt het wel veel duidelijker aanwezig dan wanneer het 22.00 zou zijn.

• Mr.Joker
  • Nu online
Rannasha schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Je kunt wijzigingen in R niet op deze manier doorrekenen.

Wanneer er gezegd wordt dat de UK-variant een R waarde heeft die 0.7 hoger is, werd dat gezegd ten opzichte van de op dat moment heersende R waarde van de reguliere variant in de UK. Dus als de reguliere op 1 zat, dan zat de nieuwe op 1.7. Dat betekent niet dat als je de reguliere tot 0.6 hebt teruggedrongen, de nieuwe nog steeds op 1.3 zal zitten.

R wordt, grofweg, bepaald door 2 factoren: Het aantal vatbare mensen waar een besmettelijk persoon mee in contact komt en de kans op infectie per contact.

Zijn dat 10 contacten met een kans van 20% per contact, dan zal een gemiddeld besmet persoon 2 anderen besmetten, dus R = 2.

Lockdown-maatregelen hebben effect op de eerste variabele (aantal contacten) en de aard van het virus beinvloedt de tweede (kans op besmetting per contact).

Als door een nieuwe variant R van 1 naar 1.7 gaat (met gelijkblijvende maatregelen), dan is de kans op besmetting per contact blijkbaar met 70% gestegen. In een andere samenleving met strengere maatregelen, waarbij het aantal contacten slechts de helft is, betekent dit dat R van 0.5 naar 0.85 zou gaan door deze variant.
Ik heb wel eens gelezen (bron nog tegoed) dat een avondklok maximaal 0.1 afname in de R waarde geeft. Wij zitten nu op 0.95, dan gaan we naar 0.85 (in theorie), echter zou volgens het RIVM bij de huidige maatregelen de R al op 0.8 moeten zijn (We zitten er dus 0.15 boven)

Zou me dus niet verbazen dat we zelfs met avondklok op een R van 0.85-0.90 zouden zitten.

Kan je het beter zoeken bij vluchten, massaler testen, handhaven op quarantaineplicht etc.

De komende dagen gaan we het zien in de UK, als de R daar onder de 1 blijft is hij zeker niet 70% besmettelijker.

Die R op de 0.5 krijgen werkte alleen in het begin toen iedereen angstig was en de mobiliteit veel minder was. (Zie mobiliteitsdata). Dat ga je nu niet meer voor mekaar krijgen.

Als die 70% besmettelijker is en je zit op een R van 0.6 (Wat al heel laag is voor de Westerse landen) zit je alweer op een R>1

Iets met wishful thinking...

• Erapaz
[...]

Makkelijk praten, mijn zoon wordt om 6 uur wakker en dan gooit mijn vrouw ons het bed uit omdat zij hem ‘s nachts verzorgt. Nog een uur eerder eruit trek ik echt niet, het zijn extreem drukke dagen dus veel ruimte voor flexibiliteit is er niet meer.

Avondklok en dus praktisch mensen opsluiten in huis is echt een stap te ver, en daarnaast totaal nutteloos. Want zoals je zegt, veel mensen zijn er niet buiten ‘s avonds laat.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Vergis je niet dat wanneer een maatregel als de avondklok nu wordt gebruikt en stel deze blijft voor langere tijd geldig dan ontstaat hoe raar het nu ook klinkt er toch een soort van gewenning. Waar ik bang voor ben is dat er door middel van spoedwetgeving er straks om totaal andere redenen sneller naar dit soort maatregelen wordt gegrepen. Het effect is dat je veel meer naar een totaal andere samenleving gaat zonder je het direct door hebt zelfs richting een politie-staat. Langzaam krijg de overheid steeds meer grip en controle.

MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 8 256GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4 | Popcorn A-200

• Mr.Joker
  • Nu online
rik86 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Nee, want het duurt een tijdje voordat een exponentiele groei zichtbaar wordt; Maar als 't dan zichtbaar is, gaat 't hard!

Zie bijgevoegde grafiek; De ene kolom de huidige variant met R = 0,9; De 2e kolom met een nieuwe variant die 55% besmettelijker is.

Je ziet precies 't zelfde gebeuren als in Engeland. En bij een R van 0,9 duurt 't zo'n 10 'generaties voordat 't aandeel van de nieuwe variant van 2% naar 50%+ stijgt (week 6 tot 16)
[Afbeelding]
Honderduizenden extra doden? Hebben we het hier over hetzelfde virus of over Ebola? Hou je bij de getallen, niet bij je onderbuik.

• Erapaz
CycloneX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:52:
Vergis je niet dat wanneer een maatregel als de avondklok nu wordt gebruikt en stel deze blijft voor langere tijd geldig dan ontstaat hoe raar het nu ook klinkt er toch een soort van gewenning. Waar ik bang voor ben is dat er door middel van spoedwetgeving er straks om totaal andere redenen sneller naar dit soort maatregelen wordt gegrepen. Het effect is dat je veel meer naar een totaal andere samenleving gaat zonder je het direct door hebt zelfs richting een politie-staat. Langzaam krijg de overheid steeds meer grip en controle.
Correct en tegelijkertijd is er ook een kans dat ze hun hand overspelen en er straks geen 10 mensen maar duizenden op pannetjes staat te slaan tijdens de volgende persconferentie.

Veel maatregelen zijn al op het randje, met dit soort totalitaire staat maatregelen kan de support zomaar omslaan en krijg je straks velen die roepen #ikdoenietmeermee

• CMD-Snake
  • Nu online
Geen moties zo te horen om de avondklok te blokkeren. Jammer.

En zo te horen wil Kuzu graag naar de kapper. :+ En Krol heeft liever geen verkiezingen. :(

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Negaiido schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:40:
Wat is de definitie van een avondklok ? Mag je bijv niet naar de supermarkt omdat het ‘s avonds rustig is. Mag je bijv niet de snelweg op om vervolgens naar huis te rijden.
Zonder een concrete definitie krijg je straks weer een symbolische maatregel.
Hier in Frankrijk zijn de regels vrij duidelijk: Je mag je niet op straat begeven behalve als je daar een geldige reden voor hebt. Deze redenen zijn:
  • Werk of studie (verklaring werkgever of onderwijsinstelling nodig)
  • Medische redenen (bezoek arts, ziekenhuis of apotheek)
  • Noodzakelijke familiezaken of zorg voor een kwetsbare mensen
  • Noodzakelijke verplaatsingen van mensen met een handicap
  • Noodzakelijke verplaatsingen vanwege juridische of andere redenen die met de overheid te maken hebben
  • Verplaatsingen in het algemeen belang in opdracht van de overheid
  • Reizen van lange afstand per bus, trein of vliegtuig
  • Korte verplaatsingen voor huisdieren (hond uitlaten)
Ik neem aan dat als NL ook een avondklok gaat invoeren er een vergelijkbare lijst met uitzonderingen komt.

edit: Winkelen is niet toegestaan tijdens de avondklok, dus de winkels zijn dan ook gesloten. In de meeste regio's gaat de avondklok om 20:00 in, in de regio's met veel besmettingen om 18:00. Daar is het dus de bedoeling dat je direct uit werk naar huis gaat en daar blijft. 20:00 is prima te doen, 18:00 is krap voor veel mensen.

[Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 13-01-2021 20:02]

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Bij een avondklok trek ik de grens. Dat gaat echt te ver. Het probleem is ook dat er allemaal nutteloze maatregelen nog steeds actief zijn, bv het alcoholverkoopverbod na 20u. En dat daar geen versoepelingen zijn.
Tevens is de deur vanuit het VK nog open op Schiphol, waardoor het virus gewoon binnenkomt.

Als ik in de avond op straat loop kom ik eigenlijk niemand tegen. Heeft niemand last van.

Zorg eerst maar dat de vaccinaties eens goed los gaan, en dat er een plan uit corona is, bij welke waarden welke maatregelen opgeheven worden. En bewijs dát de maatregelen opgeheven gaan worden!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

GAIAjohan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:02:
Tevens is de deur vanuit het VK nog open op Schiphol, waardoor het virus gewoon binnenkomt.
De VK variant is allang in Nederland. En niet slechts een enkel geval, maar al 1% van alle gevallen. Het moment om de deur naar het VK dicht te doen is allang voorbij. Wat er nu nog aan virus binnenkomt uit het VK zal niet veel voorstellen vergeleken met lokale verspreiding.

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:28
mokita schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Ik moet hier wel wat om lachen. Als ik hier ‘s avonds sport of wandel kom ik echt vrijwel nooit iemand tegen. Hoe kan ik daarmee dan de zorg in laten storten? Er zou eerst eens goed gehandhaafd moeten worden op de maximaal toegestane groepsgrootte. Dat zie ik overdag nog vaak genoeg verkeerd gaan.
Omdat de regering geen beleid op maat kan maken voor mokita.

• GAIAjohan
  • Nu online
Rannasha schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:04:
[...]

De VK variant is allang in Nederland. En niet slechts een enkel geval, maar al 1% van alle gevallen. Het moment om de deur naar het VK dicht te doen is allang voorbij. Wat er nu nog aan virus binnenkomt uit het VK zal niet veel voorstellen vergeleken met lokale verspreiding.
Maar vrijwel iedere vlucht zal het virus bevatten, dus trek eerst die deur dicht voordat je verder gaat.
Als je kraan lekt ga je ook niet eerst water weg scheppen voordat je de kraan repareert.
Ga daarna in Nederland quarantaines daadwerkelijk handhaven, bedrijven aanpakken die mensen verbieden thuis te werken.
Een avondklok is totalitair.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Erapaz
Rannasha schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Hier in Frankrijk zijn de regels vrij duidelijk: Je mag je niet op straat begeven behalve als je daar een geldige reden voor hebt. Deze redenen zijn:
  • Werk of studie (verklaring werkgever of onderwijsinstelling nodig)
  • Medische redenen (bezoek arts, ziekenhuis of apotheek)
  • Noodzakelijke familiezaken of zorg voor een kwetsbare mensen
  • Noodzakelijke verplaatsingen van mensen met een handicap
  • Noodzakelijke verplaatsingen vanwege juridische of andere redenen die met de overheid te maken hebben
  • Verplaatsingen in het algemeen belang in opdracht van de overheid
  • Reizen van lange afstand per bus, trein of vliegtuig
  • Korte verplaatsingen voor huisdieren (hond uitlaten)
Ik neem aan dat als NL ook een avondklok gaat invoeren er een vergelijkbare lijst met uitzonderingen komt.

edit: Winkelen is niet toegestaan tijdens de avondklok, dus de winkels zijn dan ook gesloten. In de meeste regio's gaat de avondklok om 20:00 in, in de regio's met veel besmettingen om 18:00. Daar is het dus de bedoeling dat je direct uit werk naar huis gaat en daar blijft. 20:00 is prima te doen, 18:00 is krap voor veel mensen.
Wat mij betreft onacceptabel. Kind uitlaten staat er niet tussen (mijn zoon staat dagelijks met zijn laarzen bij de deur te roepen dat hij naar buiten wil). Sporten en wandelen kan dus ook niet. En geen boodschappen doen ‘s avonds ik ook onzin. Je moet juist spreiden, dus de winkels zo lang mogelijk openhouden. Alsof het virus ‘s avonds wel overspringt maar over dag in een drukke winkel niet 8)7

• GAIAjohan
  • Nu online
Erapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Wat mij betreft onacceptabel. Kind uitlaten staat er niet tussen (mijn zoon staat dagelijks met zijn laarzen bij de deur te roepen dat hij naar buiten wil). Sporten en wandelen kan dus ook niet. En geen boodschappen doen ‘s avonds ik ook onzin. Je moet juist spreiden, dus de winkels zo lang mogelijk openhouden. Alsof het virus ‘s avonds wel overspringt maar over dag in een drukke winkel niet 8)7
Je weet toch, in de nacht is virus actiever dan overdag. /s

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

DutchCommando schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Ik kan je slechts nogmaals op pagina 29 wijzen.
Ik heb even het rapport van PHE waaruit die pagina komt bekeken en het gaat hier om BCO uitgevoerd tussen 30 november en 20 december. Die cijfers spreken inderdaad boekdelen. Alleen wat is vervolgens de verklaring dat de R niet aanzienlijk is gestegen? Begin december lag de R tussen 0.8-1.0 en een maand later tussen 1.0-1.4. Oftewel ongeveer hetzelfde als dat het bij ons is geweest.

[Voor 13% gewijzigd door Laguna op 14-01-2021 16:17. Reden: Bron toegevoegd]

• DutchCommando
  • Nu online
Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Ik heb even het rapport van PHE waaruit die pagina komt bekeken en het gaat hier om BCO uitgevoerd tussen 30 november en 20 december. Die cijfers spreken inderdaad boekdelen. Alleen wat is vervolgens de verklaring dat de R niet aanzienlijk is gestegen? Begin december lag de R tussen 0.8-1.0 en een maand later tussen 1.0-1.4. Oftewel ongeveer hetzelfde als dat het bij ons is geweest.
Ik snap je vraag niet. Nergens stel ik dat de R niet is gestegen. De R is gestegen.

Als je bedoelt: de R is niet aanzienlijk gestegen. Dan ben ik het daar niet mee eens. Een stijging van 0.8-1.0 naar 1.0-1.4 lijkt mij aanzienlijk of niet?

[Voor 11% gewijzigd door DutchCommando op 13-01-2021 20:26]

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

DutchCommando schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Ik snap je vraag niet. Nergens stel ik dat de R niet is gestegen. De R is gestegen.

Als je bedoelt: de R is niet aanzienlijk gestegen. Dan ben ik het daar niet mee eens. Een stijging van 0.8-1.0 naar 1.0-1.4 lijkt mij aanzienlijk of niet?
Dat bedoel ik ja en dat staat ook in m'n bericht.

Die stijging is vergelijkbaar met onze stijging in november/december.

• mokita
Joris748 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Waar een wil is, is een weg ;)

Anyway, welke ontmoetingen sluit je met een avondklok uit die je niet onder de andere regels al afvangt? Mensen die het echt willen, zullen dan wel overdag te veel mensen ontvangen en ontmoeten. Dat zie je nu ook gewoon overdag op straat gebeuren.

Naar mijn idee schiet je er te weinig mee op. Vooral als je ziet dat er voldoende mensen de avond gebruiken om te sporten/wandelen na een dag werken en/of met kinderen in de weer te zijn geweest. Voldoende bewegen schijnt juist nu belangrijk te zijn.

Voor mij gaat een avondklok net een brug te ver. De huidige regels vind ik soms ook al niet nuttig, maar ik respecteer ze wel en ik houd mij er ook aan.

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:04:
[...]

volgens mij noemt mokita hier een voorbeeld, dat net als vele andere voorbeelden argumenten geeft tegen de 'botte bijl maatregel' van een avondklok bovenop alle andere maatregelen die niet gehandhaafd worden.

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:51
Yucon schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Die 8 uur is nogal wat. Niet dat dat het perse onoverkomelijk maakt maar het maakt het wel veel duidelijker aanwezig dan wanneer het 22.00 zou zijn.
Ik gok op een Ruttiaans compromis, dus 22:00.

Hoeven ze de supermarkten die vaak tot 21:00 of 22:00 open zijn ook niet eerder dicht te gooien. Stel het is 20:00, moet je die om 19:00 dicht doen, om het personeel naar huis te laten gaan.

Alleen ik geloof echt niet dat het zoden aan de dijk zet. Het is puur alleen om de millenials terug het hok in te krijgen.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:28
@mokita @bug53 Ik snap het, de avondklok is inderdaad een botte bijl methode. Had gehoopt dat dat niet nodig zou zijn, maar ik houd mijn hart vast voor de gevolgen van die Britse mutatie.

De mogelijkheden raken een beetje uitgeput.

• GAIAjohan
  • Nu online
Ik voorspel hardlopers met hondenlijn die om de 10 meter naar een fictieve Fikkie roepen :+

Of mensen die spontaan en hond willen, zonder hem leuk te vinden, om toch even een rondje te kunnen lopen.

[Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 13-01-2021 20:41]

• Sovieto
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11:11
t_captain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Het goede nieuws uit Enegeland is dat zelfs de GB strain van Covid zich laat stuiten. Week-op-week 62k vorige week woensdag -> 46k vandaag. Die beweging is een aantal dagen geleden ingezet en lijkt door te zetten.

Wat betreft de R-waarde: stel dat de Engelse covid de overhand krijgt met een R-waarde die 1.7x de R-waarde van onze oude vertrouwde stam is. Dan kom ik in de huidige omstandigheden op een R-waarde tussen 1.3 en 1.4. Op maandbasis geeft dat een groei van een factor 5. Bij 100 positieven nu zijn dat er 12500 over 3 maanden. 12k dragers komt overeen met pakweg 2000 a 3000 aan dagelijkse nieuwe infecties. Tot april kunnnen lijken we de situatie wel aan te kunnen. In mei zou het een ander verhaal worden, dan zit je weer records te schrijven. We moeten dus zorgen dat we de komende drie maanden voldoende immunisatiegraad bereiken om de R-waarde van deze nieuwe stam richting de 1 af te buigen.
Dit klopt niet helemaal, want de R gaat niet per week, maar per 4 a 5 dagen. Een R van 1,35 zorgt voor minimaal factor 7 aan besmettingen. Overigens lijkt het sterk dat de Engelse variant 1,7 meer besmettelijk is want dan zou Engeland met deze cijfers op een R van 0,8 zitten, dat zou zeggen dat ze met de minder besmettelijke variant op 0,5 zouden zitten

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:51
Joris748 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:37:
@mokita @bug53 Ik snap het, de avondklok is inderdaad een botte bijl methode. Had gehoopt dat dat niet nodig zou zijn, maar ik houd mijn hart vast voor de gevolgen van die Britse mutatie.

Franse botte bijl, alleen op straat of weg op met briefje en geldige reden. Zo deden ze het daar afgelopen voorjaar.

Maar tja.. je kunt het aantal zichtbare agenten overdag op een paar vingers tellen hier.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• mokita
Joris748 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:37:

Nou ja, op zich zijn er al genoeg mogelijkheden. Het enige is dat het handhaven daarvan best moeilijk is. Hoe dat direct op te lossen is, weet ik ook niet. Bij een avondklok blijft handhaven ook een ding. Behalve op wegen waar je met nummerbordherkenning kunt werken.

• mokita
GAIAjohan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:40:
Ik voorspel hardlopers met hondenlijn die om de 10 meter naar een fictieve Fikkie roepen :+

Of mensen die spontaan en hond willen, zonder hem leuk te vinden, om toch even een rondje te kunnen lopen.
Of je leent er 1 van de buren. Honden lopen straks meer dan ooit tevoren.

• DutchCommando
  • Nu online
Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Dat bedoel ik ja en dat staat ook in m'n bericht.

Die stijging is vergelijkbaar met onze stijging in november/december.
Maar daar had ik het niet over. Ik reageerde namelijk op dit bericht:
Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Je kan niet continue het onderwerp veranderen. Dit is al de derde keer. Wel blij dat je ondertussen eindelijk de pagina hebt bekeken waar je al een aantal keer op gewezen bent.

Nogmaals en de laatste keer: deze nieuwe variant is besmettelijker dan de "normale" variant. Dat is op pagina 29 van de presentatie van Van Dissel te zien. De R komt voort uit een heel scala aan variabelen waardoor het lastig is een vraag als "waarom steeg het dan net als in NL?" te beantwoorden (even los van de vraag of de stelling die in die vraag zit daadwerkelijk klopt). Alleen de stelling "het virus is niet besmettelijker want de R was hetzelfde" die je eerder opgooide klopt gewoon niet.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:34

t_captain

Moderator General Chat
Sovieto schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Dit klopt niet helemaal, want de R gaat niet per week, maar per 4 a 5 dagen. Een R van 1,35 zorgt voor minimaal factor 7 aan besmettingen.
Ik had met 6 dagen tussen generaties besmettingen gerekend.

• pagani
  • Niet online
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de vaccinatiegraad richting het einde van het jaar gaat zijn. Ook in de zorg was er terughoudendheid om snel te vaccineren. Zo was er in het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt een vraag uitgezet ter inventarisatie voor de vaccins beschikbaar waren wie zich wilde laten vaccineren, destijds (en dan hebben we het over een week of drie geleden) gaf een procent of 70 aan het vaccin meteen te willlen, de rest wilde afwachten of niet.

Nu, drie weken later, is 95 procent (!) van alle opgeroepen collega's ingeënt. Als je dan meeneemt dat de 100 procent ook het ziekteverzuim bevat én de mensen die eventueel op verlof zijn geeft dat goede hoop :)

Alienware M15 R2 OLED Review

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

GAIAjohan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:02:
Bij een avondklok trek ik de grens. Dat gaat echt te ver. Het probleem is ook dat er allemaal nutteloze maatregelen nog steeds actief zijn, bv het alcoholverkoopverbod na 20u. En dat daar geen versoepelingen zijn.

Als ik in de avond op straat loop kom ik eigenlijk niemand tegen. Heeft niemand last van.

Zorg eerst maar dat de vaccinaties eens goed los gaan, en dat er een plan uit corona is, bij welke waarden welke maatregelen opgeheven worden. En bewijs dát de maatregelen opgeheven gaan worden!
Ik vrees dat ik hier toch wel in mee moet gaan. Avondklok is gewoon een no-go zolang het geen WO3 is. Als ik 's avonds een stukje wil gaan fietsen om even een frisse neus te halen, dan ga ik dat toch gewoon doen. Na 22:00 uur boeit het mij overigens niet zo, want zo laat ga ik toch niet meer naar buiten. Dan is een "zaterdag-en-zondag-overdag"klok nuttiger ook. Dan lopen halve families in grote groepen door het bos momenteel. En daar mag je na zonsondergang toch al niet heen. :)

Niemand wordt ziek van 's avonds even naar buiten gaan. Dit is een pure onmacht-maatregel. Daar begin ik niet aan.

Qua vaccinaties lees ik overigens berichten, die mij doen vermoeden dat dat allemaal nog weleens héél héél lang kon gaan duren. RTV Utrecht had het over de tweede vaccinatie-golf voor ziekenhuispersoneel op.... jawel.... 1 april. Dat zou natuurlijk OF een heel vroege 1 april grap zijn OF dieptriest. Weet niet wat nou erger zou zijn.

Think smart........ Act stupid........

• pagani
  • Niet online
BazzH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:59:

Qua vaccinaties lees ik overigens berichten, die mij doen vermoeden dat dat allemaal nog weleens héél héél lang kon gaan duren. RTV Utrecht had het over de tweede vaccinatie-golf voor ziekenhuispersoneel op.... jawel.... 1 april. Dat zou natuurlijk OF een heel vroege 1 april grap zijn OF dieptriest. Weet niet wat nou erger zou zijn.
Bijzonder. Het ziekenhuis waar ik in de post boven je naar refereer is in Utrecht. Daar heeft iedereen die de vaccinatie gehad heeft drie weken na het vaccinatiemoment al een afspraak staan voor de tweede shot.

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

pagani schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:57:
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de vaccinatiegraad richting het einde van het jaar gaat zijn. Ook in de zorg was er terughoudendheid om snel te vaccineren. Zo was er in het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt een vraag uitgezet ter inventarisatie voor de vaccins beschikbaar waren wie zich wilde laten vaccineren, destijds (en dan hebben we het over een week of drie geleden) gaf een procent of 70 aan het vaccin meteen te willlen, de rest wilde afwachten of niet.

Nu, drie weken later, is 95 procent (!) van alle opgeroepen collega's ingeënt. Als je dan meeneemt dat de 100 procent ook het ziekteverzuim bevat én de mensen die eventueel op verlof zijn geeft dat goede hoop :)
Ik las toevallig juist net dus een artikel over een ziekenhuis in Amersfoort (Meander), waar ze niet eens genoeg vaccins hebben gekregen en dat het personeel wat nu "pech" heeft (ze waren zo slim om wel alle teamleiders te vaccineren, alleen wat verplegend personeel niet omdat er dus een tekort was) nu ruim 2,5 maand moet wachten tot het weer zou kunnen. Het personeel wilde de prik dus wel, maar men heeft "keuzes moeten maken" en voor de teamleiders gekozen.

[Voor 4% gewijzigd door BazzH op 13-01-2021 21:03]

• pagani
  • Niet online
BazzH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Ik las toevallig juist net dus een artikel over een ziekenhuis in Amersfoort (Meander), waar ze niet eens genoeg vaccins hebben gekregen en dat het personeel wat nu "pech" heeft (ze waren zo slim om wel alle teamleiders te vaccineren, alleen wat verplegend personeel niet omdat er dus een tekort was) nu ruim 2,5 maand moet wachten tot het weer zou kunnen. Het personeel wilde de prik dus wel, maar men heeft "keuzes moeten maken" en voor de teamleiders gekozen.
Maar is er dan te weinig geleverd of te weinig besteld?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:57:

Ik denk dat dit ook heel erg afhankelijk gaat zijn van hoe groot de urgentie nog is zodra de grote bulk van 18-60 zonder aanvullende klachten aan de beurt is.

Als het virus dan al onder controle is omdat iedereen die veel risico loopt al eerder gevaccineerd is en er ook verder geen nadelen zijn van niet gevaccineerd zijn dan zullen denk ik vooral in die groep veel mensen bedanken voor het vaccin. Is de urgentie er nog wel om wat voor reden dan ook (al is het maar nodig voor reizen bijvoorbeeld) dan zal de bereidheid daar ook veel hoger zijn.

• YakuzA

YakuzA

BazzH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Ik las toevallig juist net dus een artikel over een ziekenhuis in Amersfoort (Meander), waar ze niet eens genoeg vaccins hebben gekregen en dat het personeel wat nu "pech" heeft (ze waren zo slim om wel alle teamleiders te vaccineren, alleen wat verplegend personeel niet omdat er dus een tekort was) nu ruim 2,5 maand moet wachten tot het weer zou kunnen.
Vermoed dat ze met de herdistributie ivm de 6 ipv 5 dosissen uit een flesje wel veel eerder kunnen prikken.

PSN

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

YakuzA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Vermoed dat ze met de herdistributie ivm de 6 ipv 5 dosissen uit een flesje wel veel eerder kunnen prikken.
Volgens een woordvoerder van het ziekenhuis:
Volgens Erik van Goor, woordvoerder van het Meander Medisch Centrum, ligt het probleem bij een tekort aan vaccinaties. "We zouden er voor het prikken op maandag en dinsdag 180 krijgen. Dat werden er door tekorten elders 140 minder. Toen hebben we keuzes moeten maken."

[...]

Er zit volgens Van Goor nu niks anders op dan te wachten tot 1 april. Dan staan de vaccinaties voor het ziekenhuispersoneel gepland.
https://www.rtvutrecht.nl...ccineren-teamleiders.html

Dan concludeer ik dus dat men in april nog steeds bezig gaat zijn met zorgpersoneel en dat er dus nog niet 1 prik is gezet bij iemand uit de risicogroepen, laat staan bij "de gewone man". Als ik dat doortrek, begin ik te twijfelen of er in Q2 überhaupt al begonnen gaat worden met het vaccineren van "het volk". Dan denk ik dat we ook rustig kunnen stellen dat wel in Q1 2022 er nog láng niet zullen zijn.

[Voor 20% gewijzigd door BazzH op 13-01-2021 21:13]

• YakuzA

YakuzA

BazzH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Volgens een woordvoerder van het ziekenhuis:

[...]

https://www.rtvutrecht.nl...ccineren-teamleiders.html

Dan concludeer ik dus dat men in april nog steeds bezig gaat zijn met zorgpersoneel en dat er dus nog niet 1 prik is gezet bij iemand uit de risicogroepen, laat staan bij "de gewone man". Als ik dat doortrek, begin ik te twijfelen of er in Q2 überhaupt al begonnen gaat worden met het vaccineren van "het volk". Dan denk ik dat we ook rustig kunnen stellen dat wel in Q1 2022 er nog láng niet zullen zijn.
Het verhaal is uiteindelijk veel genuanceerder:
https://www.leusderkrant....nagers-al-zijn-gevaccinee
Het Meander kreeg vaccins om 500 medewerkers te vaccineren. Hiermee konden alle mensen uit de acute zorg - de spoedeisende hulp, intensive care, verloskunde, de Covid-afdelingen en de ambulancediensten - ingeënt worden en dat is inmiddels gelukt.

Doordat bleek dat er meer vaccins uit een flacon konden worden gehaald, schaalde het ziekenhuis op. Intern werd gekeken aan wie de prik nog meer aangeboden kon worden en daarbij is de keuze gevallen op onder andere de verloskundigen en verpleegkundigen van verloskunde, medewerkers diagnostiek en enkele teammanagers van de kritieke afdelingen.
Alle mensen van de acute en Covid zorg waren dus al gewoon gevaccineerd.

Alleen doordat ze dus niet nog een extra levering kregen voor de reserve lijst zijn daar dus 140 mensen afgevallen.

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 13-01-2021 21:27]

PSN

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

YakuzA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Het verhaal is uiteindelijk veel genuanceerder:
https://www.leusderkrant....nagers-al-zijn-gevaccinee

[...]

Alle mensen van de acute zorg waren dus al gewoon gevaccineerd.

Alleen doordat ze dus niet nog een extra levering kregen voor de reserve lijst zijn daar dus 140 mensen afgevallen.
Niet volgens RTV Utrecht:
AMERSFOORT - Personeelsleden van het Meander Medisch Centrum zijn boos. Teamleiders hebben deze week wel een coronavaccin gekregen, terwijl een groot deel van het ziekenhuispersoneel dat acute zorg verleent het zonder moet doen. Een deel van het personeel heeft volgens NRC Handelsblad een brief gestuurd naar de raad van bestuur.
Ze hadden gedacht wel wat meer te kunnen doen en hebben dus op voorhand een groep met leidinggevenden gevaccineerd en toen bleek dus dat ze daardoor geen vaccin meer hadden voor een groep medewerkers die acute zorg verlenen omdat er "voordringers" zijn geweest.

[Voor 13% gewijzigd door BazzH op 13-01-2021 21:22]

• YakuzA

YakuzA

BazzH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Niet volgens RTV Utrecht:

[...]
NRC, Stentor en stadamersfoort ondersteunen het verhaal van de Leusden courant.
500 mensen op de prik prio lijst zijn allemaal aan de beurt geweest, alleen mensen van de reserve lijst afgevallen.

Denk dus eerder dat de RTV Utrecht iets fout heeft begrepen aangezien hun het NRC als bron gebruiken.

[Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 13-01-2021 21:25]

PSN

• pagani
  • Niet online
Let wel: Acute zorg wil absoluut niet zeggen dat je continu met Coronapatiënten werkt. De meeste ziekenhuizen hebben nu een "schone" SEH en IC en een afgesloten Coronadeel. Uiteraard pik je niet alle patiënten eruit, maar de filterstap bij binnenkomst op basis van de standaard vragenlijst (heeft u klachten?) voorkomt een hoop.

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

YakuzA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:22:
[...]

NRC, Stentor en stadamersfoort ondersteunen het verhaal van de Leusden courant.
500 mensen op de prik prio lijst zijn allemaal aan de beurt geweest, alleen mensen van de reserve lijst afgevallen.

Denk dus eerder dat de RTV Utrecht iets fout heeft begrepen.
Het gaat om verloskundigen en arts-assistenten die ook spoed-zorg verlenen. Ziekenhuizen hadden onderling min of meer afgesproken dat die onder de eerste lichting zouden vallen.

NRC rept niet over dat "het toch gelukt is". Wel het volgende:
Op landelijk niveau zijn tussen ziekenhuizen afspraken gemaakt dat het vaccin moest gaan naar verpleegkundigen en artsen in de ‘acute zorg’ – de spoedeisende hulp, intensive care, verloskunde, de Covid-afdelingen en de ambulancediensten.
De rel gaat dus over "verloskunde". Waar het dus op neerkwam is dat ze heel enthousiast aan de reservelijst zijn begonnen, nog voor de "gewone" lijst afgehandeld was en toen ging het mis.

In de Leusdensekrant (=stadamersfoort) zie ik vooral veel ruimte gegeven worden aan "damage control" door het Meander. Ze hadden kunnen weten dat dit onder een vergrootglas zou liggen en dat zulke keuzes dan niet goed vallen natuurlijk. In de Stentor is de CEO van het Meander aan het woord en je ziet ook dat hij een ander lijstje hanteert dan gepubliceerd door het NRC: inderdaad, verloskunde staat niet in zijn rijtje.

Maar dat is verder niet heel belangrijk. Vooral de uitspraak van de woordvoerder van het ziekenhuis "er zit niets ander op dan te wachten tot 1 april" en de blijkbare tekorten bij andere ziekenhuizen waardoor een eerder toegezegde levering toch niet gedaan kon worden geeft mij een bijzonder negatief beeld over de doorlooptijd van deze hele operatie.

[Voor 33% gewijzigd door BazzH op 13-01-2021 21:56]

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:58
BazzH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Het gaat om verloskundigen en arts-assistenten die ook spoed-zorg verlenen. Ziekenhuizen hadden onderling min of meer afgesproken dat die onder de eerste lichting zouden vallen.

[...]

De rel gaat dus over "verloskunde".
Je kan moeilijk iemand niet laten bevallen (ondersteunen) omdat ze ook corona heeft.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

De dochter van een goede vriend is verloskundig verpleegster in een ziekenhuis, en die moeten best vaak instappen voor de acute Covid-zorg. Daarmee zijn ze imo dus echt wel een prioriteitskandidaat voor vaccinatie, ondanks dat ze formeel op de afdeling verloskunde werken.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

gambieter schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:35:
[...]

De dochter van een goede vriend is verloskundig verpleegster in een ziekenhuis, en die moeten best vaak instappen voor de acute Covid-zorg. Daarmee zijn ze imo dus echt wel een prioriteitskandidaat voor vaccinatie, ondanks dat ze formeel op de afdeling verloskunde werken.
Dat is dus precies de rel, zoals ik het begrijp. Gelukkig zijn hun managers wel gevaccineerd. :)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

BazzH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:37:
Dat is dus precies de rel, zoals ik het begrijp. Gelukkig zijn hun managers wel gevaccineerd. :)
Breek me de bek niet open over managers in ziekenhuizen, heb er te lang gewerkt.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• YakuzA

YakuzA

[...]

[...]

De rel gaat dus over "verloskunde". Waar het dus op neerkwam is dat ze heel enthousiast aan de reservelijst zijn begonnen, nog voor de "gewone" lijst afgehandeld was en toen ging het mis.

In de Leusdensekrant zie ik vooral veel ruimte gegeven worden aan "damage control" door het Meander. Ze hadden kunnen weten dat dit onder een vergrootglas zou liggen en dat zulke keuzes dan niet goed vallen natuurlijk.

Maar dat is verder niet heel belangrijk. Vooral de uitspraak van de woordvoerder van het ziekenhuis "er zit niets ander op dan te wachten tot 1 april" en de blijkbare tekorten bij andere ziekenhuizen waardoor een eerder toegezegde levering toch niet gedaan kon worden geeft mij een bijzonder negatief beeld over de doorlooptijd van deze hele operatie.
Lijkt idd alsof er wat managers te eager waren om een shotje te scoren.

PSN

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das prima, maar ga dan niet zielig lopen doen in de media achteraf. Snap dat het daadwerkelijke prio personeel over de jank is.

En terecht dat hierom niet wordt herverdeeld als ik eerlijk ben.

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
GAIAjohan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:40:

:) ik voorspel dat een avondklok een verkiezingsinzet wordt. Of eigenlijk is dat geen voorspelling maar realiteit. Daarom denk ik niet dat GL, PVV en D’66 akkoord zullen (kunnen) gaan met een avondklok. En tegelijk kunnen VVD en CDA het als een belangrijke maatregel gaan opvoeren die die andere slampampers niet durven nemen.
Ben benieuwd wie die wedstrijd wint, maar er valt in ieder geval wat te kiezen 17 maart.

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-01 23:56

Indoubt

Always be indoubt until sure

Waar we ons hier zorgen maken om de Britse variant van het virus zijn ze in het VK al weer 1 stap voor: ze maken zich daar zorgen over de Braziliaanse variant.

https://www.mirror.co.uk/...ariant-what-know-23314853

Het komt wel van de Mirror, mogelijk wat korrels zout nodig dus of misschien is het afleiding van Boris. Die is daar de laatste tijd nogal mee bezig.

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

blissard schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:55:
[...]

:) ik voorspel dat een avondklok een verkiezingsinzet wordt. Of eigenlijk is dat geen voorspelling maar realiteit. Daarom denk ik niet dat GL, PVV en D’66 akkoord zullen (kunnen) gaan met een avondklok. En tegelijk kunnen VVD en CDA het als een belangrijke maatregel gaan opvoeren die die andere slampampers niet durven nemen.
Ben benieuwd wie die wedstrijd wint, maar er valt in ieder geval wat te kiezen 17 maart.
Natuurlijk is het voornamelijk politiek gemotiveerd, die avondklok. Ik vermoed zelfs dat ze er nu nog even snel een draconische maatregel doorheen proberen te drukken voor een relatief korte periode om dan nét voor de verkiezingen de kiezer te kunnen paaien met (tijdelijke) versoepelingen tot het effect van de avondklok weer voorbij is en we weer in hetzelfde schuitje zitten. Want die paar prikken die ze voor die tijd zetten, gaan het verschil echt niet maken.

Je merkt ook duidelijk dat de sluiting van de basisscholen bij de coalitie als een molensteen om de nek hangt. Ze willen van die maatregel af, want er is veel kritiek op en dit kost stemmen. En dat wordt deze week nog even geregeld, let maar op.

• Yaksa
  • Nu online
Degene die hier steeds roepen dat een avondklok een zware maatregel is omdat ze dan in hun eentje niet naar buiten kunnen na een bepaald tijdstip hebben het nog steeds niet begrepen dat zij niet de personen zijn waarvoor de maatregel is bedoeld. De bedoeling is om het aantal contactmomenten naar beneden te krijgen, dus geen visite meer ontvangen 's avonds. Of met elkaar gaan gamen. Of een studentenborrel gaan drinken in de andere flat of straat. Of nog snel een stukje appeltaart bij moeders snaaien. Niet om de eenzame sporter in het donker, de verstokte roker die nog een peukie wil en binnen niet mag roken, de dierenvriend te pesten.

• GAIAjohan
  • Nu online
Indoubt schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:59:
Waar we ons hier zorgen maken om de Britse variant van het virus zijn ze in het VK al weer 1 stap voor: ze maken zich daar zorgen over de Braziliaanse variant.

https://www.mirror.co.uk/...ariant-what-know-23314853

Het komt wel van de Mirror, mogelijk wat korrels zout nodig dus of misschien is het afleiding van Boris. Die is daar de laatste tijd nogal mee bezig.
'Brazilians going nuts on beaches' was misschien een paar dagen geleden een headline daar.
The mirror: laten we eens kijken of er veel paranoten geïmporteerd worden!

En jawel!

Aiaiaiai caramba!

• Mr.Joker
  • Nu online
Yaksa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:04:
Degene die hier steeds roepen dat een avondklok een zware maatregel is omdat ze dan in hun eentje niet naar buiten kunnen na een bepaald tijdstip hebben het nog steeds niet begrepen dat zij niet de personen zijn waarvoor de maatregel is bedoeld. De bedoeling is om het aantal contactmomenten naar beneden te krijgen, dus geen visite meer ontvangen 's avonds. Of met elkaar gaan gamen. Of een studentenborrel gaan drinken in de andere flat of straat. Of nog snel een stukje appeltaart bij moeders snaaien. Niet om de eenzame sporter in het donker, de verstokte roker die nog een peukie wil en binnen niet mag roken, de dierenvriend te pesten.
Voel je vrij om vrijwillig jezelf aan een avondklok te houden. Te zien aan je reacties heb jij niet echt een sociaal leven, dat geldt niet voor iedereen ;)

• CMD-Snake
  • Nu online
OMT lid Menno de Jong vond het ook nodig om weer een duit in het zakje te doen. Hij voorspelt dat de lockdown tot diep in de zomer zal moeten duren.

Nog even en het land is total loss. Nou ja, dat is misschien wel gunstig. Betaald de verzekering tenminste uit. :X

Lees je eigen bron nog even goed, dat staat er namelijk niet. Dit is onnodig paniek zaaien en stemmingmakerij.

[Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 13-01-2021 22:42]

• Mr.Joker
  • Nu online
GAIAjohan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:06:
[...]

'Brazilians going nuts on beaches' was misschien een paar dagen geleden een headline daar.
The mirror: laten we eens kijken of er veel paranoten geïmporteerd worden!

En jawel!

Aiaiaiai caramba!
Binnenkort een variant van Jupiter, die is meegereisd met een komeet 8)7

• Yaksa
  • Nu online
Mr.Joker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:06:
[...]
Te zien aan je reacties heb jij niet echt een sociaal leven, dat geldt niet voor iedereen ;)
Daar kan ik eigenlijk maar een antwoord op geven: nivea

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 12:35
Yaksa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:04:
Mee eens.
Bovendien kleeft er een oorlogs-smaak aan het woord avondklok, waardoor het wat mij betreft veel erger worst ingeschat dan het is.

Mijn 2 kinderen zitten straks alweer 6 weken (!) thuis en krijgen les van thuiswerkende ouders terwijl sporten en school verboden zijn, en die regel is er ook alleen om zoveel mogelijk ouders thuis te houden.
Is ook zomaar doorgevoerd, maar heeft veel verdergaande consequenties dan een avondklok in mijn optiek.
Pagina: 1 ... 7 ... 68 Laatste

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True